Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-07 20:29

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

HvanderT schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:43:
[...]

Als jij de v9 het "allerbeste" noemt :P

Ik (mijn ouders thuis) heb exact hetzelfde gehad. De attainable van de lijn was ineens gehalveerd. Het heeft ongeveer een maand geduurd voordat we weer op 80Mbit attainable zat. Waar ik wel achterkwam is dat KPN dan blijft beweren dat er nooit meer dan 25Mbit op ons adres geleverd kon worden. Door ze vervolgens te melden dat de buren wel allemaal 50Mbit konden krijgen, werd ik simpelweg afgewimpeld...

Ook hier een lasdop, met doosje waar vervolgens het modem opzit. Maar ik had het "netjes aangesloten" volgens de monteur. Had gevraagd we ook een nieuw ISRA mochten krijgen, maar dat kon/mocht toen niet.

Uiteindelijk de V10 kunnen krijgen, en na een week herstelde de snelheid zich weer. Dus dat liep met een sisser af.

Helaas is er bij ons geen pairbonding mogelijk, waardoor er bij ons niet meer dan 50Mbit geleverd kan worden, ook al zegt het modem dat er makkelijk bijna 80Mbit over de lijn kan. Ik had KPN gevraagd waarom, de reden staat hier: http://forum.kpn.com/t5/I...130/highlight/true#M45341

Komt er op neer dat verbindingen die vanuit de wijkcentrale komen, zonder pairbonding niet harder kunnen dan 50/5Mbit. Ik snap de gedachte erachter, maar in theorie zou het wel kunnen.
Ach KPN durft in mijn omgeving/postcode gebied gewoon 60/5 aan te bieden terwijl er op dit moment niemand meer dan 40 haalt zelfs niet op 200m van de wijk kast.. Zelfs de KPN monteur die geweest is zei 'Als je sneller internet wilt moet je maar verhuizen' mjah.... Nuttig..

Pairbonding zou wel mogelijk zijn maar word niet aangeboden.. En ondanks dat de monteur/helplijntje bevestigd dat het wel gewoon mogelijk is. Het nadeel is dat door de huidige ondergrondse problemen pairbonding maar maximaal 60mbit oplevert terwijl dit gewoon 110+ hoort te zijn.

Ik geef XS4ALL/KPN tot de 25ste om met een oplossing te komen als ze geen fatsoenlijke oplossing hebben/aanbieden stap ik na jaren (sinds 33k6 inbel) klant te zijn geweest bij XS4ALL op en blijft als enige alternatief Ziggo over... Die bieden wel 200/20 aan op mijn adres met een maximum afwijking van 20% wat dan alsnog 160mbit is... Heel wat beter dan de 32mbit die ik over heb van de 52mbit en ook met de week minder word...

(Even voor de duidelijkheid ik heb vanaf dag 1 VDSL2 gewoon 52mbit gehaald tot eind juli 2015, sindsdien zit iedereen in de omgeving met onderpresterende xDSL lijnen en KPN vind het wel best).

Helaas is er gewoon geen alternatief op mijn adres, Ziggo of KPN (Kabel of xDSL)...
VDSL2-Gvector/Bonding staat niet meer op de planning dus dat is ook geen optie meer ondanks dat dit al sinds eind 2013 op de planning stond en elke keer maar opgeschoven werd tot het verdween in april 2015.

Jammer dat het zo moet gaan, ik ben opzich altijd een tevreden klant geweest van XS4ALL maar waar in het begin van het xDSL tijdperk er elke paar maanden wel wat snelheid bij kwam/verdubbeld lijkt nu het tegenovergestelde te gebeuren en halveert de snelheid elke keer na een overstap van oudere naar nieuwe techniek.
ADSL 128/64 naar 256/128 naar 1024/256 naar ?2048/256?.
ADSL2+ van 20mbit (oude adres) naar 18mbit stabiel, is mee te leven.
ADSL2+ van 20mbit (nieuw adres) naar 8mbit over de loop van 2,5 jaar naar meedere modems/monteurs nog tot de VDSL2 introductie op 8mbit gewerkt...
ADSL2+ maar VDSL2 8mbit naar 52mbit en heeft sinds de introductie tot eind Juli 2015 gewoon perfect gewerkt.
VDSL2 van 52mbit naar 32mbit in de loop van 2 maanden.

Waarschijnlijk ga xDSL er uit nu en word het Kabel 200/20 als het mee zit.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 12:57
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om een xDSL abonnement aan te gaan ondanks dat er alleen Reggefiber glasvezel de (nieuwbouw) woning in komt (naast Caiway coax)? Ik wil graag de keuze behouden om naast kabel en glasvezel ook een (goedkoper) xDSL abonnement (20/2, 30/3 enz.) aan te kunnen gaan via partijen als Vodafone, Telfort, Tele2 e.d.

Ik heb net ook met iemand gesproken van Volker Wessel nadat ik enkele weken geleden een ticket heb aangemaakt op mijnaansluiting.nl naar aanleiding van een gesprek met XS4all en KPN omtrent het verkrijgen van een koper aansluiting naast Reggefiber glas. Ik vond wel dit kostenplaatje om het alsnog te realiseren. In mijn geval ligt er al wel koper in de straat echter niet voor de deur (vermoedelijk) dus ik hoop dat als ik voor een vast bel pakket van KPN zou kiezen dat ik dan zonder meerprijs NLS1,2 krijg en dus een koper kabel mijn meterkast in loopt. De woningen worden overigens ergens halverwege 2016 (mei/juni) opgeleverd dus ik mag hopen dat de glasvezel datum die op fourstacks wordt genoemd nog wijzigt, anders kan ik alleen coax kabel (Caiway) afnemen.

Mijn toekomstige postcode en huisnummer levert dit op:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/c71rDVx.png

Dit is zo'n 500 meter verder in de straat de uitkomst van dezelfde postcode:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KPhle6m.png

Bij Tele2 rolt dit eruit op mijn adres:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mbtfeCV.png

[ Voor 46% gewijzigd door funrider op 22-09-2015 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• field33P
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:18
Internet ging afgelopen donderdag plat. XS4ALL gebeld, getroubleshoot, zouden een monteur langs sturen. IS/RA punt vervangen (de oude bestond uit een paar losse oude draadjes zowat even oud als het huis), lijn nog steeds plat, modem vervangen. Nieuw modem binnen, opeens een veel hogere snelheid die binnen komt :9

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YBSSYrP.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4684955293.png

Ter vergelijking: eerst was het ~25/1,5 met een stuk hogere ping.

[ Voor 6% gewijzigd door field33P op 22-09-2015 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-07 15:34
funrider schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 15:54:
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om een xDSL abonnement aan te gaan ondanks dat er alleen Reggefiber glasvezel de (nieuwbouw) woning in komt (naast Caiway coax)? Ik wil graag de keuze behouden om naast kabel en glasvezel ook een (goedkoper) xDSL abonnement (20/2, 30/3 enz.) aan te kunnen gaan via partijen als Vodafone, Telfort, Tele2 e.d.

Ik heb net ook met iemand gesproken van Volker Wessel nadat ik enkele weken geleden een ticket heb aangemaakt op mijnaansluiting.nl naar aanleiding van een gesprek met XS4all en KPN omtrent het verkrijgen van een koper aansluiting naast Reggefiber glas. Ik vond wel dit kostenplaatje om het alsnog te realiseren. In mijn geval ligt er al wel koper in de straat echter niet voor de deur (vermoedelijk) dus ik hoop dat als ik voor een vast bel pakket van KPN zou kiezen dat ik dan zonder meerprijs NLS1,2 krijg en dus een koper kabel mijn meterkast in loopt. De woningen worden overigens ergens halverwege 2016 (mei/juni) opgeleverd dus ik mag hopen dat de glasvezel datum die op fourstacks wordt genoemd nog wijzigt, anders kan ik alleen coax kabel (Caiway) afnemen.

