Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED
Je hebt een pal dvd en meeste subs op opensubtitles zijn ntsc.dennis_rsb schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 10:24:
Ben toch maar weer eens gaan kijken naar Plex. Heb nu wat films omgezet naar MP4. Heb als test 2 films gepakt. De ene film heb ik met Handbrake de subs uit de ISO gehaald. En bij de andere film heb ik ze automatisch laten ophalen in Plex van opensubtitles. Echter in beide scenario's loopt de audio/subs niet synchroon. Wat kan ik hier aan doen? Ik heb eigenlijk altijd ISO's gebruikt van de films en series, maar ik wil meer gaan doen met mijn Chromecast dusja, ik moet ze wel omzetten dan.
Gewoon je iso omzetten met makemkv met alles erin. Geen kwaliteitsverlies, is direct gedaan en dan kan plex ze wel afspelen
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
MakeMKV heb ik ook geïnstalleerd staan, ik weet alleen niet goed hoe ik die subs moet instellen, of doet hij het automatisch? Ik zal er eens wat meespelen kijken of het lukt.azz_kikr schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 13:01:
[...]
Je hebt een pal dvd en meeste subs op opensubtitles zijn ntsc.
Gewoon je iso omzetten met makemkv met alles erin. Geen kwaliteitsverlies, is direct gedaan en dan kan plex ze wel afspelen
Gewoon in makemkv de langste title aanvinken en de bijhorende subs en audio eraan hangen.dennis_rsb schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 13:06:
[...]
MakeMKV heb ik ook geïnstalleerd staan, ik weet alleen niet goed hoe ik die subs moet instellen, of doet hij het automatisch? Ik zal er eens wat meespelen kijken of het lukt.
Dan omzetten. Subs blijven gewoon selecteerbaar. (Via plex, dvd menu is weg)
Thanks, MakeMKV werkt inderdaad goed. Lekker simpel qua instellen, enige jammere is wel dat het formaat groot blijft. (maar goed ik kan die originele ISO wegflikkeren als ik wil)azz_kikr schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 14:17:
[...]
Gewoon in makemkv de langste title aanvinken en de bijhorende subs en audio eraan hangen.
Dan omzetten. Subs blijven gewoon selecteerbaar. (Via plex, dvd menu is weg)
2 dingen die me nog opvallen in Plex: Soms kloppen het automatisch ophalen van de plaatjes (coverfront van de film niet met de daadwerkelijke film) hoe kan dat dat hij die verkeerd oppakt. En heeft iemand een tip hoe ik series makkelijk kan omzetten. Ik heb dvd boxen met series met allemaal losse afleveringen. Ik weet wel hoe je die kan omzetten. Maar ik zou hem meteen een herkenbare naam willen geven zodat ik dit niet later hoef uit te zoeken in Plex.
Voorbeeld: The Blacklist - S04E17 - Requiem.mkv
Jaartal kan belangrijk zijn als er een remake van een serie is.
Sxx is Seizoen
Exx is Episode nummer Hier kan een online episode guide een must zijn voor de goeie nummering
De naam van de episode is een optie.
Ik heb 230 series in Plex en ze worden allemaal juist herkent
Als je vanaf DVD werkt kan het soms best wel lastig zijn. Europese DVD versies volgen niet altijd de officiële nummering. Ook juist dan is een online episode guide handig zodat je aan de hand van de episode naam daarbij het officiële nummer kan opzoeken. Plex gebruikt dit immers ook als basis om de juiste art en omschrijving eraan te hangen. Belangrijk is dat je consequent werkt.
[ Voor 47% gewijzigd door winwiz op 06-05-2017 17:24 ]
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Voor het herbenoemen van bestandsnamen voor tv series gebruik ik dit handig tooltje meestal: https://www.tweaking4all....erie-bestanden-hernoemen/dennis_rsb schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 15:56:
[...]
Thanks, MakeMKV werkt inderdaad goed. Lekker simpel qua instellen, enige jammere is wel dat het formaat groot blijft. (maar goed ik kan die originele ISO wegflikkeren als ik wil)
2 dingen die me nog opvallen in Plex: Soms kloppen het automatisch ophalen van de plaatjes (coverfront van de film niet met de daadwerkelijke film) hoe kan dat dat hij die verkeerd oppakt. En heeft iemand een tip hoe ik series makkelijk kan omzetten. Ik heb dvd boxen met series met allemaal losse afleveringen. Ik weet wel hoe je die kan omzetten. Maar ik zou hem meteen een herkenbare naam willen geven zodat ik dit niet later hoef uit te zoeken in Plex.
Nog nooit problemen gehad dat plex hem niet herkende of verkeerde cover erbij zet
Ik gebruik sinds een aantal jaren 'MediaCenterMaster' om de film/tv series allemaal mooi van een naam te voorzien. Plex herkent ze eigenlijk altijd helemaal 100%.dennis_rsb schreef op Saturday 6 May 2017 @ 15:56:
[...]
Thanks, MakeMKV werkt inderdaad goed. Lekker simpel qua instellen, enige jammere is wel dat het formaat groot blijft. (maar goed ik kan die originele ISO wegflikkeren als ik wil)
Thans man! Hier was ik al een tijdje naar opzoek!Voor het herbenoemen van bestandsnamen voor tv series gebruik ik dit handig tooltje meestal: https://www.tweaking4all....erie-bestanden-hernoemen/
Je hebt ook Filebot! Die heeft zelfs een speciale Plex optieJackSparrow schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 21:25:
[...]
