Het Luchtvaart Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 101 Laatste
Acties:
  • 644.965 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Garyu

WW

Pierre schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 16:52:
Zouden die vliegen tijdens de luchtmacht dagen ?
Nee, ze waren er alleen voor spek en bonen O-)

Nu niet meer denk ik in ieder geval.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:47

Pierre

Van nature lui!

He grapjas, is gewoon een vraag hoor, stap net binnen. Zie op Twitter een filmpje van een paar agenten die mensen met harde hand de weg af sturen

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:01
Freak187 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 16:34:
[...]

KLM heeft het zelf ook niet op orde hoor. De schamele winst die KLM boekt is alleen maar te danken aan de lage brandstofprijs.
KLM zit zo ver boven de kostprijs van de nieuwe carriers.... ze zullen wel moeten bewegen. KLM als organisatie vergrijst enorm. De jonge werknemers zijn bij vorige ontslagronden weggestuurd (tijdelijke contracten) en wat er overblijft zijn oude dure werknemers. En ik zal niks zeggen over de productiviteit :X
Er moet daar echt een sterke man aan het roer gaan staan die de boel schoonveegt. Anders gaan ze het niet redden.
Ik bedoelde ook niet dat ze er al zijn bij KLM, maar er worden wel belangrijke stappen genomen.

In 2014 was het operationele resultaat een verlies van 276 mln euro (+341 mln als je de vervallen pensioenschuld erbij optelt), terwijl het in 2015 een plus van 54 mln is. Van dit verschil (330 mln euro) is 200 mln euro vanwege de brandstofprijzen. Al bij al hebben ze dus exclusief brandstofprijsfluctuaties een operationele verbetering van 130 mln euro neer kunnen zetten in dat jaar. Ik zie dat graag als een positieve ontwikkeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Daanieyel schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 16:49:
''Oorzaak van de crash zou een 'mid-air collision' zijn, waarbij twee vliegtuigen elkaar geraakt hebben. Een tweede vliegtuig is met schade onderweg naar de basis. In de lucht worden veiligheidschecks gedaan, voordat het vliegtuig kan landen.''

http://www.lc.nl/frieslan...-vliegbasis-21414532.html
Yikes, als dat zo is krijg je bijna flash-backs naar het Ramstein air show disaster uit 1988, daar gebeurde iets vergelijkbaars, maar dan met een paar Aermacchi MB-339PAN van het Italiaanse Frecce Tricolore-stuntteamn...

Alleen nu dan zonder publiek, godzijdank...

Afbeeldingslocatie: https://www.wired.com/images_blogs/thisdayintech/2009/08/ramstein.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/03l9E1SyFvw/maxresdefault.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

SnowDude schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 16:53:
[...]
Volgens mij heeft de SAR geen trauma arts aan boord zoals de lifeliner
Klopt geen trauma in een SAR, wel verpleegkundige, daarbij staat de SAR op de Kooi in den Helder,
Vliegbasis Leeuwarden heeft zelf een heli staan voor patiëntenvervoer van de Waddeneilanden.

Trauma komt uit Groningen, die was/is er ook zo.

Maar goed, wel GRIP1, terwijl er feitelijk niet meer zo heel veel aan de hand is, een 2e F5 schijnt met schade geland te zijn, mogelijk een mid-air collision (speculatie).

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Bullet NL schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 16:59:
[...]

Klopt geen trauma in een SAR, wel verpleegkundige, daarbij staat de SAR op de Kooi in den Helder,
Vliegbasis Leeuwarden heeft zelf een heli staan voor patiëntenvervoer van de Waddeneilanden.

Trauma komt uit Groningen, die was/is er ook zo.

Maar goed, wel GRIP1, terwijl er feitelijk niet meer zo heel veel aan de hand is, een 2e F5 schijnt met schade geland te zijn, mogelijk een mid-air collision (speculatie).
https://twitter.com/BrandweerFrl/status/740917901453037569

Grip 2 dus zelfs, lijkt wat overbodig

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2wbs2s4.jpg

Dit is de F5 die met beschadigingen aan de stabilisator binnen is gekomen.

Ik heb het idee, dat ze elkaar geraakt hebben, en ja... Ik weet dat dit speculaas is..

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:04

Freak187

geen

Logico schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 16:56:
[...]

Ik bedoelde ook niet dat ze er al zijn bij KLM, maar er worden wel belangrijke stappen genomen.

In 2014 was het operationele resultaat een verlies van 276 mln euro (+341 mln als je de vervallen pensioenschuld erbij optelt), terwijl het in 2015 een plus van 54 mln is. Van dit verschil (330 mln euro) is 200 mln euro vanwege de brandstofprijzen. Al bij al hebben ze dus exclusief brandstofprijsfluctuaties een operationele verbetering van 130 mln euro neer kunnen zetten in dat jaar. Ik zie dat graag als een positieve ontwikkeling :)
Prima, maar het gaat veel te langzaam. Ik vind het jammer, want het is een prachtig bedrijf. Maar ze moeten echt vrezen voor de toekomst.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Freak187 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 16:34:
[...]

KLM heeft het zelf ook niet op orde hoor. De schamele winst die KLM boekt is alleen maar te danken aan de lage brandstofprijs.
KLM zit zo ver boven de kostprijs van de nieuwe carriers.... ze zullen wel moeten bewegen. KLM als organisatie vergrijst enorm. De jonge werknemers zijn bij vorige ontslagronden weggestuurd (tijdelijke contracten) en wat er overblijft zijn oude dure werknemers. En ik zal niks zeggen over de productiviteit :X
Er moet daar echt een sterke man aan het roer gaan staan die de boel schoonveegt. Anders gaan ze het niet redden.
Ding ding. KLM bestuur zit vol overhead, een dinosaurus die aangepakt moet worden.

KLM heeft een winstmarge van 1%. Er mag dus niet veel misgaan of de maatschappij duikt zo de rode cijfers in. Er is geen ademruimte.

Ter vergelijking, de drie grote US carriers (Delta, American en United) hebben zich na dat Chapter 11 gedoe helemaal herpakt en hebben tegenwoordig een winstmarge die tegen de 20% aantikt.

Dit zet het hele load factor verhaal van hierboven in een ander daglicht.
Logico schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 16:56:
[...]

Positive ontwikkeling? Als lage brandstofprijzen en een zwakke euro de enige mogelijkheden zijn om een beetje winst te maken dan is er toch iets serieus mis met je business plan. Zodra brandstofprijzen omhoog gaan is er dus weer een probleem. Er moeten andere zaken veranderen willen ze weer serieus winst gaan maken; 1% winstmarge is gewoon niet goed. Het bedrijf heeft ademruimte nodig.

[ Voor 31% gewijzigd door XWB op 09-06-2016 17:25 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

XWB schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 17:19:
[...]

Ding ding. KLM bestuur zit vol overhead, een dinosaurus die aangepakt moet worden.

KLM heeft een winstmarge van 1%. Er mag dus niet veel misgaan of de maatschappij duikt zo de rode cijfers in. Er is geen ademruimte.

Ter vergelijking, de drie grote US carriers (Delta, American en United) hebben zich na dat Chapter 11 gedoe helemaal herpakt en hebben tegenwoordig een winstmarge die tegen de 20% aantikt.

Dit zet het hele load factor verhaal van hierboven in een ander daglicht.
Punt is dat KLM een hele sterke naam heeft internationaal. Bij de fusie is afgesproken dat AF Z-Amerika zal overnemen van KLM, maar wat blijkt? Je trekt bijna geen passagiers daar als je enkel Frans praat, de Zuid-Amerikanen vliegen vele malen liever met KLM, de reden dat KLM nu weer een aantal routes naar dat continent recentelijk geopend heeft.

