Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Luchtvaart Topic - Deel 4 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 2 3 ... 6
Acties:
  • 617.210 views

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Het Luchtvaart Topic - Deel 4

Voorgaande delen

Het Luchtvaart Topic
Het Luchtvaart Topic - Deel 2
Het Luchtvaart Topic - Deel 3
Introductie

Het was vele honderden jaren geleden dat mensen probeerden te vliegen, net zoals zij het de vogels zagen doen. Pas in 1675 kwam men erachter dat wij nooit kunnen vliegen, omdat de armspieren van de mens hiervoor veel te zwak zijn. Men wilde de lucht in, dus moesten er andere manieren gevonden worden.

In 1782 ontdekten twee broers (Etienne en Joseph Montgolfer) in Frankrijk, die een papierfabriek bezaten, dat één met warme lucht gevulde papieren zak in de lucht kan gaan. Dit gingen zij in het groot doen en in 1783 steeg hun eerste luchtballon op. Later kwamen zij erachter dat ze alleen ervoor konden zorgen dat de ballon omhoog of omlaag ging, maar dat het niet te besturen was. De ballon ging mee met de richting van de wind.Men moest weer eens iets anders verzinnen om in de lucht te gaan.

In 1880 maakte een Duitser (Otto Lilienthal) een zweefvlucht met zijn zweeftoestel die uit een geraamte van wilgentakken bestond. Daaromheen had hij katoen gespannen dat in was gedoopt was. Voor zijn zweefvlucht beklom hij met zijn toestel een heuvel, nam een aanloop heuvelafwaarts en zweefde dan een tijdje door de lucht. Door met zijn armen te zwaaien kon hij het zweeftoestel een beetje sturen. Bij zijn 2000ste zweefvlucht (in 1890) vond hij de dood.

Ondertussen probeerden andere mensen toch een echt vliegtuig te bouwen. Uiteindelijk lukte het de broers Wilbur en Orville Wright uit Amerika om een vliegtuig te bouwen van houten latten en twee met linnen beklede vleugels, die door een groot aantal ijzeren draden bij elkaar werden gehouden.
Op 17 december 1903 maakte Wright de eerste vlucht met dit toestel met motor, dat de naam “Flyer” had. Met deze vlucht, die 12 seconden duurde en waarbij 36 meter werd afgelegd begon de luchtvaart pas echt. De broers hadden bewezen dat een mens met een toestel met motor van een vlak terrein de lucht in kon komen en blijven.

Vanaf dit moment ging de ontwikkeling van het vliegtuig heel erg snel. Reeds in 1927 kon Charles Lindbergh de oceaan oversteken met zijn eenmotorige “Spirit of St. Louis”
In 1930 begon men met de bouw van metalen vliegtuigen. Sinds die tijd is de ontwikkeling nog sneller gegaan.

Op Aruba begon de geschiedenis van de luchtvaart 76 jaar geleden, toen op 24 juli 1925 de eerste hydro-aircraft (vliegtuig dat op het water landt) bij de Paardenbaai landde. Bijna 10 jaren later, op 23 december 1934, landde de eerste Fokker vliegtuig genaamd de “Snip” in Savaneta en was Aruba ook sindsdien via de lucht te bereiken. Op dit moment landden dagelijks tientallen vliegtuigen op onze luchthaven.

In de wereld was de Boeing 747 (ook wel Jumbo Jet genoemd) het grootste passagiersvliegtuig. Inmiddels kan de Airbus A380 tot een recordaantal mensen van 800 te vervoeren. Momenteel (15 oktober 2007) is Singapore Airlines de enige en de eerste luchtvaartmaatschappij die de Airbus A380 in dienst heeft, in een 3-klasse uitvoering voor 471 passagiers.
Het vervoer per lucht is in onze tijd het meest populaire vervoermiddel geworden als het gaat om het maken van verre afstanden.
Luchthavens in Nederland
Amsterdam Airport Schiphol
Rotterdam-The Hague Airport
Eindhoven Airport
Groningen Airport Eelde
Maastricht Aachen Airport
Enschede Airport
Luchtvaartmaatschappijen in Nederland
KLM
Transavia.com
Martinair
TUI
Corendon Dutch Airlines
Vliegtuigfabrikanten
Boeing
Airbus
Embraer
Bombardier
ATR Regional Aircraft
Saab
Tupolev
Nuttige links
KNMI
Eurocontrol
Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL)
Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW)
Joint Aviation Authorities
Met dank aan
Reanimation - Voor de vorige topicstart tekst.
En anderen die ik nog ben vergeten :)
Noot
Openingspost wordt nog bijgewerkt.

Aanvulling zijn welkom via een message.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Pff, wat een rijen nog bij security. Met Privium mag je er natuurlijk langs, maar het is geen pretje. Zal nog wat worden als de echte vakantie begint.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik laatst nog blij dat ik eindelijk eens Boeing 717 kon vliegen in Scandinavie, zijn we nu een paar weken verder, vlieg ik vanaf Schiphol met een.... 717. Had hem nog niet eerder gespot op Schiphol, maar hij is natuurlijk ook moeilijk te onderscheiden.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik kom nog regelmatig de MD-80 en MD-90 modellen tegen (die weer allemaal onderdeel zijn van diezelfde DC9/717 familie).

