(G2A.com) Xbox live code al gebruikt, geen garantie.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterrobo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:45
16 Oktober kocht ik 12 maanden Xbox live GOLD op G2A.com van een reseller (omdat dit goedkoper was). Ik probeer hem nu te activeren maar hij geeft aan dat de code al gebruikt is.

Dus vervolgens neem ik contact op met hun klantenservice en dit is hun respons:
Hello sir,

I see You have turned the Shield feature off and because of that we have no access to this transaction. Please bear in mind that there was clear information about consequences. Marketplace products are provided by community members, Shield is the tool we use to protect customers on Marketplace, without it our hands are tied and we are unable to perform any action.

Regards,

Mario P.
Met andere woorden: ze hebben geen controle over hun reseller marketplace als je die shield feature uit hebt staan. Dit is natuurlijk complete bullshit. Ik heb het geld notabene naar HUN (G2A.com) overgemaakt!! Zij maken het vervolgens over naar de reseller.

Ik had dus de "Shield feature" uitgezet omdat ik dan nog goedkoper uitkwam (Shield kost 1 euro extra).

Na nog een paar keer heen en weer gemailed te hebben blijven ze bij hun standpunt, ze weten van geen wijken. Ook had ik gevraagd om in contact te komen met de reseller maar dat was niet mogelijk. Het is volgens hun mijn eigen fout, ik had die "Shield feature" maar aan moeten vinken.
G2A is dus totaal niet oplossingsgericht bezig.

Dus eindstand: ik kan fluiten naar mijn centen en contact met de reseller is onmogelijk.

Achteraf denk ik natuurlijk had ik maar die extra euro uitgegeven dan was me die gekloot bespaard gebleven, maar dat is altijd zo natuurlijk......
Wat is mijn recht in deze kwestie?

[ Voor 8% gewijzigd door masterrobo op 29-10-2014 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-05 14:13
Zover ik het zie heb je nog steeds recht op het product. Je hebt immers betaald voor iets (de code) en hebt deze tot op heden nog niet ontvangen.

Als ze bij hun standpunt blijven, dan zou ik ze mailen/schrijven dat je je geld wilt terug krijgen. Immers mag je altijd zonder opgaaf van redenen je geld terug vragen binnen 14 dagen. (Mits je de code uiteraard niet hebt gebruikt).

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wordt een lastig verhaal, aangezien het geen nederlandse webshop betreft. Je kan je probleem voorleggen bij het ECC ( Europees Consumenten Centrum). Zij kunnen bemiddelen tussen jou en de verkoper. Deze bemiddeling is gratis.

http://www.eccnederland.nl/nl

Mocht dit niet baten, rest je alleen nog de gang naar de rechter in het land waar de desbetreffende webshop is gevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:36
Ik zou ook de voorwaarden van de shop eens goed doornemen, het lijkt mij er een beetje op dat ze een soort van "markplaats" voor gamecodes hebben waar zij enkel als tussenpersoon fungeren naast het verkopen van hun eigen producten als ik het goed zie, ook lijken er vrij duidelijke procedures in de voorwaarden te staan voor gevallen als dat van TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:25

Mavamaarten

Omdat het kan!

Hoe heb je betaald? Als je met paypal betaald hebt kan je daar een chargeback aanvragen. Of ze dat gaan goedkeuren is een ander verhaal, met wat geluk misschien wel.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
PayPal Aankoopbescherming is niet van toepassing bij digitale objecten: https://www.paypal.com/we...ry.x=NL&locale.x=nl_NL#13 . Bij PayPal hoef je dus niet aan te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterrobo
Update: Ik ben na lang heen en weer mailen verwezen naar hun Marketplace complaint department.
Opnieuw het probleem uitgelegd etc, vervolgens moest ik de volgende bewijzen geven:
- a key entered in the entry pools*
- the error message which shows up after the failed activation attempt*
- your Xbox activation / transaction history (all tabs)
dat heb ik gedaan, daarna kreeg ik deze mail:
Hello Sir,

I apologize for the problem. I'm afraid that your contact with Microsoft support via Live Chat, will be necessary in order to determine when exactly the key has been used (date, time and time zone). Please come back to us with such transcript and we'll do our best to resolve this case for you as soon as possible.

