Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-09 19:34

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

De apple tv en de mac mini is alleen DD of DTS maar niet de hd audio, scheelt dit nu echt zo veel kwa geluid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dat hangt sterk af van de kwaliteit van de apparatuur (versterker/speakers) die je eraan hangt.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:38
Heeft iemand al het probleem gehad waarbij het volgende gebeurd:

Movie syncen met iPad, subtitles uitgezet, maar dan heeft de gesyncte versie toch subtitles erin. De taal lijkt volledig random te zijn. Soms Nederlands, soms Duits, etc. Ik wil echt helemaal geen subtitles, maar ik kan ze blijkbaar ook niet uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 08:45:
Dat hangt sterk af van de kwaliteit van de apparatuur (versterker/speakers) die je eraan hangt.
Ja okee dat is vrij logies maar als je goedde apparatuur hebt is het dan nog groot, Bv zoals analoog naar digitale tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik weet niet waat ik dit moet plaatsen (In het samsung topic of dit topic)

Sinds gisteren heb ik veel last op een UE46F6510 dat plex een foutmelding geeft met A network error has occured.

Het enige wat ik heb gedaan is de nieuwste versie van Plex erop gezet.

Ik heb deze dus weer gedeinstalleerd en de versie ervoor erop gezet alleen ik heb nu nog hetzelfde probleem.

TV zit direct met een kabel op de router
Alle andere Smart Hubs doen het prima ( Pathe Thuis, HBO go, Netflix)

App op de TV ook al verwijderd en opnieuw geinstalleerd, precies dezelfde foutmelding weer.

Echter op een andere Samsung TV ( UE48HU7500) doet de plex app prima . Deze zit ook met kabeltje vast in een switch die weer naar de router gaat.

Iemand enig idee wat er mis gaat ?

[ Voor 78% gewijzigd door Rockvee2 op 04-07-2016 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Coldbullet schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 18:18:
[...]

Ja okee dat is vrij logies maar als je goedde apparatuur hebt is het dan nog groot, Bv zoals analoog naar digitale tv
Ja als je het volledig kunt benutten is het verschil best groot ja.
Verschilt per bron ook weer maar overal is DTSHD merkbaar mooier/beter t.o.v. DTS.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Donstil schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 22:46:
[...]

Ja als je het volledig kunt benutten is het verschil best groot ja.
Verschilt per bron ook weer maar overal is DTSHD merkbaar mooier/beter t.o.v. DTS.
Okee dankje, denk dat ik toch ok ga gooien zodat ik hd audio kan afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:34
Vanmiddag heb ik de Sub-Zero addon van Plex geïnstalleerd. Werkt allemaal goed, maar nu opeens krijg ik geen cover/posters meer bij nieuwe films. Ik kan me niet herinneren iets in de Agents te hebben veranderd (op Sub-Zero bovenaan zetten na natuurlijk).

Ik heb het nu als volgt:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QyGF7M3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rLcj18X.jpg

Is er iets wat ik zou moeten aanvinken en/of van plaats moet veranderen?

En dan nog een vraag aan de Sub-Zero gebruikers hier:

- Is het mogelijk om in te stellen dat Sub-Zero geen subs gaat zoeken/toevoegen als er al subs aanwezig zijn? Want ik heb nu regelmatig dat er al Nederlandse subs in stonden en er nu een external Nederlands aan wordt toegevoegd. Dat heb ik natuurlijk liever niet.

Alvast enorm bedankt voor de eventuele antwoorden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
alles ff aanvinken en bibliotheek vernieuwen en dan zou het allemaal weer moeten werken. (behalve opensubtitles, want die zit ook in subzero ;) )

ja, subzero kan zien dat er al ondertitels aanwezig zijn en slaat dit dan ook over, ff naar de instellingen gaan van subzero zelf (tandwieltje)

[ Voor 9% gewijzigd door geenwindows op 06-07-2016 21:02 ]

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
geenwindows schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 21:00:
[...]

alles ff aanvinken en bibliotheek vernieuwen en dan zou het allemaal weer moeten werken. (behalve opensubtitles, want die zit ook in subzero ;) )

ja, subzero kan zien dat er al ondertitels aanwezig zijn en slaat dit dan ook over, ff naar de instellingen gaan van subzero zelf (tandwieltje)
Moet ik echt alles aanvinken? Voorheen stond het toch ook niet allemaal aangevinkt ?

En hoe heet die optie in subzero precies? Want zoek me een slag in de rondte maar zonder resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
outlandos schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 21:03:
[...]

Moet ik echt alles aanvinken? Voorheen stond het toch ook niet allemaal aangevinkt ?

En hoe heet die optie in subzero precies? Want zoek me een slag in de rondte maar zonder resultaat.
freebase bevat de metadata. fanart.tv de costum spul (ff op 't info knopje drukken en daar wordt uitgelegd wat wat is.) Ik heb hier gewoon alles aangevinkt en het werkt allemaal top.
hoe het in subzero allemaal zit weet ik eigenlijk ook niet helemaal, hij doet tot nu toe aardig zijn werk (al gaat het soms nog wel eens fout > geen enkele ondertiteling gevonden > handmatig zoeken werkt dan weer prima.)

de opties heten volgens mij:
* Scan: include embedded subtitles (in the media file (MKV/MP4), don't download if existing)
* Scan: include external subtitles (metadata/filesystem, don't download if existing)

[ Voor 3% gewijzigd door geenwindows op 06-07-2016 21:16 ]

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeDeWee
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 19:11
Werkt dat nu een beetje: sub-zero?

Heb dat een tijdje teug geprobeerd maar kreeg veel verkeerde subs. Meestal met slechte sync, soms zelfs van een compleet andere serie. Ben maar weer teruggegaan naar AutoSub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:31

mwa

Is er al wat meer bekend of de Plex Media Player beschikbaar gesteld gaat worden voor niet Plex Pass leden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
JeeDeWee schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:06:
Werkt dat nu een beetje: sub-zero?

