Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[V&A] Verkoop (game)keys

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• IceStorm
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 15:08

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Topicstarter
Na wat innerlijke strijd ga ik er toch een topic aan wagen. Met alle veranderingen in V&A van de afgelopen tijd (en hopelijk ook komende tijd), gaat het beleid ten aanzien van de verkoop van (game)keys ook een keer op de schop?

Ik ben zelf in het verleden een keer op de vingers getikt voor het verkopen van Steam keys op V&A.No harm done, ik raak ze op andere plekken ook wel kwijt maar ik gebruik toch het liefst V&A voor het verkopen van PC-gerelateerde zaken. En voor mij horen keys daar ook bij.
Ik besef dat het topic niet extreem lang geleden al een keer onder de aandacht is gebracht maar ik ben het gewoon niet eens met de beweegredenen.

Voor mij hoort digitale distributie bij de huidige stand van zaken van verkoop van PC-games en vervolgens horen keys bij digitale distributie.
Een platform als Steam (waar ik zelf het meeste ervaring mee heb) heeft voor heel veel games zogenaamde 4-packs te koop (andere aantallen zijn ook mogelijk). Voordeel van zo'n pack is de prijs (4 games voor de prijs van 3 is de standaard) waarbij 1 iemand het pack koopt en vervolgens met behulp van de Steam-client de overige 3 games aan vrienden kan geven.
Ik maak daar met enige regelmaat gebruik van maar het komt vaak genoeg voor dat ik niet exact 3 vrienden heb die zo'n game ook willen.
Vanuit deze situatie erger ik me dan ook aan het huidige beleid waarin je strikt genomen geen keys in V&A mag aanbieden. Dat weerhoudt mensen er overigens niet van om toch keys aan te bieden (die ook zelden verwijderd worden).

Bottomline, ik zou graag zien dat het toegestaan wordt om (Steam)keys te verkopen op V&A. Het is onmogelijk (vooruit, quotes zijn vast op zijn plaats) om met een platform als Steam keys aan te schaffen of te giften die niet geldig zijn, immers de hele betaling, aanschaf en 'verdeling' plaats binnen Steam. Het zijn niet persoonsgebonden licenties en in mijn ogen daarom in de huidige tijd tot normale 'handelswaar' verworden.

Ik besef dat dit verhaal nogal Steam-georienteerd is overigens maar betreft ook andere digitale distributiesystemen of bijv. coupons voor games bij hardware/evenementen etc.

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
Blijkbaar ben ik de enige die het interessant vind maar ik zou toch wel graag een reactie krijgen/discussie op gang brengen ;)

• zeef
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 01:18
Vind je het goed als ik dit eerst even intern bespreek? :)

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
Uiteraard. Ik wil ook niet stampvoetend eisen dat er (Steam)keys verkocht mogen worden in V&A want ik zie ook heus de andere kant van de zaak wel. Ik vind alleen het huidige standpunt wat krampachtig om de (in mijn ogen) verkeerde redenen.
Ik wacht het af ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Patecatl
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 28-03-2013
:) Vanuit steam zelf is het tegen de regels om je account te verkopen.
Dus daar houdt dat op.
Lijkt mij dat ook t.net dat niet kan legalizeren.

Voor zover er steam games verkocht worden op T.net kan dat eigenlijk alleen als a.gift. of b. als de game nog niet aan de account is toegeschreven.
http://forums.steampowere.../showthread.php?t=1189173

en verder is het niet toegestaan volgens steam.
En eigenlijk geld dit ook voor sommige Games voor Windows live.Die zijn ook aan een account gekoppeld en volgens de windows regels is dat ook persoons gebonden en kan je die persoonlijke,op naam staande account,niet door verkopen.Sommige games kan je wel revoken.

http://www.leren.nl/cursus/sociale-vaardigheden/lastige-mensen/betweters.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
Het gaat (me) specifiek niet om het verkopen van accounts. Dat vind ik dubieus en daar zou ik me ook niet aan willen wagen. Het gaat puur om games die nog niet bij een account horen. Oftewel, keys uit een 4-pack zoals Steam ze vaak heeft of keys van een voucher zoals videokaarten nog wel eens willen hebben.

• zeef
Wat ons betreft is dit akkoord. FAQ en voorwaarden voor V&A zijn aangepast. Happy selling! :)

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
*O*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 13:06
Is dit nog steeds van toepassing?

Ik verkocht namelijk ook wat Steam keys op Tweakers, in de advertentie-sectie, maar die zijn vanmorgen gesloten.
Onder andere Company of Heroes 2 en Age of Empires 2 HD verkocht ik, die laatste kwamen voort uit 4-pack's.

Ik heb al wat deals gedaan hier, allemaal perfect verlopen en iedereen tevreden. Heb ook al een mail gestuurd naar de moderator in kwestie.

Mvg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zeef
In de voorwaarden staat:
quote:
Dit omvat o.a: Software met een overdraagbare licentie (vermeldt in de advertentie dat de licentie meeverkocht wordt). Dat geldt ook voor online games. Ook die mogen alleen verkocht worden als de licentie niet persoonsgebonden is.
Steam heeft als voorwaarde dat de licenties niet overdraagbaar zijn. Daarom mogen ze bij ons niet verkocht worden op deze manier.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
quote:
zeef schreef op maandag 13 mei 2013 @ 12:56:
Steam heeft als voorwaarde dat de licenties niet overdraagbaar zijn. Daarom mogen ze bij ons niet verkocht worden op deze manier.
Ga ik me er toch maar mee bemoeien, keys uit 4-packs zijn JUIST overdraagbaar. Je koopt als 1 persoon een 4-pack, krijgt daarbij 1 key meteen in je library (gekoppeld aan je account) en 3 stuks als item in je inventory (gewoon te verhandelen). Steam heeft daarvoor ook juist hun hele Steam Trade opgestart.

Ik heb de ad in kwestie niet gezien maar zoals het er nu staat zie ik persoonlijk niet waarom je dat tegen zou willen houden. Imho zou je alleen de verkoop van complete accounts willen verbieden (en grijze import). Maar de verkoop van Steam inventory items wordt niet in de weg gezeten door voorwaarden van Steam bij mijn weten (en het afgelopen jaar zijn er 100'en ads met dat soort keys en videokaartcouponkeys voorbij gekomen in V&A).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Zijn jullie bekend met de UsedSoft-uitspraak van het HvJEU?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Satangel
quote:
IceStorm schreef op maandag 13 mei 2013 @ 14:29:
[...]

Ga ik me er toch maar mee bemoeien, keys uit 4-packs zijn JUIST overdraagbaar. Je koopt als 1 persoon een 4-pack, krijgt daarbij 1 key meteen in je library (gekoppeld aan je account) en 3 stuks als item in je inventory (gewoon te verhandelen). Steam heeft daarvoor ook juist hun hele Steam Trade opgestart.

Ik heb de ad in kwestie niet gezien maar zoals het er nu staat zie ik persoonlijk niet waarom je dat tegen zou willen houden. Imho zou je alleen de verkoop van complete accounts willen verbieden (en grijze import). Maar de verkoop van Steam inventory items wordt niet in de weg gezeten door voorwaarden van Steam bij mijn weten (en het afgelopen jaar zijn er 100'en ads met dat soort keys en videokaartcouponkeys voorbij gekomen in V&A).
Zoals deze member zegt, complete accounts verkopen is sowieso niet toegestaan en wil ik ook helemaal niet doen.
Al mijn games komen van Steam zelf; als je een Steam game aankoopt, dan krijg je de keuze van Steam; of je voegt hem toe aan je Bibliotheek (om dus zelf te spelen, daar zit hij dan permanent aan vast, kan onmogelijk daar uit gehaald worden), OF, je voegt hem toe aan je inventory.
Ik neem die 2e optie, wat het mogelijk maakt om die game weg te geven (aan een vriend bvb, als cadeau), of hem gewoon later zelf te activeren (je koopt een game tijdens de sale, en na de examens activeer je hem pas), of hem te traden voor een andere game.

Wanneer je de item uit je inventory dan weggeeft aan een persoon, heeft die weer de keuze. Of hij voegt hem toe aan zijn Bibliotheek, of hij steekt hem in zijn inventory.
Dit alles verloopt helemaal in Steam zelf, en zoals al eerder gezegd, Steam heeft dit zelf mogelijk gemaakt.
quote:
Wilko schreef op maandag 13 mei 2013 @ 14:38:
Zijn jullie bekend met de UsedSoft-uitspraak van het HvJEU?
Nee, ik persoonlijk niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zeef
quote:
IceStorm schreef op maandag 13 mei 2013 @ 14:29:
[...]

Ik denk dat wij het wel eens gaan worden. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 18:22

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Misschien niet helemaal ontopic maar ik vraag me het volgende dan af m.b.t. De pricewatch aangezien Tweakers zelf hier ook niet geheel consequent in is ;)

Steam keys mogen niet ( terwijl Valve dit in het steam platform zelf heeft gebouwd dat het wel mag.

Maar hoe zit het dan met Physical Kopieen ? Als ik bij gamesfabrikanten op de website kijk staat er dat hun alleen toestemming hebben gegeven aan de retailers die daar staan om de game te verkopen, en dat in de ToS staat dat de game alleen valide is als hij bij een officiele retailer is gekocht.

