Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
FrostBurn schreef op maandag 12 december 2016 @ 13:41:
Even een klein vraagje, ik gebruik plex thuis ongeveer een jaar.
Maar afgelopen week heb ik mijn plex server opnieuw geïnstalleerd (overstap naar SSD) heeft een aantal dagen prima gewerkt.
Maar ik merk de laaste dagen dat plex geen subs meer laat zien.
Deze zijn wel netjes aanwezig met de juiste naam, maar ze zijn niet meer binnen plex te selecteren.
iemand enig idee?
Bibliotheek vernieuwen/updaten zou hierbij moeten werken...
Ik weet niet wel OS je gebruikt? heel misschien ligt het aan de machtiging/permissions.

Tip:
Ik weet niet of het in PlexMediaServer default aan staat, maar je kan off in de instellingen kijken bij "geplande taken", hierin kun je instellen dat ie op een geplande tijd alles doet updaten/vernieuwen.
(ik heb alle vinkjes aanstaan, het zou kunnen dat er een paar voor PlexPass only zijn...)

Wel weet ik dat er een laatste tijd wat probleempjes waren met de subtitle agent Sub-zero, die haalde bij mij geen ondertiteling op voor tv series.

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostBurn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:16
Plex server draait op windows 10, de films/series staan op mijn nas.
permissies heb ik nagelopen is ook niet aan verandert, update van de library gebeurd om de zoveel uur.
Sub-zero haalt keurig de ondertitels binnen, maar binnen plex kan er niets gevonden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
FrostBurn schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:33:
Plex server draait op windows 10, de films/series staan op mijn nas.
permissies heb ik nagelopen is ook niet aan verandert, update van de library gebeurd om de zoveel uur.
Sub-zero haalt keurig de ondertitels binnen, maar binnen plex kan er niets gevonden worden.
hmm, raar. wanneer de .srt (.nl.srt/en.srt) bestand met exact de zelfde naam naast de media bestand staat dan zou dat gewoon goed moeten werken.
heb je ook geprobeerd per media bestand te vernieuwen?

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Dit jaar hebben ze een actie genaamd Plexivus. Elke dag aanbiedingen ergens op. Ze trappen af met een 20% korting op Plex Pass Life Time, die dan dus 120 dollar kost ipv de gebruikelijke 150 dollar.

Voor meer info zie: https://plexivus.plex.tv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:31

NvM

geenwindows schreef op maandag 12 december 2016 @ 13:55:
[...]

Bibliotheek vernieuwen/updaten zou hierbij moeten werken...
Ik weet niet wel OS je gebruikt? heel misschien ligt het aan de machtiging/permissions.

Tip:
Ik weet niet of het in PlexMediaServer default aan staat, maar je kan off in de instellingen kijken bij "geplande taken", hierin kun je instellen dat ie op een geplande tijd alles doet updaten/vernieuwen.
(ik heb alle vinkjes aanstaan, het zou kunnen dat er een paar voor PlexPass only zijn...)

Wel weet ik dat er een laatste tijd wat probleempjes waren met de subtitle agent Sub-zero, die haalde bij mij geen ondertiteling op voor tv series.
Ik heb sinds een paar dagen ook dat ik de ondertiteling niet meer aan de praat krijg. Het enige dat recent gewijzigd is, is dat ik Sub-Zero vorige week heb geïnstalleerd. Kan het probleem daar liggen? Voorheen downloadde ik de ondertiteling handmatig of zat het erbij maar ook van afleveringen waar de ondertiteling bij in zit werkt het niet. Ik stream via mijn iPad naar de Apple TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
NvM schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:52:
[...]

Ik heb sinds een paar dagen ook dat ik de ondertiteling niet meer aan de praat krijg. Het enige dat recent gewijzigd is, is dat ik Sub-Zero vorige week heb geïnstalleerd. Kan het probleem daar liggen? Voorheen downloadde ik de ondertiteling handmatig of zat het erbij maar ook van afleveringen waar de ondertiteling bij in zit werkt het niet. Ik stream via mijn iPad naar de Apple TV.
Sub-zero doet niks anders dan je media scannen en daarbij ondertiteling zoeken. als je Sub-zero hebt in gesteld dat ie de ondertiteling naast de media moet zetten dan kun je snel achterhalen of het aan Sub-zero ligt. (ik weet niet wat de default settings zijn...)

Ik zelf heb geen enkele Apple apparatuur in huis dus hoe en wat daarvan weet ik niet, je zou even met Plex Web kunnen kijken of daar wel de ondertiteling werkt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

CH40S schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:25:
Dit jaar hebben ze een actie genaamd Plexivus. Elke dag aanbiedingen ergens op. Ze trappen af met een 20% korting op Plex Pass Life Time, die dan dus 120 dollar kost ipv de gebruikelijke 150 dollar.

Voor meer info zie: https://plexivus.plex.tv/
Los ervan kan je elke dag een Plex Pass Life Time winnen + een extra iets.
Gisteren was het een nVidia Shield.

De wedstrijd start elke dag om 9 AM PDT ofte18u GMT+1

€120 is nog veel. Maar verleidelijker dan €150

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
nagasy schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 16:31:
Jep, maar scheelt dus al wel 30 euro of dollar. ;) Al worden volgens mij nog steeds wel willekeurig mensen gemailed met een aanbieding voor 50%. Hoe dat in elkaar steekt weet ik ook niet precies. Voor mij maakt het niet uit, ik kocht destijds Plex Pass vanaf dag 1 zo'n beetje en toen waren de prijzen zo'n beetje nog de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

CH40S schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 16:48:
[...]
Jep, maar scheelt dus al wel 30 euro of dollar. ;) Al worden volgens mij nog steeds wel willekeurig mensen gemailed met een aanbieding voor 50%. Hoe dat in elkaar steekt weet ik ook niet precies. Voor mij maakt het niet uit, ik kocht destijds Plex Pass vanaf dag 1 zo'n beetje en toen waren de prijzen zo'n beetje nog de helft.
Ik heb die mail ook gehad met 50% korting.
Had deze graag toen aangeschaft. Maar we waren op reis en dan is de regel geen mail/internet :+ .