Heb dat een tijdje teug geprobeerd maar kreeg veel verkeerde subs. Meestal met slechte sync, soms zelfs van een compleet andere serie. Ben maar weer teruggegaan naar AutoSub.
Nog geen kans gehad om te checken. Is AutoSub (ook) goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
dialmformark schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:22:
Is er al wat meer bekend of de Plex Media Player beschikbaar gesteld gaat worden voor niet Plex Pass leden?
Onbekend, PMP is nog in Bèta.
Ik heb eens op het Plex forum gelezen (of het was een blog van hun) dat PlexHomeTheater ook een tijd heeft geduurd... gelukkig is de community aardig actief qua alternatieven (denk aan rasplex/OpenPHT etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeDeWee
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 19:11
Het werkt redelijk maar vind de integratie met Plex van Sub-Zero mooi. Sub-Zero gebruikt ook Subliminal wat _de_ library zou moeten zijn voor subtitles.

Probeer beide eens. Ben ik nu ook aan het doen. Ben benieuwd naar je ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Rockvee2 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 22:51:
Ik weet niet waat ik dit moet plaatsen (In het samsung topic of dit topic)

Sinds gisteren heb ik veel last op een UE46F6510 dat plex een foutmelding geeft met A network error has occured.

Het enige wat ik heb gedaan is de nieuwste versie van Plex erop gezet.

Ik heb deze dus weer gedeinstalleerd en de versie ervoor erop gezet alleen ik heb nu nog hetzelfde probleem.

TV zit direct met een kabel op de router
Alle andere Smart Hubs doen het prima ( Pathe Thuis, HBO go, Netflix)

App op de TV ook al verwijderd en opnieuw geinstalleerd, precies dezelfde foutmelding weer.

Echter op een andere Samsung TV ( UE48HU7500) doet de plex app prima . Deze zit ook met kabeltje vast in een switch die weer naar de router gaat.

Iemand enig idee wat er mis gaat ?
Niemand een idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ken die melding niet. Gebruik mijn Samsung app ook alleen om af en toe even te kijken hoe het eruit ziet :> Je tv is een 2013-model, in dit forum kan je het nog eens proberen: https://forums.plex.tv/categories/samsung-smart-hub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
dialmformark schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:22:
Gisteren is versie 1.1.3 uitgekomen van Plex Media Player. Updates kan je hier lezen. Helaas voor mij nog niet erg handig. Op Windows kan ik m'n geluid niet aanpassen en op m'n Raspberry Pi kan ik nog niet makkelijk m'n wifi instellen. Ze zullen wel aantallen features willen bouwen voordat ze hem publiekelijk releasen. Dit loopt nog zwaar achter op PHT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:16
PHT wordt nog door ontwikkeld in de vorm van OpenPHT. Anders kun je nog altijd Kodi + plexkodiconnect gebruiken. Ik ben zelf ook niet zo gecharmeerd van PMP.

[ Voor 52% gewijzigd door FREAKJAM op 08-07-2016 12:12 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:56
FREAKJAM schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:12:
PHT wordt nog door ontwikkeld in de vorm van OpenPHT. Anders kun je nog altijd Kodi + plexkodiconnect gebruiken. Ik ben zelf ook niet zo gecharmeerd van PMP.
My 2 cents... :9

Ik denk dat het voordeel van PMP de eenvoud is.
Makkelijk te bedienen voor het hele gezin en lijkt op de Apps.

Ik vond in eerste instantie PHT beter vanwege de meer instelmogelijkheden, maar nu ben ik goed gewend aan PMP.
Deze draait alles zonder problemen af welke geluidspoor ( DTS-True HD/Atmos enz. ) dan ook, hier had ik in PHT nog wel eens problemen mee.
Verder is PMP helemaal goed te bedienen met de logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:33
FREAKJAM schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:12:
Heeft iemand al ervaring met plexkodiconnect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:33
m3gA schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 15:17:
[...]

Heeft iemand al ervaring met plexkodiconnect?
Gebruik het al maanden zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdiermen
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09-09 13:38
Hoi, even een vraagje.

In plex media server heb ik nu mijn films staan. Maar ik wil graag wat films op mijn laptop zetten zodat ik ze op vakantie kan bekijken. Nu kan je vanuit media server films op je laptop downloaden alleen zijn ze steeds zonder ondertiteling, hoe kan ik de films downloaden met plex media server met ondertiteling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
"Plex heeft zijn Windows-app een update gegeven van versie 2.1.4.29 naar 3.0.31. Met de update is het de eerste Universal Windows App van de mediaspeler voor Windows die beschikbaar komt. Deze eerste uwp-uitgave is nog alleen geschikt voor desktop en tablet."
nieuws: Plex komt met Universal Windows Platform-app

Weer een nieuwe interface.. Maar wel erg mooi weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:36
Jelv schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 10:53:
"Plex heeft zijn Windows-app een update gegeven van versie 2.1.4.29 naar 3.0.31. Met de update is het de eerste Universal Windows App van de mediaspeler voor Windows die beschikbaar komt. Deze eerste uwp-uitgave is nog alleen geschikt voor desktop en tablet."
nieuws: Plex komt met Universal Windows Platform-app

Weer een nieuwe interface.. Maar wel erg mooi weer.
Zeker. Ik hoop dat die ook naar macOS komt. Vind de huidige vaak toch net wat minder dan PHT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:29
vdiermen schreef op maandag 11 juli 2016 @ 21:47:
Hoi, even een vraagje.

In plex media server heb ik nu mijn films staan. Maar ik wil graag wat films op mijn laptop zetten zodat ik ze op vakantie kan bekijken. Nu kan je vanuit media server films op je laptop downloaden alleen zijn ze steeds zonder ondertiteling, hoe kan ik de films downloaden met plex media server met ondertiteling?
Ga op je PC naar je Plex omgeving, ga naar de film die je wilt downloaden, selecteer de ondertiteling en ga dan syncen. Dan neemt hij hem mee.

Kortom je moet dus eerst de gewenste ondertiteling selecteren voor je synced.

[ Voor 6% gewijzigd door Ruvetuve op 19-07-2016 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:11
Pendora schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 11:34:
[...]

