[..]
[ Voor 100% gewijzigd door Pistolebob op 23-04-2019 14:49 ]
[ Voor 100% gewijzigd door Pistolebob op 23-04-2019 14:49 ]
Misschien dat je hier iets aan hebt; https://tvheadend.org/boards/5/topics/22777virtua69 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 18:40:
Ik niet, nog ff kijken van de week, wel tv met kodi en tvheadend maar das een ander draadje, voordeel van kodi is dat je gelijk een kaartlezer er op hebt
O.R.C. Black Bulls Rugby
Thanks maar dit heb ik werkend inmiddelspsyy138 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:28:
[...]
Misschien dat je hier iets aan hebt; https://tvheadend.org/boards/5/topics/22777
Je hebt het werkend met tvhproxy bedoel je?
kwaliteit gaat er ook kilometers op achteruit met quicksync encodingbasix schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:44:
ter info:
Bovenstaande is op basis van software transcoding, dus dat alles door je CPU uitgerekend wordt.
Er loopt een beta met hardware transcoding op basis van Intel Quicksync Video support.
Hiermee wordt op hardware matige manier door je CPU/integraded GPU het video bestand opnieuw ge-encodeerd. Dit kost veel minder rekenkracht, is nog experimenteel en lastig om nu te voorspellen met welke CPU's je dan x aantal streams tegelijk kunt afhandelen. De rekensom van 2000 passmark per 1080P gaat dan niet meer op.
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
ik vind dat persoonlijk wel meevallen en daarom is het ook nog een beta. De devs hebben al aangegeven dat ze binnenkort met een nieuwe versie komen waarin tal van verbeteringen zitten in de codec zodat de beeldkwaliteit beter moet zijn. We zullen zien...azz_kikr schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:47:
[...]
kwaliteit gaat er ook kilometers op achteruit met quicksync encoding
Niks
Is hardware limiet gewoon. De software versie encoders hebben vele meer optimalisaties tov de beperkte encoders van Quicksync; Tuurlijk hoe nieuwer de cpu, hoe beter de quicksync encoder maar hij zal altijd moeten achter lopen.basix schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:24:
[...]
ik vind dat persoonlijk wel meevallen en daarom is het ook nog een beta. De devs hebben al aangegeven dat ze binnenkort met een nieuwe versie komen waarin tal van verbeteringen zitten in de codec zodat de beeldkwaliteit beter moet zijn. We zullen zien...
heb tvheadend gewoon draaien op me nas,die met een reverse proxy en die weer op kodi toegevoegd zodat ik mobiel of ergens anders kan kijken,je hebt ook losse apps ervoor trouwens,maar ja we dwalen af,gaat erom dat het via Plex mogelijk moet zijn, principe dingetje voor me😎Kefding schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:28:
[...]
Je hebt het werkend met tvhproxy bedoel je?
Ik probeer het draaiend te krijgen op mijn windows server, maar om de een of andere reden kan hij de tvheadend server niet vinden..
[ Voor 100% gewijzigd door JoeZuCK op 11-06-2017 21:26 ]
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Op welk systeem is het geïnstalleerd? laat hij helemaal geen media uit je folders zien? of scant hij niks?InF.Inc schreef op zondag 11 juni 2017 @ 19:26:
Als ik mijn library wil updaten laat hij niets zien, terwijl ik de juiste folders geselecteerd heb. Ik heb Plex server opnieuw geinstalleerd, maar dat mocht niets baten. Enig idee waarom hij niet update?
[ Voor 100% gewijzigd door JoeZuCK op 11-06-2017 21:27 ]
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
[ Voor 110% gewijzigd door JoeZuCK op 11-06-2017 21:27 ]
Heb de ultra gehad, heeft meer nadeel dan voordeel. De normale Chromecast werkt ook prima.minitrue schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:46:
Ben eigenlijk wel benieuwd naar mensen die ervaring hebben met Plex-gebruik via een Chromecast (Ultra). Werkt dat een beetje fijn?
