Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:33
Bij Groupon zie ik vandaag Windows 7 pro voor maar €15,-

Er staat niet echt duidelijk bij welk soort licentie het om gaat, maar zal dan denk ik OEM zijn? Ik neem toch aan dat je deze ook gewoon kunt upgraden naar Windows 10 en op deze manier voor zeer weinig euro's een 100% legale licentie hebt? Of zie ik iets over het hoofd?

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07 19:28

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Harmani schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:31:
Bij Groupon zie ik vandaag Windows 7 pro voor maar €15,-

Er staat niet echt duidelijk bij welk soort licentie het om gaat, maar zal dan denk ik OEM zijn? Ik neem toch aan dat je deze ook gewoon kunt upgraden naar Windows 10 en op deze manier voor zeer weinig euro's een 100% legale licentie hebt? Of zie ik iets over het hoofd?
Indien valide licentie: Ja, het is even werk, maar mag je daarna zeker legaal upgraden van Microsoft.
Ik zie weinig wat daar niet juist aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Let erop dat als je hardware na 29 juli 2016 significant wijzigt, dat je dan niet meer kan upgraden van Windows 7 naar Windows 10 met deze Windows 7 licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-07 20:06
Trommelrem schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:37:
Let erop dat als je hardware na 29 juli 2016 significant wijzigt, dat je dan niet meer kan upgraden van Windows 7 naar Windows 10 met deze Windows 7 licentie.
Ook niet mocht dit een retail win7 zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:20
Je kunt tegenwoordig ook voordelig Windows licenties aanschaffen op http://www.kinguin.net > ja de site van de goedkope games :)

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:36
15 euro voor een legitieme licentie? Ook al is het OEM, dan is het nog absurd goedkoop. Dit kunnen ze nooit alleen uitsparen door geen dvd mee te leverden. Ik snap het iig niet, 15 euro is een lachertje voor een licentie van 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
bardi-1 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:42:
Je kunt tegenwoordig ook voordelig Windows licenties aanschaffen op http://www.kinguin.net > ja de site van de goedkope games :)
Bij dat soort sites vraag ik me af hoe legitiem het is. Vroeger werden wel technet-licenties daar doorverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Friespeuk schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:43:
[...]

Bij dat soort sites vraag ik me af hoe legitiem het is. Vroeger werden wel technet-licenties daar doorverkocht.
Er is wel duidelijk een markt onstaan van legitieme softwarelicentiewebshops. kinguin is daar wel 1 van.
Trommelrem schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:37:
Dit is niet wat Microsoft stelt:
Microsoft heeft gezegd dat de upgrade van Windows 7, 8 of 8.1 naar Windows 10 in ieder geval gratis is tot Juli 2016. Dat betekent niet automatisch dat het daarna NIET meer gratis is. Het kan best zijn dat Microsoft die tijd verlengt. Het verdienmodel van MS is duidelijk aan het veranderen waarbij het geld straks niet meer hoofdzakelijk met OS licenties wordt verdiend.

[ Voor 50% gewijzigd door Hann1BaL op 08-09-2015 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Als het zo werkt als bij mijn 'leverancier' dan kopen ze oude pc's op bij bedrijven en scholen.
Ze halen de codestickers er af en verkopen de code's en de pc's beide los.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:11

Umbrah

The Incredible MapMan

If it sounds too good to be true...

Het komt er op neer dat dit soms geografisch andere licenties zijn met heel andere voorwaarden, OEM licenties, of licenties waar de herkomst niet valt te achterhalen. In China ingekocht en hier verkocht, terwijl er niet aan allerlei export voorwaarden is voldaan (software importeren en exporteren naar China is lastig, net zoals sommige Latijns-Amerikaanse landen).

Licenties mogen verhandeld worden, zei het met wat beperkingen. Het feit dat licenties verhandeld worden, is overigens voor een hoop bedrijven reden geweest om te stoppen met licenties verkopen en te beginnen met abonnementen te verkopen.

Als je twijfels hebt, bel Microsoft, en vraag het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
sjolmers schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:47:
Licentie-technisch gezien mag dat niet. Licentie is gekoppeld aan de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Friespeuk schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:48:
[...]

Licentie-technisch gezien mag dat niet. Licentie is gekoppeld aan de pc.
Ik vraag me ook af waar die verhalen vandaan komen. We praten hier over webshops die gewoon in Nederland actief zijn en geen licenties die gekocht worden bij China-only webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Tja, wat voor riciso neem je voor 15 euro?

Als het werkt heb je snel 100 euro bespaard.
Zo niet, dan is er nog altijd de softwareswap reddit. Tientje duurder, maar werkt gegarandeerd.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 22:17
Ik heb het risiko genomen. Voor 15,- durf ik dat wel aan. En momenteel 620 anderen met mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:33
Ik heb er eigenlijk alleen wat aan als ik de licentie voor het weekend nog heb. Wil je laten weten hoe gauw er gelverd/gemaild wordt?

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:06
Harmani schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:15:
Ik heb er eigenlijk alleen wat aan als ik de licentie voor het weekend nog heb. Wil je laten weten hoe gauw er gelverd/gemaild wordt?
Helaasch....

Levering: Om toegang te krijgen tot de software zal de inlog code en URL samen met de instructies binnen 2 weken worden verzonden per email. Dit product kan niet worden geretourneerd

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tintilla
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-07 20:40
Weet iemand of het gaat om 64 of 32 bit key want beschrijving klopt niet helemaal.