Ik gebruik sinds een aantal jaren 'MediaCenterMaster' om de film/tv series allemaal mooi van een naam te voorzien. Plex herkent ze eigenlijk altijd helemaal 100%.
Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED
Die is ook wel cool. Kan die ook automatisch trailers (bij films) ophalen?Chris van der G schreef op Monday 8 May 2017 @ 09:29:
[...]
Je hebt ook Filebot! Die heeft zelfs een speciale Plex optie
Volgens mij niet, maar je kan een script schrijven die de links uit de .nfo haalt en ze met youtube-dl download. Ik gebruik zelf gewoon Plex PassJackSparrow schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:33:
[...]
Die is ook wel cool. Kan die ook automatisch trailers (bij films) ophalen?
De mods van plex hebben echt heeeeel lang volgehouden dat hardware encoding geen meerwaarde zou hebben.
Jammer dat AMD niet ondersteund wordt.
[ Voor 82% gewijzigd door JoeZuCK op 16-05-2017 11:25 ]
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Uiteindelijk is het voor onze kleine meid ook fijn om iets aan te leren en hetzelfde onderweg verder te gaan.
Echter is het wel jammer dat er geen mogelijkheid is om een volledige versie te proberen van de apps e.d.
Beetje jammer dat het maar een minuut afspeelt. Maar goed. Gewoon veel onderzoek doen en kijken of ik handmatig ook entries kan maken van onbekende series zodat die ook zichtbaar worden.
Als dat werkt wordt het hem wel met abonnement voor onbepaalde tijd a 120 euro.
Wel iets waar ik tegenaan gelopen ben, is dat mijn server ingelogd moet blijven om plex actief te houden. Hij is wel als service ingesteld.
Je kan ook Plex Pass proberen voor 1 maand (€4.99), dat is beter dan 120 euro betalen en achteraf niet tevreden zijn.Arunia schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 13:44:
Echter is het wel jammer dat er geen mogelijkheid is om een volledige versie te proberen van de apps e.d.
Beetje jammer dat het maar een minuut afspeelt. Maar goed.
Je kan voor TV-Series ook je eigen series maken via theTVdb.com. Maak een account en voeg je series toe. Daarna pakt Plex de serie op en verwerkt het. (moet je wel de tvdb agent gebruiken).Gewoon veel onderzoek doen en kijken of ik handmatig ook entries kan maken van onbekende series zodat die ook zichtbaar worden.
Op welke hardware draai je Plex op dit moment?Wel iets waar ik tegenaan gelopen ben, is dat mijn server ingelogd moet blijven om plex actief te houden. Hij is wel als service ingesteld.
Ah, dat is idd een goed idee voor een maand. Even alles in elkaar zetten en een maand nemen. Dat ik daar zelf niet bij stil stond.larsje993 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 17:24:
[...]
Je kan ook Plex Pass proberen voor 1 maand (€4.99), dat is beter dan 120 euro betalen en achteraf niet tevreden zijn.
[...]
Je kan voor TV-Series ook je eigen series maken via theTVdb.com. Maak een account en voeg je series toe. Daarna pakt Plex de serie op en verwerkt het. (moet je wel de tvdb agent gebruiken).
[...]
Op welke hardware draai je Plex op dit moment?
Met de tv series ga ik doen. Heb genoeg dingen liggen waar niets van is. Vooral kinder series.
Op dit moment gebruik ik:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Point of View ION-MB330-1 | € 0,- | € 0,- |
1 | WD Green SATA 3 Gb/s WD15EARS, 1,5TB | € 0,- | € 0,- |
1 | WD RE 4, 250GB | € 0,- | € 0,- |
2 | WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB | € 110,95 | € 221,90 |
1 | Lian Li PC-Q25B | € 126,89 | € 126,89 |
1 | Seasonic G-Serie 360Watt | € 62,95 | € 62,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 411,74 |
Later wordt dit waarschijnlijk:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-7400 Boxed | € 181,55 | € 181,55 |
1 | ASRock H270M-ITX/ac | € 118,50 | € 118,50 |
1 | Crucial CT8G4DFS824A | € 56,95 | € 56,95 |
1 | Samsung 960 EVO 250GB | € 126,95 | € 126,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 483,95 |
Qua client wordt dit een ipad 2, ipad air 2, Android telefoon en een I5 nuc. Daarbij wellicht nog wat andere dingen voor 2 tv's zoals een Chrome cast oid.
Dat is krachtig genoeg om te transcoderen.
En op welke software ga je Plex draaien?
Ik draai zelf op Ubuntu, en ik moet zeggen dat dit super is. Ik heb geen problemen met het uitloggen etc. Maar ik weet dat ik voorheen op Windows 10 het probleem dat dat ik de energie besparing op harde schijf nooit uit moest zetten.
Een upgrade van de server is iig wel tzt een plan. Nahja, als eerste optie om te doen.
Echter alleen even bedenken of ik dan Plex op WHS2011 draai of wat anders.
