Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 15:35
sambalbaj schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:24:
Heb de laatste tijd dat tijdens het kijken (chromecast) het infoscherm (wat je kijkt en hoe ver) als popup verschijnt. Vaak tegen het einde van wat je kijkt en dan meermaals achterelkaar. Ik verdenk daar eigenlijk de Streaming Brain functie van die er sinds de laatste serverupdate bij zit.
Hier ook dat probleem, en als je op het chromecast gedeelte van het Plex forum kijkt zijn we niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooya
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 23:34
Ik heb sinds een tijdje Plex draaien, en alle series en films worden goed ingelezen.

Behalve 1 aflevering krijg ik niet netjes in Plex.
Ik heb de Serie Las Vegas op de PC staan, en 1 aflevering komt als losse serie (zonder cover en gegevens) in mijn TV Serie overzicht.

Ik heb de aflevering al hernoemd, gewist en opnieuw toegevoegd, maar ik krijg hem niet netjes in de Seriemap.
Op TheTVDB bestaat de Aflevering ook: http://thetvdb.com/?tab=s...2229&seasonid=28484&lid=7

Het bestand heeft nu de naam: Las Vegas - S05E3.m4v
Zodra ik het bestand weggooi, en een update doe verdwijnt de foute serie ook uit Plex.
Plaats ik het bestand weer terug, en update de map weer dan komt hij terug in Plex met deze naam: las.vegas.s05e03.proper.hdtv.xvid-notv

Ook met het handmatig updaten van de aflevering info krijg ik het niet voor elkaar om deze aflevering samen te voegen met de goede serie.
Dit is het volledige Pad: TV Series\Las Vegas\Season 05\Las Vegas - S05E3.m4v

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:06
Voeg eens een jaartal toe aan de serie, want er zijn meerdere series/films die zo heten.

Las Vegas (2003)
Las Vegas (2013)
Las Vega's (2013)

TV Series\Las Vegas (2003)\Season 05\Las Vegas - S05E3.m4v (aangezien je de 2003 serie bedoelt)
Tip!: For identically-named remakes, include the year series folder name, e.g. "Battlestar Galactica (2003)" or "Dr. Who (2005)".

[ Voor 90% gewijzigd door FREAKJAM op 19-10-2016 14:24 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooya
Dat heb ik ook al gedaan. Ik heb zelfs de exacte Air date verwerkt in de aflevering zelf.
Zo ziet het er uit:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4948679/PicsForum/plex1.png

Doorklikken naar de aflevering laat dit zien:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4948679/PicsForum/plex2.png

Dus hij haalt wel het goede hoesje op van de aflevering, maar alle info ontbreekt (en hij staat niet in de goede serie map)

Edit: lees net je bijgewerkte reactie. Ik zal de mapnaam eens aanpassen

[ Voor 7% gewijzigd door Mooya op 19-10-2016 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:23

Meneer iCy

swarma

Probeer anders ook eens het jaartal in het bestandsnaam te zetten. Bij Sickrage moet ik dit ook doen voor sommige series.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
FREAKJAM schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:44:
Hij gaf al aan dat hij Sub-zero gebruikte. Ik denk dat het aan de naamgeving ligt. Sinds ik de rlsgrp niet meer verwijder uit de filenaming, gaat het binnenhalen van de subs veel beter.
Voor Auto-Sub geldt iig dat de naam van de serie, seizoen, aflevering en kwaliteit nodig zijn om eeen goede match te maken voor de ondertiteling, aangezien de meeste subs toch op basis van de kwaliteit gesynced worden en niet op releasegroup.
Ik gebruik zelf Emby + Kodi, simpelweg omdat ik het selecteren van de subs binnen Kodi veel prettiger vind. PlexKodiconnect laat helaas mijn Plex server steeds crashen, maar dat komt denk ik omdat ik alles op ZFS host.
Ik heb er niet zo veel last van. Ik heb mijn sub voorkeuren ingesteld binnen mijn account op plex.tv, zodat ik altijd en overal (ongeacht Plex server) dezelfde instellingen heb voor de subs, Auto-Sub download automatisch en ZFS gebruik ik niet (bewust voor gekozen). :)

EDIT:
Eventueel aanvullen met jaar idd, goede aanvulling van icy. Meeste tools, zoals Sick Rage en Sonarr, doen dat geloof ik automatisch al.

En anders zijn de KB-artikelen
https://support.plex.tv/h...ies-Season-Based-TV-Shows
en
https://support.plex.tv/h...381023-Naming-Movie-files
er nog. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 19-10-2016 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooya
icy schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:46:
Probeer anders ook eens het jaartal in het bestandsnaam te zetten. Bij Sickrage moet ik dit ook doen voor sommige series.
Bedankt voor het meedenken, dat lukte ook niet.

Het pad werd nu zelfs: \TV Series\Las Vegas (2003)\Season 05\Las Vegas (2003) - S05e03.m4v
En nog steeds werd het bestand als 'las.vegas.s05e03.proper.hdtv.xvid-notv' in een eigen map gezet.

Ik heb het bestand met Handbrake geconverteerd naar een MKV bestand en deze werd wel goed ingelezen.
De titel was alleen niet goed, maar die heb ik handmatig aangepast.

Blijf het vreemd vinden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Mooya schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:39:
[...]
Ik heb het bestand met Handbrake geconverteerd naar een MKV bestand en deze werd wel goed ingelezen.
Zit er niet iets in de meta tags van het bestand (net zoals je bij een MP3 vaak ziet), te zien via eigenschappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

[...]

Bedankt voor het meedenken, dat lukte ook niet.

Het pad werd nu zelfs: \TV Series\Las Vegas (2003)\Season 05\Las Vegas (2003) - S05e03.m4v
En nog steeds werd het bestand als 'las.vegas.s05e03.proper.hdtv.xvid-notv' in een eigen map gezet.

m4v is de drm van apple dacht ik. Kan zijn dat plex daar niet goed mee overweg kan qua herkenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooya
@jbs, De tekst 'las.vegas.s05e03.proper.hdtv.xvid-notv' zie je inderdaad terug bij de TITEL eigenschappen van het bestand.
Ik krijg deze eigenschap ook met geen mogelijkheid leeg. Ik wis de settings en sla de aanpassingen op, maar daarna staat die tekst er weer doodleuk.

@icy, Het is een hele map met m4v files. Alleen s05e03 lukt niet, en de rest wel. Leek dus te komen door de titel eigenschap bij de bestands opties.

Het is me in ieder geval gelukt, dus gooi die m4v wel weg en bewaar de mkv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
[...]

