Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 12:51

Puck

W32.Deadcode.A

Jelv schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:29:
[...]

Dat vind ik iets te zwaar aangezet. Plex Media Player was aan het begin (okt 2015) instabiel en incompleet, het is tenslotte ook compleet nieuwe engine (mpv). Sinds publieke release (nov 2016) is PMP compleet en stabiel en mijn standaard speler voor macOS en Windows. De players hebben flinke updates gekregen (iOS, Android, Shield, Samsung, tvOS, PMP), maar misschien niet met webOS. Wat betreft webOS, daar heb ik geen ervaring mee, wel met de Samsung versie en die loopt stuk minder soepel. Daarnaast werkt mijn htpc een stuk soepeler natuurlijk _/-\o_ Was het ontbreken van hardware decoding ondersteuning niet het probleem bij 4k op webOS?
Precies het moment dat ik ben overgestapt op WebOS en dus geen PMP/OpenPHT meer gebruik :)

Voorlopig ben ik heel erg tevreden met XPLay hoor, zo hoef ik geen externe HTPC te gebruiken. Het valt mij gewoon simpelweg op dat de officiële Plex Player voor WebOS gewoon bijna alles wil transcoden en geen 4K / HDR afspeelt terwijl XPlay dit probleemloos doet. Lijkt me dus een kwestie van implementatie, en niet per see wel/geen hardware decoding, etc.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
[..]

[ Voor 99% gewijzigd door Pistolebob op 23-04-2019 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Sinds gisteren start plex niet meer op op mijn samsung tv... Heeft het altijd prima gedaan. Hij blijft hangen op het laad-scherm en gaat dan vanzelf terug. Opnieuw geinstalleerd al geprobeerd, inclusief opnieuw de hub ingesteld. Maakt helaas niks uit. Draadloos of bedraad verbinden doet ook niks. Netflix werkt prima trouwens. Iemand enig idee?

Ik heb nog niet kunnen kijken of de andere tv/devices in huis het wel doen, anders zou het nog aan de server (NAS) kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Amazon S3 ligt eruit, waarschijnlijk host Samsung wat services daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Dreamvoid schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:41:
Amazon S3 ligt eruit, waarschijnlijk host Samsung wat services daar?
Helaas, de andere tv doet het wel en via mijn telefoon ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

thejoker80 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 18:00:
[...]

Helaas, de andere tv doet het wel en via mijn telefoon ook....
Inmiddels doet hij het weer. App verwijderd, stekker eruit, half uurtje later stekker erin, app geïnstalleerd en werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demosselman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 22:43
Ik heb een synology ds115j waarop ik PMS heb geprobeerd te draaien, de stream haperde echter als ik via chromecast een film afspeelde wegens beperkte processor kracht. Ik ben van plan een Raspberry pi 3 te kopen om daarop plex te draaien en die via een USB kabel aan mijn nas te verbinden.

Denken jullie dat dit gaat werken met deze combinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 17:27
demosselman schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 08:33:
Ik heb een synology ds115j waarop ik PMS heb geprobeerd te draaien, de stream haperde echter als ik via chromecast een film afspeelde wegens beperkte processor kracht. Ik ben van plan een Raspberry pi 3 te kopen om daarop plex te draaien en die via een USB kabel aan mijn nas te verbinden.

ik raad je geen raspberry aan als PMS i.v.m. te weinig rekenkracht. Als client is die wel geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

demosselman schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 08:33:

drop je chromecast en vervang het door een Rpi, Kan je plex gewoon op je nas laten staan.
Rpi speelt toch 90% van het internet zonder transcoding af, (zolang het maar geen HEVC of 10bit anime is).

Als je NAS al tekort komt met transcoden, zal je pi dat ook zijn; (
Je kan wel een pi als PMS gebruiken, enkel als al je apparaten 100% de content rechtstreeks kunnen afspelen (je chromecast dus niet). Dan is je plex een veredelde fileserver, geen transcoder

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Of een NAS met HDMI - een QNAP-168/268.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
[..]

[ Voor 101% gewijzigd door Pistolebob op 23-04-2019 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:43

psyy138

blackbulls.nl

Zijn er mensen die gebruik maken van een led strip (o.i.d.) om ambilight te creëren en dit i.c.m. plex?
Ben even benieuwd en mocht iemand dit hebben hoe ze dit voor elkaar hebben gekregen.

Heb daarnaast wat zaken gelezen over lightberry met rasplex.
Ook heb ik van lightpack 2 (kickstarter) gehoord maar dit is prijziger.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

psyy138 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 19:24:
Zijn er mensen die gebruik maken van een led strip (o.i.d.) om ambilight te creëren en dit i.c.m. plex?
Ben even benieuwd en mocht iemand dit hebben hoe ze dit voor elkaar hebben gekregen.

Heb daarnaast wat zaken gelezen over lightberry met rasplex.
Ook heb ik van lightpack 2 (kickstarter) gehoord maar dit is prijziger.
https://hyperion-project.org/wiki/Main

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsje993
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08-01 10:47
Hi all,

Het volgende doet zich voor:
Sinds een aantal dagen gaat mijn PMS niet ui slaapstand op mijn Windows 10 pc. Dit heb ik een maand geleden ook al gehad, wat ik toen heb gedaan is Windows 10 resetten, clean install, PMS opnieuw geïnstalleerd en daarna deed hij het weer.
Nu een maand later heb ik weer het zelfde probleem. Ook kan ik mijn PC niet meer besturen via Teamviewer (de PC staat namelijk in de meterkas), WOL in de bios is ingeschakeld en de netwerkadapter is ook ingesteld voor WOL, wat voorheen ook zonder problemen wertke.

Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

Groet, Lars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:22
larsje993 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:55:
Hi all,

Het volgende doet zich voor:
Sinds een aantal dagen gaat mijn PMS niet ui slaapstand op mijn Windows 10 pc. Dit heb ik een maand geleden ook al gehad, wat ik toen heb gedaan is Windows 10 resetten, clean install, PMS opnieuw geïnstalleerd en daarna deed hij het weer.
Nu een maand later heb ik weer het zelfde probleem. Ook kan ik mijn PC niet meer besturen via Teamviewer (de PC staat namelijk in de meterkas), WOL in de bios is ingeschakeld en de netwerkadapter is ook ingesteld voor WOL, wat voorheen ook zonder problemen wertke.

Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

Groet, Lars
Is je pc niet afgemeld of iets dergelijks?
Ik had zoon soort gelijk probleem ook en heb nu plex media server als service draaien op mijn pc en als mijn gebruiker dan automatisch afmeld dan blijft PMS gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volledig klaar met plex ik ga over op kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 21:33:
???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:57

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op Wednesday 22 March 2017 @ 21:33:
What's the problem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsje993
Is je pc niet afgemeld of iets dergelijks?
Hij gaat in slaapstand, waar hij niet meer uit gehaald kan worden.
plex media server als service draaien
Hoe laat je PMS als een service draaien? Ik heb hem gewoon geïnstalleerd vanaf de plex website. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
larsje993 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 07:04:
[...]

Hij gaat in slaapstand, waar hij niet meer uit gehaald kan worden.

[...]

Hoe laat je PMS als een service draaien? Ik heb hem gewoon geïnstalleerd vanaf de plex website. 8)7
Ik gebruik hiervoor het programma genaamd 'FireDaemon'. Misschien heb je aan onderstaande link iets om het in te stellen:

https://kb.firedaemon.com...0087095-plex-media-server

En misschien verstandig om na te kijken of er nergens in het energiebeheer stuk van windows staat die je pc in slaapstand moet gaan na een x aantal minuten niks doen.

