Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-09 15:29
Mijn raspberry pi 2 met rasplex draait ook gewoon alles. Mijn grootste mkv is 17GB. Mijn vriendin heeft er ook een en daar is het ook geen probleem. Ligt het niet aan je internet verbinding? Heb zelf glasvezel en bij mijn vriendin ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Ik neem aan dat de plex server lokaal staat en niet via internet benaderd wordt, dus de internet verbinding maakt dan niks uit als het goed is.

Bij ons ook een Pi2 met RasPlex, draait alles wat ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:50
Een stream van meer dan 20Mbit trekt hij niet nee, dat is ook wat ik op het internet lees her en der. Moet er wel als kanttekening bij zetten dat ik op de wifi zat aangezien ik even geen lange kabel kon vinden. Zal het bekabeld nog eens testen.
Wist overigens niet dat PMP ook op de Pi draaide, ga ik ook eens naar kijken.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
sig69 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:12:
Een stream van meer dan 20Mbit trekt hij niet nee, dat is ook wat ik op het internet lees her en der. Moet er wel als kanttekening bij zetten dat ik op de wifi zat aangezien ik even geen lange kabel kon vinden. Zal het bekabeld nog eens testen.
Wist overigens niet dat PMP ook op de Pi draaide, ga ik ook eens naar kijken.
Je hebt RasPlex (OpenPHT) als onofficiële app en Plex Media Player (PMP), de opvolger van Plex Home Theater, als officiële Plex app voor de Pi. PMP is op het moment alleen nog maar beschikbaar voor Plex Pass abonnees.

Zal binnenkort de TS eens bijwerken met de nieuwe informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 16:14

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

sig69 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:52:
Gisteren rasplex geïnstalleerd op een raspberry pi 3 om eventueel bij een vriendin van me aan d'r niet-smart tv te hangen. Eerste indruk (na wat optimalisaties) is erg positief. Het echte HD spul trekt ie niet, maar verder speelt hij alles wel vlot af. App als remote control werkt (jaja, zelfs op Windows Phone) maar hij pakt ook gewoon de ab van m'n tv via hdmi. Erg netjes!
Windows Phone? Welke app? De web client of is er ondertussen een windows phone app? Edit schijnbaar wel!

[ Voor 8% gewijzigd door WeaZuL op 25-05-2016 17:48 ]

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
WeaZuL schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 17:45:
[...]

Windows Phone? Welke app? De web client of is er ondertussen een windows phone app? Edit schijnbaar wel!
Al vier jaar WeaZuL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
En hij wordt goed bijgehouden, heb bijna wekelijks wel een update.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:27
Grrrr, mijn internet-modem is stuk sinds vannacht en die komen ze pas morgen vervangen. Ik dacht dat ik mijn plexserver zo ingesteld had dat mijn content ook lokaal te bereiken was maar het lukt niet zonder internetverbinding. Jammer, zal dit toch eens beter moeten uitzoeken...

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:13

rally

Deyterra Consultancy

Mijn plex setup werkt ook zonder internet verbinding hoor.
Heeft je server een vast IP? En heb je in de plex client geprobeert om handmatig(op IP) verbinding te maken?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:27
rally schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 20:04:
Mijn plex setup werkt ook zonder internet verbinding hoor.
Heeft je server een vast IP? En heb je in de plex client geprobeert om handmatig(op IP) verbinding te maken?
Jah, waarom dacht ik daar nu zelf niet aan? Er staat zelfs nog een link naar dat :32400 adres tussen mijn favorieten...

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
sweebee schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:25:
Mijn raspberry pi 2 met rasplex draait ook gewoon alles. Mijn grootste mkv is 17GB. Mijn vriendin heeft er ook een en daar is het ook geen probleem. Ligt het niet aan je internet verbinding? Heb zelf glasvezel en bij mijn vriendin ook.
Ik had je reactie gemist. Alles is op eigen netwerk, maar wel via Wifi. Ik ga er zeker nog even een kabel inpluggen om te kijken wat hij dan doet.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:49
Weet iemand wat de makkelijkste manier is om mappen + media zichtbaar te krijgen in plex onder Ubuntu 14.04 LTS?

had hier boven ergens al even omschreven waar ik tegenaan loop maar krijg het niet voor elkaar nog.

Heb de server wel draaien en extern beschikbaar maar ik krijg geen bestanden toegevoegd.

Ik denk dat het iets met rechten is. Ik weet ook dat er meerdere oplossingen zijn.

- Externe HDD (NTFS) zie ik wel in Plex maar als ik er op dubbeklik opent ie niet. Kan in Ubuntu wel bij alle bestanden vanuit m'n hoofduser.

- Ik draai ook Owncloud, ik weet dat die ook ergens bestanden op slaat waar ook genoeg materiaal tussen staat om via Plex te streamen, alleen wil hij die niet inladen hoewel ik in Plex wel de mappen op de interne schijf kan zien.

Ik heb al een paar dingen geprobeerd waaronder de user waaronder Plex draait veranderen van plex --> de user die ik gebruik normaal gesproken om in te loggen op Ubuntu door dat aan te passen in dat bestandje (waar ik nu even de naam kwijt van ben) maar als ik dat deed, kon Plex m'n server helemaal niet meer vinden. Om nou de user naar "root" te veranderen lijkt me geen goed plan.

Ik heb dingen gelezen over plex toevoegen aan bepaalde user groups dat dat zou helpen of met Chmod andere rechten geven maar nog niks wat werkt tot nu toe.

Wat voor concrete opties zijn er om het werkend te krijgen en hoe doe ik dat? :D

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:53
Misschien kun je iets met mijn hele oude blogje? Daar leg ik ook uit hoe je kunt werken met mounts met owncloud op Ubuntu. In principe werkt het ook zo met Plex. Permissies regelen (voor user plex) en werken met /etc/fstab moet je een heel eind op gang brengen in ieder geval. NTFS mounten wordt hier uitgelegd.

Er is trouwens voor de Plex Pass users een nieuwe transcoder preview uit. Meer info hier.

[ Voor 50% gewijzigd door FREAKJAM op 30-05-2016 15:41 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:49
FREAKJAM schreef op maandag 30 mei 2016 @ 15:21:
Misschien kun je iets met mijn hele oude blogje? Daar leg ik ook uit hoe je kunt werken met mounts met owncloud op Ubuntu. In principe werkt het ook zo met Plex. Permissies regelen (voor user plex) en werken met /etc/fstab moet je een heel eind op gang brengen in ieder geval. NTFS mounten wordt hier uitgelegd.

