Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-08 00:16
sambalbaj schreef op zondag 14 februari 2016 @ 15:49:
Fijn dat Plex for Samsung weer een update gehad heeft en in ieder geval weer wat vlotter is. Echter is 1 irritante bug gebleven: bij hevc x265 wordt bij autoplay niet overgeschakeld naar transcoding maar geeft een error.
Had vrijdag hetzelfde probleem Ja. Tevens stutterde de transcode alsnog heel erg, terwijl mijn server normaal nergens problemen mee heeft.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Verwijderd

Wat een gedoe dit man, zit er sterk over na te denken om gewoon weer een HDMI kabel aan te sluiten. Aansluiten en gelijk afspelen, geen gestotter, geen servers die eruit vliegen.

Bij het afspelen van de film Spectre (4gb, mkv) klapt plex er continue uit met de melding 504 bad gateway nginx. Nu bij het afspelen van RTLXL weer de melding ''Oops; a 500 error''.

Iemand verstand van die debug logs, dan kan ik eventueel mijn log posten

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:01
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 12:03:
Wat een gedoe dit man, zit er sterk over na te denken om gewoon weer een HDMI kabel aan te sluiten. Aansluiten en gelijk afspelen, geen gestotter, geen servers die eruit vliegen.

Bij het afspelen van de film Spectre (4gb, mkv) klapt plex er continue uit met de melding 504 bad gateway nginx. Nu bij het afspelen van RTLXL weer de melding ''Oops; a 500 error''.

Iemand verstand van die debug logs, dan kan ik eventueel mijn log posten
Staat gewoon op de support pagina van Plex. Je probleem posten op het Plex-forum is wellicht ook een idee.

[ Voor 4% gewijzigd door FREAKJAM op 18-02-2016 12:17 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 13:54
Ik kom wellicht met een uber noob vraag maar ga het toch maar doen...

Ik ben sinds vorige week overgestapt van Kodi naar PLEX ivm het swappen van mijn MacMini naar een Apple TV. Helaas ondersteund laatste geen Kodi, althans, niet dat ik weet. Ik vond Kodi altijd fijner dan PLEX ivm de ondertiteling addons, fijn tijdens instarten van een film of serie even de juiste ondertiteling opzoeken, ideaal. DIt mis ik extreem in PLEX. Tips welkom als er goede alternatieven zijn! Nu kun je de PLEX Media Server automatisch naar ondertitels laten zoeken maar hier gaat het dus mis.

PLEX update na initiële scan van mijn media library geen meta data meer alsmede ondertitels missen altijd. Ik heb de ene na de andere tutorial doorlopen maar alle instellingen staan, naar mijn mening, juist. Dit wordt ook bevestigs aangezien het de eerste keer goed ging, alle films en series kregen netjes Meta data en sommige zelfs ondertitels. Maar nu opeens helemaal niks meer, ook handmatig scannen en updaten komt er geen meta data binnen.

Iemand hier ervaring mee hoe ik dit nu het beste kan gaan debuggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FREAKJAM
Probeer het eens met de addon Subzero. In de client bestaat er tot op heden helaas nog geen methode om handmatig naar subs te zoeken. Dat is ook de reden dat ik nu ook Emby heb draaien in combinatie met Kodi, simpelweg vanwege dit gemis.

[ Voor 98% gewijzigd door FREAKJAM op 22-02-2016 11:48 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
FREAKJAM schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:47:
Probeer het eens met de addon Subzero. In de client bestaat er tot op heden helaas nog geen methode om handmatig naar subs te zoeken. Dat is ook de reden dat ik nu ook Emby heb draaien in combinatie met Kodi, simpelweg vanwege dit gemis.
Bedankt! Gaan we vanavond eens proberen, hopelijk verhelpt dit het een en ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:23
Heb ik ook draaien maar moet regelmatig handmatig de ververs knop indrukken om de subs te verkrijgen. Subs zijn het enige frustrerende van plex vooralsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:59
Waarom zou Plex dat ook moeten doen ;) Daar heb je losse programma's voor die veel beter werken, zoals Autosub: https://github.com/BenjV/autosub-bootstrapbill

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-07 23:41
Bij mij gaat dit 98% van de tijd wel gewoon goed met plex en de built in sub downloader. Ik ben wel tevreden met de Engelse subs btw.

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Splendid
FREAKJAM schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:47:
Dit was de oplossing, gisteren heerlijk kunnen kijken met subs _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Jasper schreef op maandag 22 februari 2016 @ 21:13:
[...]

Heb ik ook draaien maar moet regelmatig handmatig de ververs knop indrukken om de subs te verkrijgen. Subs zijn het enige frustrerende van plex vooralsnog.
Subzero werkt bij mij erg goed. Heeft voor het overgrote deel mijn ondertitel-frustraties weggenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05:53
hoe kan ik een vriend toevoegen met een LG tv en zelf geen server in huis?
rechtsreeks inloggen en dan de code invoeren werkt maar even

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
merlin1201 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 20:06:
hoe kan ik een vriend toevoegen met een LG tv en zelf geen server in huis?
rechtsreeks inloggen en dan de code invoeren werkt maar even
Force HTTPS uitzetten op je server.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05:53
ben ik kippig maar ik kan die optie niet vinden... waar staat deze dan?

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Na de recente update van PMS heb ik opnieuw handmatig de subliminal.bundle in de plug-in map moeten plaatsen. Zal ik dit telkens opnieuw moeten doen bij elke update van PMS?

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
lukadad schreef op maandag 29 februari 2016 @ 18:09:
Na de recente update van PMS heb ik opnieuw handmatig de subliminal.bundle in de plug-in map moeten plaatsen. Zal ik dit telkens opnieuw moeten doen bij elke update van PMS?
Subliminal ik neem aan dat je bedoelt Sub-Zero? Want die subliminal is out of date ;) Sub-zero is de opvolger. En nee, normaal hoeft dat niet bij een upgrade van PMS. Alle plugins zouden moeten blijven staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
tcviper schreef op maandag 29 februari 2016 @ 18:12:
[...]

