Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe desktop: win 7, 8 of 10?

Pagina: 1
Acties:

• Furious7e
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 20-02-2017
Ik heb gister mijn desktop gebouwd. Nu de hamvraag: welke windows zet ik er op? Win 7 is het goedkoopst en heb ik de meeste ervaring mee. Maar is het nog aan te raden om zo'n oude os op een nieuwe desktop te zetten?

Win10 is mij toch wel aan de dure kant. Maar als die aanmerkelijk beter is moet ik daar misschien voor gaan.

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 24-02 10:33

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Windows 10 aan de dure kant?

je kunt de goedkoopste licentie kopen (win 7, 8.1 of 10) die je kunt vinden en indien van toepassing deze tot volgend jaar juni gratis upgraden naar windows 10. Ik raad je Windows 10 aan. Dit is gewoon future proof.

Hann1BaL wijzigde deze reactie 29-09-2015 11:20 (9%)

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

• DaRoot
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 24-02 10:36

DaRoot

Some say...

Windows 7 installeren.. komt de gratis upgrade naar 10 vanzelf binnen. Heb je Windows 10 voor de prijs van 7.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• AnonymousWP
  • Registratie: april 2014
  • Niet online

AnonymousWP

Oxygen Updater Administrator

Bij onder andere Kinguin is Windows 10 Professional anders maar 15 euro hoor ;).

http://www.allkeyshop.com...al-cd-key-compare-prices/

Legaal uiteraard.'

Is wel alleen de key 8)7 (zonder download).

AnonymousWP wijzigde deze reactie 29-09-2015 11:29 (11%)

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Furious7e
quote:
AnonymousWP schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 11:22:
Bij onder andere Kinguin is Windows 10 Professional anders maar 15 euro hoor ;).

http://www.allkeyshop.com...al-cd-key-compare-prices/

Legaal uiteraard.'

Is wel alleen de key 8)7 (zonder download).
Dat klinkt als een koopje. Waar zou je die download dan moeten ophalen?

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 24-02 10:33

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

quote:
Furious7e schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 11:33:
[...]

Wat heb je zoal zelf gevonden via Google? We zijn hier natuurlijk geen helpdesk. We hebben je nu aardig op weg geholpen, maar duik zelf even in de materie of koop de licentie bij een NL winkel met de DVD er bij.

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

• AnonymousWP
  • Niet online

AnonymousWP

quote:
Furious7e schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 11:33:
[...]

Je klikt op de link, dan zie je dat hij bij Kinguin het goedkoopst is. Dan klik je op "shop now".

Je kan met je Facebook of Google account inloggen op Kinguin. Hierdoor hoef je geen extra account aan te maken. Dan is het gewoon een kwestie van betalen en de code krijg je via je mail.

LET OP: dit is dus alleen de code. De software zelf van Windows 10 dien je zelf voor te zorgen.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Furious7e
Bedankt Anonymous! Dat zijn websites waar ik nog nooit van heb gehoord. Bewapend met mn usb stick moet het wel lukken om de software zelf te downloaden van de website van microsoft.

• M.Cremaster
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 20:23
Reviews over de goedkope keys van G2A / Kinguin zijn niet al te best.. Als iets te mooi is om waar te zijn is het dat meestal ook. Verhalen gelezen van keys die na een jaar ineens invalid zijn etc. Ik zou eerder voor zo'n €80 euro gewoon een verse Windows 7 kopen en die upgraden.

• AnonymousWP
  • Niet online

AnonymousWP

quote:
Fitzierpi schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 09:39:
Reviews over de goedkope keys van G2A / Kinguin zijn niet al te best.. Als iets te mooi is om waar te zijn is het dat meestal ook. Verhalen gelezen van keys die na een jaar ineens invalid zijn etc. Ik zou eerder voor zo'n €80 euro gewoon een verse Windows 7 kopen en die upgraden.
Upgraden.. dat is echt een van de belabberdste dingen die er zijn. Daar word je systeem zo instabiel als wat van 8)7. Een schone installatie is het beste.

• redfoxert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
quote:
AnonymousWP schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 09:45:
[...]

Upgraden.. dat is echt een van de belabberdste dingen die er zijn. Daar word je systeem zo instabiel als wat van 8)7. Een schone installatie is het beste.
Je zult altijd een upgrade moeten doen als je naar Windows 10 wilt op een Windows 7 licentie. Daarna staat het je helemaal vrij om een schone installatie uit te voeren met de Windows 10 key die aan je Microsoft account gekoppeld is.

Intel i5-2500K/GB Z68X-UD3H-B3/GB R9 290/2x8096MB Crucial Ballistix DDR3-1600/Crucial MX200 500GB/25" Dell 2515H

• noguru
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
quote:
AnonymousWP schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 09:45:
[...]

