Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:43
zjeeraar84 schreef op maandag 26 december 2016 @ 10:39:
Omdat Plex transcoding teveel CPU eet van mijn NAS en dus geen vloeiend beeld oplevert, heb ik dit weekend een beetje geëxperimenteerd met Plex onder een Debian VPS bij TransIP. De setup:
- Synology DS1512+ die thuis staat en fungeert als download station.
- OpenVPN connectie van VPS naar Synology, en schijven gemount via NFS.
- Plex geïnstalleerd op VPS onder Debian Jessie.

Ik begon met een 1 core VPS (met 1GB geheugen) en dit leverde een wat stotterend beeld op. Hierna de VPS geüpgrade naar een 2 core met 4GB geheugen. Dit levert verrassend genoeg een prima setup. Het zal vast schelen dat ik thuis 250mbit symmetrisch heb, want de data gaat immers 2x over het netwerk (1x ruwe data van NAS naar VPS en het getranscode beeld weer van VPS naar media device). Maar het gaat erg vloeiend en zelfs de initiële inventarisatie van mijn library ging erg snel.

Het enige nadeel is dat TransIP een datalimiet heeft van 5000GB per maand, ik zit hier nog lang niet van in de buurt maar het zal deze maand blijken in hoeverre ik daar genoeg aan heb. Anders verhuis ik de VPS naar een andere aanbieder zonder datalimiet (bijvoorbeeld Strato).
Mijn Plex server draait ook op een VPS bij TransIP. Ook mijn storage (2TB voor € 10 pm) heb ik gewoon daar ondergebracht, wat voor mij voorlopig wel voldoende is. Zodoende hoef ik de mediacollectie niet bij mij thuis te bewaren. Wellicht een idee voor mensen die niet meer dan 2TB storage nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaCookie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
sylvesterrr schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:22:
[...]

Mijn Plex server draait ook op een VPS bij TransIP. Ook mijn storage (2TB voor € 10 pm) heb ik gewoon daar ondergebracht, wat voor mij voorlopig wel voldoende is. Zodoende hoef ik de mediacollectie niet bij mij thuis te bewaren. Wellicht een idee voor mensen die niet meer dan 2TB storage nodig hebben?
Daar zat ik ook over na te denken, wanneer je dit alleen voor Plex gebruikt vind ik het wel behoorlijk prijzig. Je moet ook nog eens 10€/maand voor een VPS rekenen + 10€/maand voor 2 TB opslag. Dit komt dan uit op €240 per jaar. Wanneer je van plan bent om langer dan 2 jaar een Plex server te draaien, lijkt het mij beter om je eigen server op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:43
MegaCookie schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:17:
[...]

Daar zat ik ook over na te denken, wanneer je dit alleen voor Plex gebruikt vind ik het wel behoorlijk prijzig. Je moet ook nog eens 10€/maand voor een VPS rekenen + 10€/maand voor 2 TB opslag. Dit komt dan uit op €240 per jaar. Wanneer je van plan bent om langer dan 2 jaar een Plex server te draaien, lijkt het mij beter om je eigen server op te zetten.
Klopt helemaal. Het is dat ik die VPS ook voor andere doeleinden gebruik, anders zou het inderdaad prijzig worden. De bigstorage gebruik ik wel alleen voor Plex.

Voor ik die VPS had had ik een overkill Linux server die continu (24/7) ~175W slurpte. :$ Daar bespaar ik ook enorm op. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 11:01
Ik gebruik een Plex Android App om een film via mijn Plex server naar mijn Chrome Cast te streamen. Dit werkt eigenlijk altijd perfect maar ik heb merk de laatste tijd dat de instellingen die ik bij het afspelen van film/serie selecteer niet worden onthouden.

Bijv.
Standaard selectie: Audio: Rusland + Geen subtitle.

Ik selecteer+ Audio = Engels + Subtitle = Dutch en ik klik op play.

Resultaat, Plex pakt gewoon de standaard selectie, vervolgens moet ik dat dus weer tijdens het afspelen van de film/serie wijzigen.

Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen? :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 12:58
Al lange tijd maak ik tevreden gebruik van Plex, echter wilde ik een 4k serie kijken mét subtitles. Hij stottert en hapert het er over. Achter elkaar door, niet te kijken dus. Zet ik echter de subs uit, dan gaat hij soepel voor zo'n 15 minuten, daarna begint hij ook te stotteren.

Nu heb ik al wat google's der op los gelaten en dan lees ik dat 'transcoding' van de subittles niet op 'all' moet staan. Deze instelling kan ik echter nergens vinden. Daarnaast lees ik dat het mogelijk opgelost is door bij Settings - Web - Player - Burn subtitles = 'Only image formats' in te stellen. Dit werkt echter niet bij mij.

Ik maak gebruik van een Synology DS1812+ met 3GB ram (die overigens echt uit zijn neus staat te eten tijdens het afspelen van mét en zonder subs). TV en NAS zijn beide via een UTP kabel verbonden aan een 1gb switch.

Nu vind ik ineens ook de volgende page: https://forums.plex.tv/di...es-are-always-transcoding heeft iemand deze ervaring ook, of is dit 'oud' en niet meer van toepassing? En is dit waar ik tegen aanloop? Ik had alleen verwacht dat wanneer de NAS bijv niet krachtig genoeg zou zijn, hij ook werkelijk 100%CPU of MEM zou aantikken.. dat doet hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dit moet een bug zijn in ofwel de server (die aan het transcoden is ipv remuxen) ofwel de client (gaat iets mis met de rendering van de videostream + subs eroverheen).

Eerste vraag is: is je server aan het transcoden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
Dreamvoid schreef op zondag 22 januari 2017 @ 21:22:
Dit moet een bug zijn in ofwel de server (die aan het transcoden is ipv remuxen) ofwel de client (gaat iets mis met de rendering van de videostream + subs eroverheen).

Eerste vraag is: is je server aan het transcoden?
Op het moment dat de subtitles aan staan, dan ja. Zonder subs is het direct play. Is er overigens een goede manier om dit te zien, zonder dat je in de logs moet grasduinen? ja dus, via de webpagina. In de webbpagina geeft hiij bij beide aan dat hij afspeelt zonder transcoden. Uit de log haal ik wel degelijk dat hij mét subs aan het transcoden is.

Voor de volledigheid, mijn TV is de volgende: http://www.displayspecifications.com/en/model/fc98782
Heb ook in de profile mkv toegevoegd, maar dat mag allemaal niet baten.

[ Voor 25% gewijzigd door Sa1 op 22-01-2017 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Is hij aan het transcoden of remuxen? Kan je de cpu load ergens loggen? Remuxen zou een vrij lage load moeten geven, transcoden maxed de cpu volledig uit.

Lastig om te zien waar het precies aan ligt. Stel je remuxed die MKV film vooraf naar MP4 (en de subs als MPEG-4 subs spoor erbij), doet hij het dan ook? MKV is nogal eens problematisch bij het streamen naar consumentenelectronica, de meeste devices worden wel uitvoerig getest met MP4 maar alles wat extra nog werkt (MKV, AVI, etc) is mooi meegenomen.

[ Voor 56% gewijzigd door Dreamvoid op 22-01-2017 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
Dreamvoid schreef op zondag 22 januari 2017 @ 22:22:
Is hij aan het transcoden of remuxen? Kan je de cpu load ergens loggen? Remuxen zou een vrij lage load moeten geven, transcoden maxed de cpu volledig uit.

