Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 13:00
ThinkPadd schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 17:54:
Dit was het overzicht van de Fritz!box toen m'n aansluiting net actief was, half november 2015: http://tweakers.net/ext/f/3JBALh5BcBHXGIEEx4j5Wt7Q/full.png
Laat wel zien wat het effect is van G.inp. Lijn bij mijn ouders heeft een downstream attenuation van 20 (lijn is nog iets korter dus) en daar is de attainable 37Mb, bij jou een stukje hoger dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 16:10
Vandaag bij mijn ouders de oude ADSL / ISDN lineshare uitgezet en een nieuwe ADSL verbinding op het tweede aderpaar geactiveerd. Ik wist niet dat dat zoveel kon uitmaken, vooral omdat netco als maximum 5Mbit aangeeft.

Oude situatie:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5104676060.png

Nieuwe situatie:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5104741028.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 21:59
Meauses schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 14:39:
[...]

Hmm ok, klinkt redelijk onlogisch ;)
Maar vandaag even contact gehad met KPN webcare met de vraag omtrent wijkkast, en ze zagen dat ik 100Mbit zou moeten halen, en maar net tot 80 kom. Dus daar hebben ze melding van gemaakt en dan gaat er naar gekeken worden, en mogelijk komt er een monteur langs. Zit oa nog op zo'n oude lasdop :).
Ben benieuwd.
Vraag me af wat ze daaraan gaan doen, want ik vermoed namelijk dat dit een gevalletje pech is. Hoe hard het ook klinkt. Er is geen snelheidgarantie op koper namelijk. Je hebt een (V)VDSL lijn met max 100 attainable? Maar je haalt via speedtest 80? In het verleden hoger gehaald? Andere apparaten? 100/10 pakket of heb je alles in 1 standaard met max 60 en dus hoger gecapped?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
rolandos582 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 19:16:
[...]

Vraag me af wat ze daaraan gaan doen, want ik vermoed namelijk dat dit een gevalletje pech is. Hoe hard het ook klinkt. Er is geen snelheidgarantie op koper namelijk. Je hebt een (V)VDSL lijn met max 100 attainable? Maar je haalt via speedtest 80? In het verleden hoger gehaald? Andere apparaten? 100/10 pakket of heb je alles in 1 standaard met max 60 en dus hoger gecapped?
Maar, als er 20Mbit verschil in de attainable-actual zit en de Noise Margin is normaal dan moet er wel ergens iets aan de hand zijn met bekabeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 07:26
rolandos582 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 19:16:
[...]

Ik ook, maar a.s. woensdag komt er in ieder geval wel een monteur.
En het kan inderdaad een gevalletje pech zijn of worden maar binnen 200m van een nieuwe wijkkast zou ik wel hoger verwachten. Tenzij mijn kabel verrot is. Terwijl ik wel een ontzettend stabiele lijn heb, en zonder vectoring voorheen al op een attainable zat van 70 down wat later na aanpassing aan de kant van kpn wel is ingekakt tot 55. Maar zal wel iets met een profiel of stabiliteit te maken hebben gehad.
Of ik zit nog op de oude kast waarbij de nieuwe wijkkast nog functioneert als bypass.
Het kan ook zo zijn dat mijn ISRA punt, oude lasdop waarschijnlijk nog uit hetzelfde bouwjaar als mijn huis (1959) of in ieder geval niet heel veel jonger, het probleem veroorzaakt.

Maar ik hoop dat de monteur iets voor mij kan betekenen, o.a. daarin :)

Heb normaliter het 60/6 abo, maar heb via MijnKPN het 100Mbit abo aangevraagd (1e 6 maanden toch gratis). En dat leverde wel een connection reset op, maar nog steeds dezelfde attainable en actual waardes.

Dit zijn overigens mijn waardes:
Actual Rate(Up/Down) 31382/79586 kbps
Attainable Rate(Up/Down) 33112/79955 kbps
Noise Margin(Up/Down) 5/4.9 dB
Line Attenuation(Up/Down) 15.7/9.3 dB
Output Power(Up/Down) 3.8/12.4 dBm

[ Voor 3% gewijzigd door Meauses op 21-02-2016 20:46 ]

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
RobinF schreef op zondag 21 februari 2016 @ 19:58:
[...]

Maar, als er 20Mbit verschil in de attainable-actual zit en de Noise Margin is normaal dan moet er wel ergens iets aan de hand zijn met bekabeling
Muahh het ligt eraan. Ken genoeg mensen met dergelijke problemen. Waar het gewoon pech was omdat de lijn niet meer door kon laten.
Meauses schreef op zondag 21 februari 2016 @ 20:44:
[...]

Ik ook, maar a.s. woensdag komt er in ieder geval wel een monteur.
En het kan inderdaad een gevalletje pech zijn of worden maar binnen 200m van een nieuwe wijkkast zou ik wel hoger verwachten. Tenzij mijn kabel verrot is. Terwijl ik wel een ontzettend stabiele lijn heb, en zonder vectoring voorheen al op een attainable zat van 70 down wat later na aanpassing aan de kant van kpn wel is ingekakt tot 55. Maar zal wel iets met een profiel of stabiliteit te maken hebben gehad.
Of ik zit nog op de oude kast waarbij de nieuwe wijkkast nog functioneert als bypass.
Het kan ook zo zijn dat mijn ISRA punt, oude lasdop waarschijnlijk nog uit hetzelfde bouwjaar als mijn huis (1959) of in ieder geval niet heel veel jonger, het probleem veroorzaakt.

Maar ik hoop dat de monteur iets voor mij kan betekenen, o.a. daarin :)

Heb normaliter het 60/6 abo, maar heb via MijnKPN het 100Mbit abo aangevraagd (1e 6 maanden toch gratis). En dat leverde wel een connection reset op, maar nog steeds dezelfde attainable en actual waardes.

Dit zijn overigens mijn waardes:
Actual Rate(Up/Down) 31382/79586 kbps
Attainable Rate(Up/Down) 33112/79955 kbps
Noise Margin(Up/Down) 5/4.9 dB
Line Attenuation(Up/Down) 15.7/9.3 dB
Output Power(Up/Down) 3.8/12.4 dBm
Dus met 60/6 abbo, haalde je zonder verhoging 70mb? En met de 100/10 haal je 80? Tsja mogelijk haalt de huidge kast niet meer of er is een ander probleem. Maar laten we de monteur afwachten. Fourstack geeft wel 100 max aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
rolandos582 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 21:42:
[...]

Muahh het ligt eraan. Ken genoeg mensen met dergelijke problemen. Waar het gewoon pech was omdat de lijn niet meer door kon laten.

[...]

Dus met 60/6 abbo, haalde je zonder verhoging 70mb? En met de 100/10 haal je 80? Tsja mogelijk haalt de huidge kast niet meer of er is een ander probleem. Maar laten we de monteur afwachten. Fourstack geeft wel 100 max aan?
Voorheen zonder vectoring was mijn attainable 70/30 (down/up), die zakte later in naar 55/5 (mogelijk door profiel op de DSLAM ofzo), en nog later naar 50/5. Nu met vectoring en 60/6 abo, haal ik 80/30. En met activatie van 100Mbit nog steeds 80/30.
Fourstack geeft inderdaad 100Mbit aan.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Meauses schreef op maandag 22 februari 2016 @ 06:56:
[...]

Voorheen zonder vectoring was mijn attainable 70/30 (down/up), die zakte later in naar 55/5 (mogelijk door profiel op de DSLAM ofzo), en nog later naar 50/5. Nu met vectoring en 60/6 abo, haal ik 80/30. En met activatie van 100Mbit nog steeds 80/30.
Fourstack geeft inderdaad 100Mbit aan.
Dan is de 100Mb nog gewoon niet geactiveerd. Wanneer heb je dit geactiveerd en wanneer was de ingangsdatum? Als de snelheid onveranderd is, is dat het geval of het is dus pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
rolandos582 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 07:40:
[...]

