Allemaal hetzelfde output met 1 a 2 Mbit verschil. Alleen 1 huisnummer heeft wel vdsl beschikbaar, maar die zit op Ah-AAC, Ah-Psh.
Dat zal dan het adres zijn waarop je de test hebt uitgevoerd. Gaat het om een complex met appartementen of een flat? Zou vreemd zijn als de onderbuurman wel is aangesloten op de buitenring (20/20) en jij niet.
Ik zit nog erg te twijfelen tussen KPN of XS4all VDSL. Het is bijna hetzelfde, maar XS4all is misschien wat meer open qua modem gebruik. Tenminste, ik lees wat verhalen over het vervangen van de Fritzbox voor een modem wat bridging ondersteund.
Zo te zien zit ik direct op de wijkcentrale aangesloten in plaats van op een straatkast. Een VVDSL upgrade zie ik dan ook niet staan bij fourstack, wel VDSL2 met 48Mbit (op 800 meter vanaf de wijkcentrale).
Zo te zien zit ik direct op de wijkcentrale aangesloten in plaats van op een straatkast. Een VVDSL upgrade zie ik dan ook niet staan bij fourstack, wel VDSL2 met 48Mbit (op 800 meter vanaf de wijkcentrale).
Je kan bij KPN wel andere modems gebruiken, zoals een fritzbox. TV kan je op die manier ook werkend krijgen. Telefonie is moeilijker/werkt niet.B2 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:23:
Ik zit nog erg te twijfelen tussen KPN of XS4all VDSL. Het is bijna hetzelfde, maar XS4all is misschien wat meer open qua modem gebruik. Tenminste, ik lees wat verhalen over het vervangen van de Fritzbox voor een modem wat bridging ondersteund.
Maar voor heel veel mensen werkt de Fritzbox en Experiabox gewoon goed.
Waarom niet Telfort, B2? Daar ga ik zelf voor kiezen binnenkort, denk ik. Heb nu nog Ziggo, maar die vind ik te duur worden. Met xDSL bespaar ik bijna een tientje per maand, voor hetzelfde 'product' (internet & TV).
Mijn plan is dan om het standaard modem te vervangen door een Fritz!box, wat bij Telfort prima schijnt te kunnen (internet & TV pakket, met telefonie weet ik niet).
Mijn plan is dan om het standaard modem te vervangen door een Fritz!box, wat bij Telfort prima schijnt te kunnen (internet & TV pakket, met telefonie weet ik niet).
Volgens mij kan dit bij Telfort omdat zij VoIP gegevens vrij hebben gegeven.ThinkPadd schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:56:
Waarom niet Telfort, B2? Daar ga ik zelf voor kiezen binnenkort, denk ik. Heb nu nog Ziggo, maar die vind ik te duur worden. Met xDSL bespaar ik bijna een tientje per maand, voor hetzelfde 'product' (internet & TV).
Serieus? Oh dat zou zeker dan een optie zijn ja. Telfort is lekker goedkoop. Eens kijken of hun TV product ook een beetje wat is. We kijken echt heel weinig TV, maar dingen terug kunnen kijken vind ik wel fijn om te doen.RobinF schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 18:22:
[...]
Volgens mij kan dit bij Telfort omdat zij VoIP gegevens vrij hebben gegeven.
Heb je zelf voor de Fritzbox gekozen? En waarom specifiek? Ik heb bij Ziggo nu een eigen pfSense router voor m'n internet. Het liefst zou ik TV door het modem laten afhandelen en internet door mijn eigen pfSense router. Bellen boeit me eigenlijk niet.itsmemax schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 18:26:
Klopt, hier bij een klant telefonie tv en internet volledig werkend op een Fritzbox!
[ Voor 36% gewijzigd door B2 op 10-10-2015 19:29 ]
http://www.telfort.nl/per...sipgebruikersgegevens.htm volgens mij kan dat hier meeB2 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 19:23:
[...]
Serieus? Oh dat zou zeker dan een optie zijn ja. Telfort is lekker goedkoop. Eens kijken of hun TV product ook een beetje wat is. We kijken echt heel weinig TV, maar dingen terug kunnen kijken vind ik wel fijn om te doen.
[...]
Heb je zelf voor de Fritzbox gekozen? En waarom specifiek? Ik heb bij Ziggo nu een eigen pfSense router voor m'n internet. Het liefst zou ik TV door het modem laten afhandelen en internet door mijn eigen pfSense router. Bellen boeit me eigenlijk niet.
Hier geen klachten.B2 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 19:23:
[...]
Telfort is lekker goedkoop. Eens kijken of hun TV product ook een beetje wat is.
Ik kijk ook weinig TV (en nog minder terug).We kijken echt heel weinig TV, maar dingen terug kunnen kijken vind ik wel fijn om te doen.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Onderbuurman zit zelf ook aangesloten op de telefooncentrale Ah-Psh. Sitautie is 2 -onder-1-kap woning waar onder het praktijk en boven woning is. Via een KPN monteur ben ik achtergekomen dat mijn onderbuurman VDSL heeft.Op zijn services's id, ISRA nummer, stond vdlspots en bij mij stond adslpots.DiedB schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:00:
Dat zal dan het adres zijn waarop je de test hebt uitgevoerd. Gaat het om een complex met appartementen of een flat? Zou vreemd zijn als de onderbuurman wel is aangesloten op de buitenring (20/20) en jij niet.
20/20 VDSL klinkt niet slecht op 2411 meter afstand.
[ Voor 4% gewijzigd door plizz op 11-10-2015 09:27 ]
20/20 via tfc op 2.4 km is niet mogelijk. Die 20 down zal je nog wel kunnen halen met beetje gelukt maar up Max 2 mb.
Wil je 20 mb up halen dan zit je op een buitenring via vvdsl via tfc is dat niet mogelijk.
Wil je 20 mb up halen dan zit je op een buitenring via vvdsl via tfc is dat niet mogelijk.
Het netwerk van je meterkast tot aan de straatkast lijkt mij bij XS4ALL, KPN en Telfort hetzelfde.B2 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 19:23:
[...]
Heb je zelf voor de Fritzbox gekozen? En waarom specifiek?
XS4ALL maakt ook gebruikt van de Fritzbox 7360, dus ik ga er vanuit dat dit optimaal werkt.
Ik heb jaren terug ook XS4ALL ingeruild voor Telfort, nooit spijt van gehad.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Inmiddels 2 maanden verder en helaas geen update hier, nog steeds 5mbit op alle info sites, geen info over de upgradeplanning of details, zelfs de KPN monteur wist er iets van maar kon ook weinig betekenen. Ook enige duidelijk of de analoge lijn die we nog hebben invloed heeft, kreeg ik niet bepaald een duidelijk antwoord op.
Actieperiode van kabel liep af dus die is volgende maand weg, om nu een nieuw jaar abbo te nemen met de mogelijkheid dat ik toch 'binnenkort' vectored krijg, ga ik toch niet nemen.