Mijn toekomstige postcode en huisnummer levert dit op:

[afbeelding]

Dit is zo'n 500 meter verder in de straat de uitkomst van dezelfde postcode:

[afbeelding]

Bij Tele2 rolt dit eruit op mijn adres:

[afbeelding]
Je kan ook Vodafone via glasvezel afnemen toch?

Kan je ook geen abonnement alvast bestellen bij KPN bijvoorbeeld? Dan zal je waarschijnlijk eerst DSL krijgen en daarna glasvezel

• funrider
RobinF schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 21:15:
[...]
Je kan ook Vodafone via glasvezel afnemen toch?

Kan je ook geen abonnement alvast bestellen bij KPN bijvoorbeeld? Dan zal je waarschijnlijk eerst DSL krijgen en daarna glasvezel
Ja als glasvezel er t.z.t. komt te liggen kan ik ook voor Vodafone kiezen over het Reggefiber netwerk.
Echter zijn de prijzen van een glasvezel abonnement van welke provider dan ook is vrijwel altijd duurder dan een xDSL abonnement. Zodoende wil ik ook de mogelijkheid behouden om xDSL abonnementen af te kunnen nemen.

Maar als ik nu een KPN of een andere DSL abonnement zou bestellen als glasvezel er nog niet ligt zouden ze dan werkelijk de koper leiding alsnog gaan trekken speciaal voor mij en niet deze extra kosten in rekening brengen? Ik denk dat het aanvragen van een 'ouderwetse' vast telefoon abonnement bij KPN nog de voordeligste optie is als ze hiermee akkoord gaan. Ik wil voorkomen dat ik ineens 700 euro+ moet gaan betalen en de straat en stoep open moet t.z.t. Het zou juist goed zijn als dit eerder gedaan zou worden zodat dit niet nodig is.

Kan iemand mij vertellen op je ook een xDSL abonnement kunt afnemen over een glasvezel lijn (als deze er t.z.t. ligt)?

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:19
Dat laatste kan in het geval van KPN en ik meen ook XS4All. Die abbo's zijn gelijkgetrokken voor Glas en Koper.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
funrider schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:46:
[...]

Ja als glasvezel er t.z.t. komt te liggen kan ik ook voor Vodafone kiezen over het Reggefiber netwerk.
Echter zijn de prijzen van een glasvezel abonnement van welke provider dan ook is vrijwel altijd duurder dan een xDSL abonnement. Zodoende wil ik ook de mogelijkheid behouden om xDSL abonnementen af te kunnen nemen.

Maar als ik nu een KPN of een andere DSL abonnement zou bestellen als glasvezel er nog niet ligt zouden ze dan werkelijk de koper leiding alsnog gaan trekken speciaal voor mij en niet deze extra kosten in rekening brengen? Ik denk dat het aanvragen van een 'ouderwetse' vast telefoon abonnement bij KPN nog de voordeligste optie is als ze hiermee akkoord gaan. Ik wil voorkomen dat ik ineens 700 euro+ moet gaan betalen en de straat en stoep open moet t.z.t. Het zou juist goed zijn als dit eerder gedaan zou worden zodat dit niet nodig is.

Kan iemand mij vertellen op je ook een xDSL abonnement kunt afnemen over een glasvezel lijn (als deze er t.z.t. ligt)?
Ik denk dat het je niet gaat lukken. KPN heeft in mijn ervaring het beleid om in glasvezelgebieden niet meer te gaan lassen voor koper verbindingen, ook niet bij nieuwbouw situaties is mijn ervaring. Zelfs niet als klanten zelf de kosten willen dragen, maar dit laatste kan misschien in de toekomst nog veranderen. Maar je kunt het altijd aanvragen bij KPN, als het niet doorgaat of het gaat geld kosten dan hoor je het wel.
En koperpakketten/verbindingen over glas is ook niet mogelijk helaas. :)
RadioAir schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:54:
Dat laatste kan in het geval van KPN en ik meen ook XS4All. Die abbo's zijn gelijkgetrokken voor Glas en Koper.
Klopt, maar die zijn niet goedkoper zoals de xDSL pakketten van Telfort, Tele2 etc. Daar ging het hem geloof ik om.

[ Voor 9% gewijzigd door Satch op 23-09-2015 11:08 ]

• RadioAir
True, maar het is dus in dat opzicht wel mogelijk om glas af te nemen tegen dezelfde prijs als xDSL bij sommige providers :)

Maar Satch, als er koper gelegd moet worden is dat toch altijd NLS3 (Graafwerkzaamheden)? Ik dacht dat NLS2 alleen inlassen van al bestaande koperparen was en NLS1 alleen inprikken?

• funrider
Satch schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:03: Ik denk dat het je niet gaat lukken. KPN heeft in mijn ervaring het beleid om in glasvezelgebieden niet meer te gaan lassen voor koper verbindingen, ook niet bij nieuwbouw situaties is mijn ervaring. Zelfs niet als klanten zelf de kosten willen dragen, maar dit laatste kan misschien in de toekomst nog veranderen. Maar je kunt het altijd aanvragen bij KPN, als het niet doorgaat of het gaat geld kosten dan hoor je het wel.

En koperpakketten/verbindingen over glas is ook niet mogelijk helaas. :)
Dank voor jullie reacties. Spijtig, maar enigszins begrijpelijk. Het zou misschien in de start topic post wel handig zijn om de link danwel informatie en bron op te nemen.

Als ik RadioAir zijn reactie zo lees moet het wel mogelijk zijn om 'goedkopere' koperpakket/snelheid af te nemen via een glas verbinding als ik het goed begrijp alleen doen niet alle aanbieders (KPN, XS4all schijnbaar wel) dat zoals ik lees.
Satch schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:03:
Klopt, maar die zijn niet goedkoper zoals de xDSL pakketten van Telfort, Tele2 etc. Daar ging het hem geloof ik om.
RadioAir schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:09:
True, maar het is dus in dat opzicht wel mogelijk om glas af te nemen tegen dezelfde prijs als xDSL bij sommige providers :)
Klopt ik zou graag een voordelig internet of internet + tv pakket willen afsluiten voor +/- 35/40 euro p/mnd (vaste prijs, zonder kortings fratsen).

Ik zal eens gaan informeren bij partijen als Vodafone en Telfort wat er kan wat dat betreft.
Offtopic: Een glasvezel internet/bel/tv pakket als deze (20/20 a 39,50 p/mnd) of enkele internet (20/20 a 23,50 p/mnd van Vodafone sprak me ook wel aan, maar helaas is dit (nog) niet mogelijk op mijn toekomstige adres. Voor een beetje glas pakket met tv en internet ben je al snel 45+, maar veelal 50 euro kwijt

[ Voor 6% gewijzigd door funrider op 23-09-2015 13:01 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
funrider schreef op woensdag 23 september 2015 @ 12:44:
[...]

Dank voor jullie reacties. Spijtig, maar enigszins begrijpelijk. Het zou misschien in de start topic post wel handig zijn om de link danwel informatie en bron op te nemen.

Als ik RadioAir zijn reactie zo lees moet het wel mogelijk zijn om 'goedkopere' koperpakket/snelheid af te nemen via een glas verbinding als ik het goed begrijp alleen doen niet alle aanbieders (KPN, XS4all schijnbaar wel) dat zoals ik lees.

[...]

[...]

Klopt ik zou graag een voordelig internet of internet + tv pakket willen afsluiten voor +/- 35/40 euro p/mnd (vaste prijs, zonder kortings fratsen).