De KLM heeft vast ook een aantal management lagen teveel omdat het een oud bedrijf is maar met het product en de naamsbekendheid is niks mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Laatst online: 14:04

Freak187

geen

Brilsmurfffje schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 17:25:
[...]

De KLM heeft vast ook een aantal management lagen teveel omdat het een oud bedrijf is maar met het product en de naamsbekendheid is niks mis.
Ze zijn log en niet innovatief. Het is 2 voor 12. Maar goed, wie weet gaan ze het licht zien.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Freak187 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 17:27:
[...]

Ze zijn log en niet innovatief. Het is 2 voor 12. Maar goed, wie weet gaan ze het licht zien.
Niet innovatief? Als er 1 maatschappij is met een prima werkende site, goede moderne customer service en voorop loopt met ludieke campagnes is het de KLM. Op veel andere fronten kan je niet innovatief zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Een aantal lagen teveel is een understatement. Over het product valt te debatteren, met de naamsbekendheid is inderdaad niks mis maar dat alleen gaat je bedrijf niet redden.

Dat het een oud bedrijf is mag natuurlijk geen excuses zijn. Delta, American en United zijn ook oude bedrijven en stonden tot een aantal jaren geleden op de rand van de afgrond. Vervolgens kregen ze Chapter 11 bescherming, hebben ze hun hele business plan omgegooid en daar plukken ze nu de vruchten van. Met een winstmarge die tegen de 20% aantikt zit je gewoon veilig. Dan mag er al eens wat misgaan, er is een buffer om dat op te vangen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 17:31:
[...]

Niet innovatief? Als er 1 maatschappij is met een prima werkende site, goede moderne customer service en voorop loopt met ludieke campagnes is het de KLM. Op veel andere fronten kan je niet innovatief zijn..
Prima werkende site? Waardeloos w.m.b. de juiste vlucht vinden is echt lastig . Aanbiedingen zijn niet te vinden en de site is traag vanuit het buitenland. Emirates of turkish Airlines hebben dat echt veel beter voor elkaar.

Waar klm echt goed in is en ook om bekend bij Amerikaanse vrienden, is personeel. Perfecte service aan boord.

[ Voor 9% gewijzigd door [Roland] op 09-06-2016 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:48
Interessante discussie over KLM en load factors, concurrenten en de markt.

Maar stel dat KLM dit weekend wordt overgenomen door de staat, en jullie komen nemen de rol van Peter Elbers over om strategische keuzes te maken met de huidige KLM organisatie en vloot en ze ruim winstgevend te maken.
Wat zou je doen doen binnen nu en 3 jaar?

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:01
XWB schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 17:35:
[...]

Een aantal lagen teveel is een understatement. Over het product valt te debatteren, met de naamsbekendheid is inderdaad niks mis maar dat alleen gaat je bedrijf niet redden.

Dat het een oud bedrijf is mag natuurlijk geen excuses zijn. Delta, American en United zijn ook oude bedrijven en stonden tot een aantal jaren geleden op de rand van de afgrond. Vervolgens kregen ze Chapter 11 bescherming, hebben ze hun hele business plan omgegooid en daar plukken ze nu de vruchten van. Met een winstmarge die tegen de 20% aantikt zit je gewoon veilig. Dan mag er al eens wat misgaan, er is een buffer om dat op te vangen.
Wat is er dan anders aan hun business plan vergeleken met dat van KLM? M.i. profiteren ze van de grote schoonmaak die ze hebben kunnen houden dankzij die Chapter 11 filing waardoor schulden gedecimeerd worden en al het overtollige personeel en eventueel andere onvoordelige contracten goedkoop geloosd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mijn nichtje kwam net binnen, die gaat oppassen voor me. Die is de afgelopen maand 2* op en neer naar Bonaire gevlogen. En alle 4 de enkeltjes in Economy omdat Business vol zat. Dat zijn toch ook wel echt lekkere vluchten voor de KLM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
[...]

Punt is dat KLM een hele sterke naam heeft internationaal. Bij de fusie is afgesproken dat AF Z-Amerika zal overnemen van KLM, maar wat blijkt? Je trekt bijna geen passagiers daar als je enkel Frans praat, de Zuid-Amerikanen vliegen vele malen liever met KLM, de reden dat KLM nu weer een aantal routes naar dat continent recentelijk geopend heeft.
Cabine personeel spreekt toch wel Engels :?

Vlieg werkelijk waar nooit AF, was van plan dat ook zo te houden.

Gebruik de EDIT knop maar in het vervolg

Sorry :$

[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 09-06-2016 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:17
Holy cow. Ik hoor hier (Hilversum) nu net een ongebruikelijk motorgeluid buiten, ga ik kijken, komt een B25 vrij laag over in noordelijke richting. Da's cool!

Iemand een idee wat het verhaal daar achter is?

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:20
JeroenH schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 18:53:
Holy cow. Ik hoor hier (Hilversum) nu net een ongebruikelijk motorgeluid buiten, ga ik kijken, komt een B25 vrij laag over in noordelijke richting. Da's cool!

Luchtmachtdagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Laatst online: 21:17
Ah ja, dat zou heel goed kunnen.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Brilsmurfffje schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 17:31:
[...]

Prima werkende site? Enkele van de problemen waar ik tegenaan gelopen ben.
- De knop voor 'enkel directe vluchten' ontbreekt, waardoor ik naar externe sites moet om dit op te zoeken. Voor mij zijn vluchten via Parijs geen optie, omdat als ik toch moet overstappen ik met een fatsoenlijke maatschappij wil. Nooit meer AirFrance voor mij.
- Voor het FlyingBlue wachtwoord herstel moet je de klantenservice bellen.
- Elke keer zoek ik me scheel naar de pagina om online in te checken terwijl ik dit toch regelmatig doe.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2016 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:12

Spotter

Lichtnicht

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 19:47:
[...]

Prima werkende site? Enkele van de problemen waar ik tegenaan gelopen ben.
- De knop voor 'enkel directe vluchten' ontbreekt, waardoor ik naar externe sites moet om dit op te zoeken.
...
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xb67qN5.png
Links onderin, het typen van de url duurde langer dan 'Enkele reis' vinden... En daarnaast kan je natuurlijk ook gewoon de resultaten met Air France negeren, die vaak ook nog onderaan staan.

Beetje spijkers op laag water zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:25
Eerste wat ik zie als ik naar KLM.nl ga, is een grote blauwe knop die zegt: "Inchecken"
En op de inlogpagina kan ik gewoon het FB wachtwoord herstellen door een emailadres of FB-nummer in te vullen.
Spotter schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 20:20:
[...]

[afbeelding]
Links onderin, het typen van de url duurde langer dan 'Enkele reis' vinden... En daarnaast kan je natuurlijk ook gewoon de resultaten met Air France negeren, die vaak ook nog onderaan staan.

Beetje spijkers op laag water zoeken?
Hij bedoelt een "Directe vlucht" zonder overstap en niet een "enkele reis." ;)

[ Voor 9% gewijzigd door LongBowNL op 09-06-2016 20:23 . Reden: Link naar wachtwoord reset werkte niet, link verwijdert ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nustys
  • Laatst online: 28-02 16:43
Speciaal voor Dennis; Ed Force One >:) >:) >:)
OMG, ik vind die tail wel heel erg gaaf ( of GERS zoals wij in Rotterdam zeggen ).

Afbeeldingslocatie: https://c8.staticflickr.com/8/7387/27493324391_475bedf0d0_c.jpgEd Force One banking away from Amsterdam Schiphol. I do love that awesome tail ! by nustyR, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

XWB schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 17:35:
[...]

