Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 13:00
Mabili schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:12:
Bedankt voor de duidelijkheid.
Ik heb even de afstand check gedaan en gezien de afstand word ik daar niet echt vrolijk van.

[...]

Het lastige is ik woon eigenlijk in een wijk / straat met op 500 meter afstand van een glasvezel gebied. Of daar wat ooit nog verder mee gaat gebeuren is een groot vraagteken.
Die 4 kilometer is de wijkcentrale. Echter komt jouw internet vanuit een wijkkast (die gevoed wordt met glas uit de wijkcentrale) dus die afstand gaat niet op. Als je op breedbandwinkel.nl kijkt kun je ook een afstand tot de straatkast zien, dit is hier de afstand die relevant is (want die wordt over koper afgelegd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 19:17
Mabili schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:12:
[...]

Ja die 40Mbit is onveranderd gebleven.

[...]

Bedankt voor de duidelijkheid.
Ik heb even de afstand check gedaan en gezien de afstand word ik daar niet echt vrolijk van.

[...]

Het lastige is ik woon eigenlijk in een wijk / straat met op 500 meter afstand van een glasvezel gebied. Of daar wat ooit nog verder mee gaat gebeuren is een groot vraagteken.
Die afstand die jij noemt, is waarschijnlijk de oude afstand naar de grote nummercentrale, zonder omgebouwde wijkkast. Daar ga je die 40Mbit zeker niet over halen. Je moet beter kijken op de site van breedbandwinkel, of ik kan het straks evt. even nazoeken bij KPN, als je postcode-huisnummer combinatie per pm stuurt. Dat je inmiddels een wijkkast op kortere afstand hebt is duidelijk te zien aan de distributiepunten.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
DiedB schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:53:
[...]

Die 4 kilometer is de wijkcentrale. Echter komt jouw internet vanuit een wijkkast (die gevoed wordt met glas uit de wijkcentrale) dus die afstand gaat niet op. Als je op breedbandwinkel.nl kijkt kun je ook een afstand tot de straatkast zien, dit is hier de afstand die relevant is (want die wordt over koper afgelegd).
timmie1 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 17:01:
[...]

Die afstand die jij noemt, is waarschijnlijk de oude afstand naar de grote nummercentrale, zonder omgebouwde wijkkast. Daar ga je die 40Mbit zeker niet over halen. Je moet beter kijken op de site van breedbandwinkel, of ik kan het straks evt. even nazoeken bij KPN, als je postcode-huisnummer combinatie per pm stuurt. Dat je inmiddels een wijkkast op kortere afstand hebt is duidelijk te zien aan de distributiepunten.
Bedankt voor de tip.
Ik had op de website van breedbandwinkel blijkbaar niet verder gekeken dan mijn neus lang is 8)7
Een simpele klik op de behaalde snelheid geeft inderdaad meer duidelijkheid en de afstand tot de straatkast ziet er volgens mij een stuk positiever uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.fotosop.nl/afbeeldingen/3368410291702VDSL.jpg

Zou ik met deze afstand, mocht uiteindelijk vectoring geactiveerd worden, wel een hogere snelheid behalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Mabili schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 18:03:
[...]

[...]

Bedankt voor de tip.
Ik had op de website van breedbandwinkel blijkbaar niet verder gekeken dan mijn neus lang is 8)7
Een simpele klik op de behaalde snelheid geeft inderdaad meer duidelijkheid en de afstand tot de straatkast ziet er volgens mij een stuk positiever uit.

[afbeelding]

Zou ik met deze afstand, mocht uiteindelijk vectoring geactiveerd worden, wel een hogere snelheid behalen?
Ik durf niet te zeggen of vectoring al aan staat, maar wat ik wel kan zeggen is dat vectoring weinig zin gaat hebben op die afstand. Zowel met vectoring als zonder vectoring zou je hier ongeveer 40Mb halen. De winst bij vectoring boek je tot ongeveer 600-700 meter, daarna is het resultaat vergelijkbaar met VDSL2. Het voordeel van vectoring is wel een lagere ping (en daar heb je wel profijt van). Verder is het superstabiel (maar dat geldt ook voor VDSL2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Is dat zo? Ik ken een adres op 760meter met 100Mbit/s (in een dorp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
RobinF schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 20:21:
Is dat zo? Ik ken een adres op 760meter met 100Mbit/s (in een dorp)
Struin je heel die database af ofzo? ;)

Onmogelijk. Of de snelheid klopt niet, of de afstand klopt niet, of er wordt bonding toegepast (en dan kan het krap aan, met een goede lijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
DiedB schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 20:32:
[...]
Struin je heel die database af ofzo? ;)
Misschien, echter is dit een adres waarvan ik ook de bewoners ken
DiedB schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 20:32:
[...]
Onmogelijk. Of de snelheid klopt niet, of de afstand klopt niet, of er wordt bonding toegepast (en dan kan het krap aan, met een goede lijn).
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/66tstHyl.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/URBuPsyl.png
(klikken voor grote afbeelding, duh)

Verder worden deze resultaten ook gehaald via een speedtest (Experiabox V10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:12
100Mbit op 760m koperlijn lijkt mij ook onwaarschijnlijk. Waarschijnlijk staat de betreffende straatkast een stuk dichterbij, indien je ook de locatie weet van de straatkast zou je bijv. via Maps de afstand kunnen checken.

Daarnaast vindt ik de afstand tegenwoordig niet echt meer heel interessant, via de diverse checks kan je tegenwoordig een aardige inschatting krijgen van de te verwachtte snelheid. En dat is waar het immers om draait, wat de afstand van de koperlijn ook is.

• noopie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 20:18
Zojuist de 'straatkast' test op breedbandwinkel gedaan, en volgens deze informatie zit ik op 218 meter van 'de' wijkkast. Nu zit ik daar blijkbaar niet op aangesloten maar direct op de centrale op net geen 3000 meter.

Wat ik niet begrijp: Waar zou deze straatkast voor dienen als er toch niemand op is aangesloten? Ik weet van niemand in heel het dorp die snelheden kan halen van meer dan 12 mbit.

Is het zo dat wijkkasten/straatkasten altijd gevoed worden d.m.v. glasvezel vanuit de wijkcentrale of is dat een verkeerde aanname van me?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:10
noopie schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 15:19:
Zojuist de 'straatkast' test op breedbandwinkel gedaan, en volgens deze informatie zit ik op 218 meter van 'de' wijkkast. Nu zit ik daar blijkbaar niet op aangesloten maar direct op de centrale op net geen 3000 meter.

Wat ik niet begrijp: Waar zou deze straatkast voor dienen als er toch niemand op is aangesloten? Ik weet van niemand in heel het dorp die snelheden kan halen van meer dan 12 mbit.

Is het zo dat wijkkasten/straatkasten altijd gevoed worden d.m.v. glasvezel vanuit de wijkcentrale of is dat een verkeerde aanname van me?
Dat klopt. Een wijkkast of "Streetcabinet" was meestal eerst een kabelverdeler waarin een dikke kabel met koperen aders binnenkwam en die aders werden dan gelast op kleinere kabels waarvan de adres uiteindelijk uitkomen bij de klant thusi. De kast wordt dan vervangen voor een ander model welke gevoed wordt met glasvezel, de actieve apparatuur uit de wijkcentrale komt dan in die kast, en de klantaansluitingen worden dan in deze kast direct op de poorten van de actieve apparatuur gekoppeld.

En in sommige gevallen wordt er een nieuwe kast geplaatst op het tracé en worden de klantaders daarin gebracht en gekoppeld aan de poorten van de actieve apparatuur.
Het eindresultaat is hetzelfde.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vanochtend werd ik nog gebeld door Fiber, daar had ik ooit de vraag neergelegd over mijn snelheid, die wisten mij nu te vertellen dat zij een zgn 'snelheidsgarantie' hebben.
•Indien de kortingsclaim terecht is, zal Fiber Nederland het verschil tussen de daadwerkelijke snelheid en 80% van de geadverteerde snelheid procentueel vergoeden op het basisabonnement (exclusief de extra pakketten). Dus in geval er 50% van de geadverteerde snelheid wordt gehaald, heeft de klant recht op een korting van 30% op het maandelijkse abonnement vanaf het moment van indienen van de kortingsclaim, tot het voortduren van de verminderde snelheid
In mijn geval praat je over ~50%, bij fiber kan je dus internet+bellen krijgen voor 29,95 per maand, daar kan ik dus volgens bovenstaande nog 10tje vanaf halen, zit ik voor 20 euro. Nu lees ik alleen niet bijzonder veel goede ervaringen met Fiber, maar dit zou mij wel weer 20 tientjes tov KPN gaan schelen, die er blijkbaar toch niets aan gaat doen, dat ik dan maar beter op de laagste kosten kan gaan zitten.