Subliminal ik neem aan dat je bedoelt Sub-Zero? Want die subliminal is out of date ;) Sub-zero is de opvolger. En nee, normaal hoeft dat niet bij een upgrade van PMS. Alle plugins zouden moeten blijven staan.
Oh, wist ik niet.
Sub-Zero kwam bij agents tevoorschijn, maar inderdaad met een verouderde versie (1.3.20.422) Heb nu de Sub-Zero bundle in de plaats gezet. Thanx. _/-\o_

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Sub Zero (na een tip in dit forum) werkt voor mij ook wel goed. Vooral voor nieuw toegevoegde content, oude content aanvullen is ietwat omslachtig maar dat doe je toch niet al te vaak.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
merlin1201 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:57:
ben ik kippig maar ik kan die optie niet vinden... waar staat deze dan?
Ga naar https://app.plex.tv/web/app
settings -> server -> network - secure connections. Deze setting mag niet op required staan. Zo ver ik weet gaan Smart-TV's nog niet goed om met SSL. Toen ik op mijn server deze setting op required had staan (je forceert dus dat de clients SSL moeten gebruiken) deed Plex het niet meer op de SmartTV van mijn pa en nog een andere collega. (wel beiden Samsung TV's trouwens). Toen ik de setting weer had ingesteld op preferred werkte het weer.

is everything cool?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tcviper
Voor degene die het interessant vinden, we hebben een Facebook groep voor Plex Benelux waarin iedereen elkaar helpt, tips geeft en we het laatste nieuws posten. Zojuist hebben we ook de nieuwe 9.16.0 release van Plex server daar neergezet (Plexpass) en dat Sub-Zero (subtitle downloader) vanaf heden ook een echte channel is geworden in Plex. Geinteresseerden: https://www.facebook.com/groups/plexnl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:05
Ik ben momenteel ernstig aan het twijfelen om de plex pass aan te schaffen omdat ik toch enkele functionaliteiten graag wil hebben die de pass biedt.

Weet iemand of plex wel eens met acties komt waardoor dat deze pass iets goedkoper is, mijn voorkeur gaat uit naar lifetime licentie i.p.v. de yearly licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Op de Pass is bijna nooit korting, zeker de laatste jaren niet meer. Ze hebben wel eens een sale op de betaalde apps. Maar die krijg je al bijna allemaal gratis met de Plex Pass dus daar heb je dan niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 06:34

psyy138

blackbulls.nl

prekz schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:41:
Ik ben momenteel ernstig aan het twijfelen om de plex pass aan te schaffen omdat ik toch enkele functionaliteiten graag wil hebben die de pass biedt.

Weet iemand of plex wel eens met acties komt waardoor dat deze pass iets goedkoper is, mijn voorkeur gaat uit naar lifetime licentie i.p.v. de yearly licentie.
Doen ze niet.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-07 14:24
Splendid schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:33:
Ik kom wellicht met een uber noob vraag maar ga het toch maar doen...

Ik ben sinds vorige week overgestapt van Kodi naar PLEX ivm het swappen van mijn MacMini naar een Apple TV. Helaas ondersteund laatste geen Kodi, althans, niet dat ik weet. Ik vond Kodi altijd fijner dan PLEX ivm de ondertiteling addons, fijn tijdens instarten van een film of serie even de juiste ondertiteling opzoeken, ideaal. DIt mis ik extreem in PLEX. Tips welkom als er goede alternatieven zijn! Nu kun je de PLEX Media Server automatisch naar ondertitels laten zoeken maar hier gaat het dus mis.

PLEX update na initiële scan van mijn media library geen meta data meer alsmede ondertitels missen altijd. Ik heb de ene na de andere tutorial doorlopen maar alle instellingen staan, naar mijn mening, juist. Dit wordt ook bevestigs aangezien het de eerste keer goed ging, alle films en series kregen netjes Meta data en sommige zelfs ondertitels. Maar nu opeens helemaal niks meer, ook handmatig scannen en updaten komt er geen meta data binnen.

Iemand hier ervaring mee hoe ik dit nu het beste kan gaan debuggen?
probeer MRMC eens op de apple tv, doe ik hier en werkt echt heel goed voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 11:34
Meer mensen die last hebben van de foutmelding bij het RTL XL kanaal dat AES decryption niet mogelijk is in de "premium" edition?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

prekz schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:41:

Ze zijn wel (ruim) op tijd met aankondigen als de prijzen omhoog gaan. Dat was de reden dat ik voor de vorige prijsverhoging toch overstag ben gegaan ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 18:33
.

[ Voor 98% gewijzigd door idef1x op 02-03-2016 11:42 . Reden: ging even wat mis met quoting en kan geen berichten verwijderen? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
Splendid schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:21:
[...]

Dit was de oplossing, gisteren heerlijk kunnen kijken met subs _/-\o_
subs via the subzero addon voor plex of nu met emby?

Ben nu even emby aan het uitproberen, maar voor de subs moet je kennelijk een opensubtitles.org account hebben. Bij plex hoefde dat weer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Zelf maak ik ook al lang gebruik van Plex en mis persoonlijk nog maar 2 dingen.

Live-TV (zijn ze wel mee bezig las ik ergens)
en
Monitoring tool van plex zelf.

PlexPy werkt wel allemaal perfect maar iets officieel van Plex zelf zal bij andere gebruikers meer in beeld komen.
idef1x schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 11:41:
[...]

subs via the subzero addon voor plex of nu met emby?

Ben nu even emby aan het uitproberen, maar voor de subs moet je kennelijk een opensubtitles.org account hebben. Bij plex hoefde dat weer niet
Een account aanmaken bij opensubtitles.org heb je binnen een paar minuten gedaan.
Overigens is dit uiteraard niet het Emby forum :).

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
boosterbosch schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:04:
[...]

Hey dat ziet er goed uit, gaan wij vanavond ook eens proberen. Al werkt Plex nu goed met de subzero plugin, controle over subtitles tijdens het afspelen vind ik wel erg fijn. Thanks for the tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
psyy138 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 11:58:

Een account aanmaken bij opensubtitles.org heb je binnen een paar minuten gedaan.
Overigens is dit uiteraard niet het Emby forum :).
Het ging mij ook niet om of het ingewikkeld is om een account aan te maken, maar was een constatering dat het bij Plex niet nodig is account gegegevens in te vullen ;)
Niet het emby forum nee, maar ik had het over een verschil tussen plex/emby settings, dus m.i. geheel ontopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Jester-NL schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 09:51:
[...]

Ze zijn wel (ruim) op tijd met aankondigen als de prijzen omhoog gaan. Dat was de reden dat ik voor de vorige prijsverhoging toch overstag ben gegaan ;)
Hier ook, 75 dollar voor een product wat ik al jaren haast dagelijks met veel plezier gebruik is het me wel waard. Die extra functies gebruik ik verder nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
sambalbaj schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:16:
[...]