Over het product valt te debatteren,
Een ruim aantal keer Economy gevlogen en enkele malen business class, alles intercontinentaal. De service aan boord is gewoon heel persoonlijk en menselijk. Het is niet het "ik ben je hulpje zeg wat je moet hebben" zoals je bij de Aziatische carriers hebt. Verder mag ik het sobere van de business van KLM wel, niet dat over de top zoals bij de gulf carriers.
met de naamsbekendheid is inderdaad niks mis maar dat alleen gaat je bedrijf niet redden.
Nee dat klopt maar is wel de meest lastige om aan te pakken. AirFrance staat bij zat bedrijven op de no-fly list omdat die om de haven klap niet vliegen. KLM staat te boek als betrouwbaar, veilig en optijd. Maak de organisatie zelf goedkoper en je hebt een winning team.
[Roland] schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 17:39:
[...]

Prima werkende site? Waardeloos w.m.b. de juiste vlucht vinden is echt lastig . Aanbiedingen zijn niet te vinden en de site is traag vanuit het buitenland. Emirates of turkish Airlines hebben dat echt veel beter voor elkaar.
Site nooit in het buitenland gebruikt maar ze gebruiken ook een dienst ala cloadfare voor de caching wereldwijd. En 85% van de passagiers draagt geen NL nationaliteit dus het is niet alsof de site ruk is in het buitenland.
Stinger_Ventura schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 17:43:
Interessante discussie over KLM en load factors, concurrenten en de markt.

Maar stel dat KLM dit weekend wordt overgenomen door de staat, en jullie komen nemen de rol van Peter Elbers over om strategische keuzes te maken met de huidige KLM organisatie en vloot en ze ruim winstgevend te maken.
Wat zou je doen doen binnen nu en 3 jaar?
Complete interne organisatie op de schop en het verder ontwikkelen van de maintenance faciliteiten.
PWM schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 18:10:
Cabine personeel spreekt toch wel Engels :?

Vlieg werkelijk waar nooit AF, was van plan dat ook zo te houden.
Ja maar redelijk gebrekig, de Franzen zijn ook een nationalistisch volk. Ik moet zelf zeggen dat ik ze ook vermijdt omdat ik Parijs een vreselijke luchthaven vind en het volk ook totaal niet mag. Maar van horen en zeggen heb ik dat de menu's afgesteld zijn op de Franzen en niet zoals bij KLM op de bestemming.
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 19:47:
- De knop voor 'enkel directe vluchten' ontbreekt, waardoor ik naar externe sites moet om dit op te zoeken.
Dat is inderdaad een gemis, maar andere de andere kant is het wel een prima website om een mooie bestemming uit te zoeken, mooie overzichtjes met welke maanden goedkoper zijn, hoeveel vluchten er per week gaan etc. Waar je bij andere maatschappijen altijd exacte data moet ingeven heb je bij de KLM heel snel een schatting van de prijs van de vlucht in die maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hmmbob schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 00:14:
Komen er nog Tweakers naar de Luchtmachtdagen dit weekend?
:w

Morgen.
nustys schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 20:30:
Speciaal voor Dennis; Ed Force One >:) >:) >:)
OMG, ik vind die tail wel heel erg gaaf ( of GERS zoals wij in Rotterdam zeggen ).

[afbeelding]Ed Force One banking away from Amsterdam Schiphol. I do love that awesome tail ! by nustyR, on Flickr
_/-\o_

[ Voor 57% gewijzigd door Piet91 op 09-06-2016 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 20:48:
[...]

Ja maar redelijk gebrekig, de Franzen zijn ook een nationalistisch volk. Ik moet zelf zeggen dat ik ze ook vermijdt omdat ik Parijs een vreselijke luchthaven vind en het volk ook totaal niet mag. Maar van horen en zeggen heb ik dat de menu's afgesteld zijn op de Franzen en niet zoals bij KLM op de bestemming.
Laatste tijd redelijk vaak Air France gevlogen en tevens HOP!. Het is mij nog niet overkomen dat ik NIET in vloeiend Engels te woord werd gestaan, ondanks mijn zeer belabberde poging om mijn Frans te oefenen ;).

Om eerlijk te zijn is het mij trouwens bij geen enkele maatschappij voor gekomen dat er geen fatsoenlijk Engels werd gesproken door het cabine personeel. Zelfs bij mijn vorige werkgever met oude Russische flight attendants werd er prima verstaanbaar in Engels gecommuniceerd.

Geen goede zaak als het echt het geval is dat er geen Engels sprekend cabine personeel aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb twee b25's gezien, vanmiddag rond 1730 en ook wat later. Zou goed dezelfde kunnen zijn.

Heb er morgen zin in, hier redelijk om de hoek. Stoeltjes mee, bier en eten mee, genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:29
Wtf.... Lange, gekke dag geweest vandaag hier in Leeuwarden.
Gelukkig gaat de show morgen door!

@Piet en anderen: als je de F-35 op de grond wil fotograferen die je er goed aan vroeg te komen en vóór 10en langs te zijn geweest....

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Hmmbob schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 00:38:
Wtf.... Lange, gekke dag geweest vandaag hier in Leeuwarden.
Gelukkig gaat de show morgen door!

@Piet en anderen: als je de F-35 op de grond wil fotograferen die je er goed aan vroeg te komen en vóór 10en langs te zijn geweest....
Dan wordt de F35 weggehaald ter voorbereiding van de vlucht?

[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 10-06-2016 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:51

franssie

Save the albatross

Piet91 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 00:47:
[...]

Ik kan me zo voorstellen dat ze de kisten iewat op volgorde moeten tanken en neerzetten, zo groot is Leeuwarden ook weer niet en het is druk bezocht.

Ik heb morgen en zaterdag leukere feestjes (waar ik ook niet onderuit kan) maar heel misschien dat ik morgen nog even op en neer rij om te spotten al zit ik hene en terug dan 3 uur in de auto om max twee uur vliegtuigjes te kunnen kijken.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-10 01:18

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik sla de luchtmachtdagen dit jaar over. Het Noorden is veel te ver voor iets wat ik al 6X heb bezocht. :)

Van de JSF heb ik ook al een mock-up gezien en op EHGR zag ik hem overvliegen deze week.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Piet91 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 00:47:
[...]

Affirm. Staat vandaag niet gepland om terug naar de static te komen na de vlucht.

Gepland he...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:49
Iedereen in Leeuwarden veel plezier, prachtig weer en mooie shows toegewenst!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Grip 2 is niet zo heel raar, er zijn meerdere diensten en het gebied waar het ongeval gebeurt is is vrij groot (vliegtuig en waar de piloot is neergekomen) er moet dus gecoördineerd worden, iets waar GRIP (Gecoördineerde Regionale Incidentbestrijdings Procedure) voor bedoelt is.
PWM schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 17:54:
Mijn nichtje kwam net binnen, die gaat oppassen voor me. Die is de afgelopen maand 2* op en neer naar Bonaire gevlogen. En alle 4 de enkeltjes in Economy omdat Business vol zat. Dat zijn toch ook wel echt lekkere vluchten voor de KLM.
Bonaire dat is A330-200 toch met KLM, Business class met zonder full flat? Zijn vast vluchten waar KLM geld aan verdient, maar of dat nou direct een goede graadmeter voor het hele bedrijf is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Zie veel berichten over drukte op de A31 ivm LMD
Is het vanuit Noord Holland niet handiger om naar Stiens te rijden morgen?

