Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-07 09:45
Vedrano schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:06:
Eindeloze discussie dit:)

Ja als ik nu onder ede stond in de rechtbank dan kan en moet je het onder handel plaatsen, maar in werkelijke praktijk is er alles behalve handel en blijf het in mijn ogen meer service verlenen maar goed. Ieder zijn mening, want we zijn allemaal stelletje juristen hier natuurlijk..

Ik praat niks goed of krom, ik leg uit hoe het in mijn geval zit, hoe de rest handelt, koopt of verkoopt geen idee en dat boeit me totaal niet. Ik weet dat ik wel de garanties kan bieden met digitale of fysieke disks, mits het fysiek leverbaar is + EU versie beschikbaar.
Als het onder ede handel is, waarom is het dan buiten de rechtbank geen handel? Omdat dat jou beter uit komt? Je geeft het notabene zelf aan! Dat laat weinig ruimte voor discussie volgens mij...

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372172

Tsja, het kan dus gewoon beter verboden worden...... dan is het probleem opgelost.
Er zijn helaas genoeg voorbeelden op Tweakers. :|

http://tweakers.net/aanbod/user/112490/

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 372172 op 05-08-2014 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Laatst online: 13-07 15:33
Omdat in de rechtbank bepaalde termen verplicht gebruikt moeten worden, als iets in 6 hokjes geplaatst kan worden dan moet er 1 gekozen worden om daarna daar op verder te borduren.

Hier is het anders, niet perse dat het mij beter uit komt maar gewoon in het algemeen. Handel is een zwaar woord en in 99% van gevallen gaat handel gepaard met winst, wat er in mijn geval totaal niet aan toe doet.

Voor dat een wijsneus hier komt met waarom doe je het dan, heel simpel, ik win of verlies er niks mee en het kost me geen moeite + ik mag het legaal doen via me werk, dat jullie het strafbare handel naam geven mogen jullie vinden, maar in mijn/ons oog is dit service op kleine schaal wat niemand kwaad doet.

En waarom ik het doe deel 2:
Omdat het mij niks kost of moeite kost, ik kan mensen KLEINSCHALIG helpen met dit, als iemand een autogarage hier heeft en een aircocheck kan doen voor een leuk prijsje/korting zou het leuk zijn als die persoon mij volgende week helpt, beetje geven en nemen maar ja anno 2014 smijt men mensen liever in een hoekje ipv met z'n alle wat profiteren van elkaars kennis of dingen die men kan doen voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Ik snap werkelijk niet wat er zo moeilijk aan is dat het tegen de voorwaarden is, en dat we niet per individu verschillende regels gaan hanteren omdat ze allemaal zo'n bijzondere reden hebben waarom ze tegen de voorwaarden in gaan. Al is het maar omdat het daarmee alleen maar nóg onduidelijker wordt voor wat betreft wel en niet mag voor elke bezoeker niet niet precies weet wie wat wel mag en waarom.

Je bent inmiddels trouwens ook al geschoven van 'geen handel' naar 'technisch gezien is het handel', en daarbij van 'ik verdien er een fooi mee' naar 'ik win er niets mee'.

Mocht het je nog niet opgevallen zijn, deze site is niet jouw persoonlijke advertentiemuur. Stop eens met het bekijken van jouw N=1 situatie om te bedenken of de voorwaarden en het beleid zinnig zijn. Jouw situatie is namelijk geenzins relevant voor het bepalen van beleid. We kijken naar het geheel; voordelen en nadelen voor gebruikers, crew, risico's, tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Laatst online: 11-07 09:45
Ik ben het geheel eens met Floppus. Misschien dat toch een limiet van bijvoorbeeld 5 keys een optie is.

Ik weet niet in hoeverre dat valt te controleren? Mensen kunnen ook advertenties buiten de categorie spellen plaatsen, terwijl het toch een spel is. Op die manier kun je toch Key voor Spel X verkopen als iemand op "Spel X" zoekt en de limiet van 5 overschrijden. Tevens krijg je misschien een wildgroei van dubbele accounts omdat handelaren extra accounts aanmaken. Dus dan moet je vervolgens dat weer gaan tegen werken / controleren.

