OpenFLIXR Media Server

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DFY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-06 13:19

DFY

Sja...

Topicstarter
OpenFLIXR 2.0

OpenFLIXR Media Server (OpenFLIXR in short) is an all-in-one media server for downloading and serving virtually any kind of media you can think of. On the one side we have incredible useful tools to download media like CouchPotato, SickRage and Headphones, on the other side we have Plex Media Server to bring everything to your screens. Be it tablets, TVs, PCs, you name it. Everything is web based, including monitoring and management tools.

It will auto-update to keep everything running smooth and is preconfigured with sensible defaults. To be able to use OpenFLIXR, you’ll need a hypervisor like VirtualBox (Open Source), VMWare Fusion / Workstation / Player / ESXi, Parallels Desktop, KVM / unRAID or Microsoft Hyper-V.

It’s ready to go in a couple of minutes!

Get more info and download at http://www.openflixr.com

Afbeeldingslocatie: https://www.openflixr.com/wp-content/uploads/2017/10/ed9d7fbcfaaed1a17043e621d3718aa38c132283.png

Afbeeldingslocatie: https://www.openflixr.com/wp-content/uploads/2017/10/177964962f1dac7b933a118e486223bcec7a98ef.jpeg

Released OpenFLIXR 2.0
  • Completely up-to-date packages, fixed sources and cleanup
  • Ubuntu 16.04.3 LTSR, kernel 4.11.0-14 with TCP BBR enabled
  • Preconfigured for all added stuff from the past 18 months
  • Optimised performance, stability and security improvements
  • SABnzbd 2.3 (autoupdated)
  • New: Syncthing (Security issues resolved)
  • New: Grav CMS. (You can switch between OpenFLIXR Landing page and Grav) (default user pass: openflixr / 0penFLIXR , /admin for admin panel)
  • New: Radarr
  • New: Pi-hole with Plex metrics blocked
  • New: Docker with Portainer & Watchtower
Removed
  • PHPservermonitor (Replaced by Monit)
  • Wetty (use SSH)
  • NtopNG (not of added value)
Unfortunately you won’t be able to update 1.7 to 2.0, so basically you’ll have to download and configure 2.0 fresh.

This is because it was getting tedious to keep OpenFLIXR 1.x backwards compatible, since the first OpenFLIXR release there have been many fixes and features added.

OpenFLIXR 2.0

There has been a lot going on with this update, everything was re-evaluated and all code reviewed and improved on many levels.
Lot’s of features added (also under the hood) and continued focus on speed, stability and security.

There’s too much to discuss everything but I’ll mention some headlines.
I added Radarr, a great alternative to CouchPotato.

From the get-go all apps are fully functional. It’s easier to maintain and easier for you to switch or even use them at the same time, so from now on SABnzbd/NZBGet, Sickrage/Sonarr, CouchPotato/Radarr, Home-Assistant and Mopidy are all ready to go.
You decide whichever you use, all mixed configurations are supported from now on!
  • Plex media server is enabled as soon as you boot up OpenFLIXR for the first time.
  • All hypervisor images are plug-and-play (no more manual editing of network interfaces) and the long awaited Hyper-V image is here.
  • Full Docker support with Portainer (Docker management UI) and Watchtower (Automatically update running Docker containers), so share your docker images and configuration on this forum. (Like how to run Organizr or Muximux for those who prefer a different HTPC Manager)
  • Or how about Grav CMS for those who like a different landing page for their OpenFLIXR.
  • A fully functional caching DNS server and ad blocker for your local network with the help of Pi-hole, used by OpenFLIXR itself to stop those pesky spies over @ Plex.

After you downloaded 2.0 and powered it on for the first time, let it sit there for a couple of minutes after which you should go to /setup and follow the setup wizard.
When everything is done (~ 15 minutes) and OpenFLIXR has been restarted, go to /admin and change the admin password of Grav. (default user pass: openflixr / 0penFLIXR)

Switch between OpenFLIXR and Grav:
sudo nano /etc/nginx/sites-enabled/reverse

Comment out the following lines by adding # in front of them:
location = / { #gravopenflixr
auth_basic off; #gravopenflixr
return 301 /openflixr; #gravopenflixr
} #gravopenflixr

Important
Because I wanted to push out this version as soon as possible, a few corners have been cut regarding OpenFLIXR Setup Wizard.

Like how Couchpotato and Sickrage are defaulted, switching between Grav and OpenFLIXR Landing Page and changing Grav admin password.

I’m working on it, OpenFLIXR Setup Wizard will have my full attention the next 4 weeks.

[ Voor 220% gewijzigd door DFY op 22-10-2017 15:01 . Reden: Release OpenFLIXR 2.0 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-06 13:49
Ik kan de sources niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFY

DFY

Sja...