Voorbeeld : Guild Wars 2

https://www.guildwars2.co...s-2-content-terms-of-use/
Can I sell a CD or any other distribution media containing content from ArenaNet?
- No,

Officiele Retailer lijst : https://www.guildwars2.co...ers/#Netherlands-physical
Pricewatch : pricewatch: Guild Wars 2, PC

Hoe word hier dan tegen opgetreden ? In feite is dit namelijk exact hetzelfde als keys (door)verkopen, ( Steam in dit geval ) alleen dan in de pricewatch en door mensen die ( betalen ) voor een api koppeling met tweakers voor hun webshop ?

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Royeboi
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 16:37
Ik wil hier toch graag even op inhaken, want uit de praktijk blijkt maar weer dat er een keerzijde is waar mensen misbruik van maken. Zo kan men misbruik maken van het goedkoop inkopen van Steam keys die in de aanbieding zijn, om deze vervolgens weer voor een hoger bedrag te verkopen. Ik begrijp dat dit grotendeels de verantwoordelijkheid is van de koper, en dat oplettendheid bij het aanschaffen van dergelijke producten gewenst is. Maar het lijkt me niet de bedoeling van V&A dat Steam keys die bijvoorbeeld in de Humble Sale gekocht kunnen worden voor elk bedrag, voor het tienvoudige verkocht wordt in een poging om er winst op te maken. Zoals de onderstaande verkoper wel vrolijk doet.

V&A aangeboden: Alan Wake Steam Key

Ik heb een uur geleden een email gekregen van de Humble Sale aanbieding van Alan Wake, die je deze week tegen elk bedrag kunt kopen. Een half uur geleden plaatst iemand opeens een advertentie voor een Steam key die zogenaamd € 10,- kost. Het wijst er dan ook op dat die persoon dezelfde mail heeft ontvangen, een key heeft gekocht voor een laag bedrag en deze nu weer gaat verkopen. En dit zal vast niet de eerste zijn die dit probeert.

Royeboi wijzigde deze reactie 22-05-2013 22:59 (8%)

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 18:37

Pheace

The Eviler of Evil

quote:
zeef schreef op maandag 13 mei 2013 @ 18:44:
[...]

Ik denk dat wij het wel eens gaan worden. ;)
Ik zou toch graag even wat duidelijkheid hebben hierover. Mijn advertenties zijn een tijdje geleden verwijderd voor hetzelfde wat Satangel aan het doen is .

(10 april 2013)
quote:
Hallo Pheace,

Een van de Frontpage Admins zag de onderstaande advertentie van jou staan in Vraag & Aanbod en heeft besloten deze (en de andere steam-advertenties) te verwijderen. De reden hiervoor is dat het volgens de voorwaarden van Steam niet is toegestaan gifts te verkopen. Wanneer je een volgende keer weer een advertentie wilt plaatsen, let dan even speciaal op de zaken die wij in de FAQ (reviews: Tweakers FAQ) beschreven hebben.
Dus zou ik graag wat meer duidelijkheid over jullie beleid hebben dan, want als dit de verkeerde beslissing was dan zet ik mijn advertenties weer terug.

Het gaat hier dus om Steam Gifts, Games via Steam gekocht die dan in je inventory staan, ongelinked, je kan ze nog steeds ruilen. Persoonlijk vind ik dit al 10x beter dan het ruilen van Steam keys omdat je tenminste kan zien dat de persoon waarmee je mogelijk handelt tenminste het product heeft. Advertenties met Steam keys daarentegen lijken vooral te blijven staan in de V&A (dit is mogelijk omdat ze niet gemeld worden, dat weet ik niet)

Om maar niet te spreken van het feit dat er een topic op dit forum is dat helemaal gefocused is op het kopen van Steam keys op sites die ze verkopen wat ik op zich wel wat dubieus vind dan. Is een topic dat linked naar plaatsen waar mensen gifts verkopen dan ook toegestaan?

Pheace wijzigde deze reactie 27-05-2013 23:25 (19%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Ik vind het sowieso nogal vreemd dat Tweakers zich hiermee meent te moeten bemoeien. Het gaat om een contractuele voorwaarde tussen de verkoper en Steam die bepaalt dat overdracht niet mogelijk is, een voorwaarde die bovendien onder druk staat dankzij de lijn die het UsedSoft-arrest heeft ingezet (Google maar). Juridisch gezien valt er wat voor te zeggen om evident illegale software actief te verbieden (daarvoor kan Tweakers namelijk in bepaalde gevallen voor aansprakelijk worden gesteld), maar dit is zo'n twijfelgeval dat Tweakers hier nauwelijks voor in rechte kan worden aangesproken. Qua aansprakelijkheid hoeft Tweakers zich in dit geval dus ook weinig zorgen te maken.
Straks mag je producten ook niet meer aanprijzen met "zit nog garantie op, bon zit erbij" omdat garantie doorgaans ook formeel niet overdraagbaar is...

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Is het handiger als ik een mail naar de mods stuur voor een reactie? Ik zie dat de OP oorspronkelijk 10 dagen geen reactie had. Dat was dan wel 2 jaar geleden maar toch. Op een tweakers forum verwachte ik dat een forum post logischer zou zijn maar als een mail sneller is waag ik me daar wel aan :)

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 19:42
quote:
Royeboi schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 22:57:
Ik wil hier toch graag even op inhaken, want uit de praktijk blijkt maar weer dat er een keerzijde is waar mensen misbruik van maken. Zo kan men misbruik maken van het goedkoop inkopen van Steam keys die in de aanbieding zijn, om deze vervolgens weer voor een hoger bedrag te verkopen. Ik begrijp dat dit grotendeels de verantwoordelijkheid is van de koper, en dat oplettendheid bij het aanschaffen van dergelijke producten gewenst is. Maar het lijkt me niet de bedoeling van V&A dat Steam keys die bijvoorbeeld in de Humble Sale gekocht kunnen worden voor elk bedrag, voor het tienvoudige verkocht wordt in een poging om er winst op te maken. Zoals de onderstaande verkoper wel vrolijk doet.

V&A aangeboden: Alan Wake Steam Key

Ik heb een uur geleden een email gekregen van de Humble Sale aanbieding van Alan Wake, die je deze week tegen elk bedrag kunt kopen. Een half uur geleden plaatst iemand opeens een advertentie voor een Steam key die zogenaamd € 10,- kost. Het wijst er dan ook op dat die persoon dezelfde mail heeft ontvangen, een key heeft gekocht voor een laag bedrag en deze nu weer gaat verkopen. En dit zal vast niet de eerste zijn die dit probeert.
Alleen die humble bundle heeft voor zover geen Steam-key. Überhaupt geen key. Ik heb hem zelf ook en kan geen key vinden. Dus die persoon heeft wel degelijk een key die hij verkoopt.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

quote:
Arunia schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:24:
[...]
Alleen die humble bundle heeft voor zover geen Steam-key. Überhaupt geen key. Ik heb hem zelf ook en kan geen key vinden. Dus die persoon heeft wel degelijk een key die hij verkoopt.
Als je nou op zijn minst 1$ had betaalt dan had je die wel gehad :)
quote:
Pay what you want. We’re giving you the chance to name your price for these amazing games. Pay anything you want to play them DRM-free and pay $1 or more to get Steam keys!

Pheace wijzigde deze reactie 29-05-2013 12:32 (21%)

• zeef
quote:
Wilko schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 09:21:
Ik vind het sowieso nogal vreemd dat Tweakers zich hiermee meent te moeten bemoeien. Het gaat om een contractuele voorwaarde tussen de verkoper en Steam die bepaalt dat overdracht niet mogelijk is, een voorwaarde die bovendien onder druk staat dankzij de lijn die het UsedSoft-arrest heeft ingezet (Google maar). Juridisch gezien valt er wat voor te zeggen om evident illegale software actief te verbieden (daarvoor kan Tweakers namelijk in bepaalde gevallen voor aansprakelijk worden gesteld), maar dit is zo'n twijfelgeval dat Tweakers hier nauwelijks voor in rechte kan worden aangesproken. Qua aansprakelijkheid hoeft Tweakers zich in dit geval dus ook weinig zorgen te maken.
Straks mag je producten ook niet meer aanprijzen met "zit nog garantie op, bon zit erbij" omdat garantie doorgaans ook formeel niet overdraagbaar is...
Aan het eind van de dag mogen we natuurlijk zelf bepalen wat verkocht mag worden in V&A en wat niet. Dat het mag wil niet automatisch zeggen dat wij het toestaan. ;)

Volgens mij ondervangen we de meeste bezwaren met deze toverformule:
quote:
Het verkopen van losse keys gewoon toestaan, mits ze van de levernacier doorverkocht mogen worden 'en in NL te activeren zijn zonder additionele hulpmiddelen.

zeef wijzigde deze reactie 29-05-2013 12:51 (9%)

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

quote:
zeef schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:49:
[...]
Volgens mij ondervangen we de meeste bezwaren met deze toverformule:
En wat is de formule met Steam Gifts (niet keys) dan en het oordeel over de verwijdering van mijn advertenties (staat hierboven)? Was dat dan terecht of niet? Want er staan ondertussen adverties die hetzelfde doen al weken op de V&A. Ik wil toch graag even duidelijk weten of dat mag of niet zodat mijn advertenties zometeen niet weer verwijdert (moeten) worden. Als iets niet mag dan doe ik dat gewoon niet maar ik wil dan wel even duidelijk weten dat dat niet mag en ergens verwacht ik dan toch ook dat dan voor iedereen geld.