Dus helaas neem ik een snoekduik 10 jaar terug in de tijd en weer verder met een 20/2 verbinding
(of eigenlijk nog verder, het was 2005 toen vdsl begon, daarvoor kon adsl2 al 20mbit halen).
Actieperiode van kabel liep af dus die is volgende maand weg, om nu een nieuw jaar abbo te nemen met de mogelijkheid dat ik toch 'binnenkort' vectored krijg, ga ik toch niet nemen.
Dus helaas neem ik een snoekduik 10 jaar terug in de tijd en weer verder met een 20/2 verbinding
[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 14-10-2015 14:54 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Op welke site kan je zien hoever je van de centrale zit? Hoe zit dit bij vdsl? Ik heb momenteel Ziggo en ben daar niet echt tevreden mee.. Vooral qua apparatuur etc. (helaas niks aan te doen) en qua prijs wordt Ziggo steeds duurder en duurder..
Thnx!
Thnx!
Ik kijk op breedbandwinkel.nl. Daar staan apart de afstand tot de centrale en straatkast vermeld. Of dat ook 100% correct is geen idee.epamel schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 13:50:
Op welke site kan je zien hoever je van de centrale zit? Hoe zit dit bij vdsl? Ik heb momenteel Ziggo en ben daar niet echt tevreden mee.. Vooral qua apparatuur etc. (helaas niks aan te doen) en qua prijs wordt Ziggo steeds duurder en duurder..
Thnx!
Heb je uberhaupt de topicstart gelezen? Daar staat het gewoon in waar je dat kunt opzoekenepamel schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 13:50:
Thnx!
Hier overigens ook Ziggo klant die waarschijnlijk binnenkort naar xDSL gaat overstappen. Ziggo wordt mij ook te duur voor wat ik er voor terugkrijg.
Dit staat er op mijn adres als ik op die kpn fourstack mijn adres opzoek.
Wat houd dit nu precies in?
Wat houd dit nu precies in?
Actuele Beschikbaarheid:
Wat: Koper
Beschikbaar: Small green check
Distributiepunt(en): Rt-ACU, Rt-Z
Internet Snelheid: 180 Mbit/s
iTV: 2 HD
Technologie: Internet Snelheid
ADSL2+: 12 Mbit/s
VDSL2*: 100 Mbit/s
Bonding* -
Nee heb dit nog niet doorgelezen, excuus.ThinkPadd schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 13:57:
[...]
Heb je uberhaupt de topicstart gelezen? Daar staat het gewoon in waar je dat kunt opzoeken
Hier overigens ook Ziggo klant die waarschijnlijk binnenkort naar xDSL gaat overstappen. Ziggo wordt mij ook te duur voor wat ik er voor terugkrijg.
Ziggo levert wel de goede snelheid maar de apparatuur die ze hier leveren ben ik niet over te spreken.
Heb momenteel nog een aanbieding lopen van Ziggo en deze loopt eind dit jaar af, daarna stap ik hoogstwaarschijnlijk over. De snelheid die we nu hebben 120/12 mbit gebruiken we amper en het enige wat ik wil is stabiel kunnen internetten en gamen.
Bij het opzeggen van Ziggo zullen ze je een aanbieding doen om je proberen over te halen bij ze te blijven. Als ze mij 200/20 willen geven voor de prijs van 50/5 prima maar zover kreeg ik ze nietThinkPadd schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 13:57:
[...]
Heb je uberhaupt de topicstart gelezen? Daar staat het gewoon in waar je dat kunt opzoeken
Ja dat zal ongetwijfeld wel, maar dan nog zijn ze vaak duurder, en inderdaad zo'n aanbieding doen ze niet altijd.. ik heb nog even de tijd maar waarschijnlijk wordt het gewoon overstappen. Betaal nu 40 euro voor 120/12 per maand (jaar lang).
ik heb al heel wat lopen zoeken op internet, maar kan niet het antwoord vinden op de volgende vragen:
- wanneer er een BR kast wordt geplaatst, komen de betreffende huisaansluitingen dan tijdelijk zonder signaal te zitten, omdat alles dan losgekoppeld wordt in de oude kabelverdeler en wordt afgemonteerd in de nieuwe BR kast? Of blijft de oude kabelverdeler bestaan en worden alleen de betreffende huisaansluitingen omgehangen?
- hoeveel huisaansluitingen (á 4 aders) worden maximaal met een BR kast bediend? Dus hoeveel aders kunnen erin worden afgemonteerd? (in de TS zie ik een grote en een kleine BR kast)
- wanneer er een BR kast wordt geplaatst, komen de betreffende huisaansluitingen dan tijdelijk zonder signaal te zitten, omdat alles dan losgekoppeld wordt in de oude kabelverdeler en wordt afgemonteerd in de nieuwe BR kast? Of blijft de oude kabelverdeler bestaan en worden alleen de betreffende huisaansluitingen omgehangen?
- hoeveel huisaansluitingen (á 4 aders) worden maximaal met een BR kast bediend? Dus hoeveel aders kunnen erin worden afgemonteerd? (in de TS zie ik een grote en een kleine BR kast)
Volgens mij gaat alles even op zwart. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Btw, zie ik nou dat er al pairbonding vvdsl aansluitingen mogelijk zijn?
Als het goed is moet er inderdaad het één en ander omgelast worden, zodat het mogelijk wordt dat de DSLAM in de BR signaal op de aders kan zetten. Hoe dit precies in zijn werk gaat, daar heb ik geen idee van. Het lijkt mij dat men op een rustig moment ('s nachts, vroeg in de morgen) deze werkzaamheden uitvoert.davides schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:31:
ik heb al heel wat lopen zoeken op internet, maar kan niet het antwoord vinden op de volgende vragen:
De BR-kast wordt overigens over de bestaande verdeler gezet, het is dus een kwestie van het doorlussen van de bestaande verdeler, naar de DSLAM in de BR. De verdeler wordt dus niet vervangen. Of er een kleine of grote kast wordt gekozen, heeft te maken met het aantal aansluitingen die de oude verdeler heeft, en of dat er plaats is op de plek voor een grote of kleine kast.
Uit ervaring zie ik dat K2400 kasten worden overstolpt met een grote kast, en K1200 kasten worden overstolpt met een kleine kast.
Hier zijn de laswerkzaamheden en inbedrijfstelling vroeg in de ochtend gebeurd. Behalve de toegenomen snelheid heb ik er niets van gemerkt. Zelfs het IP adres is gelijk gebleven.Micco90 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:53:
[...]
Als het goed is moet er inderdaad het één en ander omgelast worden, zodat het mogelijk wordt dat de DSLAM in de BR signaal op de aders kan zetten. Hoe dit precies in zijn werk gaat, daar heb ik geen idee van. Het lijkt mij dat men op een rustig moment ('s nachts, vroeg in de morgen) deze werkzaamheden uitvoert.