Topicstarter
Als je de VM download, dan heb je alle sources van OpenFLIXR die er bestaan.
Mocht je desondanks toch denken dat je iets mist, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Tja...
Niet om het een of ander... ik geloof onmiddellijk dat de voorgedefinieerde settings in de categorie 'sane' vallen.
Echter... ik (persoonlijk) vindt dat er aardig wat werk gaat zitten in het configureren van een VM op mijn Windows-bak, en die vervolgens weer richting mijn NAS gaan laten praten, en wachten totdat de hele shizzle op mijn NAS (weer een keer) geindexeerd is...
Ik heb al PLex, en Sickrage en (hoofdpijn van) Headphones en Transmission... en het opzetten daarvan kostte me nou niet heel veel tijd.
Daarnaast was het koppelen van directories in al die applicaties een stuk intuitiever dan in dit pakket. Submenu - (opnieuw inloggen (really?? ondanks al ingelogd zijn met root-rechten) en dan nog wat keuzes...)
Eerlijk gezegd, was dat het moment dat ik dacht: "niet echt een vervanger van mijn al bestaande setup, close VM"

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-05 12:08

psyy138

blackbulls.nl

Ziet er leuk uit en maak al gebruik van veel van software pakketten in het totaal pakket.
Morgen is kijken of ik simpel data over kan zetten in je openflixr.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
Dit ziet er veelbelovend uit. Ik heb net een paar weken geleden voor mijzelf zoiets gemaakt vanaf het begin en daar zijn flink wat avonden werk in gaan zitten. Mocht dit ooit in de soep lopen of als ik dit ergens anders moet deployen ga ik dit zeker meenemen. Ik zie dit wel zitten op een KVM/EXSI machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Dit ga ik vanavond zeker eens proberen. Het ziet er gelikt uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkiscool
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-06 09:27
Ziet er goed uit. Jammer dat het (nog) niet werkt in Hyper-V.

Heb de ova file uitgepakt(rename naar tar) en de daaruit gekomen vmhd geconverteerd naar vhd. Dan start hij netjes op, ik krijg alleen het netwerk niet werkend. Was ideaal geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:40

weebl

YARR!

Henkiscool schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:35:

Heb de ova file uitgepakt(rename naar tar) en de daaruit gekomen vmhd geconverteerd naar vhd. Dan start hij netjes op, ik krijg alleen het netwerk niet werkend. Was ideaal geweest.
Ik heb het net ook aan de praat gekregen, inclusief netwerk:

code:
1
sudo dhclient eth0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-06 13:49
DFY schreef op woensdag 27 april 2016 @ 04:58:
Als je de VM download, dan heb je alle sources van OpenFLIXR die er bestaan.
Mocht je desondanks toch denken dat je iets mist, dan hoor ik het graag.
Ik bedoel de toolchain voor het builden van VM images.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkiscool
weebl schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 17:30:
[...]

Ik heb het net ook aan de praat gekregen, inclusief netwerk:

code:
1
sudo dhclient eth0
Hulde, dank voor de info! Heb nu ook netwerk. Van het weekend even verder mee spelen.

Edit: na een reboot werkt het helaas niet meer? Moet je dit nu iedere keer doen na het opstarten of is dit ook te automatiseren?

[ Voor 17% gewijzigd door Henkiscool op 29-04-2016 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:53
Ziet er goed uit! Heb destijds gekeken naar Tretflix en Flawless-server maar uiteindelijk gekozen voor een volledig eigen configuratie. Ik hou dit topic in ieder geval in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:40

weebl

YARR!

Henkiscool schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 17:38:
[...]

Hulde, dank voor de info! Heb nu ook netwerk. Van het weekend even verder mee spelen.

Edit: na een reboot werkt het helaas niet meer? Moet je dit nu iedere keer doen na het opstarten of is dit ook te automatiseren?
Heb het gefixed, de volgende regels moet je toevoegen aan het /etc/network/interfaces bestand:

code:
1
2
auto eth0
iface eth0 inet dhcp

Dit kan je doen door sudo nano /etc/network/interfaces te draaien :)

[ Voor 27% gewijzigd door weebl op 29-04-2016 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkiscool
weebl schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 17:50:
[...]

Heb het gefixed, de volgende regels moet je toevoegen aan het /etc/network/interfaces bestand:

code:
1
2
auto eth0
iface eth0 inet dhcp

Dit kan je doen door sudo nano /etc/network/interfaces te draaien :)
Dat was het. Super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFY

DFY

Sja...

Topicstarter
Jester-NL schreef op donderdag 28 april 2016 @ 15:50:
Tja...
Niet om het een of ander... ik geloof onmiddellijk dat de voorgedefinieerde settings in de categorie 'sane' vallen.
Echter... ik (persoonlijk) vindt dat er aardig wat werk gaat zitten in het configureren van een VM op mijn Windows-bak, en die vervolgens weer richting mijn NAS gaan laten praten, en wachten totdat de hele shizzle op mijn NAS (weer een keer) geindexeerd is...
Ik heb al PLex, en Sickrage en (hoofdpijn van) Headphones en Transmission... en het opzetten daarvan kostte me nou niet heel veel tijd.
Daarnaast was het koppelen van directories in al die applicaties een stuk intuitiever dan in dit pakket. Submenu - (opnieuw inloggen (really?? ondanks al ingelogd zijn met root-rechten) en dan nog wat keuzes...)
Eerlijk gezegd, was dat het moment dat ik dacht: "niet echt een vervanger van mijn al bestaande setup, close VM"
Top! dank je voor het goede idee, beta 3 zal 1-malig inloggen ondersteunen.
Henkiscool

