hoe werkt dat dan? want ik zie geen enkele basisschool bij de aangesloten instellingen?Tomatoman schreef op donderdag 10 september 2015 @ 21:09:
[...]
Via Surfspot kun je ook een gratis Windows 10 Education licentie krijgen als je een kind op de basisschool hebt. Geen upgrade, maar gewoon een nieuwe licentie. En geheel legaal
Mogelijk moet je eerste even kiezen voor inloggen (bovenaan de pagina) en dan voor kiezen voor basisonderwijs (directe link). Daar kan je een account aanmaken voor ouders met kinderen op een basisschool. Of alle basisscholen er bij staan weet ik niet, maar ik kon mijn oude school wel terug vinden. Ik ga er vanuit dat als je dan je account hebt en ingelogd bent, je de licentie zo kan bestellen.jackaubrey schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:10:
[...]
hoe werkt dat dan? want ik zie geen enkele basisschool bij de aangesloten instellingen?
Het is wel echt veel werk:CapTVK schreef op donderdag 10 september 2015 @ 20:33:
Nu heb ik gelukkig nog een Win8 Pro Retail upgrade gekocht toen ze in de aanbieding waren. Mooi moment om deze in te zetten (met een oude winxp). Installatie zal wel even duren maar ik heb liever een versie die ook in de toekomst makkelijk overgezet kan worden.
http://answers.microsoft....60-4209-9e1f-7e37c5bca6f0
Ik had nog een Win 8 key:
Windows 8 geinstalleerd
Die moet je daarna volledig updaten om naar Win 8.1 te upgraden en dan pas kun je naar Windows 10 upgraden.
Het is achteraf veel te veel werk. Op dit moment bezig met de Win 8.1 upgrade. Het is op een Zotac met simpele APU dus duurt erg lang.
De update van 8 naar 8.1 kun je toch echt overslaan hoor. Dat heb ik ook gedaan: van Win7 Home naar Win8 Pro upgrade en dan rechtstreeks naar Win10 Pro geupgrade. Dus zonder de 8.1 tussenstap en mijn W10 Pro is gewoon geactiveerd.Hann1BaL schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:43:
[...]
Het is wel echt veel werk:
Ik had nog een Win 8 key:
Windows 8 geinstalleerd
Die moet je daarna volledig updaten om naar Win 8.1 te upgraden en dan pas kun je naar Windows 10 upgraden.
Het is achteraf veel te veel werk. Op dit moment bezig met de Win 8.1 upgrade. Het is op een Zotac met simpele APU dus duurt erg lang.
Klopt, zo werkt het. Je registreert jezelf als ouder van de bewuste leerling en kunt dan voor 0 euro Win10 'kopen'. Het is geen maas in het systeem, maar echt zo bedoeld. Basisschoolleerlingen in de kleuterleeftijd gaan natuurlijk niet zelf hun eigen laptop inrichten, maar gebruiken de laptop van hun ouders.Eppo © schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:28:
[...]
Mogelijk moet je eerste even kiezen voor inloggen (bovenaan de pagina) en dan voor kiezen voor basisonderwijs (directe link). Daar kan je een account aanmaken voor ouders met kinderen op een basisschool. Of alle basisscholen er bij staan weet ik niet, maar ik kon mijn oude school wel terug vinden. Ik ga er vanuit dat als je dan je account hebt en ingelogd bent, je de licentie zo kan bestellen.
Een goede grap mag vrienden kosten.
Niet volgens MS. Ik geloof je wel. Er zal vast een niet standaard methode zijn.hostje schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 16:41:
[...]
De update van 8 naar 8.1 kun je toch echt overslaan hoor. Dat heb ik ook gedaan: van Win7 Home naar Win8 Pro upgrade en dan rechtstreeks naar Win10 Pro geupgrade. Dus zonder de 8.1 tussenstap en mijn W10 Pro is gewoon geactiveerd.
Maar goed de PC doet het werk, kan er vanaf afstand bij, dus het is het niet veel meer werk dan: zoeken naar updates, alles updaten en dan upgraden en lekker laten ratelen.
De methode die ik heb gebruikt was vrij standaard hoor. Gewoon de upgrade tool van de Microsoft website downloaden en dan vanuit W8.0 de upgrade uitvoeren. Daar hoef je verder niks bijzonders voor te doen. Scheelt je een paar uur verplichte updates binnen halen en dan nog eens upgraden naar 8.1.Hann1BaL schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 17:55:
[...]
Niet volgens MS. Ik geloof je wel. Er zal vast een niet standaard methode zijn.
Maar goed de PC doet het werk, kan er vanaf afstand bij, dus het is het niet veel meer werk dan: zoeken naar updates, alles updaten en dan upgraden en lekker laten ratelen.
Zojuist ook maar eens aangemeld met de school van mijn zoon. Alleen wil graag nog Office, zag alleen dat dit om een jaar licentie gaat, klopt dit ook echt, of kan je na 1 jaar gewoon verder werken hierin? (Zonder meldingen)Tomatoman schreef op donderdag 10 september 2015 @ 21:09:
[...]
Via Surfspot kun je ook een gratis Windows 10 Education licentie krijgen als je een kind op de basisschool hebt. Geen upgrade, maar gewoon een nieuwe licentie. En geheel legaal
Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!
[offtopic] reactie weggehaald.
Levering van de Groupon aanbieding;
Voorwaarden
Levering: Om toegang te krijgen tot de software zal de inlog code en URL samen met de instructies binnen 2 weken worden verzonden per email..
Levering van de Groupon aanbieding;
Voorwaarden
Levering: Om toegang te krijgen tot de software zal de inlog code en URL samen met de instructies binnen 2 weken worden verzonden per email..
[ Voor 81% gewijzigd door hardware-lover op 14-09-2015 23:31 ]
Testing, one, two ...
[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 14-09-2015 23:26 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik heb nog niks ontvangen.r.p.engelsma schreef op maandag 14 september 2015 @ 23:09:
Is er al iemand die een levering heeft gehad van de windows 7 pro via de groupon aanbieding?
Same had net nog gekeken. Maar ik denk toch dat het om een oem licentie gaat product moet uit dortmund komen..