Andere optie is gewoon gebruikers die elke key rapporteren eerst een waarschuwing te geven (of twee) en daarna een (tijdelijke) ban, als blijkt dat het om een enkele key gaat. Op die manier is het snel afgelopen met het kinderachtige gedoe. Gewone gebruikers kunnen toch hun spellen aanbieden, handelaren worden alsnog gemeld, en de kinderachtige personen worden of gebanned, of stoppen na een waarschuwing.

Beetje jammer dat het uiteindelijk op zoiets moet uitdraaien.

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CykkVii
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-07 18:30
Ik heb zelf een persoonlijke regel gesteld en dat is dat ik +/- 10 advertenties max er op zet, zo hoop ik dus mensen niet meer te irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Ach eindeloze discussie, ik laat jullie het wel uitzoeken en regeltjes maken.
Als men graag de volle prijs betaald terwijl ik ze legaal kan 'helpen' aan wat korting, ga gerust je gang mij zal je er niet mee hebben alleen jezelf :)

Ik zou wel graag zwart op wit bewijzen willen lezen waar het allemaal verboden word,waar iedereen zo heilig van overtuigd en bang is. Iedereen praat elkaar maar na hoe strafbaar en foei het is maar ik zie nergens bewijs zwart o[ wit.Ik zal het uitprinten en naar boven brengen dan mogen de mensen die er voor op school hebben gezeten er naar kijken, kijken wat zij er van af weten.

[ Voor 8% gewijzigd door FSXnoob op 08-08-2014 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-07 17:58

InFamous

excommunicado

Wat voor bewijzen wil jij hebben?

Het staat in ons beleid dat het niet mag, aan dat beleid heb jij je te houden en net als alle andere gebruikers. Daar komt geen wet aan te pas.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Het beleid waar GOT zich op baseert? Waar zij hebben gezien of gehoord dat 'handel' met keys illegaal is etc. Of was het een gestoken vinger in de lucht en eh.. vandaag verbieden we serials, morgen mag niemand Asus laptops verkopen.. omdat wij het niet willen.

Er zijn duizenden legale en illegale sites die handelen in codes, waarom steam hun al lang niet voor de rechter gesleept heeft en wat de angst is van GOT? Waarom alle andere verkoopsites gewoon wel de boel verkopen etc, Aangezien velen hier alles weten zou ik zeggen kom maar op met zulke bewijzen en dan is de zaak geklaard lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-07 17:58

InFamous

excommunicado

Volgens mij haal jij twee dingen door elkaar.

A. het verkopen van Steam Gifts is niet toegestaan, dit staat in het Steam Subscriber Agreement:
May I sell gift subscriptions?
Steam Gift Purchases can not be sold. Attempting to sell a gift subscription is a violation of the Steam Subscriber Agreement and may result in your account being permanently disabled. You can trade gifts using our new Steam Trading system and can read more about that here.
https://support.steampowered.com/kb_article.php?p_faqid=549

B. Wij staan (als Tweakers) geen handel toe in de Vraag en Aanbod:
2.Het gebruik van V&A om producten te verkopen staat open voor particulieren en bedrijven. V&A advertenties zijn altijd gericht op consumenten. Handelaren, resellers en retailers zijn uitgesloten. Bedrijfsmatige verkoop is derhalve toegestaan voor zover het het incidenteel aanbieden van overtollige artikelen uit eigen bezit betreft, zulks ter beoordeling van Tweakers.net. Bij overtreding van deze voorwaarden wordt de advertentie verwijderd en kan het gebruikersaccount geblokkeerd
reviews: Tweakers FAQ

Oftewel punt B. daar val jij onder als handelaar, reseller en retailer. Zoals mijn collega Floppus je al duidelijk heeft gemaakt.

De Vraag en Aanbod is primair bedoeld voor particulieren die overtollige hard/software aanbieden, het stelselmatig verkopen van game keys kan je daar niet onder scharen, dat is gewoon pure handel.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:43

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Vedrano schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 18:47:
Ach eindeloze discussie, ik laat jullie het wel uitzoeken en regeltjes maken.
Als men graag de volle prijs betaald terwijl ik ze legaal kan 'helpen' aan wat korting, ga gerust je gang mij zal je er niet mee hebben alleen jezelf :)