Er is trouwens voor de Plex Pass users een nieuwe transcoder preview uit. Meer info hier.
Zo ongeveer was inderdaad de oplossing :-D

Eerst heb ik voor de externe hdd automount uit gezet en hem gemount onder /mnt/extern

Toen was het een kwestie van plex user eigenaar maken van de externe schijf, plex user toevoegen aan usergroup van de hoofd gebruiker en toen kon ik ineens spullen mounten naar plex!

Nu ik er wat mee gespeeld heb merk ik pas wat een leuk product dit is. Werkt echt als een trein en mijn inziens is de interface een soort van vervolmaakte kruising tussen netflix, itunes etc. Ontzettend gebruiksvriendelijk ook maar waar ik me al verbaasde over hoe goed m'n owncloud server draaide, des te meer doe ik dat over m'n plex server, zeker als ik films stream, full-hd zonder enige hikjes of lag. Mij is tevreden >:)

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:34
Heeft hier iemand enig idee hoe ik het eentje bij announcements weg kan krijgen? Ik heb alle announcements al zeker tig keer bekeken en toch blijft er telkens een eentje staan..

Zie: http://i.imgur.com/ls25epV.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
outlandos schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 13:37:
Heeft hier iemand enig idee hoe ik het eentje bij announcements weg kan krijgen? Ik heb alle announcements al zeker tig keer bekeken en toch blijft er telkens een eentje staan..

Zie: http://i.imgur.com/ls25epV.jpg
Is een bugje

http://forums.plex.tv/dis...s-broken-unread-indicator

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:14
Ik heb sinds kort dat ik mijn plex server die ik draai niet meer kan vinden.
Als ik naar instellingen kijk dan staat remote access ook niet meer actief is. (draait op mijn laptop)
Ik heb in mijn router niks veranderd, en een week geleden deed die het nog gewoon prima.

Waar aan kan dit liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Joostje123 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:51:
Ik heb sinds kort dat ik mijn plex server die ik draai niet meer kan vinden.
Als ik naar instellingen kijk dan staat remote access ook niet meer actief is. (draait op mijn laptop)
Ik heb in mijn router niks veranderd, en een week geleden deed die het nog gewoon prima.

Waar aan kan dit liggen ?
Artikel op Plex al gelezen en troubleshooting gedaan?

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Is er nog een mogelijkheid om de folder Playlist weg te halen? Heb die folder leeg en zou um graag uit mijn lijst hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Plex Media Server nu ook op de NVIDIA SHIELD, zie blog: https://blog.plex.tv/2016...a-shield-you-complete-us/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:28
wwwwwwwaaaattttt!!! Ik was aan het kijken voor een plex media server, maar als dit dus werkelijk binnenkort uitkomt dan is dit echt mijn beste koop OOIT. Zeker als deze dus gewoon lekker x265 hvec kan decoden real time. Dit gaat nvidia heel veel verkopen opleveren in combi met plex denk ik zo. Ik ben zo blij dat je dit bericht post, scheelt mij weer 600 euro die ik uit wilde geven voor een nieuwe plex transcode server

Overigens is hij er nog niet toch ? :
"We’re working on some final bits with the awesome team at NVIDIA which should be included in their next firmware update scheduled for later this month. At that point, our app in the store will be updated to include the media server!"

[ Voor 73% gewijzigd door Xenophoben op 09-06-2016 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
FREAKJAM schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:08:
[...]

Artikel op Plex al gelezen en troubleshooting gedaan?
Hij staat nu weer open:
Dit staat op groen:
Volledig toegankelijk van buiten je eigen netwerk.

Maar als ik in mijn plex app inlog vind die niks....

Edit ondertussen opgelost.
Ik had encryptie op disabled gezet en dan vind die hem niet.
Nu op Prefered en dan vind die hem wel. 8)7

Maar prima!

[ Voor 15% gewijzigd door Joostje123 op 09-06-2016 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:56
Xenophoben schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:46:
wwwwwwwaaaattttt!!! Ik was aan het kijken voor een plex media server, maar als dit dus werkelijk binnenkort uitkomt dan is dit echt mijn beste koop OOIT. Zeker als deze dus gewoon lekker x265 hvec kan decoden real time. Dit gaat nvidia heel veel verkopen opleveren in combi met plex denk ik zo. Ik ben zo blij dat je dit bericht post, scheelt mij weer 600 euro die ik uit wilde geven voor een nieuwe plex transcode server

Overigens is hij er nog niet toch ? :
"We’re working on some final bits with the awesome team at NVIDIA which should be included in their next firmware update scheduled for later this month. At that point, our app in the store will be updated to include the media server!"
Nou voor het geld dat deze speler kost bouw ik me wel een htpctje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
die realtime x265 kan transcoden naar overige apparaten ? + 4k 30fps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:56
Xenophoben schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 00:17:
die realtime x265 kan transcoden naar overige apparaten ? + 4k 30fps?
Ja waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
wat voor specs heb je dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Ik denk niet dat je voor 300 euro een HTPC kan bouwen die realtime 4k h265 kan transcoden, eigenlijk. Ben benieuwd hoe je dat denkt te doen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 21:00
Wanneer het nodig is om realtime 4k 30fps x265 videos te transcoden heb je wat mij betreft een geheel ander probleem. En mag je er eigenlijk niets van zeggen als dat niet lukt met een 300 euro HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiner
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-09 16:25
Als het transcode van 4k streams mogelijk is met een ARM chip dat in de shield zit, dan is het uiteindelijk ook mogelijk op een oude NAS. Ik denk dat ze eindelijk GPU transcoding hebben doorgevoerd, iets waar ze jaren van zeiden dat het minimale winst oplevert, zo te zien dus niet.

Het kan ook zijn dat de shield alleen x265 videos kan transcode met de GPU, als dat zo is dan heb je er (nu) nog steeds weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Transcoden is alleen nodig wanneer de client het formaat niet native af kan spelen. Als je een 4k 30fps video afspeelt op een apparaat wat niet native x265 kan afspelen, dan moet je je afvragen wat je nu eigenlijk aan het doen bent. Zelfs als je het in een container hebt wat het apparaat niet native kan afspelen, hoeft plex geen x265 te transcoden als het apparaat dat wel kan afspelen. Transcoden is en blijft post-processing. Als je vaak moet transcoden, is er iets mis met je library en/of apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Naja ik ben het niet helemaal met je eens, ik wil namelijk voor mijn beamer projectie 300 inch de aller hoogst mogelijke kwaliteit hebben. Als ik dan al mijn films in allerlei formaten moet opslaan voor als ik onderweg wat wil kijken dan gaat het een beetje zijn doel voorbij als mijn hoogste versie van een film al 50 gb is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Lijkt mij niet het punt van een Plex server eigenlijk. Als het idee is dat je PMS en de Plex app op dit ding zet en verder nergens anders iets kijkt, schiet het naar mijn idee zijn doel compleet voorbij. Dan zijn er betere oplossingen dan Plex.

