Tsja er zijn genoeg buitengebieden met max 6mb. Komt er VVDSL in Q3 2016 naar blijft het 6mb. Je kunt niet overal het leveren. Maar het grootste gedeelte wel, behalve bij mijzelf. Forever 40mbSinergyX schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 17:44:
[...]
Ze zijn alleen beetje cijfergek geworden om die 6.4 mil te halen, dat alles wat daarbuiten zit verder niet meer interessant is, je kan immers pronken met je 100mbit lijntjes.
Natuurlijk, maar pronken met je 'mooiste' spul terwijl je de restanten in een hoekje wegveegt, beetje goedkoop imho. Vooralsnog krijg ik niet eens meer een upgrade, 2 straten links heeft de 100mbit, 2 straten in ieder geval 50mbit (ok, 2 straten daarna weer 8mbit). Maar welk elke maand weer zo'n verkoopmiep aan de lijn over geweldige triple abbo's, tja.. die krijgt dan ook meteen de volle windrolandos582 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 17:48:
[...]
Tsja er zijn genoeg buitengebieden met max 6mb. Komt er VVDSL in Q3 2016 naar blijft het 6mb. Je kunt niet overal het leveren. Maar het grootste gedeelte wel, behalve bij mijzelf. Forever 40mb
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Haha ja precies. Mijn onderbuurman heeft een BVDSL verdoeme met 70MB. Hoevaak ik daar wel al niet boos over ben geworden. Trek die zooi gewoon door maar nee hoor. Zitten ook geen upgrades aan te komenSinergyX schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 17:55:
[...]
Natuurlijk, maar pronken met je 'mooiste' spul terwijl je de restanten in een hoekje wegveegt, beetje goedkoop imho. Vooralsnog krijg ik niet eens meer een upgrade, 2 straten links heeft de 100mbit, 2 straten in ieder geval 50mbit (ok, 2 straten daarna weer 8mbit). Maar welk elke maand weer zo'n verkoopmiep aan de lijn over geweldige triple abbo's, tja.. die krijgt dan ook meteen de volle wind
Het is dat er 2 straten en een sloot tussen de buren zit, anders lag er al lang een cat6 kabelrolandos582 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 17:58:
[...]
Haha ja precies. Mijn onderbuurman heeft een BVDSL verdoeme met 70MB. Hoevaak ik daar wel al niet boos over ben geworden. Trek die zooi gewoon door maar nee hoor. Zitten ook geen upgrades aan te komen
Maar dit is wel leuk:
Fri, 15 Apr 2005 11:41
Datum dat ik 20mbit Cistron Maxx kreeg (nouja, Xs4all, jaar ervoor stopte Cistron), we zijn dus 10 jaar verder en ik ben er 2mbit op vooruit gegaan.. Technische evolutie? Nja, niet op mijn adres blijkbaar
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Achja ik krijg dan wel personeelskorting bij KPN maar dat is voor mij niet voldoende. Zit hier lekker op een 200Mb ziggo lijn, ga toch niet met 30-40Mb VDSL werken. Dat is gewoon om te janken imoSinergyX schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 18:04:
[...]
Het is dat er 2 straten en een sloot tussen de buren zit, anders lag er al lang een cat6 kabel
Maar dit is wel leuk:
Fri, 15 Apr 2005 11:41
Datum dat ik 20mbit Cistron Maxx kreeg (nouja, Xs4all, jaar ervoor stopte Cistron), we zijn dus 10 jaar verder en ik ben er 2mbit op vooruit gegaan.. Technische evolutie? Nja, niet op mijn adres blijkbaar
Bij mij al een tijd lang geen upgrade meer gepland, terwijl het eerst Q2 2015 en toen Q4 2015 zou worden.
Ik ben benieuwd welke overweging of probleem daarachter zit om bepaalde wijkkasten van de planning af te halen.
Ik ben benieuwd welke overweging of probleem daarachter zit om bepaalde wijkkasten van de planning af te halen.
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
Schrale troost, er zijn ook gebieden binnen de bebouwdekom van middelgrote gemeentes waar maar 4mbit te krijgen is...rolandos582 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 17:48:
[...]
Tsja er zijn genoeg buitengebieden met max 6mb. Komt er VVDSL in Q3 2016 naar blijft het 6mb. Je kunt niet overal het leveren. Maar het grootste gedeelte wel, behalve bij mijzelf. Forever 40mb
Als er in het buitengebied VVDSL komt met gelijke snelheid is dit over het algemeen een fout van Netco. Lijnen worden dan wel degelijk korter. Genoeg gezien wat van 2Mbit naar 16Mbit ging
[ Voor 14% gewijzigd door RadioAir op 11-11-2015 09:03 ]
Ik ben ook wel benieuwd hoe het bij mij gaat worden. Ik kan nu 30Mbit VDSL2 krijgen volgens Fourstack. Ik zit volgens mij rechtstreeks op de centrale in mijn stad aangesloten (1014m volgens diverse sites). Ik zie echter veel dichter bij (op 3-400m van m'n woning) dat er al 2 van die nieuwe straatkasten (plaatje van internet) zijn geplaatst.rolandos582 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 17:48:
[...]
Maar het grootste gedeelte wel, behalve bij mijzelf. Forever 40mb
Ik heb de hoop dat Fourstack op een dag ineens naar 100Mbit springt, maar ik heb zo'n idee dat het anders gaat. Ik zie namelijk maar één distributiepunt staan (formaat: xxx-x) en niet zo'n xxx-AAH o.i.d. die ik bij m'n ouders wel zie (daar staan twee distributiepunten en wordt er 100Mbit aangegeven). Op Breedbandwinkel.nl wordt ook alleen de wijkcentrale genoemd, geen straatkast. Bij m'n ouders worden beide (wijkcentrale & straatkast) genoemd.
Iemand een idee?
Als ik dit zo lees dan is het bij mij eigenlijk hetzelfde: rechtstreeks verbinding met wijkcentrale, geen tussenkomst van straatkast en hoef ik dus niet snel te hopen op een verhoging
[ Voor 26% gewijzigd door ThinkPad op 11-11-2015 09:24 ]
Dan zit je inderdaad op de centrale aangesloten. Dan kun je nog hopen op Bonding (ervan uitgaande dat je 2 werkende aderparen hebt) om je snelheid te verdubbelen.ThinkPadd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:06:
[...]
Ik ben ook wel benieuwd hoe het bij mij gaat worden. Ik kan nu 30Mbit VDSL2 krijgen volgens Fourstack. Ik zit volgens mij rechtstreeks op de centrale in mijn stad aangesloten (1014m volgens diverse sites). Ik zie echter veel dichter bij (op 3-400m van m'n woning) dat er al 2 van die nieuwe straatkasten (plaatje van internet) zijn geplaatst.