Dus als ik die Blue1 zag rijden, dacht ik wss dat het een MD-90 was.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
Goner schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 11:38:
Al mensen die met die nieuwe/verbouwde 777-200ER V2 van KLM hebben gevlogen met 4 stoelen in het midden en minder toiletten ??
Schrok toch wel een beetje bij boeken ... ziet er allemaal nogal krap uit.
3-3-3 is wat mij betreft ook de absolute max voor een 772. Voor de absolute prijsvechter zou 3-4-3 nog acceptabel zijn. Overigens zie je in de US nog wel eens 2-5-2 in 777's.

Anyway: De economy KLM 777-2 die ik gevlogen heb was 3-3-3 en al best krap (ben niet dik). Ik zou hem overslaan.

Wellicht volgende stap in Premium Economy, niet alleen meer been maar ook meer breed?

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Iemand nog tips voor de beste maatschappijen van Oost naar West US (en vv). Ik ben in oktober 4 weken in US en moet daarin veel vliegen. Ik moet ook 2x heen en weer binnen US.

Ik moet exacte trip nog plannen, dus ben redelijk vrij in plannen van San Diego/LA/SF/LV naar NY/Orlando/Miami/Atlanta.

Wat ik toch voornamelijk zie, zijn 737's die hen en weer gaan. Ik wil graag een wide-body als ik 5 uur vlieg, liefst met beetje goede comfort of business.

Vliegen mensen wel eens heen en weer? Voor de vluchten aan de westkust en oostkust pak ik wel gewoon de prijsvechters.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Niet de goedkoopste, de beste :p :) Moet er toch wel 1 zijn die meer bied dan de anderen, of is alles naar elkaar gegroeid?

PWM wijzigde deze reactie 01-07-2015 21:13 (55%)

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
ValHallASW schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 21:10:
[...]

Je kunt https://www.routehappy.com/ proberen. Daar kan je in ieder geval op seat en plane quality selecteren, maar op bv LA-NY blijft dat toch een 737 of een A320. Volgens http://travelskills.com/2...-big-domestic-widebodies/ vliegt Delta JFK-LAX met 767's, bv DL1162: http://embed.flightaware.com/live/flight/DAL1162. Het zullen veelal toch kleinere vliegtuigen zijn met meer vluchten per dag, aangezien je daar overall een betere service mee verleent.
Dank, die site kende ik nog niet. Ik zie bijvoorbeeld dat Virgin 33 inch beenruimte heeft, in-seat entertainment en goede Wifi. Dan kom ik mijn tijd ook wel door. Dan ga ik van LA naar Orlando.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
Thetallguy schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 21:28:
[...]

jetBlue Mint (A321 met private 'suite') of Virgin :)
Mmm, die Suite is nu $599,- voor oktober, dat is geen geld.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Heb ik alles geregeld voor de US, kom ik toch nog een probleem tegen. De KLM vliegt niet op Orlando of Miami, terwijl dat mijn laatste stop is. Arke kan ik wel mee.

Dat betekent dat ik de vlucht naar de US (AMS-SF) een echt enkeltje word. Retour is 1000,-, enkeltje is 2500,-. Dus dan toch retour boeken en gewoon niet gaan :?

Open-Jaw kon wel bijvoorbeeld als ik van NY terug zou gaan, maar dat is nu geen optie meer. En om nou intern van Orlando naar NY te vliegen om over te stappen, terwijl er een rechtstreekse vlucht is, zie ik ook niet zitten.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Dan moet ik 600km de verkeerde kant op rijden/vliegen, terwijl een 787 klaar staat naast de deur. Ik verwacht gewoon een enkeltje te kunnen boeken voor 60%-70% van de retourprijs.
quote:
Je kan zo te zien ook nog op parijs vliegen (als ik dit kan ontwijken doe ik dat :P ) vanaf miami met AF en dan overstap op klm naar AMS
http://tweakers.net/ext/f/XerXWWDdTSCxAT6iWJmSzptG/thumb.png

PWM wijzigde deze reactie 02-07-2015 14:33 (46%)

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Als ik Parijs-AMS er even af haal en die los boek:

http://tweakers.net/ext/f/YavHJrAfLKeXpKuQAqyLLGRZ/thumb.png

14.000,- voor een economy vlucht. Denk dat dat hem word :+

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
Die is mooi ja. Liefst nog dagje New York extra en business terug, die ga ik verder configureren. Thanks

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Nou, meteen gebeld.

