[Discussie] Bestaansrecht Popcorntime topic

Pagina: 1
Acties:
  • 1.397 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 08:25

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
Sinds het bestaan van het popcorntime (en soortgelijke) topics erger ik mij aan het blijven bestaan van deze topics. Het zijn overduidelijk illegale praktijken en er wordt volop besproken welke technieken / programma's gebruikt kunnen worden om alsnog illegaal te kunnen blijven downloaden. Hoe past dit binnen de regels van Tweakers?

Begrijp mij niet verkeerd, een discussie over de legaliteit van popcorntime zou absoluut toegestaan moeten worden, maar dat zou een ander topic kunnen krijgen met een karakter dat past bij die discussie.

Wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

En dat terwijl Waar is het "IPTV op je HTPC" topic gebleven? verborgen is. Weliswaar niet exact hetzelfde, maar waarom die wel verbergen en 't Popcorntime topic niet? :S

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

(Ik was bezig met een post op persoonlijke titel, maar eerst dit, dan werk en misschien later)
Raven schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:36:
En dat terwijl Waar is het "IPTV op je HTPC" topic gebleven? verborgen is. Weliswaar niet exact hetzelfde, maar waarom die wel verbergen en 't Popcorntime topic niet? :S
Ik begrijp je reactie niet. Stel je nu voor om bij enige twijfel maar te sluiten? Dat is namelijk wat je voorstelt als alles in ook maar een lichtgrijs donkerderwit gebied (waar ik even niet weet waar PCT ligt, nooit gebruikt) gelijk moet worden behandeld met iets waar blijkbaar sommaties voor op tafel liggen (en de rest van het topic waar je naar linkt).

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 27-10-2015 10:42 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Het topic wat ik noemde ging over om de zenders waarvoor je betaald (legaal aanbod dus) op andere apparatuur (htpc) te kunnen kijken, daar lijkt mij niets illegaals aan omdat je er voor betaald. Toch is het topic weg.

Bij Popcorntime worden er illegale bronnen gebruikt maar dat mag wél besproken worden?

Klinkt nogal tegenstrijdig vind ik.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ircghost schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:59:
Sinds het bestaan van het popcorntime (en soortgelijke) topics erger ik mij aan het blijven bestaan van deze topics. Het zijn overduidelijk illegale praktijken en er wordt volop besproken welke technieken / programma's gebruikt kunnen worden om alsnog illegaal te kunnen blijven downloaden. Hoe past dit binnen de regels van Tweakers?

Begrijp mij niet verkeerd, een discussie over de legaliteit van popcorntime zou absoluut toegestaan moeten worden, maar dat zou een ander topic kunnen krijgen met een karakter dat past bij die discussie.

Wat vinden jullie ervan?
Ik ben het helemaal met je eens. heb nooit begrepen dat dit topic bestaansrecht heeft gehad omdat het overduidelijk is dat er alleen maar copyrightschendingen mee kunnen plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 07:26

MsG

Forumzwerver

Raven schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:36:
Daar hebben ze concreet een advocaat op hun dak gekregen. Dan kijk je als bedrijf wel iets meer uit dan wanneer dat niet gebeurt en dit wel bezoekers trekt. Niet voor niets dat computerbladen dit ook de hele tijd in hun magazines bespreken. Overigens kan je het wel breder trekken dan, alle topics met OpenELEC/XBMC, er is misschien 1 tweaker die zijn gekochte DVD's (met kopiebeveiliging) op z'n PC bekijkt, maar de rest heeft het gewoon over hun gedownloade collectie. Daarnaast gaat het daar ook de hele tijd over illegale add-ons.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
MsG schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:50:
[...]

Daar hebben ze concreet een advocaat op hun dak gekregen. Dan kijk je als bedrijf wel iets meer uit dan wanneer dat niet gebeurt en dit wel bezoekers trekt. Niet voor niets dat computerbladen dit ook de hele tijd in hun magazines bespreken. Overigens kan je het wel breder trekken dan, alle topics met OpenELEC/XBMC, er is misschien 1 tweaker die zijn gekochte DVD's (met kopiebeveiliging) op z'n PC bekijkt, maar de rest heeft het gewoon over hun gedownloade collectie. Daarnaast gaat het daar ook de hele tijd over illegale add-ons.
Persoonlijk vind ik dat er genoeg legale manieren zijn om XBMC te gebruiken dat die topics niet weggehaald zouden moeten worden, maar ik snap je punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 07:26

