Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Heractiveren Windows 7

Pagina: 1
Acties:

• Ardbeg10
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 14-02 12:20
Enkele maanden geleden heb ik een nieuwe PC gebouwd, met daarbij een productkey van Windows 7 Ultimate. Vandaag heb ik mijn PC geformatteerd (doe ik altijd ongeveer 2 keer per jaar) en opnieuw geinstalleerd. Echter, ik kan Windows niet meer activeren. Ik gebruik dezelfde key als dat ik voorheen ook heb gebruikt. Heb ik iets doms gedaan, of is dit iets dat te herstellen is? Alvast bedankt voor de input.

• fridgeman
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 11-09-2016

fridgeman

SomaFM Secret Agent

En de foutmelding die je krijgt is?

Microsoft al gebeld?

Doet niet aan ontwikkelingssamenwerking.

• CherandarGuard
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 08-12-2019
Normale Windows licenties zijn maar een aantal keer te activeren. Daarna zul je Microsoft moeten bellen met de vraag of ze dat willen resetten voor je.

• Ardbeg10
De foutmelding code die ik krijg is 0xc004c003. Dit is overigens pas de eerste keer na de oorspronkelijke installaties dat ik opnieuw probeer te activeren.
Ik heb geprobeerd een activering via de telefoon te doen, maar ik krijg dan alleen te horen dat ze het product niet kunnen activeren.

• Umbrah
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 12:39

Umbrah

The Incredible MapMan

Bepaalde soorten keys worden vaker gepirate dan anderen (technet, academic, partner, ultimate edities), en worden dus sneller geblokkeerd. Je key is dus ook 100% geblokkeerd:

http://answers.microsoft....7a-47a4-b647-e51faaa704aa

Bellen is het enige wat je hier tegen kunt doen, en een 0 kiezen zodat je een mens te pakken krijgt (zie bovenstaande topic). Leg ze uit dat je Windows 7 wel degelijk legaal is, ook al re-install je buitengewoon vaak. Ze kunnen je vragen om de OEM-sticker, een fotootje er van, ofzo, maar vaak zijn ze echt niet zo lastig hoor. Home premium edities hebben dit euvel minder vaak: Ultimate is populair om te piraten omdat men denkt dat er meer in zit (terwijl het in feite gewoon pro + home gecombineerd is, en een pro heeft geen behoefte aan games terwijl een home gebruiker doorgaans geen domains hoeft te joinen).

• Ardbeg10
Dan probeer ik het morgen nog eens over de telefoon. Was de pas de eerste keer dat ik hem opnieuw heb geinstalleerd, dus kan me niet voorstellen dat ze hem nu al geblockeerd zouden hebben omdat ik hem te vaak gebruikt heb. Wel heb ik overigens de key besteld via Culgame, dus misschien dat ik hem wel niet meer geactiveerd krijg en dat goedkoop uiteindelijk toch duurkoop blijkt te zijn. In ieder geval bedankt voor de input.

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 11:46

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

quote:
Nielsje_8 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 21:54:
Dan probeer ik het morgen nog eens over de telefoon. Was de pas de eerste keer dat ik hem opnieuw heb geinstalleerd, dus kan me niet voorstellen dat ze hem nu al geblockeerd zouden hebben omdat ik hem te vaak gebruikt heb. Wel heb ik overigens de key besteld via Culgame, dus misschien dat ik hem wel niet meer geactiveerd krijg en dat goedkoop uiteindelijk toch duurkoop blijkt te zijn. In ieder geval bedankt voor de input.
Hmm...ik ben even wezen Googlen op Culgame, maar eh..als ik die prijzen zie dan weet ik gewoon 100% zeker dat je pech gaat hebben. Ik bedoel Windows Server 2012 Standard voor 31 euro???? Dat kan gewoon niet legaal zijn! Zullen wel TechNet keys zijn ofzo.....

Waarom installeer je overigens elke 6 maanden je pc opnieuw? 8)7 Ten tijde van XP was dat inderdaad soms wel aan te raden, maar eh..mijn Windows 7 heb ik denk ik maar 1x geinstalleerd...in de 3 jaar dat ik hem gebruikt heb.

JackSparrow wijzigde deze reactie 13-09-2012 22:28 (14%)

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

#ArtetaIn

quote:
TheVMaster schreef op donderdag 13 september 2012 @ 22:25:
Dat kan gewoon niet legaal zijn! Zullen wel TechNet keys zijn ofzo.....
Dat is het ook niet. Die mensen die het kopen zijn net zo fout bezig als de aanbieder. Ik bedoel; iedereen met een beetje gezond verstand weet dat die prijs niet kan kloppen.

Dat verklaart direct waarom je niet kan activeren; je key is geblocked omdat hij illegaal is verkregen. Goede zaak overigens dat Microsoft er wat aan doet.

Mensen die wel netjes voor hun Technet bijvoorbeeld betalen (zoals mijzelf) zien door dit soort zaken hun abonnement steeds minder en minder waard worden (het aantal keys per product is in de afgelopen jaren al sterk verminderd, en ik weet zeker dat dat door dit soort piraterij komt. De goeden lijden weer onder de slechten).