Vlucht A genoemd: Klaar
Vlucht B genoemd: Klaar
Vlucht C, maar dan de volgende dag: Ook goed

Mooi, dan wil ik A en B graag economy, en C wil ik business, dan kan ik 's nachts liggen

Ja, dat kan dus weer niet. Nee, dan moet alles business. Upgraden kan alleen op het vliegveld, als er plek is.

Ik stop er mee. Ik vraag een ticketcentre het te regelen, en zoveel mogelijk KLM te vermijden.

Dank voor de hulp, ik ga een andere hobby zoeken :p Hoewel, de vluchten in de US zijn wel leuk om te regelen.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Weet het :p Maar, dan moet je net wel een nieuwe hebben. Anders kom je in deze meuk terecht:

De glijbaan stoel :+ In 100 standen vind je van alles lekkers om te zitten, maar liggen is onmogelijk. Zeker omdat mijn voeten (ben 1m96) over de rand komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
Net even geprobeer, maar ook daar is het of alles economy, of alles business.

Los van kosten, vind ik business op dag vluchten echt onnodig. Een goede Premium stoel is dan echt voldoende voor mij. Alleen bij nachtvluchten is het echt heel fijn.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik vlieg een tientallen keren per jaar en dat al 12 jaar lang, maar voelde me net opeens een n00b. Ik vlieg 4 vluchten morgen en overmorgen met SAS. Ik kon in 1x alle vluchten inchecken en kreeg daarvoor 1 boardingpass, voor alle 4 de vluchten. Ook dus 1 streepjescode. Is dat nieuw? Of heb ik ik jaren niet opgelet. Wel erg handig imho.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Grappig, nog nooit gehad dus, ondanks de vele KLM vluchten. Maar eens opletten of ik het gewoon over het hoofd zie.

Edit: bovenstaande lijkt wel 1 vlucht met overstap te zijn, ik heb heen en terug op 1 bp

PWM wijzigde deze reactie 08-07-2015 22:08 (28%)

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
Piet91 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 00:31:
[...]

Net niet:

Deze kist (B-6137) vertrekt morgen om 12:00 uur.
De andere CZ A380 (B-6136) komt om 04:48 uur binnen en vertrekt weer om 14:50 uur.
De Emirates A380 (A6-EOI) komt om 13:20 uur binnen en vertrekt om 15:20 uur.

De CZ kist van gisteren vertrekt dus net te vroeg, of de Emirates kist komt te laat binnen; net hoe je het bekijkt. :P
Moeten ze opschieten. Rij nu richting Polderbaan langs een geparkeerde A380 met registratie B

Edit : OH, duh, dat is dus die tweede. Die staat dan wel erg lang stil.

PWM wijzigde deze reactie 09-07-2015 10:38 (7%)

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Dan lijkt mij het woord "voorzorglanding" meer op zijn plek dan noodlanding :+

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
De paniek die uitbreekt bij het boarden blijft leuk. Zit rustig met een biertje te kijken hoeveel de lemmings zich de slurf in wurmen. Letterlijk, want hij is vol. Zodra er een meter ruimte is, springen er snel weer 3 mensen door de poortjes.

De arme dame die het boarden moet managen is inmiddels ook de weg kwijt :+

Edit : rare opstelling in kist. Stewardess zitten in jumpseats bij rijen 12 en 25. Opstelling is 3-3 maar af en toe 3-Jumpseat-2

PWM wijzigde deze reactie 09-07-2015 18:34 (17%)

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
Napsju schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 19:04:
A321 van Iberia of Finnair toevallig? Viel mij ook al op.
Van SAS, maar wel A321 inderdaad. Heb eens Seatguru erbij gehaald, en het lijkt vaak voor te komen (misschien wel altijd?).

Helemaal mooi was mijn stoel, 25a, daar zat dus gewoon geen stoel voor. Ook 15a is een topstoel.

Grappig dat ik 10x de wereld over ben gegaan, en dus vandaag blijkbaar voor het eerst een A321 van binnen zie.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
Tr4il schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 12:32:
Jammer, weer een 747 weg.
Hoe oud was deze?
Zag gisteren 747's van 8 verschillende maatschappijen staan op Schiphol :p Lang leve de freighters :p

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Morgen vakantie. Heb Holiday Valet Parking genomen op Schiphol (de echte, van Schiphol zelf).

Kosten : 80 euro voor 9 dagen. Gewoon voor de terminal. Daarvoor stap ik niet met zijn 4-en voor in de trein heen weer.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
quote:
The firm portion of the order would be worth nearly $10 billion at list prices, though big customers typically get substantial discounts.

Factoring in "standard discounts" based on pricing data from aircraft valuation firm Avitas, The Seattle Times estimates the order to be worth about $4.2 billion.
Van 10 miljard naar 4.2 miljard? Ik snap korting, maar zoveel korting op fysieke zaken :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
mitchell2805 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 11:09:
[...]

Ik dacht dat het normale procedure is, maar dan moet het wel via de intercom gebeuren.
Ik heb een keer een noodlanding gemaakt, en dat ging inderdaad toen door de intercom. Een computerstem die "Brace, Brace, Brace" riep. Lijkt me standaard in elke Boeing te zitten :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
Brilsmurfffje schreef op zondag 26 juli 2015 @ 14:46:
[...]