Zeker. Ik hoop dat die ook naar macOS komt. Vind de huidige vaak toch net wat minder dan PHT
helemaal mee eens, op mijn mac gebruik ik enkel de web versie om die reden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:25
Hallo,

Ik ben aan het denken om plex te installeren op een vps. Via deze vps wil ik dan een plugin van dropbox toevoegen om via daar mijn films/foto's te bekijken.
Het enige waar ik nog niet zeker over ben is dat een gewone vps wel snel genoeg gaat zijn voor HD content.

Ik zou deze vps met 4GB aan 6,99 $ willen bestellen.
https://www.ovh.com/us/vps/vps-ssd.xml

Wat zijn jullie ervaringen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:24
Dat kan haast niet lekker werken, films kijken die op je dropbox staan via een vps.
Zo te zien is de single treaded performance ook maar net genoeg om te transcoden, mits ze niet overprovisioned zijn. Ik ben niet heel hoopvol..

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Yarisken schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 13:50:
Hallo,

Ik ben aan het denken om plex te installeren op een vps. Via deze vps wil ik dan een plugin van dropbox toevoegen om via daar mijn films/foto's te bekijken.
Het enige waar ik nog niet zeker over ben is dat een gewone vps wel snel genoeg gaat zijn voor HD content.

Ik zou deze vps met 4GB aan 6,99 $ willen bestellen.
https://www.ovh.com/us/vps/vps-ssd.xml

Wat zijn jullie ervaringen ?
Geen ervaring mee, maar met een PassMark van 4000 is hij snel genoeg om 1080p (minimaal 2000) te kunnen transcoden. Hangt dus vooral van je verbinding af en hoe snel / stabiel je van Dropbox kan streamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
Jelv schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 15:11:
[...]

Geen ervaring mee, maar met een PassMark van 4000 is hij snel genoeg om 1080p (minimaal 2000) te kunnen transcoden.
1 vCore, dus: Single Thread Rating: 1056.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
sig69 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 15:37:
[...]

1 vCore, dus: Single Thread Rating: 1056.
Thx voor de info. Ik vreesde ook al dat het niet voldoende zou zijn.
Ik wil er geen 20 euro per maand aan geven dus het zal voorlopig dan niet doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:31

mwa

Yarisken schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 20:31:
[...]

Thx voor de info. Ik vreesde ook al dat het niet voldoende zou zijn.
Ik wil er geen 20 euro per maand aan geven dus het zal voorlopig dan niet doorgaan.
Pak gewoon een goedkope kimsufi met een redelijke passmark, hoeft allemaal niet zo duur te zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
dialmformark schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 22:49:
[...]

Pak gewoon een goedkope kimsufi met een redelijke passmark, hoeft allemaal niet zo duur te zijn :P
Idd dat kende ik nog niet :-). Ik ga het is bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:26

TheVMaster

Moderator WOS
[...]

Werkt dat een beetje...ben er ooit wel eens naar aan het kijken geweest, maar van die dingen wordt geen backup gemaakt en het kan 'zomaar' kapot gaan..en dan is alles weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
[...]

Damn echt wel heel krachtig. Neem zo'n I5 met 16GB ram en je kan zelf virtuele machines draaien. Die 2TB is voldoende om met plex een mini netflix te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Ja en dan betaal je 26 euro per maand, kan je net zo goed netflix, hbo en videoland nemen.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
sig69 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 22:26:
Ja en dan betaal je 26 euro per maand, kan je net zo goed netflix, hbo en videoland nemen.
Klopt maar het is niet alleen plex. Voor 26 euro heb je een I5 met 16GB ram. Daar kan je wel wat virtuele servers op draaien en een leuke hobby omgeving mee opzetten.

Edit: Heb een installatie lokaal staan op mijn download server. Voorlopig enkel de gratis versie die ik gebruik via firefox. Werkt heel heel lekker moet ik zeggen. Superhandig dat plex zelf metadata gaat zoeken van de films. Het enige wat ik mis is het afspelen van ISO's.
Wel kut dat dit niet lukt. Heb er een pak. Tenzij iemand een workaround weet ( buiten converteren ) ?

[ Voor 34% gewijzigd door Yarisken op 23-07-2016 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:54
Heb plex al een tijdje maar met de aanschaf van me nieuwe nas gebruik ik het steeds meer, nu kreeg ik vandaag een aanbieding voor de plexpas voor 75 euro, ondanks dit een aardige korting is op de prijs vraag ik me af of je nu echt die extra features gebruikt, zag dat er synchroniseren bij stond alleen vraag ik me af, hoe werkt dat.. Kan me niet voorstellen dat er complete folder gesynchroniseerd word... Dus vandaar mijn vraag, verder wou ik vragen is het nu echt de prijs waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

virtua69 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 12:21:
Heb plex al een tijdje maar met de aanschaf van me nieuwe nas gebruik ik het steeds meer, nu kreeg ik vandaag een aanbieding voor de plexpas voor 75 euro, ondanks dit een aardige korting is op de prijs vraag ik me af of je nu echt die extra features gebruikt, zag dat er synchroniseren bij stond alleen vraag ik me af, hoe werkt dat.. Kan me niet voorstellen dat er complete folder gesynchroniseerd word... Dus vandaar mijn vraag, verder wou ik vragen is het nu echt de prijs waard?
Waarom krijg ik nooit dergelijke emails, ik betaal al geruime tijd (2 jaar) een jaarlijks bedrag.
Plex moet zijn bestaande betalende klanten een korting geven op een Plexpas. }:|

Als ik 75 euro mag betalen voor lifetime Plexpas is het mij het zeker waard, wij gebruiken Plex op..

