De laatste tijd zie ik steeds vaker dubieuze key reseller marktplaatsen zoals Kinguin en G2A opkomen.
Er zijn al meerdere topics voorbijgekomen waar ze besproken worden:
• 1651894 Nieuwe desktop: win 7, 8 of 10?
• 1651503 Legale windows 8.1 pro nl voor €39,90?
• 1646996 Dubieuze licenties gekocht bij webwinkel.
• 1621193 Terugbetalen gameshop via-via lukt niet, hoe verder?
• 1610806 (G2A.com) Xbox live code al gebruikt, geen garantie.
• 1594888 G2A Windows CD-Key
• 1516590 Heractiveren Windows 7
Ze worden ook opgenomen in de lijst met online gamekeys shops: Online Gamekeys kopen#Webwinkels
Dit topic werd helemaal ontspoord door de discussie over key sites: Ethereal73 in "Droomcomputer poging 2"
Met Steam keys was er al een hele discussie over of dat wel of niet mocht op Vraag & Aanbod en zijn er al problemen mee geweest:
• 1653826 Game als Steam Gift gekocht, nu teruggetrokken door Steam.
Riot (developer van League of Legends) had onlangs G2A verboden als sponsor en bij Reddit waarschuwen ze ook voor key resellers:
• Riot asks teams to remove G2A logos as it mulls sponsorship ban
• Key resellers and what they mean for you.
Soms wordt het wel weggemod, bij het vervolgens navragen bij een moderator kreeg ik het antwoord dat het gewoon illegaal is: Het algemeen beleid #verbodencopyright
• 1655033 Ketho in "Gaming PC ~€2000"
• 1644153 Outlandos in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen"
Zijn key reseller sites dus onder dezelfde noemer te scharen als warez/torrent sites?
Er is nog niet echt een definitief antwoord op gekomen of Kinguin en G2A wel of niet legaal zijn.
En of er dan wel naartoe gehyperlinked mag worden, dan wel genoemd/gerefereerd.
Indien ze niet legaal zijn, of "normale" key sites dan wel legaal zijn als webshop, bv gamesync.nl (shopreview) en ictofficecentre.nl (shopreview), want deze staan gewoon op de Pricewatch genoteerd met Microsoft Windows 8.1 Pro NL OEM 64bit voor € 49,- en Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM voor € 60,-
Hoe zit het met /r/microsoftsoftwareswap? Aangezien dat eigenlijk ook een key reseller marktplaats is, maar dan in de vorm van een subreddit.
Ik weet zelf moeilijk wat ik hiervan moet vinden, wel wil ik dit graag opgehelderd krijgen.
Bij ictrecht.nl en iusmentis.com heb ik er niets over kunnen vinden.
Er zijn al meerdere topics voorbijgekomen waar ze besproken worden:
• 1651894 Nieuwe desktop: win 7, 8 of 10?
• 1651503 Legale windows 8.1 pro nl voor €39,90?
• 1646996 Dubieuze licenties gekocht bij webwinkel.
• 1621193 Terugbetalen gameshop via-via lukt niet, hoe verder?
• 1610806 (G2A.com) Xbox live code al gebruikt, geen garantie.
• 1594888 G2A Windows CD-Key
• 1516590 Heractiveren Windows 7
Ze worden ook opgenomen in de lijst met online gamekeys shops: Online Gamekeys kopen#Webwinkels
Dit topic werd helemaal ontspoord door de discussie over key sites: Ethereal73 in "Droomcomputer poging 2"
Met Steam keys was er al een hele discussie over of dat wel of niet mocht op Vraag & Aanbod en zijn er al problemen mee geweest:
• 1653826 Game als Steam Gift gekocht, nu teruggetrokken door Steam.
Riot (developer van League of Legends) had onlangs G2A verboden als sponsor en bij Reddit waarschuwen ze ook voor key resellers:
• Riot asks teams to remove G2A logos as it mulls sponsorship ban
• Key resellers and what they mean for you.
Soms wordt het wel weggemod, bij het vervolgens navragen bij een moderator kreeg ik het antwoord dat het gewoon illegaal is: Het algemeen beleid #verbodencopyright
• 1655033 Ketho in "Gaming PC ~€2000"
• 1644153 Outlandos in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen"
Zijn key reseller sites dus onder dezelfde noemer te scharen als warez/torrent sites?
Er is nog niet echt een definitief antwoord op gekomen of Kinguin en G2A wel of niet legaal zijn.
En of er dan wel naartoe gehyperlinked mag worden, dan wel genoemd/gerefereerd.
Indien ze niet legaal zijn, of "normale" key sites dan wel legaal zijn als webshop, bv gamesync.nl (shopreview) en ictofficecentre.nl (shopreview), want deze staan gewoon op de Pricewatch genoteerd met Microsoft Windows 8.1 Pro NL OEM 64bit voor € 49,- en Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM voor € 60,-
Hoe zit het met /r/microsoftsoftwareswap? Aangezien dat eigenlijk ook een key reseller marktplaats is, maar dan in de vorm van een subreddit.
Ik weet zelf moeilijk wat ik hiervan moet vinden, wel wil ik dit graag opgehelderd krijgen.
Bij ictrecht.nl en iusmentis.com heb ik er niets over kunnen vinden.
[ Voor 7% gewijzigd door Ketho op 30-10-2015 06:30 ]