Je kan soms wel boven de 1000 km/h per uur vliegen, ik heb dat een keer in een 747 gehad met een goede wind mee.
Geen idee hoe hard zo'n ding kan, maar uit LA (of SF) had ik laatst 1120 km/u op de klok :)

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
Piet91 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 23:21:
[afbeelding]
Bron

Ook een interessante kist die we praktisch nooit zien op Schiphol.
CS-THX; een Airbus A340-500 van HiFly voert momenteel een aantal vluchten uit voor Transavia.

Kwam vanavond binnen om 20:16 uur binnen op Schiphol vanuit Brussel.
Is zojuist vertrokken (toen ik begon met het typen van dit bericht) als vlucht 1287 naar Rhodos.
Morgenvroeg land deze weer om 06:48 uur weer op Schiphol. (maar heeft enige vertraging dus tijd kan nog veranderen.
Dat is nogal een grotere kist dan normaal, kan bijna het dubbele in. Is dit gepland (als in, er zijn ook echt 350 stoelen verkocht), of heeft iedereen nu 2 stoelen.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
Trent900 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 10:20:
[...]

Zitten maar 237 stoelen in, waarvan 201 economy, dus valt best mee.
Dan hebben ze nette beenruimte volgens mij.

Ook we interessant om te zien welke 36 mensen in business stoelen terecht komen.

EDIT:

Iberia heeft 42 full-flat + 300 economy in dezelfde kist 8)7

PWM wijzigde deze reactie 27-07-2015 11:01 (10%)

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik vlieg in Oktober naar Reno. Dat betekent een overstap in Salt Lake. Geldt dat dan als 1 of 2 qualiflying flights voor je deelnemers niveau?

EDIT:

Hoe kan de vlucht naar Salt Lake City even lang duren als naar San Francisco :?

PWM wijzigde deze reactie 27-07-2015 11:41 (24%)

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
CyBeR schreef op maandag 27 juli 2015 @ 13:01:
[...]

Pfft wat een zeikerds.
Had je ze eens moeten horen als Transavia vanaf hun bestemming had gezegd niet te vliegen wegens wind :+

Op zich wel grappig:
quote:
"We gaan zeker een klacht indienen tegen Transavia"
Ja, waar dan?
quote:
Het duurde daarna nog uren voordat ze hun bagage konden ophalen en de bussen voor het vervoer van Amsterdam naar Rotterdam kwamen ook niet opdagen. "Daar stonden we dan in onze zomerkleren in de stromende regen",
Ja, lekte het dak van Schiphol zo erg :+

Begreep overigens dat de bagage er na 45 minuten was.

PWM wijzigde deze reactie 27-07-2015 13:10 (48%)

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
Sandyman538 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:36:
uitwijkt naar Schiphol (6 landingsbanen)
Is 6 eigenlijk een record? Ik ben volgens mij nog nooit op een luchthaven met meer geweest. Ook giga airports als Heathrow, Atlanta, Dalles, SF, NY, LA e.d. hebben er (veel) minder).

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
Heb geen smetvrees, maar als ik die kist zie wil ik graag een spons en emmer pakken.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
PE bij Singapore is inderdaad top. Veel beenruimte, betere stoelen, goed scherm, eigenlijk alles wat je nodig hebt. Als je zit, zit je net zo goed als Business. Alleen bij die laatste kan je natuurlijk full-flat en heb je wat meer ruimte om je heen.

Je krijgt ook beter eten en service, maar dat boeit mij persoonlijk helemaal niets. Een goede zit is alles wat belangrijk is.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
wildhagen schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 17:08:
[...]

Bron: http://www.luchtvaartnieu...-boeing-kunnen-aan-de-bak

Niet geheel verassend natuurlijk, gezien het vliegende oudheidkundig museum wat Iran qua luchtvaart is op dit moment :)
Dat wel, maar de aantallen.... Ik snap dat ze nu wat tegengehouden werden, maar 300-400 toestellen betekent een 6-voudig of 8-voudige groei van hun huidige park, en dat in zeer korte tijd.

Of er moeten allemaal militaire toestellen bij zitten?

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Ok ok, Iran heeft iets meer airlines dan ik had bedacht :p

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
ValHallASW schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:48:
[...]

De afstand scheelt 10% (AMS-SLC is 5000 nm, AMS-SFO is 5500 nm), maar KL605 wordt met een 747 gevlogen terwijl DL57 met een 767 wordt gevlogen, en een 747 vliegt ook ongeveer 10% harder:

Een 747 vliegt met 920 km/h = 500 knopen. 5500 nm/500 kn = 11h.
Een 767 vliegt met 851 km/h = 460 knopen. 5000 nm/460 kn = 10.9h
Besloten dan maar op SF te vliegen en met de auto naar Reno te gaan (3.30 uur). Dat is beter/leuker dan 3 uur wachten op een overstap.

