Game als Steam Gift gekocht, nu teruggetrokken door Steam.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-06 11:56

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
Mede-auteur:
  • Krolls
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-04 10:41

Krolls

Update 5: zojuist heb ik mijn geld ontvangen. Ik zal hier een lijstje bijhouden van de tweakers die hun geld terug hebben en hoe het er voor staat.

- Vickiieee (ik), op 26-10-2015 het geld ontvangen;
- Krolls, op 26-10-2015 het geld ontvangen;
- Rigzyy, precieze datum (bij mij) niet bekend, maar heeft zijn geld terug;
- Mikeee1, op 26-10-2015 het geld ontvangen;
- Martin1977, op 26-10-2015 het geld ontvangen;
- xAn52,
- JayJay, op 22-10-2015 het geld ontvangen.

Update 4 (zie ook onderaan): Aesty (verkoper) wil de problemen oplossen. E-mail is gestuurd!

Beste medetweakers (TL;DR onderaan, ben soms wat lang van stof),

Om het voor iedereen begrijpbaar te maken, zal ik even bij het begin beginnen.

Op maandag 28 september zag ik de advertentie van Aesty voorbij komen waarin hij GTA V als Steam Gift aanbied voor €30,-. Gezien de laagste prijs zo rond de €35/€36 lag (zoals nu ook aangegeven in de Pricewatch) vond ik dit een redelijke prijs. Hierbij heb ik direct naar een aantal dingen gekeken, om toch enigszins zeker te zijn dat ik niet wordt opgelicht:
- Gebruiker was iets meer dan een jaar geregistreerd (sinds 4 september 2014);
- Weliswaar geen reacties of forumposts, dit was enigszins apart, maar wellicht een 'slaper-account'. Gebruikers die wel een account hebben maar deze verder nergens voor gebruiken.;
- Een aantal goede beoordelingen van gebruikers die zelf ook langer geregistreerd staan (langer dan Aesty zélf);
- Hij heeft in februari van dit jaar nog laptop geheugen verkocht aan een andere tweaker (gezien de beoordeling en de advertentie). Deze kreeg 3x 5-sterren.

Daarnaast stond in de advertentie dat hij Steam tegoed had (geld in zijn Steam Account) waarmee hij GTA V als Gift gekocht had en dat hij geld nodig had, vandaar dat hij de game verkocht. Er zijn geloof ik geen manieren om geld van je Steam Account op je bankrekening te krijgen. Dat hij dit dus deed kon ik begrijpen.
Dit alles in ogenschouw nemende dacht ik dat het wel goed zat.

Bericht gezocht met Aesty en we waren het snel eens over de prijs (Nederlander als ik ben bood ik €25,- (:P), enigszins tot mijn verbazing ging hij hier direct mee akkoord). Ik vertelde hem dat ik dit 's avonds over kon maken als ik weer thuis was, dit was geen probleem. "iDeal kan via www.bitonic.nl" was zijn reactie, "en bij Bitcoin adres dit invullen: 12pDUm6UiiDbGHw4UJTKYzEw8jswmutrrCn". De wallet heb ik even gecheckt en werd al langer gebruikt. Gezien de privacygevoeligheid van sommige tweakers keek ik er niet raar van op dat hij het zo wilde doen via bitcoins, de site zag er ook niet louche uit.
's Avonds toen ik thuis was heb ik het geld overgemaakt, hiervan heb ik hem een screenshot gestuurd en hij stuurde mij via de mail de Steam Gift. Alles ging goed, ik claim de gift en had GTA V in mijn account!

Echter kreeg ik gistermiddag tot mijn grote verbazing van mijn broertje een foto toegestuurd, GTA V was: "teruggeroepen vanwege een probleem met de betaling van dit item." GTA V Steam Gift teruggeroepen.

Ergo: ik heb niet langer GTA V in mijn Steam account terwijl ik deze als Gift ontvangen heb. Bij mij gingen direct alarmbellen rinkelen, had Aesty een key gekocht via een goedkope site/buitenlandse site en deze doorverkocht? (Of dit kan en hoe je de game dan claimt als Gift weet ik zo niet, maar ik geloof best dat dit mogelijk zal zijn.)
Hierop heb ik als waarschuwing voor andere mensen direct mijn beoordeling over Aesty aangepast, als waarschuwing voor eventuele andere kopers.

Nadat ik mijn beoordeling aangepast had, kreeg ik gisteravond bericht van Krolls (zie beoordeling). Hij had blijkbaar ook GTA V van Aesty gekocht en hij zit in hetzelfde schuitje als ik: ook hij heeft op 28 september GTA V als Steam Gift gekocht van Aesty en ook zijn is nu verwijdert.
JayJay (zie beoordeling) had ook via Aesty een GTA V Steam Gift gekocht, maar hij heeft deze nooit ontvangen. Na aandringen en herhaaldelijk Aesty berichten sturen heeft hij uiteindelijk zijn key gekregen.

Na het bericht van Krolls heb ik direct contact gezocht met de schrijvers van de andere beoordelingen over Aesty die ook GTA V of ARK: Survival Evolved gekocht hadden. Vrij snel kreeg ik bericht van Martin1977 (die GTA V zondag 27 september gekocht had van Aesty): hij heeft gekeken via de site van Steam (kan vanavond thuis pas Steam openen) en ook hij heeft GTA V niet meer in zijn Library staan. Het lijkt er dus op dat ook hij de game kwijt is.

TL;DR: Het lijkt er dus op dat Aesty op enig manier aan Steam tegoed is gekomen en hiermee GTA V als gift gekocht heeft of heeft hij keys gekocht om deze via Tweakers V&A aan te bieden als 'Steam Gift'. Je betaald, hij ontvangt betaling, je krijgt vervolgens op je mail de gift, deze claim je met je Steam account en je hebt de game.

Daarom bij deze even een aantal vragen:
- Zijn er meer mensen, die ik nog niet bereikt heb, die slachtoffer zijn van deze manier van handelen van Aesty?;
- Valt dit onder oplichting en kunnen wij zodoende hier iets mee bij de politie? (Product voldoet uiteindelijk namelijk niet aan de verwachtingen aangezien wij dus onze game kwijt zijn).;
- Kunnen wij via Tweakers eventueel gegevens over deze gebruiker krijgen om te kijken of wij hiermee een zaak aan kunnen spannen?

Verkoper: Aesty;
Advertentie: Grand Theft Auto V (UK versie), PC (Windows) STEAM GIFT aangeboden;

Tweakers waarvan bekend is dat ze hun game kwijt zijn na 'aankoop' Steam Gift van Aesty:
- Vickiieee (ik), zie beoordeling;
- Krolls, zie beoordeling;
- Rigzyy, zie beoordeling, die ook GTA V gekocht heeft van Aesty (als Steam Gift) op 2 september;
- Mikeee1, zie beoordeling, die ARK: Survival Evolved gekocht heeft van Aesty (als Steam Gift) op 6 september.
- Martin1977, via de site van Steam geen GTA V meer in library.
- xAn52, zie beoordeling,die ook GTA V gekocht heeft van Aesty (als Steam Gift).

Vermoedelijk ook:

JayJay (die in eerste instantie überhaupt de key al niet kreeg) zal dit nog controleren.

Nog geen contact gehad met: Update!
- Contact gehad met de meeste nu. Rigzyy en Mikeee1 met wie ik niet direct contact heb gehad, hebben nu tegenover mij bevestigd dat zij de games die zij gekocht hebben niet langer in bezit hebben in hun Steam account.

Graag hoor ik jullie meningen/bevindingen dan wel advies. We hopen dat we hier iets mee kunnen!

Update:
Heb net even de locaties nagekeken van de advertenties die hij/zij had geplaatst.
Kingston DDR3 4GB Laptop RAM geheugen aangeboden: 9756 CC, Glimmen. Toon op kaart.
Grand Theft Auto V (UK versie), PC (Windows) STEAM GIFT aangeboden: 9751 BB, Haren. Toon op kaart.
ARK: Survival Evolved, PC (Windows) STEAM GIFT aangeboden: 9766 BB, Eelderwolde. Toon op kaart.

Alle drie verschillende 'adressen', maar wel alle drie in dezelfde regio.

Update2:
Ook contact gehad met Rigzyy en Mikeee1 nu. Ook zij hebben de spellen niet meer op hun account staan. TS is aangepast.

Update 3:
Ook xAn52 is slachtoffer. Toegevoegd na opgenomen contact n.a.v. zijn geplaatste beoordeling.
Dit maakt nu al zes (!) slachtoffers. Ik hoop het niet, maar ik ben bang dat 'JayJay' zich uiteindelijk ook bij ons aan zal sluiten...

Update 4:
Er is vanuit Tweakers een e-mail gestuurd naar Aesty met vraag om opheldering. Aesty heeft dit topic gelezen en is geschrokken van het hele gebeuren. Via Floppus heb ik het e-mail adres van Aesty gekregen, de tweaker wil de zaak oplossen. Vanochtend (19-10-2015) heb ik een e-mail gestuurd.