Lastig om te zien waar het precies aan ligt. Stel je remuxed die MKV film vooraf naar MP4 (en de subs als MPEG-4 subs spoor erbij), doet hij het dan ook? MKV is nogal eens problematisch bij het streamen naar consumentenelectronica, de meeste devices worden wel uitvoerig getest met MP4 maar alles wat extra nog werkt (MKV, AVI, etc) is mooi meegenomen.
Zal het is proberen, tnx ! Hij is overigens aan het remuxen dan, want de cpu blijft laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 12-09 11:01
Welke Plex Client raden jullie aan voor het afspelen van Dolby Atmos? :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:30
Strider schreef op maandag 23 januari 2017 @ 17:35:
Welke Plex Client raden jullie aan voor het afspelen van Dolby Atmos? :)
Nvidia Shield TV. ;)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Heeft er iemand een Nvidia shield en die deze gebruikt als PMS?
Hoeveel transcodes kan je aan in 1080/720p met de tegra K1?

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:43

psyy138

blackbulls.nl

nagasy schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:50:
Heeft er iemand een Nvidia shield en die deze gebruikt als PMS?
Hoeveel transcodes kan je aan in 1080/720p met de tegra K1?
Met een beetje google werk kon je er ook zelf komen :)
https://www.reddit.com/r/...1080p_streams_can_nvidia/

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Die link had ik reeds gevonden.
Doelde eigenlijk op de nieuwe shield tv.
Maar beide toestellen zijn blijkbaar hetzelfde in specs.

Toch bedankt :)

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
Dreamvoid schreef op zondag 22 januari 2017 @ 22:22:

Heb de MKV 'ge-remuxed' (?!) naar een MP4, maar daar is het gedrag exact hetzelfde. Op het moment dat subs uit staan dan hakkelt en takkelt het er over. Nog meer ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Als de subs aan staan of uit staan? Tsja dan zal het aan de client kant liggen, bug met de subs rendering. Heb je het probleem ook als je een USB stick met die .MP4 in de tv duwt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
USB stick heb ik nog niet geprobeerd, dat zal ik is doen.

Als de subs aan staan dat stottert het.. zonder subs gaat het goed..

Edit:

mmmm... 17GB file op een 16GB USB stick past niet... ff bedenken hoe ik dat ga doen.

[ Voor 27% gewijzigd door Sa1 op 24-01-2017 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Sa1 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:02:
USB stick heb ik nog niet geprobeerd, dat zal ik is doen.

Als de subs aan staan dat stottert het.. zonder subs gaat het goed..

Edit:

mmmm... 17GB file op een 16GB USB stick past niet... ff bedenken hoe ik dat ga doen.
SSA/ASS ondertitels? Daar kunnen sommige apparaten heel moeilijk mee weg, zeker als het anime is.
Haal de subs er es uit en zet ze om naar simpele SRT onderschriften. ( of hardcode ze in je video). Zet die er dan bij, load zal normaal 0 worden :)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
azz_kikr schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 22:23:
[...]

SSA/ASS ondertitels? Daar kunnen sommige apparaten heel moeilijk mee weg, zeker als het anime is.
Haal de subs er es uit en zet ze om naar simpele SRT onderschriften. ( of hardcode ze in je video). Zet die er dan bij, load zal normaal 0 worden :)
load is 0 (zo goed als), zonder subs gaat het ook gewoon goed. Maar als ik SRT of andere subs aanzet, dan begint de ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Sa1 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 22:40:
[...]
load is 0 (zo goed als), zonder subs gaat het ook gewoon goed. Maar als ik SRT of andere subs aanzet, dan begint de ellende.
Speel je rechtstreeks op een aparaat (wel apparaat/tv) of speel je in een browser?

Indien je in browser speelt, probeer eens met pmp of openpht. DE web player is ruk als het een beetje exotische formaten zijn. ( gaat die hier soms stom gaan trascoden voor no reason ook)

En je bent zeker dat het srt's zijn, geen ssa?

[ Voor 4% gewijzigd door SadisticPanda op 24-01-2017 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
azz_kikr schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 22:44:
[...]

Speel je rechtstreeks op een aparaat (wel apparaat/tv) of speel je in een browser?

Indien je in browser speelt, probeer eens met pmp of openpht. DE web player is ruk als het een beetje exotische formaten zijn. ( gaat die hier soms stom gaan trascoden voor no reason ook)

En je bent zeker dat het srt's zijn, geen ssa?
Speel het af naar m'n samsung 2016 tizen tv, en het is een externe SRT, zo staat hij ook benoemd in het selecteer lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRGert
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-09 13:52
Ik had mijn server tijdje uitstaan, maar heb hem weer aangezet.

Ik krijg alleen de foutmelding:
code:
1
Coversie mislukt. De transcoder is gecrasht of kon niet gestart worden. Zijn stopcode was 1

Weet iemand hier de fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0sTRa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 13:11
Vandaag de start gemaakt om al mijn dvd's die ik op de zolder liggen heb over te zetten op de Plex server. De eerste 6 dvd's zijn een feit, nog een 300 tal te gaan gok ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsje993
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08-01 10:47
Klinkt goed N0sTRa. Mag ik vragen met welk programma je dit mee doet en naar welk formaat je dit exporteert?

Ik heb ook een situatie:

Ik gebruik al een geruime tijd plex op mijn Synology DS214+ en dit werkt naar volle tevredenheid.
Nu is het zo dat qua transcenderen hij nergens komt, in mijn thuis situatie ook niet nodig aangezien ik een direct play naar mijn samsung tv (plex app).
Nu heb ik er toch voor gekozen om een simpele PC(intel i5 3470s, 8gb ram, 120gb ssd) aan te schaffen om hier plex op te draaien en met deze PC het transcoderen wel mogelijk te maken.

Nu de vraag, op welke OS zouden jullie Plex hosten? En wat is de makkelijkste manier om de PC gewoon in de kast te laten staan en heb op afstand te kunnen benaderen via Mac?

Ik hoor graag de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

larsje993 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 23:03:
Klinkt goed N0sTRa. Mag ik vragen met welk programma je dit mee doet en naar welk formaat je dit exporteert?

Ik heb ook een situatie:

Ik gebruik al een geruime tijd plex op mijn Synology DS214+ en dit werkt naar volle tevredenheid.
Nu is het zo dat qua transcenderen hij nergens komt, in mijn thuis situatie ook niet nodig aangezien ik een direct play naar mijn samsung tv (plex app).
Nu heb ik er toch voor gekozen om een simpele PC(intel i5 3470s, 8gb ram, 120gb ssd) aan te schaffen om hier plex op te draaien en met deze PC het transcoderen wel mogelijk te maken.

Nu de vraag, op welke OS zouden jullie Plex hosten? En wat is de makkelijkste manier om de PC gewoon in de kast te laten staan en heb op afstand te kunnen benaderen via Mac?

Ik hoor graag de tips!
Hier draait plex gewoon op Ubuntu Server (in een 30GB vm). Plex beheer is toch webbased allemaal. Gui heb je niet nodig. En voor het os kan je gewoon via putty(win) / terminal (Macos) benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:03

Ik heb ook een situatie:

Ik hoor graag de tips!
Ik draai het op windows 10. Niet omdat dat zo geweldig is verder, maar omdat ik een licentie over had. Daarvoor op Linux (Mint). Maar ik liep te vaak tegen problemen waardoor ik weer een halve dag naar linux tutorials zat te googlen om het op te lossen. Ondanks mijn user icon is mijn linux kennis behoorlijk weggezakt :P

Wat de PC betreft is een i5 een beetje heel erg overkill. Een Celeron oid is meer dan genoeg voor een beetje transcoden. Scheelt ook weer energie en koeling (en dus lawaai).

