Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Setje is lastig te achterhalen. Enige wat ik je kan vertellen is dat de i3 nuc (geen idee wat die aan passmark haalt) idle 8 tot 10 watt pakt. i5 had dacht ik al hogere wattage voeding. Idle zal ook hoger liggen. Ben zelf ook opzoek naar mooi setje wat redelijk compact is en genoeg power heeft om 2 streams te kunnen doen zonder teveel idle power.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 16:22

WCA

RobbyTown schreef op maandag 28 maart 2016 @ 00:06:
Setje is lastig te achterhalen. Enige wat ik je kan vertellen is dat de i3 nuc (geen idee wat die aan passmark haalt) idle 8 tot 10 watt pakt. i5 had dacht ik al hogere wattage voeding. Idle zal ook hoger liggen. Ben zelf ook opzoek naar mooi setje wat redelijk compact is en genoeg power heeft om 2 streams te kunnen doen zonder teveel idle power.
Ik heb zelf een Pentium Anniversary in mn nas gezet, 2x 1080p transcoden gaat prima. icm een Asrock b85 bordje en een be quiet voeding.

Ongeveer dit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3258 Boxed€ 68,95€ 68,95
1ASRock B85M Pro4€ 61,-€ 61,-
1MS-Tech CA-0186-U3€ 25,-€ 25,-
1Crucial CT51264BA160BJ€ 15,50€ 15,50
1be quiet! System Power 7 300W€ 33,95€ 33,95
1Kingston SSDNow V300 120GB€ 40,95€ 40,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 245,35

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:21
Ik heb een Asustor AS7004T NAS aangeschaft met 3 x 6TB WD RED schijven, dedicated voor PLEX Media Server, Sonarr, CouchPotato en Sabnzbd+. Ik heb er zelf 16GB Kingston RAM in gezet. Het heeft een i3 Intel CPU met een Passmark van ongeveer 5000, prima geschikt voor 2x 1080p transcoding streams en lokaal direct play gebruik. Ik ben tot nu toe zeer tevreden en onder de indruk van deze NAS.
Stroomverbuik is ongeveer 45 Watt op piek.
Ik gebruik nu een Apple TV 4 met PLEX als client

Ik had hiervoor een macmini 2011 i5 met SSD aan de tv en een Drobo FS met 12TB in de meterkast, maar dit vergde nog wel wat onderhoud en stroomverbuik, ongeveer 120 Watt op piek.
Ik heb deze set super goed weten te verkopen, waardoor de investering in de Asustor + 16Gb + ATV4 minimaal was >:)

De Asustor is nagenoeg onderhoudsvrij en heb er geen omkijken naar.
Ook de Apple TV 4 is een leuk apparaatje voor het hele gezin met alle gemakken van dien, we hebben dan ook een Apple ecosysteem hier in huis.
Tot nu toe zeer tevreden met deze wijziging in setup

[ Voor 8% gewijzigd door Bas Post op 28-03-2016 13:03 ]

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Ik heb een probleem met Plex. Ik heb series waar ik alle afleveringen heb, maar hij zet alle files onder een aflevering terwijl het bij andere series wel perfect werkt. Iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/288xg14.png

Voor de volledigheid, alles werd met Sonarr gedonwload

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/wiu1aq.png

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cujo74
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:52
nvidia schreef op maandag 28 maart 2016 @ 20:51:
Ik heb een probleem met Plex. Ik heb series waar ik alle afleveringen heb, maar hij zet alle files onder een aflevering terwijl het bij andere series wel perfect werkt. Iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

[afbeelding]

[afbeelding]
Zou dit niet kunnen komen door de release datum in je bestandsnaam?
Ik heb de serie zelf ook en daar staan de afleveringen gewoon afzonderlijk.
Nu heb ik dan weliswaar geen aparte season folder maar dat kan het verschil niet zijn.
Ik heb er echter zelf geen release datum in de naam van de afleveringsbestanden staan.
Ook omdat dit een Netflix serie is met dus 1 en dezelfde datum voor alle afleveringen zegt men gevoel dat dat wel eens de veroorzaker kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Cujo74 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 23:34:
Zou dit niet kunnen komen door de release datum in je bestandsnaam?
Klopt, ik heb alle series nu volgens volgende formaat aangepast: 24.S06E04

Mijn huidige Marantz speelt momenteel volgende formaten af:
  • WMA
  • MP3
  • WAV
  • MPEG-4 AAC
  • FLAC
  • ALAC
  • AIFF
  • DSD
  • JPEG
De meeste files die ik heb zijn MKV, iemand tips of dit ook via Plex lukt? Vrees hiervoor?

Wel offtopic: Welk formaat zouden jullie kiezen want ik ben altijd gewend geweest om Blu Rays te hebben, dat ik alle andere formaten niet ken..

[ Voor 47% gewijzigd door nvidia op 29-03-2016 01:11 ]

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 16:24
aardbeix15 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:37:
iemand een best practice met Optimized Versions en de Chromecast?

Ben sinds 2 jaar erg content met mijn Plex configuratie. Ik heb en NAS van 4TB en een Windows 8 MSI Windbox met SSD en dualcore Celeron, vaak zat 3 of 4 streams gelijktijdig (ik deel mijn library met een paar vrienden en familie).

Bij het uitkomen van de feature Optimized Versions heb ik wat lopen spelen met profielen echter kon ik niet voorkomen dat hij alsnog ging transcoderen bij het starten van een stream naar de Chromecast, niet echt een probleem maar zou leuk zijn als alles al pre-transcoded klaarstaat wat net binnen is en 'on deck' staat.

Iemand een suggestie of faalt het altijd icm subtitles? Want die gebruik ik eigenlijk altijd behalve bij NL'se content maar anders draaien er altijd Engelse of NL'se subs mee.
Mag ik vragen hoe je set up verder is? Ik heb een HP Gen8 (8G) en een internetlijn van 200/20, maar ik krijg direct problemen met afspelen als er twee tegelijk bezig zijn.. Kan ik die profielen ergens beheren, zodat de gene met wie ik het deel maar een maximum kwaliteit kunnen krijgen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Laatst online: 11-09 06:34

psyy138

blackbulls.nl

BiggyB schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:49:
[...]

Mag ik vragen hoe je set up verder is? Ik heb een HP Gen8 (8G) en een internetlijn van 200/20, maar ik krijg direct problemen met afspelen als er twee tegelijk bezig zijn.. Kan ik die profielen ergens beheren, zodat de gene met wie ik het deel maar een maximum kwaliteit kunnen krijgen oid?
Nee, dat kan (nog) niet met plex.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
psyy138 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:09:
[...]

Nee, dat kan (nog) niet met plex.
Heb je wellicht enig idee waarop het dan misloopt bij mij? Ik zie meerdere mensen die probleemloos hun library sharen, maar bij mij werkt het niet zo soepel als er twee tegelijk afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

nvidia schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 00:37:
[...]

Klopt, ik heb alle series nu volgens volgende formaat aangepast: 24.S06E04

Mijn huidige Marantz speelt momenteel volgende formaten af:
  • WMA
  • MP3
  • WAV
  • MPEG-4 AAC
  • FLAC
  • ALAC
  • AIFF
  • DSD
  • JPEG
De meeste files die ik heb zijn MKV, iemand tips of dit ook via Plex lukt? Vrees hiervoor?

Wel offtopic: Welk formaat zouden jullie kiezen want ik ben altijd gewend geweest om Blu Rays te hebben, dat ik alle andere formaten niet ken..
MKV is een container en zegt helemaal niets over de gebruikte codecs. Het gaat er om wat er in die container gebruikt wordt. MKV is het meest gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

BiggyB schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:49:
[...]

lokaal Plex Web gaat als eerste haperen maar die gebruikt ik nooit. Ik kijk altijd via mijn Chromecast of op mijn Android 5 tablet, dat gaat prima.
Soms heb ik 3 streams tegelijk lopen (heb een paar vrienden en familieleden op mijn Plex zitten) en dan is de ervaring ook nog prima.