Dan is de 100Mb nog gewoon niet geactiveerd. Wanneer heb je dit geactiveerd en wanneer was de ingangsdatum? Als de snelheid onveranderd is, is dat het geval of het is dus pech.
Afgelopen zaterdag besteld, en gaat gelijk in. Zoals in eerdere post aangegeven gaf dit een onderbreking van de connectie, maar leverde dit geen verschil op in snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:12
Weet je ook zeker dat Vectoring actief is op je lijn? Het zou kunnen dat je wel op de nieuwe DSLAM bent aangesloten, maar dat Vectoring nog niet geactiveerd is. De Netco check houdt daar niet altijd rekening mee.

Op de Experiabox'en kan je volgens mij niet achterhalen of Vectoring actief is, met een Fritzbox kan je dat wel weer makkelijk zien aan de G.Vector status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Meauses schreef op maandag 22 februari 2016 @ 07:51:
[...]

Afgelopen zaterdag besteld, en gaat gelijk in. Zoals in eerdere post aangegeven gaf dit een onderbreking van de connectie, maar leverde dit geen verschil op in snelheden.
Op zaterdag hmmm, dan moet je dus al geluk hebben dat je huidige dslam ook de 100 ondersteunt. Het zou dus kunnen dat het nog moet worden omgezet, maak vaak genoeg mee dat het ongeveer 2 weken duurt. Maar soms ook per direct. Naja we gaan het zien woensdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Prolution schreef op maandag 22 februari 2016 @ 08:05:
Weet je ook zeker dat Vectoring actief is op je lijn? Het zou kunnen dat je wel op de nieuwe DSLAM bent aangesloten, maar dat Vectoring nog niet geactiveerd is. De Netco check houdt daar niet altijd rekening mee.

Op de Experiabox'en kan je volgens mij niet achterhalen of Vectoring actief is, met een Fritzbox kan je dat wel weer makkelijk zien aan de G.Vector status.
Ik zit nu een beetje in twee werelden. Enerzijds staat er een nieuwe wijkkast op zo'n 150m lopen, en mijn oude staat op 430m (lijnlengte). Op de netco check sta ik nu nog op de oude centrale, en die zou in Februari een upgrade krijgen naar vectoring, en die upgrade is nu verdwenen van de netco site. En de site geeft wel 100Mbit aan, dus ik gok dat het actief is. Dus misschien dat doordat de wijkkast ertussen zit, en dus een onderbreking in de kabel, de lijn minder hoog in kan trainen. Toen deze kast geplaatst werd heb ik namelijk een onderbreking gehad van mijn lijn van zo'n 3 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Oorzaak van m'n slechte lijn is nog steeds niet duidelijk. Tweede monteur is net weg. Die gaf aan dat het in de KVD al fout gaat, maar kon daar verder ook niks uitvoeren.

Ticket is doorgezet, nu maar weer afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Dat is balen. Waar gaat de ticket nu heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
Meauses schreef op maandag 22 februari 2016 @ 09:42:
Dat is balen. Waar gaat de ticket nu heen?
Geen idee :P Zou vandaag weer worden teruggebeld. Zal dan wel even wat dieper navragen over hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:21
HammerNL schreef op maandag 22 februari 2016 @ 09:40:
Oorzaak van m'n slechte lijn is nog steeds niet duidelijk. Tweede monteur is net weg. Die gaf aan dat het in de KVD al fout gaat, maar kon daar verder ook niks uitvoeren.

Ticket is doorgezet, nu maar weer afwachten...
Ik heb dus een vergelijkbaar probleem bij één van mijn buren, alleen daar is de snelheid nog 17Mbit (soms 13) van de 50Mbit. (wijkcentrale, dus kan niet harder).

Heb hier al vier monteurs gehad. De ene gaf aan dat het aan de bekabeling in de grond lag, de andere gaf aan dat dat niet het geval was. Wat ik wel weet is dat als ze op een ander aderpaar werden ingelast, dit probleem al lang was opgelost.

Zal er nog eens achteraan gaan, ze bellen namelijk niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
HvanderT schreef op maandag 22 februari 2016 @ 10:39:
[...]

Ik heb dus een vergelijkbaar probleem bij één van mijn buren, alleen daar is de snelheid nog 17Mbit (soms 13) van de 50Mbit. (wijkcentrale, dus kan niet harder).

Heb hier al vier monteurs gehad. De ene gaf aan dat het aan de bekabeling in de grond lag, de andere gaf aan dat dat niet het geval was. Wat ik wel weet is dat als ze op een ander aderpaar werden ingelast, dit probleem al lang was opgelost.

Zal er nog eens achteraan gaan, ze bellen namelijk niet terug.
Als die monteur in de KVD dezelfde slechte waardes meet, kun je dan de kabel naar mijn huis 'uitsluiten' als oorzaak, of werkt dat niet zo zwart/wit?

Net even gebeld, kwam alleen niet veel verder dan: Zodra de ticket bij de backoffice is binnengekomen/verwerkt wordt u teruggebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
HammerNL schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:10:
[...]

Als die monteur in de KVD dezelfde slechte waardes meet, kun je dan de kabel naar mijn huis 'uitsluiten' als oorzaak, of werkt dat niet zo zwart/wit?

Net even gebeld, kwam alleen niet veel verder dan: Zodra de ticket bij de backoffice is binnengekomen/verwerkt wordt u teruggebeld.
In "mijn" geval is het in de kabelverdeler min of meer wel goed. Het juiste profiel is geconfigureerd in de poort. Alleen blijft er amper 500meter verderop niks meer van over.

In jouw geval zou een poortwissel kunnen helpen als de bedrading is uitgesloten. Je weet maar nooit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:01
Ik had ook zo'n probleem met 17 Mbps lange tijd geleden, ook de KVD was hier het probleem...

Eindelijk een derde lijns monteur gehad die het meette met zijn apparaat en gelijk omschakelde in de centrale, en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Mja, hier is dat ook gebeurd maar dat hielp niet. In tegendeel, de lijnsnelheid zakte nog verder terug.. Waarschijnlijk stoort die aansluiting op een ander aansluiting, waardoor de snelheid terugloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
KPN heeft me niet meer teruggebeld. Via de klantenservice kwam ik niet veel verder, alleen webcare kon me net mededelen dat er contact is gelegd met de onderaannemer/projectleider die vorige week werkzaamheden heeft verricht in/rondom de straatkast. Nu wachten op de terugkoppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
HammerNL schreef op maandag 22 februari 2016 @ 18:25:
KPN heeft me niet meer teruggebeld. Via de klantenservice kwam ik niet veel verder, alleen webcare kon me net mededelen dat er contact is gelegd met de onderaannemer/projectleider die vorige week werkzaamheden heeft verricht in/rondom de straatkast. Nu wachten op de terugkoppeling.
Ik snap niet hoe die lui bij dit soort informatie komen aangezien ze nog minder systemen hebben als KS.

Wel kloten, volgende stap zal wel zijn een nieuwe monteur in de centrale en mogelijke poortwissel. Werkt dat niet, nieuwe monteur die multiskill aanvraagd. Als het gaat om terugbellen moet je echt geduld hebben, ze bellen pas als er iets veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
rolandos582 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 18:54:
[...]

Ik snap niet hoe die lui bij dit soort informatie komen aangezien ze nog minder systemen hebben als KS.
Navragen bij de andere afdeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
RobinF schreef op maandag 22 februari 2016 @ 19:25:
[...]