Het lijkt dus allemaal goed te komen! *klopt af*

[ Voor 17% gewijzigd door Vickiieee op 11-11-2015 09:16 ]

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343987

Dit verhaal kan ik inderdaad bevestigen, na een dm van Vickie te hebben gehad even gekeken naar het spel.
Bleek inderdaad terug getrokken te zijn door steam omdat de gift nooit betaald is.

Het ging om 25 euro en het spel GTA V.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-07 22:27

mark-k

AKA markkNL

Volgens mij mag je van Steam helemaal geen gifts doorverkopen, dus het was wel een beetje eigen risico als je wist dat je een gift kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
mark-k schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 15:58:
Volgens mij mag je van Steam helemaal geen gifts doorverkopen, dus het was wel een beetje eigen risico als je wist dat je een gift kocht.
Of het mag of niet weet ik niet, daar heb je wel een goed punt, dat zal ik zo even opzoeken.

Maar afgezien van dat punt: hoe kan Steam in hemelsnaam weten of 'Aesty' een Gift verkoopt of gewoon aan iemand 'gift'. Tenzij Steam een tip krijgt van iets of iemand, kunnen ze daar niet achter komen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:22

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik ga er met dit soort dingen meestal vanuit dat het met gestolen creditcards/paypall of wat dan ook wordt gekocht, het duurt dan eventjes voordat het creditcard bedrijf dit door heeft en heeft aangegeven dat de betaling niet goed is naar steam (ene keer sneller dan de andere)
Op een gegeven moment zal het controlerende programma sneller een red-flag geven, ik heb dit meegemaakt bij mijn eigen CC en dit gaat normaal behoorlijk snel (dat ik gecontacteerd werd of de betaling klopte)

Steam kan natuurlijk niet zien of hij dit gift of verkoopt,wat ze wel kunnen doen is of jullie elkaar bv al kennen via steam (friends?) en uiteindelijk zal het gaan opvallen dat hij 15x GTA5 gift

[ Voor 18% gewijzigd door mrsar op 15-10-2015 16:23 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarlian
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-01 16:50
- Valt dit onder oplichting en kunnen wij zodoende hier iets mee bij de politie? (Product voldoet uiteindelijk namelijk niet aan de verwachtingen aangezien wij dus onze game kwijt zijn).;

Oplichting: Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iemand beweegt tot de afgifte van enig goed, tot het ter beschikking stellen van gegevens met geldswaarde in het handelsverkeer, tot het aangaan van een schuld of tot het teniet doen van een inschuld, wordt, als schuldig aan oplichting, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Ja dit is oplichting. Echter wel een complexe en dat zit hem erin dat ten tijde van de verkoop hij jou het product wel geleverd heeft. Dat steam (een derde partij) het product kan terugnemen omdat het niet betaald is maakt het ingewikkeld. Daarbij ook dat je volgens de voorwaarden van Steam dat niet mag, maar de wet spreekt van een enig goed met geldwaarde in het handelsverkeer. En dat is hier zeker het geval. Dat je daarmee interne voorwaarden overtreedt doet daar niks aan af. Tevens moet de politie bewijzen dat de dader vantevoren had kunnen weten dat het artikel zou worden terug getrokken. Maar gezien zijn werkwijze kun je de opzet hierin wel redelijk aantonen, helemaal nu er meer gedupeerden zijn. Het oogmerk lijkt daarmee voor de hand te liggen. De valse hoedanigheid en de listige kunstgrepen zijn overigens wel iets lastiger. Hij zegt de game gekocht te hebben met steam tegoed. Dat kan kloppen maar het ligt voor de hand dat dit met gestolen steamkaarten is gebeurd, en dat kunnen weer de listige kunstgrepen zijn.

- Kunnen wij via Tweakers eventueel gegevens over deze gebruiker krijgen om te kijken of wij hiermee een zaak aan kunnen spannen?
Ja dit kan ook. Als Tweakers ervoor kiest die gegevens te verstrekken dan. Het ligt meer voor de hand dat ze dit pas doen na vordering van de politie die dat pas kan opvragen nadat jij aangifte hebt gedaan. Het zou namelijk ook ergens niet gepast zijn om van een andere Tweaker gegevens te verstrekken, maar als ze er zelf voor kiezen na het lezen van jouw verhaal, prima. Echter, gezien het account denk ik niet dat je verder komt dan een Ip adres bij registratie of bij het plaatsen van de advertentie. Als de dader een beetje slim is, is het een valse naam en emailadres... Maar er zijn wel degelijk aanknopingspunten die kunnen leiden tot de dader.

Maar dan nog even een wijze les voor andere lezers: Als iets te mooi lijkt om waar te zijn.... Dan is dat vaak zo. Een spel voor half geld (leuk die Pricewatch, maar Steam rekent nog de volle mep), via bitcoins kopen, van een sleeper account zonder reacties, op een manier die tegen de regels van Steam indruist... Dat is gewoon vragen om problemen |:(

Iets in me zegt dat je de 30 euro maar als goede leerschool moet zien... Maar ik zou in ieder geval aangifte doen. Dan is de kans het grootst dat de dader gevonden wordt. Wat je ook had kunnen doen is iemand dat geheugen laten kopen en dan de verkoper bij overdracht even serieus aan de tand voelen (met de nodige hulp uiteraard). Succes!

"Never argue with a fool. He will only drag you down to his level and beat you on experience."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waarom heeft Steam dan 4-packs voor bepaalde games? ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:44
Steam Keys mogen wel, maar Steam Gifts niet. Maar alles wat met "Steam" te maken heeft lijkt nu te worden gedoogd op V&A, aangezien er nog steeds advertenties staan.

Ook is het verschil tussen een "Steam Key" en een "Steam Gift" erg onduidelijk, en wordt er dikwijls over Steam Keys gesproken terwijl het eigenlijk Steam Gifts zijn.

Pheace had nog gevraagd of het dan wel toegestaan is met bitcoin te betalen, maar daar is ook niet echt een eenduidig antwoord op gekomen. Helderheid Steam Gifts op de V&A

Ik had om opheldering gevraagd maar tot nu toe geen reactie. Ketho in "\[V&A] Verkoop (game)keys"
Ketho schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 20:14:

Na 1 jaar wil ik dit topic nieuw leven inblazen en vragen wat de huidige stand van zaken is.
  • Steam Keys: Volgens zeef in "\[V&A] Verkoop (game)keys" wordt het nu toegestaan.

"Zolang er geen klachten zijn van de kopers, de keys legaal verhandeld mogen van de uitgever/producent worden en de keys zonder omwegen in Nederland te zijn gebruiken"
Dirk in "V&A advertentie verwijderd": "Handel in serienummers, keys, accounts enz is niet toegestaan."
Hier ging het over Windows licenties. Is deze regel dan niet ook van toepassing op Steam Keys?

Als ik nu in V&A kijk bij PC Games, is er een handel in Steam Keys.
Hoe kan je controleren of dat niet eigenlijk verkapte Steam Gifts zijn?

In de [Proef] Ruimere openstelling V&A van augustus worden (Steam) keys helaas niet besproken.

Uit Helderheid Steam Gifts op de V&A kon ik niet echt opmaken of het verkopen van Steam Gifts voor Bitcoin nu wel of niet is toegestaan.

Ik zou graag een opheldering hierover willen, want dit lijkt de afgelopen jaren alleen maar een grijs gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:34

heuveltje

KoelkastFilosoof

NMe schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 16:26:
[...]

Je weet wat de betekenis van Gift is ? :P

[ Voor 39% gewijzigd door heuveltje op 15-10-2015 16:32 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jarlian
NMe schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 16:26:
[...]
Om te giften. Niet om door te verkopen. :*)

May I sell gift subscriptions?
Steam Gift Purchases cannot be sold. Attempting to sell a gift subscription is a violation of the Steam Subscriber Agreement and may result in your account being permanently disabled. You can trade gifts using our new Steam Trading system and can read more about that here.

https://support.steampowered.com/kb_article.php?p_faqid=549

Dat het voor steam niet is te controleren maakt het alleen maar makkelijk om het wel onder vrienden etc. Ik neem aan dat dit juist in het leven is geroepen om dit soort gevallen van oplichting zo klein mogelijk te houden.