Anoniem: 221563
Dat is niet legaal, en werkt vaak niet eens. Dan klopt de validatie niet meer met de hardware en wordt de code ongeldig verklaart. In de praktijk zelf meegemaakt. Microsoft medewerker kon niets anders verkopen dan: "Dan moet u een nieuwe licentie kopen".sjolmers schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:47:
Als het zo werkt als bij mijn 'leverancier' dan kopen ze oude pc's op bij bedrijven en scholen.
Ze halen de codestickers er af en verkopen de code's en de pc's beide los.
Ik heb de code ontvangen. Het betreft inderdaad een oem licentie.
Hier ook ontvangen.
Had er 2 besteld en so far maar 1 ontvangen. Ik heb de licentie nog niet gebruikt. Ik was alleen benieuwd of het retail was.
Dus het komt van een bestaande systeem af. Via Microsoft Software Download krijg je ook die melding:
De productcode die u hebt opgegeven, lijkt te zijn bedoeld voor software die is voorgeïnstalleerd door de fabrikant van het apparaat. Neem contact op met de fabrikant van het apparaat voor softwareherstelmogelijkheden.
Had er 2 besteld en so far maar 1 ontvangen. Ik heb de licentie nog niet gebruikt. Ik was alleen benieuwd of het retail was.
Dus het komt van een bestaande systeem af. Via Microsoft Software Download krijg je ook die melding:
De productcode die u hebt opgegeven, lijkt te zijn bedoeld voor software die is voorgeïnstalleerd door de fabrikant van het apparaat. Neem contact op met de fabrikant van het apparaat voor softwareherstelmogelijkheden.
[ Voor 10% gewijzigd door tintilla op 16-09-2015 15:18 ]
SFE 5G
Hoe weet je dat? Zou dan in strijd zijn met dit:golden1988 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 12:10:
Ik heb de code ontvangen. Het betreft inderdaad een oem licentie.
HellStorm666 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 10:26:
[...]
Wordt los verkocht, zonder systeem. Dus zal Retail moeten zijn, aangezien OEM niet verkocht mag worden zonder bepaalde hardware.
Ik heb zelf nog niets ontvangen.Snappie88 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:13:
[...]
Dit kan ik bevestigen na een kort gesprek met Groupon (wat verrassend voorspoedig verliep overigens).
Ook 1 key binnen gehad van Groupon, van de twee bestelde.
Even door tool van Microsoft gehaald:
Edition: Professional
Description: Windows 7 Professional OEM:COA
Key Type: OemCoa
OEM dus (wat eigenlijk al te verwachten was)
edit:
ondertussen ook de 2e (OEM) key binnen
Even door tool van Microsoft gehaald:
Description: Windows 7 Professional OEM:COA
Key Type: OemCoa
OEM dus (wat eigenlijk al te verwachten was)
edit:
ondertussen ook de 2e (OEM) key binnen
[ Voor 7% gewijzigd door Dutch_Celt op 16-09-2015 17:05 ]
Dit staat er bij in de mail:
Voorbehoud:
Door de uitspraak van het Federale Hof van de verkoop van OEM-versies en DSP-versies wordt toegestaan zonder bijbehorende hardware. Daarom moet u deze versie op elke computer te installeren en te gebruiken. Dit is gedocumenteerd in het oordeel van 2000/06/07 het Federale Hof van Justitie. (I ZR 244/97)
Voorbehoud:
Door de uitspraak van het Federale Hof van de verkoop van OEM-versies en DSP-versies wordt toegestaan zonder bijbehorende hardware. Daarom moet u deze versie op elke computer te installeren en te gebruiken. Dit is gedocumenteerd in het oordeel van 2000/06/07 het Federale Hof van Justitie. (I ZR 244/97)
Men verkoopt dus een key die je juridisch gezien zou moeten kunnen gebruiken, maar in de praktijk is dat niet mogelijk, doordat Microsoft dat niet toestaat?golden1988 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:58:
Dit staat er bij in de mail:
Voorbehoud:

Kan dit een probleem zijn van de installatiemedia die je gebruikt?tintilla schreef op woensdag 16 september 2015 @ 12:14:
Hier ook ontvangen.
Had er 2 besteld en so far maar 1 ontvangen.
Dus het komt van een bestaande systeem af. Via Microsoft Software Download krijg je ook die melding.
Fout
Ik heb windows 7 OEM keys gebruikt op verschillende systemen en dat is altijd gelukt.
Ik heb mijn reactie even aangepast. Heb ze nog niet gebruikt. Heb alleen gekeken wat de key online zegt bij de Website.Hann1BaL schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:05:
[...]
Kan dit een probleem zijn van de installatiemedia die je gebruikt?
Ik heb windows 7 OEM keys gebruikt op verschillende systemen en dat is altijd gelukt.
Ik dacht dat doorverkopen niet mocht, heel die meuk van pcfritz ging er ook over.
Bedankt voor reactie hieronder. Heb op de website van microsoft ook het antwoord gevonden.
http://www.microsoft.com/...faq.aspx#fbid=7uALIp8Xt19
V. Mijn klant heeft een nieuwe pc gekocht en wil de OEM-software van de oude naar de nieuwe pc verplaatsen. Mogen klanten doen wat ze willen met hun software?
A. Nee, er is een licentie voor de OEM-software voor het computersysteem waarop het oorspronkelijk werd geïnstalleerd en de licentie is gebonden aan die originele computer. OEM-licenties zijn licenties voor één gebruiker die niet op meer dan één computersysteem mogen worden geïnstalleerd, zelfs als de oorspronkelijke computer niet meer wordt gebruikt. In de Microsoft-softwarelicentievoorwaarden, die de eindgebruiker moet accepteren voordat hij de software gebruikt, wordt gemeld dat de licentie niet tegelijkertijd op verschillende computers mag worden gedeeld, overgebracht of gebruikt. Systeembouwers moeten eindgebruikers ondersteuning bieden voor de Windows-licentie op de computers die zij bouwen, maar mogen geen licenties ondersteunen op computers die zij niet hebben gebouwd. Dit is een van de belangrijkste redenen waarom een licentie voor OEM-systeembouwers niet kan worden overgedragen.
Update:
Beide licenties heb ik. Heb er 2 besteld en heb er nu 3.