SFE 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Een key is gewoon universeel te gebruiken voor 32 of 64 bit.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:57
En anders gewoon een paypal-kwestie starten hierop. Krijg je ook redelijk vlot je zin ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-07 13:45
Paultje3181 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 15:08:
En anders gewoon een paypal-kwestie starten hierop. Krijg je ook redelijk vlot je zin ;)
Digitale goederen zijn uitgesloten van Paypal protectie... zelf ondervonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-07 15:25
Lastig it sounds to good to be true.
Ik heb gelukkig nog ene ghost image van Win 7 Pro die ik ge upgrade heb naar 10

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:57
Net even gebeld met paypal; per 1-7 mag een geschil wel gestart worden en wordt per geval bekeken. Goed nieuws dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
lastig, moet met dit soort dingen altijd weer aan onderstaand geval denken:

\[PCfritz/Rakuten.de] Windows 7 Pro (€20) *eigen risico*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-07 19:37

nlboy

Alles kitz?

Ik vertrouw Groupon. Ze doen vaak niet moeilijk met terugbetalen als de deal mislukt of uiteindelijk niet lukt, dus maar eentje aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnelain
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:15
Munchkin schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 12:33:
Ik heb het risiko genomen. Voor 15,- durf ik dat wel aan. En momenteel 620 anderen met mij...
Al een code ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hab2000
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-07 19:57
meer dan 1000 verkocht. Hoeveel zouden ze er hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Laatst online: 11-02-2024
sambalbaj schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 17:00:
lastig, moet met dit soort dingen altijd weer aan onderstaand geval denken:

\[PCfritz/Rakuten.de] Windows 7 Pro (€20) *eigen risico*
Ik heb daar toentertijd ook 1 besteld en die ruim een jaar later pas zonder enige problemen geactiveerd. Het probleem was dat het toen om OEM licenties ging van Dell. Dit zijn blijkbaar legale retail versies.

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Niet online

rud

Premium is alle talen, je zit dus niet vast aan Duits of Nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Resterende tijd is gedaald van 13 dagen naar 3 dagen. Dit zou een indicatie kunnen zijn dat er een gelimiteerd aantal licenties beschikbaar is en dat de verkoop vrij hard is gegaan. Dan zou die termijn evt. nog sneller kunnen dalen of zelfs vrij snel op uitverkocht kunnen springen. Ik heb er maar vast genoeg besteld in elk geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
Nee, nog niet (ook niet in spam folder). Bij group on is de status wel "Bestelling ontvangen". Ik wacht het tot morgen af, en dan zal ik eens een email versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Munchkin schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 18:47:
[...]

Nee, nog niet (ook niet in spam folder). Bij group on is de status wel "Bestelling ontvangen". Ik wacht het tot morgen af, en dan zal ik eens een email versturen.
Levering: Om toegang te krijgen tot de software zal de inlog code en URL samen met de instructies binnen 2 weken worden verzonden per email.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
Mick1990 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 18:49:
[...]

Levering: Om toegang te krijgen tot de software zal de inlog code en URL samen met de instructies binnen 2 weken worden verzonden per email.
Ja, dat had ik ook al gezien. Maar de status van de bestelling is "Bestelling ontvangen". Mijn inziens zou dat moeten betekenen dat de code verzonden had moeten zijn, uiteindelijk is dat mijn bestelling. Wellicht komt deze nog, dan kan best. Maar ik neem morgen wel even contact op om te achterhalen wat "Bestelling ontvangen" voor groupon betekent.

[ Voor 0% gewijzigd door Munchkin op 08-09-2015 18:55 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lankman
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Helaas al uitverkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-07 16:06
Ik was gelukkig net op tijd. Ik ben benieuwd hoe je hem op een nieuwe computer moet installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

jan groen schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 20:28:
Ik was gelukkig net op tijd. Ik ben benieuwd hoe je hem op een nieuwe computer moet installeren
Ik had al tijdig gewaarschuwd. :P Gewoonlijk krijg je een licentiekey en een downloadlink naar een .ISO bestandje toegemaild. Ik neem aan dat je weet wat je daarmee moet doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:44
Ik had hem ook nog op tijd besteld. Ben wel benieuwd wat het is maar als het een retail licentie is dan is het zeker netjes zelf met een oem zal het goed zat zijn. Hoe kan je zien of het retil of oem is als je nooit de verpakking krijgt ? Bij de windows key in eigenschappen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Bartosy schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 20:46:
Ik had hem ook nog op tijd besteld. Ben wel benieuwd wat het is maar als het een retail licentie is dan is het zeker netjes zelf met een oem zal het goed zat zijn. Hoe kan je zien of het retil of oem is als je nooit de verpakking krijgt ? Bij de windows key in eigenschappen ?
Je kunt Microsoft even bellen en de key doorgeven en vragen wat het voor type licentie is. Kunnen zij je zo vertellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hab2000
Het bellen, het intoetsen, duurt niet lang. Wel duurt het lang voordat je iemand aan de lijn hebt. Een uurtje misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:14
Voor wie het aandurft, Windows 7 professional voor nog geen 12 euro:

http://www.rakuten.de/pro...-1-lizenz-1439168345.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-07 19:37

nlboy

Alles kitz?

Munchkin schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 18:54:
[...]