"Never argue with a fool. He will only drag you down to his level and beat you on experience."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
Jarlian schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 16:24:
Ja dit is oplichting. Echter wel een complexe en dat zit hem erin dat ten tijde van de verkoop hij jou het product wel geleverd heeft. Dat steam (een derde partij) het product kan terugnemen omdat het niet betaald is maakt het ingewikkeld. Daarbij ook dat je volgens de voorwaarden van Steam dat niet mag, maar de wet spreekt van een enig goed met geldwaarde in het handelsverkeer. En dat is hier zeker het geval.
Een vermoeden dat het oplichting was had ik al, had er even niet aan gedacht om zelf de Online Wettenbundel erbij te pakken om het op te zoeken.. Ik was te druk bezig met de andere gebruikers te contacteren. In ieder geval bedankt voor het opzoeken! Dat het in feite gewoon oplichting is, maakt dat wij (als slachtoffers, voor het gemak spreek ik even namens ons allen) sterker staan. De Wet- en regelgeving in Nederland is verouderd, maar het is en blijft een 'goed'.
Ja dit kan ook. Als Tweakers ervoor kiest die gegevens te verstrekken dan. Het ligt meer voor de hand dat ze dit pas doen na vordering van de politie die dat pas kan opvragen nadat jij aangifte hebt gedaan.
Voordat Tweakers ook maar iets kan doen, moeten wij inderdaad eerst aangifte bij de politie doen. Hier heb ik me al even in ingelezen.
Maar dan nog even een wijze les voor andere lezers: Als iets te mooi lijkt om waar te zijn.... Dan is dat vaak zo. Een spel voor half geld (leuk die Pricewatch, maar Steam rekent nog de volle mep), via bitcoins kopen, van een sleeper account zonder reacties, op een manier die tegen de regels van Steam indruist... Dat is gewoon vragen om problemen |:(
Of het vragen om problemen is of niet weet ik niet. De game wordt via verschillende sites (de twee die bovenaan de PW staan) al voor zo'n ~€35,- aangeboden. Dat Steam die prijs niet hanteert is bekend, die lopen altijd al maanden zo niet jaren achter met de prijzen van de games in de Steam Winkel.
Iets in me zegt dat je de 30 euro maar als goede leerschool moet zien... Maar ik zou in ieder geval aangifte doen. Dan is de kans het grootst dat de dader gevonden wordt. Wat je ook had kunnen doen is iemand dat geheugen laten kopen en dan de verkoper bij overdracht even serieus aan de tand voelen (met de nodige hulp uiteraard). Succes!
Ergens zegt iets me ook dat we dit als wijze les moeten zien, want zo te zien is deze gebruiker hier langer en/of vaker mee bezig geweest. Het gaat mij er dan nu ook meer om dat ik het een principe kwestie vind..

mrsar schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 16:21:
ik ga er met dit soort dingen meestal vanuit dat het met gestolen creditcards/paypall of wat dan ook wordt gekocht, het duurt dan eventjes voordat het creditcard bedrijf dit door heeft en heeft aangegeven dat de betaling niet goed is naar steam (ene keer sneller dan de andere)
Op een gegeven moment zal het controlerende programma sneller een red-flag geven, ik heb dit meegemaakt bij mijn eigen CC en dit gaat normaal behoorlijk snel (dat ik gecontacteerd werd of de betaling klopte)

Steam kan natuurlijk niet zien of hij dit gift of verkoopt,wat ze wel kunnen doen is of jullie elkaar bv al kennen via steam (friends?) en uiteindelijk zal het gaan opvallen dat hij 15x GTA5 gift
Zelf zat ik ook te denken aan de mogelijkheid dat hij inderdaad iets met Creditcards geflikt had. Waardoor hij in eerste instantie wél de games kon kopen, maar zodra het geld via de Creditcardmaatschappij afgeschreven zou worden zij bot vangen en Steam inlichten. Dan gaan de radertjes draaien en zijn de poppen aan het dansen..

Terugkomend op het punt of het mag of niet: het is een beetje een grijs gebied bij Steam... :X
In principe mag het niet, zo ook: http://forums.steampowere.../showthread.php?t=2518210
Echter is het wel weer zo dat bij Team Fortress 2 items (TF2, van Valve/Steam zélf) ze een oogje dichtknijpen.. Dit is natuurlijk meten met twee maten. Zie: https://www.reddit.com/r/..._gifts_for_money_allowed/

Hartelijk dank voor je reactie! Ook binnen Tweakers is het dus een grijs gebied zo te zien... Aangezien er door de ene het een wordt gezegd, en door een ander het ander. Dat is best dubbel..
Hadden die Steam Gifts nu dus wél of níet verkocht mogen worden via de V&A?

Jarlian schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 16:34:
[...]

Om te giften. Niet om door te verkopen. :*)

May I sell gift subscriptions?
Steam Gift Purchases cannot be sold. Attempting to sell a gift subscription is a violation of the Steam Subscriber Agreement and may result in your account being permanently disabled. You can trade gifts using our new Steam Trading system and can read more about that here.

https://support.steampowered.com/kb_article.php?p_faqid=549

Dat het voor steam niet is te controleren maakt het alleen maar makkelijk om het wel onder vrienden etc. Ik neem aan dat dit juist in het leven is geroepen om dit soort gevallen van oplichting zo klein mogelijk te houden.
Wat betreft die 4-packs en 'giften', uiteraard zijn er zat mensen die bij een release van een game een 4-pack kopen, waarbij een vriend de 4-pack koopt en de andere spelers hem op voorhand een bedrag te betalen waarna hij ze 'gift'. Dat is het idee erachter ja, maar Steam werkt dat met hun eigen systeem zo ook wel in de hand..

Wat betreft het dikgedrukte gedeelte: Steam Gifts kunnen ook niet verkocht worden. Je kan een game kopen via Steam als gift, hierna krijg je een mail die je door kan sturen. Iets anders kan je met deze gift vervolgens niet doen..
Wat betreft het 'subscription' gedeelte. Dat is door Steam een beetje ongelukkig geformuleerd, maar volgens mij bedoelen ze hier ook álle games mee. Omdat je een soort 'subscriptie' bij Steam afsluit om de game te kopen en via hen te downloaden en te spelen. I know, bewoordingen... :X

[ Voor 18% gewijzigd door Vickiieee op 15-10-2015 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarlian
Vickiieee schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 16:37:Ergens zegt iets me ook dat we dit als wijze les moeten zien, want zo te zien is deze gebruiker hier langer en/of vaker mee bezig geweest. Het gaat mij er dan nu ook meer om dat ik het een principe kwestie vind..
Dat siert je! Ik zou zeggen: Go get him! (Maar wees voorbereid op veel tijd en frustratie) ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-07 17:58

InFamous

excommunicado

De verkoper is al een aantal dagen niet online geweest en heeft jullie berichten nog niet gelezen.

Ik heb de verkoper zojuist een email gestuurd en daarbij gevraagd om uitleg en een oplossing. Daarnaast heb ik hem doorverwezen naar dit topic.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin1977
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-01 19:35
Helaas kreeg ik net als de anderen ook onderstaand bericht.
http://uploadenfoto.nl/pi...f61aaf7bbcae42b239be6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
InFamous schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 17:43:
De verkoper is al een aantal dagen niet online geweest en heeft jullie berichten nog niet gelezen.

Ik heb de verkoper zojuist een email gestuurd en daarbij gevraagd om uitleg en een oplossing. Daarnaast heb ik hem doorverwezen naar dit topic.
Ragdoll, hartelijk dank voor het emailen van Aesty. Een DM had ik al gestuurd, enigszins tegen beter weten in omdat ik ook al wel vermoedde dat de vogel ondertussen al gevlogen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aangifte, is kort gezegd gewoon waardeloos. Je doet aangifte, en dan gaat die letterlijk op de stapel van de politie. Heb zelf een zaak lopen die om ruim 600 euro gaat.

Heb hier bij ook een aantal vragen gesteld hoe ze om gaan met internet oplichting.
Ze vertelde me doodleuk dat zolang ze niet een hele boel aangiftes binnen krijgen van 1 persoon of het om een echt flink geld bedrag gaat er vrij weinig mee gedaan wordt, omdat de officier het niet de prioriteit geeft.

We kunnen beter zelf op onderzoek uit gaan, en proberen met de informatie die we hebben deze persoon te traceren, en toch maar is even een praatje maken hoe dit op te lossen.

Modbreak:We gaan hier GEEN heksenjacht organiseren!

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 16-10-2015 08:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Zullen we, voordat we over oplichting gaan praten, eerst eens even afwachten of er een respons terug komt van de verkoper?

Sommige mensen zitten niet 24/7 op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:07

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Doorverkoop staat 'buiten' steam, enkel als de 'gifted' een ticket inzet om aan te geven dat hiervoor buiten Steam voor is betaald. Lijkt mij veel logischer dat hij via 'fout geld' (paypal zonder saldo, gestolen CC etc) GTA gifted heeft gekocht (of meerdere malen), deze doorverkoopt en vervolgens trekt Steam deze in omdat er dus niet voor betaald is.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Steam gifts mogen inderdaad niet verkocht worden, en zijn ook hier niet toegestaan. Het is helaas lang niet altijd direct duidelijk of het om een gift of een key gaat. Dat een verkoper iets verkoopt dat volgens voorwaarden niet mag, daar wordt hij uiteraard op aangesproken. Dat je iets koopt zonder eerst te kijken of het verkocht mag worden is ook je eigen fout.

Als Steam dan volgens eigen voorwaarden die gifts terugdraait, dan is het voor een deel ook gegokt en verloren. Als verkoper zich ook niet geinformeerd heeft over de regels van Steam, dan kan je ook niet van oplichting spreken. De vraag is zelfs of er niet gewoon geleverd is wat is afgesproken - als tijdens de transactie inderdaad duidelijk was dat het om een gift ging - en dat het risico dan bij jezelf ligt.