Mijn oude Raspberry Pi (met Rasplex) kan niet meer geüpdate worden, dus ik zoek naar vervanging.
[ Voor 5% gewijzigd door RobbyTown op 11-06-2017 22:06 ]
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Nou, dat stopcontact heb ik wel over hoor. Er zit nu een Rasplex.RobbyTown schreef op zondag 11 juni 2017 @ 22:05:
[...]
Heb de ultra gehad, heeft meer nadeel dan voordeel. De normale Chromecast werkt ook prima.
Nadeel ultra is stopcontact. De normale kan alles achter tv mist je USB op tv hebt...
En de ultra is 2x zo duur zijn geld echt niet waard.
Niks
Knippr streams zitten onder DRM dus dat zal Plex vast niet slikken. Waarom zou je een het niet in de Knippr apps willen bekijken?Pistolebob schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 18:27:
Hebben mensen Ziggo TV al aan de praat gekregen met Plex Live TV op een of andere manier?
Of Knippr?
Ik weet niet of je er al mee bekend bent maar mocht je een Chromecast én bedraad internet willen, dan is dit de oplossing. Ik gebruik hem zelf ook en werkt prima.minitrue schreef op zondag 11 juni 2017 @ 22:40:
[...]
Nou, dat stopcontact heb ik wel over hoor. Er zit nu een Rasplex.
En voor een beetje stabiele verbinding wil ik niks zonder bedraad internet.
Yup. Maar dan kan ik net zo goed meteen voor de Ultra gaan, die heeft 'm ingebouwd en lijkt me iets meer future proof. En dan scheelt prijs ook niet meer zo.Psvtje10 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 00:32:
[...]
Ik weet niet of je er al mee bekend bent maar mocht je een Chromecast én bedraad internet willen, dan is dit de oplossing. Ik gebruik hem zelf ook en werkt prima.
Niks
Zelf ook een rasplex op pi2 (werkt prima) Heb de ultra getest voor 2 dagen.minitrue schreef op zondag 11 juni 2017 @ 22:40:
[...]
Nou, dat stopcontact heb ik wel over hoor. Er zit nu een Rasplex.
En voor een beetje stabiele verbinding wil ik niks zonder bedraad internet.
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Dat is nou precies de afweging. rpi1 doet het op zich nog prima, maar krijgt geen updates (meer) van plex zelf, of van rasplex. (Althans, dat dacht ik. Zie nu dat er simpelweg al tijden geen stable release meer is geweest.)azz_kikr schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:30:
@minitrue
Wat is er verkeerd met een nieuwere rpi3? Speelt meer af dan die chromecast en krijgt nog gewoon updates...
En waarom is je rpi1 niet goed meer?
Niks
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Dit zijn meestal metadata (filmposters, etc. files) die opgeslagen blijven. Je kan proberen je bibliotheken op te schonen. Dit doe je via het menu (pijl icoontje volgens mij) boven je bibliotheken.chronoz schreef op zondag 18 juni 2017 @ 16:04:
Erg tevreden met Plex. Zeker ook omdat het fijn is dat het op een client/server model werkt in tegenstelling tot Kodi.
[afbeelding]
Ik weet alleen niet of 450k aan files goed is voor mijn SSD?
20 series, 5 films, muziek-folder, zo groot is mijn bibliotheek niet.
Je kunt je metadata ook verplaatsen naar een niet SSD als je dat wil.chronoz schreef op zondag 18 juni 2017 @ 16:04:
Erg tevreden met Plex. Zeker ook omdat het fijn is dat het op een client/server model werkt in tegenstelling tot Kodi.
[afbeelding]
Ik weet alleen niet of 450k aan files goed is voor mijn SSD?
20 series, 5 films, muziek-folder, zo groot is mijn bibliotheek niet.
is everything cool?