Navragen bij de andere afdeling
Uit mijn eigen ervaring gebeurt dat niet. Want die optie hebben ze namelijk niet echt. Ze kunnen het wel maar word eigenlijk nooit gedaan. En ik zie dat vaak genoeg gebeuren. Beetje copy paste etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:52
Weet iemand over Experiabox v11? Ik lees op KPN forum dat het een modem is zonder wifi router functie. Bellen gaat via een ATA kastje.

Bron:http://forum.kpn.com/t5/I...-precies-goed/td-p/374344

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
plizz schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 21:06:
Weet iemand over Experiabox v11? Ik lees op KPN forum dat het een modem is zonder wifi router functie. Bellen gaat via een ATA kastje.

Bron:http://forum.kpn.com/t5/I...-precies-goed/td-p/374344
Dat topic is aangemaakt door een gebruiker die op die manier zijn wensen omschrijft voor een eventuele nieuwe experiabox, de v11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
HammerNL schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 21:22:
[...]
Dat topic is aangemaakt door een gebruiker die op die manier zijn wensen omschrijft voor een eventuele nieuwe experiabox, de v11.
Klopt. Echter wordt een ook aan een echte V11 gewerkt en daarbij zijn ze van plan om deze meer modulair (modulairder?) te maken dan de V10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Mij niks bekend over een V11, bovendien is de V10 nu ongeveer 9 maanden oud en functioneert nog prima. Zal vast wel weer een nieuwe komen. Maar dit topic slaat alles 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
Dat over die 'echte' v11 zag ik laatst ook voorbij komen, begint vanaf hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20
ThinkPadd schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 16:59:
Ze zijn nog steeds bezig met onderhoud hier. De huidige snelheid is om te janken :-(
[afbeelding]

Hopen dat ze snel klaar zijn.
Inmiddels een week na het onderhoud en nog steeds zit ik op 16,6Mbit down en 836 kbit up :X
Heb Telfort al om compensatie gevraagd, ze zeiden dat ik mij het beste even weer kan melden als de verbinding weer optimaal is, zodat ze weten hoe lang het geduurd heeft.

Gelukkig verscheen er vanochtend op netco wel de melding dat m'n verbinding in Q2 een upgrade krijgt naar
80 Mbit VVDSL *O* (kreeg een pushbericht van het netco-checker script wat ik gemaakt heb). Hopen dat die upgrade snel wordt uitgevoerd, vooral de upload is om te janken nu, wat je goed merkt met het versturen van foto's op WhatsApp o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
Netjes, en toevallig ook nog zicht op bonding?

Mijn status: "Er is bekend welke projectleider verantwoordelijk is, maar er kan pas een oplossing komen als de werkzaamheden klaar zijn."

Zit de komende week nog wel op 4mbit... :z

Vraag me trouwens af, als ik tijdelijk op een ander profiel word gezet, ik niet hogere snelheden haal? (zit nu op 17a)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Zoals eerder genoemd vandaag een monteur op bezoek gehad, behulpzame jonge kerel. Het bleek dat inderdaad de nieuwe wijkkast nog niet actief is. Wat de snelheid kan verklaren. Dus waarschijnlijk zal het nog even wachten zijn daarop tot de snelheid weer verhoogd.
In ieder geval heeft de monteur wel mijn lasdop vervangen voor een ISRA en daarbij gelijk de 4 aders aangesloten. Dus ik ben alvast voorbereid op bonding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asjemenou
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-04 12:42
Zojuist is mijn Tele2 100mb lijn geactiveerd. Zie hier de resultaten:
DSL Connection

Link Information

Total Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 33.009 / 106.744

DSL Type: -

Line 1 Line 2

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps] 33.009 / 106.744 0 / 0

Output Power (Up/Down) [dBm] -1,1 / 11,9 0 / 0

Line Attenuation (Up/Down) [dB] 2,3 / 7,5 0 / 0

Line Interleave Delay (Up/Down) [ms] 0,00 / 0,00 0 / 0

SN Margin (Up/Down) [dB] 5,5 / 5,4 0 / 0

Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben! En dat voor 28 euro per maand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Asjemenou schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 17:50:
DSL Connection

Link Information

Line 1 Line 2

Netjes! En wat is je snelheid in de praktijk via bijv een Speedtest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asjemenou
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-04 12:42
Prolution schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 18:10:
[...]

Netjes! En wat is je snelheid in de praktijk via bijv een Speedtest?
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5119708302.png

Dus net geen 100mb. Maar de snelheid wordt dus verderop in het Tele2 netwerk niet tegengehouden :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prolution
Mooi, dus Tele2 geeft ook de volledige 30Mbit upload door en capped deze dus blijkbaar niet :).

Ik ben wel benieuwd wanneer KPN gaat starten met het aanbieden van snellere pakketten over Bonded VVDSL, alleen lijkt het er op dat m'n straatkast daar nog steeds niet geschikt voor gemaakt is, zijn ze nog steeds straatkasten aan het updaten zodat ze naast VVDSL ook BVVDSL gaan ondersteunen? Wel zag ik dat het lijntype SNI-F nu beschikbaar is naast de gewone WBA-E, heeft iemand daar meer info over wat dat inhoud?

Ik heb wel vernomen dat KPN medio mei dit jaar gaat beginnen met het testen van Vplus in het veld, zodat er straks icm met Bonding snelheden van ruim 400Mbit mogelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 12:56
wat moet je trouwens updaten aan bvvdsl?
er komen toch gewoon 2 losse lijnen bij je binnen met op beiden vvdsl?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-08 17:58

SECURITEH

Man of legend.

Simpel gezegd is het 2e paar dus niet goed en willen ze dit niet repareren. Jammer dat KPN dan niet de ballen heeft om dit ook te zeggen.
ThinkPadd schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 19:41:
Vanmiddag langs de wijkkast/straatkast gefietst, stoep zat flink onder het zand, dus ze zijn inderdaad aan het graven geweest. Nu maar hopen dat ik binnenkort naar 100Mbit ga :9
Was dit een bestaande kast of een nieuwe?
SinergyX schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:43:
Maar ook:
https://www.kpn-wholesale...vdsl-br-straatkasten.aspx
In de VDSL BR WBA Publicatielijst vindt u de planning van de uitrol van actieve VDSL-straatkasten.
Interessant, volgens mij betekend dit dat ik ook wat vrijheid krijg om de planning te bespreken (vooral bijv. wanner iets ineens een jaar naar achter word geschoven). :)
Micco90 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 12:18:
[...]

Jij kan alleen die data krijgen als je direct klant bent van KPN Wholesale. De reden waarom KPN klantenservice geen inzicht in deze data hebben, is omdat zij geen medewerker zijn van KPN Wholesale, maar van KPN B.V. wat dan weer klant is van KPN Wholesale.

(Dat dan weer een ander bedrijf is, maar wel onder het grote KPN N.V. valt)

De enige data die ze extra kunnen krijgen, is de maps variant op de Fourstack pagina, die alleen voor medewerkers van KPN te bezichtigen is.
Lang leve de ACM (voorheen OPTA)... 8)7 Helaas creëren ze ook vervelende situaties voor consumenten.
SinergyX schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 12:27:
Het idee van bedrijfje achter bedrijfje was me al een tijdje duidelijk, maar je zou toch ergens verwachten ooit iemand te kunnen spreken die zowel met consument als in die database kan kijken
Helaas, de meeste mensen die toegang hebben tot deze gegevens werken niet eens bij KPN...
ThinkPadd schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 17:54:
Zoals ik van de KPN monteur begreep die mij belde (er was door Telfort immers een 'open lijn' geconstateerd waarvan KPN automatisch melding krijgt) hebben ze mij aangesloten op de nieuwe kast, maar is de kast nog niet actief. Hierboven in het topic werd door iemand gesproken over een bypass, dat zal ik nu ook wel hebben.