- Xbox One
- Playstation 4
- Android apparaten zoals TV, Tablet en Smartphone
- Windows 10 omgevingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Jelv schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:50:
Met Plex Home (een Plex Pass-functie) kan je gebruikers toegang geven tot verschillende libraries. Maar als je hem uberhaut niet in Plex wilt moet je hem niet toevoegen.
Toegang tot complete libraries kan ook als je geen Plex Pass hebt. Met Plex Home vergemakkelijk je het inloggen voor de accounts in die Plex Home en je kunt dan ook aangeven wie wat kan zien. Je libraries delen over internet via Plex Home zou ik niet doen, heb zelf dat wel lang zo gedaan, maar uiteindelijk er maar uitgehaald, omdat het naar mijn idee minder fijn werkte.
Winkiller schreef op zondag 24 juli 2016 @ 12:41:
Waarom krijg ik nooit dergelijke emails, ik betaal al geruime tijd (2 jaar) een jaarlijks bedrag.
Wellicht heb je dergelijke mailings uit staan of komt het in je spam?
Plex moet zijn bestaande betalende klanten een korting geven op een Plexpas. }:|
Volgens mij gebeurd dat ook. Ik beheer twee Plex servers (op twee Plex.tv accounts), de een met Plex Pass, de ander zonder, die heeft echter wel 2 maanden Plex Pass gehad en dat account heeft als ik nu Plex Pass lifetime zou willen afsluiten, €10,- korting. :)
50% korting op Plex Pass Lifetime is zeker een aanrader. Ikzelf gebruik Plex Pass al sinds de lancering ervan (en heb dus ook €75,- betaald), maar geniet er zeker van. Zo gebruik ik met name de sync functie het meeste en af en toe de trailers bij films of lyrics bij muziek. En natuurlijk de eerdere / extra updates zijn erg fijn, naar mijn idee. Het allermooiste is dat je tevens gelijk toegang hebt tot álle client apps, die anders betaald zijn. Kijk even op https://www.plex.tv/features/plex-pass/ wat de extra's precies zijn, dan kun je zelf oordelen of je Plex Pass zijn geld waard vindt.

[ Voor 86% gewijzigd door CH4OS op 24-07-2016 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

CH40S schreef op zondag 24 juli 2016 @ 12:45:
[...]

Wellicht heb je dergelijke mailings uit staan of komt het in je spam?
Nieuwsbrief:
U bent momenteel geabonneerd op de Plex-nieuwsbrief.

Spam check ik altijd, maar ik zie nooit nieuwsbrieven van Plex. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
Je hebt geen PlexPass nodig om gebruikers toegang te geven voor bepaalde bibliotheken, je kan ook "vrienden' toevoegen (gebruikers met een eigen Plex account.) oké, dat is dan wel meer basic, zaken als ratings etc. kun je niet bepalen...
Yarisken schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 00:15:
[...]
Het enige wat ik mis is het afspelen van ISO's.
Wel kut dat dit niet lukt. Heb er een pak. Tenzij iemand een workaround weet ( buiten converteren ) ?
Nee, ISO/dvd wordt niet ondersteund door Plex en zal ook nooit gebeuren, dit past niet in het Plex ecosysteem. (dit is hier al eens vermeld en als je even op het Plex forum kijkt wordt het allemaal goed uitgelegd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Stuur die link eens door naar mij via het forum of PB, ga ik ook eens kijken.
Ik mag nog steeds $149,99 aftikken voor een lifetime plexpas als ik bij abonnement opties kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Ik ben opzich ook wel geïnteresseerd! :)

EDIT:
Net even gechecked, die korting naargelang je al Plex Pass had, is schijnbaar niet meer... :? 8)7

[ Voor 57% gewijzigd door CH4OS op 24-07-2016 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Even aan het spelen geweest met google dorks.
intitle:plex inurl:32400 -intext:32400
Toch al een stuk of 5 sites gevonden waar je zonder login kan meekijken :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

CH40S schreef op zondag 24 juli 2016 @ 12:59:
Ik ben opzich ook wel geïnteresseerd! :)

EDIT:
Net even gechecked, die korting naargelang je al Plex Pass had, is schijnbaar niet meer... :? 8)7
Jawel, je krijgt korting op de 149,99 dollar als je een jaarlijkse betaling hebt, kijk maar...

Upgraden naar langdurig abonnement
Langdurig abonnement $149,99 USD
Krediet voor resterend yearly abonnement $17,20 USD
Totaal $132,79 USD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Ja, ik heb op dat tweede account 2x een maand gehad, die allebei al voorbij zijn. Dacht dat je dan ook korting zou krijgen, maar is dus op wat je resterend bent, dat is wel een nuance op wat ik dacht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

CH40S schreef op zondag 24 juli 2016 @ 13:38:
Ja, ik heb op dat tweede account 2x een maand gehad, die allebei al voorbij zijn. Dacht dat je dan ook korting zou krijgen, maar is dus op wat je resterend bent, dat is wel een nuance op wat ik dacht. ;)
Alleen lopende abonnementen dus....ik kan nergens iets vinden over 50% korting op Plexpas in 2016. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
staat in de mail omdat ik 1 van de eerste was die de app gekocht had...was inderdaad heel lang geleden denk echt van af de app voor het eerst kwam...iedergeval goede hoop voor allen die als nog de pass willen hebben,op de reacties hier toch maar de stap genomen om plex aante schaffen...ben benieuwd :)

[ Voor 16% gewijzigd door Virtua op 24-07-2016 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Vraagje: heeft er iemand de laatste versie van Plex die werkt op Lion (0.9.16.x) voor mij? Staat als het goed is in <user>/Library/Application Support/Plex Media Server/Updates .

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Niemand die dit draadje leest? 0.9.16.6 is de exacte versie, kan er iemand checken of hij deze .pkg nog heeft?

• Jelv
  • Niet online
Dreamvoid schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 22:48:
Vraagje: heeft er iemand de laatste versie van Plex die werkt op Lion (0.9.16.x) voor mij? Staat als het goed is in <user>/Library/Application Support/Plex Media Server/Updates .
Draai media server op Windows helaas. Kan ook niet zo snel een oude releases ftp vinden voor je.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DFY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-09 08:37

DFY

Sja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Goedemiddag,

Ben nieuw met Plex, ben het nog aan het ontdekken maar tot nu toe ben ik er erg tevreden over. Heb het sinds kort draaien op mijn Syno NAS en gaat allemaal goed.

