Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Ik heb Plex succesvol draaien op mijn iMac. Ik heb toevallig ook een oude Synology met veel films erop.
Want ik eigenlijk wil is in mijn huidige plex library (imac) de synology schijf toevoegen.

Hoe doe ik dat precies?
Ik zie namelijk bij add library alleen mijn lokale hdd....

ah heb hem al:
mounten van het deelbare gedeelte van je nas op je mac. en dan zie je wel gedeelde folder bij add library in de webinterface van plex

[ Voor 21% gewijzigd door jzoin2 op 11-09-2016 23:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:28
Mocht je hem automatisch willen koppelen bij het rebooten dan kan je hem koppelen bij login items in je control panel

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:17

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Heb je voor het casten van media van ios device naar tv (via bijv chromecast) een flexpass nodig?

Ik zit namelijk met het volgende probleem:
Ik heb een Synology DS214 (niet sterk genoeg voor transcoding). Momenteel heb ik daar DS video server op draaien en eigenlijk kan ik toch alles prima naar de ipad streamen (ook 1080P). Via airplay wil ik de stream doorzetten naar de apple tv. Alleen zit ik daar continue met ondertitels te kloten die niet meegestuurd worden en dit frustreert me mateloos omdat ze op de ipad vaak wel werken. Dit wil ik dus anders gaan inrichten zodat ik me om zulke dingen niet druk hoef te maken. het moet dus gewoon werken (daar hecht ik de meeste waarde aan).

Als ik Plex media server installeer op mijn NAS en via de plex app van de ipad, stream naar bijv een chromecast (of mijn huidige apple tv) zijn bovenstaande problemen dan verholpen? of komt het door mijn NAS die daar niet sterk genoeg voor is (wat vreemd zou zijn aangezien het op de ipad wel werkt).

Heb het idee dat DS video nog in ontwikkeling is en dat PLEX wat dit betreft wel beter werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:23
Heeft iemand al een amazon cloud drive gekoppeld aan zijn plex? https://www.plex.tv/cloud/
Lijkt me wel interessant als ik daar bijvoorbeeld 15 TB kwijt kan, volgens plex is het unlimited storage maar ik geloof er eigenlijk niks van.

Iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:14
Ik lees in de reacties al dat de maximale bestandsgrootte van 2GB vooral problematisch is.

Edit: To upload files larger than 2GB, you can use Amazon Drive desktop application. For more information, go to Upload Files Using Cloud Drive Desktop.

[ Voor 47% gewijzigd door I-King op 26-09-2016 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:25
tumtum100 schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:39:
Heeft iemand al een amazon cloud drive gekoppeld aan zijn plex? https://www.plex.tv/cloud/
Lijkt me wel interessant als ik daar bijvoorbeeld 15 TB kwijt kan, volgens plex is het unlimited storage maar ik geloof er eigenlijk niks van.

Iemand ervaringen?
Dat is op zich wel de max. Gewoon een shitload aan video's koppelen aan je plex en eender waar je bent kan je kijken. 15TB zal niet lukken vrees ik maar enkele TB's zou geen probleem mogen zijn.
Ik gebruik kodi en dropbox op deze manier. Video's staan op dropbox en met een plugin in kodi kan ik deze films bekijken. Ik gebruik dit zo op mijn 2 laptops en mijn htpc thuis.
Er zullen mensen zijn die plex al op deze manier gebruiken in een privé cloud en de kosten delen. Deze oplossing is nog een stuk voordeliger lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:14
En deze dienst is natuurlijk alleen bruikbaar voor de files waar je de juiste rechten over bezit. Ik vraag me af hoeveel mensen dat daadwerkelijk hebben en hoe Amazon hier mee omgaat, zeker als het voor privé gebruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
I-King schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:54:
Ik lees in de reacties al dat de maximale bestandsgrootte van 2GB vooral problematisch is.

Edit: To upload files larger than 2GB, you can use Amazon Drive desktop application. For more information, go to Upload Files Using Cloud Drive Desktop.
Ik heb me ingeschreven voor de beta ben heel benieuwd.

Edit: Oh het is dus wel mogelijk?

[ Voor 4% gewijzigd door tumtum100 op 26-09-2016 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Moest even lezen voordat ik door had dat Plex Cloud iets is anders dan Plex Cloud Sync. Plex Cloud is dus een Plex Media Server op Amazon Drive wat 70 euro per jaar kost. Erg benieuwd wat voor processor kracht je krijgt en hoeveel streams je eruit kan persen. Laat je het weten tumtum100?