De term oplichting is dus sowieso VEEL te voorbarig. Duidelijk is neem ik aan wel waarom we stellen dat als iets van de uitgever niet mag, het hier niet mag. Ongeacht hoe makkelijk het voor ons na te gaan is.
In basis wordt er nu min of meer van ons verwacht dat we tijd steken in iets dat we hier helemaal niet willen faciliteren en waarvan de verantwoordelijkheid voor het gevolg allerminst vaststaat.
Vickiieee schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 16:37:
Hartelijk dank voor je reactie! Ook binnen Tweakers is het dus een grijs gebied zo te zien... Aangezien er door de ene het een wordt gezegd, en door een ander het ander. Dat is best dubbel..
Hadden die Steam Gifts nu dus wél of níet verkocht mogen worden via de V&A?
Nee, NMe stelt een vraag en is sowieso niet betrokken bij het beleid in V&A. Er zijn legio topics waar het eerder al is aangekaart. En ook de Steam voorwaarden zijn er ondubbelzinnig over. Dat mensen niet die voorwaarden helemaal doorpluizen begrijp ik ook, maar dat brengt in basis wel risico's met zich mee.
Ik heb niet de illusie dat het uit had gemaakt waar we de informatie hebben staan.

Het lijkt meer of je onduidelijkheid zoekt dan dat die er werkelijk is. Steam heeft het duidelijk over gifts en wij hebben de basis dat als het van uitgever mag het van ons mag. Verkopen voor bitcoins is dus ook niet onduidelijk. *VERKOPEN* voor bitcoins. Hoe is dat anders dan verkoop voor enig andere valuta? ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 16-10-2015 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
SinergyX schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 00:35:
[...]

Doorverkoop staat 'buiten' steam, enkel als de 'gifted' een ticket inzet om aan te geven dat hiervoor buiten Steam voor is betaald. Lijkt mij veel logischer dat hij via 'fout geld' (paypal zonder saldo, gestolen CC etc) GTA gifted heeft gekocht (of meerdere malen), deze doorverkoopt en vervolgens trekt Steam deze in omdat er dus niet voor betaald is.
Afgezien daarvan. Wat als je een 4-pack koopt, je de andere drie games aan vrienden 'gift' en zij jou vervolgens een 'gift' terug geven in de vorm van een geldbedrag dat exact gelijk is aan 1/4e van de prijs van de 4-pack? :+
Dat Steam het niet wil: uiteraard te begrijpen. Maar niet te handhaven. Hoe moeten ze er namelijk ooit achterkomen als ze niet bij bankgegevens e.d. kunnen? Dan handelen ze uit aannames. En "assumptions are the mother of all ..."
Voor alle zekerheid: in het vervolg krijg ik een spel van iemand en krijgt die persoon vervolgens van mij een gift. Hoef ik nog geen eens belasting over te betalen ook niet, want giften zijn tot een bepaald bedrag vrijgesteld :).

Anoniem: 27535 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 08:17:
Steam gifts mogen inderdaad niet verkocht worden, en zijn ook hier niet toegestaan. Het is helaas lang niet altijd direct duidelijk of het om een gift of een key gaat. Dat een verkoper iets verkoopt dat volgens voorwaarden niet mag, daar wordt hij uiteraard op aangesproken. Dat je iets koopt zonder eerst te kijken of het verkocht mag worden is ook je eigen fout.
Aangezien het vaker gebeurd in de V&A en ook binnen Steam dit regelmatig gebeurt (kijk naar de TF2 items) ging ik er (uiteraard dom van mij) vanuit dat het dus toegestaan was. Zoals al correct aangehaald: hoe heeft Steam dit anders precies uitgedacht met de '4-packs' van sommige games die je kan kopen? :X
Zal me niks verbazen als er op Steam of Reddit zat topics te vinden zijn over mensen die nog drie andere personen zoeken om een 4-pack van een game te kopen ;).
Als Steam dan volgens eigen voorwaarden die gifts terugdraait, dan is het voor een deel ook gegokt en verloren. Als verkoper zich ook niet geinformeerd heeft over de regels van Steam, dan kan je ook niet van oplichting spreken. De vraag is zelfs of er niet gewoon geleverd is wat is afgesproken - als tijdens de transactie inderdaad duidelijk was dat het om een gift ging - en dat het risico dan bij jezelf ligt.

De term oplichting is dus sowieso VEEL te voorbarig. Duidelijk is neem ik aan wel waarom we stellen dat als iets van de uitgever niet mag, het hier niet mag. Ongeacht hoe makkelijk het voor ons na te gaan is.
In basis wordt er nu min of meer van ons verwacht dat we tijd steken in iets dat we hier helemaal niet willen faciliteren en waarvan de verantwoordelijkheid voor het gevolg allerminst vaststaat.
Nergens spreek ik zelf van 'oplichting', ik vraag of dit onder oplichting te scharen is. Aangezien iets verkocht wordt, waarvan (mits betaald met CC of Paypal zonder tegoed of iets soortgelijks) de verkoper dus misschien weet dat het teruggetrokken wordt, en de verkoper weet dat het niet door de beugel kan.

Als verkoper moedwillig de Steam Gifts gekocht heeft met een valse CC of Paypal account (en dit dus stelen van Steam is) en deze doorverkoopt, is er zelfs sprake van heling.
Maar laten we niet op de zaken vooruitlopen.
[...]

Nee, NMe stelt een vraag en is sowieso niet betrokken bij het beleid in V&A. Er zijn legio topics waar het eerder al is aangekaart. En ook de Steam voorwaarden zijn er ondubbelzinnig over. Dat mensen niet die voorwaarden helemaal doorpluizen begrijp ik ook, maar dat brengt in basis wel risico's met zich mee.
Ik heb niet de illusie dat het uit had gemaakt waar we de informatie hebben staan.
Ik geloof dat je een reactie gemist hebt. Ik refereer namelijk aan de reactie van Ketho in "Game als Steam Gift gekocht, nu teruggetrokken door Steam." hierboven die aan haalt dat er om opheldering gevraagd werd die nooit gekomen is. Te zien is zelfs dat Zeef en Dirk elkaar tegenspraken wat betreft de verkoop van 'Keys', waarbij niet gespecificeerd is om wat voor soort keys het gaat.
Het lijkt meer of je onduidelijkheid zoekt dan dat die er werkelijk is. Steam heeft het duidelijk over gifts en wij hebben de basis dat als het van uitgever mag het van ons mag. Verkopen voor bitcoins is dus ook niet onduidelijk. *VERKOPEN* voor bitcoins. Hoe is dat anders dan verkoop voor enig andere valuta? ;)
Naja, onduidelijkheid, ik zoek dus juist de duidelijkheid ;). Opheldering. Kijk ook naar de reactie van Ketho.
Laten we in dat geval zeggen dat wij (de gedupeerden) van Aesty daadwerkelijk een 'gift' ontvangen hebben en wij hem vervolgens een gift gedaan hebben. Dan is er geen sprake van een betaling.. :+
Oke, oké, dit gaat niet op, I know.. :P

Even voor wat duidelijkheid nog:
Het profiel van Aesty is op 2 september 2015 voor het laatst aangepast, is het voor moderators/de crew duidelijk wát er precies is aangepast? Aangezien dit 6 dagen voor de eerste verkoop van GTA V is.
Geregistreerd op 4 september 2014, laatste wijziging 2 september 2015.
Daarnaast: wat is de regelmaat waarmee er ingelogd is op dit account. Was/is dit regelmatig en vanuit dezelfde regio, werd het account niet meer gebruikt en ineens wel weer (vanuit een hele andere regio)? Wat er misschien op kan duiden dat het account van 'Aesty' gehackt is, ook i.v.m. de aanpassingen aan het profiel.

Op zijn profiel staat ook dat de tweaker 6 advertenties had.
- Twee hiervan warem voor GTA V (gezien de advertentie ID's);
- Eén hiervan was voor ARK: Survival Evolved;
- Eén hiervan was voor het laptopgeheugen dat hij/zij verkocht heeft.
Wat waren de andere twee advertenties? Ook 'Steam Gifts' en zijn er dus wellicht meer slachtoffers?

Wat is het e-mail adres waarmee het account aangemaakt is en wat is het e-mail adres dat nu door Ragdoll gemaild is. Is dit hetzelfde? In de Steam Gift die ik ontvangen heb staat namelijk een e-mail adres van waaruit de gift verstuurd is en deze is gekoppeld aan een Steam account (welke geen openbaar profiel heeft...).

Graag zou ik hier meer over weten en ik snap dat deze informatie érg privacy-gevoelig is, maar enige opheldering zou welkom zijn. (Hoewel ik ook weet dat we waarschijnlijk eerst een week moeten wachten op reactie vanuit het e-mail adres waarnaar door Ragdoll gemaild is.)

Argh, ik zou hier zo graag meer werk van maken :X Maar direct aangifte doen zonder dat ik weet waar ik het moet zoeken vind ik ook zo wat. We weten niet eens of het account van Aesty is gehackt of niet (zoals ik al aan gaf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Graag zou ik hier meer over weten en ik snap dat deze informatie érg privacy-gevoelig is, maar enige opheldering zou welkom zijn.
Ik kan mij niet voorstellen dat tweakers deze info zomaar even hier gaat posten of aan jou gaat verstrekken :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nogmaals, we gaan geen heksenjacht organiseren; er is gisteren een mail gestuurd voor opheldering. Tot het duidelijk is of er reactie komt of niet, en dus of er een oplossing komt of niet, heeft het gewoon GEEN zin.
Ook je gedachte van heling is volledig incorrect.