Dit was het overzicht van de Fritz!box toen m'n aansluiting net actief was, half november 2015: http://tweakers.net/ext/f/3JBALh5BcBHXGIEEx4j5Wt7Q/full.png
De attainable zakte daarna wel in en is op 39,8 Mbit blijven hangen. De G. Vector stond daar ook al uit zie ik.
G. Vector = VVDSL ?

Deel van de kosten terugvragen is wel een idee ja, vooral de upload is echt irritant traag nu.
Een bypass en een niet actieve kast zijn toch echt verschillende dingen, bij een bypass zit je namelijk niet op de nieuwe kast en zou de oude verbinding in stand blijven. Als er een nieuwe kast tussen is gezet zullen de diensten daarover gezet moeten worden en er zal dan een migratie van kast A naar kast B plaats moeten vinden voor de VDSL verbinding.
Meauses schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 08:55:
Per vandaag geeft de netco check aan dat ik Vectoring heb en 100Mbit zou moeten halen, en kom rond de 80 op mijn v10 uit. Maar zo te zien is de nieuwe straatkast nog niet actief wat de snelheid verklaart want die zit binnen de 200 meter, en de oude op ong. 430. Dus het lijkt erop dat ze ook met bypasses blijkbaar wel vectoring activeren.
Ik blijf maar lezen over de bijpass, maar een echte bijpass word maar zelde gedaan. De verbinding word meestal gewoon 1 op 1 doorgepatched in de KVD en op een later moment zal de voeding uit de nieuwe kast komen, dit is een migratie en heeft niets te maken met een bypass.
HammerNL schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 12:36:Mijn status: "Er is bekend welke projectleider verantwoordelijk is, maar er kan pas een oplossing komen als de werkzaamheden klaar zijn."
Uit pure nieuwschierigheid zou je de provincie willen/kunnen aangeven? :P

[ Voor 133% gewijzigd door SECURITEH op 26-02-2016 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
SECURITEH schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 21:07:
[...]

[...]

Ik blijf maar lezen over de bijpass, maar een echte bijpass word maar zelde gedaan. De verbinding word meestal gewoon 1 op 1 doorgepatched in de KVD en op een later moment zal de voeding uit de nieuwe kast komen, dit is een migratie en heeft niets te maken met een bypass.

[...]
Dan zal dat het zijn. En zal ik moeten wachten tot de nieuwe kast actief wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 13:38
[...]

Simpel gezegd is het 2e paar dus niet goed en willen ze dit niet repareren. Jammer dat KPN dan niet de ballen heeft om dit ook te zeggen.

[...]

[...]

Interessant, volgens mij betekend dit dat ik ook wat vrijheid krijg om de planning te bespreken (vooral bijv. wanner iets ineens een jaar naar achter word geschoven). :)

[...]

Lang leve de ACM (voorheen OPTA)... 8)7 Helaas creëren ze ook vervelende situaties voor consumenten.

[...]

Helaas, de meeste mensen die toegang hebben tot deze gegevens werken niet eens bij KPN...

[...]

Een bypass en een niet actieve kast zijn toch echt verschillende dingen, bij een bypass zit je namelijk niet op de nieuwe kast en zou de oude verbinding in stand blijven. Als er een nieuwe kast tussen is gezet zullen de diensten daarover gezet moeten worden en er zal dan een migratie van kast A naar kast B plaats moeten vinden voor de VDSL verbinding.

[...]

[...]

Uit pure nieuwschierigheid zou je de provincie willen/kunnen aangeven? :P
Yep. Ik ga denk ik van de week KPN gewoon bellen en proberen een monteur te laten komen voor een af ander vaag probleem wat ik zogenaamd heb zonder te vermelden dat het over de pairbonding gaat. Dan ziet die nieuwe monteur vanzelf wel dat de bonding niet werkt en dan kan ie het mischien fixen. aangezien zodra ik over de falende pair bonding begin ze gelijk niet meer willen helpen. lijkt me dit de enige mogelijkheid

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
[...]

Een nieuwe kast. Ze hebben mijn kabelbundel opgegraven en in die nieuwe kast gepatched denk ik.
Maar waarom het dan nog zo langzaam is? Zou dat komen omdat de kast nog niet actief is ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik kwam net dit leuke kaartje tegen op Google Maps, met alle HVD's in Nederland. Hoe up-to-date deze is weet ik niet, maar wel leuk om even hier neer te zetten.

Nu de straatkasten nog :P

https://www.google.com/ma...bUI7BE.k8Kh8jUwOswY&hl=nl

Het valt me nu wel op dat er ook wel veel centrales zijn (in buitengebieden vooral) dat die dingen nogal op een afgelegen plek liggen. Er gaan vaak al honderden meters overheen voordat je in het centrum van het dorp zit.

[ Voor 29% gewijzigd door krakendmodem op 27-02-2016 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
ThinkPadd schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 12:05:
[...]

Een nieuwe kast. Ze hebben mijn kabelbundel opgegraven en in die nieuwe kast gepatched denk ik.
Maar waarom het dan nog zo langzaam is? Zou dat komen omdat de kast nog niet actief is ofzo?
Dat leek mij in mijn situatie ook het geval. Al vallen mijn snelheden minder tegen. Zat je eerst op de centrale en loopt dat nu dan via een wijkkast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Meauses schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 14:52:
[...]

Dat leek mij in mijn situatie ook het geval. Al vallen mijn snelheden minder tegen. Zat je eerst op de centrale en loopt dat nu dan via een wijkkast?
Ja, denk ik wel. Centrale zit op ~1014m, de nieuwe straatkast op een 2-300m hemelsbreed.

Op netco en breedbandwinkel is overigens nog geen indicatie te zien dat ik op een kast dichterbij ben geplaatst, alleen dat ik in Q2 een upgrade krijg naar 80Mbits.

Wat er met de werkzaamheden laatst dus precies is gebeurd weet ik niet, al hebben ze wel even werk gehad want ik had de hele dag geen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 14:52

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Hoe juist is de informatie op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Als ik bij mijn eigen gegevens kijk krijg ik ADSL2+ 10 Mbit/s en mijn boven buurman VDSL2 100 Mbit/s

2 huizen verder op staat er Bonding 180Mbit/s

Kan het kloppen dat het per huisnummer verschillend is en dan zo een groot verschil?

Wil namelijk zelf de overstap maken van Ziggo naar VDSL maar wel minimaal 50 Mbit/s. Volgens het overzicht is max. 10 Mbit/s mogelijk wat voor mij te weinig is. Het liefst ga ik voor 100 Mbit/s van Tele 2 voor 28 euro.

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 19:17
HvanderT schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 14:42:
Ik kwam net dit leuke kaartje tegen op Google Maps, met alle HVD's in Nederland. Hoe up-to-date deze is weet ik niet, maar wel leuk om even hier neer te zetten.

Het valt me nu wel op dat er ook wel veel centrales zijn (in buitengebieden vooral) dat die dingen nogal op een afgelegen plek liggen. Er gaan vaak al honderden meters overheen voordat je in het centrum van het dorp zit.
Wat als we zelf zo'n kaartje maken, waarop iedere Tweaker zelf de straatkasten uit zijn buurt kan markeren? Als het goed is komen er hier veel geinteresseerden uit verschillende regio's, dus we zouden al een heleboel verschillende gebieden kunnen inventariseren en kasten kunnen markeren.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Leuk idee. Alleen hier in Zwolle staan er al erg veel :P

Daarnaast was er een tijdje ook een kaartje met de straatkasten op Netco, het mooiste zou zijn dat we die ergens kunnen vinden. Misschien dat die nog ergens boven water komt >:)

Er is iemand in Belgie die dit al gedaan heeft: http://bgcmap.narod.ru/

[ Voor 13% gewijzigd door krakendmodem op 27-02-2016 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
Ik zie dat je met via netco website ook straatkasten kan vinden.

