Online keys en Kinguin/G2A

Pagina: 1
Acties:
  • 15.302 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:11
De laatste tijd zie ik steeds vaker dubieuze key reseller marktplaatsen zoals Kinguin en G2A opkomen.

Er zijn al meerdere topics voorbijgekomen waar ze besproken worden:
• 1651894 Nieuwe desktop: win 7, 8 of 10?
• 1651503 Legale windows 8.1 pro nl voor €39,90?
• 1646996 Dubieuze licenties gekocht bij webwinkel.
• 1621193 Terugbetalen gameshop via-via lukt niet, hoe verder?
• 1610806 (G2A.com) Xbox live code al gebruikt, geen garantie.
• 1594888 G2A Windows CD-Key
• 1516590 Heractiveren Windows 7

Ze worden ook opgenomen in de lijst met online gamekeys shops: Online Gamekeys kopen#Webwinkels

Dit topic werd helemaal ontspoord door de discussie over key sites: Ethereal73 in "Droomcomputer poging 2"

Met Steam keys was er al een hele discussie over of dat wel of niet mocht op Vraag & Aanbod en zijn er al problemen mee geweest:
• 1653826 Game als Steam Gift gekocht, nu teruggetrokken door Steam.

Riot (developer van League of Legends) had onlangs G2A verboden als sponsor en bij Reddit waarschuwen ze ook voor key resellers:
Riot asks teams to remove G2A logos as it mulls sponsorship ban
Key resellers and what they mean for you.

Soms wordt het wel weggemod, bij het vervolgens navragen bij een moderator kreeg ik het antwoord dat het gewoon illegaal is: Het algemeen beleid #verbodencopyright

• 1655033 Ketho in "Gaming PC ~€2000"
• 1644153 Outlandos in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen"

Zijn key reseller sites dus onder dezelfde noemer te scharen als warez/torrent sites?

Er is nog niet echt een definitief antwoord op gekomen of Kinguin en G2A wel of niet legaal zijn.
En of er dan wel naartoe gehyperlinked mag worden, dan wel genoemd/gerefereerd.

Indien ze niet legaal zijn, of "normale" key sites dan wel legaal zijn als webshop, bv gamesync.nl (shopreview) en ictofficecentre.nl (shopreview), want deze staan gewoon op de Pricewatch genoteerd met Microsoft Windows 8.1 Pro NL OEM 64bit voor € 49,- en Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM voor € 60,-

Hoe zit het met /r/microsoftsoftwareswap? Aangezien dat eigenlijk ook een key reseller marktplaats is, maar dan in de vorm van een subreddit.

Ik weet zelf moeilijk wat ik hiervan moet vinden, wel wil ik dit graag opgehelderd krijgen.

Bij ictrecht.nl en iusmentis.com heb ik er niets over kunnen vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Ketho op 30-10-2015 06:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ketho
Windows Keys

Ook aanbiedingen van bijvoorbeeld Groupon lijken niet helemaal zuiver. Er werden keys met een "originele" waarde van € 309,- geadverteerd, terwijl het eigenlijk OEM COA licentie keys waren, en de COA zelf ontbrak.

• 1649467 coazter in "Windows 7 Professional voor €15,-"

Vraag & Aanbod Feedback FAQ
Windows OEM licenties mogen niet op V&A verhandeld worden, tenzij de bijbehorende hardware (of in het geval van Windows 8(.1) de originele media + COA + product key + aankoopbewijs meegeleverd wordt).

Dan vind ik het een beetje raar dat de regels op V&A erg strikt zijn, terwijl het dan veel makkelijker is om een online key te kopen, voor zover die webshops wel legaal zijn.

• 1619902 aanbod van OEM software

Maar de hele doorverkoop van (edit: online) OEM licentie keys lijkt (mogelijkerwijs) al illegaal te kunnen zijn, als het niet rechtstreeks van Microsoft of een geautoriseerde wederverkoper afkomstig is.

Alleen verkopen zij losse OEM licenties wel inclusief de COA, of digitale Retail licenties via de Microsoft Store.
https://www.microsoft.com/nl-nl/howtotell/shop.aspx
http://www.microsoft.com/...s/licensing_faq.aspx#faq3
Overdracht van licenties
Q. Kunnen mijn klanten hun OEM-softwarelicenties overdragen of verkopen?

A. Nadat een OEM-softwarelicentie op een computer is geïnstalleerd, mag de licentie niet op een andere pc worden geïnstalleerd of aan een andere pc worden overgedragen. De gehele computer kan echter aan een andere eindgebruiker worden overgedragen, inclusief de softwarelicentierechten. Als u de computer aan de nieuwe eindgebruiker overdraagt, moet u ook de softwaremedia, handleidingen (indien van toepassing) en het Certificate of Authenticity-etiket meegeven. We raden u ook aan de originele aankoopfactuur of –bon mee te geven. De originele eindgebruiker mag geen kopieën van de software houden.
Bovenop de regel dat losse Windows OEM licenties niet voor persoonlijk gebruik mogen worden gebruikt.
https://www.microsoft.com...ing-for-personal-use.aspx
Licenties voor Windows-systeembouwers voor persoonlijk gebruik

Als u een pc voor eigen gebruik bouwt of een extra besturingssysteem installeert op een virtuele machine, moet u een volledige versie van Windows 10 aanschaffen bij FPP. Windows 10-, Windows 8.1- en Windows 7-systeembouwersoftware mag niet voor persoonlijk gebruik worden gebruikt.

[ Voor 66% gewijzigd door Ketho op 05-11-2015 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:47

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Deze linkjes zijn mogelijk wel interessant :

Tweakers 2012
WEBWereld 2012
Computable 2014

Doorverkoop van licenties mag weldegelijk.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik heb hier eens wat dieper ingedoken en dit is wat ik je kan antwoorden, maar helaas zonder specifieke bronnen.