• Arunia
quote:
Pheace schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:28:
[...]

Als je nou op zijn minst 1$ had betaalt dan had je die wel gehad :)

[...]
3 zelfs ;)
Dan moet ik nog zoeken hoe en waar

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

quote:
Arunia schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 13:26:
[...]

3 zelfs ;)
Dan moet ik nog zoeken hoe en waar
"Click here for your Steam keys." <-- in het midden van je redeem pagina :)

• Arunia
quote:
Pheace schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 13:29:
[...]

"Click here for your Steam keys." <-- in het midden van je redeem pagina :)
Haha, ik zie het net ja. Dom!
Thanks en we gaan weer verder ontopic. :P

• zeef
quote:
Pheace schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 13:13:
[...]

En wat is de formule met Steam Gifts (niet keys) dan en het oordeel over de verwijdering van mijn advertenties (staat hierboven)? Was dat dan terecht of niet? Want er staan ondertussen adverties die hetzelfde doen al weken op de V&A. Ik wil toch graag even duidelijk weten of dat mag of niet zodat mijn advertenties zometeen niet weer verwijdert (moeten) worden. Als iets niet mag dan doe ik dat gewoon niet maar ik wil dan wel even duidelijk weten dat dat niet mag en ergens verwacht ik dan toch ook dat dan voor iedereen geld.
Als die ook overdraagbaar zijn, dan voorzie ik straks geen probleem.

• Floppus
  • Laatst online: 18-02 23:48

Floppus

Adviseur

Customer Experience matters

Steam is heel duidelijk over het doorverkopen van gifts: dat is niet toegestaan.
https://support.steampowered.com/kb_article.php?p_faqid=549
quote:
May I sell gift subscriptions?

Steam Gift Purchases can not be sold. Attempting to sell a gift subscription is a violation of the Steam Subscriber Agreement and may result in your account being permanently disabled. You can trade gifts using our new Steam Trading system and can read more about that here.
Wat de wet zegt is zoals Zeef al zegt niet zo relevant. Aan het eind van de dag krijgen wij de klachten op ons dak als gekochte zaken geblokeerd worden. Niet anders dan als blijkt dat mensen MSDN licenties hebben doorverkocht.

Volgens de formule die Zeef aangeeft: het is dus niet toegestaan

Floppus wijzigde deze reactie 29-05-2013 13:38 (5%)

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Bedankt voor het duidelijke antwoord. Dan neem ik aan dat de advertenties op het V&A die dat nog wel doen simpelweg een resultaat zijn van trage moderatie danwel nog geen vermelding hebben.

Pheace wijzigde deze reactie 29-05-2013 13:45 (232%)

• zeef
Maak melding in het meldpunt en we pakken het middels de formule:
quote:
Het verkopen van losse keys gewoon toestaan, mits ze van de leverancier doorverkocht mogen worden 'en in NL te activeren zijn zonder additionele hulpmiddelen.
op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

quote:
Aan het eind van de dag krijgen wij de klachten op ons dak als gekochte zaken geblokeerd worden.
quote:
zeef schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 22:54:
Maak melding in het meldpunt en we pakken het middels de formule op.
Beetje omgekeerde wereld hier in dat opzicht omdat in de wereld van Steam game trades Steam keys juist gezien worden als ongelooflijk onbetrouwbaar en Steam gifts juist erg gewild zijn. Maar goed, dat is ook grotendeels vanwege het feit dat Steam gifts een trading systeem hebben waar equal trade mogelijk is en dus veiliger, iets wat met cash trades zoiezo niet van toepassing is in dit geval.

Ik begrijp de stance ook wel. Steam heeft expliciet in de regels staan dat Steam gifts niet verkocht mogen worden en over Steam keys hebben ze alleen gezegd dat Steam keys alleen van 'Supported resellers' gekocht moeten worden (GMG, Amazon, Gamersgate, GetloadedGo etc etc), maar goed dat zegt niet direct dat het niet mag om Steam keys te verkopen. (Vast simpelweg omdat het geen houdbare stance is)

• CykkVii
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 11-02 14:05
Toch vind ik het raar dat het niet toegestaan is. In principe mag je geen enkele game doorverkopen, maakt niet uit of het nou steam is of niet.

Om even uit mijn hoofd op te noemen, hier zijn websites die notabene door steam zelf zijn geverified voor trades met steam gifts voor écht geld.

http://www.tf2outpost.com
http://www.forums.sourceop.com
http://www.dispenser.tf

Waarom wilt tweakers dit niet? Ik vraag het mij écht af.

• ro-bbo
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 08-01 22:59
Ik snap niet dat er zo moeilijk wordt gedaan over de verkoop van Steam Gift keys, het mag niet maar wordt er actief of gecontroleerd?

Laat het risico over tussen de koper en verkoper, en als de licentie ineens is geblokkeerd dan moeten ze dat onderling maar oplossen.

• Satangel
quote:
CykkVii schreef op maandag 16 juni 2014 @ 22:06:
Toch vind ik het raar dat het niet toegestaan is. In principe mag je geen enkele game doorverkopen, maakt niet uit of het nou steam is of niet.

Om even uit mijn hoofd op te noemen, hier zijn websites die notabene door steam zelf zijn geverified voor trades met steam gifts voor écht geld.

http://www.tf2outpost.com
http://www.forums.sourceop.com
http://www.dispenser.tf

Waarom wilt tweakers dit niet? Ik vraag het mij écht af.
Ze willen gewoon het risico niet nemen. Zoals hierboven staat, in de Steam TOS staat dat je gifts NIET mag verkopen. NIET. Dus die andere sites die jij aanhaalt zijn fout bezig, zo simpel is het.
quote:
ro-bbo schreef op maandag 16 juni 2014 @ 23:09:
Ik snap niet dat er zo moeilijk wordt gedaan over de verkoop van Steam Gift keys, het mag niet maar wordt er actief of gecontroleerd?

Laat het risico over tussen de koper en verkoper, en als de licentie ineens is geblokkeerd dan moeten ze dat onderling maar oplossen.
Ja er wordt actief op gecontroleerd, heb zelf een maand ban gekregen vorig jaar voor dit.

• CykkVii
quote:
Satangel schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 11:45:
[...]

Ze willen gewoon het risico niet nemen. Zoals hierboven staat, in de Steam TOS staat dat je gifts NIET mag verkopen. NIET. Dus die andere sites die jij aanhaalt zijn fout bezig, zo simpel is het.

[...]

Ja er wordt actief op gecontroleerd, heb zelf een maand ban gekregen vorig jaar voor dit.
Het duidt ook aan dat steam absoluut niet checkt. Je kunt er gewoon op inloggen met je steam account. Ik snap het argument dat tweakers dit niet wil maar TF2outpost bestaat al jaren en heeft nog nóóit problemen gehad. Waarom zou een onbekende (voor steam) website wél gecheckt worden?

Het is geen risico dat Tweakers loopt, het is een feit dat steam omtrent het verkopen van gifts absoluut niet streng is.

• G4H
  • Registratie: mei 2010
  • Niet online
Ik ga mee met CykkVii.

TF2Outpost focust zich weliswaar meer op het ruilen van 'virtueel voor virtueel', maar ook daar kun je virtuele spullen voor echte, harde dollars/euro's verkopen. En er bestaan nog veel meer van dat soort sites, die allemaal de officiële Steam API gebruiken om dit te bewerkstelligen. Als Steam hier echt moeite mee zou hebben waren de API keys van de sites die dit mogelijk maken allang ingetrokken en waren er maatregelen getroffen.

Steam gedoogt dit dus gewoon. Zelfs na het lanceren van een eigen dienst waarbij virtuele spullen verkocht kunnen worden voor dollars die men uit kan geven in de Steam Store is er nog geen actie ondernomen tegen sites als TF2Outpost (concurrentie, in feite).

Dus: ja, in de voorwaarden staat wat anders, maar dat is puur om - mocht het zo ver komen - nog sterker te staan bij een gerechtelijk proces. En dat is er volgens mij (wat betreft deze materie) nog nooit geweest.

Het zou dan ook krampachtig zijn van Tweakers om zich wél aan de regels van Steam te houden, terwijl Steam ze zelf niet handhaaft. En uiteraard: zeef geeft aan dat het uiteindelijke besluit hierover bij Tweakers ligt. Maar zeg dan gewoon: 'we willen dit niet, klaar, punt', in plaats van het af te schuiven op de voorwaarden van Steam. :)

G4H wijzigde deze reactie 26-06-2014 02:05 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Satangel
Heb de indruk dat het nu toch toegelaten is? Ik heb al meermaals Steam advertenties gemeld, met links naar dit topic, en die worden elke keer afgehandeld binnen het uur. De advertenties in kwestie blijven echter gewoon staan, er wordt dus niet tegen opgetreden.