Bij het thuiskomen nog een mailtje gestuurd. Maar ze konden niet meer doen.
Enkel vriendelijk laten weten te wachten op een toekomstige aanbieding.
Denk dat de link ook maar 1 dag geldig was.
Hij werkte alleszins niet meer bij thuiskomst

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

nagasy schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 16:31:

Je resterende Plex Pass (mocht je die hebben) wordt er vanaf getrokken. Ik heb net dus nog ongeveer 90,-- bij gelapt en heb nu een Lifetime. :)

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 10:28
Ik heb gisteren de invite gehad voor plex cloud. Ik zal er vanavond is mee gaan spelen. Hebben jullie al ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:10
Xenophoben schreef op woensdag 14 december 2016 @ 08:54:
Ik heb gisteren de invite gehad voor plex cloud. Ik zal er vanavond is mee gaan spelen. Hebben jullie al ervaringen hiermee?
Ik heb vorige week ook een invite ontvangen maar zat te wachten tot dat men Amazon weer ging activeren. Blijkt dat we lang kunnen wachten..
A few weeks ago we shared with you that we’ve had challenges integrating Amazon Drive as a storage option for Plex Cloud. The team has worked tirelessly to address these issues, improve the scalability and performance of our infrastructure, and to expand storage options by introducing support for Google Drive, Dropbox, and Microsoft OneDrive, all of which are working great. Unfortunately, the challenges with Amazon Drive have proven insurmountable at this time, so we have decided to remove Amazon Drive as a storage option for Plex Cloud for the foreseeable future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Lijkt er op dat ze het niet opgelost gaan krijgen ? Best jammer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:01
Ik denk niet dat het aan de issues ligt, eerder aan het feit dat Amazon gebruikers blokkeert nadat men constateert dat er een flinke hoeveel aan content is geupload en/of veel dataverkeer is geconstateerd.

Qua transcoding zullen de Amazon servers het denk ik ook wel extra zwaar hebben.

[ Voor 41% gewijzigd door FREAKJAM op 16-12-2016 10:57 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:58
Hopelijk gaan ze NFS ondersteuning inbouwen in Plex cloud. NAS mounten en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Plex Media Server 1.3.3 is trouwens zojuist ook gereleased voor iedereen.

[ Voor 35% gewijzigd door FREAKJAM op 16-12-2016 11:00 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:23
Xenophoben schreef op woensdag 14 december 2016 @ 08:54:
Ik ook sinds een paar dagen Plex Cloud binnen. Meteen maar eens een deel van mijn muziekcollectie naar OneDrive geupload. Man man man wat een trage upload heeft OneDrive zeg. Voorheen gebruikte ik OneDrive alleen voor documenten en kleinere bestanden maar veel bestanden met een aanzienlijke bestandsgrootte is toch merkbaar traag. Upload gemiddeld 1.5 MB/sec is eigenlijk een beetje te triest van Microsoft. En ja, mijn uploadsnelheid van mijn internetprovider is vele malen hoger dus de bottleneck ligt echt bij Microsoft. Ik ben bang dat het succes van Plex Cloud de clouddiensten zoals Dropbox en OneDrive toch echt de nek om gaan draaien. Ik ga de komende weken de gehele TB op OneDrive gewoon volgooien. Weet iemand hier wat er gebeurd met de TB aan opslag zodra je niet meer betaald aan Microsoft? Wissen ze alles of gaat het zooitje op read/only totdat ik weer aan de gratis 15 Gb opslag zit…?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Laatst online: 01-08-2019
FREAKJAM schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:45:
Ik denk niet dat het aan de issues ligt, eerder aan het feit dat Amazon gebruikers blokkeert nadat men constateert dat er een flinke hoeveel aan content is geupload en/of veel dataverkeer is geconstateerd.

Qua transcoding zullen de Amazon servers het denk ik ook wel extra zwaar hebben.
Hoop niet dat Amazon mij dat flikt. Afgelopen paar weken 30TB vanuit mijn NAS naar ACD gesynced en met plezier het abonnement actief laten worden na de trial omdat ik bijna de inhoud van mijn NAS kwijt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-09 18:33
Ik heb nu een tijdje plex

de addon die ik gebruik is Sub-Zero
Hier heb ik alles ingesteld voor nederlandse en engelse subtitles.

Engelse subtitles doen het meestal wel goed maar de nederlandse subtitles zijn vaak out of synch

Weet iemand een andere goede addon waardoor het beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:17
das het hele probleem met Plex,er is nu een addon in kodi zodat je Plex op kan starten en handmatig ondertitels kan downloaden,is zelfs in de addon een optie beschikbaar zodat plex direct opstart in Kodi..beetje dubbel maar die optie zie ik persoonlijk het liefs in Plex..sub-zerro is aardig maar als het niet de juiste sub er bij pakt heb je een probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 12:51

Puck

W32.Deadcode.A

sgouman schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:48:

Engelse subtitles doen het meestal wel goed maar de nederlandse subtitles zijn vaak out of synch

Dit is de beste addon, voor Plex in ieder geval. Je zou Auto-Sub Bootstrap Bill ernaast kunnen draaien (voor series). Zorgen dat je bestandsnamen een goede structuur hebben (release group + kwaliteit, etc) zal ook helpen bij het vinden van de juiste subs.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
Ik zou ze zelf niet zo heel snel naast elkaar willen zetten ivm de limits van Opensubtitle (200downloads, 250 api calls x 24u) en Addic7ed (dacht 50 downloads max?)
Zonder account kan de limit lager zijn...
ga je er overheen heb je een IP / account ban te pakken voor 24u (of langer)

of je hebt een VIP subscribe op Opensubtitle: 1000 Downloads per 24u ;)

kijk anders ook even hier naar: (media score voor Sub-zero)
https://github.com/pannal/Sub-Zero.bundle/wiki/Media-Score

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Je filenaming is ook belangrijk in deze. Beter hernoem je je episodes niet en verwijderen je de groupname en dergelijke niet.
In short: renaming a media file while dropping info about its content (codecs, formats, language, year ...) will lower the quality of subtitles you get, or even stop you from getting any subtitles at all, depending on your minimum score for episodes or movie subtitles.
Lees ook goed de FAQ door, dan had je het antwoord zelf ook gevonden. (Zo heb ik bovenstaande info ook voor je gevonden).

[ Voor 24% gewijzigd door FREAKJAM op 20-12-2016 11:24 ]

is everything cool?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Ruvetuve schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:57:
Hopelijk gaan ze NFS ondersteuning inbouwen in Plex cloud. NAS mounten en klaar :)
Ik zie deze reactie nu pas, maar dit gaat niet komen. Had zelf een dergelijke vraag gesteld op de Facebook pagina van Plex Benelux. :) Plex Cloud zal dus alleen maar werken vanuit en met de cloud, niet met eigen hosted data in elk geval.

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 20-12-2016 18:53 ]

• Carn82
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-08 20:43
FREAKJAM schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:45:

Als ik het Plex-forum mag geloven: Het schijnen issues te zijn met 'rate limiting' in de Amazon Cloud API. Transcoding lijkt men vanaf Azure te doen.