Ik zou wel graag zwart op wit bewijzen willen lezen waar het allemaal verboden word,waar iedereen zo heilig van overtuigd en bang is. Iedereen praat elkaar maar na hoe strafbaar en foei het is maar ik zie nergens bewijs zwart o[ wit.Ik zal het uitprinten en naar boven brengen dan mogen de mensen die er voor op school hebben gezeten er naar kijken, kijken wat zij er van af weten.
Hier, zwart op wit dat steam keys verkopen niet is toegestaan.
http://store.steampowered.com/subscriber_agreement/
You are entitled to use the Software for your own personal use, but you are not entitled to: (i) sell, grant a security interest in or transfer reproductions of the Software to other parties in any way, nor to rent, lease or license the Software to others without the prior written consent of Valve, except to the extent expressly permitted elsewhere in this Agreement (including any Subscription Terms or Rules of Use);

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CykkVii
Laat het alstjeblieft gewoon een beperking zijn op het aantal wat je mag verkopen, ik vind zelf een aantal van 80+ vrij bizar, maar 5 tot 10 max is nog realistisch. Games worden vaker verkocht en ik denk niet dat het aan te vechten is ivm het aantal wat momenteel op Tweakers V&A te vinden is. Daarnaast komen er dus steeds nieuwe mensen bij die het aanbieden (4 pack gekocht, weet ik het)

Ik denk dat je het op deze manier flink minder irritant laat worden en er tóch nog games verkocht kunnen worden op de V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

InFamous schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 19:28:
Volgens mij haal jij twee dingen door elkaar.

A. het verkopen van Steam Gifts is niet toegestaan, dit staat in het Steam Subscriber Agreement:

[...]

https://support.steampowered.com/kb_article.php?p_faqid=549

B. Wij staan (als Tweakers) geen handel toe in de Vraag en Aanbod:

[...]

reviews: Tweakers FAQ

Oftewel punt B. daar val jij onder als handelaar, reseller en retailer. Zoals mijn collega Floppus je al duidelijk heeft gemaakt.

De Vraag en Aanbod is primair bedoeld voor particulieren die overtollige hard/software aanbieden, het stelselmatig verkopen van game keys kan je daar niet onder scharen, dat is gewoon pure handel.
Dan moeten jullie er iets aan gaan doen 8) ook de de meld misbruik V&A kan wel een update gebruiken denk ik . Er wordt geheel geen actie ondernomen helaas ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:31
_David_ schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 19:30:
[...]

[...]
Valt een key ook onder de noemer software though?
Als leek zou ik zeggen dat een key en software namelijk niet hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Juist de key :)
De software installer is veelal gewoon te downloaden. De licentie zit hem in de key, en het gaat om de licentie.

Verder gaan we geen complete uiteenzetting doen van alle voorwaarden, hoe die zich aan de wet verhouden en wat voor jurisprudentie daarvoor geldt. Het is apart te noemen dat het hier gesteld wordt alsof we dat verplicht zijn om beleid te maken.

Het idee van ee beperkt aantal begrijp ik, maar zie ik niet als uitvoerbaar. We zien nu al dat op basis van 1 advertentie soms tig keys verkocht worden - kwestie van de advertentie niet op verkocht zetten.

Ik had het ook liever anders gezien, maar de sectie sluiten lijkt de enige optie. De reden dat advertenties vaak nog blijven staan is dat het moeilijk is te onderscheiden wat wel en niet in beleid valt, in combinatie met het volume waarin keys geplaatst worden. Daarnaast willen we eerst de knoop doorhakken hoe verder. Ik vermoed dat binnenkort de sectie gesloten gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CykkVii
Dus dan verneem ik ook dat jij er één van bent die iedere advertentie rapporteert terwijl er een verzoek is geweest om daar mee te stoppen. Jammer dat dit segment weg valt, het gebeurt namelijk overal (ondanks dat het dus niet mag). Maar nederlandse websites voor deze producten zijn er niet echt.

Het ziet er naar uit dat de zeikerds door door te zeiken hun zin hebben gekregen, en dat mensen die het aan proberen te vechten (waar ook zeikerds tussen zitten) een dikke vinger krijgen.

Sorry dat ik het zo formuleer, maar je zult het zelf waarschijnlijk al opgemerkt hebben dat het in principe tóch zo is gegaan op dit topic.
Anoniem: 372172 schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 09:28:
[...]