[ Voor 14% gewijzigd door tumtum100 op 23-03-2017 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsje993
[b]
En misschien verstandig om na te kijken of er nergens in het energiebeheer stuk van windows staat die je pc in slaapstand moet gaan na een x aantal minuten niks doen.
Hij staat op 15min. Dit werkte voorheen zonder problemen. Als ik bijv. Plex startte vanaf ios of plex web dan ging de pc uit slaapstand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kansloze
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-08 21:18
Goedemiddag,

Misschien een vraag die vaker gesteld is maar ik kwam het niet tegen toen ik zocht op subs in dit topic.

Als ik een serie kijk op mijn telefoon met de Plex app en Plex moet de subs erbij zoeken stottert de serie. Zonder subs of met .srt bestand erbij dan loopt het als een zonnetje. Hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat het ook lekker loopt als Plex de subs erbij moet zoeken. Ik weet niet of jullie hier wat aan hebben maar ik heb Synology DS716 II en ik kijk op 480p 1,5MB en heb een (betaalde) Android App maar geen Plex Pass.

En eigenlijk een volgende vraag, maar is het mogelijk als ik een aflevering kijk met Plex dat het ook meteen in Kodi afvinkt wat je bekeken hebt?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:15
Als je in Kodi de Plex plugin gebruikt misschien ?
Andere vraag weet ik zo 123 niet, ik heb er altijd een SRT oid bij

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@kansloze
Vraag 2: zowel plex als kodi laten syncen met trakt.tv. Dan komen ze gemarkeerd als gezien als je ze op plex/kodi bekijkt in de andere app.

Vrag 1. Zou op.zich geen verschil mogen maken lijkt me. Mss kan je proberen in de subzeroplugin om in te stellen dat hij de subtitle downloaded in de zelfde map als de tv serie en niet ergens in de diepte van die plex library zoals standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 20:34

Winkiller

De Mopperpot

Spam email van: Plex VPN Team met onderwerp: New Plex VPN Service.
Mocht je zo'n bericht ontvangen is het niet van Plex.
https://forums.plex.tv/discussion/266142/spam-email-plex-reveals-new-vpn-business-www-mysafevpn-com/p1

[ Voor 5% gewijzigd door Winkiller op 04-04-2017 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 22:20
Ik kwam er te laat achter dat er een Plex topic was (kon het niet goed vinden via zoeken); zojuist een vraag gesteld bij het nieuwsbericht van een nieuw versie. Ik zal die daar weghalen en hem hier wat uitgebreider neerzetten:

Al best een tijd heb ik dat soms (en dat zijn belangrijke zaterdagavond filmkijk momentjes) bepaalde momenten in films/series de boel gaat haperen als een gek; geluid stopt en beeld stottert. Na een korte tijd is dit weg, speelt het vloeiend door, om ergens anders in de film weer terug te komen.
Ik heb best een deftige opzet al zeg ik het zelf en ik stream geen native blu rays af ofzo; dus langzaam begin ik hier gek van te worden en met minder plezier Plex te gebruiken. Kodi, Netflix, YouTube, het gaat allemaal prima op de hoogste kwaliteit. Maar Plex...

Vroeger zag ik tijdens het afspelen wel een dat mijn PMS server de 100% CPU aantikte. Of dat er 2 streams liepen. Dan kan ik verklaren waarom het gaat schokken. Maar ik heb het soms juist met 1 stream op verschillende apparaten. Waarbij de ene wel en de andere niet wordt getranscode.

Mijn server opzet is als volgt:

- Plex draaiend op een Zotac minibox. i3 CPU en 8GB mem
- Media staat op een gbit NAS (Freecom)
- verbonden via een Gbit netwerk

Clients zijn:

- Xbox One / Plex app / Gbit LAN
- Xaomi Mibox 3 / Android TV / Plex App / AC wifi
- Samsung smarttv (2016) met Plex app / AC wifi
- Chromecast 1st en 2nd gen / N en AC wifi

Afgelopen weekend dus een negatieve ervaring met alle 3 de onderste devices. Ik kreeg een bepaalde scene in een film gewoon niet vloeiend afgespeeld. Wij zijn toen maar overgeschakeld naar een andere film op Netflix..

Volgens de PMS wordt op het moment van stotteren geen audio of video getranscode maar 'direct play'. (Wel staat er 'transcode throttled' boven. Maar dat is positief volgens vriend Google.?) Ook is de CPU maar rond de 30% en ook zijn de andere resources rustig.

Mijn theorie: sommige stukken in films zijn zo slecht gemaakt/van hoge kwaliteit, dat het spul daar veel moeite mee heeft.

Maar is er ergens meer inzicht te krijgen in welke onderdeel door zijn hoeven gaat? Is het dan toch wifi?

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:49
Het makkelijkste is om die scene eens bekabeld te proberen. Dan kun je Wifi iig uitsluiten als je nog steeds problemen hebt. Daarna zou ik toch eens kijken naar je server, of die niet ergens tegen limieten aanloopt (misschien leessnelheid van de harde schrijf?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@Kappade ja een sneeuwlandshap waarin niets beweegd voor 10 minuten gaat je client het wel iets minder lastig hebben, dan een film met 10 minuten Michael Bay scenes. Bitrate gaat gewoon in die actiescenes veeeel hoger liggen.

Je hebt toch niet ingesteld in plex dat remote/local/online play een bitrate limiet heeft? Als je bv op 4Mbit zet, veel filmen gaan eronder maar sommige scenes gaan erboven dat die ineens wel gaat transcoden?

Wat je eens moet testen:
- sd kwaliteit filmpje afspelen. Desnoods zet je 1 van je problematische films om met handbrake. Kwaliteit maakt niet uit. Gewoon testen om te zien of hij het ook lastig heeft met lage bitrates.
- hd filmpje maar zonder ac3/dts geluid. En bijvoorbeeld aac of mp3 geluid in de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
Thanks voor je reactie en het meedenken.

Tijdens die stotterende scenes gebeurt er in mijn ogen niet veel spannends. Juist de scenes met veel 'Michael Bay' zaken lopen goed; daarom is het zo vreemd. Anders had ik hier ook wel een patroon in gezien.

Ik had voor de webplayer remote 4mbps als max ingesteld zag ik. No limit gezet.
Ook kreeg ik de tip om eens naar subtitle settings te kijken (die schijnen vaak voor flinke performance hits te zorgen bij transcoden), en zag burn in subtitle op 'Always' staan. Naar automatic gezet.

Ik ga nu eens kijken hoe het gaat. Media omzetten vind ik een grote stap maar zou ik als test kunnen doen hierna. Als dat bijvoorbeeld het blijkt te zijn stop ik met Plex, want media eerst handmatig moeten omzetten zie ik niet zitten.

[ Voor 19% gewijzigd door Kappade op 05-04-2017 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Laatst online: 10-09 12:51

Puck

W32.Deadcode.A

Kappade schreef op woensdag 5 april 2017 @ 10:04:
Thanks voor je reactie en het meedenken.

Tijdens die stotterende scenes gebeurt er in mijn ogen niet veel spannends. Juist de scenes met veel 'Michael Bay' zaken lopen goed; daarom is het zo vreemd. Anders had ik hier ook wel een patroon in gezien.

Ik had voor de webplayer remote 4mbps als max ingesteld zag ik. No limit gezet.
Ook kreeg ik de tip om eens naar subtitle settings te kijken (die schijnen vaak voor flinke performance hits te zorgen bij transcoden), en zag burn in subtitle op 'Always' staan. Naar automatic gezet.