MsG

Forumzwerver

Maar het punt is, niemand gebruikt dat voor de legale doeleinden. Dus dan kunnen we, óf allemaal boter op ons hoofd hebben, óf eerlijk zijn.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Dat is gewoon pertinent niet waar, ik speel er bijvoorbeeld mijn DRM vrije Itunes muziek mee af. Tevens heb ik bijvoorbeeld de Netflix addon zodat ik Netflix kan kijken via mijn Raspberri Pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Via popcorntime kan je ook gebruik maken van rechten vrije content. Het is wel even zoeken, maar er staat rechten vrije content tussen. Tuurlijk zal 99+% van de content nu in de NL niet rechtenvrij zijn, maar maakt dat de tool illegaal? En de geprekken daarover?

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:17

Daniel36

vernieuwde formule

Dat is een wassen neus imho: iedereen die ik ken die popcorntime gebruikt, doet dat om illegale content te streamen.
Als je (Tweakers.net) het heel strikt zou bekijken is het een illegaal gebeuren.
En dan geldt dat ook voor vergelijkbare topics over mogelijke alternatieven nu popcorntime onder vuur ligt.
Dit gezegd hebbende: ik heb het zelf ook wel gebruikt en na alle commotie ben ik weer terug gegaan naar Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

We staan ook toe dat men over nieuwsgroepen praat. Hoeveel gebruikt dat voor legale dingen? PCT is net zo.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Inderdaad. En ook tien jaar geleden Kazaa, etc.

Op persoonlijke titel: wij (de bezoekers van tweakers) zijn geïnteresseerd in techniek. Dan moet niet bij twijfel discussie over techniek, configuratie, troubleshooting of gebruik (incl. streamen naar de TV, of whatever) te makkelijk gaan verbieden. Er is -zoals in dit topic al te zien- een glijdende schaal. Die loopt via Bitcoin en Tor verbieden (anonieme handel in drugs, afpersen via malware, etc...) naar heel Film, TV & Muziek bannen wanneer ze praten over een serie die in NL nog niet uit is... Maar goed, dat laatste is secundair: m.i. is Tweakers een site waar over techniek gepraat moet kunnen worden.

Links naar illegale films etc.: ja meteen weg, maar niet zomaar (zie eerder in dit topic voor een tegenvoorbeeld) bij enige twijfel sluiten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:14

Compizfox

Bait for wenchmarks

Hero of Time schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:10:
We staan ook toe dat men over nieuwsgroepen praat. Hoeveel gebruikt dat voor legale dingen? PCT is net zo.
Ook daar is het een beetje inconsequent. Discussies over bijv. usenetindexers worden niet getolereerd, terwijl er wel een Spotweb-topic is.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Non sequitur.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Klinkt behoorlijk consistent: techniek vs content. De beheerder van een indexer mag hier vast vragen stellen over hoe een gehardende en geloadbalancede (?) server op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
F_J_K schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:37:
Inderdaad. En ook tien jaar geleden Kazaa, etc.

Op persoonlijke titel: wij (de bezoekers van tweakers) zijn geïnteresseerd in techniek. Dan moet niet bij twijfel discussie over techniek, configuratie, troubleshooting of gebruik (incl. streamen naar de TV, of whatever) te makkelijk gaan verbieden. Er is -zoals in dit topic al te zien- een glijdende schaal. Die loopt via Bitcoin en Tor verbieden (anonieme handel in drugs, afpersen via malware, etc...) naar heel Film, TV & Muziek bannen wanneer ze praten over een serie die in NL nog niet uit is... Maar goed, dat laatste is secundair: m.i. is Tweakers een site waar over techniek gepraat moet kunnen worden.

Links naar illegale films etc.: ja meteen weg, maar niet zomaar (zie eerder in dit topic voor een tegenvoorbeeld) bij enige twijfel sluiten.
Natuurlijk snap ik wat je bedoeld, en de glijdende schaal is altijd iets waar je voor moet uitkijken. Maar ik ken weinig zaken die zo overduidelijk bedoeld zijn voor illegale praktijken zoals popcorn time in het kader van intellectueel eigendom. In mijn ogen is zelfs de piratebay minder duidelijk omdat daar ook een grote hoeveelheid legale content te vinden was.