"Uh, als je hier een postcode invoert, zonder huisnummer kan je alternatieve adressen zien. Als achter een alternatief adres "KVD" of "SCM" staat is dat een straatkast."

Als voorbeeld zit een straatkast in 6824HG 54 AKVD. Dus lekker postcode tikken en zoeken maar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik kan op die manier geen kasten vinden in Zwolle. Die staan er niet bij.

Ik heb nu een adres opgezocht waarvan ik weet dat de straatkast er ongeveer 200 meter vanaf staat (vanaf dat adres dan)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Yu2SdnB.png

Dit adres betreft een studentenhuis. Ik ben in dat huis meerdere ISRA's tegengekomen, van lasdoppen tot ISRA2. Zelfs een ISRA met LSA stroken. Toen ik daar internet ging aansluiten was het dus even zoeken op welk ISRA het werd geleverd.

Bij nr. 33 zie je naast 33 ook nog BOV staan. Ik neem aan dat dat voor 'boven' staat, aangezien er langs de trap blauwe telefoonkabels lopen. De eerste kabel gaat naar een ISRA2 op de eerste verdieping, waar dus de internetaansluiting is (gelukkig). Die BOV gaat naar de tweede verdieping en gaat dan vervolgens naar een kamer van één van die studenten. Ik kan dus (helaas) niet zien waar die kabel ophoudt en wat daar achter hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
Ik heb nu al 10 KVD gevonden door alle postcode na te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Best rare toevoegingen soms, zoals in haarlem heb je vaak zwart/rood als toevoeging. En soms de meest vreemde dingen,

Bij sommige plaatsen zie je idd wel een KVD, al vraag ik me af of dat ook een KVD is. Want ik ken genoeg plekken waar zo'n ding staat maar niet vermeld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
Dus met je die KVD van netco geloven of is korreltje zout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH

SECURITEH

Man of legend.

ThinkPadd schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 12:05:
[...]

Het zou inderdaad niet langzamer moeten worden. Iets klopt er dus niet.

Verassend, het is niet de eerste keer dat ik dit soort informatie online zie staan maar ik blijf het raar vinden.
En btw. de straatkasten ben ik dus ook al eens tegen gekomen. ;)

De toevoeging KVD zal je inderdaad lang niet bij alle verdelers terug zien.

[ Voor 53% gewijzigd door SECURITEH op 27-02-2016 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plizz
SECURITEH schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 20:23:

Verrassend, het is niet de eerste keer dat ik dit soort informatie online zie staan maar ik blijf het raar vinden.
En btw. de straatkasten ben ik dus ook al eens tegen gekomen. ;)

De toevoeging KVD zal je inderdaad lang niet bij alle verdelers terug zien.
Dat merk ik. Ik heb een postcode gebied in Arnhem door gespit en zag de meeste KVD nog geen 50Mbit kan halen. Alleen door bonding is het mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 16:10

Een lijst met straatkasten staat hier. Ik weet niet hoe accuraat of compleet die is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
esky schreef op zondag 28 februari 2016 @ 18:38:
[...]

Een lijst met straatkasten staat hier. Ik weet niet hoe accuraat of compleet die is.
Ik denk het niet. Er staat bijna niks in Friesland. :'). Kan ook zijn dat de gegevens daarvan niet bekend zijn natuurlijk. (bij die site)

Desondanks een leuk kaartje, even doorspitten.

[ Voor 9% gewijzigd door krakendmodem op 29-02-2016 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Kasten bij mij in de buurt die geplaatst zijn rond okt-nov 2015 zie ik er (nog) niet op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
De situatie hier blijft verwarrend.
Ik zit op een andere straatkast dan mijn buurman.
Die heeft sinds kort wel bonding in het fourstack lijstje staan en ik niet.
Terwijl de afstanden bij hem groter zijn dan bij mij, als ik breedbandwinkel moet geloven.
En terwijl wij op dezelfde kabelbundel zitten naar de nummercentrale.

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

Lijjkt me al aardig oud, zie dat daar de eerste vdsl kast bij ons in de buurt ook niet bijstaat, dus zou alweer jaartje of 3-4 oud zijn.

edit:
30-03-2012
13:22

Zat er niet veel naast :P

edit2:
wordt ook niet meer bijgehouden:
Tot ziens!
Deze website gaat eind 2015 stoppen. Na 13 jaar gaan we andere doelen nastreven.
Data kan tot 1 juni 2015 worden gedownload. Elke maand zal er functionaliteit worden weggehaald.

We bedanken al onze klanten en bezoekers voor het in ons gestelde vertrouwen

Andere vraag, wordt bij overstapservice helemaal je internet niet meer onderbroken? Morgenmiddag komen ze van de KPN, tot heden nog steeds gewoon internet via xs4all, of is dat echt geval van even inloggen op een site en activeren maar?

[ Voor 38% gewijzigd door SinergyX op 29-02-2016 15:59 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
cornfed99111 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:09:
Terwijl de afstanden bij hem groter zijn dan bij mij, als ik breedbandwinkel moet geloven.

Kan toch?

Centrale -> Kast 1 -> Kast 2, waarbij jij op kast 1 zit en je buurman op kast 2. Kast 2 is toevallig geschikt voor Pair Bonding.
Stel: je woont precies tussen kast 1 en 2 in. De kabel van de buurman gaat dus eerst naar 2 en dan via 1 naar de wijkcentrale. Jouw kabel gaat meteen naar 1 en dan naar de wijkcentrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH

SECURITEH

Man of legend.

Ah dat is de site waar ik aan dacht toen ik zij dat ik zo'n lijst wel eens was tegen gekomen, ik was de link alleen kwijtgeraakt over de jaren. :P
De lijst zal niet up to date zijn maar voor een heel groot deel wel kloppen.
cornfed99111 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:09:

Dit kan door een opsplitsing in de kabel zelf waarbij een deel van de kabel is overgenomen door een andere KVD.

[ Voor 37% gewijzigd door SECURITEH op 29-02-2016 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Als dat zo zou zijn, dan moet er ook ergens die tweede kast staan.
En ik zie er maar één. Ze hebben uitsluitend glasvezel aangelegd naar die ene kast.
Alleen die nieuwe kast is bijgeplaatst. Dus de oude smalle kasten staan er nog steeds.
Er is geen enkele kast vervangen.
Ik weet niet of die oude kast bedoeld wordt als een aparte kast.

Overigens is sinds vandaag bij mijn andere buurman ook bondig actief geworden.
Hij en mezelf zitten op dezelfde straatkast.
Alleen bij mij is dat nog niet te zien in fourstack.
KPN is dus de database aan het updaten bij ons.
SECURITEH schreef op maandag 29 februari 2016 @ 20:55:

Dit kan door een opsplitsing in de kabel zelf waarbij een deel van de kabel is overgenomen door een andere KVD.
Zie bovenstaand verhaal. Breedbandnet geeft 225 meter aan voor mijn kast en 365 voor mijn buurman.
Dat kan alleen maar de nieuwe kast zijn en de oude kast +-honderd meter verderop.
Alleen is dat dan die oude smalle kast. Daar zit toch geen lijnkaarten in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Nu al weer een paar weken vectoring vanuit de oude wijkkast met op zich prima snelheden. Keek vandaag weer op de netco site, en nu is die oude wijkast verdwenen als distributiepunt, en staat het volgende bij de upgrades.