Ik heb afgelopen zaterdag Plex geinstalleerd op de Samsung TV van mijn vader en ontdekte dat hij wel de mogelijkheid heeft om de ondertitels te syncen, het kan dus wel icm Plex.
Is er een workaround o.i.d om dit ook op Android TV mogelijk te maken?
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Als de subs buiten je tv om ook niet goed zijn: betere subs downloaden. Probeer de sub-zero subtitle downloader: https://github.com/pannal/Sub-Zero.bundle, die is een stuk beter dan de standaard sub downloaderRobbie T schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:17:
Ik maak sinds kort ook gebruik van Plex maar loop er helaas nog wel eens tegen aan dat ondertitels niet synchroon lopen. Ik heb een Sony Android TV waar de Plex op draait en voor zover ik weet zijn er geen mogelijkheden om de subtitle sync aan te passen.
Ik heb afgelopen zaterdag Plex geinstalleerd op de Samsung TV van mijn vader en ontdekte dat hij wel de mogelijkheid heeft om de ondertitels te syncen, het kan dus wel icm Plex.
Is er een workaround o.i.d om dit ook op Android TV mogelijk te maken?
Mijn subs lopen niet altijd synchroon. Het is een enkeling. Maar dan nog, de vraag is niet of ze synchroon lopen. Ik weet hoe ik zoiets oplos. Af en toe zijn er exotische gevallen waarbij er geen andere subs beschikbaar zijn en hij niet synchroon loopt. dan is het fijn ze aan te kunnen passenwinwiz schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:52:
Weet je zeker dat de subtitles ook buiten Plex wel synchroon lopen? Op al mijn clients lopen ze perfect. (maar dat zijn geen tv's)
Mss kodi met de plex plugin, maar aangezien ik die niet gebruik, durft ik je het ook niet te garanderen.
Plex is momenteel aan het onderzoeken of ze ook kwetsbaar zijn voor de hack. Helaas is alleen Kodi getest door de onderzoekers dus het is even afwachten of Plex ook kwetsbaar is. Dit draadje op Plex forum gaat erover: https://forums.plex.tv/di...s-reported-by-check-point
als ik sommige films wil afspelen dan krijg ik dat ie ze niet kan transcode. hij draait op een niet zoon krachtige server dus is er een oplossen door ze naar ander formaat te zetten of iets?
plex draait op synology ds213j DSM 6.1.1-15101
Dat komt omdat die nas niet kan transcoden, je zult de films er in het goede formaat op moeten zetten, iets wat je client begrijpt.hiddit schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 12:58:
weet iemand een oplossen voor me probleem.
als ik sommige films wil afspelen dan krijg ik dat ie ze niet kan transcode. hij draait op een niet zoon krachtige server dus is er een oplossen door ze naar ander formaat te zetten of iets?
plex draait op synology ds213j DSM 6.1.1-15101
Share and Enjoy!
ThxGreNade schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 13:03:
[...]
Dat komt omdat die nas niet kan transcoden, je zult de films er in het goede formaat op moeten zetten, iets wat je client begrijpt.
weet je misschien ook zo wat dat formaat is?
Dat weet niemand hier zolang wij niet weten waar jij het op wil gaan afspelen...hiddit schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 13:05:
[...]
Thx
weet je misschien ook zo wat dat formaat is?
Share and Enjoy!
speel het af via de plex app en dan casten naar chromecast. En speel het via plex af op me laptopGreNade schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 13:05:
[...]
Dat weet niemand hier zolang wij niet weten waar jij het op wil gaan afspelen...
Als je plex pass hebt kun je de films/series syncen naar je iPad/Tablet/telefoon. Moet je alleen zorgen dat je genoeg opslag hebt!😬Arunia schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 18:42:
Ben net aan het lezen over de wd my passport wireless pro en plex. Jammer genoeg kan deze schijnbaar niet transcoderen. Achteraf ook eigenlijk niet zo gek. Komt er op neer dat ik dan wel alsnog video's om moet gaan zetten voor onderweg.
Via Plex op de computer afspelen zou geen probleem mogen zijn. Dan zou je plex server nooit moeten transcoden bijna. Of het moet zijn dat je inje Browser ligt af te spelen, dan wel ja. Gewoon pmp of openpht gebruiken op de pc.hiddit schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 13:21:
[...]
speel het af via de plex app en dan casten naar chromecast. En speel het via plex af op me laptop
Op Chromecast heb je het altijd vlaggen als eer beetje geluid inzit zoals AC3 of dergelijk, speelt die niet en moet je server transcoden naar AAC.
Flikker chromecast buiten en hang er rpi ofso aan. Speelt 90% van je content gewoon direct af.
Thxazz_kikr schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 18:00:
[...]
Via Plex op de computer afspelen zou geen probleem mogen zijn. Dan zou je plex server nooit moeten transcoden bijna. Of het moet zijn dat je inje Browser ligt af te spelen, dan wel ja. Gewoon pmp of openpht gebruiken op de pc.
Op Chromecast heb je het altijd vlaggen als eer beetje geluid inzit zoals AC3 of dergelijk, speelt die niet en moet je server transcoden naar AAC.
Flikker chromecast buiten en hang er rpi ofso aan. Speelt 90% van je content gewoon direct af.