Maar als ik 4K materiaal download en dat op mijn Shield TV kan afspelen, prima... maar met een Plex server zou ik het dus ook op de slaapkamer op mijn Pi moeten kunnen spelen. Dan heb ik die transcoding toch echt nodig. Dat is nu net het punt van Plex, je hebt een server die indien nodig de boel kan transcoden, zodat je al je media op al je devices kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:29
de Shield lijkt mij een ideale vervanger van mijn i3 server. Als hij meerdere direct streams aan kan (10 tegelijk bijv.). Hij zal minder stroom verbruiken en af en toe een transcode kunnen doen... ga het even in de gaten houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Dat is natuurlijk een wel uitzonderlijke situatie. Vrijwel alle hedendaagse apparaten kunnen moeiteloos x264 afspelen. Als je een MKV of MP4 hebt met x264 video en bijv. AAC 5.1 audio kun je dat op vrijwel elk apparaat afspelen, met minimale transcoding. Af en toe de audio, maar dat kost vrijwel geen CPU en gaat razendsnel.

Plex kan transcoden, maar dat betekend niet per definitie dat Plex daarom maar gewoon alles moet transcoden. Veel apparaten ondersteunen geen x265, en dat is momenteel dus een probleem. En het transcoden van x265 in hoge resolutie kost gewoon veel resources. Als je per sé enkel x265 wilt, kan dat natuurlijk. Maar dan heb je toch wel mid/high-end hardware nodig.

Met een simpele NAS kun je ook x265, maar dan moet je dan een andere manier oplossen: Een all-round x264 versie, en een hoge resolutie x265 video. Tenzij je echt alles met zowel een 300" beamer wilt kijken als onderweg, kan dit prima. En anders dus meer geld uitgeven aan hardware dat realtime kan transcoden. Je kunt met Plex kiezen voor beide opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
DizzyWeb schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:13:
Lijkt mij niet het punt van een Plex server eigenlijk. Als het idee is dat je PMS en de Plex app op dit ding zet en verder nergens anders iets kijkt, schiet het naar mijn idee zijn doel compleet voorbij. Dan zijn er betere oplossingen dan Plex.

Maar als ik 4K materiaal download en dat op mijn Shield TV kan afspelen, prima... maar met een Plex server zou ik het dus ook op de slaapkamer op mijn Pi moeten kunnen spelen. Dan heb ik die transcoding toch echt nodig. Dat is nu net het punt van Plex, je hebt een server die indien nodig de boel kan transcoden, zodat je al je media op al je devices kan afspelen.
Ja oke, maar als ik op mijn tv , ipad of remote wil kijken dan is het toch echt verdomd handig

Ik heb nu gewoon van al mijn gekochte films en series een 1:1 kopie. Zolang mijn plex dat kan transcode vind ik het prima :)

[ Voor 7% gewijzigd door Xenophoben op 10-06-2016 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Xenophoben schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:22:
[...]

Ja oke, maar als ik op mijn tv , ipad of remote wil kijken dan is het toch echt verdomd handig

Ik heb nu gewoon van al mijn gekochte films en series een 1:1 kopie. Zolang mijn plex dat kan transcode vind ik het prima :)
En daar zit hem (voor mij) nou net het zwakke punt van Plex: Het kan geen 1:1 kopieen van DVDs of BluRays afspelen. ISO of een kopie van de directories lust 'ie niet, dus kijk je in Plex altijd naar iets dat al een keer ge"transcodeerd" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Maar als je een mkv passtrough maakt dan is het gewoon lossless toch ?
Alleen een andere container

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Geen menu's, geen extra's...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:44

TheVMaster

Moderator WOS
EgMaf schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 17:32:
Geen menu's, geen extra's...
Extra's even 'apart' rippen (Ik rip Blu-rays altijd met MakeMKV, incl alle extra's). Die extra's kun je tegenwoordig in Plex ook mooi groeperen in mapjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
TheVMaster schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 18:29:
[...]

Extra's even 'apart' rippen (Ik rip Blu-rays altijd met MakeMKV, incl alle extra's). Die extra's kun je tegenwoordig in Plex ook mooi groeperen in mapjes.
Klopt, maar het is nog steeds geen 1:1 kopie van de bron, en daar ging het juist om. Al deze workarounds a) werken meestal, maar niet altijd, b) kosten tijd en moeite en moeten telkens weer getest worden (is het wel goed gedaan met deze disk?) c) kosten extra ruimte op de disk.

Dus het Blijft jammer dat ISO of directories niet werken in Plex.
Een ander (kleiner) gemis is dat je in de GUI nog steeds films niet samen in folders kunt zetten (Dus films => Star Wars => Ep IV - VI => Ep IV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
EgMaf schreef op zondag 12 juni 2016 @ 09:03:
[...]

Een ander (kleiner) gemis is dat je in de GUI nog steeds films niet samen in folders kunt zetten (Dus films => Star Wars => Ep IV - VI => Ep IV)
Dat blijf ik ook jammer vinden, dat je trilogieën of film series niet op een handige kunt groeperen. Dit los ik dan op door handmatig (sommige agents doen het bij sommige films automatisch) collecties en playlists aan te maken voor Star Wars, James Bond, Indiana Jones, etc., etc. Zo kun je bijvoorbeeld ook een Machete Order voor Star Wars maken met een playlist. Het is initieel alleen iets meer werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
EgMaf schreef op zondag 12 juni 2016 @ 09:03:
Daar is toch een Filter voor gemaakt...

Filter > Collectie dan komt er vervolgens een lijst (als je meer trioly films hebt) klik je een collectie aan Star Wars dan zie Star Wars only.