Dus, ofwel doet de ene mod het wel en de andere het niet, ofwel geven ze er gewoon niet meer om en laten ze het toe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D3nnisd
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 18:16
quote:
Satangel schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:34:
Heb de indruk dat het nu toch toegelaten is? Ik heb al meermaals Steam advertenties gemeld, met links naar dit topic, en die worden elke keer afgehandeld binnen het uur. De advertenties in kwestie blijven echter gewoon staan, er wordt dus niet tegen opgetreden.

Dus, ofwel doet de ene mod het wel en de andere het niet, ofwel geven ze er gewoon niet meer om en laten ze het toe.
Dit is per mod blijkbaar. ik geef ook vaker Handelaren aan(mensen die grote hoeveelheden opkopen en wederverkopen) maar die laten ze ook staan.

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

klopt, de ene verwijderd het wel en de ander weer niet.
Wel is het aanbod "steam" keys explosief gestegen en er zijn genoeg users die V&A alleen gebruiken om keys te handelen. D'r was er zelfs een die mij een verkeerd spel probeerde te verkopen (via DM) in gebrekkig nederlands, het is dat ik doorvroeg over de versie anders had ik mooi de verkeerde.
Jammer dat V&A steeds meer een markplaats is geworden ipv een plek voor de echte users.

39

• theJB
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 11-02 16:14
Ik heb inderdaad gisteren nog een ad met steam key gemeld en deze blijft na afhandelen gewoon staan, als dit nu wel weer mag is het wel handig dit ook duidelijk in de regels te vermelden want zo is het nogal ondoorzichtig.

• zeef
Guys, ook de V&A admins hebben soms behoefte aan vrije tijd. Het is vrijwilligerswerk he. :) Volgens mij is alles nu afgehandeld.

zeef wijzigde deze reactie 14-07-2014 11:25 (15%)

• VECTOR ®
  • Niet online

VECTOR ®

RYZEN 9 3900X + 64GB

quote:
E-Jungle schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:22:
Ik heb inderdaad gisteren nog een ad met steam key gemeld en deze blijft na afhandelen gewoon staan, als dit nu wel weer mag is het wel handig dit ook duidelijk in de regels te vermelden want zo is het nogal ondoorzichtig.
Ook ik heb er vandaag 1 gemeld en deze staat er dus ook nog gewoon....

V&A aangeboden: [STEAM KEY - PC] Tropico Trilogy (1, 2, 3 en 3: Absolute Power dlc)

VECTOR ® wijzigde deze reactie 14-07-2014 17:55 (19%)

Ryzen 9 3900X | ASUS Rog Strix X570-F GAMING | ASUS Radeon RX580 8GB OC | Corsair Crystal 570X RGB | AOC Q3279VWF | Logitech Z623 | Corsair CMK64GX4M43000C15 | Corsair RM 750i | Corsair Force MP600 1 TB | Corsair Strafe RGB | W10 Pro |

• zeef
We kijken naar het meldpunt, alleen niet elke 5 minuten....

• VECTOR ®
  • Niet online

VECTOR ®

RYZEN 9 3900X + 64GB

quote:
zeef schreef op maandag 14 juli 2014 @ 18:14:
We kijken naar het meldpunt, alleen niet elke 5 minuten....
_/-\o_ Top!

Ryzen 9 3900X | ASUS Rog Strix X570-F GAMING | ASUS Radeon RX580 8GB OC | Corsair Crystal 570X RGB | AOC Q3279VWF | Logitech Z623 | Corsair CMK64GX4M43000C15 | Corsair RM 750i | Corsair Force MP600 1 TB | Corsair Strafe RGB | W10 Pro |

• ro-bbo
Applaus _/-\o_

Ik vind het een beetje kinderachtig om nu iedereen die een key verkoopt aan te geven.
quote:

• VECTOR ®
  • Niet online

VECTOR ®

RYZEN 9 3900X + 64GB

quote:
ro-bbo schreef op maandag 14 juli 2014 @ 20:25:
Applaus _/-\o_

Ik vind het een beetje kinderachtig om nu iedereen die een key verkoopt aan te geven.

[...]
Ik niet 8) c

• zeef
Of we gaan gewoon helemaal stoppen met keys. Dat is wel een optie die we nu serieus overwegen.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Goede keuze, volgens de policy van V&A zijn resellers en handelaren niet toegestaan. Het aanbod steam keys wat sommige aanbieden is absurd en overduidelijk handel.

39

• Ragdoll
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online

Ragdoll

excommunicado

quote:
Fietsbel schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 13:09:
Goede keuze, volgens de policy van V&A zijn resellers en handelaren niet toegestaan. Het aanbod steam keys wat sommige aanbieden is absurd en overduidelijk handel.
Dit gaat dan over een algeheel verbod op gamekeys, dan kunnen er alleen nog games vekocht worden in combinatie met de originele CD, DVD of Blu Ray DVD.

• CykkVii
Ik snap niet waarom er zo veel commotie over is en waarom mensen zich werkelijk inzetten om keys te "bannen". Er zit voor deze mensen niks in, het levert hun zelf geen profijt en ook geen verlies.

Gewoon een beetje jammer dat er mensen zijn die zo zijn. Advertenties van PS4's die tegen absurd hoge prijzen aangeboden werden waren dus niet erg, maar extra voordelig een spelletje van steam kunnen scoren zorgt wel voor dit soort ongein?

• Ragdoll
  • Niet online

Ragdoll

excommunicado

Die commotie waar je het over hebt, die hebben jullie zelf veroorzaakt.

Er staat duidelijk in de TOS van Steam dat Steam gifts niet mogen worden doorverkocht. Aangezien wij geen platform bieden om dergelijke regelementen te omzeilen staan wij de verkoop van Steam gifts dan ook niet toe. (ondanks dat Steam hier niet actief op controleert, deze discussie staat hier dan ook volledig buiten)
quote:
Advertenties van PS4's die tegen absurd hoge prijzen aangeboden werden waren dus niet erg
Deze vergelijking die je nu maakt gaat volledig mank, iedereen mag voor zichzelf een vraagprijs bepalen, dat heet vraag en aanbod. Maar hierbij worden er geen regelementen overtreden, die zijn opgesteld door de service aanbieder.

Aangezien wij geen honderden advertenties kunnen controleren op Steam gift keys, is het voor ons niet mogelijk om deze actief te weren uit de vraag en aanbod, terwijl er genoeg mensen zich niet aan de regels kunnen/willen houden.

Aangezien het blijkbaar op deze manier moet, is bij ons de vraag opgekomen om gewoon alle gamekeys te weren, dit is iets wat jullie er zelf naar gemaakt hebben.

• ro-bbo
Dit is gewoon dikke onzin om alle keys te gaan weren, ik heb hier ook bijvoorbeeld een battlefield 4 key via origin gekocht voor 20 euro dus hiermee heb ik 40 euro bespaard terwijl dit gewoon is toegestaan. Dus omdat er een paar handelaren tussen zitten wordt iedereen gestraft? En wie is 'jullie', het juiste woord moet 'jullie handelaren' zijn want dit komt een beetje raar over.

• Ragdoll
  • Niet online

Ragdoll

excommunicado

quote:
ro-bbo schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 17:17:
Dit is gewoon dikke onzin om alle keys te gaan weren, ik heb hier ook bijvoorbeeld een battlefield 4 key via origin gekocht voor 20 euro dus hiermee heb ik 40 euro bespaard terwijl dit gewoon is toegestaan. Dus omdat er een paar handelaren tussen zitten wordt iedereen gestraft? En wie is 'jullie', het juiste woord moet 'jullie handelaren' zijn want dit komt een beetje raar over.
Handel in gamekeys is sowieso al verboden, het probleem is dat er een behoorlijk aantal users zich niet aan de regels kunnen/willen houden. Vervolgens worden deze users erop aangesproken en dan komen de argumenten dat heel de vraag en aanbod vol staat met deze gamekeys, aangezien wij niet elke gamekey advertentie kunnen controleren op Steam gift keys dan moet het maar op de harde manier en worden straks misschien wel alle gamekeys verboden.

• CykkVii
quote:
Ragdoll schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 16:56:
Die commotie waar je het over hebt, die hebben jullie zelf veroorzaakt.

Er staat duidelijk in de TOS van Steam dat Steam gifts niet mogen worden doorverkocht. Aangezien wij geen platform bieden om dergelijke regelementen te omzeilen staan wij de verkoop van Steam gifts dan ook niet toe. (ondanks dat Steam hier niet actief op controleert, deze discussie staat hier dan ook volledig buiten)

[...]

Deze vergelijking die je nu maakt gaat volledig mank, iedereen mag voor zichzelf een vraagprijs bepalen, dat heet vraag en aanbod. Maar hierbij worden er geen regelementen overtreden, die zijn opgesteld door de service aanbieder.
Volledig mank, niet bepaald. Mensen kochten massaal ps4's in, meerdere exemplaren om ze te verkopen met dikke winst. Met steam keys heb je niet bepaald veel winst. Maar ach, ik iemand die er zwaar tegen is zal zich waarschijnlijk niet echt goed in kunnen leven bij de mensen die steam keys verkopen.

Daarnaast verkoop ik geen steam gifts.

• Ragdoll
  • Niet online

Ragdoll

excommunicado

quote:
CykkVii schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 17:35:
[...]

Volledig mank, niet bepaald. Mensen kochten massaal ps4's in, meerdere exemplaren om ze te verkopen met dikke winst. Met steam keys heb je niet bepaald veel winst. Maar ach, ik iemand die er zwaar tegen is zal zich waarschijnlijk niet echt goed in kunnen leven bij de mensen die steam keys verkopen.

