Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-04 10:21
jooncheez schreef op woensdag 23 december 2015 @ 00:05:
[...]

Nee, in theorie kan de Shield zo goed als alles native afspelen.

Alleen wil je toch wel een server hebben die minimaal 1 1080p stream kan transcoden. Voor het geval er wel een keer getranscode moet worden. En Plex moet soms transcoden als je subtitles gebruikt.
Ik heb hier nog even onderzoek naar gedaan. De Shield TV ondersteunt absoluut ondertiteling, maar momenteel gaat de Plex app toch transcoden zodra je externe srt ondertiteling selecteert.

Bronnen:
https://forums.plex.tv/di...es-and-general-impression
https://forums.plex.tv/di...hield-tv-subtitle-support

Het schijnt dat Kodi met de PleXBMC hier geen last van heeft en het super doet op de Shield TV.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-06 21:06
Sinds okt 2014 draai ik deze setup.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 5350 Boxed€ 49,23€ 49,23
1ASRock AM1H-ITX€ 57,50€ 57,50
1WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB€ 111,95€ 111,95
1Silverstone Milo ML04€ 77,95€ 77,95
1Logitech K400 Wireless Touch Keyboard (QWERTY)€ 30,87€ 30,87
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 41,95€ 41,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 369,45

Tot zo ver draaid hij alles goed. Zo nu en dan werkt een Anime via deze htpc/server -> samsung tv (plex) niet helemaal vloeiend maar dan open ik plex home theater op de htpc zelf. De amd apu levert goede beeldverbetering indien gewenst.

Mijn ouders streamen wel eens bij hun thuis van mijn server -> Chromecast en zo ook mijn zus.

Dan geeft dit systeem nog voldoende ruimte om ook zelf thuis te kijken.

Eerlijk gezegd weet ik het verbruik van de server niet. Ik vermoed z'n 11-25 watt.

Graag zou ik nog een keer een SSD toevoegen als OS-disk met alle programma's zoals Sickrage, Couchpotato, Utorrent en Plex. Dit loopt toch wel langzaam op de 3TB disk met 5.200 rpm.

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:00
Jelv schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:45:
Nog tip voor mensen met een nas die transcoding niet aan kan. Neem een Plex Pass! Er is nieuwe functie, Media Optimizer, in de media server voor Plex Pass mensen die je media alvast voor kan transcoden met jou instellingen. Kost wel wat opslagruimte maar je kan dan gelijk direct playen naar je client. Meer details op: https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/214079318
Zou dit er dan ook voor zorgen dat losse ondertitels goed afgespeeld worden? Want dat schijnt voor de meeste NAS nog niet mogelijk te zijn.

Zie ook:
jooncheez in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2"

[ Voor 6% gewijzigd door outlandos op 23-12-2015 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
z1rconium schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:33:
[...]

Daar gaat het altijd om.

Plex moet transcoden op het moment dat je client het formaat van je film niet native kan afspelen, of wanneer er externe subtitles bij zitten, of DTS terwijl je dat niet hebt, of het formaat van je film moet naar een ander formaat. Bijvoorbeeld in een browser of iOS apps etc dan moet je een andere codec hebben, dat regelt Plex met transcoding = CPU = stotter of niet.

De "native" client apps hebben deze zaken al ingebakken zitten (Plex Home Theater, Rasplex, XBOX, PS4), op de Apple TV bijvoorbeeld weer niet, dus moet er transcoding plaatsvinden (in bepaalde gevallen).
Topic van de laatste 2 weken doorgespit en ik kwam bovenstaande tegen.

Sinds de laatste update hoeft Plex bij de meeste players niet meer de subtitles erin 'branden' (= transcoden).

Betekent dat veel NAS'en wrs. nu als server kunnen dienen omdat ze media in huis zonder transcoderen kunnen streamen.

Zie: https://blog.plex.tv/2015...yrics-for-all-your-music/
Since we’re on a roll, and gifts this time of year usually come in packs of three, we also wanted to let you know about a great feature which has been rolling out slowly, but with today’s release is now available for everyone across our iOS and Apple TV apps (it’s already available on Windows and Web). Those apps now are able to display text-based subtitles, which means you don’t need a powerful server burning them in. This means faster video playback, faster seeking, and much happiness for lower-powered servers.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Helemaal happy!

[ Voor 5% gewijzigd door _Richie_ op 23-12-2015 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:35
_Richie_ schreef op woensdag 23 december 2015 @ 16:46:
[...]

Sinds de laatste update hoeft Plex bij de meeste players niet meer de subtitles erin 'branden' (= transcoden).

[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Helemaal happy!
Ik heb het altijd al vreemd gevonden dat dat niet vanaf begin af aan kon. Op de meeste televisies en de desktop applicatie werkte de text-based subtitles namelijk wel zonder burnin. Alleen op de telefoons en tablets niet, terwijl dat niet nodig zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
_Richie_ schreef op woensdag 23 december 2015 @ 16:46:
[...]

Topic van de laatste 2 weken doorgespit en ik kwam bovenstaande tegen.

Betekent dat veel NAS'en wrs. nu als server kunnen dienen omdat ze media in huis zonder transcoderen kunnen streamen.

[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Helemaal happy!
Cool! Alleen maak ik uit de tekst op dat dit enkel voor IOS en AppleTV is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
jooncheez schreef op woensdag 23 december 2015 @ 17:23:
[...]

Cool! Alleen maak ik uit de tekst op dat dit enkel voor IOS en AppleTV is?
(it’s already available on Windows and Web)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
_Richie_ schreef op woensdag 23 december 2015 @ 17:33:
[...]

Ja dat klopt, maar het ging toch om Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
_Richie_ schreef op woensdag 23 december 2015 @ 17:33:
[...]

De problemen die zich voordoen bij transcoden zijn specifiek voor Android, dus als het enkel op Windows en Web beschikbaar is schieten we daar alsnog niet zoveel mee op :+

[ Voor 7% gewijzigd door outlandos op 23-12-2015 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
Zal vast wel komen, die ondersteuning. Tot dan anders de webversie gebruiken op Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
Ik heb sinds de server update een probleem met mijn semi-smart-tv. Het is een Sony met opera tv, en nu werkt na een server update die app niet meer. Meer mensen met dezelfde problemen? Ga liever niet een versie terug vanwege de subs toevoeging nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
_Richie_ schreef op woensdag 23 december 2015 @ 20:35:
Zal vast wel komen, die ondersteuning. Tot dan anders de webversie gebruiken op Android.
Jammer hoor, anders had ik direct een DS415+ besteld samen met een Nvidia Shield TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-06 10:55
Outlandos schreef op woensdag 23 december 2015 @ 22:24:
[...]

Jammer hoor, anders had ik direct een DS415+ besteld samen met een Nvidia Shield TV.
En waarom verkies je een Shield TV over een ATV4?
Ik heb hier nu een ATV4 in de woonkamer en in de slaapkamer staan met Plex erop.
Bij m'n dochter staat een ATV2 met Plex erop
Zeker met de laatste update op m'n Synology DS415+ van Plex draait het heel soepel.