Sites zoals G2A kopen keys in lage lonen landen op omdat het daar een stuk goedkoper is. Vervolgens verkopen ze die hier voor minder dan de retailprijs en maken er dikke winst op. Om dit tegen te gaan staat er vaak in de ToS of andere soort gelijke documenten dat je een licentie moet kopen in de regio waar je woont (oid). Soms worden er ook checks uitgevoerd om te kijken of je wel in de juiste regio zit adv (bijv) ip.

Deze keys worden, naast dat ze in lage lonen landen worden gekocht, ook nog wel eens gekocht met gestolen credit cards. De betalingen hiervan worden dan terug gedraait door de credit card maatschappijen en vaak word is het product dan al geactiveerd en word het niet zomaar weer weg gehaald oid. Met als gevolg dat het bedrijf geen geld heeft, maar wel een product heeft geleverd.

Sommige bedrijven proberen er wel wat aan te doen, zoals bijvoorbeeld Ubisoft, maar dat valt niet altijd in goede aarde (nieuws: Ubisoft trekt betaalde keys in tot woede van spelers).

Het komt er wat mij betreft op neer dat sites zoals G2A erg schimmig zijn en zelf koop ik er dan ook niet. Vaak scheelt het maar een paar euro tov de aanbiedingen van andere aanbieders die wel legit bezig zijn. Denk bijvoorbeeld aan een GreenManGaming. Zij hebben eigenlijk altijd wel een code dat ze 20% korting geven op games en hebben ook scherpe aanbiedingen. Combineer de 2 en het zit regelmatig onder de prijzen die G2A en consorten vragen.

Bij Spielerij hanteren we dan ook een scheiding. Officiele retailers komen in PC Budget Gaming topic terwijl de schimmige/grijze verkoop in Online Gamekeys kopen - Deel II komen

En om dan nog even op _Dune_ te reageren, hoewel dat duidelijke taal is over de doorverkoop haalt dat nog niet weg dat je een licentie haalt uit een regio waar je hem niet activeert en/of dat er gefraudeerd word met het aankopen van de licenties.

Over de webwinkels in de pricewatch: ik ben hier wel eens achter aan geweest. Of het frauduleus valt moeilijk te achterhalen maar het komt er op neer dat de bedrijven die keys verkopen die in de PW staan gewoon ingeschreven staan bij KvK en belasting betalen. Daarnaast is het ook verplicht dat er geen VPN nodig is bij het activeren of spelen van een game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-05 13:59
Tijd geleden heb ik een artikel gelezen over waar de keys vandaan komen. Ik kan de link naar het artikel niet zo snel vinden. De strekking is dat er sites zijn waar normale gebruikers keys verkopen welke weer aangekocht worden door deze traders om ze vervolgens aan te bieden via oa G2A. Hoe kan de prijs zo laag zijn? Het blijkt dat uitgevers vaak gratis en goedkope keys uitdelen om een game te promoten. Velen worden verhandeld via sites en dus aangekocht door traders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koning Willy
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-12-2023
Gropah schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 01:26:
Ik heb hier eens wat dieper ingedoken en dit is wat ik je kan antwoorden, maar helaas zonder specifieke bronnen.

Sites zoals G2A kopen keys in lage lonen landen op omdat het daar een stuk goedkoper is. Vervolgens verkopen ze die hier voor minder dan de retailprijs en maken er dikke winst op. Om dit tegen te gaan staat er vaak in de ToS of andere soort gelijke documenten dat je een licentie moet kopen in de regio waar je woont (oid). Soms worden er ook checks uitgevoerd om te kijken of je wel in de juiste regio zit adv (bijv) ip.

Deze keys worden, naast dat ze in lage lonen landen worden gekocht, ook nog wel eens gekocht met gestolen credit cards. De betalingen hiervan worden dan terug gedraait door de credit card maatschappijen en vaak word is het product dan al geactiveerd en word het niet zomaar weer weg gehaald oid. Met als gevolg dat het bedrijf geen geld heeft, maar wel een product heeft geleverd.

Sommige bedrijven proberen er wel wat aan te doen, zoals bijvoorbeeld Ubisoft, maar dat valt niet altijd in goede aarde (nieuws: Ubisoft trekt betaalde keys in tot woede van spelers).

Het komt er wat mij betreft op neer dat sites zoals G2A erg schimmig zijn en zelf koop ik er dan ook niet. Vaak scheelt het maar een paar euro tov de aanbiedingen van andere aanbieders die wel legit bezig zijn. Denk bijvoorbeeld aan een GreenManGaming. Zij hebben eigenlijk altijd wel een code dat ze 20% korting geven op games en hebben ook scherpe aanbiedingen. Combineer de 2 en het zit regelmatig onder de prijzen die G2A en consorten vragen.

Bij Spielerij hanteren we dan ook een scheiding. Officiele retailers komen in PC Budget Gaming topic terwijl de schimmige/grijze verkoop in Online Gamekeys kopen - Deel II komen

En om dan nog even op _Dune_ te reageren, hoewel dat duidelijke taal is over de doorverkoop haalt dat nog niet weg dat je een licentie haalt uit een regio waar je hem niet activeert en/of dat er gefraudeerd word met het aankopen van de licenties.

Over de webwinkels in de pricewatch: ik ben hier wel eens achter aan geweest. Of het frauduleus valt moeilijk te achterhalen maar het komt er op neer dat de bedrijven die keys verkopen die in de PW staan gewoon ingeschreven staan bij KvK en belasting betalen. Daarnaast is het ook verplicht dat er geen VPN nodig is bij het activeren of spelen van een game.
toon volledige bericht
Blijkbaar heb je niet genoeg research gedaan, want je geeft niet aan dat IEDEREEN op G2A/Kinguin kan verkopen. Bij wijze van spreken zouden we Vraag&Aanbod/Marktplaats/E-bay/Craigslist afschaffen aangezien het niet 100% veilig is voor de koper.