Ik ga nu eens kijken hoe het gaat. Media omzetten vind ik een grote stap maar zou ik als test kunnen doen hierna. Als dat bijvoorbeeld het blijkt te zijn stop ik met Plex, want media eerst handmatig moeten omzetten zie ik niet zitten.
Als het puur bij die ene film gebeurd, kan het natuurlijk ook simpelweg aan de film liggen: slechte/corrupte file.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:13
Kappade schreef op woensdag 5 april 2017 @ 08:49:

Maar is er ergens meer inzicht te krijgen in welke onderdeel door zijn hoeven gaat? Is het dan toch wifi?
Is het niet gewoon de doorvoer vanaf de NAS? Ik heb daar wel eens problemen mee met een oude synology icm met iSCSI. Kopieer eens een media bestand lokaal op je i3, en laat het vanuit daar spelen.

Daarnaast kun je misschien eens kijken naar de transcoder opties onder Settings> Server > Transcoder.
Bij mij hielpen de opties 'Transcoder temporary directory' (invullen) en 'Transcoder default throttle buffer' (verhogen naar 300) bij het streamen via wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikman
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-05 10:49
Heeft iemand ervaring met handmatig channels toevoegen als de Plex server op een QNAP NAS staat? Ik kan de map waar je de channel in moet zetten niet vinden op de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Zelfs een full blown bluray is maar 5-6MB per seconde. Lijkt me penauts voor elke nas.

Je kan ook eens proberen met oudere versie van de server te proberen. Versie 1.2 of 1.3. Laatste tijd gaat het heel hard met plex met alle gevolgen van dien.

Heb je btw deftige pc nog in je netwerk? Kan je daarop eens pmp ofso installeren en zien of het daar ook is?

Als die dan gaat stotteren lijkt, dan is er echt iets goed mis

@sikman
code:
1
/share/HDA_DATA/.qpkg/PlexMediaServer/Library/Plex\ Media\ Server/Plug-ins

[ Voor 11% gewijzigd door SadisticPanda op 05-04-2017 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
azz_kikr schreef op woensdag 5 april 2017 @ 10:55:
Zelfs een full blown bluray is maar 5-6MB per seconde. Lijkt me penauts voor elke nas.
Verkijk je niet op dat soort gigabit nasjes, alle het verkeer wordt door de cpu afgehandeld. Ik heb een oude synology 213 staan welke maar krap een 20 MB haalt op een gigabit netwerk.

Het is iig de moeite waard om even te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Domino schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:00:
[...]

Verkijk je niet op dat soort gigabit nasjes, alle het verkeer wordt door de cpu afgehandeld. Ik heb een oude synology 213 staan welke maar krap een 20 MB haalt op een gigabit netwerk.

Het is iig de moeite waard om even te controleren.
Ik ken die setjes wel. En sommige van die snelheden zijn inderdaad belabbered. Maarmet 20MB kan je makkelijk nog 3-4 blurays zonder transcoding moeten kunnen. Of zou je toch moeten kunnen.

@Kappade

Valt me wel op, dat het net de wifi clients zijn die problemen geven. En de xbox met zijn lan heeft het niet.

Dan lijkt het me toch eerder gewoon aan wifi liggen? Nieuwe magnetron gekocht of extra stoorzender?
Ik weet niet of het mogelijk is maar kan je die xiomi box of die samsung tv ook als test op kabel aansluiten, en geen wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
De NAS haalt met kopieeracties tussen de 30 en 50 MB/s dus ik ga er vanuit dat dat rap zat is.
Ik heb inderdaad ook al eens de film lokaal op de Zotac zelf gezet, nieuwe library gemaakt en afgespeeld -> nog steeds haperingen.
Ook eens een 2e PMS opgezet op een volwaardige desktop PC met flinkere cpu, 12GB mem en SSD schijf -> nog steeds haperingen.

Dit was met name bij gebruik van de Chromecast. Omdat er meerdere client opties aankwamen liet ik het voor wat het was. Maar nu die ook af en toe falen ga ik nu op (final) dieper onderzoek.

Ik ga die waardes eens aanpassen die hierboven worden gesuggereerd.

@azz_kikr : De Xbox One via LAN geeft ook problemen.

[ Voor 6% gewijzigd door Kappade op 05-04-2017 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpadschnick
  • Laatst online: 09-09 21:11
Hopelijk kan iemand mij in de goede richting wijzen: ik wil graag Plex gebruiken om op meerdere devices mijn media te kijken (telefoon, chromecast, twee tv's). Volgens mij zou dit redelijk straight-forward moeten zijn, maar ik zie even door de bomen het bos niet meer. Ik heb al een goede HDD die ik wil gebruiken.

Optie 1: een goedkope NAS voor storage (€200) en een zelfbouwserver om te transcoderen (€300?)
Optie 2: een iets minder goedkope NAS die PMS draait (€250) en twee mediaplayers voor bij de tv's (2x€100)? Zou wel betekenen dat ik waarschijnlijk niet alles op mijn telefoon kan kijken.
Optie 3: een dure NAS die zelf kan transcoderen (minimaal €500?)
Optie 4: helemaal geen NAS maar een zelfbouwserver die altijd aan staat (€ geen idee), lijkt me alleen een stuk minder zuinig dan een NAS

Kan iemand me vertellen wat de beste optie zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Halfdegelijke nas nemen en zorgen dat je clients goed genoeg zijn.
2 rpis kopen om aan de tvs te hangen. Ben je klaar met helft van de prijs. Montage is gewoon met plakband op achterkant van de tv, zie je toch niet.

Blijft er enkel probleem over van telefoon. Ga je vooral op wifi en 4g afspelen. Dan kan denk ik ver elke moderne telefoon met de plex app direct streamen.

Ga je vooral via 2g kijken op antieke telefoon, jadan ga je toch zwaarder moeten investeren.

Mss is plex cloud voor jou optie? Of wil je je content niet online zetten? Ik heb plex server die meestal afzet voor lokale content. Meeste kijk ik vanop vps :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:18
Delpadschnick schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:47:
Hopelijk kan iemand mij in de goede richting wijzen: ik wil graag Plex gebruiken om op meerdere devices mijn media te kijken (telefoon, chromecast, twee tv's). Volgens mij zou dit redelijk straight-forward moeten zijn, maar ik zie even door de bomen het bos niet meer. Ik heb al een goede HDD die ik wil gebruiken.

Optie 1: een goedkope NAS voor storage (€200) en een zelfbouwserver om te transcoderen (€300?)
Optie 2: een iets minder goedkope NAS die PMS draait (€250) en twee mediaplayers voor bij de tv's (2x€100)? Zou wel betekenen dat ik waarschijnlijk niet alles op mijn telefoon kan kijken.
Optie 3: een dure NAS die zelf kan transcoderen (minimaal €500?)
Optie 4: helemaal geen NAS maar een zelfbouwserver die altijd aan staat (€ geen idee), lijkt me alleen een stuk minder zuinig dan een NAS

Kan iemand me vertellen wat de beste optie zou zijn?
Ikzelf had een DS216Play, maar ben sinds 2 maanden nu over op een zelfbouw server met het zelfde besturingssysteem(Expenology).

Je kan een duurdere NAS kopen die meer power heeft, maar ikzelf wilde graag de flexibiliteit van een eigen server. Mijn Server ondersteund nu 4 harddisks, maar wil ik er meer toevoegen dan voeg ik een SATA kaartje toe. Het is puur wat je wilt. Ik heb er nu een i3(7de) generatie inzitten en die kan zonder problemen 3 a 4 Full hd streams transcoderen. Zonder harddisks was ik ongeveer 250 euro kwijt en als je een beetje goed zoekt op V&A lukt het ook voor die prijs.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:49
Ik heb nu de Nvidia Shield, maar ik ben nog niet echt tevreden, met name hoe de refresh rate niet wijzigt icm met mijn TV.