EDIT:

Zullen er prijsafspraken gemaakt zijn 8)7

PWM wijzigde deze reactie 03-08-2015 14:23 (7%)

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
Piet91 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 22:52:

En al laatste; wil je nog zo vliegen in een KLM 777 - en dan heb ik het over de 3-3-3 opstelling - kijk dan of je met PH-BQI, -BQK, -BQO of -BQP vliegt want per vandaag zijn dat de enige KLM 777's die nog deze opstelling hebben (en dus ook de oude business class). De rest is nu allemaal 3-4-3.
Wanneer gaan die laatste over? Heb net een vlucht geboekt met een KLM 777 eind oktober. Heb daar mijn zitplaats kunnen kiezen in een 3-3-3 opstelling.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Volgende week in ieder geval nog met een 777 in 3-3-3 configuratie. Van Garuda, de vlucht van Jakarta naar Londen. Alleen stap ik pas op in Amsterdam :+

Retour voor ..... 89,-.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Kan je dus nagaan dat ik de Concorde 1x vliegend heb gezien, even voordat hij neerstorte... Was onderweg naar Disneyland als kind.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Ergo: Het is terecht dat het personeel van het vliegtuig is gehaald, dat zijn de regels. De woorden: Dronken, beschonken e.d. in de media zijn echter weer totaal overtrokken.

Bij KLM word je al ontslagen als je 9 uur voor de vlucht nog een wijntje neemt: https://nrccarriere.nl/ar...-krijgen-baan-niet-terug/

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Had laatst na een 45 minuten stil gestaan te hebben in de zon (buiten was het 40 graden in de schaduw) toen we opstegen een bak ijs in mijn nek :+ Over de hele lengte van het toestel regende het ijs uit de sleuven :p

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Zegt toch wel wat over de staat van onze vliegtuigen. Dat in zo'n storm, de motoren hun werk gewoon blijven doen en de ramen gewoon heel blijven (los van de buitenste laag). Die dingen komen met 1000km/u tegen die kist aan.

PWM wijzigde deze reactie 09-08-2015 19:25 (12%)

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Beetje dimmen met de reactie. Er word gewoon een vraag gesteld, daar kan ook gewoon antwoord op worden gegeven. Als je daar geen zin in hebt, hoef je ook niet te reageren

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Die piloot die zijn vliegtuig in de Hudson legde is een nationale held geworden. De passagiers gingen in polonaise over de vleugels de boot in.

In elke talkshow is hij geweest om voor een ademloos publiek weer uit te leggen hoe hij het toestal in 1 stuk op het water knalde.

Bij PenW (als dat nog bestond :p ) zou het gaan om de vraag waarom hij het niet gered had hem op de grond te zetten.

Dat is wel een verschil inderdaad tussen de landen. Overigens is de claimcultuur in de USA natuurlijk heel anders dan bij ons. Aan de andere kant, alleen de giga bedragen bereiken ons, en vaak zijn die een stuk genuanceerder dan bij ons gebracht (zoals de hete koffie bij de mac).

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Weer collega's die hun vlucht missen vanavond doordat ze met een trein voor een Schiphol tunnel met brandmelding staan :(

Derde keer dit jaar dat het gebeurd 8)7 Aantal collega's met auto dat een vlucht heeft gemist: 0

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Dit weekend in het Oorlogsmuseum in Soest geweest. Echt een heel gaaf museum met veel vliegtuigen. Veel indruk maakte de Dornier Vliegboot die onze luchtmacht gebruikt heeft. Ook wist ik niet dat de P51 (die er staat) bij de Nederlandse luchtmacht was. Echt een aanrader om binnen te lopen.

Verder natuurlijk F16, F15, de oudere straaljagers, V1, een V2, Spitfire en nog veel meer moois.

PWM wijzigde deze reactie 10-08-2015 21:11 (15%)

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
Hmmbob schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 00:11:
[...]

Bedoel je het Nationaal Militair Museum op de oude vliegbasis Soesterberg?
Dat is inderdaad de juiste benaming ;)

De Mig 21 en Starfighter zijn ook echt mooie machines. Zoek vooral nu niet op de collectie online. Je ziet dan slechte foto's in de oude setting. Het nieuwe museum is echt prachtig en ook de machines staan er heel mooi bij.

Los van de vliegtuigen ook veel helicopters. En dan heb ik het nog niet eens over de tanks en andere voertuigen ;)

Voor de kinderen is er een grote ruimte met interactieve zaken. Ze kunnen in voertuigen, er staan simulatoren en alles hands-on. Ook goed te doen dus ;)

En nee, ik heb geen aandelen :+

PWM wijzigde deze reactie 11-08-2015 09:35 (13%)

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Je gelooft het niet.....