Hier ook, 75 dollar voor een product wat ik al jaren haast dagelijks met veel plezier gebruik is het me wel waard. Die extra functies gebruik ik verder nauwelijks.
Als het 75 dollar was tegenwoordig zou ik het doen, maar zit nu op de 150 euro voor een lifetime, dat vind ik toch net wat te gek worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

SaURoN schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 14:13:
[...]

Als het 75 dollar was tegenwoordig zou ik het doen, maar zit nu op de 150 euro voor een lifetime, dat vind ik toch net wat te gek worden ;)
Stel je zou het de komende 3 jaar gebruiken dan kost het iets meer dan 4 euro per maand.
Ik zou dan zeggen wat is 4 euro per maand? En waarschijnlijk gebruik je het langer dan 3 jaar.

Maar natuurlijk was het vroeger beter maar nogmaals het valt allemaal best mee (naar mijn mening).

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
psyy138 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:48:
[...]

Stel je zou het de komende 3 jaar gebruiken dan kost het iets meer dan 4 euro per maand.
Ik zou dan zeggen wat is 4 euro per maand? En waarschijnlijk gebruik je het langer dan 3 jaar.

Maar natuurlijk was het vroeger beter maar nogmaals het valt allemaal best mee (naar mijn mening).
Stel dat ik het de komende +3 jaar gebruik dan wel, maar de kans is ook groot dat er een ander pakket komt in de komende 3 jaar. Tegenwoordig weet je het nooit , hoe de ontwikkelingen gaan.

Betaal nu 4,40 (oid) per maand aan plex. Dus pas na 3,5 jaar gaat het me meer kosten dus dat zie ik dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:46
Plex gaat bij mij geen 3 jaren halen op de manier waarop ze nu zo doorgaan. Werkelijk waar zo instabiel als de pest. Mobile Sync zo verrot als wat op iOS. Heb gelukkig een oudere versie van de client weer weten te installeren waarin het nog wel werkt maar enorm traag is. Onvolledige bibliotheek updates... Het lijkt met iedere update steeds slechter te worden. Support...? Ze reageren vaak niet tot nooit. Ik ben een nieuw pc'tje aan het bouwen en ga daar eens Emby op laten draaien. Kijken of dat wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
vj_slof schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 19:58:
Plex gaat bij mij geen 3 jaren halen op de manier waarop ze nu zo doorgaan. Werkelijk waar zo instabiel als de pest. Mobile Sync zo verrot als wat op iOS. Heb gelukkig een oudere versie van de client weer weten te installeren waarin het nog wel werkt maar enorm traag is. Onvolledige bibliotheek updates... Het lijkt met iedere update steeds slechter te worden. Support...? Ze reageren vaak niet tot nooit. Ik ben een nieuw pc'tje aan het bouwen en ga daar eens Emby op laten draaien. Kijken of dat wat is.
Wat voor PC draai je nu op? Bij mij draait het echt prima, maar op mijn oudere server draaide het ook niet altijd fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 20:17
absoluut geen problemen hier. Mobile Sync werkt perfect en snel... met Plexpass, maar dat kon ook niet anders vanwege mobile sync

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:46
Cyleo schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 18:15:
[...]

Wat voor PC draai je nu op? Bij mij draait het echt prima, maar op mijn oudere server draaide het ook niet altijd fantastisch.
Plex staat op een Mac Mini uit 2009. Core2Duo 2,4 Ghz. en 4GB RAM. Niet de snelste maar vooramelijk alleen voor 1 TB aan muziek (mp3 & flac). Misschien is dat te veel voor Plex. Het heeft lekker gewerkt. Ik heb netjes alles albums gesorteerd in mappen van 0-9 en a-z. Mp3 tags hou ik ook mooi bij. Album-art en artiesteninfo werk ik handmatig netjes bij waar nodig als de Premium het niet kan. De Mac mini draait werkelijk waar als een zonnetje verder, alleen Plex doet moeilijk. Ik heb wel die hele terrabyte aan muziek op een gratis Stack drive van Transip.nl gezet en benader ik via Webdav en dat heeft prima gewerkt. Maar misschien moet ik dat maar niet meer doen en alles weer lokaal koppelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
boosterbosch schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:04:
[...]

Van het weekend geprobeerd en dit is toch wel erg fijn! Bedankt voor de tip, is de €6 wel waard! Scrollen is overigens wel zeer langzaam, jij ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-07 14:24
Splendid schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:02:
[...]

Van het weekend geprobeerd en dit is toch wel erg fijn! Bedankt voor de tip, is de €6 wel waard! Scrollen is overigens wel zeer langzaam, jij ook last van?
Ik had geluk op het forum met een gratis redeem code, maar had er inderdaad zeker ook €6 voor over. Bij mij gaat het scrollen best vlot met het tappen op de rand van het touchpad ipv swipen.

Zal natuurlijk ook van het formaat van je database afhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

vj_slof schreef op zondag 06 maart 2016 @ 09:28:
[...]

Plex staat op een Mac Mini uit 2009. Core2Duo 2,4 Ghz. en 4GB RAM. Niet de snelste maar vooramelijk alleen voor 1 TB aan muziek (mp3 & flac). Misschien is dat te veel voor Plex. Het heeft lekker gewerkt. Ik heb netjes alles albums gesorteerd in mappen van 0-9 en a-z. Mp3 tags hou ik ook mooi bij. Album-art en artiesteninfo werk ik handmatig netjes bij waar nodig als de Premium het niet kan. De Mac mini draait werkelijk waar als een zonnetje verder, alleen Plex doet moeilijk. Ik heb wel die hele terrabyte aan muziek op een gratis Stack drive van Transip.nl gezet en benader ik via Webdav en dat heeft prima gewerkt. Maar misschien moet ik dat maar niet meer doen en alles weer lokaal koppelen...
Mijn machine'tje met FreeNAS:
Platform: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E4500 @ 2.20GHz
Memory: 3936MB
Een ouwe HP-workstation, hierin zit een 4TB-schijf, en draait (naast Plex (Plexpass)) ook een Transmission, SickRage en Headphones.
Ik heb geen issues met het streamen naar andere devices (binnen het netwerk of daarbuiten). Zelfs niet als andere programma's staan te stampen (Headphones is nog maar net aan het indexeren geslagen).
Ik gebruik Plex voor mijn series (die dus door Sickrage zijn voorzien van de juiste gegevens), films (handmatig van de juiste naam voorzien, daarna mag Plex nog even los op de metadata) en muziek (hier is alles handmatig getagd, met behulp van Musicbrainz Picard (want ik wil heel graag MBid's in mijn muziek) en daarna met Tag'n'Rename afgerond).