ik heb nu ook een beeld gevonden van een K1200 (waaierkast) in een BR overstolping:

Youtube, 1:13. En in dit filmpje zie nog meer verschillende kabelverdelers in BR kasten voorbij komen, op 1:28 en 2:03
ik verwacht dat ze aansluitingen die niet overgezet worden op BR, niet aanraken en dus niet van het signaal afgaan. Dus bijvoorbeeld de gewone pstn lijnen zonder dsl en ook lijnen die op vodafone/tele2 DSLAM in de CO zitten. Iemand?

Youtube, 1:13. En in dit filmpje zie nog meer verschillende kabelverdelers in BR kasten voorbij komen, op 1:28 en 2:03
ik verwacht dat ze aansluitingen die niet overgezet worden op BR, niet aanraken en dus niet van het signaal afgaan. Dus bijvoorbeeld de gewone pstn lijnen zonder dsl en ook lijnen die op vodafone/tele2 DSLAM in de CO zitten. Iemand?
Voor zover ik weet wordt er inderdaad bij de upgrade van een straatkast naar een buitenring niet direct de lijnen omgezet naar de nieuwe buitenring DSLAM, want dit zorgt voor downtime van de betreffende verbinding en mogelijk is het modem van de eindgebruiker niet geschikt voor VVDSL.
Indien je dus een lijn vanuit een CO hebt dan zal deze niet automatisch omgezet worden zodra een straatkast geupgrade wordt.
Je kan dan zodra er hogere snelheden beschikbaar zijn via de diverse checks aan je DSL provider vragen of je verbinding omgezet kan worden zodat er vanuit de straatkast geleverd gaat worden, dit is een fysieke handeling waarbij je een korte downtime kan verwachten. Misschien dat er inmiddels ook providers zijn die dit actief aangeven aan de klant.
Indien je dus een lijn vanuit een CO hebt dan zal deze niet automatisch omgezet worden zodra een straatkast geupgrade wordt.
Je kan dan zodra er hogere snelheden beschikbaar zijn via de diverse checks aan je DSL provider vragen of je verbinding omgezet kan worden zodat er vanuit de straatkast geleverd gaat worden, dit is een fysieke handeling waarbij je een korte downtime kan verwachten. Misschien dat er inmiddels ook providers zijn die dit actief aangeven aan de klant.
Is nog in testfase, voorlopig nog niet beschikbaar voor het bredere publiek.itsmemax schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:41:
[ Voor 10% gewijzigd door Ruffzz op 16-10-2015 20:54 ]
Leggen ze in die video nu accu's onder de buitenring?davides schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:35:
ik heb nu ook een beeld gevonden van een K1200 (waaierkast) in een BR overstolping:
[afbeelding]
Dit is inderdaad een K1200 kast, met de mooie waaieruitvoering. Aangezien deze video al wat ouder is (heeft al op het KPN intranet gestaan, al zie je dat niet aan de datum van deze video op YouTube), werd deze kast met een grote kast overstolpt -- tegenwoordig zie je vaker dat deze kast (die wat minder aansluitingen heeft) wordt overstolpt met een kleine kast.davides schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:35:
[afbeelding]
Helemaal! Zo als de beste meneer in de video al zegt, die zijn voor wanneer de stroom uitvalt, dan heb je (leuk idee, maar waarschijnlijk heeft jouw eigen modem ook geen stroom meer, maar dat terzijde) in ieder geval nog even dat de BR op noodstroom verder werkt.RobinF schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 21:00:
[...]
Leggen ze in die video nu accu's onder de buitenring?
[ Voor 54% gewijzigd door Micco90 op 16-10-2015 21:40 ]
Overstolpingen zijn altijd dezelfde kast (linkse of rechtse overstolping heb je nog wel) en deze zijn niet groter of kleiner voor verschillende oude verdelers. SCM-C kast. Dan wordt het aantal aansluitingen benoemd + 350 voor elke zijde. dus een K1200 wordt een A1550 en K2400 wordt een A3100 bij overstolping met glasvezel. Echter als deze als nieuwe kast ter vervanging wordt geplaatst is het een A2000 enkele zijde of A4000 dubbele zijde en bestaan alleen uit linkse variant.Micco90 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:53:
[...]
Als het goed is moet er inderdaad het één en ander omgelast worden, zodat het mogelijk wordt dat de DSLAM in de BR signaal op de aders kan zetten. Hoe dit precies in zijn werk gaat, daar heb ik geen idee van. Het lijkt mij dat men op een rustig moment ('s nachts, vroeg in de morgen) deze werkzaamheden uitvoert.
De BR-kast wordt overigens over de bestaande verdeler gezet, het is dus een kwestie van het doorlussen van de bestaande verdeler, naar de DSLAM in de BR. De verdeler wordt dus niet vervangen. Of er een kleine of grote kast wordt gekozen, heeft te maken met het aantal aansluitingen die de oude verdeler heeft, en of dat er plaats is op de plek voor een grote of kleine kast.
Uit ervaring zie ik dat K2400 kasten worden overstolpt met een grote kast, en K1200 kasten worden overstolpt met een kleine kast.
Misschien bedoel jij de oude betonkasten waar dan glasvezel en actieve apparatuur bijgeplaatst wordt. Deze zijn inderdaad groter
Verder zal bij overstolping niet aan de bestaande kruisdraden gezeten worden in principe, uitzonderingen daargelaten. Waardoor er geen downtime is. Echter bij migratie naar (v)vdsl zal dit natuurlijk wel kortstondig zijn. Echter gebeurt dit vaak pas later als de actieve apparatuur helemaal opgeleverd is.
Thanks voor de heldere uitleg! Deze afkortingen komen mij wel bekend voor, al ben ik geen BR-expert. Ik heb zo hier en daar wat bronnen die mij deels dingen uitleggen. In het geval van de grote kast bedoel ik een SCM-C, in het geval van een kleine kast bedoel ik een SCM-M.ALF schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 21:50:
[...]
Overstolpingen zijn altijd dezelfde kast (linkse of rechtse overstolping heb je nog wel) en deze zijn niet groter of kleiner voor verschillende oude verdelers. SCM-C kast. Dan wordt het aantal aansluitingen benoemd + 350 voor elke zijde. dus een K1200 wordt een A1550 en K2400 wordt een A3100 bij overstolping met glasvezel. Echter als deze als nieuwe kast ter vervanging wordt geplaatst is het een A2000 enkele zijde of A4000 dubbele zijde en bestaan alleen uit linkse variant.
Misschien bedoel jij de oude betonkasten waar dan glasvezel en actieve apparatuur bijgeplaatst wordt. Deze zijn inderdaad groter
Verder zal bij overstolping niet aan de bestaande kruisdraden gezeten worden in principe, uitzonderingen daargelaten. Waardoor er geen downtime is. Echter bij migratie naar (v)vdsl zal dit natuurlijk wel kortstondig zijn. Echter gebeurt dit vaak pas later als de actieve apparatuur helemaal opgeleverd is.