Ik heb de hoop dat Fourstack op een dag ineens naar 100Mbit springt, maar ik heb zo'n idee dat het anders gaat. Ik zie namelijk maar één distributiepunt staan (formaat: xxx-x) en niet zo'n xxx-AAH o.i.d. die ik bij m'n ouders wel zie (daar staan twee distributiepunten en wordt er 100Mbit aangegeven). Op Breedbandwinkel.nl wordt ook alleen de wijkcentrale genoemd, geen straatkast. Bij m'n ouders worden beide (wijkcentrale & straatkast) genoemd.
Iemand een idee?
Als ik dit zo lees dan is het bij mij eigenlijk hetzelfde: rechtstreeks verbinding met wijkcentrale, geen tussenkomst van straatkast en hoef ik dus niet snel te hopen op een verhoging
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
Bonding is volgens Fourstack mogelijk, maarja alleen KPN biedt dit aan.
Ik heb nu nog Ziggo maar over twee weken wordt m'n Telfort aansluiting actief. Ik ben niet overgestapt vanwege snelheidswinst, maar om de kosten te drukken. Ziggo vond ik vrij duur worden. Met KPN ben ik zelfs duurder uit dan bij Ziggo, dus bonding gaat hem niet worden, of Telfort e.d. moeten dit in de toekomst ook gaan aanbieden tegen een scherp tarief.
Of hopen dat ze de kabel ergens tussen mijn huis en de wijkcentrale doorknippen en een straatkast plaatsen
Ik heb nu nog Ziggo maar over twee weken wordt m'n Telfort aansluiting actief. Ik ben niet overgestapt vanwege snelheidswinst, maar om de kosten te drukken. Ziggo vond ik vrij duur worden. Met KPN ben ik zelfs duurder uit dan bij Ziggo, dus bonding gaat hem niet worden, of Telfort e.d. moeten dit in de toekomst ook gaan aanbieden tegen een scherp tarief.
Of hopen dat ze de kabel ergens tussen mijn huis en de wijkcentrale doorknippen en een straatkast plaatsen
[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 11-11-2015 09:59 ]
Ik weet ook niet precies wat KPN van plan is met de (langere) lijnen die direct vanuit de CO komen zonder dat daar een straatkast tussen zit.
Wel heb ik al een paar keer gezien dat een buitenringkast op een locatie kwam te staan waar voorheen geen straatkast heeft gestaan, mogelijk dat ze dus ook ook op bepaalde strategisch gelegen locaties waar een kabelbundel met koperlijnen loopt zo'n kast neerplanten met actieve apparatuur & glasvezel aanvoer. Dit lijkt me overigens wel een lastigere operatie dan wanneer er al een straatkast staat.
Wel heb ik al een paar keer gezien dat een buitenringkast op een locatie kwam te staan waar voorheen geen straatkast heeft gestaan, mogelijk dat ze dus ook ook op bepaalde strategisch gelegen locaties waar een kabelbundel met koperlijnen loopt zo'n kast neerplanten met actieve apparatuur & glasvezel aanvoer. Dit lijkt me overigens wel een lastigere operatie dan wanneer er al een straatkast staat.
Grote kans dat Telfort KPN gewoon zal volgen. Al dan niet met wat vertraging.ThinkPadd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:56:
Bonding is volgens Fourstack mogelijk, maarja alleen KPN biedt dit aan.
Ik heb nu nog Ziggo maar over twee weken wordt m'n Telfort aansluiting actief. Ik ben niet overgestapt vanwege snelheidswinst, maar om de kosten te drukken. Ziggo vond ik vrij duur worden. Met KPN ben ik zelfs duurder uit dan bij Ziggo, dus bonding gaat het niet worden, of Telfort e.d. moeten dit in de toekomst ook gaan aanbieden.
Telfort biedt nu tenslotte ook 80Mbit op VVDSL terwijl KPN dat al eventjes deed, dat zullen ze ook wel willen met Bonding.
En daarbij komt ook dat ze tegenwoordig ook Experiaboxen uitleveren, en die zijn weer compatible met bonding en vectoring.
[ Voor 6% gewijzigd door Meauses op 11-11-2015 10:01 . Reden: experiabox stukje toegevoegd. ]
Dat zou mooi zijn.
Wat ik overigens gek vind, de woningen die om die nieuwe straatkasten heen staan zitten ook rechtstreeks op de centrale. Dus het is mij niet helemaal duidelijk welke woningen er dan op die nieuwe kasten zijn aangesloten.
Wat ik overigens gek vind, de woningen die om die nieuwe straatkasten heen staan zitten ook rechtstreeks op de centrale. Dus het is mij niet helemaal duidelijk welke woningen er dan op die nieuwe kasten zijn aangesloten.
Al een geruime tijd zie ik deze upgrade staan. Nu zie ik dat ik dus blijkbaar ben aangesloten op distributiepunt Nven (Nieuw-Vennep) wat dus de wijkcentrale is?

Maar als ik het goed begrijp (en gelezen heb) kan je toch juist geen VVDSL vanuit een wijkcentrale krijgen? sorry als ik het verkeert begrepen heb
Trouwens, dit is de snelheid die mijn 2 ooms kunnen halen aangezien ze pal naast (nog geen 6 meter) de wijkcentrale wonen:

Volgens mij kunnen mijn ooms stellen dat ze bij xDSL altijd de 'tot-snelheden' kunnen halen

Maar als ik het goed begrijp (en gelezen heb) kan je toch juist geen VVDSL vanuit een wijkcentrale krijgen? sorry als ik het verkeert begrepen heb
Trouwens, dit is de snelheid die mijn 2 ooms kunnen halen aangezien ze pal naast (nog geen 6 meter) de wijkcentrale wonen:

Volgens mij kunnen mijn ooms stellen dat ze bij xDSL altijd de 'tot-snelheden' kunnen halen
This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.
Stuur me eens een DM met je PC/huisnr dan kijk ik even of er überhaupt een straatverdeler (passief wordt door breedbandwinkel niet doorgegeven) tussen zit en of die dus ooit nog geüpgraded kan gaan wordenThinkPadd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:03:
Dat zou mooi zijn.
Ben benieuwd, morgen krijg ik de 100/10mbit VDSL opgeleverd van KPN. Heb nu 50/5 VDSL. Als ik in mijn Fritzbox kijk is er vooral voor de upload genoeg reserve/capaciteit 

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Pas zodra de upgrade is voltooid is het nieuwe distributiepunt zichtbaar.Zombymario schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:16:
Al een geruime tijd zie ik deze upgrade staan. Nu zie ik dat ik dus blijkbaar ben aangesloten op distributiepunt Nven (Nieuw-Vennep) wat dus de wijkcentrale is?
[afbeelding]
[afbeelding]
Passieve straatkasten worden volgens mij wel getoond bij breedbandwinkel, ze tonen geen straatkast afstand indien deze gelijk is aan de afstand vanuit de CO (wat zou moeten impliceren dat het een directe lijn vanuit de CO betreft.)RadioAir schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:19:
[...]