Ik zal eens gaan informeren bij partijen als Vodafone en Telfort wat er kan wat dat betreft.
Offtopic: Een glasvezel internet/bel/tv pakket als deze (20/20 a 39,50 p/mnd) of enkele internet (20/20 a 23,50 p/mnd van Vodafone sprak me ook wel aan, maar helaas is dit (nog) niet mogelijk op mijn toekomstige adres. Voor een beetje glas pakket met tv en internet ben je al snel 45+, maar veelal 50 euro kwijt
Ik dacht dat je de echte goedkoopste xdsl pakketten bedoelde van 15-20 euro per maand. Maar ik zie nu dat Telfort bijvoorbeeld ook alleen internet op glas (30-3) heeft voor 23 euro per maand. KPN heeft 20-2 voor 32,50 euro. Met tv erbij is het ook wel te krijgen. Dus ook binnen jouw budget kan je een glasvezel verbinding krijgen.

• funrider
Satch schreef op woensdag 23 september 2015 @ 14:45:
[...]

Ik dacht dat je de echte goedkoopste xdsl pakketten bedoelde van 15-20 euro per maand. Maar ik zie nu dat Telfort bijvoorbeeld ook alleen internet op glas (30-3) heeft voor 23 euro per maand. KPN heeft 20-2 voor 32,50 euro. Met tv erbij is het ook wel te krijgen. Dus ook binnen jouw budget kan je een glasvezel verbinding krijgen.
Ik heb even via de webcare/chat van Telfort nagevraagd over 30/3 glas maar die gaven aan dat ze dit niet aanbieden. Ik vond wel dit en dit, echter geven ze nergens duidelijk aan dat het om glas gaat (behalve de site naam zelf). Ik zal eens navragen bij de glasvezel-vergelijken site. In het geval van Vodafone staan er soms ook abonnementen niet op hun eigen site, maar wel op dergelijke verkoop sites (heb ik eerder ook eens gehad met UPC).

De KPN prijs voor 20-2 is belachelijk hoog. Dan kan ik beter nog tv+ internet 20/2 afnemen via Caiway over coax voor 48 euro (ook overpriced anno 2015).

[ Voor 12% gewijzigd door funrider op 24-09-2015 10:56 ]

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-07 20:06
loekf2 schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:25:
[...]

Klopt, XS4ALL betrekt z'n capacteit uit wholesale. Ik stond vandaag in de planning voor een VVDSL upgrade. Van 15.3 Mbps ADSL2+ naar 100 Mbps VVDSL.

Update: ik zie idd 22 Mbps up, 70 Mbps down via speedtest.xs4all.nl. Als ik utorrent aan het werk zet zit ik tegen de 9 MB/s aan.
Update... als ik m'n laptop aan het modem hang zit ik dus op 92 Mbps down, 22 Mbps up. Het blijkt dat ik met Power Line van Devolo afhankelijk van het stopcontact uiteindelijk zo'n 70 - 85 Mbps overhoudt. Geloof de verhalen van Power Line (Power LAN) dus nooit. Leuk 500 of zelfs 1200 Mbps op de doos, maar dit is de max. ideale snelheid zonder crosstalk, noise etc.

Vanavond grote netwerk omplug actie. Ik verdenk m'n CAT5E kabels van 20 jaar oud en maar eens een ander stopcontact pakken zodat ik 85 Mbps overhoudt.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Beetje verwarrend over welke snelheid ik nu kan verwachten op mijn locatie.

Vorige week is in mijn wijk de upgrade naar VVDSL afgerond (paar maanden geleden zag ik ze hier ook met die blauwe buizen sjouwen in mijn straat). Fourstack zegt nu dat dit mogelijk is op mijn adres:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hde0SWBhRcvZYVBMzgsDL1lO/full.png

Echter, volgens breedbandwinkel.nl is mijn afstand tot de wijkcentrale bijna 1800 meter en de afstand tot de straatkast is maar 200 meter:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/paLxAt4ZBgB6LLRKntOICjMg/full.png

Naar welk kastje moet ik nu kijken? de centrale of straatkast? Is bij VVDSL de verbinding vanaf de straatkast naar de wijkcentrale nu geheel fiber?

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-07 20:29

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Straat kast, die is glas naar de wijkcentrale. Hoe de koper lijn loopt vanaf jou adres naar de straatkast kan lastig achter te komen zijn.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Micco90
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-02 21:47
kazuka schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:24:

Vorige week is in mijn wijk de upgrade naar VVDSL afgerond (paar maanden geleden zag ik ze hier ook met die blauwe buizen sjouwen in mijn straat). Fourstack zegt nu dat dit mogelijk is op mijn adres:

[afbeelding]

Echter, volgens breedbandwinkel.nl is mijn afstand tot de wijkcentrale bijna 1800 meter en de afstand tot de straatkast is maar 200 meter:

[afbeelding]

Naar welk kastje moet ik nu kijken? de centrale of straatkast? Is bij VVDSL de verbinding vanaf de straatkast naar de wijkcentrale nu geheel fiber?
Je moet inderdaad kijken naar de lengte van straatkast naar jouw huis -- dat stuk van straatkast naar CO is dus nu van glas. Ik heb laatst eens gekeken hoe dat ze dat berekenen die lengte, maar wat ze doen is de lengte pakken die KPN berekend heeft van CO naar Straatkast en als je die lengte dan van de totale lijnlengte (jouw huis naar de CO) haalt komt je op die waarde. Echter, hoe accuraat die lengte is, ik heb geen idee.

• RobinF
kazuka schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:24:

[afbeelding]

[afbeelding]

Zelf zou ik fourstack geloven.

Heeft breedband winkel misschien VVDSL nog niet in hun systeem opgenomen?

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Nog over terugkomend op mijn lijnlengte. In mijn situatie gebruikt fourstack een lengte tot de straatkast die niet overeenkomt met de werkelijke situatie.

Voordat ik over werd gezet naar VVDSL werd er gesproken over een lijnlengte van 1300/1500m, na de overzetting blijkt dit 972m te zijn.

Nu is er al contact gelegd met netwerkbeheer om dit aan te passen, alleen gaat dit weer met de gebruikelijke 'KPN snelheid' wat betreft administratie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-07 20:13
Kwam net bij een klant een vreemd issue tegen: Experiabox v7 trainde wel in op 110Mb, maar liet maar 13Mb doorkomen (zowel WiFi als bedraad). Dat is toevalligerwijs precies de snelheid die gehaald werd voor VVDSL werd uitgerold (een jaar geleden). De echte VVDSL-snelheid is nooit gehaald, de klant wist van niets. Resetten en rebooten hielp niet. Eerste oplossing van KPN was een v10 plaatsen, die haal ik volgende week wel even op.

Kan het zijn dat de lijn in de wijkkast wel aangesloten zit op een vectoring-unit maar daarachter is doorgelast op de ouderwetse koperkabel die naar de centrale 2 kilometer verderop loopt? Ben benieuwd of het met de v10 wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:51
Kan aan de V7 liggen, ik heb wel eens gehad dat er niet meer dan 2mbit uit kwam. De lijn naar de centrale toe ligt het niet aan.

Andere kans (die mij klein lijkt) is overbelasting in de centrale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:33

Speedmaster

Make my day...

Kan de v7 wel overweg met VVDSL. Gezien de snelheid zou ik denken dat deze namelijk terug valt naar een soort noodloop stand omdat de firmware niet overweg kan met het signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Speedmaster schreef op zondag 27 september 2015 @ 10:27:
Kan de v7 wel overweg met VVDSL. Gezien de snelheid zou ik denken dat deze namelijk terug valt naar een soort noodloop stand omdat de firmware niet overweg kan met het signaal.
Alle Experiaboxen vanaf de H220N kunnen Vectoring aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-07 19:44
Klinkt eerder als een of andere setting in de router die niet via de webinterface te resetten is.
Misschien de modem even helemaal resetten?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Ik had 'm helemaal kunnen resetten maar een v10 krijgen is dan toch interessanter/makkelijker, zeker gezien ik daar was om het WiFi-netwerk te verbeteren. Een gratis 5GHz-router sla ik niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:07
So mega bereik heeft die 5 GHz nou ook weer niet. In mijn huis Max 7 meter dus heb die 5 GHz weer uitgezet en geniet van mijn stabiele 2.4 GHz unifi ap's.