Bij de final release zal ik alle standaard hypervisor versies aanbieden zoals VMWare, VirtualBox, HyperV en Parallels.
johnkeates
Ik bedoel de toolchain voor het builden van VM images.
Er is 1 source, de VM zelf. Er is geen toolchain of meer zaken die ik er naast doe, de VM is de complete source wat er bestaat van OpenFLIXR. Doe er mee wat je wil, dit is wat er is :)

Beta 3 verwacht ik volgende week vrijdag en dat zal de eerste Beta zijn met een web-based configuratie wizard en hopelijk ook een eerste versie van ingebakken Let's Encrypt ondersteuning.
Naast de nodige bug fixes en nieuwe features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkiscool
Wellicht een idee om AutoSub (bootstrap bill) toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFY

DFY

Sja...

Topicstarter
Zat ik al aan te denken. Ik begrijp dat Sonarr, in tegenstelling tot SickRage wat ik zelf gebruik, geen ondersteuning voor ondertitels heeft.
Die pak ik nog wel mee voor Beta 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Henkiscool schreef op maandag 02 mei 2016 @ 11:18:
Wellicht een idee om AutoSub (bootstrap bill) toe te voegen?
Ik doe het zelf altijd via SubZero (Plex), dat werkt ook erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFY

DFY

Sja...

Topicstarter
Ook Sub-Zero zit in openflixr, al gebruik ik die alleen voor nieuwe films die ik download.
Werkt inderdaad erg goed voor als je je films met de originele naam intact laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Afgelopen weekend en gister nog zitten testen, aantal puntjes
- geprobeerd om een netwerk share (voor de content) toe te voegen (via vmware) maar dat werkte niet optimaal, reageerde namelijk traag maar dat zal waarschijnlijk door vmware komen.
- vond persoonlijk te veel opties aanstaan in het begin waardoor htpc manager moeite had met laden.
dus misschien handiger om alle opties default uit te zetten en de gebruiker zelf te laten bepalen wat aan kan?
- kon blijkbaar mijn plex server vinden in openflixr maar kon verder niks laden/instellen, hoort dat of?
- Omdat mijn eigen omgeving al helemaal live is zal ik dit niet gaan gebruiken.
Dan moet ik namelijk alle data overzetten en daar heb ik geen zin in omdat dus alles al goed draait :).

Maar voor de beginnende gebruiker is dit zeker ideaal want het is wel een alles-in-een oplossing en kost je weinig moeite om alles draaiend te krijgen vanaf scratch.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFY

DFY

Sja...

Topicstarter
Dank voor testen psyy138.

- netwerk share: share via vmware tools is de traagste manier. Beter zou vanuit de VM zelf een mount te maken.
- alles staat standaard aan al wil ik wel een aantal mogelijkheden gaan inbouwen m.b.t. aan/uitzetten modules. Maar geen volledige vrijheid (in ieder geval niet vanuit OpenFLIXR setup) om alles aan/uit te kunnen zetten omdat ik van mening ben dat er een standaard config hoort te zijn en er dan alleen maar problemen uit voort kunnen vloeien. Geavanceerde gebruikers weten anders prima zelf dit te tweaken.
Dat HTPC Manager traag reageert is niet goed en normaal. SSD zal wel een voorwaarde zijn om OpenFLIXR te draaien (VM's draaien op standaard hardware is een SSD eigenlijk een must).
- Plex: snap niet helemaal wat je bedoeld. Ik kan nog niks bedenken waar OpenFLIXR anders met Plex om zou gaan dan anders.
- Snap ik, ik maak het voor mezelf en voor diegene die met een paar klikken volledig aan de slag willen/kunnen.
Zonder omkijken, makkelijk in te stellen en volledig automatisch bijgewerkt.
Begrijp heel goed dat veel tweakers dit allemaal prima zelf kunnen, pretendeer ook zeker niet het wiel te hebben uitgevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFY

DFY

Sja...

Topicstarter
Beta 3 staat online, eerste post bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jreinhoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-06 21:19
Dat ziet er heel goed uit. Ik wist nog niet dat zulke "pakketen" bestonden.
Ik heb 1 keer geprobeerd een mooi pakket te maken op een synology maar had te weinig tijd om alles te leren.
Vond dat er veel instellingen waren en alles moest weer met mekaar werken.
Sindsdien weer spotnet op mijn server staan en op mijn htpc gewoon naar de shares gaan en afspelen.
Helaas mis ik daarbij wel welke film het ook alweer was als ik een paar dagen na het downloaden wil gaan kijken.

Daarom lijkt me dit zeer handig.

Een paar vragen:
De film informatie kan dat in het nederlands? met moviemeter bijv
Kunnen films, series enz na het downloaden automatisch in de goede map (series/films) gezet worden?

Dat is nu namelijk vaak het probleem. De download map staat altijd aardig vol tot dat ik weer is tijd het het te organiseren.