Wat
VVDSL
Planning
04-04-2016
Betrouwbaarheid
Planning is plus of min één week
Internet Snelheid
70 Mbit/s
iTV
2 HD

Mogelijk en hopelijk betekent dat dat ze de nieuwe wijkkast dan gaan activeren. De snelheid is denk ik bepaald op basis van de centrale, want dat is nog de enige die genoemd wordt bij distributiepunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dinsdag KPN verbinding gekregen, zoals verwacht nog steeds geen hogere snelheid, maar wat een draak van een modem is die experiabox. Ding heeft amper tot geen logs, geen down/up monitor, geen directe DECT verbinding en bereik van de wifi is nog slechter dan de fritzbox.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
SinergyX schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 12:12:
Dinsdag KPN verbinding gekregen, zoals verwacht nog steeds geen hogere snelheid, maar wat een draak van een modem is die experiabox. Ding heeft amper tot geen logs, geen down/up monitor, geen directe DECT verbinding en bereik van de wifi is nog slechter dan de fritzbox.
Welke heb je gekregen dan? Over de V10 ben ik wel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Meauses schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 12:18:
[...]

Welke heb je gekregen dan? Over de V10 ben ik wel tevreden.
Ik heb de V10, ding zal z'n werk best doen, maar helft van de dingen die ze mij vertelden op de modem te zitten, zitten er dus niet op.

(en die monteur zelfs doodleuk vertellen dat die V10 betere wifi heeft dan de AC1900 Nighthawk.. natuurlijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
De v10 WIFI werkt hier anders behoorlijk goed Zelfs bij de buren heb ik nog prima ontvangt. En de wifi is behoorlijk snel, vooral op 5GHz.

Alles is hier draadloos, die V10 handelt alles netjes en zonder problemen af. FULL HD streamen geen problemen. Ik had hiervoor een TP-LINK WDR3600, maar na de v10 had ik die niet meer nodig.

We (mijn ouders) hebben hier KPN met Internet en Telefonie. Dus dan heb je sowieso dat ding nodig.

Tuurlijk, de instellingen en logs zijn sumier, maar hier voldoet het wel. Het is een hele verbetering na de vorige EB's.

[ Voor 12% gewijzigd door krakendmodem op 04-03-2016 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zeg ook niet dat dat ding slecht is, maar tov mijn Fritzbox een flinke achteruitgang. Zaken als full hd streamen en of snelheid van wifi, dat zijn basiszaken die een modem gewoon naar behoren hoort te doen.

Maar ik merk dus dat ik nu at random disconnects heb, enige wat je terug kan lezen is je current uptime, maar helemaal niets aan logs wanneer en hoevaak het daarvoor dus is gebeurd (of op welke snelheid er was ingetrained).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
JerX schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 15:49:
Van KPN een leuk aanbieding gehad om naar hun over te stappen, maar ik twijfel een beetje of ik het zal doen aangezien ik van van Kabel naar DSL ga. Ben voornamelijk bang dat ik snelheid verlies ga merken. Via de test URL in de TS kom ik op 100MBPS uit (regio Rotterdam Zevenkamp).
[afbeelding]

Huidige situatie, Ziggo Kabel (oud UPC abonnement):
Kabel Televisie, geen HD pakketten gewoon kaal.
50MBPS Download en 5MPBS upload.
Telefonie

Aangeboden situatie, KPN DSL:
60 zenders, 24 in HD en 1 tv-ontvanger
100MBPS Download en 10MPBS upload.
Telefonie

Ik kijk persoonlijk niet zoveel TV en mijn vrouw een beetje. TV is voor ons niet zo heel belangrijk, maar wel leuk om erbij te krijgen. Wat het interessant maakt is de internet snelheid mits dat realistisch is. Ten tweede ga ik per maand 5 euro minder betalen bij KPN, dus eigenlijk is het voor mij win-win.

Op het moment ben ik nog erg terug houden vanwege de onzekerheid over de snelheid, maar misschien kunnen jullie mij overhalen (of niet) met jullie ervaringen.
Gisteren over gegaan naar KPN. Heb een mooi 100 Mbps lijntje opgeleverd gekregen _/-\o_ De interactieve TV ziet er beter uit dan de kabel (misschien dat ik nu wel HD zenders heb 8)7 ). En het kastje werkt ook bijzonder snel! Al met al erg blij dat ik ben overgestapt!

Wat tips als je twijfelt die ik uit dit topic heb gekregen:
1. Check de snelheid via https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
2. Vraag je buurtbewoners om hun ervaring
3. Zoek de wijkkast(en) op en meet de afstand van de kast naar je huis. Vervolgens controleren wat je verlies per afstand is.
4. Ga naar de KPN XL winkel, probeer door de sales heen te prikken (met hun internet snelweg baantjes :')). Ze kunnen vanaf de winkel andere buurtbewoners snelheid meten, dan heb je een zeer goede indicatie.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:10
Yeey, upgrade gepland voor vectoring in maart. 80Mbit wordt dan mogelijk, volgend jaar eens denken over een overstap, de hoge upload van xDSL zou toch wel leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:26
Net even contact gehad met XS4ALL over mijn aansluiting. Ik heb in het huis een ISRA20 aansluiting. Nu geeft XS4ALL aan dat deze op Is/ra stift 2, Connectionpoint 1 B zit.

Dat stukje van stift 2 snap ik, maar connectionpoint 1b niet. Heeft iemand enig idee?

Overigens heb ik de sleutel van het huis nog niet, dus kan nog niet testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:57
Sinds vanmorgen merkte ik een wijziging in mijn upload snelheid (Tele2, Alles in een pakket met 50Mbit internet).

Normaal was mijn download snelheid 50Mbit, maar dat is nu weggezakt naar 28Mbit. Mijn upload snelheid daarentegen is van 5Mbit naar 20Mbit gegaan.

Net even op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ gekeken en zie dat we nu bonding hebben, wat dus in theorie 200Mbit/s zou kunnen halen. Ik ben in ieder geval erg blij met de verhoogde uploadsnelheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed61
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-07 08:33
chengbondkwok schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 13:43:
Sinds vanmorgen merkte ik een wijziging in mijn upload snelheid (Tele2, Alles in een pakket met 50Mbit internet).

Normaal was mijn download snelheid 50Mbit, maar dat is nu weggezakt naar 28Mbit. Mijn upload snelheid daarentegen is van 5Mbit naar 20Mbit gegaan.

Net even op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ gekeken en zie dat we nu bonding hebben, wat dus in theorie 200Mbit/s zou kunnen halen. Ik ben in ieder geval erg blij met de verhoogde uploadsnelheid :)
Indien je dit via speedtest getest hebt, probeer de test eens met de server van KPN in Amsterdam.

Als ik nu de standaard test doe zie ik ook veel lagere snelheden.
Download is hier ingezakt van 100Mbit/s naar 13-20Mbit/s en upload ingezakt van 32Mbit/s naar 13-20Mbit/s.

[ Voor 6% gewijzigd door Speed61 op 05-03-2016 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH

SECURITEH

Man of legend.

JerX schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 14:07:
Ze kunnen vanaf de winkel andere buurtbewoners snelheid meten, dan heb je een zeer goede indicatie.
Apart dat ze dit zomaar doen, ik vermoed dat de verkoop medewerker niet weet (of niets kan schelen) dat iedere keer dat ze de lijn meten de verbinding van de klant ook plat gaat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
SECURITEH schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 14:36:
[...]

Apart dat ze dit zomaar doen, ik vermoed dat de verkoop medewerker niet weet (of niets kan schelen) dat iedere keer dat ze de lijn meten de verbinding van de klant ook plat gaat. :P
Haha, denk het laatste :P Overigens was erbij mij maar een bewoner met KPN en met een heel oud abonnement, dus daar schoot ik niks mee op haha.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micco90
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-02 21:47
SECURITEH schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 14:36:
[...]