[ Voor 3% gewijzigd door RobbyTown op 12-06-2016 11:23 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:44

TheVMaster

Moderator WOS
ThomasG schreef op zondag 12 juni 2016 @ 10:41:
[...]
Dat blijf ik ook jammer vinden, dat je trilogieën of film series niet op een handige kunt groeperen. Dit los ik dan op door handmatig (sommige agents doen het bij sommige films automatisch) collecties en playlists aan te maken voor Star Wars, James Bond, Indiana Jones, etc., etc. Zo kun je bijvoorbeeld ook een Machete Order voor Star Wars maken met een playlist. Het is initieel alleen iets meer werk.
Dat doet hij mij bij ook automatisch, heb ik er allemaal uitgesloopt. Heb je vervolgens 150 collecties....heb het wel gedaan voor de Hannibal Lector, Robert Langdon, Star Wars en Star Trek films enzo...maar niet voor alles...

Zou mooi zijn als je ze inderdaad kon groeperen in de GUI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
RobbyTown schreef op zondag 12 juni 2016 @ 11:23:
[...]

Daar is toch een Filter voor gemaakt...

Filter > Collectie dan komt er vervolgens een lijst (als je meer trioly films hebt) klik je een collectie aan Star Wars dan zie Star Wars only.
Veel te lasting, het is veel handiger om gewoon 1 lijst met alle films, maar in die lijst (als ik dat wil) maar 1 poster voor alle Star Wars films.

Over filters gesproken: Ik gebruik Plex (ook) veel op de Xbox One, en daar kun je nieteens filteren op "alleen series met ongeziene afleveringen"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Ik heb nu op mijn Android TV plex app geinstalleerd, werkt goed.
Alleen hoe kan ik bepaalde libraries niet zichtbaar maken in het lijstje libraries op mijn TV.
Ik heb bij die map al uitgezet niet op dashboard plaatsen. Maar op de TV blijft ook gewoon een lijst met libraries zichtbaar.

Op de Android app op telefoon, zie je voornamelijk het dashboard op je startpage, maar op de tv zie je ook je libraries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Joostje123 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 08:03:
Ik heb nu op mijn Android TV plex app geinstalleerd, werkt goed.
Alleen hoe kan ik bepaalde libraries niet zichtbaar maken in het lijstje libraries op mijn TV.
Ik heb bij die map al uitgezet niet op dashboard plaatsen. Maar op de TV blijft ook gewoon een lijst met libraries zichtbaar.

Op de Android app op telefoon, zie je voornamelijk het dashboard op je startpage, maar op de tv zie je ook je libraries.
Met Plex Home (een Plex Pass-functie) kan je gebruikers toegang geven tot verschillende libraries. Maar als je hem uberhaut niet in Plex wilt moet je hem niet toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
Jelv schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:50:
[...]

Met Plex Home (een Plex Pass-functie) kan je gebruikers toegang geven tot verschillende libraries. Maar als je hem uberhaut niet in Plex wilt moet je hem niet toevoegen.
Dat kan ook zonder Plex Pass, door een andere Plex account te gebruiken en niet alle libraries te delen. Het voordeel van Plex Pass is dat je kan instellen dat bepaalde gebruikers enkel bepaalde films niet mogen zien. Zo kan een zoon/dochter wel toegang krijgen tot de film en tv show library, maar geweldadige films niet kijken. Zonder dat je daarvoor een aparte library moet maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:49
Die shield pro ziet er wel heeeel aantrekkelijk uit als die naar zichzelf en 2 andere apparaten zou kunnen streamen tegelijk. Wou een build maken voor Plex maar als dit lekker werkt zou het wel heel veel geld/ruimte schelen... Wanneer zouden we hier meer informatie over kunne krijge of hoe het echt in praktijk werkt met veel streams tegelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 06:34

psyy138

blackbulls.nl

dglavimans schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 16:04:
Die shield pro ziet er wel heeeel aantrekkelijk uit als die naar zichzelf en 2 andere apparaten zou kunnen streamen tegelijk. Wou een build maken voor Plex maar als dit lekker werkt zou het wel heel veel geld/ruimte schelen... Wanneer zouden we hier meer informatie over kunne krijge of hoe het echt in praktijk werkt met veel streams tegelijk?
Exacte informatie (hoeveel streams en dingen) hierover is nog niet bekend maar ze "zeggen" dat server en media player tegelijk werken. Dus dat zou moeten betekenen dat streaming naar nadere apparaten mogelijk moet zijn. Ik verwacht dat die 2x720p streams wel moet kunnen transcoden, de CPU in dit beestje is best krachtig.

[ Voor 6% gewijzigd door psyy138 op 20-06-2016 16:12 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:52
Kan iemand mij adviseren voor de volgende situatie?

Situatie thuis:
  • NAS: Synology DS212+
  • STB: VU+ Solo4K
  • Idevices: iPad Pro 9.7, iPhone 6
  • TV: LG OLED55E6V 4K UHD Premium
Op de NAS staan mijn MKV bestanden, muziek en foto's en Plex leek me ideaal om die als media server te laten fungeren voor al mijn apparaten. Ik heb al gemerkt dat mijn DS212+ niet meer volstaat voor een aantal zaken als het op transcoden aankomt. Die wil ik binnenkort gaan vervangen voor de DS716+II die een stuk betere specificaties heeft.

Op mijn LG SmartTV staan twee apps die ik beiden heb geprobeerd: Xplay en de Plex app. De Plex app bleef hangen nadat ik een MKV selecteerde (mogelijk heeft dat te maken met het feit dat de DS212+ niet meer ondersteund wordt? XPlay daarentegen werkte prima, ik heb alleen het vermoeden dat deze een stuk trager werkt dan via de mediaplayer van LG zelf (die ziet er alleen grafisch dus niet uit, vandaar liever wat trager en een mooie GUI).

Streamen met PMS op mijn NAS naar iDevices werkt nu voor geen meter. Via de Synology app DSVideo werkt het prima (uiteraard heb ik € 4,99 betaald voor de volledige functionaliteit van de Plex app op iOS).

Wat is nu wijsheid? Upgrade van mijn NAS naar een actueler model met betere specs zodat ik daar de laatste versie van PMS op kan draaien? Of is er een beter alternatief waardoor ik PMS vol gas kan gaan gebruiken?

Overigens zie ik LG met WebOS3.0 niet meer staan tussen de compatible apparaten, echter is de app wel in de LG content store te downloaden. Wordt die niet meer ondersteund en moet ik dus uitwijken naar XPlay, of zie ik iets over het hoofd? :?