Ow en is dit nauw bedoeld als client of als server? Aangezien het virtual machine gebeuren denk ik vaker op server als htpctje staat

alvast bedankt

[ Voor 7% gewijzigd door jreinhoud op 07-05-2016 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
jreinhoud schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 16:14:
...
Een paar vragen:
Kunnen films, series enz na het downloaden automatisch in de goede map (series/films) gezet worden?

Dat is nu namelijk vaak het probleem. De download map staat altijd aardig vol tot dat ik weer is tijd het het te organiseren.

Ow en is dit nauw bedoeld als client of als server? Aangezien het virtual machine gebeuren denk ik vaker op server als htpctje staat
...
film info kan in het nederlands, PlexMediaServer heeft een MovieMeter Agent die je wel zelf moet inschakelen (dit kan makkelijk via de channels)
sabnzbd/sickeard/sickrage/couchpotato/headphones/xonarr hebben allemaal mogelijkheiden wat betreft Organiseren (tenminste daar ga ik vanuit, ik zelf heb niet met allemaal ervaring...), is even uitzoeken en samen goed laten werken maar daarna werkt het ook prima (lees anders ook even de [Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. topics door..

Dit alles is voor op een server, alles is via de webbrowser (en clients) te bedienen. hoewel er ook velen zijn die een HTPC en Server combineren

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFY

DFY

Sja...

Topicstarter
jreinhoud schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 16:14:
Een paar vragen:

alvast bedankt
Zie antwoorden Geenwindows. Alles gaat automatisch verder na wat simpele instellingen die ik naderend naar de final 1.0 release steeds beter zal beschrijven op de website en zal verwerken in de wizard (vanaf beta 4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkiscool
Ik was even benieuwd of er al een release date voor Beta 4 bekend is? Ga zo door! Mooie software!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DFY

DFY

Sja...

Topicstarter
Henkiscool schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:06:
Ik was even benieuwd of er al een release date voor Beta 4 bekend is? Ga zo door! Mooie software!
Dankje :)

Beta 4 duurt iets langer omdat ik zo'n beetje alles er in heb verwerkt wat ik nog open had staan.
Web Wizard, Let's Encrypt, bug fixes en nog wat dingen.
Als ik moet gokken zou ik zeggen a.s. zondag.

Ik wil na Beta 4 de final uitbrengen (die dan online bijgewerkt kan worden).

Hier alvast wat screenies van de Web Wizard

https://forums.plex.tv/di.../1183258/#Comment_1183258

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-06 16:44
@DFY die Web Wizard ziet er super strak uit. Keep up the good work, benieuwd naar het eindresultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkiscool
Is er al zicht op de release date van beta 4? Screens van webwizard zien er idd heel strak uit!

[ Voor 35% gewijzigd door Henkiscool op 10-06-2016 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:15
Beta 4 is nog niet uit zie ik. Nu wil ik een VM op gaan zetten met deze mooie bundel, kan ik straks vanuit Beta 3 eenvoudig upgraden naar Beta 4 of moet ik dan opnieuw beginnen?

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Die Web Wizard is extreem strak. Goed werk. Ik denk dat ik met Beta 4 ga overstappen.

Vooral het auto-update staat mij erg aan, ik ben nu zoveel bezig met 'onderhoud' aan mijn server. Er zit ook nog een veel te grote voeding in, dus dan wil ik compleet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
@DaLass van beta 3 naar 4 zul je nog wel weer opnieuw moeten beginnen omdat het update mechanisme er nog niet inzit! DFY is druk bezig om de puntjes op de i te zetten op het moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
Robsta86 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 22:21:
@DaLass van beta 3 naar 4 zul je nog wel weer opnieuw moeten beginnen omdat het update mechanisme er nog niet inzit! DFY is druk bezig om de puntjes op de i te zetten op het moment :)
Tnx!
Dan wacht ik nog ff, anders kan ik straks weer opnieuw beginnen.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DFY

DFY

Sja...

Topicstarter
OpenFLIXR 1.0 Beta 4 is zojuist gereleased! :D
De VMWare versie wordt nu ge-upload (zo klaar), morgen volgt de Virtualbox versie.

Zie eerste post voor details (of op homepage / forum van openflixr).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DFY

DFY

Sja...

Topicstarter
Virtualbox versie is online!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
Mooi! Ik ga deze eens proberen. :)

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Is het ook mogelijk om OpenFLIXR te laten werken met netwerkshares of de schijven van de host zonder virtuele schijven te moeten maken? Ik vindt de samenhang van OpenFLIXR nu al geweldig, maar zie het graag samen werken met m'n windows file server. Ik ben geen ster wat betreft Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFY

DFY

Sja...

Topicstarter
Jazeker is dat mogelijk. Sterker nog, dat is de bedoeling omdat lokale opslag van OpenFLIXR veel te beperkt is.

Wellicht kan iemand een beschrijving maken hoe je met webmin de shares kan aanmaken.