Ik heb nog een rpi liggen dan ga ik die er wel is tussen hangen
https://github.com/RasPle...8-573b6d73-RPi.arm.img.gzhiddit schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 19:02:
[...]
Thx
Ik heb nog een rpi liggen dan ga ik die er wel is tussen hangen
(Als het een rpi1 is, image voor 2/3 is andere
Dat op je rpi zetten en die is er helemaal klaar voor.
[ Voor 5% gewijzigd door SadisticPanda op 26-05-2017 21:01 ]
Maak eens een screenshot als je wil.

Als ik naar film ga en dan dus waar op dit moment alleen frozen staat. Dan krijg ik bij "ontdekken" zo'n rij te zien. Schijnbaar was dit er vroeger niet of iig niet op die manier. Er werd door de server iig gekeken naar leeftijden voor die informatie. Eigenlijk wil ik die balk gewoon weg hebben.
Dit is alleen op de ipad of ios devices voor zover ik kan zien.
[ Voor 8% gewijzigd door Arunia op 28-05-2017 12:15 ]
Dit kun je volgens mij uitzetten in de server settings bij extra.Arunia schreef op zondag 28 mei 2017 @ 12:15:
@Domino
[afbeelding]
Als ik naar film ga en dan dus waar op dit moment alleen frozen staat. Dan krijg ik bij "ontdekken" zo'n rij te zien. Schijnbaar was dit er vroeger niet of iig niet op die manier. Er werd door de server iig gekeken naar leeftijden voor die informatie. Eigenlijk wil ik die balk gewoon weg hebben.
Dit is alleen op de ipad of ios devices voor zover ik kan zien.
Als ik kijk naar Frozen zie ik geen aankomende releases en onder 'related' staan alleen kinderfilms uit dezelfde library: http://imgur.com/a/yeOny
Kijk eens bij Settings > Server > Extra. Staat daar iets aan? Dat zijn de aanstaande releases.
Dit is wat ik tegen kom op die locatie. Al die opties staan uit of zijn voor premium members:

Ga nog wel even verder de instellingen door spitten.
Zo te zien een prima Plex "nas", ben benieuwd naar de prijzen.
[ Voor 6% gewijzigd door psyy138 op 01-06-2017 22:20 ]
O.R.C. Black Bulls Rugby
Iemand dit al gelezen? PleX gaat live tv ondersteunen! Ben nog op zoek of dit in Nederland met bijvoorbeeld KPN kan werken.
De Channel Lookup geeft geen resultaten voor Nederland. De gids zal dus niet werken denk ik. Maar misschien ook wel want de HDHomeRun DVB-C kan je de fta/open kanalen en tvgids van Ziggo uitlezen. Zie deze mooie review van het product: productreview: Silicondust HDHomeRun Extend HDHR3-4DC review door VerwijderdApexAlpha schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 09:37:
https://www.plex.tv/blog/well-do-it-live/
Iemand dit al gelezen? PleX gaat live tv ondersteunen! Ben nog op zoek of dit in Nederland met bijvoorbeeld KPN kan werken.
[ Voor 16% gewijzigd door Jelv op 02-06-2017 11:22 ]
Reken er maar niet op dat KPN gaat werken. Er is nog geen enkele manier om dat te doen, en Plex heeft het alleen maar over tuners en antennes en ik zie helemaal niets over IPTV.ApexAlpha schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 09:37:
https://www.plex.tv/blog/well-do-it-live/
Met een Enigma2 receiver moet dit mogelijk zijn middels een plug-in.Robsta86 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:46:
Heeft iemand wellicht al uitgezocht of de live tv kan werken met CanalDigital via de schotel?
Zelf heb ik digital devices tuners en met een ziggo pasje worden alle zenders gedecodeerd maar helaas werkt dit nog niet met plex (maar wel in windows media center). Ik hoop dat deze tuners i.c.m. dvblink een keer wordt ondersteund.
O.R.C. Black Bulls Rugby
https://forums.plex.tv/di...or-plex-dvr-livetv#latest
Plex pass benodigd om de link te bekijken
[ Voor 4% gewijzigd door Mmore op 03-06-2017 06:39 ]
Ik had ook gedacht om de films vanop men NAS, via plex, te kunnen Casten naar de chromecast aan men oude TV maar dit lukt me (voorlopig) nog niet.
Iemand een idee waarom ik telkens deze meldingen krijg?
- Conversion failed. A required codec could not be found or failed to install (bij het proberen afspelen van .mkv bestand)
- De server heeft niet genoeg resources om de video te converteren (bij .avi bestand)
Waarmee speel je de media af?
Probeer eens een pi met rasplex (als je een pi hebt), daarmee speel je vrijwel alles af via directstream.
Ben nu een raspberry pi plex server aan het maken om te kijken of dat wellicht beter gaat werken. Als het maar mijn 25GB rips kan afspelen scheelt me heel veel converteren voor vakantie.
Mijn atom server trekt het iig niet.
Iemand een alternatieve NAS (liefst in dezelfde prijsklasse van max 350€) die wel alle films kan afspelen als ik ze wil casten van NAS --> TV?
Ikzelf loop hier tegenaan met mijn Intel atom dual core server. Deze wordt dit jaar vervangen voor een stuk sneller.
Feit blijft dat bepaalde bestanden niet omgezet kunnen worden door je hardware.