Sterker nog, G2A is juist veiliger dan bovengenoemde omdat je te maken hebt met een middleman namelijk G2A zelf. Het geld wordt 7 dagen na verkoop vastgehouden door G2A tot het op je account wordt bijgeschreven. Daarna pas kan je een verzoek indienen om het uitbetaald te krijgen op je PayPal rekening wat nog een paar dagen kan duren. Of je kan er gelijk andere games mee kopen.

Hoe weet ik dit? Ik heb zelf paar keys op G2A verkocht en tientallen gekocht. Wel grappig dat je GMG noemt, veel keys worden op "official reseller" sites gekocht tijdens sales en doorverkocht met winst op G2A. Zo had ik een keer 5 keer Sid Meier's Civilization 5 Complete Edition gekocht voor 8€ per stuk op GMG na 20% korting en verkocht voor 11€ op G2A. Kost 15 cent om te plaatsen en 8% van je bedrag gaat naar G2A.

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Koning Willy schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:14:
[...]

Blijkbaar heb je niet genoeg research gedaan, want je geeft niet aan dat IEDEREEN op G2A/Kinguin kan verkopen. Bij wijze van spreken zouden we Vraag&Aanbod/Marktplaats/E-bay/Craigslist afschaffen aangezien het niet 100% veilig is voor de koper.

Sterker nog, G2A is juist veiliger dan bovengenoemde omdat je te maken hebt met een middleman namelijk G2A zelf. Het geld wordt 7 dagen na verkoop vastgehouden door G2A tot het op je account wordt bijgeschreven. Daarna pas kan je een verzoek indienen om het uitbetaald te krijgen op je PayPal rekening wat nog een paar dagen kan duren. Of je kan er gelijk andere games mee kopen.

Hoe weet ik dit? Ik heb zelf paar keys op G2A verkocht en tientallen gekocht. Wel grappig dat je GMG noemt, veel keys worden op "official reseller" sites gekocht tijdens sales en doorverkocht met winst op G2A. Zo had ik een keer 5 keer Sid Meier's Civilization 5 Complete Edition gekocht voor 8€ per stuk op GMG na 20% korting en verkocht voor 11€ op G2A. Kost 15 cent om te plaatsen en 8% van je bedrag gaat naar G2A.
Misschien had ik er bij moeten zetten dat al deze info meer dan een jaar oud is en toen kon dat door verkopen nog niet. Punt blijft dat ze zelf ook nog verkopen en dat die keys dus van discutabele herkomst zijn (en hetzelfde kan gelden voor de verkopers die werken via G2A)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koning Willy
Gropah schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:29:
[...]

Misschien had ik er bij moeten zetten dat al deze info meer dan een jaar oud is en toen kon dat door verkopen nog niet. Punt blijft dat ze zelf ook nog verkopen en dat die keys dus van discutabele herkomst zijn (en hetzelfde kan gelden voor de verkopers die werken via G2A)
Uiteindelijk is je common sense het belangrijkste net als bij andere online aankopen. Er is genoeg informatie om te bepalen of een seller wel of niet legit is.

Er zijn genoeg mensen hier op V&A die ook een bijna dode videokaart en dergelijke verkopen.

Overigens zou je nooit banned worden op Steam,Origin,Uplay hoogtens je game wordt weggehaald ;)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/E4ND153.jpg

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:42

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Koning Willy schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:34:
[...]

Uiteindelijk is je common sense het belangrijkste net als bij andere online aankopen. Er is genoeg informatie om te bepalen of een seller wel of niet legit is.

Er zijn genoeg mensen hier op V&A die ook een bijna dode videokaart en dergelijke verkopen.

Overigens zou je nooit banned worden op Steam,Origin,Uplay hoogtens je game wordt weggehaald ;)
[afbeelding]
Dat is niet helemaal waar, Steam heeft wel zijn EULA aangepast waarin ze harder zeggen te straffen voor het gebruik van keys die je niet op de juiste manier hebt aangeschaft / geactiveerd.

Verder is het lastig te zeggen of het legaal is of niet. In principe mag het verkopen van serials online natuurlijk gewoon. De manier waarop er aan gekomen is echter het punt van discussie. De afkomst van Kinguin / G2A is volledig onbekend gezien het gewoon een marktplaats van grote en kleine verkopers. Ik weet van een grote verkoper dat hij in grote getallen vouchers inkoopt en deze dan weer verkoopt, waardoor de prijs erg laag is. Maar er zitten natuurlijk ook rotte appels bij, zoals shops die je een key verkopen die tot 2x toe niet werkt, iets waarvan ik nog nauwelijks van heb gehoord bij aanschaf in een normale winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels j
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:10
maniak schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 08:21:
Tijd geleden heb ik een artikel gelezen over waar de keys vandaan komen. Ik kan de link naar het artikel niet zo snel vinden. De strekking is dat er sites zijn waar normale gebruikers keys verkopen welke weer aangekocht worden door deze traders om ze vervolgens aan te bieden via oa G2A. Hoe kan de prijs zo laag zijn? Het blijkt dat uitgevers vaak gratis en goedkope keys uitdelen om een game te promoten. Velen worden verhandeld via sites en dus aangekocht door traders.
Deze bedoel je denk ik: http://www.polygon.com/2015/2/9/8006693/the-truth-behind-those-mysteriously-cheap-gray-market-game-codes

Er zijn wereldwijd maar een handjevol officiële resellers van steam-keys: http://www.epicbundle.com/official-steam-reseller.

Bij de overige sites die steamkeys verkopen (waaronder de gamesites die hier op Tweakers adverteren bij Pricewatch) weet je inderdaad niet waar de key vandaan komt. Als je daar een probleem mee hebt, dan zou ik gewoon via de officiële resellers kopen.