[ Voor 5% gewijzigd door Jelv op 26-09-2016 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
Jelv schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:13:
Moest even lezen voordat ik door had dat Plex Cloud iets is anders dan Plex Cloud Sync. Plex Cloud is dus een Plex Media Server op Amazon Drive wat 70 euro per jaar kost. Erg benieuwd wat voor processor kracht je krijgt en hoeveel streams je eruit kan persen. Laat je het weten tumtum100?
Ik zal mijn ervaringen hier posten, heb ook een plex pass dus verwacht dat ik wel een invite zal krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Is het trouwens een idee om de linkjes van CH4OS in 'downloads: Plex Media Server 1.1.4' op te nemen in de topic start? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb ook al sinds het begin een Lifetime Plex Pass. De invite voor Plex Cloud staat er bij mij in. Ben erg benieuwd naar de mogelijkheden. Ze zitten in ieder geval nooit stil daar xD

Hoop eigenlijk dat ze nog iets met Google Drive of Storage gaan doen. Op de een of andere manier vind ik dat net iets relaxter in gebruik dan Amazon. Als ik echt enorme (10+ TB) libraries ga bouwen dan is een leuk unlimited abo'tje wel handig natuurlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:52
Heb me ook aangemeld voor de beta. Heb al een paar jaar een Plex Pass. Wat me nog niet helemaal duidelijk wordt in de communicatie is waar de transcoding plaats vindt. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:25
Iemand enig idee wanneer je plex pass nog goedkoop kan kopen ? 150 euro vind ik teveel maar 70-80 euro zou ik er nog aan geven.
Met plex in de cloud is mijn interesse wel gewekt.

[ Voor 16% gewijzigd door Yarisken op 26-09-2016 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Yarisken schreef op maandag 26 september 2016 @ 21:04:
Iemand enig idee wanneer je plex pass nog goedkoop kan kopen ? 150 euro vind ik teveel maar 70-80 euro zou ik er nog aan geven.
Met plex in de cloud is mijn interesse wel gewekt.
Een PLexPass zal alleen maar duurder worden. Ik heb hem indertijd aangeschaft omdat ze aangaven dat 'ie van $75 naar $150 zou gaan. Dat was al een paar jaar terug.
Maar je zou dus wel voor twee, en niet voor (iets meer) dan drie jaar betalen?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:31

mwa

Ik ben zelf ook erg benieuwd hoeveel streams er maximaal getranscode kunnen worden. Zelf heb ik nu een NUC thuis draaien welke tot max 8 streams aankan (720p transcode, uiteraard meer als er voor Direct Stream/Play gekozen wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Executor16 schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:56:
Ik heb ook al sinds het begin een Lifetime Plex Pass. De invite voor Plex Cloud staat er bij mij in. Ben erg benieuwd naar de mogelijkheden. Ze zitten in ieder geval nooit stil daar xD

Hoop eigenlijk dat ze nog iets met Google Drive of Storage gaan doen. Op de een of andere manier vind ik dat net iets relaxter in gebruik dan Amazon. Als ik echt enorme (10+ TB) libraries ga bouwen dan is een leuk unlimited abo'tje wel handig natuurlijk :D
Vergeet echter niet, dat Amazon actief de bestanden scanned die je hebt, dus heel bijster interessant is Amazon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 14:42
Dat doet toch elke aanbieder van cloudopslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Dan heb ik andere ervaringen, want niet elke cloudhoster controleert het zo actief als Amazon doet.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 27-09-2016 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 15:04
CH40S schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:07:
[...]
Dan heb ik andere ervaringen, want niet elke cloudhoster controleert het zo actief als Amazon doet.
Maar wat gaat Amazon er dan mee doen? Wat is het risico?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
gassiepaart schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:29:
Maar wat gaat Amazon er dan mee doen? Wat is het risico?
Amazon zet de sharing optie dan uit voor de folder. Geen idee in hoeverre dat effect heeft op de Plex Cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanne
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-08 00:18
Chrosser schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:05:
Heb je voor het casten van media van ios device naar tv (via bijv chromecast) een flexpass nodig?

Ik zit namelijk met het volgende probleem:
Ik heb een Synology DS214 (niet sterk genoeg voor transcoding). Momenteel heb ik daar DS video server op draaien en eigenlijk kan ik toch alles prima naar de ipad streamen (ook 1080P). Via airplay wil ik de stream doorzetten naar de apple tv. Alleen zit ik daar continue met ondertitels te kloten die niet meegestuurd worden en dit frustreert me mateloos omdat ze op de ipad vaak wel werken. Dit wil ik dus anders gaan inrichten zodat ik me om zulke dingen niet druk hoef te maken. het moet dus gewoon werken (daar hecht ik de meeste waarde aan).

Als ik Plex media server installeer op mijn NAS en via de plex app van de ipad, stream naar bijv een chromecast (of mijn huidige apple tv) zijn bovenstaande problemen dan verholpen? of komt het door mijn NAS die daar niet sterk genoeg voor is (wat vreemd zou zijn aangezien het op de ipad wel werkt).

Heb het idee dat DS video nog in ontwikkeling is en dat PLEX wat dit betreft wel beter werkt?
Je hebt geen PlexPass nodig, ik doe dit ook (gelijkaardige setup: NAS + Plexs server op laptop + Chromecast)

Het zou kunnen dat naar je iPad misschien niet getranscoded wordt en naar de TV wel, vandaar de problemen met de ondertitels.
Dit zal met Plex niet beter zijn denk ik, want die gaat dan waarschijnlijk ook willen transcoden.