[ Voor 57% gewijzigd door tintilla op 16-09-2015 17:43 ]
SFE 5G
Doorverkopen wordt het zodra een OEM licentie reeds aan een computer hangt en dat mag volgens mij ook niet?tintilla schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:22:
[...]
Ik heb mijn reactie even aangepast. Heb ze nog niet gebruikt. Heb alleen gekeken wat de key online zegt bij de Website.
Ik dacht dat doorverkopen niet mocht, heel die meuk van pcfritz ging er ook over.
Deze licenties hebben nog nooit aan een systeem gehangen en daarom is het ook gewone handel wat natuurlijk wel is toegestaan.
Heb mail nu ook binnen. Hmm... OEM inderdaad. Irritant dat er telefonisch verteld werd dat het Retail versies zouden zijn.
Wat vinden we van die downloadlinks bij getintopc.com? Beetje vage site.Geachte klant,
Dank u voor uw aankoop. Uw licentiesleutel (productcode) is:
XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX
Als een licentiesleutel als ongeldig bij het activeren wordt weergegeven, voert u de telefoon activeren.
De download links voor Windows 7 Professional kunt u hier vinden (aanbevolen door Microsoft) duits:
32 Bit: http://huskynarr.de/files/windows/7/Win7_ALL_SP1_ger_x86.iso
64 Bit: http://huskynarr.de/files/windows/7/Win7_ALL_SP1_ger_x64.iso
Hier kunt u de software in het Engels te downloaden:
http://getintopc.com/soft...e-download-iso-32-64-bit/
Handige link voor Windows 7-installatieschijf :
http://www.computeridee.n...-installatieschijf-maken/
Handige link voor het instaleren:
http://windows.microsoft....ing-windows#1TC=windows-7
YouTube: Formatting and Clean Install of Windows 7 Pro
http://www.windows7profes...lguides/indexfullpage.htm
http://www.wintotal.de/windows-7-richtig-installieren/
Help / foutmeldingen:
Probleem: De online activering werkt niet, is de sleutel niet geaccepteerd.
Oplossing: (bijv. De licentie is ongeldig) Als er in de online activatie foutmeldingen komen, dan kunt u gebruik maken van de telefoon activeren (volg de instructies van de computerstem).
Dit werkt altijd 100%. Ieder code is geldig, maar kan in sommige gevallen alleen worden geactiveerd telefonisch.
Probleem: De goedkeuring van de sleutels zal / De besturingssysteem kunnen niet worden gedownload (officiële downloadpagina van Microsoft) worden geweigerd.
Oplossing: Aangezien dit een OEM-versie, kun je niet downloaden van de officiële Microsoft-pagina software. Gelieve gebruik te maken van de download hierboven link.
Dank je wel!
Met vriendelijke groet
Algemene informatie over OEM-versies:
De OEM-versie (Original Equipment Manufacturer) wordt gebruikt voor pre-installatie op nieuwe computers van OEM-partners, maar kunnen ook afzonderlijk worden verkocht zonder een PC. OEM-versies bieden de koper het enorme voordeel om dezelfde software op een aanzienlijk lagere prijs te verwerven. In de EU acquisitie, de distributie en het gebruik van OEM-versies is volkomen legaal. Laten we zeggen, de handel van de OEM-versies, zonder binding aan de hardware is wettelijk toegestaan. De kwaliteit en doelmatigheid van de besturingssystemen identiek, het enige verschil is in het soort verpakking.
Voorbehoud:
Ik vindt www.huskynarr.de een vreemdere plek om vanaf te downloaden dan getintopc.com. In combinatie met het kromme Nederlands ben ik bang dat er iets niet in de haak is.
Vertaald vanuit het Duits misschien?
Testing, one, two ...
Eventueel een 'universele' installatie DVD/USB maken met de bekende ei.cfg hack. Staat op het microsoft domein zelf dus me dunkt.
http://answers.microsoft....78-4647-84dd-6d6431f1cfa4
http://answers.microsoft....78-4647-84dd-6d6431f1cfa4
Mij lijkt het dat groupon met deze aanbieding al zo wie zo heeft doen voorkomen, dat ze windows 7 pro in retailvorm verkochten door te stellen dat de uitgifteprijs 309 euro was.Een oem versie kostte bij uitgifte ver onder de 200 euro en dan kreeg je ook nog een mooi dvdtje met hologram erbij. Het lijkt me dat het niet zo moeilijk is om je geld terug te vragen of een windows 7 pro retail te eisen. Zij zijn tenslotte de verkopende partij.
Verder moet je nog maar afwachten of de gegeven key niet op een andere computer/laptop heeft gezeten wat de key ongeldig maakt.
Verder moet je nog maar afwachten of de gegeven key niet op een andere computer/laptop heeft gezeten wat de key ongeldig maakt.
[ Voor 12% gewijzigd door r.p.engelsma op 16-09-2015 20:37 ]
Waar claimden ze die €309 prijs? Dat zie ik nu niet (meer) staan.r.p.engelsma schreef op woensdag 16 september 2015 @ 20:31:
Mij lijkt het dat groupon met deze aanbieding al zo wie zo heeft doen voorkomen, dat ze windows 7 pro in retailvorm verkochten door te stellen dat de uitgifteprijs 309 euro was.Een oem versie kostte bij uitgifte ver onder de 200 euro en dan kreeg je ook nog een mooi dvdtje met hologram erbij. Het lijkt me dat het niet zo moeilijk is om je geld terug te vragen of een windows 7 pro retail te eisen. Zij zijn tenslotte de verkopende partij.
Verder moet je nog maar afwachten of de gegeven key niet op een andere computer/laptop heeft gezeten.
https://www.groupon.nl/de...goods-global-gmb-h-333374
Er staat waarde 309 euro in de aanbiedingCaptJackSparrow schreef op woensdag 16 september 2015 @ 20:38:
[...]
Waar claimden ze die €309 prijs? Dat zie ik nu niet (meer) staan.
Het staat er wel onder de werkelijke prijs. Hier werken ze inderdaad de impressie dat het om retail gaat een oem license is namelijk onder de 100 euro. Beetje misleidend imo niet dat ik doe van mij niet ga gebruiken maar had liever iets gehad dat werkelijk 309 euro nieuw wasCaptJackSparrow schreef op woensdag 16 september 2015 @ 20:38:
[...]