Er werk van maken? Wat voor werk? Als verkoper simpelweg ook de voorwaarden niet gelezen heeft en dacht ze te verkopen maar er iets anders mis blijkt, dan is er sprake van overtreding van de voorwaarden van een spelleverancier. Whoopteedoo...

Ik snap trouwens dat het ook verwarrend kan zijn wie waarbij betrokken is, maar bijvoorbeeld Dirk gaat niet over V&A.

Wacht even rustig af

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 16-10-2015 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
BtM909 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:16:
[...]

Ik kan mij niet voorstellen dat tweakers deze info zomaar even hier gaat posten of aan jou gaat verstrekken :)
Dat heb ik er ook bij gezet. Dat gebeurt gewoon niet waarschijnlijk :P.
Anoniem: 27535 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:17:
Nogmaals, we gaan geen heksenjacht organiseren; er is gisteren een mail gestuurd voor opheldering. Tot het duidelijk is of er reactie komt of niet, en dus of er een oplossing komt of niet, heeft het gewoon GEEN zin.
Ik zal braafjes wachten tot volgende week dan.. :+
Ook je gedachte van heling is volledig incorrect.
En wel waarom?
Er werk van maken? Wat voor werk? Als verkoper simpelweg ook de voorwaarden niet gelezen heeft en dacht ze te verkopen maar er iets anders mis blijkt, dan is er sprake van overtreding van de voorwaarden van een spelleverancier. Whoopteedoo...
Werk maken van mijn kopje Noodles. :+
Ik snap trouwens dat het ook verwarrend kan zijn wie waarbij betrokken is, maar bijvoorbeeld Dirk gaat niet over V&A.

Wacht even rustig af
Des te vager is het dan in het voorbeeld van Ketho dat hij daar wel een uitspraak over doet.. Anyway, dat is zaak voor een ander topic. Ik zal tot volgende week afwachten! B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02:58

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Vickiieee schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:36:
Des te vager is het dan in het voorbeeld van Ketho dat hij daar wel een uitspraak over doet..
Dan moet je mijn reactie daar nogmaals lezen: ik kan de verzonden mail inzien en quote daar 1 zinnetje uit die hij blijkbaar over het hoofd had gezien. Dat die zin te generiek gesteld is kan ik verder ook weinig aan doen, het is gewoon een letterlijke quote. Maar goed, ik kan dat nog wel verder verduidelijken in die reactie.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarlian
InFamous schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 00:28:
Zullen we, voordat we over oplichting gaan praten, eerst eens even afwachten of er een respons terug komt van de verkoper?
Sommige mensen zitten niet 24/7 op Tweakers.
Wat heerlijk naïef dit..
[b][message=45092897,noline]
De term is totaal niet voorbarig. De persoon in kwestie is na aangifte meteen verdachte van oplichting. En geloof me; men zal die aangifte zonder twijfel opnemen. Dat er nog niet meteen aan veroordeling uit zal volgen is waar, maar om nu termen zoals voorbarig gebruiken en rustig een reactie afwachten is wel heel erg passief. Ja, TS is ook naïef en dom geweest door hiervoor te vallen (sorry TS), maar komop, durf wat daadkracht te tonen. Desnoods door TS gegevens te verstrekken met wie de politie contact kan opnemen om evt zonder vordering die gegevens te delen (scheelt een hoop tijd, en bevordert de kans op behandeling).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Jarlian schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:44:
[...]
De persoon in kwestie is na aangifte meteen verdachte van oplichting.
Maar dat maakt je nog niet een oplichter (alleen verdachte ;)).
Desnoods door TS gegevens te verstrekken met wie de politie contact kan opnemen om evt zonder vordering die gegevens te delen (scheelt een hoop tijd, en bevordert de kans op behandeling).
Zonder vordering gegevens delen?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarlian
BtM909 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:55:
[...]

Maar dat maakt je nog niet een oplichter (alleen verdachte ;)).

[...]

Zonder vordering gegevens delen?
Klopt.. Volgens mij zei ik ook iets over een veroordeling? Verdachte van oplichting maakt de term iig niet voorbarig (dat werd gesteld door één van je collega's)

En ja; Jullie mogen op basis van vrijwilligheid gewoon gegevens verstrekken aan de politie. Ik neem aan dat jullie er ook baat bij hebben dat dit soort praktijken in de kiem worden gesmoord. Of zien jullie dat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Jarlian schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:44:
[...]

Wat heerlijk naïef dit..

[...]

De term is totaal niet voorbarig. De persoon in kwestie is na aangifte meteen verdachte van oplichting. En geloof me; men zal die aangifte zonder twijfel opnemen. Dat er nog niet meteen aan veroordeling uit zal volgen is waar, maar om nu termen zoals voorbarig gebruiken en rustig een reactie afwachten is wel heel erg passief. Ja, TS is ook naïef en dom geweest door hiervoor te vallen (sorry TS), maar komop, durf wat daadkracht te tonen. Desnoods door TS gegevens te verstrekken met wie de politie contact kan opnemen om evt zonder vordering die gegevens te delen (scheelt een hoop tijd, en bevordert de kans op behandeling).
Hoezo naïef? Weet jij meer over deze zaak?

Daarnaast geef je zelf aan:

Precies verdachte van oplichting en geen veroordeelde oplichter ;)

Wij weten niet of het daadwerkelijk om oplichting gaat. Heb jij wel die informatie? Care to share?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-07 15:01
Als 1 persoon meerdere malen dezelfde game verkoopt die wordt terug getrokken omdat er iets mis is met de betaling lijkt het me inderdaad richting oplichting gaan, voorbarig vind ik het dan ook niet.

Waarom zou hij elk week GTA kopen als gift, daarna bedenken dat hij toch cash geld nodig heeft en deze daarna weer doorverkopen? Met af en toe een andere game tussendoor maar meeste zijn GTA zo te zien.

[ Voor 10% gewijzigd door Nopheros op 16-10-2015 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Precies. Waarom krijg ik het gevoel dat mensen als Aesty meer privacy hebben dan de "gewone" Tweaker.

Daarnaast als er geen steam gifts verkochten mogen worden. Waarom worden deze advertenties niet gelijk verwijderd?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Anoniem: 343987 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:10:
Precies. Waarom krijg ik het gevoel dat mensen als Aesty meer privacy hebben dan de "gewone" Tweaker.
Nee. Wel evenveel. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarlian
InFamous schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:02:
[...]

Hoezo naïef? Weet jij meer over deze zaak?

Daarnaast geef je zelf aan:

Precies verdachte van oplichting en geen veroordeelde oplichter ;)

Wij weten niet of het daadwerkelijk om oplichting gaat. Heb jij wel die informatie? Care to share?
Nee ik weet niks meer over deze zaak. Maar ik concludeer door het aantal gedupeerden van deze "verdachte" dat dit niet een kwestie is van een vergissing die hij met een mailtje even recht kan zetten. Iemand is willens en wetens, bij meerdere personen (dus bijna stelselmatig) bezig geweest met het verkopen van gifts (van dezelfde game), die mogelijk door middel van een strafbaar feit zijn verkregen. Dat vraagt naar mijn mening om actie i.p.v. passiviteit. Jullie beschikken ook over deze gegevens, sterker nog; jullie kunnen de contacten tussen de verdachte en gedupeerden meteen controleren op waarheid. Het standpunt innemen dat het hier gaat om een onschuldige vergissing past gewoon niet bij het verhaal.

Dus als ik jullie advies mag geven; 1) verstrek TS contactgegevens van een medewerker van Tweakers die hij meteen in zijn aangifte kan laten opnemen. 2) Zet een pakketje data klaar die jullie aan de politie kunnen overhandigen zodra zij contact opnemen. Dat verhoogt de kans dat de politie de aangifte in behandeling neemt zodat zij op zoek kunnen naar de antwoorden en kan zien of de verdachte een dader, money mule, of een opstandige puber is die de credit card van zijn stiefvader heeft misbruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Heel simpel, er is een Wet Bescherming Persoonsgegevens, en daar hebben wij ons aan te houden. Los daarvan, is er geen enkele duidelijkheid over de reden waarom de games niet meer werken, enkel aannames. Er is amper een dag voorbij waarin de mail gelezen kan zijn, en het is dus inderdaad veel te vroeg.

Ik heb het zelden zo zout gegeten kwa heksenjacht, en dat eindigt hier. DIscussie over contact en voortgang, prima. Lukt dat niet, dan gaat dit topic net zo hard op slot als ieder ander waarin zonder bewijs mensen beschuldigd worden.

Je reactie hierboven, en het eerdere waarin je het wetboek quote over oplichting, laten duidelijk zien dat er van het recht geen kennis is. Zeker dan, doe er geen uitspraken over en voorkom dat je van slachtoffer in dader verandert door bijvoorbeeld smaadschrift te plegen.

