Terugbetalen gameshop via-via lukt niet, hoe verder?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-05 17:33
Nu zat ik een tijdje terug met een GTA V pre-order. Was heel leuk, 35 euro verder, maar nu heb je de doos nodig om te activeren. Veel mensen chagrijnig, waaronder ik. Biedt die keyshop aan geld terug te storten, of bij te laten schrijven op je winkelkassaldo + een paar bonusjes. Die hoefde ik niet, en meer behoefte aan cash, dus koos voor terugbetalen naar m'n rekening.

En toen werd het leuk. Zij zeggen nu: dat gaat niet, want u heeft betaald met iDeal. Of ik alsnog akkoord ga met in-store balance + bonus. Lijkt me niet toch? Heeft iemand al geprobeerd GTA V te refunden bij Kinguin/G2Play/dergelijke sites na betaling via iDeal? Het is een heel handig medium maar blijkbaar volgens de voorwaarden niet gedekt omdat het via Smart2Pay gaat.
Payments made via Paysafecard, Ukash, Smart2Pay (iDeal) and BoaCompra cannot be reversed and will be refunded only with store balance.
De constructie is me ook niet helemaal duidelijk, is het mijn geld -> Smart2Pay (die vast wat afroomt) -> keyshop?
Via http://europa.eu/youreuro...wanted-goods/index_en.htm lijkt het erop dat ik geld terug zou mogen krijgen, en EU-regels gaan boven ToS right? Wordt het alleen nog een kwestie van 'recht hebben en recht krijgen', vermoed ik. Wat kan ik nu het beste doen?

[ Voor 5% gewijzigd door Racing_Reporter op 15-01-2015 19:05 ]

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:36
Dit is meer wat voor SF, je zat er 1 letter naast qua forumafkorting. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-05 07:59
G2Play zit in Hong Kong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:42
Afwijzen. Duidelijk aangeven dat je het bedrag binnen 5 werkdagen op je bankrekening wilt zien (bankrekeningnummer geven) en je daarna een incassobureau zal inschakelen. De maximale vergoeding zal 18,15% zijn over de eerste 2500 euro met een minimum van 48,40 euro.

*knip* deze link voegt niets toe

[ Voor 30% gewijzigd door gambieter op 16-01-2015 03:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
alfatrion schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 23:30:
Afwijzen. Duidelijk aangeven dat je het bedrag binnen 5 werkdagen op je bankrekening wilt zien (bankrekeningnummer geven) en je daarna een incassobureau zal inschakelen. De maximale vergoeding zal 18,15% zijn over de eerste 2500 euro met een minimum van 48,40 euro.
knip
Zoals eerder gemeld gaat het hier om waarschijnlijk een bedrijf wat gevestigd is in Hongkong, wat zullen ze daar beven als je zo'n mail stuurt..

Ik zou persoonlijk gewoon voor de store credit gaan, niet optimaal maar je hebt denk ik weinig rechten. En als je vaker gamed kun je die store credit vast nog wel inwisselen toch?

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 16-01-2015 03:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Racing_Reporter schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 19:03:
maar nu heb je de doos nodig om te activeren
Is een scan van de key die op de doos staat niet voldoende? Of gaat het om iets anders dat de shop niet wil/kan leveren?

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:32
Volgens mij houdt dat in dat je de fysieke CD nodig hebt om het spel installeren/spelen.
Wat ik ervan begreep is GTA V een non-steam versie dus alleen een key in niet genoeg, je moet dan uiteindelijk alsnog via minder legale wegen aan de installatie bestanden komen en gebruik maken van onofficiële patches ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Flapperbol schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 07:38:
Volgens mij houdt dat in dat je de fysieke CD nodig hebt om het spel installeren/spelen.
Wat ik ervan begreep is GTA V een non-steam versie dus alleen een key in niet genoeg, je moet dan uiteindelijk alsnog via minder legale wegen aan de installatie bestanden komen en gebruik maken van onofficiële patches ;)
Het is dan nog steeds officieel toch? Zolang jij bijvoorbeeld een office key hebt of windows mag je prima de iso van kickass etc afhalen maar je mag hem niet cracken.

Komt bij dat het inderdaad niks word met een spel als gta5 want je wil natuurlijk ook online spelen..
Je kan vragen als ze het op je paypal storten? En een tegoed bij g2a of kinguin is nooit weg natuurlijk de keys zijn daar altijd schappelijk geprijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 12:44

BaRF

bijna kerst

wat bedoel je precies met 'je hebt de doos nodig'? Bedoel je dan inderdaad enkel de cd?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 528479

OT:

Ben blij dat Rockstar niet met die Steam/uplay/drmetc. Aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:50
Anoniem: 528479 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 09:50:
OT:

Dan ben jij 1 van de weinigen.
Als ze dit wel hadden gedaan, dan had de ts dit probleem niet gehad.

En inderdaad erg offtopic.

Ontopic.
Ik zou ook voor de store credit gaan. Nu koop ik wel vaker bij hen.

[ Voor 11% gewijzigd door Arunia op 16-01-2015 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 07:13
Racing_Reporter schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 19:03:
...., maar nu heb je de doos nodig om te activeren.
Bron (Geen geruchten graag)? Kan me niet voorstellen dat je een dvd in een lade moet gooien om te kunnen activeren. Wie wil er nog dvd's, sterker nog, wie heeft er een nog een dvd/blu-ray speler in zijn pc.
Waar hebben we het over? €35, dat is een hele scherpe prijs. Ik zou wachten tot na de releasedate, mocht de geleverde key door kinguin/g2play echt niet werken, dan even een chat starten om het probleem op te lossen. Deze prijs krijg krijg je voorlopig nergens.
OT:
Non Steam/uplay betekent niet dat Rockstar dit niet via eigen platform kan doen.

[ Voor 79% gewijzigd door mcsluis op 16-01-2015 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-05 10:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

alfatrion schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 23:30:

[mbr]*knip* deze link voegt niets toe[/]
Incassobureau.. op een bedrijf in HK? En jij denkt dat zo'n bureau daadwerkelijk voor je aan de slag gaat?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221563

OT:

Zover ik heb begrepen komt hij ook gewoon op steam uit. De losse keys kunnen echter alleen niet gebruikt worden om de steam versie te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-05 17:33
Dank allen! Op zich vind ik het niet erg om het af te wachten, als het maar duidelijk wordt wat Rockstar wil gaan doen m.b.v. een eigen platform. Steam werkt erg lekker (mening) en zou prettig zijn de game daarop aan te sluiten. Het drama wat Games for Windows Live heet, ben ik nog niet vergeten :/

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 12:44

BaRF

bijna kerst

Als die store nou gewoon zorgt dat je een werkende key krijgt is er toch niks aan de hand? :)

(ik heb trouwens echt nog nooit problemen gehad met GfW trouwens, maar dat terzijde ;))

* BaRF heeft een boxed versie in bestelling staan

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Pagina: 1