Wellicht een Synology NAS met Intel chip. Of kijk in het zuinige server topic voor een simpele goedkope server.
Een andere optie is idd een nas met een intel chip in plaats van een arm.
Maar een deftige nas kost waarschijnlijk meer als je budget (en komen ook nog een zonder harde schijven)
De Conversion komt omdat je client app niet up to date is kijk even of je de plex kan updaten had dit namelijk ook toen bij me ouders de sony tv die error gaf -> play store update -> opgelost. (server zelf was up to date)Tommy_j schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 10:29:
Ik heb me recent een WD EX2Ultra aangeschaft om men films overal beschikbaar te hebben om tablet, smartphone etc.
Ik had ook gedacht om de films vanop men NAS, via plex, te kunnen Casten naar de chromecast aan men oude TV maar dit lukt me (voorlopig) nog niet.
Iemand een idee waarom ik telkens deze meldingen krijg?
- Conversion failed. A required codec could not be found or failed to install (bij het proberen afspelen van .mkv bestand)
- De server heeft niet genoeg resources om de video te converteren (bij .avi bestand)
De server heeft niet genoeg resources betekend dat je "server/nas" niet sterk genoeg is om de file te transcoderen. De marvel cpu is niet echt strek.
een Avi file is een container als je video codec ondersteunt wordt dan remux plex het naar een formaat en dit kost niet veel resources. Dus het is belangrijk om te weten welke codec erin zit.
https://developers.google.com/cast/docs/media#image-formats
Hier staan wat je chromecast aan kan, als je dus bijv een xxxxxxx.avi file heb waarin een h264 profile (max) 4.1 dan gaat het goed maar zodra je daar boven zit dan moet plex hem trancoderen en dan gaat het mis.
Mwoah die Pi argument hoor ik best vaak maar die speelt helaas niet veel meer af dan een chromecast.Domino schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 12:27:
Je kan de WD nas gewoon gebruiken, je moet alleen zorgen dat de 'ontvanger' het mediaformaat snapt. Vandaar dat ik de pi icm rasplex noemde. Die speelt alles (behalve x265) zelfstandig af.
Een andere optie is idd een nas met een intel chip in plaats van een arm.
Maar een deftige nas kost waarschijnlijk meer als je budget (en komen ook nog een zonder harde schijven)
h264 max 4.1 geen verschil hier in dus.
Zowel de chromecast als de pi zouden dus problemen moet ondervinden met dezelfde file die hij wilt afspelen ( ik ga even vanuit dat het een video h264 codec in die avi container zit die 4.2 of hoger gebruikt).
Mijn advies is als je toch de client wilt upgraden om na een nvidia shield tv te kijken. speelt alles af.
h264 4.2 en hoger ( dus bijv 1080 60 fps). 10bit etc en ook h265 wat langzamer steeds meer in trek komt vanwege de veel betere compressie (10GB mkv h264 kan zo 3GB zijn in h265 met na genoeg zelfde kwaliteit)
Chromecast heb ik geen ervaring mee.Freedom_Fighter schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 12:58:
[...]
Mwoah die Pi argument hoor ik best vaak maar die speelt helaas niet veel meer af dan een chromecast.
Ben echter met rasplex nog geen een video uit mijn library tegengekomen wat niet afspeelt middels directplay.
Niet dat het veel uitmaakt voor mij, speel het gros via een tweetal atv3's. Daarvoor zit er ook een 4c/8t xeon in de server.
Ik kocht deze WD omdat hij Plex compatibel was en ik er dan ook vanuit ging dat het allemaal wel vlot zou lukken...
Goed dat ik nu al weet een intel chip beter had geweest want dan lijkt het me toch die oplossing te worden. Komt idd wel duurder uit maar dan werkt het tenminste wel zoals ik het zou willen. Het iets langer sparen en wachten tot ik alles heb & in orde kan brengen overleef ik nog wel
Maar het is toch zeker dat ik met een NAS met intel chip geen problemen meer heb bij het afspelen van men films via chromecast?
Ik vond de Asustor AS3102T al op het net die qua prijs er nog het interessants uitziet
let hier wel goed op, een intel cpu in een nas (vooral de klant een klare nas) betekend niet automatisch dat hij alles kan afspelen.Tommy_j schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 13:14:
Als ik dezelfde files (ik heb een grote reeks films op men NAS, voorheen PC, staan van allerlei bestandstypes etc) wil afspelen op men tablet of smartphone lukt het ook niet altijd zoals ik het wil. Gewoon filmpje kiezen, play drukken klaar zou het moeten zijn maar dat werkt dus niet.
Ik kocht deze WD omdat hij Plex compatibel was en ik er dan ook vanuit ging dat het allemaal wel vlot zou lukken...
Goed dat ik nu al weet een intel chip beter had geweest want dan lijkt het me toch die oplossing te worden. Komt idd wel duurder uit maar dan werkt het tenminste wel zoals ik het zou willen. Het iets langer sparen en wachten tot ik alles heb & in orde kan brengen overleef ik nog wel.
Maar het is toch zeker dat ik met een NAS met intel chip geen problemen meer heb bij het afspelen van men films via chromecast?
Ik vond de Asustor AS3102T al op het net die qua prijs er nog het interessants uitziet
Hou hier rekening mee of vraag het hier, anders kan je een miskoop doen.