Zal zelf anders ook met de final release wat meer info/uitleg geven hoe e.e.a. Ingesteld moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Dat zou handig zijn, of een youtube filmpje. Webmin ziet er behoorlijk complex uit voor iemand die er nog nooit van gehoord heeft. Ik dacht OpenFLIXR nu te kunnen gebruiken door het even snel in te stellen, maar zo te zien gaat er nog een pak tijd zitten in het opzetten van OpenFLIXR. Ik dacht dat het hiermee makkelijker zou zijn om al mijn los staande services aan elkaar te knopen maar dat is dus zeker niet het geval, deze virtual server is vele malen complexer, en vraagt een veel breder kennis vlak dan een windows bak met de betreffende webservices. Leuk om mee te spelen! maar zeker (nu in ieder geval nog niet) niet makkelijker.

[ Voor 65% gewijzigd door Seth_Chaos op 05-07-2016 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFY

DFY

Sja...

Topicstarter
Ik ben nieuwsgierig waar je nog meer tegenaan loopt behalve het koppelen van de netwerkschijven.
Iets wat ik op termijn ook vereenvoudigt via de web wizard wil laten verlopen.

Het instellen van de paketten, welke al voor een groot deel ingesteld zijn zodat ze samenwerken, gaat 100% identiek als onder Windows. Namelijk via de betreffende web interfaces.

Mogelijk dat ik zaken kan vereenvoudigen, danwel in een FAQ vastleggen, danwel technisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Vraagje (met hopelijk een simpele oplossing): Ik heb OpenFLIXR_1.0_b4.ova gedownload, de .vmdk eruit gehaald en met VBoxManager omgezet naar .vhd. Als ik die .vhd in mijn Hyper-V host (WS2012R2) hang, lijkt het erop dat er geen network verbinding is: DHCP server ziet geen request, de VM console zegt dat ik naar http:///setup moet gaan (dus zonder IP adres) en tijdens het booten zie ik in de console een melding: "ip_local_port_range: prefer different parity for start/end values".

De VM is een gen1 machine, en ik heb ook al met de legacy network adaptor geprobeerd.

Iemand enig idee, of moet ik gewoon wachten op een Hyper-V release?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFY

DFY

Sja...

Topicstarter
Op het OpenFLIXR forum staat hoe je hem om kan zetten naar een Hyper-V versie.
De final release zal ook als Hyper-V image beschikbaar komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DFY

DFY

Sja...

Topicstarter
OpenFLIXR 1.0 is gereleased!

Zie FP of website voor meer info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hmmm, ziet er interessant uit, eens even kijken wat het precies is in een VM.
Enige wat ik tot nu toe wel jammer vind is dat de storage standaard 100GB is, ik heb zelf namelijk aparte storage via andere disks, dus 100GB is voor mij teveel eigenlijk in een VM.
Voor nu om te testen prima, maar ik denk dat een lagere instelling beter zal werken.
Wellicht is het ook een idee om Spotweb er in te integreren? :)

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 21-07-2016 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFY

DFY

Sja...

Topicstarter
Ik speel met het idee een 25GB versie van OpenFLIXR te maken.

Spotweb zit er in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sj0eRdJuH
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:59
CH40S schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 21:19:
Hmmm, ziet er interessant uit, eens even kijken wat het precies is in een VM.
Enige wat ik tot nu toe wel jammer vind is dat de storage standaard 100GB is, ik heb zelf namelijk aparte storage via andere disks, dus 100GB is voor mij teveel eigenlijk in een VM.
Voor nu om te testen prima, maar ik denk dat een lagere instelling beter zal werken.
Wellicht is het ook een idee om Spotweb er in te integreren? :)
Ik vind 100GB haast nog weinig, ik draai al een aardige tijd plex met een aardige libary van films en series en mijn plex libary metadata map is bij mij inmiddels al bijna 100GB. Dus als je plex uitgebreid wil gaan gebruiken heb je een kleinere disk aardig snel vol zitten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Sj0eRdJuH schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:40:
Ik vind 100GB haast nog weinig, ik draai al een aardige tijd plex met een aardige libary van films en series en mijn plex libary metadata map is bij mij inmiddels al bijna 100GB. Dus als je plex uitgebreid wil gaan gebruiken heb je een kleinere disk aardig snel vol zitten denk ik.
Je kan aan de VM altijd nog een extra disk toevoegen, danwel een netwerk share mounten binnen Ubuntu, het OS waar OpenFLIXR op gebaseerd is. Je hoeft dus niet de storage enkel binnen de VM te hebben. ;)
DFY schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 21:21:
Ik speel met het idee een 25GB versie van OpenFLIXR te maken.

Spotweb zit er in :)
Hmmm, dan zal ik er gisteren overheen gekeken hebben, vrees ik?

[ Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 22-07-2016 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFY

DFY

Sja...

Topicstarter
CH40S schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:49:
[...]
Je kan aan de VM altijd nog een extra disk toevoegen, danwel een netwerk share mounten binnen Ubuntu, het OS waar OpenFLIXR op gebaseerd is. Je hoeft dus niet de storage enkel binnen de VM te hebben. ;)
[...]
Hmmm, dan zal ik er gisteren overheen gekeken hebben, vrees ik?
Je kan de disk ook nog uitbreiden.

Maar eigenlijk maakt het allemaal niet zoveel uit, al zou ik er een TB disk van maken, alle images die ik heb gemaakt zijn thin provisioned.