Hoe is de raspberry PI icm Plex, in vergelijking met de Shield? Met name HDMI-Cec, het gebruik van de normale afstandsbediening vind ik pretttig, én het aansluiten van de receiver, pass-through en de kracht om eigenlijk nagenoeg alles zonder transcoden af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Delpadschnick schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:47:
Qua zuinigheid zit je met zelfbouw dichtbij kant-en-klare NASsen. Neem bijvoorbeeld deze config:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 59,-€ 59,-
1Asus H110T(Thin-mITX board met 2x ethernet)€ 63,-€ 63,-
1Inter-Tech E-M3 Black (mITX case met 2x2.5"bays, geen voeding)€ 28,50€ 28,50
1Crucial CT4G4SFS8213 (4GB RAM)€ 31,95€ 31,95
1Transcend MTS600 32GB (M.2 SSD voor het OS)€ 32,57€ 32,57
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 215,02

Zet er 2x 4 TB 2.5" schijven in a 135 euro per stuk (Seagate Expansion, Maxtor M3, haal die uit de externe behuizing), dan heb je alleen nog een 65W laptop adapter nodig (eentje van Dell bv, liggen bij bosjes bij elke kringloopwinkel). Ook ruim voldoende cpu power voor transcoding, de G4560 heeft een Passmark score van 5100.

Enige punt is natuurlijk software, je moet wel zelf je OS installeren. En je moet de onderdelen zelf in elkaar schroeven, dat heb je met een kant-en-klare NAS niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Dreamvoid op 05-04-2017 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
@Delpadschnick, is er een Plex client beschikbaar voor de televisies? Zo ja, dan hoef je niet per se mediaspelers te kopen en kun je dat geld eventueel gebruiken voor iets anders, of gewoon op zak houden natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Dreamvoid schreef op woensdag 5 april 2017 @ 13:07:
[...]

Qua zuinigheid zit je met zelfbouw dichtbij kant-en-klare NASsen. Neem bijvoorbeeld deze config:
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 215,02

Zet er 2x 4 TB 2.5" schijven in a 135 euro per stuk (Seagate Expansion, Maxtor M3, haal die uit de externe behuizing), dan heb je alleen nog een 65W laptop adapter nodig (eentje van Dell bv, liggen bij bosjes bij elke kringloopwinkel). Ook ruim voldoende cpu power voor transcoding, de G4560 heeft een Passmark score van 5100.

Enige punt is natuurlijk software, je moet wel zelf je OS installeren. En je moet de onderdelen zelf in elkaar schroeven, dat heb je met een kant-en-klare NAS niet.
Afhankelijk van hoeveel video's je wil transcoden moet je een sterkere cpu nemen. Plex heeft daarvoor een mooi schemaatje gemaakt met wat je nodig zou kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Idd:
1080p/10Mbps: 2000 PassMark
720p/4Mbps: 1500 PassMark
Dat haalt een G4560 ruim. Er zijn op het moment sowieso geen NASsen op de markt met zulke snelle cpu's. Je wint ook niet zoveel met sterkere cpu's, een Core i3-6100 heeft bv maar 5400 Passmark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:29
Zelf heb ik Plex op bij Amazon draaien. Een EC2 service waar Plex op draait en de data staat op Amazon Drive. Drive kost je 60 USD per jaar (100 TB) en de EC2 kosten zijn deels afhankelijk van het verbruik. Je zou in plaats van EC2 ook een VPS bij bijvoorbeeld OVH of Vultr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpadschnick
  • Laatst online: 09-09 21:11
Bedankt voor de uitgebreide antwoorden! Ik vind een eigen server wel een mooie optie, zeker nu ik zie dat je met Xpenology een vergelijkbaar OS kan krijgen als met een kant en klare NAS. Een G3560 moet trouwens ruim genoeg zijn voor mijn transcoding. Ik zal max een keer 2 films tegelijk willen streamen, meer zal niet voorkomen.
Dreamvoid schreef op woensdag 5 april 2017 @ 13:07:
[...]

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 215,02

Dat is betaalbaarder dan ik dacht! Ik heb al een 3.5" schijf die ik ga gebruiken, dus ik moet even op zoek naar iets wat daar in past, maar deze richting zal het wel worden denk ik. Edit: ik zie dat een 3.5" er ook gewoon inpast. Mooi!
CH40S schreef op woensdag 5 april 2017 @ 13:15:
@Delpadschnick, is er een Plex client beschikbaar voor de televisies? Zo ja, dan hoef je niet per se mediaspelers te kopen en kun je dat geld eventueel gebruiken voor iets anders, of gewoon op zak houden natuurlijk. :)
Helaas niet, was een mooie oplossing geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Timmy schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:47:
Zelf heb ik Plex op bij Amazon draaien. Een EC2 service waar Plex op draait en de data staat op Amazon Drive. Drive kost je 60 USD per jaar (100 TB) en de EC2 kosten zijn deels afhankelijk van het verbruik. Je zou in plaats van EC2 ook een VPS bij bijvoorbeeld OVH of Vultr.
En qua data die je bij amazon hebt staan is het geen probleem?
Heb ook zitten naar zo'n oplossing om stroom thuis te besparen (mijn xeon 1240v2 vreet veel :|) maar ben altijd aan het twijfelen vanwege de data en snelheid van de upload aangezien meerdere familie/vrienden kijken.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
psyy138 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 19:11:
En qua data die je bij amazon hebt staan is het geen probleem?
Heb ook zitten naar zo'n oplossing om stroom thuis te besparen (mijn xeon 1240v2 vreet veel :|) maar ben altijd aan het twijfelen vanwege de data en snelheid van de upload aangezien meerdere familie/vrienden kijken.
Amazon schijnt scans op de inhoud van Amazon Drive uit te voeren en het sharen van bestanden onmogelijk te maken als ze illegale content aantreffen. Ik heb een paar keer gelezen dat dat gebeurd is, echter nog nooit gelezen dat het account werd beeindigd.

Zelf heb ik allee bestanden middels encfs geencrypt. Hier staat een interessante handleiding. Niet specifiek voor Amazon, maar de verschillen zijn niet al te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demosselman
Ik draai nu Plex media server op een oude laptop met i7 processor. Dat loopt als een zonnetje, inclusief transcoderen. De bestanden worden gelezen van een DS115j NAS. Deze combinatie werkt goed voor mij maar ik vind het onhandig dat ik mijn laptop altijd aan moet laten staan.

Zou ik PMS ook kunnen draaien op een RP3? Ik wilde al een RP3 aanschaffen om zelf een ambilight systeem te bouwen. Mijn tweede vraag is of een RP3 PMS en ambilight tegelijk zou kunnen draaien of kan een RP3 maar 1 programma tegelijk runnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 13:50

nexhil

BAM!

demosselman schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:00:
Ik draai nu Plex media server op een oude laptop met i7 processor. Dat loopt als een zonnetje, inclusief transcoderen. De bestanden worden gelezen van een DS115j NAS. Deze combinatie werkt goed voor mij maar ik vind het onhandig dat ik mijn laptop altijd aan moet laten staan.

Zou ik PMS ook kunnen draaien op een RP3? Ik wilde al een RP3 aanschaffen om zelf een ambilight systeem te bouwen. Mijn tweede vraag is of een RP3 PMS en ambilight tegelijk zou kunnen draaien of kan een RP3 maar 1 programma tegelijk runnen?
Je laptop doet nu het transcoden dus. Als je dat je RPi wilt laten doen dan hou je niets anders dan een verschrompeld stukje PCB over denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

I-King schreef op woensdag 5 april 2017 @ 13:01:
Ik heb nu de Nvidia Shield, maar ik ben nog niet echt tevreden, met name hoe de refresh rate niet wijzigt icm met mijn TV.