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0sTRa
Doe ik met makemkv, gaat eigenlijk vrij simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsje993
RocketKoen schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 00:51:
[...]
Ik draai het op windows 10. Niet omdat dat zo geweldig is verder, maar omdat ik een licentie over had. Daarvoor op Linux (Mint). Maar ik liep te vaak tegen problemen waardoor ik weer een halve dag naar linux tutorials zat te googlen om het op te lossen. Ondanks mijn user icon is mijn linux kennis behoorlijk weggezakt :P

Wat de PC betreft is een i5 een beetje heel erg overkill. Een Celeron oid is meer dan genoeg voor een beetje transcoden. Scheelt ook weer energie en koeling (en dus lawaai).
Bedankt voor je reactie.
Oke, dan denk ik dat ik dit ook maar ga doen. Aangezien ik niet super veel verstand heb van linux.
Betreft de PC, ik heb een i5 aangezien ik verwacht dat er tot max 3 1080p streams tegelijk gaan draaien..
Het is meer uit voorzorg;) Betreft voeding is inderdaad wel iets om naar te kijken! Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0sTRa
Zonder voorkennis heb ik het draaien op ubuntu 14.04. Met de 16.04 kwam ik in problemen met gebruikers rechten en gebrek aan kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

n0sTRa schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 10:41:
Zonder voorkennis heb ik het draaien op ubuntu 14.04. Met de 16.04 kwam ik in problemen met gebruikers rechten en gebrek aan kennis.
Raar, maar als je wil, kan je plex ook onder je normale user account laten draaien. Heb je veel minder rechtenproblemen.

Moet zeggen hier was plex installeren 1 deb installeren en dat was het :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meatwagon
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 15:31
Kwa gemak zou ik het op een windows machine draaien. Zelf draai ik op een Linux 16.04 bak en dat gaat als een trein, nou heb ik ook allerlei andere apps er naast draaien om mijn media binnen te halen. Inmiddels haal ik volgens PlexPy zo'n 12 simultane streams, hetzij transcodes of direct streams. Dat laatste weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
larsje993 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 10:15:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Oke, dan denk ik dat ik dit ook maar ga doen. Aangezien ik niet super veel verstand heb van linux.
Betreft de PC, ik heb een i5 aangezien ik verwacht dat er tot max 3 1080p streams tegelijk gaan draaien..
Het is meer uit voorzorg;) Betreft voeding is inderdaad wel iets om naar te kijken! Thanks.
Oh ja, remote management nog vergeten.
Ik gebruik Teamviewer. Werkt geweldig. En het is gratis.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsje993
RocketKoen schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 12:49:
[...]

Oh ja, remote management nog vergeten.
Ik gebruik Teamviewer. Werkt geweldig. En het is gratis.
Thanks iedereen voor de reacties. Teamviewer zat ik al aan te denken;)
Ik ga het gewoon op windows 10 laten draaien heb ik besloten.
Wellicht later eens verder verdiepen in Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Meatwagon schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 12:33:
Kwa gemak zou ik het op een windows machine draaien. Zelf draai ik op een Linux 16.04 bak en dat gaat als een trein, nou heb ik ook allerlei andere apps er naast draaien om mijn media binnen te halen. Inmiddels haal ik volgens PlexPy zo'n 12 simultane streams, hetzij transcodes of direct streams. Dat laatste weet ik niet zeker.
Zullen wel enkele direct streams bij zijn, aangezien plex passmark aanraad van 2000 per cpu, moet er alle vette xeon op 6900k inzitten omdat bol te werken.

Hier draait het allemaal op xeon 1245, ook met 10tal streams. Meeste van de gebruikers heb ik kunnen overtuigen van deftige apparaten te gebruiken dus transcodes zijn er zelden of nooit nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meatwagon
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 15:31
azz_kikr schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 14:19:
[...]

Zullen wel enkele direct streams bij zijn, aangezien plex passmark aanraad van 2000 per cpu, moet er alle vette xeon op 6900k inzitten omdat bol te werken.

Hier draait het allemaal op xeon 1245, ook met 10tal streams. Meeste van de gebruikers heb ik kunnen overtuigen van deftige apparaten te gebruiken dus transcodes zijn er zelden of nooit nodig.
Heb het even bekeken en dat is inderdaad waar. Ik zat bij deze 12 streams met ongeveer 6 transcodes en de rest direct streams/plays. Mooi aantal voor i7-4790. Helaas gebruiken mijn gebruikers over het algemeen een console of browser, niet dat dat verder een probleem vormt maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchdj
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 14:03
Ik weet niet of het handig is hier te posten, maar ik ben op zoek naar een streamer voor 1 tv monitor. Het aanbod is zo gigantisch dat ik er niet echt wijs uit wordt,.
Ik heb een plex server en een samsung smart tv met plex app. dat werkt prima.
nu wil ik graag op mijn andere niet-smart tv ook plex gebruiken. bij voorkeur via mijn bedraade netwerk.
hier wat relevante specs van de tv:
Beelddiagonaal 26 inch
TV resolutie 1366x768
HDMI (aantal) 2
Scart 1

Het gaat me vooral om films vanaf de plex en voornamelijk de meest recent toegevoegde, dus ik heb geen behoefte aan een toetsenbord om te zoeken, liever niet zelfs. Afstandsbediening met wat pijltjes en een aan/uit knop zouden al voldoende moeten zijn.

Wellicht handig om vragen voor te zijn, server vanaf windows PC, in staat tot 2-3 1080p streams.

Verdere eisen; goedkoop en qua gebruikersgemak door de kat te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:15
Wanneer bediening via een telefoon geen probleem is lijkt een Chromecast me de ideale oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchdj
Maar dat betekent via wifi? en moet ik dat niet een pass aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsje993
Zo, Plex geïnstalleerd op mijn nieuwe PC en het werkt aardig goed op windows 10.
Alleen ik krijg niet meer alle subtitles, wat ik bij plex op mijn synology wel had.
(Ik gebruik Plex Movie als agent, voorheen had ik freebase, alleen deze is niet meer beschikbaar?)

denk aan films zoals Transporter etc, waarbij genoeg subs op opensubtitles te vinden zijn.

Ik heb nu ook problemen met het streamen naar mijn Plex app op mijn Samsung TV.
Hij geeft aan server kan niet benaderd worden, terwijl op mijn iPad, iPhone alles het wel doet.
Nu heb ik "secured connection" uitgezet, en dan doet de Plex App op TV het wel..

Iemand suggesties..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsje993
dutchdj schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:49:
Maar dat betekent via wifi? en moet ik dat niet een pass aanschaffen?
Een plex pass aanschaffen is niet nodig. En ja, een chromecast gaat via wifi.

Niet toevallig een ps4 of xbox in huis? Anders is dat een goede oplossing.
Qua mediaspelers is het erg varieerend, qua budget en wat je er allemaal mee wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchdj
Geen ps of xbox op de slaapkamer nee. Toch misschien maar de chromecast gaan gebruiken. Die mediaspelers zijn me te vaag of te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsje993
dutchdj schreef op zondag 29 januari 2017 @ 21:12:
Geen ps of xbox op de slaapkamer nee. Toch misschien maar de chromecast gaan gebruiken. Die mediaspelers zijn me te vaag of te duur.
Dat is inderdaad de goedkoopste oplossing, en het werkt vrij stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minitrue
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 22:36
Of gewoon een Raspberry Pi met Rasplex. Draait hier als een tierelier.

Niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

larsje993 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 19:25:
Zo, Plex geïnstalleerd op mijn nieuwe PC en het werkt aardig goed op windows 10.
Alleen ik krijg niet meer alle subtitles, wat ik bij plex op mijn synology wel had.
(Ik gebruik Plex Movie als agent, voorheen had ik freebase, alleen deze is niet meer beschikbaar?)

denk aan films zoals Transporter etc, waarbij genoeg subs op opensubtitles te vinden zijn.

Ik heb nu ook problemen met het streamen naar mijn Plex app op mijn Samsung TV.
Hij geeft aan server kan niet benaderd worden, terwijl op mijn iPad, iPhone alles het wel doet.
Nu heb ik "secured connection" uitgezet, en dan doet de Plex App op TV het wel..

Iemand suggesties..?
Even subzero channel installeren voor plex en deze bovenaan zetten in je movies agent. Dan krijg je bijna alle subs keurig binnen.
dutchdj schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:38:
Ik weet niet of het handig is hier te posten, maar ik ben op zoek naar een streamer voor 1 tv monitor. Het aanbod is zo gigantisch dat ik er niet echt wijs uit wordt,.
Ik heb een plex server en een samsung smart tv met plex app. dat werkt prima.
nu wil ik graag op mijn andere niet-smart tv ook plex gebruiken. bij voorkeur via mijn bedraade netwerk.
hier wat relevante specs van de tv:
Beelddiagonaal 26 inch
TV resolutie 1366x768
HDMI (aantal) 2
Scart 1

Het gaat me vooral om films vanaf de plex en voornamelijk de meest recent toegevoegde, dus ik heb geen behoefte aan een toetsenbord om te zoeken, liever niet zelfs. Afstandsbediening met wat pijltjes en een aan/uit knop zouden al voldoende moeten zijn.

Wellicht handig om vragen voor te zijn, server vanaf windows PC, in staat tot 2-3 1080p streams.

Verdere eisen; goedkoop en qua gebruikersgemak door de kat te bedienen.
Raspberry pi met rasplex, kan je in veel gevallen gewoon de remote van je tv gebruiken en geen gedoe met extra afstandsbedieningen of gsm. Werkt super en zelden of nooit hoeft je zerver te transcoden.

[ Voor 40% gewijzigd door SadisticPanda op 30-01-2017 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsje993
azz_kikr schreef op maandag 30 januari 2017 @ 09:54:

Even subzero channel installeren voor plex en deze bovenaan zetten in je movies agent. Dan krijg je bijna alle subs keurig binnen.
Thanks for je info, ik had gisteren avond nog een channel gevonden, Subliminal?
Doet dit het zelfde? En kan ik dan Opensubtitles.org uitzetten? Ik heb namelijk ook opensubtitle VIP aangeschaft en op Subliminal hoef ik niet in te loggen (dus neem aan dat hij niet ziet dat ik VIP heb).

Of moet ik hem deinstalleren en subzero toevoegen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

larsje993 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 19:55:
[...]

Thanks for je info, ik had gisteren avond nog een channel gevonden, Subliminal?
Doet dit het zelfde? En kan ik dan Opensubtitles.org uitzetten? Ik heb namelijk ook opensubtitle VIP aangeschaft en op Subliminal hoef ik niet in te loggen (dus neem aan dat hij niet ziet dat ik VIP heb).

Of moet ik hem deinstalleren en subzero toevoegen? 8)7
Als ik jou was zou ik hem de-installeren. De subzero plugin vind je veel meer van.

Je kan de goeie hier halen. -> https://github.com/pannal/Sub-Zero.bundle/releases

Je kan bij subzero pdnapise/opensusbtitles/Addicted in en uitschakelen. Er is zelf een optie voorzien om je gebruikersnaam van opensubtitle VIP in te geven (moet je 1 keer doen, dan is het in orde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:49
Sub-Zero is ook een officieel channel nu, zou je ook gewoon moeten kunnen vinden. Als je bovenstaand download update hij niet automatisch voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me hiermee helpen
Ik gebruikte tot nu toe mijn Imac als plex server om films te streamen. Tot voor kort ging alles perfect maar sinds kort verlies ik steeds na 1 a 2 minuten de verbinding met de server?

Zelfs wanneer ik vanop mijn Imac bij wije van test probeer een film te kijken op plex. Ik kan bij het opstarten mijn gehele bibliotheek zien en een film opstarten, maar na dus 1 a 2 minuten stopt ie en is de server niet meer te vinden?

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik heb al geprobeerd de firewall uit te schakelen maar maakt geen verschil.

Hopelijk kan iemand me adviseren

9:38 AM Verbinding naar iMac van Dimitri afgesloten.
9:36 AM Gebruik de taalvoorkeuren vanop plex.tv gewijzigd naar true.
9:36 AM Verbinding naar iMac van Dimitri geopend, luisteren naar events.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2017 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry33
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-07 14:53
Ik draai PMS 2.12.5 op een Dell Latitude E6230 met een i7 processor, SSD en 8 Gb RAM. Deze hangt bedraad in mijn netwerk. Aan de server hangt een WD Passport Ultra met USB 3.0. Ik heb geen Plex pass.
Ik wilde vandaag een film afspelen van iets meer dan 4 Gb in .mkv. via een 2e Dell Latitude E6230 met een i7 processor, SSD en 8 Gb RAM. Deze zat via 5 Ghz WiFi aan mn netwerk.
Ik kreeg na 3 minuten spelen de melding: "Er was een probleem bij het afspelen van dit item". Na een paar keer tevergeefs proberen had ik het vermoeden dat er misschien iets was met mn wifi, dus heb ik de server los gerost en naast de Sony Android TV van 2015 gezet. HDMI er direct in en spelen maar. Zou toch geen probleem mogen zijn?
Dat dacht ik ook, maar na ca 30 minuten hing Plex en kreeg ik de melding "De server heeft niet genoeg capaciteit om video te converteren" o.i.d. Als ik in de task manager kijk dan zie ik een CPU load tussen de 50 en 75% met soms een korte uitschieter naar de 90%. Memory stabiel rond 30%. Ik heb geen Plex pass, maar overwoog dit wel. Met deze performance gaat dat hem niet worden denk ik. Ik heb het probleem al met meerdere films gehad.

Wat heb ik in hemelsnaam nodig om dit soepel te laten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsje993
Verwijderd schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 09:10:
Kan iemand me hiermee helpen
Ik gebruikte tot nu toe mijn Imac als plex server om films te streamen. Tot voor kort ging alles perfect maar sinds kort verlies ik steeds na 1 a 2 minuten de verbinding met de server?

Zelfs wanneer ik vanop mijn Imac bij wije van test probeer een film te kijken op plex. Ik kan bij het opstarten mijn gehele bibliotheek zien en een film opstarten, maar na dus 1 a 2 minuten stopt ie en is de server niet meer te vinden?

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik heb al geprobeerd de firewall uit te schakelen maar maakt geen verschil.

