Legale windows 8.1 pro nl voor €39,90?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-07 11:43
Met verbazing zie ik in de pricewatch twee shop's staan die Microsoft Windows 8.1 Pro NL OEM 64bit voor "maar" 39,90 aanbieden. Ik ben gisteravond en zojuist eens aan het zoeken geweest naar een topic hier over maar heb niks gevonden. Wel las ik het volgende op de site van Microsoft: https://www.microsoft.com.../Shop.aspx#ProductKeySold

Hoe kan het dat deze versie van windows bijna overal €100+ kost en bij deze shops nog geen 40 euro. 8)7

Weet iemand wat hier aan de hand is?
Kan dit legaal? of is dit oplichting?
Als dit legaal is waarom doen niet meerdere bedrijven dit dan? En hoe werkt dit?

Ik hoop dat iemand weet hoe dit zaakje in elkaar steekt en als het legaal is dan ga ik snel een key kopen voor mijn "toekomstige" pc'tje :9~ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:21

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

OEM, mag niet los aan consumenten verkocht worden.

[ Voor 91% gewijzigd door NLKornolio op 25-09-2015 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:49
Hier staat een hele discussie hierover, ook over Windows 10: Windows 7 Professional voor €15,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-07 11:30
Wat betreft de prijs kan het anders nog een heel stuk schimmiger op marktplaatsen zoals Kinguin en G2play voor rond de € 15,-

Dan zijn die twee webshops in de Pricewatch nog best wel legaal :P

Voor studenten zijn ze € 20,- op SURFspot (of gratis: education)

[ Voor 14% gewijzigd door Ketho op 25-09-2015 12:55 . Reden: foutje, bedankt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

Ketho schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 12:20:
Wat betreft de prijs kan het anders nog een heel stuk schimmiger op marktplaatsen zoals Kinguin en G2play voor rond de € 15,-

Voor studenten zijn ze € 20,- op SURFspot (of gratis: education)
Dat zijn upgrades; ofwel je moet een werkende Windows hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En daarbij komt dat SURFspot etc is gericht op een bepaalde doelgroep: HO-studenten. En dan is er nog zoiets als doorverkopen van licenties (UsedSoft-arrest) met het risico dat de licenties achteraf ten onrechte zijn opgesplitst.
offtopic:
Ik haal wat ?????? uit de topictitel. 1 is zat ;)

Inderdaad lees eerst eens door wat oudere topics (hier in WOS, en in Shopping Forum) over goedkope licenties voor argumenten en risico's.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-07 11:43
F_J_K schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:58:
En daarbij komt dat SURFspot etc is gericht op een bepaalde doelgroep: HO-studenten. En dan is er nog zoiets als doorverkopen van licenties (UsedSoft-arrest) met het risico dat de licenties achteraf ten onrechte zijn opgesplitst.
offtopic:
Ik haal wat ?????? uit de topictitel. 1 is zat ;)

Inderdaad lees eerst eens door wat oudere topics (hier in WOS, en in Shopping Forum) over goedkope licenties voor argumenten en risico's.
offtopic:
Thanx

Surfspot en upgrade licenties zijn inderdaat wat anders. Volgens de webwinkels is het een gewone windows 8.1 pro nl oem 64bit.

Ik zie bij de buren (HW.info) deze aanbieders ook niet in hun vergeklijker staan.

Wat ik mij dus afvraag zijn deze webwinkels wel legaal bezig?
Pagina: 1