Ik zit tot eind weekend nog in bedenktijd van KPN, moet ik me dan heel druk maken voor 20 tientjes maar wel een matige service vanuit Fiber?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Barre73
SinergyX schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:25:
Vanochtend werd ik nog gebeld door Fiber, daar had ik ooit de vraag neergelegd over mijn snelheid, die wisten mij nu te vertellen dat zij een zgn 'snelheidsgarantie' hebben.

[...]

In mijn geval praat je over ~50%, bij fiber kan je dus internet+bellen krijgen voor 29,95 per maand, daar kan ik dus volgens bovenstaande nog 10tje vanaf halen, zit ik voor 20 euro. Nu lees ik alleen niet bijzonder veel goede ervaringen met Fiber, maar dit zou mij wel weer 20 tientjes tov KPN gaan schelen, die er blijkbaar toch niets aan gaat doen, dat ik dan maar beter op de laagste kosten kan gaan zitten.

Ik zit tot eind weekend nog in bedenktijd van KPN, moet ik me dan heel druk maken voor 20 tientjes maar wel een matige service vanuit Fiber?
Ik verwacht dat je geen aanspraak kan maken op hun garantie omdat ze bij het afsluiten van het abonnement (en al bij de PC checker) jouw verwachte snelheid geven. En die snelheid halen ze direct uit de postcode checker van KPN Netco.
Ik verwacht dat die garantie rekent met het verschil tussen die verwachte snelheid en je werkelijke snelheid.

Van hun website:
Voor een dsl abonnement betekent dit dat u altijd de hoogst haalbare downloadsnelheid krijgt die beschikbaar is op uw adres (geldig vanaf 1 december 2015). Doe onze postcodecheck om te zien wat de gemiddelde snelheid is op uw adres en die u dus hoort te kunnen halen.

Die genoemde PC check haalt werkelijke info uit de Netco database.

En daarbij moet je bedenken dat de eerste 20% al niet telt geven ze aan bij hun voorwaarden. 80% van je haalbare snelheid is acceptabel voor Fiber.

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 09:45
Voor mijn huis wordt nu de stoep opengegooid en een dikke blauwe kabel de grond in gepropt, zou dat de glasvezel zijn voor de straatkast? Volgens fourstack zou de upgrade in maart moeten gebeuren, dus qua timing zou het best kunnen :p.

Tegen die tijd loopt mijn jaarcontract bij Ziggo af. Fourstack zegt dat de snelheid 90mbit wordt. Hier is bonding mogelijk, dus dat zou dan ongeveer 180 moeten worden. Ik lever graag 20 mbit download in voor meer upload, ik hoop dus als ik straks bij kpn/xs4all bestel ik dan ook die upload kan krijgen die ik hier voorbij heb zien komen. Of doen ze dat niet bij 'nieuwe' lijnen?

Straatkast ligt 286m verderop volgens breedband winkel.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Barre73 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:53:
Ik verwacht dat je geen aanspraak kan maken op hun garantie omdat ze bij het afsluiten van het abonnement (en al bij de PC checker) jouw verwachte snelheid geven. En die snelheid halen ze direct uit de postcode checker van KPN Netco.
Ik verwacht dat die garantie rekent met het verschil tussen die verwachte snelheid en je werkelijke snelheid.

Van hun website:
Voor een dsl abonnement betekent dit dat u altijd de hoogst haalbare downloadsnelheid krijgt die beschikbaar is op uw adres (geldig vanaf 1 december 2015). Doe onze postcodecheck om te zien wat de gemiddelde snelheid is op uw adres en die u dus hoort te kunnen halen.

Die genoemde PC check haalt werkelijke info uit de Netco database.

En daarbij moet je bedenken dat de eerste 20% al niet telt geven ze aan bij hun voorwaarden. 80% van je haalbare snelheid is acceptabel voor Fiber.
Dat snap ik, maar ik kan met redelijke zekerheid zeggen (of xs4all heeft een flinke fookup gedaan) dat ik maar ~50% van die 50mbit die ze aangeven als verwachte snelheid ga halen, rond de 24-26mbit. Fourstack, KPN, noem ze maar op, geven allemaal 50Mbit haalbaar, maar 4 monteurs laten is daar nog steeds niets in veranderd. Dat verschil kan straks enkel groter worden (uitzondering van bonding, dat staat goed geregistreerd, ik heb maar 1 bundel) als de eventuele 100mbit upgrade nog eens komt.

Kan dus 2 kanten nu op, ik ga nu naar KPN om de druk op te voeren met kans dat ze nog niets gaan doen, maar dan ook meteen een jaar vast te zitten. Of ik ga lekker goedkoop uitzingen tot er ooit duidelijkheid is over de nieuwe kast en ik laat een compleet nieuw isra aanleggen (~800-1000 euro).

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 11-02-2016 17:12 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Barre73
SinergyX schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 17:10:
[...]

Dat snap ik, maar ik kan met redelijke zekerheid zeggen (of xs4all heeft een flinke fookup gedaan) dat ik maar ~50% van die 50mbit die ze aangeven als verwachte snelheid ga halen, rond de 24-26mbit. Fourstack, KPN, noem ze maar op, geven allemaal 50Mbit haalbaar, maar 4 monteurs laten is daar nog steeds niets in veranderd. Dat verschil kan straks enkel groter worden (uitzondering van bonding, dat staat goed geregistreerd, ik heb maar 1 bundel) als de eventuele 100mbit upgrade nog eens komt.

Kan dus 2 kanten nu op, ik ga nu naar KPN om de druk op te voeren met kans dat ze nog niets gaan doen, maar dan ook meteen een jaar vast te zitten. Of ik ga lekker goedkoop uitzingen tot er ooit duidelijkheid is over de nieuwe kast en ik laat een compleet nieuw isra aanleggen (~800-1000 euro).
Als je het zo uitlegt... dan snap ik je punt helemaal ja.

Enig nadeel wat ik kan bedenken van Fiber DSL is dat bij problemen KPN moet worden aangestuurd. En dat werkt toch een stuk beter als je bij KPN zelf zit. Dus die afweging moet je zelf maken. Maar 20 euro per maand is zeker niet duur :-)

• markdejong
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:45
markdejong schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 14:30:
[...]

Misschien moet er nog een update komen voor vectoring in de kast??? of.. is het toch de v9 modem.. Ik heb de upgrade sinds een dag, gisteren zag ik een kpn bus bij de kast staan en sindsdien is het sneller geworden. Volgens een KPN monteur die hier 3 weken geleden was moet zo'n kast ook nog de tijd krijgen om te stabiliseren.
Ik heb vandaag weer contact gehad met KPN en mijn snelheid is tot 100 Mb/s maximaal en het kon volgens de beste man niet sneller :'(

Bonding Total Rate(Up/Down) 28589/84967 kbps
Toch wel blij mee O-)

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:52
markdejong schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 17:55:
[...]

Ik heb vandaag weer contact gehad met KPN en mijn snelheid is tot 100 Mb/s maximaal en het kon volgens de beste man niet sneller :'(

Toch wel blij mee O-)
Je mag blij zijn dat KPN bonding inzet om als nog 85Mbit te halen. Raar dat je upload 30Mbit is i.p.v. 60Mbit.

• Prolution
markdejong schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 17:55:
[...]

Toch wel blij mee O-)
Welke waardes geeft de Fourstack check aan op jou adres? Ik zou overigens niet al teveel waarde hechten aan het oordeel van een (gemiddelde) klantenservice medewerker, deze zijn meestal niet echt technisch onderlegd en begrijpen vaak niet wat Vectoring of Pairbonding inhoud.

• RobinF
plizz schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 22:10:
[...]

Je mag blij zijn dat KPN bonding inzet om als nog 85Mbit te halen. Raar dat je upload 30Mbit is i.p.v. 60Mbit.
Die 30 haal je alleen met 100/30. Hier wordt 80down gehaald, dus 40 down zonder pair bonding. 40/15 is een redelijke verhouding lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdejong
Prolution schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 22:21:
[...]

Welke waardes geeft de Fourstack check aan op jou adres?
Wat
Koper
Beschikbaar
Small green check
Distributiepunt(en)
Jr-AAG, Jr-C
Internet Snelheid
180 Mbit/s

Technologie
Internet Snelheid
ADSL2+
13 Mbit/s
VDSL2*
100 Mbit/s
Bonding*
180 Mbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
markdejong schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 00:49:
[...]