Dan moeten jullie er iets aan gaan doen 8) ook de de meld misbruik V&A kan wel een update gebruiken denk ik . Er wordt geheel geen actie ondernomen helaas ......

[ Voor 12% gewijzigd door CykkVii op 09-08-2014 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Mag blij zijn als t.net keys in de ban doet. Zojuist weer een verkoper die mij de verkeerde versie van een spel probeert te verkopen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CykkVii
Fietsbel schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 17:07:
Mag blij zijn als t.net keys in de ban doet. Zojuist weer een verkoper die mij de verkeerde versie van een spel probeert te verkopen.
Sorry hoor maar dit heb ik zelf als verkoper nooit gedaan, dus om nou alle negativiteit nou over een kam te scheren lijkt mij zwaar overbodig.

Anoniem: 197141

Wat ik irritant vind is het per stuk aanbieden voor elke game terwijl het ook in 1 advertentie kan.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 197141 op 14-08-2014 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:55
Dus, een beperking op het aantal advertenties is de waarschijnlijke maatregel?

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

_David_ schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 19:30:
[...]
[...]
Dit klopt niet. Als jij een game (lees key) bij Amazon of Greenmangaming of Gamersgate of dergelijke koopt, dan heb je tot je je key hebt geactiveerd op Steam *niks* te maken met Steam, noch hun TOS/EULA, en heb je gewoon recht te doen met die key wat je wilt, of tenminste maximaal wat er over gezegd is op de site waar jij het gekocht hebt.

Het verbaast me niet bijzonder dat de sectie zometeen dicht gaat. De stance door Tweakers genomen is niet bepaald houdbaar. Het zou vast een stuk makkelijker voor ze zijn om het te beperken tot enkel physieke games.

Maar de keys/gifts etc, dat is bijna niet te controleren. Gifts kon je nog zien dat de persoon die gift ook werkelijk heeft, met keys is er geen manier om dat te controleren.

Daar komt nog bovenop dat ik mensen in de V&A zie waar ik, omdat ik me ook veel met game sales en deals bezig hou, absoluut geen twijfel van heb dat ze zeggen dat ze een Steam key aan het verkopen zijn maar werkelijk gifts verkopen.

[ Voor 35% gewijzigd door Pheace op 11-09-2014 17:54 ]

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Nu online

Mimiix

Professioneel Prutser

Heb vandeweek ook iemand gereport met 100 games in de verkoop. Gebeurd niks mee terwijl het een handelaar is...

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

D3nnisd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 18:19:
Heb vandeweek ook iemand gereport met 100 games in de verkoop. Gebeurd niks mee terwijl het een handelaar is...
Tsja, er gebeurt wel meer niet........ :| In de V&A helaas..
Wanner je iets meld krijg je een keurig antwoord en een bedankje maar verder....

Dit is natuurlijk ook wederom niet ok ...

V&A aangeboden: [STEAM] Stronghold Crusader 2

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 372172 op 11-09-2014 20:48 . Reden: Wat meer informatie ]

• Mimiix
  • Nu online

Mimiix

Professioneel Prutser

Anoniem: 372172 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 19:57:
[...]

Tsja, er gebeurd wel meer niet........ :| In de V&A helaas..
Wanner je iets meld krijg je een keurig antwoord en een bedankje maar verder....

Dit is natuurlijk ook wederom niet ok ...
Over deze user had ik het inderdaad. Mijn report is afgewezen voor dit.

D3nnisd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 20:07:
[...]

Over deze user had ik het inderdaad. Mijn report is afgewezen voor dit.
Tsja, ik vind dit natuurlijk ook wel vreemd allemaal.Wat mag er nu wel en wat niet 8)7
Maar ze zijn er achter de schermen wel mee bezig :)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 372172 op 11-09-2014 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
Zie nu nog altijd dezelfde namen opduiken in de V&A, heel veel advertenties op verschillende games.
Jammer dat sommigen er wel voor gestraft werden, en andere gewoon niet.

Ze zijn er aan aan het werken maar hoe lang kan dit nog doorgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Nu online

Mimiix

Professioneel Prutser

Satangel schreef op zondag 28 september 2014 @ 14:37:
Zie nu nog altijd dezelfde namen opduiken in de V&A, heel veel advertenties op verschillende games.
Jammer dat sommigen er wel voor gestraft werden, en andere gewoon niet.