EN de hardwarematig decodering is nog in een betaalde beta test van plex.
Een kleine hou vast is om te kijken hoeveel passmark je cpu heeft hier:
https://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php
2000 pak hem beet om 1 stream naar 1080p te kunnen trancoderen .
4k en/of h265 trancoderen en je zit dan al snel naar 8000 te kijken.
Als ik dan lees dat hardwarematige decodering nog niet actief is in Plex dan wacht ik nog wel even af tot het wel volledig in orde is. Want dat is voor mij toch het belangrijkste wat het moet kunnen, al men films (in alle mogelijke bestandstypes) opslaan & kunnen casten naar het toestel dat ik wil.
Enig idee wanneer die automatische decodering het in Plex beschikbaar zou zijn?
Nog een ander vraagje. Zou het iets veranderen indien ik de chromecast er tussenuit kan laten? En bv met een nieuwe/betere smartTV werk? Of is het type TV niet zo belangrijk & is het allemaal afhankelijk van de NAS waarvan je de films wil afspelen?
Destijds een dell optiplex 7010 usff met een 3470s i5 gekocht voor 100 euro. Hier ubuntu op geinstalleerd en daarna plex server op ubuntu draaien en een nfs mount van mn ds214 naar de dell.
Alles transcodeert prima. Passmark van plm 6200. De optiplex gebruikt gemiddeld 17-25w.
Dus voor 100 euro een goede goedkope oplossing.
Je zou een ryzen 5 1400 kunnen overwegen.Arunia schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 15:11:
Dat zou betekenen dat voor 4k mijn keuze in een I5 7400 dan weer te laag zou zijn voor mijn nieuwe server. Uiteraard wanneer transcode nodig is.
https://www.cpubenchmark....=AMD+Ryzen+5+1400&id=2992
Die is goedkoper dan i5 denk ik. (goed als je de andere onderdelen nog moet aanschaffen dan wordt het al snel weer duurder)
Heeft een Intel Celeron Dual Core processor & 2GB Ram waardoor ik toch zou denken dat deze goed genoeg is om men films op TV te kunnen afspelen? Al moet ik toegeven dat niet volledig mee ben met het passmark overzicht dus als iemand het zou willen checken
Het overgrote deel van men filmcollectie is trouwens .mkv , .mp4 & m4v (uitzonderingen .vob & .avi)
Ik lees ook dat ik met de HDMI aansluiting de NAS rechtstreeks kan aansluiten op TV. Kan ik men films vanop de NAS dan ook rechtstreeks afspelen op de TV? Of is dat wat te simpel gedacht
[ Voor 25% gewijzigd door Tommy_j op 04-06-2017 10:17 ]
Als ik mijn coax kabel rechtstreeks in een tv zonder kaart stop, heb ik wel RTL, SBS etc. Waarom zou dit niet werken met Plex?psyy138 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 19:36:
Alleen ongecodeerde kanalen zullen werken met plex live tv, daarnaast moet je dan nog een tuner hebben die op dit moment wordt ondersteund. Bij Ziggo zijn bijvoorbeeld alleen ned 1,2,3, ziggo sport, ziggo tv en de regionale en lokale zenders ongecodeerd.
Zelf heb ik digital devices tuners en met een ziggo pasje worden alle zenders gedecodeerd maar helaas werkt dit nog niet met plex (maar wel in windows media center). Ik hoop dat deze tuners i.c.m. dvblink een keer wordt ondersteund.
Omdat dat analoge tv is en niet digitaal.macmellow schreef op zondag 4 juni 2017 @ 10:25:
[...]
Als ik mijn coax kabel rechtstreeks in een tv zonder kaart stop, heb ik wel RTL, SBS etc. Waarom zou dit niet werken met Plex?
O.R.C. Black Bulls Rugby
Daar zit een N3050 in volgens google, met een passmark score ruim onder de https://www.cpubenchmark....50+%40+1.60GHz1000 punten. Transcoding kun je daar ook wel mee vergeten, misschien hooguit een 720p stream.Tommy_j schreef op zondag 4 juni 2017 @ 09:55:
Na ff wat zoeken kwam ik bij deze uit https://www.nascenter.be/product/675945/asustor-as3102t.html
Heeft een Intel Celeron Dual Core processor & 2GB Ram waardoor ik toch zou denken dat deze goed genoeg is om men films op TV te kunnen afspelen? Al moet ik toegeven dat niet volledig mee ben met het passmark overzicht dus als iemand het zou willen checken?
Het overgrote deel van men filmcollectie is trouwens .mkv , .mp4 & m4v (uitzonderingen .vob & .avi)
Ik lees ook dat ik met de HDMI aansluiting de NAS rechtstreeks kan aansluiten op TV. Kan ik men films vanop de NAS dan ook rechtstreeks afspelen op de TV? Of is dat wat te simpel gedacht?
Als je een beetje technisch/handig bent is een microserver een beter idee. Moet je er wel zelf iets van freenas of xpenology opzetten.
Ah zo. Wel jammer, zou best wel geld over hebben voor live de meeste NL zenders in Plex.