Plex Server:
- dual-core 1,7Ghz Inte Celeron 1037U
- 4Gb RAM
- Samsung 850 SSD
- op een Ziggo 120/12 lijn
- content op een 4Tb WD-NAS verbonden via 1Gb-LAN

Ik download altijd bewust niet te grote files, 720p is prima, 1080p is aardig maar geen must. Popularie US series zijn via de bekende releaser-groepen altijd prima op +/- 350Mb per uur te krijgen, die neem ik dus. Films altijd rond de 1Gb. MKV's van meer dan 3Gb heb ik slechte ervaringen mee icm Plex, die mijd ik dus (ik zoek dus door naar een compacter alternatief).

Ik optimze nu dus niks, gewoon met live transcoden. Overigens pakt de PlexTranscoder altijd 100% CPU als dat beschikbaar is, da's bij design en geen teken dat je iets te kort komt. Ook kan de de chunk-size nog aanpassen zodat de voorberekende stukje compacter worden en gemakkelijk zijn te transcoderen door je systeem.

[ Voor 11% gewijzigd door aardbeix15 op 29-03-2016 13:05 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

BiggyB schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:26:
[...]

Heb je wellicht enig idee waarop het dan misloopt bij mij? Ik zie meerdere mensen die probleemloos hun library sharen, maar bij mij werkt het niet zo soepel als er twee tegelijk afspelen.
welke cpu heb je?

probleem is zeer waarschijnlijk dat je CPU geen 2 streams tegelijk kan transcoden.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:07

mwa

[...]

Ik heb dezelfde HP als jou (Gen8), en ik kan ook maar 1 enkele stream transcoden. Wel kan ik meerdere streams tegelijk verzenden (6 stuk zelfs) zolang er maar niet getranscode wordt en je upstream voldoende is.

Zelf heb ik de Gen8 aan glasvezel hangen, en de devices waar ik naar stream zijn RPi's met Rasplex. Er hoeft niks getranscode worden, zijn allen een Direct stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
[...]

Waar probeer je op af te spelen? En welk formaat? Zoals hierboven staat: Direct Play en je proc. kracht is nauwelijks relevant. Probeer te transcoden en dan wordt het lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
Bedankt voor alle antworoden. Als ik het zo lees dan gaat het dus mis bij het transcoden van de files. Ik zal mijn settings eens nader bekijken.

Ik speel trouwens vaak series (max 1,5GB) en films (max 10GB) af. 720p of 1080p, geen blu-ray e.d.

Waarschijnlijk een mega noob vraag; maar wat doet het transcoden precies? Zorgt dat er voor dat het bestand (De film of de serie) wordt vertaald naar een voor het afspeelapparaat optimaal bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

BiggyB schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 10:29:
Bedankt voor alle antworoden. Als ik het zo lees dan gaat het dus mis bij het transcoden van de files. Ik zal mijn settings eens nader bekijken.

Ik speel trouwens vaak series (max 1,5GB) en films (max 10GB) af. 720p of 1080p, geen blu-ray e.d.

Waarschijnlijk een mega noob vraag; maar wat doet het transcoden precies? Zorgt dat er voor dat het bestand (De film of de serie) wordt vertaald naar een voor het afspeelapparaat optimaal bestand?
Jup, zie hier voor meer informatie

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
nvidia schreef op maandag 28 maart 2016 @ 20:51:

[afbeelding]

[afbeelding]
Lijkt me een naming scheme issue; https://support.plex.tv/h...ies-Season-Based-TV-Shows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
psyy138 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:06:
[...]

Jup, zie hier voor meer informatie
Ah bedankt, handige link!

Nu heb ik even naar mijn settings gekeken, Transcoden staat op automatisch en Prioritize streaming transcodes staat aangevinkt. Wat kan ik nog meer doen om ervoor te zorgen dat het transcoden niet in de weg zit van het afspelen?

Er wordt voornamelijk gekeken van twee smart-tv's (samsung plex app), iPad (web player) en Android phone (Plex app). Scheelt het nog als ik bv de iPad laat afspelen vanaf de plex app ipv de webplayer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Ik zou zeker testen met de iOS variant van de Plex app. Mocht je een PlexPass hebben, is dat ook geen enkel probleem. :)

Volgens mij wordt dan enkel de audio transcoded en dat scheelt al een flinke hap.

[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 30-03-2016 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
Ik heb geen PlexPass en ben zelf de gebruiker van één van de smart tv's en de android phone. De iPad wordt gebruikt door iemand anders die ik de plex app best wil laten aanschaffen als de performance daardoor verbeterd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Je kunt de app eerst in trial proberen, om te testen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
Ik heb zelf geen Apple device, geen idee dat er een trial modus voor de plex app was... Bedankt voor de tip(s)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand al een x265/HEVC video zonder transcoding kunnen streamen naar een smartTV via een PMS die op een Raspberry Pi 2/3 draait?

Mijn setup:
  • Raspberry Pi 2 met PMS
  • PMS v0.9.16.3
  • Samsung SmartTV met built-in Plex-app
Eerst heb ik geprobeerd om een x265 1080p video rechtstreeks af te spelen via USB-stick in mijn TV. Dit lukt zonder enig probleem.
Daarna heb ik de "Samsung SmartTV.xml" profile op de PMS zodanig aangepast dat h265 via directplay zou gestreamd worden naar mijn TV. Maar hij blijft de video transcoden... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Zónder transcoding gaat hem voorlopig niet worden. Er zijn bij mijn weten géén apparaten die zelf native ondersteuning hebben voor x265/HEVC.

Dit komt ook omdat x265/HEVC nog geen "vaste" standaard is, maar sommige fabrikanten implementeren het ook weer anders, waardoor (o.a. Samsung doet dat, schijnbaar...) x265 alleen in bepaalde gevallen werkt, als de TV er al ondersteuning voor heeft.

[ Voor 31% gewijzigd door CH4OS op 01-04-2016 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:28
Ik doe dat met de nvidia shield

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:43
De RPI kan geen x265 aan, maakt niet uit of je 2 of 3 hebt, hij kan het niet.

Beste Singleboard computer dat ik gevonden heb voor zoiets is de ODROID C2

[ Voor 17% gewijzigd door Satangel op 01-04-2016 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 09:59:
Heeft er iemand al een x265/HEVC video zonder transcoding kunnen streamen naar een smartTV via een PMS die op een Raspberry Pi 2/3 draait?

Mijn setup:
  • Raspberry Pi 2 met PMS
  • PMS v0.9.16.3
  • Samsung SmartTV met built-in Plex-app
Eerst heb ik geprobeerd om een x265 1080p video rechtstreeks af te spelen via USB-stick in mijn TV. Dit lukt zonder enig probleem.
Daarna heb ik de "Samsung SmartTV.xml" profile op de PMS zodanig aangepast dat h265 via directplay zou gestreamd worden naar mijn TV. Maar hij blijft de video transcoden... |:(
Waarom wil/heb je x265 materiaal? De kwaliteit is niet beter, en je bespaart een keer 30% aan ruimte terwijl je je erg veel compatibiliteit problemen op de hals haalt. Ik zou het gewoon even houden bij x264.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdiermen
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09-09 13:38
Hoi even kort vraagje,

Mijn plex media server staat geinstalleerd op mijn HTPC, maar deze wil ik graag bewerken via mijn desktop. Is dit mogelijk?

Daarnaast nog een ander vraagje. Ik heb in elke map het videobestand staan en de ondertiteling met exact dezelfde naam. In plex media server wordt de ondertiteling vervolgens als onbekend weergegeven, kan ik dit wijzigen naar Nederlands?

Alvast heel erg bedankt

[ Voor 47% gewijzigd door vdiermen op 03-04-2016 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
vdiermen schreef op zondag 03 april 2016 @ 16:58:
Hoi even kort vraagje,

Mijn plex media server staat geinstalleerd op mijn HTPC, maar deze wil ik graag bewerken via mijn desktop. Is dit mogelijk?

Daarnaast nog een ander vraagje. Ik heb in elke map het videobestand staan en de ondertiteling met exact dezelfde naam. In plex media server wordt de ondertiteling vervolgens als onbekend weergegeven, kan ik dit wijzigen naar Nederlands?

Alvast heel erg bedankt
Via web interface kan je bij je server. Via het IP-adres of via Plex.tv.

Ondertitelingtaal moet geloof ik in de metadata staan van het bestand. Hij herkent de bestanden wel neem ik aan?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 14:42
Door .nl achter de bestandsnaam te zetten herkent Plex je ondertitels als Nederlands.