Mijn hardware-specs zijn dus een tandje lager dan de jouwe, en op het eerste gezicht vraag ik wat meer. Desalniettemin herken ik me niet in je probleem met Plex. Grootste verschil is inderdaad dat ik alle media lokaal heb staan.

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Jester-NL schreef op maandag 07 maart 2016 @ 16:43:
[...]

Mijn hardware-specs zijn dus een tandje lager dan de jouwe, en op het eerste gezicht vraag ik wat meer. Desalniettemin herken ik me niet in je probleem met Plex. Grootste verschil is inderdaad dat ik alle media lokaal heb staan.
Ik draai hier ook op een alles lokale VM met vrij lage specs en dat gaat ook goed. Misschien eens proberen om je remote opslag er uit te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Heren, ik heb sinds kort Plex ontdekt, en wil nu al mijn films (2 TB) in plex zetten. Ik kwam er al snel achter dat de meeste MKV films het niet doen op plex. zowel in de browser niet, als op mijn PS4.
Om compatible te zijn met de PS4, en IOS devices schijn ik alles te moeten omzetten naar mp4. Ik heb dit met 3 films gedaan (dmv handbrake), en 1 film werkt nu op Plex, maar 2 films niet. Ik krijg de melding : Er was een probleem bij het afspelen van dit item.

Qua settings doe ik exact hetzelfde in handbrake. Ik laat de settings standaard, en voeg alleen subtitles (burn in) en een audio track toe (ik gebruik AC3 passthru).

Iemand enig idee waarom deze mp4 bestanden dan niet compatible zijn met Plex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Plex zou moeten transcoden, dus je hoeft niets compatible te maken met PS4 of iOS, dat doet de Plex Media Server juist voor je. Dat is nu net de kracht van Plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steviewonder23
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:01
bones schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 10:55:
Heren, ik heb sinds kort Plex ontdekt, en wil nu al mijn films (2 TB) in plex zetten. Ik kwam er al snel achter dat de meeste MKV films het niet doen op plex. zowel in de browser niet, als op mijn PS4.
Om compatible te zijn met de PS4, en IOS devices schijn ik alles te moeten omzetten naar mp4. Ik heb dit met 3 films gedaan (dmv handbrake), en 1 film werkt nu op Plex, maar 2 films niet. Ik krijg de melding : Er was een probleem bij het afspelen van dit item.

Qua settings doe ik exact hetzelfde in handbrake. Ik laat de settings standaard, en voeg alleen subtitles (burn in) en een audio track toe (ik gebruik AC3 passthru).

Iemand enig idee waarom deze mp4 bestanden dan niet compatible zijn met Plex?
Op welke hardware draai jij de plexserver? die moet namelijk het transcoden voor zijn rekening nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

@bones: Kijk nog even naar mijn vorige post hier.
Dat beestje heeft (ook met transcoden) geen problemen... Ik voer hem gewoon wat me voor de vingers komt... zonder me te bekommeren om de container of het formaat.

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
Als ik op mijn plex client op mijn Android (nexus 4) een lokaal op de telefoon opgeslagen foto naar mijn plex home theater (ubuntu 15.10) stuur, dan dimmed het scherm even van de TV en keer weer naar normale helderheid terug, maar geen foto te zien? Dit zou toch moeten werken?
Tevens als ik vanuit de gallery app op de nexus een foto share, dan verschijnt de optie Plex niet, terwijl whatsapp, e-mail, kodi (yatse app) enzo wel verschijnen? Vond ik toch wel ideaal werken met Kodi eigenlijk...

Jammer dat lokale video's op de telefoon ook nog niet doorgestuurd kunnen worden naar de home theater...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

iemand een best practice met Optimized Versions en de Chromecast?

Ben sinds 2 jaar erg content met mijn Plex configuratie. Ik heb en NAS van 4TB en een Windows 8 MSI Windbox met SSD en dualcore Celeron, vaak zat 3 of 4 streams gelijktijdig (ik deel mijn library met een paar vrienden en familie).

Bij het uitkomen van de feature Optimized Versions heb ik wat lopen spelen met profielen echter kon ik niet voorkomen dat hij alsnog ging transcoderen bij het starten van een stream naar de Chromecast, niet echt een probleem maar zou leuk zijn als alles al pre-transcoded klaarstaat wat net binnen is en 'on deck' staat.

Iemand een suggestie of faalt het altijd icm subtitles? Want die gebruik ik eigenlijk altijd behalve bij NL'se content maar anders draaien er altijd Engelse of NL'se subs mee.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Sinds een half jaartje draai ik plex. Erg tevreden. Stukken beter geworden dan jaren terug.

Nu krijg ik echter 1 ding niet voor elkaar.

Sinds kort heb ik uitgevonden hoe ik ondertitel by default op Nederlands krijg. Deze setting heb ik zo draaien op de plex server (die staat op de nas)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9WRmP6X.png

Bij mij is nu elke film netjes Nederlands als ondertitel geselecteerd. Vanaf de Android app.

Echter heb mijn pa een eigen account gegeven (ik heb plexpass mijn pa niet, maar zou hier geen effect op hebben) ivm dubbel aansturen en wie wat heeft gezien.

Vanaf de Android app blijft bij mijn pa op ondertiteel geen staan en dien ik elke keer handmatig te selecteren.

Iemand een idee waarom het bij mij wel werkt en bij mijn pa niet?

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
RobbyTown schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 21:08:
Sinds een half jaartje draai ik plex. Erg tevreden. Stukken beter geworden dan jaren terug.

Nu krijg ik echter 1 ding niet voor elkaar.

Sinds kort heb ik uitgevonden hoe ik ondertitel by default op Nederlands krijg. Deze setting heb ik zo draaien op de plex server (die staat op de nas)
[afbeelding]

Bij mij is nu elke film netjes Nederlands als ondertitel geselecteerd. Vanaf de Android app.

Echter heb mijn pa een eigen account gegeven (ik heb plexpass mijn pa niet, maar zou hier geen effect op hebben) ivm dubbel aansturen en wie wat heeft gezien.