Mijn collega heeft gisteren dus zijn vlucht gemist. Daardoor de boel omgezet naar vanochtend. Hij de trein in....

http://tweakers.net/ext/f/0J8EbyBEPanEK4d8brFX8PPw/thumb.png

Gelukkig op tijd gespot, en bij de RAI in een taxi gesprongen.

PWM wijzigde deze reactie 11-08-2015 10:38 (10%)

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
Sjoerd_87 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:48:
[...]

Heb het gelukkig nog nooit meegemaakt, maar gaat die trein dan niet gewoon terug naar het vorige station zodat je daar de bus of taxi kunt pakken?
Vanochtend weet ik niet. Gisteren in ieder geval niet.

Volgens mij is het probleem dat bij een brandmelding de stroom er af gaat. Je moet dus wachten op stroom of bij een lange storing komt er een dieselloc de trein wegtrekken.

Linksom of rechtsom zit je dus een uurtje vast op het moment dat je net voor die tunnel zit.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
Die Bolle14 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:43:
[...]

Ik gok dat dat niet gaat gebeuren aangezien, de 747's de vloot redelijk snel gaan verlaten.
....

Dit is ook een van de redenen dat de A330's geen nieuwe stoelen/livery krijgen.
Ik vlieg met de 747 naar SF Economy (nooduitgang) en terug WBC. Dagvlucht maakt me niet zoveel uit, 's nachts wil ik liggen ;)

Betekent het niet ombouwen van de economy, dat ik ook nog dat 152 jaar oude entertainment systeem voor mijn neus heb? Dan weet ik of ik mijn iPad gewoon maar eens ouderwets volzet.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
Vaal schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 14:01:
[...]

Anderhalf uur. Maargoed, het draait niet alleen om de vertraging, ook om de verschrikkelijk oncomfortabele vlucht. :)
Mijn ervaring met KLM is dat een vriendelijke brief, wonderen doet. Geen gelul of rechten, plichten of maatregelen, gewoon vriendelijk aangegeven wat er is gebeurd, en wat ze kunnen doen er aan? Werkt het beste.

In other news: Schiphol tunnel weer dicht vanochtend :+

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Garuda is wel lief :p Heb nu 2* voor ~80 euro retourtjes naar Londen. Moet volgende maand weer, maar vanaf een andere plek terug.

Is de prijs voor een enkeltje.... de helft van een retour :) Lijkt zo logisch, maar kom je zelden tegen.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Een doorstart is toch in principe altijd "plotseling"? Dan lijkt het geen handig optie om beide banen tegelijk te gebruiken op die manier :?

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Morgen begin ik aan een groot avontuur. Een reis vol onzekerheid, elk moment kunnen er onverwachte dingen gebeuren. De vraag is of ik ooit aankom, ooit het reisdoel in zicht krijg.

Ik pak de trein van 08.00 naar Schiphol :+

Kijken of ik meer geluk heb dan mijn collega's van de week. Ik vlieg nu heen met Garuda economy, maar terug pak ik First Class (dus niet die pauper business, nee, het echte werk). Eens kijken hoe dat zit en ligt. Voor 55 minuten :p

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Wow, wat is die DC-10 ook vet zeg: http://foxtrotalpha.jalop...un-will-make-y-1634763423

Indrukwekkende filmpjes, waarbij de crew die DC-10 vliegt alsof ze aan het spelen zijn in een Cessna.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik stap dus morgen in de vlucht Jakarta-AMS-Londen. Besefte me net dat ik al kon zien of hij op tijd zou zijn.

Dat is hij dus. Ik zit hier met biertje achter mijn laptop en ga zo lekker naar bed. Rustig wakker worden, ontbijten, trein in en naar Schiphol. Even in de KLM of Privium lounge niets doen en vliegtuig in.

Mijn buurman in het vliegtuig... Zit dus nu al 2 uur in die kist :p Benieuwd hoe mensen uit hun ogen kijken morgenochtend.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Inmiddels neergestreken in stoel 26H,nooduitgang.

Dit is wel even andere koek zeg. Beenruimte, ook op normale stoelen. Hoofdsteunen die daadwerkelijk je hoofd steunen, brandschone kist en super correct personeel.

Vliegen doe je niet voor je lol, maar op deze manier is het wel een stuk aangenamer.

Edit: overigens is de kist leeg als je instapt. Iedereen gaat er dus uit in Amsterdam

PWM wijzigde deze reactie 17-08-2015 10:18 (12%)

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Altijd maar afwachten hoeveel er afgenomen worden, en of de boel niet ploft over een jaar of 5.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Garuda gaat eind dit jaar elke dag de vlucht Jakarta - Amsterdam - Londen doen. Goed nieuws voor iedereen die lekker goedkoop haar Londen wil, of eens Business of een echte First class voor (relatief) weinig willen doen.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
exeliser schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 14:58:
[...]