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13417580_1723301474591396_527313328900982858_n.png?oh=f7f9f2552f9d6981e20c349b2dd084c0&oe=5807B4C9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
KLM heeft het toestel van een vlucht veranderd. Ik had 5* Economy Comfort gekocht, maar de nieuwe kist heeft op die rij geen comfort stoelen en zit verder vol.

Jammer, maar kan gebeuren. Echter, las ik net op tijd de kleine lettertjes. En dat is letterlijk, waar alles 14pt, is deze zin 6pt:
De extra opties die u voor de oorspronkelijke vlucht had gereserveerd zijn helaas niet beschikbaar voor uw nieuwe vlucht. U kunt een teruggave van deze kosten aanvragen:
Wacht ff. Ik betaal mijn opties. Ik krijg een bericht van KLM voor de vlucht nog begint dat mijn opties niet beschikbaar zijn. Ze hebben werkelijk waar al mijn gegevens. En dan moet IK nu een teruggave aanvragen?

En dat ook nog eens, PER PASSAGIER. Man man. Ik neem mijn woorden terug, laat ze maar lekker bij AF zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-10 19:37

_serial_

and there was silence

PWM schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:03:

Wacht ff. Ik betaal mijn opties. Ik krijg een bericht van KLM voor de vlucht nog begint dat mijn opties niet beschikbaar zijn. Ze hebben werkelijk waar al mijn gegevens. En dan moet IK nu een teruggave aanvragen?

En dat ook nog eens, PER PASSAGIER. Man man. Ik neem mijn woorden terug, laat ze maar lekker bij AF zitten :+
Ik zou er een berichtje aan hun klantenservice via Facebook/Twitter aan wagen, kijken hoe die reageren als je het zo uitlegt :)

somewhere there was silence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 20:27

Goner

What can I do you for ?

En dan moet IK nu een teruggave aanvragen?
Zo vind ik het ook vreemd dat je bij Transavia en KLM terugbetaling van (luchthaven)belasting zelf moet aanvragen als je je vlucht annuleert. Als die kosten niet gemaakt zijn, betaal dan gewoon terug :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Grappig is dat inderdaad, dat motorgeluid is zó anders dan wat je normaal hoort.
Fiks aantal jaren zelfde ervaring boven R'dam Zuid, fietste naar huis, hoorde apart geluid, stap af en kijk naar boven ; een B-25 Mitchell !! Waarschijnlijk van Duke of Brabant Air Force, dat was destijds de enige in Nederland ...

EDIT: bij de deelnemers staan in die klasse alleen de C-47 en Spitfire van de BBMF.

(sh*t, sorry voor dubbelpost. kan je die hier echt niet weghalen ?)

[ Voor 11% gewijzigd door Goner op 10-06-2016 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:32

mrsar

waar een sar is,is een wodka

KLM heeft het toestel van een vlucht veranderd. Ik had 5* Economy Comfort gekocht, maar de nieuwe kist heeft op die rij geen comfort stoelen en zit verder vol.

Jammer, maar kan gebeuren. Echter, las ik net op tijd de kleine lettertjes. En dat is letterlijk, waar alles 14pt, is deze zin 6pt:

[...]

klopt,erg vreemd, ik had het ook laatst vanaf KUL door een ander vliegtuig dat mijn optie er niet meer was,zelf terug moeten vragen. ging opzich best soepel maar alsnog. volgens mij kan je trouwens wel in 1x alles doen als ik me goed herinner door ticketnr dan 5x in te voeren op 1 pagina (dacht ik) 1e keer dat ik het moest doen. maar zou netter moeten, ik kwam er pas op KUL bij het scannen van ticket achter voor instappen :+ (had overstap op KUL)

oh en gooi er ook nog een extra klacht over uit,krijg je er waarschijnlijk een zooi punten voor,ik in ieder geval wel

[ Voor 4% gewijzigd door mrsar op 10-06-2016 11:21 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PolarBear schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:24:
[...]

Bonaire dat is A330-200 toch met KLM, Business class met zonder full flat? Zijn vast vluchten waar KLM geld aan verdient, maar of dat nou direct een goede graadmeter voor het hele bedrijf is?
KLM heeft long-haul alleen maar full-flat. Ze zijn alleen *angled* full-flat.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Volgens de laatste bronnen is het plan van de baan dat vluchten van KLM naar AF gaan. Maar ik vind het nu wel tijd dat de NL overheid zijn tanden laat zien, de economische impact voor het omvallen van KLM is gigantisch.
CyBeR schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:03:
[...]

KLM heeft long-haul alleen maar full-flat. Ze zijn alleen *angled* full-flat.
Dat is het probleem als iedereen de hippe termen gaat overnemen dan raakt de betekenis zoek. De A330 heeft wel de oude business class, dus niet het Hella Jongerius interieurs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
Er viel me iets op: een vriendin van me vliegt vandaag (over een uur) van Bogotá naar Bucaramanga, beide in Colombia. Ze stuurde mij een screenshot van haar e-ticket en ze heeft stoel 24K. Aangezien ze met een A320 zou vliegen, vond ik dat vreemd.

Dus even naar SeatGuru gegaan en Avianca heeft ABC-DEK als stoelnummering, zelfs in de E190. Dat heb ik nog bij geen maatschappij gezien bij de narrow bodies, iemand enig idee waarom dit gebeurt en of er nog andere maatschappijen zijn die dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Nou, van de baan ??
De Franse regering is het eens dat AF orde op zaken moet stellen, niet ten kosten van KLM. Maar die regering heeft een minderheidsbelang, dus hoe gaan ze daar AF van doordringen ??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
don_jorg schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:31:
Er viel me iets op: een vriendin van me vliegt vandaag (over een uur) van Bogotá naar Bucaramanga, beide in Colombia. Ze stuurde mij een screenshot van haar e-ticket en ze heeft stoel 24K. Aangezien ze met een A320 zou vliegen, vond ik dat vreemd.

Dus even naar SeatGuru gegaan en Avianca heeft ABC-DEK als stoelnummering, zelfs in de E190. Dat heb ik nog bij geen maatschappij gezien bij de narrow bodies, iemand enig idee waarom dit gebeurt en of er nog andere maatschappijen zijn die dat doen?
http://travel.stackexchan...rplane-seats-numbered-dek

The logic behind this is that the letters A and K will always be window seats. The letter K is chosen, because it's the highest that you can go in a normal airplane with 10 seats across (An A380 for instance). I is omitted because of it's resemblance to 1.

Note that Avianca does this even for the smaller airplanes, where you'll have ACDK. B and E are omitted so that C and D are always aisle seats. This is also maintained on the bigger A330, where numbering is AC - DEFG - JK.

Just to illustrate, here's are the seat configuration for all their planes:

AC - DEFG - JK
AC - DK
ABC - DEK
So A and K are window seats; C, G seats with aisle on the right; D, J seats with aisle on the left; B,E,F middle seats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
niekvandermeer schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:39:
[...]
So A and K are window seats; C, G seats with aisle on the right; D, J seats with aisle on the left; B,E,F middle seats.
Dit klinkt toch wel heel erg logisch, zeg! Dank je voor het vinden hiervan, ik had het niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Goner schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:37:
Nou, van de baan ??
De Franse regering is het eens dat AF orde op zaken moet stellen, niet ten kosten van KLM. Maar die regering heeft een minderheidsbelang, dus hoe gaan ze daar AF van doordringen ??
Als legacy carrier heb je een goede relatie met de regering nodig. Als de regering het echt wil dan probeer je die tevreden te stellen want volgend jaar heb je die goede relatie misschien hard nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:20
Hmmbob schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 00:38:
Die kans ga ik zeker proberen te pakken, moet hopelijk wel lukken gezien het tijdstip dat ik behoor aan te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

hjs schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:59:
Zie veel berichten over drukte op de A31 ivm LMD
Is het vanuit Noord Holland niet handiger om naar Stiens te rijden morgen?
Ik woon in de buurt, ben er vandaag ook geweest (morgen kan ik helaas niet).