Je tv ondersteund geen DTS dus daar zit je bottleneck. Kijk anders even in de specs van je tv.Psvtje10 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:37:
Wellicht kan iemand mij helpen. Ik gebruik Plex nu al een hele tijd en ik vind het een prachtig programma. Plex draait op mijn PC die films en series mount van mijn NAS. Mijn TV draait op Android TV waar ik de films afspeel via de officiële Plex app. Nu het probleem: bij alle films met DTS audio krijg ik links bovenaan deze melding:
[afbeelding].
Doordat mijn TV geen DTS zou ondersteunen gaat mijn PC heel de film of serie transcoderen. Het gaat om deze TV. Op mijn TV is een surround set aangesloten.
Mijn uiteindelijke vraag is dus hoe ik voorkom dat Plex mijn video's gaat transcoderen vanwege bovenstaande melding. Ligt het aan de instellingen van de server, mijn TV of surroud set?
[ Voor 8% gewijzigd door psyy138 op 06-07-2017 12:19 ]
O.R.C. Black Bulls Rugby
Audio staat op passtrough? Is denk ik een probleem van de client op de tv. Lees je vaak klachten over op plex forums bij die sony'sPsvtje10 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:37:
Wellicht kan iemand mij helpen. Ik gebruik Plex nu al een hele tijd en ik vind het een prachtig programma. Plex draait op mijn PC die films en series mount van mijn NAS. Mijn TV draait op Android TV waar ik de films afspeel via de officiële Plex app. Nu het probleem: bij alle films met DTS audio krijg ik links bovenaan deze melding:
[afbeelding].
Doordat mijn TV geen DTS zou ondersteunen gaat mijn PC heel de film of serie transcoderen. Het gaat om deze TV. Op mijn TV is een surround set aangesloten.
Mijn uiteindelijke vraag is dus hoe ik voorkom dat Plex mijn video's gaat transcoderen vanwege bovenstaande melding. Ligt het aan de instellingen van de server, mijn TV of surroud set?
psyy138 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 12:17:
[...]
Je tv ondersteund geen DTS dus daar zit je bottleneck. Kijk anders even in de specs van je tv.
Of films/series zonder DTS kijken of zoeken naar een apparaat wat wel DTS ondersteund welke je bijvoorbeeld aan je TV kan koppelen.
Plex gaat alleen transcoden als het "iets" (video/audio/subs) niet kan afspelen wat bij jou dus het geval is.
EDIT: Misschien kan je hier meer informatie uit halen;
https://support.plex.tv/h...n-Guide-Plex-Media-Player
Tevens kun je in plex even kijken naar audio passthrough o.i.d., misschien dat dat helpt?
Bedankt voor de snelle antwoorden. @psyy138, jij blijkt gelijk te hebben; deze serie Sony TV's hebben geen DTS-support. Mijn surround set (ook van Sony) ondersteund wel DTS, dus wat dat betreft zit het goed. Ik vind de app via de interface van de TV alleen zo handig, ik hoef niks om te schakelen oid.azz_kikr schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 12:18:
[...]
Audio staat op passtrough? Is denk ik een probleem van de client op de tv. Lees je vaak klachten over op plex forums bij die sony's
Volgens mij als je kodi installeerd met de plex plugin, dan doet die het wel goed (niet echt je oplossing maar een workaround) (Moet je well plex pass owner voor zijn denk ik).
Samsung kan het wel, en ik denk als je er een rpi/odroid met openpht er tussen hangt dat het ook moet gaan
Anders even naar die audio passthrough kijken, misschien zorgt dat ervoor dat die niet meer transcode.Psvtje10 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 12:58:
[...]
[...]
Bedankt voor de snelle antwoorden. @psyy138, jij blijkt gelijk te hebben; deze serie Sony TV's hebben geen DTS-support. Mijn surround set (ook van Sony) ondersteund wel DTS, dus wat dat betreft zit het goed. Ik vind de app via de interface van de TV alleen zo handig, ik hoef niks om te schakelen oid.