Ik zou zeggen, probeer eens, op zich niet zoveel werk en het kost je niks. Een andere optie is Plex server op een pc installeren zodat je kan transcoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Direct play/stream van 4k materiaal via een Plex server (op een Zotac AD04 met AMD E-450, SSD en 4GB RAM) en de Plex app op mijn TV (Samsung 7000 UHD serie) levert behoorlijke haperingen op, van regelmatig enkele seconden. Voordat het afspelen überhaupt begint heeft ie ook zo 10 seconden of langer nodig.

Speel ik ze af via DLNA, zonder Plex, dan gaat het probleemloos zonder haperingen/pauzes en start het afspelen ook vrijwel direct.

Bron materiaal staat in beide gevallen op een Synology DS211j NAS.

Voor iemand herkenbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Heeft er iemand al Plex Cloud draaien? Zo ja, wat zijn de ervaringen?

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Een best wel grote vraag nweb vraag mensen. Ik ken het bestaan van Plex, XMBC en andere media servers maar ik vraag mij af hoe deze eigenlijk werken.

Stel ik heb een NAS met een Plex server erop. Deze is via ethernet of een chromecast verbonden met mijn tv. Krijg ik dan ook die user interface op mijn TV? Of krijg je dat alleen via de telefoon/tablet waar ik de app op heb geinstalleerd?

Momenteel heb ik namelijk een NAS welke DLNA ondersteund. Via hier kan ik bij al mijn films. Alleen moet ik hier dus min of meer gewoon door de bestanden heen browsen en krijg ik geen mooie user interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 11:19
Plex heeft voor heel veel tv`s een app beschikbaar. (Smart tv wel vereist dus). Daarmee krijg je de gelikte interface.
Plex is ook gratis beschikbaar voor ps3/ps4/xbox one. Die kan je eventueel ook als client gebruiken.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
arbraxas schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 23:15:
Plex heeft voor heel veel tv`s een app beschikbaar. (Smart tv wel vereist dus). Daarmee krijg je de gelikte interface.
Plex is ook gratis beschikbaar voor ps3/ps4/xbox one. Die kan je eventueel ook als client gebruiken.
Oke maar als ik dus echt een interface op mijn tv wil moet ik een computer (kan een Rasberry 2 ook?) bij mijn computer neerzetten en verbinden met HDMI. Anders moet je gewoon de app gebruiken en vervolgen casten of DLNA gebruiken. Heb geen smart tv helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 11:19
http://www.rasplex.com/
Er is wel iets voor rasberry, ik heb er zelf geen dus ook geen ervaring.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:28
In het geval van de chromecast , krijg je de interface op je mobiel device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Rasplex op een Pi2 werkt prima. 1080p is alleen niet altijd helemaal vloeiend, verder werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

JBS schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 18:30:
Direct play/stream van 4k materiaal via een Plex server (op een Zotac AD04 met AMD E-450, SSD en 4GB RAM) en de Plex app op mijn TV (Samsung 7000 UHD serie) levert behoorlijke haperingen op, van regelmatig enkele seconden. Voordat het afspelen überhaupt begint heeft ie ook zo 10 seconden of langer nodig.

Speel ik ze af via DLNA, zonder Plex, dan gaat het probleemloos zonder haperingen/pauzes en start het afspelen ook vrijwel direct.

Bron materiaal staat in beide gevallen op een Synology DS211j NAS.

Voor iemand herkenbaar?
Naast bovenstaande ben ik ook benieuwd of iemand ervaring heeft met WOL (wake on lan) via Plex app op een Samsung smart TV om zo de computer met Plex server wakker te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pachango Boy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-04 11:56
DizzyWeb schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 09:07:
Rasplex op een Pi2 werkt prima. 1080p is alleen niet altijd helemaal vloeiend, verder werkt het prima.
Wanneer is deze bij jou niet vloeiend? Ook allemaal 1080p bij mij zo'n 8-16gig en helemaal geen problemen. Mss heb ik niet zo'n getraind oog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:43

psyy138

blackbulls.nl

Is de Xiaomi Mi Box of straks de Chromecast 4K niet interessanter?

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:16
Eindelijk ondersteuning voor het instellen van een bandbreedte-limiet!

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Pachango Boy schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 10:19:
[...]

Wanneer is deze bij jou niet vloeiend? Ook allemaal 1080p bij mij zo'n 8-16gig en helemaal geen problemen. Mss heb ik niet zo'n getraind oog ;)
Het *zou* kunnen liggen aan de ethernet over stroom meuk die ik er voor gebruik ;) Kan moeilijk een kabel naar de slaapkamer leggen om het te testen en heb toch weinig 1080p spul die problemen heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

FREAKJAM schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:12:
Eindelijk ondersteuning voor het instellen van een bandbreedte-limiet!
net geupdate maar ik kan de hele optie niet vinden, ben ik nou zo scheel of is dit alleen voor het "cloud gedeelte"

https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/227715247

Network Bandwidth Controls
Whenever you (or a shared user) streams from your Plex Media Server and you aren't at home, that content has to be uploaded from the server to "the internet" and then downloaded to the client Plex app. For the vast majority of people, their internet connection can download content much faster than it can upload, so the bottleneck is typically related to the upload speed available on your internet connection for your Plex Media Server.
For the best experience when content is streamed remotely, you'll want to ensure that you have your Plex Media Server preferences set appropriately. The following are relevant server options, the main two of which are available under Settings > Server > Remote Access.