Als je vroegah je een upgrade deed van Win98 naar XP kreeg je problemen. Tegenwoordig gaat het stukken beter hoor :)

Zoals gezegd, als je Win10 gratis wil hebben moet je een upgrade doen. En het kan ook voordelen hebben, als het echt niet werkt kan je makkelijk weer terug. Ik heb een HP laptop die onder Win10 alleen maar driver ellende had wat je echt niet oplost met een schone installatie.

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 18-02 17:30
Zijn die kinguin keys retail? Goedkoopste retail die ik heb gevonden was 40 euro, 20 euro is dan een superdeal.

• AnonymousWP
  • Niet online

AnonymousWP

quote:
noguru schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:25:
[...]

Als je vroegah je een upgrade deed van Win98 naar XP kreeg je problemen. Tegenwoordig gaat het stukken beter hoor :).
Ik heb anders genoeg mensen horen klagen na het upgraden van hun OS. Wat dacht je van grafische stuurprogramma's? Windows 10 en Windows 8 drivers zijn totaal anders van grafische stuurprogramma's. Dan is een schone installatie wel essentieel.

• AnonymousWP
  • Niet online

AnonymousWP

quote:
TWeaKLeGeND schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:26:
Zijn die kinguin keys retail? Goedkoopste retail die ik heb gevonden was 40 euro, 20 euro is dan een superdeal.
Er zijn super veel mensen die zeggen dat ze Kinguin en G2A goede en betrouwbare sites vinden. Er staan ook vaak goede recensies over. Zelf koop ik mijn games (als ik ze koop), bij Instant-Gaming. Daar verkopen ze alleen geen Windows keys (logisch als je naar de naam kijkt).

Edit: oeps, sorry voor mij dubbel post :$

AnonymousWP wijzigde deze reactie 02-10-2015 10:31 (4%)

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:54

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

quote:
AnonymousWP schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:27:
[...]

Ik heb anders genoeg mensen horen klagen na het upgraden van hun OS. Wat dacht je van grafische stuurprogramma's?
De overgrote meerderheid heeft geen problemen met het upgraden naar 10, en wat zou ik moeten denken van de grafische drivers? Win10 gebruikt het zelfde drivermodel als 7 en 8..
quote:
Windows 10 en Windows 8 drivers zijn totaal anders van grafische stuurprogramma's. Dan is een schone installatie wel essentieel.
De driver van je GPU kan je prima verwijderen of upgraden, tenzij jij sowieso al een zwaar outdated driver draait ga je hier geen last van krijgen.

D4NG3R wijzigde deze reactie 02-10-2015 10:33 (6%)

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 18-02 17:30
quote:
AnonymousWP schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:30:
[...]

Er zijn super veel mensen die zeggen dat ze Kinguin en G2A goede en betrouwbare sites vinden. Er staan ook vaak goede recensies over. Zelf koop ik mijn games (als ik ze koop), bij Instant-Gaming. Daar verkopen ze alleen geen Windows keys (logisch als je naar de naam kijkt).

Edit: oeps, sorry voor mij dubbel post :$
Er zit een verschil tussen een betrouwbare verkoper en een goed product. Als een verkoper OEM licensies recycled en dit betrouwbaar doet, mooi toch? Maar een oem licentie is troep als je voor hetzelfde geld ook een retail licentie kan krijgen. Alleen al het feit dat ze niet aangeven wat voor soort licentie het is zegt al genoeg I guess. Ze proberen het idee te wekken dat het een een beter product is dan het is, betrouwbaar.. tjah.. ik ken klantvriendelijkere zaken.

TWeaKLeGeND wijzigde deze reactie 02-10-2015 10:39 (13%)

• AnonymousWP
  • Niet online

AnonymousWP

quote:
D4NG3R schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:32:
[...]

De overgrote meerderheid heeft geen problemen met het upgraden naar 10, en wat zou ik moeten denken van de grafische drivers? Win10 gebruikt het zelfde drivermodel als 7 en 8..
Er staan niet voor niets aparte downloads. Deze zijn specifiek voor Windows Vista, Windows 7, en Windows 8(.1).

Deze is specifiek voor Windows 10.

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:54

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Klopt, omdat Windows 10 o.a. een paar extra voordelen bied waar drivers gebruik van kunnen maken. Maar versies gericht op Win7 en 8(.1) draaien prima onder 10.

Omdat iemand A zegt betekend het nog niet direct dat B niet werkt. ;)

• Umbrah
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 23:48

Umbrah

The Incredible MapMan

Goedkoopste maar complex is Windows 7 installeren, Windows 10 update draaien, en vervolgens een verse UEFI install doen van Windows 10. Een nieuw systeem verdient een UEFI installatie.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True