O.R.C. Black Bulls Rugby
Passtrough staat op automatisch (je hebt keuze uit automatisch en uit) in Plex. Op mijn TV en surround set kon ik deze instelling niet vinden. De TV is overigs via HDMI met de surround set verbonden, mocht dat relevant zijn..psyy138 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:16:
[...]
Anders even naar die audio passthrough kijken, misschien zorgt dat ervoor dat die niet meer transcode.
Deze optie (als die werkt) zou er voor moeten zorgen dat de audio rechtstreeks naar de audio set gaat.
Begin al es te kijken, als een film op je tv speelt, naar de plex server of die daar daan het trasncoden is of direct play alles?mtenbos schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 20:00:
ik heb een probleem met plex als ik een film afspeel, word de film niet vloeiend afgespeeld maar heb ik iedere keer last van kleine pauzes. De media staat op een externe Firewire 800 hd aangesloten op ene mac mini ( mid 2011) met 8 Gb intern geheugen, ik kijk mijn films op een samsung uhd 55 inch 7000 serie met de plex app. Mijn tv, mac mini zijn bedraad aangesloten. Ik kan niet echt achterhalen wat het probleem is.
[ Voor 3% gewijzigd door mtenbos op 14-07-2017 21:11 ]
Je opent plex in een browser en je klikt op het activity icoontje boven aan rechts. Dan "now playing" Daar kan je zien welke wie aan het streamen is en hoe.mtenbos schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 20:42:
Hoe kan ik zien dat plex aan het transcoden is of direct play ? Ik heb plex wel zo ingesteld " laat mijn cpu lijden "
Het beeld schokt niet maar ik krijg iedere keer een kleine pauze.
Het gaat hoor volgens mij. Ik zou es moeten kijken maar ik geloof dat je beveiligde verbindingen moet uitschakelen en de ip addresssen die je pi verdeelt op het AP moet toevoegen in de instelling (do not require auth)...Arunia schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 08:14:
Zijn nu onderweg met mij plex raspberry / ap in de auto. Werkt prima op mijn telefoon, echter de ipad had geen verbinding gemaakt thuis via het AP waardoor deze niet geaccepteerd wordt. Ik heb een maand pro maar dan moet authenticatie via internet gebeuren. Wat niet gaat, want hij kan nu niet op internet.
Maar eens kijken of ik aanpassingen kan doen via de console middels ssh om dat uit te zetten. Mijn telefoon kan ook niets via de webpagina. Die geeft ook aan dat een internet verbinding nodig is. Balen.
ik heb gekeken met een film als de film op pauze staat is plex aan het bufferen en bezig met transcoderen.azz_kikr schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 23:25:
[...]
Je opent plex in een browser en je klikt op het activity icoontje boven aan rechts. Dan "now playing" Daar kan je zien welke wie aan het streamen is en hoe.
https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/200871837-Activity
Ja, je mac is te licht om de data te transcoderen.mtenbos schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 10:33:
[...]
ik heb gekeken met een film als de film op pauze staat is plex aan het bufferen en bezig met transcoderen.
Is mijn mac mini nu te langzaam om 1080p films te streamen ?
[ Voor 19% gewijzigd door mtenbos op 15-07-2017 13:32 ]
Als je kijkt of die transcode, staat er dan transcode bij audio of bij video? Of bij beide?mtenbos schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 13:28:
video resolution 1080p
bitrate 22113
1920x798
aspect ratio 2.35
container ckv
video frame rate 24p
video profile high
codec H264
bitrate 15969 kbps
bit depth 8
frame rate 23.976 fps
als ik 4k wil gaan streamen wat kan ik dan het beste nemen een mac mini 2014 of een nas?
Dankjewel voor je uitleg, ik ga eens even uitzoeken wat ik ga doenazz_kikr schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 13:59:
[...]