Alleen zal ik graag willen weten hoe ik er voor kan zorgen dat die automatische update? Ik download op het moment behoorlijk veel en valt mij op dat Plex niet automatische update. Doe het nu elke keer handmatig maar kan ik niet voor zorgen dat Plex automatisch bv elk uur de toegewezen mappen scant en als die wat nieuws vind dat automatische update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
--laat maar--
zelf al gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Goed bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 22:23
geenwindows schreef op zondag 24 juli 2016 @ 12:53:
Je hebt geen PlexPass nodig om gebruikers toegang te geven voor bepaalde bibliotheken, je kan ook "vrienden' toevoegen (gebruikers met een eigen Plex account.) oké, dat is dan wel meer basic, zaken als ratings etc. kun je niet bepalen...

[...]

Nee, ISO/dvd wordt niet ondersteund door Plex en zal ook nooit gebeuren, dit past niet in het Plex ecosysteem. (dit is hier al eens vermeld en als je even op het Plex forum kijkt wordt het allemaal goed uitgelegd.)
Wordt niet meer ondersteund, heeft het voorheen wel gedaan

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:43

psyy138

blackbulls.nl

Sinds +/- 3 augustus laadt plex geen metadata meer van nieuwe series, het gaat hier dan om nieuwe afleveringen die ik sinds dien heb toegevoegd. Het enige wat ik zie is;
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/16gevqg.png

De agent staat goed
Nieuwste plex (pass) server update geinstalleerd
Handmatig verversen heeft geen nut
Bibliotheken bijwerken, database optimaliseren, opschonen bundels ook niet.

Vreemde is ook dat films hier geen last van heeft, echt puur series toegevoegd vanaf 3 augustus dat ik merk.

Iemand enig idee?

O.R.C. Black Bulls Rugby

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb sinds een week of drie ook een probleem met Plex: hij onthoudt lang niet altijd meer waar ik ben gebleven in een film of aflevering. De eerste keer vooral: zet hem na 15 minuten uit, en later moet je dan later eerst weer die eerste 15 minuten doorspoelen tot waar je gebleven was. Stop ik daarna in die aflevering nog een keer, gaat 'ie wel verder waar ik gebleven was. Plex server op een Windows HTPC. Of ik daarop afspeel of op de ipad maakt niets uit.

Ik zal het ook nog even op het Plex support forum gooien, maar zijn er hier ook mensen met deze problemen?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:21
psyy138 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 07:52:
Sinds +/- 3 augustus laadt plex geen metadata meer van nieuwe series, het gaat hier dan om nieuwe afleveringen die ik sinds dien heb toegevoegd. Het enige wat ik zie is;
[[url="[http://i65.tinypic.com/16gevqg.png"]afbeelding[/url]]

De agent staat goed

Vreemde is ook dat films hier geen last van heeft, echt puur series toegevoegd vanaf 3 augustus dat ik merk.

Iemand enig idee?
Ja dat is een bug in Plex zelf, ze hopen dit deze week op te kunnen lossen:

https://forums.plex.tv/di...ing-metadata-from-tvdb/p4

edit: zie dat ze een update hebben uitgebracht voor de plex pass members die het probleem op moet lossen! Helaas zelf geen plex pass members, hopelijk verspreiden ze hem voor de rest ook snel!
https://forums.plex.tv/di.../1237058/#Comment_1237058

[ Voor 13% gewijzigd door belly89 op 18-08-2016 08:40 ]

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

belly89 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 08:36:
[...]

Ja dat is een bug in Plex zelf, ze hopen dit deze week op te kunnen lossen:

https://forums.plex.tv/di...ing-metadata-from-tvdb/p4

edit: zie dat ze een update hebben uitgebracht voor de plex pass members die het probleem op moet lossen! Helaas zelf geen plex pass members, hopelijk verspreiden ze hem voor de rest ook snel!
https://forums.plex.tv/di.../1237058/#Comment_1237058
Plex forums had ik ook gezocht maar waarschijnlijk erover heen gekeken 8)7.

Ik zie nu ook dit staan;
chrisallen New ZealandPosts: 479Members, Plex Employee, Plex Pass, Plex Ninja Plex Employee 6:31AM Answer ✓
Plex Media Server 1.1.0 is now available for Plex Pass members which fixes this issue.

patchesnotes Version 1.1.0.2611;

(Metadata) Improve TVDB agent performance by not using TMDb information. (#5110)
(Metadata) Changing title could overwrite sort title. (#3971)
(Metadata) Fall back to release dates from TMDB when IMDB has no data. (#4978)
(Metadata) Fall back to English-language fields when metadata is unavailable in desired language. (#5015)
(Metadata) Show durations in minutes could be incorrectly interpreted as milliseconds (#5012)
(Metadata) Handle empty movie release dates from TMDb. (#5096)

straks maar is installeren als mijn moeder haar serie heeft gekeken 8)

O.R.C. Black Bulls Rugby

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik gebruik ook al enige tijd Plex thuis.
Heb het geinstalleerd op een CentOS-machine en koppel deze vervolgens met mountpoints mijn lirbary op de NAS aan de server.

Afgelopen week heb ik mijn setupje uitgebreid met PlexConnect zodat ik mijn ATV3 kon gebruiken. Dat werkt prima!
Ook ben ik wat aan het spelen geweest met het inrichten van een music-library, alleen heb ik gemerkt dat de Last.fm-agent nogal wat roet in het eten gooit. Die staat dus nu uit.

Ik ben op zich ook geinteresseerd in zo'n Plex-pass, maar niet voor 150,- Euro.

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Pingelmonster schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:27:
Ik gebruik ook al enige tijd Plex thuis.
Heb het geinstalleerd op een CentOS-machine en koppel deze vervolgens met mountpoints mijn lirbary op de NAS aan de server.

Afgelopen week heb ik mijn setupje uitgebreid met PlexConnect zodat ik mijn ATV3 kon gebruiken. Dat werkt prima!
Ook ben ik wat aan het spelen geweest met het inrichten van een music-library, alleen heb ik gemerkt dat de Last.fm-agent nogal wat roet in het eten gooit. Die staat dus nu uit.