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:09
Voordeel van de Shield TV is dat hij veel meer formaten ondersteunt. Apple producten zijn eigenlijk alleen gemaakt voor hun eigen diensten. Vanavond met een test build van Kodi een lossless bluray rip gekeken met bitstreamen van audio. Zonder transcoden. Dat lukt je met de Apple TV niet. Helaas ook nog niet met Plex, omdat zij de Android TV app niet echt prioriteit geven.

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-06 18:29
Het idee van Plex is dan ook om ondersteuning via transcoding op te lossen, ongeacht het device.
Hoe kijk jij die lossless bluray rip op je telefoon aan de andere kant van de wereld ?

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 22:42
z1rconium schreef op donderdag 24 december 2015 @ 08:04:
Het idee van Plex is dan ook om ondersteuning via transcoding op te lossen, ongeacht het device.
Hoe kijk jij die lossless bluray rip op je telefoon aan de andere kant van de wereld ?
Waarom zou je transcoden als het niet nodig is? Dat je kan transcoden wil niet meteen zeggen dat het moet.. Aan de andere kant van de wereld kijk je met je telefoontje naar een getranscode stream, thuis op de bank kijk je lossless naar een mooie film op je 120" projector zonder concessies. Met Plex kan het allemaal. :)

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-06 18:29
Dat snap ik, maar hij haalt Kodi aan, waar je dit dus niet mee kunt.
Maar goed er zijn dan ook genoeg mogelijkheden om die handel met Plex zonder transcoding af te spelen op je TV.

• outlandos
Goldwing1973 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 23:49:
[...]

En waarom verkies je een Shield TV over een ATV4?
Ik heb hier nu een ATV4 in de woonkamer en in de slaapkamer staan met Plex erop.
Bij m'n dochter staat een ATV2 met Plex erop
Zeker met de laatste update op m'n Synology DS415+ van Plex draait het heel soepel.
Zoals Age zegt wil ik graag dat alle formats ondersteunt worden. Daar staat tegenover dat ik letterlijk niets van Apple, maar al mijn devices op Windows en Android draaien.

Het is jammer dat Android het kind van de rekening is wat betreft plex transcoding, want de Shield TV is een zeer kapabel apparaat.

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Outlandos schreef op donderdag 24 december 2015 @ 09:31:
[...]

Zoals Age zegt wil ik graag dat alle formats ondersteunt worden. Daar staat tegenover dat ik letterlijk niets van Apple, maar al mijn devices op Windows en Android draaien.

Het is jammer dat Android het kind van de rekening is wat betreft plex transcoding, want de Shield TV is een zeer kapabel apparaat.
Lijkt me wel handig als we een soort Google Docs gaan maken welk bestand (en container/codex combinatie) op welk apparaat ondersteund wordt. Zie deze vragen best vaak langs komen maar kan nooit een direct antwoord geven.

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:02

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Weet iemand hoe goed de Apple TV met een Synology Nas om gaat? Ik heb een Synology Nas 1812+ met een Atom processor. Hierop staan alle films. Daarnaast heb ik een Apple TV 4. Hoe goed gaat het afspelen van 1080p content? Is het de Apple TV die het decoderen van de content doet, of is het de Synology NAS die in dit geval zal worden ingezet?

http://www.xbmcfreak.nl/

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-06 13:13
Zie eerste post voor ondersteunde devices.
Synology DS1812+ x86 ATOM D2700 2.13GHz Yes Yes Yes No* No *May transcode some low bitrate 720p media

[ Voor 83% gewijzigd door FREAKJAM op 24-12-2015 10:05 ]

is everything cool?

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:46
Cyleo schreef op woensdag 23 december 2015 @ 21:53:
Ik heb sinds de server update een probleem met mijn semi-smart-tv. Het is een Sony met opera tv, en nu werkt na een server update die app niet meer. Meer mensen met dezelfde problemen? Ga liever niet een versie terug vanwege de subs toevoeging nu ;)
Dit moet als het goed is inmiddels nu opgelost zijn :) Enjoy!

En wat de AppleTV4 betreft, zolang je MKV's gebruikt met AC3 of AAC sound track en daarbij in of externe subtitles kan die remuxen en is geen transcoding nodig (zorg dan wel dat je AppleTV op Original quality staat). Dat moet je Synology aan kunnen.

[ Voor 22% gewijzigd door tcviper op 24-12-2015 10:12 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• _Richie_
  • Niet online
Erhnam schreef op donderdag 24 december 2015 @ 10:00:
Weet iemand hoe goed de Apple TV met een Synology Nas om gaat? Ik heb een Synology Nas 1812+ met een Atom processor. Hierop staan alle films. Daarnaast heb ik een Apple TV 4. Hoe goed gaat het afspelen van 1080p content? Is het de Apple TV die het decoderen van de content doet, of is het de Synology NAS die in dit geval zal worden ingezet?
Je kunt het toch gewoon proberen? Zeker na de laatste update waarbij de subtitles niet meer geburned worden moet dit gewoon probleemloos kunnen.

https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/200430303-Overview

Als de audio omgezet moet worden kost dit veel minder resources. Het ging eigenlijk altijd om de videostream waar veel problemen mee zijn.

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:32
Outlandos schreef op donderdag 24 december 2015 @ 09:31:
[...]

Ik gebruik op mijn MiniX 8-H de android client van Plex (geen android TV) en met de setting op force direct play werken al mijn bestanden zonder transcoding.

• AgeOfPanic
z1rconium schreef op donderdag 24 december 2015 @ 08:14:
Dat snap ik, maar hij haalt Kodi aan, waar je dit dus niet mee kunt.
Maar goed er zijn dan ook genoeg mogelijkheden om die handel met Plex zonder transcoding af te spelen op je TV.
Ik gebruik ook Plex, juist omdat het zo naadloos werkt met al mijn devices. Voor de meeste tablets en telefoons hoef je trouwens niet eens te transcoden, behalve misschien de audio. Als ik aan de andere kant van de wereld ben, kun je eventueel ook nog een paar afleveringen of een film naar je tablet syncen.
Helaas is de app voor Android TV van Plex nog niet zo goed. Daarom noemde ik Kodi, want die zijn al een stukje verder op de Shield TV (refresh rate switchen en bitstream, waarbij Plex bij mij ook nog vaak aangeeft dat de verbinding niet snel genoeg is). Uiteindelijk zal Plex het ook wel gaan ondersteunen. Voordeel van niet transcoden is dat je lossless kwaliteit qua beeld en geluid hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door AgeOfPanic op 24-12-2015 12:29 ]

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06 09:15
Heb het net gezocht in Deel 1, 2 & 3, maar zie dat blijkbaar niemand hier een Amazon Fire TV gebruikt als speler ....