Je kan 2 dingen doen: het laatste stuk met de trein en dan met een pendelbus naar de basis of fietsen mee met de auto en dan rond 08:00 bij Dronrijp parkeren op de snelweg en de laatste 10 minuten fietsen (via Marssum en dan de ingang C nemen).

Zorg sowieso dat je rond 08:00 , uiterlijk 08:30 bij de parkeerplaatsen bent, anders ben je het haasje. Vandaag was alles al vol namelijk en morgen wordt het drukker.

Ga niet naar Stiens of wat dan ook, overal staat minimaal een uur file, ook in de ochtend.

De fiets oplossing is ideaal, ben je ook weer snel terug bij de auto. Met de bus is het wel rot hoor, ik hoorde dat veel mensen 1,5 uur moesten wachten. Je kan vanaf de basis wel naar het station lopen in 30 minuten trouwens, ook een optie. Vanaf de hoofdingang is het denk ik iets langer lopen dan vanaf ingang C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net terug van LMD. Geweldig weer, (in de zin van opnieuw en het weer) 7de keer voor mij. Mooi die air power demo met de F35's.
Helaas wel lang moeten wachten op de bussen bij instapplaats 5. We waren er 7:30 maar alsnog.
Tip: tassen worden gecontroleerd als je met de bus gaat, blikjes worden ingenomen.
Morgen ben ik trouwens weer van de partij:)

Als je de F-35 static zo goed mogelijk clean wil fotograferen moet je heeeel vroeg zijn. Wij waren om 9:45 en er stond een rij van 100-150 man. Ook bij dat ene vliegtuig met die schotel bovenop die er bijna nooit staat stond een dikke rij.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2016 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 18:46:
[...]

Zorg sowieso dat je rond 08:00 , uiterlijk 08:30 bij de parkeerplaatsen bent, anders ben je het haasje.
Oh, nou zo vroeg mijn bed uit was ik toch echt niet van plan :o
Ik rij wel gewoon de A31 af en zie wel wat er gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

hjs schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 19:43:
Oh, nou zo vroeg mijn bed uit was ik toch echt niet van plan :o
Ik rij wel gewoon de A31 af en zie wel wat er gebeurd.
Vandaag waren om 11:30 alle parkeerplaatsen vol in heel Leeuwarden, denk dat het morgen een half uur eerder zal zijn (11:00). Je komt alleen niet snel weg als de A31 vol is voor parkeren, dan moet je via de ventweg ernaast en daar stond vandaag de hele dag file (20 km lang!!!). Zonde als je een lange afstand gaat rijden en dan niet kan parkeren.

Hou wel even rekening ermee dat als je met de bus wilt gaan vanaf de parkeerplaats dat je nog ongeveer 1,5 uur onderweg bent voordat je aan de baan staat voor de luchtshow, het is snel 20 tot 30 minuten lopen vanaf de uitstapplaats van de bus naar de baan zelf (terrein is nogal groot).

De luchtshows begonnen vandaag om 09:15 ongeveer, eerst wel wat nostalgisch materiaal, rond 10:00 werd het wat boeiender (maar ik ga meer voor de jets e.d.). Rond 12:00 waren de F35's in de lucht samen met 10 F16's. Dan heb je wat houvast aan de tijden.

Persoonlijk zou ik wat eerder opstaan, je bent lekker op tijd (rond 09:00 op de basis) en er is zoveel te zien dat je eigenlijk aan 1 dag niet genoeg hebt.

Als je bijvoorbeeld om 10:00 aankomt op de parkeerplaats mis je denk ik omdat het dan heel druk is gewoon de F 35's in actie (als die weer om 12:00 komen).

Trouwens erg tof dat je nu als publiek zijnde het verschil in geluid kan horen, ze laten ze na elkaar opstijgen om het te vergelijken. Erg mooie toestellen, al is er wat mij betreft niets mooiers dan de Red Arrows, wat gaven die vandaag een prachtige show (de high versie omdat het zicht uitstekend was met wat hoge bewolking).

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2016 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red arrows waren inderdaad mooi. En klopt inderdaad wat je zegt over de tijden. Wij komen uit de achterhoek en hadden onze auto op de snelweg staan. We zijn via harlingen-zurich-heerenveen gereden. Wel iets om maar geen moment stil gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Red Arrows zijn er morgen niet :(
Moeten over het paleis vliegen in Londen hoorde ik vandaag op de live-stream.

Zal tegen mijn dochters roepen dat ze maar wat vroeger moeten komen (slapen bij hun moeder).
Zal de oudste leuk vinden, die kan haar bed al zo slecht uitkomen in het weekend :+

[ Voor 44% gewijzigd door hjs op 10-06-2016 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjs schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 20:01:

Zal tegen mijn dochters roepen dat ze maar wat vroeger moeten komen (slapen bij hun moeder).
Zal de oudste leuk vinden, die kan haar bed al zo slecht uitkomen in het weekend :+
Patrouille de France wel :)(vandaag niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjs schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 20:01:
Red Arrows moeten morgen inderdaad voor de 90ste verjaardag van the queen even overvliegen, waren ze zelf ook niet blij mee.

Maar je hebt het over een live stream, weet je misschien ook of dat ergens nog terug te zien is? Ik wil namelijk morgen wel graag kijken, maar heb een dag met de familie en ik zou het wel willen terugzien morgenavond ofzo.
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 18:55:
Tip: tassen worden gecontroleerd als je met de bus gaat, blikjes worden ingenomen.
Ze hebben excuses gemaakt (luchtmacht), blikken hadden niet ingenomen moeten worden (al zag ik bij het verlaten van het terrein wel een of andere beveiligingstante die op flesjes stickers ging plakken dat ze gecontroleerd waren 8)7

Ik heb trouwens zonder problemen een 6pack bier meegenomen en dat waren gewoon blikjes met het plastic er ook nog omheen. Verder had ik 6 halve liters cola mee en brood, appels en worst (brood in aluminiumfollie).

Ging allemaal zo mee naar binnen. Beveiliging was echt flut, 1 van de 2 tassen werden bij ons gecontroleerd, mijn stoel die de vorm van een raketwerper had (in elkaar geklapt) en in een zak zat wilden ze niet bekijken omdat het geen rugzak was 8)7 8)7

Ze controleerden trouwens alleen mijn tas, geen fouillering. Dus dat bier in je jaszak en dat werkt ook. Zo kwam dat blik verf denk ik ook binnen dat over de F35 heen ging.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2016 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ik zou sterk aanraden om of heel vroeg te komen, of met het OV. Of een combinatie inderdaad, dat je bijvoorbeeld een fiets mee neemt zodat je niet op de bus hoeft te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 20:44:
[...]

Red Arrows moeten morgen inderdaad voor de 90ste verjaardag van the queen even overvliegen, waren ze zelf ook niet blij mee.

Maar je hebt het over een live stream, weet je misschien ook of dat ergens nog terug te zien is? Ik wil namelijk morgen wel graag kijken, maar heb een dag met de familie en ik zou het wel willen terugzien morgenavond ofzo.
Terugkijken kan via dezelfde link als de live-stream normaal gesproken wordt uitgezonden. Zo kun je ook de aankomst nog terug kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmbob schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 20:46:
Terugkijken kan via dezelfde link als de live-stream normaal gesproken wordt uitgezonden. Zo kun je ook de aankomst nog terug kijken.
dat zou mooi zijn, ga zo even proberen. Op mijn werk hadden we ook een keer een livestream, maar die kon je niet terugkijken. Maar dit is toch wat meer openbaar, dus ik heb goede hoop.