Plex leest de metadata uit van je mkv bestand waarschijnlijk, en bij je m4v niet?

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Mooya schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:33:
Dat heb ik ook al gedaan. Ik heb zelfs de exacte Air date verwerkt in de aflevering zelf.
Zo ziet het er uit:
[afbeelding]

Doorklikken naar de aflevering laat dit zien:
[afbeelding]

Dus hij haalt wel het goede hoesje op van de aflevering, maar alle info ontbreekt (en hij staat niet in de goede serie map)

Edit: lees net je bijgewerkte reactie. Ik zal de mapnaam eens aanpassen
dit kan je op 3 manieren oplossen:
1* alle vakken exact invullen als de rest van de goed erkende serie.
2* aan de linkerkant zie je een icoon met 3 puntjes naast elkaar, daar zit iets met een wordt "overeenkomst" (weet ff niet hoe die optie het exact heet) of "pas onjuiste koppeling aan"
3* ook aan de linkerkant zie je een icoontje 'vierkantje met vinkje' deze aanklikken en dan beide series aanvinken (de onjuiste koppeling en de goede) daarna op de 3 puntjes icoon drukken en dan zie je een optie "samenvoegen"

Oh, dat "hoesje' bij de aflevering is gewoon een shot moment uit bestand zelf (zelfde idee wat YouTube doet ook al kun je dat daar aanpassen)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
icy schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:17:
m4v is de drm van apple dacht ik. Kan zijn dat plex daar niet goed mee overweg kan qua herkenning.
m4v is geen DRM, gewoon een MPEG-4 container.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooya
Mijn Nas met series had wat kuren waardoor er vanmiddag slechts enkele series in de gedeelde map stonden.
Na een reboot van de Nas is alle data weer terug.
Maar in de tussentijd heeft Plex twee keer een scan gedaan door die map heen.
De eerste keer heeft hij alles gewist, en de tweede keer heeft Plex de series weer toegevoegd

Maar veel series kloppen nu niet meer, en de 'bekeken status' is ook allemaal weg (samen met de gekoppelde verzamelingen).
Is er een manier om de oude database te restoren?
Ik was deze week bezig met het maken van een backup script van de hele Plex map, maar dat is nog niet voltooid :(
Worden er ook automatisch backups gemaakt van de database?
Ik heb geen Plex Pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:00

aex351

I am the one

Uiteraard nu ik een Plex Pass lid ben, gelukkig met 50% korting, heb ik ontdekt dat er nog een hele andere mooie alternatief is voor Plex, namelijk: https://emby.media. Voor iedereen die €150 te duur vind voor een Plex Pass is Emby wellicht een mooi alternatief. Voor $99 dollar heb je een lifetime subscription voor de premium features en Emby is Open Source.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:34
Wel even erbij vertellen dat in de voorwaarden van Emby staat dat het per versie is 😉 Dus als het nu 1.x is geld die pass alleen voor 1.x en niet een mogelijke 2.x 😀

Bij Plex is het eenmalig lifetime en boeit de versie niet.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Mooya schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:23:
@jbs, De tekst 'las.vegas.s05e03.proper.hdtv.xvid-notv' zie je inderdaad terug bij de TITEL eigenschappen van het bestand.
Ik krijg deze eigenschap ook met geen mogelijkheid leeg. Ik wis de settings en sla de aanpassingen op, maar daarna staat die tekst er weer doodleuk.

@icy, Het is een hele map met m4v files. Alleen s05e03 lukt niet, en de rest wel. Leek dus te komen door de titel eigenschap bij de bestands opties.

Het is me in ieder geval gelukt, dus gooi die m4v wel weg en bewaar de mkv
Niet via plex doen maar gewoon via mp3 tagger.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:25
tcviper schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 01:38:
Wel even erbij vertellen dat in de voorwaarden van Emby staat dat het per versie is 😉 Dus als het nu 1.x is geld die pass alleen voor 1.x en niet een mogelijke 2.x 😀

Ik heb het ook gevonden. Dat is wel een smerige streek, iedereen gaat er vanuit dat zoals bij plex het voor altijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:00

aex351

I am the one

tcviper schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 01:38:

:X Goede aanvulling, dat had ik niet eens door. Ik vind het behoorlijk misleidend. Zojuist even de algemene voorwaarden door gelezen en daaruit blijkt dat bij eventuele major updates binnen 24 maanden na aanschaf de licentie code ook wordt geupdate. Dus dat maakt het al iets beter. Maar dan kunnen ze het beter een 2-jaar abonnement noemen, want voordeel over het 1-jaar abonnement is er dan volgens mij niet.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-08 15:38
Iemand die weet hoe je plex werkend krijgt zonder active internet verbinding? Ik heb mijn server verhuis naar mijn nieuwe woning waar we momenteel geen internet hebben. Maar ik kan lokaal mijn plex server niet bereiken. De server werkt maar vanaf ik de plex server wil bereiken start de pagina op van plex begint hij te laden. Dan meld hij dat de plex services niet bereikbaar zijn. Iemand die hier een oplossing voor heeft om hier rond te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Stijnb_ schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 15:08:
Iemand die weet hoe je plex werkend krijgt zonder active internet verbinding? Ik heb mijn server verhuis naar mijn nieuwe woning waar we momenteel geen internet hebben. Maar ik kan lokaal mijn plex server niet bereiken. De server werkt maar vanaf ik de plex server wil bereiken start de pagina op van plex begint hij te laden. Dan meld hij dat de plex services niet bereikbaar zijn. Iemand die hier een oplossing voor heeft om hier rond te werken?
Dit al gelezen? Wanneer Plex Home actief is, heb je helaas internet nodig. Er staan daarnaast genoeg andere tips denk ik zo die je wellicht kan helpen.

[ Voor 4% gewijzigd door FREAKJAM op 23-10-2016 15:18 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Je kan bepaalde IP adressen buiten de beveiliging houden, dan kan je er ook zonder internet verbinding op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:18

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Dreamvoid schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:37:
Je kan bepaalde IP adressen buiten de beveiliging houden, dan kan je er ook zonder internet verbinding op.
Ik lees je post en ik lees hem nog een keer, maar ik snap er helemaal niets van, buiten de beveiliging? :?

