Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

aanbod van OEM software

Pagina: 1
Acties:

• Kees de Jong
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 27-06-2016
Geachte aan wie het betreft,

Volgens de (oude?) regelgeving mogen OEM besturingssystemen niet worden aangeboden zonder de bijbehorende hardware, iets wat ik niet wist en waar ik door deze onwetendheid een week gebanned ben geworden.

Ik melde regelmatig het aanbod van OEM software zonder de bijbehorende hardware en deze gemelde advertenties werden verwijderd.

Nu meld ik dit regelmatig weer en de advertenties blijven actief staan.

Wat houdt dit in?

Is de regelgeving veranderd aangaande OEM besturings software of doet iemand zijn werk niet?

Mvg,
Kees

niet geschoten is altijd mis

• Dirk
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 21:04

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
Dat is een vraag die thuishoort in VA. :)

Lieve Adjes => V&A Feedback

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Kees de Jong
Mijn excuses,

Ik zal het dan daar even plaatsen dan mag hier een slotje op.

Mvg,
Kees

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 19:57

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

quote:
Kees de Jong schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 19:49:
Mijn excuses,

Ik zal het dan daar even plaatsen dan mag hier een slotje op.

Mvg,
Kees
Deze is verplaatst.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 20:23

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Virtualisatie Dictator

Uit de grote V&A FAQ:
quote:
Mag ik OEM Software verkopen?
OEM software is gekoppeld aan de hardware. Na activatie zijn de hardware en software dus onlosmakelijk verbonden. Het aanbieden van en vragen naar OEM-software is toegestaan, mits hierbij duidelijk vermeld wordt dat zowel de software als de bijbehorende hardware verkocht wordt. Vanaf Windows 8 heeft Microsoft de regels wat eenvoudiger gemaakt. Aanbieden van Windows 8.x OEM licenties is alleen toegestaan indien het om een verzegelde DVD met serienummer gaat, of indien de originele media + certificate of authenticity + product key + aankoopbewijs overhandigd worden. Verkoop van losse OEM keys is in geen enkel geval toegestaan, aangezien de authenticiteit hiervan op geen enkele manier geverifieerd kan worden.
Dit zijn de regels. Tweakers gaat echter niet op de stoel van Microsoft of andere leveranciers zitten om dit alles te controleren. Het is aan de verkoper om legale software te verkopen en aan de koper om zich hiervan te vergewissen. Indien achteraf blijkt dat de software niet legaal was heeft de koper de mogelijkheid om hierover een negatieve beoordeling achter te laten bij de verkoper. Wil de verkoper dit voorkomen, dan zorgt hij dus dat alles in orde is.
Dat is dus de reden waarom wij sinds enige tijd minder optreden tegen dit soort advertenties.

[Voor 15% gewijzigd door Microkid op 08-01-2015 22:40]

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Kees de Jong
Bedankt voor de uitleg.

Dus als ik het goed begrijp is het aanbieden van oem software zonder de bijbehorende hardware nog steeds niet toegestaan?

Ik vraag dit omdat ik geen zin heb om mijn tijd te verspillen aan het melden van onjuiste aanbiedingen waar door de tweakers mods niets mee gedaan word behalve te bedanken voor de melding en de advertentie vervolgens niet te verwijderen bij niet windows 8 verzegelde oem versies..

• YellowOnline
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 10-12-2019

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Hangt van het land van de verkoper of webshop af natuurlijk: hier in Duitsland heeft het Bundesgerichtshof reeds in 2000 verklaard dat een koppeling hardware-software verboden is. Daardoor vind je hier bijna uitsluitend OEM versies, ook in de grote winkels (Conrad, Mediamarkt, ...).

[Voor 22% gewijzigd door YellowOnline op 10-01-2015 02:11]

Intel i7 8700K | G.Skill SniperX 3200MHz 2x8GB | MSI Z370 PC Pro | Gainward GTX 1070 | Fractal Design Define XL | LG BH10LS30 | Cherry MX Red | Logitech G500 | Thermaltake Smart M850W | Logitech X-530 | LG 34UM58 | Samsung EVO 500GB | 2x Seagate 4TB

• Kees de Jong
Alles wat ik wil weten is of men als gebruiker nu wel oem software bijvoorbeeld windows 7 oem home premium mag aanbieden zonder de bijbehorende hardware?

Voorheen kreeg je een ban als je dat deed, dus simpele vraag mag het wel ja of nee?

[Voor 0% gewijzigd door Kees de Jong op 10-01-2015 01:58. Reden: typo]

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

Wat is er niet duidelijk aan het antwoord van Microkid?

• Kees de Jong
niet duidelijk is of het mag aangeboden worden, voorheen melde ik dit als illegale aanbieding en advertenties werden verwijderd.

Ik wil gewoon een duidelijk antwoord zodat ik weet of het zinvol is te melden of dat ik mijn tijd ermee verdoe om de moeite te nemen.

• VECTOR ®
  • Registratie: augustus 2010
  • Niet online

VECTOR ®

RYZEN 9 3950X + 64GB

quote:
Kees de Jong schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 02:37:
niet duidelijk is of het mag aangeboden worden, voorheen melde ik dit als illegale aanbieding en advertenties werden verwijderd.

Ik wil gewoon een duidelijk antwoord zodat ik weet of het zinvol is te melden of dat ik mijn tijd ermee verdoe om de moeite te nemen.
Er worden nu 7 oem advertenties aangeboden,maar inderdaad er wordt niets mee gedaan. Deze software is waarschijnlijk reeds een keer gebruikt :? Ik ben maar gestopt met melden.... :?

[Voor 3% gewijzigd door VECTOR ® op 10-01-2015 08:01]

Ryzen 9 3950X | ASUS Rog Strix X570-F GAMING | ASUS Radeon RX580 8GB OC | Corsair Obsidian 500D RGB SE | AOC Q3279VWF | Logitech Z623 | Corsair CMK64GX4M43000C15 | Corsair RM 750i | Corsair Force MP600 1 TB | Corsair Strafe RGB | W10 Pro |

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 20:23

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Virtualisatie Dictator

Ik heb wat opgeruimd, de rest laat ik staan omdat het niet te bewijzen valt of de software nu al gebruikt is of niet. Zoals gezegd is dat een verantwoordelijkheid van de verkoper en de koper moet zich hiervan vergewissen.

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Kees de Jong
Bedankt voor de update.

Of het ongebruikt is is simpel te checken als er niet staat nieuw in gesealde verpakking dan is het dus gebruikt.

Nu de hamvraag:

Worden meldingen nog op prijs gesteld door de tweakers.net crew of verdoen wij als gebruikers dan onze tijd omdat er waarschijnlijk niets mee gedaan wordt?

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True