Stuur me eens een DM met je PC/huisnr dan kijk ik even of er überhaupt een straatverdeler (passief wordt door breedbandwinkel niet doorgegeven) tussen zit en of die dus ooit nog geüpgraded kan gaan worden
Waar vind jij dat op die site? enige wat ik kan concluderen van die site is dat het dezelfde data is als fourstack heeft (en dus KPN).ThinkPadd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:06:
Even hoveren boven de te verwachten snelheid, dan krijg je een popupje met afstand tot wijkcentrale en straatkast.SinergyX schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:08:
[...]
Waar vind jij dat op die site? enige wat ik kan concluderen van die site is dat het dezelfde data is als fourstack heeft (en dus KPN).
Ah daar dus, precies dezelfde gegevens dus, ~5mbit. Wijkcentrale 3.003 meter, straatkast 828 meter.ThinkPadd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:10:
[...]
Even hoveren boven de te verwachten snelheid, dan krijg je een popupje met afstand tot wijkcentrale en straatkast.
De Netco check heeft een update gehad, indien je straatkast gereed is gemaakt voor BVVDSL (Bonded Vectoring) en de betreffende locatie beschikt over 2 aderparen dan wordt deze snelheid nu ook onder het Bonding kopje getoond, bijv 200Mbit/s.
Thanks voor het melden, is inderdaad het geval.Prolution schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:16:
De Netco check heeft een update gehad, indien je straatkast gereed is gemaakt voor BVVDSL (Bonded Vectoring) en de betreffende locatie beschikt over 2 aderparen dan wordt deze snelheid nu ook onder het Bonding kopje getoond, bijv 200Mbit/s.
Al klopt de check nog steeds niet helemaal op bepaalde adressen...
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Men is lekker bezig! Ik heb volgens NetCo opeens de mogelijkheid op bonding tot 180 Mbit/s. Heb geen geplande upgrades gezien.
Technologie: Internet Snelheid
ADSL2+: 12 Mbit/s
VDSL2*: 100 Mbit/s
Bonding*: 180 Mbit/s
Technologie: Internet Snelheid
ADSL2+: 12 Mbit/s
VDSL2*: 100 Mbit/s
Bonding*: 180 Mbit/s
Hier had uw reclame kunnen staan.
Op het adres in Zwolle waar ik woon is nu ook BVVDSL aanwezig. Gaat nog leuk worden, aangezien van de twee aderparen er ééntje defect is
(lijn valt vaak uit). Vraag me af waarom er hier dan nog steeds Bonding mogelijk is, aangezien het al een tijdje terug is gemeld.
Het gereed maken van VVDSL buitenringen voor BVVDSL (Bonded Vectoring) heeft voor zover ik weet nergens gestaan als "Geplande upgrade", ik weet ook niet wat voor handelingen KPN moet uitvoeren om een buitenring gereed te maken voor BVVDSL, zouden ze daarvoor fysiek langs zo'n kast moeten? Of doen ze dit op afstand met eventueel een software update aan de DSLAM's?
Ik heb sinds vanmiddag ook opeens staan, bonding mogelijk?
Bij mij staat ook ineens:
Bonding* 200mbit/s
Bonding* 200mbit/s
Dat kan van alles zijn. Gemeente die alsnog moeilijk doet over de een nieuwe kast of het vervangen van een oude. Energiebedrijf die niet de aansluiting niet op tijd kan maken en ook niet kan aangeven wanneer dan wel omdat er eerst een netverzwaring plaats moet vinden, een spoedproject ergens anders waardoor er met werkploegen geschoven moet worden, etc, etc...Meauses schreef op woensdag 11 november 2015 @ 08:54:
Bij mij al een tijd lang geen upgrade meer gepland, terwijl het eerst Q2 2015 en toen Q4 2015 zou worden.
Er zal voor jouw adres/straatkast wel een plandatum zijn maar die staat waarschijnlijk bewust ver in de toekomst (fictieve datum zeg maar) om 'em niet zichtbaar te maken in de postcodechecker. Totdat de belemmering is opgelost en er weer een goede plandatum ingezet wordt. En dan zie je 'em ook weer.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Man man man... leuk al die BVVDSL upgrades, maar ga eerst eens Vectoring vanuit de CO mogelijk maken.
Zal niet gebeuren denk ik, athans hier zijn ze druk bezig met binnenring voor de mensen zoals ik die op de centrale zelf zitten +- 1000meter.B2 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 20:39:
Man man man... leuk al die BVVDSL upgrades, maar ga eerst eens Vectoring vanuit de CO mogelijk maken.
Hier in de wijk 2034 Haarlem(waar dus iedereen nog op centrale zit) zijn ze druk bezig, kasten staan er al, glas idem en aangesloten, is nu alleen wachten op de grote betonnen verdeelkast, daar hebben ze afgelopen maandag nieuwe kast vvdsl neergezet.
[ Voor 28% gewijzigd door devil-strike op 11-11-2015 21:02 ]
Verwijderd
Interessant topic! Ik ga die nieuwe DSL-technieken in de gaten houden. Het vreemde is dat ik 1300 meter van de centrale zit (of wijkkast, geen idee, kun je dat checken?) en toch maar 10 Mbps haal. Uploadsnelheid is minder dan 1 MBps. Ouderwetse ADSL-snelheden dus. Zijn er misschien delen van het land waar helemaal geen VDSL beschikbaar is? Ik woon in Schiedam dus je zou hier toch verwachten van wel.
Misschien stuur ik anders eens een mailtje naar Tele2. Hopelijk weten zij meer. Als met die nieuwe VDSL-technieken de snelheid naar 20 Mb kan, of wie weet nog sneller als er nu gewoon ADSL wordt toegepast, dan zou dat heel tof zijn. Alternatieven zijn me veel te duur en Caiway, de kabelboer hier, heeft alleen veel te dure alles-in-1-pakketten. Ik heb geen eens een tv.
Misschien stuur ik anders eens een mailtje naar Tele2. Hopelijk weten zij meer. Als met die nieuwe VDSL-technieken de snelheid naar 20 Mb kan, of wie weet nog sneller als er nu gewoon ADSL wordt toegepast, dan zou dat heel tof zijn. Alternatieven zijn me veel te duur en Caiway, de kabelboer hier, heeft alleen veel te dure alles-in-1-pakketten. Ik heb geen eens een tv.
Hey daar heb ik ook gewoond.
Dat is bij mij ook het geval (1014m tussen mij en centrale, maar wel meerdere straatkasten binnen 3-400m). Gaan ze die mensen loskoppelen van de centrale en op een straatkast aansluiten?devil-strike schreef op woensdag 11 november 2015 @ 20:56:
[...]
Zal niet gebeuren denk ik, athans hier zijn ze druk bezig met binnenring voor de mensen zoals ik die op de centrale zelf zitten +- 1000meter.
Hier in de wijk 2034 Haarlem(waar dus iedereen nog op centrale zit) zijn ze druk bezig, kasten staan er al, glas idem en aangesloten, is nu alleen wachten op de grote betonnen verdeelkast, daar hebben ze afgelopen maandag nieuwe kast vvdsl neergezet.