Waar claimden ze die €309 prijs? Dat zie ik nu niet (meer) staan.
Anoniem: 239824
Heb destijds bij PCFritz een licentie gehaald en die deed het.
Maar als ik op de site van rakuten.de lees dan zie ik dit:
Maar volgens mij staat er zoiets als, gebruikt/danwel nieuwstaat en je kan het ding opnieuw activeren.
Maargoed, 11,89€ kost je de kop ook weer niet..
Maar als ik op de site van rakuten.de lees dan zie ik dit:
Nou is mijn duits niet zo goed, oké ik woon honderd meter van de grens maar dan nog.Zustand der Lizenz: gebraucht / neuwertig (für erneute Aktivierung freischaltbar)
Maar volgens mij staat er zoiets als, gebruikt/danwel nieuwstaat en je kan het ding opnieuw activeren.
Maargoed, 11,89€ kost je de kop ook weer niet..
r.p.engelsma schreef op woensdag 16 september 2015 @ 20:42:
[...]
Er staat waarde 309 euro in de aanbieding
Ehhh... Dit is wat ik nu zie op die pagina. En daar zie ik toch echt nergens die prijs staan.Bartosy schreef op woensdag 16 september 2015 @ 20:45:
[...]
Het staat er wel onder de werkelijke prijs. Hier werken ze inderdaad de impressie dat het om retail gaat een oem license is namelijk onder de 100 euro. Beetje misleidend imo niet dat ik doe van mij niet ga gebruiken maar had liever iets gehad dat werkelijk 309 euro nieuw wasen waarschijnlijk 1300 met mij.

Waar zien jullie dat wel?
Zonder er nou een "ik ook" topic van te maken....zijn er meer mensen die nog niks geen mail hebben gehad? Ik heb nl. nog niks gekregen.
[ Voor 17% gewijzigd door weertenaar op 17-09-2015 08:24 ]
Ik heb hem gekregen. Nu eens kijken hoe ik deze kan retourneren, geen idee waar ik die retoursticker op moet plakken.
En dit is van heden? Wonderlijk dan dat ik dat niet zie. Heb diverse browsers geprobeerd en zelfs mijn firewall met ingebouwde adblocker even uitgeschakeld.
De ISO's van die getintopc site:
Windows_7_32-bit_Professional_x86.iso
MD5 Checksum: 291DA6CCAECF77A3D067789E988CA6FC
SHA-1 Checksum: 7E149672D3C1CF5C4C2AF33D43F8DB63168D71CD
Windows_7_64-bit_Professional_x64.iso
MD5 Checksum: EC71CCF75C3A50AF6B674172E74804C3
SHA-1 Checksum: 0C02E637CD62FC56DE9A711B2C2B7606309DC687
Die SHA hashes zijn uniek en komen niet overeen met originele ISO's want Google geeft geen hits en van de originele staan die hashes op het internet. Die gaan hem dus niet worden.
De torrents op die Digital River Mirror willen niet lopen en geven "invalid URL".
Ik heb hem nu net pas gekregen via de email, om 10:30. Dus ze druppelen nu langzaam binnen bij iedereen.
Ik heb ook nog geen mail ontvangenweertenaar schreef op donderdag 17 september 2015 @ 07:24:
Zonder er nou een "ik ook" topic van te maken....zijn er meer mensen die nog niks geen mail hebben gehad? Ik heb nl. nog niks gekregen.
Via een cache van de pagina is het aanbod met "oorspronkelijke" prijs nog te bekijken. Dus nee, dat is geen heden want dan staat er dat het aanbod niet meer beschikbaar is.CaptJackSparrow schreef op donderdag 17 september 2015 @ 09:47:
[...]
En dit is van heden? Wonderlijk dan dat ik dat niet zie. Heb diverse browsers geprobeerd en zelfs mijn firewall met ingebouwde adblocker even uitgeschakeld.
[knip]
Testing, one, two ...
Heb hem net geinstaleerd.. Eerst deed hij moeilijk met activeren maar in windows zelf werkte het wel zonder de telefonische activatie. Ik heb gewoon de nederlandse versie uit de lijst gepakt en geinstaleerd.. En nu zit hij weer een half uur naar updates te zoeken had ik laatst ook met mijn laptop.
De lijst? Welke lijst.Bartosy schreef op donderdag 17 september 2015 @ 11:55:
Heb hem net geinstaleerd.. Eerst deed hij moeilijk met activeren maar in windows zelf werkte het wel zonder de telefonische activatie. Ik heb gewoon de nederlandse versie uit de lijst gepakt en geinstaleerd.. En nu zit hij weer een half uur naar updates te zoeken had ik laatst ook met mijn laptop.
Hier kun je als je op 'Details' klikt de hashes van alle Nederlandse en Engelse versies van W7 checken.
[ Voor 27% gewijzigd door CaptJackSparrow op 17-09-2015 12:36 ]
Je gooit gewoon even de cijferreeks in de nieuwsgroepen en je plukt er de 32/64bit versie zo even uit, met de hashes zoals je deze op bovenstaande pagina's terug kunt vinden.CaptJackSparrow schreef op donderdag 17 september 2015 @ 12:28:
[...]
De lijst? Welke lijst.
Hier kun je als je op 'Details' klikt de hashes van alle Nederlandse en Engelse versies van W7 checken.
Ik heb het dan dus over;
File Name: nl_windows_7_professional_with_sp1_x64_dvd_u_676937.iso
Languages: Dutch
SHA1: 036768613B50F51E21C661BE332E4B3560262429
File Name: nl_windows_7_professional_with_sp1_x86_dvd_u_677087.iso
Languages: Dutch
SHA1: 252D823854EAA70E764664ABC0FFD0EAE402531B
Voor alle duidelijkheid, deze downloads zijn legaal als het enkel de ISO betreft. Deze werden eerst openlijk gedeeld via Digital River maar daar is de stekker uitgetrokken.
[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 17-09-2015 19:21 ]
Testing, one, two ...
Bij mij blijft ie ook maar zoeken naar updates. Al meer dan een uur denk ik. Hoe heb je dat bij je laptop opgelost?Bartosy schreef op donderdag 17 september 2015 @ 11:55:
Op een gegeven moment pakt hij hem gewoon. Kan even duren maar hij pakt hem wel.1975Mark30 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 14:01:
[...]