Hopelijk kan iemand me adviseren

9:38 AM Verbinding naar iMac van Dimitri afgesloten.
9:36 AM Gebruik de taalvoorkeuren vanop plex.tv gewijzigd naar true.
9:36 AM Verbinding naar iMac van Dimitri geopend, luisteren naar events.
Dit is een bekend probleem.
Waarschijnlijk gaat je iMac in slaapstand na 2 minuten.
Probeer "sluimerstand computer" op "nooit" te zetten, hoop dat dit je probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsje993
Jerry33 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 22:10:
Ik draai PMS 2.12.5 op een Dell Latitude E6230 met een i7 processor, SSD en 8 Gb RAM. Deze hangt bedraad in mijn netwerk. Aan de server hangt een WD Passport Ultra met USB 3.0. Ik heb geen Plex pass.
Ik wilde vandaag een film afspelen van iets meer dan 4 Gb in .mkv. via een 2e Dell Latitude E6230 met een i7 processor, SSD en 8 Gb RAM. Deze zat via 5 Ghz WiFi aan mn netwerk.
Ik kreeg na 3 minuten spelen de melding: "Er was een probleem bij het afspelen van dit item". Na een paar keer tevergeefs proberen had ik het vermoeden dat er misschien iets was met mn wifi, dus heb ik de server los gerost en naast de Sony Android TV van 2015 gezet. HDMI er direct in en spelen maar. Zou toch geen probleem mogen zijn?
Dat dacht ik ook, maar na ca 30 minuten hing Plex en kreeg ik de melding "De server heeft niet genoeg capaciteit om video te converteren" o.i.d. Als ik in de task manager kijk dan zie ik een CPU load tussen de 50 en 75% met soms een korte uitschieter naar de 90%. Memory stabiel rond 30%. Ik heb geen Plex pass, maar overwoog dit wel. Met deze performance gaat dat hem niet worden denk ik. Ik heb het probleem al met meerdere films gehad.

De processor zou een 1080 film moeten transcoderen, zonder problemen.

Is er genoeg ruimte vrij op je ssd? Probeer eens of je de melding ook krijgt als je het 4gb.mkv bestand op je laptop ssd van de laptop zelf zet.

Wat zijn je instellingen op de "speler", dus de laptop die via wifi verbonden in?
Je wellicht als je alles instelt op "original" dat dit problemen verband?
INSTELLINGEN -> WEB -> PLAYER -> en dan alles op original?
hope it helps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
"Alexa, ask Harmony."
"Welcome to Logitech Harmony. What would you like to do?"
"Start computer."
"OK."
"Alexa, ask Plex to play Lucifer."
"Enjoy watching Cross."

...

Beetje jammer }:|

Dat is tot nu toe het enige hikje geloof ik. Verder gaat het aansturen van Plex allemaal WEL goed, het is echt ontzettend leuk zo uit het luchtledige tegen Plex te roepen 8)

Alexa werkt trouwens blijkbaar alleen onder windows met de nieuwe Plex Mediaplayer, de oude app en home theater ziet Alexa niet.

Maar, de combi Alexa+Plex is echt een aanrader! :Y

https://www.plex.tv/alexa/

https://support.plex.tv/h...4808-Alexa-Voice-Commands

[ Voor 5% gewijzigd door dragon2 op 08-02-2017 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-08 00:16
Net uitgenodigd voor Plex Cloud oOo Even wat media uploaden en kijken hoe het bevalt.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbenjamins
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01:15
Ik heb sinds vandaag Plex Cloud.
Weet iemand hoe het zit met de films of muziek die gedownload zijn en in Dropbox of Onedrive staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:34
Jerry33 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 22:10:

Is het een "hevc" bestand misschien? Daar heeft plex nogal wat moeite mee soms.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:13
Sinds kort maak ik ook gebruik van Plex. Nu probeer ik een 4K mkv af te spelen op een LG OLED B6 met de Plex app, maar dit lukt niet of gaat ontzettend traag. Gebruik ik de video app van LG dan lukt het wel.

Dit heeft vast met het transcoden te maken, maar is dit een instelling die ik niet goed heb staan? De PMS heeft een G4400 cpu, maar aangezien hij wel draait op de LG video app moet het daar toch niet aan liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Gait schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 07:15:
Sinds kort maak ik ook gebruik van Plex. Nu probeer ik een 4K mkv af te spelen op een LG OLED B6 met de Plex app, maar dit lukt niet of gaat ontzettend traag. Gebruik ik de video app van LG dan lukt het wel.

Dit heeft vast met het transcoden te maken, maar is dit een instelling die ik niet goed heb staan? De PMS heeft een G4400 cpu, maar aangezien hij wel draait op de LG video app moet het daar toch niet aan liggen?
Dat is een mooie tv :) Zal wel een combinatie van de video en audio codex zijn waar de Plex app over valt waardoor hij gaat transcoden. Misschien de DTS audio? Als LG wel licentie heeft dan kan dat het veroorzaken. Zie je bij Synology video station ook soms rare verschillen door.
Heb zelf geen ervaring wat voor processor je nodig hebt voor 4k transcoding. Dat kan misschien ander Tweaker even toelichten. Zie wel dat je tv meeste video en audio codexen wel ondersteunt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:04

Je kunt sowieso checken op welke manier hij afspeelt. Dit kan je doen in de Plex Web app. Als je iets aan het kijken bent kun je bij Activity kijken wie er iets aan het kijken is en op welke manier er wordt afgespeeld (direct stream of transcode en wat er dan getranscoded wordt, audio of video).

Meer hierover; https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/200871837-Activity

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basix
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 17:27
ik lees hier een boel verhalen over mimale hardware eisen (2000 passmark per 1080P transcode). Sinds een aantal maanden loopt er een beta bij Plex voor Intel Quicksync support . Ik draai deze beta nu op een Intel nuc (Intel Core i5-3427U en een passmark score van 3500). Tot nu toe nog geen problemen ondervonden. 2 x 1080P transcode en een load van 30% :). Kortom, zodra dit uit beta is en hopelijk in de "free" version komt dan zullen de hardware eisen voor een hoop mensen hier flink zakken.

[ Voor 3% gewijzigd door basix op 09-02-2017 16:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puck
  • Laatst online: 10-09 12:51

Puck

W32.Deadcode.A

Ik heb dezelfde TV en ben eigenlijk direct overgestapt op third-party Plex client XPlay. Kost een paar euro maar speelt alles (inclusief 4k) af zonder transcoding, zelfs met externe ondertiteling. De officiële Plex app voor WebOs wordt slecht onderhouden en wil helaas heel veel formaten transcoden terwijl dit helemaal niet nodig is.

Kleine toevoeging (edit): de reden dat het via de LG video app dus wel werkt (via DLNA), is omdat deze dan geen transcoding nodig heeft. XPLay werkt op een manier waarbij het de video doorgeeft aan de interne LG video app (zonder dat je dit merkt). De officiële Plex app speelt dit denk ik via een andere (lees: eigen) manier af, waardoor het gewoon niet lekker werkt.

[ Voor 17% gewijzigd door Puck op 09-02-2017 18:18 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:13
Bij de gewone plax app gaat hij inderdaad de video en audio transcoden volgens de plex web app.
Zojuist even XPlay geprobeerd, deze werkt wel goed!

Nu heb ik 3 4K films geprobeerd, waarvan er bij één het geluid niet synchroon loopt. Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Gait schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 18:40:
Bij de gewone plax app gaat hij inderdaad de video en audio transcoden volgens de plex web app.
Zojuist even XPlay geprobeerd, deze werkt wel goed!