Vanaf de Android app blijft bij mijn pa op ondertiteel geen staan en dien ik elke keer handmatig te selecteren.

Iemand een idee waarom het bij mij wel werkt en bij mijn pa niet?
https://plex.tv/users/profile Laat je pa het daar eens instellen met zijn account ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
tcviper schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 21:14:
[...]

https://plex.tv/users/profile Laat je pa het daar eens instellen met zijn account ;)
Mijn god ik maar denken dat de server instellingen meegeeft aan de gebruiker. Thanks heb het alvast ingesteld. Vanavond is testen.

Werkt!

[ Voor 1% gewijzigd door RobbyTown op 11-03-2016 07:50 . Reden: Update! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
RobbyTown schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 08:35:
[...]

Mijn god ik maar denken dat de server instellingen meegeeft aan de gebruiker. Thanks heb het alvast ingesteld. Vanavond is testen.
Alle users kunnen zelf hun voorkeuren daar instellen, das het mooie :)
Voorheen moest men dat in de database dan zitten aanpassen.

Op diezelfde pagina https://plex.tv/users/edit kun je ook de user aan Last.FM koppelen (onderin) en binnenkort ook Trakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 14:30
tcviper schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 10:00:
[...]

Op diezelfde pagina https://plex.tv/users/edit kun je ook de user aan Last.FM koppelen (onderin) en binnenkort ook Trakt.
Maar dat geldt niet voor managed users, toch?

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Bas Post schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 11:09:
[...]

Maar dat geldt niet voor managed users, toch?
Voor zover ik weet alleen als die managed user ook een echt plex account heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:53
Ik heb opeens problemen met NL ondertitels.

IK heb een serie:

s01e01.mkv
s01e01.en.srt
s01e01.nl.srt

s01e02.mkv
s01e02.en.srt
s01e02.nl.srt

Waar die van 1tje wel beide pakt maar van de andere alleen de Engelse..
Hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Joostje123 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 17:26:
Ik heb opeens problemen met NL ondertitels.

IK heb een serie:

s01e01.mkv
s01e01.en.srt
s01e01.nl.srt

s01e02.mkv
s01e02.en.srt
s01e02.nl.srt

Waar die van 1tje wel beide pakt maar van de andere alleen de Engelse..
Hoe kan dat?
Staan je instellingen goed: RobbyTown in "[Ervaringen] Plex - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
En let ook op de naming scheme! https://support.plex.tv/h...ies-Season-Based-TV-Shows
Ik had al iets gelezen over Trakt integratie inderdaad. Wordt hiermee het onofficiele Trakt kanaal ook uitgefaseerd? Als in: kan dan elke Plex-gebruiker zijn/haar eigen voortgang synchroniseren naar bijvoorbeeld Trakt, iets wat dat onofficiele Trakt kanaal wel kan, maar - helaas - voor 1 persoon?

[ Voor 68% gewijzigd door CH4OS op 10-03-2016 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
CptChaos schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 19:30:
En let ook op de naming scheme! https://support.plex.tv/h...ies-Season-Based-TV-Shows
[...]
Ik had al iets gelezen over Trakt integratie inderdaad. Wordt hiermee het onofficiele Trakt kanaal ook uitgefaseerd? Als in: kan dan elke Plex-gebruiker zijn/haar eigen voortgang synchroniseren naar bijvoorbeeld Trakt, iets wat dat onofficiele Trakt kanaal wel kan, maar - helaas - voor 1 persoon?
Kan ik verder nog niet veel over zeggen op dit moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 14:30
tcviper schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 11:35:
[...]

Voor zover ik weet alleen als die managed user ook een echt plex account heeft.
Een managed user is toch juist een user die geen "echte" account heeft, maar aangemaakt is door een beheerder met een "echte" Plex account in PMS. Zoals ik dat gedaan heb voor mijn dochtertjes.
Ik heb het wel in de database handmatig veranderd, maar het zou fraaier zijn als het ook via PMS per user gewijzigd kan worden

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Bas Post schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 20:18:
[...]

Een managed user is toch juist een user die geen "echte" account heeft, maar aangemaakt is door een beheerder met een "echte" Plex account in PMS. Zoals ik dat gedaan heb voor mijn dochtertjes.
Ik heb het wel in de database handmatig veranderd, maar het zou fraaier zijn als het ook via PMS per user gewijzigd kan worden
Het kan op beide manieren. Je kunt ook een bestaande plex user toevoegen aan de 'Home groep' en dan word het zowel een managed als echt plex user account ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:35

TheVMaster

Moderator WOS
[...]

Gaaf......al krijg ik bij Last.FM op dit moment wel een error (het koppelen ervan). Kan niet wachten op Trakt integratie btw...dan kan die onofficiele plugin ook de deur uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Jep, beiden word aan gewerkt, zodra ik meer info heb post ik het hier wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Nieuwe update: v0.9.16.2
New
(NAS) Support Synology DS414j, DS416j and DSM 6.0 Beta

Fixes
(Windows) Occasional HTTP 500 errors when playing media.
(NAS) Warn if the Synology DSM version is too old.
(Transcoder) In rare cases, clients might see partial files when downloading segmented WebVTT subtitles.
(Transcoder) Failures transcoding online content with limited media analysis info.
(Transcoder) Don't select an unavailable media item for playback when another one is available.

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12
Sinds gister ben ik de blije eigenaar van een Nvidia Shield. Het enige probleem dat ik ervaar is dat het geluid (stemmen) soms niet synchroon lopen met het beeld. Dit is enkel het geval bij Plex. Iemand wellicht tips?

[ Voor 8% gewijzigd door outlandos op 19-03-2016 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
outlandos schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 19:40:
Sinds gister ben ik de blije eigenaar van een Nvidia Shield. Het enige probleem dat ik ervaar is dat het geluid (stemmen) soms niet synchroon lopen met het beeld. Dit is enkel het geval bij Plex. Iemand wellicht tips?
In plex kun je een offset voor het geluid instellen, moet je dus even handmatig finetunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Whatson schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 20:10:
[...]

In plex kun je een offset voor het geluid instellen, moet je dus even handmatig finetunen.
Moet je dat per film wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Whatson schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 20:10:
Waar kan je dit instellen, heb ik nog niet teruggevonden..