Is dat zo :o ? Is toch niets meer dan het opzoeken van de modemwaardes d.m.v. TR-069?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 14:52

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

sekeroglan schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 15:27:
Hoe juist is de informatie op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Als ik bij mijn eigen gegevens kijk krijg ik ADSL2+ 10 Mbit/s en mijn boven buurman VDSL2 100 Mbit/s

2 huizen verder op staat er Bonding 180Mbit/s

Kan het kloppen dat het per huisnummer verschillend is en dan zo een groot verschil?

Wil namelijk zelf de overstap maken van Ziggo naar VDSL maar wel minimaal 50 Mbit/s. Volgens het overzicht is max. 10 Mbit/s mogelijk wat voor mij te weinig is. Het liefst ga ik voor 100 Mbit/s van Tele 2 voor 28 euro.

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
SinergyX schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 14:03:
Maar ik merk dus dat ik nu at random disconnects heb, enige wat je terug kan lezen is je current uptime, maar helemaal niets aan logs wanneer en hoevaak het daarvoor dus is gebeurd (of op welke snelheid er was ingetrained).
Maar, wat is nu het nut van lezen op welke snelheid er ingetraind was?

Verder maakt het voor de doorsnee consument niet uit waarom de Experiabox disconnecte, want ze bellen toch meteen de KS als het tevaak gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
chengbondkwok schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 13:43:

Ik ben van 50Mbit/5Mbit naar 103Mbit/31Mbit gegaan sinds vandaag met Tele2. Aangezien ik een "basis"-abonnement heb vermoed ik dat het van korte duur zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH

SECURITEH

Man of legend.

Micco90 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 17:15:
Is dat zo :o ? Is toch niets meer dan het opzoeken van de modemwaardes d.m.v. TR-069?
De tool welke ik ken (deze gebruiken ze op veel verschillende afdelingen binnen en buiten KPN) werkt niet zo, je kan wel oude meetingen opvragen als die er zijn en die bekijken maar als je een nieuwe meting doet gaat de lijn plat omdat die de lijn daadwerkelijk door meet en niet simpelweg gegevens van de router opvraagd.

[ Voor 9% gewijzigd door SECURITEH op 05-03-2016 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:57
PolluxDKB schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 21:25:
[...]

Ik ben van 50Mbit/5Mbit naar 103Mbit/31Mbit gegaan sinds vandaag met Tele2. Aangezien ik een "basis"-abonnement heb vermoed ik dat het van korte duur zal zijn.
Misschien klantloyaliteit / gratis upgrade voor trouwe klanten? :p :+

One can dream.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
chengbondkwok schreef op zondag 06 maart 2016 @ 09:29:
[...]

Misschien klantloyaliteit / gratis upgrade voor trouwe klanten? :p :+

One can dream.....
Ik dacht aan verkapte marketing; even laten zien hoe snel je verbinding kan zijn voor die €3 per maand extra :+ Nu ik deze snelheid kan bereiken wil ik niet meer terug en overweeg ik mijn abonnement up te graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
We zijn inmiddels drie weken verder en men kan nog steeds niet aangeven hoe lang deze werkzaamheden nog aanhouden.

Dit is het meest concrete wat ik tot nu toe heb ontvangen:
maandag 7 maart 2016 16:15:29
Korte omschrijving: klant heeft tijdelijk minder snelheid omdat door VDSL laswerkzaamheden het koper in lengte is toegenomen

maandag 7 maart 2016 16:16:5
Korte omschrijving: Als TZT de Dslam in de tussenliggende KVD operationeel is, zal voor deze klant juist veel meer snelheid mogelijk zijn
Ik weet trouwens niet hoe ze die extra snelheid willen realiseren? De koperlengte van m'n huis naar die kast kan haast niet korter, behalve als de kast zelf verplaatst zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Grappig, zou haast denken dat je bij mij in de buurt woont. Maar aan je V&A historie te zien woon je ver weg ;)

Bij mij is het ook nog steeds traag. Vandaag gesproken met Telfort 2e lijn. Volgens netco kan ik 28Mbit halen en dat zou ik ook moeten halen, maar omdat dat nu niet gebeurt gaan ze een Guidion monteur aansturen die bij mij thuis naar het ISRA-punt gaat kijken en in de wijkkast.

Vervolgens zou ik nog wel een poos op 28Mbit zitten, de VVDSL-upgrade gaat pas in Q2 2016 gebeuren. Nog even een paar maanden geduld dus.

Ik vertelde hem overigens dat ik een Fritz!box gebruik, vond hij helemaal super :D Hij zei dat de monteurs ook een Fritz!box als testmodem gebruiken, omdat ze daar verschillende profielen op kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik heb vandaag ook weer eens gebeld wanneer er nu weer een monteur voor mijn buurvrouw/buurman kwam. Aangezien het twee maanden lang stil is gebleven... Komt morgen dus weer een monteur, hopelijk stuurt die dan meteen een monteur aan die de kabel op een ander aderpaar inlast..

Het probleem is dat een VDSL aansluiting op nog geen 500 meter van de centrale niet harder gaat dan 15 Mbit attaianbale, terwijl de lijnen van de buren makkelijk de 80Mb halen. En met elke maand zakt de snelheid steeds verder in. Twee maanden terug stond deze nog op 18Mbit... Maar omdat de lijn stabiel was kon er verder geen actie ondernomen worden. "Maar de lijn deugt niet, dat is te zien"..

Wat nu? Volgens Netco horen ze 50Mb te kunnen krijgen en de buren krijgen deze snelheid ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:35

kgl

HammerNL schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 18:28:
Ik weet trouwens niet hoe ze die extra snelheid willen realiseren? De koperlengte van m'n huis naar die kast kan haast niet korter, behalve als de kast zelf verplaatst zou worden.
Kan zijn dat inderdaad de kast wordt verplaatst. Ik heb soortgelijke problemen; zat al jaren op een VDSL kast aangesloten, zonder vectoring, Fritz trainde in op 47 Mbit. In februari heeft men vectoring opgeleverd; in plaats van een verbetering, kreeg ik een verslechtering: 35 Mbit en nog instabiel ook, na enige tijd zakt verbinding terug tot circa 10 Mbit.
De nieuwe straatkast is recent geplaatst, staat ongeveer halverwege tussen oude kast en mijn huis (dus lijnlengte zal ongeveer halveren). Netco geeft nu ineens aan dat voor mijn adres in april een upgrade zal plaatsvinden naar VVDSL, 100 Mbit/sec verwacht (was voorheen 50 Mbit). Sinds kort laat Fritz ook zien dat de max snelheid van de DSLAM nu op 110/33 (was 55/5) staat voor mijn lijn (maar attainable is voorlopig nog veel lager).
Adressen die volgens Netco op de oude kast 100 Mbit konden krijgen (na vectoring upgrade), staan nu in netco op ADSL2+ only, vanuit nummercentrale, zonder geplande upgrade.

Voor mij maakt het niet zoveel uit, de VDSL fungeert hier als backup verbinding, primair gebruik ik Ziggo. Ik wacht het wel even af, het is overduidelijk dat ze nog niet klaar zijn met de werkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
Het blijft allemaal maar gissen, maar ik kan me haast niet voorstellen dat ze een kast die begin 2015 is geplaatst (geupgrade) nu even gaan verplaatsen.

Wellicht dacht diegene die dat bericht typte over 'meer snelheid', dat ik hiervoor nog géén VVDSL had. En dat als de werkzaamheden gereed zijn, ik gebruik kan maken van extra snelheid. (VVDSL)

Enige vreemde blijft dan nog wel dat ze een maand of wat terug een glasvezelbuis hebben gelegd:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Zijn dus wel in de buurt van die kast geweest, maar op het begin/eindpunt heb ik verder niks meer gezien. De mensen die links van de rode streep wonen, zitten nu in het 'verdomhoekje' aangezien die op 1.5/2km van de kast zitten. Heb verder nog even wat postcodes zitten bekijken, maar zien geen upgrades staan. Dus hierbij staak ik maar even mijn onderzoek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Kan ook dat de kast waarop jij bent aangesloten gewoon blijft staan, maar dat er volledig nieuwe kast dichterbij wordt neergezet waarop je aangesloten kan worden. Waardoor je koperlengte afneemt en er ook hogere snelheden beschikbaar komen. Ben wel benieuwd hoe het uiteindelijk gaat aflopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Asjemenou schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 17:50:
DSL Connection

Link Information

Line 1 Line 2

Ik nu ook!