Kan je een linkje sturen van het nieuwsbericht waar je dat gelezen hebt?
Het In-Flight magazine wat ik net voor me had ;)

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
Fly-guy schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 17:38:
[...]
Grappig, ik kan dat niet vinden in hun augustus of juli uitgave.
Wel dat de initiële frequentie naar Amsterdam van 5 naar 6 ging met ingang van 22 juli.
Stond ook niet in die, ze hebben er totaal 4 in zitten, 1 catalogus voor de spullen en 3 verschillende magazines 8)7 Zit nu te Googelen en tot en met mei zie ik dat dit de communicatie was, nu lijkt het anders. Dat zou wel balen zijn. EDIT: Blader nu door Augustus heen, maar dat is zeker niet degene die ik had. Wellicht dat ik september al voor me had?

Sprak 2 meisjes. Die moesten nu er uit op Schiphol (1 uur 45 minuten), dan 16 uur vliegen, overstappen en dan 2 uur binnenlandse vlucht naar een strandlocatie.

En dat voor 8 dagen. Zou dat ik geen 100 jaar doen.

PWM wijzigde deze reactie 19-08-2015 17:47 (6%)

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Zou het ook niet gratis doen :p Vind een uurtje al genoeg.

Moet in oktober 10.30 naar San Francisco, kan ik nu al tegen op zien :+ En dan zit ik nog op goede plekken ook.

Voor een frequent flyer heb ik een abnormale aversie tegen in een vliegtuig zitten :p Klok dit jaar toch 50 vluchten, maar gelukkig voornamelijk binnen Europa.

De vliegtuig techniek vind ik dan wel weer heel mooi :)

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Verslag van Wildhagen is precies zoals ik me de service en puncaliteit van Arke herinner ja.

Klote, bij mij was het toen nog het dubbele. Nouja, in ieder geval goed bedrag terug. Doekje voor bloeden

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
25 Augustus is de Polderbaan pas weer open :) Een genot, 4 start en landingen geen Polderbaan gehad.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Opvallend eigenlijk dat in een land waar in hotels boven de warm water kraan "pas op, warm water" staat (no joke, slechts als voorbeeld, veel meer gekke zaken) dit soort dingen boven bewoond gebied wel mogen.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
Pinin schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 20:44:
Als ik een vlucht AMS-BOS boek (uitgevoerd door Delta) kan ik kiezen voor KLM of Delta. Zijn er voor/tegens om voor de één of ander te kiezen.
Ik heb wel een flying blue account, maar ik vlieg weinig met KLM dus ik weet niet wat ik er aan heb.
Ik boek dan met Delta. Als je via KLM boekt kan je vaak je stoelkeuze niet meer veranderen/upgraden als het een Delta vlucht betreft.

PWM wijzigde deze reactie 27-08-2015 20:46 (3%)

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
Pinin schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:06:
[...]

De upgrade naar confort + is imho laag met 89,- per vlucht lijkt mij wel de moeite voor mijn 1.96
wellicht betaald de baas dat en anders lap ik dat zelf. Of valt het tegen?
Ik ben ook 1m96. Ik neem altijd de upgrade, zeker naar US. Niet over nadenken. Echter, nooduitgang is nog fijner, dan kan je je benen echt vooruit gooien.

Soms kan je last hebben van de WC's (99,9% vrouwen in een rij voor je), maar wat mij betreft is het stuk comfort van benen strekken het waard.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
Pinin schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:12:
[...]

thanks, maar ik kan geen nooduitgang meer boeken. de vlucht is al in October en best een hoop stoelen zijn al bezet.
Even bellen na het boeken doet wonderen. Meestal is er wel plek over.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
Pinin schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:29:
[...]

wel boeken als comfort plus neem ik aan? o
Dat sowieso. Hebben is hebben. Maar meestal is er echt plek bij de nooduitgang.

2 weken geleden nog aan de balie bij Delta gewoon een plek bij nooduitgang gekregen, terwijl die echt niet meer te boeken waren.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Gezocht op ticket bij Easyjet van de week. 120,-. Wil net gaan boeken, 190,-. Grrr

Even op een RDP ingelogged vanwaar ik nog nooit Easyjet heb bezocht: 140,-. Die 50,- is snel verdiend.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Het enige irritante nu is dat de Privium lounge wat onhandiger is. Ik kan niet meer achteruit gewoon het non-schengen gebied in, en de lift waar je naast de controle uitstapte is ook weg. Nouja, de lift is er wel, maar dan moet je om lopen naar een poortje. Kost 10 seconden extra :p

Maar als ik naar de G gate moet, moet ik nu eerst de lounge uit, buitenom lopen richting vertrekhal 3-4 en daar door de controle heen. Onhandig.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Volgende week mijn kortste vliegtrip ooit :p Vlieg om 12.00 van Schiphol en kom er om 16.00 weer terug. Met een meeting tussendoor.

Heb wel vaker op 1 dag in en uit, maar nooit in 4 uurtjes.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Wil in oktober als ik door de US reis een keer van LAX naar ORD (Chicago) voor een meeting.