Het kan overigens ook zijn dat je wel 110 attainabel haalt maar dat je profiel snelheid nog op 13 staat. Dat moeten ze dan bij KPN fixen moet je even ticket aan laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Bij ons thuis doet die 5Ghz anders prima zijn werk. Tuurlijk is de dekking van 2,4 beter, maar ook de 5Ghz werkt door muren heen nog prima. Zal ook wel met de constructie van het huis te maken hebben, die van ons is namelijk van de jaren 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-06 19:31
Gaat lekker snel in haarlem schalkwijk(klanten die nog op centrale zitten), zo waren ze nog bezig met de lege buizen en nu zijn ze al glasvezels aan het trekken(of hoe je dat ook noemt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-07 09:36
Hoe zit het ook alweer met de combinatie xDSL en POTS?
Moet je nog steeds eerst POTS aanvragen, paar weken wachten en dan pas xDSL aanvragen? Of kun je tegenwoordig xDSL vlak na POTS bestellen? Of zelfs xDSL eerder en daarna pas POTS?

Voor diegenen die zich afvragen "waarom in hemelsnaam POTS", het is nog steeds de meest betrouwbare vorm van telefonie dus ook werkende telefoon als je internet niet werkt. ;)

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Geeft je alleen maar het nadeel dat je (voor zover ik weet) dan geen VDSL buitenring kan bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micco90
RadioAir schreef op maandag 28 september 2015 @ 12:35:
Geeft je alleen maar het nadeel dat je (voor zover ik weet) dan geen VDSL buitenring kan bestellen :)
Bij mijn weten kan dat juist wel. Het enige verschil zit in het feit dat de koperkabel vanuit de CO dan POTS levert, en dat de Buitenring dan VVDSL levert.

In de straatkast wordt dan dus het signaal van POTS gecombineerd met het VVDSL signaal uit de BR. Het is volgens mij dan ook zo, dat wil je dit aanvragen er dan wel een kabeltje in de straatkast getrokken moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Is POTS überhaupt nog wel bestelbaar.....?

Edit: eerst kijken dan roepen

[ Voor 32% gewijzigd door Speedmaster op 28-09-2015 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Micco90 schreef op maandag 28 september 2015 @ 13:07:
[...]

Bij mijn weten kan dat juist wel. Het enige verschil zit in het feit dat de koperkabel vanuit de CO dan POTS levert, en dat de Buitenring dan VVDSL levert.

In de straatkast wordt dan dus het signaal van POTS gecombineerd met het VVDSL signaal uit de BR. Het is volgens mij dan ook zo, dat wil je dit aanvragen er dan wel een kabeltje in de straatkast getrokken moet worden.
Grappig, wist ik niet. Lijkt me wel dat er dan flink wat VVDSL signaal weglekt de kabel op richting CO, of zou daar een filter opgezet worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-07 09:36
POTS is wél te combineren met VectoredVDSL2 vanuit de buitenring. Met ISDN is dit niet mogelijk, schijnt o.a. te komen door interferentie en het frequentiespectrum dat overlapt. En ja, de oude telefonieabonnementen van KPN zijn nog steeds leverbaar, ook al zijn ze wat verborgen op de website en wordt het niet meer actief aangeprezen.

Nu heb ik alleen nog geen antwoord op mijn vraag, iemand? ;)

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:59
Zo wij zijn de ADSL lijn van KPN in onze stad zat. Op naar glas, eindelijk ontdekken wat internet nu precies inhoudt ;).

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

timmie1 schreef op maandag 28 september 2015 @ 12:33:
Hoe zit het ook alweer met de combinatie xDSL en POTS?
Moet je nog steeds eerst POTS aanvragen, paar weken wachten en dan pas xDSL aanvragen? Of kun je tegenwoordig xDSL vlak na POTS bestellen? Of zelfs xDSL eerder en daarna pas POTS?

Voor diegenen die zich afvragen "waarom in hemelsnaam POTS", het is nog steeds de meest betrouwbare vorm van telefonie dus ook werkende telefoon als je internet niet werkt. ;)
Zou het zekere voor het onzekere nemen en even bellen om het na te vragen, is er geen duidelijk antwoord, dan eerst POTS en dan xDSL.
Wietsee. schreef op maandag 28 september 2015 @ 22:06:
Zo wij zijn de ADSL lijn van KPN in onze stad zat. Op naar glas, eindelijk ontdekken wat internet nu precies inhoudt ;).
En wat moet dat toevoegen aan de xDSL discussie.....?

[ Voor 53% gewijzigd door Speedmaster op 29-09-2015 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:59
Speedmaster schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 00:04:
En wat moet dat toevoegen aan de xDSL discussie.....?
Dat iig ADSL EOL is ;).

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Zeker niet, kijk maar naar het buitengebied van Nederland. Weinig VDSL te vinden daar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-06 19:31
Dacht ze gaan nieuwe glasvezel trekken tot buiten de wijk, maar word gewoon op de oude etth/glasvezel van lijbrandt-telecom gelast, vandaar dat het ook vlot gaat hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micco90
RadioAir schreef op maandag 28 september 2015 @ 14:39:
[...]

Grappig, wist ik niet. Lijkt me wel dat er dan flink wat VVDSL signaal weglekt de kabel op richting CO, of zou daar een filter opgezet worden :)
Het zou in principe niet anders moeten werken dat wat nu gebeurd in de centrale. Daar wordt het POTS signaal ook toegevoegd aan het xDSL signaal. Het enige verschil hier is dus dat POTS uit de CO komt, en (V)VDSL uit de BR, in plaats dat beiden uit de CO komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micco90
ADSL en ADSL2 worden wél uitgefaseerd, waardoor ADSL2+ overblijft. Die laatste zal zeker niet worden uitgefaseerd, omdat niet VVDSL compatibele modems automatisch op ADSL2+ worden overgezet om het vectoring proces niet in de weg te zitten, en wat al eerder genoemd is, op lange lijnen waarop VDSL2 niet kan worden uitgerold.
timmie1 schreef op maandag 28 september 2015 @ 16:00:
POTS is wél te combineren met VectoredVDSL2 vanuit de buitenring. Met ISDN is dit niet mogelijk, schijnt o.a. te komen door interferentie en het frequentiespectrum dat overlapt. En ja, de oude telefonieabonnementen van KPN zijn nog steeds leverbaar, ook al zijn ze wat verborgen op de website en wordt het niet meer actief aangeprezen.

Nu heb ik alleen nog geen antwoord op mijn vraag, iemand? ;)
Ik heb helaas geen antwoord op je vraag, maar ik wil wel aanvullen dat het sowieso niet mogelijk is om bij VDSL2 ISDN aan te vragen; heeft onder andere te maken met (zoals je al zelf zei) de overlap van frequentie (net zoals dan bij ADSL en ISDN zo is, waardoor je over het algemeen een wat lagere bandbreedte haalt). Aangezien KPN ISDN liever ziet gaan, is er dan ook besloten om de specifieke ISDN variant van VDSL2 niet te implementeren.

[ Voor 50% gewijzigd door Micco90 op 29-09-2015 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Zojuist KPN Basis 100/10 besteld, met de kortingen komt dat uit op 36 EUR per maand en dat vind ik erg netjes. Dus Ziggo (50/5 voor 43,50 per maand, nog een oud UPC abonnement) gaat de deur uit.