• Dysmael
  • Laatst online: 01-08-2019
Ruvetuve schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:57:
Hopelijk gaan ze NFS ondersteuning inbouwen in Plex cloud. NAS mounten en klaar
CH40S schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 18:51:
[...]
Ik zie deze reactie nu pas, maar dit gaat niet komen. Had zelf een dergelijke vraag gesteld op de Facebook pagina van Plex Benelux. :) Plex Cloud zal dus alleen maar werken vanuit en met de cloud, niet met eigen hosted data in elk geval.
Dat snap ik even niet; wat is er dan anders? Ik heb nu mijn data op een NAS staan...
Of gaat het om Plex Server in een VM draaien bij Azure/AWS etc ? Want dat lijkt mij toch ook al wel te kunnen.

• CH4OS
  • Niet online
RolfLobker schreef op donderdag 22 december 2016 @ 17:01:
Dat snap ik even niet; wat is er dan anders? Ik heb nu mijn data op een NAS staan...
Of gaat het om Plex Server in een VM draaien bij Azure/AWS etc ? Want dat lijkt mij toch ook al wel te kunnen.
Het gaat inderdaad om Plex Media Server in de cloud, dus niet die je thuis zelf host.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Voor de geïnteresseerden, vandaag is de Plex Media Server Docker image uitgebracht.
https://github.com/plexinc/pms-docker/blob/master/README.md en de getting started guide: http://forums.plex.tv/dis...er-images-getting-started

Dit Docker image is in samenwerking met https://linuxserver.io/ gemaakt. :)

[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 23-12-2016 19:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
Behalve voor gebruikers op Unraid. daar is ie (nog) niet voor... 't zou me trouwens benieuwen of je zonder problemen kan overstappen naar een andere Docker image (met behoud config/bibliotheken etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:57

TheVMaster

Moderator WOS
CH40S schreef op Friday 23 December 2016 @ 19:10:
Voor de geïnteresseerden, vandaag is de Plex Media Server Docker image uitgebracht.
https://github.com/plexinc/pms-docker/blob/master/README.md en de getting started guide: http://forums.plex.tv/dis...er-images-getting-started

Dit Docker image is in samenwerking met https://linuxserver.io/ gemaakt. :)
Cool...eens kijken of ik dat aan de praat krijg op mijn Windows Server 2016 machine...
geenwindows schreef op Friday 23 December 2016 @ 20:26:
Behalve voor gebruikers op Unraid. daar is ie (nog) niet voor... 't zou me trouwens benieuwen of je zonder problemen kan overstappen naar een andere Docker image (met behoud config/bibliotheken etc.)
Lijkt me wel...aangezien je de locatie van je configuratie kunt opvoeren...
-v <path/to/plex/database>:/config The path where you wish Plex Media Server to store its configuration data.

[ Voor 32% gewijzigd door TheVMaster op 23-12-2016 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Laatst online: 04-09 23:17

Hoe heb je deze aan de praat gekregen? Ik krijg de melding "I'm not enabled, please enable me for some of your libraries in your server settings".

Waar ik ook zoek, ik kan niet vinden waar ik het aanzet.

Iemand de gouden tip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
TheVMaster schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 21:23:
Lijkt me wel...aangezien je de locatie van je configuratie kunt opvoeren...
Dat dacht ik ook toen ik van de ene docker naar een andere ging en dat vond Couchpotato toch echt niet oké.
de config zelf bleef idd behouden, maar alle films en historie was toch echt weg.
Plex media server is voor mij nu veel te veel werk om zomaar 'clean' verder te gaan (bibliotheken, kijk historie, metadata etc.)
Uiteraard kan je ook eerst een backup maken en dan testen door de nieuwe docker image er naast te zetten en deze op de huidige Plex folder te zetten..
Ik blijf voorlopig nog ff op de 'linuxserver.io' Docker image :)
Lekkerbek312 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 21:52:
[...]
Hoe heb je deze aan de praat gekregen? Ik krijg de melding "I'm not enabled, please enable me for some of your libraries in your server settings".

Waar ik ook zoek, ik kan niet vinden waar ik het aanzet.

Iemand de gouden tip?
check even je Plex config zelf in -> instellingen > agents > onder 'films: Subzero subtitle agent aanvinken en de instellingen ervan na lopen > onder 'series' exact het zelfde als bij movies alleen hoef je nu niet de instellingen na te lopen want die zijn gelijk.

[ Voor 29% gewijzigd door geenwindows op 23-12-2016 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Laatst online: 04-09 23:17
geenwindows schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 21:52:

check even je Plex config zelf in -> instellingen > agents > onder 'films: Subzero subtitle agent aanvinken en de instellingen ervan na lopen > onder 'series' exact het zelfde als bij movies alleen hoef je nu niet de instellingen na te lopen want die zijn gelijk.
Thanks, dat was het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

Dat ligt aan de sync in de sub of de release (de content), niet zozeer aan Sub-Zero. In Plex kun je het verschil instellen. Je kan eventueel opnieuw downloaden proberen, bijvoorbeeld met Auto-Sub Bootstrap Bill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 08:56
Ik gebruik PmP op mijn tv via een htpc, maar ik heb last van een vervelende bug na de laatste updates.
Iedere keer kan ik opnieuw volledig scherm aanzetten PmP onthoud dit blijkbaar niet meer.

Nog iemand hier last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

geenwindows schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 21:52:
[...]

Dat dacht ik ook toen ik van de ene docker naar een andere ging en dat vond Couchpotato toch echt niet oké.
de config zelf bleef idd behouden, maar alle films en historie was toch echt weg.
Plex media server is voor mij nu veel te veel werk om zomaar 'clean' verder te gaan (bibliotheken, kijk historie, metadata etc.)
Uiteraard kan je ook eerst een backup maken en dan testen door de nieuwe docker image er naast te zetten en deze op de huidige Plex folder te zetten..
Ik blijf voorlopig nog ff op de 'linuxserver.io' Docker image :)

[...]

Zojuist geprobeerd door een copy van m'n config map te maken.

Werkt allemaal prima! Het enige wat ik moest doen was bij mijn libraries even het pad veranderen, maar als je ze op dezelfde plek mount als wat het mountpad nu al is zul je dat niet eens hoeven te doen.

PLEX_UID en PLEX_GID zetten is ook handig als je al een user had op je systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
XiN-eViL schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 13:50:
[...]

Zojuist geprobeerd door een copy van m'n config map te maken.

Werkt allemaal prima! Het enige wat ik moest doen was bij mijn libraries even het pad veranderen, maar als je ze op dezelfde plek mount als wat het mountpad nu al is zul je dat niet eens hoeven te doen.