Hoe is de raspberry PI icm Plex, in vergelijking met de Shield? Met name HDMI-Cec, het gebruik van de normale afstandsbediening vind ik pretttig, én het aansluiten van de receiver, pass-through en de kracht om eigenlijk nagenoeg alles zonder transcoden af te spelen?
Rpi = perfecte CEC, op voorwaarde dat je tv het ondersteund ofc.

Of het afspelen zonder transcoden werkt, hangt alles af wat je er naartoe stuurt. Wat de rpi zeker NIET doet:
- HEVC content
- 4K content
- passtrough van TrueHD and DTS-MA (al kan dit veranderd zijn, lang geen pi gebruikt.

Voor de rest zal alles wel werken.

Als dit zaken zijn die je wenst, ben je beter dat je kijkt naar een ODROID C2 of een wetek hub ( min of meer zelfde, C2 is bare, wetek is al in kastje met wifi enzo erop )

daar heb je dit ( gecopy pasted )
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Refresh rate switches correctly with smooth video playback in 720p/1080p/2160p display modes.
Comprehensive HDMI CEC control.
8/10-bit 720p/1080p/2160p HEVC all playback perfectly.
Snappy, responsive OpenPHT device using Gigabit Ethernet.
Sensitive IR reciever on board (see below).
Custom program your own IR remote control for use with OpenPHT easily using Lirc.
Direct Plays virtually everything you throw at it apart from those codecs listed below.
Interlaced Bluray Rips containing VC-1 content have stuttering playback. Normal VC-1 Movie Rips fine.
No VP9 decoding, will be transcoded by PMS.
Audio codec support:
Passthrough of AC3/DD/DTS 5.1
Passthrough of Dolby True HD 5.1 and 7.1 / ATMOS
Passthrough of DTS-HD MA/HRA 5.1 and 7.1
Passthrough of DTS 96/24
No HDMI PCM 5.1/7.1 audio output is currently supported. PCM 2.0 is the only PCM output format available at the moment, selecting 'Enable Dolby Digital (AC3) transcoding' will give you AC3 5.1 output from AAC 5.1 media
Audio formats which can't be bitstreamed (FLAC, WAV/PCM, AAC etc.) will either be transcoded to lossy Dolby Digital 5.1, or folded down to a PCM 2.0 downmix.

Voor mij is de wetek/odroid de betere oplossing :*)
demosselman schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:00:

Als die Rpi niks moet transcoden, dan zou het wel lukken. Van het moment dat er halve codec niet kan afgespeeld worden op je client, duikt volledig je RPI op zijn reet :D

[ Voor 15% gewijzigd door SadisticPanda op 07-04-2017 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demosselman
nexhil schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:21:
[...]

Je laptop doet nu het transcoden dus. Als je dat je RPi wilt laten doen dan hou je niets anders dan een verschrompeld stukje PCB over denk ik :P
Dat klopt, laptop transcodeert. Hmm jammer, ik dacht dat een RP3 dat wel zou kunnen aangezien daar een quadcore 1.2Ghz in zit. Mijn laptop wordt niet meer dan 7% belast ongeveer met het transcoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

azz_kikr schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:39:
[...]
Als die Rpi niks moet transcoden, dan zou het wel lukken. Van het moment dat er halve codec niet kan afgespeeld worden op je client, duikt volledig je RPI op zijn reet :D
Kanttekening uit de praktijk hier: als enkel audio getranscode moet worden dan kan een rpi3 dat perfect af, video transcoden is een complete no-go
(ik draai sinds een aantal maanden de plex server op een rpi3)

Verwacht ook geen snelheidsmonster qua interface of zo, maar het werkt allemaal wel redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 13:50

nexhil

BAM!

demosselman schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:56:
[...]

Dat klopt, laptop transcodeert. Hmm jammer, ik dacht dat een RP3 dat wel zou kunnen aangezien daar een quadcore 1.2Ghz in zit. Mijn laptop wordt niet meer dan 7% belast ongeveer met het transcoden.
Je zou eventueel nog kunnen kijken of je NAS Plex + 1 stream transcoden trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

demosselman schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:56:
[...]

Laptop is x86, rpi is ARM, kan je niet vergelijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demosselman
nexhil schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:58:
[...]

Je zou eventueel nog kunnen kijken of je NAS Plex + 1 stream transcoden trekt.
Dat heb ik geprobeerd, goede suggestie. Helaas kansloos op een DS115j...
roeleboel schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:56:
[...]

Kanttekening uit de praktijk hier: als enkel audio getranscode moet worden dan kan een rpi3 dat perfect af, video transcoden is een complete no-go
(ik draai sinds een aantal maanden de plex server op een rpi3)

Verwacht ook geen snelheidsmonster qua interface of zo, maar het werkt allemaal wel redelijk.
Ik vermoed dat er inderdaad alleen audio wordt getranscodeerd aangezien mijn chromecast geen DTS speelt, dat zou wel de relatief lage belasting op mijn laptop verklaren. In dat geval is het wel het proberen waard om het op een RP3 te proberen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@demosselman

heb je al een rpi? anders kan je die chromecast buiten flikkeren en de pi gebruiken als client?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demosselman
azz_kikr schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:05:
@demosselman

heb je al een rpi? anders kan je die chromecast buiten flikkeren en de pi gebruiken als client?
Nee heb nog een RPi. Dat zou kunnen, maar dat lost niet mijn probleem op dat ik niet meer de server op een laptop wil draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@demosselman

Je Pi kan meer formaten afspelen dan de Chromecast. Misschien kan die gewoon rechtsreeks van je NAS spelen zonder transcoden. Even Openpht op je rpi zetten en de server op je NAS nog eens starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikman
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-05 10:49
@sikman
code:
1

[/quote]

Bedankt, gelukt. Maar de nieuwe kanalen verschijnen niet in de lijst. Volgens de handleiding op de website moet je "enable aperture channel" aanvinken, maar die optie krijg ik niet on de settings->Server->Channels.
En de "restart" optie die de Plex website suggereert is er ook niet meer sinds de laatste update.
Iemand een idee waar de opties in de nieuwe interface te vinden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

sikman schreef op maandag 10 april 2017 @ 20:02:
@sikman
code:
1

[/quote]

Bedankt, gelukt. Maar de nieuwe kanalen verschijnen niet in de lijst. Volgens de handleiding op de website moet je "enable aperture channel" aanvinken, maar die optie krijg ik niet on de settings->Server->Channels.
En de "restart" optie die de Plex website suggereert is er ook niet meer sinds de laatste update.
Iemand een idee waar de opties in de nieuwe interface te vinden zijn?
Je hebt de nieuwe kanalen toch niet vernaggeld met te kopieren?

in die plugin map: moeten de channels staan in mapjes en onder volgende formaat

"Channelnaam.bundle"

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pYCIGSZ.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hoe organiseren jullie homevideo's in Plex?
Grootste gemis voor mij is dat deze niet per jaar te benaderen zijn in de clients.

Plex geeft deze opties:
https://support.plex.tv/h...Organizing-Personal-Media

De eerste optie heb ik dus nu in gebruik, maar dat geeft dus 1 grote verzameling van video's.
Optie 2 wil ik niet gebruiken , ik wil m'n eigen naamgeving van de bestanden gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 18:01
Ik heb een Nvidia Shield TV aangeschaft als mediaspeler. Mijn films en series staan op een Nas.
Nu wil ik de Shield als plex media server laten fungeren, zodat ik met de app op mijn iPad dus naar de Shield ga (en niet naar mijn nas). Ik heb hiervoor gekozen, omdat mijn nas niet altijd sterk genoeg is om te transcoden, en ik dacht mijn shield wel.
Nu probeer ik echter op de shield de bibliotheken toe te voegen.. alleen lukt me dit dus niet. Ik kan alleen mappen zoeken op de Shield zelf, en niet op de Nas. Enig idee hoe dit komt, of anders moet? Ik had voorheen op de Nas de plexmediaserver draaien, en dan kan ik natuurlijk daar wel de bibliotheken vinden, want die staan op dezelfde Nas.