Ja dit is wel de bedoeling, mijn lijn gaat van 1000meter naar net aan 300meter(betonnen huisje waar ze dus maandag de laatste kast hebben neergezet), volgens de monteurs die bezig waren met de kasten.ThinkPadd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:05:
[...]
Dat is bij mij ook het geval (1014m tussen mij en centrale, maar wel meerdere straatkasten binnen 3-400m). Gaan ze die mensen loskoppelen van de centrale en op een straatkast aansluiten?
[ Voor 7% gewijzigd door devil-strike op 11-11-2015 21:09 ]
Ik zit 800meter vanaf een (dorps)wijkcentrale. Volgens mij hebben wij geen straatkasten. Bonding is wel mogelijk bij alle buren, behalve bij ons. Misschien dat de 2de analoge lijn aanvraag truc nog helpt.
Verwijderd
Is ergens op te zoeken waar de nieuwe wijkkasten worden geplaatst voor heel Nederland? Of kwam je hier toevallig achter toen je ze bezig zag?devil-strike schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:07:
[...]
Ja dit is wel de bedoeling, mijn lijn gaat van 1000meter naar net aan 300meter(betonnen huisje waar ze dus maandag de laatste kast hebben neergezet), volgens de monteurs die bezig waren met de kasten.
Kasten worden vaak bij oude verdeel kasten gezet, al hoewel er ook 2 kasten zijn waar niets ligt nee zelfs geen analoge tel kabels.
Hoe ik erachter kwam is dat ze zo ineens bezig waren uit het niets. Bedoeling was eerst heel haarlem aan de glasvezel, maar dit werd voor zowel regge als gem haarlem teduur.
Wat ze nu gaan doe is nieuwbouw direct op glasvezel(staan paar pops) waar de tel kabels teoud zijn ook die krijgen glas, rest moet het doen met upgraded vvdsl verbinding, waarbij het de bedoeling is de nieuwste van het nieuwste techniek tegaan gebruiken bvddsl.
Hoe ik erachter kwam is dat ze zo ineens bezig waren uit het niets. Bedoeling was eerst heel haarlem aan de glasvezel, maar dit werd voor zowel regge als gem haarlem teduur.
Wat ze nu gaan doe is nieuwbouw direct op glasvezel(staan paar pops) waar de tel kabels teoud zijn ook die krijgen glas, rest moet het doen met upgraded vvdsl verbinding, waarbij het de bedoeling is de nieuwste van het nieuwste techniek tegaan gebruiken bvddsl.
[ Voor 95% gewijzigd door devil-strike op 11-11-2015 21:29 ]
Is er al enig zicht op wanneer KPN bonding aan consumenten gaat leveren? Zit zelf bij XS4ALL en ben zeker geïnteresseerd nu het dus blijkbaar beschikbaar is.
Het kan nog best lang duren:
december 2014 is er bij mij een buitenring-kast naast een bestaande verdeler (betonnen huisje) geplaatst. januari 2015 is er glasvezel gelegd
Recent hoorde ik de kast zoemen (kan al veel langer zijn, ik loop er zelden langs)
Maar de VVDSL upgrade die al tijden gepland stond in Q4 2015, stond recent een paar weken op dec 2015, en is nu weer terug naar Q4 2015 verplaatst.
Ondertussen zit ik nog steeds vast aan 19mbit midden in de hoofdstad.
december 2014 is er bij mij een buitenring-kast naast een bestaande verdeler (betonnen huisje) geplaatst. januari 2015 is er glasvezel gelegd
Recent hoorde ik de kast zoemen (kan al veel langer zijn, ik loop er zelden langs)
Maar de VVDSL upgrade die al tijden gepland stond in Q4 2015, stond recent een paar weken op dec 2015, en is nu weer terug naar Q4 2015 verplaatst.
Ondertussen zit ik nog steeds vast aan 19mbit midden in de hoofdstad.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Dat doen ze al hoor, als bonding op je locatie beschikbaar is dan kun je het gewoon bestellen.Eiríkr schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:28:
Is er al enig zicht op wanneer KPN bonding aan consumenten gaat leveren? Zit zelf bij XS4ALL en ben zeker geïnteresseerd nu het dus blijkbaar beschikbaar is.
My favorite programming language is solder.
Ok, ben benieuwd of dat bij XS4ALL straks ook mogelijk is. Vooralsnog niet aan de snelheid te zien als ik de postcode check doe.Puch-Maxi schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:36:
[...]
Dat doen ze al hoor, als bonding op je locatie beschikbaar is dan kun je het gewoon bestellen.
Of bedoelen jullie stiekem bonded vectoring? ipv pairbonding.
Op de fourstack site heet het bonding maar het zal dan VDSL Bonded Vectoring zijn jaPuch-Maxi schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:39:
Of bedoelen jullie stiekem bonded vectoring? ipv pairbonding.
Het zijn twee verschillende dingen, je hebt pair bonding, vectoring (vvdsl) en dan ook nog een combinatie van de twee BVVDSL. Die laatste zit nog in de pijplijn. Pair bonding heeft KPN al jaren, dus mits beschikbaar is dat gewoon te bestellen.
Verwijderd
Volgens fourstack is er met VDSL 20 Mbps mogelijk op mijn adres. Tele2 levert echter 10 Mbps ADSL. Dit heb ik ze maar meteen gemeld. Hopelijk heb ik binnenkort een snellere verbinding.
KPN had wel bonding vanuit de centrale, maar niet vanuit de buitenring. Dat stond wel op de planning en is nu blijkbaar geactiveerd. Ik kan nu ook 200Mbit krijgen.
Sure dat het nog in de pijplijn zit? Want alleen met Vectoring is 100mbit te halen over 2 aders, met bonding met 4 aders 200mbit.Puch-Maxi schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:50:
Het zijn twee verschillende dingen, je hebt pair bonding, vectoring (vvdsl) en dan ook nog een combinatie van de twee BVVDSL. Die laatste zit nog in de pijplijn. Pair bonding heeft KPN al jaren, dus mits beschikbaar is dat gewoon te bestellen.
Dus volgens mij zijn ze juist nu BVVDSL aan het uitrollen zover ik me in heb kunnen lezen?
Verwijderd
Wel vreemd dat pair bonding pas de laatste jaren wordt uitgerold. Dit deed ik al in de ISDN-tijd. Dan kon je dynamisch de tweede lijn bijschakelen voor dubbele snelheid. Gingen ook de telefoontikken wel 2 keer zo hard en dat vonden pa en ma niet zo leuk eind van de maand. 
Hoe dan ook is dus de helft van het koper in het DSL-tijdperk onbenut gebleven.
Hoe dan ook is dus de helft van het koper in het DSL-tijdperk onbenut gebleven.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2015 22:25 ]
Inderdaad, precies zoals jij het zegt.stormfly schreef op woensdag 11 november 2015 @ 22:20:
[...]