Ik gebruik nu in de slaapkamer een Chromecast voor Plex, maar merk bij mezelf dat ik het allemaal net iets te omslachtig vindt en ik me er dus aan begin te irriteren. In de woonkamer Plex op de Samsung TV werkt perfect, lekker op de bank met alleen een afstandbediening.

Dus nu iets anders voor de slaapkamer ..... Twijfel tussen een Amazon Fire TV en de AppleTV 4. Van de laatste zijn genoeg ervaringen te vinden. Is er echt niemand die de Fire TV gebruikt? Was benieuwd nml als die meer codecs ondersteund out of the box, waardoor de server niet altijd hoeft te transcoden zoals blijkbaar met de AppleTV.

• Jelv
  • Niet online
Svennos1 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 12:53:
Heb het net gezocht in Deel 1, 2 & 3, maar zie dat blijkbaar niemand hier een Amazon Fire TV gebruikt als speler ....

Ik gebruik nu in de slaapkamer een Chromecast voor Plex, maar merk bij mezelf dat ik het allemaal net iets te omslachtig vindt en ik me er dus aan begin te irriteren. In de woonkamer Plex op de Samsung TV werkt perfect, lekker op de bank met alleen een afstandbediening.

Dus nu iets anders voor de slaapkamer ..... Twijfel tussen een Amazon Fire TV en de AppleTV 4. Van de laatste zijn genoeg ervaringen te vinden. Is er echt niemand die de Fire TV gebruikt? Was benieuwd nml als die meer codecs ondersteund out of the box, waardoor de server niet altijd hoeft te transcoden zoals blijkbaar met de AppleTV.
Fire TV is vergelijkbaar met de Android TV versie. Is namelijk ook Android maar dan met Amazon diensten ipv Google.

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Sinds enige tijd gebruik ik de plex app op mijn samsung tv 2013 model maar zoals al eerder vermeld is het enigste wat niet lekker loopt zijn de subs. Deze lopen wel gelijk maar zijn te snel uit het beeld, dit zou een bekend probleem zijn in de samsung app.
Transcoden zou het oplossen zij het dat mijn tv steeds al na een aantal seconden gaat bufferen en dit met een imac i5 2,7 ghz wat volgens mijn voldoende snel zou moeten zijn.
De samsung is via de kabel aangesloten dus daar vermoed ik geen probleem.
Maar wat dan wel? Zijn er andere instellingen want alles staan nu op default.
Wie weet wat er loos is?

update: inmiddels heb ik de pms updated naar versie 0.9.14 daarin zou het bufferprobleem opgelost zijn.
Vreemd ik dacht dat ik de laatste versie draaide 0.9.12 en dat deze een auto update had.. schijnbaar niet dus.
De subs zijn nu een stuk beter op lijn en verdwijnen niet te vroeg.
Hopelijk lossen ze dat probleem snel op zodat ik weer direct playing kan gebruiken.

[ Voor 23% gewijzigd door merlin1201 op 25-12-2015 00:43 ]

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:56
Voor de tweede keer heb ik nu het probleem dat sommige series in één map worden gezet door Plex, deze krijgt dan de naam "\". Wanneer ik de library verwijder en alles op nieuw laat scannen is het weer even opgelost, maar dit is nu dus voor de tweede keer teruggekomen.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2pry2ki.png
In bovenstaande afbeelding is dit te zien.

Heeft iemand van jullie hier een structurele oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Laatst online: 01-08-2019
Hoe ziet je mapstructuur eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 10-06 16:58
Ik probeer verschillende films in collections te plaatsen, maar er lijkt niets te gebeuren.
Ik volg de stappen die Plex zelf heeft beschreven: https://support.plex.tv/h...les/201273953-Collections het aanmaken van een collection gaat goed, maar wanneer ik vervolgens op 'save' klik, zie ik geen Collection verschijnen, en ook de geselecteerde films blijven ongewijzigd in het overzicht staan. Niet gebundeld, zoals ik gehoopt had.

Wat mis ik hier :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Er verschijnt ook niet magisch een gegroepeerde collectie in het overzicht. Dat moet je handmatig doen met een filter, maar dat werkt vrij omslachtig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 10-06 16:58
ThomasG schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 13:26:
Er verschijnt ook niet magisch een gegroepeerde collectie in het overzicht. Dat moet je handmatig doen met een filter, maar dat werkt vrij omslachtig.
Maar dit is toch niet hoe je het wilt hebben? Je wilt toch juist bijv. alle Star Wars movies in je movie overzicht in 1 gegroepeerde collectie hebben staan. Dan heb je een veel beter overzicht. Maar dat is dus niet mogelijk?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
Serie Name \ Season XX \ Episodes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Ik zou verwachten dat er wel een onderscheid is tussen de mappen die wel, en die niet onder de folder '\' vallen in Plex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Laatst online: 19-05 14:06
Hoi beste mensen ik zit met een vraagje
ik heb Plex op mijn Synology 1010+ draaien en als ik inlog op de Plex server krijg ik de melding you do not have permission to access this server.
en zie dus ook totaal geen content
ik wil het afspelen op mijn Sony TV die heeft een Plex app en die heb ik gelinked met Plex
in het verleden had ik Plex server op mijn PC draaien en daar werkte het wel
moet ik misschien een Premium pass kopen ? voor op mijn Synology.
of die ik iets verkeerd.
wat ook raar is als ik vanuit de Synology op de Plex server click opend hij een nieuwe pagina en krijg ik de melding Deze pagina is niet beschikbaar en dat komt omdat hij naar een verkeerd IP adress verwijst
als ik vanuit package Center Plex kies en daar op de URL click dan werkt het wel

PSN: FreakGIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Voor Plex op de Synology moet je Plex rechten geven tot de mappen op de NAS. Dit doe je door Plex toe te voegen aan een gebruikersgroep. Weet even niet meer precies hoe, maar daar kun je via Google naar zoeken.
Collecties in Plex vind ik maar niks. Films blijven in het normale overzicht inderdaad los zichtbaar. Pas als je in het filter instelt dat je op collecties wilt selecteren of je zoekt naar een collectie, zie je deze als zodanig.
Voor de series die onder \ vallen. Daar kan ik me niks bij voorstellen. Heb je de series niet bij elkaar in één map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Naam van de serie staat wellicht niet in de bestandsnaam?
Dan kan Plex er ook weinig mee natuurlijk.
Wat zie je in de folder '\' staan in Plex ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
In de '\' map staan 9 seizoenen.

Seizoen 1: Wayward Pines
Seizoen 2: The last man in earth
Seizoen 3: Big Bang
Seizoen 4: Big Bang
Seizoen 5: Homeland
Seizoen 6: Big Bang
Seizoen 7: Big Bang
Seizoen 8: Big Bang
Seizoen 9: Big Bang

Na de laatste update is dit de tweede keer dat ik hier last van heb. Wanneer ik de library verwijder en weer opnieuw laat scannen staat het weer een aantal dagen goed.