[ Voor 4% gewijzigd door WeaZuL op 26-10-2016 09:40 ]

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
aex351 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:10:
Uiteraard nu ik een Plex Pass lid ben, gelukkig met 50% korting, heb ik ontdekt dat er nog een hele andere mooie alternatief is voor Plex, namelijk: https://emby.media. Voor iedereen die €150 te duur vind voor een Plex Pass is Emby wellicht een mooi alternatief. Voor $99 dollar heb je een lifetime subscription voor de premium features en Emby is Open Source.
Ik zat te wachten tot dat Emby voor Synology live was door jou eens gekeken.
En nu is die beschikbaar!

Emby doet de transcoding beter dan Plex op bepaalde NAS devices dus dat is ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
WeaZuL schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:40:
Ik lees je post en ik lees hem nog een keer, maar ik snap er helemaal niets van, buiten de beveiliging? :?
Plex heeft standaard een authorisatiestap (over internet) nodig voor de clients. Je kan in PMS instellen dat bepaalde IP nummers zonder deze authorisatie toegang hebben tot de server. Settings, Network, "List of IP addresses and networks that are allowed without auth".
Comma separated list of IP addresses or IP/netmask entries for networks that are allowed to access Plex Media Server without logging in. When the server is signed out and this value is set, only localhost and addresses on this list will be allowed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tZijn er hier mensen met Plex Home ervaring?
Ik zie te kijken om de dit te gaan gebruiken voor het delen van me server.

Situatie:
Ik deel nu me Plex server met me zus die niet meer thuis woont. Zij logt met haar eigen plex account in in de apps. Nu willen me ouders ook plex gaan gebruiken voor de series. Aangezien het steeds in en uit loggen van de juiste accounts (Voor de eigen watched data) niet de mooiste oplossing is, dacht ik hiervoor Plex Home te gebruiken.

Is het ook mogelijk om Plex Home te gebruiken ondanks dat je niet in het zelfde netwerk zit? Dus kan ik voor me zus ook een Plex Home user maken of moet die gewoon zoals nu als vriend verbonden blijven aan de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:43

psyy138

blackbulls.nl

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:36:

Situatie:
Ik deel nu me Plex server met me zus die niet meer thuis woont. Zij logt met haar eigen plex account in in de apps. Nu willen me ouders ook plex gaan gebruiken voor de series. Aangezien het steeds in en uit loggen van de juiste accounts (Voor de eigen watched data) niet de mooiste oplossing is, dacht ik hiervoor Plex Home te gebruiken.

Is het ook mogelijk om Plex Home te gebruiken ondanks dat je niet in het zelfde netwerk zit? Dus kan ik voor me zus ook een Plex Home user maken of moet die gewoon zoals nu als vriend verbonden blijven aan de server.
Ja dat is mogeljk, gebruik het nu ook zo met mijn zusje en ouders.
Als er met het plex account wordt ingelogd kan je namelijk vervolgens je home account kiezen.

Met googlen op Plex Home was je er waarschijnlijk ook wel gekomen ;)

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:36:

Situatie:

Je kan ook je library sharen met vrienden. Doe ik ook. Dan gebruiken ze hun eigen plex account die jij toegang geeft. Zo kan de kleine vanaf de tablet niet bij de gewone films/series komen en enkel bij de kids stuff :)

Oja, de anderen hoeven niet perse een plex server te hebben draaien.

Te vinden onder instellingen/settings. Dan gebruikers/users en dan de optie friends.

Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.org/4mc8k4ie1/2016_10_26_21_50_40.png

[ Voor 9% gewijzigd door Meneer iCy op 26-10-2016 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psyy138 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 21:27:
[...]

Ja dat is mogeljk, gebruik het nu ook zo met mijn zusje en ouders.
Als er met het plex account wordt ingelogd kan je namelijk vervolgens je home account kiezen.

Met googlen op Plex Home was je er waarschijnlijk ook wel gekomen ;)
Ahh top! Ik had het web al afgezocht maar kon niet een antwoord vinden op deze vraag.
icy schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 21:48:
[...]

Je kan ook je library sharen met vrienden. Doe ik ook. Dan gebruiken ze hun eigen plex account die jij toegang geeft. Zo kan de kleine vanaf de tablet niet bij de gewone films/series komen en enkel bij de kids stuff :)

Oja, de anderen hoeven niet perse een plex server te hebben draaien.

Te vinden onder instellingen/settings. Dan gebruikers/users en dan de optie friends.

[afbeelding]
Zo heb ik hem nu ook gedeeld met alleen me zus. Aangezien me ouders en ik dezelfde Apple tv delen in de woonkamer is dat niet de mooiste oplossing aangezien we dan steeds moeten aan en af loggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:14
/offtopic Me = mijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooya
Mijn oude Qnap is half ingestort en ik heb een Synology DS416Play gekocht.

Nu draait de Plex Server op een MacMini (met core i7).
Nadeel is dat de MacMini nu 24x7 uur aan staat.

Is het verstandig om de Plex server over te zetten naar de Syno?
Kan de Nas dit prima aan, of kan ik het toch beter laten draaien op de MacMini ?

We gebruiken Plex eigenlijk alleen maar in de woonkamer, en soms in de slaapkamer, dus de server wordt niet zwaar belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:28
Gebruik je transcoding ? Dan is het antwoord nee als je 1080p files hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Laatst online: 10-09 12:51

Puck

W32.Deadcode.A

Mooya schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:02:
Mijn oude Qnap is half ingestort en ik heb een Synology DS416Play gekocht.

Nu draait de Plex Server op een MacMini (met core i7).
Nadeel is dat de MacMini nu 24x7 uur aan staat.

Is het verstandig om de Plex server over te zetten naar de Syno?
Kan de Nas dit prima aan, of kan ik het toch beter laten draaien op de MacMini ?

We gebruiken Plex eigenlijk alleen maar in de woonkamer, en soms in de slaapkamer, dus de server wordt niet zwaar belast.
Overigens kan je Mac Mini prima in slaap vallen, mits je Wake Up On Lan gebruikt om 'm wakker te maken als je een Plex Client opstart en ervoor zorgt dat hij niet weer in slaap valt als Plex iets streamt. Zo gebruik ik mijn oude Macbook als Plex Server en downloader.

EDIT:
Ik gebruik Wimoweh om de Mac wakker te houden tijdens het streamen.

[ Voor 8% gewijzigd door Puck op 28-10-2016 09:43 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooya
Thanks, ik zal het eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:44
Wie o wie kan mij helpen. Bij het toevoegen van een bibliotheek in pms krijg ik steeds dat mijn net nieuwe server vastloopt en krijg ik de volgende foutmelding??