Ja, dat had ik ook al gezien. Maar de status van de bestelling is "Bestelling ontvangen". Mijn inziens zou dat moeten betekenen dat de code verzonden had moeten zijn, uiteindelijk is dat mijn bestelling. Wellicht komt deze nog, dan kan best. Maar ik neem morgen wel even contact op om te achterhalen wat "Bestelling ontvangen" voor groupon betekent.
waarschijnlijk omdat dit artikel digitaal binnen 2 weken wordt geleverd krijgt het automatisch de status bestelling ontvangen. :) is vaak ook met andere digitale producten (zoals krant codes) van groupon.

De statussen worden (volgens mij) voornamelijk voor fysieke producten gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door nlboy op 08-09-2015 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:00

TheVMaster

Moderator WOS
MOVE >> AK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-07 12:42
Betreft OEM, werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golden1988
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:15
Heb het er ook op gegokt, gisteren 2 codes besteld:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NineTailedFox
  • Laatst online: 09-07 16:44
Vielen Dank für Ihren Einkauf

Ik heb er 1 gekocht, zal wel laten weten of het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UrbanSnEAky
  • Laatst online: 08-07 21:25
Ik heb er ook 1 gekocht. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Ik zou het zeker doen als je Win 10 upgrade wilt gaan doen.

Maar voor anderen met minder haast: Ook windows 10 zelf is voor minder dan 30 euro te krijgen. Hoeveel werk extra wil je gaan verzetten en is het niet gewoon 30 euro waard :)?

(Ik kwam er zelfs laatst achter dat ik nog een Windows 8 key over heb.. ;). Die gaat even op mn Zotax Zbox icm met Kodi.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-07 00:25
Hann1BaL schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:50:
Ik zou het zeker doen als je Win 10 upgrade wilt gaan doen.

Maar voor anderen met minder haast: Ook windows 10 zelf is voor minder dan 30 euro te krijgen. Hoeveel werk extra wil je gaan verzetten en is het niet gewoon 30 euro waard :)?

...
Zou handig zijn als je dan meteen een link plaatst naar die aanbieding van minder dan 30 euro voor Win10 ipv ons daarnaar te laten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:14
De goedkoopste Windows 10 pro die ik kan vinden kost 33 euro:

http://www.software-fair....vollversion-computer.html

Zelf zou ik toch voor de Windows 7 route gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-07 15:34
Hier ook maar eens 2x besteld.

Weet iemand toevallig wat de levertijd is naar NL? Mijn Duits is niet al te best namelijk.. :|

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTonny
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-11-2024
*knip*

[ Voor 92% gewijzigd door Perkouw op 09-09-2015 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-07 21:47
BaZnGaNL schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:19:
[...]

Hier ook maar eens 2x besteld.

Weet iemand toevallig wat de levertijd is naar NL? Mijn Duits is niet al te best namelijk.. :|
Wordt digitaal geleverd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

hostje schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:07:
[...]

Zou handig zijn als je dan meteen een link plaatst naar die aanbieding van minder dan 30 euro voor Win10 ipv ons daarnaar te laten zoeken.
Tja, je bent tweaker of je bent het niet. Ik weet niet zo erg hoe dat gewenst is op dit forum.
Maar alsjeblieft:
http://www.g2play.net/cat...-10-professional-oem-key/

€28.43 voor Win 10 OEM key. Dit is geen dodgy website voor keys. Dit is gewoon een goed opererende website met valide licenties van software.

Verder is vooral het punt: Je hoeft nu niet met haast naar de winkel te rennen voor een licentie, tenzij je die toch al zou kopen. Goedkoop aan legale windows komen is niet zo'n probleem.

Natuurlijk, wil je nu een Windows licentie: Lekker gaan voor die 15 euro, maar ik adviseer je niet om een "voorraadje" te gaan aan leggen of om alvast een licentie te kopen. Ook vind ik mijn tijd nog wat geld waard en Windows 7 installeren, activeren en daarna Windows 10 installeren. Het is mij 13,50 waard om dat over te slaan, maar die keuze maakt iedereen zelf :)

[ Voor 34% gewijzigd door Hann1BaL op 09-09-2015 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-07 22:00
Hann1BaL schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:44:
Dit is niet wat Microsoft stelt:
Microsoft heeft gezegd dat de upgrade van Windows 7, 8 of 8.1 naar Windows 10 in ieder geval gratis is tot Juli 2016. Dat betekent niet automatisch dat het daarna NIET meer gratis is. Het kan best zijn dat Microsoft die tijd verlengt. Het verdienmodel van MS is duidelijk aan het veranderen waarbij het geld straks niet meer hoofdzakelijk met OS licenties wordt verdiend.
Das waar, maar met de gegevens die nu beschikbaar zijn betekent het dat je voor juli 2016 moet updaten om het gratis te doen. Die Windows 10 wordt gekoppeld aan de machine, dus ook al zou deze Windows 7 licentie een retail licentie hebben, dan nog kan je - met de informatie die nu beschikbaar is - niet gratis met Windows 10 overstappen naar bijvoorbeeld een nieuwe computer, ook al zou het een retail licentie zijn.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Luuk1983 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:14:
[...]

Das waar, maar met de gegevens die nu beschikbaar zijn betekent het dat je voor juli 2016 moet updaten om het gratis te doen. Die Windows 10 wordt gekoppeld aan de machine, dus ook al zou deze Windows 7 licentie een retail licentie hebben, dan nog kan je - met de informatie die nu beschikbaar is - niet gratis met Windows 10 overstappen naar bijvoorbeeld een nieuwe computer, ook al zou het een retail licentie zijn.
Dan hebben wij een andere interpretatie met lezen wat er staat:
Er staat dat je tot en met jul 2016 gratis kunt upgraden en er is GEEN info wat daarna gebeurt. Er staat nergens dat het daarna niet kan. Dat zou zo maar kunnen, maar het kan ook zomaar dat MS de tijd verlengt, omdat ze Win 10 zo pushen.