Please remember, that the screenshot need to include the full conversation with Microsoft support Agent. The key about which you are asking for must to be visible.

Kind Regards,
Mariusz Makara
Die informatie wilde Microsoft niet verstrekken, maar toch de conversatie verstuurd.
En toen bleef het stil.............
Dennism schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 23:07:
Ik zou ook de voorwaarden van de shop eens goed doornemen, het lijkt mij er een beetje op dat ze een soort van "markplaats" voor gamecodes hebben waar zij enkel als tussenpersoon fungeren naast het verkopen van hun eigen producten als ik het goed zie, ook lijken er vrij duidelijke procedures in de voorwaarden te staan voor gevallen als dat van TS.
Ja klopt, het is een soort van marktplaats alleen wat ik raar vind is dat je geen contact mag hebben met de verkoper. Daar heb ik al een paar keer om gevraagd, maar die informatie willen ze niet verstrekken.
mystie schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 21:36:
Wordt een lastig verhaal, aangezien het geen nederlandse webshop betreft. Je kan je probleem voorleggen bij het ECC ( Europees Consumenten Centrum). Zij kunnen bemiddelen tussen jou en de verkoper. Deze bemiddeling is gratis.

http://www.eccnederland.nl/nl

Mocht dit niet baten, rest je alleen nog de gang naar de rechter in het land waar de desbetreffende webshop is gevestigd.
Ik ga me hier eens in verdiepen, bedankt voor de tip.
Een gang naar de rechter gaat het sowieso niet worden. Dat is het niet waard.
Mavamaarten schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 23:11:
Hoe heb je betaald? Als je met paypal betaald hebt kan je daar een chargeback aanvragen. Of ze dat gaan goedkeuren is een ander verhaal, met wat geluk misschien wel.
Ik heb met PayPal betaald, ik zou eventueel ook nog contact kunnen opnemen met hun. Wellicht doe ik dat morgen als ik nog steeds niks heb gehoord.

Bedankt voor de tips allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Je kan het altijd proberen, een vriend van mij heeft een keer via en forum een gamekey gekocht, bleek dus dikke blullshit te zijn en heeft nooit een key gekregen. Ook via paypal betaald en heeft uiteindelijk het bedrag gewoon terug gekregen. (betreft ook digitaal).

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
rikadoo schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:13:
Je kan het altijd proberen, een vriend van mij heeft een keer via en forum een gamekey gekocht, bleek dus dikke blullshit te zijn en heeft nooit een key gekregen. Ook via paypal betaald en heeft uiteindelijk het bedrag gewoon terug gekregen. (betreft ook digitaal).
Ik ook, dus het is het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterrobo
Fly-guy schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:06:
[...]

Ik ook, dus het is het proberen waard.
rikadoo schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:13:
Ik heb PayPal gemailed en ze zeiden dat dit niet onder hun kopersbescherming valt.

Maar gelukkig heeft G2A vandaag toch het geld weer teruggestort op mijn PayPal rekening, misschien omdat ik ze had gewezen op dit topic? Dat zullen we nooit weten.
De aanhouder wint zullen we maar zeggen ;)

Ik heb me lesje wel geleerd en zal nooit meer iets bestellen op die graftakken website.

[ Voor 9% gewijzigd door masterrobo op 01-11-2014 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Of gewoon Shield gebruiken. Dit is namelijk je eigen risico, je nam dit risico en het is mislukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:21

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Aschtra schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 13:17:
Of gewoon Shield gebruiken. Dit is namelijk je eigen risico, je nam dit risico en het is mislukt.
Dit dus, je bent er nog goed vanaf gekomen om het maar zo te zeggen persoonlijk zou ik nooit keys kopen van G2A zonder SHIELD, G2PLAY daarintegen is wel weer een "winkel".

Voortaan dus gewoon lekker SHIELD aan laten staan en realiseren dat goedkoop ook duurkoop kan zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door ShadowBumble op 04-11-2014 15:37 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjarky
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:00
Ik ben een trouwe klant op de G2A site.
Ik heb dit nog niet meegemaakt dus als ik wat geks zeg okay.