Dus volgens mij zijn ze juist nu BVVDSL aan het uitrollen zover ik me in heb kunnen lezen?
in de oude all-ip opzet van kpn(dacht van 2003) is de bedoeling dat er 28.000 straatkasten komen.iets van 3 centrale grote datacenters(Rotterdam ,Amsterdam, Zwolle) en dacht iets van 100 onderstations.dus heel veel kleine telefooncentrales worden afgestoten in dit plan.Maar dat kan zo wijzigen bij KPNThinkPadd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:05:
[...]
Dat is bij mij ook het geval (1014m tussen mij en centrale, maar wel meerdere straatkasten binnen 3-400m). Gaan ze die mensen loskoppelen van de centrale en op een straatkast aansluiten?
Ik zie inderdaad op een aantal adressen 200Mbit/s leverbaar. Wordt dit een gratis upgrade voor klanten die nu al 100Mbit/s afnemen?
Ik denk het wel, aangezien het een trend is bij de ISPs om zo min mogelijk abonnementsvormen aan te bieden. Waarschijnlijk gaan ze de bestaande abonnementen upgraden, evt. met een nieuw jaarcontract.DiedB schreef op donderdag 12 november 2015 @ 09:08:
Ik zie inderdaad op een aantal adressen 200Mbit/s leverbaar. Wordt dit een gratis upgrade voor klanten die nu al 100Mbit/s afnemen?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Is het niet zo dat er een nieuw modem moet komen en tevens anders dient worden aangesloten?timmie1 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 09:59:
[...]
Ik denk het wel, aangezien het een trend is bij de ISPs om zo min mogelijk abonnementsvormen aan te bieden. Waarschijnlijk gaan ze de bestaande abonnementen upgraden, evt. met een nieuw jaarcontract.
Ik denk dat de huidige klanten met bijv. 100Mbit (VVDSL enkel koperpaar) niet vanzelf worden overgezet naar 200Mbit (BVVDSL 2 koperparen), aangezien er vaak ook een nieuw ISRA nodig is die gereed is voor Bonding. Ook het modem moet dit aankunnen (waarschijnlijk alleen de v10), en aangesloten worden via een Y-kabel.
Zodra KPN snelheden van 200Mbit commercieel gaat aanbieden kunnen vast de huidige klanten daar ook weer naar toe upgraden, waarschijnlijk wordt het contract dan wel weer met een jaar verlengd.
Zodra KPN snelheden van 200Mbit commercieel gaat aanbieden kunnen vast de huidige klanten daar ook weer naar toe upgraden, waarschijnlijk wordt het contract dan wel weer met een jaar verlengd.
[ Voor 23% gewijzigd door Prolution op 12-11-2015 10:23 ]
De V8 en V9 kunnen ook Vectoring aan. En de V8 en V9 kunnen ook Bonding aan. Zouden die dan niet Bonded Vectoring aankunnen?Prolution schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:22:
Ik denk dat de huidige klanten met bijv. 100Mbit (VVDSL enkel koperpaar) niet vanzelf worden overgezet naar 200Mbit (BVVDSL 2 koperparen), aangezien er vaak ook een nieuw ISRA nodig is die gereed is voor Bonding. Ook het modem moet dit aankunnen (waarschijnlijk alleen de v10), en aangesloten worden via een Y-kabel.
Zou best kunnen kloppen ja, ik heb van KPN een V10 gekregen die pairbonding ondersteund maar de Y-kabel zal niet in de doos. Moet de wandcontactdoos ook niet worden aangepast zodat de 2 aderparen aangesloten zitten? Ik meen dat bij mij maar 1 aderpaar was afgemonteerd, de KPN monteur heeft wel een nieuwe WCD gemonteerd met een RJ11 aansluiting i.p.v. ouderwetse 4-punts stekker.Prolution schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:22:
KPN heeft de v10 mede ontwikkeld om Bonded Vectoring goed te ondersteunen, mogelijk dat de v8 & v9 dit technisch gezien ook zouden aankunnen maar dat KPN kiest om BVVDSL alleen via de v10 aan te bieden voor de beste klant ervaring. Wifi AC is daarnaast ook een gunstige toevoeging om hoge snelheden van 200Mbit ook (deels) via wifi te kunnen behalen.RobinF schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:42:
[...]
De V8 en V9 kunnen ook Vectoring aan. En de V8 en V9 kunnen ook Bonding aan. Zouden die dan niet Bonded Vectoring aankunnen?
Voor Bonded Vectoring wordt daarnaast een whitelist gebruikt, het is nog even afwachten welke modems straks dus daadwerkelijk BVVDSL gaan ondersteunen.
Ik vroeg dat ergens anders ook, maar kan je bij KPN je abonnement omhoog en omlaag zetten binnen je contractsduur? Zoals jij het schetst zou een verhoging een verlenging impliceren, wil je dat eens schetsen hoe dat gaat bij KPN?Prolution schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:22:
Je kunt gewoon je abonnement verhogen of verlagen bij KPN binnen je contract duur. Dat heb ik ook gedaan van ADSL2+ naar VVDSL.stormfly schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:03:
[...]
Ik vroeg dat ergens anders ook, maar kan je bij KPN je abonnement omhoog en omlaag zetten binnen je contractsduur? Zoals jij het schetst zou een verhoging een verlenging impliceren, wil je dat eens schetsen hoe dat gaat bij KPN?
En zou omlaag ook een optie zijn? Ik zou namelijk met 100/10 willen starten maar als blijkt dat je een " open upload" hebt dan zou 60/6 (praktijk = 71/21 zegt men ahv afstand) ook voldoende zijnplizz schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:06:
[...]
Je kunt gewoon je abonnement verhogen of verlagen bij KPN binnen je contract duur. Dat heb ik ook gedaan van ADSL2+ naar VVDSL.
Dan kan je het toch beter andersom doen? Beginnen met 60-6 en dan kijken wat er werkelijk binnenkomt? Is dat helaas toch 60, en je wil meer, dan ga je toch alsnog naar 100-10? Kwestie van een belletje.stormfly schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:08:
[...]
En zou omlaag ook een optie zijn? Ik zou namelijk met 100/10 willen starten maar als blijkt dat je een " open upload" hebt dan zou 60/6 (praktijk = 71/21 zegt men ahv afstand) ook voldoende zijn
Ik ben laatst van internet instap naar standaard gegaan. Is inderdaad gewoon maandelijks aanpasbaar. Er werd mij wel verteld dat, eventuele kortingen zouden komen te vervallen.
Meestal doet webcare niet zo moeilijk en zou je dat eventueel weer als bedrag vergoed kunnen krijgen op je volgende factuur, maar als je hier geen actie op onderneemt verlies je waarschijnlijk de eerste 3 of 6 maanden korting waar nu mee geadverteerd wordt.
Pas bij een pakketwijziging van internet only --> triple play pakket, ga je een nieuw jaarcontract aan.