PLEX_UID en PLEX_GID zetten is ook handig als je al een user had op je systeem.
thnx! Mocht de Linuxserver.io docker image er ooit mee ophouden dan weet ik in ieder geval dat het zonder veel trammelant kan worden veranderd.
(want de media/meta data, bibliotheken en kijkhistorie weer goed krijgen is toch best wel een (...)klus, zeker voor de à technische externe users)

offtopic:
Docker beheer is op Unraid echt kinderspel met de Community Applications plug-in, PUID en PGID staan in de image al ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Plex Inc pakt geloof ik uit met kerst. Vandaag is de Plex Media Server released die support heeft voor hardware encoding, gezien de release die gedaan is, gok ik op Quick Sync support, geen idee of NVENC of VCE support er in zit. Weliswaar alleen voor x264 en HEVC content, maar toch. :) Fijn voor veel NASjes o.a.

Er is een post op het forum van verschenen: https://forums.plex.tv/di...transcoding-preview-1-4-0

Nadeel; de feature is momenteel Plex Pass houder only.

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 24-12-2016 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Ben bang dat niet iedereen er van kan profiteren omdat veel mensen Plex virtueel draaien (waaronder ik). Je kunt natuurlijk je GPU doorgeven naar je VM, maar ik heb geen GPU in mijn server. Desalniettemin de update geinstalleerd en de optie aangezet, moet nog in de logging kijken of het werkt:
hardware transcoding: enabled, but no hardware decode accelerator found
Ben wel van plan over te stappen naar RancherOS met Docker dus wellicht heb ik er in de toekomst meer profijt van :-)

[ Voor 15% gewijzigd door FREAKJAM op 25-12-2016 11:47 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:26
Omdat Plex transcoding teveel CPU eet van mijn NAS en dus geen vloeiend beeld oplevert, heb ik dit weekend een beetje geëxperimenteerd met Plex onder een Debian VPS bij TransIP. De setup:
- Synology DS1512+ die thuis staat en fungeert als download station.
- OpenVPN connectie van VPS naar Synology, en schijven gemount via NFS.
- Plex geïnstalleerd op VPS onder Debian Jessie.

Ik begon met een 1 core VPS (met 1GB geheugen) en dit leverde een wat stotterend beeld op. Hierna de VPS geüpgrade naar een 2 core met 4GB geheugen. Dit levert verrassend genoeg een prima setup. Het zal vast schelen dat ik thuis 250mbit symmetrisch heb, want de data gaat immers 2x over het netwerk (1x ruwe data van NAS naar VPS en het getranscode beeld weer van VPS naar media device). Maar het gaat erg vloeiend en zelfs de initiële inventarisatie van mijn library ging erg snel.

Het enige nadeel is dat TransIP een datalimiet heeft van 5000GB per maand, ik zit hier nog lang niet van in de buurt maar het zal deze maand blijken in hoeverre ik daar genoeg aan heb. Anders verhuis ik de VPS naar een andere aanbieder zonder datalimiet (bijvoorbeeld Strato).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

zjeeraar84 schreef op maandag 26 december 2016 @ 10:39:
Omdat Plex transcoding teveel CPU eet van mijn NAS en dus geen vloeiend beeld oplevert, heb ik dit weekend een beetje geëxperimenteerd met Plex onder een Debian VPS bij TransIP. De setup:
- Synology DS1512+ die thuis staat en fungeert als download station.
- OpenVPN connectie van VPS naar Synology, en schijven gemount via NFS.
- Plex geïnstalleerd op VPS onder Debian Jessie.

Ik begon met een 1 core VPS (met 1GB geheugen) en dit leverde een wat stotterend beeld op. Hierna de VPS geüpgrade naar een 2 core met 4GB geheugen. Dit levert verrassend genoeg een prima setup. Het zal vast schelen dat ik thuis 250mbit symmetrisch heb, want de data gaat immers 2x over het netwerk (1x ruwe data van NAS naar VPS en het getranscode beeld weer van VPS naar media device). Maar het gaat erg vloeiend en zelfs de initiële inventarisatie van mijn library ging erg snel.

Het enige nadeel is dat TransIP een datalimiet heeft van 5000GB per maand, ik zit hier nog lang niet van in de buurt maar het zal deze maand blijken in hoeverre ik daar genoeg aan heb. Anders verhuis ik de VPS naar een andere aanbieder zonder datalimiet (bijvoorbeeld Strato).
Op welke clients speel je je welke content? Mss makkelijker om je clients compatible te maken met je content?

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
azz_kikr schreef op maandag 26 december 2016 @ 16:03:
[...]

Op welke clients speel je je welke content? Mss makkelijker om je clients compatible te maken met je content?
Op Chromecast, PS4, iPad, iPhone, browsers, van alles dus eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minitrue
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 22:36
Snel vraagje: Zijn er hier (plex pass) gebruikers die de foto-functie van Plex gebruiken?
Ik wil 'm best eens proberen, maar heb niet zo'n zin om m'n hele fotodatabase te laten inladen als blijkt dat het prut is. Op de website van Plex blijkt er toch maar weinig uitleg te staan, sowieso.

Niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
minitrue schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:13:
Snel vraagje: Zijn er hier (plex pass) gebruikers die de foto-functie van Plex gebruiken?
Ik wil 'm best eens proberen, maar heb niet zo'n zin om m'n hele fotodatabase te laten inladen als blijkt dat het prut is. Op de website van Plex blijkt er toch maar weinig uitleg te staan, sowieso.
Dat is niks spannends aan. Weinig tot geen mogelijkheden. Alleen slideshow en behoorlijk kaal. Geen leuke effecten. Gewoonweg saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ja het foto gedeelte is een beetje een ondergeschoven kindje. Het muziek gedeelte eigenlijk ook, de UI design is van het niveau "we hebben het featurelijstje afgewerkt, maar meer ook niet", en de performance met grote libraries is ronduit slecht (vooral op mobile clients is een snelle text-only UI broodnodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Volgens Variety is vrijdag Plex Pass 50% korting via Amazon. Bron: http://variety.com/2016/d...n-digital-day-1201949190/

• CH4OS
  • Niet online
FREAKJAM schreef op zondag 25 december 2016 @ 11:45:
Ben bang dat niet iedereen er van kan profiteren omdat veel mensen Plex virtueel draaien (waaronder ik). Je kunt natuurlijk je GPU doorgeven naar je VM, maar ik heb geen GPU in mijn server. Desalniettemin de update geinstalleerd en de optie aangezet, moet nog in de logging kijken of het werkt
Ik draai Plex ook virtueel. Ik weet echter niet in hoeverre GPU encoding ondersteund wordt. Ik dacht dat het momenteel enkel Quick Sync is, dus wordt het zelfs gelimiteerd tot Intel CPU's. :) Geen idee of de iGPU middels passthrough door te zetten is naar de VM, zou wel tof zijn, hahaha. Zit ergens wel te twijfelen, om dan misschien mijn server om te gaan zetten, al zit ik momenteel op een systeem wat gebaseerd is op ESXi. Aan de andere kant vind ik het wel een hoop gedoe voor een experimentele feature. Ook heb ik de hardware encoding niet echt nodig, eigenlijk. Een toffe feature om eens een keer mee te gaan spelen, maar hoeft wat mij betreft nog niet.