Dan komt er helaas weer de '\' map te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Hier staan de naming conventions voor Plex: Link.
Ik neem aan dat de series in aparte mappen staan? Dus Big Bang Theory in een map met 6 seizoenen, en de andere series in seperate mappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
De mappenstructuur is zoals het moet.
Het werkt al dik een jaar probleemloos, na een update heb ik hier pas last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Dan weet ik het ook niet. Misschien nog een domme suggestie en een map series creëren en daar de afzonderlijke series in plaatsen en Plex hier naar verwijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Plaats een een stuk code met -letterlijk- de mapstructuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Laatst online: 19-05 14:06
AgeOfPanic schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 15:46:
Voor Plex op de Synology moet je Plex rechten geven tot de mappen op de NAS. Dit doe je door Plex toe te voegen aan een gebruikersgroep. Weet even niet meer precies hoe, maar daar kun je via Google naar zoeken.
Collecties in Plex vind ik maar niks. Films blijven in het normale overzicht inderdaad los zichtbaar. Pas als je in het filter instelt dat je op collecties wilt selecteren of je zoekt naar een collectie, zie je deze als zodanig.
Voor de series die onder \ vallen. Daar kan ik me niks bij voorstellen. Heb je de series niet bij elkaar in één map?
ik heb het aan de praat moest Plex helemaal verwijderen inc alle folders op de NAS en daarna opnieuw geïnstalleerd en het werkt.
maar als ik bv.. een serie kijk dan is de processor zo rond de 98% belast zeker bij animatie wat dus resulteert in stotteringen bij het afspelen
maar als ik bv.. DS Video gebruik (soortgelijk programma) dan word de processor helemaal niet belast
waarschijnlijk word er dan geen decoding gedaan maar word dat op je device gedaan ?
vind het wel jammer de gui van Plex vind ik mooier en sneller
iemand een idee of ik nog iets kan aanpassen via settings

PSN: FreakGIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:38
plex wil toch geen dts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Laatst online: 10-06 16:18
Waarschijnlijk heeft dat te maken met het hardware matig decoderen van ds video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Xenophoben schreef op maandag 28 december 2015 @ 14:41:
Waarschijnlijk heeft dat te maken met het hardware matig decoderen van ds video
Dus je blijft dan altijd vast zitten aan ac3, als je minimaal 5.1 wilt hebben. Dus plex kan geen rechtstreeks dts afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
DTS lijkt hier gewoon te werken hoor, laatste versie van Plex (23 december) op mijn DS216play icm Apple TV 4 Plex app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Jep moet ook lukken. Echter kan ds video met hardware acc. transcode en plex kan dit niet.. Ik verwees dan ook naar : "ik heb het aan de praat moest Plex helemaal verwijderen inc alle folders op de NAS en daarna opnieuw geïnstalleerd en het werkt.
maar als ik bv.. een serie kijk dan is de processor zo rond de 98% belast zeker bij animatie wat dus resulteert in stotteringen bij het afspelen
maar als ik bv.. DS Video gebruik (soortgelijk programma) dan word de processor helemaal niet belast
waarschijnlijk word er dan geen decoding gedaan maar word dat op je device gedaan ?
iemand een idee of ik nog iets kan aanpassen via settings"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
Bedankt allemaal voor het meedenken. Nadat ik de logs heb bekeken zag ik wat er aan de hand was. De bibliotheek verwees naar 'z:\' waardoor er een serie met '\' als naam in Plex verscheen.

Het heeft altijd wel gewoon gewerkt en verscheen pas na de laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Top! Fijn dat het boven water is en dat je de uitkomst deelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Xenophoben schreef op maandag 28 december 2015 @ 15:43:
Jep moet ook lukken. Echter kan ds video met hardware acc. transcode en plex kan dit niet.. Ik verwees dan ook naar : "ik heb het aan de praat moest Plex helemaal verwijderen inc alle folders op de NAS en daarna opnieuw geïnstalleerd en het werkt.
Kun je dan ook via de ps4 dts geluid krijgen? Dus dat tie echt dts doorlaat en niet omgaat zetten naar ac3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Xenophoben schreef op maandag 28 december 2015 @ 15:43:
Plex heeft geen toegang tot hardware acc idd. Syno zelf wel. Vandaar dat hij daar wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Zijn er hier mensen die een plex media server gemaakt hebben ( dus niet een nas maar echt een pc).
Ik wil er zelf een samen gaan stellen en ik zou graag willen weten wat voor builds jullie hebben.
Ik had dit in gedachte in combi met schijven die ik nog heb liggen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1840 Boxed€ 35,20€ 35,20
1ASRock H97 Anniversary€ 71,95€ 71,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 41,95€ 41,95
1Crucial CT51264BA160BJ€ 19,51€ 19,51
1be quiet! System Power 7 300W€ 32,95€ 32,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 201,56

Het is belangrijk dat de server mijn 50gb blurayrips kan transcode met een zo laag mogelijk gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-05 12:08

psyy138

blackbulls.nl

Xenophoben schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 18:37:
Zijn er hier mensen die een plex media server gemaakt hebben ( dus niet een nas maar echt een pc).
Ik wil er zelf een samen gaan stellen en ik zou graag willen weten wat voor builds jullie hebben.
Ik had dit in gedachte in combi met schijven die ik nog heb liggen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1840 Boxed€ 35,20€ 35,20
1ASRock H97 Anniversary€ 71,95€ 71,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 41,95€ 41,95
1Crucial CT51264BA160BJ€ 19,51€ 19,51
1be quiet! System Power 7 300W€ 32,95€ 32,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 201,56

Het is belangrijk dat de server mijn 50gb blurayrips kan transcode met een zo laag mogelijk gebruik.
Tsjah, transcoden is puur cpu dus; lees dit item van Plex zelf even door en kijk vervolgens even op deze pagina.

Daarnaast kom je met een beetje google werk tegen dat je gekozen cpu 26 watt idle en 48 watt in load gebruikt. Ik denk dat dit zuinig zat is en je blu-rays kunnen gemakkelijk getranscode worden door je gekozen cpu.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-06 16:50
Ik ben nu een paar dagen bezig om van Kodi over te stappen naar Plex en loopt een beetje vast met subs.

Is er een manier om v al mijn series ondertiteling te downloaden via Plex? Deze functie in Kodi vind ik erg fijn namelijk.
Of is een aparte tool hiervoor verstandiger?

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:46
Dzine schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:02:
Ik ben nu een paar dagen bezig om van Kodi over te stappen naar Plex en loopt een beetje vast met subs.