Meestal doet webcare niet zo moeilijk en zou je dat eventueel weer als bedrag vergoed kunnen krijgen op je volgende factuur, maar als je hier geen actie op onderneemt verlies je waarschijnlijk de eerste 3 of 6 maanden korting waar nu mee geadverteerd wordt.
Pas bij een pakketwijziging van internet only --> triple play pakket, ga je een nieuw jaarcontract aan.
Hmmm ook een interessante invalshoek ;-) ik kom van 120/12 van Ziggo dus ik dacht laat ik maar niet te laag starten. Maar je hebt wel gelijk jouw idee kan ook, ik weet alleen niet zo wat ik met kpn compleet wil:
Instap is 60/6 met 1 tv + opname 5 euro = 50e
Standaard 60/6 inclusief 2tv en opnamen + spotify = 60e
Maar tja we hebben maar 1 tv hier, maar spofity is wel grappig maar voor 10e kan je het ook zelf aanschaffen en eventueel weer uitzetten.
Je blijft wel stapelen met de mogelijkheden maar ook met de maandprijzen
Instap is 60/6 met 1 tv + opname 5 euro = 50e
Standaard 60/6 inclusief 2tv en opnamen + spotify = 60e
Maar tja we hebben maar 1 tv hier, maar spofity is wel grappig maar voor 10e kan je het ook zelf aanschaffen en eventueel weer uitzetten.
Je blijft wel stapelen met de mogelijkheden maar ook met de maandprijzen
Je hebt dus al een nieuw ISRA (in jouw geval een wandcontactdoos) zoals de onderstaande afbeelding aangeeft?kazuka schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:45:
[...]
Zou best kunnen kloppen ja, ik heb van KPN een V10 gekregen die pairbonding ondersteund maar de Y-kabel zal niet in de doos. Moet de wandcontactdoos ook niet worden aangepast zodat de 2 aderparen aangesloten zitten? Ik meen dat bij mij maar 1 aderpaar was afgemonteerd, de KPN monteur heeft wel een nieuwe WCD gemonteerd met een RJ11 aansluiting i.p.v. ouderwetse 4-punts stekker.
Mooi 
Keurig conform afspraak vandaag de 100/10 opgeleverd en blij verrast met de upload:
Keurig conform afspraak vandaag de 100/10 opgeleverd en blij verrast met de upload:

Weer een bevestiging dat ze op VVDSL niet knijpen in de upload, loving it ;-)
Het antwoord zal wel ja zijn, maar op speedtest.net haal je ook echt 100/22?
Het antwoord zal wel ja zijn, maar op speedtest.net haal je ook echt 100/22?
Moet ik vanavond testen, zit nu op werk en zag via teamviewer dat er geen enkel pc thuis aanstaat (ik was ook nieuwsgierig
)
Als je toch gaat testen, wil je eens kijken of je ipv6.google.com kan pingen? Kortom of je direct bij aansluiten IPv6 hebt gekregen?vandermark schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:36:
Moet ik vanavond testen, zit nu op werk en zag via teamviewer dat er geen enkel pc thuis aanstaat (ik was ook nieuwsgierig)
Kan ik doen maar ik verwacht het zeker niet:stormfly schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:41:
[...]
Als je toch gaat testen, wil je eens kijken of je ipv6.google.com kan pingen? Kortom of je direct bij aansluiten IPv6 hebt gekregen?

Hmmm dat lijkt inderdaad vrij helder te voorzien in het antwoord, enige waar ik dan nog over zou kunnen doorvragen is of dat het ondersteund is met een FritzBox of dat je wellicht nog zelf iets moet aanpassen?
Een EB uit de doos geeft geen ander resultaat?
Hier een user die IPv6 met een EB9 bevestigd: HvanderT in "Het grote xDSL-topic"
In fritzbox staan instellingen al goed, zit duidelijk dus nog niet op de lijn:stormfly schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:49:
Hmmm dat lijkt inderdaad vrij helder te voorzien in het antwoord, enige waar ik dan nog over zou kunnen doorvragen is of dat het ondersteund is met een FritzBox of dat je wellicht nog zelf iets moet aanpassen?

Klopt KPN zegt dat het gefaseerd wordt uitgerold over alle klanten, de enige onzekerheid die je hebt is of het alleen met een EB werkt?
Dat verwacht ik niet.... (dus het zal werken met een Fritzbox)
En dit betreft een verbinding die direct afgenomen wordt bij KPN? Aangezien je Fritzbox Solcon DSL aangeeft?vandermark schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:47:
[...]
Kan ik doen maar ik verwacht het zeker niet:
[afbeelding]
Nee, verloopt inderdaad via Solcon. Is dus reseller van KPN netwerk.
Helder, dat heeft natuurlijk ook invloed op IPv6, ik weet niet in hoeverre Solcon daar al mee bezig is. Ik mag toch wel hopen dat de meeste providers in de loop van 2016 wel IPv6 gaan aanbieden
Jep, dat is hem inderdaad.Prolution schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:26:
[...]
Je hebt dus al een nieuw ISRA (in jouw geval een wandcontactdoos) zoals de onderstaande afbeelding aangeeft?
[afbeelding]
Netjes, vrijwel exact dezelfde waarden als ik heb bij KPN. Hoe ver zit jij van de straatkast af?vandermark schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:31:
Mooi
Zal vanavond eens kijken of mijn VVDSL verbinding ook al IPv6 enabled is.
Uit de actievoorwaarden:HammerNL schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:18:
Ik ben laatst van internet instap naar standaard gegaan. Is inderdaad gewoon maandelijks aanpasbaar. Er werd mij wel verteld dat, eventuele kortingen zouden komen te vervallen.
Kies je in de toekomst voor een ander pakket? Dan stopt deze korting automatisch. Deze korting wordt, indien van toepassing, vervangen door de korting op je nieuwe pakket.
Maar de kortingen gelden bij alle pakketten dus . Ik bestelde gisteravond telefonisch voor mijn vriendin en de medewerker raadde mij zelfs aan om KPN Compleet of Standaard te nemen voor dezelfde 35 euro per maand (6 maanden lang) om dan na die 6 maanden terug te schakelen naar Instap (wat ik eigenlijk wilde). Dat mag gewoon zonder nieuw jaarcontract en je profiteert 6 maanden lang van alle extra's.