Momenteel heb ik een i5 3570 in mijn server zitten, wat ik volgend jaar hoop te upgraden naar een i7 4790. :) Aan CPU power dus geen gebrek.

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-08 00:16
Jelv schreef op woensdag 28 december 2016 @ 20:58:
Volgens Variety is vrijdag Plex Pass 50% korting via Amazon. Bron: http://variety.com/2016/d...n-digital-day-1201949190/
Volgens Techcrunch gaat het om de "Plex Pass annual subscription". Geen lifetime dus helaas.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
Dus inderdaad, alleen vandaag 1 jaar Plex Pass voor 20 USD bij Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
jooncheez schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 17:56:
Dus inderdaad, alleen vandaag 1 jaar Plex Pass voor 20 USD bij Amazon.
alleen voor android gebruikers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
ErwinJ schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 18:39:
[...]

alleen voor android gebruikers ?
Het betreft een in app aankoop in de plex app, die je via de Amazon app store moet installeren. Ik denk dat die appstore er inderdaad niet is voor ios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Ik weet niet of deze post al voorbij gekomen was maar er is een beta met hardware acc. transcoding
https://forums.plex.tv/di...nscoding-preview-1-4-0/p1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Xenophoben schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:20:
Ik weet niet of deze post al voorbij gekomen was maar er is een beta met hardware acc. transcoding
https://forums.plex.tv/di...nscoding-preview-1-4-0/p1
Link was al voorbij gekomen inderdaad. :) Ik heb de versie draaien, maar verder nog niet gekeken, om eerlijk te zijn. Ik denk ook niet dat ik er gebruik van kan maken, aangezien ik Plex in een VM heb draaien. :) Wel zit ik te twijfelen of ik mijn VM ga omzetten of dat ik wellicht een klein servertje speciaal voor Plex erbij ga draaien, zodat ik w'el kan testen hiermee, al vind ik een systeem ervoor aanschaffen wat veel worden van het goede en ik denk dat de stroomrekening het ook niet leuk gaat vinden... ;)

Gisteren kreeg ik een invite voor de Plex Cloud beta. Kort mee bezig geweest, ik heb de instance enkel een naam gegeven en heb storage gekoppeld, nu nog even content erop zetten. Wat me wel opvalt is dat je niet zelf cloud storage kan toevoegen (bijvoorbeeld op basis van WebDav), anders had ik bijvoorbeeld mijn Stack willen toevoegen en kijken hoe dat werkt in combinatie met Plex Cloud.

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 05-01-2017 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Ja dat is inderdaad wel erg jammer.... Ook viel me op dat onedrive for business niet mogelijk was ( personal wel )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
CH40S schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:33:
[...]
Link was al voorbij gekomen inderdaad. :) Ik heb de versie draaien, maar verder nog niet gekeken, om eerlijk te zijn. Ik denk ook niet dat ik er gebruik van kan maken, aangezien ik Plex in een VM heb draaien. :) Wel zit ik te twijfelen of ik mijn VM ga omzetten of dat ik wellicht een klein servertje speciaal voor Plex erbij ga draaien, zodat ik w'el kan testen hiermee, al vind ik een systeem ervoor aanschaffen wat veel worden van het goede en ik denk dat de stroomrekening het ook niet leuk gaat vinden... ;)

Gisteren kreeg ik een invite voor de Plex Cloud beta. Kort mee bezig geweest, ik heb de instance enkel een naam gegeven en heb storage gekoppeld, nu nog even content erop zetten. Wat me wel opvalt is dat je niet zelf cloud storage kan toevoegen (bijvoorbeeld op basis van WebDav), anders had ik bijvoorbeeld mijn Stack willen toevoegen en kijken hoe dat werkt in combinatie met Plex Cloud.
Klopt het nou dat je voor Plex Cloud niet zelf meer een Plex Media Server hoeft te draaien? Dat lijkt me wel ideaal namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
jooncheez schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:18:
Klopt het nou dat je voor Plex Cloud niet zelf meer een Plex Media Server hoeft te draaien? Dat lijkt me wel ideaal namelijk...
Dat klopt. De storage moet je ook via clouddiensten (zoals Google Drive en Dropbox) regelen. Lokale storage kan daarbij dus niet gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
CH40S schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:56:
[...]
Dat klopt. De storage moet je ook via clouddiensten (zoals Google Drive en Dropbox) regelen. Lokale storage kan daarbij dus niet gebruikt worden.
Interessant. Ik heb nog zat ruimte op Google Drive, nu alleen nog een invite krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

CH40S schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:56:
[...]
Heeft iemand dat al getest? Zit er ene of andere limiet op van cpu usage ofso?
Ik heb aardige collectie in HEVC staan en daar moeten meeste cpu-tjes toch redelijk wat op zweten als ze moeten transcoden. Wordt helemaal leuk als er 10 mensen dit gaan kijken op 1 plex account ^^

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:31

mwa

Ik heb een invite gekregen, maar weet niet zo goed hoe ik mijn hosting zou moeten regelen. Zelf heb ik nu een 12TB server draaien (met een NUC erbij waarop de Plex server draait). Als je dit soort storage in de Cloud zou moeten draaien, ben je honderden euro's per maand kwijt. En zover ik zie is de onbeperkte storage mogelijkheid van Amazon niet meer een optie voor Plex Cloud :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
dialmformark schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:59:
Ik heb een invite gekregen, maar weet niet zo goed hoe ik mijn hosting zou moeten regelen. Zelf heb ik nu een 12TB server draaien (met een NUC erbij waarop de Plex server draait). Als je dit soort storage in de Cloud zou moeten draaien, ben je honderden euro's per maand kwijt. En zover ik zie is de onbeperkte storage mogelijkheid van Amazon niet meer een optie voor Plex Cloud :(
Ja voor zulke hoeveelheden is het jammer dat Amazon niet meer goed werkt. Ik heb normaal maximaal 100GB in Plex staan. Bijna alles x265 en ik verwijder het weer als ik het heb gekeken. Gelukkig heb ik nog meer dan 100GB vrij in Google Drive.