Ik ben op zich ook geinteresseerd in zo'n Plex-pass, maar niet voor 150,- Euro.
Ik zou zeggen/doen, test het één maand uit en kijk dan verder.
mocht je dan nog lifetime willen krijg je die 1 maand korting, dat bedrag moet die dus van het totaal aftrekken.

O.R.C. Black Bulls Rugby

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
[afbeelding]

De agent staat goed

Iemand enig idee?
ik heb een soortgelijk probleem, alleen wordt bij mij ook geen afbeeldingen toegevoegd van nieuw toegevoegde series. Draai de laatste versie op mijn Synology.

/edit zie nu inderdaad de nieuwe Plex Pass versie, vanavond maar eens testen

[ Voor 4% gewijzigd door shoombak op 18-08-2016 12:33 ]

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Zojuist de nieuwste Server update geinstalleerd maar bibliotheken bijwerken en handmatig de aflevering bijwerken werkt niet. Oftewel mijn metadata werkt nog steeds niet.

Misschien moet ik de aflevering verwijderen en opnieuw toevoegen, straks maar eens is testen.

O.R.C. Black Bulls Rugby

• OneSixthRoy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-06 20:17
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 08:35:
Ik heb sinds een week of drie ook een probleem met Plex: hij onthoudt lang niet altijd meer waar ik ben gebleven in een film of aflevering. De eerste keer vooral: zet hem na 15 minuten uit, en later moet je dan later eerst weer die eerste 15 minuten doorspoelen tot waar je gebleven was. Stop ik daarna in die aflevering nog een keer, gaat 'ie wel verder waar ik gebleven was. Plex server op een Windows HTPC. Of ik daarop afspeel of op de ipad maakt niets uit.

Ik zal het ook nog even op het Plex support forum gooien, maar zijn er hier ook mensen met deze problemen?
Welke versies gebruik je?

Ik had met PMS 1.0 ook exact die problemen samen met PHT/openPHT, terugswitchen naar versie 9.16.6 van pms loste alles weer op.

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:21
psyy138 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 13:40:
Zojuist de nieuwste Server update geinstalleerd maar bibliotheken bijwerken en handmatig de aflevering bijwerken werkt niet. Oftewel mijn metadata werkt nog steeds niet.

Misschien moet ik de aflevering verwijderen en opnieuw toevoegen, straks maar eens is testen.
Zit nu niet achter plex, maar er zit wel een verschil tussen bijwerken, updaten en vernieuwen. Geloof dat bij het vernieuwen de nieuwe metadata wel geladen moet worden. Anders wellicht de Server een keer opnieuw opstarten?

Kan het zelf nog niet testen maar wellicht heb je er wat aan :)

• geenwindows
  • Niet online
Ik zit nu ook op PMS 1.1.0 en ook hier vind ie nog steeds niet alles (mr. robot, Preacher, etc.)
Moet wel zeggen dat ie wel al wat meer heeft gevonden maar ook ik ga van het weekdn even de content van de Plex verwijderen en na het opruimen van de metadata, opnieuw toevoegen. Dit heeft eerder ook goed geholpen...

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

belly89 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 16:25:
[...]

Zit nu niet achter plex, maar er zit wel een verschil tussen bijwerken, updaten en vernieuwen. Geloof dat bij het vernieuwen de nieuwe metadata wel geladen moet worden. Anders wellicht de Server een keer opnieuw opstarten?

Kan het zelf nog niet testen maar wellicht heb je er wat aan :)
afleveringen verplaatsen - bibliotheken bijwerken - terug zetten - meta data doet het weer 8)

[ Voor 13% gewijzigd door psyy138 op 18-08-2016 22:11 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
psyy138 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 22:09:
[...]

afleveringen verplaatsen - bibliotheken bijwerken - terug zetten - meta data doet het weer 8)
Thanks! ga ik ook proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Als ik mij niet vergis hebben we hier een Plex medewerker actief, right?

Ik weet alleen niet meer wie precies, maar zou mijn onderstaande post graag onder de aandacht brengen:

outlandos in "NVIDIA Shield Console"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

outlandos schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 06:32:
Als ik mij niet vergis hebben we hier een Plex medewerker actief, right?

Ik weet alleen niet meer wie precies, maar zou mijn onderstaande post graag onder de aandacht brengen:

outlandos in "NVIDIA Shield Console"
plex - bewerk bibliotheek - geavanceerd - videominiaturen inschakelen?
bedoel je die? of werkt het alleen op de nvidia shield niet of overal niet?

Overigens dit ook net gevonden;
(https://support.plex.tv/h...a-Server-on-NVIDIA-SHIELD)

Server Data Requirements
When you set up libraries on your Plex Media Server, space is needed to store information such as the database, metadata about library items, posters and background art for the content, and more. The amount of space required can vary dramatically based both on how many items you have in your media libraries as well as what options you turn on for your server.
For instance, enabling the Video Preview Thumbnails feature can give you a richer experience in your apps, but the files that get generated for it can potentially require significant amounts of space if you have large libraries.

Tip!: If you're using the 16GB model NVIDIA SHIELD, we strongly recommend that you disable Video Preview Thumbnail generation.

Note: The server's data directory will always be placed on the original internal storage, even if you expand it with a USB drive or SD card.

HD van de shield misschien vol?

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
psyy138 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 22:09:
[...]

Dit werkt bij mijn 'issue' dus niet. Heb het bij maar 1 serie 'UnReal'. Sinds een aantal afleveringen ziet hij hem als en 'nieuwe serie'. Hij vind vervolgens geen meta info. De afleveringen staan wel gewoon in dezelfde map als de 'oude' afleveringen en worden automatisch (d.m.v. MediaCenterMaster) voorzien van de juiste naamgeving.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jsEBnurZUkITDnsScErMfYE4/full.jpg

Rara hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
psyy138 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 15:56:
[...]

plex - bewerk bibliotheek - geavanceerd - videominiaturen inschakelen?
bedoel je die? of werkt het alleen op de nvidia shield niet of overal niet?