Ze zijn er aan aan het werken maar hoe lang kan dit nog doorgaan?
Volgens mij gebeurd er wel wat maat weinig.
Het geen wat mij stoort Is dat er voor elke game een aparte advertentie wordt gemaakt. Dit is gewoon vervelend met scrollen. Met enkele advertenties heeft men geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-04-2021
Om dit maar weer eens omhoog te gooien.

Kunnen we duidelijkheid krijgen of het nu wel of niet is toegestaan?
Iedere dag zie je dezelfde mensen weer advertenties neerzetten voor hun duidelijke handel, maar de advertenties worden niet weg gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bron schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 19:06:
Om dit maar weer eens omhoog te gooien.

Kunnen we duidelijkheid krijgen of het nu wel of niet is toegestaan?
Iedere dag zie je dezelfde mensen weer advertenties neerzetten voor hun duidelijke handel, maar de advertenties worden niet weg gehaald.
Tsja , dit is natuurlijk ook "handel"
( Steam Keys)
http://tweakers.net/aanbod/user/587495/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ach, die user heeft al maanden zoveel advertenties. Moderatie van V&A? het is maar hoe de wind staat.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:46
We laten het voorlopig maar even zoals het is. Zolang er geen klachten zijn van de kopers, de keys legaal verhandeld mogen van de uitgever/producent worden en de keys zonder omwegen in Nederland te zijn gebruiken, is het toegestaan.

Ondertussen denken we na over een oplossing om de handel op V&A in bredere zin in goede banen te leiden. We gooien nu mensen die veel handelen uit V&A zonder dat er klachten zijn. Dat is eigenlijk raar. Want de klanten zijn tevreden, de verkoper is tevreden, dus waarom zouden we het dan moeten verbieden? Het is tijd om de opzet van V&A eens grondig te bekijken. Dat staat op onze todo-lijst voor 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

zeef schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 21:17:
We laten het voorlopig maar even zoals het is. Zolang er geen klachten zijn van de kopers, de keys legaal verhandeld mogen van de uitgever/producent worden en de keys zonder omwegen in Nederland te zijn gebruiken, is het toegestaan.

Ondertussen denken we na over een oplossing om de handel op V&A in bredere zin in goede banen te leiden. We gooien nu mensen die veel handelen uit V&A zonder dat er klachten zijn. Dat is eigenlijk raar. Want de klanten zijn tevreden, de verkoper is tevreden, dus waarom zouden we het dan moeten verbieden? Het is tijd om de opzet van V&A eens grondig te bekijken. Dat staat op onze todo-lijst voor 2015.
Word die regel van 'handelen' op de V&A aangepast dan? En ja, niet in het minst omdat ik verboden werd games aan te bieden op de V&A om precies wat hierboven nu gewoon toegelaten word

[ Voor 7% gewijzigd door Pheace op 05-11-2014 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:46
We gaan dat inderdaad aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Nu online

Mimiix

Professioneel Prutser

zeef schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 21:17:
Dus eigenlijk wordt het dus toegestaan dat er elke lange va pagina's komen met steam keys wat dus resulteert in een grote ergenis bij veel gebruikers. vrij irritant dat de hardware verdrongen wordt zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

D3nnisd schreef op woensdag 05 november 2014 @ 00:30:
[...]

Dus eigenlijk wordt het dus toegestaan dat er elke lange va pagina's komen met steam keys wat dus resulteert in een grote ergenis bij veel gebruikers. vrij irritant dat de hardware verdrongen wordt zo.
Dan komen de klachten vanzelf weer binnen neem ik aan.

Misschien een apart sectie voor software of games (vs hardware), hoewel dat nogal ingrijpende veranderingen zijn verwacht ik, meer dan ze er waarschijnlijk voor over hebben. Anders een limiet van het aantal advertenties zodat men wat meer verschillende dingen aanbied in 1 advertentie. Weet alleen niet of dat niet verwarrend word met feedback want dan is 1 advertentie niet = 1 product.

[ Voor 3% gewijzigd door Pheace op 05-11-2014 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197141

Pheace schreef op woensdag 05 november 2014 @ 00:57:
Anders een limiet van het aantal advertenties.
Dat lijkt me een goed en uitvoerbaar idee. 10 Advertenties lijkt me ruim voldoende.
Volgens mij was het ook ooit zo en alleen met abbo kon je meer plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
D3nnisd schreef op woensdag 05 november 2014 @ 00:30:
[...]