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
nvidia schreef op zondag 20 maart 2016 @ 01:05:
[...]

Waar kan je dit instellen, heb ik nog niet teruggevonden..
Ergens in je plex client:
Afbeeldingslocatie: https://15254b2dcaab7f5478ab-24461f391e20b7336331d5789078af53.ssl.cf1.rackcdn.com/plex.vanillacommunity.com/ipb/monthly_06_2015/post-2548-0-81888500-1433200379.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Die optie zit niet in de AndroidTV Client, wat de SHIELD gebruikt ;)
Dat is puur en alleen bij Plex Home Theater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
tcviper schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:12:
Die optie zit niet in de AndroidTV Client, wat de SHIELD gebruikt ;)
Dat is puur en alleen bij Plex Home Theater.
Inderdaad, kon het al niet vinden. Dus er is niets wat ik er aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
outlandos schreef op zondag 20 maart 2016 @ 14:22:
[...]

Inderdaad, kon het al niet vinden. Dus er is niets wat ik er aan kan doen?
Nee niet echt, normaal gesproken kun je je receiver (versterker) bijstellen per input kanaal (Delay), als je die niet hebt dan heb ik geen idee op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
tcviper schreef op zondag 20 maart 2016 @ 14:30:
[...]

Nee niet echt, normaal gesproken kun je je receiver (versterker) bijstellen per input kanaal (Delay), als je die niet hebt dan heb ik geen idee op dit moment.
Ik gebruik een Sony Soundbar bij mijn Sony TV. Maar vrees niet dat een soundbar werkt als receiver..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadketz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-08 08:43
Zal deze opstelling goed genoeg zijn voor het transcoding bij extern gebruik? Intern zal ik me geen zorgen maken.

pricewatch: ASRock N3700-ITX
pricewatch: Fractal Design Node 304 Zwart
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR16LS11/8
pricewatch: be quiet! System Power 7 300W

Heb thuis nog 2 WD RED schijven liggen van 2 TB die ik in RAID 1 zet. Hierop zal xpenology draaien met sickrage en wat anderedata.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 16:22

WCA

raymon_vdb schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:57:
Zal deze opstelling goed genoeg zijn voor het transcoding bij extern gebruik? Intern zal ik me geen zorgen maken.

Heb thuis nog 2 WD RED schijven liggen van 2 TB die ik in RAID 1 zet. Hierop zal xpenology draaien met sickrage en wat anderedata.
Zal m net wel of net niet worden, 1080p gaat misschien als je m tot het uiterste pusht. Voor 1 stream is een passmark score van ongeveer 2000 nodig, die cpu haalt dat net niet.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadketz
GreNade schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:01:
[...]

Zal m net wel of net niet worden, 1080p gaat misschien als je m tot het uiterste pusht. Voor 1 stream is een passmark score van ongeveer 2000 nodig, die cpu haalt dat net niet.
Thx voor je reactie! Zal ff verder kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanw848
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:12
In een ander topic ooit dit lijstje gemaakt, is dit wat voor je ?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-7600 Boxed€ 73,50€ 73,50
1Gigabyte F2A88XM-HD3€ 50,-€ 50,-
1Cooler Master Elite 342€ 26,95€ 26,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 30,95€ 30,95
1be quiet! System Power 7 400W€ 41,95€ 41,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 223,35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
arjanw848 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 13:07:
In een ander topic ooit dit lijstje gemaakt, is dit wat voor je ?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-7600 Boxed€ 73,50€ 73,50
1Gigabyte F2A88XM-HD3€ 50,-€ 50,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 30,95€ 30,95
1be quiet! System Power 7 400W€ 41,95€ 41,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 223,35
5187 PassMark dus kan makkelijk 1080p transcoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 15:21
raymon_vdb schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:57:

Ik draai al een tijd 24/7 op deze setup:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-5600K Boxed€ 97,80€ 97,80
1MSI FM2-A75IA-E53€ 0,-€ 0,-
2WD Green HDD, 2TB€ 78,95€ 157,90
1WD Green HDD, 3TB€ 97,95€ 97,95
1Fractal Design Node 304 Zwart€ 72,95€ 72,95
1Scythe Shuriken Rev. B€ 19,50€ 19,50
1Corsair Vengeance LP CML4GX3M2A1600C9€ 28,50€ 28,50
1Seasonic G-series 360 watt€ 59,95€ 59,95
1Samsung 840 Pro 128GB€ 119,80€ 119,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 654,35

Nergens problemen mee, 2 lijnen streamen naar buiten en 1 intern tegelijk gaat perfect op 1080p.
En meestal zijn het series of tekenfilms die dan gekeken worden, dan ben je met 720P net zo goed af :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadketz
Thx allemaal, las ergens op t forum dat xpenology maar tot een bepaalde hoeveelheid ram en Ghz ondersteunt. Dit scheen ook zo te zijn op de tubro van de cpu. Dit omdat het natuurlijk van origineel synology is en die ook allemaal geen 4 gb ram hebben en 3,6Ghz. Niet dat ik straks een veelte OP systeem heb aangeschaft terwijl de helft van de capaciteit benut word.

correct me if i'm wrong

Waar draaien jullie allemaal de plex server op??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Laatst online: 11-09 16:05

nexhil

BAM!

raymon_vdb schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 15:36:
Thx allemaal, las ergens op t forum dat xpenology maar tot een bepaalde hoeveelheid ram en Ghz ondersteunt. Dit scheen ook zo te zijn op de tubro van de cpu. Dit omdat het natuurlijk van origineel synology is en die ook allemaal geen 4 gb ram hebben en 3,6Ghz. Niet dat ik straks een veelte OP systeem heb aangeschaft terwijl de helft van de capaciteit benut word.

correct me if i'm wrong

Mijn Xpenelogy met PLEX draait op een Asrock Q1900ITX bord met 8 GB ram.
En ik bekijk eigenlijk alles via mijn XBOX one of iPad (4)

[ Voor 5% gewijzigd door nexhil op 23-03-2016 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper

correct me if i'm wrong

Mijn Synology heeft toch echt 6gb ram (DS1815+) :) Maar ik draai plex server op een Macmini (met intel i7) ernaast, heb de synology mappen gemount en zo werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanw848
  • Laatst online: 20:12

correct me if i'm wrong

Windows 7 icm :