Daarnaast verkoop ik geen steam gifts.
Je vergelijking gaat wel compleet mank, deze discussie is over het niet toestaan van Steam gift keys omdat Steam dit heeft opgenomen in de TOS. Wat heeft de verkoop van de Playstation 4 hiermee van doen?

Het gaat er niet om dat er geld verdient word of niet, het gaat om het niet toestaan door Steam.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Goed voorbeeld van Steam key spam is de volgende user: http://tweakers.net/aanbod/user/175951/ , een geweldig totaal van 81!!!! actieve advertenties.

39

• VECTOR ®
  • Niet online

VECTOR ®

RYZEN 9 3900X + 64GB

http://tweakers.net/aanbod/user/587495/ Tsja ..... Steam...

VECTOR ® wijzigde deze reactie 16-07-2014 15:05 (7%)

• rikadoo
  • Registratie: oktober 2007
  • Niet online
Zo lijkt het idd op een handelaar als je ineens 30 keys verkoopt, maar als iemand een keer een enkele key verkoopt, zie het probleem ook niet. Mja heb er niets over te zeggen.

AMD Ryzen 7 3700x | Kraken X62 AIO | Asrock x570 Steel Legend | 16GB Corsair DDR4-3200MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Inno3D GeForce RTX 2080 | 1x 6TB | 2x LG 27UD59-B Zwart

• ro-bbo
We kunnen beter alles verbieden, je mag nu geen 10 keys verkopen maar 10 videokaarten, smartphones, computers, laptops, consoles, luidsprekers en alle andere producten zijn blijkbaar geen probleem.

Kijk 80 advertenties snap ik nog wel (ook al erger ik me er niet aan) maar individuele verkoop zou gewoon moeten kunnen aangezien er niet op wordt gecontroleerd. Jullie kunnen bijvoorbeeld ook een limit instellen op games want het is dus blijkbaar wel toegestaan om hetzelfde aantal games fysiek te verkopen.

Ik heb bij redelijk wat mensen via V&A diverse producten gekocht en ik schat dat 30% echt in aanmerking kwam om als handelaar bestempeld te worden.

ro-bbo wijzigde deze reactie 16-07-2014 15:48 (12%)

• Madstorm
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 31-12-2019

Madstorm

Derping all the way!

quote:
quote:
Fietsbel schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 01:47:
Goed voorbeeld van Steam key spam is de volgende user: http://tweakers.net/aanbod/user/175951/ , een geweldig totaal van 81!!!! actieve advertenties.
Ook asociaal hoeveel ze vragen voor sommige spellen.. Left for Dead 2, 12 euro 8)7
Users zoals dit vind ik inderdaad wat te ver gaan, maar een keer een key of 2 verkopen zou ik verder geen problemen vinden. Ik verkoop het zelf niet, maar koop heel af en toe wel eens een key.

I'm an Ironman!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

quote:
ro-bbo schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 15:45:
We kunnen beter alles verbieden, je mag nu geen 10 keys verkopen maar 10 videokaarten, smartphones, computers, laptops, consoles, luidsprekers en alle andere producten zijn blijkbaar geen probleem.

Kijk 80 advertenties snap ik nog wel (ook al erger ik me er niet aan) maar individuele verkoop zou gewoon moeten kunnen aangezien er niet op wordt gecontroleerd. Jullie kunnen bijvoorbeeld ook een limit instellen op games want het is dus blijkbaar wel toegestaan om hetzelfde aantal games fysiek te verkopen.

Ik heb bij redelijk wat mensen via V&A diverse producten gekocht en ik schat dat 30% echt in aanmerking kwam om als handelaar bestempeld te worden.
Het is allemaal niet zo zwart wit als je doet voorkomen. 10 keys is iets anders dan 80 keys. Iemand die 1 console met winst verkoopt is iets anders dan ze structureel te verkopen.
Dat 30% handelaren zijn, daar kan ik geen uitspraken over doen. Ik heb geen echte gegevens daarover. Hint.
Tuurlijk kun je een idee hebben maar zomaar iets roepen is niet sterk.
Ja, er zijn genoeg handelaren actief op V&A. De meeste vallen niet op, maar er zijn een paar users waar de handel vanaf druipt en overduidelijk is, maar om een of andere reden toch worden toegelaten. Er is absoluut een stuk inconsistent beleid in V&A. Echter, het zijn mensen dat de advertenties beoordelen. Als we dan toch kritisch zijn, heel veel gemelde advertenties zijn vaak binnen het uur opgelost, zelfs midden in de nacht.

39

• Ragdoll
  • Niet online

Ragdoll

excommunicado

quote:
Fietsbel schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:47:
[...]

heel veel gemelde advertenties zijn vaak binnen het uur opgelost, zelfs midden in de nacht.
Het ligt er maar net aan wie er op dat moment online is. Wij kunnen niet elke advertentie die word geplaatst bekijken of deze zich aan de regels houd. Wij zijn afhankelijk van jullie meldingen.

• Satangel
quote:
Ragdoll schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:04:
[...]

Het ligt er maar net aan wie er op dat moment online is. Wij kunnen niet elke advertentie die word geplaatst bekijken of deze zich aan de regels houd. Wij zijn afhankelijk van jullie meldingen.
Wel ik wil gerust wat advertenties melden, als ik zeker ben dat ze correct worden opgevolgd (verwijderd in het geval van Steam). De vorige keren, zie ook mijn vorige post hier, was dat niet het geval. Na 1 uur krijg ik de melding dat het afgehandeld was, de mod was blijkbaar niet op de hoogte dat Steam gifts niet toegelaten zijn.

• Ragdoll
  • Niet online

Ragdoll

excommunicado

quote:
Satangel schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:00:
[...]

Wel ik wil gerust wat advertenties melden, als ik zeker ben dat ze correct worden opgevolgd (verwijderd in het geval van Steam). De vorige keren, zie ook mijn vorige post hier, was dat niet het geval. Na 1 uur krijg ik de melding dat het afgehandeld was, de mod was blijkbaar niet op de hoogte dat Steam gifts niet toegelaten zijn.
Er is veel onduidelijkheid en we zijn bezig om een passende oplossing te vinden voor dit probleem.

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
quote:
zeef schreef op maandag 14 juli 2014 @ 21:31:
Of we gaan gewoon helemaal stoppen met keys. Dat is wel een optie die we nu serieus overwegen.
Omdat ik opeens een eigen topic voorbij zag komen toch even reageren. Weet je, ik zou het snappen. Ik had gehoopt dat het gewoon 'leuk' kon blijven, blijkbaar kan het dat na een paar jaar niet. Ik merk zelf dat ik alle Steam-key ads gewoon oversla, bijna altijd zijn ze (veel) duurder dan als je ze gewoon direct zelf koopt. En ik heb niks tegen handelsgeest maar ik vind het niet bij een communitygeest horen om goedkope keys maar met dikke winst te verkopen (dik is relatief ;)).

Steam zelf treft overigens ook wel enige blaam. Zo'n 4-pack aanbieden is leuk maar je weet dat mensen die games door willen verkopen. Maak daar dan ook wat voor en ga niet zeggen 'nee nee, je mag ze alleen giften'.

Alvast vooruitlopend op maatregelen, het linken van een Steam-profile/inventory in je signature gaan we niet te moeilijk over doen toch?

• Ragdoll
  • Niet online

Ragdoll

excommunicado

quote:
IceStorm schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:06:
[...]

Omdat ik opeens een eigen topic voorbij zag komen toch even reageren. Weet je, ik zou het snappen. Ik had gehoopt dat het gewoon 'leuk' kon blijven, blijkbaar kan het dat na een paar jaar niet. Ik merk zelf dat ik alle Steam-key ads gewoon oversla, bijna altijd zijn ze (veel) duurder dan als je ze gewoon direct zelf koopt. En ik heb niks tegen handelsgeest maar ik vind het niet bij een communitygeest horen om goedkope keys maar met dikke winst te verkopen (dik is relatief ;)).

Steam zelf treft overigens ook wel enige blaam. Zo'n 4-pack aanbieden is leuk maar je weet dat mensen die games door willen verkopen. Maak daar dan ook wat voor en ga niet zeggen 'nee nee, je mag ze alleen giften'.

Alvast vooruitlopend op maatregelen, het linken van een Steam-profile/inventory in je signature gaan we niet te moeilijk over doen toch?
Op dit moment zijn wij bezig om een passende oplossing voor iedereen te vinden. Het links naar Steam-profile staat hier volledig buiten. Dit zal dan ook nooit verboden worden.

• enchion
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
Waarom het niet alleen toestaan op het forum.

Maw alleen keys aan laten bieden in de forumtopics van het betreffende spel, dan is het voor meesten meteen duidelijk dat er bv een humble actie is (die bv in de topicwarning gegeven kan worden.)
Dit zou de handelaar limiteren omdat hij meer moet zoeken/werk doen.

Daarbij alleen goedkeuring geven om de financiele transactie via Steam te laten verlopen dmv steamcredit door een steamtradingcard van de verkoper te kopen voor dat bedrag.