Afbeeldingslocatie: https://i1243.photobucket.com/albums/gg541/78suited/plex_zpsdmydnrtz.jpg

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Gisteravond heb ik mijn zwager een Nvidia Shield kado gedaan voor al het werk in ons (vriendin en mijn) nieuwe appartement. Daarbij heb ik zijn Plex account ook toegang gegeven tot mijn Plex (NAS) server. Nu is mijn NAS best snel, maar niet vlot genoeg om 4k te transcoden. Daarom heb ik Direct Play op Forced gezet, zodat zijn Shield al het werk doet. Video's spelen vlot af, echter zit er GEEN geluid bij. Zodra ik Direct Play op Automatic zet dan hebben alle video's opeens wel gewoon geluid. :?

Heeft er iemand enig idee waarom het geluid er niet is zodra we bij mijn zwager Direct Play op forced zetten?

edit: Ik heb overigens thuis zelf ook een Shield en als ik daar Direct Play op Forced zet heb ik wel gewoon geluid.

[ Voor 8% gewijzigd door outlandos op 21-06-2016 06:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:57
Kan het apparaat dat bij je zwager achter de Shield hangt wel het geluidsspoor afspelen? Als het bijvoorbeeld DTS is en hij hangt aan de TV zou het kunnen dat de TV er niets mee kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
I-King schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:00:
Kan het apparaat dat bij je zwager achter de Shield hangt wel het geluidsspoor afspelen? Als het bijvoorbeeld DTS is en hij hangt aan de TV zou het kunnen dat de TV er niets mee kan?
Is daar nog verschil in dan? Hij hangt bij mijn zwanger gewoon aan zijn (relatief oude) TV. Bij mij hangt ie aan mijn Sony soundbar (wat dus wel werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Ja, als zijn relatief oude TV het signaal niet kan verwerken, dan komt er ook geen geluid uit. Zodra je direct play op 'forced' zet, wordt volgens mij het originele audio spoor ook meegestuurd en kan het dus dat het niet werkt. Misschien een simpele divx eens proberen met een stereo audiospoor?

Ik weet niet of je kan instellen dat alleen audio getranscode mag/kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Is er al iets bekend over de release van plex media server voor de nvidia shield?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:21
I-King schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:14:
Ja, als zijn relatief oude TV het signaal niet kan verwerken, dan komt er ook geen geluid uit. Zodra je direct play op 'forced' zet, wordt volgens mij het originele audio spoor ook meegestuurd en kan het dus dat het niet werkt. Misschien een simpele divx eens proberen met een stereo audiospoor?

Ik weet niet of je kan instellen dat alleen audio getranscode mag/kan worden?
Moet dan de "passtrough" van het geluid niet worden uitgevinkt? dan zou het volgens mij wel moeten werken als de tv er niet mee om kan gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
belly89 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:41:
[...]

Moet dan de "passtrough" van het geluid niet worden uitgevinkt? dan zou het volgens mij wel moeten werken als de tv er niet mee om kan gaan!
Geprobeerd maar helaas geen effect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I-King
De force optie doet beide, audio en video blijkbaar. Enige optie die ik lees in eerste gelinkte topic:

Kun je ergens in de interface audio op 'Stereo' zetten?

Hier staat een topic, maar dan specifiek voor ROKU.. https://forums.plex.tv/di...with-direct-play-video/p2

Hier staat een topic, maar dan meer omdat video niet goed doorgegeven wordt. Staat eigenlijk als optie om XMedia Recode te gebruiken om een juist audiospoor te genereren oid. https://forums.plex.tv/di...ng-audio-transcode#latest

Verder houdt mijn kennis op...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 06:34

psyy138

blackbulls.nl

I-King schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:37:
De force optie doet beide, audio en video blijkbaar. Enige optie die ik lees in eerste gelinkte topic:

Kun je ergens in de interface audio op 'Stereo' zetten?
Net ook ff zitten zoeken, misschien dat deze optie iets doet;
plex app - 3 streepjes - instellingen - geavanceerd - speler - H264 Maximale niveau -

EDIT:
Onderstaande op plex forums gevonden (wel oude link);
https://forums.plex.tv/di...dio-to-2-0-for-chromecast
/usr/lib/plexmediaserver/Resources/Profiles/Chromecast.xml
i changed:
<UpperBound name="audio.channels" value="6" />
to
<UpperBound name="audio.channels" value="2" />
i then had to restart the Plex Media Server application and restart the video.

In jou geval moet je denk ik de android.xml bestand pakken.
overigens staat die in windows hier;
C:\Program Files (x86)\Plex\Plex Media Server\Resources\Profiles

[ Voor 40% gewijzigd door psyy138 op 22-06-2016 07:57 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:46
Zijn er mensen die geïnteresseerd zijn in plex share to share? Ik deel mijn content met jou en jij jou content met mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

A3-D schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:57:
Kan iemand mij adviseren voor de volgende situatie?

Situatie thuis:
  • NAS: Synology DS212+
  • STB: VU+ Solo4K
  • Idevices: iPad Pro 9.7, iPhone 6
  • TV: LG OLED55E6V 4K UHD Premium
Op de NAS staan mijn MKV bestanden, muziek en foto's en Plex leek me ideaal om die als media server te laten fungeren voor al mijn apparaten. Ik heb al gemerkt dat mijn DS212+ niet meer volstaat voor een aantal zaken als het op transcoden aankomt. Die wil ik binnenkort gaan vervangen voor de DS716+II die een stuk betere specificaties heeft.

Op mijn LG SmartTV staan twee apps die ik beiden heb geprobeerd: Xplay en de Plex app. De Plex app bleef hangen nadat ik een MKV selecteerde (mogelijk heeft dat te maken met het feit dat de DS212+ niet meer ondersteund wordt? XPlay daarentegen werkte prima, ik heb alleen het vermoeden dat deze een stuk trager werkt dan via de mediaplayer van LG zelf (die ziet er alleen grafisch dus niet uit, vandaar liever wat trager en een mooie GUI).

Streamen met PMS op mijn NAS naar iDevices werkt nu voor geen meter. Via de Synology app DSVideo werkt het prima (uiteraard heb ik € 4,99 betaald voor de volledige functionaliteit van de Plex app op iOS).

Wat is nu wijsheid? Upgrade van mijn NAS naar een actueler model met betere specs zodat ik daar de laatste versie van PMS op kan draaien? Of is er een beter alternatief waardoor ik PMS vol gas kan gaan gebruiken?

Overigens zie ik LG met WebOS3.0 niet meer staan tussen de compatible apparaten, echter is de app wel in de LG content store te downloaden. Wordt die niet meer ondersteund en moet ik dus uitwijken naar XPlay, of zie ik iets over het hoofd? :?

[afbeelding]
Hier gaat streaming naar mijn ipad air zonder problemen met de officiele plex app? Wat gaat er niet goed aan? Bufferen?