Of is dit dus helemaal niet mogelijk en moeten de films dan op de Nvidia Shield TV zelf staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
Waarom zou je dat doen. De shield kan bijna alles via direct play afspelen, transcoden is bijna niet nodig.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Het gaat me niet om afspelen op de tv (via de shield), maar om content dat ik afspeel op mijn mobiele apparaten.
Dat doe ik nu via de plex app (op m'n iPad) vanaf de nas. Maar wil dus eigenlijk vanaf de shield (en de nas is dan puur een opslag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:37
Goofyduck384 schreef op maandag 24 april 2017 @ 20:37:
Het gaat me niet om afspelen op de tv (via de shield), maar om content dat ik afspeel op mijn mobiele apparaten.
Dat doe ik nu via de plex app (op m'n iPad) vanaf de nas. Maar wil dus eigenlijk vanaf de shield (en de nas is dan puur een opslag)
Dit al geprobeerd?

http://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/4172/~/how-do-i-share-shield-tv-folders-with-a-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Yes gelukt. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Laatst online: 00:32
Vandaag een Nvidia Shield geinstalleerd bij mijn vader, zodat hij content vanaf mijn NAS kan streamen. We hebben voor de Shield gekozen zodat transcoding niet door mijn server hoeft te worden afgehandeld.

Als we de optie direct play op Forced hebben, hebben we echter een probleem: er is geen geluid. Enkel bij films met slechts stereo geluid geeft de TV geluid weer. Alles daarboven daarbij blijft het stil, tenzij we direct play op Disabled zetten, dan werkt het geluid altijd, maar aangezien mijn server dan alle transcoding doet schiet dit zijn doel voorbij.

Is hier nog een oplossing voor, of moet mijn vader dan een andere TV of een soundbar aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
outlandos schreef op donderdag 27 april 2017 @ 19:08:
Vandaag een Nvidia Shield geinstalleerd bij mijn vader, zodat hij content vanaf mijn NAS kan streamen. We hebben voor de Shield gekozen zodat transcoding niet door mijn server hoeft te worden afgehandeld.

Als we de optie direct play op Forced hebben, hebben we echter een probleem: er is geen geluid. Enkel bij films met slechts stereo geluid geeft de TV geluid weer. Alles daarboven daarbij blijft het stil, tenzij we direct play op Disabled zetten, dan werkt het geluid altijd, maar aangezien mijn server dan alle transcoding doet schiet dit zijn doel voorbij.

Is hier nog een oplossing voor, of moet mijn vader dan een andere TV of een soundbar aanschaffen?
Als je alles door de client wil transcoden moet je plex niet kiezen maar is Emby of Kodi meer voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
ShittyNL schreef op donderdag 27 april 2017 @ 21:40:
[...]

Als je alles door de client wil transcoden moet je plex niet kiezen maar is Emby of Kodi meer voor je.
De Shield icm met mijn soundbar kan letterlijk alles zelfstandig transcoden. Dus ik zou niet weten waarom ik van app moet veranderen. Kodi al eens geprobeerd maar niks kan op tegen Plex imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
outlandos schreef op donderdag 27 april 2017 @ 21:43:
[...]

De Shield icm met mijn soundbar kan letterlijk alles zelfstandig transcoden. Dus ik zou niet weten waarom ik van app moet veranderen. Kodi al eens geprobeerd maar niks kan op tegen Plex imo.
Plex doet niet aan client side. Die kan allen direct play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:15
Timmy schreef op woensdag 5 april 2017 @ 20:34:
[...]

Amazon schijnt scans op de inhoud van Amazon Drive uit te voeren en het sharen van bestanden onmogelijk te maken als ze illegale content aantreffen. Ik heb een paar keer gelezen dat dat gebeurd is, echter nog nooit gelezen dat het account werd beeindigd.

Zelf heb ik allee bestanden middels encfs geencrypt. Hier staat een interessante handleiding. Niet specifiek voor Amazon, maar de verschillen zijn niet al te groot.
Heb je dan geen problemen met de snelheid bij het uploaden van nieuwe bestanden van AWS naar Cloud Drive?
En wat kost zo'n AWS met dit dataverkeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
nielsn schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 09:50:
Heb je dan geen problemen met de snelheid bij het uploaden van nieuwe bestanden van AWS naar Cloud Drive?
En wat kost zo'n AWS met dit dataverkeer?
Zowel het up- als downloaden is snel genoeg, maar nu heb ik ook maar weinig films van tientallen GB's.
De kosten van AWS zijn variabel en sterk afhankelijk van het gebruik. Omdat ik AWS al lang gebruik heb ik oude tarieven, momenteel liggen de kosten hoger. Maar je kan ook kiezen voor een VPS bij OVH of een andere goedkope hostingprovider. Een maatje van mij heeft het bijvoorbeeld via Vultr lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ntroduc3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-08 21:59
outlandos schreef op donderdag 27 april 2017 @ 21:43:
[...]

Dan moet je eens kijken naar Emby, ik heb de overstap gemaakt en nog geen seconde spijt gehad.
https://emby.media

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Driftkikkertje schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 07:54:
Dan moet je eens kijken naar Emby, ik heb de overstap gemaakt en nog geen seconde spijt gehad.
https://emby.media
Ik heb Emby laatst nog eens geprobeerd maar het vreet resources, veel meer dan Plex. Heb jij dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:57

TheVMaster

Moderator WOS
Timmy schreef op Wednesday 3 May 2017 @ 08:07:
[...]

Ik heb Emby laatst nog eens geprobeerd maar het vreet resources, veel meer dan Plex. Heb jij dat niet?
Moet zeggen dat ik ook aan het kijken ben naar Emby, maar dat komt vooral omdat Plex op m'n nieuwe Samsung 4k TV de 4k films niet wil afspelen. Schijnt een issue te zijn met de App voor de Samsung (doet wel direct play/stream, maar de app blijft haperen). Emby doet qua resources netzoveel als Plex server-side, maar de app werkt dan weer wat beter m.b.t. 4k films (x265).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ntroduc3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-08 21:59
Timmy schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 08:07:
[...]

Dat heb ik inderdaad niet. Resources als in CPU etc. tijdens afspelen? Misschien is hij dan toch aan 't transcoden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
JackSparrow schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 08:37:
[...]

Moet zeggen dat ik ook aan het kijken ben naar Emby, maar dat komt vooral omdat Plex op m'n nieuwe Samsung 4k TV de 4k films niet wil afspelen. Schijnt een issue te zijn met de App voor de Samsung (doet wel direct play/stream, maar de app blijft haperen). Emby doet qua resources netzoveel als Plex server-side, maar de app werkt dan weer wat beter m.b.t. 4k films (x265).
Een Nvidia Shield, plus soundbar heeft het probleem opgelost bij m'n vader. Nu kan hij alles kijken op m'n server via forced direct play, en dat kost maar een paar procent van mijn NAS' CPU power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Driftkikkertje schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:00:
Dat heb ik inderdaad niet. Resources als in CPU etc. tijdens afspelen? Misschien is hij dan toch aan 't transcoden?
Dat er getranscode wordt verbaast mij niets, maar dat wordt ook in Plex gedaan (althans met deze film). Het verschil is echter enorm (geheugen factor 1.5 en cpu factor 2.4) en dat uit zich in mijn geval direct in de kosten aangezien ik alles bij AWS heb draaien. Ik zal er op een regenachtige zondag nog eens verder naar kijken ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basix
voor iedereen die op zoek is naar een "betaalbare" Plex server die alle type clients ondersteund raad ik je aan om eens te kijken naar een 2e hands Nuc. Die zijn vaak voor rond de 250 euro te krijgen, met een Core i5u erin en heeft Intel Quick Sync Video support.