Dat wordt dus: bestandsnaam.nl.srt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:34
Arrne schreef op zondag 03 april 2016 @ 17:16:
Door .nl achter de bestandsnaam te zetten herkent Plex je ondertitels als Nederlands.

Nooit geweten, thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 22:23
Ik heb sinds een paar dagen dat hij delen van series weg laat terwijl de namen wel correct zijn. En ik heb ze er ook gewoon tussen gehad. Das het vage.

Iemand nog ideeën ?

Plex draait op een Mac mini met de files op een NAS.

Rebooten van NAS en de mini heeft geen effect

Heb bijvoorbeeld de walking dead van S06 1/8 er staan, 9 tm 13 zijn dan ertussen uit, staan wel op de NAS en 14 en 15 ziet hij dan weer wel.

Namen zijn allen hetzelfde gedaan dus The Walking Dead S06E0X en EXX

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:43
Simpele vraag, hoeveel Megabit upload heb je nodig om deftig jouw NAS te kunnen sharen met een andere persoon?
Ik haal 1,5 MegaByte per seconde, maximum. Ik denk dat dit veel te weinig is, maar misschien ben ik fout?

Wil nl. collectie delen met een vriend en we zijn wat onderzoek aan het doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Satangel op 04-04-2016 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Wil ik vanochtend mijn Synology updaten naar de laatste DSM variant die beschikbaar is. Krijg ik de melding niet compatible met Plex verwijder dit programma :-/

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
jokapo schreef op maandag 04 april 2016 @ 13:49:
Wil ik vanochtend mijn Synology updaten naar de laatste DSM variant die beschikbaar is. Krijg ik de melding niet compatible met Plex verwijder dit programma :-/
Er is ook nog geen versie van Plex die compatible is met DSM6 en zo zijn er meer tools die niet compatible zijn met DSM6. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:09
CptChaos schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 19:08:
[...]
Er is ook nog geen versie van Plex die compatible is met DSM6 en zo zijn er meer tools die niet compatible zijn met DSM6. ;)
Uhm op mijn DS414 met DSM6 draait Plex gewoon als een zonnetje hoor :?

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
-LA- schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 19:12:
Uhm op mijn DS414 met DSM6 draait Plex gewoon als een zonnetje hoor :?
Dus? :? Dat het werkt, betekend niet dat het supported is, dat laat de praktijk ook wel zien. ;) Er zijn genoeg apps die met DSM6 problemen hebben, omdat er nogal wat wijzigingen zijn. :) Geen idee hoe jij Plex draait op jouw NAS, maar o.a. de opstartscripts moeten aangepast worden en volgens mij was er ook iets met de jails, maar goed, dat is even klok en klepel voor mij. Van de opstartscripts ben ik zeker dat die veranderd moeten worden. :)

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 05-04-2016 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Laatst online: 03:09
CptChaos schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 19:15:
[...]
Dus? :? Dat het werkt, betekend niet dat het supported is. Er zijn genoeg apps die met DSM6 problemen hebben, omdat er nogal wat wijzigingen zijn. :) Geen idee hoe jij Plex draait op jouw NAS, maar o.a. de opstartscripts moeten aangepast worden en volgens mij was er ook iets met de jails, maar goed, dat is even klok en klepel voor mij. Van de opstartscripts ben ik zeker dat die veranderd moeten worden. :)
Werkt gewoon zonder poespas en zonder enige wijzigingen, maar misschien dat de DS414 gewoon supported is want ik zie in de release notes ook de DS414j als supported voor DSM6 beta netzoals de DS416j.

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 22:23
SpoekGTi schreef op zondag 03 april 2016 @ 18:40:
Ik heb sinds een paar dagen dat hij delen van series weg laat terwijl de namen wel correct zijn. En ik heb ze er ook gewoon tussen gehad. Das het vage.

Iemand nog ideeën ?

Plex draait op een Mac mini met de files op een NAS.

Rebooten van NAS en de mini heeft geen effect

Heb bijvoorbeeld de walking dead van S06 1/8 er staan, 9 tm 13 zijn dan ertussen uit, staan wel op de NAS en 14 en 15 ziet hij dan weer wel.

Namen zijn allen hetzelfde gedaan dus The Walking Dead S06E0X en EXX
Zelf gevonden PMS laatste versie heeft bug, vorige versie geïnstalleerd nergens geen last meer van

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Voordat je DSM6 installeert even de Plex applicatie stoppen en na de update weer starten en hij draait als een zonnetje. Ik heb zelf een DS413.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:12
Zahariac schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:01:
Ik ontvang graag wat input van jullie!

Ik ga binnenkort verhuizen en wil het goed aan gaan pakken. Ik heb momenteel het volgende al in bezit/gebruik:

- HP microserver met xpenology. Daarop de plex server geinstalleerd
- Chromecast 2
- Receiver
- TV

Nu gaat dit allemaal prima met series, muziek etc. Alleen films werkt voor geen meter op deze manier. De chromecast kan lang niet alle bestanden aan en tijdens het transcoden gaat de HP over zijn nek.

Ik wil in het nieuwe huis met de chromecast audio een multiroom opstelling hebben voor muziek.

Echter wil ik ook een oplossing hebben voor het kijken van films. Ik heb ook een PS4 maar ook die kan niet alles aan waardoor de HP weer over zijn nek gaat.

Ik heb nu het volgende in gedachten:

Voor de multiroom muziek opstelling laat ik de huidige situatie. Dus ook met de plex server geinstalleerd op de HP.

Echter wil ik dan achter mijn tv een nieuwe mediaspeler waar ik zowel de plex server als media speler wil installeren. Deze moet er dan voor zorgen dan ik wel zonder stotteren films kan kijken.

Mijn vraag aan jullie of dit de juiste aanpak is. Of zie ik iets over het hoofd waardoor het veel makkelijker kan.
Hangt af van de hardware in de HP. Ik vraag me af xpenology goede ondersteuning heeft voor transcoden in Plex. Misschien moet je kijken of het onder Windows beter draait, maar dit hangt dus erg af van de hardware in de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
AgeOfPanic schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 23:43:
[...]

Hangt af van de hardware in de HP. Ik vraag me af xpenology goede ondersteuning heeft voor transcoden in Plex. Misschien moet je kijken of het onder Windows beter draait, maar dit hangt dus erg af van de hardware in de server.
Ja die stelt niet zoveel voor. Voor alles behalve plex is dat ding ideaal. Gebruik hem voor m'n domotica, beveiliging, mailserver noem maar op. Dat werkt allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Heb ik het goed dat de mobile apps geld kosten, en de computer versies niet?

En klopt het dat de Plex Media Server niet voor een Android system beschikbaar is? enkel de client dus. Dus ik kan geen oude android telefoon als server gebruiken.

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:00
jayvol09 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:22:

En klopt het dat de Plex Media Server niet voor een Android system beschikbaar is? enkel de client dus. Dus ik kan geen oude android telefoon als server gebruiken.
1. Heb ik het goed dat de mobile apps geld kosten, en de computer versies niet?
Ja, dit klopt. Tenzij je Plex Pass heb, dan zijn de mobiele apps gratis.

2. En klopt het dat de Plex Media Server niet voor een Android system beschikbaar is?
Dat klopt helemaal, zou ook niet weten waarom je dit zou willen, de hardware van een telefoon is niet capabel genoeg om als server te dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
markisoke schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:18:
[...]

2. En klopt het dat de Plex Media Server niet voor een Android system beschikbaar is?
Dat klopt helemaal, zou ook niet weten waarom je dit zou willen, de hardware van een telefoon is niet capabel genoeg om als server te dienen.
Thx.
Hardware is capabel genoeg lijkt me, als je niet hoeft te transcoden. Forse SD kaart en een draagbare accu, past mn plex server in mn reiskoffer ;). Kleine chromecast-achtige dongle ofzo erbij, en ik hoef me niet meer te vervelen in een kamer met een TV.
Ook bedoelde ik niet per se een telefoon, ik zei Android, dat tegenwoordig op meer toestellen komt. Was een voorbeeld.

Ik kan hetzelfde doen met een DLNA app, maar Plex client is wat mooier als ik mn library wil browsen. Dat, en ik dacht dat Plex nog meer extras had, zoals controle over bevoegdheden van sinks op het netwerk.