Ze hebben hier vorige week VVDSL opgeleverd en het straatkastje zit 200 meter van mijn adres, zou dus de volledige 100mbit mogen halen. Benieuwd of KPN de upload ook echt capped op 10 mbit of dat ik ook 20+ mbit mag gebruiken :) Begreep dat Vodafone dit wel toestaat.

Heb ook begrepen dat ik een Experiabox v10 krijg, met AC Wifi. Enige waar ik nog wel wat afwachtend over ben is de latency bij VVDSL t.o.v. kabel. We gaan het meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Gewoon 22Mb upload bij KPN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Dat is nice! Heb jij ook het 100/10 abonnement? En hoe zien jouw ping resultaten eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
De upload wordt bij VVDSL (nog) niet gecapt. Je krijgt dus de volle 20Mb/s. De download is wel op 100Mb/s gecapt.

De latency is erg laag naar mijn weten, pingen naar bijvoorbeeld google.nl levert afhankelijk van je locatie tussen de 10-15ms op. Voor zover ik weet is dat vergelijkbaar met kabel.

Edit: heb het even nagevraagd, ping is 11ms vanuit Gouda. Ik heb zelf 1Gbps glas en dat is 6ms, dus VVDSL komt al heel erg in de buurt.

[ Voor 18% gewijzigd door DiedB op 29-09-2015 17:46 ]

• RobinF
DiedB schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 17:21:
De upload wordt bij VVDSL (nog) niet gecapt. Je krijgt dus de volle 20Mb/s. De download is wel op 100Mb/s gecapt.

De latency is erg laag naar mijn weten, pingen naar bijvoorbeeld google.nl levert afhankelijk van je locatie tussen de 10-15ms op. Voor zover ik weet is dat vergelijkbaar met kabel.

Edit: heb het even nagevraagd, ping is 11ms vanuit Gouda. Ik heb zelf 1Gbps glas en dat is 6ms, dus VVDSL komt al heel erg in de buurt.
Ik verwacht dat je download snelheid iets meer dan 100 is. Dat is namelijk het hoogste profiel.

• DiedB
RobinF schreef op woensdag 30 september 2015 @ 00:32:
[...]

Ik verwacht dat je download snelheid iets meer dan 100 is. Dat is namelijk het hoogste profiel.
Lijkt er dus niet op, ook al traint het modem in op 120, je haalt gewoon 100. Zoals ik zeg, download wordt wel gecapt. Speedtest komt uit op 101 o.i.d.

• RadioAir
Klopt, profiel op de Access Gateway is gelimiteerd op 100 échte Mbits down (dus kleine correctie voor de TCP/VVDSL overhead). Upload is netjes 22Mbit, dus die komt uit op rond de 19-20Mbit bij een speedtest. De overige 10Mbit in het profiel worden o.a. gebruikt voor iTV en VoIP, zodat deze niet direct van je snelheid af gaan als je aan het downloaden bent (tenzij je meerdere TV's tegelijkertijd gebruikt).

[ Voor 32% gewijzigd door RadioAir op 30-09-2015 11:30 ]

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:01
Even een kort vraagje.
Paar maanden geleden is hier in de wijk een nieuwe wijkkast neergezet (model: Compact) Blauwe hulzen liggen er ook al.
Tevens zijn ze in heel Zeist alle kasten aan het vernieuwen, overal ploppen ze op.
Op fourstack heeft een tijd lang augustus als datum gestaan maar staat nu al sinds 2 augustes op Q4.
Heeft iemand hier enig idee of we het dit jaar nog kunnen/mogen verwachten?

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

itsmemax schreef op woensdag 30 september 2015 @ 13:58:
Even een kort vraagje.
Paar maanden geleden is hier in de wijk een nieuwe wijkkast neergezet (model: Compact) Blauwe hulzen liggen er ook al.
Tevens zijn ze in heel Zeist alle kasten aan het vernieuwen, overal ploppen ze op.
Op fourstack heeft een tijd lang augustus als datum gestaan maar staat nu al sinds 2 augustes op Q4.
Q4 start morgen, dus het is nog mogelijk lijkt mij

[ Voor 4% gewijzigd door Speedmaster op 30-09-2015 14:22 ]

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
itsmemax schreef op woensdag 30 september 2015 @ 13:58:
Mijn ervaring is dat je postcodes en huisnummers moet uitproberen uit je straat/wijk.
Adressen met een echte ingangsdatum zijn KPN based klanten en adressen met een kwartaal/maand aanduiding zijn bij een andere provider of hebben geen internet.

Bij ons is de straatkast blijkbaar al actief geworden.
Bij de adressen met een echte datum is de planning nu leeg. En is de actuele beschikbaarheid
aangepast naar de nieuwe VVDSL2 snelheden. Zij kunnen nu ook kiezen uit de snelle VDSL snelheden bij alle xDSL providers.

Bij ons is dat nog niet zo. Hier staat nog een kwartaal in de planning en kan ik geen nieuwe snelheden uitkiezen. En wij zijn dan ook geen KPN klant.

Overigens zijn die datums niet uit steen gehouwen.
Eerst was dat eind september, toen 5 oktober en nu zijn ze al om.

[ Voor 6% gewijzigd door cornfed99111 op 30-09-2015 18:29 ]

• RobinF
cornfed99111 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 18:10:
[...]

Mijn ervaring is dat je postcodes en huisnummers moet uitproberen uit je straat/wijk.
Adressen met een echte ingangsdatum zijn KPN based klanten en adressen met een kwartaal/maand aanduiding zijn bij een andere provider of hebben geen internet.

Bij ons is de straatkast blijkbaar al actief geworden.
Bij de adressen met een echte datum is de planning nu leeg. En is de actuele beschikbaarheid
aangepast naar de nieuwe VVDSL2 snelheden. Zij kunnen nu ook kiezen uit de snelle VDSL snelheden bij alle xDSL providers.

Bij ons is dat nog niet zo. Hier staat nog een kwartaal in de planning en kan ik geen nieuwe snelheden uitkiezen. En wij zijn dan ook geen KPN klant.

Overigens zijn die datums niet uit steen gehouwen.
Eerst was dat eind september, toen 5 oktober en nu zijn ze al om.
Zelf heb ik andere ervaringen hier mee. Als 1 straatkast wordt geupgrade krijgt iedereen (bijvoorbeeld) Q4 er te staan, mits zij op die straatkast zijn aangesloten, daarna wordt dit bijvoorbeeld 20 November, bij alle mensen en niet alleen bij KPN klanten of xDSL klanten

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
RobinF schreef op woensdag 30 september 2015 @ 20:00:
[...]

Zelf heb ik andere ervaringen hier mee. Als 1 straatkast wordt geupgrade krijgt iedereen (bijvoorbeeld) Q4 er te staan, mits zij op die straatkast zijn aangesloten, daarna wordt dit bijvoorbeeld 20 November, bij alle mensen en niet alleen bij KPN klanten of xDSL klanten
Bij ons loopt dat toch een beetje anders.
Maar de fourstack database wordt steeds geüpdatet.
De Q4 planning is nu ook een datum geworden: 2-11.
Terwijl de huidige beschikbaarheid een error 701 oplevert op alle adressen.
Men is dus bezig..

== Als jullie nu denken dat ik die adressen dagelijks controleer, dan is dat correct. == :+

[ Voor 9% gewijzigd door cornfed99111 op 01-10-2015 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
cornfed99111 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 22:59:

== Als jullie nu denken dat ik die adressen dagelijks controleer, dan is dat correct. == :+
Dat doe ik dus ook :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Hier nog iemand! Elke dag het vaste lijstje adressen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:23
De site is nu een beetje stuk volgens mij:
WBA Portal / FPI returned errorcode 701: nog geen omschrijving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
ThinkPadd schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 08:40:

[...]
Bij mij werkt alles gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
ThinkPadd schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 08:40:

[...]
https://thd-fpi-info.fourstack.nl/ werkt wel

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ sinds gisteren niet meer Werkt weer inmiddels

[ Voor 4% gewijzigd door HammerNL op 01-10-2015 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik controleer ongeveer 1x in de week de fourstack sites. Ik zit vooral te wachten op de binnenring updates. Maar ik ben bang dat dat nog wel een tijdje gaat duren.