[ Voor 51% gewijzigd door psyy138 op 04-10-2016 11:50 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
psyy138 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:46:
[...]

net geupdate maar ik kan de hele optie niet vinden, ben ik nou zo scheel of is dit alleen voor het "cloud gedeelte"
Kopje "Remote Access" Zie bijbehorende support pagina (ik moest ook even zoeken).

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

FREAKJAM schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:51:
[...]

Kopje "Remote access" Zie bijbehorende support pagina (ik moest ook even zoeken).
Ik zie alleen onderstaande;
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NL1cKch.png

[ Voor 24% gewijzigd door psyy138 op 04-10-2016 11:58 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
De functie zit enkel in update 1.2.1 (heb je plex pass?) Misschien even PMS herstarten?

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

FREAKJAM schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:02:
[...]

De functie zit enkel in update 1.2.1 (heb je plex pass?) Misschien even PMS herstarten?
ik heb plex pass, versie 1.2.1.2854 staat erop.
plex al herstart maar geen enkel effect.

download heb ik handmatig van de plex site getrokken.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:00
psyy138 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:25:
[...]

ik heb plex pass, versie 1.2.1.2854 staat erop.
plex al herstart maar geen enkel effect.

download heb ik handmatig van de plex site getrokken.
Door een bug zit deze niet in de locale versie van Plex, word met de volgende release opgelost.
Deze functie kan je wel vinden via de plex.tv versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

markisoke schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:26:
[...]

Door een bug zit deze niet in de locale versie van Plex, word met de volgende release opgelost.
Deze functie kan je wel vinden via de plex.tv versie.
Klopt inderdaad, thanks!

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• delta1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 00:56
Ik ben benieuwd wat de risico's zijn met de huidige Nederlandse wetgeving wanneer ik (voor eigen gebruik) media op Amazon Cloud Drive zet, unencrypted. Dit wil ik straks gebruik met Plex Cloud.

Ik lees overal dat het ergste wat Amazon kan doen is je share functionaliteit uitschakelen. Er is nog geen sprake van verwijderde accounts o.i.d. Mochten ze ooit wel stappen willen ondernemen wat zijn dan theoretisch stappen die ze kunnen ondernemen? Is er iemand die hier licht op kan schijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Geen idee, maar het hele idee van je gedownloade film collectie op een Amerikaanse server zetten spreekt me niet zo erg aan, om de een of andere reden :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 00:56
Als het puntje bij paaltje komt is dat iets waar ik mij zorgen om moet maken? Ik ben meer geïnteresseerd in hoe de huidige Nederlandse wetgeving erin staat, in plaats van de grote boze Amerikaanse overheid.

Edit: dit is misschien te off-topic, maar omdat ik specifiek richt op ACD i.c.m. Plex dacht ik dat het wel een terechte vraag was.

[ Voor 24% gewijzigd door delta1 op 04-10-2016 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
psyy138 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:46:
[...]

https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/227715247

Network Bandwidth Controls
Whenever you (or a shared user) streams from your Plex Media Server and you aren't at home, that content has to be uploaded from the server to "the internet" and then downloaded to the client Plex app. For the vast majority of people, their internet connection can download content much faster than it can upload, so the bottleneck is typically related to the upload speed available on your internet connection for your Plex Media Server.
For the best experience when content is streamed remotely, you'll want to ensure that you have your Plex Media Server preferences set appropriately. The following are relevant server options, the main two of which are available under Settings > Server > Remote Access.
Ik had dit probleem ook. Dit komt omdat je nog op PlexWeb 2.7.x zit, In PlexWeb 2.9.3 zijn de instellingen wel zichtbaar.
Wat ik heb gedaan:
- browser cache gewist.
- Plex gerestart.
- Via Plex.tv inloggen <- Dit werkt ook mijn browser waarbij ik de cache niet van heb geleegd (en wel geregeld heb ingelogd op PlexWeb.)

Het probleem zit hem in ieder geval in PlexWeb...

[ Voor 8% gewijzigd door geenwindows op 04-10-2016 20:53 ]

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Fixxed in update 1.2.2 :)

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Wat is eigenlijk het voordeel van Plex via de browser gebruiken ten opzichte van gewoon de client op je laptop of tablet installeren?

[ Voor 3% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 05-10-2016 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dat je op je werk ws geen clients mag installeren :*)

En met Chrome kan je content naar Chromecasts casten, dat kan de Windows/Mac client geloof ik niet?