[ Voor 20% gewijzigd door jayvol09 op 06-04-2016 12:24 ]

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:12
Als je je server mee wil nemen, kun je ook een tablet kiezen met HDMI uitgang en een forse microSD kaart. Vervolgens de afleveringen syncen naar je tablet via de app en op de hotelkamer kun je dan de boel afspelen op een TV. Als je thuis komt, wordt ook nog eens je library bijgewerkt qua bekeken status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-09 19:28
Satangel schreef op maandag 04 april 2016 @ 13:40:
Simpele vraag, hoeveel Megabit upload heb je nodig om deftig jouw NAS te kunnen sharen met een andere persoon?
Ik haal 1,5 MegaByte per seconde, maximum. Ik denk dat dit veel te weinig is, maar misschien ben ik fout?

Wil nl. collectie delen met een vriend en we zijn wat onderzoek aan het doen.
Het ligt er compleet aan welke kwaliteit je wilt streamen. Via oa de iPad app en Android apps kan je dit instellen.

Als je een beetje kijkbare film wilt is 1,5 MB meer dan genoeg, maar blurays in full resolutie en bitrate gaat m niet worden. Maar denk dat het wel lukt zo.

Heb zelf 2,5 MB upload en kan alles native laten streamen zonder encoding als de ontvangende snelheid ook dat haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen hoe ik de npo uitzending gemist plugin (die oa in de TS wordt genoemd) kan installeren? Deze is niet te vinden in de lijst met kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-07 14:24
Arrne schreef op zondag 03 april 2016 @ 17:16:

Hulde! Dat wist ik niet en heb veel te veel films met unknown en dat is zo vervelend als je zowel nederlandse als engelse subs hebt
Zahariac schreef op woensdag 06 april 2016 @ 08:47:
[...]

Ja die stelt niet zoveel voor. Voor alles behalve plex is dat ding ideaal. Gebruik hem voor m'n domotica, beveiliging, mailserver noem maar op. Dat werkt allemaal prima.
moet wel lukken maar denkt niet dat de standard celeron cpu en 2gb geheugen het goed zal doen. Heb je meer geheugen en een andere cpu dan zal het wel beter gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

jayvol09 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:22:

markisoke schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:18:
[...]

1. Heb ik het goed dat de mobile apps geld kosten, en de computer versies niet?
Ja, dit klopt. Tenzij je Plex Pass heb, dan zijn de mobiele apps gratis.

je ios/android apparaat als "server" instellen kan wel degelijk alleen ik heb totaal geen idee of het "goed" werkt.

Plex - instellingen - systeem - "toon als server" aanvinken\

Succes :P

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:00
psyy138 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:15:
je ios/android apparaat als "server" instellen kan wel degelijk alleen ik heb totaal geen idee of het "goed" werkt.

Plex - instellingen - systeem - "toon als server" aanvinken\

Succes :P
Je mobiel wordt dan een DLNA server, niet echt wat je wilt, dan kan je deze net zo goed aan je pc koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

markisoke schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:18:
[...]

Je mobiel wordt dan een DLNA server, niet echt wat je wilt, dan kan je deze net zo goed aan je pc koppelen.
klopt, maar volgens mij bedoeld hij dit wel.

EDIT: overigens om deze optie werkend te krijgen moet je nog wel content gesynced, via plex, op je telefoon hebben anders gaat deze optie niet werken.

[ Voor 21% gewijzigd door psyy138 op 07-04-2016 14:32 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ik heb nu iets raars: Mijn plex server werkt: Hij is benaderbaar vanaf mijn PS4/TV, maar niet via de website. Iemand die dit probleem herkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSS540
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 10:47
Cyleo schreef op donderdag 07 april 2016 @ 20:06:
Ik heb nu iets raars: Mijn plex server werkt: Hij is benaderbaar vanaf mijn PS4/TV, maar niet via de website. Iemand die dit probleem herkend?
De PS4 maakt waarschijnlijk gebruik van het lokale netwerk, terwijl de webapp je plex van buitenaf benadert. Bekijk de troubleshooting for remote access eens. Je kan de instellingen van je router nakijken of de Plex poort manueel port forwarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
JSS540 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 21:10:
[...]

De PS4 maakt waarschijnlijk gebruik van het lokale netwerk, terwijl de webapp je plex van buitenaf benadert. Bekijk de troubleshooting for remote access eens. Je kan de instellingen van je router nakijken of de Plex poort manueel port forwarden
Dat dacht ik ook, maar ook al ik rechtstreeks naar het ip adres navigeer localhost:32400/web dan werkt het ook niet. Ik zie alleen maar de cloud oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
psyy138 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:30:
[...]

klopt, maar volgens mij bedoeld hij dit wel.

EDIT: overigens om deze optie werkend te krijgen moet je nog wel content gesynced, via plex, op je telefoon hebben anders gaat deze optie niet werken.
Mmm niet echt, DLNA kan ook zonder Plex app. Een echte Plex server is meer dan DLNA, denk ik. Heb het nog niet getest, heb nu enkel DLNA thuis (VLC speelt bestanden van een oude NAS).

Belangrijkste verschillen met standaard DLNA modus zijn denk ik:
  1. Plex server biedt ook online content aan.
  2. Plex server is ontzichtbaar voor DLNA controllers (dus in Plex modus). Je hebt er echt een Plex client voor nodig.
  3. I.c.m met Plex client toont het geen standaard boom structuur met bestanden, maar een abstracte library--i.e. een mooie file locatie agnostische interface.
  4. (gok) Plex server kan misschien connecties weigeren? op basis van IP of wachtwoord? DLNA content ligt open en bloot op het netwerk.
  5. (gok) Plex server kan content versturen met encryptie?
Overigens wel opmerkelijk dat de Plex client als DLNA server kan werken. Ik had verwacht dat dat in de server app zou zitten (of misschien zit de feature in beide).

[ Voor 6% gewijzigd door jayvol09 op 08-04-2016 04:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Gisteren is er trouwens een nieuwe versie van de Plex Web client online gezet. Moet zeggen, ik vind het echt een verbetering ten op zichte van wat het was. Een overzicht van wat er zoal is aangepast, is uiteraard beschreven in een blogpost.

En vandaag is versie 0.9.16.4 gereleased voor iedereen! downloads: Plex Media Server 0.9.16.4
jayvol09 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 04:10:
Mmm niet echt, DLNA kan ook zonder Plex app. Een echte Plex server is meer dan DLNA, denk ik. Heb het nog niet getest, heb nu enkel DLNA thuis (VLC speelt bestanden van een oude NAS).

Belangrijkste verschillen met standaard DLNA modus zijn denk ik:
  1. Plex server biedt ook online content aan.
  2. Plex server is ontzichtbaar voor DLNA controllers (dus in Plex modus). Je hebt er echt een Plex client voor nodig.
  3. I.c.m met Plex client toont het geen standaard boom structuur met bestanden, maar een abstracte library--i.e. een mooie file locatie agnostische interface.
  4. (gok) Plex server kan misschien connecties weigeren? op basis van IP of wachtwoord? DLNA content ligt open en bloot op het netwerk.
  5. (gok) Plex server kan content versturen met encryptie?
Overigens wel opmerkelijk dat de Plex client als DLNA server kan werken. Ik had verwacht dat dat in de server app zou zitten (of misschien zit de feature in beide).
Als je wil, kun je DLNA in Plex gewoon activeren. :) DLNA feature zit dus inderdaad in beiden. De Plex App (op Android althans) kan dat ook, maar ook daar kan je aanvinken dat hij zich ook als Server kan voordoen. :)

Op basis van IP-adres kun je geen verbindingen weigeren, dat lijkt me ook meer iets voor de firewall, eigenlijk. :) Plex zelf werkt overigens op basis van accounts (die je registreert op Plex.tv) en die kun je al dan niet toegang geven tot je libraries.

Over encryptie; dat doet Plex (sinds juni 2015) zelfs standaard (SSL) en als het moet, kan je dat zelfs forceren. :)

[ Voor 69% gewijzigd door CH4OS op 08-04-2016 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
CptChaos schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:16:
[...]