Mijn vraag is waarom dit via Tweakers verkocht moet worden, terwijl Steam zelf middelen heeft om je keys aan de man te slijten.
(het is toch niet alsof je een steamkey op origin kan gebruiken.)

Verder is winst maken op Humble-keys onsportief, maar niet illegaal, je kan mensen/bedrijven/winkels niet verplichten een laagste-prijs-garantie te hanteren.
Maw tijdens bundle-sale krijg je het spel goedkoper vanuit de bundle-site, en na de actie krijg je hem goedkoper via de verkoper op tweakers/marktplaats.

How do you save a random generator ?

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Nog een overduidelijke handelaar: http://tweakers.net/aanbod/user/534600/
En deze is van 81 naar 88 advertenties gegaan: http://tweakers.net/aanbod/user/175951/

39

• zeef
quote:
enchion schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 16:13:
Waarom het niet alleen toestaan op het forum.

Maw alleen keys aan laten bieden in de forumtopics van het betreffende spel, dan is het voor meesten meteen duidelijk dat er bv een humble actie is (die bv in de topicwarning gegeven kan worden.)
Dit zou de handelaar limiteren omdat hij meer moet zoeken/werk doen.

Daarbij alleen goedkeuring geven om de financiele transactie via Steam te laten verlopen dmv steamcredit door een steamtradingcard van de verkoper te kopen voor dat bedrag.

Mijn vraag is waarom dit via Tweakers verkocht moet worden, terwijl Steam zelf middelen heeft om je keys aan de man te slijten.
(het is toch niet alsof je een steamkey op origin kan gebruiken.)

Verder is winst maken op Humble-keys onsportief, maar niet illegaal, je kan mensen/bedrijven/winkels niet verplichten een laagste-prijs-garantie te hanteren.
Maw tijdens bundle-sale krijg je het spel goedkoper vanuit de bundle-site, en na de actie krijg je hem goedkoper via de verkoper op tweakers/marktplaats.
Handel op het forum is een absolute no-go. De enige plek voor handel is V&A. We maken alleen voor zonnepanelen een uitzondering, omdat er (nog) geen categorie voor is.

We zijn op dit moment aan het evalueren, maar als het zo gaat zoals in dit topic, dan verwacht ik een verbod per 1 augustus. Er wordt zo ontzettend kinderachtig gedaan, sommige dagen is meer dan de helft van het aantal meldingen over de een of andere key. Daar zijn we helemaal klaar mee. Dus of nu heel snel volwassen gaan doen en gewoon aan de regels houden, of het feest is volgende week definitef voorbij.

• D3nnisd
quote:
zeef schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 18:35:

We zijn op dit moment aan het evalueren, maar als het zo gaat zoals in dit topic, dan verwacht ik een verbod per 1 augustus. Er wordt zo ontzettend kinderachtig gedaan, sommige dagen is meer dan de helft van het aantal meldingen over de een of andere key. Daar zijn we helemaal klaar mee. Dus of nu heel snel volwassen gaan doen en gewoon aan de regels houden, of het feest is volgende week definitef voorbij.
laat het feest lekker voorbij zijn!

wordt er moe van.

• CykkVii
Dan is de vraag wie er nou kinderachtig aan het doen is. Want ik denk zelf dat het kinderachtiger is om iedere keer als je een steam key aangeboden ziet worden dat te melden dan het maar gewoon te laten gaan.

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Virtualisatie Dictator

quote:
enchion schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 16:13:
Je vergeet voor het gemak even dat het doorverkopen van Humble Bundle keys volgens de voorwaarden van de leverancier niet toegestaan is. Humble Bundle keys zijn "for personal use only".

Zie https://support.humblebun...-I-sell-give-away-my-keys-

Microkid wijzigde deze reactie 23-07-2014 07:18 (7%)

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Bron
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 18-09-2019
quote:
CykkVii schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 19:22:
Dan is de vraag wie er nou kinderachtig aan het doen is. Want ik denk zelf dat het kinderachtiger is om iedere keer als je een steam key aangeboden ziet worden dat te melden dan het maar gewoon te laten gaan.
Ik zeg, degene die met winst massaal cd keys probeert door te verkopen (Terwijl ze elders goedkoper en met snellere levering te krijgen zijn) en er over gaat klagen wanneer mensen er op wijzen dat het tegen de regels is.

Mensen ergeren zich er nou eenmaal aan, constant lijsten steam keys tegen moeten komen die niet eens goedkoper zijn.
Eens verkopen wanneer je er 1 over hebt zal niemand wat uitmaken. Maar wel wanneer het duidelijk een handeltje is. Wijs ze dan door naar de website als het zo goed bedoeld is.

• redbullet
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 13-02 00:19
quote:
Microkid schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 07:11:
[...]

Je vergeet voor het gemak even dat het doorverkopen van Humble Bundle keys volgens de voorwaarden van de leverancier niet toegestaan is. Humble Bundle keys zijn "for personal use only".

wel jammer als je een bundle koopt en 1 spel niet hoeft

• ro-bbo
quote:
redbullet schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:50:
[...]

wel jammer als je een bundle koopt en 1 spel niet hoeft
Zoals ik het nu begrepen heb blijft het verkopen van keys toegestaan mits er niet meer geklaagd wordt door bepaalde users omdat iemand te veel keys verkoopt. (1 augustus deadline)

Nu hopen dat die handelaren wegblijven en dat de klagers minder gaan klagen ;)

• Ragdoll
  • Niet online

Ragdoll

excommunicado

quote:
ro-bbo schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:32:
[...]

Zoals ik het nu begrepen heb blijft het verkopen van keys toegestaan mits er niet meer geklaagd wordt door bepaalde users omdat iemand te veel keys verkoopt. (1 augustus deadline)

Maar nog steeds niet uit de Humble Bundle.

• redbullet
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 13-02 00:19
dan is de vraag hoe weten jullie of het uit de humble bundle komt?

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

quote:
ro-bbo schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:32:
[...]

Handel op V&A zal er altijd zijn, dat kun je niet 100% uitsluiten. Dat wil tweakers.net ook niet want dat kost bezoekers. Echter is er een groep die V&A puur gebruiken voor handel en eigen bejag maar verder geen bijdrage leveren aan de rest van de site. Kleine zolderkamerhandel en af en toe iemand die wat verkoopt kan prima en daar zul je niemand over horen klagen. Maar het gaat juist om het gedeelte wat (imho) over de schreef gaat, dwz de users die 88 spellen aanbieden, users die mensen actief benaderen om keys te verkopen en dergelijk overduidelijke pure handel.

Waarom klagen? V&A zou geen platform moeten zijn voor pure handel. Dat maakt T.net zelf ook duidelijk in de voorwaarden, maar heeft een groot grijs gebied waar grettig misbruik van wordt gemaakt. Het verloederd de kwaliteit van V&A. Tegelijkertijd wil t.net dat juist voorkomen omdat het zich niet als dumpplek/marktplaats wil profileren. Maar, met de hoeveelheid (steam) keys of rotzooi producten, gaat het er wel snel naar toe. Je moet eerst hele lijsten door voor je echt kan vinden wat je zoekt (lang leve de filters). Vaak zijn dat ook de gebruikers die alleen V&A gebruiken, maar verder geen activiteit hebben.

V&A werkt net zoals het forum, regulieren, maar zolang t.net een groot grijs gebied heeft en soms inconsistent te werk gaat is het voor gebruikers ook onduidelijk wat wel en wat niet mag.
De ene keer wordt een advertentie wel verwijderd, denk aan goedkope Windows/Office keys, maar 88 advertenties om spellen te verkopen laten ze weer toe.
Het verduidelijken/aanscherpen van de moderatieregels kan iedereen hierin helpen.

39

• enchion
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
quote:
Microkid schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 07:11:
[...]

"Als je mijn steamtradingcard koopt voor 4 euro krijg je gratis X-spel als gift erbij."

Maw ik weet ook wel wat de officiele regels zijn maar iedereen weet ook dat die als de verkoper het niet in dezelfde maand als de bundle verkoopt totaal onhandhaafbaar/onrealistisch zijn.

Dus zal je in mijn opinie als site naar de "paar misbruikers" moeten luisteren en dus alles platleggen wat gamekey verkoop, of naar de lieve/aardige/hobby gebruikers als meerderheid luisteren en het gewoon open laten en het misbruik voor lief nemen.

Eigenlijk is het aan HumbleBundle (of andere bundle site) in combintie met Steam om je gekochte spellen automatisch als gift op je Steamaccount te gooien waardoor je hem alleen via Steam zou kunnen traden, wat imho de enige logische langetermijn optie is.

How do you save a random generator ?

• VECTOR ®
  • Niet online

VECTOR ®

RYZEN 9 3900X + 64GB

quote:
CykkVii schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 19:22:
http://tweakers.net/aanbod/cat/user/461280

Tsja, dit is natuurlijk gewoon "handel" :? Dus wat is er nu kinderachtig?

VECTOR ® wijzigde deze reactie 23-07-2014 19:04 (3%)

• ro-bbo
quote:
Alcyone schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:03:
[...]

http://tweakers.net/aanbod/cat/user/461280

Tsja, dit is natuurlijk gewoon "handel" :? Dus wat is er nu kinderachtig?
Het is kinderachtig om iedereen te rapporteren die een game key verkoopt, ik vind het overigens niet kinderachtig als er bijvoorbeeld een user met 40 keys wordt aangegeven.