Er was een probleem met het KVM image, maar die heb ik gefikst en opnieuw geupload en is nu ook TP.

Ik kan niet inschatten waarom je spotweb niet hebt gevonden, kan niet in je hoofd kijken ;)
Maar de link staat onder HTPC manager, of als je direct intikt ipvanopenflixr/spotweb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
Hier heb ik OpenFLIXR 1.0 inmiddels draaien, super gaaf gedaan zeg! Mijn complimenten.
Mijn host is een Windows 2012R2 machine waar VMWare Workstation op draait en OpenFLIXR benaderd de lokale storage van de Windows 2012R2 machine via CIFS. Lijkt prima te werken tot dusverre :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFY

DFY

Sja...

Topicstarter
Dank je! Leuk dat je er wat aan hebt :D

Ook bedankt voor je bug reports, ben ik heel blij mee.
Ga er mee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Na wat problemen met mijn eigen server overgestapt op OpenFLIXR vandaag, en het ziet er erg gelikt uit. Ik loop wel tegen een probleem aan met SABNZBD als ik de normale installatieprocedure volg: Hij kan geen directories maken. Ik krijg de volgende error:
Failed making (/mnt/downloads/incomplete/SHOW)

Aangezien ik op mijn eigen server alles lokaal deed weet ik niet precies hoe het hier zit. Het zit hem waarschijnlijk in de permissies na de /mnt toe, maar aangezien het een CIFS is kan ik die met chmod niet veranderen. Iemand enig idee?

En nog een vraagje: Er zijn nu een aantal downloads klaar via torrents die er in gezet zijn van couchpotato. Maar deze blijven gewoon in de downloads directory staan, worden deze ook automatisch gerenamed/verplaatst? En zo ja, wat doet dat?

[ Voor 18% gewijzigd door Cyleo op 09-10-2016 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Cyleo schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 11:18:
Na wat problemen met mijn eigen server overgestapt op OpenFLIXR vandaag, en het ziet er erg gelikt uit. Ik loop wel tegen een probleem aan met SABNZBD als ik de normale installatieprocedure volg: Hij kan geen directories maken. Ik krijg de volgende error:
Failed making (/mnt/downloads/incomplete/SHOW)

Aangezien ik op mijn eigen server alles lokaal deed weet ik niet precies hoe het hier zit. Het zit hem waarschijnlijk in de permissies na de /mnt toe, maar aangezien het een CIFS is kan ik die met chmod niet veranderen. Iemand enig idee?

En nog een vraagje: Er zijn nu een aantal downloads klaar via torrents die er in gezet zijn van couchpotato. Maar deze blijven gewoon in de downloads directory staan, worden deze ook automatisch gerenamed/verplaatst? En zo ja, wat doet dat?
couchpotato kan downloads renamen en verplaatsen. te vinden in; settings > rename (en met het knopje 'show advanced' rechtsboven in kun je wat meer instellen)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proc
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:47

Proc

Grand Admiral

Ik heb de OpenFLIXR VM geïnstalleerd en geprobeerd, en het bevalt mij goed.

Het lukt mij echter niet om de Spotweb API key te achterhalen; ik wil deze API key achterhalen, zodat ik in bijvoorbeeld SickRage, Sonarr of Couchpotato de lokale Spotweb installatie d.m.v. de API key kan gebruiken.

Als ik naar de URL http://SERVER_NAAM/spotweb/api?t=c ga, dan krijg ik een XML overzichtje te zien met categorieën; hiermee weet ik dat binnen Spotweb de API werkt.

Als ik vervolgens via User&Group Management naar de gebruikers ga, dan zie ik echter geen API key?
Ik heb hier wat vragen over;

* Waarom zie ik daar geen API key?
* Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik daar WEL een API key zie?
* Waar kan ik anders de API key vinden?

Ik heb zelf geen rechten gewijzigd, maar de volgende twee punten lijken te wijzen in de richting van permissies die niet meewerken;
* Waarom kan ik geen nieuwe gebruikers aanmaken?
* Ik zie geen link om uit te loggen in het gebruikersmenu?

[ Voor 14% gewijzigd door Proc op 24-10-2016 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:49
Ga hem binnenkort eens testen, laat mijn bevinden snel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Ik krijg hem niet gestart in VirtualBox, gisteren bleef hij hangen bij het starten met Ubuntu kernalram.
Nu zie ik alleen links bovenin een -, gebeurd verder niks.

In virtualbox heb ik de volgende settings:
Geheugen:2GB
Opstartvolgorde: optisch, hdd
Acceleratie: VT-X,Geneste paging,PAE/NX,KVMparavirtualisatie

SPECS laptop zelf:
I5 2,6Ghz
4GB ram
250GB SSD

Snap dat de specs laag zijn, maar zou toch wel het systeem kunnen starten?

EDIT: Heb het os nu ingesteld als 64bits, en krijg nu alleen een blinking cursor links bovenin

[ Voor 9% gewijzigd door G.Scholtens op 25-10-2016 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Laatst online: 12:00

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

DFY schreef op woensdag 27 april 2016 @ 03:30:
OpenFLIXR 1.0

[...]