Wat
Koper
Beschikbaar
Small green check
Distributiepunt(en)
Jr-AAG, Jr-C
Internet Snelheid
180 Mbit/s

Technologie
Internet Snelheid
ADSL2+
13 Mbit/s
VDSL2*
100 Mbit/s
Bonding*
180 Mbit/s
Je haalt nu.dus via een Bonding lijn nog minder dan wat je over een enkel aderpaar zou moeten halen? Lijkt me duidelijk dat er iets niet helemaal goed is.

In de Experiabox'en kan je geloof ik niet goed zien of Vectoring daadwerkelijk op je lijn is geactiveerd. Zou je eens naar bijv. tweakers.net willen pingen zodat we de latency kunnen zien?

Anders even navraag doen op het KPN forum, deze zijn meestal wel technisch onderlegd (in vergelijking met de telefonische klantenservice). Een webcare medewerker kan daar vast achterhalen wat er precies met je lijn aan de hand is (qua Vectoring) en of je binnenkort een hogere snelheid kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdejong
Pinging tweakers.net [213.239.154.20] with 32 bytes of data:
Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=9ms TTL=57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
G.INP is in ieder geval actief op je lijn, verder zou je dus navraag kunnen doen op het KPN forum indien je wilt weten of je snelheid nog hoger kan worden. Het is vooral bij mij de vraag of Vectoring wel echt actief is op je lijn, je ziet dat tegenwoordig vaker wanneer een straatkast recent is opgeleverd, Vectoring wordt dan meestal een paar weken later aangezet omdat de aangesloten klanten bijvoorbeeld nog niet over het juiste modem beschikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Prolution schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 10:57:
G.INP is in ieder geval actief op je lijn, verder zou je dus navraag kunnen doen op het KPN forum indien je wilt weten of je snelheid nog hoger kan worden. Het is vooral bij mij de vraag of Vectoring wel echt actief is op je lijn, je ziet dat tegenwoordig vaker wanneer een straatkast recent is opgeleverd, Vectoring wordt dan meestal een paar weken later aangezet omdat de aangesloten klanten bijvoorbeeld nog niet over het juiste modem beschikken.
Dat laatste is onzin. Vectoring kan aangezet worden ook als mensen niet het juiste modem hebben. Deze modems krijgen dan een andere snelheid (frequentie bereik?) en storen zo de Vectoring modems niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:26

Speedmaster

Make my day...

RobinF schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 11:24:
[...]

Dat laatste is onzin. Vectoring kan aangezet worden ook als mensen niet het juiste modem hebben. Deze modems krijgen dan een andere snelheid (frequentie bereik?) en storen zo de Vectoring modems niet
Klopt, indien een modem geen VVDSL ondersteunt valt deze terug naar een ADSL2 signaal met een snelheid van ongeveer 14Mbps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prolution
RobinF schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 11:24:
[...]

Vectoring kan inderdaad aangezet worden zonder dat iedereen een juist modem heeft, dan wordt de snelheid flink beperkt omdat het modem een beperkt frequentiebereik krijgt om de andere Vectoring modems niet te storen.

Echter is dit niet altijd zo klantvriendelijk, voorheen was KPN veel sneller met het aanzetten van Vectoring op nieuwe straatkasten (meestal direct) en de laatste tijd zie je dat ze daar meestal een bepaalde periode mee wachten. Wat daar precies de reden van is weet ik niet, maar het zou kunnen dat ze eerst willen dat bijvoorbeeld 90% van de klanten op een specifieke straatkast voorzien is van een juist (op Vectoring voorbereid) modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doofus
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-01-2023
Ik ga binnenkort naar verhuizen naar een woning in een appartementencomplex met een eigen huisnummer. Als ik een postcodecheck doe op de website, dan kan ik gewoon een xdsl abonnement afsluiten. Kan ik er dan vanuit gaan dat er in de woning zelf een ISRA-punt aanwezig is en niet elders in het complex?

Ik kan namelijk woensdag pas in de woning kijken en ik zou het liever eerder afsluiten. Hoe eerder, hoe sneller ik daar internet heb. Wil namelijk rond 14 maart over en dan moet er ook internet zijn. De verhuurder kon mij geen uitsluitsel daarover geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:23

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

XS4ALL levert binnen 3 weken en Telfort zelfs binnen 10 dagen na aanvraag!

Heb je na woensdag nog ruim de tijd voor ;)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doofus
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-01-2023
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 17:32:
XS4ALL levert binnen 3 weken en Telfort zelfs binnen 10 dagen na aanvraag!

Heb je na woensdag nog ruim de tijd voor ;)
En heb je toevallig ook ervaring met de levertijd van Tele2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 21:59
Doofus schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 18:59:
[...]

En heb je toevallig ook ervaring met de levertijd van Tele2?
https://www.tele2.nl/klan...is/internet/levertermijn/

In de meeste gevallen leveren de meeste providers in ongeveer 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Ein-de-lukh!!!!! Is het verstandig om nu al de nieuwe abo aan te vragen? 56 Mbit/s is denk ik de netto snelheid toch? Nu haal ik max 1,7MB/s dus dat komt overeen met de 14 Mbit/s wat wordt opgegeven.

Krijg ik een andere router? Ik heb de ZTE H220N in bruikleen.

Actuele Beschikbaarheid

Wat Koper
Beschikbaar Small green check
Distributiepunt(en) Gv-Btij
Internet Snelheid14 Mbit/s
iTV1 HD
Wat FttH
Beschikbaar Small red cross
Distributiepunt(en)
Internet Snelheid-
iTV-

Technologie Internet
Snelheid ADSL2+9 Mbit/s
VDSL2* 14 Mbit/s
Bonding*-

*ISDN niet mogelijk bij VDSL en Bonding.

Geplande upgrades

Wat VVDSL (BR)
Planning 22-02-2016
Betrouwbaarheid Planning is plus of min één week
Internet Snelheid 56 Mbit/s
iTV2 HD

[ Voor 4% gewijzigd door Mandrake466 op 14-02-2016 04:57 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:53
Ik kan volgens fourstack 200MBit halen op mijn adres. Welke provider levert dit? Over DSL? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdejong
Mandrake466 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 04:37:
Ein-de-lukh!!!!! Is het verstandig om nu al de nieuwe abo aan te vragen? 56 Mbit/s is denk ik de netto snelheid toch? Nu haal ik max 1,7MB/s dus dat komt overeen met de 14 Mbit/s wat wordt opgegeven.

Je kan je eigen modem in de kpn winkel gewoon omruilen en, tenzij je de goedkoopste abbo hebt (20Mb/s dacht ik) kan je gewoon blijven zitten want de standaard snelheid is 60Mb/s.
https://bestellen.kpn.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
Mmore schreef op zondag 14 februari 2016 @ 05:53:
Ik kan volgens fourstack 200MBit halen op mijn adres. Welke provider levert dit? Over DSL? :P
Geen enkel provider heeft een pair-bondig abonnement. Hoogstwaarschijnlijk komt KPN, Telfort of XS4all abonnement, maar het is momenteel niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:28
Zal wel rond 1 april komen wanneer ziggo van 120/12 naar 150/15 gaat. Althans dat zou ik doen als ik bij marketing zou werken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:21

Actuele Beschikbaarheid

Wat Koper
iTV1 HD
Wat FttH
Distributiepunt(en)
Internet Snelheid-
iTV-

Technologie Internet
Snelheid ADSL2+9 Mbit/s
VDSL2* 14 Mbit/s
Bonding*-

Geplande upgrades

Wat VVDSL (BR)
Planning 22-02-2016
iTV2 HD
Je huidige modem ondersteunt deze (nieuwe) snelheden ook. De H220N is ook geschikt voor vectoring VDSL, omruilen hoeft dus niet. Tenzij je gigabit LAN en 5GHz Wi-Fi wil, dan zou ik het wel doen :P.

Ik heb gisteren nog een oude Thomson 789vn omgeruild in de KPN winkel, daar deden ze niet moeilijk over. Nu heeft mijn buurman (voor wie ik het omruilde) ook betere Wi-Fi. Nu gebruikt hij het amper, maar aangezien de telefonie niet meer goed werkte direct maar alles vervangen. De telefoon dient namelijk wel goed te werken (alarmering, man is op leeftijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Dubbel, pardon.