Solcon levert voor zover ik weet aan alle klanten IPv6, ik heb in ieder geval een Fritz!Box op een Solcon-verbinding en die krijgt netjes een IPv6-adres over VDSL2 (geen vectoring).Prolution schreef op donderdag 12 november 2015 @ 12:07:
Helder, dat heeft natuurlijk ook invloed op IPv6, ik weet niet in hoeverre Solcon daar al mee bezig is. Ik mag toch wel hopen dat de meeste providers in de loop van 2016 wel IPv6 gaan aanbieden

[ Voor 5% gewijzigd door DiedB op 12-11-2015 18:25 ]
Vandaag een klant uit Rotterdam :

Maar BVDSL is nog niet beschikbaar, dus het is wel raar. Fourstack zegt het is mogelijk, maar je mag het nog niet afnemen. Moet wel een bug zijn
, of het komt eraan maar dat is me nog niet helemaal duidelijk

Maar BVDSL is nog niet beschikbaar, dus het is wel raar. Fourstack zegt het is mogelijk, maar je mag het nog niet afnemen. Moet wel een bug zijn
Hier nog iemand!ThinkPadd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:51:
Hier een user die IPv6 met een EB9 bevestigd: HvanderT in "Het grote xDSL-topic"
Oké mooi dat ze ook IPv6 leveren, ik heb even de prijzen vergeleken maar ze zijn qua VVDSL niet echt goedkoop, via KPN kan je een goedkopere 100Mbit lijn scorenDiedB schreef op donderdag 12 november 2015 @ 15:53:
[...]
Solcon levert voor zover ik weet aan alle klanten IPv6, ik heb in ieder geval een Fritz!Box op een Solcon-verbinding en die krijgt netjes een IPv6-adres over VDSL2 (geen vectoring).
[afbeelding]
KPN is dus gelukkig ook steeds meer IPv6 aan het aanbieden, alleen Telfort doet momenteel nog niets met IPv6 zover ik weet.
XS4ALL draait al een tijd met ipv6.
Tevens bieden die ook vvdsl abbo's
Tevens bieden die ook vvdsl abbo's
Even een vraagje, ik weet globaal wat IpV6 is, elk apparaat een eigen IP adres. Dan dus niet meer router die intern IP adressen uitdeelt? Wat is het voordeel voor thuisnetwerk met NAS, 2 vast pc's en aantal tablets en smartphones?
Je router deelt idd geen adressen meer uit die niet globally routable zijn. IPv6 geeft elk apparaat een uniek adres we geen NAT meer hoeven toe te passen.vandermark schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:38:
Even een vraagje, ik weet globaal wat IpV6 is, elk apparaat een eigen IP adres. Dan dus niet meer router die intern IP adressen uitdeelt? Wat is het voordeel voor thuisnetwerk met NAS, 2 vast pc's en aantal tablets en smartphones?
Voor de meeste thuisgebruikers veranderd er echter weinig.
Hi
nou ja er is op dit moment nog weinig voordeel de echte diehards zullen dit direct ontkennen, maar jouw internet beleving gaat er niet op vooruit. Maar ik ben netwerk techneut van beroep en wil het wel graag hebben om te spelen
Maar heel sec genomen de IPv4 adressen zijn op, waardoor sommige website zodadelijk alleen maar IPv6 only gaan draaien omdat er simpelweg geen IPv4 adres beschikbaar is.
Maar het grote risico is dat IPv6 gerouteerd is en werkt zonder NAT, in de huidige IPv4 thuis router zit idereen relatief veilig achter zijn NAT omgeving en kan er geen inkomend verkeer bij. Als je naar IPv6 omgaat en je let niet op dan hangen al je devices ook inkomen direct aan het internet en kan men erbij.
nou ja er is op dit moment nog weinig voordeel de echte diehards zullen dit direct ontkennen, maar jouw internet beleving gaat er niet op vooruit. Maar ik ben netwerk techneut van beroep en wil het wel graag hebben om te spelen
Maar heel sec genomen de IPv4 adressen zijn op, waardoor sommige website zodadelijk alleen maar IPv6 only gaan draaien omdat er simpelweg geen IPv4 adres beschikbaar is.
Maar het grote risico is dat IPv6 gerouteerd is en werkt zonder NAT, in de huidige IPv4 thuis router zit idereen relatief veilig achter zijn NAT omgeving en kan er geen inkomend verkeer bij. Als je naar IPv6 omgaat en je let niet op dan hangen al je devices ook inkomen direct aan het internet en kan men erbij.
Mits die natuurlijk een compleet eigen IP willen hebben, ze mogen best eens een flinke opruiming doen op de websites die zo graag eigen IP willen, maar qua verkeer makkelijk shared kunnen gaan.stormfly schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:10:
Ik denk dat het nog heel lang zal duren voordat je websites zult tegenkomen die niet via IPv4 te bereiken zijn.stormfly schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:10:
[...]
Het zal eerder zo zijn dat er thuisgebruikers zijn die geen eigen IPv4 adres meer hebben, maar achter een hele grote NAT-router van de provider zitten en wel gewoon IPv6 adressen krijgen.
Dus de gewone gebruiker zal de website dan via IPv6 benaderen wanneer beschikbaar en anders via IPv4.
Als eindgebruiker merk je daar helemaal niets van.
Andersom, dus dat een website via IPv6 only bereikbaar is, zal nog een hele tijd gaan duren, of het is een site die gehost is bij iemand thuis, die geen IPv4 poortjes open kan zetten en alleen via IPv6 vanaf buiten bereikbaar is.
En IPv6 is meer dan prima dicht te zetten vanaf buiten en ik ga ervanuit dat dat bij menig router de default zal zijn/worden (bij Fritzbox routers is het default dicht) en alleen expliciet open gezet moet worden. Net zoals je nu via IPv4 portforwarding doet.
Bij Ziggo (op m'n werk) heb ik gemerkt dat de router (niet Ziggo router, maar "Untangled" routersoftware) IPv6 default open heeft staan, maar dat was ook met 1 klik geregeld.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Is er al informatie over Bonded Vectoring? Alle straatkasten in Gouda hebben de upgrade, voor zover ik het kan zien. Kan morgen wel even een Y-kabel in elkaar knutselen maar het lijkt me sterk dat ze in de straatkasten gelijk beide aderparen voor elke klant hebben aangesloten.
Dat doe ik ook altijd, gewoon aanraden om Premium/Standaard te nemen, is dezelfde prijs als instap. Veel meer opties/voordelen voor dezelfde prijs. Maar als je naar 3 maanden jezelf terug zet, dan verlies je vanzelfsprekend de korting. Je kunt namelijk niet 47,50 korting korting krijgen op een ander pakket. Want dan kun je zelfs geld toe krijgen.Barre73 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:09:
[...]
Uit de actievoorwaarden:
Kies je in de toekomst voor een ander pakket? Dan stopt deze korting automatisch. Deze korting wordt, indien van toepassing, vervangen door de korting op je nieuwe pakket.
Maar de kortingen gelden bij alle pakketten dus . Ik bestelde gisteravond telefonisch voor mijn vriendin en de medewerker raadde mij zelfs aan om KPN Compleet of Standaard te nemen voor dezelfde 35 euro per maand (6 maanden lang) om dan na die 6 maanden terug te schakelen naar Instap (wat ik eigenlijk wilde). Dat mag gewoon zonder nieuw jaarcontract en je profiteert 6 maanden lang van alle extra's.

