vj_slof schreef op zondag 06 maart 2016 @ 09:28:
[...]
Plex staat op een Mac Mini uit 2009. Core2Duo 2,4 Ghz. en 4GB RAM. Niet de snelste maar vooramelijk alleen voor 1 TB aan muziek (mp3 & flac). Misschien is dat te veel voor Plex. Het heeft lekker gewerkt. Ik heb netjes alles albums gesorteerd in mappen van 0-9 en a-z. Mp3 tags hou ik ook mooi bij. Album-art en artiesteninfo werk ik handmatig netjes bij waar nodig als de Premium het niet kan. De Mac mini draait werkelijk waar als een zonnetje verder, alleen Plex doet moeilijk. Ik heb wel die hele terrabyte aan muziek op een gratis Stack drive van Transip.nl gezet en benader ik via Webdav en dat heeft prima gewerkt. Maar misschien moet ik dat maar niet meer doen en alles weer lokaal koppelen...
Mijn machine'tje met FreeNAS:
Platform: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E4500 @ 2.20GHz
Memory: 3936MB
Een ouwe HP-workstation, hierin zit een 4TB-schijf, en draait (naast Plex (Plexpass)) ook een Transmission, SickRage en Headphones.
Ik heb geen issues met het streamen naar andere devices (binnen het netwerk of daarbuiten). Zelfs niet als andere programma's staan te stampen (Headphones is nog maar net aan het indexeren geslagen).
Ik gebruik Plex voor mijn series (die dus door Sickrage zijn voorzien van de juiste gegevens), films (handmatig van de juiste naam voorzien, daarna mag Plex nog even los op de metadata) en muziek (hier is alles handmatig getagd, met behulp van Musicbrainz Picard (want ik wil heel graag MBid's in mijn muziek) en daarna met Tag'n'Rename afgerond).
Mijn hardware-specs zijn dus een tandje lager dan de jouwe, en op het eerste gezicht vraag ik wat meer. Desalniettemin herken ik me niet in je probleem met Plex. Grootste verschil is inderdaad dat ik alle media lokaal heb staan.