[ Voor 96% gewijzigd door krakendmodem op 14-02-2016 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF

Actuele Beschikbaarheid

Wat Koper
iTV1 HD
Wat FttH
Distributiepunt(en)
Internet Snelheid-
iTV-

Technologie Internet
Snelheid ADSL2+9 Mbit/s
VDSL2* 14 Mbit/s
Bonding*-

Geplande upgrades

Wat VVDSL (BR)
Planning 22-02-2016
iTV2 HD
Ah deze komt me bekend voor! http://forum.kpn.com/t5/I...land-upgrades/td-p/396747

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
plizz schreef op zondag 14 februari 2016 @ 09:36:
[...]

Geen enkel provider heeft een pair-bondig abonnement. Hoogstwaarschijnlijk komt KPN, Telfort of XS4all abonnement, maar het is momenteel niet beschikbaar.
Pair bonding abonnementen zullen er nooit komen maar ik neem aan dat je abonnementen boven de 100 Mbit bedoelt.
Pair bonding is een techniek waardoor bijvoorbeeld ook iemand met een max snelheid van 30 Mbit (via VVDSL) alsnog 60 Mbit zou kunnen halen. En dat is een gewone abonnementssnelheid. Voor pairbonding is geen ander abonnement nodig. Voor de hoge snelheden van >100 wel.

Die high-speed abonnementen komen er snel aan, zowel bij KPN als bij XS4All

[ Voor 7% gewijzigd door Barre73 op 14-02-2016 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markdejong
Barre73 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 12:47:
[...]

Pair bonding abonnementen zullen er nooit komen maar ik neem aan dat je abonnementen boven de 100 Mbit bedoelt.
ik heb pairbonding... Bonding Total Rate(Up/Down) 29221/80499 kbps.
Prolution schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 07:58:
Anders even navraag doen op het KPN forum, deze zijn meestal wel technisch onderlegd (in vergelijking met de telefonische klantenservice). Een webcare medewerker kan daar vast achterhalen wat er precies met je lijn aan de hand is (qua Vectoring) en of je binnenkort een hogere snelheid kan verwachten.
Volgens een kpn forum medewerker (erik) is er nog geen vectoring op bonded lijntjes
http://forum.kpn.com/t5/I...-actief/m-p/396380#M58191

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
markdejong schreef op zondag 14 februari 2016 @ 14:03:
[...]

[...]

Volgens een kpn forum medewerker (erik) is er nog geen vectoring op bonded lijntjes
Mijn punt was meer dat je geen speciaal abonnement aangaat voor pairbonding. Je gaat een abonnement voor een bepaalde snelheid aan. En als daar pairbonding als techniek voor nodig is, dan gebeurt dat (hopelijk). Maar het is geen apart abonnement of zo. Je betaalt er ook niet extra voor tenzij je dankzij die pairbonding een sneller abonnement neemt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:07
Voor de consumenten is B-V-VDSL nog niet beschikbaar. Maar zakelijk wel. Wij leveren het iig gewoon aan klanten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
plizz schreef op zondag 14 februari 2016 @ 09:36:
[...]

Komt een extra snelheid pakket voor 200/30 (is de bedoeling). Maar wanneer dit precies uitkomt is even de vraag.
Barre73 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 14:47:
[...]

Mijn punt was meer dat je geen speciaal abonnement aangaat voor pairbonding. Je gaat een abonnement voor een bepaalde snelheid aan. En als daar pairbonding als techniek voor nodig is, dan gebeurt dat (hopelijk). Maar het is geen apart abonnement of zo. Je betaalt er ook niet extra voor tenzij je dankzij die pairbonding een sneller abonnement neemt natuurlijk.
True, pairbonding als zijnde techniek is niet zo moeilijk en brengt ook geen extra kosten mee) Dat kan wel worden toegepast. De verwacht is net als 100/10 of 100/10 dat er ook iets komt voor 200/30 oid. Maar daar is even het wachten op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caros
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Na contact gehad te hebben met Draytek, is het mij gelukt om Routed IPTV werkend te krijgen via de Draytek Vigor 2860n+. Dit is een router met VDSL2+ aansluitingen. Dit betekent dat ik (omdat ik geen telefonie gebruik), al mijn verbindingen alleen via dit apparaat laat lopen en het mooie is: hij stuurt ook mijn AP's aan

Ik heb meerdere virtuele WAN verbindingen op de router, welke command-line een IP-adres kunnen krijgen. WAN5 heb ik hiervoor gebruikt. Daarnaast ondersteunt deze IGMP proxy en heb ik (om het netwerk stil te houden) IGMP snooping aangezet. Het commando om DHCP aan een WAN interface te geven was bij mij:
'ip dhcpc option -e 1 -c 60 -w 5 -v IPTV_RG'

Een nadeel is dat het lastig te vinden is welk IP-adres de WAN5 poort in VLAN4 krijgt en daarbij moet je voor een statische route een source, subnet, gateway en interface hebben. Dit betekent dat als mijn VLAN4(WAN5) een ander IP-adres krijgt ik mijn statische routes moet aanpassen...

Andere jammere is dat ik nu wel 23 apps zie bij 'meer tv', maar dat Netflix niet ondersteunt wordt door mijn decoder :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:19
markdejong schreef op zondag 14 februari 2016 @ 14:03:
[...]

[...]

Dat is niet helemaal waar, ik was betrokken bij de pilot om bvvdsl lijnen te testen in het veld.
Diverse pilot klanten hebben nog steeds een bonded vectoring lijn draaien vanuit de pilot.
Waren mooie tijden en mooie snelheden :o
Echter, lijkt het erop dat het nog niet naar consumenten wordt uitgerold. Ik hoop dat het snel gebeurd en een mooi 200 mbit pakket wordt aangeboden :)

[ Voor 21% gewijzigd door White_Collar op 14-02-2016 22:51 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
White_Collar schreef op zondag 14 februari 2016 @ 22:38:
[...]

Dat is niet helemaal waar, ik was betrokken bij de pilot om bvvdsl lijnen te testen in het veld.
Diverse pilot klanten hebben nog steeds een bonded vectoring lijn draaien vanuit de pilot.
Waren mooie tijden en mooie snelheden :o
Echter, lijkt het erop dat het nog niet naar consumenten wordt uitgerold. Ik hoop dat het snel gebeurd en een mooi 200 mbit pakket wordt aangeboden :)
Welke snelheid wordt tijdens de pilot gehad? Hoever zit je van de straatkast/wijkverdeler?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Caros schreef op zondag 14 februari 2016 @ 20:20:

Een nadeel is dat het lastig te vinden is welk IP-adres de WAN5 poort in VLAN4 krijgt en daarbij moet je voor een statische route een source, subnet, gateway en interface hebben. Dit betekent dat als mijn VLAN4(WAN5) een ander IP-adres krijgt ik mijn statische routes moet aanpassen...
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

www.google.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• White_Collar
plizz schreef op maandag 15 februari 2016 @ 08:07:
[...]

Welke snelheid wordt tijdens de pilot gehad? Hoever zit je van de straatkast/wijkverdeler?
De lijnen hadden een unlimited profiel om te kijken welke snelheden je konden halen.

Laat ik het er op houden dat als je binnen de 200 meter van de kvd zit, je erg deftige verbinding hebt :o .

[ Voor 6% gewijzigd door White_Collar op 15-02-2016 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-08 17:58

SECURITEH

Man of legend.

Micco90 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:18:
[...]
Ik moet wel zeggen, het valt mij op dat wanneer er bij het distributiepunt een cijfer achter de letteraanduiding staat (b.v. Afkorting-AAC2)
Een nummer toevoeging heb ik nog niet eerder gezien aan dit soort benamingen, ik zal eens nagaan wat dit inhoud (ik heb wel een vermoeden).
Denizz schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:54:
Voor mijn huis wordt nu de stoep opengegooid en een dikke blauwe kabel de grond in gepropt, zou dat de glasvezel zijn voor de straatkast? Volgens fourstack zou de upgrade in maart moeten gebeuren, dus qua timing zou het best kunnen :p.
De blauwe buis is inderdaad een buis van KPN waar glasvezel in zal komen, de oplevering in maart zal krap maar mogelijk zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door SECURITEH op 16-02-2016 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 09:45
SECURITEH schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 00:21:
[...]

Een nummer toevoeging heb ik nog niet eerder gezien aan dit soort benamingen, ik zal eens nagaan wat dit inhoud (ik heb wel een vermoeden).

[...]

De blauwe buis is inderdaad een buis van KPN waar glasvezel in zal komen, de oplevering in maart zal krap maar mogelijk zijn.
Dat Maart krap is zijn ze zelf ondertussen ook achtergekomen, de upgrade is verplaatst naar Q2 2016 :+. Gelukkig maar dat het geen haast heeft voor mij.