Is er een manier om v al mijn series ondertiteling te downloaden via Plex? Deze functie in Kodi vind ik erg fijn namelijk.
Of is een aparte tool hiervoor verstandiger?
Knal deze maar eens als plugin bij je plex server: https://github.com/pannal/Sub-Zero.bundle/releases/

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:58

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

In Plex Server zit wel een opensubtitles functie. Hoewel ik deze heb aanstaan heb ik niet de indruk dat deze ook maar 1 subtitle download.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-06 17:01

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Na een jaar Plex gebruikt te hebben ben ik terug naar Kodi (xbmc). En de reden? .. subtitles.

Transcoding, indexing, Scraping etc. werkt allemaal prima out of the box bij Plex.
De App van Plex was in combinatie met transcoding ook super relaxed. hoewel na de grote ios-app update ik 9 /10 keer gigantisch gezeik had met het uberhaupt vinden van mijn plex server helaas

Maar als je dan neerploft en is een film gaat kijken dan begon mijn vriendin al te zuchten want 99% zeker moest ik dan weer mijn laptop erbij halen en handmatig die subtitles zoeken en uploaden etc.. :-(
Heb ook echt elke subtitle plugin tot in den treuren getest, maar het super simpele popupje van kodi waar je gewoon gelijk ALLE subtitles online ziet en simpelweg selecteert is gewoon een ENORM gemis. Erg jammer dat er gewoon niks is dat hier ook maar enigszins op lijkt bij Plex, dat zou echt zo fijn zijn.

Transcoding bij Kodi heb ik opgelost door gewoon te verbinden met de Samba schare en direct videos af te spelen met PlayerXtreme op iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Dit werkt inderdaad echt perfect, als je de media op orde hebt qua naming vindt ie werkelijk alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Ik heb OpenSubtitles.org (met account) en Podnapisi (deze zit ook in sub-zero) agents en is er eigenlijk altijd wel ondertiteling beschikbaar. Wat wel eens wil gebeuren is dat de subtitels die zijn toegevoegd allemaal niet synchrone lopen. (en met de nieuwe Plex Media Player kun je (nog?) niet syncen...)
Ook wordt de bibliotheken/metadata elke 3 dagen volledig vernieuwd (in settings: "bibliotheek" en "geplande taken")

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-06 16:50
Voor mijn beeldvorming: Hoe zou OpenSubtitles moeten als agent moeten werken?

Account e.d. is ingesteld. Ik cast episodes vanuit de Plex android app naar chromecast, maar ik zie bij de dropdown v subs simpelweg niks staan.

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FREAKJAM
Beter gebruik je Subzero zoals hierboven aangegeven. Die scanned ook om de zoveel tijd (op basis van een scheduler) je library en die voegt subs toe. Je moet in Plex Web altijd even een refresh van van de episodes alvorens een sub zichtbaar is. (wanneer je geen Subzero zou gebruiken).

[ Voor 13% gewijzigd door FREAKJAM op 31-12-2015 12:20 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ik heb een probleem met Plex icm Ubuntu 14.04 LTS

Ik heb al sinds jaar en dag de volgende structuur:
/media/wdred/Series/Series
>House
>>Season 1
>>>House - S01E01 - Pilot.jpg
>>>House - S01E01 - Pilot.mkv
>>>House - S01E02 - Paternity.jpg
>>>House - S01E02 - Paternity.mkv
etc.

Maar op de een of andere manier vind plex wel de map, maar niet de series(?)

Heb de standaard plex gebruiker al veranderd in mijn eigen gebruikersnaam in het plex config bestand(waar ook Transmission/Couchpotato etc op draait)

Plex toegevoegd tot plugdev group

Plex toegevoegd tot mijn username group en mijn username tot plex group

Permissies gefixed met Chmod -R a+x

maar nog eindigt plex na het scannen met "The library has no content yet. Click here to add content to the library." :(

(btw ik voeg natuurlijk '/media/wdred/Series/Series' toe aan TV shows )

Iemand nog iets wat ik kan proberen? (Plex kan wel verbinding met internet maken, want hij meld bij server instellingen dat de server up to date is, maar met de webpagina vanaf de plexserver zelf kan ik geen announcements of channels laden)

[ Voor 23% gewijzigd door Whatson op 04-01-2016 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Whatson schreef op maandag 04 januari 2016 @ 16:28:
Ik heb een probleem met Plex icm Ubuntu 14.04 LTS
....
Qua gebruikersnaam voor plex weet ik het niet, ik heb plex gewoon geïnstalleerd en deze werkt dan ook out-of-the-box onder de gebruikersnaam 'plex'
qua map structuur zie ik geen problemen.
wat ik wel gedaan heb, is de mappen machtiging(rechten) 775 gegeven en de bestanden machtiging(rechten) 664, de mappen en bestanden staan dan onder mijn eigen account naam.

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Wat doet een ls -l op je folders en wat laat ls -l zien op je files? (zowel permissies als folders).

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:17
CT schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:58:
Na een jaar Plex gebruikt te hebben ben ik terug naar Kodi (xbmc). En de reden? .. subtitles.

Transcoding, indexing, Scraping etc. werkt allemaal prima out of the box bij Plex.
De App van Plex was in combinatie met transcoding ook super relaxed. hoewel na de grote ios-app update ik 9 /10 keer gigantisch gezeik had met het uberhaupt vinden van mijn plex server helaas

Maar als je dan neerploft en is een film gaat kijken dan begon mijn vriendin al te zuchten want 99% zeker moest ik dan weer mijn laptop erbij halen en handmatig die subtitles zoeken en uploaden etc.. :-(
Heb ook echt elke subtitle plugin tot in den treuren getest, maar het super simpele popupje van kodi waar je gewoon gelijk ALLE subtitles online ziet en simpelweg selecteert is gewoon een ENORM gemis. Erg jammer dat er gewoon niks is dat hier ook maar enigszins op lijkt bij Plex, dat zou echt zo fijn zijn.

Transcoding bij Kodi heb ik opgelost door gewoon te verbinden met de Samba schare en direct videos af te spelen met PlayerXtreme op iOS.
Ik zou dan eens emby proberen. Dat is hetzelfde als plex. DWZ ook transcoding naar ipads/iphones/android/chromecast maar met een fatsoenlijke/naadloze Kodi plugin. Dus als je een kodi client hebt kan je alle reguliere plugins en skins (!!) gebruiken als ook centrale database zonder gekke mysql dingen en transcoding.

Plexmbc is ruk.

http://emby.media/communi...19739-emby-for-kodi-beta/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
FREAKJAM schreef op maandag 04 januari 2016 @ 21:26:
Wat doet een ls -l op je folders en wat laat ls -l zien op je files? (zowel permissies als folders).
folder:
drwxr-xr-x 10 <user> <user> 4096 May 26 2015 House

Files:
-rwxr-xr-x 1 <user> <user> 1538929203 Sep 21 2013 House - S01E01 - Pilot.mkv

[ Voor 15% gewijzigd door Whatson op 04-01-2016 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Dezelfde user/group voor zowel files en folder ook?