Op basis van IP-adres kun je geen verbindingen weigeren, dat lijkt me ook meer iets voor de firewall, eigenlijk. :) Plex zelf werkt overigens op basis van accounts (die je registreert op Plex.tv) en die kun je al dan niet toegang geven tot je libraries.
Thx.
Ik heb overigens wel een DLNA server gevonden met een setting die verbindingen o.b.v. IP blokkeert (bubbleUPnP op android), maar dat zullen niet veel aps hebben. De user-based authenticatie van Plex is wel iets robuuster.
Maar ja, het is dus nog even wachten voordat een volledige Plex server voor Android komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:58:
Sub Zero (na een tip in dit forum) werkt voor mij ook wel goed. Vooral voor nieuw toegevoegde content, oude content aanvullen is ietwat omslachtig maar dat doe je toch niet al te vaak.
Ik heb zojuist Sub Zero via de channel pagina toegevoegd aan mijn server. Bij settings -> agents deze ook bovenaan gezet maar ook al refresh ik de libraries, er komt geen ondertiteling bij? Iemand enig idee wat ik fout doe :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyleo
Cyleo schreef op donderdag 07 april 2016 @ 21:55:
[...]

Dat dacht ik ook, maar ook al ik rechtstreeks naar het ip adres navigeer localhost:32400/web dan werkt het ook niet. Ik zie alleen maar de cloud oplossing.
Om even op mijzelf terug te komen. Het lijkt iets te maken te hebben met beveiligde/onbeveiligde verbindingen. Van de een op de andere dag lijkt het op mijn beide servers niet meer te werken. Dat wordt weer een projectie dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:07

mwa

Cyleo schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 21:42:
[...]

Om even op mijzelf terug te komen. Het lijkt iets te maken te hebben met beveiligde/onbeveiligde verbindingen. Van de een op de andere dag lijkt het op mijn beide servers niet meer te werken. Dat wordt weer een projectie dit weekend.
Ik heb hetzelfde met mijn beide plex servers. Kan de web interface enkel bereiken via een onveilige verbinding; dit is sinds de update naar de nieuwe web interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewin
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 08:20
dialmformark schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 07:37:
[...]

Ik heb hetzelfde met mijn beide plex servers. Kan de web interface enkel bereiken via een onveilige verbinding; dit is sinds de update naar de nieuwe web interface.
Ik heb exact hetzelfde probleem als jullie. Ik heb de server al volledig opnieuw geïnstalleerd. Draai op een Mac Mini. Ben nog niet tegen gekomen wat de oplossing is. Ook op de Plex fora kom ik niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

Is er een manier om de Extras map uit de movie lijst te filteren of moet ik dan echt al die mappen gaan hernoemen naar featurettes ofzo? Ik snap niet dat je niet Extras als map kan filteren binnen Plex.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 15:20
Even mijn ervaringen met Plex:

Maand geleden een NUC met een i3, SSD en 8GB RAM samengesteld. Vervolgens daar twee 4TB externe HDD's aangehangen met mijn media erop. Media bestond uit 3TB films, maar dat heb ik allemaal geconverteerd naar MP4 met Handbrake zodat ik Direct Play kan gebruiken naar mijn Apple TV 4. Nu is mijn filmcollectie (180 stuks) 800 GB. Daarnaast nog een aflevering of 500 van series in MKV.

Record is drie streams tegelijkertijd, waarvan 2x MKV en 1x MP4. Ging prima, processor kwam alleen met piekjes boven de 50% en uploadsnelheid bleef rond de 8 mbit.

Dus voor meerdere streams heb je, volgens mijn ervaring, geen zware processor nodig en voldoet een 6th gen i3 prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
dialmformark schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 07:37:
[...]

Mm, vreemd. Blij dat ik niet de enige ben in ieder geval :P Nu eens uitvogelen hoe het kan.

Nog meer mensen met het probleem, helaas geen blijvende oplossing: https://www.reddit.com/r/...s_of_updatesfixes/d1tfkyv

[ Voor 18% gewijzigd door Cyleo op 10-04-2016 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
macmellow schreef op zondag 10 april 2016 @ 15:09:
Even mijn ervaringen met Plex:

Maand geleden een NUC met een i3, SSD en 8GB RAM samengesteld. Vervolgens daar twee 4TB externe HDD's aangehangen met mijn media erop. Media bestond uit 3TB films, maar dat heb ik allemaal geconverteerd naar MP4 met Handbrake zodat ik Direct Play kan gebruiken naar mijn Apple TV 4. Nu is mijn filmcollectie (180 stuks) 800 GB. Daarnaast nog een aflevering of 500 van series in MKV.

Record is drie streams tegelijkertijd, waarvan 2x MKV en 1x MP4. Ging prima, processor kwam alleen met piekjes boven de 50% en uploadsnelheid bleef rond de 8 mbit.

Dus voor meerdere streams heb je, volgens mijn ervaring, geen zware processor nodig en voldoet een 6th gen i3 prima!
Een phyrrusoverwinning als je 12GB per film weggooit ;( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
outlandos schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 16:13:
[...]

Ik heb zojuist Sub Zero via de channel pagina toegevoegd aan mijn server. Bij settings -> agents deze ook bovenaan gezet maar ook al refresh ik de libraries, er komt geen ondertiteling bij? Iemand enig idee wat ik fout doe :+
Anyone? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Laatst online: 10:01
Heeft iemand goede ervaringen met een settopbox? Ik heb nu een HTPC in het kastje staan, maar zeker tijdens transcoden wordt deze warm en gaat lawaai maken. Ik wil hem dus graag naar de meterkast verplaatsen, maar ik wil wel Plex op een soepele eenvoudige manier kunnen gebruiken bij de PC.
Ik gebruik een receiver en zie het liefste ondersteuning voor HDMI-CEC en DTS-HD etc.

Wat is een goede optie, balans tussen kosten/eenvoudig?
- Nieuwste Apple TV (wel wat kostbaarder)
- Nvidia Shield met Android TV (ook wat kostbaarder)
- Raspberry Pie (goedkoper, maar hoe toekomstbestendig is deze? Gebaseerd op PHT?)

Zijn er wellicht nog goede ervaringen met andere apparaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 23:29
I-King schreef op maandag 11 april 2016 @ 08:57:
Ik gebruik een receiver en zie het liefste ondersteuning voor HDMI-CEC en DTS-HD etc.

- Raspberry Pie (goedkoper, maar hoe toekomstbestendig is deze? Gebaseerd op PHT?)

Ik heb zelf verschillende versies van de Raspberry Pie gehad maar nooit blij mee geweest, naar gevoel erg traag. Zelf heb ik een wat oudere goedkope Intel NUC met een kleine SSD als client dat draait als een zonnetje. Vooral de IR-receiver voorop is perfect voor gebruik icm universele afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 16:25

TiMMieJ

PSN: Orixez

Zelf heb ik plex op mijn synology nas (DS214Play) en zoals meerdere wel weten hier denk ik trekt deze geen transcoding. Dus heb ik ook Plex op mijn PC staan om in geval van transcoding deze aan te zetten. Echter trekt de plex server op mijn PC het transcoding proces niet. Hij kan niet genoeg bufferen waardoor de film steeds stil valt. Hebben meer mensen hier last van? Als ik Universal Media Server pak werkt alles wel prima vanaf mijn PC. Als ik de logs nakijk geeft deze overal wel een ratio boven de 1.0 aan wat betekend dat plex zelf zegt genoeg bandbreedte e.d. te hebben. Mijn setup is een Samsung TV met de plex app en daarnaast een i5 3570k met 8 GB geheugen. Het netwerk is volledig gbit bedraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
I-King schreef op maandag 11 april 2016 @ 08:57:
Heeft iemand goede ervaringen met een settopbox? Ik heb nu een HTPC in het kastje staan, maar zeker tijdens transcoden wordt deze warm en gaat lawaai maken. Ik wil hem dus graag naar de meterkast verplaatsen, maar ik wil wel Plex op een soepele eenvoudige manier kunnen gebruiken bij de PC.

Chromecast? of als je geen android telefoon hebt zijn Roku en Amazon grote namen in de STU markt. Het is een grote market, zeker als je alleen simpel Plex wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Laatst online: 10:01
Chromecast heb ik, maar vind via telefoon niet altijd handig en volgens mij wordt DTS-HD etc. ook niet meegestuurd.