De grote kast die vaak bij een BXX kast wordt bijgeplaatst is vaak ook gewoon een SCM-C toch? (Als is het niet per se een cover)
Er is geen kleinere kast hiervoor anders past de actieve apparatuur niet, Enkel bestaan wel de SCM M2000 en M4000, maar dit zijn dezelfde kasten zonder actieve apparatuur erin en is eigenlijk een gewone verdeler, echter in deze "nieuwe" kast.Micco90 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 22:20:
[...]
Thanks voor de heldere uitleg! Deze afkortingen komen mij wel bekend voor, al ben ik geen BR-expert. Ik heb zo hier en daar wat bronnen die mij deels dingen uitleggen. In het geval van de grote kast bedoel ik een SCM-C, in het geval van een kleine kast bedoel ik een SCM-M.
De grote kast die vaak bij een BXX kast wordt bijgeplaatst is vaak ook gewoon een SCM-C toch? (Als is het niet per se een cover)
Verder heb je nog SCS (dit zijn dus de steen/beton kasten met glas) en SCP (dit zou een polyester variant zijn, zou niet weten welke dit zouden moeten zijn)
Ik ben zelf nog niet in een betonkast geweest met actieve apparatuur, dus deze vraag moet ik je even schuldig blijven. Zal eens rondvragen
[ Voor 4% gewijzigd door ALF op 16-10-2015 22:56 ]
Klopt maar hier in Haarlem hebben ze ook 2 kasten neergezet waar geen eens een kast stond, hoe ze dat dus gaan doen?Micco90 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:53:
[...]
Rest word wel over bestaande verdelers gezet.
Het schijnt dat KPN is gestopt met het innen van toeslag voor non-linesharing bij oudere abonnementen. Zowel KPN als een andere provider die hier nog aan deed, zijn ermee gestopt. Kan iemand bevestigen dat ze dit werkelijk hebben afgeschaft?
Nog een nieuwtje: Nieuw geactiveerde xDSL-abonnementen van KPN worden niet meer met linesharing opgeleverd. Je kunt alleen xDSL en telefonie nog combineren door allebei op een ander aderpaar te laten activeren. Het aanvragen van een analoge of ISDN-telefonie aansluiting bij KPN staat dus volledig los van het xDSL-abonnement en er geldt geen wachttermijn meer tussen activering van DSL en POTS/ISDN.
Bestaande lijnen met linesharing blijven ongewijzigd.
Nog een nieuwtje: Nieuw geactiveerde xDSL-abonnementen van KPN worden niet meer met linesharing opgeleverd. Je kunt alleen xDSL en telefonie nog combineren door allebei op een ander aderpaar te laten activeren. Het aanvragen van een analoge of ISDN-telefonie aansluiting bij KPN staat dus volledig los van het xDSL-abonnement en er geldt geen wachttermijn meer tussen activering van DSL en POTS/ISDN.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
En je kan dus geen pair binding meer krijgen als je DSL en POTS afneemt, tenzij je meer dan 2 aderparen hebttimmie1 schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 15:23:
Ik moet terug komen op mijn eerdere statement. Er worden ook kleinere kasten geplaatst inderdaad. Zogenoemde binnenringen veelal. Omdat deze veelal minder woningen zullen bedienen.Micco90 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 22:20:
[...]
Thanks voor de heldere uitleg! Deze afkortingen komen mij wel bekend voor, al ben ik geen BR-expert. Ik heb zo hier en daar wat bronnen die mij deels dingen uitleggen. In het geval van de grote kast bedoel ik een SCM-C, in het geval van een kleine kast bedoel ik een SCM-M.
Dus my bad. Dit jaar mijn opleiding gehad en er hier is geen woord over gerept. Maar heb even navraag gedaan. Ben ze zelf nog niet tegen gekomen.
@ timmie1, KPN wilt het liefste inderdaad een internet met telefoon pakket afsluiten. echter worden nieuwe lijnen nog altijd met line share geleverd. vooral in zorg tehuizen. Waar bewoners persoonlijk alarm hebben. En ze worden zelfs geleverd over een VVDSL lijn ( wel i.c.m. PSTN lijn) . Heb ze zelf al moeten aansluiten.
Het zorg tehuis hier krijgt zijn eigen buitenring waardoor alle bewoners 80-100Mbit kunnen afnemen. En ze zouden ook van de 160-200Mbit gebruik kunnen maken in de toekomst.Racer89 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 13:51:
@ timmie1, KPN wilt het liefste inderdaad een internet met telefoon pakket afsluiten. echter worden nieuwe lijnen nog altijd met line share geleverd. vooral in zorg tehuizen. Waar bewoners persoonlijk alarm hebben. En ze worden zelfs geleverd over een VVDSL lijn ( wel i.c.m. PSTN lijn) . Heb ze zelf al moeten aansluiten.
En dan te bedenken dat de mensen die er naast wonen nog langer moeten wachten op een buitenring omdat zij op de "normale" buitenring zitten aangesloten.
Haha, die buitenring staat niet alleen het tehuis, maar door de hele buurt er om heen. Het is alleen zo als de bewoners een pakket afsluiten en de lijn van hun loopt via een BR, dan worden ze automatisch geleverd vanuit de BR.
Voorzover ik weet: Buitenring (BR) is in principe een glasvezelkabel naar een BR-Kast, welke dan vervolgens een xDSL signaal op de kabel zet. Binnenring is bij mijn weten dat nieuwe project waarbij VULA gebruikt gaat worden, zodat alle providers de hogere (V)VDSL snelheden kunnen halen.ALF schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 15:41:
[...]
Ik moet terug komen op mijn eerdere statement. Er worden ook kleinere kasten geplaatst inderdaad. Zogenoemde binnenringen veelal. Omdat deze veelal minder woningen zullen bedienen.
Dus my bad. Dit jaar mijn opleiding gehad en er hier is geen woord over gerept. Maar heb even navraag gedaan. Ben ze zelf nog niet tegen gekomen.
Binnenring is "gewoon" vecotring vanuit de wijkcentrale toch?Micco90 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 14:30:
[...]
Voorzover ik weet: Buitenring (BR) is in principe een glasvezelkabel naar een BR-Kast, welke dan vervolgens een xDSL signaal op de kabel zet. Binnenring is bij mijn weten dat nieuwe project waarbij VULA gebruikt gaat worden, zodat alle providers de hogere (V)VDSL snelheden kunnen halen.
Klopt. Ik heb begrepen van een KPN monteur dat ze ook vectoring van straatkast kunnen leveren als het beschikbaar is.RobinF schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 15:15:
[...]
Binnenring is "gewoon" vecotring vanuit de wijkcentrale toch?
Inderdaad, doordat straks KPN alle lijnen in beheer heeft, kan het de crosstalk van alle lijnen in een bundel berekenen, en kan er dus gevectored worden.RobinF schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 15:15:
[...]