Het probleem is nu dat een aantal Tweakers elke user die een game key verkoopt hem of haar aan te geven en dit kost de moderators gewoon te veel tijd :/

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

quote:
ro-bbo schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 20:41:
[...]

... kinderachtig om iedereen te rapporteren die een game key verkoopt, ....

Het probleem is nu dat een aantal Tweakers elke user die een game key verkoopt hem of haar aan te geven en dit kost de moderators gewoon te veel tijd :/
^^ kun je dat ook onderbouwen of zijn dat je eigen aannames , want ik zie dat niet terug in dit topic.

39

• rikadoo
  • Registratie: oktober 2007
  • Niet online
Lijkt me heel duidelijk, als iemand 30 keys verkoopt dan lijkt het idd een handelaar (maakt mij niets uit, maar het mag officieel niet. Dus snap het punt.), maar als iemand 1 of 2 keer een key verkoopt zie ik het probleem niet.

AMD Ryzen 7 3700x | Kraken X62 AIO | Asrock x570 Steel Legend | 16GB Corsair DDR4-3200MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Inno3D GeForce RTX 2080 | 1x 6TB | 2x LG 27UD59-B Zwart

• zeef
Er zijn een paar mensen bezig om zowat elke advertentie met een key te rapporteren. Dat kost ons bakken met tijd. Dus of we gaan met z'n allen weer normaal doen, en alleen misstanden rapporteren in plaats van dat kinderachtige gedoe. Of wij stoppen met keys. Want wij kunnen niet de misbruik meldingen ongezien weggooien, want er zal maar net een oplichter tussenzitten. at is de Catch22 waar we nu in verblijven.

Nee, ik ga geen namen noemen. We zullen er samen uit moeten komen.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Er spelen eigenlijk 2 dingen, de hoeveelheid meldingen en het grijze gebied van handel.
Veel meldingen komen door het aantal advertenties welke opgevat worden als handel. Minder handel advertenties = minder meldingen. Maar niet elke advertentie is handel, zoals blijkbaar nu wel wordt aangegeven en jullie er hinder van ondervinden.

Zeef ik weet niet hoe jullie de meldingen zien in de back end, of hoe dat wordt weergegeven, maar ik heb de volgende suggestie. Is het wellicht een idee om een Categorie melding toe te voegen bij het rapporteren van een advertentie? b.v. met de keuze "vermoeden van oplichting" "dubbele advertentie" "handel" etc.

Op die manier worden de meldingen gefilterd en kan er een prioriteit aan gekoppeld worden. Dit kun je weer op een overzichtelijk manier weergeven in jullie backend en zo de beschikbare mensen gerichter te werk laten gaan.

Of wellicht een maximaal aantal advertenties per product categorie? (al kun je dat weer omzeilen met meedere accounts of de producten in een andere categorie plaatsen)

Bovenstaande is een brainfart, gewoon om mee te denken om het probleem op te lossen.

Fietsbel wijzigde deze reactie 23-07-2014 23:18 (38%)

39

• zeef
De kwaadwillenden lezen ook mee, ik hoop dat je begrijpt dat ik over dit deel van onze backend geen uitspraken ga doen. Maar daar gaat het niet om. Het gaat om de manier waarop we met elkaar willen omgaan. :)

• The_Zohan
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 19-02 22:58
quote:
zeef schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:50:
Er zijn een paar mensen bezig om zowat elke advertentie met een key te rapporteren. Dat kost ons bakken met tijd. Dus of we gaan met z'n allen weer normaal doen, en alleen misstanden rapporteren in plaats van dat kinderachtige gedoe. Of wij stoppen met keys. Want wij kunnen niet de misbruik meldingen ongezien weggooien, want er zal maar net een oplichter tussenzitten. at is de Catch22 waar we nu in verblijven.
Ik snap het probleem. Wat ik echter niet snap is waarom er een regel is gemaakt die niet wordt uitgevoerd? Óf het is toegestaan te handelen, en dan kan de regel weg, óf het is niet toegestaan, en dan kunnen de advertenties verwijderd worden zoals ze gemeld zijn.
Er zijn eerder al verschillende users als voorbeeld genoemd die duidelijk aan het handelen waren. Een regel als 'maximaal 5 verschillende advertenties voor games op een bepaald moment door dezelfde user' lost zoiets snel op.

De manier van oplossen van klachten voelt wel een beetje als willekeur aan. Ik mag sinds januari geen games meer verkopen op tweakers om deze redenen, terwijl dat bij anderen de advertentie niet eens gedelete worden...
quote:
Fietsbel schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 23:02:
Bovenstaande is een brainfart, gewoon om mee te denken om het probleem op te lossen.
Dat klinkt als een goed idee. Dan kan er alsnog Ctrl+A op alle handel meldingen en dan kunnen die er ineens uit..

offtopic: Ipad voor 20 eurotjes? Klinkt als een goeie deal :P

• ro-bbo
quote:
Fietsbel schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:09:
[...]

^^ kun je dat ook onderbouwen of zijn dat je eigen aannames , want ik zie dat niet terug in dit topic.
Hier heb je het antwoord ;)

Ik citeer "Er zijn een paar mensen bezig om zowat elke advertentie met een key te rapporteren. Dat kost ons bakken met tijd"

• Madstorm
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 31-12-2019

Madstorm

Derping all the way!

Het is toch wel duidelijk wanneer het om een handelaar gaat, of wanneer het om een user gaat die een key over heeft? Daar kan toch gewoon onderscheidt in gemaakt worden? Mensen met 10 - 100 Steam keys advertenties vind ik persoonlijk al te ver gaan. Dan lijkt het me makkelijk om hier een dergelijke time-out/waarschuwing/ban voor te geven.
Hetzelfde geld voor de 'zeikerds' die elke advertentie report ook al is het een gebruiker die één key te koop heeft staan. Geef ze een time out/waarschuwing, blijven ze dit doen dan gewoon een ban.

Of ben ik nu te streng? :9

I'm an Ironman!

• ro-bbo
quote:
Madstorm schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 12:00:
Het is toch wel duidelijk wanneer het om een handelaar gaat, of wanneer het om een user gaat die een key over heeft? Daar kan toch gewoon onderscheidt in gemaakt worden? Mensen met 10 - 100 Steam keys advertenties vind ik persoonlijk al te ver gaan. Dan lijkt het me makkelijk om hier een dergelijke time-out/waarschuwing/ban voor te geven.
Hetzelfde geld voor de 'zeikerds' die elke advertentie report ook al is het een gebruiker die één key te koop heeft staan. Geef ze een time out/waarschuwing, blijven ze dit doen dan gewoon een ban.

Of ben ik nu te streng? :9
Ben het met je eens, ik vind dat iemand gewoon maximaal 5 tot 10 games tegelijk mag verkopen maar natuurlijk wel een uitzondering voor de mensen die hun oude console verkopen en met een pakket games zitten.

De 'zeikers ' moeten ook aangepakt worden, eerst bijvoorbeeld met een waarschuwing en daarna eventueel een tijdelijke ban.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

quote:
Fietsbel schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 18:27:
Nog een overduidelijke handelaar: http://tweakers.net/aanbod/user/534600/
En deze is van 81 naar 88 advertenties gegaan: http://tweakers.net/aanbod/user/175951/
De user met 88 advertenties is naar 139 active advertenties gegaan.
Valt dit nog steeds niet onder handel? :?

39

• D3nnisd
Is dit dan ook "normaal "?
gallery: issam1985

Deze user had ruim 100 ads.. nu weer 7 ofzo met keys....

• Vedrano
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 29-01 09:12
Wat grappig, zie dat ik een handelaar ben geworden in me 9 jaar dat ik op GOT zit :)

Terwijl alle fysieke en downloadbare spellen die ik aanbiedt 200% legaal zijn, via me werk besteld wat gewoon mag, zij krijgen kortingen er op en mogen het weggeven, verkopen of door de plee spoelen als ze willen. Dan komen we op het mooie woordje handel, wie verdient aan wat? Nou heel simpel, amper tot niks.

Ik/me werk mogen onbeperkt kopen voor ons zelf, partners of wie het ook wilt. Korting krijgen we standaard en als men het bij mij koopt, betaalt die de prijs die Steam, Origin of de disk(ex verzending) bedrijf er voor vraagt en niks illegaals aan. 90% van alles wat ons netwerk/bedrijf met korting koopt gaat naar de partners op youtube/websites. Het bedrijf verdient aan reclameinkomsten en verdient zo alle aankopen terug. 98% van gekochte games blijft intern en max 2% word extern aangeboden, afhankelijk van het spel/maker/korting is de prijs van elk spel dus anders, maar de prijs is de prijs die het bedrijf betaald en ik het gewoon aan jou doorstuur, due je koopt principe via mij met korting alleen.

Als ik handel wil ga ik wel op marktplaats :) waar het miljoenenpubliek zit en shit verkopen, ik lever korting en krijg er een jaarlijkse provisie op, en ik kan je zeggen wil je daar op verdienen moet je in de 100den aankopen/verkopen doen, kom ik aan met me 15/20 die ik in afgelopen maanden aan mensen heb verkocht, online & fysieke disks. Na dat alle kosten worden afgetrokken heb ik niet eens genoeg voor een mc flurry, en dat is handel? haha laat me niet lachen zeg :) Ik verdien me geld me me echte baan, youtube inkomsten van me eigen kanaal + met het bewerken van filmpjes voor het bedrijf/netwerk en hun site/channels, dat is mijn inkomen en handel wat niks met GOT te maken heeft.

Als ik nou 100den keys of games afnam voor mezelf elk maand, dan kan er gesproken worden over misbruik van goodwill, maar ik heb niks voor mezelf of op voorraad, elk x als men iets bestelt doe ik het in naam van de koper voor hun, zij betalen mij en met het zelfde geld betaal ik het spel voor hun en lever het aan hun. We leven in 2014 dus digitale versies hebben vaak de voorkeur omdat men niet wilt wachten, fysieke spellen kunnen ook alleen moet je geduld hebben met wachten + verzendkosten.

Handel, laat me niet lachen, ik zou eerder fooi horen te vragen voor de service en moeite die ik doe pff.

• rob_erwt
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 19-02 13:13

rob_erwt

What does this button do?

Even op persoonlijke titel, maar als jij keys met korting koopt en voor de gewone prijs doorverkoopt verdien je er dus geld aan. Dat lijkt mij een redelijk omschrijving van 'handel'...

en gebruik in vredesnaam 'mijn' of 'm'n'... 'Me' is GEEN bezittelijk voornaamwoord...

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• Vedrano
Zucht, mensen lezen weer niet.

Als je goed had gelezen ipv te huilen over mijn of m'n dan kon je duidelijk zien dat het om de prijs gaat die met de legale korting is, er word niks doorverkocht voor andere prijs. Afhankelijk van het spel/DLC/Addon/downloads/bedrijf/seizoen etc verschillen de prijzen. EA biedt weinig marge voor kortingen terwijl valve, activision en qloq soms hun producten aanbieden met 60/70% kortingen. De reden van de kortingen en bonus is heel simpel, grootgebruikers + beloning is normaal en alles is seizoensverbonden, korting krijgen we altijd alleen de grote verschilt dus.

Als ik kijk naar het aantal gekochte software in 2013 zie ik dat er 6312 aankopen waren, wat neer komt op 526 per maand, alleen zal het een maand 300 zijn en ander maand 800 aangezien games en releases rond de feestdagen en zomermaanden anders zijn dan in herfst en lente.

Dus nogmaals, als ik handel wil of alle moeite wil doen om paar euro's te verdienen ga ik wel op marktplaars, waar het miljoenenpubliek shopt ipv hier waar enkele tonnen verdwalen. Maar nee ik heb daar geen zin en tijd voor, wil best af en toe dingen bestellen voor mensen maar het blijft kleinschalig, ik heb ook een normaal leven naast me zogenaamde ' handelsleven ' die veel tijd kost. Die 15/20 games die ik in paar maanden met korting heb besteld, puhpuhh...

Wat de rest doet i don't know & i don't care, ik weet wat ik doe en lever, met garantie en alles. Heb je ooit over mij klachten gelezen hier, dat ik mensen heb opgelicht, verkeerde games heb opgestuurd of in gebrekkig Nederlands dingen probeer aan te smeren? Altijd dat over een kam scheren verhaal, en natuurlijk zijn er altijd de bad guys die alles verneuken voor de good guys maar niet alles is altijd slecht.

En dan komen we op het verhaal van aantallen, een huilt bij 3 aangeboden games en ander bij 80, ik heb hier de catalogus voor me neus staan met 317 pagina's x 20 stuks per pagina aan games, downloads, DLC''s, addon's, bundels enz, dat komt neer op 6340 aankopen die geleverd kunnen worden. Van Train Simulator 2014 alleen al zijn er 16 pagina''s wat neer komt op z'n 300+ mogelijkheden.

Ik heb/maak tig mensen blij in me privé kring en die ik online ken die met lijstjes aankomen van als game x voor 25 euro komt bestel het meteen voor me dan betaal ik het je er na, of hou dit en dat voor me in de gaten en die wel paar euro's besparen zonder drama en gezeur zoals mensen hier, voor mij is het 3 klikken en bestellen dus 15 seconde werk, de verkoper van games blij die verkoopt weer meer ( groothandel ) en de koper blij die krijgt wat korting. win-win-win voor iedereen.

Als dit nou op xxl schaal gebeurt zouden partijen best kunnen klagen, bedrijf koopt in een jaar 6300 games in en ik als werknemer in mijn eentje die doet 2000 er bovenop, dat kan je aanzien als verdacht. Maar als ik er 50 tot 150 per jaar zou leveren zou er geen kip naar omkijken, als ik zie dat ik er in paar maanden tijd maar 15/20 ofzo heb geleverd hier dan kan je al zien hoe hard het überhaupt gaat, dus zeg gerust totaal tot niet.

Vedrano wijzigde deze reactie 05-08-2014 13:41 (17%)

• Floppus
  • Laatst online: 18-02 23:48

Floppus

Adviseur

Customer Experience matters

Bravo! Mensen erop wijzen niet te lezen, maar blijkbaar zelf het hele topic niet gelezen :N

Niemand ontkent dat er mensen zijn die het prima doen, en het is algemeen al gezegd dat die dan de dupe zijn. Dat doet er niets aan af dat in het algemeen de trend niet houdbaar en beheerbaar is, en het dus niet wordt toegestaan. En dat is los van zaken als de verboden door diverse uitgevers om te handelen. Hoe goed je die dingen ook afhandelt, je handelt nog steeds tegen de AV van de uitgever.

Daar komt afsluitend bij dat wat voor fooi het ook is, je inkoopt met het doel om te verkopen. Onze AV zijn duidelijk over handel. Of dat je dat nu al jaren doet of niet. Ga dan niet nu ineens hoog van de toren blazen over iets dat zou veranderen - de wijze waarop je zelf aangeeft te handelen is al sinds jaar en dag tegen de voorwaarden. Waar haal jij het lef vandaan te wijzen naar 'bad guys' en stellingen te doen over wat je wel of niet interesseert als je het respect al niet kan opbrengen je aan de voorwaarden te houden van een platform dat volledig gratis voor je onderhouden wordt, en waar tig vrijwilligers zich dagelijks voor inzetten om het zo te houden.

Floppus wijzigde deze reactie 05-08-2014 13:49 (16%)

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• Vedrano
Nogmaals, er word niks gekocht of ingekocht, ik lever een service die persoonlijk is. Ik zit nu te kijken naar een add-on voor TS14 van 8,99, als iemand die wilt die betaalt mij 8,99, ik bestel het voor hem voor 8,99 en eind van de maand word de 8,99 ingehouden op mijn salaris. Waar is verhandeld of ben ik er op rijker geworden dan?

Heb het er met mensen over gehad op app van ons werk ook, die zeggen ook dat het zakelijk mag en voor privédoeleindes gedoogd is, die zeggen ook zolang je geen eigen webshop begint en 100den gaat verkopen is het toegestaan om het te bestellen voor jezelf, familie, vrienden en wie dan ook, maar hou het gewoon normaal en gezond en misbruik het systeem niet. Ik heb niks, verdien niks en verlies niks,

En de bad guys ging om de echte handelaren of oplichters die er actief zijn, niet tegen de staff of whatever.
En de reden dat ik hier actief ben met me SERVICE is heel simpel, zit hier al 9 jaar en ken genoeg mensen, als ik dit ga doen op marktplaats dan kan het wel uitlopen op een fulltime job die ik verleen voor wildvreemde waar ik niks mee heb.

Vedrano wijzigde deze reactie 05-08-2014 14:20 (12%)

• theJB
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 11-02 16:14
Als jij ergens iets inkoopt wat niet voor eigen gebruik is maar wat je doorverkoopt (zelfs al verdien je er zeer weinig aan, dat betwist niemand) is dat handel.

De vele argumenten die ik lees zijn vooral om je eigen standpunt goed te praten, maar je weet mij in ieder geval niet te overtuigen.

De andere tweakers proberen dit ook al duidelijk te maken, maar het wil er blijkbaar nog niet doordringen.

• Erkel
  • Laatst online: 19-02 23:34
quote:
Vedrano schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:18:
Verhaal...

Waar is verhandeld of ben ik er op rijker geworden dan?

Nog meer verhaal...
Handel is het uitwisselen van goederen tussen twee partijen (ruilhandel), dan wel het uitwisselen van goederen (waaronder effecten) tegen geld (geldhandel). In het ideale geval zullen beide partijen van deze transactie er voordeel aan hebben.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Handel_(economie)

Beantwoord dit je vraag?

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

• Vedrano
Eindeloze discussie dit:)

Ja als ik nu onder ede stond in de rechtbank dan kan en moet je het onder handel plaatsen, maar in werkelijke praktijk is er alles behalve handel en blijf het in mijn ogen meer service verlenen maar goed. Ieder zijn mening, want we zijn allemaal stelletje juristen hier natuurlijk..

Ik praat niks goed of krom, ik leg uit hoe het in mijn geval zit, hoe de rest handelt, koopt of verkoopt geen idee en dat boeit me totaal niet. Ik weet dat ik wel de garanties kan bieden met digitale of fysieke disks, mits het fysiek leverbaar is + EU versie beschikbaar.
Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True