Ik heb de laatste twee shows gemist omdat we rond 16:00 teruggingen (moest de kinderen om 17:30 ophalen ergens). Ik zag het nog wel op de fiets terug naar de auto, maar dat wil ik graag nog wat beter zien. En gelijk nog even de airpower demo opnieuw bekijken als het lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

[...]

Maar je hebt het over een live stream, weet je misschien ook of dat ergens nog terug te zien is?
Link staat een pagina terug ;)

[ Voor 9% gewijzigd door hjs op 10-06-2016 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar met die link kan ik niet terugkijken, ik kan wel 4 uur terugspoelen, maar dan heb ik alleen het einde van de dag even kort?

Lukt dat jullie wel?
Ik meen dat je 6 jaar terug nog een dvd moest kopen om het terug te zien, maar misschien was dat wel 8 of 12 jaar terug, ik weet het niet meer exact, wel dat die dvd reteduur was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 20:52:
[...]

Maar met die link kan ik niet terugkijken, ik kan wel 4 uur terugspoelen.
Oh vandaag, begreep morgen. :D
Ik kan ook 4 uur terug spoelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verf over F35? Volgens mij heb ik iets gemist. gevondenMaar inderdasd, controle was echt flut en @*!# traag met dit aantal mensen. Morgen 2.5-3x zo druk.

Heb nog wel een leuk verhaaltje.
Dus wij stonden aan het eind van de parkeerplaats op de snelweg. Wij hebben ongeveer 1,5 uur gewacht op de bussen. Ondertussen gaan mensen wild plassen en worden erop aangesproken, natuurlijk grote bek terug. Wij gaan eindelijk in de bus, zien we ze zelf ook daar plassen. Wat een volk...

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2016 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Even in multi-quote modus:
Hmmbob schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 07:44:
Affirm. Staat vandaag niet gepland om terug naar de static te komen na de vlucht.

Gepland he...
Dat heb ik gemerkt. We waren niet vroeg genoeg om deze stil te zien staan (maar zoals ik hier lees was dat toch al moeilijk) maar wel zien vliegen. En inderdaad; heel ander/apart geluid.
Hogader schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 15:03:
Die kans ga ik zeker proberen te pakken, moet hopelijk wel lukken gezien het tijdstip dat ik behoor aan te komen.
Zoals hier gezegd; wees vroeg. Héél vroeg.
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 18:46:
Zorg sowieso dat je rond 08:00 , uiterlijk 08:30 bij de parkeerplaatsen bent, anders ben je het haasje. Vandaag was alles al vol namelijk en morgen wordt het drukker.
Wij konden nog prima parkeren (bij WTC Expo) maar toen wij uiteindelijk op het terrein liepen las ik een bericht van de app dat alle parkeerplaatsen vol waren en dat men niet meer met de auto moest komen.

Zijn we goed vanaf gekomen dan...
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 18:55:
Geweldig weer, (in de zin van opnieuw en het weer)
Heb het ook gemerkt.
Piet is een beetje rood...
Inderdaad. Even een snelle blik in je tas (als je die al aanreek) en dat was het wel.
M'n vader is nog zo'n persoon die een klein zakmes bij zicht draagt voor van alles en nog wat.
Geen probleem...
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 21:00:
Heb nog wel een leuk verhaaltje.
Dus wij stonden aan het eind van de parkeerplaats op de snelweg. Wij hebben ongeveer 1,5 uur gewacht op de bussen. Ondertussen gaan mensen wild plassen en worden erop aangesproken, natuurlijk grote bek terug. Wij gaan eindelijk in de bus, zien we ze zelf ook daar plassen. Wat een volk...
Ik kan dit beamen.

Wij stonden dus ook lang te wachten in een laaaaaange rij voor de bussen. Waarvan het meerendeel ook gewoon stil stond overigens.
Anyway; dan begin je je al snel te schamen voor de medemens. Mensen die achteloos voorkruipen; andere mensen die hen daar weer op aanspreken; en dan ook gelijk voor agent gaan spelen in de hele rij. :F

Anywho; ik maak me verder om zulke dingen niet druk en zie wel wat er gebeurd.
Ik had i.i.g. een leuke dag gehad. Half doof geworden van de Eurofighter Typhoon, F-35 vliegend gezien en die heerlijke Red Arrows en Frecce Tricolore uit Italië gezien.
Prachtig die laatste twee (en die vrouw die de Italianen aaneensprak met dat Italiaans/Engels/Nederlands door elkaar heen :P )

Piet mag nu ruim 500 foto's gaan zitten schiften. :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Die eurofighter, net doen of je gaat landen en dan opeens afterburner aan en gaaaaaan... Damn, dat was erg hard inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:25
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 20:52:
[...]

Maar met die link kan ik niet terugkijken, ik kan wel 4 uur terugspoelen, maar dan heb ik alleen het einde van de dag even kort?

Lukt dat jullie wel?
Ik meen dat je 6 jaar terug nog een dvd moest kopen om het terug te zien, maar misschien was dat wel 8 of 12 jaar terug, ik weet het niet meer exact, wel dat die dvd reteduur was.
Ik denk dat ze bij de Luchtmacht zo "stom" zijn geweest om de stream door te laten lopen gedurende de nacht. Dus nu kan je maar 4 uur terug. Misschien hebben ze dat wel gedaan om de link naar de livestream gelijk te laten houden.

Hopelijk kunnen we het nog terugkijken, net als de aankomst van de F35. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat de liefhebbers hier geluisterd hebben naar de adviezen en er op tijd waren, om 10:00 waren alle parkeerterreinen vol en is het amper mogelijk nog met het ov te reizen.

er wordt nu opgeroepen om niet meer te komen, niet met de trein of bus en niet meer met de auto. En dat bericht is van 30 minuten geleden...

Edit: oei, het was nog erger dan ik dacht:
Rond 08.30 uur stond er op de A31/N31 vanuit alle richtingen al zo'n 6 kilometer file naar de Friese hoofdstad.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2016 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 10:30:
er wordt nu opgeroepen om niet meer te komen, niet met de trein of bus en niet meer met de auto. En dat bericht is van 30 minuten geleden...
Op zomerse vakantiedagen staat er 10km voor de Efteling, nog op de snelweg. Het park is dan vol, en de rijen 2-3 uur.