Wil je geen risico lopen, dan zorg je dat Win10 op je computer staat voor augustus 2016.

De informatie van nu zegt niets over na juli 2016, dus de conclusie dat met de informatie nu het NIET kan is gewoon niet juist. De conclusie is: Je weet niet of het kan.

Als ik tegen jou zeg:
"De winkel is deze week open"

Is de conclusie dan dat hij volgende week dicht is of dat je met deze informatie niet weet of de winkel open of dicht is?

Dit is nu wel teveel info over dit onderwerp. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Hann1BaL schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:38:
Als ik tegen jou zeg:
"De winkel is deze week open"
In die analogie zegt Microsoft eerder: de winkel is nu open en de eerste week is product x gratis. Dan vind ik het geen rare conclusie dat je er dan vanuit gaat dat na die eerste week product x niet meer gratis is. Dat ze het eventueel verlengen kan altijd natuurlijk.

Microsoft heeft gezegd: het eerste jaar is de Windows update gratis, dan vind ik het niet raar dat de conclusie is dat het na het jaar niet meer gratis is. Ze hebben niet gezegd 'in ieder geval het eerste jaar' en de rest in het midden gelaten. En als het langer dan een jaar nog gratis zou zijn, waarom zou je dan überhaupt er een termijn aan hangen?

Maar goed, ze hebben inderdaad ook niet gezegd: het eerste jaar is gratis EN vanaf dan moet je betalen...maar ik denk dat er van uitgaan dat het het eerste jaar gratis is en daarna niet meer de veiligste methode is.

[ Voor 5% gewijzigd door Luuk1983 op 09-09-2015 13:43 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Luuk1983 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:42:
[...]

.....
Ze hebben niet gezegd 'in ieder geval het eerste jaar' en de rest in het midden gelaten. En als het langer dan een jaar nog gratis zou zijn, waarom zou je dan überhaupt er een termijn aan hangen?

Maar goed, ze hebben inderdaad ook niet gezegd: het eerste jaar is gratis EN vanaf dan moet je betalen...maar ik denk dat er van uitgaan dat het het eerste jaar gratis is en daarna niet meer de veiligste methode is.
Ik begrijp je en dat de kans daarop groot is, ontken ik niet. Dus wat dat betreft zijn we het niet zo oneens.

Een reden van de termijn: Consumenten zijn gevoelig voor termijnen:
"Beslis nu"
"Eenmalige korting indien je deze week beslist"

Men beslist dan sneller

Microsoft is hard bezig om mensen naar Windows 10 te migreren, zoals gezegd omdat het verdienmodel echt verandert: Ze hopen meer te verdienen met abonnementen, zoals O365 en de O365 integratie is daarom ook zo diep aanwezig. Door er een termijn aan te hangen, zorg je dat mensen het voor die tijd doen. Al zeg je: Je kunt het altijd upgraden, dan is de haast weg en dat helpt de Windows 10 uitrol niet.

Volgens mij is de focus vooral de uitrol van zo veel mogelijk WIndows 10 en zo min mogelijk systemen op Windows 7, 8 en 8.1 dus ik zie wel een reden waarom Microsoft die tijd zou verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Hann1BaL schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:50:
Microsoft is hard bezig om mensen naar Windows 10 te migreren, zoals gezegd omdat het verdienmodel echt verandert: Ze hopen meer te verdienen met abonnementen, zoals O365 en de O365 integratie is daarom ook zo diep aanwezig. Door er een termijn aan te hangen, zorg je dat mensen het voor die tijd doen. Al zeg je: Je kunt het altijd upgraden, dan is de haast weg en dat helpt de Windows 10 uitrol niet.

Volgens mij is de focus vooral de uitrol van zo veel mogelijk WIndows 10 en zo min mogelijk systemen op Windows 7, 8 en 8.1 dus ik zie wel een reden waarom Microsoft die tijd zou verlengen.
Ja hoor, dat zijn zeker goede argumenten en ik vermoed ook wel dat ze de termijn naar 'indefinitely' gaan oprekken, dat zou in ieder geval slim zijn. En je weet natuurlijk nooit wat de toekomst brengt. Ik zou er inderdaad - zoals je zelf ook zegt - niet op speculeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hab2000
Luuk1983 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:14:
[...]

Zou inderdaad een retail naar een OEM worden omgezet? Dat zou nu toch ook in de voorwaarden moeten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-07 14:10
hab2000 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 19:19:
[...]
Zou inderdaad een retail naar een OEM worden omgezet? Dat zou nu toch ook in de voorwaarden moeten staan?
In de Nederlandse voorwaarden heb ik er niets over kunnen vinden maar hier: http://answers.microsoft....e8-4238-b1e4-45f4b7ed2fb9 staat meer:
Omdat het een hele lap text is kopieer ik het relevante stukje even:
When I upgrade a preinstalled (OEM) or retail version of Windows 7 or Windows 8/8.1 license to Windows 10, does that license remain OEM or become a retail license?