Nu heb ik 3 4K films geprobeerd, waarvan er bij één het geluid niet synchroon loopt. Hoe kan dit?
Kan heel veel redenen hebben. Gebeurd bij mij ook nog wel eens. Kan simpelweg een slechte rip zijn waarbij de timecodes niet lekker lopen, een bump in je netwerk of een formaat waar Plex dan wel je TV, dan wel je versterker niet lekker mee omgaat. Je kunt proberen te spelen met sync-settings van je TV en/of versterker. Anders kan je altijd manueel de audio re-syncen op je TV en/of versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsje993
basix schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:23:
ik lees hier een boel verhalen over mimale hardware eisen (2000 passmark per 1080P transcode). Sinds een aantal maanden loopt er een beta bij Plex voor Intel Quicksync support . Ik draai deze beta nu op een Intel nuc (Intel Core i5-3427U en een passmark score van 3500). Tot nu toe nog geen problemen ondervonden. 2 x 1080P transcode en een load van 30% :). Kortom, zodra dit uit beta is en hopelijk in de "free" version komt dan zullen de hardware eisen voor een hoop mensen hier flink zakken.
Klinkt goed. Ik wist het niet, maar ik ga het gelijk even uitproberen! _/-\o_

Ohja en ik loop tegen het probleem aan dat ik niet 2 mkv bestanden onder 1 "cover" kan krijgen.

Situatie:
Muziek dvd die bestaat uit disk 1 en disk 2. Ik probeer dit onder 1 naam te krijgen alleen het lukt niet..

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchdj
Toch maar even melden dat die chromecast inderdaad prima werkt.
Zeker voor de prijs, 720P via Ziggo-standaard Wifi. zonder problemen.
Geen pass nodig, slechts 1 keer per sessie de popup wegklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

larsje993 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 22:20:
[...]

Klinkt goed. Ik wist het niet, maar ik ga het gelijk even uitproberen! _/-\o_

Ohja en ik loop tegen het probleem aan dat ik niet 2 mkv bestanden onder 1 "cover" kan krijgen.

Situatie:
Muziek dvd die bestaat uit disk 1 en disk 2. Ik probeer dit onder 1 naam te krijgen alleen het lukt niet..

Iemand een suggestie?
Je films onder 1 map zetten en er 1 van de volgende dingen achter plakken:
cdX
discX
diskX
dvdX
partX
ptX

Waar X een nummertje is :P

Wat anders: plex verplaats van een virtuele machine naar een lxc container op een andere server. Plex map was 20gb groot. JEeeeeezus wat heeft dat lang geduurd :D
Qua mapstructuur lijkt me plex toch niet echt optimaal hoor :s

[ Voor 16% gewijzigd door SadisticPanda op 10-02-2017 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsje993
azz_kikr schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:46:
[...]

Je films onder 1 map zetten en er 1 van de volgende dingen achter plakken:
cdX
discX
diskX
dvdX
partX
ptX
Tried it.. maar het werkt niet. Hij ziet hem als 2 aparte bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrijver
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:25
larsje993 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 18:43:
[...]

Tried it.. maar het werkt niet. Hij ziet hem als 2 aparte bestanden.
Volgens mij werkt dit alleen als de bibliotheek waar deze bestanden in staan ook "Films" zijn geselecteerd en niet als "Other video"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jooncheez schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 23:11:
Net uitgenodigd voor Plex Cloud oOo Even wat media uploaden en kijken hoe het bevalt.
Ik ook!
Het bevalt op zich wel wanneer het werkt, en blij verrast met de snelheid. Alleen via de Windows en Android apps werkt het niet in mijn geval.... Geen probleem met PMP of web.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsje993
Schrijver schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 19:01:
[...]

Volgens mij werkt dit alleen als de bibliotheek waar deze bestanden in staan ook "Films" zijn geselecteerd en niet als "Other video"
Bij is de bibliotheek ook geselecteerd als "Films".
Aangezien theMovieData base ook muziek dvd's bevat.
Dus geen idee waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-08 16:16
larsje993 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 22:20:
[...]

Situatie:

Iemand een suggestie?
Deze suggestie zou toch moeten werken. Zie ook de notes die erbij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-08 00:16
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 20:36:
[...]

Ik ook!
Het bevalt op zich wel wanneer het werkt, en blij verrast met de snelheid. Alleen via de Windows en Android apps werkt het niet in mijn geval.... Geen probleem met PMP of web.
Wat werkt er niet bij de Android apps? Bij mij werkt het prima op Android 7 en Android TV. Enige probleem is dat niet al m'n srt files herkend worden helaas.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larsje993
[b]

Deze suggestie zou toch moeten werken. Zie ook de notes die erbij staan.
Thanks voor het artikel.
Ik heb mijn filenames aangepast van disk naar pt. En opeens werkt het, super vreemd.. maar het is gelukt dus bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jooncheez schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 12:51:
[...]

Wat werkt er niet bij de Android apps? Bij mij werkt het prima op Android 7 en Android TV. Enige probleem is dat niet al m'n srt files herkend worden helaas.
Plex Cloud werkte niet op mijn Mini M8S II Android TV box, wel op andere Android tablets. Laat die TV box nou de eerste zijn waar ik het probeerde - de Plex app werkt voor de rest prima vanaf mijn eigen server met dezelfde bestanden als van de cloud. Ik krijg een "connection to the server lost" melding zo gauw ik een video wil afspelen vanaf de cloud.

Met de Windows apps werkt Plex Cloud niet op 2 systemen tot nu toe... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Ik ben mezelf even aan het oriënteren in het hele tv/mediaserver gebeuren. Maar wat zijn nu de opties qua tuners? Ik kom vaak HDHomerun tuners tegen. Is het niet mogelijk om enkele no-brand PCIE DVB-C/T tuners in een server te installeren en kanalen op te nemen naar HDD of direct te streamen naar een client? Desnoods even zonder smartcard en dus enkel de gratis kanalen? De hardware-mogelijkheden zijn mij nog even wat te vaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:45
Oyster schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:58:
Ik ben mezelf even aan het oriënteren in het hele tv/mediaserver gebeuren. Maar wat zijn nu de opties qua tuners? Ik kom vaak HDHomerun tuners tegen. Is het niet mogelijk om enkele no-brand PCIE DVB-C/T tuners in een server te installeren en kanalen op te nemen naar HDD of direct te streamen naar een client? Desnoods even zonder smartcard en dus enkel de gratis kanalen? De hardware-mogelijkheden zijn mij nog even wat te vaag.
Je kunt denk ik het beste even de FAQ doorlezen van Plex. DVR is op dit moment nog in beta zo ver ik weet. Ik heb er zelf helaas geen ervaring mee.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

FREAKJAM schreef op maandag 13 februari 2017 @ 17:07:
[...]

Je kunt denk ik het beste even de FAQ doorlezen van Plex. DVR is op dit moment nog in beta zo ver ik weet. Ik heb er zelf helaas geen ervaring mee.
Oh wauw, ik dacht eigenlijk dat de hele stack gebaseerd was op free software. Met supported devices en een Plex Pass subscriptie krijg ik enigszins een lock-in gevoel. Natuurlijk begrijp ik dat niet alles direct compatible kan zijn, maar hiermee lijkt wel een richting opgestuurd te worden. Dat kan natuurlijk ook andere oorzaken hebben. Veel informatie om te onderzoeken, ik ga er even voor zitten. Bedankt voor je tip, erg welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
Oyster schreef op maandag 13 februari 2017 @ 17:26:
[...]

Oh wauw, ik dacht eigenlijk dat de hele stack gebaseerd was op free software. Met supported devices en een Plex Pass subscriptie krijg ik enigszins een lock-in gevoel. Natuurlijk begrijp ik dat niet alles direct compatible kan zijn, maar hiermee lijkt wel een richting opgestuurd te worden. Dat kan natuurlijk ook andere oorzaken hebben. Veel informatie om te onderzoeken, ik ga er even voor zitten. Bedankt voor je tip, erg welkom!
Dat de hardware die werkt nog beperkt is, is omdat ze nog in beta zitten voor die functie. Dat komt wel goed. Plex is ook begonnen met alleen windows en Linux. En dat is nu uitgegroeid tot bijna elke NAS, smart TV en mobiel apparaat.

