I-King schreef op woensdag 5 april 2017 @ 13:01:
Ik heb nu de Nvidia Shield, maar ik ben nog niet echt tevreden, met name hoe de refresh rate niet wijzigt icm met mijn TV.
Hoe is de raspberry PI icm Plex, in vergelijking met de Shield? Met name HDMI-Cec, het gebruik van de normale afstandsbediening vind ik pretttig, én het aansluiten van de receiver, pass-through en de kracht om eigenlijk nagenoeg alles zonder transcoden af te spelen?
Rpi = perfecte CEC, op voorwaarde dat je tv het ondersteund ofc.
Of het afspelen zonder transcoden werkt, hangt alles af wat je er naartoe stuurt. Wat de rpi zeker NIET doet:
- HEVC content
- 4K content
- passtrough van TrueHD and DTS-MA (al kan dit veranderd zijn, lang geen pi gebruikt.
Voor de rest zal alles wel werken.
Als dit zaken zijn die je wenst, ben je beter dat je kijkt naar een ODROID C2 of een wetek hub ( min of meer zelfde, C2 is bare, wetek is al in kastje met wifi enzo erop )
daar heb je dit ( gecopy pasted )
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| Refresh rate switches correctly with smooth video playback in 720p/1080p/2160p display modes.
Comprehensive HDMI CEC control.
8/10-bit 720p/1080p/2160p HEVC all playback perfectly.
Snappy, responsive OpenPHT device using Gigabit Ethernet.
Sensitive IR reciever on board (see below).
Custom program your own IR remote control for use with OpenPHT easily using Lirc.
Direct Plays virtually everything you throw at it apart from those codecs listed below.
Interlaced Bluray Rips containing VC-1 content have stuttering playback. Normal VC-1 Movie Rips fine.
No VP9 decoding, will be transcoded by PMS.
Audio codec support:
Passthrough of AC3/DD/DTS 5.1
Passthrough of Dolby True HD 5.1 and 7.1 / ATMOS
Passthrough of DTS-HD MA/HRA 5.1 and 7.1
Passthrough of DTS 96/24
No HDMI PCM 5.1/7.1 audio output is currently supported. PCM 2.0 is the only PCM output format available at the moment, selecting 'Enable Dolby Digital (AC3) transcoding' will give you AC3 5.1 output from AAC 5.1 media
Audio formats which can't be bitstreamed (FLAC, WAV/PCM, AAC etc.) will either be transcoded to lossy Dolby Digital 5.1, or folded down to a PCM 2.0 downmix. |
Voor mij is de wetek/odroid de betere oplossing

demosselman schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:00:
Ik draai nu Plex media server op een oude laptop met i7 processor. Dat loopt als een zonnetje, inclusief transcoderen. De bestanden worden gelezen van een DS115j NAS. Deze combinatie werkt goed voor mij maar ik vind het onhandig dat ik mijn laptop altijd aan moet laten staan.
Zou ik PMS ook kunnen draaien op een RP3? Ik wilde al een RP3 aanschaffen om zelf een ambilight systeem te bouwen. Mijn tweede vraag is of een RP3 PMS en ambilight tegelijk zou kunnen draaien of kan een RP3 maar 1 programma tegelijk runnen?
Als die Rpi niks moet transcoden, dan zou het wel lukken. Van het moment dat er halve codec niet kan afgespeeld worden op je client, duikt volledig je RPI op zijn reet
[
Voor 15% gewijzigd door
SadisticPanda op 07-04-2017 10:43
]