Dit is onjuist, ook zonder smartcard kan je een beperkt aantal kanalen digitaal ontvangen. Als je op deze pagina klikt op "zonder smartcard", zie je welke zenders dat zijn. Een minpunt is dat alleen NPO 1-2-3, Ziggo Sport en Ziggo TV in HD te bekijken zijn.
Iemand een idee/voorstel van een degelijke NAS die wel voldoende sterk zou zijn?
Bedankt voor alle hulp & info trouwens!
De ongecodeerde zenders zijn inderdaad beschikbaar maar dan heb je beperkte zenders, dus uiteindelijk schiet je er niks mee op.NSG schreef op zondag 4 juni 2017 @ 10:47:
[...]
Dit is onjuist, ook zonder smartcard kan je een beperkt aantal kanalen digitaal ontvangen. Als je op deze pagina klikt op "zonder smartcard", zie je welke zenders dat zijn. Een minpunt is dat alleen NPO 1-2-3, Ziggo Sport en Ziggo TV in HD te bekijken zijn.
Analoge TV, zonder kastje (dus rechtstreeks de coax kabel in je tv), kan je gewoon simpel weg niet in plex krijgen. Je hebt een tuner nodig om het tv signaal in plex te krijgen en dat is dus digitaal. En tot op heden zijn de tv tuners nog gelimiteerd WANT in de ondersteunde tv tuners kan je geen pasje in stoppen waardoor je dus alleen de ongecodeerde kanalen kunt bekijken. Het pasje zorgt er voor dat je die gecodeerde kanalen wel kunt gebruiken.
[ Voor 4% gewijzigd door psyy138 op 04-06-2017 11:43 ]
O.R.C. Black Bulls Rugby
Een nas die wel kan transcoden (qua cpu power iig) ligt ver boven je gestelde budget.Tommy_j schreef op zondag 4 juni 2017 @ 10:58:
Het alternatief dat ik vond was de Synology DS216 + II maar (als ik het juist gevonden heb tenminste) de Intel Celeron N3060 heeft ook maar 984 score? Ook niet voldoende dus?
Iemand een idee/voorstel van een degelijke NAS die wel voldoende sterk zou zijn?
Bedankt voor alle hulp & info trouwens!
Je hebt grofweg drie opties:
1. Een superluxe nas voor opslag en trancoding. Nadeel hiervan is het prijskaartje.
2. Een simpele nas voor opslag en een aparte machine voor transcoding (nic/brix). Nadeel is het extra stroomverbruik van de tweede machine.
3. Een complete machine die je inzet als opslag en plexserver. Nadeel is het hobby karakter (als je daar tegenop ziet iig).
En optie 3 die wat moet ik me daarbij voorstellen? Wat bedoel je met het hobby karakter? Zelf een toestel bouwen? Als dat niet al te moeilijk is zou ik dat zeker wel zien zitten maar momenteel heb ik daar nagenoeg 0 kennis over.
Kun je zelf sorteren in de pricewatch, zeg maar alles met een i3 en hoger.
Optie 3 is bijvoorbeeld een hp microserver. Bijzonder betaalbaar maar zonder os, daar komt het hobby karakter om de hoek. Het is geen plug and play als in disken erin en aanzetten.
Daarop zet je dan bijvoorbeeld freenas of xpenology.
Eerst had ik verwacht om rond de 300-350 te kunnen uitkomen maar ik begrijp nu wel dat je met een betere processor uitkomt op een hoger bedrag.
Hoeveel ik er nu aan wil geven weet ik nog niet zeker (miss 500 max) maar 1.000 EUR vind ik sowieso teveel. Ook al heb ik wel nood aan een oplossing om al men films & series op te bewaren (de schijf van men laptop begint stilaan vol te lopen).
Ik had nu net al wel eens rondgekeken op 2e hands sites en daar vond ik wel enkele QNAP toestellen met enkele TB's aan schijven bij maar dan kom ik natuurlijk weer uit bij hetzelfde, voldoen deze wel aan men eisen? Terugsturen bij een 2ehands is immers geen optie
Diegene die ik bv eerst vond was de qnap ts-509 pro - 5x2tb + 1x 2tb wd-red maar navraag leerde dat die ook niet kan transcoden.
HP Microserver is zeker het overwegen waard, het hobby deel daarbij schrikt me niet direct al heb ik wel men twijfels of ik het volledig in orde kan krijgen (had het al eens opgezocht hoe dat in zen werk moet gaan en dat leek me niet altijd even eenvoudig te zijn voor een beginner).
[ Voor 14% gewijzigd door Tommy_j op 04-06-2017 17:58 ]
Full BD voor alles, voor ipad/telefoon download gewoon snel even een versie met AAC geluid en 720p ofso, merk je toch niet op dat kleine schermpje.
ik gebruik al jaren een zelfbouw htpc met nu windows 10 als OS.
Je kan hier zelf kijken hoe duur je het wil maken.
op dit moment draai ie op een amd-A8 5600 met 4gb intern, tot nu toe nergens problemen mee.
Al mijn films staan op de schijven met de hoogst mogelijke resolutie en het beste geluid, het afspelen naar cliënten is nergens een probleem ook niet over 4g naar de iPhone.