Binnenring is "gewoon" vecotring vanuit de wijkcentrale toch?
Dat is onder andere één van de hoofdpunten waarom ze straatkasten plaatsen met active apparatuur ;-)plizz schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 15:18:
[...]
Klopt. Ik heb begrepen van een KPN monteur dat ze ook vectoring van straatkast kunnen leveren als het beschikbaar is.
Klopt het dat bij een Fritz!box (7360) met RJ45-aansluiting, ik de telefoonlijn op pin 4 & 5 moet zetten?
De pinout lijkt dat wel te zeggen, maar ik weet het graag zeker.
Heb een ISRA waar een RJ11 uit komt, maar heb alleen de Fritz!box, geen verloopje van RJ11 --> RJ45. Heb zelf wel spul liggen om verloopkabeltje te maken, maar dan moet ik wel de pinout weten
De pinout lijkt dat wel te zeggen, maar ik weet het graag zeker.
Heb een ISRA waar een RJ11 uit komt, maar heb alleen de Fritz!box, geen verloopje van RJ11 --> RJ45. Heb zelf wel spul liggen om verloopkabeltje te maken, maar dan moet ik wel de pinout weten
Ik was gisteren positief verbaasd toen ik een flinke lijnverbetering opmerkte na modemreset.
Normaal ergens tussen 11000kbit en 11500kbit snelheid,
Nu staat hij op
zonder toename van CRC's. Ik denk dat ik dit kan zien als teken dat er een aantal abonnees overgezet zijn naar buitenring en dat de overspraak/crosstalk dus afneemt. Overigens nog steeds ADSL2+.
Nu staat hij op

zonder toename van CRC's. Ik denk dat ik dit kan zien als teken dat er een aantal abonnees overgezet zijn naar buitenring en dat de overspraak/crosstalk dus afneemt. Overigens nog steeds ADSL2+.
De DSL poort van de Fritz accepteert naast RJ45 ook de RJ11 plug.ThinkPadd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:42:
Heb een ISRA waar een RJ11 uit komt, maar heb alleen de Fritz!box, geen verloopje van RJ11 --> RJ45.
Je kan dus een normaal RJ11 kabeltje gebruiken.
Ik weet niet of dit laatste kan. Maar ik had laatst ineens 19000kbit ipv 17000kbit. Inmiddels weer terug op 17000 geen/nauwelijks verschil qua crctimmie1 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 00:13:
Ik was gisteren positief verbaasd toen ik een flinke lijnverbetering opmerkte na modemreset.
Nu staat hij op [afbeelding]
Hoe bedoel je? Zoals hier te zien is: http://blog.videgro.net/w.../2013/11/fritzbox7360.jpg zit er wel een RJ11-aansluiting op, maar die is om een telefoon op aan te sluiten...cornfed99111 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 00:48:
[...]
De DSL poort van de Fritz accepteert naast RJ45 ook de RJ11 plug.
Je kan dus een normaal RJ11 kabeltje gebruiken.
De fritzbox pakt gewoon een RJ11 uit het isra, gewoon in de DSL aansluiting proppen.
Is bij een bekende ook zo ingesteld.
Werkt zonder problemen.
Is bij een bekende ook zo ingesteld.
Werkt zonder problemen.
[ Voor 14% gewijzigd door itsmemax op 22-10-2015 08:16 ]
Een RJ11 in een RJ45-aansluiting stoppen dus
Dat blijft toch nooit goed vastzitten?
Kan prima, als je hem goed in het midden stopt, ook al een paar keer gedaan.
Maar netjes is anders, dan kan je beter zelf even een verloopje knutselen
Maar netjes is anders, dan kan je beter zelf even een verloopje knutselen
Werkt prima. Gemakkelijk en universeel.ThinkPadd schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 08:34:
Een RJ11 in een RJ45-aansluiting stoppen dusDat blijft toch nooit goed vastzitten?
Is ook geen standaard RJ45 poortje, maar iets aparts van AVM.
blijft wel zitten,maar met de buitenkant van je rj11 druk je de pennen van de rj45 naar binnen toe,waardoor er later misschien slecht contact word gemaakt.ThinkPadd schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 08:34:
Een RJ11 in een RJ45-aansluiting stoppen dusDat blijft toch nooit goed vastzitten?
Thuis maar eens proberen dan, nooit geweten. De buitenste pinnen zijn niet boeiend, die heb je toch niet nodig volgens mij.
Die extra pinnen zijn alleeen interessant als je een extra extrerne lijn(bijv. van je kabelmodem of POTS lijn) wilt aansluiten door middel van de bijgeleverde y-kabel. Of een ISDN aansluiting. Een telefoonkabel met het kleine plugje(RJ11, dacht ik?) kun je er prima insteken, maakt ook verder niets uit voor de snelheid tenzij desbetreffend kabeltje brak is...ThinkPadd schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:42:
Thuis maar eens proberen dan, nooit geweten. De buitenste pinnen zijn niet boeiend, die heb je toch niet nodig volgens mij.
Je kunt er ook een utp instoppen voor als je bijvoorbeeld een langere lijn vanaf het ISRA punt wilt. Dat is minder riskant voor je lijnsnelheid dan gewoon telefoondraad gebruiken, schijnt het.
Tot je later toch een RJ45 aan wilt sluiten.ThinkPadd schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:42:
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Voor wat? Vaste telefoon heb ik al jaren niet meerFreee!! schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:40:
[...]
Tot je later toch een RJ45 aan wilt sluiten.
Een RJ-11 stekker in de RJ-45 DSL poort steken van een Fritzbox levert inderdaad het probleem op dat de buitenste 4 pinnen op een later moment minder goed contact maken. Volgens de pinout zijn die pinnen gereserveerd voor ISDN lijnen. Je POTS telefonie pinnen lopen geen gevaar.
De Fritzbox heeft toch 2 verloopjes meegeleverd van RJ11 naar RJ45?
Dit voor het geval je toch Pots gebruikt. Of was dat alleen maar zo bij de 7110 en de 7340?
Dit voor het geval je toch Pots gebruikt. Of was dat alleen maar zo bij de 7110 en de 7340?
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Ik heb de Fritz!box tweedehands aangeschaft, alleen de 7360 en de voedingsadapter gekregen.
Hier een Online-lijntje van 30Mbit, al haal ik in de praktijk maar rond de 18Mbit.
(wat wil je ook met een Huawei-modem
)
Ik heb er over nagedacht om Reggefiber plat te spammen met glasvezel-requests, maar zou dat echt helpen?..
Ik heb er over nagedacht om Reggefiber plat te spammen met glasvezel-requests, maar zou dat echt helpen?..

¯\_(ツ)_/¯
OK, duidelijkThinkPadd schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 21:48:
Ik heb de Fritz!box tweedehands aangeschaft, alleen de 7360 en de voedingsadapter gekregen.