Bij zowel TOR als BITCOIN zijn er legio legale alternatieven te bedenken die in de praktijk ook duidelijk gebruikt worden. Sterker nog de bitcoin wordt zelfs door de wereldbanken (deels) herkent en er worden afspraken over gemaakt hoe dit te gebruiken in het betalingsverkeer.

Kortom, natuurlijk moet je uitkijken dat niet alles geblokkeerd wordt. Maar ik heb niet het gevoel dat de discussies op Tweakers ingaan over de geweldige techniek die zich bevindt achter popcorn time maar juist alleen over het illegale gewin dat ermee te behalen valt.

-
Edit
F_J_K schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:58:
Klinkt behoorlijk consistent: techniek vs content. De beheerder van een indexer mag hier vast vragen stellen over hoe een gehardende en geloadbalancede (?) server op te zetten.
Dat is dus ook precies wat ik hiermee bedoel. Iemand die een gratis serie wilt maken en verdelen kan hier hartstikke interessante en legale vragen stellen over hij die het beste kan verdelen over usenet/p2p en welke media spelers mensen hiervoor kunnen gebruiken. Dat is een andere insteek.

[ Voor 13% gewijzigd door Ircghost op 27-10-2015 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Wettelijk gezien is er niks mis met discussie over de software. Sterker nog, ik vind het een groot goed dat de wet de vrijheid laat om er over te praten, ook al mag je het niet doen.

Ik vind dat Tweakers hier niet verder dan de wet moet gaan want dan krijgen we deze discussie voortaan bij ieder controversieel onderwerp. We hebben nu een duidelijke grens die in lijn is met de wet, dat is imho het beste compromis.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakers kan ook niet voor ieder controversieel topic een leger juristen aan het werk zetten om te bepalen waar de exacte grenzen van discussie of illegaliteit liggen. Daar waar iets 100% duidelijk is, of als we het vanwege andere risico's op bv ontsporen, liggen er richtlijnen. Er worden inschattingen gemaakt, zo duidelijk en eenduidig mogelijk, maar uiteindelijk zal de beslissing gerespecteerd moeten worden.

Als er een concrete claim binnenkomt, dan wordt die uiteraard serieus bekeken - en dat betekent niet dat rücksichtlos een eis in een claim gewoon maar gehonoreerd wordt. Wel zal er ook dan een balans moeten zijn tussen belangen en kosten. Bij het bekijken van zo'n claim komen sowieso kosten kijken die meer zijn dan wat een topic op kan brengen, maar dat zijn nu eenmaal de kosten om vrijheden te verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga het topic dus nu echt ver omhoog halen maar er is nueen stabiele popcorntime client weer opgedoken, ik kwam die tegen via reddit

ik weet dan ook niet of het de bedoelling is of ik de link hier in plaatst naar de github.
maar de software werkt soepel
*snip* de link is in ieder geval sowieso in dit topic irrelevant ;)

[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 21-12-2022 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14-09 13:52

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2022 @ 16:53:
ik ga het topic dus nu echt ver omhoog halen maar er is nueen stabiele popcorntime client weer opgedoken, ik kwam die tegen via reddit

ik weet dan ook niet of het de bedoelling is of ik de link hier in plaatst naar de github.
maar de software werkt soepel
[mbr]*snip* de link is in ieder geval sowieso in dit topic irrelevant ;) [/]
Ja, het is dus totaal niet relevant in dit topic en ik snap niet waarom je dit topic opgraaft als je dat in het andere topic ook al gedaan hebt?

Wel grappig dat je de toon van je 'spam' aanpast aan het topic 8)7

Misschien moet je je bedenken dat het gebruiken of 'adverteren' van dit soort software niet het beste idee is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DgGSA_kzyVg1tgbRlTKujMzRt8I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zzM43pXnitYOhqTL3kNEvsFx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Accretion schreef op woensdag 21 december 2022 @ 17:06:
[...]

Ja, het is dus totaal niet relevant in dit topic en ik snap niet waarom je dit topic opgraaft als je dat in het andere topic ook al gedaan hebt?

Wel grappig dat je de toon van je 'spam' aanpast aan het topic 8)7

Misschien moet je je bedenken dat het gebruiken of 'adverteren' van dit soort software niet het beste idee is.

[Afbeelding]
het is niet eens perse illegaal. het ligt er aan wat je ermee gebruikt voor elke doel einde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Deze kick is echt onnodig. Ik ga het topic sluiten.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.