13) Reboot 14) Shutdown You may try the following URLs to access the web user interface http://192.168.0.101. Enter an option from 1-14: bridgee: Ethernet address: 02:40:5a:05:37:00 epairea: Ethernet address: 65:6b can't re-name epaireb: Ethernet address: e2:ff 70:00: event Nov 1 16:19:47 kernel: ng ether ifnet arriva node epair6b items). Lost 12 pages of memory Freed UNA keg tudPLInpch) was not empty (120 pages of memory. Freed UMA keg dudpcb) was not empty (1169 itews). Lost 7 pases of memory Freed UMA keg (tcptw) was not empty (540 items). Lost 12 Freed UMA key ctcp not empty (1200 items). Lost 12 pages of memory Freed UMA keg Ctcpcb) was not empty C36 items). Lost 12 pages of memory. hhook head type-1, id 1 cleanup required init: head type id cleanup required bridgee: Ethernet address: 02:40:5e :65:37:68 epairea: Ethernet address: 02:ff :28:00:01:ea epaireb: Ethernet address: ifnet arrival event: can't re-name Nov 1 16:25:37 Server-Miek kernel ng ether node epaireb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Ik probeer een aantal video's die niet in een videodatabase terug te vinden zijn (eigen materiaal) toe te voegen aan Plex. Dit zou kunnen met 'Personal Media' (https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/200265246).

Het lukt me echter niet na het verwijzen van de agent naar de map op mijn NAS waarin de video bestanden staan:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PoJ6u6X.png
Ik zie de map simpelweg niet in m'n Plex clients. Iemand hier meer succes mee?

\\Edit: Door simpelweg een nieuwe bibliotheek van type 'Home Videos' toe te voegen en daar de map op de NAS op te geven is het gelukt. Staat volgens mij helemaal los van hierboven beschreven 'Personal Media', maar is wel precies wat ik zoek.

[ Voor 26% gewijzigd door JBS op 20-11-2016 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLLuSion_xGen
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-05 08:41
Ik ben van plan om een synology DS216+II te kopen of een Qnap TS-251+ om via plex films te streamen naar enkel een iPad.
Ik zou eventueel mijn mkv's nog willen overzetten naar MP4.

Zou dit met één van deze NAS gaan zonder dat ie moet transcoden?
Het zijn voornamelijk 1080p/3gb bestanden

[ Voor 8% gewijzigd door iLLuSion_xGen op 22-11-2016 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

iLLuSion_xGen schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 07:17:
Ik ben van plan om een synology DS216+II te kopen of een Qnap TS-251+ om via plex films te streamen naar enkel een iPad.
Ik zou eventueel mijn mkv's nog willen overzetten naar MP4.

Zou dit met één van deze NAS gaan zonder dat ie moet transcoden?
Het zijn voornamelijk 1080p/3gb bestanden
https://docs.google.com/s...3tmMPc/edit#gid=314388488

alles met yes*/yes zal transcoden aankunnen.

Wat je ook kan doen is de CPU opzoeken op http://cpubenchmark.net/

1080p heeft 2000 punten nodig voor 1 transcode
720p heeft 1500 punten nodig voor 1 transcode.

De info kan je ook vinden op plex.tv normaal :)

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLLuSion_xGen
nagasy schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 09:36:
[...]

https://docs.google.com/s...3tmMPc/edit#gid=314388488

alles met yes*/yes zal transcoden aankunnen.

Wat je ook kan doen is de CPU opzoeken op http://cpubenchmark.net/

1080p heeft 2000 punten nodig voor 1 transcode
720p heeft 1500 punten nodig voor 1 transcode.

De info kan je ook vinden op plex.tv normaal :)
Had ik ook gezien maar daar staat enkel de DS216play en niet de DS216+II en aangezien deze zwaarder is wil ik eerst ff zeker zijn.

Ik zou hem ook kunnen kopen via coolblue en retourneren indien het niet lukt maar heb liever eerst wat info :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy

nagasy

Duck Duck Duck Goose

iLLuSion_xGen schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 10:04:
[...]

Had ik ook gezien maar daar staat enkel de DS216play en niet de DS216+II en aangezien deze zwaarder is wil ik eerst ff zeker zijn.

Ik zou hem ook kunnen kopen via coolblue en retourneren indien het niet lukt maar heb liever eerst wat info :P
Volgens CPUbenchmarks:
Intel Celeron N3060 @ 1.60GHz 944 1773 NA NA
Lijkt me veel te weinig om soepel 720p/1080p te transcoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLLuSion_xGen
nagasy schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 10:36:
[...]

Volgens CPUbenchmarks:
Intel Celeron N3060 @ 1.60GHz 944 1773 NA NA
Lijkt me veel te weinig om soepel 720p/1080p te transcoden.
Ook als ik alles in MP4 zet, zodat hij enkel moet streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

MP4 is een container, dat zegt niets of er transcoding gebruikt moet worden of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

mkv, is ook goed. Als alles 8-bit h264 met aac geluid bevat denk ik wel dat hij op 99% van alle huidige devices zonder transcoding afspeelt.

Btw je gaat die plex enkel gebruiken om te streamen naar ipad? Mss kan je een proberen van gewoon Infuse op je ipad te installeren. Kan gewoon rechtstreeks van Nas afspelen en heeft ook trakt sync enzo.
Speelt ook gewoon alles af wat je ertegen smijt. (Op ipad air dan toch)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Plex ondersteunt sinds kort conversion.
Dus mogelijk kan je op die manier ervoor zorgen dat je geen transcoding moet doen.

Zelf heb ik dat nog niet getest.

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Gaaf de fotofunctionaliteit is weer uitgebreidt. Toch maar eens gaan inrichten, ben wel benieuwd hoe het werkt! nieuws: Plex voegt automatische tagfunctie toe aan fotobibliotheek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 08:50
Is het mogelijk dat ik plex server installeer / draai op mijn laptop.
Data zet ik neer op mijn webdav van Transip en de plex player actief op mijn samsung smart tv.

Gaat dit werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

G.Scholtens schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 09:40:
Data zet ik neer op mijn webdav van Transip en de plex player actief op mijn samsung smart tv.

Gaat dit werken?
Als je vanaf de pc de data kan bereiken via een share dan moet dat voor plex zeker geen probleem zijn.
alleen de vraag is of het soepel genoeg werkt omdat je laptop de data van transip af moet halen.

Je komt er maar op 1 manier achter en dat is testen :+

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
G.Scholtens schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 09:40:

Gaat dit werken?
Ik gebruik het op die manier voor kodi ook via webdav.
Met een goeie internetconnectie moet dat zeker te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
psyy138 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:01:
[...]