If you upgrade from a OEM or retail version of Windows 7 or Windows 8/8.1 to the free Windows 10 upgrade this summer, the license is consumed into it. Because the free upgrade is derived from the base qualifying license, Windows 10 will carry that licensing too.
If you upgrade from a retail version, it carries the rights of a retail version.
If you upgrade from a OEM version, it carries the rights of a OEM version.
Full version (Retail):
- Includes transfer rights to another computer.
- Doesn't require a previous qualifying version of Windows.
- Expensive
Upgrade version (Retail):
- require a previous qualifying version of Windows.
- Expensive, but cheaper than full version

OEM :
OEM versions of Windows are identical to Full License Retail versions except for the following:
- OEM versions do not offer any free Microsoft direct support from Microsoft support personnel
- OEM licenses are tied to the very first computer you install and activate it on
- OEM versions allow all hardware upgrades except for an upgrade to a different model motherboard
- OEM versions cannot be used to directly upgrade from an older Windows operating system
What happens if I change my motherboard?
As it pertains to the OEM license this will invalidate the Windows 10 upgrade license because it will no longer have a previous base qualifying license which is required for the free upgrade. You will then have to purchase a full retail Windows 10 license. If the base qualifying license (Windows 7 or Windows 8.1) was a full retail version, then yes, you can transfer it.
Een retail licentie wordt dus omgezet in een retail licentie en deze kan dus overgezet worden naar een andere PC. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hab2000
@peterpv, inderdaad retail blijft retail. Thnx. Staat wel bij als je deze zomer upgrade.. Maar goed dan kom je in dezelfde discussie die eerder is gevoerd dat het ook niet het geval zou zijn na de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpv
hab2000 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 20:04:
... dat het ook niet het geval zou zijn na de zomer.
Of nog iets preciezer gezegd: "dat het ook niet het geval zou kunnen zijn na de zomer." Zolang Microsoft nog niets gezegd heeft over wat er na Juli 2016 gaat gebeuren zijn alle opties nog open. :/

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Alleen met een echte retail editie kan je zonder problemen overstappen naar een nieuwe PC of moederbord. Lijkt me duidelijk.

Nu zit ik zelf met deze vraag:
Wat gebeurt er met je oude Win7 key als je bent overgestapt naar Win10? Ik heb op mijn huidige PC (oud) Win7 ultimate geïnstalleerd. Nu ben ik van plan om op termijn een nieuwe PC te kopen, de HD even over te zetten om dan een Win10 clean install te doen. De HD gaat daarna terug in de oude.

Kan ik dan zowel mijn oude PC(win7) als de nieuwe PC(Win10) nog naast elkaar gebruiken? Of hebben ze nog steeds dezelfde key?

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:31
Koop eens een upgrade licentie als werknemer/student via surfspot oid. Dan betaal je ook gewoon 9.95 voor een pro upgrade.

• Ryan_
  • Laatst online: 09:12
Phantom schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:09:
[...]

Vielen Dank für Ihren Einkauf

Ik heb er 1 gekocht, zal wel laten weten of het gelukt is.
SSnEAkyy schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:44:
Ik heb er ook 1 gekocht. Ik ben benieuwd.
En? Gelukt?

• UrbanSnEAky
Het is inderdaad gelukt. Gisteren Windows 7 pro kunnen installeren. Het betreft een COEM licentie (geen idee waar de C voor staat).
Vanavond zal ik de upgrade naar Windows 10 proberen.

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:03
timmert26 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:08:
Koop eens een upgrade licentie als werknemer/student via surfspot oid. Dan betaal je ook gewoon 9.95 voor een pro upgrade.
Sterker nog, als student kan je via Surfspot gratis Windows 10 Education downloaden.

Edit: voor de volledigheid; je krijgt natuurlijk ook een licentiecode

[ Voor 10% gewijzigd door Logico op 10-09-2015 11:25 ]

• UrbanSnEAky
Logico schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:24:
[...]

Sterker nog, als student kan je via Surfspot gratis Windows 10 Education downloaden.

Edit: voor de volledigheid; je krijgt natuurlijk ook een licentiecode
Enig "nadeel" is dat je rechts onderin een watermark krijgt

• Hann1BaL

Hann1BaL

SSnEAkyy schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:30:
[...]

Enig "nadeel" is dat je rechts onderin een watermark krijgt
Die je er met een tooltje weer uit kunt halen.

• tokko1
  • Laatst online: 22:23
maniak schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 16:00:
[...]

Digitale goederen zijn uitgesloten van Paypal protectie... zelf ondervonden ;)
Dat was vroeger zo, inmiddels niet meer zo volgens dit tweakers niews item:
nieuws: PayPal biedt niet-goed-geld-terug bij aanschaf digitale goederen

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-07 05:29
timmert26 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:08:
Je kan zelfs gratis Windows OS'en ed. krijgen via DreamSpark Webstore.

Het is 100% legit, maar je onderwijs instelling moet er wel aan deelnemen.
Dit is bijv. het adres voor UU studenten/medewerkers.

Ter info:
Als de url niet werkt en/of je kan Dreamspark niet voor je hogeschool/universiteit vinden. Check dan http://onthehub.com
Zoek dan hier je school op.

• birdie25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-07 08:48
En als je geen Windows 10 Education wilt neem je gewoon een 8.1 Pro licentie van Dreamspark en upgrade je die gratis naar 10 Pro.

http://specs.tweak.to/18230

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
ezra070 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:45:
[...]

Je kan zelfs gratis Windows OS'en ed. krijgen via DreamSpark Webstore.

Het is 100% legit, maar je onderwijs instelling moet er wel aan deelnemen.
Dit is bijv. het adres voor UU studenten/medewerkers.