Als je een game gewoonweg zo goedkoop mogelijk wilt kopen, dan zou ik voor sites als G2A of Kinguin gaan. Zoals Koning Willy al aangaf is dat een marktplaats van verkopers en kopers, waarbij je je voor minder dan een euro ook nog kan verzekeren tegen oplichters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
_Dune_ schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 01:15:

Tweakers 2012
WEBWereld 2012
Computable 2014

Hoe zit het dan specifiek met losse Windows OEM licentie's? Want volgens mij zijn die dan nog steeds aan hun eigen voorwaarden verbonden.
Shifty47 in 'nieuws: Hof: doorverkoop softwarelicenties is toegestaan'
Dan vraag ik mij idd af waar die bedrijven/webwinkels hun keys dan vandaan halen, dat het zo goedkoop is.

Het idee dat zij mogelijk die keys van een key reseller site halen voor zeg maar 10 euro en dan met 30 euro winst doorverkopen in Nederland lijkt sterk op witwassen, tenzij zij kunnen bewijzen van niet.

Anders hebben ze wellicht een heel leger Microsoft en wat meer advocaten op hun dak :X
Maar het gaat in dit geval wel om software/game licentie's, daar kan je veel gemakkelijker mee frauderen en is moeilijk de herkomst ervan na te gaan, dan harde waren.

De verscheidene manieren van betaling maken het lastig te traceren waar het geld heen stroomt, daarnaast accepteren ze (via payment service providers) ook nog eens BTC.

http://www.kinguin.net/faq
https://www.g2a.com/suppo...bcategory=203&question=44
http://www.newsbtc.com/20...t-bitcoin-through-bitpay/
Daar heb je wel een punt. Alleen de verkoper wordt dan waarschijnlijk wel gebanned, voor zover die niet gewoon meerdere accounts aangemaakt heeft.
Steam: May I sell gift subscriptions?

Het is toch niet normaal dat de prijs van Microsoft Windows 8.1 Pro NL OEM 64bit op de Pricewatch de afgelopen maanden gekelderd is door die online licentie keys? Het is mijns inziens oneerlijke concurrentie.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=355223

[ Voor 8% gewijzigd door Ketho op 31-10-2015 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
Ketho schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 23:58:

Maar het gaat in dit geval wel om software/game licentie's, daarmee kan je veel makkelijker mee frauderen en is moeilijk de herkomst ervan na te gaan, dan harde waren.

De verscheidene manieren van betaling maken het lastig te traceren waar het geld heen stroomt, daarnaast accepteren ze (via payment service providers) ook nog eens BTC.
92% van het verkoopbedraf gaat naar jezelf toe en 8% naar G2A. In Nederland mag je tot een bepaald bedrag "winst" maken zonder dat je daar belasting op hoeft te betalen (via Marktplaats enz. in dit geval G2A). En als je het geld niet naar je PayPal rekening laat storten maar zelf gebruikt om games te kopen (om die limiet te bereiken zou je elke game moeten kopen :+ ) dan telt het niet echt mee want het is store credit dus "nepgeld"
Alleen als je heel veel gifts zou verkopen word je dan denk ik gebanned.
Steam: May I sell gift subscriptions?
Dat is inderdaad dom om te doen, maar het kan die sellers niet veel schelen aangezien het een aparte account is. Nog steeds beter dan 1 jaar geleden waar ik een Rus betaalde met Paypal en ik kreeg de game op Steam via een trade ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:05
_Dune_ schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 01:15:

Tweakers 2012
WEBWereld 2012
Computable 2014

Hou er wel rekening mee dat er aan het doorverkopen onder het usedsoft arrest wel vrij veel haken en ogen zitten qua compliance. Zo is het usedsoft arrest alleen van toepassing op licenties die initieel in de EU verkocht zijn, dus grijze import blijft tricky verwacht ik, want daar is de eerste verkoop regelmatig buiten de EU. Verder mogen onder het usedsoft arrest licenties niet gesplitst worden, koop je dus 20 Windows server licenties en wil je die later doorverkopen mag dat alleen in een bundel van dezelfde 20 licenties. Verdere voorwaarden blijven gewoon geldig, bijv bij een OEM licentie, dus die mogen alleen verhandeld worden in combinatie met de originele hardware en ook door de nieuwe eigenaar alleen gebruikt op die hardware. Verder moet je zorgen voor juridische documenten van de verkoper waarin hij beloofd de software te verwijderen van zijn systemen en niet te hergebruiken.

Al met al nog steeds een heel gedoe om onder usedsoft licenties te kopen en compliant te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:27
Hoe heb jij vastgesteld dat er fraude wordt gepleegd als ik vragen mag?

[edit]Kwam via de gamekeys-thread hier. Kom er net achter dat deze thread alweer een stukje ouder is :/

[ Voor 12% gewijzigd door tikkietrugjaap op 05-11-2015 09:19 ]

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
tikkietrugjaap schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:18:
Hoe heb jij vastgesteld dat er fraude wordt gepleegd als ik vragen mag?
Fraude (of het tegendeel) lijkt me moeilijk te bewijzen of achterhalen en dat is denk ik, het grootste probleem.

Niemand weet waar die keys vandaan komen en of ze dan wel op legale wijze zijn verkregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Ketho schreef op donderdag 05 november 2015 @ 17:48:
[...]

Fraude (of het tegendeel) lijkt me moeilijk te bewijzen of achterhalen en dat is denk ik, het grootste probleem.

Niemand weet waar die keys vandaan komen en of ze dan wel op legale wijze zijn verkregen.
Als ze niet op legale manier verkregen zijn komen mensen daar meestal snel achter. CC betalingen worden terug gedraaid en verkoper van legale keys (bijv Ubi) banned de keys die gekocht zijn met de CC.

Waar dit verhaal vaak op neer komt is dat het een schending is van de EULA van een bedrijf als Ubi. Dat maakt het echter geen fraude.