Gaat er vooral om wat je wil afspelen of je nas degelijk is....Als die niet moet transcoden, dan is een 386 nog genoeg.

Nas upgraden zou gaan maar duur. Je kan een rpi3 kopen, plex opzetten ,meeste content moet die dan niet eens transcoden. Of het moet hi10p anime zijn :p

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
tumtum100 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 19:30:
Zijn er mensen die geïnteresseerd zijn in plex share to share? Ik deel jou content met jou en jij jou content met mij?
Dit soort vragen/verzoeken zijn niet toegestaan op GoT.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:27
Ik had Plex Server draaien op een Mac Mini maar daar is een NUC voor in de plaats gekomen. Ik heb Plex compleet nieuw geïnstalleerd op de NUC (database niet overgezet) maar ik loop nu weer tegen exact dezelfde issue aan. Bij 'Last Added Movies" zie ik nu weer oude meuk verschijnen (nu de oudste files op de server) terwijl dit enkele weken lang gewoon werkte (de laatste toegevoegde films werden daar weer gegeven). Iemand hier ervaringen mee? Aangezien het met beide setup's voorkomt zou het aan de server (Synology) kunnen liggen maar daar zie ik niks raar (data van de files cq folders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
azz_kikr schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 21:36:
[...]
Hier gaat streaming naar mijn ipad air zonder problemen met de officiële plex app? Wat gaat er niet goed aan? Bufferen?
Hij speelt de MKV bestanden gewoon niet af, en via VLC en/of DSVideo op mijn iPad en/of iPhone gaat dat zonder problemen. Ik heb al diverse instellingen geprobeerd, maar het lukt helaas niet.
Gaat er vooral om wat je wil afspelen of je nas degelijk is....Als die niet moet transcoden, dan is een 386 nog genoeg.
Ik vermoed dat Plex via mijn DS212+ toch iets doet waardoor het proces te zwaar is en het niet werkt. Daarentegen werkt de third party app Xplay prima via mijn LG tv.
Nas upgraden zou gaan maar duur. Je kan een rpi3 kopen, plex opzetten ,meeste content moet die dan niet eens transcoden. Of het moet hi10p anime zijn :p
Ik ben er inmiddels ook al achter dat zelfs een DS716+II beperkt zal zijn, en dat de CPU in de NAS de beperkende factor zal zijn.

Gezien de recente ontwikkelingen van Plex in combinatie met de NVIDIA Shield denk ik dat die oplossing de meest ideale zal zijn.

Ik kan dan de Shield 16GB aanschaffen en mijn huidige NAS behouden voor de opslag van mijn films, muziek en foto's. De Shield is krachtig genoeg om als volwaardige server te fungeren. Mooie bijkomstigheid is Kodi en de mogelijkheid om er op te gamen _/-\o_

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James25
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:06
Sinds een aantal dagen een Apple TV 4 in huis (gereviseerd model van de Apple website) scheelde me toch weer 30 euro. Op mijn zelfbouw NAS Xpenology geïnstalleerd. Plex app geïnstalleerd op de ATV4 en werkt als een zonnetje!

Wat werkt de dit super makkelijk! NAS naar de meterkast.. ATV4 en Logitech Harmony.. Dit is zelfs vriendin proof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 11:09

Neus

www.zenaconsult.com

James25 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 08:55:
Sinds een aantal dagen een Apple TV 4 in huis (gereviseerd model van de Apple website) scheelde me toch weer 30 euro. Op mijn zelfbouw NAS Xpenology geïnstalleerd. Plex app geïnstalleerd op de ATV4 en werkt als een zonnetje!

Wat werkt de dit super makkelijk! NAS naar de meterkast.. ATV4 en Logitech Harmony.. Dit is zelfs vriendin proof.
Ik heb bijna hetzelfde gedaan ! Dikke NAS ingeruild voor een NUC i5 met USB disken eraan, ESXi erop en via VT-d de USB disken naar XPenology doorgestuurd. Met daarin via Docker oa. Plex server, SABnzbd, Sonarr, etc. geïnstalleerd.

Een celeron Nuc ingeruild voor een AppleTV 4 64GB (€ 150 nieuw op eBay) en klaar is Clara. Zoon van 5 kan zo prima naar 'zijn' Netflix kijken en mijn vrouw prima naar haar films op Plex. En ik vanaf het buitenland in hotel kamers naar mijn eigen TV series kijken. Eindelijk iets wat gewoon werkt.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James25
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:06
Neus schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:15:
[...]

Ik heb bijna hetzelfde gedaan ! Dikke NAS ingeruild voor een NUC i5 met USB disken eraan, ESXi erop en via VT-d de USB disken naar XPenology doorgestuurd. Met daarin via Docker oa. Plex server, SABnzbd, Sonarr, etc. geïnstalleerd.

Een celeron Nuc ingeruild voor een AppleTV 4 64GB (€ 150 nieuw op eBay) en klaar is Clara. Zoon van 5 kan zo prima naar 'zijn' Netflix kijken en mijn vrouw prima naar haar films op Plex. En ik vanaf het buitenland in hotel kamers naar mijn eigen TV series kijken. Eindelijk iets wat gewoon werkt.
Ja het werkt echt perfect. Het enige wat lang duurde was het instellen van Sickrage/Couchpotato. Maar zodra de ATV4 binnen was binnen 5 minuten de eerste volgende aflevering van GOT aan. Hopelijk komen ze snel met meerdere ondersteuningen voor DTS/DOLBY etc..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:07

mwa

FREAKJAM schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 21:38:
[...]

Dit soort vragen/verzoeken zijn niet toegestaan op GoT.
Wat natuurlijk ongelofelijk hypocriet is. Threads mbt Couchpotato, Auto-Sub, Usenet zijn wel toegestaan, maar een Plex share (waar legale films in theorie op kunnen staan) weer niet.
Hoeveel legale toepassingen van Couchpotato en Auto-Sub zijn er? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
dialmformark schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:31:
[...]

Wat natuurlijk ongelofelijk hypocriet is. Threads mbt Couchpotato, Auto-Sub, Usenet zijn wel toegestaan, maar een Plex share (waar legale films in theorie op kunnen staan) weer niet.
Hoeveel legale toepassingen van Couchpotato en Auto-Sub zijn er? :|
Het verschil zit hem in software bespreken en actief bestanden verspreiden. Dat het tweede met het eerste gedaan kan worden heeft er niks mee te maken. Maar hou je netjes aan het GoT beleid, anders komen de modjes langs :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDXTweaker
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 09:49
en na bijna acht jaar ontwikkelen is Plex toegekomen aan versie 1.0!! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FREAKJAM
MDXTweaker schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:44:
Beter link je naar de bijbehorende blogpost :) Update op CentOS ging niet helemaal vlekkeloos, moest mijn VM een schopje geven. Plex web ziet er nog gelikter uit dan het al was!