Overigens dit ook net gevonden;
(https://support.plex.tv/h...a-Server-on-NVIDIA-SHIELD)

Server Data Requirements
When you set up libraries on your Plex Media Server, space is needed to store information such as the database, metadata about library items, posters and background art for the content, and more. The amount of space required can vary dramatically based both on how many items you have in your media libraries as well as what options you turn on for your server.
For instance, enabling the Video Preview Thumbnails feature can give you a richer experience in your apps, but the files that get generated for it can potentially require significant amounts of space if you have large libraries.

Tip!: If you're using the 16GB model NVIDIA SHIELD, we strongly recommend that you disable Video Preview Thumbnail generation.

Note: The server's data directory will always be placed on the original internal storage, even if you expand it with a USB drive or SD card.

HD van de shield misschien vol?
Nee, de Shield is niet de server, dat is mijn NAS.

Als ik op de Shield de updates van Plex verwijder en dus weer op een oude versie zit, dan heb ik al die kleine covers wel. Maar als ik de update dan weer installeer dan zijn ze weer weg. Een andere tweaker heeft precies hetzelfde. Dus of ze hebben het definitief weggehaald of er wordt een setting aangepast in de laatste update.

plex - bewerk bibliotheek - geavanceerd - videominiaturen inschakelen? ->

Wat is dat in het Engels? Ik denk dat ik naar de optie kijk die jij bedoelt, maar die staat hier op Never. Maar aangezien dat een server side change zou zijn zou dat de verandering op de client (Shield) met een update niet verklaren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
TheVMaster schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 16:23:
[...]

Dit werkt bij mijn 'issue' dus niet. Heb het bij maar 1 serie 'UnReal'. Sinds een aantal afleveringen ziet hij hem als en 'nieuwe serie'. Hij vind vervolgens geen meta info. De afleveringen staan wel gewoon in dezelfde map als de 'oude' afleveringen en worden automatisch (d.m.v. MediaCenterMaster) voorzien van de juiste naamgeving.

[afbeelding]

Rara hoe kan dit?
beide "selecteren' (vierkantje met vinkje erin, linkerzijde Plex Web) en dan zou je ergens aan de linkerkant de optie moeten hebben iets met de naam "samenvoegen" (lang geleden dit probleem ook eens gehad, maar weet nou niet echt meer hoe ik het exact hebt gefikst...)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
geenwindows schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:24:
[...]

beide "selecteren' (vierkantje met vinkje erin, linkerzijde Plex Web) en dan zou je ergens aan de linkerkant de optie moeten hebben iets met de naam "samenvoegen" (lang geleden dit probleem ook eens gehad, maar weet nou niet echt meer hoe ik het exact hebt gefikst...)
Thanks! Daar had ik nog niet aan gedacht...ga het straks gelijk proberen.

Update: Dit lijkt het probleem inderdaad opgelost te hebben...nu afwachten of het bij de volgende aflevering weer gaat optreden.

[ Voor 12% gewijzigd door TheVMaster op 23-08-2016 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Ik heb nu kodi op mijn nvidia shield draaien(en fire tv stick in de slaapkamer) en hij start ook direct in kodi op. En vanuit kodi kan ik ook apps opstarten die op de shield staan. Zoals youtube/netflix En retro arc. dit bevalt mij tot nu toe prima. Alleen merk ik dat ik toch ook de voordelen van plex(server) in te zien.
Alleen nu vroeg ik mij af of het ook mogelijk is om android apps vanuit plex op te starten. Zoals kodi dan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Heb inmiddels het een en ander gelezen over niet getoonde ondertiteling wanneer deze in bijvoorbeeld een MKV is ingebakken en er geen transcoding plaatsvindt. De Plex app op mijn Samsung TV (Tizen op KS7000) speelt 1080p en UHD materiaal prima af via de Plex server, ondertitels worden echter niet getoond.
Is de huidige status dat dit inderdaad niet werkt, hoog op de wenslijst staat, maar het nog onduidelijk is wanneer deze ondersteuning wel komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

JBS schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:28:
Heb inmiddels het een en ander gelezen over niet getoonde ondertiteling wanneer deze in bijvoorbeeld een MKV is ingebakken en er geen transcoding plaatsvindt. De Plex app op mijn Samsung TV (Tizen op KS7000) speelt 1080p en UHD materiaal prima af via de Plex server, ondertitels worden echter niet getoond.
Is de huidige status dat dit inderdaad niet werkt, hoog op de wenslijst staat, maar het nog onduidelijk is wanneer deze ondersteuning wel komt?
Heb ik ook last van met mijn samsung TV, volgens mij is er ook geen oplossing voor.
met transcode werkt die wel in 1 keer.

Wat ik heb gedaan is een chromecast aangeschaft, werkt ook 10 keer beter en makkelijker.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 19:23

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
[afbeelding]

De agent staat goed

Iemand enig idee?
Exact hetzelfde probleem, maar geen Plex Pass. Ik zal nog even moeten wachten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ja speelt hier ook, maar wel selectief.
Heb ook dat Subzero er af en toe helemaal mee stopt. Moet m dan opnieuw installeren en dan gaat ie weer. Sowieso dat bij x265 vaak niet helemaal syncende subs worden voorgeschoteld, x264 altijd goed.

Weet iemand hoe je dat automatisch naar de volgende aflevering, 15 seconden aftellen, op een nette manier annuleert in de Android app? Doe nu de connectie met de Chromecast verbreken om het te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:35

FreakNL

Well do ya punk?

Op de iOS app is dat gewoon een instelling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:23

Meneer iCy

swarma

[afbeelding]

De agent staat goed

Iemand enig idee?
zerocool82 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 23:17:
[...]

Exact hetzelfde probleem, maar geen Plex Pass. Ik zal nog even moeten wachten :/
Had dat ook en heb toen de informatie aangepast waar die het weg moet halen. Heb toen alles maar aangevinkt en sindsdien gaat het weer goed.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 19:23

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
icy schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 00:58:
[...]