[ Voor 50% gewijzigd door Dreamvoid op 05-10-2016 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 09:45:
Wat is eigenlijk het voordeel van Plex via de browser gebruiken ten opzichte van gewoon de client op je laptop of tablet installeren?
De client speelt op mijn Ipad maar 1 minuut af, en komt daarna met de melding dat ik de Plex pass aan moet schaffen. Dezelfde content speelt vlekkeloos af in een browser, zonder deze melding :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

Pietervs schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 23:56:
[...]

De client speelt op mijn Ipad maar 1 minuut af, en komt daarna met de melding dat ik de Plex pass aan moet schaffen. Dezelfde content speelt vlekkeloos af in een browser, zonder deze melding :)
Plex Pass of de app zelf? Ik heb geen Plex Pass en kijk onbeperkt op mijn iPad via de officiele Plex app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Wilde net zeggen, die pass is niet verplicht volgens mij, behalve als je bepaalde functies wilt gebruiken.

Nog een vraag< ik heb een HTPC met daarop de Plex server. Nu zou ik graag willen dat die server al opstart voordat je inlogt bij Windows, zodat dat laatste niet meer nodig is om te kunnen Plexen. Kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 08:37:
Wilde net zeggen, die pass is niet verplicht volgens mij, behalve als je bepaalde functies wilt gebruiken.

Nog een vraag< ik heb een HTPC met daarop de Plex server. Nu zou ik graag willen dat die server al opstart voordat je inlogt bij Windows, zodat dat laatste niet meer nodig is om te kunnen Plexen. Kan dit?
Als er Windows op staat is het een kwestie om van plesmediasever.exe een snelkoppeling te maken en deze in het "opstarten" map te plaatsen.

(C:\Users\<user name>\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\)

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ah, misschien was ik incompleet in mijn informatievoorziening: Plex server start nu al automatisch op met Windows, alleen is deze pas te benaderen vanaf clients nadat ik op de HTPC ben ingelogd. En eigenlijk wil ik niet hoeven inloggen. Kan me herinneren dat dat in een vroegere versie ooit wel zo werkte, namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:23

Meneer iCy

swarma

psyy138 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:47:
[...]

Als er Windows op staat is het een kwestie om van plesmediasever.exe een snelkoppeling te maken en deze in het "opstarten" map te plaatsen.

(C:\Users\<user name>\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\)
Nee, want dan moet hij wel inloggen.

Hij wil het als een service zoals ik het lees.

Bij deze: http://tech.jecal22.com/h...r-as-a-windows-service-2/

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FREAKJAM
icy schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:58:
[...]

Nee, want dan moet hij wel inloggen.

Hij wil het als een service zoals ik het lees.

Bij deze: http://tech.jecal22.com/h...r-as-a-windows-service-2/
Beter gebruik je deze. PMS as a service.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dat is het denk ik, thanks. Vanavond even mee klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

dialmformark schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 08:32:
[...]

Plex Pass of de app zelf? Ik heb geen Plex Pass en kijk onbeperkt op mijn iPad via de officiele Plex app.
Ik had de app geïnstalleerd, maar iedere keer als ik iets startte in de app kreeg ik een melding dat er 1 minuut getoond zou worden. En dat was ook zo: om daar omheen te komen zou ik de Plex Pass aan moeten schaffen.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
volgens mij moet je in de playstore de app gewoon eerst kopen? tenzij je PlexPass hebt, dan zijn ze gratis...
(was iets van €4 / €5, per store account?)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 16:14

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Hoe werkt dat zo'n PlexPass? Bijv de lifetime editie, betekend dat dat ik op al mijn devices, windows phone android ipad etc etc ongelimiteerd gebruik kan maken van die xtra features of is dat per device?

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09 12:56
Is voor alle devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Interessant, wellicht even wachten op een scherpe kortingsactie tijdens de kerst dagen oid :? 150 eur vind ik toch wat aan de hoge kant :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
WeaZuL schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:42:
[...]

Interessant, wellicht even wachten op een scherpe kortingsactie tijdens de kerst dagen oid :? 150 eur vind ik toch wat aan de hoge kant :X
Ik zou er niet al te veel op rekenen... Onderstaand is de enige kortingsactie die ik in de laatste jaren heb meegekregen. Alhoewel, het IS in ieder geval een kortingsactie, dus wellicht volgen er nog meer...

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Is de ondersteuning van het Tweakers.net kanaal in Plex gestaakt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

sambalbaj schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:18:
Is de ondersteuning van het Tweakers.net kanaal in Plex gestaakt?
Even uit mijn hoofd. De meeste alle kanalen werken niet echt meer in Plex i.v.m. aanpassingen in de API's van Youtube. De betreffende kanalen werden namelijk allemaal afgespeeld vanaf Youtube.

Er is een mooie Youtube app waarmee je al je kanalen waar je op geabonneerd bent netjes in Plex kunt afspelen.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09 12:56
WeaZuL schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:42:
[...]