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps] 28.335 / 94.918 0 / 0
Output Power (Up/Down) [dBm] 0,0 / 12,6 0 / 0
Line Attenuation (Up/Down) [dB] 2,2 / 8,0 0 / 0
SN Margin (Up/Down) [dB] 5,0 / 4,8 0 / 0

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5154323636.png

Ik vind wel dat hij nog wat sneller mag... Al kom ik van Online 20mbit (ontving max 8mbit).
Ik probeer het morgen nog eens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik vind die ping wel erg hoog. Mag hopen dat het alleen tijdens die test was. Of is het Tele2 netwerk zo brak? Aangezien adsl2+ lijntjes ook tegen de 40ms aanzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:23

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Qunix schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 22:34:
[...]

Ik nu ook!

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps] 28.335 / 94.918 0 / 0
Output Power (Up/Down) [dBm] 0,0 / 12,6 0 / 0
Line Attenuation (Up/Down) [dB] 2,2 / 8,0 0 / 0
SN Margin (Up/Down) [dB] 5,0 / 4,8 0 / 0

[afbeelding]

Ik vind wel dat hij nog wat sneller mag... Al kom ik van Online 20mbit (ontving max 8mbit).
Ik probeer het morgen nog eens. :)
Wil je eens een traceroute doen naar bijvoorbeeld www.tweakers.net, ben benieuwd hoeveel hops we te zien krijgen.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 09:29

B2

wa' seggie?

HvanderT schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 21:41:
Ik heb vandaag ook weer eens gebeld wanneer er nu weer een monteur voor mijn buurvrouw/buurman kwam. Aangezien het twee maanden lang stil is gebleven... Komt morgen dus weer een monteur, hopelijk stuurt die dan meteen een monteur aan die de kabel op een ander aderpaar inlast..

Het probleem is dat een VDSL aansluiting op nog geen 500 meter van de centrale niet harder gaat dan 15 Mbit attaianbale, terwijl de lijnen van de buren makkelijk de 80Mb halen. En met elke maand zakt de snelheid steeds verder in. Twee maanden terug stond deze nog op 18Mbit... Maar omdat de lijn stabiel was kon er verder geen actie ondernomen worden. "Maar de lijn deugt niet, dat is te zien"..

Wat nu? Volgens Netco horen ze 50Mb te kunnen krijgen en de buren krijgen deze snelheid ook.
Kunnen ze geen nieuwe kabel inlassen vanaf de straat? Is bij mij ook gebeurd en sinds toen zijn alle snelheidsproblemen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 18:00

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Mmm ik zit er aan te denken om een Tele2 vdsl verbinding aan te vragen, maar als ik die speedtest hierboven zie kan ik nog niet heel gelukkig worden qua ping.
Zijn er nog meer Tele2 gebruikers hier die wat kunnen vertellen over hoe goed het netwerk is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
B2 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 08:59:
[...]

Kunnen ze geen nieuwe kabel inlassen vanaf de straat? Is bij mij ook gebeurd en sinds toen zijn alle snelheidsproblemen opgelost.
Ik heb al een paar keer gevraagd of ze dit willen doen, maar VolkerWessels wil er niet aan beginnen zolang de lijn stabiel blijft. Stabiel in de zin van "geen verbrekingen met centrale". Al zou de lijnsnelheid maar 1mbit zijn, dan nog willen ze die kabel niet opnieuw inlassen.

Want dat is het probleem namelijk. Deze aansluiting stoort op een andere aansluiting, waardoor die ook een lage snelheid heeft.

Inmiddels de 6e monteur over de vloer gehad en die zet het door naar weer een multiskilled monteur. Die komt binnenkort weer langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Priyantha Bleeker schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:10:
Mmm ik zit er aan te denken om een Tele2 vdsl verbinding aan te vragen, maar als ik die speedtest hierboven zie kan ik nog niet heel gelukkig worden qua ping.
Zijn er nog meer Tele2 gebruikers hier die wat kunnen vertellen over hoe goed het netwerk is?
Ik denk dat het bij die speedtest net even een verkeerde waarde aangeeft. Een pagina terug postte iemand ook een tele2 lijn met wel een nette ping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

HvanderT schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:48:
[...]

Ik heb al een paar keer gevraagd of ze dit willen doen, maar VolkerWessels wil er niet aan beginnen zolang de lijn stabiel blijft. Stabiel in de zin van "geen verbrekingen met centrale". Al zou de lijnsnelheid maar 1mbit zijn, dan nog willen ze die kabel niet opnieuw inlassen.

Want dat is het probleem namelijk. Deze aansluiting stoort op een andere aansluiting, waardoor die ook een lage snelheid heeft.

Inmiddels de 6e monteur over de vloer gehad en die zet het door naar weer een multiskilled monteur. Die komt binnenkort weer langs.
Heb je al 2 aderparen? Dan zou je het op de manier van extra analoge lijn kunnen doen. Zo is het bij mij ook goed gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Nee, er ligt maar 1 aderpaar daar. Anders was de lijn waarschijnlijk al omgezet naar een ander aderpaar.

Nu dus even zien wat te doen. 15Mbit met twee tv's en een boel computers is niet leuk.

Mijn buren merken dat wel dat de lijn niet meer alles aankan. Helaas is kabel ook geen optie, die stoort net zo vaak.

[ Voor 50% gewijzigd door krakendmodem op 10-03-2016 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

HvanderT schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 10:04:
Nee, er ligt maar 1 aderpaar daar. Anders was de lijn waarschijnlijk al omgezet naar een ander aderpaar.
Dan is het volgens mij vrij eenvoudig om op te lossen middels het aanvragen van een extra analoge lijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Die optie is er, maar waarom zouden we (mijn buren) moeten betalen voor een brakke aansluiting waar we zelfs niks aan kunnen doen? Elke keer komen er weer andere monteurs die niks van elkaar weten en allemaal in dienst zijn van een of ander bedrijf. Je moet dus zelf een nieuwe lijn laten aanleggen op eigen kosten met een belbudget abonnement, en vervolgens nog de rompslomp om die lijn overgezet te krijgen.

Vervolgens komt er een monteur van volkerwessels opdraven die wel mogelijkheden heeft om de kabel opnieuw in te lassen, maar daar wilde hij dus niet aan beginnen... Want lijn is stabiel, al is de snelheid wel te laag.

[ Voor 14% gewijzigd door krakendmodem op 10-03-2016 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

HvanderT schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 10:11:
Die optie is er, maar waarom zouden we (mijn buren) moeten betalen voor een brakke aansluiting waar we zelfs niks aan kunnen doen? Elke keer komen er weer andere monteurs die niks van elkaar weten en allemaal in dienst zijn van een of ander bedrijf. Je moet dus zelf een nieuwe lijn laten aanleggen op eigen kosten met een belbudget abonnement, en vervolgens nog de rompslomp om die lijn overgezet te krijgen.

Vervolgens komt er een monteur van volkerwessels opdraven die wel mogelijkheden heeft om de kabel opnieuw in te lassen, maar daar wilde hij dus niet aan beginnen... Want lijn is stabiel, al is de snelheid wel te laag.
Ik heb er overigens niks voor betaald...
Pagina: 1 ... 15 ... 77 Laatste