En dan nog, sluiten mensen op dat moment achteraan die 10km

Dat zal vandaag dus ook wel gebeuren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb even op de anbwb site gekeken, er staat bijna vanaf mijn huis tot aan Leeuwarden een file. Dat is een file die niet vooruit of achteruit gaat. Zo erg is het hier nog nooit geweest, we kennen namelijk bijna geen file in Friesland :P

Ben wel blij dat ik gisteren geweest ben, ben wel wat verbrand (zonnebrand vergeten), maar heb een heerlijke dag gehad en nu regent het en is het bewolkter. Kost mij wel een vrije dag (moet nu zondag middag nog wat werken), maar dit ga ik over 4 jaar als er weer een open dag is weer zo doen.De vrijdag had een evenmooi programma als de zaterdag (was in het verleden helaas wel anders, dan was de vrijdag minder). En het is een stuk rustiger (100.000 man maar gisteren, denk dat er vandaag wel 200.000 minimaal zijn).
LongBowNL schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 10:05:
Hopelijk kunnen we het nog terugkijken, net als de aankomst van de F35. :/
Ik heb hoop van wel, te meer omdat gisteren het commando van de basis is overgedragen (als ik het goed begreep) en de minister erbij was en dat was ook te zien op de schermen (helaas, vond het niet boeiend...). Moest wel lachen: de hele tijd de oproep om te gaan staan voor het wilhelmus en na 4 akkoorden (pakweg 10 seconden) was het weer teneinde en mijn schoonvader maar roepen dat ik ook moest gaan staan en na 10 seconden dacht hij: huh??? :o :+ , het was een verkorte ceremonie en dan speel je dus maar 4 akkoorden van het wilhelmus...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2016 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Nep bommen en nep signal jammers. Maar wel leuk om te zien vliegen die F-35.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ben na uur file rijden afgeslagen en naar huis gereden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 10:18

roelbb

knorretje

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 10:40:
Ik heb hoop van wel, te meer omdat gisteren het commando van de basis is overgedragen (als ik het goed begreep) en de minister erbij was en dat was ook te zien op de schermen (helaas, vond het niet boeiend...). Moest wel lachen: de hele tijd de oproep om te gaan staan voor het wilhelmus en na 4 akkoorden (pakweg 10 seconden) was het weer teneinde en mijn schoonvader maar roepen dat ik ook moest gaan staan en na 10 seconden dacht hij: huh??? :o :+ , het was een verkorte ceremonie en dan speel je dus maar 4 akkoorden van het wilhelmus...
het commando van de CLSK is overgegaan naar generaal luyt. de basis staat nog steeds onder commando van kolonel Traas

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:45

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Net terug uit Leeuwarden. Gave shows weer en tof om de F-35 te zien. Nacht ervoor vlakbij Franeker overnacht en rond 09:00 waren we er.
Snelweg stond helemaal vast, maar alle andere parkeerplaatsen waren prima te bereiken :') Dus zonder problemen naar WTC gereden en met de 1e bus heen/terug *O*

[ Voor 13% gewijzigd door Angeloonie op 11-06-2016 16:48 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het wtc was als noodlocatie opengegaan. als je op deze foto kijkt lijkt het heel rustig, bizar dat dit 170.000 tot 200.000 man zijn:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CkrVYidXIAArk5I.jpg:large

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2016 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Snap die waarschuwingen om niet te komen niet helemaal. Wij kwamen vanaf de Afsluitdijk, via de A31. Daarna ff 20 minuutjes naar achteren rijden en gewoon parkeerplek zat op de snelweg. Wij kwamen aan om 12 uur. Bus was ook prima geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag weer geweest, nu in meer vliegtuigen wezen kijken. 5 uur opgestaan, 5:30 weg en 7:20 daar. 7:50 op de basis, best netjes. Wie gaat er volgend jaar weer? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Kan mij niet voorstellen dat de RAF niet blij is om voor hun queen een flyby te doen. Voor alle duidelijkheid, het is de Commander-in-chief en degene waarop ze een eed afleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 21:04:
Vandaag weer geweest, nu in meer vliegtuigen wezen kijken. 5 uur opgestaan, 5:30 weg en 7:20 daar. 7:50 op de basis, best netjes. Wie gaat er volgend jaar weer? :D
Dan is het in volkel en dat is mij te ver reizen. Ik ga in 2020 weer in leeuwarden.
PolarBear schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 21:15:
Kan mij niet voorstellen dat de RAF niet blij is om voor hun queen een flyby te doen. Voor alle duidelijkheid, het is de Commander-in-chief en degene waarop ze een eed afleggen.
Ze waren liever in leeuwarden gebleven vertelden ze (wat tussen de regels door). Denk ook vanwege de f35 die zij pas over een paar weken krijgen om te testen.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2016 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 21:53:
[...]

Dan is het in volkel en dat is mij te ver reizen. Ik ga in 2020 weer in leeuwarden.
Is het de komende 3 jaar dan in Volkel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Is al een tijd online maar laat ik het toch nog maar even noemen:

https://www.schiphol100jaar.nl/
Welkom in 100 jaar Schiphol!
Maak een reis door de tijd en ontdek de rijke geschiedenis van Nederlands nationale luchthaven. Het begon allemaal in 1916, op een drooggemalen stukje grond in de Haarlemmermeer. In 2016, 100 jaar later, is de luchthaven door lef en pioniersgeest uitgegroeid tot een wereldspeler…

Ontdek de 100-jarige geschiedenis van Schiphol of deel je eigen verhaal!
Staan erg mooie foto's tussen:

Afbeeldingslocatie: https://www.schiphol100jaar.nl/sites/default/files/styles/cropped_focus/public/Luchthaven_SAA_D10067001065_higres.jpg?itok=1OK7zTt4
Afbeeldingslocatie: https://www.schiphol100jaar.nl/sites/default/files/styles/cropped_focus/public/Luchthaven_SCH_21465_1967_luchtfoto.jpg?itok=XuaLmEW-
Afbeeldingslocatie: https://www.schiphol100jaar.nl/sites/default/files/styles/cropped_focus/public/Luchthaven_SAA_D10067008822_higres.jpg?itok=xTXwztbb

EDIT: Solar Impulse is aangekomen in New York. Volgende halte; Europa.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CkrX3qQXEAARyPz.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ckpz93hXIAAl_PT.jpg:large

[ Voor 10% gewijzigd door Piet91 op 11-06-2016 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:20
Ondertussen weer terug in het zuiden na een lange dag.

Zelf geen file gezien, maar dat krijg je ook als je er vroeg moet zijn ivm bemannen van de bedrijfsstand. (aka tussen 05:30 en 07:00 ongeveer aankomen).

Moest wel even 2x op en neer lopen, want iets voor 8 stond de F35 nog niet op de static. (kregen wel te horen dat hij er bijna aankwam, dus daarna ff terug gelopen).
Piet91 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 21:42:
Zoals hier gezegd; wees vroeg. Héél vroeg.
Ik was dus zelfs te vroeg ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Hogader op 11-06-2016 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Is er iets bekend over de vervolgroute van Solar Impulse? Meest logische opties lijkt mij eventueel via IJsland, of een directe oversteek? Zou eventueel nog een stop kunnen doen via de Azoren als hij naar Zuid Europa gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
niekvandermeer schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 22:58:
Is er iets bekend over de vervolgroute van Solar Impulse? Meest logische opties lijkt mij eventueel via IJsland, of een directe oversteek? Zou eventueel nog een stop kunnen doen via de Azoren als hij naar Zuid Europa gaat.
When will that be? No idea yet. The Monaco Mission Control Center has already started looking for a clear weather window to cross the pond. We’ll be landing somewhere between Ireland and Morocco, destinations include Ireland, France, Portugal, Spain, and Morocco.