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 103,-€ 103,-
1MSI 760GM-P23 (FX)€ 0,-€ 0,-
5WD Green WD30EZRX, 3TB€ 97,95€ 489,75
1Crucial CT2KIT25664BA1339€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Elite Power 460W€ 44,90€ 44,90
1Samsung 830 series SSD 128GB€ 108,76€ 108,76
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 773,36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 11:25

correct me if i'm wrong

Ik draai het vanaf een diy nas met een i5 4460. Na veel struggle met synologies maar besloten voor plex een zelfbouw apparaat te bouwen met unraid er op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:50
...
Ik draai 'm op een dual dual Xeon 3GHz met 16GB geheugen, maar dat is meer omdat ie er toch al stond. Media staat op een Qnap TS410 met 4x3GB WD Red disks.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sj0eRdJuH
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 12:48

Mijn plex server draait op een oude Q9300 met 4gb ddr2 RAM en werkt als een zonnetje, kan over het algemeen 2 transcoding streams aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Ik gebruik onderstaande configuratie en als OS Windows Server 2012 R2 Essentials.
Wordt ook voor meer dingen gebruikt naast plex maar kan genoeg streams aan (pass mark van 9278)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1240V2€ 0,-€ 0,-
1Intel Desktop Board DH61DLB3€ 0,-€ 0,-
5WD Green SATA 3 Gb/s, 2TB€ 99,83€ 499,15
1Kingston KVR13N9S8K2/8€ 34,95€ 34,95
1Intel 330 Retail 60GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 534,10

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Laatst online: 20:39

Mac mini late 2009 met 8GB RAM. tot voorkort kon ik 1 transcode stream aan, sinds ze niet meer de ondertitels in het bestand branden lijk ik wel 2-3 streams aan te kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-08 12:05

Synology DS415+ met 4x 6TB WD-Red en geheugen geüpgraded van de standaard 2GB naar 8GB
Draait zonder problemen 1080p bestanden af, alleen met Tru-HD wil hij nog wel eens stotteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Zelfbouw HTPC voor weinig. Draait al jaren mooi eigenlijk. Transcoden geen verstand van, geen idee of ik dat ergens kan zien, maar hij speelt gewoon alles af dus interesseert het me ook niet echt hoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:15:
Zelfbouw HTPC voor weinig. Draait al jaren mooi eigenlijk. Transcoden geen verstand van, geen idee of ik dat ergens kan zien, maar hij speelt gewoon alles af dus interesseert het me ook niet echt hoe :)
Als de files die je opent direct zonder conversie ge-opent kunnen oworden dan is het goed. Anders moet je CPU de video live converten naar een format welke de player wel kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik weet wat het is, ik weet alleen niet hoe ik het kan zien of hij dat moet gaan doen of niet. Ik hoef het niet te kiezen: hij speelt gewoon af. De ene file zal hij transcoden, de andere niet denk ik. Maar ik merk er niets van, dus dan is het toch gewoon goed? Ik zie ook niet in hoe mijn kijkervaring zou verbeteren als ik die wetenschap heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Ik ontvang graag wat input van jullie!

Ik ga binnenkort verhuizen en wil het goed aan gaan pakken. Ik heb momenteel het volgende al in bezit/gebruik:

- HP microserver met xpenology. Daarop de plex server geinstalleerd
- Chromecast 2
- Receiver
- TV

Nu gaat dit allemaal prima met series, muziek etc. Alleen films werkt voor geen meter op deze manier. De chromecast kan lang niet alle bestanden aan en tijdens het transcoden gaat de HP over zijn nek.

Ik wil in het nieuwe huis met de chromecast audio een multiroom opstelling hebben voor muziek.

Echter wil ik ook een oplossing hebben voor het kijken van films. Ik heb ook een PS4 maar ook die kan niet alles aan waardoor de HP weer over zijn nek gaat.

Ik heb nu het volgende in gedachten:

Voor de multiroom muziek opstelling laat ik de huidige situatie. Dus ook met de plex server geinstalleerd op de HP.

Echter wil ik dan achter mijn tv een nieuwe mediaspeler waar ik zowel de plex server als media speler wil installeren. Deze moet er dan voor zorgen dan ik wel zonder stotteren films kan kijken.

Mijn vraag aan jullie of dit de juiste aanpak is. Of zie ik iets over het hoofd waardoor het veel makkelijker kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 14:42
Dus feitelijk wil je 2 Plex servers hebben, 1 voor muziek en de ander voor series/films? Dat lijkt me een beetje een vreemde oplossing, het voordeel van Plex is juist dat je één centrale server hebt. Als je dat voordeel niet benut dan kun je beter Kodi installeren op die mediaspeler bij je tv.

Zijn de films die problemen opleveren in een ander formaat dan series? Het klinkt nu alsof de HP simpelweg het transcoden niet aankan, wat alleen nodig lijkt te zijn voor je films. Dat kan je op een paar manieren oplossen binnen je huidige setup: gebruik een mediaplayer die meer formaten aankan dan de Chromecast of een upgrade van je server.

De opstelling die jij in gedachten hebt lijkt me onnodig complex in ieder geval.

[ Voor 6% gewijzigd door Arrne op 25-03-2016 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik heb Plex op m'n Mac draaien. Vervolgens gebruik ik ingebouwde de Plex-client van m'n tv (Samsung UE55HU7500). De tv heeft een S/PDIF kabel naar een Marantz SR6005 receiver (met 5.1 setup) lopen.

Helaas gaat ergens het meerkanaals geluid verloren en zijn films in stereo. De Marantz ziet het als meerkanaals, maar het geluid komt alleen op de voorste twee speakers. Het klinkt ook wat vreemd, het lijkt platgeslagen te zijn. Stemmen die normaal vooral uit de center komen lijken meer op de achtergrond, alsof ze alle kanalen samenkomen op left/right, waarbij het volume evenredig verdeeld is. Het is anders dan normaal stereo.

In Plex op OS X lijk ik op dat gebied weinig te kunnen instellen. Ook Plex op de Samsung is erg beperkt. M'n tv idem. Ik gebruik de laatste versies. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
Arrne schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:19:
Dus feitelijk wil je 2 Plex servers hebben, 1 voor muziek en de ander voor series/films? Dat lijkt me een beetje een vreemde oplossing, het voordeel van Plex is juist dat je één centrale server hebt. Als je dat voordeel niet benut dan kun je beter Kodi installeren op die mediaspeler bij je tv.