Ter info:
Als de url niet werkt en/of je kan Dreamspark niet voor je hogeschool/universiteit vinden. Check dan http://onthehub.com
Zoek dan hier je school op.
Niet voor alle universiteiten/hogescholen werkt dit. Voor mijn universiteit (UvA) werkt het alleen als je aan een bepaalde faculteit studeert. Je moet dan ook speciaal een account requesten. Bij de UU kan iedereen inloggen?

Via Surfspot is Windows 10 Education gratis te krijgen. Dit werkt via een single sign on, en dit werkt vrijwel voor alle studenten (en medewerkers) in Nederland.

• peterpv
CapTVK schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:56:
Nu zit ik zelf met deze vraag:
Wat gebeurt er met je oude Win7 key als je bent overgestapt naar Win10? Ik heb op mijn huidige PC (oud) Win7 ultimate geïnstalleerd. Nu ben ik van plan om op termijn een nieuwe PC te kopen, de HD even over te zetten om dan een Win10 clean install te doen. De HD gaat daarna terug in de oude.

Kan ik dan zowel mijn oude PC(win7) als de nieuwe PC(Win10) nog naast elkaar gebruiken? Of hebben ze nog steeds dezelfde key?
Volgens mij werkt het zo: Als je je hardisk (met geactiveerde Win 7) in een nieuwe PC zet zal de Win 7 activatie vervallen, het is immers een "andere PC" geworden. De gratis upgrade naar Win 10 werkt alleen vanaf een geactiveerde Windows 7 / 8.1. Dus je zal je Win 7 licentie eerst over moeten zetten naar de nieuwe PC. Vervolgens kun je hem upgraden, de hardware hash key wordt bij MS opgeslagen en Windows 10 wordt geactiveerd op je nieuwe PC. En als je Windows 7 licentie een retail licentie was (en dat zal wel moeten anders kun je hem niet overzetten naar je nieuwe PC) wordt de Windows 10 licentie ook een retail licentie. Klinkt dit logisch ? :)

• peterpv
SSnEAkyy schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:15:
...Het betreft een COEM licentie ...
COEM licentie, zie hier: https://mspartner.microso...l-business-customers.aspx
The System Builder (COEM) license for Windows 8 will include a (Do It Yourself or DIY rights) license for end users who wish to build their own PC for their personal use or install Windows as an additional operating system in a virtual machine or a separate partition. These users will also be able to purchase and install the System Builder product.
Ik neem aan dat dit ook geld voor Windows 7.
Het is dus een licentie om Windows te draaien op je zelfgebouwde PC :9

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik zit steeds maar te hopen dat hier iets relevants te lezen is over de Groupon licenties, maar helaas. :N

• UrbanSnEAky
Nou, gisteren dus windows 7 pro geïnstalleerd (degene van /www.rakuten.de) en dat leek allemaal goed te gaan.
Vandaag wilde ik de update naar windows 10 uitproberen, maar deze gaf uiteindelijk aan dat mijn windows 7 niet geactiveerd was.
Ik heb windows proberen te activeren, maar ik kreeg de volgende melding: "This product key you typed cannot be used to activate Windows on this computer."
Vervolgens het "automated" phone system gebruikt om windows te activeren. Natuurlijk werkt dit brak en uiteindelijk kom je bij een Indiase helpdeskmedewerker terecht en zo heb ik toch nog windows geactiveerd!
Ok, duidelijk :)

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-06 18:56
SSnEAkyy schreef op donderdag 10 september 2015 @ 18:22:
Nou, gisteren dus windows 7 pro geïnstalleerd (degene van /www.rakuten.de) en dat leek allemaal goed te gaan.
Vandaag wilde ik de update naar windows 10 uitproberen, maar deze gaf uiteindelijk aan dat mijn windows 7 niet geactiveerd was.
Ik heb windows proberen te activeren, maar ik kreeg de volgende melding: "This product key you typed cannot be used to activate Windows on this computer."
Vervolgens het "automated" phone system gebruikt om windows te activeren. Natuurlijk werkt dit brak en uiteindelijk kom je bij een Indiase helpdeskmedewerker terecht en zo heb ik toch nog windows geactiveerd!
Dat was toch ook gewoon in de mail vermeld (wel in het Duits, dat dan weer wel...):

Achtung alles ist ein reiner E-Mail Versand es gibt kein Paket !!!

Wichtig: Im Programm-Assistenten die telefonische Aktivierung durchführen!

• UrbanSnEAky
Is mij niet opgevallen :)

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
peterpv schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:42:
[...]

Volgens mij werkt het zo: Als je je hardisk (met geactiveerde Win 7) in een nieuwe PC zet zal de Win 7 activatie vervallen, het is immers een "andere PC" geworden. De gratis upgrade naar Win 10 werkt alleen vanaf een geactiveerde Windows 7 / 8.1. Dus je zal je Win 7 licentie eerst over moeten zetten naar de nieuwe PC. Vervolgens kun je hem upgraden, de hardware hash key wordt bij MS opgeslagen en Windows 10 wordt geactiveerd op je nieuwe PC. En als je Windows 7 licentie een retail licentie was (en dat zal wel moeten anders kun je hem niet overzetten naar je nieuwe PC) wordt de Windows 10 licentie ook een retail licentie. Klinkt dit logisch ? :)
Dat klopt ja. De licentie is machine gebonden. Dus op het moment dat ik mijn nieuwe PC installeer en update naar Win10 zou ik de oude licentie kwijtraken. Heb het inmiddels opgezocht.
When I upgrade a preinstalled (OEM) or retail version of Windows 7 or Windows 8/8.1 license to Windows 10, does that license remain OEM or become a retail license?
If you upgrade from a OEM or retail version of Windows 7 or Windows 8/8.1 to the free Windows 10 upgrade this summer, the license is consumed into it. Because the free upgrade is derived from the base qualifying license, Windows 10 will carry that licensing too.
If you upgrade from a retail version, it carries the rights of a retail version.
If you upgrade from a OEM version, it carries the rights of a OEM version.
Full version (Retail):
- Doesn't require a previous qualifying version of Windows.
- Expensive
Upgrade version (Retail):
- require a previous qualifying version of Windows.
- Expensive, but cheaper than full version
Nu heb ik gelukkig nog een Win8 Pro Retail upgrade gekocht toen ze in de aanbieding waren. Mooi moment om deze in te zetten (met een oude winxp). Installatie zal wel even duren maar ik heb liever een versie die ook in de toekomst makkelijk overgezet kan worden.