Als je vanaf de pc de data kan bereiken via een share dan moet dat voor plex zeker geen probleem zijn.
alleen de vraag is of het soepel genoeg werkt omdat je laptop de data van transip af moet halen.

Je komt er maar op 1 manier achter en dat is testen :+
Ga het gewoon testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Yarisken schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:12:
[...]

Ik gebruik het op die manier voor kodi ook via webdav.
Met een goeie internetconnectie moet dat zeker te doen zijn.
Het werkt inderdaad wel, misschien niet de optimale manier om dan de laptop aan te moeten hebben staan.
Echter krijg ik de mkv bestanden niet op mijn webdav van transip. Kopiëren begint netjes, maar dan bij 99% loopt hij niet verder.
Na half uur ongeveer de melding bestand te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
G.Scholtens schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:09:
[...]

Het werkt inderdaad wel, misschien niet de optimale manier om dan de laptop aan te moeten hebben staan.
Echter krijg ik de mkv bestanden niet op mijn webdav van transip. Kopiëren begint netjes, maar dan bij 99% loopt hij niet verder.
Na half uur ongeveer de melding bestand te groot.
Ja, sommige gebruiken plex op hun nas, een aparte mini pc of een private vps of nog anders ....Zelf heb ik plex een tijd gedraaid op een nuc.
Copy naar webdav van stack is dikke miserie. Grote bestanden gaan regelmatig de mist in. Je bent verplicht om de gewone client te gebruiken.
Afspelen met webdav werkt wel perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Yarisken schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:26:
[...]

Ja, sommige gebruiken plex op hun nas, een aparte mini pc of een private vps of nog anders ....Zelf heb ik plex een tijd gedraaid op een nuc.
Copy naar webdav van stack is dikke miserie. Grote bestanden gaan regelmatig de mist in. Je bent verplicht om de gewone client te gebruiken.
Afspelen met webdav werkt wel perfect.
Gewone client van stack bedoel je ipv copy / paste opdracht vanuit de verkenner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Ja client die een folder stack maakt. Die werkt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Op mijn Samsung KS7000 TV gebruik ik de Plex app, om ondertitels uit (bijvoorbeeld) een MKV bestand te tonen is transcoding nodig, dat vraagt bij 4K materiaal behoorlijke specs.
Hier https://forums.plex.tv/di...hen-using-subtitles-tizen lees ik dat er een update voor de Plex app onder Tizen zou zijn waarmee het mogelijk is ondertiteling te zien zonder de video te moeten transcoden (bij oudere TV's zou dat ook al werken lees ik). Op 15 november zou deze nieuwe versie van de Plex app zijn vrijgegeven.

Zelf beschik ik al/nu over de 3.0.5 (2.10.8) app, maar zonder transcoding zie ik nog geen ondertiteling welke is ingebakken in MKV's. Ook met instelling zoals hier voorgesteld: https://forums.plex.tv/di.../1300901/#Comment_1300901
Iemand meer succes met de Plex app onder Tizen op dit vlak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Doet hij het wel goed met ondertitels in MP4? Dat wordt door vrijwel alle apparaten beter ondersteund dan MKV. De boel remuxen is vrij snel gedaan, en je hebt er jaren plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Kan ik plex server ook op een usb stick draaien en de internet verbinding via mijn smart tv laten lopen?
MIjn plex server kijkt alleen naar mijn bibliotheek (stack webdav).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

G.Scholtens schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:58:
Kan ik plex server ook op een usb stick draaien en de internet verbinding via mijn smart tv laten lopen?
MIjn plex server kijkt alleen naar mijn bibliotheek (stack webdav).
Dat denk ik niet, je zal het altijd moeten draaien bovenop een OS wat ondersteund wordt. Je kan bijvoorbeeld wel een redelijk goedkope Raspberry Pi (3) aanschaffen en PMS daar op draaien. De hardware zal echter niet krachtig genoeg zijn om alles te kunnen transcoden, en het ligt dan ook weer aan je TV of dit nodig zal zijn of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyloba
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-12-2022
Gebruiken jullie een UPS voor jullie NAS? Ik ben sterk geïnteresseerd in een NAS voor Plex op te draaien, maar die dikke UPS bak zie ik minder zitten. Stroom valt misschien 1 keer per jaar uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Hyloba op 28-11-2016 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Hyloba schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:26:
Gebruiken jullie een UPS voor jullie NAS? Ik ben sterk geïnteresseerd in een NAS voor Plex op te draaien, maar die dikke UPS bak zie ik minder zitten. Stroom valt misschien 1 keer per jaar uit.
Waarom zou je je NAS perse in de lucht willen houden als de rest van je netwerk er toch uitligt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Zodat hij netjes afsluit zonder data verlies. Niet alleen dat , ik heb een keer een gefrituurde nas gehad door bliksem inslag. Hier tegen beschermen ze vaak ook.

[ Voor 6% gewijzigd door Xenophoben op 28-11-2016 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyloba
dragon2 schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:46:
[...]

Waarom zou je je NAS perse in de lucht willen houden als de rest van je netwerk er toch uitligt :?
Niet de lucht inhouden, maar veilig laten afsluiten. Ik heb gevallen gelezen op het internet waarbij een stroomuitval voor een crash van de HDDs kan zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyloba
Xenophoben schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:47:
Zodat hij netjes afsluit zonder data verlies. Niet alleen dat , ik heb een keer een gefrituurde nas gehad door bliksem inslag. Hier tegen beschermen ze vaak ook.
Dus jij gebruikt zo een UPS? Zijn er mogelijks bescheiden UPS'en? Ik hoef geen 6 stekkers en een bak van 5kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Je zou is kunnen kijken naar apc upsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Je kan Plex Media Server ook op een oude laptop (bv eentje met kapot scherm) laten draaien, ik draai 't nu op een oude Macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:18

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Mooi gebaar 50% naar een US childeren fund nav #GivingTuesday, ik ben wel in de markt voor een plexpass. Hebben ze het over "spread joy" volgens mij heb ik even die #CyberMonday of een #BlackFriday actie gemist :z Daar spreaden ze meer joy mee denk ik 8)7

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 22:08

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hyloba schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:26:
Het was voor mij vrij simpel:
De NAS kost inclusief 4 schijven en 1 extra reserve-HDD circa € 1100.
Daarnaast staan er heel veel privéfoto's en homevideo's op. Die zijn onvervangbaar.
Een goede UPS kost zo € 80 of meer, maar dat is een "relatief kleine investering" om ervoor te zorgen dat de NAS en alle andere aangesloten apparaten veel minder gevaar lopen en de NAS veilig en goed afsluit als de stroomuitval te lang duurt.