[ Voor 4% gewijzigd door Denizz op 16-02-2016 00:38 ]

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:26
Deze ochtend heeft KPN de nieuwe straatkast geactiveerd, zo te zien nog geen VVDSL. Maar kom wel uit op de volgende snelheden. Ik moet nog even nagaan wat mijn nieuwe lijnlengte is, maar volgens mij ligt die sowieso onder de 200 meter.

Overigens is dit een Experiabox v9.

Link Status Connected
Showtime Start 0 days: 3 hrs: 46 min: 20 sec
Modulation Type VDSL
Actual Rate (Up/Down) 31920/76997 kbps
Attainable Rate (Up/Down) 30481/79141 kbps
Noise Margin (Up/Down) 5.3/5.4 dB
Line Attenuation (Up/Down) 15.8/9.5 dB
Output Power (Up/Down) 3.8/12.4 dBm
Data Path (Up/Down) Interleaved/Interleaved
Interleaving Delay (Up/Down) 0/0 ms
INP (Up/Down) 76/76 symbols
FEC (Up/Down) 10/1965
CRC (Up/Down) 0/0
Profile 17a

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
Dit blijft toch wel erg hopeloos:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3186836/ADSL.png

Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen verbeteren? We halen ook echt niet meer dan 3mbit. De kabel ISRA naar modem is al van goede kwaliteit en erg kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
wouter.N schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 06:44:
[afbeelding]

Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen verbeteren? We halen ook echt niet meer dan 3mbit. De kabel ISRA naar modem is al van goede kwaliteit en erg kort.
Zal dan kunnen liggen aan de lengte van je kabel naar de centrale en het feit dat jullie geen vdsl hebben.
lengte van je kabel kun je zien bij breedbandwinkel.nl, zie de tips van breedbandwinkel hier in dit topic.
en volgens mij hangt de implementatie van vdsl daar ook vanaf.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
wouter.N schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 06:44:
[afbeelding]

Middle of nowhere of wat. Ik ken ziggo gebieden in grote plaatsen waar enkel adsl ligt maar meestal zijn dit buitengebieden met zulke snelheden.
Afstand zal zo'n 3-4 km bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
Meauses schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 06:47:
[...]

Zal dan kunnen liggen aan de lengte van je kabel naar de centrale en het feit dat jullie geen vdsl hebben.
lengte van je kabel kun je zien bij breedbandwinkel.nl, zie de tips van breedbandwinkel hier in dit topic.
en volgens mij hangt de implementatie van vdsl daar ook vanaf.
rolandos582 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 07:30:
[...]

Middle of nowhere of wat. Ik ken ziggo gebieden in grote plaatsen waar enkel adsl ligt maar meestal zijn dit buitengebieden met zulke snelheden.
Afstand zal zo'n 3-4 km bedragen.
Ja "middle of nowhere", 5.12km tot de central en geen Ziggo hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is 4G geen optie ?

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2016 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als je twee aderparen hebt zou bonding nog een verdubbeling kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 13:38
Heey heren,

Ik heb nu al een tijdje KPN, na de eerste maand kreeg ik van KPN te horen dat ze bij mij pair bonding konden doen om mijn snelheid te verdubbelen.

Dit ook laten doen. Alleen vanaf dat moment problemen problemen problemen. Ik kan vanaf dag 1 dat de pair bonding is aangesloten geen verbinding krijgen met de 2de ader. Meerdere malen monteurs over de vloer gehad en die geven elke keer eigenlijk een ander iets aan. dan is de kabel die naar mijn kamer loopt niet goed. dan loopt er zogenaamd wisselstroom over de telefoonlijn. iedere monteur heeft een andere smoes waarom het niet zou werken.

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/n9YH0/7ad5e9af9c.png
Hier even een screenie van mijn modem status.

Nu heeft KPN aan mij aangegeven dat ik van hun die kabel die naar boven loopt maar moet vervangen.(nuttige info dit is een studentenhuis waarin de huisbaas in 1997 door KPN een dure telefooncentrale heeft laten aanleggen en er 20 lijnen het ISRA punt binnenkomen.)

De modem staat dus op mijn eigen kamer. Dit omdat er in het verleden wel een dingen uit de meterkast gestolen zijn. Die zit dus op slot en dat is onhandig om hem 3 verdiepingen omlaag neer te zetten waardoor ik ook 0,0% wifi signaal zou krijgen. |:(

Nu heb ik dit een tijdje laten rusten omdat de daadwerkelijke snelheid(vooral upload) wel flink omhoog is gegaan. Helaas heeft dit ook een aantal nadelen. Namelijk de modem krijgt constant zo veel fouten dat eens in de paar dagen de modem over zijn nek gaat en moet rebooten. Helaas zodra de modem reboot duurt het een goede 10-20 min voordat de verbinding hersteld is.

Dit omdat de modem natuurlijk probeert te verbinden met allebij de aders. maar omdat dit niet lukt probeert hij dit 2-3 keer waarna hij het opgeeft en de 2de ader maar gewoon dropt. 8)7

Eerlijk is eerlijk ik heb geen idee wat ik nog kan doen. Mijn huisbaas is een vriendelijke kerel waar ik regelmatig een praatje mee maak(betrokken kerel echt en eerlijk)
Die geeft aan dat de kabels die toen aangelegd zijn van uitstekende kwaliteit waren en dat er in al die jaren nooit over geklaagd is. Hij geeft ook aan dat de vorige bewoonster van deze kamer ook adsl had met bonding en nooit problemen heeft ondervonden.

Basicly hij zegt kpn lult uit hun nek en kpn zegt je huisbaas lult uit zijn nek.

Eerlijk is eerlijk ik denk niet dat mijn huisbaas erg veel zin heeft om 3 verdiepingen kabel terug te gaan trekken en te vernieuwen.

Iig ik weet het allemaal niet meer.

Als iemand tips heeft ik hoor het graag.(plus ik kon ff mijn ei kwijt)

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:03:
Als je twee aderparen hebt zou bonding nog een verdubbeling kunnen geven.
Denk dat het officieel een zakelijke ISRA /aansluiting is, er zijn namelijk 20 aderparen. Kan ik pair-bonding (trunking) gewoon bij KPN aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
KPN doet alleen bonding over VDSL en dat gaat maar tot ongeveer 2 kilometer afstand. Je kunt wel zelf een tweede lijn nemen en dan zelf een loadbalancing router gebruiken, maar dat heeft ook nadelen omdat je dan 2 ip adressen hebt. Je bent denk ik het beste af met een 4G abo voor het buitengebied. O.a. KPN en T-mobile bieden dit nu aan, wel met data limieten helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
blamauci schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:39:
Als iemand tips heeft ik hoor het graag.(plus ik kon ff mijn ei kwijt)
Lijkt me toch niet zo moeilijk (voor een monteur) om vast te stellen of het direct bij het isra punt al fout gaat of aan het eind van jouw kabel?

Ook een beetje vreemd dat het vanaf dag 1 niet heeft gewerkt, maar het wel gewoon is opgeleverd? Of kwam daar geen monteur aan te pas?

Ik heb in ieder geval goede ervaringen met KPN webcare (via het KPN forum). Vast aanspreekpunt, dus je hoeft je verhaal niet drie keer uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
HammerNL schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 14:11:
[...]

Lijkt me toch niet zo moeilijk (voor een monteur) om vast te stellen of het direct bij het isra punt al fout gaat of aan het eind van jouw kabel?

Ook een beetje vreemd dat het vanaf dag 1 niet heeft gewerkt, maar het wel gewoon is opgeleverd? Of kwam daar geen monteur aan te pas?

Ik heb in ieder geval goede ervaringen met KPN webcare (via het KPN forum). Vast aanspreekpunt, dus je hoeft je verhaal niet drie keer uit te leggen.
Tja.. tijdens het aanleggen werkte het niet maar was het superlaat.(het was letterlijk 11 uur toen de eerste monteur vertrok en die is nog naar de centrale gereden om daar te rommelen en heeft mij om half 12 nog gebeld om te vragen of het nu wel werkte. die man heeft zijn best gedaan.)

Daarna is een paar dagen later weer iemand geweest. die heeft wat gemeten en gedaan en is vertrokken zonder een duidelijk antwoord(die kwam aan met kabel is te oud bla bla bla 8)7 8)7 Wat natuurlijk onzin is want de andere kabel die wel netjes verbind is exact hetzelfde en op de zelfde tijd aangelegd.)