Wat ik wel gezien heb bij een omgebouwde straatkast, is dat ze aan het graven zijn geweest. Vanaf de kast tot aan de stoep zijn ze aan het graven geweest, en niet verder... Zou er dan al glas in die stoep liggen?

Afbeeldingslocatie: http://64kbps.nl/img/kpnlangelaan.png

(die zandbak is er inmiddels niet meer, evenals die oude kast :+

De rode lijn geeft ongeveer aan waar er gegraven is, de kruis in de stoep is waar ze gestopt zijn..

Overigens is er op mijn oude adres ineens 60Mb verkrijgbaar, waar dit eerst altijd op 50Mb stond. Maar het profiel in mijn modem is nog steeds 55000/5500, wat dus ongeveer 50Mb down levert tijdens een speedtest. Volgens KPN was het niet mogelijk om sneller dan 50Mb te kunnen leveren op ons adres, omdat we direct aan de CO hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:53
Dat soort graafwerkzaamheden zijn wel herkenbaar met wat ik zelf gezien heb bij verschillende werkzaamheden die samenhangen met het upgraden van een straatkast. Vaak heeft KPN al glas liggen in de grond en dan hoeft er inderdaad niet veel gegraven te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
Iemand trouwens bekend met de update tijden van die fourstack tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:23
Bedankt!

Bij m'n schoonouders staat een upgrade gepland, er staat "VVDSL (BR)". Waar staat die 'BR' voor :?
Binnenring?

Ze hebben nu 9 Mbit/s (ADSL2+) en 17 Mbit/s (VDSL2). De upgrade brengt ze naar 32Mbit.

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 01-10-2015 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
Buitenring :)

[ Voor 94% gewijzigd door itsmemax op 01-10-2015 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micco90
Prolution schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 10:12:
Dat soort graafwerkzaamheden zijn wel herkenbaar met wat ik zelf gezien heb bij verschillende werkzaamheden die samenhangen met het upgraden van een straatkast. Vaak heeft KPN al glas liggen in de grond en dan hoeft er inderdaad niet veel gegraven te worden.
Zelfde verhaal hier waar ik woon. Ze hebben pak 'm beet, ongeveer 50 meter gegraven en een huls gelegd, en zijn ergens in de stoep gestopt. Toen ik aan de glasvezelgravers vroeg waar de kabel heen ging, was dat naar een andere buitenringkast die al aangesloten was.

Bij andere graafwerkzaamheden zag ik dat ze vanaf de nieuwe buitenringkast een kabel gelegd hadden naar dezelfde reeds aangesloten nieuwe buitenringkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-07 20:06
DiedB schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 17:21:

Ping is ~12 ms hier in Nijmegen, XS4ALL = KPN Wholesale. Ik zie ~92 Mbps down, 22 Mbps up.

(XS4ALL abbo met 100 Mbps max. Modem traint in op 112 Mbps down, 22 Mbps down)

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Daarbij moet wel worden aangegeven dat de lagere latency die vaak met VVDSL ervaren wordt het gevolg is van het inzetten van G.INP als stabilisatietechniek (ter vervanging van iFEC). Bij VVDSL wordt inderdaad al een tijdje G.INP ingezet, maar KPN gaat dit ook steeds meer gebruiken bij reguliere VDSL lijnen (zonder Vectoring) vanuit de grotere centrales. Daarbij heb je dan dus met een regulier VDSL lijntje ook deze lage latency van 10~15ms.

Voor meer info over G.INP: https://techzine.alcatel-...able-100-mbps-over-copper

Ander interessant nieuwtje, Telfort verhoogd z'n xDSL snelheden naar max 80Mbit: Prolution in "Telfort xDSL Internet ervaringen topic - Deel 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik vraag me af hoelang het duurt voordat alle centrales naar G.INP gaan. Of zijn er DSLAMs waar dat niet op geactiveerd wordt? Aangezien ze hiermee vorig jaar al begonnen zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4712741016.png

De snelheid is in orde, volgens het profiel. Toch had ik die 60Mb wel willen hebben :P.

ping naar tweakers: 22ms.

[ Voor 4% gewijzigd door krakendmodem op 02-10-2015 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Wat is het verschil tussen deze twee websites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
DCFreak schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 10:34:
[...]
Het enige verschil dat ik zie is dat er bij THD bij een VVDSL upgrade staat: VVDSL (BR). Bij Netco enkel VVDSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
DCFreak schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 10:34:
[...]
Geen idee, zag die variant op netco een keer voorbij komen en stond nog in m'n bookmarks.

Inmiddels ben ik al meer dan een maand over op VVDSL, maar het is KPN tot op heden nog niet gelukt om mijn fourstack waarde aan te passen, of in ieder geval mij de mogelijkheid te geven om een sneller abonnement af te nemen.

Laatste bericht van KPN is, dat er nu een monteur een meting heeft uitgevoerd in de straatkast en heeft bevestigd dat er inderdaad rond de 40Mbit haalbaar is ipv 26. Waarom dit nodig was geen idee? Met een lijnmeting/modem waardes heb je toch ook inzicht in wat er haalbaar is? Het zou nu moeten worden aangepast, maar dat zeiden ze de vorige twee keer ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:35
Weet je dat zeker? Op een adres in Utrecht dat volgens breedbandwinkel 687meter van de centrale zit (en 94meter van de straatkast) staat voor Q2 2016 een upgrade naar VVDSL (BR) gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

HammerNL schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 11:39:
[...]

Geen idee, zag die variant op netco een keer voorbij komen en stond nog in m'n bookmarks.

Inmiddels ben ik al meer dan een maand over op VVDSL, maar het is KPN tot op heden nog niet gelukt om mijn fourstack waarde aan te passen, of in ieder geval mij de mogelijkheid te geven om een sneller abonnement af te nemen.

Laatste bericht van KPN is, dat er nu een monteur een meting heeft uitgevoerd in de straatkast en heeft bevestigd dat er inderdaad rond de 40Mbit haalbaar is ipv 26. Waarom dit nodig was geen idee? Met een lijnmeting/modem waardes heb je toch ook inzicht in wat er haalbaar is? Het zou nu moeten worden aangepast, maar dat zeiden ze de vorige twee keer ook...
40Mbit? Staat die buitenringkast dan een kilometer van je woning? En heeft die monteur dan gemeten in een tweede verdeelkast dichter bij de woning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
DCFreak schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 15:14:
[...]
40Mbit? Staat die buitenringkast dan een kilometer van je woning? En heeft die monteur dan gemeten in een tweede verdeelkast dichter bij de woning?
Ik neem aan dat hij in die buitenringkast heeft gemeten, die staat op z'n 970m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
esky schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 15:11:
[...]

Weet je dat zeker? Op een adres in Utrecht dat volgens breedbandwinkel 687meter van de centrale zit (en 94meter van de straatkast) staat voor Q2 2016 een upgrade naar VVDSL (BR) gepland.
Dat zou dan een Binnenring kast moeten zijn, zie ook nieuws: KPN brengt 100Mbit/s-vdsl naar nog eens 1,5 miljoen huishoudens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
Ik had het meer over de lijnlengte van mijn adres tot de buitenringkast. De wijkcentrale staat op 4km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

HammerNL schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 16:03:
[...]