Als je even rondkijkt, dan zie je dat wij harder optreden tegen oplichting dan welk platform dan ook. Ondanks dat we overal duidelijk verwijzen naar de risico's, we tips geven, en al aangeven dat wij *geen* partij zijn in de overeenkomst. We hebben wel met grotere bijltjes gehakt dan deze situatie. Als je denkt dat dit een prioriteit bij de politie krijgt in deze vorm en dat het door ons direct verstrekken van persoonsgegevens daar verschil in maakt dan help ik je graag van die illusie af.

Uiteraard kijken wij altijd naar achtergronden om te bepalen wat er aan de hand kan zijn, en ondernemen van daar uit actie. Van de eigenaar van het account en zijn omgeving zijn zó veel gegevens beschikbaar dat het wel héél stom zou zijn om mensen te gaan oplichten en zoveel sporen achter te laten. Het laat nog eens zien waarom de WBP zo'n goede zaak is. Hier was hij al veroordeeld en zo ongeveer opgehangen zonder enige vorm van bewijs maar enkel vermoedens. Terwijl het ook nooit 100% uit te sluiten is dat een kwaadwillende toegang tot het account heeft verkregen.

Het feit is dat er games geleverd zijn, dat die niet meer werken, en dat gedupeerden daarvan daarom recht hebben op een oplossing. Meer is er op dit moment niet te zeggen, dus dat doen we ook niet.

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 16-10-2015 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarlian
Anoniem: 27535 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:04:
Heel simpel, er is een Wet Bescherming Persoonsgegevens, en daar hebben wij ons aan te houden.
Toch niet. De volgende uitspraak ging over gegevens die vielen onder de WbP. Zolang het initiatief van jullie komt kun je dat gewoon doen.
"Indien echter degene die verantwoordelijk is voor het gebruik van de beelden van een bewakingscamera deze beelden eigener beweging en op vrijwillige basis aan de politie heeft verstrekt, althans dat die persoon niet door de politie is gevraagd om op vrijwillige basis deze beelden aan de politie te verstrekken, is geen vordering als bedoeld in art. 126nd Sv vereist (vgl. HR 27 november 2012, LJN BY0215, rov. 3.5)"
bron: http://www.bijzonderstraf...herming-persoonsgegevens/

Ik heb het zelden zo zout gegeten kwa heksenjacht, en dat eindigt hier..
Overdrijven is ook een vak. Volgens mij is niemand gegevens aan het uitwisselen om de dader te
achterhalen. Er wordt wat gesuggereerd.. Maar meer dan dit ook niet..

Je reactie hierboven, en het eerdere waarin je het wetboek quote over oplichting, laten duidelijk zien dat er van het recht geen kennis is.
Volgens mij ben je verre van een strafrechtdeskundige. Zo wel: dan hoor ik je graag je argumentatie over deze stelling.

Zeker dan, doe er geen uitspraken over en voorkom dat je van slachtoffer in dader verandert door bijvoorbeeld smaadschrift te plegen. Opzettelijk iemands eer of goede naam aanranden? Ik weet niet eens wie het is, laat staan dat ik zaken over hem uit mijn duim zuig. Ik adviseer TS naar de politie te stappen, en noem het zelf lichtelijk stom dat hij erin getuind is. Niet mijn definitie van een heksenjacht noch smaad.

Als je even rondkijkt, dan zie je dat wij harder optreden tegen oplichting dan welk platform dan ook.
Sorry, dat zie ik in deze casus helaas niet terug.(Edit Nuance; ok jullie hebben gemaild.. en massaal gereageerd) Voor de rest volg ik nooit zoveel topics hierover. Vind het ook niet zo relevant. Topic op slot gooien zou ik een brevet van onvermogen vinden. Volgens mij gaat het er best beschaafd aan toe.

Als je denkt dat dit een prioriteit bij de politie krijgt in deze vorm en dat het door ons direct verstrekken van persoonsgegevens daar verschil in maakt dan help ik je graag van die illusie af..
Sorry, ook hier onjuist. Ik ben goed op de hoogte hoe de politie hun aangiftes screent, Eentje met een klip en klare daderindicatie wordt zelden geseponeerd. True; de digitale component maakt het lastig, en het scheelt nogal eens per eenheid, maar jullie hebben echt meer invloed dan je zelf doorhebt. Vooral als jullie vrijwillig de gegevens zouden verstrekken zoals zoveel ondernemers dat doen.

Van de eigenaar van het account en zijn omgeving zijn zó veel gegevens beschikbaar dat het wel héél stom zou zijn om mensen te gaan oplichten en zoveel sporen achter te laten..
Fijn om dat te horen. Dat bespoedigt hopelijk een goede afloop, zelfs na een week wachten.

Terwijl het ook nooit 100% uit te sluiten is dat een kwaadwillende toegang tot het account heeft verkregen.
De term Moneymule had ik al gebruikt.. Maar klopt, het zou kunnen. Ik betwijfel het wel enigzins gezien de steamtransactie i.c.m tweakersaccount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jarlian schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:12:
[...]

Toch niet. De volgende uitspraak ging over gegevens die vielen onder de WbP. Zolang het initiatief van jullie komt kun je dat gewoon doen.
"Indien echter degene die verantwoordelijk is voor het gebruik van de beelden van een bewakingscamera deze beelden eigener beweging en op vrijwillige basis aan de politie heeft verstrekt, althans dat die persoon niet door de politie is gevraagd om op vrijwillige basis deze beelden aan de politie te verstrekken, is geen vordering als bedoeld in art. 126nd Sv vereist (vgl. HR 27 november 2012, LJN BY0215, rov. 3.5)"
bron: http://www.bijzonderstraf...herming-persoonsgegevens/
Ik ga deze discussie niet voeren, wij blijven ons houden aan onze plichten volgens WbP. Ik ben duidelijk geweest, en als dat noopt tot eindeloze teksten die het standpunt toch niet gaan veranderen dan gaat de boel zoals eerder aangegeven gewoon op slot zodat we onze tijd zinnig kunnen blijven besteden aan het zo veilig mogelijk houden van het platform. We hebben niet de onbeperkte tijd om eenieder die geen zin heeft zelf rond te kijken naar wat we zoal doen en wat redelijk is te faciliteren in eindeloze discussie.
Je mag het eindeloos dreineren en misbruiken van WoB verzoeken die leiden tot het stopzetten ook een teken van onvermogen vinden - we gaan onze tijd niet verspillen aan zinloze discussie.

Je mag het doen met de inschatting van deze vooraanstaande internetjurist:
http://blog.iusmentis.com...ers-mag-ik-zijn-ip-adres/
Maar dan zou ik op zijn minst een stapeltje aangiften willen zien als Tweakers zijnde.
Met dat stapeltje aangiftes, kan de politie / justitie middels een standaardformulier de gegevens opvragen. We zijn daarmee bekend, en reageren daar altijd spoedig op. Er is daarmee eigenlijk ook geen reden om de persoonsgegevens af te staan anders dan aan die instanties omdat die ook degenen zijn die actie zullen moeten ondernemen als het inderdaad zo'n zwaarwegend belang is. Daarmee is tegelijk nooit een probleem aanwezig met mogelijk verkeerde inschatting omdat die bij de bevoegde instanties ligt. Laat staan dat we het risico lopen dat mensen voor eigen rechter gaan spelen met alle gevolgen van dien, op basis van onze gegevens.

Daarnaast, we hebben het hier over het verhandelen van Steam gifts, wat sowieso niet toegestaan is, met relatief kleine schade vergeleken met andere zaken, maar er wordt gereageerd in geen verhouding tot zwaardere zaken die we zien. Slechts daags na het ontstaan van het probleem. Er wordt actie ondernomen en gepoogd in contact te komen, terwijl het antwoord ook had kunnen zijn: tegen voorwaarden, zoek het maar uit. Laten we wel duidelijk blijven sowieso over onze inzet en plichten. Die plichten zijn namelijk nul. Blijf dus vooral doorgaan met duwen waardoor de zin helemaal verdwijnt om aan dit geval aandacht te besteden.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 17-10-2015 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarlian
Anoniem: 27535 schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 10:33:
[...]
Ik ga deze discussie niet voeren... vooraanstaande internetjurist:
http://blog.iusmentis.com...ers-mag-ik-zijn-ip-adres/
Niet de discussie willen voeren, hem zinloos noemen en hem vervolgens toch gaan voeren...

Het is geen discussie. Het is een uitspraak van de hoge raad in een vergelijkbare kwestie over een ondernemer die gegevens (die vielen onder de WBP) vrijwillig verstrekte aan de politie. Dat geeft jullie ruimte om te handelen. Als jullie die ruimte niet wil benutten, en liever blijft vasthouden aan een artikel uit 2009, dan is dat jullie goed recht. Maar ga dan niet op de man spelen over het ontbreken aan juridische kennis of wat dan ook. Ik heb overigens nooit gesproken over gegevens verstrekken aan benadeelden of slachtoffers, waar jouw artikel over lijkt te gaan, dus als je dan toch discussie wil voeren, blijf dan bij het onderwerp.