Toen een paar weken zo maar gelaten ik zou er nog van horen maar natuurlijk hoorde ik niks.
Dus... achteraan gebeld. Monteur zelfde dag nog langs geweest. Die ging ook weer uitgebreid meten. Komt ie aan met er staat een wisselspanning op je telefoonkabel dus kabels niet goed geisoleerd.

Daar kom ik op terug door mijn huisbaas zijn restaurant uit te roepen zodat de lieve monteur even op zijn plaats kan worden gezet. De beste man heeft deze infra namelijk door KPN aan laten leggen onder een Zakelijk contract toen dr tijd. goed. monteur vertrekt probleem niet opgelost.

Nu een aantal MAANDEN later nog altijd geen oplossing. besloot ik vanochtend er voor de gein nog een keer bij KPN over te klagen staat er dus vast in het systeem dat ze geen servicemonteur meer gaan sturen vanwege bla bla kabel moet worden vervangen.

Weet je wat het is... hij heeft heel even beneden in de meterkast gehangen. toen werkte die ook niet. De eerste keer dat het aangelegd werd was het in de meterkast. 2de monteur heeft het hele zooitje voor me naar boven geplaatst. dat was ik helemaal vergeten ^^. hierbij betekent het dus dat het beneden al mis gaat.

Sorry als ik ratel... ik heb de hele nacht niet geslapen aangezien ik slecht nieuws heb gehad ^^ bedankt voor het geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
blamauci schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 14:22:
[...]

Toen een paar weken zo maar gelaten ik zou er nog van horen maar natuurlijk hoorde ik niks.
Dus... achteraan gebeld. Monteur zelfde dag nog langs geweest. Die ging ook weer uitgebreid meten. Komt ie aan met er staat een wisselspanning op je telefoonkabel dus kabels niet goed geisoleerd.

Daar kom ik op terug door mijn huisbaas zijn restaurant uit te roepen zodat de lieve monteur even op zijn plaats kan worden gezet. De beste man heeft deze infra namelijk door KPN aan laten leggen onder een Zakelijk contract toen dr tijd. goed. monteur vertrekt probleem niet opgelost.
Een beetje flauw omdat direct te doen. De kabel kan ook in de grond niet goed zijn?
Als ik het zo hoor heb je gewoon Laswerk achteraf nodig of een multi skill monteur vanuit derde lijn om het te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
tja. probleem is though dat kpn geen zin heeft om een monteur te laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
blamauci schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 14:51:
tja. probleem is though dat kpn geen zin heeft om een monteur te laten komen.
Geen zin is een verkeerde benadering. Ik denk dat er een reden is dat ze het niet doen. Echter denk ik dat naar het webcare team stappen wel een goede stap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

White_Collar schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 15:24:
[...]

Geen zin is een verkeerde benadering. Ik denk dat er een reden is dat ze het niet doen. Echter denk ik dat naar het webcare team stappen wel een goede stap is.
Geen idee waarom die webcare zo vaak wordt opgehemeld, die hebben in mijn problematiek 0,0 toegevoegd, ze lezen zelfs niet eens vorige berichten als je een reminder stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
SinergyX schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 15:29:
[...]

Geen idee waarom die webcare zo vaak wordt opgehemeld, die hebben in mijn problematiek 0,0 toegevoegd, ze lezen zelfs niet eens vorige berichten als je een reminder stuurt.
True veelal copy en paste. Bovendien veel minder ingangen naar monteurs en navraag oid. Telefoon met de juiste collega is het beste.

Maar begrijp ik uit het verhaal dat isra beneden zit en 3 verdiepingen omhoog het modem? Kabel van 20-25 meter naar boven? Lijkt me ook niet ideaal en vervangen om te testen is goede stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

rolandos582 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:03:
[...]

True veelal copy en paste. Bovendien veel minder ingangen naar monteurs en navraag oid. Telefoon met de juiste collega is het beste.
Veelal inderdaad, kreeg ook vaak gewoon precies hetzelfde antwoord wat ik al had, of soort van generiek antwoord wat ik zelfs in de faq had terug kunnen vinden. Maarja, ik heb de 3 monteurs ook nadrukkelijk gevraagd of hun rapport in cc naar mij te sturen, of dit duidelijk vast te leggen, geen van beide is gebeurd. Dus zit je al snel weer bij het 'hun verhaal tegen de mijne'.
Maar begrijp ik uit het verhaal dat isra beneden zit en 3 verdiepingen omhoog het modem? Kabel van 20-25 meter naar boven? Lijkt me ook niet ideaal en vervangen om te testen is goede stap.
Zoals ik uit z'n laatste post begrijp, heeft die ook kort bij isra gehangen en daar werkte hij dus ook al niet.

Zou ik voor de time being gewoon dat ding daar hangen, weer bellen en ze op die locatie het laten oplossen. Als het daar werkt, is het daarna pas zaak voor de kabel naar boven, wat in de basis natuurlijk geen kosten KPN zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door SinergyX op 16-02-2016 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
SinergyX schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:07:
[...]

Zoals ik uit z'n laatste post begrijp, heeft die ook kort bij isra gehangen en daar werkte hij dus ook al niet.

Zou ik voor de time being gewoon dat ding daar hangen, weer bellen en ze op die locatie het laten oplossen. Als het daar werkt, is het daarna pas zaak voor de kabel naar boven, wat in de basis natuurlijk geen kosten KPN zijn.
Hmm ja precies. Het lastige is dat je niet weet wat de monteur heeft gedaan. Ze zullen niet zomaar zeggen dat ze geen monteur meer sturen. Dat maak ik zelden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Gister bij de KPN winkel een v8 die ik nog had liggen omgeruild voor een v10. Maar vroeg mij af of je in de v10 nog kan zien of vectoring al aanstaat. Bij Modulation type staat nu VDSL. Ik vraag me af of hier dan VVDSL moet komen te staan als vectoring aanstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Nee, daar blijft gewoon VDSL staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
Hier lijken we sinds vanmorgen weer in het ADSL tijdperk te zitten:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iElP7KF.jpg

Verbinding ging er rond half 12 gisterenavond uit en was rond 4/5 uur weer up. Net even modem gereset, maar geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micco90
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-02 21:47
HammerNL schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 09:33:
Hier lijken we sinds vanmorgen weer in het ADSL tijdperk te zitten:

[afbeelding]

Verbinding ging er rond half 12 gisterenavond uit en was rond 4/5 uur weer up. Net even modem gereset, maar geen resultaat.
Ziet er uit als een gevalletje waarbij de DSLAM in de war is met het profiel. Met jouw line attenuation zou je op profiel 8b moeten zitten. Heb ik zelf ook een keer gehad; vraag aan KPN of ze een DLM reset willen doen: dat heeft voor mij toen geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Als je kijkt naar een vorige post met lijnwaardes dan zag het er toch vrij goed uit op het 17a profiel: HammerNL in "Het grote xDSL-topic"
Dit was als het goed is een VVDSL lijn op bijna 1km afstand :)

Lijkt mij dat er iets anders aan de hand is, want de waardes die bij de Line Attenuation staan kloppen ook niet helemaal. Zou even navraag doen bij KPN.

[ Voor 9% gewijzigd door Prolution op 17-02-2016 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
Prolution schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:13:
Als je kijkt naar een vorige post met lijnwaardes dan zag het er toch vrij goed uit op het 17a profiel: HammerNL in "Het grote xDSL-topic"
Dit was als het goed is een VVDSL lijn op bijna 1km afstand :)

Lijkt mij dat er iets anders aan de hand is, want de waardes die bij de Line Attenuation staan kloppen ook niet helemaal. Zou even navraag doen bij KPN.
Klopt ja. Lijn heeft sinds augustus vorig jaar altijd zonder problemen gedraaid op die waardes.

Wellicht heeft het iets te maken met (graaf)werkzaamheden hier in de straat. Paar weken terug was Konings hier bezig met z'n glasvezelbuis en gisteren stonden ze hier nog steeds met een paar busjes in de straat op bepaalde punten te graven.

Monteur komt vanmiddag langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20
Sinds gisteravond 23:00 geen internet meer (Telfort). Op de KPN site zag ik dat ze gepland onderhoud van 01:10 - 06:45 hadden in mijn woonplaats. Nu echter nog steeds geen internet, Fritz!box bouwt geen DSL-connectie op.

Net met Telfort technische dienst gesproken (Telfort webcare gaf link om terugbelverzoek in te schieten), die hebben een lijnmeting uitgevoerd en op 710m zit een probleem ("open lijn" had hij het over).
Ik hoop dat m'n kabelbundel wordt opgegraven, ik zat eerst rechtstreeks op de wijkcentrale (1014m verderop), in de tussentijd zijn al straatkasten geplaatst tussen mij en de wijkcentrale in, maar ik ben daar nog niet op aangesloten, adressen vlakbij wel.