Bij mij blijft ie ook maar zoeken naar updates. Al meer dan een uur denk ik. Hoe heb je dat bij je laptop opgelost?
Heeft iemand geprobeerd hier een installatiebestand te downloaden?
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows7
Werkt dit en wat voor versie krijg je dan aangeboden?
zal hoogstwaarschijnlijk niet werken. Er staat namelijk in de mail dat de link van microsoft niet werkt omdat het een oem versie is en microsoft geen oem ondersteunt.CaptJackSparrow schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:49:
Heeft iemand geprobeerd hier een installatiebestand te downloaden?
Je moet gewoon een goede nederlandse versie van windows 7 professional downloaden en dan je key invoeren dat zal gewoon moeten werken.
ik had ook wat problemen
van http://mirror.corenoc.de/digitalrivercontent.net/
- had ik windows 7 NL 64 bit pro gepakt, deze gebrand en geinstalleerd.
- daarna telefoon activatie code gedaan
- dan internet explorer 11 op win 7 installeren
- even valideren https://www.microsoft.com/genuine/validate/
- van http://forums.mydigitalli...es-into-Win7-distribution de update pack van 600 mb gedownload, je moet wel even registeren.
na dat ik die update gedaan had kon ik updaten, maar ik kon ook via de windows 10 tool , windows downloaden , en daarna starten. hij vraagt dat of die eerst win10 moet updaten, maar dat skipte ik omdat updaten blijft hangen, installatie uitgevoerd en hij doet het, en geactiveerd en gelicentieerd.
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
(werkt alleen in IE11 en niet de standard browser van windows 7 (versie 8 is dat geloof ik)
van http://mirror.corenoc.de/digitalrivercontent.net/
- had ik windows 7 NL 64 bit pro gepakt, deze gebrand en geinstalleerd.
- daarna telefoon activatie code gedaan
- dan internet explorer 11 op win 7 installeren
- even valideren https://www.microsoft.com/genuine/validate/
- van http://forums.mydigitalli...es-into-Win7-distribution de update pack van 600 mb gedownload, je moet wel even registeren.
na dat ik die update gedaan had kon ik updaten, maar ik kon ook via de windows 10 tool , windows downloaden , en daarna starten. hij vraagt dat of die eerst win10 moet updaten, maar dat skipte ik omdat updaten blijft hangen, installatie uitgevoerd en hij doet het, en geactiveerd en gelicentieerd.
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
(werkt alleen in IE11 en niet de standard browser van windows 7 (versie 8 is dat geloof ik)
Akira,
Dank voor info en je uitleg. Nu hoef ik me minder zorgen te maken als ik zaterdag hieraan ga beginnen.
Ik dacht het wordt een retour gedoe ivm oem licentie en het mogelijk niet kunnen activeren hiervan.
Dank voor info en je uitleg. Nu hoef ik me minder zorgen te maken als ik zaterdag hieraan ga beginnen.
Ik dacht het wordt een retour gedoe ivm oem licentie en het mogelijk niet kunnen activeren hiervan.
[ Voor 30% gewijzigd door teksetter op 17-09-2015 21:01 ]
Voor de meesten wellicht ten overvloede maar ik liep tegen het probleem aan dat de torrents van de Digital River Mirror site niet wilden werken. Ik checkte met een willekeurige andere torrent en die liep meteen als een tierelier. Omdat die site ook een tikje 'apart' overkomt twijfelde ik aan die torrents. Daardoor duurde het een tijdje voordat ik begon te vermoeden dat mijn torrent-client wellicht 'iets nieuws' niet ondersteunde.
Als iemand die slechts vrij incidenteel torrents gebruikt hou ik ontwikkelingen op dat terrein niet echt bij. Ik gebruikte BitTorrent 6 die wat ouder is maar ook nog geen troep bevat zoals latere versies. Toen ik even de Portable qBittorrent had gedownload bleken de torrents daarmee wel te lopen. Mochten mensen ook hetzelfde probleem ervaren dan weet men hoe het op te lossen.
Ik heb er ook de versie en_windows_7_professional_with_sp1_x64_dvd_621750.iso vandaan gehaald maar die versie en de SHA-1 van die versie kan ik niet terugvinden op de MSDN site en die is dus niet te verifiëren als authentiek.
Als iemand die slechts vrij incidenteel torrents gebruikt hou ik ontwikkelingen op dat terrein niet echt bij. Ik gebruikte BitTorrent 6 die wat ouder is maar ook nog geen troep bevat zoals latere versies. Toen ik even de Portable qBittorrent had gedownload bleken de torrents daarmee wel te lopen. Mochten mensen ook hetzelfde probleem ervaren dan weet men hoe het op te lossen.
Ik heb er ook de versie en_windows_7_professional_with_sp1_x64_dvd_621750.iso vandaan gehaald maar die versie en de SHA-1 van die versie kan ik niet terugvinden op de MSDN site en die is dus niet te verifiëren als authentiek.
Ik heb de versie en_windows_7_professional_with_sp1_x64_dvd_u_676939.iso opgehaald en de SHA-1 komt overeen met die op de MSDN-site. Geen flauw idee wat de _u_-versie is.
Mogelijk een Update versie?
Na nog enige research heb ik zeer sterk de indruk dat die 'u' versies de zg. 'Media Refresh' versies zijn waar deze fix in is verwerkt. Bij de MSDN links naar versies zonder die 'u' zie ik ook juist de waarschuwing staan dat er problemen kunnen optreden zoals beschreven in dat KB artikel waar er bij de 'u' versies staat dat die de fix voor dat probleem bevatten. Dat zou ook kunnen verklaren dat van diverse niet-u versies de SHA-1 niet (meer) te vinden is op de MSDN-site.
Ik heb hem inmiddels draaiend! Wel moest ik via de telefoon actieveren.
vervolgens Chrome erop en ben nu win10 aan het installeren. Het misschien wel een oem versie maar ik ben er blij mee!
vervolgens Chrome erop en ben nu win10 aan het installeren. Het misschien wel een oem versie maar ik ben er blij mee!