Zelf gebruik ik deze: pricewatch: APC Back-UPS ES 700VA DIN
Verschillende keren stroomuitval gehad tijdens het klussen, maar de NAS was beschermd, dus dat was geen probleem.

Let er trouwens op dat wanneer je een UPS koopt, dat hij geschikt is voor het land waarin je woont. APC maakt ze bijv. met verschillende soorten stopcontacten.

Daarnaast zijn een UPS of schijven in RAID natuurlijk geen vervanging voor een back-up. Die moet je evengoed nog steeds maken of een ander apparaat of andere locatie.

[ Voor 15% gewijzigd door Jorgen op 29-11-2016 10:05 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Geen idee of iemand het weet, ik wist het in ieder geval niet tot paar minuten geleden.
Maar je kunt een incorrect match, van bijvoorbeeld een film of serie, zelf eenvouding herstellen zonder te veel moeite te doen.

Bijvoorbeeld de serie 3% werd bij mij herkent als Lupin the Third...

plex - serie openen - 3 puntjes - fix incorrect match - search options - handmatig titel, jaar invullen en in mijn geval taal op engels zetten - search - juiste serie selecteren het probleem en opgelost.
Alle meta data wordt vervolgens opnieuw geladen.

Agent staat bij mij trouwens op TheTVDB.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Dreamvoid schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:26:
Doet hij het wel goed met ondertitels in MP4? Dat wordt door vrijwel alle apparaten beter ondersteund dan MKV. De boel remuxen is vrij snel gedaan, en je hebt er jaren plezier van.
Na de MKV geremuxed te hebben met MkvToMp4 (http://www.videohelp.com/software/MkvToMp4) kan ik de ondertitels wel selecteren via de Plex App op mijn Samsung TV met Tizen (zonder transcoding).

Proces duurde overigens wel vrij lang (6 min). Met ShanaEncoder (https://www.thurrott.com/...deos-part-2-remux-mkv-mp4) was binnen 1 minuut klaar, maar ontbrak de ondertiteling volledig (ook na selecteren van de ondertiteling voor het starten van remux proces.

Vind het wel een wat vervelende handeling om alles om te gaan zetten naar MKV, ervaren jullie dit als de enige oplossing om ondertiteling te zien zonder transcoding door de PMS?
En, wat gebruiken jullie voor het remuxen van MKV inclusief ondertiteling?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• I-King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Mooi, dan weet je iig dat het aan de implementatie van MKV support van je Samsung TV ligt.

Probleem is dat MKV niet gebruikt wordt in de grote industriestandaarden zoals streaming videodiensten, HDTV, BluRay etc, dus wordt de implementaties van fabrikanten nauwelijks echt goed getest, vooral bij smart tv's, consoles etc. Je bent bijna overal afhankelijk van 3rd party software.

Ik zit op de Mac, en gebruik voor het remuxen van een enkele file doorgaans Subler. Je zou voor batch remuxen van je complete MKV collectie eens kunnen kijken naar ffmpeg, hoe comfortabel ben je met de command line?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
In mijn e-mail:

"Starting today, we’re announcing new support for Google Drive, Dropbox, and Microsoft OneDrive! All three of these Cloud storage providers will be available to anyone whose account is chosen to participate in the beta."

[ Voor 4% gewijzigd door Executor16 op 01-12-2016 19:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FREAKJAM
Wellicht handig om te melden dat dit specifiek geldt voor Plex Cloud, wat op dit moment in een beta-fase zit. Na 5 december gaan ze ook meer invites versturen.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Dreamvoid schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 22:27:
Mooi, dan weet je iig dat het aan de implementatie van MKV support van je Samsung TV ligt.

Probleem is dat MKV niet gebruikt wordt in de grote industriestandaarden zoals streaming videodiensten, HDTV, BluRay etc, dus wordt de implementaties van fabrikanten nauwelijks echt goed getest, vooral bij smart tv's, consoles etc. Je bent bijna overal afhankelijk van 3rd party software.

Ik zit op de Mac, en gebruik voor het remuxen van een enkele file doorgaans Subler. Je zou voor batch remuxen van je complete MKV collectie eens kunnen kijken naar ffmpeg, hoe comfortabel ben je met de command line?
Op zich is ffmpeg via de commandline geen probleem voor me, o.a. hier http://forum.videohelp.co...lex-any-files-with-ffmpeg vind ik diverse voorbeelden, ook voor het remuxen van alle mkv's uit een map.
Punt is wel dat standaard de ondertitels niet mee komen, en ik het eigenlijk geen optie vind om per mkv te onderzoeken wat het juiste commando is, en daarna checken of het daadwerkelijk gelukt is, inclusief ondertiteling. Het moet gewoon goed zijn en werken, direct :) Dus vraag me af of ik wel aan remuxen moet willen beginnen, en ik niet beter af ben met iets als een Nvidia Shield. 'Gedoe' voordat ik iets kan kijken, daar kan ik niet zo goed mee om gaan :P

Hoe ervaren die-hard remuxers dat?
Heb eens Optimized Versions gemaakt van een wat MKV afleveringen. En inderdaad, dan zijn de ondertitels wel af te spelen via de Tizen Plex app. Er wordt namelijk een MP4 gemaakt met losse SRT ondertitel bestanden.
Nu nog eens bekijken of het mogelijk is automatisch Optimized Versions te maken van nieuw toegevoegde media bestanden, en bij voorkeur enkel bij MKV's met ondertiteling, anders is het niet nodig.

[ Voor 17% gewijzigd door JBS op 02-12-2016 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmans
  • Laatst online: 31-07 21:55
JBS schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:04:
Heb eens Optimized Versions gemaakt van een wat MKV afleveringen. En inderdaad, dan zijn de ondertitels wel af te spelen via de Tizen Plex app. Er wordt namelijk een MP4 gemaakt met losse SRT ondertitel bestanden.
Nu nog eens bekijken of het mogelijk is automatisch Optimized Versions te maken van nieuw toegevoegde media bestanden, en bij voorkeur enkel bij MKV's met ondertiteling, anders is het niet nodig.
Ik heb een andere Samsung, maar daarbij moet de ondertitel identiek dezelfde naam hebben als de film. Bij GoedeTijdenSlechteTijden.mkv en GoedeTijdenSlechteTijden.Nederlands.srt werkt de ondertiteling dus niet (iets waarmee de meeste mediaspelers wél overweg kunnen). Tenzij de ondertitels in het .mkv-bestand gemuxed zitten, dan kun je ze gewoon selecteren. Heb je dat al eens getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Als het goed is moet film.mkv en film.nl.srt wel werken. Bij series iig wel. Daar heb ik geregeld een .nl.srt en .en.srt en dan herkent Plex ook netjes de taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:17
Er zou gewoon een optie in moeten zijn om zoals kodi handmatig ondertiteling te kunnen downloaden, dat zou zoveel makkelijker zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Tweakmans schreef op maandag 5 december 2016 @ 22:28:
[...]