Ik kan nu max. 38Mbit halen, ik hoop dat ik dan naar 100Mbit attainable ga :9

Gelukkig heb ik buren met Ziggo en kan ik hun WifiSpot oppikken (met user/pass van m'n ouders die ook bij Ziggo zitten), dus ik zit niet zonder internet gelukkig. Vanavond maar even een brug maken tussen WifiSpots <> rest van netwerk, dan hebben m'n andere devices ook internet :P

Edit: Net telefoon van KPN, ze willen een monteur langs laten komen. Werd ook iets gemompeld (mevrouw praatte zo snel dat ik het soms niet kon verstaan) over ISRA. Heb gezegd dat er werkzaamheden buitenshuis zijn/waren, dat een monteur naar mijn idee niet veel zin had. Daar werd overheen gepraat. Maargoed, laat maar langs komen dan hoor :O Telfort persoon zei al dat het 'open lijn' resultaat van de lijnmeting automatisch een melding bij KPN zou triggeren.

Vanmiddag als ik naar huis ga maar even langs de wijkkasten fietsen, kijken of ze aan het graven zijn geweest.

[ Voor 41% gewijzigd door ThinkPad op 17-02-2016 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
Hier blijkt de oorzaak (ook) werkzaamheden aan de straatkast te zijn. Capaciteit wordt uitgebreid en we worden tijdelijk over een 'bypass' voorzien van internet en dergelijke, vandaar de ingezakte snelheid.

Hier stonden geen werkzaamheden gepland, communicatie kan dus wel wat beter tussen de verschillende partijen. Morgen zouden ze klaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Mijn verbinding is er net weer, heeft er 7h 47min uitgelegen.

Max. attainable staat nu op 17 Mbit terwijl dit 38 Mbit was :o Ik mag hopen dat dit nog gaat veranderen (iig weer tot de 38Mbit, hopelijk hoger natuurlijk ;) ), dit is niet best zo :P Misschien dat dit ook zo'n bypass is zoals jij zegt. Ik ga als ik thuis ben wel even rondje fietsen en kijken :P

Op fourstack staat overigens al sinds ik hier 2 jaar geleden ben komen wonen niks over een upgrade vermeld. Ik check het elke dag met een zelfgeschreven script die mij een bericht stuurt bij een wijziging.

[ Voor 82% gewijzigd door ThinkPad op 17-02-2016 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Ik had gisteren ook uren last van een slechte verbinding (Telfort) met bizar hoge pings van 1000+ ms.
Uiteindelijk het modem (Zyxel p2812) gereset naar fabrieksinstellingen hielp wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Vanmiddag langs de wijkkast gefietst, stoep zat flink onder het zand, dus ze zijn inderdaad aan het graven geweest. Nu maar hopen dat ik binnenkort naar 100Mbit ga :9

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 06-09-2016 19:34 ]

• Asjemenou
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-04 12:42
Zijn hier meer mensen die Tele2 internet extra hebben besteld? Ik heb erover gebeld zodra het nieuwsbericht op de frontpage stond. 15 februari kon tele2 de wijziging doorvoeren. Echter stond er in de modem nog steeds de oude snelheid van 50mbit.
Maandag gebeld met tele2 en zij hadden het erover dat het iets bij KPN was. Ze hadden een melding bij KPN aangemaakt en ik moet het afwachten. Echter tot op heden nog geen verandering. Iemand enig idee wat het kan zijn?
Worden de snelheidsprofielen op je verbinding beheert door KPN? Ik dacht dat Tele2 dat gewoon kon veranderen.

• Barre73
Asjemenou schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 20:59:
Zijn hier meer mensen die Tele2 internet extra hebben besteld? Ik heb erover gebeld zodra het nieuwsbericht op de frontpage stond. 15 februari kon tele2 de wijziging doorvoeren. Echter stond er in de modem nog steeds de oude snelheid van 50mbit.
Maandag gebeld met tele2 en zij hadden het erover dat het iets bij KPN was. Ze hadden een melding bij KPN aangemaakt en ik moet het afwachten. Echter tot op heden nog geen verandering. Iemand enig idee wat het kan zijn?
Worden de snelheidsprofielen op je verbinding beheert door KPN? Ik dacht dat Tele2 dat gewoon kon veranderen.
Je zat voorheen op apparatuur van Tele2 in de centrale. Nu zit je op apparatuur van KPN in de wijkkast omdat de Tele2 apparatuur niet in de wijkkast past. Als een virtuele switch zal ik maar zeggen.
Dus ja, dan hebben ze KPN nodig.

• Asjemenou
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-04 12:42
Barre73 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 22:28:
[...]

Je zat voorheen op apparatuur van Tele2 in de centrale. Nu zit je op apparatuur van KPN in de wijkkast omdat de Tele2 apparatuur niet in de wijkkast past. Als een virtuele switch zal ik maar zeggen.
Dus ja, dan hebben ze KPN nodig.
Als het goed is zit ik nu ook al op de straatkast. Heb nu 50mb met vvdsl. Het enige wat er dus veranderd moet worden is mijn snelheidsprofiel (lijkt me). Dat ze nu iets bij kpn gingen aangeven was pas nadat ik gebeld had.

Overigens zijn dit mijn waardes:
Total Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 5.223 / 51.998

DSL Type: -

Line 1 Line 2

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps] 5.223 / 51.998 0 / 0

Output Power (Up/Down) [dBm] -13,1 / 12,4 0 / 0

Line Attenuation (Up/Down) [dB] 2,3 / 7,5 0 / 0

Line Interleave Delay (Up/Down) [ms] 0,00 / 0,00 0 / 0

SN Margin (Up/Down) [dB] 24,8 / 22,6

Daar moet ik toch wel 100mbps mee kunnen halen? O-)
Helaas laat dat Tele2 modem geen attainable speed zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Asjemenou schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 23:38:
[...]

Als het goed is zit ik nu ook al op de straatkast. Heb nu 50mb met vvdsl. Het enige wat er dus veranderd moet worden is mijn snelheidsprofiel (lijkt me). Dat ze nu iets bij kpn gingen aangeven was pas nadat ik gebeld had.

Overigens zijn dit mijn waardes:
Total Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 5.223 / 51.998

DSL Type: -

Line 1 Line 2

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps] 5.223 / 51.998 0 / 0

Output Power (Up/Down) [dBm] -13,1 / 12,4 0 / 0

Line Attenuation (Up/Down) [dB] 2,3 / 7,5 0 / 0

Line Interleave Delay (Up/Down) [ms] 0,00 / 0,00 0 / 0

SN Margin (Up/Down) [dB] 24,8 / 22,6

Daar moet ik toch wel 100mbps mee kunnen halen? O-)
Helaas laat dat Tele2 modem geen attainable speed zien...
Je hebt een Technicolor TG789bvn van Tele2 als modem gekregen zeker? Zodra je profiel is aangepast naar 100Mbit ben ik benieuwd naar de snelheid in de praktijk, hopelijk geeft Tele2 ook snelheden van 100/30 door net zoals Telfort bij z'n 80Mbit pakket doet.

Wel interessant dat het modem blijkbaar Line 1 & Line 2 aangeeft? Zou het gebruikte modem al geschikt gemaakt zijn voor pairbonding?

[ Voor 5% gewijzigd door Prolution op 19-02-2016 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Asjemenou schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 23:38:
[...]

Dat kan natuurlijk ook maar dat verandert het punt niet. Dan ben je al eerder naar die straatkast gezet en dus heeft Tele2 KPN WBA nodig om het snelheidsprofiel aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kwam toevallig dit bericht tegen:
https://www.kpn-wholesale...pportage-beschikbaar.aspx

Met ingang van 13 april 2016 stelt KPN Wholesale de breedbandrapportage voor de dienst WBA ter beschikking. Deze rapportage verschaft u een uitgebreid overzicht van uw WBA-installed base; de maximaal mogelijke DSL-lijnperformance en de werkelijke DSL-lijnperformance. Met een score van 1 tot 10 rapporteren we de breedbandkwaliteit van de lijn (tot op het modem). U krijgt zo beter inzicht in de kwaliteit van de inhome bekabeling bij uw eindklant en bent u in staat het maximale uit uw WBA-aansluiting te halen voor uw eindklant.

Ben toch zeer benieuwd naar deze data, met name het stukje mogelijke vs werkelijke.