Maar goed, je moet gewoon de middelste 2 aders hebben voor je DSL-signaal. (heb ik hier ook gedaan)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Lekker misleidende reclame op de website van Telfort: een beschikbaarheidscheck geeft aan dat ik 34MB/s zou moeten halen, dat moet natuurlijk 34Mb/s zijn. Erg slordig, je zou toch denken dat een ISP beter weet.
Ze formuleren de hele zin op een vervelende manier:DiedB schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 22:51:
Lekker misleidende reclame op de website van Telfort: een beschikbaarheidscheck geeft aan dat ik 34MB/s zou moeten halen, dat moet natuurlijk 34Mb/s zijn. Erg slordig, je zou toch denken dat een ISP beter weet.
Dit is feitelijk onjuist. KPN (bonding)/Ziggo leveren meerOp jouw adres is internet via DSL beschikbaar. Op jouw adres kunnen we de hoogst
haalbare downloadsnelheid van 34Mb/s bij je leveren. Daarmee kun je razendsnel
internetten.

Telfort geeft gewoon netjes aan welke snelheid hun maximaal kunnen leveren op je adres ("kunnen we..."). Of moet Telfort bij zo'n check dan ook de snelheden van de concurrentie tonen?ANdrode schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 08:11:
[...]
Ze formuleren de hele zin op een vervelende manier:
[...]
Dit is feitelijk onjuist. KPN (bonding)/Ziggo leveren meer.
Vandaag is mijn VDSL opgeleverd. Alleen weet ik niet wat KPN heeft gedaan. Vectoring en/of bounding?
Ik haal momenteel 40 down en 20 up.
Hier is de output van mijn modem/router:
Hier is de output van mijn modem/router:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
| Controller VDSL 0 is UP Daemon Status: Up XTU-R (DS) XTU-C (US) Chip Vendor ID: 'BDCM' 'BDCM' Chip Vendor Specific: 0x0000 0xB0C7 Chip Vendor Country: 0xB500 0xB500 Modem Vendor ID: 'CSCO' ' ' Modem Vendor Specific: 0x4602 0x0000 Modem Vendor Country: 0xB500 0x0000 Serial Number Near: Serial Number Far: AA1447FS05L-47 Modem Version Near: 15.3(2)T Modem Version Far: 0xb0c7 Modem Status: TC Sync (Showtime!) DSL Config Mode: AUTO Trained Mode: G.993.2 (VDSL2) Profile 17a TC Mode: PTM Selftest Result: 0x00 DELT configuration: disabled DELT state: not running Trellis: ON ON SRA: enabled enabled SRA count: 21 0 Bit swap: enabled enabled Bit swap count: 1127 170 Line Attenuation: 0.0 dB 0.0 dB Signal Attenuation: 0.0 dB 0.0 dB Noise Margin: 5.4 dB 20.1 dB Attainable Rate: 112664 kbits/s 52186 kbits/s Actual Power: 12.0 dBm - 3.5 dBm Per Band Status: D1 D2 D3 U0 U1 U2 U3 Line Attenuation(dB): 7.7 18.6 29.1 2.1 14.0 21.2 N/A Signal Attenuation(dB): 10.4 18.4 29.0 2.1 13.4 20.4 N/A Noise Margin(dB): 4.9 4.9 4.9 20.2 20.2 20.0 N/A Total FECC: 28501 36 Total ES: 0 0 Total SES: 0 0 Total LOSS: 0 0 Total UAS: 83 83 Total LPRS: 0 0 Total LOFS: 0 0 Total LOLS: 0 0 Full inits: 3 Failed full inits: 0 Short inits: 0 Failed short inits: 0 Firmware Source File Name (version) -------- ------ ------------------- VDSL user config flash:VA_A_38k1_B_38h_24g1.bin (10) Modem FW Version: 130208_1314-4.02L.03.A2pv6C038k1.d24g1 Modem PHY Version: A2pv6C038k1.d24g1 Vendor Version: Ap6v38k1.24g1 68 DS Channel1 DS Channel0 US Channel1 US Channel0 Speed (kbps): 0 106726 0 22015 SRA Previous Speed: 0 106359 0 0 Previous Speed: 0 16613 0 1030 Reed-Solomon EC: 1 28631 4 36 CRC Errors: 0 0 0 0 Header Errors: 0 0 0 0 Interleave (ms): 3.00 0.00 0.00 0.00 Actual INP: 4.00 78.00 4.00 80.00 |
Het is geen feitelijke onjuistheid, maar een in mijn ogen misleidende formulering waar over vergaderd is (marketing).Prolution schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 08:24:
[...]
Telfort geeft gewoon netjes aan welke snelheid hun maximaal kunnen leveren op je adres ("kunnen we..."). Of moet Telfort bij zo'n check dan ook de snelheden van de concurrentie tonen?
Voor een leek is het niet duidelijk dat telfort 1/6e van de op mijn adres hoogst haalbare downloadsnelheid kan leveren. En met we + kunnen + hoogst haalbare snelheid schep je de verwachting dat Telfort de hoogst haalbare snelheid kan leveren.
Alternatieven:
"Wij kunnen op jouw adres als hoogst haalbare snelheid …"
"Op jouw adres kunnen wij als hoogst haalbare downloadsnelheid 34Mb/s leveren …"
Lijkt me vectoring, welk modem gebruik je? Is wel interessante output qua waardesplizz schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 08:45:
Vandaag is mijn VDSL opgeleverd. Alleen weet ik niet wat KPN heeft gedaan. Vectoring en/of bounding?
[...]
Mee eens, het zou inderdaad helderder beschreven kunnen worden.ANdrode schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 08:50:
[...]
Het is geen feitelijke onjuistheid, maar een in mijn ogen misleidende formulering waar over vergaderd is (marketing).
Voor een leek is het niet duidelijk dat telfort 1/6e van de op mijn adres hoogst haalbare downloadsnelheid kan leveren. En met we + kunnen + hoogst haalbare snelheid schep je de verwachting dat Telfort de hoogst haalbare snelheid kan leveren.
Alternatieven:
"Wij kunnen op jouw adres als hoogst haalbare snelheid …"
"Op jouw adres kunnen wij als hoogst haalbare downloadsnelheid 34Mb/s leveren …"
Ik heb KPN standaard internet 60/6 met Cisco 887va met VA_A_38k1_B_38h_24g1.bin firmware (Vectoring).Prolution schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 08:59:
[...]
Lijkt me vectoring, welk modem gebruik je? Is wel interessante output qua waardesje Attainable is 112/52. Welk KPN pakket neem je af?
Wat wil Attainable is 112/52 zeggen?
Dat er over jouw lijn een snelheid van 112 Mbit download en 52 Mbit upload valt te halen. Door je KPN abbo wordt het op 60/6 afgeknepen, maar sneller is dus mogelijk.
