Ik heb mijn reactie even aangepast. Heb ze nog niet gebruikt. Heb alleen gekeken wat de key online zegt bij de Website.
Ik dacht dat doorverkopen niet mocht, heel die meuk van pcfritz ging er ook over.
Bedankt voor reactie hieronder. Heb op de website van microsoft ook het antwoord gevonden.
http://www.microsoft.com/...faq.aspx#fbid=7uALIp8Xt19
V. Mijn klant heeft een nieuwe pc gekocht en wil de OEM-software van de oude naar de nieuwe pc verplaatsen. Mogen klanten doen wat ze willen met hun software?
A. Nee, er is een licentie voor de OEM-software voor het computersysteem waarop het oorspronkelijk werd geïnstalleerd en de licentie is gebonden aan die originele computer. OEM-licenties zijn licenties voor één gebruiker die niet op meer dan één computersysteem mogen worden geïnstalleerd, zelfs als de oorspronkelijke computer niet meer wordt gebruikt. In de Microsoft-softwarelicentievoorwaarden, die de eindgebruiker moet accepteren voordat hij de software gebruikt, wordt gemeld dat de licentie niet tegelijkertijd op verschillende computers mag worden gedeeld, overgebracht of gebruikt. Systeembouwers moeten eindgebruikers ondersteuning bieden voor de Windows-licentie op de computers die zij bouwen, maar mogen geen licenties ondersteunen op computers die zij niet hebben gebouwd. Dit is een van de belangrijkste redenen waarom een licentie voor OEM-systeembouwers niet kan worden overgedragen.
Update:
Beide licenties heb ik. Heb er 2 besteld en heb er nu 3.
[
Voor 57% gewijzigd door
tintilla op 16-09-2015 17:43
]