Gunner wijzigde deze reactie 13-09-2012 22:43 (39%)

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13:41
Ik vroeg me al af wie er in hemelsnaam Win7 Ultimate koopt. Nu komt de aap uit de mouw. Werkt blijkbaar een tijdje prima met Culgame maar uiteindelijk lijkt goedkoop toch duurkoop.

I can choose to try to control the outcome, or I can trust in the moment.

• Ardbeg10
Inderdaad helaas.

Wel enigszins merkwaardig dat op deze site, in een ander topic (Online Gamekeys kopen - Deel II), Culgame nog wordt aanbevolen, terwijl ik in dit topic te horen krijg dat ik een crimineel ben wanneer ik daar licenties koop. Lijkt me dan ook een enigszins overdreven uitspraak van Gunner, maar doet niks af aan het feit dat het hoogst waarschijnlijk om een illegale versie gaat. Misschien dat tweakers dan ook iets aan deze voorlichting kan doen zodat in ieder geval niet meer mensen wordt aangeraden en in de verleiding komen om voor illegale versies geld te betalen?

In ieder geval morgen maar naar de winkel om een nieuwe Windows 7 te kopen. Toch maar naar de echte dealer! ;-)

• Umbrah
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 12:39

Umbrah

The Incredible MapMan

Of je gebruikt hem een paar weken nog ongeactiveerd, dat kan tot 90 dagen als trial, en switched dan naar Windows 8, wat mogelijk met zelfbouw licentie vrij goedkoop is. Goedkoper dan nu een nieuwe OEM7.

Oh, en ja: het enige moment dat ik Windows opnieuw installeer is als een HDD of SSD echt stuk is :). En dat is puur omdat ik te lui ben om schone images te houden.

Umbrah wijzigde deze reactie 13-09-2012 23:03 (29%)

• Eagle Creek
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 09:28

Eagle Creek

Breathing security

Als je een echt doosje + dvd met hologram + key hebt en deze is inderdaad illegaal, kun je een piracymelding doen bij Microsoft. (maw: als jij als consument ervan overtuigd bent dat je een legale key in handen zou moeten hebben (dus geen cd-rom met stift "Win 7 Corp" zeg maar :9), dan kan je hiervoor in aanmerking komen)

Je krijgt dan van Microsoft een legale key + dvd terug en zij starten een onderzoek naar 't bedrijf.

Eagle Creek wijzigde deze reactie 13-09-2012 23:32 (29%)

~ Information security professional & enthousiast ~ Nucia ~ EC Twitter ~

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

#ArtetaIn

quote:
Nielsje_8 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 22:56:
Culgame nog wordt aanbevolen, terwijl ik in dit topic te horen krijg dat ik een crimineel ben wanneer ik daar licenties koop.
Ik heb niet gezegd dat je een crimineel bent, die conclusie trek je zelf. Ik heb alleen gezegd dat je illegaal bezig bent. Wat ik wel meen is dat ik er van baal dat door dit soort winkels mijn Technet-abo minder waard wordt.

En zeg nou zelf; 20 dollar voor een activatiekey voor Windows Server 2008 R2; dat kan toch geen correcte prijs zijn om legaal te zijn. En het feit dat ze al Windows 8 aanbieden, die net vorige maand RTM is gegaan (en alleen nog maar via Technet en MSDN te verkrijgen is) en pas eind oktober in de winkels ligt. Dan moet je toch een lampje gaan branden?
quote:
Eagle Creek schreef op donderdag 13 september 2012 @ 23:27:
Als je een echt doosje + dvd met hologram + key hebt en deze is inderdaad illegaal, kun je een piracymelding doen bij Microsoft. (maw: als jij als consument ervan overtuigd bent dat je een legale key in handen zou moeten hebben (dus geen cd-rom met stift "Win 7 Corp" zeg maar :9), dan kan je hiervoor in aanmerking komen)

Je krijgt dan van Microsoft een legale key + dvd terug en zij starten een onderzoek naar 't bedrijf.
Voor zover ik het zie levert Culgame alleen een product key.

Gunner wijzigde deze reactie 14-09-2012 07:49 (26%)

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22-01 21:35
Ik ben het met mijn voorgangers eens, ik denk dat je pech gaat hebben omdat het voor die prijs niet kan koppen.

Als ik jou was zou ik Microsoft bellen en het verhaal uitleggen. Als je mazzel hebt willen ze je helpen. Maar wat dan belangrijker is, is dat Microsoft dan misschien wat kan gaan doen om te voorkomen dat andere mensen hier ook de dupe van gaan worden. De prijzen van software die daar staan kunnen gewoon niet kloppen. Valt ook op dat alle Microsoft producten bijna op 'out of stock' staan, misschien wel omdat hun eigen MSDN geblocked is ondertussen?

Of hetzelfde voor de spellen geldt dus ik persoonlijk niet te zeggen, die prijzen zeggen mij niet zoveel.