Als het geen fraude is, is het extra vervelend als nota bene iemand van T.net zelf dit soort uitspraken doet.

Maar ach, de thread was al zo goed als dood toen ik kwam. Er werd naar gelinkt in een andere thread vandaar dat ik er überhaupt in terecht kwam.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

tikkietrugjaap schreef op donderdag 05 november 2015 @ 17:56:
[...]

Als ze niet op legale manier verkregen zijn komen mensen daar meestal snel achter. CC betalingen worden terug gedraaid en verkoper van legale keys (bijv Ubi) banned de keys die gekocht zijn met de CC.

Waar dit verhaal vaak op neer komt is dat het een schending is van de EULA van een bedrijf als Ubi. Dat maakt het echter geen fraude.

Als het geen fraude is, is het extra vervelend als nota bene iemand van T.net zelf dit soort uitspraken doet.

Maar ach, de thread was al zo goed als dood toen ik kwam. Er werd naar gelinkt in een andere thread vandaar dat ik er überhaupt in terecht kwam.
Voor op gesteld: ik ben vrijwilliger voor Tweakers.net en wat ik zeg is lang niet altijd wat t.net denkt of doet.

Over fraude: als ik de definitie van wikipedia aan houd is ook tegen een EULA in gaan fraude, omdat het voldoet aan alle kenmerken van fraude. Het is niet altijd even duidelijk, maar het is er wel. De meest duidelijke variant is wanneer een VPN nodig is om te activeren, maar eigenlijk is het bij alle vormen van opkoping in lage lonen landen, omdat de keys bedoeld zijn om daar te gebruiken omdat de valuta en de lonen lager liggen.

Je vroeg je ook af hoe het is vast gesteld dat het gebeurd, maar dat het gebeurd geef je zelf ook al aan in je post met als voorbeeld ubisoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:05
Gropah schreef op donderdag 05 november 2015 @ 18:14:
[...]

Voor op gesteld: ik ben vrijwilliger voor Tweakers.net en wat ik zeg is lang niet altijd wat t.net denkt of doet.

Over fraude: als ik de definitie van wikipedia aan houd is ook tegen een EULA in gaan fraude, omdat het voldoet aan alle kenmerken van fraude. Het is niet altijd even duidelijk, maar het is er wel. De meest duidelijke variant is wanneer een VPN nodig is om te activeren, maar eigenlijk is het bij alle vormen van opkoping in lage lonen landen, omdat de keys bedoeld zijn om daar te gebruiken omdat de valuta en de lonen lager liggen.

Je vroeg je ook af hoe het is vast gesteld dat het gebeurd, maar dat het gebeurd geef je zelf ook al aan in je post met als voorbeeld ubisoft.
Ik kan me deze stelling goed voorstellen en op bijna alle punten ben ik het met je eens, enkel het laatste punt lijkt me lastig. Het in gaan tegen een Eula is mijn inziens niet direct onrechtmatig c.q. onwettig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Gropah schreef op donderdag 05 november 2015 @ 18:14:
[...]

Dat je er niet voor betaald krijgt is niet relevant. Je wordt wel gezien als crew. Dat is wel iets waar je rekening mee dient te houden in mijn optiek.
Gelukkig bepaalt Wikipedia niet of iets fraude is of niet en al helemaal niet met een parapludefinitie die begint met "een vorm van bedrog".
Dat er een VPN moet worden gebruikt is omdat Steam opdracht heeft gekregen om bepaalde keys alleen van bepaalde IP ranges te accepteren. Dat is dus schending van beleid van een commerciële instelling. Dat is geen schending van de wet en is daarom ook geen fraude.
Er is juridisch gezien niks mis met het kopen van goederen in arme landen en het hier verkopen. Veel van de keys komen bijvoorbeeld uit Polen waardoor er geen invoerrechten betaald hoeven te worden. Daarbij wordt er zelfs gevraagd aan de gebruiker uit welk land hij/zij komt zodat er BTW bij gerekend kan worden.
Volgens mij was het voor mij redelijk duidelijk hoe aankopen met een gestolen CC gedetecteerd worden.
Zodra duidelijk is dat de keys met een gestolen CC zijn gekocht krijg je van de genoemde winkels overigens een nieuwe key toegezonden. Dat is in voorbeeld van Ubi ook gebeurd totdat Ubi het zelf deed.

Het stoort mij enorm dat er zo makkelijk wordt gesproken over zaken waar er vanuit de commerciële wereld al genoeg leugens de wereld in worden geslingerd. Downloaders die dieven worden genoemd, keyshops die zogenaamd fraude zouden plegen, totale nonsens en iedereen papegaait maar.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 681966

Het stoort mij enorm dat er zo makkelijk wordt gesproken over zaken waar er vanuit de commerciële wereld al genoeg leugens de wereld in worden geslingerd. Downloaders die dieven worden genoemd, keyshops die zogenaamd fraude zouden plegen, totale nonsens en iedereen papegaait maar.
Amen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
Ik denk dat de discussie nu idd wel doodgebloed is. Wat wel jammer is, want de trend lijkt steeds meer richting Kinguin/G2A te gaan, getuige de reacties in dit topic.

Ergens hoop ik nog op een antwoord op de vraag of ze nou illegaal zijn, maar het mag niet baten ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Ketho schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:18:
Ik denk dat de discussie nu idd wel doodgebloed is. Wat wel jammer is, want de trend lijkt steeds meer richting Kinguin/G2A te gaan, getuige de reacties in dit topic.

Ergens hoop ik nog op een antwoord op de vraag of ze nou illegaal zijn, maar het mag niet baten ;(
In principe heb je geen uitsluitsel nodig vanuit ons.
Wat je kan doen is jezelf afvragen of het mogelijk is dat een website, die bovenaan bij de Google resultaten staat, letterlijk miljoenen betalende klanten heeft en zowel een CS:GO team als Youtubers als JackFrags sponsort, illegaal is. Mocht na goed nadenken hierover het antwoord "Ja" zijn, dan raad ik je aan om ergens anders te kijken voor software/games.

Prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ketho schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:18:

Er zijn als je het mij vraagt best wat inhoudelijke antwoorden gegeven. Het probleem is echter dat dit geen juridische vraagbaak is. Je zou het eens kunnen proberen bij http://blog.iusmentis.com/ of ga op zoek naar jurisprudentie.

Zaken die duidelijk illegaal zijn;
- VPN / proxy gebruiken

Totdat er een duidelijke zaak komt in Nederland, EU of ander relevant gebied, weet niemand heel erg goed wat de exacte juridische status is van dit soort webshops. Temeer omdat er ook nog recentelijk zaken zijn geweest over de verkoopbaarheid van digitale producten alsmede veranderingen in de ondersteuning vanuit bijvoorbeeld GOG en Steam (refund policy). Met andere woorden; het laatste woord is er nog lang niet over geweest. Dat betekent dus dat er niemand een definitief en volledig! antwoord kan geven op je vraag.

[ Voor 27% gewijzigd door Ircghost op 09-11-2015 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Ircghost schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:53:
Zaken die duidelijk illegaal zijn;
- VPN / proxy gebruiken
Oh, vertel. Jij weet blijkbaar meer hierover? Sinds wanneer is het illegaal om een ander IP te nemen?

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HamuNaptra
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
tikkietrugjaap schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:44:
[...]

Oh, vertel. Jij weet blijkbaar meer hierover? Sinds wanneer is het illegaal om een ander IP te nemen?
Misschien even de vorige reacties doorlezen waar het gebruik van een VPN wordt aangehaald?

Ik denk dat één van de vele conclusies in dit topic kan zijn: When it looks to good to be true, it mostly is...
maw gezond verstand en voor niets gaat de zon op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

tikkietrugjaap schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:44:
[...]

Het is al meerdere keren vastgesteld dat het niet de bedoeling is om een ander IP adres aan te nemen om daarmee regio blokkeringen te omzeilen zodat je wel een game kan activeren. Het staat ook in EULA/TOS van bijvoorbeeld Steam:
You agree that you will not use IP proxying or other methods to disguise the place of your residence, whether to circumvent geographical restrictions on game content, to purchase at pricing not applicable to your geography, or for any other purpose. If you do this, we may terminate your access to your Account.
Het is in ieder geval niet toegestaan op Tweakers op uitspraken te doen over hoe een region locked game d.m.v. VPN unlocked kan worden. Zoals beschreven in de Algemene Voorwaarden van Tweakers, en in de praktijk terug komt in de Topic Warning van bijvoorbeeld het Online Gamekeys kopen - topic.

Dat jij bij wijze van spreken in je vrije tijd op het www surft met een IP uit Brazilië is natuurlijk niet illegaal ;). Maar dat is niet het punt van discussie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
HamuNaptra schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:07:
[...]

Misschien even de vorige reacties doorlezen waar het gebruik van een VPN wordt aangehaald?

Ik denk dat één van de vele conclusies in dit topic kan zijn: When it looks to good to be true, it mostly is...
maw gezond verstand en voor niets gaat de zon op...
Misschien even verder kijken dan je neus lang is om te zien dat ik al een tijdje in deze discussie zit?

Het gaat hier om het illegaal verklaren van zaken die dat niet zijn. Dat je met het gebruik van een VPN een EULA schendt maakt het niet illegaal. Waarom denk je dat ik dat woord onderstreep?
Ircghost schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:20:
[...]

Het is al meerdere keren vastgesteld dat het niet de bedoeling is om een ander IP adres aan te nemen om daarmee regio blokkeringen te omzeilen zodat je wel een game kan activeren. Het staat ook in EULA/TOS van bijvoorbeeld Steam:
Dat dat niet de bedoeling is vanuit die bedrijven is inderdaad meerdere keren aangehaald. Ook door mij. Daarbij zijn zelfs de consequenties verteld. Echter dat, het volgens die bedrijven niet de bedoeling is, maakt het nog niet illegaal.
Het is in ieder geval niet toegestaan op Tweakers op uitspraken te doen over hoe een region locked game d.m.v. VPN unlocked kan worden. Zoals beschreven in de Algemene Voorwaarden van Tweakers, en in de praktijk terug komt in de Topic Warning van bijvoorbeeld het Online Gamekeys kopen - topic.

Dat jij bij wijze van spreken in je vrije tijd op het www surft met een IP uit Brazilië is natuurlijk niet illegaal ;). Maar dat is niet het punt van discussie.
Dat is beleid van T.net. Dat is geen juridische grondslag om iets illegaal te noemen.

Niet het beleid van 1 of andere website, niet de EULA van 1 of andere bedrijf maar de wet bepaalt of iets illegaal is of niet.

Ik snap niet waarom dit zo moeilijk is om te begrijpen.

Prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-05 21:32
Het zich niet houden aan een EULA (even daar gelaten of de EULA rechtsgeldig is, want dat zijn ze lang niet allemaal) is een civiele zaak in het kader van contract-breuk en is dus niet de strafrechtelijke vorm van "illegaal".

Het leuke van bijv. de verkoop van Windows OEM-licenties is dat iedereen ze mag kopen maar alleen de personen die een System Builder-overeenkomst met MS hebben ze mogen gebruiken. Officieel is hetzelfs zo dat de persoon die de System Builder-overeenkomst aangaat en het systeem installeert het systeem niet mag gebruiken en verplicht is om deze door te verkopen.