Ik neem aan dat hij in die buitenringkast heeft gemeten, die staat op z'n 970m.
Oke, ik dacht dat die kasten altijd minder ver bij de woningen vandaan stonden, met een maximum van 400 a 500 meter. Weer wat geleerd vandaag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
HammerNL schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 17:56:
[...]

Ik had het meer over de lijnlengte van mijn adres tot de buitenringkast. De wijkcentrale staat op 4km.
Ik reageerde dan ook niet op een post van jouw maar op die van esky ;)

Jij zit op een buitenring kast op bijna 1km afstand, er komen nu ook zogenaamde binnenring kasten die binnen 1,5km afstand staan van de oudere telefooncentrales. Voorheen was het daar door afspraken met andere providers niet mogelijk om die kasten te upgraden, tegenwoordig kan dat wel.

Die bijna 1km vindt ik ook behoorlijk hoog, meestal is rond de 500m de max dat ik zie qua afstand vanaf de straatkast, betreft dit een buitengebied?

[ Voor 11% gewijzigd door Prolution op 03-10-2015 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:07
500m Max ? Ja in de grote steden wel ja maar in dorpen en dergelijke haal je zo boven de 500 meter hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Jan-man schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 18:32:
500m Max ? Ja in de grote steden wel ja maar in dorpen en dergelijke haal je zo boven de 500 meter hoor.
In Loppersum (<- veel in het nieuws) hebben we 5 (of 4-6) straatkasten. Heel veel mensen kunnen meer dan 70Mbit halen.
Het enige nadeel is dat er met enkele buitenringen wat misgaat qua capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
Prolution schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 18:23:
[...]

Ik reageerde dan ook niet op een post van jouw maar op die van esky ;)

Die bijna 1km vindt ik ook behoorlijk hoog, meestal is rond de 500m de max dat ik zie qua afstand vanaf de straatkast, betreft dit een buitengebied?
My bad ;)

Tja het dorp waarin ik woon, is met lintbebouwing. De straat waarin ik woon heeft bijvoorbeeld al 250 huisnummers en is z'n 2km lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:13
Hier nog steeds 30/3, was voorheen 20/2 volgens mij (gratis upgrade destijds). Ik ben als sinds het begin Telfort klant voor € 19,99 per maand. Ze hebben er inmiddels alles aan gedaan om mij een ander abonnement te verkopen (er is ook glasvezel in de meterkast afgemonteerd), maar ik vind het prima zo.

Helaas geen upgrades gepland hier en die zullen vast niet meer gratis zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Jumpman op 03-10-2015 19:08 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Jumpman schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 19:06:
Hier nog steeds 30/3, was voorheen 20/2 volgens mij (gratis upgrade destijds). Ik ben als sinds het begin Telfort klant voor € 19,99 per maand. Ze hebben er inmiddels alles aan gedaan om mij een ander abonnement te verkopen (er is ook glasvezel in de meterkast afgemonteerd), maar ik vind het prima zo.

Helaas geen upgrades gepland hier en die zullen vast niet meer gratis zijn.
Als je reggefiber glasvezel hebt, zullen er waarschijnlijk zo goed als geen DSL upgrades meer komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:13
RobinF schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 20:45:
[...]

Als je reggefiber glasvezel hebt, zullen er waarschijnlijk zo goed als geen DSL upgrades meer komen
Ja, Reggefiber heeft hier alles gerealiseerd.

Nadat ik niet reageerde op vele brieven en e-mails van Telfort, stuurde ze iemand van Telfort zelf of een tussenpersoon met een Telfort badge op zijn pak. Hij heeft op hele slinkse wijze mij proberen over te zetten. Hij vertelde dat ik glasvezel i.p.v. VDSL voor dezelfde prijs zou ontvangen. Ook na het laten zien van mijn kosten, zei hij dat er aan mijn afschrijvingen niets veranderde, alleen dat ik 50/50 glasvezel kreeg. Ik heb gezegd dat ik hier een nacht over wilde slapen. Telfort gebeld, en die vertelde mij dat dit maar gold tot het einde van het jaar en ik dan de reguliere prijs zou gaan betalen (Ik heb Internet en Interactieve TV met zolang het contract loopt gratis opnemen). Ik ging dan dus van € 31,00 naar € 51,00 per maand, dat heb ik niet over voor 30 Mbit meer download en 47 Mbit meer upload. Waarschijnlijk zal ik in de toekomst een keer moeten, als ADSL/VDSL niet meer geupdate wordt.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:18
In de Amsterdam Centrum is het ook vaak treurig bet betreft xDSL. Gelukkig zijn wij laatst overgestapt naar UPC/Ziggo

Wat Koper

Distributiepunt(en) Asd-C
Internet Snelheid 9 Mbit/s
iTV 1 HD

Technologie Internet Snelheid
ADSL2+ 9 Mbit/s
VDSL2* ----

Geplande upgrades
Status
Geen geplande upgrades gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Die netco site geeft hier in Utrecht aan dat ik Q2 2016 VVDSL BR krijg met een snelheid van 60 Mb/s.

Mijn huidige snelheid is ook opeens aangepast naar 44 Mb/s terwijl dat voorheen altijd 34 Mb/s was. Terwijl mijn H369A intraint op max. 38 Mb/s. (Kom niet hoger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Requa schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 20:59:
Die netco site geeft hier in Utrecht aan dat ik Q2 2016 VVDSL BR krijg met een snelheid van 60 Mb/s.

Mijn huidige snelheid is ook opeens aangepast naar 44 Mb/s terwijl dat voorheen altijd 34 Mb/s was. Terwijl mijn H369A intraint op max. 38 Mb/s. (Kom niet hoger)
De Fourstack site is laatst aangepast en allerlei snelheden lijken nu rooskleuriger, terwijl het in werkelijkheid nog hetzelfde is.

De VVDSL upgrade is natuurlijk mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-07 18:18
HvanderT schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 18:55:
Ik vraag me af hoelang het duurt voordat alle centrales naar G.INP gaan. Of zijn er DSLAMs waar dat niet op geactiveerd wordt? Aangezien ze hiermee vorig jaar al begonnen zijn.

[afbeelding]

De snelheid is in orde, volgens het profiel. Toch had ik die 60Mb wel willen hebben :P.

ping naar tweakers: 22ms.
Of je profiel informatie klopt niet, of je hebt een rare speedtest aangezien je test in Paterswolde zit. Woon je in de buurt van Groningen of Zwolle? :P

Wat is de afstand tot de straatkast/centrale dan? Want dan zit daar je verlies ^^
menzo schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 12:04:
In de Amsterdam Centrum is het ook vaak treurig bet betreft xDSL. Gelukkig zijn wij laatst overgestapt naar UPC/Ziggo

Wat Koper

Distributiepunt(en) Asd-C
Internet Snelheid 9 Mbit/s
iTV 1 HD

ADSL2+ 9 Mbit/s
VDSL2* ----

Geplande upgrades
Status
Geen geplande upgrades gevonden
Amsterdam is zo groot en het verschilt zoveel. Ik zie gebieden met 4 Mbit/s en ik zie ze met 100 Mbit/s.
Laatst zelf eens aantal gebieden in Amsterdam met 500/500 glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
rolandos582 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 23:54:
[...]

Of je profiel informatie klopt niet, of je hebt een rare speedtest aangezien je test in Paterswolde zit. Woon je in de buurt van Groningen of Zwolle? :P

Wat is de afstand tot de straatkast/centrale dan? Want dan zit daar je verlies ^^

[...]