Wanneer ik de V&A gebruik is het heel gericht, en werk ik met de uitstekende pricewatch/filters om mijn soort producten te vinden.
Als ik zoek achter een Radeon 7950 zie ik heus geen Steam keys, iedereen werkt toch zo hoop ik? Hardware wordt helemaal niet verdrongen, zolang de advertenties maar goeie tags/filters hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Nu online

Mimiix

Professioneel Prutser

Satangel schreef op woensdag 05 november 2014 @ 17:49:
[...]

Wanneer ik de V&A gebruik is het heel gericht, en werk ik met de uitstekende pricewatch/filters om mijn soort producten te vinden.
Als ik zoek achter een Radeon 7950 zie ik heus geen Steam keys, iedereen werkt toch zo hoop ik? Hardware wordt helemaal niet verdrongen, zolang de advertenties maar goeie tags/filters hebben.
Ik zelf niet. Ik vindt het zelf leuk om de lijsten door te scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-07 03:44

Na 1 jaar wil ik dit topic nieuw leven inblazen en vragen wat de huidige stand van zaken is.
  • Steam Keys: Volgens zeef in "\[V&A] Verkoop (game)keys" wordt het nu toegestaan.

"Zolang er geen klachten zijn van de kopers, de keys legaal verhandeld mogen van de uitgever/producent worden en de keys zonder omwegen in Nederland te zijn gebruiken"
Dirk in "V&A advertentie verwijderd": "Handel in serienummers, keys, accounts enz is niet toegestaan."
Hier ging het over Windows licenties. Is deze regel dan niet ook van toepassing op Steam Keys?

Als ik nu in V&A kijk bij PC Games, is er een handel in Steam Keys.
Hoe kan je controleren of dat niet eigenlijk verkapte Steam Gifts zijn?

In de [Proef] Ruimere openstelling V&A van augustus worden (Steam) keys helaas niet besproken.

Uit Helderheid Steam Gifts op de V&A kon ik niet echt opmaken of het verkopen van Steam Gifts voor Bitcoin nu wel of niet is toegestaan.

Ik zou graag een opheldering hierover willen, want dit lijkt de afgelopen jaren een grijs gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 20:45
Ketho schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 20:14:

Dirk in "V&A advertentie verwijderd": "Handel in serienummers, keys, accounts enz is niet toegestaan."
Hier ging het over Windows licenties. Is deze regel dan niet ook van toepassing op Steam Keys?

Als ik nu in V&A kijk bij PC Games, is er een handel in Steam Keys.
Hoe kan je controleren of dat niet eigenlijk verkapte Steam Gifts zijn?
Ze weten het zelf ook niet is mijn conclusie. Mijn advertentie met aangeboden Windows 8 Pro upgrade licenties was ook verwijderd. Ik had toen 50 positieve reviews.
Beste rr7r,

Zoals je zelf ook al aangeeft staan we verkoop van losse licenties of keys zonder bewijs van echtheid niet toe. Daarnaast kan de echtheid van de licenties niet aangetoond worden: de Digital Rivers site bestaat niet meer. Ook zien we dat DR alleen ISO’s heeft geleverd, aanschaf van licenties is niet terug te vinden. Als laatste geef je aan dat de licenties niet meer actief gebruikt worden. Dat impliceert dat ze al eens gebruikt zijn, waardoor het goed mogelijk is dat zo’n licentie al eens geupgrade is.

Al het al rammelt het hele Digital River verhaal aan alle kanten waardoor we verkoop van deze licenties niet toe staan.

Mvg,
Walter
Vervolgens dit als reactie gestuurd:
Beste Walter,

M.b.t. Digital River heb ik mij vergist. Het betreft Arvato Distribution
GmbH te Herzebrock-Clarholz, Duitsland. De emails zijn zelf afkomstig
van de Microsoft Customer Support en kunnen, tezamen met een
evt. betalingsbewijs, de echtheid borgen.

De licenties zijn zelf door mij aangekocht dus het upgrade/downgrade
verhaal lijkt me niet van toepassing.

In hoeverre veranderd dit de situatie, aangezien je het als argumenten
aandroeg?