De Cisco 887va ondersteunt ook geen pairbonding dus dat is het sowieso nietplizz schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:03:
[...]
Ik heb KPN standaard internet 60/6 met Cisco 887va met VA_A_38k1_B_38h_24g1.bin firmware (Vectoring).
Wat wil Attainable is 112/52 zeggen?
Bedankt voor jullie antwoord. Ik ga even het verder onderzoeken.Prolution schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:21:
[...]
De Cisco 887va ondersteunt ook geen pairbonding dus dat is het sowieso niet, moest alleen ff spitten in je log om je intrain waardes te zien: 106Mbit down & 22Mbit up, dit zie je wel vaker bij een VVDSL lijn. Waarom je vervolgens maar 40Mbit in de praktijk haalt is mij niet duidelijk, normaal wordt met het KPN 60Mbit pakket een snelheid van 70Mbit gehaald over VVDSL.
De planningsdatum schuift bij ons aan het einde van de week altijd met één week op.
Als dat zo door gaat kunnen we 2015 doorstrepen als aansluitjaar op de buitenring.
Weet iemand de achtergrond van dit fenomeen?
Want ik krijg het idee dat KPN soms~vaker het spoor bijster is.
Als dat zo door gaat kunnen we 2015 doorstrepen als aansluitjaar op de buitenring.
Ik heb mijn VVDSL verbinding verder getest. Ik haal 71 Mbit en 21 Mbit down. Net zoals jij het zei. Mijn firewall configuratie zorgde voor 100% cpu load.Prolution schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:21:
[...]
De Cisco 887va ondersteunt ook geen pairbonding dus dat is het sowieso niet, moest alleen ff spitten in je log om je intrain waardes te zien: 106Mbit down & 22Mbit up, dit zie je wel vaker bij een VVDSL lijn. Waarom je vervolgens maar 40Mbit in de praktijk haalt is mij niet duidelijk, normaal wordt met het KPN 60Mbit pakket een snelheid van 70Mbit gehaald over VVDSL.
Ik heb het zelfs meegemaakt/maak hetzelfde mee. Echter lijkt het in Q1 eindelijk opgelost te zijn en door te gaan.cornfed99111 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:35:
De planningsdatum schuift bij ons aan het einde van de week altijd met één week op.
Er waren meerdere keren capaciteit problemen en daarna had Netwerkbeheer geen toegang tot de verdeelkast. In december krijgen ze toegang en eind december zou de apparatuur geplaatst moeten worden
Robin
Waar heb je deze informatie vandaan?RobinF schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 20:34:
[...]
Ik heb het zelfs meegemaakt/maak hetzelfde mee. Echter lijkt het in Q1 eindelijk opgelost te zijn en door te gaan.
Er waren meerdere keren capaciteit problemen en daarna had Netwerkbeheer geen toegang tot de verdeelkast. In december krijgen ze toegang en eind december zou de apparatuur geplaatst moeten worden
Robin
Die bij ons is namelijk ook al meerdere keren verplaatst, en nu staat zowat heel Zeist op december 2015.
Gisteren zag ik bij ons in het dorp wel een busje met een mannetje bezig in de compacte vvdsl kast.
Ben benieuwd.
KPN forum, kennissen en whatsapp.itsmemax schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 12:15:
[...]
Waar heb je deze informatie vandaan?
Die bij ons is namelijk ook al meerdere keren verplaatst, en nu staat zowat heel Zeist op december 2015.
Gisteren zag ik bij ons in het dorp wel een busje met een mannetje bezig in de compacte vvdsl kast.
Ben benieuwd.
Echter moet bij ons de Buitenring nog geplaatst worden
Misschien wel een leuk feitje om te weten, ik heb afgelopen week met dé KPN BR guru gesproken, en er staan nu zo'n 20.000 kasten in Nederland. Dat zijn er aardig wat!
Da's inderdaad aardig veel! De binnenringen zitten er ook aan te komen (die raar genoeg ook BR lijken te heten) dus het aantal zal nog wel flink oplopen.Micco90 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 14:51:
Misschien wel een leuk feitje om te weten, ik heb afgelopen week met dé KPN BR guru gesproken, en er staan nu zo'n 20.000 kasten in Nederland. Dat zijn er aardig wat!
En kon die guru ook al iets meer vertellen over bonding op de buitenring?Micco90 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 14:51:
Wholesaleklant moet er vanuit gaan dat elke (Bonded) VDSL verbinding door WBA
gemigreerd kan gaan worden naar (Bonded) VDSL Vectoring.
Gelezen in:Annex 2 KPN Wholesale
Technische specificaties VULA / Wholesale Broadband Access
3 december 2015
gemigreerd kan gaan worden naar (Bonded) VDSL Vectoring.
Gelezen in:Annex 2 KPN Wholesale
Technische specificaties VULA / Wholesale Broadband Access
3 december 2015
En wanneer beginnen binnenringen dan? Ik heb 2 adressen op fourstack die "ineens" een hogere snelheid via VDSL en via Bonding halen. Beide (dacht ik) direct op de wijkcentrale aangesloten
Behalve bij mij zeker, van KPN te horen gekregen dat wij dus 'buiten de boot vallen' mbt enige upgrade, ook nog geen plannen voor 2016Micco90 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 14:51:

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Helaas was het gesprek niet lang genoeg om dat ook nog te kunnen vragenHammerNL schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 19:51:
[...]
En kon die guru ook al iets meer vertellen over bonding op de buitenring?
Het was tijdens zo'n Inhousedag event, dus in speeddates van 8 minuten kan je helaas niet alles vragen.
Ik baal er een beetje van dat Ziggo hun core achter die van oud UPC heeft gezet, de peering is een stuk slechter en de latency is dus hoger. Omdat ik voor de lage latency bij Ziggo bleef sta ik nu meer open voor een xDSL alternatief.
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ geeft
ADSL2+
14 Mbit/s
VDSL2*
100 Mbit/s
Bonding*
X
Internet Snelheid 100 Mbit/s
iTV
2 HD
Nu vraag ik me af heb ik dan VVDSL (vectoring) waarbij de latency 10-15ms naar Amsterdam, gelijk aan coax internet? Of heb ik nog een voorloper van VVDSL waardoor del atency naar 23ms gaat?
Iemand die daar meer kijk op heeft dan ik, schijnt dat je aan de wijk naam ook kunt zien of je kast al geupdate is?
ADSL2+
14 Mbit/s
VDSL2*
100 Mbit/s
Bonding*
X
Internet Snelheid 100 Mbit/s
iTV
2 HD
Nu vraag ik me af heb ik dan VVDSL (vectoring) waarbij de latency 10-15ms naar Amsterdam, gelijk aan coax internet? Of heb ik nog een voorloper van VVDSL waardoor del atency naar 23ms gaat?
Iemand die daar meer kijk op heeft dan ik, schijnt dat je aan de wijk naam ook kunt zien of je kast al geupdate is?