Deze staat bij mij trouwens 24/7 aan, kan het zuiniger ja tuurlijk echter ik vind het verbruik meevallen die paar euro minder per jaar voel ik niet
Als die midbudget nas een intel cpu heeft en een hmdi poort (dus ingeschakelde intel gpu), dan zou het moeten lukken.Tommy_j schreef op maandag 5 juni 2017 @ 11:38:
Wat ik me nog wel afvraag, is het eigenlijk de moeite om een van bovenstaande te overwegen? Als Plex binnenkort zou uitkomen (ik las dat het nu in beta versie zit?) met een versie die wel kan transcoderen dan heb ik wel voldoende aan een mid-budget NAS? Of is dat niet correct?
Hoe er ook rekening mee dat hardware encoding (zeker op lagere bitrates) mindere kwaliteit is dan software encoding
[ Voor 10% gewijzigd door SadisticPanda op 05-06-2017 12:00 ]
Moet zo'n mediaspeler aan bepaalde eisen voldoen? Ik vond bv een EMINENT EM7580 die me wel geschikt leek te zijn?azz_kikr schreef op zondag 4 juni 2017 @ 18:03:
Optie 4) je koopt een client die in staat is om alles rechtstreeks te spelen voor een 50-100€ en je blijft alles afspelen vanop een lowbudget nas.
Full BD voor alles, voor ipad/telefoon download gewoon snel even een versie met AAC geluid en 720p ofso, merk je toch niet op dat kleine schermpje.
En de NAS waarmee je deze verbind (gewoon via USB?) hoeft dan ook niet meer aan bepaalde eisen te voldoen? 256GB RAM is zelfs al voldoende dan? Of toch niet?
De 2 toestellen samen nemen natuurlijk wat meer plaats in maar lijkt me, voor mij, nog de meest haalbare optie
Eh, een NAS is een Network Attached Storage. Die sluit je dus aan via je netwerk. Als je via usb wil dan kun je net zo goed/beter een gewone externe hdd gebruiken...Tommy_j schreef op maandag 5 juni 2017 @ 19:01:
[...]
Moet zo'n mediaspeler aan bepaalde eisen voldoen? Ik vond bv een EMINENT EM7580 die me wel geschikt leek te zijn?
En de NAS waarmee je deze verbind (gewoon via USB?) hoeft dan ook niet meer aan bepaalde eisen te voldoen? 256GB RAM is zelfs al voldoende dan? Of toch niet?
De 2 toestellen samen nemen natuurlijk wat meer plaats in maar lijkt me, voor mij, nog de meest haalbare optie
En die player draait op Kodi, gaat dus geen Plex draaien.
Wat wil je nou?
Ram maakt op zich niet echt uit. Sommige devices spelen alles af 'et 500mb geheugen. Andere spelen het het 64gb nog niet af.Tommy_j schreef op maandag 5 juni 2017 @ 19:01:
[...]
Moet zo'n mediaspeler aan bepaalde eisen voldoen? Ik vond bv een EMINENT EM7580 die me wel geschikt leek te zijn?
Alles hangt af van je eisen. Bij mijn houders ligt er een rpi3 onder de tv.
Bij mij plakt er een odroid c2 tegen de tv, vooral omdat die 4k ondersteund en hevc. Alles draait vanop een antiek nas. Belasting is 0 zelfs met 2-3 streams want hij moet nooit transcoden.
Voor op mijn ipad download gewoon ik nogmaals de zelfde film die de ipad native kan afspelen. Heb tijdje dikke xeon eraan gehangen maar uiteindelijk zat die 99,99% te slapen.
Heb je voor die odroid ook een standaard pmp voor of moet je daarvoor zelf aan de slag?azz_kikr schreef op maandag 5 juni 2017 @ 19:32:
[...]
Bij mijn houders ligt er een rpi3 onder de tv.
Bij mij plakt er een odroid c2 tegen de tv, vooral omdat die 4k ondersteund en hevc. Alles draait vanop een antiek nas. Belasting is 0 zelfs met 2-3 streams want hij moet nooit transcoden.
Niks
[ Voor 3% gewijzigd door Tommy_j op 05-06-2017 19:59 ]
Er is geen pmp beschikbaar maar wel een standaard build van Openpht (zelfde software als op een rpi/rasplex). Ik gebruik trouwens nergens die pmp, wat een kakapp. Ik gebruik op windows ook openpht. Werkt stukken beter imho.minitrue schreef op maandag 5 juni 2017 @ 19:47:
[...]
Heb je voor die odroid ook een standaard pmp voor of moet je daarvoor zelf aan de slag?
Er is ook een android build voor de C2 maar die heb ik zelf nog niet getest.
https://github.com/RasPlex/OpenPHT/releases
De Odroid is de bare versie. Er is ook een wetek. Iets duurder maar in kastje enzo. (en wifi). De bare c2 heeft geen wifi.
Speelt feitelijk alles af, het enige waar die last heeft, is 1080p 10bit anime. 720p lukt nog, maar 1080p gaat die hakkelen.
4K HEVC tegen 10% cpu ofso
Als ik iets moet testen voor je op mijn C2, geef maar seintje.
@Tommy_j Bleh at minix; Ben je beter af met een C2, een wetek of zelfs een rpi als je geen hevc gebruikt. Heb je tenminste openpht support en hang je niet af van android altijd.
[ Voor 9% gewijzigd door SadisticPanda op 06-06-2017 00:13 ]