http://answers.microsoft....60-4209-9e1f-7e37c5bca6f0

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Laatst online: 08:18

Tomatoman

Fulltime prutser

oohh schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:28:
[...]

Niet voor alle universiteiten/hogescholen werkt dit. Voor mijn universiteit (UvA) werkt het alleen als je aan een bepaalde faculteit studeert. Je moet dan ook speciaal een account requesten. Bij de UU kan iedereen inloggen?

Via Surfspot is Windows 10 Education gratis te krijgen. Dit werkt via een single sign on, en dit werkt vrijwel voor alle studenten (en medewerkers) in Nederland.
Via Surfspot kun je ook een gratis Windows 10 Education licentie krijgen als je een kind op de basisschool hebt. Geen upgrade, maar gewoon een nieuwe licentie. En geheel legaal :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackaubrey
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:57
Tomatoman schreef op donderdag 10 september 2015 @ 21:09:
[...]

Via Surfspot kun je ook een gratis Windows 10 Education licentie krijgen als je een kind op de basisschool hebt. Geen upgrade, maar gewoon een nieuwe licentie. En geheel legaal :)
hoe werkt dat dan? want ik zie geen enkele basisschool bij de aangesloten instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
jackaubrey schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:10:
[...]

hoe werkt dat dan? want ik zie geen enkele basisschool bij de aangesloten instellingen?
Mogelijk moet je eerste even kiezen voor inloggen (bovenaan de pagina) en dan voor kiezen voor basisonderwijs (directe link). Daar kan je een account aanmaken voor ouders met kinderen op een basisschool. Of alle basisscholen er bij staan weet ik niet, maar ik kon mijn oude school wel terug vinden. Ik ga er vanuit dat als je dan je account hebt en ingelogd bent, je de licentie zo kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

CapTVK schreef op donderdag 10 september 2015 @ 20:33:

Nu heb ik gelukkig nog een Win8 Pro Retail upgrade gekocht toen ze in de aanbieding waren. Mooi moment om deze in te zetten (met een oude winxp). Installatie zal wel even duren maar ik heb liever een versie die ook in de toekomst makkelijk overgezet kan worden.

http://answers.microsoft....60-4209-9e1f-7e37c5bca6f0
Het is wel echt veel werk:
Ik had nog een Win 8 key:
Windows 8 geinstalleerd
Die moet je daarna volledig updaten om naar Win 8.1 te upgraden en dan pas kun je naar Windows 10 upgraden.

Het is achteraf veel te veel werk. Op dit moment bezig met de Win 8.1 upgrade. Het is op een Zotac met simpele APU dus duurt erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
Hann1BaL schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:43:
[...]

Het is wel echt veel werk:
Ik had nog een Win 8 key:
Windows 8 geinstalleerd
Die moet je daarna volledig updaten om naar Win 8.1 te upgraden en dan pas kun je naar Windows 10 upgraden.

Het is achteraf veel te veel werk. Op dit moment bezig met de Win 8.1 upgrade. Het is op een Zotac met simpele APU dus duurt erg lang.
De update van 8 naar 8.1 kun je toch echt overslaan hoor. Dat heb ik ook gedaan: van Win7 Home naar Win8 Pro upgrade en dan rechtstreeks naar Win10 Pro geupgrade. Dus zonder de 8.1 tussenstap en mijn W10 Pro is gewoon geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Laatst online: 08:18

Tomatoman

Fulltime prutser

Eppo © schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:28:
[...]
Mogelijk moet je eerste even kiezen voor inloggen (bovenaan de pagina) en dan voor kiezen voor basisonderwijs (directe link). Daar kan je een account aanmaken voor ouders met kinderen op een basisschool. Of alle basisscholen er bij staan weet ik niet, maar ik kon mijn oude school wel terug vinden. Ik ga er vanuit dat als je dan je account hebt en ingelogd bent, je de licentie zo kan bestellen.
Klopt, zo werkt het. Je registreert jezelf als ouder van de bewuste leerling en kunt dan voor 0 euro Win10 'kopen'. Het is geen maas in het systeem, maar echt zo bedoeld. Basisschoolleerlingen in de kleuterleeftijd gaan natuurlijk niet zelf hun eigen laptop inrichten, maar gebruiken de laptop van hun ouders.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

hostje schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 16:41:
[...]

De update van 8 naar 8.1 kun je toch echt overslaan hoor. Dat heb ik ook gedaan: van Win7 Home naar Win8 Pro upgrade en dan rechtstreeks naar Win10 Pro geupgrade. Dus zonder de 8.1 tussenstap en mijn W10 Pro is gewoon geactiveerd.
Niet volgens MS. Ik geloof je wel. Er zal vast een niet standaard methode zijn.
Maar goed de PC doet het werk, kan er vanaf afstand bij, dus het is het niet veel meer werk dan: zoeken naar updates, alles updaten en dan upgraden en lekker laten ratelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
Hann1BaL schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 17:55:
[...]