Grappige is dat er echter maar 1 uitzondering op die regel is: Windows 8.0. Dat is namelijk een licentie waarbij binnen de OEM-overeenkomst een Personal-Use clausule is opgenomen. Linkje

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ten eerste wil ik aanhaken bij Ircghost, er zijn al genoeg inhoudelijke replies en volgens mij was het wel ongeveer klaar was met als conclusie dat dingen waarbij VPNs worden gebruikt om regio checks etc te omzeilen hier op het forum niet zijn toegestaan, maar dat het bij andere dingen er moeilijk is om te checken waar het vandaan komt en dus met voorzichtigheid behandeld moet worden.

Maar om even op de nieuwe replies terug te komen. Het gaat je er dus om dat volgens jou illegaal niet van het goede woord is voor iets wat niet wettelijk verboden is? Als we de van Dale er bij pakken, dan zien we bij illegaal:

1: on­wet­tig (1), on­recht­ma­tig, ver­bo­den, zwart (7)
2: strij­dig met, strij­dend te­gen de ge­bo­den van een over­wel­di­ger of een an­de­re niet-er­ken­de heer­schap­pij, m.n. mbt. het ver­zet te­gen de Duit­se over­heer­sing

Als we bij 1 kijken word expliciet onwettig genoemd, maar het staat er ook als synomiem met verboden. Als we dan bij verboden kijken vinden we een doorverwijzing naar verbieden, welk als volgd in de van Dale staat:

- door een gebod ontzeggen, ongeoorloofd verklaren
- iem. iets verbieden
- het is verboden de voorwerpen aan te raken
- het denken kan men niet verbieden
- de wet verbiedt zulks
- het is me door de dokter verboden
- ik mag het niet gebruiken, niet doen
- verboden handel
- verboden boeken
- die niet gelezen mogen worden
- verboden te roken
- iem. het huis verbieden
- het bezoeken ervan
- verboden toegang
- men mag hier niet binnengaan of passeren
- verboden goederen
- die niet mogen in- of uitgevoerd worden
- een verboden vrucht
- iets dat verboden is
- spreekwoord verboden vrucht smaakt het lekkerst
- iets wat verboden, ongeoorloofd is, de zonde is altijd aantrekkelijk

Mijn inziens staat hier genoeg tussen om te kunnen zeggen dat je iets verboden kan worden door partijen buiten de overheid en kunnen dingen ook illegaal worden verklaard door andere personen of instantie's dan de overheid. Het is misschien niet de meeste wijdverspreidde definitie van illegaal, maar m.i volledige legitiem. Daarnaast is het ook zo dat het wellicht niet strafrechtelijk gevolgen heeft op het moment dat je iets illegaals doet, maar het toch een voor een (civiel)rechtelijke procedure kan zorgen. Wederom, genoeg voor mij om het woord illegaal te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Gropah schreef op maandag 09 november 2015 @ 18:28:
Ten eerste wil ik aanhaken bij Ircghost, er zijn al genoeg inhoudelijke replies en volgens mij was het wel ongeveer klaar was met als conclusie dat dingen waarbij VPNs worden gebruikt om regio checks etc te omzeilen hier op het forum niet zijn toegestaan, maar dat het bij andere dingen er moeilijk is om te checken waar het vandaan komt en dus met voorzichtigheid behandeld moet worden.

Maar om even op de nieuwe replies terug te komen. Het gaat je er dus om dat volgens jou illegaal niet van het goede woord is voor iets wat niet wettelijk verboden is? Als we de van Dale er bij pakken, dan zien we bij illegaal:

1: on­wet­tig (1), on­recht­ma­tig, ver­bo­den, zwart (7)
2: strij­dig met, strij­dend te­gen de ge­bo­den van een over­wel­di­ger of een an­de­re niet-er­ken­de heer­schap­pij, m.n. mbt. het ver­zet te­gen de Duit­se over­heer­sing

Als we bij 1 kijken word expliciet onwettig genoemd, maar het staat er ook als synomiem met verboden. Als we dan bij verboden kijken vinden we een doorverwijzing naar verbieden, welk als volgd in de van Dale staat:

- door een gebod ontzeggen, ongeoorloofd verklaren
- iem. iets verbieden
- het is verboden de voorwerpen aan te raken
- het denken kan men niet verbieden
- de wet verbiedt zulks
- het is me door de dokter verboden
- ik mag het niet gebruiken, niet doen
- verboden handel
- verboden boeken
- die niet gelezen mogen worden
- verboden te roken
- iem. het huis verbieden
- het bezoeken ervan
- verboden toegang
- men mag hier niet binnengaan of passeren
- verboden goederen
- die niet mogen in- of uitgevoerd worden
- een verboden vrucht
- iets dat verboden is
- spreekwoord verboden vrucht smaakt het lekkerst
- iets wat verboden, ongeoorloofd is, de zonde is altijd aantrekkelijk

Mijn inziens staat hier genoeg tussen om te kunnen zeggen dat je iets verboden kan worden door partijen buiten de overheid en kunnen dingen ook illegaal worden verklaard door andere personen of instantie's dan de overheid. Het is misschien niet de meeste wijdverspreidde definitie van illegaal, maar m.i volledige legitiem. Daarnaast is het ook zo dat het wellicht niet strafrechtelijk gevolgen heeft op het moment dat je iets illegaals doet, maar het toch een voor een (civiel)rechtelijke procedure kan zorgen. Wederom, genoeg voor mij om het woord illegaal te gebruiken.
toon volledige bericht
Ten eerste: WTF? Ben je nu serieus door de lijst van doorverwijzingen van synoniemen aan het bladeren totdat je een definitie hebt gevonden die jouw bewoording ondersteunt? Dit is een geintje, toch?

Ten tweede: de termen die ik dik heb gemaakt (en waar jij voor het gemak even overheen stapt om vervolgens aan de weer te gaan met de synoniemen) geven al heel duidelijk aan waar dit over gaat. De wet bepaalt of iets illegaal is.

De discussie voor de TS was allang klaar inderdaad. De discussie over het wel of niet illegaal zijn van deze shops was nog gewoon bezig. Jij kiest er blijkbaar voor om het nu in het absurde te trekken.