Ik heb "gelukkig" het abonnement afgesloten voor de originele prijs. Met de jaren dat ik er inmiddels al plezier van heb gehad, heb ik denk ik wel terugverdient. Ik deed het m.n. voor de offline synchronisatie op iphone en ipad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
delta1 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:00:
Ik ben benieuwd wat de risico's zijn met de huidige Nederlandse wetgeving wanneer ik (voor eigen gebruik) media op Amazon Cloud Drive zet, unencrypted. Dit wil ik straks gebruik met Plex Cloud.

Ik lees overal dat het ergste wat Amazon kan doen is je share functionaliteit uitschakelen. Er is nog geen sprake van verwijderde accounts o.i.d. Mochten ze ooit wel stappen willen ondernemen wat zijn dan theoretisch stappen die ze kunnen ondernemen? Is er iemand die hier licht op kan schijnen?
Wat je constateert is juist: 1) Bestanden zijn unencrypted opgeslagen op de Amazon Cloud Drive. 2) Amazon controleert actief wat voor bestanden het zijn en als er auteursrechtelijk beschermde bestanden tussen staan blokkeren ze de deel functionaliteit van je Plex bibliotheek (voorbeeld). Hoe flexibel ze daarmee zijn moet nog blijken. Geen idee hoe ze omgaan met geripte cd's of dvd's. Uiteindelijk zijn de voorwaarden van Amazon zo dichtgetimmerd dat ze alles met je data kunnen doen wat ze willen. Vergeet ook niet dat Amazon een eigen filmstudio heeft voor de Netflix concurrent Amazon Prime en eigen Spotify met Amazon Prime Music.
geenwindows schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 18:12:
volgens mij moet je in de playstore de app gewoon eerst kopen? tenzij je PlexPass hebt, dan zijn ze gratis...
(was iets van €4 / €5, per store account?)
Foto's, casten en remote is gratis. Met in-app aankoop unlock je het afspelen van video op je device zelf met alle standaard functionaliteiten. En met Plex Pass krijg je de extra functionaliteiten. Dat is een abonnement wat je via plex.tv kan afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
Ah zo, in-app aankopen dus. gezien ik PlexPass heb wist ik niet hoe dat in zijn werk ging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:00

aex351

I am the one

dragon2 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:04:
[...]

Ik zou er niet al te veel op rekenen... Onderstaand is de enige kortingsactie die ik in de laatste jaren heb meegekregen. Alhoewel, het IS in ieder geval een kortingsactie, dus wellicht volgen er nog meer...

***members only***
Deze aanbieding heb ik ook vandaag gehad. Maar ik twijfel of de voordelen opwegen tegen de prijs.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:10
Ik heb ook lifetime gekocht voor de originele prijs en zou ja zeggen. Offline is ideaal voor gezinnen met meerdere devices en lange autoritten, maar ook als je veel in OV reist en media wil kijken. User control is voor gezinnen ook fijn. De nieuwe features eerder krijgen en bijvoorbeeld de DVR optie of compleet cloud gebaseerd te gaan.
Ik gebruik het al jaren en wordt hier dagelijks in huis gebruikt. Dan vind ik de prijs hard meevallen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

Krijg je een unieke serial of link, of is het iets om te delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:10
Het is gekoppeld aan je account en je kunt je server gewoon met vrienden delen net als zonder plexpass, je kunt echter plexhome opzetten zodat je voor je kinderen toegang kan beperken en elk gezinslid een eigen kijkqueue heeft etc.
Kijk anders hier eens.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:51
aex351 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 21:30:
[...]

Deze aanbieding heb ik ook vandaag gehad. Maar ik twijfel of de voordelen opwegen tegen de prijs.
Hoe lang ben je al een plex member?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:08
Voor degene die twijfelen... met het oog op de toekomst zeker, als je nu de kans krijgt zou ik em zeker nemen, er komen nog een hoop 'interessante' features aan binnenkort :)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Lizard schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 17:50:
[...]
Sinds 2014, voorzover ik dit kan nagaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:46

Winkiller

De Mopperpot

Lizard schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 17:50:
[...]
Lang genoeg om een aanbieding te krijgen, nu +/- 2 1/2 jaar en (nog) geen aanbieding. }:|
Ik had een Plex Pass genomen voor de Xbox One en ben blijven hangen.
Ben wel tevreden over de mogelijkheden met Plex Pass maar het zou beter kunnen. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Ik heb die aanbieding ook gehad in Mei.
Spijtig genoeg was ik in het buitenland en is die aanbieding slechts 1 dag/paar dagen geldig.
Bij thuiskomst nog een mail gestuurd met de originele mail erbij of ik toch niet de aanbieding kon aanschaffen..

Maar helaas >.>

€75 geef ik er onmiddellijk aan als die opportuniteit zich nog eens voordoet

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-08 00:16
Al sinds eind 2013 member, maar helaas nog nooit zo'n aanbieding gehad. Voor die prijs zou ik het onmiddellijk aanschaffen inderdaad..