Zijn de films die problemen opleveren in een ander formaat dan series? Het klinkt nu alsof de HP simpelweg het transcoden niet aankan, wat alleen nodig lijkt te zijn voor je films. Dat kan je op een paar manieren oplossen binnen je huidige setup: gebruik een mediaplayer die meer formaten aankan dan de Chromecast of een upgrade van je server.

De opstelling die jij in gedachten hebt lijkt me onnodig complex in ieder geval.
Nu ik het terug lees klopt het inderdaad niet wat ik schreef. Ik heb een oplossing nodig om van de transcoding van films af te komen.

Ja series gaat wel omdat dat meestal simpele mkv bestanden zijn of mp4. Tussen de films wil nog wel eens een exotisch exemplaar zitten.

Als ik een mediaspeler heb (wat voor vorm dan ook) die wel alle formaten aan kan ben ik er al toch?

Dan blijft de HP gewoon de server.

[ Voor 5% gewijzigd door Zahariac op 25-03-2016 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 14:42
Tom schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:40:
Ik heb Plex op m'n Mac draaien. Vervolgens gebruik ik ingebouwde de Plex-client van m'n tv (Samsung UE55HU7500). De tv heeft een S/PDIF kabel naar een Marantz SR6005 receiver (met 5.1 setup) lopen.

Helaas gaat ergens het meerkanaals geluid verloren en zijn films in stereo. De Marantz ziet het als meerkanaals, maar het geluid komt alleen op de voorste twee speakers. Het klinkt ook wat vreemd, het lijkt platgeslagen te zijn. Stemmen die normaal vooral uit de center komen lijken meer op de achtergrond, alsof ze alle kanalen samenkomen op left/right, waarbij het volume evenredig verdeeld is. Het is anders dan normaal stereo.

In Plex op OS X lijk ik op dat gebied weinig te kunnen instellen. Ook Plex op de Samsung is erg beperkt. M'n tv idem. Ik gebruik de laatste versies. Iemand een idee?
Op mijn Samsung TV kan ik bij de instellingen kiezen in welk formaat het geluid uitgevoerd wordt, ik zou eens met die instellingen spelen. Dat heeft bij mij geholpen toen de tv helemaal heen geluid naar mijn (Onkyo) receiver uitvoerde. Anders zou ik eens kijken naar de instellingen op je receiver, misschien gaat daar iets mis.

Heb je het probleem trouwens alleen bij Plex, of ook bij andere apps op je tv? Als je dat niet weet, probeer dat eens uit te vinden. Dan weet je in ieder geval of het probleem bij Plex ligt of je tv/receiver.
Zahariac schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:12:
[...]

Nu ik het terug lees klopt het inderdaad niet wat ik schreef. Ik heb een oplossing nodig om van de transcoding van films af te komen.

Ja series gaat wel omdat dat meestal simpele mkv bestanden zijn of mp4. Tussen de films wil nog wel eens een exotisch exemplaar zitten.

Als ik een mediaspeler heb (wat voor vorm dan ook) die wel alle formaten aan kan ben ik er al toch?

Dan blijft de HP gewoon de server.
Dat zou het inderdaad op moeten lossen, dan voorkom je simpelweg dat transcoding nodig is. Al zou ik niet durven zeggen welke mediaspeler 'exotische formaten' afspeelt. Is het trouwens geen oplossing die paar films in een ander formaat op je server te zetten?

Is er een Plex app voor je tv? Probeer anders eens wat die doet als je de betreffende films af gaat spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
Arrne schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:19:

[...]

Dat zou het inderdaad op moeten lossen, dan voorkom je simpelweg dat transcoding nodig is. Al zou ik niet durven zeggen welke mediaspeler 'exotische formaten' afspeelt. Is het trouwens geen oplossing die paar films in een ander formaat op je server te zetten?

Is er een Plex app voor je tv? Probeer anders eens wat die doet als je de betreffende films af gaat spelen.
Heb het al zowel met mijn ps4 als chromecast als telefoon geprobeert.

Ik zit nu wel te twijfelen of ik niet beter mijn server kan upgraden. Dan hoef ik namelijk maar op 1 plek wat aan te passen en kan ik gewoon gebruik blijven maken van de chromecast (is ook makkelijker met bijvoorbeeld een chromecast erbij in een slaapkamer).

Heeft iemand hier ervaringen met het zelf bouwen van een servertje voor puur plex transcode doeleinden? Ik wil dan minimaal 2 streams op 1080p aankunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Zahariac schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:23:
[...]

Heb het al zowel met mijn ps4 als chromecast als telefoon geprobeert.

Ik zit nu wel te twijfelen of ik niet beter mijn server kan upgraden. Dan hoef ik namelijk maar op 1 plek wat aan te passen en kan ik gewoon gebruik blijven maken van de chromecast (is ook makkelijker met bijvoorbeeld een chromecast erbij in een slaapkamer).

Heeft iemand hier ervaringen met het zelf bouwen van een servertje voor puur plex transcode doeleinden? Ik wil dan minimaal 2 streams op 1080p aankunnen.
Geen idee als de opslag via de NAS gaat maar je dient in elk geval 4000 passmark te halen

Zoek een CPU en check als die boven de 4000 uitkomt
https://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php

Een NUC i5 6th zou gaaf zijn. Lekker zuinig helaas haalt die maar 2200, dus maar 1x 1080 stream.

Verder aantal post hierboven:
arjanw848 in "[Ervaringen] Plex - Deel 3", goedkoop setje en meer als genoeg CPU power.

[ Voor 7% gewijzigd door RobbyTown op 27-03-2016 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
RobbyTown schreef op zondag 27 maart 2016 @ 14:43:
[...]

Geen idee als de opslag via de NAS gaat maar je dient in elk geval 4000 passmark te halen

Zoek een CPU en check als die boven de 4000 uitkomt
https://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php

Een NUC i5 6th zou gaaf zijn. Lekker zuinig helaas haalt die maar 2200, dus maar 1x 1080 stream.

Verder aantal post hierboven:
arjanw848 in "[Ervaringen] Plex - Deel 3", goedkoop setje en meer als genoeg CPU power.
Dat is een heel leuk setje, helemaal voor dat geld! Is er ook nog ergens te achterhalen hoeveel zoiets verbruikt?

En ik ben niet echt bekend met AMD. Gaat dit richting een i3 qua prestaties? Mijn laptop heeft een i3 en die kan alles makkelijk afspelen.
Pagina: 1 ... 4 ... 42 Laatste