Amsterdam is zo groot en het verschilt zoveel. Ik zie gebieden met 4 Mbit/s en ik zie ze met 100 Mbit/s.
Laatst zelf eens aantal gebieden in Amsterdam met 500/500 glas.
Zelf woon ik in Zwolle op kamers. Mijn ouders wonen in Friesland (waar deze speedtest van is)

In Zwolle zit ik op een buitenring, dus haal daar met hetzelfde abonnement wel hogere snelheden. Daar zit ik 300m van de straatkast af.

Bij m'n ouders in Friesland krijg ik maar 50Mbit uit het lijntje omdat we direct aan de CO zitten, met een afstand van 500m. De attainable van deze lijn is 80Mb. Dus de snelheid hier kan wel harder, alleen is het profiel niet aangepast voor snelheden van 60mb. Volgens KPN om de stabiliteit van het vdsl netwerk te kunnen garanderen. Terwijl netco altijd eerst 50Mbit max leverbaar aangaf, is dit nu 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
Ontvang zojuist een super vaag smsje dat er een storing zou zijn.
Gezien de oplostijd, zou het iets te maken kunnen hebben met VVDSL upgrade? :o
Geachte klant, door een storing ervaart u mogelijk verminderde dienstverlening van Internet, Bellen of Interactieve TV op uw vaste aansluiting. Wij verwachten de storing op 07-10-2015 rond 08:00 te hebben opgelost. Onze excuses voor het ongemak. Mvg, KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeViE
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-02 14:17
Prolution schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 09:53:
Vreemd, tot nu toe bij een aantal DSL verbindingen gezien dat de check zich na een aantal weken toch wel aanpaste aan de daadwerkelijk haalbare snelheid. Maar goed uiteindelijk is het doel dat je een sneller pakket wil afsluiten, en dat was wel weer mogelijk.

Mogelijk dat het helpt om het modem even uit en weer aan te zetten zodat het intrain proces opnieuw wordt opgestart, misschien dat op dat moment ook bepaalde data richting KPN gaat over de haalbare snelheid, die dan weer voor het updaten van de check gebruikt wordt.
Het lijkt wel of KPN meeleest >:) Vandaag is de haalbare snelheid op mijn adres (na bijna 2 jaar, uptime van het modem zit nu rond de 60 dagen) ineens veranderd naar 50Mbit/s...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
Vanmorgen heb ik m'n V10 gereboot, omdat het servicelampje oranje brandde (deed het al geruime tijd, maar had geen problemen). Voordat ik reboot uitvoerde heb ik nog op fourstack gekeken, die stond toen op 26Mbit. Na de reboot stond hij op 30Mbit.

KPN webcare zei dat dit puur toeval was en niet modem gerelateerd is, ik vraag het me toch af. Er is donderdag een aanvraag ingediend om m'n fourstack waarde aan te passen. Het zou goed kunnen dat dit vandaag dan is doorgevoerd, maar toch die timing is dan wel heel opmerkelijk.

Nu is die 30Mbit nog steeds niet de 43Mbit die m'n modem aangeeft, maar ik kan nu wel onder onder Mijn KPN een sneller abonnement afsluiten. We gaan het morgen zien als de 'cap' er af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
HammerNL schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:23:
Vanmorgen heb ik m'n V10 gereboot, omdat het servicelampje oranje brandde (deed het al geruime tijd, maar had geen problemen). Voordat ik reboot uitvoerde heb ik nog op fourstack gekeken, die stond toen op 26Mbit. Na de reboot stond hij op 30Mbit.

KPN webcare zei dat dit puur toeval was en niet modem gerelateerd is, ik vraag het me toch af. Er is donderdag een aanvraag ingediend om m'n fourstack waarde aan te passen. Het zou goed kunnen dat dit vandaag dan is doorgevoerd, maar toch die timing is dan wel heel opmerkelijk.

Nu is die 30Mbit nog steeds niet de 43Mbit die m'n modem aangeeft, maar ik kan nu wel onder onder Mijn KPN een sneller abonnement afsluiten. We gaan het morgen zien als de 'cap' er af.
Dit denk ik ook wel eens. Laatst 2x in de week mijn V10 gerest en eerst stond er 13Mbit en toen 14Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4721851982.png

Het heeft even geduurd, maar alles werkt nu naar wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micco90
Okay, daarnet even langs mijn BR straatkast gelopen -- deze bleek naar mijn volledige verbazing te zoemen, i.e. de apparatuur is geplaatst, de stroom is aangelegd en de apparatuur werkt! Echter, volgens Fourstack is de verwachtte aansluitdatum pas in Q4 2016. Heeft iemand ervaring met dat de datum op Fourstack niet overeenkomt met de werkelijkheid, of is het wel vaker zo dat ze een kast meer dan een jaar gewoon aan laten staan, voordat deze daadwerkelijk sneller internet gaat leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Micco90 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 16:50:
Okay, daarnet even langs mijn BR straatkast gelopen -- deze bleek naar mijn volledige verbazing te zoemen, i.e. de apparatuur is geplaatst, de stroom is aangelegd en de apparatuur werkt! Echter, volgens Fourstack is de verwachtte aansluitdatum pas in Q4 2016. Heeft iemand ervaring met dat de datum op Fourstack niet overeenkomt met de werkelijkheid, of is het wel vaker zo dat ze een kast meer dan een jaar gewoon aan laten staan, voordat deze daadwerkelijk sneller internet gaat leveren?
(Op mijn adfes) Ik heb ervaring met dat de datum niet overeenkomt ja, maar dat is dan dat het bijna 1,5jaar wordt uitgesteld.
(Op een ander adres) Soms komt het voor dat er Q1 2016 staat terwijl de kast in Mei 2015 al klaar was. De upgrade werd half mei verwijderd en dezelfde dag stond er 100Mbit bij VDSL

Als de apparatuur zoemt, betekent het vaak dat dit "in traint", en waarschijnlijk snel werkend zal zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micco90
Okay :-) Ik ga duimen dat het snel gaat dan, want wat extra snelheid kan ik wel gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:26
Is een VDSL stabiel genoeg als ik 2411 meter van de KPN centrale zit? Ik weet dan al 311 te veel is. Zal KPN die upgrade uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
plizz schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 21:44:
Is een VDSL stabiel genoeg als ik 2411 meter van de KPN centrale zit? Ik weet dan al 311 te veel is. Zal KPN die upgrade uitvoeren?
Zal je op die afstand meer snelheid dan een ADSL2+ verbinding halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
Ik haal nu 13 a 14 Mbit met adsl. Via onderbuurman, die zakelijk xs4all vdsl heeft, heb ik 20/20 Mbit via speedtest.net gemeten. Dus ik zie dat het mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
plizz schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 11:02:
Ik haal nu 13 a 14 Mbit met adsl. Via onderbuurman, die zakelijk xs4all vdsl heeft, heb ik 20/20 Mbit via speedtest.net gemeten. Dus ik zie dat het mogelijk is.
Wat geeft deze site weer dan? https://thd-fpi-info.fourstack.nl/

20/20 is naar mijn idee erg veel voor VDSL op zo'n afstand en ik denk dat er wat anders aan de hand is. Buitenring misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
Ik ben niet kened met term buitenring, dus ik kan je geen antwoord geven.
Dit geeft four stack:

Wat Koper
Beschikbaar Small green check
Distributiepunt(en) Ah-Psh
Internet Snelheid 7 Mbit/s
iTV 1 SD

ADSL2+ 7 Mbit/s
VDSL2* -
Bonding* -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
plizz schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 11:55:
Ik ben niet kened met term buitenring, dus ik kan je geen antwoord geven.
Dit geeft four stack:

Wat Koper
Beschikbaar Small green check
Distributiepunt(en) Ah-Psh
Internet Snelheid 7 Mbit/s
iTV 1 SD

ADSL2+ 7 Mbit/s
VDSL2* -
Bonding* -
En als je hier het adres van de onder buren invult dan?
Pagina: 1 2 ... 77 Laatste