Er loopt een beta (betaalde gedeelte) op het forum van Plex, met Intel Quick Sync support ingebakken en dus hardware matige h264 encoding support. Vorige week eindelijk weer een up-to-date versie van uit gekomen (1.6.0)

Ik draai thuis met een simpele nas (Synology DS215+) en PMS versie 1.6.0 op de Nuc met Windows 10 pro en trek met gemak 5/6 1080p remote transcodes met een gemiddelde CPU belasting van 55/65% en piek bandbreedtes van ruim 100mbit (100/120 glas verbinding)

De Nuc trekt idle rond de 9 watt dus prima te doen voor 24/7 up & running.

Deze combinatie geeft mij meer flexibiliteit, power en stabiliteit t.o.v. alles op een server of NAS of Shield (serieus overwogen) draaien.

Just my 2 cents

[ Voor 17% gewijzigd door basix op 03-05-2017 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
@basix wil ook wat standaard builds gaan toevoegen aan de TS. Bedankt voor de tip! Weet je meer waarom Intel Quick Sync zo belangrijk is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basix
Jelv schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:56:
@basix wil ook wat standaard builds gaan toevoegen aan de TS. Bedankt voor de tip! Weet je meer waarom Intel Quick Sync zo belangrijk is?
Het grote voordeel van Intel Quick Sync Video is hardwarematige encoding/decoding van je video. Normaal gesproken wordt dit softwarematig gedaan door je CPU wat een flinke workload tot gevolg heeft. Volgens Plex ongeveer een passmark van 2000 per 1080p stream via software. Als je het via hardware doet is het een paar procent cpu load per 108p stream (5 tot 10% in mijn geval).

Wikipedia: Intel Quick Sync Video

Plex Media Server - Hardware Transcoding Preview 3 (1.6.0.3720) (alleen voor Plex Premium beschikbaar op dit moment)
https://forums.plex.tv/di...g-preview-3-1-6-0-3720/p1

[ Voor 12% gewijzigd door basix op 03-05-2017 16:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
basix schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:02:
voor iedereen die op zoek is naar een "betaalbare" Plex server die alle type clients ondersteund raad ik je aan om eens te kijken naar een 2e hands Nuc. Die zijn vaak voor rond de 250 euro te krijgen, met een Core i5u erin en heeft Intel Quick Sync Video support.
Waarom een losse NAS en nog een NUC erbij?

Ik heb ook naar tweedehands NUC's (en Mac Mini's trouwens) gekeken, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat het zinniger is om gewoon voor 200-250 euro zelf een mini-NAS te bouwen met een Kaby Lake Celeron/Pentium (evensnel als bv de Core i5-4200u uit een Haswell-NUC, en ook met QuickSync), zoals bv deze:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G3930 Boxed€ 40,99€ 40,99
1Asus H110T€ 71,95€ 71,95
1Inter-Tech E-M3 Black€ 29,-€ 29,-
1Crucial CT4G4SFS8213€ 31,76€ 31,76
1Transcend MTS600 64GB€ 44,99€ 44,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 218,69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
Dreamvoid schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 16:24:
[...]

Waarom een losse NAS en nog een NUC erbij?

Ik heb ook naar tweedehands NUC's (en Mac Mini's trouwens) gekeken, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat het zinniger is om gewoon voor 200-250 euro zelf een mini-NAS te bouwen met een Kaby Lake Celeron/Pentium (evensnel als bv de Core i5-4200u uit een Haswell-NUC, en ook met QuickSync), zoals bv deze:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G3930 Boxed€ 40,99€ 40,99
1Asus H110T€ 71,95€ 71,95
1Inter-Tech E-M3 Black€ 29,-€ 29,-
1Crucial CT4G4SFS8213€ 31,76€ 31,76
1Transcend MTS600 64GB€ 44,99€ 44,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 218,69
zelfbouw is zeker een optie maar mijn vergelijking is alleen gebaseerd op het feit of je Plex en Nas zaken op zelfde machine draait en de CPU dus vaak niet krachting genoeg. Tuurlijk heb je gelijk dat met een zelfbouw oplossing je dezelfde zoniet betere prijs/kwaliteit verhouding hebt. Echter is een zelfbouw NAS voor de meeste mensen geen optie en ik had daar zelf ook geen zin in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Ja het is jammer, voor mij hoeft zelfbouw ook niet maar ik zie toch verbazend weinig kant-en-klare oplossingen.

Ofwel je zit met een Synology/QNAP/etc NAS met extreem trage ARM chipjes die niet kunnen transcoden, ofwel je hebt mooie kleine PC's met snelle Intel chips als de Mac Mini en NUC die weer niet bruikbaar zijn als NAS omdat ze geen ruimte hebben voor twee (15mm hoge) 2.5" schijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motion2
  • Laatst online: 11-09 13:19
Dreamvoid schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 16:32:
Ja het is jammer, voor mij hoeft zelfbouw ook niet maar ik zie toch verbazend weinig kant-en-klare oplossingen.

Ofwel je zit met een Synology/QNAP/etc NAS met extreem trage ARM chipjes die niet kunnen transcoden, ofwel je hebt mooie kleine PC's met snelle Intel chips als de Mac Mini en NUC die weer niet bruikbaar zijn als NAS omdat ze geen ruimte hebben voor twee (15mm hoge) 2.5" schijven.
Er zijn genoeg NAS systemen te vinden met een Intel CPU. Zelf heb ik een Synology DS916+ waar gewoon een Intel Pentium inzit ( met H264 HW support )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

basix schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:02:

Er loopt een beta (betaalde gedeelte) op het forum van Plex, met Intel Quick Sync support ingebakken en dus hardware matige h264 encoding support. Vorige week eindelijk weer een up-to-date versie van uit gekomen (1.6.0)

Ik draai thuis met een simpele nas (Synology DS215+) en PMS versie 1.6.0 op de Nuc met Windows 10 pro en trek met gemak 5/6 1080p remote transcodes met een gemiddelde CPU belasting van 55/65% en piek bandbreedtes van ruim 100mbit (100/120 glas verbinding)

De Nuc trekt idle rond de 9 watt dus prima te doen voor 24/7 up & running.

Deze combinatie geeft mij meer flexibiliteit, power en stabiliteit t.o.v. alles op een server of NAS of Shield (serieus overwogen) draaien.

Just my 2 cents
Ik ga binnenkort ook maar is een keer kijken naar een nieuwe build.
Dan kan mijn Xeon 1240V2 eruit, ding vreet stroom>:) MAAR kan ook 4/5 1080p streams aan.

Toen die Intel Quick Sync Video optie net in de beta was bij plex had ik hem al getest op mijn pc met i5 en werkte prima. Maarja waarom mijn pc aan laten staan als ik ook een server heb 8) .

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Motion2 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 16:46:
Er zijn genoeg NAS systemen te vinden met een Intel CPU. Zelf heb ik een Synology DS916+ waar gewoon een Intel Pentium inzit ( met H264 HW support )
Ja voor 550-600 euro, niet voor 220. En dan heb je nog een tragere cpu en minder RAM ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
Dreamvoid schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 21:06:
[...]