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
FREAKJAM schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:18:
Dezelfde user/group voor zowel files en folder ook?
yes, en die user staat ook in plex config in /etc/default/plexmediaserver

Maar ik heb plex compleet verwijderd en opnieuw geinstalleerd, ik zie nu wel die announcements, en zit nu al een tijdje de kijken naar 'The library is still being refreshed. Hang on while we look for your content.'

Plex gebruikt ook flink wat CPU power nu.

Hopen dat hij nu wel werkt :X

Edit:
The library has no content yet. Click here to add content to the library.

:(

stukje uit de Plex Media Scanner.log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
Jan 04, 2016 23:14:35 [0x7f19610be840] DEBUG - Directory had 21 files, database had 0 files, can't skip.
Jan 04, 2016 23:14:35 [0x7f19610be840] DEBUG -       * Scanning House Season 6 Episode 1
Jan 04, 2016 23:14:35 [0x7f19610be840] DEBUG - Looking for path match for [/media/wdred/Series/Series/House/Season 6/House - S06E01 - Broken.mkv]
Jan 04, 2016 23:14:35 [0x7f19610be840] DEBUG - Skipping hash check, no size match for 4313542830 bytes.
Jan 04, 2016 23:14:35 [0x7f19610be840] DEBUG - No match for hash.
Jan 04, 2016 23:14:35 [0x7f19610be840] DEBUG - Checking descendants of House
Jan 04, 2016 23:14:35 [0x7f19610be840] DEBUG -  -> Searching down into House/Season 6
Jan 04, 2016 23:14:35 [0x7f19610be840] DEBUG - Checking descendants of House/Season 6
Jan 04, 2016 23:14:35 [0x7f19610be840] DEBUG -  -> Searching down into House/Season 5
Jan 04, 2016 23:14:35 [0x7f19610be840] DEBUG - Checking descendants of House/Season 5
Jan 04, 2016 23:14:35 [0x7f19610be840] DEBUG -  -> Searching down into House/Season 8
Jan 04, 2016 23:14:35 [0x7f19610be840] DEBUG - Checking descendants of House/Season 8
Jan 04, 2016 23:14:36 [0x7f19610be840] DEBUG -  -> Searching down into House/Season 4
Jan 04, 2016 23:14:36 [0x7f19610be840] DEBUG - Checking descendants of House/Season 4
Jan 04, 2016 23:14:36 [0x7f19610be840] DEBUG -  -> Searching down into House/Season 3
Jan 04, 2016 23:14:36 [0x7f19610be840] DEBUG - Checking descendants of House/Season 3
Jan 04, 2016 23:14:36 [0x7f19610be840] DEBUG -  -> Searching down into House/Season 2
Jan 04, 2016 23:14:36 [0x7f19610be840] DEBUG - Checking descendants of House/Season 2
Jan 04, 2016 23:14:36 [0x7f19610be840] DEBUG -  -> Searching down into House/Season 1
Jan 04, 2016 23:14:36 [0x7f19610be840] DEBUG - Checking descendants of House/Season 1
Jan 04, 2016 23:14:36 [0x7f19610be840] DEBUG -  -> Searching down into House/Season 7
Jan 04, 2016 23:14:36 [0x7f19610be840] DEBUG - Checking descendants of House/Season 7
Jan 04, 2016 23:14:36 [0x7f19610be840] DEBUG - Creating show 'House'
Jan 04, 2016 23:14:36 [0x7f19610be840] DEBUG - Downloading document http://127.0.0.1:32400/library/changestamp
Jan 04, 2016 23:14:36 [0x7f19610be840] DEBUG - HTTP requesting GET http://127.0.0.1:32400/library/changestamp
Jan 04, 2016 23:14:36 [0x7f19610be840] ERROR - downloadContainer: expected MediaContainer element, found html
Jan 04, 2016 23:14:36 [0x7f19610be840] ERROR - Exception inside transaction (inside=1) (../Library/Episode.cpp:183): Unable to allocate a changestamp from the server
Jan 04, 2016 23:14:36 [0x7f19610be840] ERROR - Exception inside transaction (inside=1) (../Library/MetadataItem.cpp:2559): Unable to allocate a changestamp from the server
Jan 04, 2016 23:14:36 [0x7f19610be840] ERROR - Exception assimilating media item in House/Season 6: Unable to allocate a changestamp from the server

Hier stop het dan na iedere episode. Daarna begint hij weer bij 'Checking descendants of House' en door naar de volgende EP wat weer faalt op 'Unable to allocate a changestamp from the server'

Ik vind wel wat raars:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
user@MicroServer:~/Downloads&#10219; wget http://192.168.1.100:32400/library/changestamp                                             &#9474;·····················
--2016-01-04 23:36:40--  http://192.168.1.100:32400/library/changestamp                                                         &#9474;·····················
Connecting to 192.168.1.100:32400... connected.                                                                                 &#9474;·····················
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK                                                                                  &#9474;·····················
Length: 215 [text/xml]                                                                                                          &#9474;·····················
Saving to: &#8216;changestamp.1&#8217;                                                                                                      &#9474;·····················
                                                                                                                                &#9474;·····················
100%[======================================================================================>] 215         --.-K/s   in 0s       &#9474;·····················
2016-01-04 23:36:40 (16.6 MB/s) - &#8216;changestamp.1&#8217; saved [215/215]                                                               &#9474;·····················
user@MicroServer:~/Downloads&#10219; wget http://127.0.0.1:32400/library/changestamp                                                 &#9474;·····················
--2016-01-04 23:42:04--  http://127.0.0.1:32400/library/changestamp                                                             &#9474;·····················
Connecting to 127.0.0.1:32400... connected.                                                                                     &#9474;·····················
HTTP request sent, awaiting response... 401 Unauthorized                                                                        &#9474;·····················
Username/Password Authentication Failed.

EDIT2:
YEY opgelost: *O*
https://forums.plex.tv/di.../1017957/#Comment_1017957
Settings -> Server -> Network -> List of networks that are allowed without auth
I put the following values.
127.0.0.1/255.255.255.255,192.168.1.0/255.255.255.0

[ Voor 109% gewijzigd door Whatson op 04-01-2016 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
De standaard setting is 127.0.0.1/255.255.255.255 en daarmee hoort het gewoon te werken. Mooi dat het nu wel werkt. Maar ik zie dit meer als een workaround voor het werkelijke probleem, waarvan ik vermoed dat de loopback interface - vanuit Plex Media Server - niet benaderd wordt vanuit de loopback-interface. Waarschijnlijk door een verkeerde netwerk configuratie op de server. En vergeet niet dat je nu jouw hele netwerk ongeautoriseerde toegang geeft tot de Plex Media Server; al zal dat in dit geval niet erg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
ThomasG schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 00:48:
De standaard setting is 127.0.0.1/255.255.255.255 en daarmee hoort het gewoon te werken. Mooi dat het nu wel werkt. Maar ik zie dit meer als een workaround voor het werkelijke probleem, waarvan ik vermoed dat de loopback interface - vanuit Plex Media Server - niet benaderd wordt vanuit de loopback-interface. Waarschijnlijk door een verkeerde netwerk configuratie op de server. En vergeet niet dat je nu jouw hele netwerk ongeautoriseerde toegang geeft tot de Plex Media Server; al zal dat in dit geval niet erg zijn.
Die tweede was ook niet echt nodig denk ik maar de server gaf een 401 op 127.0.0.1 dus ik denk dat 127.0.0.1/255.255.255.255 dit gefixed heeft (ook al zou het default zo moeten zijn?!)