Verder moeten ze ergens geld aan verdienen. Ik ben al blij dat ze gratis gebruikers geen reclame opdringen ofzo.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• al sahhaf
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 17:41
Oyster schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:58:
Ja dat kan. Ik gebruik tvhProxy met 3 anysee tuners. Werkt prima tot nu toe.
https://github.com/jkaberg/tvhProxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Ik begrijp dat DVR nog een beta feature van Plex is. Ik was altijd in de veronderstelling dat dit juist de kracht van Plex was. :$ Daarmee zijn mijn vragen dan waarschijnlijk ook meteen buiten de scope van dit topic. Ik ben namelijk voornamelijk geïnteresseerd in het DVB -> IP gedeelte met bijvoorbeeld een PCI-e DVB-T/CTuner of DVB-T met CI of DVB-T/C met CI in een centrale server. Ik ge even verder neuzen, bedankt allemaal. :) Wel kicken, ik zie net dat ze complete DVB rackservers aanbieden, haha. Dit is compleet aan mij voorbij gegaan.

[ Voor 30% gewijzigd door Oyster op 13-02-2017 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat iemand kan helpen.

Sinds een aantal dagen start geen enkel film/video bestand meer vanaf mijn plex server die op een HP proliant draait.

Ik krijg de volgende melding:

Conversie mislukt. Een gewenste codec kon niet gevonden worden of kon niet geïnstalleerd worden..

Dit op alle apparaten waarop ik wil afspelen. Ik heb het vermoeden dat ik een instelling fout heb gezet, maar welke... :?

Heb me rot gezocht op allerlei fora maar ik kom er niet uit.

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2017 @ 22:01:
Ik hoop dat iemand kan helpen.

Sinds een aantal dagen start geen enkel film/video bestand meer vanaf mijn plex server die op een HP proliant draait.

Ik krijg de volgende melding:

Conversie mislukt. Een gewenste codec kon niet gevonden worden of kon niet geïnstalleerd worden..

Dit op alle apparaten waarop ik wil afspelen. Ik heb het vermoeden dat ik een instelling fout heb gezet, maar welke... :?

Heb me rot gezocht op allerlei fora maar ik kom er niet uit.

Iemand een suggestie?
Je kunt beter in het Engels Googlen, dan krijg je veel meer hits. Logische vertaling brengt me onder ander op de volgende site. Even Googlen op "Conversion failed. A required codec could not be found or failed to install." gaat je in ieder geval vast verder helpen. Wellicht is jouw schijf ook wel vol :)

[ Voor 11% gewijzigd door FREAKJAM op 20-02-2017 22:28 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die post had ik ook gelezen maar m'n schijf is verre van vol 2,2 TB vrij...

Ik vermoed dat het een machtiging instellingen is oid maar welke of hoe te verhelpen ik heb geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2017 @ 23:02:
Die post had ik ook gelezen maar m'n schijf is verre van vol 2,2 TB vrij...

Ik vermoed dat het een machtiging instellingen is oid maar welke of hoe te verhelpen ik heb geen idee...
Kijk in je Plex Media Server.log voor meer zinvolle info. Heb je ook alle andere links bekeken die ik had gepost?

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
[..]

[ Voor 117% gewijzigd door Pistolebob op 23-04-2019 14:48 ]

• mbenjamins
Ik heb sinds een tijdje ook plex cloud.
Nu is mijn vraag hoe zit het met de films of muziek die gedownload zijn en in Dropbox of Onedrive staan?

En waar kun je beter alles inzetten? In Dropbox of Onedrive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 08:56
mbenjamins schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 22:49:
Ik heb sinds een tijdje ook plex cloud.
Nu is mijn vraag hoe zit het met de films of muziek die gedownload zijn en in Dropbox of Onedrive staan?

En waar kun je beter alles inzetten? In Dropbox of Onedrive?
Ik heb op dit moment mijn muziek en muziek video's in de OneDrive staan.
Het werkt voor mij nog niet zoals het hoort te zijn, soms is de cloud niet bereikbaar en nieuwe items syncen duurt lang. Vooral voor foto's kijken duurt het lang.
Maar goed ik ga er eigenlijk vanuit als het er een maal opstaat moet het goed gaan en het is volgens mij nog in beta fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 08:50
Kan plex al overweg dan met een Onedrive bibliotheek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
G.Scholtens schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 13:12:
Kan plex al overweg dan met een Onedrive bibliotheek?
Als je een invite hebt gekregen tot Plex Cloud Beta, wel ja.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbenjamins
ErwinJ schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 07:11:
[...]

Ik heb op dit moment mijn muziek en muziek video's in de OneDrive staan.
Het werkt voor mij nog niet zoals het hoort te zijn, soms is de cloud niet bereikbaar en nieuwe items syncen duurt lang. Vooral voor foto's kijken duurt het lang.
Maar goed ik ga er eigenlijk vanuit als het er een maal opstaat moet het goed gaan en het is volgens mij nog in beta fase.
Weet jij toevallig ook hoe Dropbox of OneDrive zelf met gedownloade bestanden om gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Pistolebob schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:39:
Hebben mensen hier ook opgemerkt dat het het downloaden van een mediabestand vanuit Plex Web, faalt na exact 1024MB?

(Getest met Google Chrome, Firefox, PMS 1.4.1 en PMS 1.3.4)
Net getest,

mediabestand van 3GB gedownload via plex web en ik krijg het gewoon volledig binnen, zonder enig problem.

( Version 1.3.4.3285 van pms en chrome)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 08:56
mbenjamins schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 11:18:
[...]

Weet jij toevallig ook hoe Dropbox of OneDrive zelf met gedownloade bestanden om gaan?
Hoe bedoel je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsje993
Oke, weer een probleem met Plex op windows 10..
Plex geïnstalleerd een tijdje geleden, alles werkte prima. Maar sinds een week gaat de pc niet uit slaapstand als ik Plex benader.. De ene keer werkt het wel, en de andere keer moet ik de pc handmatig uit slaapstand halen..

Ik heb "away mode" wel aan staan... Mijn pc geeft wel aan dat de virusscanner verouderd is. kan dit een probleem zijn? Hoop dat iemand mij kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRGert
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-09 13:52
Ik heb Plex draaien op mijn Linux systeem en alles werkte na behoren, maar sinds een paar dagen kan ik hem vanaf buiten niet meer benaderen...

Heb niets aangepast aan de firewall rules of aan de linux machine. Heb alleen Plex geüpdatet naar de nieuwste versie.

Heeft iemand anders hier problemen mee?

EDIT
Ik heb hem even terug gezet naar de niet plexpass versie en daar werkt hij dus wel...

[ Voor 13% gewijzigd door FRGert op 26-02-2017 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 20:34

Winkiller

De Mopperpot

FRGert schreef op zondag 26 februari 2017 @ 20:50:
Ik heb Plex draaien op mijn Linux systeem en alles werkte na behoren, maar sinds een paar dagen kan ik hem vanaf buiten niet meer benaderen...
Ja het viel me gisteren ook op met Windows Server, na een reset van modem en server was het opgelost.
Nu lukt het ook weer niet, vaag allemaal, ik kijk even de kat uit de boom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:04
Heb na jaren tevreden Plex te hebben gebruikt het onlangs in de ban gedaan. Ik gebruikte altijd Plex Home Theatre om media van mijn NAS (Plex Media Server) via mij Macbook op tv af te spelen en dat liet zich perfect besturen door de Plex-app op mijn iPhone.