Niet volgens MS. Ik geloof je wel. Er zal vast een niet standaard methode zijn.
Maar goed de PC doet het werk, kan er vanaf afstand bij, dus het is het niet veel meer werk dan: zoeken naar updates, alles updaten en dan upgraden en lekker laten ratelen.
De methode die ik heb gebruikt was vrij standaard hoor. Gewoon de upgrade tool van de Microsoft website downloaden en dan vanuit W8.0 de upgrade uitvoeren. Daar hoef je verder niks bijzonders voor te doen. Scheelt je een paar uur verplichte updates binnen halen en dan nog eens upgraden naar 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-07 15:34
Tomatoman schreef op donderdag 10 september 2015 @ 21:09:
[...]

Zojuist ook maar eens aangemeld met de school van mijn zoon. Alleen wil graag nog Office, zag alleen dat dit om een jaar licentie gaat, klopt dit ook echt, of kan je na 1 jaar gewoon verder werken hierin? (Zonder meldingen)

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[offtopic] reactie weggehaald.

Levering van de Groupon aanbieding;

Voorwaarden
Levering: Om toegang te krijgen tot de software zal de inlog code en URL samen met de instructies binnen 2 weken worden verzonden per email..

[ Voor 81% gewijzigd door hardware-lover op 14-09-2015 23:31 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.p.engelsma
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Is er al iemand die een levering heeft gehad van de windows 7 pro via de groupon aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Mensen, geen technische, upgrade of licentievragen, dit gaat over de aanbieding, verder niet :)

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 14-09-2015 23:26 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joepiedepoepie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-06 13:03
r.p.engelsma schreef op maandag 14 september 2015 @ 23:09:
Is er al iemand die een levering heeft gehad van de windows 7 pro via de groupon aanbieding?
Ik heb nog niks ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:44
Same had net nog gekeken. Maar ik denk toch dat het om een oem licentie gaat product moet uit dortmund komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221563

sjolmers schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:47:
Als het zo werkt als bij mijn 'leverancier' dan kopen ze oude pc's op bij bedrijven en scholen.
Dat is niet legaal, en werkt vaak niet eens. Dan klopt de validatie niet meer met de hardware en wordt de code ongeldig verklaart. In de praktijk zelf meegemaakt. Microsoft medewerker kon niets anders verkopen dan: "Dan moet u een nieuwe licentie kopen".

• golden1988
Ik heb de code ontvangen. Het betreft inderdaad een oem licentie.

• tintilla
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-07 20:40
Hier ook ontvangen.
Had er 2 besteld en so far maar 1 ontvangen. Ik heb de licentie nog niet gebruikt. Ik was alleen benieuwd of het retail was.

Dus het komt van een bestaande systeem af. Via Microsoft Software Download krijg je ook die melding:

De productcode die u hebt opgegeven, lijkt te zijn bedoeld voor software die is voorgeïnstalleerd door de fabrikant van het apparaat. Neem contact op met de fabrikant van het apparaat voor softwareherstelmogelijkheden.

[ Voor 10% gewijzigd door tintilla op 16-09-2015 15:18 ]

SFE 5G

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

golden1988 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 12:10:
Ik heb de code ontvangen. Het betreft inderdaad een oem licentie.
Hoe weet je dat? Zou dan in strijd zijn met dit:
Lunoah schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 10:25:
[...]

OEM of Retail? nergens te vinden.
HellStorm666 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 10:26:
[...]

Wordt los verkocht, zonder systeem. Dus zal Retail moeten zijn, aangezien OEM niet verkocht mag worden zonder bepaalde hardware.
Snappie88 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:13:
[...]

Dit kan ik bevestigen na een kort gesprek met Groupon (wat verrassend voorspoedig verliep overigens).
Ik heb zelf nog niets ontvangen.

• Dutch_Celt
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:29

Dutch_Celt

Jollygood

Ook 1 key binnen gehad van Groupon, van de twee bestelde.

Even door tool van Microsoft gehaald:

Edition: Professional
Description: Windows 7 Professional OEM:COA
Key Type: OemCoa

OEM dus (wat eigenlijk al te verwachten was)

edit:
ondertussen ook de 2e (OEM) key binnen

[ Voor 7% gewijzigd door Dutch_Celt op 16-09-2015 17:05 ]

• golden1988
Dit staat er bij in de mail:
Voorbehoud:

Door de uitspraak van het Federale Hof van de verkoop van OEM-versies en DSP-versies wordt toegestaan zonder bijbehorende hardware. Daarom moet u deze versie op elke computer te installeren en te gebruiken. Dit is gedocumenteerd in het oordeel van 2000/06/07 het Federale Hof van Justitie. (I ZR 244/97)

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
golden1988 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:58:
Dit staat er bij in de mail:
Voorbehoud:

Door de uitspraak van het Federale Hof van de verkoop van OEM-versies en DSP-versies wordt toegestaan zonder bijbehorende hardware. Daarom moet u deze versie op elke computer te installeren en te gebruiken. Dit is gedocumenteerd in het oordeel van 2000/06/07 het Federale Hof van Justitie. (I ZR 244/97)
Men verkoopt dus een key die je juridisch gezien zou moeten kunnen gebruiken, maar in de praktijk is dat niet mogelijk, doordat Microsoft dat niet toestaat? 8)7
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.