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:34
Ergens toen Plex net nieuw was heb ik een lifetime abonnement aangeschaft voor uit mijn hoofd 79USD of EUR. Nog geen dag spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Heb uiteindelijk toch de Plex Pass aangeschaft voor $74,99,- (€67). In eerste instantie wilde ze me €75,- laten betalen, maar door in het betaalscherm de land in te stellen op de Verenigde Staten kreeg ik toch de dollars te zien. Iets wat ook in lijn ligt met mail / promotie. Ik snap ook niet waarom ze vervolgens de dollar teken simpelweg vervangen voor de euro teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:51
De prijzen van de vs zijn standaard zonder btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Goedemorgen,

Zit Plex nu wat te proberen op mijn iPhone 6s Plus en iPad en ben er erg tevreden over. Heb dan (nog) geen PlexPass maar op zich vind ik het nu al een top programma.

Wil het ook op mijn tv gaan gebruiken en vroeg mij af waarmee jullie zoal Plex kijken?
Chromecast, Raspberry Pi, Plex app op smart TV's of een Apple TV.....

En hoe jullie ervaringen daar mee zijn?

Moet zeggen dat ik op dit moment Plex heb draaien op mijn Nas, DS412+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Frid0 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:24:
Goedemorgen,

Zit Plex nu wat te proberen op mijn iPhone 6s Plus en iPad en ben er erg tevreden over. Heb dan (nog) geen PlexPass maar op zich vind ik het nu al een top programma.

Wil het ook op mijn tv gaan gebruiken en vroeg mij af waarmee jullie zoal Plex kijken?

Oude laptop, oude of goedkope windows tablet, oude android tablet, minix 7. Op het ogenblik hangt er een samsung ativ tab 3 aan mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:23

Meneer iCy

swarma

Goedemorgen,

Plex App op samsung tv
Ipad (zonder plex app, firefox browser ivm nare balk met chrome :))
Telefoon (plex app)
Tv boven (chromecast v2)
Tv speelkamer beneden (chromecast v1)
Laptop (zonder app, chrome browser)

Op alle apparaten werkt het perfect. Ik heb dan geen NAS, maar een Core i5+8GB en 2TB intern en 2TB extern voor opslag. Weet niet hoeveel streams ik tegelijkertijd kan kijken, maar heb het al met 3 externe en 1 interne stream bekeken en dat ging goed. Heb zelf geen PlexPass want ik vind de 150 lifetime best prijzig. Als het de helft goedkoper was, dan had ik het gedaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Meneer iCy op 12-10-2016 11:43 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:09

WCA

Goedemorgen,

Ik kijk op mijn Android toestel met de app, op mijn chromecast, via de webclient, via de windows app, de home theater app, en de mediaplayer app voor windows.

Ik draai de server op een Pentium G3258 Anniversary Edition met 4GB ram en zo'n 15TB opslag (+ een boot SSD)

[ Voor 7% gewijzigd door WCA op 12-10-2016 11:47 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Ik draai Plex op een Mac mini 2012 i7 (zelf ssd + hdd ingezet), is gelijk mijn server, download station en player in een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:36
PMS op en Syno en op raspberries op de tv en soms op een China tablet. De app van de Sony Smart tv werkt maar matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

<knip>

Ik heb Plex draaien in een Thecus N5550 NAS en dat gaat prima zolang er geen transcoding (op hoge resolutie) aan te pas komt. Verder speel ik het materiaal voornamelijk af via een Chromecast 2 en soms op een Plex Home Theater (hier gaat het altijd goed op). Verder afspelen op een telefoon (iOS/Android) gaat ook altijd wel goed. De limitatie zit voornamelijk in transcoding op de hogere resoluties (bijvoorbeeld ook wanneer je subtitels erbij wilt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

Ik heb Plex clients draaien op:
RPi (icm Rasplex) in de woonkamer
Chromecast 2 in de slaapkamer
Op zowel de iPhone als iPad via de iOS app.

Werkt allemaal top! Verder 'beheer' ik een Plex server waar 40 personen van gebruik maken (max 12 streams tegelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Ik heb een feature request ingeschoten bij PlexRequest om telegram notifier functionaliteit te integreren. Response hierop was dat er reeds naar gekeken werd en dat het binnenkort verwacht kan worden middels een update. Kan men direct zien wie welke requests inschiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
aex351 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 17:32:
De limitatie zit voornamelijk in transcoding op de hogere resoluties (bijvoorbeeld ook wanneer je subtitels erbij wilt)
Subs erbij zou toch helemaal niks uit moeten maken? Die worden niet encoded, die gaan gewoon los als text in een apart spoor mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Dreamvoid schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:38:
[...]

Subs erbij zou toch helemaal niks uit moeten maken? Die worden niet encoded, die gaan gewoon los als text in een apart spoor mee.
Zodra ik iets via Plex afspeel en het via Chromecast afspeel, mijn standaard afspeelmanier, en subs aanzet dan begint Plex te transcoden. En juist op dit punt gaat het mis dan, omdat mijn NAS niet krachtig genoeg lijkt te zijn om op hoge resolutie te transcoden. Transcoden op lage resolutie gaat veelal prima.