Overigens is je vooraanstaande internetjurist ook al aan het bijdraaien in een recenter artikel:
http://blog.iusmentis.com...an-het-slachtoffer-geven/

En dit gaat over gegevens aan het slachtoffer geven. (Dat is nog een stap verder dan ik jullie adviseerde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb inmiddels meermalen aangegeven dat we de discussie niet gaan voeren en dat we geen gegevens gaan afgeven op dit moment in deze situatie. Blijkbaar is er een onweerstaanbare drang toch te blijven duwen. Wederom met argumentatie die van geen kant klopt - en in eigen bron ook al onderuit wordt gehaald. Ik sluit daarom het topic. Jammer.

Als er ontwikkelingen zijn, gaat het topic weer open zodat er vervolg gegeven kan worden. Of dat nu een reactie van de verkoper is, of het uitblijven daarvan.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 17-10-2015 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het topic weer geopend, aangezien er reactie is van de verkoper die met het lezen van dit topic na een paar dagen weg aardig geschrokken is. Hem is gevraagd of we zijn e-mailadres kunnen verstrekken zodat zaken direct tussen betrokkenen opgelost kunnen worden.

Het is even afwachten op die toestemming, en dan zullen kopers via DM het contactadres krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikeee1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-06 18:14
..

[ Voor 97% gewijzigd door Mikeee1 op 18-10-2015 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iedereen die recent iets van hem heeft gekocht heeft (en daar DM contact over had) via DM een e-mailadres gekregen om de zaak af te kunnen handelen. Uiteraard horen we het graag terug als er nog problemen zijn of als zaken niet voorspoedig verlopen.

Als er nog anderen zijn die op andere wijze contact hebben gehad, dan horen we het graag.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 19-10-2015 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
Zojuist heb ik een e-mail gestuurd naar het e-mail adres dat ik van Floppus gekregen heb. Het is nu afwachten op reactie van de wederpartij (Aesty dus).

Ik zal jullie op de hoogte houden van eventuele ontwikkelingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
Ook ik sluit mij aan (game is gone) , excuses voor de late reactie , pc heeft plat gelegen vanwege upgrades (A) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krolls
Hoi allen,

Inmiddels heb ik een reactie van tweaker Aesty ontvangen. Er wordt voorgesteld het geld terug te storten of GTA v als nog te regelen. Ik laat het hier weten als ik mijn geld weer terug heb.

Goed dat de crew van tweakers dit zo cordaat heeft opgepakt. Laten we hopen dat het een misverstand blijkt te zijn en ik mijn beoordeling ten aanzien van Aesty positief kan wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin1977
Ook ik heb net een reactie van aesty gehad , hij heeft mijn iban nu en ik krijg mijn geld weer terug.
Als ik het ook daadwerkelijk heb laat ik het weten.

Tweakers bedankt tot zover d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikeee1
Ik heb ook contact gehad met Aesty, hij gaat mijn geld weer terug storten.

Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
Vickiieee schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:06:
[...]

[...]

[...]

[...]

Een van jullie het geld al ontvangen van Aesty?
Ik heb een email waarin staat dat hij het overgemaakt heeft , ik heb echter nog niks ontvangen :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
JayJay schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:09:
[...]

Ik heb een email waarin staat dat hij het overgemaakt heeft , ik heb echter nog niks ontvangen :S
Hoeveel dagen was dit geleden? Meestal staat het er de volgende werkdag op is mijn ervaring.

Zelf wilde ik in eerste instantie een key voor GTA V. Aesty zou kijken voor een goede site/key (de 20e), ik raadde een aantal sites aan, daarna gemaild dat ik toch liever mijn geld terug had (dit was de 20e). Hierbij direct rekeningnummer en dergelijke gemaild.
21 oktober kreeg ik een mail dat Aesty geen goede verkoper voor keys kon vinden en of het goed was dat hij het geld overmaakte. Uiteraard, dit had ik hem al gemaild (de 20e) inclusief bankrekeningnummer en naam. Nogmaals gemaild dat dit oké was en verwezen naar de mail van de 20e waarin mijn gegevens staan.
Niks op rekeningnummer, dus zojuist nog eens gemaild, inclusief bankrekeningnummer en naam. Ik ga er vanuit dat ik het geld morgen heb, zo niet, dan zal ik wederom contact opnemen met Tweakers.

Gang van zaken tot nu toe, voor de duidelijkheid: (V = verstuurd, O = ontvangen)
V - 19e oktober (maandag), ~9.45 uur: Aesty mail gestuurd met uitleg en gevraagd hoe hij gedacht had de zaak op te lossen;
O - 19e oktober, ~11.30 uur: mail ontvangen van Aesty: twee opties. Of het geld terug, of hij gaat op zoek naar nieuwe key.
V - 19e oktober, ~12.00 uur: Aesty mail gestuurd en gevraagd om een vervangende key voor GTA V. Aantal dingen uitgelegd en hem het volgende topic toegestuurd: Online Gamekeys kopen - Deel II;
V - 20e oktober, ~10.22 uur: Aesty mail gestuurd: dat ik toch liever het geld terug heb, rekeningnummer en naam toegestuurd;
O - 20e oktober, ~11.00 uur: mail ontvangen van Aesty: hij gaat op zoek naar een vervangende key (mail van eerder die ochtend niet gezien?).
V - 20e oktober, ~12.00 uur: Aesty mail gestuurd: ik zit in dubio wat te doen, of geld of vervangende key. Besloten hem een laatste kans te geven i.v.m. eerder gebeurde.
Direct hierbij gevraagd waarom ik de Steam Gift ontvangen heb via een e-mail adres dat totaal geen aansluiting heeft op zijn naam/e-mail adres.
O - 21e oktober, ~11.45 eur: mail ontvangen van Aesty: "Dit was de seller die mij dat account gaf voor de game.". Oké.. Hij kon geen goede key vinden, of het oké was dat hij het geld overmaakte.
V - 21e oktober, ~12.00 uur: Aesty mail gestuurd: gezegd dat het uiteraard goed is dat ik het geld terug krijg. Gemaild dat ik rekeningnummer e.d. al gestuurd had. Gevraagd of het die dag nog lukte om het over te maken.
V - 22e oktober, ~13.00 uur: nogmaals gemaild met rekeningnummer en naam. Gezegd dat ik er vanuit ga morgen het geld te ontvangen (als hij het vandaag overmaakt).

Zullen we maar zeggen dat communiceren niet zijn sterkste kant is? :P

[ Voor 3% gewijzigd door Vickiieee op 22-10-2015 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
Vickiieee schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:31:
[...]

Hoeveel dagen was dit geleden? Meestal staat het er de volgende werkdag op is mijn ervaring.

Zelf wilde ik in eerste instantie een key voor GTA V. Aesty zou kijken voor een goede site/key (de 20e), ik raadde een aantal sites aan, daarna gemaild dat ik toch liever mijn geld terug had (dit was de 20e). Hierbij direct rekeningnummer en dergelijke gemaild.
21 oktober kreeg ik een mail dat Aesty geen goede verkoper voor keys kon vinden en of het goed was dat hij het geld overmaakte. Uiteraard, dit had ik hem al gemaild (de 20e) inclusief bankrekeningnummer en naam. Nogmaals gemaild dat dit oké was en verwezen naar de mail van de 20e waarin mijn gegevens staan.
Niks op rekeningnummer, dus zojuist nog eens gemaild, inclusief bankrekeningnummer en naam. Ik ga er vanuit dat ik het geld morgen heb, zo niet, dan zal ik wederom contact opnemen met Tweakers.

Gang van zaken tot nu toe, voor de duidelijkheid: (V = verstuurd, O = ontvangen)
V - 19e oktober (maandag), ~9.45 uur: Aesty mail gestuurd met uitleg en gevraagd hoe hij gedacht had de zaak op te lossen;
O - 19e oktober, ~11.30 uur: mail ontvangen van Aesty: twee opties. Of het geld terug, of hij gaat op zoek naar nieuwe key.
V - 19e oktober, ~12.00 uur: Aesty mail gestuurd en gevraagd om een vervangende key voor GTA V. Aantal dingen uitgelegd en hem het volgende topic toegestuurd: Online Gamekeys kopen - Deel II;
V - 20e oktober, ~10.22 uur: Aesty mail gestuurd: dat ik toch liever het geld terug heb, rekeningnummer en naam toegestuurd;
O - 20e oktober, ~11.00 uur: mail ontvangen van Aesty: hij gaat op zoek naar een vervangende key (mail van eerder die ochtend niet gezien?).
V - 20e oktober, ~12.00 uur: Aesty mail gestuurd: ik zit in dubio wat te doen, of geld of vervangende key. Besloten hem een laatste kans te geven i.v.m. eerder gebeurde.
Direct hierbij gevraagd waarom ik de Steam Gift ontvangen heb via een e-mail adres dat totaal geen aansluiting heeft op zijn naam/e-mail adres.
O - 21e oktober, ~11.45 eur: mail ontvangen van Aesty: "Dit was de seller die mij dat account gaf voor de game.". Oké.. Hij kon geen goede key vinden, of het oké was dat hij het geld overmaakte.
V - 21e oktober, ~12.00 uur: Aesty mail gestuurd: gezegd dat het uiteraard goed is dat ik het geld terug krijg. Gemaild dat ik rekeningnummer e.d. al gestuurd had. Gevraagd of het die dag nog lukte om het over te maken.
V - 22e oktober, ~13.00 uur: nogmaals gemaild met rekeningnummer en naam. Gezegd dat ik er vanuit ga morgen het geld te ontvangen (als hij het vandaag overmaakt).