Met vriendelijke groet,
rr7r
Hierop heb ik geen reactie meer vernomen (25-09-2015).

Maar een advertentie zoals deze:
V&A aangeboden: Microsoft Windows 8.1 Pro NL ESD 32/64 Bit *

Wordt wel al 2 tot 3 weken gedoogd door een user met 0 feedback + Geregistreerd op 16 september 2015.

Aanvullend: Hackintosh wordt ook gedoogd: https://tweakers.net/aanbod/zoeken/?keyword=hackintosh

* Er wordt kennelijk wel gelezen maar niet gereageerd, want de advertentie is zojuist na 3 weken verwijderd.

[ Voor 4% gewijzigd door rr7r op 10-10-2015 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rr7r schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 18:38:
[...]

Ze weten het zelf ook niet is mijn conclusie. Mijn advertentie met aangeboden Windows 8 Pro upgrade licenties was ook verwijderd. Ik had toen 50 positieve reviews.
Misschien moet je eerst lezen waar het over gaat. Wat hebben jouw Windows upgrades te maken met steam gifts? :?

Voor de rest, is het gewoon zo duidelijk mogelijk gemaakt.

Steam staat verkoop van gifts niet toe dus wij ook niet. Keys (indien legaal) daar hebben ze geen voorwaarden tegen, dus wij staan het toe.

Bij advertenties is niet altijd direct duidelijk wat het is, daarom hebben we een tijd gezegd: helemaal geen steam spellen meer. Met het gelazer nu opnieuw neig ik daar weer naar.

BTC is gewoon een valuta, dus die ruil heet verkoop. Dus niet toegestaan.

De ruimere openstelling heeft te maken met handelaren, en staat los van wat wel en niet aangeboden mag worden.

Het was en blijft heel simpel: Steam staat verkoop van gifts niet toe, en wij dus ook niet. Keys zijn niet verboden voor verkoop, en die mogen dus. De moeilijkheid is en blijft dat je aan de advertentie meestal niet kan zien of het een gekochte key (license) is of een gift. Advertenties van games worden dus niet zomaar verwijderd. Het moet duidelijk zijn of worden uit communicatie of meldingen dat het om gifts gaat en dan wordt iemand aangesproken.
Problemen met gifts zijn een risico, zoals we al gemerkt hebben bij mensen die hun game afgesloten zagen. Te meer reden dus ook als koper geen gifts te kopen.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 16-10-2015 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-07 03:44
Het is opvallend dat het in Game als Steam Gift gekocht, nu teruggetrokken door Steam mis gaat terwijl de verkoper een goede V&A beoordeling had en al een tijdje geregistreerd was.

Het valt idd niet te zien of een advertentie een Steam Key of Gift betreft. Anders komt de koper er pas tijdens de overeenkomst of pas na betaling achter, voor zover het een legitieme Steam Key of Gift betreft.

Zelf kan ik geen zinnige oplossing hiervoor bedenken, aangezien Steam er geen weet van heeft en de verkoper ook niet kan bewijzen dat het een legitiem verkregen Steam Key of Gift is.

De meeste kopers hebben denk ik ook geen idee dat Steam Gifts niet mogen, maar de advertentie's blijven wel staan op V&A waardoor er altijd een paar onwetende kopers het zullen wagen.

Ik zie een trend dat het steeds meer de foute kant op gaat met louche reseller marktplaatsen als Kinguin/G2A waardoor het gebruik en doorverkoop van game/software keys steeds dubieuzer wordt.
https://www.reddit.com/r/...d_what_they_mean_for_you/

Met uitzonderingen zoals GOG.com die wel gewoon eerlijk en transparent kunnen zijn O+

Over het betalen met bitcoin vond ik het al raar dat het in dat topic als "ruilmiddel" genoemd werd ipv een geldige valuta. Helaas is de mogelijke anonimiteit zowel een nadeel als een voordeel. Geldezels komen er in ieder geval niet aan te pas :P

Wel alsnog bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 09:48
Weet niet of ik er goed aan doe om dit topic een megaschop te geven, maar ik heb een vraag over het verkopen van een gamekey.

Als het niet goed is, verwijder dan a.u.b. mijn reactie of zou een geschikte moderator anders contact met mij kunnen opnemen?
Pagina: 1 2 Laatste