[ Voor 16% gewijzigd door FREAKJAM op 24-06-2016 12:02 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname27
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-09 13:35
Neus schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:15:
[...]

Mag ik vragen waarom je hiervoor ESXi hebt gebruikt, en niet gewoon direct XPenology op de NUC hebt geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 11:09

Neus

www.zenaconsult.com

Nickname27 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:55:
[...]
Mag ik vragen waarom je hiervoor ESXi hebt gebruikt, en niet gewoon direct XPenology op de NUC hebt geïnstalleerd?
Omdat ik de Nuc ook voor andere (kleinere) VM's wil gebruiken; zoals Windows, een volledige Debian installatie, etc. Aangezien ik ook de videokaart naar een VM kan doorverwijzen, kan ik hem desnoods ook nog tegelijkertijd als desktop gebruiken. Ik heb er speciaal daarvoor 16GB aan geheugen inzitten, 8GB voor DSM en de rest voor ESX / andere VM's.

[ Voor 9% gewijzigd door Neus op 24-06-2016 14:15 ]

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammert65
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-01-2024
Hallo allemaal,

Ik heb plex al een poosje , echter altijd links laten omdat ik mij er nooit in verdiept heb.
Echter sinds een paar weken toch maar verdiept in het plex gebeuren omdat ik nu een smart tv heb en daar ook plex op draait en begin nu wel het gemak ervan te zien mede het afspelen van mkv bestanden via de apple iMac naar de tv
Dus geen omzetten naar het Apple bestand
Echter nu ben ik aan de series begonnen en ik kom er niet uit hoe ik het best de mappenstructuur en de eventuele bestandsnamen moet maken
Ik krijg het niet mooi en zowel seizoenen en afleveringen, wie kan mij hiermee helpen

Groetjes,
Lammert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FREAKJAM
Even op de support pagina kijken van Plex.

[ Voor 54% gewijzigd door FREAKJAM op 26-06-2016 13:23 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammert65
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-01-2024
FREAKJAM schreef op zondag 26 juni 2016 @ 13:23:
Even op de support pagina kijken van Plex.
En zowaar alles goed op volgorde
Waarvoor mijn dank, nu bezig met de sries goed Plex zetten

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Mijn zwager kijkt geregeld films via mijn Plex server (NAS). Hij gebruikt hiervoor een Shield. Hij laat de Shield de transcoding doen en alles loopt vlot, behalve films in 4k. Waar kan dit aan liggen? De Shield is absoluut snel genoeg om 4k te transcoden (gebruik zelf ook een Shield en heb nergens last van). Kan het aan mijn upload snelheid liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

De server transcode bij plex per definitie, de client nooit.

Misschien moet je ook even melden wat je upload snelheid dan is, anders kunnen we er niets over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
DizzyWeb schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:06:
De server transcode bij plex per definitie, de client nooit.

Misschien moet je ook even melden wat je upload snelheid dan is, anders kunnen we er niets over zeggen.
Dat lijkt me niet te kloppen. Je kunt Plex op de Shield immers bij Direct Play of Forced zetten. Dan doet mijn server nauwelijks nog iets.

Ik heb Ziggo 300/30 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
outlandos schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:17:
[...]

Dat lijkt me niet te kloppen. Je kunt Plex op de Shield immers bij Direct Play of Forced zetten. Dan doet mijn server nauwelijks nog iets.

Ik heb Ziggo 300/30 Mbit.
Transcoding wordt altijd door de server afgehandeld. Heb je al eens met de transcoder settings gespeeld?

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
FREAKJAM schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:22:
[...]

Transcoding wordt altijd door de server afgehandeld. Heb je al eens met de transcoder settings gespeeld?
Als ik de setting Direct Play op mijn Shield zet op Automatic dan gaat de CPU load van mijn server richting de max. Als ik Direct Play op de Shield op Forced zet, dan blijft de CPU load op mijn server laag (een paar procent). Dit wil toch zeggen dat dan de transcoding door de Shield wordt gedaan?

Met de overige settings heb ik overigens nog niet gespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FREAKJAM
outlandos schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:30:
[...]

Als ik de setting Direct Play op mijn Shield zet op Automatic dan gaat de CPU load van mijn server richting de max. Als ik Direct Play op de Shield op Forced zet, dan blijft de CPU load op mijn server laag (een paar procent). Dit wil toch zeggen dat dan de transcoding door de Shield wordt gedaan?

Zie deze link voor meer info.
If the video or audio format isn't compatible, then your Plex Media Server has to convert them to a compatible format. It does this by "transcoding" it. Depending on the situation, only the audio may need to be converted, only the video, or both.
Transcoding audio requires very low to moderate CPU usage on the Plex Media Server. Transcoding video (including burning in subtitles) requires high to extreme CPU usage.
Heb je optimized media ook al eens geprobeerd? Dan staat de media zeg maar al getranscodeerd voor je klaar. (Is wel Plex Pass feature dacht ik). Geen idee trouwens waarom je CPU bij direct play hoog is en bij het transcoderen niet, het zou eerder andersom moeten zijn lijkt me.

[ Voor 5% gewijzigd door FREAKJAM op 27-06-2016 15:35 ]

is everything cool?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I-King
Er wordt op dat moment niets getranscode, maar gewoon puur doorgestuurd en de Shield geeft dit dan gewoon weer. Mocht de Shield het formaat niet kunnen verwerken wordt er niets omgezet en niets weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 22:05
outlandos schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:30:
[...]

Agree, hier ook de shield waar de transcoding op plaatsvind, transcoding op de server ook staan op original en forced direct play
Disabling Direct Stream
Most Apps allow you to enable or disable Direct Stream within their settings. Disabling Direct Stream forces every item played on the client to be transcoded. This is useful sometimes if you're having trouble playing back media on a particular device.
Most people will want to leave the Direct Stream setting enabled.
https://support.plex.tv/h...ct-Play-and-Direct-Stream
Direct Play
The media file is 100% compatible with the native player on the device on which you wish to play it. The file is sent as-is to the Plex App.
Direct Play requires almost no CPU usage on the Plex Media Server.