Anyhow, dat werkt nu maar ik krijg geen Metadata en posters te zien na het indexeren...

:(

[ Voor 5% gewijzigd door Whatson op 05-01-2016 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ben helemaal nieuw met plex, werkt mooi allemaal. Ik heb een sony tv met de opera plex app, afspelen gaat goed, maar pms zit te transcoden, wat ik liever niet wil. De zelfde video's transcoden niet als ik het naar chromecast stuur. Beeldkwaliteit staat op original.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Manke schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 08:12:
Ik ben helemaal nieuw met plex, werkt mooi allemaal. Ik heb een sony tv met de opera plex app, afspelen gaat goed, maar pms zit te transcoden, wat ik liever niet wil. De zelfde video's transcoden niet als ik het naar chromecast stuur. Beeldkwaliteit staat op original.

Alvast bedankt
Op wat voor systeem heb je PMS draaien? Wat is je reden dat je niet wilt transcoden? Plex app gaat namelijk transcoden als hij niet kan direct streamen of direct playen met je huidige instellingen. Heb je nog instellingen aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Verlies van kwaliteit in audio en video wellicht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Jelv schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 08:24:
[...]

Op wat voor systeem heb je PMS draaien? Wat is je reden dat je niet wilt transcoden? Plex app gaat namelijk transcoden als hij niet kan direct streamen of direct playen met je huidige instellingen. Heb je nog instellingen aangepast?
Op een core2duo pc, het is niet zo'n snelle pc en transcoden kost 100% cpu.
Ik heb de kwaliteit op origineel gezet in de tv app. Transcoden gebeurt alleen met de tv app, niet als het streamt naar Android, chromecast of dlna speler van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-05 12:08

psyy138

blackbulls.nl

Manke schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 19:31:
[...]

Op een core2duo pc, het is niet zo'n snelle pc en transcoden kost 100% cpu.
Ik heb de kwaliteit op origineel gezet in de tv app. Transcoden gebeurt alleen met de tv app, niet als het streamt naar Android, chromecast of dlna speler van de tv.
In het geval je TV gaat transcoden kan het "iets" niet ondersteunen waardoor je PMS gaat transcoden.
Kan liggen aan de audio, video of zelfs subs.

Hier staat een beetje meer info anders de specs van je TV erbij pakken en controleren.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
psyy138 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 07:46:
[...]

In het geval je TV gaat transcoden kan het "iets" niet ondersteunen waardoor je PMS gaat transcoden.
Kan liggen aan de audio, video of zelfs subs.

Hier staat een beetje meer info anders de specs van je TV erbij pakken en controleren.
Nou, de tv mediaspeler speelt de meeste video's goed af zonder transcoden, de tv app van plex speelt niks af zonder de pms te laten transcoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Waarom is pms constant bezig met de database, 'processing' en metadata herdownloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Werkt bij iemand de uitzending gemist channel nog? Hier lijkt hij het niet te doen en ik kan ook geen goede vervanging vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon stokvis
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-06 22:13
Ik kan na de installatie van PMS op een Raspberry Pi de server niet benaderen via een browser. Ik heb deze guide gebruikt. Ik heb twee van de besproken manieren geprobeerd maar hetzelfde probleem.

De service loopt wel, maar als ik naar IP:32400/web ga gebeurd er niks. Ik probeer het via het lokale netwerk. Het lijkt wel alsof ie op een andere poort loopt.

Iemand een idee wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Dat weet jij beter dan ons. Wat zegt je Plex Media Server.log?

[ Voor 42% gewijzigd door FREAKJAM op 19-01-2016 21:17 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon stokvis
De map /var/lib/plexmediaserver/Library/Application Support is leeg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
simon stokvis schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 21:35:
[...]

De map /var/lib/plexmediaserver/Library/Application Support is leeg :/
Welke methode heb je gebruikt van die guide? Ik zie er meer namelijk.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon stokvis
FREAKJAM schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 21:40:
[...]

Welke methode heb je gebruikt van die guide? Ik zie er meer namelijk.
Als laatste nu de eerste methode, maar ook bij methode 4 had ik het probleem.

Wacht, heb de oplossing al. Heb de wheezy en jessie repisotories door elkaar gehaald :+
Toch bedankt voor het meedenken.

[ Voor 19% gewijzigd door simon stokvis op 19-01-2016 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426395

Heeft iemand hier ervaring met plex binnen freenas en de performance hiervan. Gaat het transcoden een beetje soepel of loop je al gauw tegen de limieten aan van een plug-in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Anoniem: 426395 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 20:40:
Heeft iemand hier ervaring met plex binnen freenas en de performance hiervan. Gaat het transcoden een beetje soepel of loop je al gauw tegen de limieten aan van een plug-in.
Geen idee wat je specs van de freenas zijn maar hebt een DS415P en als ik via browsers filmpje afspeel is het niet te doen via pi2 nergens last van.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pachango Boy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-04 11:56
Freenas hier met plex erin. Hangt natuurlijk af wat voor apparatuur je gebruikt. Ik heb een x5650 Xeon draaien en ik kan er toch wel zeker 2 20gig blurays tegen knallen misschien wel een derde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ontgaat mij nu iets??
Ik heb gisteren mijn Plex server op mijn FreeNAS geupgrade. Volgens mij is de door mij gebruikte methode (geplukt uit het forum van Plex) de manier om te upgraden naar de nieuwste (PlexPass) release...
Echter... mijn server blijft aangeven dat er een nieuwere versie beschikbaar is, en dat ik manueel moet updaten.

Gebruikte methode:
code:
1
2
3
4
jexec 3 csh
fetch -o PMS_Updater.sh https://raw.githubusercontent.com/mstinaff/PMS_Updater/master/PMS_Updater.sh
chmod 755 PMS_Updater.sh
./PMS_Updater.sh -u Plex_UserID -p Plex_Password -a -f -v

Is mijn methode incorrect, of is mijn server een beetje van slag?

Mijn server verteld me namelijk dat ik momenteel versie 0.9.15.2 draai... (en als ik op de link klik, is de meest recente versie 0.9.15.2.en-dan-nog-wat), terwijl ik in mijn plug-in overzicht van FreeNAS zie dat mijn geinstalleerde versie 0.9.12.4.1192 is. Voor de volledigheid... mijn FreeNAS-versie is 9.2.0

bij de weg... de '3' in mijn eerste regel code is het nummer van mijn Plex-jail.
Zie boven... FreeNAS en Plex ;)
Enne... geen problemen met transcoden of andere performances.