Ik zou het liefste met de TV afstandsbediening kunnen browsen door mijn media. Zie het als de 'WAF' factor ;). Roku ondersteunt geen HDMI-CEC, Amazon had ik niet aan gedacht, ga ik eens bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
Cyleo schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 21:42:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem, sinds de laatste PMS update werkt bij mij de beveiligde verbindingen ook niet meer. Ik dacht dat het puur aan mijn setup lag, maar ben blij te lezen dat er meerdere hier last van hebben

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 15:20
jayvol09 schreef op maandag 11 april 2016 @ 04:28:
[...]

Een phyrrusoverwinning als je 12GB per film weggooit ;( ;(
Op mijn iPad en Apple TV zag ik het verschil niet. Verschil in CPU-gebruik is het me dan wel waard. Tijdens het omzetten viel het mij op dat er veel ruimte zat in audio, nu is dat allemaal 5.1 AAC dus dat scheelt ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
EDIT:
Ik heb een radical beslissing genomen door Plex Server volledig (zonder backup) te verwijderen en ben voor een andere docker template gegaan. deze werkt nu weer na behoren. uiteraard is dan het minpuntje dat ik de kijk history en alle metadata opnieuw moet instellen. (plex zat er namelijk nog wel eens naast)

vraagje:
Ik zit al een paar dagen met een probleem waar ik me de pleuris aan irriteer (het is 1 van de onderdelen waar ik plex het meest voor gebruik)

Ik heb een Plex Music Premium library die niet meer updated, dacht slim te zijn door de gehele library te verwijderen en opnieuw aan te maken. helaas heeft dit er voor gezorgd dat ie nu maar paar artiesten/albums heeft gevonden.
wanneer ik handmatig een update uitvoer zie ik dat ie start en vervolgens niks meer doet.
wanneer ik dan naar t status pagina ga zie ik dat scanning is begonnen en direct daarna de vermeldingen:
verbinding met {server} afgesloten. Verbinding met {server} geopend, luistert naar events.

wanneer ik de logboek: Plex media scanner uitlees kom ik de volgende meldingen tegen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
Apr 12, 2016 19:09:53 [0x2aed01c94040] DEBUG - Directory had 14 files, database had 0 files, can't skip.
Apr 12, 2016 19:09:53 [0x2aed01c94040] ERROR - Error in Python: Running scanner:
Traceback (most recent call last):
  File "/opt/plexmediaserver/Resources/Plug-ins-ee6e505/Scanners.bundle/Contents/Resources/Music/Plex Premium Music Scanner.py", line 26, in Scan
    Log('Scanning: ' + loc_str)
  File "/opt/plexmediaserver/Resources/Plug-ins-ee6e505/Scanners.bundle/Contents/Resources/Common/Utils.py", line 37, in Log
    res = urlopen('http://127.0.0.1:32400/log?%s' % args)
  File "/opt/plexmediaserver/Resources/Python/lib/python2.7/urllib.py", line 87, in urlopen
    return opener.open(url)
  File "/opt/plexmediaserver/Resources/Python/lib/python2.7/urllib.py", line 208, in open
    return getattr(self, name)(url)
  File "/opt/plexmediaserver/Resources/Python/lib/python2.7/urllib.py", line 345, in open_http
    h.endheaders(data)
  File "/opt/plexmediaserver/Resources/Python/lib/python2.7/httplib.py", line 969, in endheaders
    self._send_output(message_body)
  File "/opt/plexmediaserver/Resources/Python/lib/python2.7/httplib.py", line 829, in _send_output
    self.send(msg)
  File "/opt/plexmediaserver/Resources/Python/lib/python2.7/httplib.py", line 791, in send
    self.connect()
  File "/opt/plexmediaserver/Resources/Python/lib/python2.7/httplib.py", line 772, in connect
    self.timeout, self.source_address)
  File "/opt/plexmediaserver/Resources/Python/lib/python2.7/socket.py", line 571, in create_connection
    raise err
IOError: [Errno socket error] [Errno 111] Connection refused
Apr 12, 2016 19:09:53 [0x2aed01c94040] ERROR - We got an error scanning in /media/muziek1
Apr 12, 2016 19:09:53 [0x2aed01c94040] ERROR - There were errors scanning location: /media/muziek1
Apr 12, 2016 19:09:53 [0x2aed01c94040] DEBUG - Since it was an incomplete scan, we are not going to whack missing media.
Apr 12, 2016 19:09:53 [0x2aed01c94040] DEBUG - Downloading document http://127.0.0.1:32400/library/changestamp
Apr 12, 2016 19:09:53 [0x2aed01c94040] DEBUG - HTTP requesting GET http://127.0.0.1:32400/library/changestamp
Apr 12, 2016 19:09:53 [0x2aed01c94040] ERROR - Error issuing curl_easy_perform(handle): 7
Apr 12, 2016 19:09:53 [0x2aed01c94040] WARN - HTTP error requesting GET http://127.0.0.1:32400/library/changestamp (7, Couldn't connect to server) (Failed connect to 127.0.0.1:32400; Connection refused)
Apr 12, 2016 19:09:53 [0x2aed01c94040] ERROR - HTTP -7 downloading url http://127.0.0.1:32400/library/changestamp
Apr 12, 2016 19:09:53 [0x2aed01c94040] ERROR - Exception thrown while scanning: Unable to allocate a changestamp from the server

in de Media server logboek staat niks bijzonders.

Wanneer ik een Plex Basic Music library aanmaak vind deze wel alle artiesten/nummers (al dan soms verkeert geplaatst)

Server:
Unraid 6.1.9
Docker: binhex/arch-plexpass:latest

Hopelijk kan iemand me hier helpen, het al een verzoek staan op de Unraid en Plex forums....

[ Voor 4% gewijzigd door geenwindows op 13-04-2016 18:42 ]

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDXTweaker
  • Laatst online: 04-09 09:49
Bas Post schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:21:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem, sinds de laatste PMS update werkt bij mij de beveiligde verbindingen ook niet meer. Ik dacht dat het puur aan mijn setup lag, maar ben blij te lezen dat er meerdere hier last van hebben
Hier hetzelfde probleem.... en daarnaast bevriest het beeld sinds deze versie zeer regelmatig. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
MDXTweaker schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 13:55:
[...]

Hier hetzelfde probleem.... en daarnaast bevriest het beeld sinds deze versie zeer regelmatig. :?
Dat heb ik niet, maar de beveiligde verbinding begint wel een beetje irritant te worden. Dacht inmiddels wel een oplossing te kunnen vinden, maar dat valt tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
Cyleo schreef op zondag 17 april 2016 @ 20:06:
[...]

Dat heb ik niet, maar de beveiligde verbinding begint wel een beetje irritant te worden. Dacht inmiddels wel een oplossing te kunnen vinden, maar dat valt tegen.
Inderdaad, maar op het Plex forum zijn de "Ninja's" en Plex Team ervan op de hoogte en aan het uitzoeken
Zie:
https://forums.plex.tv/di...t/1168534#Comment_1168534
Je moet wel PlexPass hebben om dit gedeelte van het forum te kunnen bekijken

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceKees_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-08 01:20
Vraagje :
Is dit forum ook bedoeld voor discussie over en vergelijken van Plex tov Kodi ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
SpaceKees_ schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:26:
Vraagje :
Is dit forum ook bedoeld voor discussie over en vergelijken van Plex tov Kodi ?
Zie topic titel 'Ervaring over Plex'. Maar mocht je voorheen Kodi hebben gehad of Plex we zijn benieuwd naar je ervaring ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
RobbyTown schreef op woensdag 20 april 2016 @ 19:00:
[...]

Zie topic titel 'Ervaring over Plex'. Maar mocht je voorheen Kodi hebben gehad of Plex we zijn benieuwd naar je ervaring ;)
Ik gebruik ze tegenwoordig beide met deze plug-in:
https://forums.plex.tv/di...kodi-talk-to-your-plex/p1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Ik ben sinds kort een megafan van Plex. Ik heb een betaalde plex pass aangeschaft, en geef nu familie en vrienden toegang tot mijn plex server via een eigen account.

Alleen elke keer als ik of mijn familie plex op wil starten, op bijvoorbeeld een ipad, dan vraagt plex : Select user
Je ziet dan alle useraccounts op mijn server staan. Je kunt er een aan klikken en dan een pincode intikken, en dan kom je er in.