Ik geloof trouwens dat je gewoon een zakelijke Google Drive kan nemen (G-Suite). Unlimited storage voor 10 dollar per maand:

https://www.reddit.com/r/.../5kamuv/google_unlimited/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
azz_kikr schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:56:
Heeft iemand dat al getest? Zit er ene of andere limiet op van cpu usage ofso?
Zover ik weet zit hier (nog) geen limiet op, gedurende de beta. Ik zal kijken of ik hier wat meer informatie over kan vinden.
Ik heb aardige collectie in HEVC staan en daar moeten meeste cpu-tjes toch redelijk wat op zweten als ze moeten transcoden. Wordt helemaal leuk als er 10 mensen dit gaan kijken op 1 plex account ^^
Ik begrijp even niet wat je met jouw laatste zin bedoeld. Aantal accounts maakt natuurlijk niet uit. Plex Cloud draait in een cloud van Amazon, CPU power is er dus ruim voldoende. Om te kijken hoe de exacte impact is, denk ik dat ze dit gedurende de beta test niet limieteren. Wie weet hoe dit eruit gaat zien als Plex Cloud uit de beta komt.
Ik blijf echter hopen dat ik lokale storage kan gaan koppelen aan de Plex Cloud, dan zou ik zeker als Plex Cloud uit de beta komt dat gaan gebruiken in plaats van mijn VM, vind het dan ook niet eens zo heel erg om er voor te moeten betalen, ondanks mijn Plex Pass.
dialmformark schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:59:
Klopt, die is er tussenuit gehaald, vanwege snelheids- en/of stabiliteitsproblemen.

[ Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 05-01-2017 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Ik kan bij cloudsync niet kiezen uit OneDrive.

Ik dacht dat deze ook gebruikt kon worden ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FREAKJAM
CH40S schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:39:
[...]
Plex Cloud draait in een cloud van Amazon, CPU power is er dus ruim voldoende.
Incorrect, het wordt gehost in Microsoft Azure.
The datacenters for Plex Cloud are currently located in Dublin Ireland and Richmond USA.

ric.plex.services = Richmond USA
ams.plex.services = Dublin Ireland.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Oh, dat wist ik niet, dacht dat eerst AWS was voor zowel de storage als de Plex Cloud servers zelf. :) Maar misschien dat men overgestapt is door de problemen met Amazon? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
ErwinJ schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 18:45:

Ik weet het niet zeker, maar misschien ben je in de wat met Plex cloud? Dat is niet hetzelfde als cloudsync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
CH40S schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 00:05:
[...]
Oh, dat wist ik niet, dacht dat eerst AWS was voor zowel de storage als de Plex Cloud servers zelf. :) Maar misschien dat men overgestapt is door de problemen met Amazon? :)
Zover ik weet draaide het eerst op AWS ja, maar aangezien daar nu problemen mee zijn gebruiken ze Azure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
CH40S schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 00:05:
[...]
Men denkt dat het altijd op Azure heeft gedraaid, maar zeker weten doe ik het zelf ook niet.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
ErwinJ schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 18:45:

Helaas, die wordt niet ondersteund voor Cloud Sync, enkel Box, Dropbox en Google Drive. Voor Plex Cloud is er wel support voor OneDrive.

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 06-01-2017 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
CH40S schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 08:55:
[...]
Helaas, die wordt niet ondersteund voor Cloud Sync, enkel Box, Dropbox en Google Drive. Voor Plex Cloud is er wel support voor OneDrive.
Ik moet wachten op een invite zo te zien.
Ik had me ervoor aangemeld maar duurt me te lang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 11:11
Ik heb sinds kort plex en heb een probleem.

In eerste instantie met oude tv en router draaide alles prima. Nu kan ik echter niet inloggen mijn de plex server. Niet via laptop, tv of iPhone. Geselecteerde server is niet bereiknaar :-(

Ik heb een modem met daaraan gekoppeld een TP-link AC 3200.
De server is mijn windows 10 pc, deze is verbonden met mijn TP-link via wifi 5ghzA.
Of ik nou op mijn andere device (laptop/iPhone/tv) op wifi 5ghzA, B of 2.4 GHz band veranderd niks aan de situatie.

Ik heb reeds al geprobeerd:
In plex:
-beveiligde verbindingen uit te schakelen
- IPv6 aan te zetten
- GDM is actief alsmede HTTCP pipelining.

Zelf heb ik het idee dat het mogelijk aan mijn router ligt, echter weet ik niet zo goed wat ik daaraan qua instellingen zou moeten veranderen om dit op te lossen? Heb al wat geprutst maar kom niet heel veel verder :+

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Brik schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:41:
Ik heb sinds kort plex en heb een probleem.

In eerste instantie met oude tv en router draaide alles prima. Nu kan ik echter niet inloggen mijn de plex server. Niet via laptop, tv of iPhone. Geselecteerde server is niet bereiknaar :-(

Ik heb een modem met daaraan gekoppeld een TP-link AC 3200.
De server is mijn windows 10 pc, deze is verbonden met mijn TP-link via wifi 5ghzA.
Of ik nou op mijn andere device (laptop/iPhone/tv) op wifi 5ghzA, B of 2.4 GHz band veranderd niks aan de situatie.

Ik heb reeds al geprobeerd:
In plex:
-beveiligde verbindingen uit te schakelen
- IPv6 aan te zetten
- GDM is actief alsmede HTTCP pipelining.

Zelf heb ik het idee dat het mogelijk aan mijn router ligt, echter weet ik niet zo goed wat ik daaraan qua instellingen zou moeten veranderen om dit op te lossen? Heb al wat geprutst maar kom niet heel veel verder :+

Iemand een idee?
Voor externe toegang zul je poort 32400 in je router moeten forwarden naar de computer die PMS draait. Volgens mij moet dit ook als je via plex.tv inlogt, ook al zit je in je eigen netwerk.

Je kunt anders sowieso in Plex Player apps (TV, telefoon, etc) de oude server verwijden en opnieuw laten scannen, waarschijnlijk is het IP adres veranderd van je server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
Puck schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:48:
[...]

Voor externe toegang zul je poort 32400 in je router moeten forwarden naar de computer die PMS draait. Volgens mij moet dit ook als je via plex.tv inlogt, ook al zit je in je eigen netwerk.

Je kunt anders sowieso in Plex Player apps (TV, telefoon, etc) de oude server verwijden en opnieuw laten scannen, waarschijnlijk is het IP adres veranderd van je server.
Heb ik geprobeerd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JyFYHN54RqpzMb2PF7sV96F9/thumb.jpg

Als ik in server settings bij plex externe toegang aanvink krijg ik de volgende melding
"Je server is ingelogd op Plex maar is onbereikbaar van buiten je netwerk. Meer informatie
Tip: Het lijkt erop dat je server verbonden is met internet via meerdere routers of andere netwerk apparaten. Probeer het direct te verbinden met het hoofd apparaat, of bekijk onze support site voor meer informatie over hulp bij "Double-NAT" scenarios. Lees meer "

Ik weet echter niet zo goed hoe ik dit probleem moet oplossen? En is het wel nodig, ik wil nl alleen binnen mijn eigen netwerk toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Brik schreef op zondag 8 januari 2017 @ 10:48:
[...]