Direct Stream
The media is almost compatible with the native client. For example, the audio and video codecs are compatible but the container is not. In this case, the audio/video codecs are direct streamed to the client, and Plex transcodes the container to a format the native player can use.
Direct Stream requires very little CPU usage on the Plex Media Server.

Transcoding
If the video or audio format isn't compatible, then your Plex Media Server has to convert them to a compatible format. It does this by "transcoding" it. Depending on the situation, only the audio may need to be converted, only the video, or both.
Transcoding audio requires very low to moderate CPU usage on the Plex Media Server. Transcoding video (including burning in subtitles) requires high to extreme CPU usage.
https://support.plex.tv/h...nd-Transcoding-different-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
FREAKJAM schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:33:
[...]

Zie deze link voor meer info.

[...]

Heb je optimized media ook al eens geprobeerd? Dan staat de media zeg maar al getranscodeerd voor je klaar. (Is wel Plex Pass feature dacht ik). Geen idee trouwens waarom je CPU bij direct play hoog is en bij het transcoderen niet, het zou eerder andersom moeten zijn lijkt me.
Thanks, helder.

Ik ben nu als test een 4k film aan het optimizen: dit proces duurt 170 minuten in Original quality :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Sorry, double post.

[ Voor 97% gewijzigd door outlandos op 27-06-2016 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 22:47
Netflix raadt voor 4K streaming dan ook 50Mbit aan. Heb je dat wel als upload?
voor landzamere verbindingen passen ze de bitrate aan naar 15Mbit.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
RocketKoen schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:46:
Netflix raadt voor 4K streaming dan ook 50Mbit aan. Heb je dat wel als upload?
voor landzamere verbindingen passen ze de bitrate aan naar 15Mbit.
Nee, mijn upload is 30Mbit max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 22:47
outlandos schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:47:
[...]

Nee, mijn upload is 30Mbit max.
Dan zul je bij je transcode instellingen een maximale bitrate moeten instellen.

Ik heb hier bijvoorbeeld met een 10Mbit upload al problemen met 1080p films. Terwijl TV series (720p) wel goed gaan.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
MDXTweaker schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:44:
En meteen twee grote bugs geïntroduceerd
-Missing dll error bij opstarten. Moest ik ineens Windows Media Services of iets dergelijks installeren terwijl ik altijd zonder heb gedraaid
-Episodes worden niet als gezien gemarkeerd na afloop.
Goede 1.0 release... 8)7
Maar ach Plex kennende fixen ze dit soort zaken vrij vlot.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Laatst online: 11-09 16:22

WCA

sig69 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 20:18:
[...]

En meteen twee grote bugs geïntroduceerd
-Missing dll error bij opstarten. Moest ik ineens Windows Media Services of iets dergelijks installeren terwijl ik altijd zonder heb gedraaid
-Episodes worden niet als gezien gemarkeerd na afloop.
Goede 1.0 release... 8)7
Maar ach Plex kennende fixen ze dit soort zaken vrij vlot.
Beide zaken zijn bij mij gefixt na een reboot. Plex draait bij mij op server 2012 r2 overigens

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
De 3.2 update is uit voor de shield en dat betekend Plex support :) Iemand die wat dingen kan testen? Zoals hoe gaat het streamen naar meerdere apparaten enzovoort

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
dglavimans schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 22:57:
De 3.2 update is uit voor de shield en dat betekend Plex support :) Iemand die wat dingen kan testen? Zoals hoe gaat het streamen naar meerdere apparaten enzovoort
Wat wil je dat er getest wordt? Hier draait alles als een malle, en ben ik overgestapt van een server op mijn NAS, naar een server op de Shield. Alles werkt zoals ik had gehoopt/verwacht, en tot nu toe nog geen eigenaardigheden tegengekomen.

Overigens stream ik naar iPad, iPhone, PC/laptop en Smart TV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
A3-D schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 23:16:
[...]

Wat wil je dat er getest wordt? Hier draait alles als een malle, en ben ik overgestapt van een server op mijn NAS, naar een server op de Shield. Alles werkt zoals ik had gehoopt/verwacht, en tot nu toe nog geen eigenaardigheden tegengekomen.

Overigens stream ik naar iPad, iPhone, PC/laptop en Smart TV's.
Het enige wat ik wou weten is of het mogelijk is om naar drie apparaten tegelijk te streamen. In mijn geval zouden dit 1080p files zijn naar de shield zelf, 1x xbox one en 1x ps4. Maar meer de vraag of hij drie streams tegelijk kan vasthouden.

Zo ja wordt dit een serieuze kandidaat voor me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-09 19:34

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Heb ook de nieuwsmail
Gehad van plex, shield wordt de nieuwe mac mini. Full netflix support en plex..
Ben ook zeer benieuwd hoe hij het doet Aantal streams en het 4k gedeelte. Shield ondersteund wel hd audio mac mini alleen in lpcm. Ben er benieuwd of iemand het kan testen

Edit:

Ik zie dat hij hdmi 2.0 heeft geen 2.2 hoe belangrijk is dat?

[ Voor 11% gewijzigd door Coldbullet op 30-06-2016 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Maar je hebt je Shield toch niet 24/7 aan? Dus dan lijkt het me niet bijzonder geschikt als server..

[ Voor 3% gewijzigd door outlandos op 30-06-2016 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
outlandos schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 08:54:
Maar je hebt je Shield toch niet 24/7 aan? Dus dan lijkt het me niet bijzonder geschikt als server..
In slaapmodus blijft de server actief, en uiteraard kun je de Shield, net als je NUC of NAS, gewoon aan laten staan. Dit is echter niet nodig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
A3-D schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:12:
[...]

In slaapmodus blijft de server actief, en uiteraard kun je de Shield, net als je NUC of NAS, gewoon aan laten staan. Dit is echter niet nodig....
Oh dat is wel netjes! Maar vooralsnog hou ik het bij mijn 916+ server en gebruik ik de Shield enkel als client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Op papier heeft de Shield 10W bij gebruik en 1,4W in slaapmodus. Ben wel benieuwd of dat wat overeenkomt met dagelijks gebruik. Hebben jullie hem al aan de meter gehangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Ik twijfel ook best om de shield aan te schaffen. Zeker gezien alle andere plex clients die altijd ergens tekortkomen in (audio/video)formaten.
Hoe is de android interface eigenlijk op de shield tv?

Battle.net: NagaByrd#2844

Pagina: 1 ... 6 ... 42 Laatste