Future of OpenFLIXR
I have a couple of things I'd like to add to OpenFLIXR other than bugfixes.
  • 2-factor authentication
  • [...]
[...]
Currently I am testing an authentication solution PlexAuth, it still has some bugs, i am in contact with the author about those, the project is in a premature state but i have it setup and running and I like it a lot. Basically anything behind the reverse proxy is secured using sort of a SingleSignOn solution. OneTime login to access apps like CP, SR, LL, PP, etc. Two factor auth is not yet part of the config but, logically it could be the next thing to add when bugs are sorted out. Although my personal opinion is that two factor auth should only be applied to Priviledged Accounts and not to be bothered by regular users. What kind of 2FA you had in mind?

Mooie oplossing btw, OpenFLIXR _/-\o_ maakt het allemaal net wat meer toegankelijker.

[ Voor 5% gewijzigd door WeaZuL op 26-10-2016 10:47 ]

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Proc schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 10:50:
Ik heb de OpenFLIXR VM geïnstalleerd en geprobeerd, en het bevalt mij goed.

Het lukt mij echter niet om de Spotweb API key te achterhalen; ik wil deze API key achterhalen, zodat ik in bijvoorbeeld SickRage, Sonarr of Couchpotato de lokale Spotweb installatie d.m.v. de API key kan gebruiken.

Als ik naar de URL http://SERVER_NAAM/spotweb/api?t=c ga, dan krijg ik een XML overzichtje te zien met categorieën; hiermee weet ik dat binnen Spotweb de API werkt.

Als ik vervolgens via User&Group Management naar de gebruikers ga, dan zie ik echter geen API key?
Ik heb hier wat vragen over;

* Waarom zie ik daar geen API key?
* Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik daar WEL een API key zie?
* Waar kan ik anders de API key vinden?

Ik heb zelf geen rechten gewijzigd, maar de volgende twee punten lijken te wijzen in de richting van permissies die niet meewerken;
* Waarom kan ik geen nieuwe gebruikers aanmaken?
* Ik zie geen link om uit te loggen in het gebruikersmenu?
Ik heb hier echt teveel tijd aan besteed, maar de oplossing staat hier: https://www.openflixr.com.../123/spotweb-setup-solved

Overigens werkt bij mij plex request niet. Iemand bij wie dat wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
Hier inmiddels iets meer dan 3 maanden een tevreden OpenFLIXR gebruiker. Ik maak geen gebruik van de Plex Media Server dus daar kan ik niet zoveel over zeggen, en er lijkt inderdaad een bug te zitten in plex request, maar verder werkt alles nog steeds stabiel en snel en goed.

Mooi systeem, wat je snel up & running hebt! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Ik krijg hem nog steeds niet aan de praat, zie mijn melding een paar post terug.
Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Laatst online: 12:00

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Cyleo schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 18:57:
[...]

Ik heb hier echt teveel tijd aan besteed, maar de oplossing staat hier: https://www.openflixr.com.../123/spotweb-setup-solved

Overigens werkt bij mij plex request niet. Iemand bij wie dat wel werkt?
Kan je wat specifieker zijn wat niet functioneert?

Momenteel zijn al mijn bugs m.b.t. PlexRequest opgelost ism de Australische developer/maintainer. Werkt ideaal icm PMS/SR/CP/LL/SW/TM. Ik zou graag zien dat het opgenomen wordt in OpenFLIXR. Ik zag namelijk een Poll op de webpagina dat het op de wishlist staat maar geen Prio heeft.

Hoe kan ik bijdragen om bepaalde functionaliteit toe te voegen aan OpenFLIXR of is dat niet mogelijk :?

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
G.Scholtens schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:23:
Ik krijg hem nog steeds niet aan de praat, zie mijn melding een paar post terug.
Iemand nog suggesties?
Ik bleek even geduld te moeten hebben, na 5 a 10 minuten kreeg ik opeens een pagina te zien.
Echter krijg ik de melding could nog resolve host ipinfo.io, in virtualbox heb ik mijn netwerkadapter wel gebridged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Heb de server nu draaiende gekregen.
Nu wil ik alleen mijn STACK (transip) koppelen als harde schijf zodat ik hier alle downloads naar toe kan schrijven.

In virtualbox heb ik de Stack (s map) wel als shared folder kunnen toevoegen. Maar heb het vermoeden dat ik de stack als hdd moet toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meatwagon
  • Laatst online: 13-06 11:09
Na een aantal dagen OpenFlixr geprobeerd te hebben in een VM heb ik hem toch bare metal laten draaien. Het pakket draait zo een stuk beter! In de main page ( /openflixr) werkt alleen 1 van de chart buttons niet, gaat in dit geval om de disk usage button. Iemand de mij wellicht kan uitleggen hoe ik deze kan aanpassen zodat ik de usage zie van mijn storage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
G.Scholtens schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:24:
Heb de server nu draaiende gekregen.
Nu wil ik alleen mijn STACK (transip) koppelen als harde schijf zodat ik hier alle downloads naar toe kan schrijven.