Als je kijkt of die transcode, staat er dan transcode bij audio of bij video? Of bij beide?
Als je mac mini al niet kan volgen, dan gaat een budget nas zeker niet kunnen volgen. Geen idee wat een mac mini 2014 presteert, nooit mee gewerkt.
Je hebt drie opties:
- Je investeert in krachtigere server die wel kan volgen (duur soms)
- je past al je content aan zodat die niet meer moet transcoden. (Lagerebitrates, geen dts, ...( goedkoop maar geen werk) moet je zien waar die het lastig mee heeft en dat aanpassen.
- je past je client aan
Imho is de laatste optie de beste, je investeerd in een rpi3 (geen 4k hevc), odroid c2, wetek,... en men speelt de content vanaf die apparaten. Die spelen bijna alle content af zonder transcoden. Ben je voor 5 tientjes klaar. Goedkoper, en redelijk easy.
Mijn oude domme samsung en panasonic tv spelen nu perfect 4k hevc(tvs zijn maar 1080p maar soit), server heeft geen werk.
Het is bij mij gelukt door preferences.xml aan te passen via de link die ik postte. Daar toevoegen welke ip adressen hij accepteert en als je slim bent doe je dat met .0 aan het einde, dan pak je de hele reeks mee. We kunnen weer verder met de vakantie.azz_kikr schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 09:45:
[...]
Het gaat hoor volgens mij. Ik zou es moeten kijken maar ik geloof dat je beveiligde verbindingen moet uitschakelen en de ip addresssen die je pi verdeelt op het AP moet toevoegen in de instelling (do not require auth)...
Ik heb nu gewoon samba op pi gezet en speel alles rechstreeks via infuse af. Gaat ookhad probleem als ik er beetje grote schijf/stick aan hing, dat mijn sdkaartje vol brol stond door plex scan...
Is het bij een specifiek mediabestand wat je probeert af te spelen? Lukken andere files wel? Mogelijk vind je nog wat handige tips in deze threads. Naar mijn weten ga je sowieso meer info vinden in je (debug) logs, anders deze eerst even inschakelen op je PMS.Arunia schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 14:07:
Onze oude ipad 2 geeft nu een melding dat hij de sessie niet aan kon maken voor dit item, maar mijn telefoon werkt wel gewoon. Net ook een update gedaan van de app en opnieuw opgestart, maar niks.
Kan er weinig over vinden. De server kan ik nu niet updaten verder. Dus dat schiet niet op. Iemand een idee?
is everything cool?
[ Voor 36% gewijzigd door psyy138 op 20-07-2017 20:26 ]
O.R.C. Black Bulls Rugby
Volgens mij worden de home users opgeslagen bij Plex en niet lokaal.psyy138 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 20:05:
Op de een of andere manier heb ik perongeluk een home user verwijderd.
Nu is deze wel weer opnieuw toegevoegd maar alle on deck history etc zijn er niet meer.
Nu heb ik wel een werkende backup van alle settings.
Plex draait op Windows.
Dus weet iemand waar deze settings/config ergens te vinden zijn? Ik hoop namelijk dat ik dit kan terug zetten.
Heb ff gegoogeld maar kom zo 123 niks tegen waar home user settings/config's zijn.
EDIT:
ik denk dat ik het toch heb gevonden;
https://support.plex.tv/h...om-One-Install-to-Another
EDIT2;
Toch niet, de users komen niet terug
Als ik de home users opnieuw aanmaak komen de on deck settings ook niet terug.
Bij mijn account (hoofd user) komen wel de on deck settings terug.
Zou er dan nog ergens iets zijn voor home users? iemand enig idee toevallig?
Heb het ondertussen om het plex pass forum gevraagd, ff kijken of ze mij daar kunnen helpen.markisoke schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:09:
[...]
Volgens mij worden de home users opgeslagen bij Plex en niet lokaal.