Toen werkte de Plex-app op de iPhone ineens niet meer goed, dit na een update van de Plex-software. Ronduit waardeloos. Overgestapt op Plex Media Player (want Plex Home Theatre is stopgezet) maar de bediening was beduidend omslachtiger.

Heb op een bepaald moment de Macbook vervangen door een Macmini en toen was het voorbij: alleen maar stotterend beeld (tearing in bovenste deel van het beeld). Elke andere software speelt alles goed en soepel af maar Plex maakt er een zooitje van. Van alles geprobeerd (settings, andere grafische driver) en zelfs weer PHT gaan gebruiken, maar niets hielp. Tijdens het zoeken naar een oplossing bleek dat veel meer mensen hetzelfde probleem hebben met Plex op een Macmini.

De software hoeft in de kern maar één ding te doen en dat is media afspelen. En dat kan het niet(!) Daar ben ik dan zo klaar mee. Leuk al die opties en vernieuwingen maar gaandwege werkt het belangrijkste niet meer. Knutselaars.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 10:57
Dan blijft nu de belangrijkste vraag: Waarmee heb je Plex vervangen? Mogelijk zijn er meerdere geïnteresseerde ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Abbadon schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:11:
Heb na jaren tevreden Plex te hebben gebruikt het onlangs in de ban gedaan. Ik gebruikte altijd Plex Home Theatre om media van mijn NAS (Plex Media Server) via mij Macbook op tv af te spelen en dat liet zich perfect besturen door de Plex-app op mijn iPhone.

Toen werkte de Plex-app op de iPhone ineens niet meer goed, dit na een update van de Plex-software. Ronduit waardeloos. Overgestapt op Plex Media Player (want Plex Home Theatre is stopgezet) maar de bediening was beduidend omslachtiger.

Heb op een bepaald moment de Macbook vervangen door een Macmini en toen was het voorbij: alleen maar stotterend beeld (tearing in bovenste deel van het beeld). Elke andere software speelt alles goed en soepel af maar Plex maakt er een zooitje van. Van alles geprobeerd (settings, andere grafische driver) en zelfs weer PHT gaan gebruiken, maar niets hielp. Tijdens het zoeken naar een oplossing bleek dat veel meer mensen hetzelfde probleem hebben met Plex op een Macmini.

De software hoeft in de kern maar één ding te doen en dat is media afspelen. En dat kan het niet(!) Daar ben ik dan zo klaar mee. Leuk al die opties en vernieuwingen maar gaandwege werkt het belangrijkste niet meer. Knutselaars.
Wat als je openpht gebruikt? Draait hier als een zonnetje op verschillende systemen (geen mac wel),

Werkt imho stukken beter dan de officiele plex apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

azz_kikr schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:21:
[...]

Wat als je openpht gebruikt? Draait hier als een zonnetje op verschillende systemen (geen mac wel),

Werkt imho stukken beter dan de officiele plex apps
En toch vind ik het "zorgwekkend" dat de third-party players beter werken dan de officiële. Ik gebruikte ook altijd OpenPHT toen ik mijn Mac nog als Mediaplayer gebruikte, en gebruik nu dus XPlay (WebOS) op mijn nieuwe TV, omdat de officiële WebOS Plex player echt voor geen meter werkt (en XPlay wel 4K content afspeelt). Dezelfde ervaring had ik destijds met de officiële Plex Media Player: het werkte gewoon niet lekker terwijl OpenPHT het veel beter deed (ik weet dat dat wel een open-source versie is van de oude officiële Plex player).

Het lijkt erop alsof ze hun meeste tijd en aandacht aan Plex Media Server besteden, maar daar heb je dus weinig aan als de players het niet eens probleemloos kunnen afspelen... Ik heb het vermoeden dat ze teveel apparaten/platformen hebben die ze nu moeten ondersteunen en dat simpelweg niet aankunnen.

Beter maken ze delen open-source en maken ze fatsoenlijke documentatie zodat nog meer third-party developers het WEL goed kunnen doen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Puck op 28-02-2017 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Puck schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:29:
[...]
En toch vind ik het "zorgwekkend" dat de third-party players beter werken dan de officiële. Ik gebruikte ook altijd OpenPHT toen ik mijn Mac nog als Mediaplayer gebruikte, en gebruik nu dus XPlay (WebOS) op mijn nieuwe TV, omdat de officiële WebOS Plex player echt voor geen meter werkt (en XPlay wel 4K content afspeelt). Dezelfde ervaring had ik destijds met de officiële Plex Media Player: het werkte gewoon niet lekker terwijl OpenPHT het veel beter deed (ik weet dat dat wel een open-source versie is van de oude officiële Plex player).

Het lijkt erop alsof ze hun meeste tijd en aandacht aan Plex Media Server besteden, maar daar heb je dus weinig aan als de players het niet eens probleemloos kunnen afspelen... Ik heb het vermoeden dat ze teveel apparaten/platformen hebben die ze nu moeten ondersteunen en dat simpelweg niet aankunnen.

Beter maken ze delen open-source en maken ze fatsoenlijke documentatie zodat nog meer third-party developers het WEL goed kunnen doen :)
Dat vind ik iets te zwaar aangezet. Plex Media Player was aan het begin (okt 2015) instabiel en incompleet, het is tenslotte ook compleet nieuwe engine (mpv). Sinds publieke release (nov 2016) is PMP compleet en stabiel en mijn standaard speler voor macOS en Windows. De players hebben flinke updates gekregen (iOS, Android, Shield, Samsung, tvOS, PMP), maar misschien niet met webOS. Wat betreft webOS, daar heb ik geen ervaring mee, wel met de Samsung versie en die loopt stuk minder soepel. Daarnaast werkt mijn htpc een stuk soepeler natuurlijk _/-\o_ Was het ontbreken van hardware decoding ondersteuning niet het probleem bij 4k op webOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Jelv schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:29:
[...]

Dat vind ik iets te zwaar aangezet. Plex Media Player was aan het begin (okt 2015) instabiel en incompleet, het is tenslotte ook compleet nieuwe engine (mpv). Sinds publieke release (nov 2016) is PMP compleet en stabiel en mijn standaard speler voor macOS en Windows. De players hebben flinke updates gekregen (iOS, Android, Shield, Samsung, tvOS, PMP), maar misschien niet met webOS. Wat betreft webOS, daar heb ik geen ervaring mee, wel met de Samsung versie en die loopt stuk minder soepel. Daarnaast werkt mijn htpc een stuk soepeler natuurlijk _/-\o_ Was het ontbreken van hardware decoding ondersteuning niet het probleem bij 4k op webOS?
Die pmp voor windows is echt wel poep hoor. Keyboard shortcuts werken niet bij bij. Maximaliseren werkt soms wel, soms niet. Vind het echt rot programma.

De plex app op ipad heb ik wel geen klagen van, die doet het hier perfect.
Ik vind het wel positief dat het identiek eruit ziet als de web interface. Beetje uniformiteit is altijd leuk.

Ik blijf lekker bij openpht. Enige wat ik daar mee voor heb, als openpht open staat op een scherm. Wil twitch niet spelen op het andere. Openpht sluiten en stream begint direct te spelen |:(

[ Voor 3% gewijzigd door SadisticPanda op 28-02-2017 11:38 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 42 Laatste