Ik heb een andere Samsung, maar daarbij moet de ondertitel identiek dezelfde naam hebben als de film. Bij GoedeTijdenSlechteTijden.mkv en GoedeTijdenSlechteTijden.Nederlands.srt werkt de ondertiteling dus niet (iets waarmee de meeste mediaspelers wél overweg kunnen). Tenzij de ondertitels in het .mkv-bestand gemuxed zitten, dan kun je ze gewoon selecteren. Heb je dat al eens getest?
Het gaat in mijn geval ook niet om losse SRT ondertitelbestanden waarbij het mis gaat, maar met ondertiteling in de MKV. De Plex app op mijn Samsung TV herkent die ondertiteling dan niet. Wordt de MKV geremuxed naar MP4 met losse SRT, dan gaat het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

virtua69 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 10:23:
Er zou gewoon een optie in moeten zijn om zoals kodi handmatig ondertiteling te kunnen downloaden, dat zou zoveel makkelijker zijn
Daar heb je je agent settings voor zoals opensubtitles etc
Daarnaast kan je nog een extra plugin downloaden genaamd sub-zero

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
de aanwezige Opensubtitles agent die in Plex zit hoef je niet meer te gebruiken. Sub-Zero doet zijn werk veel beter!

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genji
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-07 14:49
JBS schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 10:33:
[...]

Het gaat in mijn geval ook niet om losse SRT ondertitelbestanden waarbij het mis gaat, maar met ondertiteling in de MKV. De Plex app op mijn Samsung TV herkent die ondertiteling dan niet. Wordt de MKV geremuxed naar MP4 met losse SRT, dan gaat het wel goed.
Ik heb heel lang lopen klooien met precies hetzelfde probleem met instelbare ondertitels in de MKV en de Plex app op Samsung TV's. Blijkt dat de Samsung Smart Hub Plex app geen embedded subs in MKV's kan tonen. De Plex app ziet wel dat er een sub in de MKV staat, maar kan hem niet tonen. Daar is geen oplossing voor, maar ik heb er wel een workaround voor gevonden.

Ik gebruik MKVCleaver icm MKVToolnix om de embedded sub uit de MKV te extracten als een losse srt file. Voor een serie kost dat 10 - 20 sec en voor een film soms max 30. Dat doe ik nu standaard bij alle MKV bestanden. Is in een handomdraai gefixt en scheelt je een remux naar MP4.

Misschien iets voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Genji schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 18:24:
[...]

Ik heb heel lang lopen klooien met precies hetzelfde probleem met instelbare ondertitels in de MKV en de Plex app op Samsung TV's. Blijkt dat de Samsung Smart Hub Plex app geen embedded subs in MKV's kan tonen. De Plex app ziet wel dat er een sub in de MKV staat, maar kan hem niet tonen. Daar is geen oplossing voor, maar ik heb er wel een workaround voor gevonden.

Ik gebruik MKVCleaver icm MKVToolnix om de embedded sub uit de MKV te extracten als een losse srt file. Voor een serie kost dat 10 - 20 sec en voor een film soms max 30. Dat doe ik nu standaard bij alle MKV bestanden. Is in een handomdraai gefixt en scheelt je een remux naar MP4.

Misschien iets voor jou?
Klopt, dat zou opgelost moeten zijn met een nieuwe versie van de app aldus https://forums.plex.tv/di...hen-using-subtitles-tizen. Helaas is dat niet het geval.

Eigenlijk vind ik elke handmatige handeling er eentje te veel. In combinatie met de Tizen app ontkom ik er helaas niet aan, en lijkt de optimized versions de makkelijkste. Nadeel is wel de dubbele benodigde opslagcapaciteit. Toch ook maar eens de combinatie die jij noemt proberen om de SRT te extracten.

In de tussentijd toch ook maar hopen op een update van de Tizen app waarin het probleem helemaal verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:23
arbraxas schreef op maandag 3 oktober 2016 @ 23:15:
Plex heeft voor heel veel tv`s een app beschikbaar. (Smart tv wel vereist dus). Daarmee krijg je de gelikte interface.
Plex is ook gratis beschikbaar voor ps3/ps4/xbox one. Die kan je eventueel ook als client gebruiken.
Is het voor de PS4 ook bekend welke kant (server of client) dan zal gaan transcoden in het geval dat noodzakelijk is? Een Chromecast is daar bijvoorbeeld ongeschikt voor, dus dan vraagt Plex het van mijn NAS. Aangezien die daar niet geschikt voor is gebruik ik vooralsnog Kodi met een OpenELEC spelertje en dan verloopt het prima. Als Plex het inmiddels ook kan laten doen door de client (bijvoorbeeld de PS4) overweeg ik best wel een overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
De server doet voor zover ik weet altijd de transcoding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanne
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-08 00:18
I-King schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:00:
De server doet voor zover ik weet altijd de transcoding.
Inderdaad, transcoding gebeurt altijd door de server (toch bij Plex).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genji
Joster schreef op donderdag 8 december 2016 @ 10:36:
[...]

Is het voor de PS4 ook bekend welke kant (server of client) dan zal gaan transcoden in het geval dat noodzakelijk is? Een Chromecast is daar bijvoorbeeld ongeschikt voor, dus dan vraagt Plex het van mijn NAS. Aangezien die daar niet geschikt voor is gebruik ik vooralsnog Kodi met een OpenELEC spelertje en dan verloopt het prima. Als Plex het inmiddels ook kan laten doen door de client (bijvoorbeeld de PS4) overweeg ik best wel een overstap.
Waarom moet je NAS transcoden als je afspeelt op een Chromecast? Als je bronbestand voldoet aan de afspeelspecs van de chromecast, dan kan je via direct streaming werken en is transcoden niet nodig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:23
Genji schreef op donderdag 8 december 2016 @ 14:48:
[...]