O.R.C. Black Bulls Rugby
Gisteren het weer een kans gegeven door de nieuwste media player to downloaden en het issue wat ik had lijkt nu opgelostAbbadon schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:11:
Heb na jaren tevreden Plex te hebben gebruikt het onlangs in de ban gedaan. Ik gebruikte altijd Plex Home Theatre om media van mijn NAS (Plex Media Server) via mij Macbook op tv af te spelen en dat liet zich perfect besturen door de Plex-app op mijn iPhone.
Toen werkte de Plex-app op de iPhone ineens niet meer goed, dit na een update van de Plex-software. Ronduit waardeloos. Overgestapt op Plex Media Player (want Plex Home Theatre is stopgezet) maar de bediening was beduidend omslachtiger.
Heb op een bepaald moment de Macbook vervangen door een Macmini en toen was het voorbij: alleen maar stotterend beeld (tearing in bovenste deel van het beeld). Elke andere software speelt alles goed en soepel af maar Plex maakt er een zooitje van. Van alles geprobeerd (settings, andere grafische driver) en zelfs weer PHT gaan gebruiken, maar niets hielp. Tijdens het zoeken naar een oplossing bleek dat veel meer mensen hetzelfde probleem hebben met Plex op een Macmini.
De software hoeft in de kern maar één ding te doen en dat is media afspelen. En dat kan het niet(!) Daar ben ik dan zo klaar mee. Leuk al die opties en vernieuwingen maar gaandwege werkt het belangrijkste niet meer. Knutselaars.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Ikzelf gebruik altijd Openpht, werkt stukken beter dan PMP imho.Abbadon schreef op zondag 23 juli 2017 @ 14:10:
[...]
Gisteren het weer een kans gegeven door de nieuwste media player to downloaden en het issue wat ik had lijkt nu opgelostGewoon strak beeld zonder stotteringen en tearing. Blij want ik deed het 't afgelopen half jaar op de ouderwetse manier met afspelen via VNC en browsen door filesysteem met toetsenbord en muis (wat echt 1990 is en waardeloos). Nu gewoon weer met de iPhone en dus weer terug in 2017
Bij series heb je HDTV en WEB-DL( en webrip), de subtitels lopen vaak anders bij die 2. Wel of geen voorstukje enz enz.InF.Inc schreef op zondag 23 juli 2017 @ 19:57:
Ik heb Plex zo ingesteld dat hij als eerste Nederlandse subtitles gebruikt van Opensubitles.org
Het lijkt ook de juiste te zijn (weet het bijna wel zeker, want als ik zelf op opensubtitles kijk staat de srt van de tv show er gewoon bij), maar met veel afleveringen (TV shows) lijkt de subtitle out of sync te zijn. Bij movies lijkt het goed te gaan. Enig idee waar dit aan ligt?
O.R.C. Black Bulls Rugby
Heb ik ook... Het begint wel OK qua timing, maar loopt dan al snel 'te hard' door. Irritant dus ik gebruik ze maar niet meer.InF.Inc schreef op zondag 23 juli 2017 @ 19:57:
Ik heb Plex zo ingesteld dat hij als eerste Nederlandse subtitles gebruikt van Opensubitles.org
Het lijkt ook de juiste te zijn (weet het bijna wel zeker, want als ik zelf op opensubtitles kijk staat de srt van de tv show er gewoon bij), maar met veel afleveringen (TV shows) lijkt de subtitle out of sync te zijn. Bij movies lijkt het goed te gaan. Enig idee waar dit aan ligt?
Gebruik het met de gewone chromecast, en dat werkt top. Chromecast ultra zal niet anders zijnFrid0 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:41:
Goedemorgen,
Ik krijg vandaag de nieuwe Chromcast Ultra binnen en wil die gaan gebruiken mede voor Plex. Gebruikt iemand hier al die combi en zo ja wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Share and Enjoy!
Bedankt voor je snelle antwoord.GreNade schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:45:
[...]