[ Voor 4% gewijzigd door stormfly op 02-12-2015 00:36 ]
Ik zie een dorpsgenoot ;-) kan jij eens naar mijn vorige post kijken, ben ik dan al geupgrade?itsmemax schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 12:15:
[...]
Waar heb je deze informatie vandaan?
Ben benieuwd.
Dit is inderdaad VVDSL/Vectoring geleverd vanuit een geupgrade straatkast. Dit is te zien aan: Zt-AAW (de straatkast/buitenring naam) & de 100 Mbit/s snelheid onder VDSL2 (dit is alleen mogelijk met VVDSL).stormfly schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 08:21:toon volledige bericht
Ik baal er een beetje van dat Ziggo hun core achter die van oud UPC heeft gezet, de peering is een stuk slechter en de latency is dus hoger. Omdat ik voor de lage latency bij Ziggo bleef sta ik nu meer open voor een xDSL alternatief.
ADSL2+
14 Mbit/s
VDSL2*
100 Mbit/s
Bonding*
X
Zt-AAW, Zt-Nijh Internet Snelheid 100 Mbit/s
iTV
2 HD
Tnx maar haal je dan ook echt 100 of is het een commerciële snelheid die genoemd is?
Overigens kan je die kastnaam uitleggen per letter (of is er een lijst?) Ergens anders las ik het ook, maar ook zonder uitleg.
Kan ik achterhalen wat mijn afstand is tot de kast en waar hij staat?
Overigens kan je die kastnaam uitleggen per letter (of is er een lijst?) Ergens anders las ik het ook, maar ook zonder uitleg.
Kan ik achterhalen wat mijn afstand is tot de kast en waar hij staat?
Die 100 Mbit/s is een reële snelheid op basis van de lengte van de koperlijn naar de straatkast toe, en de behaalde snelheden bij jouw in de buurt.
Wat betreft de kastnaam: Zt-AAW, de eerste twee letters is je plaatsnaam, de 'AAW' is een bepaald uniek kenmerk van de betreffende straatkast. Voorheen waren er wel publiekelijk toegankelijk lijsten met geupgrade straatkasten, maar deze zijn helaas tegenwoordig niet meer beschikbaar.
Via Breedbandwinkel.nl kan je de afstand zien vanaf je straatkast, ga met je muis op de snelheid van een willekeurige pakket staan en check wat er staat bij "Afstand tot uw straatkast". let niet op de "verwachte snelheid" daar kan je beter de Netco check voor gebruiken.
Wat betreft de kastnaam: Zt-AAW, de eerste twee letters is je plaatsnaam, de 'AAW' is een bepaald uniek kenmerk van de betreffende straatkast. Voorheen waren er wel publiekelijk toegankelijk lijsten met geupgrade straatkasten, maar deze zijn helaas tegenwoordig niet meer beschikbaar.
Via Breedbandwinkel.nl kan je de afstand zien vanaf je straatkast, ga met je muis op de snelheid van een willekeurige pakket staan en check wat er staat bij "Afstand tot uw straatkast". let niet op de "verwachte snelheid" daar kan je beter de Netco check voor gebruiken.
Cool dit zocht ik 302 meter ;-) tot de straatkast en 2800 tot de wijkcentraleProlution schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:31:

Op 302 meter moet je die 100Mbit wel kunnen halen lijkt mij?
Bij mij staat er alleen de afstand tot de wijkcentrale. Zal wel komen omdat ik in het centrum van de stad woon. Afstand is 1014m, max. is nu 30Mbit VDSL. Ik vraag mij af of dat ooit nog hoger gaat worden dan. Zal wel niet, omdat er geen wijkkast is die kan worden geupgrade naar glas.
Bij mij staat er alleen de afstand tot de wijkcentrale. Zal wel komen omdat ik in het centrum van de stad woon. Afstand is 1014m, max. is nu 30Mbit VDSL. Ik vraag mij af of dat ooit nog hoger gaat worden dan. Zal wel niet, omdat er geen wijkkast is die kan worden geupgrade naar glas.
[ Voor 70% gewijzigd door ThinkPad op 30-10-2015 10:55 ]
Welke waarde geeft jouw modem bij attainable Rate? Misschien kan je hoger.ThinkPadd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:44:
Op 302 meter moet je die 100Mbit wel kunnen halen lijkt mij?
Ik wordt 27 november pas aangesloten, heb nu nog Ziggo.plizz schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:06:
[...]
Welke waarde geeft jouw modem bij attainable Rate? Misschien kan je hoger.
Heb de pricewatch: AVM FRITZ!Box 7360 Edition International wel vast klaarliggen (Marktplaats gekocht) om het maximale uit de lijn te kunnen persen
Even afwachten dus.
Lijk me van wel, ik zit 267 meter van straatkast en haal met Vector Vdsl 71 Mbit down 21 Mbit up Terwijl abo 60/6 isThinkPadd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:10:
[...]
Ik wordt 27 november pas aangesloten, heb nu nog Ziggo.
Heb de pricewatch: AVM FRITZ!Box 7360 Edition International wel vast klaarliggen (Marktplaats gekocht) om het maximale uit de lijn te kunnen persenDie attainable ben ik idd. heel benieuwd naar, dat zegt meer dan een lijnafstand of theoretische snelheid via Netco.
Even afwachten dus.
Zou je eens via jouw KPN VVDSL verbinding een traceroute willen uitvoeren naar 208.67.222.222 (OpenDNS)? Ben wel benieuwd naar de routering van KPN.plizz schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:21:
[...]
Lijk me van wel, ik zit 267 meter van straatkast en haal met Vector Vdsl 71 Mbit down 21 Mbit up Terwijl abo 60/6 is. En attainable rate max 115 Mbit up en 52 Mbit up volgens mij modem.
Let op:
Voor sommige providers zijn er losse xDSL topics, problemen met die providers bij voorkeur bespreken in die topics:
- ~[KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- ~[KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- ~[Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20
- Tweak (DSL) ervaringen topic - Deel 26
- [Online.nl] Ervaringen & Discussie - Deel XXI
- ~[Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 2
- ~[Oxxio] Ervaringen & Discussie
- ~[XS4all xDSL] Ervaringen en discussies - Deel 2
- [Cheap connect] Ervaringen & Discussie
Check via Fourstack welke maximaal haalbare snelheid KPN aangeeft op jouw adres.
Voor sommige providers zijn er losse xDSL topics, problemen met die providers bij voorkeur bespreken in die topics:
- ~[KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- ~[KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- Tweak (DSL) ervaringen topic - Deel 26
- [Online.nl] Ervaringen & Discussie - Deel XXI
- ~[Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 2
- ~[Oxxio] Ervaringen & Discussie
- ~[XS4all xDSL] Ervaringen en discussies - Deel 2
- [Cheap connect] Ervaringen & Discussie
Check via Fourstack welke maximaal haalbare snelheid KPN aangeeft op jouw adres.