Maar is het ook mogelijk om dit scherm over te slaan o.i.d. ? Want nu ziet iedereen hoeveel user accounts (en ook de namen van deze users) ik op de server heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
bones schreef op woensdag 27 april 2016 @ 10:30:
Ik ben sinds kort een megafan van Plex. Ik heb een betaalde plex pass aangeschaft, en geef nu familie en vrienden toegang tot mijn plex server via een eigen account.

Alleen elke keer als ik of mijn familie plex op wil starten, op bijvoorbeeld een ipad, dan vraagt plex : Select user
Je ziet dan alle useraccounts op mijn server staan. Je kunt er een aan klikken en dan een pincode intikken, en dan kom je er in.

Maar is het ook mogelijk om dit scherm over te slaan o.i.d. ? Want nu ziet iedereen hoeveel user accounts (en ook de namen van deze users) ik op de server heb staan.
Beetje raar. Lijkt wel als je sommige users bij Mijn home hebt toegevoegd ipv Vrienden. Of dat je ze met jou account laat inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
RobbyTown schreef op woensdag 27 april 2016 @ 10:55:
[...]

Beetje raar. Lijkt wel als je sommige users bij Mijn home hebt toegevoegd ipv Vrienden. Of dat je ze met jou account laat inloggen.
Ah ik zie het, ze staan zowel bij friends als bij mijn home???? ik heb ze nu bij home verwijderd, en ze staan wel nog bij friends. Dus dat zou nu goed moeten zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
bones schreef op woensdag 27 april 2016 @ 11:03:
[...]

Ah ik zie het, ze staan zowel bij friends als bij mijn home???? ik heb ze nu bij home verwijderd, en ze staan wel nog bij friends. Dus dat zou nu goed moeten zijn toch?
Yup zo staat het bij mij ook. Home is bij jou thuis. Denk aan de kinderen, die krijgen dan een filter mee max leeftijd 6 jaar ofzo en de vrouw alleen maar romantische films kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Cyleo schreef op zondag 17 april 2016 @ 20:06:
[...]

Even op mijzelf terug te komen. Ik kon vandaag weer 'normaal' inloggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Is het iemand al gelukt om Stack (de storage cloud van TransIP) te koppelen aan Plex Media Server? Ik heb een schijfletter gekoppeld aan mijn Stack, maar kan vanuit de Plex Web App geen library koppelen daar aan? Mis ik dan een bepaalde instelling of werkt dat gewoon echt niet?

Dit topic heeft wel wat reacties hierover, maar geen werkende oplossingen voor mij, aangezien ik de StackStorage al wel gekoppeld heb aan een schijfletter, maar die niet gebruiken kan voor Plex, momenteel door een nieuwe library te maken.

Edit:
Met wat hulp op de Facebook groep de volgende tip gekregen:
http://serverfault.com/qu...-on-windows/426320#426320

Nu zie ik de schijf wel, maar nog niet de inhoud, vanuit Plex althans. Ik kom er wel! ;)

[ Voor 51% gewijzigd door CH4OS op 27-04-2016 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

tweakers link; OpenFLIXR Media Server
plex forum link; https://forums.plex.tv/di...r-media-server-1-0-beta-2

OpenFLIXR Media Server (OpenFLIXR in short) is an all-in-one media server for downloading and serving virtually any kind of media you can think of. On the one side we have incredible useful tools to download stuff like CouchPotato, SickRage and Headphones, on the other side we have Plex Media Server to bring everything to your screens. Be it tablets, TVs, PCs, you name it. Everything is web based, including monitoring and management tools.
It will auto-update to keep everything running smooth and is preconfigured with sane defaults. To be able to use OpenFLIXR, you need a hypervisor like VirtualBox (Open Source), VMWare Fusion, VMWare Workstation or Parallels Desktop.
It’s ready to go in a couple of minutes!

Ik ga morgen kijken of het wat is, hopen dat ik mijn data handig kan overhevelen.

(credits gaan niet naar mij:))

[ Voor 68% gewijzigd door psyy138 op 29-04-2016 07:45 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
psyy138 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 07:44:
tweakers link; OpenFLIXR Media Server
plex forum link; https://forums.plex.tv/di...r-media-server-1-0-beta-2

OpenFLIXR Media Server (OpenFLIXR in short) is an all-in-one media server for downloading and serving virtually any kind of media you can think of. On the one side we have incredible useful tools to download stuff like CouchPotato, SickRage and Headphones, on the other side we have Plex Media Server to bring everything to your screens. Be it tablets, TVs, PCs, you name it. Everything is web based, including monitoring and management tools.
It will auto-update to keep everything running smooth and is preconfigured with sane defaults. To be able to use OpenFLIXR, you need a hypervisor like VirtualBox (Open Source), VMWare Fusion, VMWare Workstation or Parallels Desktop.
It’s ready to go in a couple of minutes!

Ik ga morgen kijken of het wat is, hopen dat ik mijn data handig kan overhevelen.

(credits gaan niet naar mij:))
Dat is erg intressant. Ik heb nu dat zelf gebouwd met VM's, maar ik ben daar niet heel ervaren mee. Ik kan mij voorstellen dat dit makkelijker te deployen/onderhouden is. Zeker als het te deployen is op een KVM-achtige server als een van de VM's. Als ik mijn server nog eens gaan verplaatsen en het bevalt goed neem ik het eens mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
Heeft iemand ervaring met het omzetten van een Bluray met daarop een seizoen van een serie naar Plex?

Ik heb een Blu Ray met daarop 10 episodes van een serie. Als ik deze met handbrake naar mkv wil converteren, maakt hij er 1 mkv bestand van. Plex herkent deze niet als "serie" en ook de losse episodes dus niet.

Ik heb in handbrake de chapters bekeken, maar daar is het ook niet duidelijk welke episode bij welke chapter begint, dus er losse mkv bestanden van maken is ook erg lastig.

Iemand tips hiervoor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanne
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-08 00:18
bones schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:57:
Heeft iemand ervaring met het omzetten van een Bluray met daarop een seizoen van een serie naar Plex?

Ik heb een Blu Ray met daarop 10 episodes van een serie. Als ik deze met handbrake naar mkv wil converteren, maakt hij er 1 mkv bestand van. Plex herkent deze niet als "serie" en ook de losse episodes dus niet.

Ik heb in handbrake de chapters bekeken, maar daar is het ook niet duidelijk welke episode bij welke chapter begint, dus er losse mkv bestanden van maken is ook erg lastig.

Iemand tips hiervoor ?
Je kan het bestand misschien een multiple episode naam geven, dan herkent plex de serie en de afleveringen wel. Hij gaat ze dan wel allemaal naeen afspelen.

Je moet hiervoor deze guide volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:44
Hoeveel ruimte heb je ongeveer nodig voor het transcoderen?

Ik heb een linux bak met 11Gb harddisk, daarvan is ongeveer 50% in gebruik.

Bij het openen van een film die 12,32Gb groot is wordt deze niet gestart. Met het volgende commando zie ik een aantal errors:
tail -f /var/lib/plexmediaserver/Library/Application\ Support/Plex\ Media\ Server/Logs/Plex\ Media\ Server.log