Gebruik het met de gewone chromecast, en dat werkt top. Chromecast ultra zal niet anders zijn
Servertje, pentium G3258 draaiende op Windows Server 2012 R2. Ik cast het naar mijn chromecast met mijn Oneplus 3T, maar met mijn vorige twee telefoons (Xperia Z1c en Galaxy S6) ging het ook primaFrid0 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:49:
[...]
Bedankt voor je snelle antwoord.
In welke combi gebruik je het, met een NAS, Server, laptop/MacBook of pc/iMac?
Share and Enjoy!
Een DS412+ zal wel als Plex server kunnen dienen, echter is het transcoden beperkt tot audio, en video in SD kwaliteit.Frid0 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:52:
Ow oke.
Ik wil proberen of het via mijn NAS, Syno DS412+ lukt en dan casten via mijn iPhone en/of iPad
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Ook raar, programmeer foutje?zerocool82 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:41:
Ik ben er ook achter waarom mijn lokale server enkel werd herkend als remote server. Voor het lokale netwerk dien je de volgende (standaard) ip range aan te houden: 192.168.0.0 – 192.168.255.255. Elke andere range herkend Plex als WAN adres.
O.R.C. Black Bulls Rugby
Geen idee, mogelijk bewust zie tevens dit topic op het Plex forum. Ik ga waarschijnlijk het e.e.a. in mijn netwerk anders instellen, bekent wel dat ik veel instellingen dien aan te passen (port forwarding instellingen, vaste IP addressen etc.).
Dan is is het aantal FPS te hoog (25fps sub, 23,97fps source) voor de daadwerkelijke versie van je media source.Heb ik ook... Het begint wel OK qua timing, maar loopt dan al snel 'te hard' door. Irritant dus ik gebruik ze maar niet meer.
[ Voor 3% gewijzigd door larsje993 op 25-07-2017 20:05 ]
NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict
OG? Ben ook immers op zoek naar een goedkope versieWeaZuL schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 21:02:
Ik kreeg net een mail binnen met een code voor plex pass lifetime voor $75 maar dan alleen voor OG customers. Zou het wat zijn?
Ik heb geen idee, als ik moest raden zou ik zeggen On Going maar wat ze daar dan mee bedoelen. Het leek een gepersonaliseerde aanbieding maar het lijkt mij sterk dat ik de enige ben die zoiets ontvangt?azz_kikr schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 22:12:
[...]
OG? Ben ook immers op zoek naar een goedkope versie
Ah, heb je mis jaarlijks of maandelijks abbo?WeaZuL schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 22:18:
[...]
Ik heb geen idee, als ik moest raden zou ik zeggen On Going maar wat ze daar dan mee bedoelen. Het leek een gepersonaliseerde aanbieding maar het lijkt mij sterk dat ik de enige ben die zoiets ontvangt?
azz_kikr schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 22:21:
[...]
Ah, heb je mis jaarlijks of maandelijks abbo?
Ik denk dat meeste mensen lifetime, of niks hebben
[ Voor 5% gewijzigd door WeaZuL op 28-07-2017 22:56 ]
Mooie actie dan
Ze verrekenen inderdaad je nog lopende periode.Arunia schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 12:59:
Ik heb nu mijn eerste maand en later ga ik over op een lifetime. Als die idd even 75 dollar is, dan doe ik dat nu wel.
Iets zegt me dat die aanbieding het overgebleven bedrag verrekend.
Do, or do not. There is no try. - Master Yoda
Helaas krijg niet iedereen die mail.WeaZuL schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 21:02:
Ik kreeg net een mail binnen met een code voor plex pass lifetime voor $75 maar dan alleen voor OG customers. Zou het wat zijn?