Zullen we maar zeggen dat communiceren niet zijn sterkste kant is? :P
Dat is zachtjes uitgedrukt , die email heb ik vandaag gestuurd , mail terug gehad , geld stond nog op de verzendlijst ?, lijst blijkbaar verzonden want heb net het geld binnen gehad dus voor mij is deze zaak klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
JayJay schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:23:
[...]

Dat is zachtjes uitgedrukt , die email heb ik vandaag gestuurd , mail teru gehad , geld stond nog op de verzendlijst ?, lijst blijkbaar verzonden want heb net het geld binnen gehad dus voor mij is dat zaak klaar.
Zojuist bericht gehad: hij is er nog niet aan toegekomen. Vandaag maakt hij het direct over als hij weer thuis is. Ik zal morgen een update plaatsen als ik het ontvangen heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krolls
Aesty heb ik vandaag weer gemaild, omdat ik nog geen geld heb ontvangen. Nog geen reactie helaas. Ik wacht het weekend nog even af en hoop dat ik mijn geld dan terug heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin1977
Hij heeft mij toegezegd om het woensdag of vrijdag over te maken, dus ik wacht nog even het weekend af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
Ik heb gisteren nog een mail gestuurd en gevraagd hoe het met 't overboeken stond, reactie rond ~14.00 uur: "Sorry was er nog niet aan toegekomen, maak het straks direct in orde als ik thuis ben!". Waarop ik reageerde dat ik er dan vanuit ga dat hij het die middag/avond nog over zou maken als hij thuis was en het vandaag bijgeschreven zou moeten worden. 's Avonds iets na ~19.30 uur nog een email gehad van Aesty: "Heb nu even pauze rond 10 vrij, rond half 11 thuis maak het dan direct over."

Lijkt erop dat ik dus vandaag mijn geld mag ontvangen en hopelijk jullie ook :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikeee1
Iemand al zijn geld ontvangen? Ik heb namelijk nog niks ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin1977
Hij heeft tegen mij gezegd dat hij het afgelopen vrijdag heeft overgemaakt.
Ik heb het echter nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-07 14:29

odan

The dark side is within all!

vrijdag overmaken betekend meestal (bij andere bank) op maandag op de rekening.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
Ik heb, helaas, nog altijd niets ontvangen.

Toch apart, als je je bedenkt dat een ander slachtoffer zijn geld wel al terug heeft.

Ik zal hem nog eens een email sturen en vragen om opheldering. Mocht hier niets uitkomen ben ik bang dat ik een ultimatum ga moeten stellen.. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin1977
Beste allemaal,

Ik heb het geld vandaag weer terug op mijn rekening.
Dus voor mij is de zaak ook afgedaan.
Toch fijn dat het weer is opgelost.

Iedereen die zich er voor ingezet heeft hartelijk bedankt.

Met vriendelijke groet,
Martin1977

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
Beste lezers,

Ook ik heb zojuist het beloofde geld ontvangen. Voor mij is deze zaak nu afgedaan. Hopelijk volgen anderen snel! Ik zal de TS nog even aanpassen hierop.
Wat is jullie status met betrekking tot de terugbetaling?

[ Voor 11% gewijzigd door Vickiieee op 26-10-2015 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krolls
Net toevallig mijn rekening gecheckt en het staat erop 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

Ik ben ook zo naïef geweest om een game met bitcoins te kopen bij hem. Ja, het mag niet (voorwaarden Steam) maar de afspraak was tussen mij en hem. Ik heb wel geleverd, hij niet. Als ik de betaling had teruggetrokken na een maand (of dat nu kan of niet), was ik de oplichter geweest. Vrij zwart/wit. Vandaar mijn "review" van de transactie. Ik kan hem nog downgraden naar Onbetrouwbaar, maar lager dan dat zal ik niet gaan, los of ik wel of geen geld terugzie. Dat zal dan door t.net zelf verwijderd/aangepast moeten worden.
Ik ga niet om mijn geld bedelen, hij weet m'n username, als hij iets wil kan hij gewoon contact opnemen met een voorstel. Of niet. Aangifte doen is m.i. kansloos in deze transactie aangezien we beiden iets deden wat tegen de voorwaarden ingaat en het een dermate klein bedrag is dat dat niet opweegt tegen welke actie dan ook. Ik hoop maar dat hij een les hieruit heeft getrokken voor zichzelf en dat hij nu wel 2 keer nadenkt weer zoiets te doen.

Ik koop in ieder geval geen Steam Gifts meer, of doe transacties via Bitcoin met mensen waarvan ik geen NAW gegevens heb. Vooruitbetalen onder de 20 ***** reviews vervalt ook. Dure les voor mezelf, het zij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt bericht gehad met een contactadres. Als je verwacht dat hij op basis van je nickname contact gaat opnemen: dat zal hem niet worden aangezien het account geblokkeerd is.

Dat het zo gegaan is is natuurlijk niet hoe het hoort, maar je mag nu er een weg naar oplossing ligt ook wel *iets* pro-actiever zijn. Het lijkt dat je zowel het topic hier niet echt gelezen hebt, alswel het bericht dat ik je heb gestuurd. Je eigen gebrek aan inzet kan je verkoper dan weer niet kwalijk nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
Anoniem: 27535 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:22:
Je hebt bericht gehad met een contactadres. Als je verwacht dat hij op basis van je nickname contact gaat opnemen: dat zal hem niet worden aangezien het account geblokkeerd is.

Dat het zo gegaan is is natuurlijk niet hoe het hoort, maar je mag nu er een weg naar oplossing ligt ook wel *iets* pro-actiever zijn. Het lijkt dat je zowel het topic hier niet echt gelezen hebt, alswel het bericht dat ik je heb gestuurd. Je eigen gebrek aan inzet kan je verkoper dan weer niet kwalijk nemen...
De reden dat hij hier dan ook gepost heeft zal waarschijnlijk mijn bericht zijn ;).
Ik had contact met hem gezocht in eerste instantie i.v.m. de 1-ster beoordeling die hij plaatste, samen met het bericht 'OPLICHTER' bij de gallerij van Aesty. Heb hem dit topic gestuurd, maar daar heeft hij nooit in gereageerd..
Verder mee eens dat hij wat pro-actiever mag zijn, het lijkt allemaal goed te komen, dus met een beetje mazzel heeft ook hij straks zijn geld terug!

Wat betreft het blokkeren van het account van 'Aesty': gaat de gebruiker ook verwijdert worden (alles alles opgelost is i.v.m. beschikbare gegevens van hem) of wat gebeurt er verder met dit account? Mijn inziens mag in ieder geval mijn beoordeling weg, ik heb mijn geld terug :).

Krolls schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 13:58:
Net toevallig mijn rekening gecheckt en het staat erop 😀
Goed om te horen! :)
Dan zal ik jouw naam in de TS ook veranderen in groen.

Oh, en ook gefeliciteerd met je verjaardag! :D oOo *O*
Heb je gelijk het 'cadeautje' van Aesty binnen :P.

[ Voor 12% gewijzigd door Vickiieee op 26-10-2015 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikeee1
:) Bij mij staat het er ook op!

Gelukkig toch goed afgehandeld:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
Mikeee1 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:32:
:) Bij mij staat het er ook op!

Gelukkig toch goed afgehandeld:)
Goed om te horen! :)

Status tot dusver: 4/6 hebben hun geld terug. Tweakers xAn52 en Rigzyy hebben (voor zover ik hier op het forum na kan gaan) hun geld nog niet ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07 13:22
Blijkbaar is Aesty bezig zijn fout te herstellen.

Toch jammer dat hij hier niet reageert om te melden wat er is fout gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gadgeteer schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 12:20:

Anoniem: 27535 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:22:
[...]Als je verwacht dat hij op basis van je nickname contact gaat opnemen: dat zal hem niet worden aangezien het account geblokkeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
Gadgeteer schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 12:20:

Vickiieee schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:31:
[...]
[...]
Had ik al aangehaald ;).

Aesty had dus een compleet account met daarop GTA V als Gift overgekocht van iemand, en daarna de Gifts op Tweakers aangeboden.. Dat hij zelf niet door had dat dit voor problemen zou zorgen... :X :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
Kleine *BUMP*

Status tot dusver: 4/6 hebben hun geld terug. Tweakers xAn52 en Rigzyy hebben (voor zover ik hier op het forum na kan gaan) hun geld nog niet ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
Ik geloof dat deze ondertussen op slot kan. Iedereen, afgezien van xAn52, heeft zijn/haar geld terug. Van deze laatste persoon krijg ik geen fatsoenlijk bericht, gezien de lakse houding moet hij/zij het naar mijn mening zelf weten. Punt is dat de rest zijn/haar geld terug heeft! :)

Pagina: 1

Let op:
Dit topic is ZERO TOLERANCE als het gaat om het publiceren van persoonsgegevens en het beschuldigen van zaken waarvan de conclusie is voorbehouden aan een rechter.