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
May 16, 2016 11:13:54 [0x7f2df8fe7700] VERBOSE - [IDLE] Adding (0->1) work item transcoder - pg31vw0xhikpz4gr4oeu680k9
May 16, 2016 11:13:54 [0x7f2df8fe7700] VERBOSE - [IDLE] Server is now active
May 16, 2016 11:13:54 [0x7f2df8fe7700] VERBOSE - [IDLE] * transcoder - pg31vw0xhikpz4gr4oeu680k9 - 1 active item(s)
May 16, 2016 11:13:54 [0x7f2df8fe7700] DEBUG - Cleaning directory for session pg31vw0xhikpz4gr4oeu680k9 ()
May 16, 2016 11:13:54 [0x7f2df8fe7700] DEBUG - Starting a transcode session pg31vw0xhikpz4gr4oeu680k9 at offset -1.0 (state=2)
May 16, 2016 11:13:54 [0x7f2df8fe7700] DEBUG - [Universal] Using local file path instead of URL: /mnt/films/The Revenant (2015)/The.Revenant.2015.1080p.BluRay.DTS.x264-CyTSuNee.mkv
May 16, 2016 11:13:54 [0x7f2df8fe7700] WARN - Low disk space: 13226978519 bytes source file, 11739037696 bytes capacity, 5046030336 bytes available on /var/lib/plexmediaserver/Library/Application Support/Plex Media Server/Cache/Transcode/Sessions
May 16, 2016 11:13:54 [0x7f2df8fe7700] WARN - TranscodeSession: inadequate disk space for transcode
May 16, 2016 11:13:54 [0x7f2df8fe7700] ERROR - Failed to start session successfully.
May 16, 2016 11:13:54 [0x7f2df8fe7700] DEBUG - Cleaning directory for session pg31vw0xhikpz4gr4oeu680k9 (/var/lib/plexmediaserver/Library/Application Support/Plex Media Server/Cache/Transcode/Sessions/plex-transcode-pg31vw0xhikpz4gr4oeu680k9-1b44bb6a-8f50-45f6-942f-c9dc9ec3a33b)
May 16, 2016 11:13:54 [0x7f2df8fe7700] VERBOSE - [IDLE] Removing (1->0) work item transcoder - pg31vw0xhikpz4gr4oeu680k9
May 16, 2016 11:13:54 [0x7f2df8fe7700] VERBOSE - [IDLE] Server is now idle
May 16, 2016 11:13:54 [0x7f2e1cbfe700] DEBUG - Completed: [127.0.0.1:56437] GET /library/metadata/3422?checkFiles=1 (8 live) GZIP 37ms 2641 bytes 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Waarschijnlijk zal hij de diverse streams uit de MKV als losse bestanden willen opslaan, dus iets zegt me dat hij toch zeker die 12Gb al nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:44
Dan ga ik toch eens de release notes doorspitten want dit heeft in het verleden altijd gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
Heb je je Plex installatie op een aparte server en/of drive staan en je media weer op andere drives? Misschien is je OS drive volgelopen en heb je nog maar minder dan 12GB vrij of iets dergelijks? Plex gebruikt namelijk een default folder voor transcoding. Je kunt dit overrulen als je wil in de advanced settings.

Ik heb mijn Plexdata sowieso op ZFS staan, dus ik heb hiervoor 2 aanpassingen gedaan:
Environment variabele aangepast in plexmediaserver.service:
#Environment="PLEX_MEDIA_SERVER_APPLICATION_SUPPORT_DIR=/var/lib/plexmediaserver /Library/Application Support"
Environment="PLEX_MEDIA_SERVER_APPLICATION_SUPPORT_DIR=/media/pms/Library/Applic ation Support"
TranscoderTempDirectory ook voor de zekerheid aangepast in preferences.xml:
TempDirectory="/media/pms/Library/Application Support/Plex Media Server/tmp"

[ Voor 90% gewijzigd door FREAKJAM op 18-05-2016 14:27 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:49
Hello! Ik heb even een vraagje.

Ik heb thuis een Acer Revo mini pctje draaien als server, ik had er al Owncloud op staan wat prima draait op Ubuntu 14.04 desktop (32 bit)

Owncloud is een mooi stuk software maar minder geschikt voor media streaming dus heb ik Plex Media Server geinstalleerd en gebruik gemaakt van de how-to van Tech Nerd Services.

Na wat kleine hick-ups (her installatie enz.) werkte het en kon plex ook verbinding maken met m'n server. Inmiddels heb ik hem ook extern beschikbaar, in eerste instantie duurde het vrij lang voordat hij dat tot stand had gebracht maar toen ik het scherm uit had gezet gisteravond en ik vanochtend via plex.tv inlogde via m'n mobiel (4G) stond er ineens een vinkje bij dat het werkt :-D (overigens krijg ik op m'n werk PC geen toegang tot m'n server, wellicht staat de poort dicht op het netwerk?)

Ik heb alleen problemen met het toevoegen van mappen / media.

Ik heb een externe hdd gekoppeld aan de server, het punt is namelijk dat Owncloud volgens mij files dusdanig op slaat dat je ze alleen via Owncloud kan benaderen en om spullen dubbel op de interne hdd te zetten zodat ook Plex ze kan zien is natuurlijk zonde van de ruimte.

Het probleem is echter dat ik geen mappen/media toe kan voegen.

Als ik naar de bibliotheek ga, dan kan ik wel alle mappen op de interne HDD zien en ook kan ik de external storage zien, echter als ik op de external storage klik, opent plex die niet.

Na wat dingen geprobeerd te hebben, merkte ik dat als ik in Ubuntu zelf naar de root van de interne hdd ging, ik geen admin rights heb om nieuwe mappen aan te maken of dingen aan te passen. Als ik dan bij map eigenschappen kijk staat er dat ik niet de eigenaar ben maar "root".

Ik vermoed dus dat het iets met de rechten te maken heeft, ik las ergens ook dat Plex een eigen user aan maakt en dat je daar iets aan moet veranderen. Anderzijds, de externe schijf heb ik vanuit Ubuntu wel toegang toe en kan ik wel dingen aan wijzigen.

Hoe kan ik zorgen dat ik wel toegang heb tot de mappen of in elk geval op de externe HDD de mappen vanuit Plex kan benaderen?

Thanks!! :)

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:08
Plex draait op het gebruikte account. Heeft die geen toegang dan heet Plex ook geen toegang.

Owncloud (tenminste tot 2 jaar geleden) heeft geen eigen data structuur. Je kan via aliassen mappen toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:49
Pendora schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:38:
[...]

Plex draait op het gebruikte account. Heeft die geen toegang dan heet Plex ook geen toegang.

Owncloud (tenminste tot 2 jaar geleden) heeft geen eigen data structuur. Je kan via aliassen mappen toevoegen.
Oke, ja ik las dat plex een eigen user "plex" aan maakt en dat je dat om kunt zetten naar je eigen user.

Anderzijds, als het geen jij zegt inderdaad klopt, dan moet ik uit zien te vissen hoe ik mezelf dan alle rechten geef. Ik heb maar 1 user ingesteld in Ubuntu, als ik via de terminal dingen wil wijzigen moet ik daar van ook het password invoeren. Echter als ik dan rechter muisklik eigenschappen doe in de hoofdmap van de harde schijf, dan is de owner "root" en kan ik dus niks wijzigen terwijl ik toch gewoon de root-user ben? Of zeg ik nu hele rare dingen?

Moet eerlijk zeggen dat ik voordat ik met Owncloud begon, nog nooit Linux had aangeraakt, alleen voor Owncloud moest ik het wel gaan gebruiken en het is ook niet te zwaar voor het simpele PCtje waar het op draait maar daarom moet ik de logica er van mezelf nog eigen maken :)

M.b.t. de datastructuur van Owncloud, ik weet het niet, ik kan alleen met de zoekfunctie in Ubuntu niet de bestanden vinden die wel op m'n owncloud server staan dus had ik het idee dat Owncloud dat ergens opbergt waar ik het niet in de gewone mappen structuur kan terug vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door 1nsane op 25-05-2016 13:37 ]

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Gisteren rasplex geïnstalleerd op een raspberry pi 3 om eventueel bij een vriendin van me aan d'r niet-smart tv te hangen. Eerste indruk (na wat optimalisaties) is erg positief. Het echte HD spul trekt ie niet, maar verder speelt hij alles wel vlot af. App als remote control werkt (jaja, zelfs op Windows Phone) maar hij pakt ook gewoon de ab van m'n tv via hdmi. Erg netjes!

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:35

TheVMaster

Moderator WOS
sig69 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:52:
Gisteren rasplex geïnstalleerd op een raspberry pi 3 om eventueel bij een vriendin van me aan d'r niet-smart tv te hangen. Eerste indruk (na wat optimalisaties) is erg positief. Het echte HD spul trekt ie niet, maar verder speelt hij alles wel vlot af. App als remote control werkt (jaja, zelfs op Windows Phone) maar hij pakt ook gewoon de ab van m'n tv via hdmi. Erg netjes!
Echt HD spul trekt hij niet...? De Pi2 heeft er geen enkel probleem mee, al draai ik daar wel Plex Media Player op....alles speelt eigenlijk ook af via Direct Play.....weet je zeker dat je de boel goed geconfigureerd hebt?
Pagina: 1 ... 5 ... 42 Laatste