Desktop | Server | Laptop

• Ardbeg10
Dat is een goede tip om nog even te wachten tot Windows 8. Ik heb sowieso nog een oude licentie van XP liggen die ik tot die tijd kan gebruiken.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

quote:
Rupie schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 08:30:
Maar wat dan belangrijker is, is dat Microsoft dan misschien wat kan gaan doen om te voorkomen dat andere mensen hier ook de dupe van gaan worden.
Dat sowieso. Dat bedrijven een interessant businessmodel opzetten is allemaal prima maar als gewone gebruikers daar last mee krijgen is dat erg vervelend. Wij Tweakers roepen dan misschien wel "er moet een lampje gaan branden", maar Jan met de pet denkt wellicht "Ha, goedkope legale licentie".

• Sorbo
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 14:19

Sorbo

Uw hulp in huis!

Voor zover ik weet doet Culgame ook nog aan een soort van garantie. Omdat ze weten dat de keys die ze leveren regelmatig geblokkeerd worden leveren ze voor zover ik weet zonder problemen een vervangende key.

Hoewel ze niet aangeven waar ze hun keys vandaan hebben, is het waarschijnlijk dat ze MSDN/TechNet keys gebruiken, welke in sommige gevallen ook nog eens meerdere malen uitgedeeld worden. Dat wil nog wel eens dit soort problemen opleveren, vandaar dat ze deze "service" aanbieden.

Pin me daar niet op vast, ik heb zelf geen Culgame keys in gebruik. En als ik alle problemen er zo mee hoor ga ik er ook nooit aan beginnen, het staat in mijn boekje gewoon bijna gelijk aan piraterij.

• Ardbeg10
Even een update: Microsoft gebeld en kreeg wederom de mededeling dat ze er niks aan konden doen. Daarna contact met Culgame opgenomen en binnen een paar uurtjes had ik een nieuwe (werkende) key.

Ik heb zelf nog nooit gehoord van MSDN/TechNet, en nu maakt het me ook niet veel uit wat dat precies is. Maar wel zou ik graag willen weten of de keys die culgame verstrekt nu legaal of illegaal zijn. Je zou verwachten dat als het werkelijke illegaal is, zo'n site als culgame, die op zo'n grote schaal keys verstrekt, toch al lang opgerold zou moeten zijn? Temeer omdat Culgame zelfs op GoT als betrouwbare site wordt beoordeeld. Niet zo vreemd dus dat consumenten die niet veel verstand hebben van verschillende soorten licenties (zoals ik) maar wel graag legale producten willen hebben worden verleid om op dergelijke sites hun software aan te schaffen.

In ieder geval, ik ga binnenkort gewoon een Windows 8 licentie aanschaffen, weet ik in ieder geval zeker dat ik goed zit.

• BinaryRun
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 28-02 15:34
Om even aan het Culgame verhaal toe te voegen, ze zijn niet 'out of stock'. Je moet echter een andere pagina hebben: http://www.culgame.com/so...s-application-suites.html

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

quote:
Nielsje_8 schreef op zondag 16 september 2012 @ 11:23:
Even een update: Microsoft gebeld en kreeg wederom de mededeling dat ze er niks aan konden doen. Daarna contact met Culgame opgenomen en binnen een paar uurtjes had ik een nieuwe (werkende) key.
Ik vind dit nogal vaag. Heb je nu daadwerkelijk iemand aan de telefoon gehad? En wat heb je hen uitgelegd?
quote:
Ik heb zelf nog nooit gehoord van MSDN/TechNet, en nu maakt het me ook niet veel uit wat dat precies is.
MDSN/Technet zijn programma's van Microsoft waar je tegen betaling van een X bedrag keys kunt krijgen die uitsluitend bestemd zijn voor testdoeleinden. Bedrijven kunnen die bijvoorbeeld gebruiken om voor weinig geld een testomgeving te bouwen, zonder meteen de hele duren licentiemolen in te stappen.

Deze keys zijn uitdrukkelijk niet bestemd voor normaal gebruik, laat staan voor verspreiding en verkoop. Als de winkel in kwestie inderdaad een TechNet-abonnement misbruikt om keys door te verkopen, dan onderneemt Microsoft daar actie op (kan ondernemen). Kortom: legaal of niet? De keys zelf zijn functioneel en zijn legaal. Maar legaal is meer dan alleen werken omdat er een licentiemodel achterhangt ("het werkt toch" betekent niet dat het volgens de regels is). Aangezien het schimmig is hoe Culgame aan zijn keys komt, kunnen we geen antwoord geven op die vraag.

Voor je Windows 8-licentie, zie ook dit nieuwsbericht: nieuws: 'Windows 8 krijgt nieuw licentietype gericht op zelfbouwers'

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22-01 21:35
quote:
Totdat je weer een herinstallatie doet, best kans van dat je dan weer hetzelfde probleem hebt ;)
quote:
In ieder geval, ik ga binnenkort gewoon een Windows 8 licentie aanschaffen, weet ik in ieder geval zeker dat ik goed zit.
d:)b

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True