Hmmm, Nu wil ik dit eerst eens gaan testen onder windows server 2014 HyperV, om te kijken of ik die OEM zooi aan de praat krijg......Stel nou dat het lukt ben ik dan mijn licentie kwijt als ik hem op een ander systeem definitief ga gebruiken? Of kan ik dan het telefoon truukje herhalen?
OEM.......zucht, het was ook te mooi om waar te zijn die 15 euro.
Je hebt toch 30 dagen de tijd om Windows te activeren? Zolang je niet activeert is die key bij Microsoft niet geregistreerd als gebruikt voor een bepaald systeem. En je kunt die 30 dagen periode ook nog eens officieel drie keer verlengen voor 120 dagen (rearm). Onofficieel met een registry edit nog vaker tot 360 dagen en nóg onofficiëler oneindig vaak.iamsolo schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 18:18:
Hmmm, Nu wil ik dit eerst eens gaan testen onder windows server 2014 HyperV, om te kijken of ik die OEM zooi aan de praat krijg......Stel nou dat het lukt ben ik dan mijn licentie kwijt als ik hem op een ander systeem definitief ga gebruiken? Of kan ik dan het telefoon truukje herhalen?
Het oude gezegde gaat weer op.
Als ik het zo lees kan je beter gelijk een echte Win10 versie (oem/retail) kopen. Of als langere weg een upgrade via een win7->win8 retail upgrade.
Als ik het zo lees kan je beter gelijk een echte Win10 versie (oem/retail) kopen. Of als langere weg een upgrade via een win7->win8 retail upgrade.
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
FYI. Ik vond dit tekstje wel handig omdat het de licentie-terminologie met de diverse afkortingen wel duidelijk verheldert.
En wij zouden van Groupon dus een COA versie hebben gekregen volgens een eerdere melding in dit topic.
En wij zouden van Groupon dus een COA versie hebben gekregen volgens een eerdere melding in dit topic.
Als het werkelijk een COA versie zou zijn dan hoort daar een COA sticker bij, en die is niet geleverd met de versie? Ze hebben dus enkel de key via mail verzonden, wat niet wil zeggen dat deze versie niet gelijk zou kunnen zijn aan de OEM's die gekocht worden, met media en COA bewijs. Het gaat om hergebruikte key's, de bijbehorende COA sticker zal vernietigd zijn.CaptJackSparrow schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 20:18:
FYI. Ik vond dit tekstje wel handig omdat het de licentie-terminologie met de diverse afkortingen wel duidelijk verheldert.
OEM:COA - (Certificate of Authentication) The OEM: (COA comes with a OEM:SLP key pre-installed by OEM) key would be required if a reinstallation is needed, the COA should be affixed to the body of the computer. Needs activation by phone or online.
Testing, one, two ...
Ik heb in elk geval de COA versie gekregen. Ik denk dat het tijd wordt om binnenkort een paypal dispute te starten.
desciption: Windows 7 Professional OEM:COA
Key type: OemCoa
Authenticityhardware-lover schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 20:46:
OEM:COA - (Certificate of Authentication)
Was mij ook opgevallen ja. Maar verder was de info op die pagina compact en to-the-point.
Jammer dat op die Digital River Mirror-site de NL-x86 versie van W7Pro nog ontbreekt. Als iemand die heeft misschien even naar de eigenaar van die site uploaden?
*knip* rant. Dit is geen topic voor dergelijke posts (als ze al ergens passen)
[ Voor 61% gewijzigd door gambieter op 21-09-2015 12:38 ]
Heb dit ook aangeschaft, pro versie echter niet mogelijk;
windows vista die ik wil upgraden naar Windows 7 adviseert mij o.a.de windows 7 ultimate versie die mij het meest aantrekkelijk lijkt. Kan ik de licentiesleutel voor Windows pro zonder problemen gebruiken?
Via de verwezen pagina de link de ultimate versie gedownload. er gebeurt niets bij het uitpakken met win7 Heb begrepen dat er nog een isoverhaal aan vast zit. Bellen met microsoft...lang wachten.
Kan via een lijst msdn.microsoft wat downloaden maar hier zit weer een subscription verhaal aan vast. Na aanmelden wordt profiel id wordt niet herkend. Wat gaat hier verkeerd?
Zit vast hiermee. Wie weet raad?
windows vista die ik wil upgraden naar Windows 7 adviseert mij o.a.de windows 7 ultimate versie die mij het meest aantrekkelijk lijkt. Kan ik de licentiesleutel voor Windows pro zonder problemen gebruiken?
Via de verwezen pagina de link de ultimate versie gedownload. er gebeurt niets bij het uitpakken met win7 Heb begrepen dat er nog een isoverhaal aan vast zit. Bellen met microsoft...lang wachten.
Kan via een lijst msdn.microsoft wat downloaden maar hier zit weer een subscription verhaal aan vast. Na aanmelden wordt profiel id wordt niet herkend. Wat gaat hier verkeerd?
Dit is inderdaad correct zo, voor de volledigheid dan maar
http://www.microsoft.com/...ram.aspx#fbid=H6zpyCZOWdm
Testing, one, two ...
Ik weet niet welke versie van Vista je hebt. 'De Business' versie komt denk ik het meest overeen met de 'Professional' versie van W7. En met een W7 Professional licentie kun je natuurlijk geen W7 Ultimate versie installeren. Voor Ultimate zul je moeten bijbetalen verwacht ik.Greenman2014 schreef op maandag 21 september 2015 @ 14:21:
Heb dit ook aangeschaft, echter mijn windows vista die ik wil upgraden naar Windows 7 adviseert mij o.a.de windows 7 ultimate versie die mij het meest aantrekkelijk lijkt. Kan ik de licentiesleutel voor Windows pro zonder problemen gebruiken?
*knip* en nou kappen met dat gezeur.
[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 21-09-2015 15:08 ]
Home premium van vista
Code werkt inderdaad niet.
Is telefonisch activeren een optie?