Shield is precies de functie om jou te beschermen, zet je die uit VERVALT ALLE verantwoordelijkheid die G2A heeft.

Je gaat ook niet bij marktplaats aankloppen als je geen product ontvangt? of zie ik dit verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterrobo
bjarky schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 14:51:
Ik ben een trouwe klant op de G2A site.
Ik heb dit nog niet meegemaakt dus als ik wat geks zeg okay.

Shield is precies de functie om jou te beschermen, zet je die uit VERVALT ALLE verantwoordelijkheid die G2A heeft.

Je gaat ook niet bij marktplaats aankloppen als je geen product ontvangt? of zie ik dit verkeerd.
Je kan ook Shield uitzetten als je van hun zelf koopt dus dat is raar.
Dus dat zou betekenen dat je geen garantie hebt op een werkende key die ze zelf notabene leveren.

Zou een beetje vaag zijn niet?
Ik begin een webshop in videokaarten. Jij koopt een videokaart bij mij, garantie voor levering van een werkende videokaart krijg je alleen als je er extra voor betaald.

Extra betalen om er zeker van te zijn dat je een werkend product krijgt, zoniet dan heb je maar pech.

Maar wat het eigenlijk nog belachelijker maakt is dat rechtstreeks contact met de reseller niet mogelijk is, ik heb daar tig keer om gevraagd.

Ik kan bij ebay en marktplaats toch ook gewoon contact hebben met de verkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Privacy. En het gaat hier om bedragen van enkele (tientallen) euro's. Geen honderden zoals je bij videokaarten hebt.

bij ebay en marktplaats koop je direct bij de koper. Marktplaats is enkel een site waar kopers hun product ter koop kunnen zetten. G2A is een site die producten van verkopers aanbied. Zit verschil in

therefore heet dit aanstellerietus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterrobo
Aschtra schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 18:36:
Privacy. En het gaat hier om bedragen van enkele (tientallen) euro's. Geen honderden zoals je bij videokaarten hebt.

bij ebay en marktplaats koop je direct bij de koper. Marktplaats is enkel een site waar kopers hun product ter koop kunnen zetten. G2A is een site die producten van verkopers aanbied. Zit verschil in

therefore heet dit aanstellerietus.
Privacy, yeh right. Ik hoef ze voor, achternaam en adres niet.
Dus omdat het maar om tientallen euro's gaat is het wel goed?
Is ook onzin want ik kan een order plaatsen van 10 tallen keys tegelijk.

Ik betaal aan G2A, dus zijn zij verantwoordelijk om mij een degelijk product te leveren. Ze zitten binnen de EU, dus ze moeten zich houden aan de Europese regels.

Ze leveren ook uit eigen voorraad zonder shield. Dus ja.... aanstelleritus my ass.

oh ja. Ze hoeven niet eens de resellers email te geven. Maar ze kunnen het contact wel forwarden via hun servers. Kijk maar naar ebay en MP. Daar krijg je ook niet hun prive email te zien. Dus die vlieger van "geen contact mogelijk" gaat niet op.

[ Voor 11% gewijzigd door masterrobo op 04-11-2014 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Aschtra schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 18:36:

Ofwel je koopt bij de website zelf en dan zijn zij verantwoordelijk voor een werkend product, en dan moeten ze zich niet verschuilen achter een andere partij. Ofwel je koopt via de website bij een andere partij (à la marktplaats), en dan moet die partij niet bijdehand doen over privacy want je moet gewoon in contact kunnen komen met een verkoper.

Maar goed, dit is Nederlandse wetgeving. Zo te zien is het een website die zich ook op Europa richt, maar om je gelijk te krijgen zal wel een heel gedoe worden. Shield zal in de VS misschien logisch zijn maar het is in Nederland gewoon flauwekul (behalve eventuele extra features die je niet standaard zou horen te krijgen).

[ Voor 7% gewijzigd door bwerg op 04-11-2014 20:23 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Pagina: 1