[ Voor 20% gewijzigd door Jester-NL op 27-01-2016 21:33 ]

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pachango Boy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-04 11:56
Heb ergens gelezen dat de plugin functie van Freenas bij meerdere wel van slag is welke versie momenteel geinstalleerd is maar dat de plugin uiteindelijk wel degelijk geinstalleerd is.

Ik zou de Server tab van de plex web wel geloven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:40
Ik draai PMS (op freenas) op een Celeron G1840 met 4GB ram, vanaf USB3. Ik speel alle files zonder problemen naar Plex op een XboxOne en een Chromecast via iOS. Heel soms merk ik een hapering als de server op dat moment bezig is met unrarren/parren/alles wat daarbij komt kijken. Moet ik er wel bij vermelden dat ik nooit twee streams tegelijk heb en de grootste files zijn bij mij rond de 15gb. De bitrate weet niet zo uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Iemand die dezelfde problemen heeft en een oplossing weet?

Ik heb mijn muziek op een hp microserver staan. Daar staat Xpenology op geinstalleerd met de Plex plugin. Werkt allemaal heel mooi en niks op aan te merken.

Ik heb alleen het volgende probleem. Als ik muziek afspeel doe ik het als volgt:

Microserver -> Chromecast -> Versterker

Dit wordt allemaal bediend met mijn telefoon (Moto X 2014, Adroid 6.0). Nu vertikt dat ding het alleen om een heel album af te spelen. Hij stopt na 1 nummer. Dit heb ik ook als ik op mijn werk muziek luister. Dan doe ik het via bluetooth naar een radio gevalletje. Iemand die hier mij mee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 648660

Ik gebruik de plex app op mijn Sony bravia uit 2015 om films af te spelen die op mijn MacBook pro i5 8GB staan. 3 vraagjes

1. Welke processor wordt gebruikt om te transcoden? Die van de tv of MacBook ?
2. Wanneer gaat plex transcoden? De meeste films/series zijn van het formaat mkv, dus in feite wordt er altijd getranscode omdat Sony niks ondersteunt?
3. Hoe omzeilen meeste van jullie dit? Zit er niet op te wachten om telkens alles eerst te converten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Anoniem: 648660 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 00:32:
Ik gebruik de plex app op mijn Sony bravia uit 2015 om films af te spelen die op mijn MacBook pro i5 8GB staan. 3 vraagjes

2. Wanneer gaat plex transcoden? De meeste films/series zijn van het formaat mkv, dus in feite wordt er altijd getranscode omdat Sony niks ondersteunt?
3. Hoe omzeilen meeste van jullie dit? Zit er niet op te wachten om telkens alles eerst te converten namelijk.
1. Je server neemt het transcoden op zich, dus in dit geval je macbook.
2. Plex gaat transcoden wanneer een videoformat niet compatible is met het device waar je je media op afspeelt. Zie How are Direct Play, Direct Stream, and Transcoding different?
3. Wil je niet transcoden, dan moet je toch de boel helaas converten.
Sony Bravia Televisions
  • Additional Direct Play video support:
  • MKV container with H.264 video encoding
Considerations:
M4A container music files are required to transcode due to compatibility issues.
Currently, 3D playback options are not available to apps running through the Opera TV Store. If this situation changes in the future, we'll certainly investigate the possibility of supporting 3D playback.

is everything cool?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:53

mwa

3. Een Raspberry Pi met Rasplex erop. Hoef helemaal niks te transcoden en speelt alles af wat 'scene' is, incl remuxes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb mijn openelec installatie met plex die draait op mijn htpc aangesloten op een nieuwe versterker (denon x1200w) maar ik krijg met geen enkele instelling geluid uit mijn luidsprekers.

In de oude situatie was het zo aangesloten.
htpc --> hdmi --> tv --> optisch --> receiver

En dat gaf, weliswaar een hakkelend, maar toch geluid op mijn receiver. hij sprong vanzelf op dts of dolby digital.

De nieuwe situatie is zo:
htpc -> hdmi -> receiver -> hdmi -> tv

Het beeld komt prima door maar welke instelling ik ook kies qua geluid uit / passthrough het blijft alleen maar ruisen of piepen. Volgens de versterker komt er een pcm signaal binnen en alleen de voorste 2 luidsprekers gaan aan.

De hdmi ingang van het telfort settopboxje schakelt wel netjes tussen een dolby digital en stereo signaal.

wat doe ik fout?

Edit:
Standaard plex wil gewoon niet werken. Kodi met plexbmc werkt wel zoals het moet

[ Voor 12% gewijzigd door Kaasplank op 13-02-2016 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo

Dat zijn de Android TV's toch? Die ondersteunen best een bak aan formats. Kans is groot dat je Direct Play hebt en je niets hoeft te doen. En zo niet, waarom zou je je daar druk om maken? Doet je macbook wat extra werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-01 05:12
Kaasplank schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 08:14:
Ik heb mijn openelec installatie met plex die draait op mijn htpc aangesloten op een nieuwe versterker (denon x1200w) maar ik krijg met geen enkele instelling geluid uit mijn luidsprekers.

In de oude situatie was het zo aangesloten.
htpc --> hdmi --> tv --> optisch --> receiver

En dat gaf, weliswaar een hakkelend, maar toch geluid op mijn receiver. hij sprong vanzelf op dts of dolby digital.

De nieuwe situatie is zo:
htpc -> hdmi -> receiver -> hdmi -> tv

Het beeld komt prima door maar welke instelling ik ook kies qua geluid uit / passthrough het blijft alleen maar ruisen of piepen. Volgens de versterker komt er een pcm signaal binnen en alleen de voorste 2 luidsprekers gaan aan.

De hdmi ingang van het telfort settopboxje schakelt wel netjes tussen een dolby digital en stereo signaal.

wat doe ik fout?

Edit:
Standaard plex wil gewoon niet werken. Kodi met plexbmc werkt wel zoals het moet
Kan je uitsluiten dat het aan je apparatuur zelf ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Fijn dat Plex for Samsung weer een update gehad heeft en in ieder geval weer wat vlotter is. Echter is 1 irritante bug gebleven: bij hevc x265 wordt bij autoplay niet overgeschakeld naar transcoding maar geeft een error.

[ Voor 2% gewijzigd door sambalbaj op 14-02-2016 15:53 . Reden: Ook Tizen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Giga_ schreef op zondag 14 februari 2016 @ 13:49:
[...]

Kan je uitsluiten dat het aan je apparatuur zelf ligt?
Ja want zonder ook maar een instelling aan de receiver te wijzigen werkt het met Kodi wel
Pagina: 1 ... 3 ... 41 Laatste