Het word op dit moment uitgerold maar thats it. Er is ook nog pakket af te sluiten om deze snelheid te gebruiken.DiedB schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 22:26:
Is er al informatie over Bonded Vectoring? Alle straatkasten in Gouda hebben de upgrade, voor zover ik het kan zien. Kan morgen wel even een Y-kabel in elkaar knutselen maar het lijkt me sterk dat ze in de straatkasten gelijk beide aderparen voor elke klant hebben aangesloten.
"Alle", nee dat nog niet, zijn nog wat blokken die geen upgrade hebben/gaan krijgen.DiedB schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 22:26:
En in bloemendaal zie ik wel 100mbit maar geen bonding, kort akkeren heeft aantal waar nu wel bonding bij fourstack staat.
Het zal naar mijn idee vrij weinig nut hebben om nu al je modem met een Y-kabel te verbinden, zodat je al Bonded Vectoring zou kunnen krijgen. Het 2e aderpaar zal namelijk niet zijn aangesloten in de straatkast. Het is echt nog even wachten tot KPN dit (BVVDSL) commercieel gaat aanbieden, en ik weet niet of we dat dit jaar nog kunnen verwachten.
Daarbij gaat Bonded Vectoring niet alleen zorgen voor 200Mbit+ snelheden, maar ook kunnen er straks meer klanten die wat verder van de straatkast wonen snelheden van 100Mbit+ krijgen, waarbij ze nu met VVDSL over een enkel aderpaar op bijv. 50Mbit blijven steken.
Ik ben benieuwd hoe KPN daar mee zal omgaan, qua het aanbieden van de snelheden in de pakketten. Lijkt me dan logisch dat Bonded Vectoring niet alleen voorbehouden blijft voor klanten die de hoogste snelheid (bijv. 200Mbit) afnemen.
Daarbij gaat Bonded Vectoring niet alleen zorgen voor 200Mbit+ snelheden, maar ook kunnen er straks meer klanten die wat verder van de straatkast wonen snelheden van 100Mbit+ krijgen, waarbij ze nu met VVDSL over een enkel aderpaar op bijv. 50Mbit blijven steken.
Ik ben benieuwd hoe KPN daar mee zal omgaan, qua het aanbieden van de snelheden in de pakketten. Lijkt me dan logisch dat Bonded Vectoring niet alleen voorbehouden blijft voor klanten die de hoogste snelheid (bijv. 200Mbit) afnemen.
Gaat sowieso ook aangeboden worden aan klanten die ver van de straatkast zitten en ook 100Mb willen krijgen. Ik vraag me af hoe KPN het gaat aanpakken, alle klanten die op een straatkast zitten en nog niet hun maximale snelheid halen volgens het abonnement, of klanten die nu 100Mb afnemen, benaderen en een afspraak maken? Wordt een hele hoop werk.
In Bloemendaal zijn inderdaad nog 2 kasten die geen upgrade hebben zo te zien, 2803TE 2 KVD (Gd-ACV) en 2804PZ 124 KVD (Gd-ACE). De andere 17 kunnen BVVDSL leveren.
Ik bedoel alle buitenringkasten die er nu staan.SinergyX schreef op zondag 15 november 2015 @ 00:21:
[...]
"Alle", nee dat nog niet, zijn nog wat blokken die geen upgrade hebben/gaan krijgen.
En in bloemendaal zie ik wel 100mbit maar geen bonding, kort akkeren heeft aantal waar nu wel bonding bij fourstack staat.
In Bloemendaal zijn inderdaad nog 2 kasten die geen upgrade hebben zo te zien, 2803TE 2 KVD (Gd-ACV) en 2804PZ 124 KVD (Gd-ACE). De andere 17 kunnen BVVDSL leveren.
[ Voor 44% gewijzigd door DiedB op 15-11-2015 11:57 ]
Op mijn adres 2805 in Gouda geeft Fourstack Netco ook 200Mbit met Bonding aan.Prolution schreef op zondag 15 november 2015 @ 10:47:
Het zal naar mijn idee vrij weinig nut hebben om nu al je modem met een Y-kabel te verbinden, zodat je al Bonded Vectoring zou kunnen krijgen. Het 2e aderpaar zal namelijk niet zijn aangesloten in de straatkast. Het is echt nog even wachten tot KPN dit (BVVDSL) commercieel gaat aanbieden, en ik weet niet of we dat dit jaar nog kunnen verwachten.
Hier staat duidelijk dat de voorbereiding door KPN t/m de straatkast helemaal klaar moet zijn
Indien je nu een y-kabel tussen WCD of ISRA en Experiabox plaatst zou de nieuw te behalen snelheid in de modem zichtbaar moeten zijn. Helemaal niet verkeerd om dat eens te testen
Het wachten is inderdaad nog op de commerciele aanbieding hiervan.
Iemand meer info hierover ?
Zelf een Y kabel plaatsen heeft helaas geen zin, zolang KPN je niet upgrade naar pairbonding en dus je tweede aderpaar actief maakt zal je helemaal niks merken. Bij pairbonding upgrades stuurt KPN ook altijd een 'verplichte' installatiemonteur bij je thuis langs om naar het ISRA te kijken. Dus je kan niet zelf pairbonding activeren door een y-kabel te plaatsen.
[ Voor 9% gewijzigd door Satch op 15-11-2015 13:30 ]
Laat ze eerst tussenliggende adressen/blokken maar eerst op de upgraded kasten hangen, verschil is nu al groot, met bonding gaat het in mijn geval factor 10. Ik zou in principe op Gd-ABH moeten zitten, maar sinds die een upgrade heeft gehad en ik niets erbij kreeg, zit ik blijkbaar op een kast die niemand lijkt te kennen (administratie zegt Gd-C, wat onmogelijk is).DiedB schreef op zondag 15 november 2015 @ 11:54:
Ik bedoel alle buitenringkasten die er nu staan.
Let op:
Voor sommige providers zijn er losse xDSL topics, problemen met die providers bij voorkeur bespreken in die topics:
- ~[KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- ~[KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- ~[Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20
- Tweak (DSL) ervaringen topic - Deel 26
- [Online.nl] Ervaringen & Discussie - Deel XXI
- ~[Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 2
- ~[Oxxio] Ervaringen & Discussie
- ~[XS4all xDSL] Ervaringen en discussies - Deel 2
- [Cheap connect] Ervaringen & Discussie
Check via Fourstack welke maximaal haalbare snelheid KPN aangeeft op jouw adres.
Voor sommige providers zijn er losse xDSL topics, problemen met die providers bij voorkeur bespreken in die topics:
- ~[KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- ~[KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- Tweak (DSL) ervaringen topic - Deel 26
- [Online.nl] Ervaringen & Discussie - Deel XXI
- ~[Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 2
- ~[Oxxio] Ervaringen & Discussie
- ~[XS4all xDSL] Ervaringen en discussies - Deel 2
- [Cheap connect] Ervaringen & Discussie
Check via Fourstack welke maximaal haalbare snelheid KPN aangeeft op jouw adres.