Nee. Je kunt gewoon geen Ultimate versie activeren met een Professional licentie-key. Je zult een Professional versie moeten installeren. Welke wil je gebruiken? NL of EN, en 32 of 64 bits?Greenman2014 schreef op maandag 21 september 2015 @ 18:04:
Home premium van vista
Hier staan diverse verifieerbaar originele versies. Het is van iemand die een mirror probeert te maken van de Digital River site met installatiebestanden die Microsoft daar zelf tot begin dit jaar beschikbaar stelde maar zo 'behulpzaam' was om te verwijderen.
http://mirror.corenoc.de/digitalrivercontent.net/
Je hebt wel een torrent-client nodig om ze te downloaden. Deze bijvoorbeeld.
http://portableapps.com/apps/internet/qbittorrent_portable
[ Voor 12% gewijzigd door CaptJackSparrow op 21-09-2015 18:15 ]
Vista is alleen compatible met w7 home premium en ultimate volgens advisor van Windows
pro zal geweigerd worden
pro zal geweigerd worden
Dank je wel voor deze link!CaptJackSparrow schreef op maandag 21 september 2015 @ 18:11:
[...]Hier staan diverse verifieerbaar originele versies. Het is van iemand die een mirror probeert te maken van de Digital River site met installatiebestanden die Microsoft daar zelf tot begin dit jaar beschikbaar stelde maar zo 'behulpzaam' was om te verwijderen.
http://mirror.corenoc.de/digitalrivercontent.net/
Aangezien degene die deze mirror draait moeite heeft om het financieel rond te breien graag even klikken op de banner bovenin:
02.09.2015
I might close this mirror to the public within 1-2 months, because traffic is still growing and
ads doesnt generate the income to pay for the additional bandwidth anymore (noone clicks them..).
Kies liever ultimate dan geformatteerde pro
Heb ultimate al geinstalleerd, hoop alsnog met groupon tot een oplossing te komen
Heb ultimate al geinstalleerd, hoop alsnog met groupon tot een oplossing te komen
*knip* dit is niet de bedoeling
[ Voor 76% gewijzigd door gambieter op 21-09-2015 22:46 ]
Je hebt toch pro gekocht? Waarom dan van groupon verwachten dat je naar Ultimate gaat?Greenman2014 schreef op maandag 21 september 2015 @ 20:56:
Kies liever ultimate dan geformatteerde pro
Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
Op de pagina waarnaar verwezen werd stond ook ultimate vermeld
de product code van deze versie wordt aangemerkt als default en werkt niet.
de product code van deze versie wordt aangemerkt als default en werkt niet.
[ Voor 9% gewijzigd door Greenman2014 op 22-09-2015 12:29 ]
Heb ultimate geinstalleerd zonder product code en Oude bestanden die nog als back up opgeslagen zijn. Hoe kan ik nu het beste handelen om naar pro versie te gaan, als dat nog
mogelijk is, heb gelezen van niet, of kan ik nu maar beter voor ultimate gaan en ergens een licentie voor ultimate kopen
mogelijk is, heb gelezen van niet, of kan ik nu maar beter voor ultimate gaan en ergens een licentie voor ultimate kopen
Je kunt de Ultimate versie downgraden. Hier kun je lezen hoe dat met een utility kan.
https://techingiteasy.wor...grade-windows-7-editions/
Ik vermoed dat die utility niets anders doet dan de registry aanpassen zoals je hier kunt lezen.
http://www.sevenforums.co...erprise-professional.html
http://www.mydigitallife....to-less-premium-editions/
Na die registry edit moet je dan een 'repair-install' of 'downward upgrade' doen dus een herinstallatie over een bestaande installatie heen die in principe alle bestanden en geïnstalleerde programma's moet laten staan. Ik weet dat er soms toch dingen vreemd mis kunnen gaan dus maak altijd een back-up van je bestanden. Software kun je herinstalleren maar je eigen bestanden niet zonder back-up.
https://techingiteasy.wor...grade-windows-7-editions/
Ik vermoed dat die utility niets anders doet dan de registry aanpassen zoals je hier kunt lezen.
http://www.sevenforums.co...erprise-professional.html
http://www.mydigitallife....to-less-premium-editions/
Na die registry edit moet je dan een 'repair-install' of 'downward upgrade' doen dus een herinstallatie over een bestaande installatie heen die in principe alle bestanden en geïnstalleerde programma's moet laten staan. Ik weet dat er soms toch dingen vreemd mis kunnen gaan dus maak altijd een back-up van je bestanden. Software kun je herinstalleren maar je eigen bestanden niet zonder back-up.
Voor 20 euro heb je al een W10 Pro OEM licentie, waarom zo moeilijk doen voor de paar euro.
Je bent zwaar off-topic maar vooruit.ocn schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:03:
Voor 20 euro heb je al een W10 Pro OEM licentie, waarom zo moeilijk doen voor de paar euro.
Wellicht omdat mensen (voorlopig nog) niet aan de Windows 10 willen? Met een W7 licentie heb je de keuze tussen beide versies.
mss ook off-topic, maar wel het vermelden waard:
ik heb via g2play een Windows 10 code gekocht, en deze werkt prima.
ik heb via g2play een Windows 10 code gekocht, en deze werkt prima.
Is het je gelukt met de dispute?rty schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 21:31:
Ik heb in elk geval de COA versie gekregen. Ik denk dat het tijd wordt om binnenkort een paypal dispute te starten.
Het dispute is vandaag net afgesloten.
Paypal
We hebben het onderzoek naar uw kwestie afgerond en in uw voordeel besloten.
Tja, en voortaan weet je dus dat je deze keys ergens anders moet halen.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Ik heb het zojuist ook bij Paypal aangekaart. Mailen naar Groupon heeft geen effect. Enige reactie 2 oktober was dat het door werd gestuurd naar andere afdeling en dat ik in 6 dagen antwoord zou hebben. Eind vorige week maar eens gemaild dat ik nog niets had gehoord en daarop geen antwoord.
Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04
Ik heb twee dagen geleden mijn dispute opgewaardeerd naar claim en heb er nog maar eens een mail aan gewaagd. Na een eerste reactie direct dezelfde dag ('wat jammer dat u wilt annuleren, wacht u de mail eerst even af') is er daarna complete radiostilte, geen reactie op mails en ook niet op mijn dispute. Wordt vervolgd.