[...]

Had dat ook en heb toen de informatie aangepast waar die het weg moet halen. Heb toen alles maar aangevinkt en sindsdien gaat het weer goed.
Dat klopt, maar dat werkt voor mij deels. Ik krijg dan weinig tot geen beschrijvingen van de verschillende afleveringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Plex DVR aangekondigd: https://www.plex.tv/blog/air-human-plex-dvr-divine/. Landingspagina: https://www.plex.tv/features/dvr/

Belangrijkste info:
- Alleen voor Plex Pass
- Werkt alleen met HDHomeRun Expand (DVB-C) en Connect (DVB-T) (review, videoreview van de buren)
- Gracenote TV gids voor 71 landen
- Bewaar X niet gekeken aflevering
- Programmeer opnemen via Plex Web
- Opnames komen in je bibliotheek
- Metadata koppeling zoals je gewend bent

Gaat om samenwerking met Silicon Dust, bekend van de HDHomeRun. In de toekomst willen ze dit waarschijnlijk gaan uitbreiden.

Er is ook een video:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=2fqeIAwPpdw]

[ Voor 73% gewijzigd door Jelv op 01-09-2016 15:57 ]

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:28
Heeft dit ook nut in nederland?

• Jelv
  • Niet online
DVB-C onversleuteld zenders en DVB-T werken hiermee. DVB-C kan via Ziggo (zonder smartcard-tab). DVB-T heeft standaard de (radio)zenders van de NPO en lokale omroepen vrij beschikbaar. Iets voor een cord-cutter dus.

[ Voor 18% gewijzigd door Jelv op 01-09-2016 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helix
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:50
Misschien heb ik iets gemist, maar kan je alleen maar opnemen? Of kun je ook live tv kijken vanuit Plex?

Edit:
Al gevonden op https://support.plex.tv/h...ently-Asked-Questions-DVR

What about live TV or time-shifting?
It is not currently possible to watch TV live or time-shift it before the recording has ended. Recordings must complete before they can be viewed. Live TV/time-shifting is an area in which we're interested.

[ Voor 63% gewijzigd door Helix op 02-09-2016 00:01 ]

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:39
De laatste tijd heb ik een raar dingetje. Bij de laatste 5 a 10 minuten van een film krijg ik ineens een foutmelding op de appletv. Lijkt wel of hij een probleem met bufferen krijgt. Komt iemand dit euvel bekend voor?

Er loopt een stream van de pc af die ongeveer 2 meter van de appletv staat. 90mbit verbinding over wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:51
Iemand al enig idee hoe je het meta data probleem oplost? Bij nieuwe afleveringen van een serie geeft die in plaats van de naam van de aflevering aan: 'episode 1'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Sosua schreef op donderdag 01 september 2016 @ 16:15:
De laatste tijd heb ik een raar dingetje. Bij de laatste 5 a 10 minuten van een film krijg ik ineens een foutmelding op de appletv. Lijkt wel of hij een probleem met bufferen krijgt. Komt iemand dit euvel bekend voor?
Geen idee, wellicht even vertellen wat de foutmelding exact is? :)
Er loopt een stream van de pc af die ongeveer 2 meter van de appletv staat. 90mbit verbinding over wifi.
Ik zou sowieso wired gaan gebruiken dan, dan weet je het gelijk.. ;)

Die HDTuner apparaatjes voor DVR worden voor icm Plex pas interessant, als het live TV ondersteund en het liefst in HD natuurlijk. Hopelijk gaan ze dus ook CI(+) ondersteunen. Dan ben ik denk ik wel zo'n gek die er dan een CI(+) kaart in gaat stoppen ook nog. :)

[ Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 03-09-2016 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:33
tumtum100 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 16:41:
Iemand al enig idee hoe je het meta data probleem oplost? Bij nieuwe afleveringen van een serie geeft die in plaats van de naam van de aflevering aan: 'episode 1'.
Is bij mij opgelost met versie 1.1.1 dus met de laatste 1.1.3 zal het ook wel werken maar die heb ik nog niet getest. Ik moest een paar keer per serie die het probleem had de optie pas onjuiste koppeling gebruiken voordat alles goed was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Laatst online: 14:10
CH40S schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 16:50:
Die HDTuner apparaatjes voor DVR worden voor icm Plex pas interessant, als het live TV ondersteund en het liefst in HD natuurlijk. Hopelijk gaan ze dus ook CI(+) ondersteunen. Dan ben ik denk ik wel zo'n gek die er dan een CI(+) kaart in gaat stoppen ook nog. :)
Er is geen HDhomerun geschikt voor DVB-C incl CI+, otoh ze ondersteunen wel de hdhomerun prime die cablecard doet. Ben echter bang dat het voor sillicondust niet interessant is om te investeren in de CI-varianten in Europa.
Livetv zal in het vat zitten gezien de verschillende urls die in de DVR PMS zitten.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
En er zijn geen andere die dat wel kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Laatst online: 14:10
Geen HDHomeruns nee, misschien komen die nog, maar ik acht die kans heel erg klein(dan hadden ze het in de afgelopen 6 jaar wel gedaan).
Ben benieuwd of ze bij Plex de ondersteuning uitbreiden, heb nu een Xeon server draaien die makkelijk en kan opnemen en transcoden tegelijkertijd. Gebruik hiervoor nu tvheadend icm 2 HDHR3-EU voor 4 muxes zonder encryptie.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDXTweaker
  • Laatst online: 04-09 09:49
TheMystery schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 17:23:
[...]

Is bij mij opgelost met versie 1.1.1 dus met de laatste 1.1.3 zal het ook wel werken maar die heb ik nog niet getest. Ik moest een paar keer per serie die het probleem had de optie pas onjuiste koppeling gebruiken voordat alles goed was.
Net even getest met 1.1.3. Het is opgelost!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:51
TheMystery schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 17:23:
[...]

Na het updaten werkt het inderdaad weer, thanks :)
Pagina: 1 ... 7 ... 42 Laatste