Helderheid Steam Gifts op de V&A

Pagina: 1
Acties:

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Topicstarter
Steam Gifts verkopen is niet toegestaan op de V&A, dat was duidelijk gemaakt een tijd terug. Voor zover ik weet is daar niets aan veranderd.

Op het moment staat er een advertentie op de V&A van iemand die Steam Gifts 'ruilt' voor BTC. Er mag ruilen op de advertentie staan maar voor zover ik kan zien is dit gewoon verkopen voor geld. De normale wijze zou immers zijn om te zeggen dat je het verkoopt en bij mogelijke betalings opties BTC te kiezen.

Twee keer de advertentie vermeld voor misbruik, beide keren afgehandeld, maar de advertentie staat er nog steeds, dus blijkbaar heb ik het mis, maar waar?

Er is geen twijfel dat het om Steam Gifts gaat want naast het feit dat hij vermeld dat hij ze in zijn 'inventory' heeft (daar vermeld hij niet direct Steam) zegt hij dat hij ze kan traden via Steam (en dat kan *alleen* met Steam Inventory gifts). Dit was duidelijk gemaakt in de melding, veranderde niks.

Dus bij deze, Is "ruilen" van Steam gifts voor BTC wel toegestaan, daar waar verkoop dat niet is?

[ Voor 6% gewijzigd door Pheace op 10-09-2015 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Was hier ook even onduidelijk, ben er even ingedoken.
Kan ik mijn gebruikte spellen verkopen?
Nee, alleen spellen die gekocht zijn als een geschenk, en die dus nog niet gespeeld zijn, kunnen geruild worden. Zodra het Steam-geschenk geopend is en toegevoegd is aan je spellenlijst, kun je hem niet meer ruilen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Topicstarter
Dat gaat over de technicaliteit van het traden van spellen op Steam. (Een game is alleen overdraagbaar zolang hij gekocht is als een gift en nog niet op een account geactiveerd is). Daar gaat het hier niet om. Uiteraard gaat het om games die gekocht zijn als gift en dus ruilbaar zijn en dan geruild/verkocht worden.

Punt is, dat we deze discussie een tijd terug op het forum hier al gehad hebben, en daar was uit gekomen dat verkoop van Steam Gifts op de V&A niet is toegestaan, omdat Valve heeft gezegd dat je die niet mag verkopen. Heb er zelfs nog een waarschuwing voor gehad destijds.

Conclusie, verkopen Steam *Gifts* mocht niet. Vind het verbazend dat daar nu plotseling onduidelijkheid over zou zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Pheace op 11-09-2015 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude360
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:19
Excuses, dit ging om mijn advertentie, geloof ik. In ieder geval is mijn advertentie verwijderd en hier heb ik ook een mail over gehad. Ik was op de hoogte dat keys uit Humble Bundle's niet verkocht mochten worden, maar was niet op de hoogte dat overgebleven copies uit 4-packs op Steam - dus inderdaad uit mijn Steam inventory - hier ook niet aangeboden mochten worden. Misschien is dit niet de juiste plek hiervoor, maar is ruilen met andere games uit de Steam Inventory dan ook niet toegestaan?

In het kort, excuses, het zal niet meer gebeuren. Fijn dat dit zo even opgehelderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Topicstarter
Bedankt voor de extra informatie, dat helpt zeker. Het is niet altijd makkelijk om op de hoogte van alle regels te zijn dus is ook niet zo'n probleem als je een keer een fout maakt lijkt me.

Mijn probleem hier was meer dat volgens de regels verwijdering van de advertentie het enige resultaat zou moeten zijn en dat leek niet te gebeuren desondanks dat ze afgehandeld waren, en dat brengt dan twijfels.

Mogelijk dan dat er vertraging tussen de afhandeling zit en de eventuele waarschuwing.

Edit: Wat betreft traden van de Steam Gifts, daar bestaat dit topic voor:

(Steam) Game Trading Topic

[ Voor 11% gewijzigd door Pheace op 13-09-2015 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten overvloede, gezien er naar dit topic verwezen wordt: BTC is gewoon een valuta. Als je dat geen verkoop noemt, dan is " ruilen voor euro's" dat ook niet... ;)

BTC of welke andere valuta dan ook, is verkoop en niet toegestaan.
Pagina: 1