Heb ik geprobeerd.
[afbeelding]

Als ik in server settings bij plex externe toegang aanvink krijg ik de volgende melding
"Je server is ingelogd op Plex maar is onbereikbaar van buiten je netwerk. Meer informatie
Tip: Het lijkt erop dat je server verbonden is met internet via meerdere routers of andere netwerk apparaten. Probeer het direct te verbinden met het hoofd apparaat, of bekijk onze support site voor meer informatie over hulp bij "Double-NAT" scenarios. Lees meer "

Ik weet echter niet zo goed hoe ik dit probleem moet oplossen? En is het wel nodig, ik wil nl alleen binnen mijn eigen netwerk toegang.
Beide routers hebben waarschijnlijk NAT ingesteld. Je wilt 1 router echt de router functies geven (NAT, DHCP, etc) en de ander moet eigenlijk gewoon dom het internet doorgeven aan de hoofdrouter. Niet alleen voor Plex trouwens, dit kan meer netwerk problemen veroorzaken.

Ik heb geen ervaring met beide routers, maar ik zou op je beste router (TP-Link) DHCP server en NAT instellen. De andere (router modem?) kun je het beste in bridge modus zetten, of in ieder geval DHCP server en NAT uit. Kijk anders ook even in Het Grote Poortmappingsverhaal.

Poort 32400 moet je dan in de TP-Link verwijzen naar het IP adres van de server. In je screenshot zie ik niet waar je een IP kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
Puck schreef op zondag 8 januari 2017 @ 11:00:
[...]

Beide routers hebben waarschijnlijk NAT ingesteld. Je wilt 1 router echt de router functies geven (NAT, DHCP, etc) en de ander moet eigenlijk gewoon dom het internet doorgeven aan de hoofdrouter. Niet alleen voor Plex trouwens, dit kan meer netwerk problemen veroorzaken.

Ik heb geen ervaring met beide routers, maar ik zou op je beste router (TP-Link) DHCP server en NAT instellen. De andere (router modem?) kun je het beste in bridge modus zetten, of in ieder geval DHCP server en NAT uit. Kijk anders ook even in Het Grote Poortmappingsverhaal.

Poort 32400 moet je dan in de TP-Link verwijzen naar het IP adres van de server. In je screenshot zie ik niet waar je een IP kan instellen?
Heb modem nu in bridge modus gezet. Mag nog niet baten. Geloof dat ik me maar eens moet gaan inlezen in poort triggering (niet zo veel ervaring mee echter :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-09 12:13
Mijn server was laatst ook opeens onvindbaar in mijn lokale netwerk. Kon maar niet vinden waar het aan lag, tot ik handmatig de laatste update op de server installeerde. Toen werkte alles meteen weer als vanouds.

Misschien proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Brik schreef op zondag 8 januari 2017 @ 11:11:
[...]

Heb modem nu in bridge modus gezet. Mag nog niet baten. Geloof dat ik me maar eens moet gaan inlezen in poort triggering (niet zo veel ervaring mee echter :/ )
Poort wel kunnen fowarden naar juiste IP adres waar PMS draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:41
Wat staat bij Plex web / settings / server / remote access vermeld? Heb je daar de juiste poort vastgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
Ik heb nu het volgende geprobeerd.

Bridge in modem aangezet. In plex settings geeft hij nu ook geen double NAT probleem meer aan.

Verder:
PMS server (PC) statisch ip gegeven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bQwEmiLVZvEobsShtLxNlqKn/thumb.jpg

Klopt dat zo?

Dan kan ik in de modem bij port forwarding geen ip adres opgeven, wel bij virtual servers :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/W6JMR5GpbsOIoHPqpWShfp1s/thumb.jpg

Na dit gedaan te hebben stond in plex even dat hij verbonden was mij internet, echter na 1 min sprong alles weer op rood :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9AfmUJ7ZhDM0QA85x2rdF7ZM/thumb.jpg

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Die settings lijken goed te staan.

Wat staat er bij Plex > Settings > Network? Staat secure connection op "preferred"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:18
[verwijderd]

[ Voor 89% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Mar.tin schreef op zondag 8 januari 2017 @ 12:53:
Zijn er meer mensen die momenteel een 503 ontvangen bij https://app.plex.tv/web/app ?
Werkt prima hier.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:18
[verwijderd]

[ Voor 93% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
Puck schreef op zondag 8 januari 2017 @ 12:38:
Die settings lijken goed te staan.

Wat staat er bij Plex > Settings > Network? Staat secure connection op "preferred"?
Die had ik al uitgeschakeld. Maar mag niet baten. Pff waar zou t probleem nog aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Sowieso zou de server in je lokale netwerk te zien moeten zijn, ook zonder portforwarding (mits "Enable local network discovery (GDM)" aangevinkt staat). Er staat ook niks in de block-list e.d. bij "Network" settings? Alles zit op hetzelfde subnet mask in je netwerk? Al geprobeerd om in je media-players de oude server te verwijderen en opnieuw te scannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 20:34

Winkiller

De Mopperpot

Brik schreef op zondag 8 januari 2017 @ 14:51:
[...]

Pff waar zou t probleem nog aan kunnen liggen?
Ik had ooit zoiets met Plex en de PS4, ik maakte een aparte gebruiker voor Plex met dezelfde gebruikersnaam als waar mijn PS4 mee werkt en toen werkte Plex via de PS4 weer. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:31
Ik ben benieuwd naar de hardware transcoding functie. Hoop dat we dan wel snel zien dat het ook op een Synology NAS werkt. In het Plex forum wordt wel gerapporteerd dat de beeldkwaliteit van hardware transcoding op de enige ondersteunde NAS van WD tegenvalt. Ze waarschuwen hier ook voor in de openingspost van het topic wat hierboven gelinkt staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
Puck schreef op zondag 8 januari 2017 @ 14:59:
Sowieso zou de server in je lokale netwerk te zien moeten zijn, ook zonder portforwarding (mits "Enable local network discovery (GDM)" aangevinkt staat). Er staat ook niks in de block-list e.d. bij "Network" settings? Alles zit op hetzelfde subnet mask in je netwerk? Al geprobeerd om in je media-players de oude server te verwijderen en opnieuw te scannen?
-GDM staat aan.
- Zie niks geblocked staan.
- Oude server verwijderd op mijn media players, kan nieuwe server niet vinden.....

Na nog wat gepruts staat in een keer op de pc alles op groen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jHvFPcfuWn8RYghu4ECwdrHz/thumb.jpg

Echter lukt het nog steeds niet vanaf een andere player in te loggen ??