Hoe wil je je media streamen als je PC uit staat? In deze opzet is je PC de server die je media host, dus dan is het logisch dat deze aan moet staan.Jonki6 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:47:
Ik heb ook net Plex geinstalleerd op mijn PC, en heb daarna de app gedownload en een one time fee betaald om mijn media van mijn PC te kunnen streamen naar mijn chromecast via de iPad, maar zodra de PC uitgeschakeld is kan ik ook nietmeer aan mijn media. Is dit normaal? Ik was van de veronderstelling dat ik dit kon bereiken van eender waar zonder dat mijn PC moest aanstaan.
is everything cool?
Als je je pc niet steeds aan wilt houden, dan kun je bijv. dit overwegen: https://www.plex.tv/features/cloud/Jonki6 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:47:
Ik heb ook net Plex geinstalleerd op mijn PC, en heb daarna de app gedownload en een one time fee betaald om mijn media van mijn PC te kunnen streamen naar mijn chromecast via de iPad, maar zodra de PC uitgeschakeld is kan ik ook nietmeer aan mijn media. Is dit normaal? Ik was van de veronderstelling dat ik dit kon bereiken van eender waar zonder dat mijn PC moest aanstaan.
Plex Cloud wordt gehost in Azure. De diensten die jij noemt kun je gebruiken voor opslag van je media, de installatie van de server heeft daar verder niets mee van doen.Aegir81 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:09:
[...]
Als je je pc niet steeds aan wilt houden, dan kun je bijv. dit overwegen: https://www.plex.tv/features/cloud/
Dan kun je de server in Google Drive, Dropbox of OneDrive zetten. Of anders koop je een NAS waar je dan PMS op installeert.
is everything cool?
Welke client? Ikzelf heb een odroid c2 ( min of meer de bare version van die wetek) en ik kan op mijn OpenPht de subs verplaatsen en kleuren in alle kleuren van de regenboog.Theodor schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:12:
Heb plex voor android even uitgeprobeert op mijn wetek hub ,server op mijn qnap nas.
Draait goed allen de ondertiteling in de plex speler staat veel te hoog en dit is ook niet aan te passen.
Dus weer trug naar kodi daarmee gaat het wel en kan je de de subs ook nog een geel kleurtje geven.
TrueFREAKJAM schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:04:
[...]
Hoe wil je je media streamen als je PC uit staat? In deze opzet is je PC de server die je media host, dus dan is het logisch dat deze aan moet staan.
Daar ben ik het niet mee eens als plexpass user, dus ga ik er een mail aan besteden.In order to understand the usage across the Plex ecosystem and how we need to improve, Plex will continue to collect usage statistics, such as device type, duration, bit rate, media format, resolution, and media type (music, photos, videos, etc.). We will no longer allow the option to opt out of this statistics collection, but we do not sell or share your personally identifiable statistics. Again, we will not collect any information that identifies libraries, files, file names, and/or the specific content stored on your privately hosted Plex Media Servers. The only exception to this is when, and only to the extent, you use Plex with third-party services such as Sonos, Alexa, webhooks, and Last.fm.
Ik ben het hier ook totaal niet mee eens, ik heb ook een Plex Pass om de developers te supporten.. Maar als ze met dit soort onzin gaan beginnen dan maar geen pass meer voor mij.WeaZuL schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 08:07:
Ik kreeg vannacht een email over verandering in de privacy policy. O.a. het volgende:
[...]
Daar ben ik het niet mee eens als plexpass user, dus ga ik er een mail aan besteden.
When you use the Services to watch, listen to, or record content [...] use of our Live TV and DVR service, we may collect information related to that media interaction. For example, we may collect what program or movie you are watching and when, your interaction with any static or video advertising, etc. We may also collect your device information and device location, for example, by using your IP address or by asking for your zip code.
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Een oude versie blijven draaien is natuurlijk ook geen blijvende oplossing... Ze verzinnen vanzelf iets waardoor je wel moet updaten.Domino schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 15:28:
Gewoon een oude versie blijven draaien en metrics.plex.tv blacklisten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq