zeef schreef op maandag 14 juli 2014 @ 18:14:
We kijken naar het meldpunt, alleen niet elke 5 minuten....
Applaus
Ik vind het een beetje kinderachtig om nu iedereen die een key verkoopt aan te geven.
Ik vind het een beetje kinderachtig om nu iedereen die een key verkoopt aan te geven.
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 17:54:
[...]
Ook ik heb er vandaag 1 gemeld en deze staat er dus ook nog gewoon....
V&A aangeboden: [STEAM KEY - PC] Tropico Trilogy (1, 2, 3 en 3: Absolute Power dlc)
Verwijderd
Ik nietro-bbo schreef op maandag 14 juli 2014 @ 20:25:
Applaus![]()
[...]
Goede keuze, volgens de policy van V&A zijn resellers en handelaren niet toegestaan. Het aanbod steam keys wat sommige aanbieden is absurd en overduidelijk handel.
39
Dit gaat dan over een algeheel verbod op gamekeys, dan kunnen er alleen nog games vekocht worden in combinatie met de originele CD, DVD of Blu Ray DVD.Fietsbel schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 13:09:
Goede keuze, volgens de policy van V&A zijn resellers en handelaren niet toegestaan. Het aanbod steam keys wat sommige aanbieden is absurd en overduidelijk handel.
Formerly known as Ragdoll
Ik snap niet waarom er zo veel commotie over is en waarom mensen zich werkelijk inzetten om keys te "bannen". Er zit voor deze mensen niks in, het levert hun zelf geen profijt en ook geen verlies.
Gewoon een beetje jammer dat er mensen zijn die zo zijn. Advertenties van PS4's die tegen absurd hoge prijzen aangeboden werden waren dus niet erg, maar extra voordelig een spelletje van steam kunnen scoren zorgt wel voor dit soort ongein?
Gewoon een beetje jammer dat er mensen zijn die zo zijn. Advertenties van PS4's die tegen absurd hoge prijzen aangeboden werden waren dus niet erg, maar extra voordelig een spelletje van steam kunnen scoren zorgt wel voor dit soort ongein?
Die commotie waar je het over hebt, die hebben jullie zelf veroorzaakt.
Er staat duidelijk in de TOS van Steam dat Steam gifts niet mogen worden doorverkocht. Aangezien wij geen platform bieden om dergelijke regelementen te omzeilen staan wij de verkoop van Steam gifts dan ook niet toe. (ondanks dat Steam hier niet actief op controleert, deze discussie staat hier dan ook volledig buiten)
Aangezien wij geen honderden advertenties kunnen controleren op Steam gift keys, is het voor ons niet mogelijk om deze actief te weren uit de vraag en aanbod, terwijl er genoeg mensen zich niet aan de regels kunnen/willen houden.
Aangezien het blijkbaar op deze manier moet, is bij ons de vraag opgekomen om gewoon alle gamekeys te weren, dit is iets wat jullie er zelf naar gemaakt hebben.
Er staat duidelijk in de TOS van Steam dat Steam gifts niet mogen worden doorverkocht. Aangezien wij geen platform bieden om dergelijke regelementen te omzeilen staan wij de verkoop van Steam gifts dan ook niet toe. (ondanks dat Steam hier niet actief op controleert, deze discussie staat hier dan ook volledig buiten)
Deze vergelijking die je nu maakt gaat volledig mank, iedereen mag voor zichzelf een vraagprijs bepalen, dat heet vraag en aanbod. Maar hierbij worden er geen regelementen overtreden, die zijn opgesteld door de service aanbieder.Advertenties van PS4's die tegen absurd hoge prijzen aangeboden werden waren dus niet erg
Aangezien wij geen honderden advertenties kunnen controleren op Steam gift keys, is het voor ons niet mogelijk om deze actief te weren uit de vraag en aanbod, terwijl er genoeg mensen zich niet aan de regels kunnen/willen houden.
Aangezien het blijkbaar op deze manier moet, is bij ons de vraag opgekomen om gewoon alle gamekeys te weren, dit is iets wat jullie er zelf naar gemaakt hebben.
Dit is gewoon dikke onzin om alle keys te gaan weren, ik heb hier ook bijvoorbeeld een battlefield 4 key via origin gekocht voor 20 euro dus hiermee heb ik 40 euro bespaard terwijl dit gewoon is toegestaan. Dus omdat er een paar handelaren tussen zitten wordt iedereen gestraft? En wie is 'jullie', het juiste woord moet 'jullie handelaren' zijn want dit komt een beetje raar over.
Handel in gamekeys is sowieso al verboden, het probleem is dat er een behoorlijk aantal users zich niet aan de regels kunnen/willen houden. Vervolgens worden deze users erop aangesproken en dan komen de argumenten dat heel de vraag en aanbod vol staat met deze gamekeys, aangezien wij niet elke gamekey advertentie kunnen controleren op Steam gift keys dan moet het maar op de harde manier en worden straks misschien wel alle gamekeys verboden.ro-bbo schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 17:17:
Dit is gewoon dikke onzin om alle keys te gaan weren, ik heb hier ook bijvoorbeeld een battlefield 4 key via origin gekocht voor 20 euro dus hiermee heb ik 40 euro bespaard terwijl dit gewoon is toegestaan. Dus omdat er een paar handelaren tussen zitten wordt iedereen gestraft? En wie is 'jullie', het juiste woord moet 'jullie handelaren' zijn want dit komt een beetje raar over.
Volledig mank, niet bepaald. Mensen kochten massaal ps4's in, meerdere exemplaren om ze te verkopen met dikke winst. Met steam keys heb je niet bepaald veel winst. Maar ach, ik iemand die er zwaar tegen is zal zich waarschijnlijk niet echt goed in kunnen leven bij de mensen die steam keys verkopen.InFamous schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 16:56:
Die commotie waar je het over hebt, die hebben jullie zelf veroorzaakt.
[...]
Deze vergelijking die je nu maakt gaat volledig mank, iedereen mag voor zichzelf een vraagprijs bepalen, dat heet vraag en aanbod. Maar hierbij worden er geen regelementen overtreden, die zijn opgesteld door de service aanbieder.
Daarnaast verkoop ik geen steam gifts.
Je vergelijking gaat wel compleet mank, deze discussie is over het niet toestaan van Steam gift keys omdat Steam dit heeft opgenomen in de TOS. Wat heeft de verkoop van de Playstation 4 hiermee van doen?CykkVii schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 17:35:
[...]
Volledig mank, niet bepaald. Mensen kochten massaal ps4's in, meerdere exemplaren om ze te verkopen met dikke winst. Met steam keys heb je niet bepaald veel winst. Maar ach, ik iemand die er zwaar tegen is zal zich waarschijnlijk niet echt goed in kunnen leven bij de mensen die steam keys verkopen.
Daarnaast verkoop ik geen steam gifts.
Het gaat er niet om dat er geld verdient word of niet, het gaat om het niet toestaan door Steam.
Goed voorbeeld van Steam key spam is de volgende user: http://tweakers.net/aanbod/user/175951/ , een geweldig totaal van 81!!!! actieve advertenties.
39
Verwijderd
http://tweakers.net/aanbod/user/587495/ Tsja ..... Steam...
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2014 15:05 ]
Zo lijkt het idd op een handelaar als je ineens 30 keys verkoopt, maar als iemand een keer een enkele key verkoopt, zie het probleem ook niet. Mja heb er niets over te zeggen.
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
We kunnen beter alles verbieden, je mag nu geen 10 keys verkopen maar 10 videokaarten, smartphones, computers, laptops, consoles, luidsprekers en alle andere producten zijn blijkbaar geen probleem.
Kijk 80 advertenties snap ik nog wel (ook al erger ik me er niet aan) maar individuele verkoop zou gewoon moeten kunnen aangezien er niet op wordt gecontroleerd. Jullie kunnen bijvoorbeeld ook een limit instellen op games want het is dus blijkbaar wel toegestaan om hetzelfde aantal games fysiek te verkopen.
Ik heb bij redelijk wat mensen via V&A diverse producten gekocht en ik schat dat 30% echt in aanmerking kwam om als handelaar bestempeld te worden.
Kijk 80 advertenties snap ik nog wel (ook al erger ik me er niet aan) maar individuele verkoop zou gewoon moeten kunnen aangezien er niet op wordt gecontroleerd. Jullie kunnen bijvoorbeeld ook een limit instellen op games want het is dus blijkbaar wel toegestaan om hetzelfde aantal games fysiek te verkopen.
Ik heb bij redelijk wat mensen via V&A diverse producten gekocht en ik schat dat 30% echt in aanmerking kwam om als handelaar bestempeld te worden.
[ Voor 12% gewijzigd door ro-bbo op 16-07-2014 15:48 ]
Ook asociaal hoeveel ze vragen voor sommige spellen.. Left for Dead 2, 12 euroFietsbel schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 01:47:
Goed voorbeeld van Steam key spam is de volgende user: http://tweakers.net/aanbod/user/175951/ , een geweldig totaal van 81!!!! actieve advertenties.

Users zoals dit vind ik inderdaad wat te ver gaan, maar een keer een key of 2 verkopen zou ik verder geen problemen vinden. Ik verkoop het zelf niet, maar koop heel af en toe wel eens een key.
I'm an Ironman!
Het is allemaal niet zo zwart wit als je doet voorkomen. 10 keys is iets anders dan 80 keys. Iemand die 1 console met winst verkoopt is iets anders dan ze structureel te verkopen.ro-bbo schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 15:45:
We kunnen beter alles verbieden, je mag nu geen 10 keys verkopen maar 10 videokaarten, smartphones, computers, laptops, consoles, luidsprekers en alle andere producten zijn blijkbaar geen probleem.
Dat 30% handelaren zijn, daar kan ik geen uitspraken over doen. Ik heb geen echte gegevens daarover. Hint.
Tuurlijk kun je een idee hebben maar zomaar iets roepen is niet sterk.
Ja, er zijn genoeg handelaren actief op V&A. De meeste vallen niet op, maar er zijn een paar users waar de handel vanaf druipt en overduidelijk is, maar om een of andere reden toch worden toegelaten. Er is absoluut een stuk inconsistent beleid in V&A. Echter, het zijn mensen dat de advertenties beoordelen. Als we dan toch kritisch zijn, heel veel gemelde advertenties zijn vaak binnen het uur opgelost, zelfs midden in de nacht.
39
Het ligt er maar net aan wie er op dat moment online is. Wij kunnen niet elke advertentie die word geplaatst bekijken of deze zich aan de regels houd. Wij zijn afhankelijk van jullie meldingen.Fietsbel schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:47:
[...]
heel veel gemelde advertenties zijn vaak binnen het uur opgelost, zelfs midden in de nacht.
Wel ik wil gerust wat advertenties melden, als ik zeker ben dat ze correct worden opgevolgd (verwijderd in het geval van Steam). De vorige keren, zie ook mijn vorige post hier, was dat niet het geval. Na 1 uur krijg ik de melding dat het afgehandeld was, de mod was blijkbaar niet op de hoogte dat Steam gifts niet toegelaten zijn.InFamous schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:04:
[...]
Het ligt er maar net aan wie er op dat moment online is. Wij kunnen niet elke advertentie die word geplaatst bekijken of deze zich aan de regels houd. Wij zijn afhankelijk van jullie meldingen.
Er is veel onduidelijkheid en we zijn bezig om een passende oplossing te vinden voor dit probleem.Satangel schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:00:
[...]
Wel ik wil gerust wat advertenties melden, als ik zeker ben dat ze correct worden opgevolgd (verwijderd in het geval van Steam). De vorige keren, zie ook mijn vorige post hier, was dat niet het geval. Na 1 uur krijg ik de melding dat het afgehandeld was, de mod was blijkbaar niet op de hoogte dat Steam gifts niet toegelaten zijn.
Omdat ik opeens een eigen topic voorbij zag komen toch even reageren. Weet je, ik zou het snappen. Ik had gehoopt dat het gewoon 'leuk' kon blijven, blijkbaar kan het dat na een paar jaar niet. Ik merk zelf dat ik alle Steam-key ads gewoon oversla, bijna altijd zijn ze (veel) duurder dan als je ze gewoon direct zelf koopt. En ik heb niks tegen handelsgeest maar ik vind het niet bij een communitygeest horen om goedkope keys maar met dikke winst te verkopen (dik is relatiefzeef schreef op maandag 14 juli 2014 @ 21:31:
Of we gaan gewoon helemaal stoppen met keys. Dat is wel een optie die we nu serieus overwegen.
Steam zelf treft overigens ook wel enige blaam. Zo'n 4-pack aanbieden is leuk maar je weet dat mensen die games door willen verkopen. Maak daar dan ook wat voor en ga niet zeggen 'nee nee, je mag ze alleen giften'.
Alvast vooruitlopend op maatregelen, het linken van een Steam-profile/inventory in je signature gaan we niet te moeilijk over doen toch?
Op dit moment zijn wij bezig om een passende oplossing voor iedereen te vinden. Het links naar Steam-profile staat hier volledig buiten. Dit zal dan ook nooit verboden worden.IceStorm schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:06:
[...]
Omdat ik opeens een eigen topic voorbij zag komen toch even reageren. Weet je, ik zou het snappen. Ik had gehoopt dat het gewoon 'leuk' kon blijven, blijkbaar kan het dat na een paar jaar niet. Ik merk zelf dat ik alle Steam-key ads gewoon oversla, bijna altijd zijn ze (veel) duurder dan als je ze gewoon direct zelf koopt. En ik heb niks tegen handelsgeest maar ik vind het niet bij een communitygeest horen om goedkope keys maar met dikke winst te verkopen (dik is relatief).
Steam zelf treft overigens ook wel enige blaam. Zo'n 4-pack aanbieden is leuk maar je weet dat mensen die games door willen verkopen. Maak daar dan ook wat voor en ga niet zeggen 'nee nee, je mag ze alleen giften'.
Alvast vooruitlopend op maatregelen, het linken van een Steam-profile/inventory in je signature gaan we niet te moeilijk over doen toch?
Waarom het niet alleen toestaan op het forum.
Maw alleen keys aan laten bieden in de forumtopics van het betreffende spel, dan is het voor meesten meteen duidelijk dat er bv een humble actie is (die bv in de topicwarning gegeven kan worden.)
Dit zou de handelaar limiteren omdat hij meer moet zoeken/werk doen.
Daarbij alleen goedkeuring geven om de financiele transactie via Steam te laten verlopen dmv steamcredit door een steamtradingcard van de verkoper te kopen voor dat bedrag.
Mijn vraag is waarom dit via Tweakers verkocht moet worden, terwijl Steam zelf middelen heeft om je keys aan de man te slijten.
(het is toch niet alsof je een steamkey op origin kan gebruiken.)
Verder is winst maken op Humble-keys onsportief, maar niet illegaal, je kan mensen/bedrijven/winkels niet verplichten een laagste-prijs-garantie te hanteren.
Maw tijdens bundle-sale krijg je het spel goedkoper vanuit de bundle-site, en na de actie krijg je hem goedkoper via de verkoper op tweakers/marktplaats.
Maw alleen keys aan laten bieden in de forumtopics van het betreffende spel, dan is het voor meesten meteen duidelijk dat er bv een humble actie is (die bv in de topicwarning gegeven kan worden.)
Daarbij alleen goedkeuring geven om de financiele transactie via Steam te laten verlopen dmv steamcredit door een steamtradingcard van de verkoper te kopen voor dat bedrag.
Mijn vraag is waarom dit via Tweakers verkocht moet worden, terwijl Steam zelf middelen heeft om je keys aan de man te slijten.
Verder is winst maken op Humble-keys onsportief, maar niet illegaal, je kan mensen/bedrijven/winkels niet verplichten een laagste-prijs-garantie te hanteren.
Maw tijdens bundle-sale krijg je het spel goedkoper vanuit de bundle-site, en na de actie krijg je hem goedkoper via de verkoper op tweakers/marktplaats.
How do you save a random generator ?
Nog een overduidelijke handelaar: http://tweakers.net/aanbod/user/534600/
En deze is van 81 naar 88 advertenties gegaan: http://tweakers.net/aanbod/user/175951/
En deze is van 81 naar 88 advertenties gegaan: http://tweakers.net/aanbod/user/175951/
39
Handel op het forum is een absolute no-go. De enige plek voor handel is V&A. We maken alleen voor zonnepanelen een uitzondering, omdat er (nog) geen categorie voor is.enchion schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 16:13:
Waarom het niet alleen toestaan op het forum.
We zijn op dit moment aan het evalueren, maar als het zo gaat zoals in dit topic, dan verwacht ik een verbod per 1 augustus. Er wordt zo ontzettend kinderachtig gedaan, sommige dagen is meer dan de helft van het aantal meldingen over de een of andere key. Daar zijn we helemaal klaar mee. Dus of nu heel snel volwassen gaan doen en gewoon aan de regels houden, of het feest is volgende week definitef voorbij.
laat het feest lekker voorbij zijn!zeef schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 18:35:
We zijn op dit moment aan het evalueren, maar als het zo gaat zoals in dit topic, dan verwacht ik een verbod per 1 augustus. Er wordt zo ontzettend kinderachtig gedaan, sommige dagen is meer dan de helft van het aantal meldingen over de een of andere key. Daar zijn we helemaal klaar mee. Dus of nu heel snel volwassen gaan doen en gewoon aan de regels houden, of het feest is volgende week definitef voorbij.
wordt er moe van.
deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
Dan is de vraag wie er nou kinderachtig aan het doen is. Want ik denk zelf dat het kinderachtiger is om iedere keer als je een steam key aangeboden ziet worden dat te melden dan het maar gewoon te laten gaan.
Je vergeet voor het gemak even dat het doorverkopen van Humble Bundle keys volgens de voorwaarden van de leverancier niet toegestaan is. Humble Bundle keys zijn "for personal use only".enchion schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 16:13:
Zie https://support.humblebun...I-sell-give-away-my-keys-
[ Voor 7% gewijzigd door Microkid op 23-07-2014 07:18 ]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Ik zeg, degene die met winst massaal cd keys probeert door te verkopen (Terwijl ze elders goedkoper en met snellere levering te krijgen zijn) en er over gaat klagen wanneer mensen er op wijzen dat het tegen de regels is.CykkVii schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 19:22:
Dan is de vraag wie er nou kinderachtig aan het doen is. Want ik denk zelf dat het kinderachtiger is om iedere keer als je een steam key aangeboden ziet worden dat te melden dan het maar gewoon te laten gaan.
Mensen ergeren zich er nou eenmaal aan, constant lijsten steam keys tegen moeten komen die niet eens goedkoper zijn.
Eens verkopen wanneer je er 1 over hebt zal niemand wat uitmaken. Maar wel wanneer het duidelijk een handeltje is. Wijs ze dan door naar de website als het zo goed bedoeld is.
wel jammer als je een bundle koopt en 1 spel niet hoeftMicrokid schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 07:11:
[...]
Je vergeet voor het gemak even dat het doorverkopen van Humble Bundle keys volgens de voorwaarden van de leverancier niet toegestaan is. Humble Bundle keys zijn "for personal use only".
Zoals ik het nu begrepen heb blijft het verkopen van keys toegestaan mits er niet meer geklaagd wordt door bepaalde users omdat iemand te veel keys verkoopt. (1 augustus deadline)redbullet schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:50:
[...]
wel jammer als je een bundle koopt en 1 spel niet hoeft
Nu hopen dat die handelaren wegblijven en dat de klagers minder gaan klagen
Maar nog steeds niet uit de Humble Bundle.ro-bbo schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:32:
[...]
Zoals ik het nu begrepen heb blijft het verkopen van keys toegestaan mits er niet meer geklaagd wordt door bepaalde users omdat iemand te veel keys verkoopt. (1 augustus deadline)
dan is de vraag hoe weten jullie of het uit de humble bundle komt?
Handel op V&A zal er altijd zijn, dat kun je niet 100% uitsluiten. Dat wil tweakers.net ook niet want dat kost bezoekers. Echter is er een groep die V&A puur gebruiken voor handel en eigen bejag maar verder geen bijdrage leveren aan de rest van de site. Kleine zolderkamerhandel en af en toe iemand die wat verkoopt kan prima en daar zul je niemand over horen klagen. Maar het gaat juist om het gedeelte wat (imho) over de schreef gaat, dwz de users die 88 spellen aanbieden, users die mensen actief benaderen om keys te verkopen en dergelijk overduidelijke pure handel.ro-bbo schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:32:
[...]
Zoals ik het nu begrepen heb blijft het verkopen van keys toegestaan mits er niet meer geklaagd wordt door bepaalde users omdat iemand te veel keys verkoopt. (1 augustus deadline)
Waarom klagen? V&A zou geen platform moeten zijn voor pure handel. Dat maakt T.net zelf ook duidelijk in de voorwaarden, maar heeft een groot grijs gebied waar grettig misbruik van wordt gemaakt. Het verloederd de kwaliteit van V&A. Tegelijkertijd wil t.net dat juist voorkomen omdat het zich niet als dumpplek/marktplaats wil profileren. Maar, met de hoeveelheid (steam) keys of rotzooi producten, gaat het er wel snel naar toe. Je moet eerst hele lijsten door voor je echt kan vinden wat je zoekt (lang leve de filters). Vaak zijn dat ook de gebruikers die alleen V&A gebruiken, maar verder geen activiteit hebben.
V&A werkt net zoals het forum, regulieren, maar zolang t.net een groot grijs gebied heeft en soms inconsistent te werk gaat is het voor gebruikers ook onduidelijk wat wel en wat niet mag.
De ene keer wordt een advertentie wel verwijderd, denk aan goedkope Windows/Office keys, maar 88 advertenties om spellen te verkopen laten ze weer toe.
Het verduidelijken/aanscherpen van de moderatieregels kan iedereen hierin helpen.
39
"Als je mijn steamtradingcard koopt voor 4 euro krijg je gratis X-spel als gift erbij."Microkid schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 07:11:
[...]
Je vergeet voor het gemak even dat het doorverkopen van Humble Bundle keys volgens de voorwaarden van de leverancier niet toegestaan is. Humble Bundle keys zijn "for personal use only".
Maw ik weet ook wel wat de officiele regels zijn maar iedereen weet ook dat die als de verkoper het niet in dezelfde maand als de bundle verkoopt totaal onhandhaafbaar/onrealistisch zijn.
Dus zal je in mijn opinie als site naar de "paar misbruikers" moeten luisteren en dus alles platleggen wat gamekey verkoop, of naar de lieve/aardige/hobby gebruikers als meerderheid luisteren en het gewoon open laten en het misbruik voor lief nemen.
Eigenlijk is het aan HumbleBundle (of andere bundle site) in combintie met Steam om je gekochte spellen automatisch als gift op je Steamaccount te gooien waardoor je hem alleen via Steam zou kunnen traden, wat imho de enige logische langetermijn optie is.
How do you save a random generator ?
Verwijderd
http://tweakers.net/aanbod/cat/user/461280CykkVii schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 19:22:
Tsja, dit is natuurlijk gewoon "handel"
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2014 19:04 ]
Het is kinderachtig om iedereen te rapporteren die een game key verkoopt, ik vind het overigens niet kinderachtig als er bijvoorbeeld een user met 40 keys wordt aangegeven.Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:03:
[...]
http://tweakers.net/aanbod/cat/user/461280
Tsja, dit is natuurlijk gewoon "handel"Dus wat is er nu kinderachtig?
Het probleem is nu dat een aantal Tweakers elke user die een game key verkoopt hem of haar aan te geven en dit kost de moderators gewoon te veel tijd

^^ kun je dat ook onderbouwen of zijn dat je eigen aannames , want ik zie dat niet terug in dit topic.ro-bbo schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 20:41:
[...]
... kinderachtig om iedereen te rapporteren die een game key verkoopt, ....
Het probleem is nu dat een aantal Tweakers elke user die een game key verkoopt hem of haar aan te geven en dit kost de moderators gewoon te veel tijd
39
Lijkt me heel duidelijk, als iemand 30 keys verkoopt dan lijkt het idd een handelaar (maakt mij niets uit, maar het mag officieel niet. Dus snap het punt.), maar als iemand 1 of 2 keer een key verkoopt zie ik het probleem niet.
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Er zijn een paar mensen bezig om zowat elke advertentie met een key te rapporteren. Dat kost ons bakken met tijd. Dus of we gaan met z'n allen weer normaal doen, en alleen misstanden rapporteren in plaats van dat kinderachtige gedoe. Of wij stoppen met keys. Want wij kunnen niet de misbruik meldingen ongezien weggooien, want er zal maar net een oplichter tussenzitten. at is de Catch22 waar we nu in verblijven.
Nee, ik ga geen namen noemen. We zullen er samen uit moeten komen.
Nee, ik ga geen namen noemen. We zullen er samen uit moeten komen.
Er spelen eigenlijk 2 dingen, de hoeveelheid meldingen en het grijze gebied van handel.
Veel meldingen komen door het aantal advertenties welke opgevat worden als handel. Minder handel advertenties = minder meldingen. Maar niet elke advertentie is handel, zoals blijkbaar nu wel wordt aangegeven en jullie er hinder van ondervinden.
Zeef ik weet niet hoe jullie de meldingen zien in de back end, of hoe dat wordt weergegeven, maar ik heb de volgende suggestie. Is het wellicht een idee om een Categorie melding toe te voegen bij het rapporteren van een advertentie? b.v. met de keuze "vermoeden van oplichting" "dubbele advertentie" "handel" etc.

Op die manier worden de meldingen gefilterd en kan er een prioriteit aan gekoppeld worden. Dit kun je weer op een overzichtelijk manier weergeven in jullie backend en zo de beschikbare mensen gerichter te werk laten gaan.

Of wellicht een maximaal aantal advertenties per product categorie? (al kun je dat weer omzeilen met meedere accounts of de producten in een andere categorie plaatsen)
Bovenstaande is een brainfart, gewoon om mee te denken om het probleem op te lossen.
Veel meldingen komen door het aantal advertenties welke opgevat worden als handel. Minder handel advertenties = minder meldingen. Maar niet elke advertentie is handel, zoals blijkbaar nu wel wordt aangegeven en jullie er hinder van ondervinden.
Zeef ik weet niet hoe jullie de meldingen zien in de back end, of hoe dat wordt weergegeven, maar ik heb de volgende suggestie. Is het wellicht een idee om een Categorie melding toe te voegen bij het rapporteren van een advertentie? b.v. met de keuze "vermoeden van oplichting" "dubbele advertentie" "handel" etc.

Op die manier worden de meldingen gefilterd en kan er een prioriteit aan gekoppeld worden. Dit kun je weer op een overzichtelijk manier weergeven in jullie backend en zo de beschikbare mensen gerichter te werk laten gaan.

Of wellicht een maximaal aantal advertenties per product categorie? (al kun je dat weer omzeilen met meedere accounts of de producten in een andere categorie plaatsen)
Bovenstaande is een brainfart, gewoon om mee te denken om het probleem op te lossen.
[ Voor 38% gewijzigd door Fietsbel op 23-07-2014 23:18 ]
39
De kwaadwillenden lezen ook mee, ik hoop dat je begrijpt dat ik over dit deel van onze backend geen uitspraken ga doen. Maar daar gaat het niet om. Het gaat om de manier waarop we met elkaar willen omgaan.
Ik snap het probleem. Wat ik echter niet snap is waarom er een regel is gemaakt die niet wordt uitgevoerd? Óf het is toegestaan te handelen, en dan kan de regel weg, óf het is niet toegestaan, en dan kunnen de advertenties verwijderd worden zoals ze gemeld zijn.zeef schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:50:
Er zijn een paar mensen bezig om zowat elke advertentie met een key te rapporteren. Dat kost ons bakken met tijd. Dus of we gaan met z'n allen weer normaal doen, en alleen misstanden rapporteren in plaats van dat kinderachtige gedoe. Of wij stoppen met keys. Want wij kunnen niet de misbruik meldingen ongezien weggooien, want er zal maar net een oplichter tussenzitten. at is de Catch22 waar we nu in verblijven.
Er zijn eerder al verschillende users als voorbeeld genoemd die duidelijk aan het handelen waren. Een regel als 'maximaal 5 verschillende advertenties voor games op een bepaald moment door dezelfde user' lost zoiets snel op.
De manier van oplossen van klachten voelt wel een beetje als willekeur aan. Ik mag sinds januari geen games meer verkopen op tweakers om deze redenen, terwijl dat bij anderen de advertentie niet eens gedelete worden...
Dat klinkt als een goed idee. Dan kan er alsnog Ctrl+A op alle handel meldingen en dan kunnen die er ineens uit..Fietsbel schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 23:02:
offtopic: Ipad voor 20 eurotjes? Klinkt als een goeie deal
Hier heb je het antwoordFietsbel schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:09:
[...]
^^ kun je dat ook onderbouwen of zijn dat je eigen aannames , want ik zie dat niet terug in dit topic.
Ik citeer "Er zijn een paar mensen bezig om zowat elke advertentie met een key te rapporteren. Dat kost ons bakken met tijd"
Het is toch wel duidelijk wanneer het om een handelaar gaat, of wanneer het om een user gaat die een key over heeft? Daar kan toch gewoon onderscheidt in gemaakt worden? Mensen met 10 - 100 Steam keys advertenties vind ik persoonlijk al te ver gaan. Dan lijkt het me makkelijk om hier een dergelijke time-out/waarschuwing/ban voor te geven.
Hetzelfde geld voor de 'zeikerds' die elke advertentie report ook al is het een gebruiker die één key te koop heeft staan. Geef ze een time out/waarschuwing, blijven ze dit doen dan gewoon een ban.
Of ben ik nu te streng?
Hetzelfde geld voor de 'zeikerds' die elke advertentie report ook al is het een gebruiker die één key te koop heeft staan. Geef ze een time out/waarschuwing, blijven ze dit doen dan gewoon een ban.
Of ben ik nu te streng?
I'm an Ironman!
Ben het met je eens, ik vind dat iemand gewoon maximaal 5 tot 10 games tegelijk mag verkopen maar natuurlijk wel een uitzondering voor de mensen die hun oude console verkopen en met een pakket games zitten.Madstorm schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 12:00:
Het is toch wel duidelijk wanneer het om een handelaar gaat, of wanneer het om een user gaat die een key over heeft? Daar kan toch gewoon onderscheidt in gemaakt worden? Mensen met 10 - 100 Steam keys advertenties vind ik persoonlijk al te ver gaan. Dan lijkt het me makkelijk om hier een dergelijke time-out/waarschuwing/ban voor te geven.
Of ben ik nu te streng?
De 'zeikers ' moeten ook aangepakt worden, eerst bijvoorbeeld met een waarschuwing en daarna eventueel een tijdelijke ban.
De user met 88 advertenties is naar 139 active advertenties gegaan.Fietsbel schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 18:27:
Nog een overduidelijke handelaar: http://tweakers.net/aanbod/user/534600/
Valt dit nog steeds niet onder handel?
39
Wat grappig, zie dat ik een handelaar ben geworden in me 9 jaar dat ik op GOT zit
Terwijl alle fysieke en downloadbare spellen die ik aanbiedt 200% legaal zijn, via me werk besteld wat gewoon mag, zij krijgen kortingen er op en mogen het weggeven, verkopen of door de plee spoelen als ze willen. Dan komen we op het mooie woordje handel, wie verdient aan wat? Nou heel simpel, amper tot niks.
Ik/me werk mogen onbeperkt kopen voor ons zelf, partners of wie het ook wilt. Korting krijgen we standaard en als men het bij mij koopt, betaalt die de prijs die Steam, Origin of de disk(ex verzending) bedrijf er voor vraagt en niks illegaals aan. 90% van alles wat ons netwerk/bedrijf met korting koopt gaat naar de partners op youtube/websites. Het bedrijf verdient aan reclameinkomsten en verdient zo alle aankopen terug. 98% van gekochte games blijft intern en max 2% word extern aangeboden, afhankelijk van het spel/maker/korting is de prijs van elk spel dus anders, maar de prijs is de prijs die het bedrijf betaald en ik het gewoon aan jou doorstuur, due je koopt principe via mij met korting alleen.
Als ik handel wil ga ik wel op marktplaats
waar het miljoenenpubliek zit en shit verkopen, ik lever korting en krijg er een jaarlijkse provisie op, en ik kan je zeggen wil je daar op verdienen moet je in de 100den aankopen/verkopen doen, kom ik aan met me 15/20 die ik in afgelopen maanden aan mensen heb verkocht, online & fysieke disks. Na dat alle kosten worden afgetrokken heb ik niet eens genoeg voor een mc flurry, en dat is handel? haha laat me niet lachen zeg
Ik verdien me geld me me echte baan, youtube inkomsten van me eigen kanaal + met het bewerken van filmpjes voor het bedrijf/netwerk en hun site/channels, dat is mijn inkomen en handel wat niks met GOT te maken heeft.
Als ik nou 100den keys of games afnam voor mezelf elk maand, dan kan er gesproken worden over misbruik van goodwill, maar ik heb niks voor mezelf of op voorraad, elk x als men iets bestelt doe ik het in naam van de koper voor hun, zij betalen mij en met het zelfde geld betaal ik het spel voor hun en lever het aan hun. We leven in 2014 dus digitale versies hebben vaak de voorkeur omdat men niet wilt wachten, fysieke spellen kunnen ook alleen moet je geduld hebben met wachten + verzendkosten.
Handel, laat me niet lachen, ik zou eerder fooi horen te vragen voor de service en moeite die ik doe pff.
Terwijl alle fysieke en downloadbare spellen die ik aanbiedt 200% legaal zijn, via me werk besteld wat gewoon mag, zij krijgen kortingen er op en mogen het weggeven, verkopen of door de plee spoelen als ze willen. Dan komen we op het mooie woordje handel, wie verdient aan wat? Nou heel simpel, amper tot niks.
Ik/me werk mogen onbeperkt kopen voor ons zelf, partners of wie het ook wilt. Korting krijgen we standaard en als men het bij mij koopt, betaalt die de prijs die Steam, Origin of de disk(ex verzending) bedrijf er voor vraagt en niks illegaals aan. 90% van alles wat ons netwerk/bedrijf met korting koopt gaat naar de partners op youtube/websites. Het bedrijf verdient aan reclameinkomsten en verdient zo alle aankopen terug. 98% van gekochte games blijft intern en max 2% word extern aangeboden, afhankelijk van het spel/maker/korting is de prijs van elk spel dus anders, maar de prijs is de prijs die het bedrijf betaald en ik het gewoon aan jou doorstuur, due je koopt principe via mij met korting alleen.
Als ik handel wil ga ik wel op marktplaats
Als ik nou 100den keys of games afnam voor mezelf elk maand, dan kan er gesproken worden over misbruik van goodwill, maar ik heb niks voor mezelf of op voorraad, elk x als men iets bestelt doe ik het in naam van de koper voor hun, zij betalen mij en met het zelfde geld betaal ik het spel voor hun en lever het aan hun. We leven in 2014 dus digitale versies hebben vaak de voorkeur omdat men niet wilt wachten, fysieke spellen kunnen ook alleen moet je geduld hebben met wachten + verzendkosten.
Handel, laat me niet lachen, ik zou eerder fooi horen te vragen voor de service en moeite die ik doe pff.
Even op persoonlijke titel, maar als jij keys met korting koopt en voor de gewone prijs doorverkoopt verdien je er dus geld aan. Dat lijkt mij een redelijk omschrijving van 'handel'...
en gebruik in vredesnaam 'mijn' of 'm'n'... 'Me' is GEEN bezittelijk voornaamwoord...
en gebruik in vredesnaam 'mijn' of 'm'n'... 'Me' is GEEN bezittelijk voornaamwoord...
Never underestimate the power of stupid people in large groups
Zucht, mensen lezen weer niet.
Als je goed had gelezen ipv te huilen over mijn of m'n dan kon je duidelijk zien dat het om de prijs gaat die met de legale korting is, er word niks doorverkocht voor andere prijs. Afhankelijk van het spel/DLC/Addon/downloads/bedrijf/seizoen etc verschillen de prijzen. EA biedt weinig marge voor kortingen terwijl valve, activision en qloq soms hun producten aanbieden met 60/70% kortingen. De reden van de kortingen en bonus is heel simpel, grootgebruikers + beloning is normaal en alles is seizoensverbonden, korting krijgen we altijd alleen de grote verschilt dus.
Als ik kijk naar het aantal gekochte software in 2013 zie ik dat er 6312 aankopen waren, wat neer komt op 526 per maand, alleen zal het een maand 300 zijn en ander maand 800 aangezien games en releases rond de feestdagen en zomermaanden anders zijn dan in herfst en lente.
Dus nogmaals, als ik handel wil of alle moeite wil doen om paar euro's te verdienen ga ik wel op marktplaars, waar het miljoenenpubliek shopt ipv hier waar enkele tonnen verdwalen. Maar nee ik heb daar geen zin en tijd voor, wil best af en toe dingen bestellen voor mensen maar het blijft kleinschalig, ik heb ook een normaal leven naast me zogenaamde ' handelsleven ' die veel tijd kost. Die 15/20 games die ik in paar maanden met korting heb besteld, puhpuhh...
Wat de rest doet i don't know & i don't care, ik weet wat ik doe en lever, met garantie en alles. Heb je ooit over mij klachten gelezen hier, dat ik mensen heb opgelicht, verkeerde games heb opgestuurd of in gebrekkig Nederlands dingen probeer aan te smeren? Altijd dat over een kam scheren verhaal, en natuurlijk zijn er altijd de bad guys die alles verneuken voor de good guys maar niet alles is altijd slecht.
En dan komen we op het verhaal van aantallen, een huilt bij 3 aangeboden games en ander bij 80, ik heb hier de catalogus voor me neus staan met 317 pagina's x 20 stuks per pagina aan games, downloads, DLC''s, addon's, bundels enz, dat komt neer op 6340 aankopen die geleverd kunnen worden. Van Train Simulator 2014 alleen al zijn er 16 pagina''s wat neer komt op z'n 300+ mogelijkheden.
Ik heb/maak tig mensen blij in me privé kring en die ik online ken die met lijstjes aankomen van als game x voor 25 euro komt bestel het meteen voor me dan betaal ik het je er na, of hou dit en dat voor me in de gaten en die wel paar euro's besparen zonder drama en gezeur zoals mensen hier, voor mij is het 3 klikken en bestellen dus 15 seconde werk, de verkoper van games blij die verkoopt weer meer ( groothandel ) en de koper blij die krijgt wat korting. win-win-win voor iedereen.
Als dit nou op xxl schaal gebeurt zouden partijen best kunnen klagen, bedrijf koopt in een jaar 6300 games in en ik als werknemer in mijn eentje die doet 2000 er bovenop, dat kan je aanzien als verdacht. Maar als ik er 50 tot 150 per jaar zou leveren zou er geen kip naar omkijken, als ik zie dat ik er in paar maanden tijd maar 15/20 ofzo heb geleverd hier dan kan je al zien hoe hard het überhaupt gaat, dus zeg gerust totaal tot niet.
Als je goed had gelezen ipv te huilen over mijn of m'n dan kon je duidelijk zien dat het om de prijs gaat die met de legale korting is, er word niks doorverkocht voor andere prijs. Afhankelijk van het spel/DLC/Addon/downloads/bedrijf/seizoen etc verschillen de prijzen. EA biedt weinig marge voor kortingen terwijl valve, activision en qloq soms hun producten aanbieden met 60/70% kortingen. De reden van de kortingen en bonus is heel simpel, grootgebruikers + beloning is normaal en alles is seizoensverbonden, korting krijgen we altijd alleen de grote verschilt dus.
Als ik kijk naar het aantal gekochte software in 2013 zie ik dat er 6312 aankopen waren, wat neer komt op 526 per maand, alleen zal het een maand 300 zijn en ander maand 800 aangezien games en releases rond de feestdagen en zomermaanden anders zijn dan in herfst en lente.
Dus nogmaals, als ik handel wil of alle moeite wil doen om paar euro's te verdienen ga ik wel op marktplaars, waar het miljoenenpubliek shopt ipv hier waar enkele tonnen verdwalen. Maar nee ik heb daar geen zin en tijd voor, wil best af en toe dingen bestellen voor mensen maar het blijft kleinschalig, ik heb ook een normaal leven naast me zogenaamde ' handelsleven ' die veel tijd kost. Die 15/20 games die ik in paar maanden met korting heb besteld, puhpuhh...
Wat de rest doet i don't know & i don't care, ik weet wat ik doe en lever, met garantie en alles. Heb je ooit over mij klachten gelezen hier, dat ik mensen heb opgelicht, verkeerde games heb opgestuurd of in gebrekkig Nederlands dingen probeer aan te smeren? Altijd dat over een kam scheren verhaal, en natuurlijk zijn er altijd de bad guys die alles verneuken voor de good guys maar niet alles is altijd slecht.
En dan komen we op het verhaal van aantallen, een huilt bij 3 aangeboden games en ander bij 80, ik heb hier de catalogus voor me neus staan met 317 pagina's x 20 stuks per pagina aan games, downloads, DLC''s, addon's, bundels enz, dat komt neer op 6340 aankopen die geleverd kunnen worden. Van Train Simulator 2014 alleen al zijn er 16 pagina''s wat neer komt op z'n 300+ mogelijkheden.
Ik heb/maak tig mensen blij in me privé kring en die ik online ken die met lijstjes aankomen van als game x voor 25 euro komt bestel het meteen voor me dan betaal ik het je er na, of hou dit en dat voor me in de gaten en die wel paar euro's besparen zonder drama en gezeur zoals mensen hier, voor mij is het 3 klikken en bestellen dus 15 seconde werk, de verkoper van games blij die verkoopt weer meer ( groothandel ) en de koper blij die krijgt wat korting. win-win-win voor iedereen.
Als dit nou op xxl schaal gebeurt zouden partijen best kunnen klagen, bedrijf koopt in een jaar 6300 games in en ik als werknemer in mijn eentje die doet 2000 er bovenop, dat kan je aanzien als verdacht. Maar als ik er 50 tot 150 per jaar zou leveren zou er geen kip naar omkijken, als ik zie dat ik er in paar maanden tijd maar 15/20 ofzo heb geleverd hier dan kan je al zien hoe hard het überhaupt gaat, dus zeg gerust totaal tot niet.
[ Voor 17% gewijzigd door FSXnoob op 05-08-2014 13:41 ]
Verwijderd
Bravo! Mensen erop wijzen niet te lezen, maar blijkbaar zelf het hele topic niet gelezen 
Niemand ontkent dat er mensen zijn die het prima doen, en het is algemeen al gezegd dat die dan de dupe zijn. Dat doet er niets aan af dat in het algemeen de trend niet houdbaar en beheerbaar is, en het dus niet wordt toegestaan. En dat is los van zaken als de verboden door diverse uitgevers om te handelen. Hoe goed je die dingen ook afhandelt, je handelt nog steeds tegen de AV van de uitgever.
Daar komt afsluitend bij dat wat voor fooi het ook is, je inkoopt met het doel om te verkopen. Onze AV zijn duidelijk over handel. Of dat je dat nu al jaren doet of niet. Ga dan niet nu ineens hoog van de toren blazen over iets dat zou veranderen - de wijze waarop je zelf aangeeft te handelen is al sinds jaar en dag tegen de voorwaarden. Waar haal jij het lef vandaan te wijzen naar 'bad guys' en stellingen te doen over wat je wel of niet interesseert als je het respect al niet kan opbrengen je aan de voorwaarden te houden van een platform dat volledig gratis voor je onderhouden wordt, en waar tig vrijwilligers zich dagelijks voor inzetten om het zo te houden.

Niemand ontkent dat er mensen zijn die het prima doen, en het is algemeen al gezegd dat die dan de dupe zijn. Dat doet er niets aan af dat in het algemeen de trend niet houdbaar en beheerbaar is, en het dus niet wordt toegestaan. En dat is los van zaken als de verboden door diverse uitgevers om te handelen. Hoe goed je die dingen ook afhandelt, je handelt nog steeds tegen de AV van de uitgever.
Daar komt afsluitend bij dat wat voor fooi het ook is, je inkoopt met het doel om te verkopen. Onze AV zijn duidelijk over handel. Of dat je dat nu al jaren doet of niet. Ga dan niet nu ineens hoog van de toren blazen over iets dat zou veranderen - de wijze waarop je zelf aangeeft te handelen is al sinds jaar en dag tegen de voorwaarden. Waar haal jij het lef vandaan te wijzen naar 'bad guys' en stellingen te doen over wat je wel of niet interesseert als je het respect al niet kan opbrengen je aan de voorwaarden te houden van een platform dat volledig gratis voor je onderhouden wordt, en waar tig vrijwilligers zich dagelijks voor inzetten om het zo te houden.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2014 13:49 ]
Nogmaals, er word niks gekocht of ingekocht, ik lever een service die persoonlijk is. Ik zit nu te kijken naar een add-on voor TS14 van 8,99, als iemand die wilt die betaalt mij 8,99, ik bestel het voor hem voor 8,99 en eind van de maand word de 8,99 ingehouden op mijn salaris. Waar is verhandeld of ben ik er op rijker geworden dan?
Heb het er met mensen over gehad op app van ons werk ook, die zeggen ook dat het zakelijk mag en voor privédoeleindes gedoogd is, die zeggen ook zolang je geen eigen webshop begint en 100den gaat verkopen is het toegestaan om het te bestellen voor jezelf, familie, vrienden en wie dan ook, maar hou het gewoon normaal en gezond en misbruik het systeem niet. Ik heb niks, verdien niks en verlies niks,
En de bad guys ging om de echte handelaren of oplichters die er actief zijn, niet tegen de staff of whatever.
En de reden dat ik hier actief ben met me SERVICE is heel simpel, zit hier al 9 jaar en ken genoeg mensen, als ik dit ga doen op marktplaats dan kan het wel uitlopen op een fulltime job die ik verleen voor wildvreemde waar ik niks mee heb.
Heb het er met mensen over gehad op app van ons werk ook, die zeggen ook dat het zakelijk mag en voor privédoeleindes gedoogd is, die zeggen ook zolang je geen eigen webshop begint en 100den gaat verkopen is het toegestaan om het te bestellen voor jezelf, familie, vrienden en wie dan ook, maar hou het gewoon normaal en gezond en misbruik het systeem niet. Ik heb niks, verdien niks en verlies niks,
En de bad guys ging om de echte handelaren of oplichters die er actief zijn, niet tegen de staff of whatever.
En de reden dat ik hier actief ben met me SERVICE is heel simpel, zit hier al 9 jaar en ken genoeg mensen, als ik dit ga doen op marktplaats dan kan het wel uitlopen op een fulltime job die ik verleen voor wildvreemde waar ik niks mee heb.
[ Voor 12% gewijzigd door FSXnoob op 05-08-2014 14:20 ]
Als jij ergens iets inkoopt wat niet voor eigen gebruik is maar wat je doorverkoopt (zelfs al verdien je er zeer weinig aan, dat betwist niemand) is dat handel.
De vele argumenten die ik lees zijn vooral om je eigen standpunt goed te praten, maar je weet mij in ieder geval niet te overtuigen.
De andere tweakers proberen dit ook al duidelijk te maken, maar het wil er blijkbaar nog niet doordringen.
De vele argumenten die ik lees zijn vooral om je eigen standpunt goed te praten, maar je weet mij in ieder geval niet te overtuigen.
De andere tweakers proberen dit ook al duidelijk te maken, maar het wil er blijkbaar nog niet doordringen.
Handel is het uitwisselen van goederen tussen twee partijen (ruilhandel), dan wel het uitwisselen van goederen (waaronder effecten) tegen geld (geldhandel). In het ideale geval zullen beide partijen van deze transactie er voordeel aan hebben.Vedrano schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:18:
Verhaal...
Waar is verhandeld of ben ik er op rijker geworden dan?
Nog meer verhaal...
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Handel_(economie)
Beantwoord dit je vraag?
C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E
Eindeloze discussie dit:)
Ja als ik nu onder ede stond in de rechtbank dan kan en moet je het onder handel plaatsen, maar in werkelijke praktijk is er alles behalve handel en blijf het in mijn ogen meer service verlenen maar goed. Ieder zijn mening, want we zijn allemaal stelletje juristen hier natuurlijk..
Ik praat niks goed of krom, ik leg uit hoe het in mijn geval zit, hoe de rest handelt, koopt of verkoopt geen idee en dat boeit me totaal niet. Ik weet dat ik wel de garanties kan bieden met digitale of fysieke disks, mits het fysiek leverbaar is + EU versie beschikbaar.
Ja als ik nu onder ede stond in de rechtbank dan kan en moet je het onder handel plaatsen, maar in werkelijke praktijk is er alles behalve handel en blijf het in mijn ogen meer service verlenen maar goed. Ieder zijn mening, want we zijn allemaal stelletje juristen hier natuurlijk..
Ik praat niks goed of krom, ik leg uit hoe het in mijn geval zit, hoe de rest handelt, koopt of verkoopt geen idee en dat boeit me totaal niet. Ik weet dat ik wel de garanties kan bieden met digitale of fysieke disks, mits het fysiek leverbaar is + EU versie beschikbaar.
Als het onder ede handel is, waarom is het dan buiten de rechtbank geen handel? Omdat dat jou beter uit komt? Je geeft het notabene zelf aan! Dat laat weinig ruimte voor discussie volgens mij...Vedrano schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:06:
Eindeloze discussie dit:)
Verwijderd
Tsja, het kan dus gewoon beter verboden worden...... dan is het probleem opgelost.
Er zijn helaas genoeg voorbeelden op Tweakers.
http://tweakers.net/aanbod/user/112490/
Er zijn helaas genoeg voorbeelden op Tweakers.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2014 20:29 ]
Omdat in de rechtbank bepaalde termen verplicht gebruikt moeten worden, als iets in 6 hokjes geplaatst kan worden dan moet er 1 gekozen worden om daarna daar op verder te borduren.
Hier is het anders, niet perse dat het mij beter uit komt maar gewoon in het algemeen. Handel is een zwaar woord en in 99% van gevallen gaat handel gepaard met winst, wat er in mijn geval totaal niet aan toe doet.
Voor dat een wijsneus hier komt met waarom doe je het dan, heel simpel, ik win of verlies er niks mee en het kost me geen moeite + ik mag het legaal doen via me werk, dat jullie het strafbare handel naam geven mogen jullie vinden, maar in mijn/ons oog is dit service op kleine schaal wat niemand kwaad doet.
En waarom ik het doe deel 2:
Omdat het mij niks kost of moeite kost, ik kan mensen KLEINSCHALIG helpen met dit, als iemand een autogarage hier heeft en een aircocheck kan doen voor een leuk prijsje/korting zou het leuk zijn als die persoon mij volgende week helpt, beetje geven en nemen maar ja anno 2014 smijt men mensen liever in een hoekje ipv met z'n alle wat profiteren van elkaars kennis of dingen die men kan doen voor elkaar.
Hier is het anders, niet perse dat het mij beter uit komt maar gewoon in het algemeen. Handel is een zwaar woord en in 99% van gevallen gaat handel gepaard met winst, wat er in mijn geval totaal niet aan toe doet.
Voor dat een wijsneus hier komt met waarom doe je het dan, heel simpel, ik win of verlies er niks mee en het kost me geen moeite + ik mag het legaal doen via me werk, dat jullie het strafbare handel naam geven mogen jullie vinden, maar in mijn/ons oog is dit service op kleine schaal wat niemand kwaad doet.
En waarom ik het doe deel 2:
Omdat het mij niks kost of moeite kost, ik kan mensen KLEINSCHALIG helpen met dit, als iemand een autogarage hier heeft en een aircocheck kan doen voor een leuk prijsje/korting zou het leuk zijn als die persoon mij volgende week helpt, beetje geven en nemen maar ja anno 2014 smijt men mensen liever in een hoekje ipv met z'n alle wat profiteren van elkaars kennis of dingen die men kan doen voor elkaar.
Verwijderd
Ik snap werkelijk niet wat er zo moeilijk aan is dat het tegen de voorwaarden is, en dat we niet per individu verschillende regels gaan hanteren omdat ze allemaal zo'n bijzondere reden hebben waarom ze tegen de voorwaarden in gaan. Al is het maar omdat het daarmee alleen maar nóg onduidelijker wordt voor wat betreft wel en niet mag voor elke bezoeker niet niet precies weet wie wat wel mag en waarom.
Je bent inmiddels trouwens ook al geschoven van 'geen handel' naar 'technisch gezien is het handel', en daarbij van 'ik verdien er een fooi mee' naar 'ik win er niets mee'.
Mocht het je nog niet opgevallen zijn, deze site is niet jouw persoonlijke advertentiemuur. Stop eens met het bekijken van jouw N=1 situatie om te bedenken of de voorwaarden en het beleid zinnig zijn. Jouw situatie is namelijk geenzins relevant voor het bepalen van beleid. We kijken naar het geheel; voordelen en nadelen voor gebruikers, crew, risico's, tijd.
Je bent inmiddels trouwens ook al geschoven van 'geen handel' naar 'technisch gezien is het handel', en daarbij van 'ik verdien er een fooi mee' naar 'ik win er niets mee'.
Mocht het je nog niet opgevallen zijn, deze site is niet jouw persoonlijke advertentiemuur. Stop eens met het bekijken van jouw N=1 situatie om te bedenken of de voorwaarden en het beleid zinnig zijn. Jouw situatie is namelijk geenzins relevant voor het bepalen van beleid. We kijken naar het geheel; voordelen en nadelen voor gebruikers, crew, risico's, tijd.
Ik ben het geheel eens met Floppus. Misschien dat toch een limiet van bijvoorbeeld 5 keys een optie is.
Ik weet niet in hoeverre dat valt te controleren? Mensen kunnen ook advertenties buiten de categorie spellen plaatsen, terwijl het toch een spel is. Op die manier kun je toch Key voor Spel X verkopen als iemand op "Spel X" zoekt en de limiet van 5 overschrijden. Tevens krijg je misschien een wildgroei van dubbele accounts omdat handelaren extra accounts aanmaken. Dus dan moet je vervolgens dat weer gaan tegen werken / controleren.
Andere optie is gewoon gebruikers die elke key rapporteren eerst een waarschuwing te geven (of twee) en daarna een (tijdelijke) ban, als blijkt dat het om een enkele key gaat. Op die manier is het snel afgelopen met het kinderachtige gedoe. Gewone gebruikers kunnen toch hun spellen aanbieden, handelaren worden alsnog gemeld, en de kinderachtige personen worden of gebanned, of stoppen na een waarschuwing.
Beetje jammer dat het uiteindelijk op zoiets moet uitdraaien.
Ik weet niet in hoeverre dat valt te controleren? Mensen kunnen ook advertenties buiten de categorie spellen plaatsen, terwijl het toch een spel is. Op die manier kun je toch Key voor Spel X verkopen als iemand op "Spel X" zoekt en de limiet van 5 overschrijden. Tevens krijg je misschien een wildgroei van dubbele accounts omdat handelaren extra accounts aanmaken. Dus dan moet je vervolgens dat weer gaan tegen werken / controleren.
Andere optie is gewoon gebruikers die elke key rapporteren eerst een waarschuwing te geven (of twee) en daarna een (tijdelijke) ban, als blijkt dat het om een enkele key gaat. Op die manier is het snel afgelopen met het kinderachtige gedoe. Gewone gebruikers kunnen toch hun spellen aanbieden, handelaren worden alsnog gemeld, en de kinderachtige personen worden of gebanned, of stoppen na een waarschuwing.
Beetje jammer dat het uiteindelijk op zoiets moet uitdraaien.
Ik heb zelf een persoonlijke regel gesteld en dat is dat ik +/- 10 advertenties max er op zet, zo hoop ik dus mensen niet meer te irriteren.
Ach eindeloze discussie, ik laat jullie het wel uitzoeken en regeltjes maken.
Als men graag de volle prijs betaald terwijl ik ze legaal kan 'helpen' aan wat korting, ga gerust je gang mij zal je er niet mee hebben alleen jezelf
Ik zou wel graag zwart op wit bewijzen willen lezen waar het allemaal verboden word,waar iedereen zo heilig van overtuigd en bang is. Iedereen praat elkaar maar na hoe strafbaar en foei het is maar ik zie nergens bewijs zwart o[ wit.Ik zal het uitprinten en naar boven brengen dan mogen de mensen die er voor op school hebben gezeten er naar kijken, kijken wat zij er van af weten.
Als men graag de volle prijs betaald terwijl ik ze legaal kan 'helpen' aan wat korting, ga gerust je gang mij zal je er niet mee hebben alleen jezelf
Ik zou wel graag zwart op wit bewijzen willen lezen waar het allemaal verboden word,waar iedereen zo heilig van overtuigd en bang is. Iedereen praat elkaar maar na hoe strafbaar en foei het is maar ik zie nergens bewijs zwart o[ wit.Ik zal het uitprinten en naar boven brengen dan mogen de mensen die er voor op school hebben gezeten er naar kijken, kijken wat zij er van af weten.
[ Voor 8% gewijzigd door FSXnoob op 08-08-2014 18:48 ]
Wat voor bewijzen wil jij hebben?
Het staat in ons beleid dat het niet mag, aan dat beleid heb jij je te houden en net als alle andere gebruikers. Daar komt geen wet aan te pas.
Het staat in ons beleid dat het niet mag, aan dat beleid heb jij je te houden en net als alle andere gebruikers. Daar komt geen wet aan te pas.
Het beleid waar GOT zich op baseert? Waar zij hebben gezien of gehoord dat 'handel' met keys illegaal is etc. Of was het een gestoken vinger in de lucht en eh.. vandaag verbieden we serials, morgen mag niemand Asus laptops verkopen.. omdat wij het niet willen.
Er zijn duizenden legale en illegale sites die handelen in codes, waarom steam hun al lang niet voor de rechter gesleept heeft en wat de angst is van GOT? Waarom alle andere verkoopsites gewoon wel de boel verkopen etc, Aangezien velen hier alles weten zou ik zeggen kom maar op met zulke bewijzen en dan is de zaak geklaard lijkt me.
Er zijn duizenden legale en illegale sites die handelen in codes, waarom steam hun al lang niet voor de rechter gesleept heeft en wat de angst is van GOT? Waarom alle andere verkoopsites gewoon wel de boel verkopen etc, Aangezien velen hier alles weten zou ik zeggen kom maar op met zulke bewijzen en dan is de zaak geklaard lijkt me.
Volgens mij haal jij twee dingen door elkaar.
A. het verkopen van Steam Gifts is niet toegestaan, dit staat in het Steam Subscriber Agreement:
B. Wij staan (als Tweakers) geen handel toe in de Vraag en Aanbod:
Oftewel punt B. daar val jij onder als handelaar, reseller en retailer. Zoals mijn collega Floppus je al duidelijk heeft gemaakt.
De Vraag en Aanbod is primair bedoeld voor particulieren die overtollige hard/software aanbieden, het stelselmatig verkopen van game keys kan je daar niet onder scharen, dat is gewoon pure handel.
A. het verkopen van Steam Gifts is niet toegestaan, dit staat in het Steam Subscriber Agreement:
https://support.steampowered.com/kb_article.php?p_faqid=549May I sell gift subscriptions?
Steam Gift Purchases can not be sold. Attempting to sell a gift subscription is a violation of the Steam Subscriber Agreement and may result in your account being permanently disabled. You can trade gifts using our new Steam Trading system and can read more about that here.
reviews: Tweakers FAQ2.Het gebruik van V&A om producten te verkopen staat open voor particulieren en bedrijven. V&A advertenties zijn altijd gericht op consumenten. Handelaren, resellers en retailers zijn uitgesloten. Bedrijfsmatige verkoop is derhalve toegestaan voor zover het het incidenteel aanbieden van overtollige artikelen uit eigen bezit betreft, zulks ter beoordeling van Tweakers.net. Bij overtreding van deze voorwaarden wordt de advertentie verwijderd en kan het gebruikersaccount geblokkeerd
Oftewel punt B. daar val jij onder als handelaar, reseller en retailer. Zoals mijn collega Floppus je al duidelijk heeft gemaakt.
De Vraag en Aanbod is primair bedoeld voor particulieren die overtollige hard/software aanbieden, het stelselmatig verkopen van game keys kan je daar niet onder scharen, dat is gewoon pure handel.
Hier, zwart op wit dat steam keys verkopen niet is toegestaan.Vedrano schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 18:47:
Ach eindeloze discussie, ik laat jullie het wel uitzoeken en regeltjes maken.
Als men graag de volle prijs betaald terwijl ik ze legaal kan 'helpen' aan wat korting, ga gerust je gang mij zal je er niet mee hebben alleen jezelf![]()
http://store.steampowered.com/subscriber_agreement/
You are entitled to use the Software for your own personal use, but you are not entitled to: (i) sell, grant a security interest in or transfer reproductions of the Software to other parties in any way, nor to rent, lease or license the Software to others without the prior written consent of Valve, except to the extent expressly permitted elsewhere in this Agreement (including any Subscription Terms or Rules of Use);
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Laat het alstjeblieft gewoon een beperking zijn op het aantal wat je mag verkopen, ik vind zelf een aantal van 80+ vrij bizar, maar 5 tot 10 max is nog realistisch. Games worden vaker verkocht en ik denk niet dat het aan te vechten is ivm het aantal wat momenteel op Tweakers V&A te vinden is. Daarnaast komen er dus steeds nieuwe mensen bij die het aanbieden (4 pack gekocht, weet ik het)
Ik denk dat je het op deze manier flink minder irritant laat worden en er tóch nog games verkocht kunnen worden op de V&A
Ik denk dat je het op deze manier flink minder irritant laat worden en er tóch nog games verkocht kunnen worden op de V&A
Verwijderd
Dan moeten jullie er iets aan gaan doenInFamous schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 19:28:
Volgens mij haal jij twee dingen door elkaar.
[...]
https://support.steampowered.com/kb_article.php?p_faqid=549
[...]
reviews: Tweakers FAQ
Valt een key ook onder de noemer software though?_David_ schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 19:30:
[...]
Hier, zwart op wit dat steam keys verkopen niet is toegestaan.
[...]
Als leek zou ik zeggen dat een key en software namelijk niet hetzelfde is.
Verwijderd
Juist de key 
De software installer is veelal gewoon te downloaden. De licentie zit hem in de key, en het gaat om de licentie.
Verder gaan we geen complete uiteenzetting doen van alle voorwaarden, hoe die zich aan de wet verhouden en wat voor jurisprudentie daarvoor geldt. Het is apart te noemen dat het hier gesteld wordt alsof we dat verplicht zijn om beleid te maken.
Het idee van ee beperkt aantal begrijp ik, maar zie ik niet als uitvoerbaar. We zien nu al dat op basis van 1 advertentie soms tig keys verkocht worden - kwestie van de advertentie niet op verkocht zetten.
Ik had het ook liever anders gezien, maar de sectie sluiten lijkt de enige optie. De reden dat advertenties vaak nog blijven staan is dat het moeilijk is te onderscheiden wat wel en niet in beleid valt, in combinatie met het volume waarin keys geplaatst worden. Daarnaast willen we eerst de knoop doorhakken hoe verder. Ik vermoed dat binnenkort de sectie gesloten gaat worden.
De software installer is veelal gewoon te downloaden. De licentie zit hem in de key, en het gaat om de licentie.
Verder gaan we geen complete uiteenzetting doen van alle voorwaarden, hoe die zich aan de wet verhouden en wat voor jurisprudentie daarvoor geldt. Het is apart te noemen dat het hier gesteld wordt alsof we dat verplicht zijn om beleid te maken.
Het idee van ee beperkt aantal begrijp ik, maar zie ik niet als uitvoerbaar. We zien nu al dat op basis van 1 advertentie soms tig keys verkocht worden - kwestie van de advertentie niet op verkocht zetten.
Ik had het ook liever anders gezien, maar de sectie sluiten lijkt de enige optie. De reden dat advertenties vaak nog blijven staan is dat het moeilijk is te onderscheiden wat wel en niet in beleid valt, in combinatie met het volume waarin keys geplaatst worden. Daarnaast willen we eerst de knoop doorhakken hoe verder. Ik vermoed dat binnenkort de sectie gesloten gaat worden.
Dus dan verneem ik ook dat jij er één van bent die iedere advertentie rapporteert terwijl er een verzoek is geweest om daar mee te stoppen. Jammer dat dit segment weg valt, het gebeurt namelijk overal (ondanks dat het dus niet mag). Maar nederlandse websites voor deze producten zijn er niet echt.
Het ziet er naar uit dat de zeikerds door door te zeiken hun zin hebben gekregen, en dat mensen die het aan proberen te vechten (waar ook zeikerds tussen zitten) een dikke vinger krijgen.
Sorry dat ik het zo formuleer, maar je zult het zelf waarschijnlijk al opgemerkt hebben dat het in principe tóch zo is gegaan op dit topic.
Het ziet er naar uit dat de zeikerds door door te zeiken hun zin hebben gekregen, en dat mensen die het aan proberen te vechten (waar ook zeikerds tussen zitten) een dikke vinger krijgen.
Sorry dat ik het zo formuleer, maar je zult het zelf waarschijnlijk al opgemerkt hebben dat het in principe tóch zo is gegaan op dit topic.
Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 09:28:
[...]
Dan moeten jullie er iets aan gaan doenook de de meld misbruik V&A kan wel een update gebruiken denk ik . Er wordt geheel geen actie ondernomen helaas ......
[ Voor 12% gewijzigd door CykkVii op 09-08-2014 11:29 ]
Mag blij zijn als t.net keys in de ban doet. Zojuist weer een verkoper die mij de verkeerde versie van een spel probeert te verkopen.
39
Sorry hoor maar dit heb ik zelf als verkoper nooit gedaan, dus om nou alle negativiteit nou over een kam te scheren lijkt mij zwaar overbodig.Fietsbel schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 17:07:
Mag blij zijn als t.net keys in de ban doet. Zojuist weer een verkoper die mij de verkeerde versie van een spel probeert te verkopen.
Verwijderd
Wat ik irritant vind is het per stuk aanbieden voor elke game terwijl het ook in 1 advertentie kan.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2014 10:18 ]
Dus, een beperking op het aantal advertenties is de waarschijnlijke maatregel?
Dit klopt niet. Als jij een game (lees key) bij Amazon of Greenmangaming of Gamersgate of dergelijke koopt, dan heb je tot je je key hebt geactiveerd op Steam *niks* te maken met Steam, noch hun TOS/EULA, en heb je gewoon recht te doen met die key wat je wilt, of tenminste maximaal wat er over gezegd is op de site waar jij het gekocht hebt._David_ schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 19:30:
[...]
Hier, zwart op wit dat steam keys verkopen niet is toegestaan.
[...]
Het verbaast me niet bijzonder dat de sectie zometeen dicht gaat. De stance door Tweakers genomen is niet bepaald houdbaar. Het zou vast een stuk makkelijker voor ze zijn om het te beperken tot enkel physieke games.
Maar de keys/gifts etc, dat is bijna niet te controleren. Gifts kon je nog zien dat de persoon die gift ook werkelijk heeft, met keys is er geen manier om dat te controleren.
Daar komt nog bovenop dat ik mensen in de V&A zie waar ik, omdat ik me ook veel met game sales en deals bezig hou, absoluut geen twijfel van heb dat ze zeggen dat ze een Steam key aan het verkopen zijn maar werkelijk gifts verkopen.
[ Voor 35% gewijzigd door Pheace op 11-09-2014 17:54 ]
Heb vandeweek ook iemand gereport met 100 games in de verkoop. Gebeurd niks mee terwijl het een handelaar is...
Verwijderd
Tsja, er gebeurt wel meer niet........D3nnisd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 18:19:
Heb vandeweek ook iemand gereport met 100 games in de verkoop. Gebeurd niks mee terwijl het een handelaar is...
Wanner je iets meld krijg je een keurig antwoord en een bedankje maar verder....
Dit is natuurlijk ook wederom niet ok ...
V&A aangeboden: [STEAM] Stronghold Crusader 2
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2014 20:48 . Reden: Wat meer informatie ]
Over deze user had ik het inderdaad. Mijn report is afgewezen voor dit.Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 19:57:
[...]
Tsja, er gebeurd wel meer niet........In de V&A helaas..
Wanner je iets meld krijg je een keurig antwoord en een bedankje maar verder....
Dit is natuurlijk ook wederom niet ok ...
Verwijderd
Tsja, ik vind dit natuurlijk ook wel vreemd allemaal.Wat mag er nu wel en wat nietD3nnisd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 20:07:
[...]
Over deze user had ik het inderdaad. Mijn report is afgewezen voor dit.

Maar ze zijn er achter de schermen wel mee bezig
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2014 21:20 ]
Zie nu nog altijd dezelfde namen opduiken in de V&A, heel veel advertenties op verschillende games.
Jammer dat sommigen er wel voor gestraft werden, en andere gewoon niet.
Ze zijn er aan aan het werken maar hoe lang kan dit nog doorgaan?
Volgens mij gebeurd er wel wat maat weinig.Satangel schreef op zondag 28 september 2014 @ 14:37:
Zie nu nog altijd dezelfde namen opduiken in de V&A, heel veel advertenties op verschillende games.
Het geen wat mij stoort Is dat er voor elke game een aparte advertentie wordt gemaakt. Dit is gewoon vervelend met scrollen. Met enkele advertenties heeft men geen probleem
Om dit maar weer eens omhoog te gooien.
Kunnen we duidelijkheid krijgen of het nu wel of niet is toegestaan?
Iedere dag zie je dezelfde mensen weer advertenties neerzetten voor hun duidelijke handel, maar de advertenties worden niet weg gehaald.
Iedere dag zie je dezelfde mensen weer advertenties neerzetten voor hun duidelijke handel, maar de advertenties worden niet weg gehaald.
Verwijderd
Tsja , dit is natuurlijk ook "handel"Bron schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 19:06:
Om dit maar weer eens omhoog te gooien.
( Steam Keys)
http://tweakers.net/aanbod/user/587495/
Ach, die user heeft al maanden zoveel advertenties. Moderatie van V&A? het is maar hoe de wind staat.
39
We laten het voorlopig maar even zoals het is. Zolang er geen klachten zijn van de kopers, de keys legaal verhandeld mogen van de uitgever/producent worden en de keys zonder omwegen in Nederland te zijn gebruiken, is het toegestaan.
Ondertussen denken we na over een oplossing om de handel op V&A in bredere zin in goede banen te leiden. We gooien nu mensen die veel handelen uit V&A zonder dat er klachten zijn. Dat is eigenlijk raar. Want de klanten zijn tevreden, de verkoper is tevreden, dus waarom zouden we het dan moeten verbieden? Het is tijd om de opzet van V&A eens grondig te bekijken. Dat staat op onze todo-lijst voor 2015.
Ondertussen denken we na over een oplossing om de handel op V&A in bredere zin in goede banen te leiden. We gooien nu mensen die veel handelen uit V&A zonder dat er klachten zijn. Dat is eigenlijk raar. Want de klanten zijn tevreden, de verkoper is tevreden, dus waarom zouden we het dan moeten verbieden? Het is tijd om de opzet van V&A eens grondig te bekijken. Dat staat op onze todo-lijst voor 2015.
Word die regel van 'handelen' op de V&A aangepast dan? En ja, niet in het minst omdat ik verboden werd games aan te bieden op de V&A om precies wat hierboven nu gewoon toegelaten wordzeef schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 21:17:
We laten het voorlopig maar even zoals het is. Zolang er geen klachten zijn van de kopers, de keys legaal verhandeld mogen van de uitgever/producent worden en de keys zonder omwegen in Nederland te zijn gebruiken, is het toegestaan.
[ Voor 7% gewijzigd door Pheace op 05-11-2014 00:22 ]
Dus eigenlijk wordt het dus toegestaan dat er elke lange va pagina's komen met steam keys wat dus resulteert in een grote ergenis bij veel gebruikers. vrij irritant dat de hardware verdrongen wordt zo.zeef schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 21:17:
Dan komen de klachten vanzelf weer binnen neem ik aan.D3nnisd schreef op woensdag 05 november 2014 @ 00:30:
[...]
Dus eigenlijk wordt het dus toegestaan dat er elke lange va pagina's komen met steam keys wat dus resulteert in een grote ergenis bij veel gebruikers. vrij irritant dat de hardware verdrongen wordt zo.
Misschien een apart sectie voor software of games (vs hardware), hoewel dat nogal ingrijpende veranderingen zijn verwacht ik, meer dan ze er waarschijnlijk voor over hebben. Anders een limiet van het aantal advertenties zodat men wat meer verschillende dingen aanbied in 1 advertentie. Weet alleen niet of dat niet verwarrend word met feedback want dan is 1 advertentie niet = 1 product.
[ Voor 3% gewijzigd door Pheace op 05-11-2014 01:02 ]
Verwijderd
Dat lijkt me een goed en uitvoerbaar idee. 10 Advertenties lijkt me ruim voldoende.Pheace schreef op woensdag 05 november 2014 @ 00:57:
Anders een limiet van het aantal advertenties.
Volgens mij was het ook ooit zo en alleen met abbo kon je meer plaatsen.
Wanneer ik de V&A gebruik is het heel gericht, en werk ik met de uitstekende pricewatch/filters om mijn soort producten te vinden.D3nnisd schreef op woensdag 05 november 2014 @ 00:30:
[...]
Dus eigenlijk wordt het dus toegestaan dat er elke lange va pagina's komen met steam keys wat dus resulteert in een grote ergenis bij veel gebruikers. vrij irritant dat de hardware verdrongen wordt zo.
Als ik zoek achter een Radeon 7950 zie ik heus geen Steam keys, iedereen werkt toch zo hoop ik? Hardware wordt helemaal niet verdrongen, zolang de advertenties maar goeie tags/filters hebben.
Ik zelf niet. Ik vindt het zelf leuk om de lijsten door te scrollen.Satangel schreef op woensdag 05 november 2014 @ 17:49:
[...]
Wanneer ik de V&A gebruik is het heel gericht, en werk ik met de uitstekende pricewatch/filters om mijn soort producten te vinden.
Als ik zoek achter een Radeon 7950 zie ik heus geen Steam keys, iedereen werkt toch zo hoop ik? Hardware wordt helemaal niet verdrongen, zolang de advertenties maar goeie tags/filters hebben.
Na 1 jaar wil ik dit topic nieuw leven inblazen en vragen wat de huidige stand van zaken is.
- Steam Gifts: Mag niet volgens Steam en Verwijderd in "\[V&A] Verkoop (game)keys"
- Steam Keys: Volgens zeef in "\[V&A] Verkoop (game)keys" wordt het nu toegestaan.
"Zolang er geen klachten zijn van de kopers, de keys legaal verhandeld mogen van de uitgever/producent worden en de keys zonder omwegen in Nederland te zijn gebruiken"
Hier ging het over Windows licenties. Is deze regel dan niet ook van toepassing op Steam Keys?
Als ik nu in V&A kijk bij PC Games, is er een handel in Steam Keys.
Hoe kan je controleren of dat niet eigenlijk verkapte Steam Gifts zijn?
In de [Proef] Ruimere openstelling V&A van augustus worden (Steam) keys helaas niet besproken.
Uit Helderheid Steam Gifts op de V&A kon ik niet echt opmaken of het verkopen van Steam Gifts voor Bitcoin nu wel of niet is toegestaan.
Ik zou graag een opheldering hierover willen, want dit lijkt de afgelopen jaren een grijs gebied.
Ze weten het zelf ook niet is mijn conclusie. Mijn advertentie met aangeboden Windows 8 Pro upgrade licenties was ook verwijderd. Ik had toen 50 positieve reviews.Ketho schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 20:14:
Dirk in "V&A advertentie verwijderd": "Handel in serienummers, keys, accounts enz is niet toegestaan."
Hier ging het over Windows licenties. Is deze regel dan niet ook van toepassing op Steam Keys?
Als ik nu in V&A kijk bij PC Games, is er een handel in Steam Keys.
Hoe kan je controleren of dat niet eigenlijk verkapte Steam Gifts zijn?
Vervolgens dit als reactie gestuurd:Beste rr7r,
Zoals je zelf ook al aangeeft staan we verkoop van losse licenties of keys zonder bewijs van echtheid niet toe. Daarnaast kan de echtheid van de licenties niet aangetoond worden: de Digital Rivers site bestaat niet meer. Ook zien we dat DR alleen ISO’s heeft geleverd, aanschaf van licenties is niet terug te vinden. Als laatste geef je aan dat de licenties niet meer actief gebruikt worden. Dat impliceert dat ze al eens gebruikt zijn, waardoor het goed mogelijk is dat zo’n licentie al eens geupgrade is.
Al het al rammelt het hele Digital River verhaal aan alle kanten waardoor we verkoop van deze licenties niet toe staan.
Mvg,
Walter
Hierop heb ik geen reactie meer vernomen (25-09-2015).Beste Walter,
M.b.t. Digital River heb ik mij vergist. Het betreft Arvato Distribution
GmbH te Herzebrock-Clarholz, Duitsland. De emails zijn zelf afkomstig
van de Microsoft Customer Support en kunnen, tezamen met een
evt. betalingsbewijs, de echtheid borgen.
De licenties zijn zelf door mij aangekocht dus het upgrade/downgrade
verhaal lijkt me niet van toepassing.
In hoeverre veranderd dit de situatie, aangezien je het als argumenten
aandroeg?
Met vriendelijke groet,
rr7r
Maar een advertentie zoals deze:
V&A aangeboden: Microsoft Windows 8.1 Pro NL ESD 32/64 Bit *
Wordt wel al 2 tot 3 weken gedoogd door een user met 0 feedback + Geregistreerd op 16 september 2015.
Aanvullend: Hackintosh wordt ook gedoogd: https://tweakers.net/aanbod/zoeken/?keyword=hackintosh
* Er wordt kennelijk wel gelezen maar niet gereageerd, want de advertentie is zojuist na 3 weken verwijderd.
[ Voor 4% gewijzigd door rr7r op 10-10-2015 19:54 ]
Verwijderd
Misschien moet je eerst lezen waar het over gaat. Wat hebben jouw Windows upgrades te maken met steam gifts?rr7r schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 18:38:
[...]
Ze weten het zelf ook niet is mijn conclusie. Mijn advertentie met aangeboden Windows 8 Pro upgrade licenties was ook verwijderd. Ik had toen 50 positieve reviews.
Voor de rest, is het gewoon zo duidelijk mogelijk gemaakt.
Steam staat verkoop van gifts niet toe dus wij ook niet. Keys (indien legaal) daar hebben ze geen voorwaarden tegen, dus wij staan het toe.
Bij advertenties is niet altijd direct duidelijk wat het is, daarom hebben we een tijd gezegd: helemaal geen steam spellen meer. Met het gelazer nu opnieuw neig ik daar weer naar.
BTC is gewoon een valuta, dus die ruil heet verkoop. Dus niet toegestaan.
De ruimere openstelling heeft te maken met handelaren, en staat los van wat wel en niet aangeboden mag worden.
Het was en blijft heel simpel: Steam staat verkoop van gifts niet toe, en wij dus ook niet. Keys zijn niet verboden voor verkoop, en die mogen dus. De moeilijkheid is en blijft dat je aan de advertentie meestal niet kan zien of het een gekochte key (license) is of een gift. Advertenties van games worden dus niet zomaar verwijderd. Het moet duidelijk zijn of worden uit communicatie of meldingen dat het om gifts gaat en dan wordt iemand aangesproken.
Problemen met gifts zijn een risico, zoals we al gemerkt hebben bij mensen die hun game afgesloten zagen. Te meer reden dus ook als koper geen gifts te kopen.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2015 12:27 ]
Het is opvallend dat het in Game als Steam Gift gekocht, nu teruggetrokken door Steam mis gaat terwijl de verkoper een goede V&A beoordeling had en al een tijdje geregistreerd was.
Het valt idd niet te zien of een advertentie een Steam Key of Gift betreft. Anders komt de koper er pas tijdens de overeenkomst of pas na betaling achter, voor zover het een legitieme Steam Key of Gift betreft.
Zelf kan ik geen zinnige oplossing hiervoor bedenken, aangezien Steam er geen weet van heeft en de verkoper ook niet kan bewijzen dat het een legitiem verkregen Steam Key of Gift is.
De meeste kopers hebben denk ik ook geen idee dat Steam Gifts niet mogen, maar de advertentie's blijven wel staan op V&A waardoor er altijd een paar onwetende kopers het zullen wagen.
Ik zie een trend dat het steeds meer de foute kant op gaat met louche reseller marktplaatsen als Kinguin/G2A waardoor het gebruik en doorverkoop van game/software keys steeds dubieuzer wordt.
https://www.reddit.com/r/...d_what_they_mean_for_you/
Met uitzonderingen zoals GOG.com die wel gewoon eerlijk en transparent kunnen zijn
Over het betalen met bitcoin vond ik het al raar dat het in dat topic als "ruilmiddel" genoemd werd ipv een geldige valuta. Helaas is de mogelijke anonimiteit zowel een nadeel als een voordeel. Geldezels komen er in ieder geval niet aan te pas
Wel alsnog bedankt voor de reactie.
Het valt idd niet te zien of een advertentie een Steam Key of Gift betreft. Anders komt de koper er pas tijdens de overeenkomst of pas na betaling achter, voor zover het een legitieme Steam Key of Gift betreft.
Zelf kan ik geen zinnige oplossing hiervoor bedenken, aangezien Steam er geen weet van heeft en de verkoper ook niet kan bewijzen dat het een legitiem verkregen Steam Key of Gift is.
De meeste kopers hebben denk ik ook geen idee dat Steam Gifts niet mogen, maar de advertentie's blijven wel staan op V&A waardoor er altijd een paar onwetende kopers het zullen wagen.
Ik zie een trend dat het steeds meer de foute kant op gaat met louche reseller marktplaatsen als Kinguin/G2A waardoor het gebruik en doorverkoop van game/software keys steeds dubieuzer wordt.
https://www.reddit.com/r/...d_what_they_mean_for_you/
Met uitzonderingen zoals GOG.com die wel gewoon eerlijk en transparent kunnen zijn
Over het betalen met bitcoin vond ik het al raar dat het in dat topic als "ruilmiddel" genoemd werd ipv een geldige valuta. Helaas is de mogelijke anonimiteit zowel een nadeel als een voordeel. Geldezels komen er in ieder geval niet aan te pas
Wel alsnog bedankt voor de reactie.
Weet niet of ik er goed aan doe om dit topic een megaschop te geven, maar ik heb een vraag over het verkopen van een gamekey.
Als het niet goed is, verwijder dan a.u.b. mijn reactie of zou een geschikte moderator anders contact met mij kunnen opnemen?
Als het niet goed is, verwijder dan a.u.b. mijn reactie of zou een geschikte moderator anders contact met mij kunnen opnemen?