Het is me inmiddels wel duidelijk. Als je zo ver wilt gaan in je argumentatie om te voorkomen dat je je ongelijk moet toegeven dan is deze discussie feitelijk dood verklaard. Good job, heren.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
Ik begrijp nu dat er een verschil is tussen "wettelijk illegaal" en "EULA contractbreuk".

Maar dat was ook de reden waarom ik vroeg of key reseller sites dan misschien in hetzelfde rijtje zijn te scharen als bijvoorbeeld (pirated) torrent/warez sites, al zijn die nu wettelijk wel verboden.
nieuws: Kabinet: Nederland heeft per direct downloadverbod
Het algemeen beleid #verbodencopyright

Over de illegaliteit van Popcorn Time (en de mogelijkheid tot discussie erover) was nog een vergelijkbaar topic:
[Discussie] Bestaansrecht Popcorntime topic

De reactie van Ircghost dat er al genoeg inhoudelijke antwoorden waren, maar dat het meer een juridische vraagstuk is doet voor mij af :)

Al zou ik key reseller sites zoals Kinguin/G2A niet onder webshops scharen.

Maar zelfs (online key) webshops die een KvK inschrijving hebben en op de Pricewatch staan, zoals gamesync.nl en ictofficecentre.nl vind ik dubieus, ook al lees ik wat deze webshops zelf te zeggen hebben.

http://www.gamesync.nl/on...an-cdkeys-codes-gamesync/
http://www.gamesync.nl/veelgestelde-vragen-gamesync-webshop/
http://www.ictofficecentre.nl/ictwaarborg/
http://www.ictofficecentre.nl/herroeping/

Het zijn nog steeds online keys die verhandeld worden waarvan de herkomst onduidelijk is, alhoewel de shopreviews zijn grotendeels positief en zelf zou ik daarop afgaande het wel vertrouwen.
tikkietrugjaap schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:58:
De discussie voor de TS was allang klaar inderdaad. De discussie over het wel of niet illegaal zijn van deze shops was nog gewoon bezig. Jij kiest er blijkbaar voor om het nu in het absurde te trekken.

Het is me inmiddels wel duidelijk. Als je zo ver wilt gaan in je argumentatie om te voorkomen dat je je ongelijk moet toegeven dan is deze discussie feitelijk dood verklaard. Good job, heren.
Wat mij betreft zijn er nu inderdaad genoeg (inhoudelijke) antwoorden gegeven, wel wil ik met klem vragen om de discussie gewoon beschaafd te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Ketho schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 13:49:
Wat mij betreft zijn er nu inderdaad genoeg (inhoudelijke) antwoorden gegeven, wel wil ik met klem vragen om de discussie gewoon beschaafd te houden.
Het blijft altijd beschaafd doch direct. Succes met je verdere aankopen.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Ik merk vandaag dat de site van GameSync opeens offline is gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 19:18
G2play al tijden besteld!

Helaas paar weken geleden 1 key probleem gehad. Binnen een week opgelost met nieuwe key.

WIlde toch even aangeven dat ik zelf zeer tevreden ben over G2play :)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
choogen schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 15:08:
Ik merk vandaag dat de site van GameSync opeens offline is gegaan...
Ze zijn weer online, maar ze hebben geen producten meer staan in de Pricewatch :S

http://www.gamesync.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ketho schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 18:14:
[...]

Ze zijn weer online, maar ze hebben geen producten meer staan in de Pricewatch :S

http://www.gamesync.nl/
Vreemd, dat is dan ook echt net. Want ik wilde (voordat ik dit topic zag) iets bij ze kopen, maar ideal werkte niet.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-05 18:44
Stond Kinguin niet onder één van de linkjes van tweakers.net met betrekking tot de black Friday acties?

---

Ja dus, kijk maar onder aan de lijst:

http://tweakers.net/advertorials/blackfriday_cybermonday/

[ Voor 35% gewijzigd door cc12 op 04-12-2015 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
ik heb een vraagje over kinguin, heeft iemand van jullie daar ooit een preorder geplaatst? en werd deze op tijd geleverd?

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

iantje31 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 20:24:
ik heb een vraagje over kinguin, heeft iemand van jullie daar ooit een preorder geplaatst? en werd deze op tijd geleverd?
Dit is totaal niet de juiste plek om die vraag te stellen, dit is een (oud!) discussietopic over de legaliteit van de webshops.

Je vraag kan beantwoord worden door het volgende topic door te lezen: Online Gamekeys kopen - Deel II. Die staat overigens ook vele malen hier genoemd. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:20

Twazerty

AVCHDCoder developer

Windows licenties koop ik nu eigenlijk alleen nog maar via ebay. Ebay is normaal nogal fel op alles wat maar een beetje lijkt op fraude/namaak, maar blijkbaar zien zij geen probleem in de advertenties over absurd laag geprijsde Windows licenties.

Windows 10 Pro key's worden op dit moment aangeboden vanaf 6 euro. 10 - 15 euro is de reguliere prijs op ebay. Ik heb er al verschillende gekocht (ideaal voor oude pc's die eigenlijk geen drol meer waard zijn) en allemaal werden ze geaccepteerd. 1x de telefonische activatie moeten gebruiken van Microsoft, dus vermoedelijk allemaal COA.

G2A vond ik al wat schimmiger toen ik hier en daar slechte reviews las bij verkopers over niet werkende key's of key's die 1,5 jaar werken ipv de geadverteerde 1 jaar.

De verkoop via ebay zie ik ook als legaal, anders had ebay er in mijn ogen allang iets aan gedaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Twazerty op 23-10-2016 16:00 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Bovenstaand bericht voegt niets toe aan het topic. Om verdere ontsporing van het topic te voorkomen zet ik voor nu een slotje op het topic.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.