In virtualbox heb ik de Stack (s map) wel als shared folder kunnen toevoegen. Maar heb het vermoeden dat ik de stack als hdd moet toevoegen.
Ik volg nu deze handleiding van Transip zelf.
https://www.transip.nl/vr...erne-voor-mijn-gebruiken/

Bij punt 4 staat:
Kopieer /etc/davfs2/secrets naar ~/.davfs2:
cp /etc/davfs2/secrets ~/.davfs2/secrets

Bij punt 5 staat:
chown <gebruikersnaam>:<groep> ~/.davfs2/secrets
chmod 600 ~/.davfs2/secrets

Je zou zeggen pak eerst punt 5 op en ga dan verder met stap 4. Want bij stap 4 krijg ik de melding permissions denied en bij stap 5 directory does not exist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoo
  • Laatst online: 22-06 10:20
Zet bij punt 4 eens 'sudo' er voor.

• G.Scholtens
mennoo schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 20:25:
Zet bij punt 4 eens 'sudo' er voor.
Dit werkte.
Ben nu bezig om de desktop (GUI) van ubuntu erop te zetten, wel wat makkelijker hoop ik.
Echter blijft de login in een loop.

Maarja wel leuk beetje prutsen, alleen soms erg frustrerend >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-06 13:46

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Vandaag even openflixr geinstalleerd, bij stap 3 van networking als je een static IP wil instellen zegt ie bij dns dat 127.0.0.1 preferred is. Zo gelaten, daarna geprobeerd om sudo updateopenflixr proberen te draaien en dit lukte niet omdat hij github natuurlijk niet kon resolven.

Even in /etc/network/interfaces de dns aangepast naar 8.8.8.8 (google dns) en daarna de update gedraaid, dit lukte nu wel. Misschien iets om aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Werkt bij jullie het auto-updaten van apps? Plex heeft bijvoorbeeld sinds deze week een update, en ik had gehoopt dat deze automatisch met een cron job zou updaten, maar dit lijkt (lig bij mij) niet te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:39
Is er ergens een howto voor de import van de disk op centos 6 met kvm?
Forum staat ook nog niet veel erover helaas.

Volgende regel gedaan:
code:
1
virt-install --name openflixr --ram 2048 --vcpus 1 --disk path=/var/vm/store1/OpenFLIXR_1.0_KVM.img --import --vnclisten=192.168.XXX.100 --vnc --vncport=5908 --noautoconsole --force

En krijg na de dhcp request een "no boot device"

[ Voor 0% gewijzigd door slommer op 05-12-2016 22:08 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik merk dat er sinds januari weinig meer gebeurd lijkt te zijn. Is het niet zo populair, dit pakket? Het lijkt me ideaal en zou het graag eens willen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:38

Nogne

>.<

Gisteren OpenFLIXR geïnstalleerd maar kan spotweb niet openen vanwege een update die nodig is. Hij weigert nu vanwege security details. Iemand daar ervaring mee?

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

koelkast schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:44:
Ik merk dat er sinds januari weinig meer gebeurd lijkt te zijn. Is het niet zo populair, dit pakket? Het lijkt me ideaal en zou het graag eens willen proberen.
Voor " nieuwe" is het inderdaad handig maar ik heb alles al zelf geregeld voordat OpenFLIXR bestond met aantal van dezelfde programma's. Dus voor mij heeft het weinig nut meer.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• general_p
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-04-2024
koelkast schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:44:
De ontwikkelingen liggen zeker niet stil en ik kan je vertellen dat zeer binnenkort versie 2 gaat uitkomen :-) hou de site in de gaten zou ik zeggen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
general_p schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 22:11:
[...]

De ontwikkelingen liggen zeker niet stil en ik kan je vertellen dat zeer binnenkort versie 2 gaat uitkomen :-) hou de site in de gaten zou ik zeggen!
Ziet er goed uit, super tof! Ben heel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Aftellen dan maar .... 20 okt.

Ondanks dat ik het meeste al wel draaiende heb/had ga ik het wel proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Hij staat erop! Gedownload, geimporteerd binnen ESXi, maar helaas ..... ik krijg bij het importeren een foutmelding:

Line 25: Unsupported hardware family 'vmx-14'.

Wat kan dit zijn? Zit er een foutje in het bestand? Of doe ik iets verkeerd? Ik gebruik de webinterface, i.s.m. Esxi 6.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFY

DFY

Sja...

Topicstarter
Nieuwe versie van image staat online en is compatible met ESXi 6.0 en hoger.

[ Voor 63% gewijzigd door DFY op 22-10-2017 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFY

DFY

Sja...

Topicstarter
1e post aangepast met meer informatie over OpenFLIXR 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelus82
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-04 08:16
Ik ben een beginnende OpenFLIXR gebruiker en ik moet zeggen dat hij erg compleet is.

Maar nu zou ik graag NZBget in het hoofdmenu willen hebben en niet Sabnzb, maar hoe??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-06 16:44
Waarom moet dit alles via een VM of hypervisor geïnstalleerd worden? Dat wordt mij niet duidelijk.

Ik heb een htpc met een hoop van deze software er al op. Wat maakt hiermee het verschil?
Pagina: 1