[ Voor 4% gewijzigd door coazter op 15-10-2015 11:39 ]
Ik heb Groupon gebeld en mijn geld teruggestort gekregen op mijn Paypal rekening. Zij weten ook wel dat ze fout zaten
Ok snap nog niet helemaal wat er nou het probleem was met de codes, dus waarmee ze 'fout' zaten? Kan iemand dat nog een keer uitleggen omdat het me niet helemaal duidelijk als ik het topic terug lees.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Ze adverteerden met een code met een 'normale' prijs van 309 euro waarbij je een retail-licentie mag verwachten. Ook is dit door Groupon aan een user hier bevestigd maar dat bleek het dus niet te zijn. Hier ook geld terug gekregen van PayPal, vermoedelijk omdat Groupon gewoon nooit ergens op gereageerd heeft.
In mijn geval. Key toegestuurd is een OEM COA licentie. Bij een COA licentie moet een COA sticker op de computer case worden gezet. Er is geen COA verstuurd.Luuk1983 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:43:
Ok snap nog niet helemaal wat er nou het probleem was met de codes, dus waarmee ze 'fout' zaten? Kan iemand dat nog een keer uitleggen omdat het me niet helemaal duidelijk als ik het topic terug lees.
Anoniem: 681966
mee eens, probeer het anders eens hier > http://www.kinguin.co.nl/software-now-available Windows 7 en 8 allebei onder de 15, windows 10 net erboven.. vast nog wel ergens een kortingscode te vinden online waarmee het nog wat goedkoper wordtJeroenneman schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 17:45:
Tja, en voortaan weet je dus dat je deze keys ergens anders moet halen.
Ehhh... wat bedoel je met "gewoon pro editie keys"? Dat zijn deze van Groupon ook. Je krijgt bij dat co.nl als je een OEM versie koopt iets vergelijkbaars. Dat COA wil alleen maar zeggen dat je er oorspronkelijk een stickertje bij kreeg waar de key op vermeld stond. Vroeger plakte men die op de PC. Je zal wel gek zijn als je dat nu nog zou willen doen. Elke jandoedel met een smartphone die even in de buurt van je PC kan komen maakt een kiekje van die sticker en kan zo je key stelen. Dat met die stickers deed men toen nog niet iedereen met een camera in zijn zak rondliep. En zelfs toen vond ik het al geen goed idee.Anoniem: 681966 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:46:
[...]
mee eens, probeer het anders eens hier > http://www.kinguin.co.nl/software-now-available Windows 7 en 8 allebei onder de 15, windows 10 net erboven.. vast nog wel ergens een kortingscode te vinden online waarmee het nog wat goedkoper wordtwindows 7 voor minder dan 10 euro is natuurlijk niet verkeerd! en geen rare COA dingen, gewoon pro editie keys
Voor de retailversie betaal je meer maar in feite is er geen erg groot verschil. Het zou wel eens erg mee kunnen vallen als je dezelfde key van een COA licentie later nog eens op een nieuw systeem wilt overzetten en activeren.
Hoe weet je dat er geen rare COA dingen bij zitten? Trek zo'n licentie eens door die tool van microsoft heen, zou me niets verbazen als degene onder de 10 euro daadwerkelijk een OEM-COA licentie is.Anoniem: 681966 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:46:
[...]
mee eens, probeer het anders eens hier > http://www.kinguin.co.nl/software-now-available Windows 7 en 8 allebei onder de 15, windows 10 net erboven.. vast nog wel ergens een kortingscode te vinden online waarmee het nog wat goedkoper wordtwindows 7 voor minder dan 10 euro is natuurlijk niet verkeerd! en geen rare COA dingen, gewoon pro editie keys
stuur me anders eens het linkje van die tool - nog nooit gebruikt...
sorry van voorgaande post, niet goed gelezen
en RTY - ik weet het ook niet, kan het alleen aannemen.. lijkt mij dat zo;n groot bedrijf geen troep gaat verkopen om de hele dag met helpdesk tickets bezig te zijn en keys te gaan omwisselen.. mja miss heb ik het ook wel verkeerd
dit weekend oud desktopje herinstalleren, zal der zo'n goedkope key van hun op gooien, kijken wat der gebeurd
maar daarom linkje van die tool zou wel hendig zijn
wil best voor een tientje proberen, gewoon win 7 - 8 of hoger redt dat ding toch niet denk ik
sorry van voorgaande post, niet goed gelezen

en RTY - ik weet het ook niet, kan het alleen aannemen.. lijkt mij dat zo;n groot bedrijf geen troep gaat verkopen om de hele dag met helpdesk tickets bezig te zijn en keys te gaan omwisselen.. mja miss heb ik het ook wel verkeerd
dit weekend oud desktopje herinstalleren, zal der zo'n goedkope key van hun op gooien, kijken wat der gebeurd
Bij deze de tool: http://www.microsoft.com/...oad/details.aspx?id=11936Anoniem: 681966 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 13:31:
stuur me anders eens het linkje van die tool - nog nooit gebruikt...
Thnks!!rty schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 21:00:
[...]
Bij deze de tool: http://www.microsoft.com/...oad/details.aspx?id=11936
Een van de licenties die ik gekocht heb had ik bedoeld om een W7 Starter versie op een HP Netbookje eens te upgraden naar een beetje fatsoenlijk echt OS. Zojuist gedaan met de Anytime Upgrade functie. Gewoon Pro key invoeren, die checkt ie dan lokaal zonder internettoegang (kost even tijd, moet blijkbaar zwaar rekenen, hij keurde hem goed) en dan gaat ie m.b.v. op de schijf aanwezige bestanden de upgrade uitvoeren. Paar keer opnieuw opstarten en nu heb ik een hele echte W7 Pro. Hele verbetering t.o.v. die misselijke verkreupelde Starter versie.

Let op de nieuwe Aero Glass rand om het laatste venstertje die prompt volautomatisch was toegepast. Dat kon Starter o.a. niet.

Let op de nieuwe Aero Glass rand om het laatste venstertje die prompt volautomatisch was toegepast. Dat kon Starter o.a. niet.
Een aantal weken geleden via https://www.g2play.net/ een Windows 7 Pro edition gekocht voor 15 Euro.
Vandaag met succes toegepast en succesvol omgezet naar een naar Windows 10 Pro edition. Activatie werkt ook direct.
Vandaag met succes toegepast en succesvol omgezet naar een naar Windows 10 Pro edition. Activatie werkt ook direct.
Tijd voor een slotje
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dit topic is gesloten.