Ach KPN durft in mijn omgeving/postcode gebied gewoon 60/5 aan te bieden terwijl er op dit moment niemand meer dan 40 haalt zelfs niet op 200m van de wijk kast.. Zelfs de KPN monteur die geweest is zei 'Als je sneller internet wilt moet je maar verhuizen' mjah.... Nuttig..HvanderT schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:43:
[...]
Als jij de v9 het "allerbeste" noemt
Ik (mijn ouders thuis) heb exact hetzelfde gehad. De attainable van de lijn was ineens gehalveerd. Het heeft ongeveer een maand geduurd voordat we weer op 80Mbit attainable zat. Waar ik wel achterkwam is dat KPN dan blijft beweren dat er nooit meer dan 25Mbit op ons adres geleverd kon worden. Door ze vervolgens te melden dat de buren wel allemaal 50Mbit konden krijgen, werd ik simpelweg afgewimpeld...
Ook hier een lasdop, met doosje waar vervolgens het modem opzit. Maar ik had het "netjes aangesloten" volgens de monteur. Had gevraagd we ook een nieuw ISRA mochten krijgen, maar dat kon/mocht toen niet.
Uiteindelijk de V10 kunnen krijgen, en na een week herstelde de snelheid zich weer. Dus dat liep met een sisser af.
Helaas is er bij ons geen pairbonding mogelijk, waardoor er bij ons niet meer dan 50Mbit geleverd kan worden, ook al zegt het modem dat er makkelijk bijna 80Mbit over de lijn kan. Ik had KPN gevraagd waarom, de reden staat hier: http://forum.kpn.com/t5/I...130/highlight/true#M45341
Komt er op neer dat verbindingen die vanuit de wijkcentrale komen, zonder pairbonding niet harder kunnen dan 50/5Mbit. Ik snap de gedachte erachter, maar in theorie zou het wel kunnen.
Pairbonding zou wel mogelijk zijn maar word niet aangeboden.. En ondanks dat de monteur/helplijntje bevestigd dat het wel gewoon mogelijk is. Het nadeel is dat door de huidige ondergrondse problemen pairbonding maar maximaal 60mbit oplevert terwijl dit gewoon 110+ hoort te zijn.
Ik geef XS4ALL/KPN tot de 25ste om met een oplossing te komen als ze geen fatsoenlijke oplossing hebben/aanbieden stap ik na jaren (sinds 33k6 inbel) klant te zijn geweest bij XS4ALL op en blijft als enige alternatief Ziggo over... Die bieden wel 200/20 aan op mijn adres met een maximum afwijking van 20% wat dan alsnog 160mbit is... Heel wat beter dan de 32mbit die ik over heb van de 52mbit en ook met de week minder word...
(Even voor de duidelijkheid ik heb vanaf dag 1 VDSL2 gewoon 52mbit gehaald tot eind juli 2015, sindsdien zit iedereen in de omgeving met onderpresterende xDSL lijnen en KPN vind het wel best).
Helaas is er gewoon geen alternatief op mijn adres, Ziggo of KPN (Kabel of xDSL)...
VDSL2-Gvector/Bonding staat niet meer op de planning dus dat is ook geen optie meer ondanks dat dit al sinds eind 2013 op de planning stond en elke keer maar opgeschoven werd tot het verdween in april 2015.
Jammer dat het zo moet gaan, ik ben opzich altijd een tevreden klant geweest van XS4ALL maar waar in het begin van het xDSL tijdperk er elke paar maanden wel wat snelheid bij kwam/verdubbeld lijkt nu het tegenovergestelde te gebeuren en halveert de snelheid elke keer na een overstap van oudere naar nieuwe techniek.
ADSL 128/64 naar 256/128 naar 1024/256 naar ?2048/256?.
ADSL2+ van 20mbit (oude adres) naar 18mbit stabiel, is mee te leven.
ADSL2+ van 20mbit (nieuw adres) naar 8mbit over de loop van 2,5 jaar naar meedere modems/monteurs nog tot de VDSL2 introductie op 8mbit gewerkt...
ADSL2+ maar VDSL2 8mbit naar 52mbit en heeft sinds de introductie tot eind Juli 2015 gewoon perfect gewerkt.
VDSL2 van 52mbit naar 32mbit in de loop van 2 maanden.
Waarschijnlijk ga xDSL er uit nu en word het Kabel 200/20 als het mee zit.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"