En na 3 min staat ie weer op 'niet beschikbaar'

[ Voor 21% gewijzigd door Brik op 08-01-2017 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-09 10:14
Er is sinds eind december een preview van de 1.4 versie waarin hardware matige support voor x264 is :-)
http://forums.plex.tv/dis...ding-preview-1-4-0#latest

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:08
knights16 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 21:59:
Er is sinds eind december een preview van de 1.4 versie waarin hardware matige support voor x264 is :-)
http://forums.plex.tv/dis...ding-preview-1-4-0#latest
Als non plexpass member heb je niets aan die links...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
ErwinJ schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:57:
[...]

Ik moet wachten op een invite zo te zien.
Ik had me ervoor aangemeld maar duurt me te lang :P
Ik heb inmiddels Plex Cloud werkend, nu 300 Gb aan muziek geüpload (moet nu 700 Gb met tempo van gemiddeld 3,2 MB/s...) maar het scannen van de bibliotheek blijft eindeloos doorgaan en is supertraag. Het huidige tempo waarin dit nu gaat houdt ongeveer in dat ie over een half jaar wel een keertje klaar is. Ik laat Plex maar z'n gang gaan en upload af en toe wat naar de OneDrive tot ie vol zit. Daarna stop ik met betalen aan Microsoft en hopelijk blijft de gehele inhoud van de OneDrive mooi staan als read-only… ik heb geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_IggY
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 11:08
Draai plex nu al een tijdje op m'n NAS maar merk toch dat die net te traag is.
Nu wil ik een home server aan gaan schaffen voor Plex. Maar wellicht ook andere zaken erop draaien?

Weten jullie of er guides / best buys zijn voor zo'n home server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
Hier op GOT zoeken op "plex" (zijn aardig wat topic te vinden voor Plex servers ;)
Het grote zuinige server topic - deel 2
Het grote DIY RAID NAS topic deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
tweak_IggY schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:01:
Draai plex nu al een tijdje op m'n NAS maar merk toch dat die net te traag is.
Nu wil ik een home server aan gaan schaffen voor Plex. Maar wellicht ook andere zaken erop draaien?

Weten jullie of er guides / best buys zijn voor zo'n home server?
Heb je al eens nagedacht om Plex te draaien op een VPS?
Ik heb een OpenVPN tunnel gebouwd tussen mijn VPS bij TransIP (als VPN client) en mijn Synology NAS (als VPN server). Over deze tunnel heb ik een mount gemaakt, en kan dus films/series die op mijn NAS staan benaderen. Die stream ik vervolgens.

Je moet wel een paar overwegingen doen:
- Je moet flinke upload hebben (ik heb 250MB down/up glasvezel).
- Je moet goed nadenken over security (denk dat ik dat met OpenVPN wel redelijk gedaan heb)
- Je maandelijke kosten moeten uitkomen (ik had deze VPS al voor andere doeleinden, heb hem voor Plex geupgrade naar een dual core, dus het kost me een tientje per maand).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Je kan ook je NAS verpatsen, en een simpele NAS bouwen met een (Kaby Lake) Pentium G4560 erin, dat geeft je genoeg transcoding performance voor alles wat je nodig hebt.

Idealiter had je dat gedaan voordat je die eerste NAS kocht :) maar goed, achteraf kijk je de koe...

Dan heb je nodig voor een budget zelfbouw NAS:
- die Pentium G4560 (73 euro)
- een S1151 mobo, liefst met M.2 of mSATA slot (vanaf 65 euro, check wel of er een update is voor Kaby Lake chips)
- een kleine M.2 of mSATA SSD kaart voor je OS, zeg 64 GB (vanaf 35 euro)
- een enkel reepje geheugen, 4GB is voor een Plex/file server wel genoeg (20 euro)
- een behuizing/voeding (kan je overal wel wel voor bijna niks vinden)

Als OS kan je Linux doen, of een Windows licensie als je die nog ergens hebt. OS X kan ook, maar dan moet je bij Skylake chips met HD530 (oftewel, de G4500) blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
In de categorie: W. T. F.?

Afgelopen weken had ik regelmatig dat Plex raar deed, 'watched' bleef soms niet hangen soms wel, soms kon ik een serie niet vinden soms wel. Schiet mij maar lek...

<lampje>

Ik heb een poosje terug nieuwe backups op mijn oude server gezet en houdt dat weer een beetje beter bij.

OP DIE SERVER DRAAIDE VROEGAH PLEX SERVER

Met dezelfde naam...

Note to self: na een successvolle verhuizing van Plex server niet de oude alleen maar uitzetten, dan gaat ie na een reboot weet AAN en heb je dus 2 servers op je netwerk met dezelfde naam...

:Z :Z :Z :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 08:40
Ik ben mee een beetje aan het orienteren op Plex. Ik wil het voornamelijk gebruiken om mijn fotocollectie makkelijk te ontsluiten en om mijn homevideo's te bekijken. En dan alleen lokaal, dus niet op afstand of van buitenshuis. Ik heb dus ook geen account nodig bij Plex.

Waar ik echter nog niet helemaal de vinger achter krijg is of er in dat geval wel informatie (bijvoorbeeld de mapnamen en bestandsnamen) via de server van Plex lopen of dat dat allemaal binnen mijn lokale netwerk blijft. Kan iemand daar iets over zeggen?

En als dat wel zo gaat (dus via de servers van Plex) weet iemand dan een alternatief waarmee ik kan bereiken wat ik wil zonder dat er iets gedeeld hoeft te worden met een externe server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
Plex Media server zonder account kan, het blijft dan ook volledig binnen je netwerk. alleen kun je dan niet de clients gebruiken (Android/ios app, en volgens mij ook de Plex Home Theater/PMP werken dan niet) Via Plex web werkt het dan wel prima (gewoon te bereiken via je lokale ip adres van de host.)

Maar puur voor fotocollectie en homevideo's denk ik niet dat Plex iets voor je is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 08:40
Ok, dat is duidelijk. Kun je een alternatief aanraden dat beter is toegespitst op wat ik wil doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
hmja, niet echt eigenlijk...
Foto's heb ik zelf in owncloud staan zodat het met al m'n apparaten synct. idem voor simpele filmpjes...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
kadoendra schreef op zondag 15 januari 2017 @ 12:52:
Ok, dat is duidelijk. Kun je een alternatief aanraden dat beter is toegespitst op wat ik wil doen?
Mocht je een Synology NAS hebben (of overwegen om 1 te kopen), Photostation is een heel mooi ding voor je foto's. Gaat het alleen om je foto's, hoef je niet eens een krachtige (nieuwe) Synology te nemen, een 2e hands van V&A voldoet dan ook prima. Cloud sync erop voor je backups naar een cloud dienst en je bent goed voorzien voor wat betreft je foto's en wat filmpjes.
Pagina: 1 ... 10 ... 42 Laatste