Yes, it’s a vast distance, but we’ll keep you posted as soon as we know which country will be our next destination.
http://blog.solarimpulse....ew-york-jfk-solar-impulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Hogader schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 22:54:
Moest wel even 2x op en neer lopen, want iets voor 8 stond de F35 nog niet op de static. (kregen wel te horen dat hij er bijna aankwam, dus daarna ff terug gelopen).
Sorry, we hadden een kleine vertraging ;-)

Meer dan goedgemaakt met twee intaxiënde vliegtuigen op de static, toch? :+
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 18:57:
het wtc was als noodlocatie opengegaan. als je op deze foto kijkt lijkt het heel rustig, bizar dat dit 170.000 tot 200.000 man zijn:

[afbeelding]
WTC was geen noodlocatie maar vooraf gewoon ingepland, inclusief parkeren in de hallen zelf. De foto laat maar een klein deel van het terrein zien en gelet op het weer denk ik van de vrijdag.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CkrYchxWsAAXJM_.jpg
Hier is het al wat drukker :+ Er zijn er inderdaad 170.000 geweest op zaterdag. Samen met de 110.000 van vrijdag (drukste 1e dag ever) waren dit de drukste Luchtmachtdagen ooit.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cku7wZ4UUAAZSGE.jpg
https://twitter.com/FrankCrebas/status/741893007386021888

[ Voor 5% gewijzigd door Hmmbob op 12-06-2016 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmbob schreef op zondag 12 juni 2016 @ 11:22:
WTC was geen noodlocatie maar vooraf gewoon ingepland, inclusief parkeren in de hallen zelf. De foto laat maar een klein deel van het terrein zien en gelet op het weer denk ik van de vrijdag.
voor motoren was hij ingepland. Buiten parkeren, motorpak en helm binnen neerleggen. Althans die info heb ik gekregen vooraf (heb het opgevraagd omdat ze ook bij het werk van mijn vrouw een parkeerplek gingen inrichten en ik daar gratis kan staan met een pasje van het bedrijf). Dus het kan goed dat het gewijzigd was, maar vrijdag zag ik op borden staan dat motorrijders naar wtc moesten en auto's een andere kant op.
Die foto kan inderdaad wel van vrijdag zijn. Je hebt wel skills als je zo kan vliegen en tegelijk nog een foto kan maken :o
niekvandermeer schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 22:15:
Is het de komende 3 jaar dan in Volkel?
Je hebt ook Gilze Rijen nog. En soms slaan ze een jaar over. Het zou dus ook kunnen dat er in 2019 weer iets in Leeuwarden is. Volgens mij is er weinig logica te vinden waar het de komende jaren gaat plaatsvinden. De meeste samenhang kan ik vinden in deze volgorde:

Leeuwarden
Volkel
Gilze Rijen
Leeuwarden etc.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2016 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Dat was de enige motorenparkeerplaats (althans, de Elfstedenhal). WTC was daarnaast ook een gewone parkeerlocatie: https://www.defensie.nl/o...gen/inhoud/bereikbaarheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmbob schreef op zondag 12 juni 2016 @ 12:09:
Dat was de enige motorenparkeerplaats (althans, de Elfstedenhal). WTC was daarnaast ook een gewone parkeerlocatie: https://www.defensie.nl/o...gen/inhoud/bereikbaarheid
Dan zat ik ernaast. Wel een mooie plek om te parkeren. Kan je redelijk snel lopend op de basis zijn als het met de bussen te lang duurt.

Volgende keer ga ik denk ik naar Leeuwarden met de fiets, is 20 km fietsen en de meeste mannen die ik ken hier uit de buurt gingen allemaal met de fiets (vrijdag, zaterdag en ook vandaag als afsluiter). Denk alleen dat je vandaag niet meer op de basis mag komen, maar alleen op de spottersheuvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2016 @ 12:01:
[...]

Die foto kan inderdaad wel van vrijdag zijn. Je hebt wel skills als je zo kan vliegen en tegelijk nog een foto kan maken :o
Zoals je kunt zien hebben die toestellen twee zitplaatsen ;). De fotograaf zit achterin en piloot voorin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Niet online
Na 4 uur in de auto, onverricht ter zaken thuis de live stream maar aan geslingerd.. :/ Die Engelsen regelen dat met de RIAT veel beter. Maar goed.. Daar betaal je flinke entree. Volgende keer maar eens op vrijdag gaan.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nustys
Op vrijdag met de trein gekomen. De overstap naar de bussen inclusief tassencontrole duurde precies een kwartier.
Op zaterdag een uur eerder met de trein aangekomen (1015), de overstap ging nu in één uur en drie kwartier !
Btw, een lol dat we hadden :) :*)
Maar de volgende keer huur ik een fiets van tevoren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Vrijdag de Red Arrows in Leeuwarden; zaterdag boven Londen:

Afbeeldingslocatie: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2016/06/11/15/35279B5700000578-3636413-image-a-189_1465653621740.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2016/06/11/13/352723D500000578-3636413-image-m-139_1465648282425.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ckrcy-1XIAAeOuy.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ckq2p3ZWYAAVntn.jpg:large
Afbeeldingslocatie: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2016/06/11/15/35279B4900000578-3636413-image-a-196_1465653654647.jpg

En Martinair en KLM waren gisteren blijkbaar ook van de partij in Leeuwarden...heb ik weer moeten missen...

KLM met PH-AON, Martinair met de PH-MCP; een van hun overgebleven 2 MD-11s...

Afbeeldingslocatie: https://c5.staticflickr.com/8/7452/27585152916_ac25a56651_c.jpgAirforce days Leeuwarden 2016 by william klerx, on Flickr
Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2016/6/11/733819.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Piet91 op 12-06-2016 19:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nustys
Verkoop al die F16's maar, there is a new kid in town ! >:) :) 8)

Afbeeldingslocatie: https://c3.staticflickr.com/8/7326/27016760714_f9c4b4e667_c.jpgThe best show was given by the vapour-plane, there 's even some vapour at the cockpit. by nustyR, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Hoewel er veel mooie foto's bij zitten, hebben we hier aparte topics voor :)

[Verzamel] Vliegtuigfotografie deel 3
[Verzamel] Luchtmachtdagen 2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 23:42

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Mooi topic:)

Ik heb een vraag. We hebben een tijdje geleden een Easyjet vlucht geboekt voor morgen (heenreis), betreft een heen- en een terugreis. Terugreis is pas volgende week. Nu gaan die gasten staken en ik heb ondertussen mijn oog laten vallen op een andere heenvlucht vanaf een andere luchthaven bij een andere maatschappij.

Als ik die vlucht nou boek voor de heenreis, kan ik dan nog wel gebruik maken van de terugvlucht van Easyjet? Ik heb de boarding pass al in bezit voor die terugvlucht, online inchecken voor die vlucht kon namelijk al.

De heenvlucht zou dan een no-show worden voor me denk ik, heb dat nog nooit gedaan. Of moet ik dat ergens melden bij Easyjet nog?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ik ben niet zo van de EasyJet maar is EZY niet zo'n toko die je eigenlijk gewoon losse vluchten verkoopt ipv retours?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

BeQuietAndDrive schreef op maandag 13 juni 2016 @ 17:43:
Mooi topic:)

Ik heb een vraag. We hebben een tijdje geleden een Easyjet vlucht geboekt voor morgen (heenreis), betreft een heen- en een terugreis. Terugreis is pas volgende week. Nu gaan die gasten staken en ik heb ondertussen mijn oog laten vallen op een andere heenvlucht vanaf een andere luchthaven bij een andere maatschappij.

Als ik die vlucht nou boek voor de heenreis, kan ik dan nog wel gebruik maken van de terugvlucht van Easyjet? Ik heb de boarding pass al in bezit voor die terugvlucht, online inchecken voor die vlucht kon namelijk al.

De heenvlucht zou dan een no-show worden voor me denk ik, heb dat nog nooit gedaan. Of moet ik dat ergens melden bij Easyjet nog?
Wat vertelde easyJet toen je het aan hun vroeg?
(Of ze vliegen en of dat ze een alternatief bieden)

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 13-06-2016 19:57 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

CyBeR schreef op maandag 13 juni 2016 @ 17:46:
Ik ben niet zo van de EasyJet maar is EZY niet zo'n toko die je eigenlijk gewoon losse vluchten verkoopt ipv retours?
Ja, net zoals Ryanair bv.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Pagina: 1 ... 74 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.