Maar ook:
https://www.kpn-wholesale...vdsl-br-straatkasten.aspx
In de VDSL BR WBA Publicatielijst vindt u de planning van de uitrol van actieve VDSL-straatkasten.

Is er als particulier iets van deze informatie te vinden? Blijkbaar kan zelfs de helpdesk/webdesk niet bij deze informatie, inmiddels een week verder en ruim 5 uur diverse partijen gesproken en nog steeds niemand kan mij maar iets vertellen over de nieuwe kast naast m'n huis.

Het is nog even 1,5 week wachten voordat ik die monteur lekker z'n ding laat doen, maar deze keer blijf ik hameren op het punt dat hij alles registreert en mij een rapport van stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micco90
SinergyX schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:43:
Kwam toevallig dit bericht tegen:
https://www.kpn-wholesale...pportage-beschikbaar.aspx

Met ingang van 13 april 2016 stelt KPN Wholesale de breedbandrapportage voor de dienst WBA ter beschikking. Deze rapportage verschaft u een uitgebreid overzicht van uw WBA-installed base; de maximaal mogelijke DSL-lijnperformance en de werkelijke DSL-lijnperformance. Met een score van 1 tot 10 rapporteren we de breedbandkwaliteit van de lijn (tot op het modem). U krijgt zo beter inzicht in de kwaliteit van de inhome bekabeling bij uw eindklant en bent u in staat het maximale uit uw WBA-aansluiting te halen voor uw eindklant.

Ben toch zeer benieuwd naar deze data, met name het stukje mogelijke vs werkelijke.

Maar ook:
https://www.kpn-wholesale...vdsl-br-straatkasten.aspx
In de VDSL BR WBA Publicatielijst vindt u de planning van de uitrol van actieve VDSL-straatkasten.

Is er als particulier iets van deze informatie te vinden? Blijkbaar kan zelfs de helpdesk/webdesk niet bij deze informatie, inmiddels een week verder en ruim 5 uur diverse partijen gesproken en nog steeds niemand kan mij maar iets vertellen over de nieuwe kast naast m'n huis.

Het is nog even 1,5 week wachten voordat ik die monteur lekker z'n ding laat doen, maar deze keer blijf ik hameren op het punt dat hij alles registreert en mij een rapport van stuurt.
Jij kan alleen die data krijgen als je direct klant bent van KPN Wholesale. De reden waarom KPN klantenservice geen inzicht in deze data hebben, is omdat zij geen medewerker zijn van KPN Wholesale, maar van KPN B.V. wat dan weer klant is van KPN Wholesale.

(Dat dan weer een ander bedrijf is, maar wel onder het grote KPN N.V. valt)

De enige data die ze extra kunnen krijgen, is de maps variant op de Fourstack pagina, die alleen voor medewerkers van KPN te bezichtigen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Micco90 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 12:18:
[...]

Jij kan alleen die data krijgen als je direct klant bent van KPN Wholesale. De reden waarom KPN klantenservice geen inzicht in deze data hebben, is omdat zij geen medewerker zijn van KPN Wholesale, maar van KPN B.V. wat dan weer klant is van KPN Wholesale.

(Dat dan weer een ander bedrijf is, maar wel onder het grote KPN N.V. valt)

De enige data die ze extra kunnen krijgen, is de maps variant op de Fourstack pagina, die alleen voor medewerkers van KPN te bezichtigen is.
Het idee van bedrijfje achter bedrijfje was me al een tijdje duidelijk, maar je zou toch ergens verwachten ooit iemand te kunnen spreken die zowel met consument als in die database kan kijken, maar dat lijkt inmiddels een illusie geworden. Wel grappig dat in de visie van iedereen die ik heb gesproken inmiddels, die kast naast mijn huis gewoon niet bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micco90
SinergyX schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 12:27:
[...]

Het idee van bedrijfje achter bedrijfje was me al een tijdje duidelijk, maar je zou toch ergens verwachten ooit iemand te kunnen spreken die zowel met consument als in die database kan kijken, maar dat lijkt inmiddels een illusie geworden. Wel grappig dat in de visie van iedereen die ik heb gesproken inmiddels, die kast naast mijn huis gewoon niet bestaat.
Ik heb zelf wel toegang tot de maps versie van Fourstack. Mocht je dat ik daar in wil kijken, stuur dan even een PM met de gegevens ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
Er is hier schijnbaar toch wat anders aan de hand. Ik werd net zelf door KPN gebeld voor een nieuwe afspraak. Helaas maandag pas.

Jaren op een 7/1 lijntje gezeten, maar z'n snellere verbinding went toch snel moet ik zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ze zijn nog steeds bezig met onderhoud hier. De huidige snelheid is om te janken :-(
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6uDHSkErliGT2iK9t16DksIu/full.png

Hopen dat ze snel klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
ThinkPadd schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 16:59:
Ze zijn nog steeds bezig met onderhoud hier. De huidige snelheid is om te janken :-(
[afbeelding]

Hopen dat ze snel klaar zijn.
Dat is inderdaad niet best, zou proberen of Telfort een deel van je abonnementskosten wil vergoeden ivm de behoorlijk lagere snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:26

Speedmaster

Make my day...

Je G.Vector staat op off, hoort die niet op on te staan....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Zoals ik van de KPN monteur begreep die mij belde (er was door Telfort immers een 'open lijn' geconstateerd waarvan KPN automatisch melding krijgt) hebben ze mij aangesloten op de nieuwe kast, maar is de kast nog niet actief. Hierboven in het topic werd door iemand gesproken over een bypass, dat zal ik nu ook wel hebben.

Dit was het overzicht van de Fritz!box toen m'n aansluiting net actief was, half november 2015: http://tweakers.net/ext/f/3JBALh5BcBHXGIEEx4j5Wt7Q/full.png
De attainable zakte daarna wel in en is op 39,8 Mbit blijven hangen. De G. Vector stond daar ook al uit zie ik.
G. Vector = VVDSL ?

Deel van de kosten terugvragen is wel een idee ja, vooral de upload is echt irritant traag nu.

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 19-02-2016 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Ja, en volgensmij ook hetzelfde als "Self-FECT cancelling"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Per vandaag geeft de netco check aan dat ik Vectoring heb en 100Mbit zou moeten halen, en kom rond de 80 op mijn v10 uit. Maar zo te zien is de nieuwe straatkast nog niet actief wat de snelheid verklaart want die zit binnen de 200 meter, en de oude op ong. 430. Dus het lijkt erop dat ze ook met bypasses blijkbaar wel vectoring activeren.

[ Voor 21% gewijzigd door Meauses op 20-02-2016 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Meauses schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 08:55:
Per vandaag geeft de netco check aan dat ik Vectoring heb en 100Mbit zou moeten halen, en kom rond de 80 op mijn v10 uit. Maar zo te zien is de nieuwe straatkast nog niet actief wat de snelheid verklaart want die zit binnen de 200 meter, en de oude op ong. 430. Dus het lijkt erop dat ze ook met bypasses blijkbaar wel vectoring activeren.
Maar je moet zelf de omzetting aanvragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
RobinF schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 09:22:
[...]

Maar je moet zelf de omzetting aanvragen
Huh, zetten ze je niet vanzelf over naar een nieuwe straatkast??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 19:17
Meauses schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 09:25:
[...]

Huh, zetten ze je niet vanzelf over naar een nieuwe straatkast??
Ze zetten je meestal alleen gelijk over bij activering wijkkast als je met de DSLAM in de oude nummercentrale verbonden bent en als je een geschikt modem en abonnement hebt. Van wijkkast naar wijkkast doen ze het vaak niet gelijk en moet je dit in gang laten zetten via je provider. Vraag me niet waarom, maar heb dit vaker gehoord.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
timmie1 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 14:13:
[...]

Ze zetten je meestal alleen gelijk over bij activering wijkkast als je met de DSLAM in de oude nummercentrale verbonden bent en als je een geschikt modem en abonnement hebt. Van wijkkast naar wijkkast doen ze het vaak niet gelijk en moet je dit in gang laten zetten via je provider. Vraag me niet waarom, maar heb dit vaker gehoord.
Hmm ok, klinkt redelijk onlogisch ;)
Maar vandaag even contact gehad met KPN webcare met de vraag omtrent wijkkast, en ze zagen dat ik 100Mbit zou moeten halen, en maar net tot 80 kom. Dus daar hebben ze melding van gemaakt en dan gaat er naar gekeken worden, en mogelijk komt er een monteur langs. Zit oa nog op zo'n oude lasdop :).
Ben benieuwd.

Pagina: 1 ... 14 ... 77 Laatste