Waarom moet je NAS transcoden als je afspeelt op een Chromecast? Als je bronbestand voldoet aan de afspeelspecs van de chromecast, dan kan je via direct streaming werken en is transcoden niet nodig toch?
Klopt, maar is qua ondersteuning van bestandsformaten altijd minder dan Kodi onder OpenELEC en die beperking wil ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genji
Joster schreef op donderdag 8 december 2016 @ 14:58:
[...]

Klopt, maar is qua ondersteuning van bestandsformaten altijd minder dan Kodi onder OpenELEC en die beperking wil ik niet.
Als daar bestands- en audioformaten tussen zitten die je chromecast niet kan afspelen, dan is Plex niet voor jou. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
is het überhaupt mogelijk om een library vanaf een webdav source toe te voegen?
En waar kan ik dit dan doen indien mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

De webdav source op je server mounten en dat in Plex aan een library toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
DizzyWeb schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:47:
De webdav source op je server mounten en dat in Plex aan een library toevoegen.
Anders gaat het niet werken?
Als ik hem mount. Kan ik niks afspelen omdat de mkv bestanden groter zijn dan 4GB. Daarom moet ik ze eerst binnen halen (syncen met mijn c schijf) En dit wil ik juist voorkomen om schifruimte te besparen lokaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Webdav lijkt me ook niet het meest ideale protocol om hiervoor te gebruiken, kan je niet iets anders gebruiken? Iets dat wel fatsoenlijk te mounten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
DizzyWeb schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 11:42:
Webdav lijkt me ook niet het meest ideale protocol om hiervoor te gebruiken, kan je niet iets anders gebruiken? Iets dat wel fatsoenlijk te mounten is?
Nee want gebruik juist de webdav van trans ip (1tb gratis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Hoe gaan jullie binnen Plex om met video materiaal dat een hogere bitrate heeft dan je netwerk? Dit zorgt er bij mij nu voor dat de video om de paar seconde even stopt (< seconde) en de drie-bolletjes-laden toont.
Betreft 4K video materiaal met 40MB/s bitrate op mijn NAS (Synology DS211j). Kopiëren vanaf m'n NAS gaat met pakweg 20-25 MB/s.

Iets met caching wellicht? NAS vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Afhankelijk van de Plex player kun je de bandbreedte ook kiezen. Dus dan zou het wel goed moeten gaan.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Hoedje schreef op zondag 11 december 2016 @ 11:06:
Afhankelijk van de Plex player kun je de bandbreedte ook kiezen. Dus dan zou het wel goed moeten gaan.
Vergeten toe te voegen; ik wil niet inboeten op kwaliteit :)
De snelheid van de NAS lijkt in deze de beperkende factor te zijn.
Transcoding is geen optie, omdat de PMS niet krachtig genoeg is om dat te doen met 4K materiaal.
Heb het gevoel dat dit een no-go wordt, maar ben benieuwd of er iets van caching binnen Plex mogelijk is om deze NAS beperking te omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

JBS schreef op zondag 11 december 2016 @ 11:01:
Hoe gaan jullie binnen Plex om met video materiaal dat een hogere bitrate heeft dan je netwerk? Dit zorgt er bij mij nu voor dat de video om de paar seconde even stopt (< seconde) en de drie-bolletjes-laden toont.
Betreft 4K video materiaal met 40MB/s bitrate op mijn NAS (Synology DS211j). Kopiëren vanaf m'n NAS gaat met pakweg 20-25 MB/s.

Iets met caching wellicht? NAS vervangen?
Ik had dit probleem ook op mijn ds211. Het probleem is dat de NAS simpelweg niet snel genoeg de schijven uit kan lezen en dit door kan geven over het netwerk. Ik heb Plex Server op een oude laptop draaien en de bestanden staan op de NAS. Vooralsnog heb ik 4K materiaal op de laptop geplaatst, dan gaat het wel goed. Volgend jaar ga ik de NAS upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
JBS schreef op zondag 11 december 2016 @ 11:19:
[...]
Vergeten toe te voegen; ik wil niet inboeten op kwaliteit :)
De snelheid van de NAS lijkt in deze de beperkende factor te zijn.
Transcoding is geen optie, omdat de PMS niet krachtig genoeg is om dat te doen met 4K materiaal.
Heb het gevoel dat dit een no-go wordt, maar ben benieuwd of er iets van caching binnen Plex mogelijk is om deze NAS beperking te omzeilen.
Dat ga je volgens mij met caching nooit oplossen, tenzij je eerst de hele film gaat cache o.i.d. :P

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikman
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-05 10:49
Ik heb mijn plex media server op mijn QNAP NAS draaien en dat werkt prima, laptop en telefoons kunnen alles van de server afspelen. Maar nu heb ik een nieuwe Surface Pro 4 en die kan de Plex server niet vinden, ook niet als ik op hetzelfde netwerk zit. Iemand een idee welek setting er niet goed kan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Hoedje schreef op zondag 11 december 2016 @ 17:40:
[...]

Dat ga je volgens mij met caching nooit oplossen, tenzij je eerst de hele film gaat cache o.i.d. :P
Puck schreef op zondag 11 december 2016 @ 11:55:
[...]

Ik had dit probleem ook op mijn ds211. Het probleem is dat de NAS simpelweg niet snel genoeg de schijven uit kan lezen en dit door kan geven over het netwerk. Ik heb Plex Server op een oude laptop draaien en de bestanden staan op de NAS. Vooralsnog heb ik 4K materiaal op de laptop geplaatst, dan gaat het wel goed. Volgend jaar ga ik de NAS upgraden.
Denk inderdaad dat er niets anders op zit dan de NAS te vervangen, of het 4K materiaal op een computer op te slaan.

Ik oriënteer me op de beste stap om volledige 4K (inclusief transcode) proof te zijn. Is er al iets bekend over de Plex Server performance op de nieuwe Intel Kaby Lake CPU in vergelijking met de huidige Sky Lake generatie m.b.t. transcoding? Ik lees veel over 10-bit HEVC ondersteuning, heb je hier ook wat aan als je de Plex client in bijvoorbeeld de Smart TV gebruikt? Of enkel als je 4K materiaal op het systeem met de Sky Lake CPU zelf afspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostBurn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:16
Even een klein vraagje, ik gebruik plex thuis ongeveer een jaar.
Maar afgelopen week heb ik mijn plex server opnieuw geïnstalleerd (overstap naar SSD) heeft een aantal dagen prima gewerkt.
Maar ik merk de laaste dagen dat plex geen subs meer laat zien.
Deze zijn wel netjes aanwezig met de juiste naam, maar ze zijn niet meer binnen plex te selecteren.
iemand enig idee?
Pagina: 1 ... 9 ... 42 Laatste