Ja voor 550-600 euro, niet voor 220. En dan heb je nog een tragere cpu en minder RAM ook.
Dat was ook precies de reden waarom ik nu uiteindelijk op deze configuratie ben uitgekomen. Een goede NAS met een core i5 erin heb je wel van Qnap bijvoorbeeld maar die worden gewoon echt veels te duur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motion2
  • Laatst online: 11-09 13:19
Dreamvoid schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 21:06:
[...]

Klopt, ik heb nu 8 gb ram.

Ik ben voor een NAS gegaan omdat ik een kant en klare oplossing wilde met het volgende

- Plex
- Backup naar Cloud
- Overal bij mijn bestanden kunnen

Zelf bouwen kostte me teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 15:31
Is de kwaliteit van Intel Quick Video getranscodeerde bestanden goed? Een van de eerste NAS van WD met hardware matig ondersteunde transcoding was de kwaliteit niet zo goed als bv transcoding door de Shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 00:08

Chris van der G

Tailchakra

psyy138 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 16:51:
[...]

Ik ga binnenkort ook maar is een keer kijken naar een nieuwe build.
Dan kan mijn Xeon 1240V2 eruit, ding vreet stroom>:) MAAR kan ook 4/5 1080p streams aan.

Toen die Intel Quick Sync Video optie net in de beta was bij plex had ik hem al getest op mijn pc met i5 en werkte prima. Maarja waarom mijn pc aan laten staan als ik ook een server heb 8) .
Ach, wegmoffelen en andere dingen de schuld geven werkt altijd. Ik ben ook zo naïef als de pest als het gaat om stroom verbruik. Blijf maar tegen mijzelf zeggen "Ach, anders had ik een seedbox van 25/m gekocht". Nu ben ik net zo duur uit.

Voordeel is dan ook dat ik dat ding echt voor alles gebruik. Binnenkort m'n 7e vm openen :9~

[ Voor 6% gewijzigd door Chris van der G op 04-05-2017 13:41 ]

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Chris van der G schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:40:
[...]

Ach, wegmoffelen en andere dingen de schuld geven werkt altijd. Ik ben ook zo naïef als de pest als het gaat om stroom verbruik. Blijf maar tegen mijzelf zeggen "Ach, anders had ik een seedbox van 25/m gekocht". Nu ben ik net zo duur uit.

Voordeel is dan ook dat ik dat ding echt voor alles gebruik. Binnenkort m'n 7e vm openen :9~
Ik gebruikte de server met 2012 r2 essentials vroeger ook voor heel veel zaken maar tegenwoordig niet meer waardoor het overbodige luxe is. En de server is ook alweer 4 jaar oud en ben gewoon toe aan vervanging :D.

Windows 10 (of linux maar dat snapt ons pap niet) pc met plex die genoeg kan transcoden is al zat.
En dan nog een NAS voor de data.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G

Chris van der G

Tailchakra

psyy138 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:32:
[...]

Ik gebruikte de server met 2012 r2 essentials vroeger ook voor heel veel zaken maar tegenwoordig niet meer waardoor het overbodige luxe is. En de server is ook alweer 4 jaar oud en ben gewoon toe aan vervanging :D.

Windows 10 (of linux maar dat snapt ons pap niet) pc met plex die genoeg kan transcoden is al zat.
En dan nog een NAS voor de data.
Aah, dan is een leuke Ryzen 1700 misschien een idee, alhoewel er op Discord nu een heuze "Blame Ryzen" aan aan het komen is en Ryzen in stroomgebruik natuurlijk niet veel goedkoper is. Echter ligt het "Blame Ryzen" zo goed als nooit aan Ryzen :P.

Ik heb er zelf ESXi op staan en gebruik de cores echt voor alles, van multiroom audio tot plex tot remote desktop voor m'n chromebook (altijd leuk, voor 100 euro een laptop kopen en als volwaardige windows laptop kunnen gebruiken).

Zonder geintjes, misschien toch voor een i3 nuc kijken dan? Leuke oplossing, lekker klein.

https://www.amazon.com/In...sr=1-1&keywords=NUC6I3SYK

Of een i5 voor zekerheid van 2 transcodes

https://www.amazon.com/IN...sr=1-1&keywords=NUC6I5SYH

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Chris van der G schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:55:
[...]

Aah, dan is een leuke Ryzen 1700 misschien een idee, alhoewel er op Discord nu een heuze "Blame Ryzen" aan aan het komen is en Ryzen in stroomgebruik natuurlijk niet veel goedkoper is. Echter ligt het "Blame Ryzen" zo goed als nooit aan Ryzen :P.

Ik heb er zelf ESXi op staan en gebruik de cores echt voor alles, van multiroom audio tot plex tot remote desktop voor m'n chromebook (altijd leuk, voor 100 euro een laptop kopen en als volwaardige windows laptop kunnen gebruiken).

Zonder geintjes, misschien toch voor een i3 nuc kijken dan? Leuke oplossing, lekker klein.

https://www.amazon.com/In...sr=1-1&keywords=NUC6I3SYK

Of een i5 voor zekerheid van 2 transcodes

https://www.amazon.com/IN...sr=1-1&keywords=NUC6I5SYH
2? ik moet/wil er zeker 4 tegelijk aan kunnen :)
En dan wordt het prijskaartje weer een stukje hoger.

Ben ook aan het denken om een nuc zelf te bouwen of een mini itx kastje o.i.d.
Of gewoon een pctje bouwen want de server zit nu ook gewoon in een atx kast weggepropt.

offtopic; maar dan moet ik eerst zorgen dat dvblink en de tv tuners eruit gaan.
En zorgen dat wij thuis via de horizon box gaan kijken (traag ding).

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G

Chris van der G

Tailchakra

Aaah 4, dan zit je toch al aardig dichtbij met dezelfde stroomgebruik als een Xeon 1240V2. Zo heel veel gebruikt deze niet toch? Voor 4 transcodes op 1080p zit je al gauw op 8000 passmark, zou niet weten welke CPU minder gebruikt. :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
Enige CPU die me direct te binnen schiet is een 1265L.
45 Watt en 7745 passmark score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G

Chris van der G

Tailchakra

Domino schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 16:39:
Enige CPU die me direct te binnen schiet is een 1265L.
45 Watt en 7745 passmark score.
Oh die moet ik wel even onthouden, misschien interessant om als 2e dual xeon build te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
AgeOfPanic schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:19:
Is de kwaliteit van Intel Quick Video getranscodeerde bestanden goed? Een van de eerste NAS van WD met hardware matig ondersteunde transcoding was de kwaliteit niet zo goed als bv transcoding door de Shield.
volgens de developers komt er binnenkort een nieuwe versie uit waain de kwaliteit van de hardware encoder omhoog zou moeten gaan.

Overigens hoeft er vaak helemaal niet echt volledig getranscodeerd te worden. Pas als je client de video codec niet ondersteunt is dit het geval. De meeste content is toch vaak in H264 en de meeste clients ondersteunen dat al. Wellicht dat de container alleen realtime omgezet moet worden (Direct Stream).

Ik stream vaak via een Chromecast 2015, ondersteund netjes H264, alleen geen .mkv dus wordt het een transcode naar andere container, MP4.

Als ik soms remote strean, en dan de bitrate verlaag, dan wordt de boel wel omgezet maar tot op heden ook geen onscherp beeld of iets daarin kunnen waarnemen. Werkt geen stabiel en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Chris van der G schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 16:47:
[...]

Oh die moet ik wel even onthouden, misschien interessant om als 2e dual xeon build te doen.
Er is een lijst met mogelijke cpu upgrades voor de microserver gen8. Daar staat mogelijk nog meer op, maar het is allemaal socket 1155. De 1265l dus ook.

https://docs.google.com/s...7sIEl0/edit#gid=163456596
Pagina: 1 ... 12 ... 42 Laatste