[ Voor 18% gewijzigd door aex351 op 18-10-2016 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
De complete video stream? Wow, dat zou helemaal niet moeten, de Chromecast ondersteunt gewoon 'soft' subs.

https://forums.plex.tv/di...chromecast-with-subtitles

Het zou kunnen dat je audio of video spoor niet ondersteund wordt door de Chromecast, dan moet Plex idd wel transcoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09 21:50
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan.
Ik denk dat ik de transcodi g executable ga renamen. Dan hebben degene met incompatible hardware pech. Zodta mijn server moet transcoding heb ik er lokaal met directplay ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Hoe doen jullie het eigenlijk precies met de subs voor series? Ik heb wel deze en deze plugin getest, maar soms worden er toch geen juiste subs gevonden. Als je dan met je afstandsbediening lekker onderuit op de bank zit met de serie in Plex open, is het lastig ze alsnog toe te voegen. Dan moet ik weer met Teamviewer of muis en toetsenbord inloggen op de server om ze handmatig erbij te gaan zetten.

Ik pak soms maar gelijk VLC met muis en toetsenbord erbij om de subs binnen te halen. Dan is alleen het relaxte idee van Plex open laten staan en direct kijken weer weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Voor degenen die bij (oa) Ziggo/UPC op een IPv6 verbinding zitten zonder eigen IPv4 ("DS-Lite"): helaas is Plex niet volledig IPv6 compliant (enkel via handmatig IP adres in Plex Web), dus Plex servers zijn voor een gestaag groeiende groep niet meer bereikbaar.

Je kan Ziggo bellen om IPv4 geforceerd weer terug te zetten, maar eigenlijk moet Plex eindelijk maar eens IPv6 gaan implementeren, om de vaart er een beetje achter te zetten kan je stemmen op deze feature request ("like" de startpost):

https://forums.plex.tv/di...pv6-support-for-myplex/p1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Executor16 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 01:37:
Hoe doen jullie het eigenlijk precies met de subs voor series? Ik heb wel deze en deze plugin getest, maar soms worden er toch geen juiste subs gevonden. Als je dan met je afstandsbediening lekker onderuit op de bank zit met de serie in Plex open, is het lastig ze alsnog toe te voegen. Dan moet ik weer met Teamviewer of muis en toetsenbord inloggen op de server om ze handmatig erbij te gaan zetten.

Ik pak soms maar gelijk VLC met muis en toetsenbord erbij om de subs binnen te halen. Dan is alleen het relaxte idee van Plex open laten staan en direct kijken weer weg.
Rlsgrp + sourcetype verwijderen uit de filenaam maakt het matchen van een sub lastiger. Ik gebruik additioneel ook autosub.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Zijn er hier gebruikers bekend met nuVue? http://nuvueapp.com/ Ik zag deze app voorbij komen op de PLEX Benelux Facebook pagina en ben benieuwd naar wat ervaringen. Met name of er meerwaarde is tov bijvoorbeeld PlexPy.
Executor16 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 01:37:

Je kunt eens kijken naar Sub-Zero (kanaal binnen Plex of anders via https://github.com/pannal/Sub-Zero.bundle) en Auto-Sub Bootstrap Bill (http://github.com/benjv/autosub-bootstrapbill) een Python script.

[ Voor 89% gewijzigd door CH4OS op 19-10-2016 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Heb de laatste tijd dat tijdens het kijken (chromecast) het infoscherm (wat je kijkt en hoe ver) als popup verschijnt. Vaak tegen het einde van wat je kijkt en dan meermaals achterelkaar. Ik verdenk daar eigenlijk de Streaming Brain functie van die er sinds de laatste serverupdate bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
CH40S schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:18:
Zijn er hier gebruikers bekend met nuVue? http://nuvueapp.com/ Ik zag deze app voorbij komen op de PLEX Benelux Facebook pagina en ben benieuwd naar wat ervaringen. Met name of er meerwaarde is tov bijvoorbeeld PlexPy.
[...]
Je kunt eens kijken naar Sub-Zero (kanaal binnen Plex of anders via https://github.com/pannal/Sub-Zero.bundle) en Auto-Sub Bootstrap Bill (http://github.com/benjv/autosub-bootstrapbill) een Python script.
Hij gaf al aan dat hij Sub-zero gebruikte. Ik denk dat het aan de naamgeving ligt. Sinds ik de rlsgrp niet meer verwijder uit de filenaming, gaat het binnenhalen van de subs veel beter.

Ik gebruik zelf Emby + Kodi, simpelweg omdat ik het selecteren van de subs binnen Kodi veel prettiger vind. PlexKodiconnect laat helaas mijn Plex server steeds crashen, maar dat komt denk ik omdat ik alles op ZFS host.

[ Voor 13% gewijzigd door FREAKJAM op 19-10-2016 12:45 ]

is everything cool?

Pagina: 1 ... 8 ... 42 Laatste