Kom ik een airline tegen die ik niet kende: Spirit. Ze noemen zich zelf Ultra Low Cost. Even gekeken, en ja, dat klopt. $70,- voor retour (enkeltje is 4 uur vliegen). Anderen vragen een veeeel meer.

Voor het boeken even de seatpitch bekeken...... 71cm. Wow.

Die slaan we maar even over :p

EDIT:

Ze doen er niet geheimzinnig over, leuk marketing filmpje over hun manier van werken: http://marketing.spirit.com/how-to-fly-spirit-airlines/en/

PWM wijzigde deze reactie 30-08-2015 11:12 (16%)

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Kijkend naar de vloot van Tunisair zal het een A319 of A320 zijn geweest. De oudste van die kisten bij Tunisair is 11 jaar. De overige toestellen (A330 en 767 kunnen wat ouder zijn, maar zullen hier denk ik niet zijn ingezet).

Dat zegt niet alles natuurlijk, maar het is geen oude meuk

EDIT: Mmm, ze schijnen nog in het bezit te zijn van 737-500/600's

PWM wijzigde deze reactie 31-08-2015 12:53 (10%)

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Mmm, beter Wikipedia niet als bron van een vloot gebruiken dus :p

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik heb dus een paar vluchten met Garuda geboekt. Ook voor de kwalificerende vluchten:

https://www.flyingblue.co...229/garuda-indonesia.html
quote:
Bij Garuda Indonesia kunnen Flying Blue-deelnemers:
  • Award Miles sparen
  • Level Miles sparen
  • Kwalificerende vluchten sparen
  • Elite-bonus Miles sparen
  • Award Miles besteden
  • De geldigheidsduur van Award Miles verlengen
  • Overal ter wereld genieten van SkyTeam-voordelen
Nou, geen probleem dus.

Daaronder een heel stuk onder de kop:
quote:
Welke voorwaarden gelden er bij Garuda Indonesia voor het sparen en besteden van Miles?
En daar word alles uiteengezet over Level Miles en Award Miles. Kwalificerende vluchten worden niet meer genoemd.

Nu zag ik dat mijn kwalificerende vluchten niet omhoog gingen. Op mijn vraag waarom, krijg ik nu van KLM te horen dat mijn boekingsklas niet overeenkomt 8)7 Die word inderdaad niet genoemd in het overzicht voor de miles (verwacht ik dus ook niet), maar Kwalificerende Vluchten worden nergens uitgesloten.

Service weer :(

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
Martijn-HK schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 15:26:
Helaas klopt het wel:
"Een kwalificerende vlucht is een enkele vlucht aan boord van een SkyTeam-partner waarmee u Level Miles kunt sparen."

En bij de pagina van GA:
"Niet geldig voor het sparen van Miles: V, H, U, Z, E 0%"
Ja lekker, dat staat dus weer op een andere pagina.

Heb maandag nog een Garuda vlucht staan, daarna dus gewoon weer lekker Easyjet.

EDIT:

Mmm
quote:
"Een kwalificerende vlucht is een enkele vlucht aan boord van een SkyTeam-partner waarmee u Level Miles kunt sparen."
Lijkt me ook niet helemaal uit te sluiten wat ik wil. Op zijn minst een kromme zin dan.

PWM wijzigde deze reactie 31-08-2015 15:45 (20%)

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
KLM Customer Service :? Gebruik ze veel op Twitter en ze zijn altijd heel erg snel en correct.

Gisteren dus het probleempje met de Qualifying Flights. Ging heen en weer. Op een gegeven moment gaf ik, netjes (!) aan dat ik het er niet mee eens was. Na het uitblijven van reactie heb ik gevraagd of ik een klacht ergens anders kan deponeren. Weer geen reactie. Wilde ze nu wat sturen: Ben ik geblokkeerd....

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
ValHallASW schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 09:24:
[...]

Bij Customer Care, maar ik zou daar geen betere service verwachten.
Nope. Heb een antwoord dat het inderdaad niet duidelijk is en dat ze ook zien en snappen dat men daar geen uitzondering leest, maar dat ze het verder zal jeuken.

Voor service kan je beter bij EasyJet zijn. En daar heb ik inmiddels mijn komende 3 vluchten weer geboekt ipv met KLM en Garuda.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
ScoTtix schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 18:37:
Wat heb je nou eigenlijk aan FB? Ben nu silver, maar ik snap nog niet wat ik er aan heb.
Silver letterlijk niets. Het enige wat je kan bedenken is voorang bij boarden en op vreemde luchthavens priority stickers op je bagage. En natuurlijk de eerste koffer gratis.

Heel mager dus.
quote:
Als ze nou FB leden de mogelijkheid gaven om 24 uur voor vertrek gratis een economy comfort stoel te kiezen werd ik blij, nu worden daar gewoon de mensen gezet die als laatste inchecken, op die paar na die betalen..
Als je platinum bent krijg je standaard een upgrade naar comfort
quote:
Mis ik nog andere voordelen? Of is het eigenlijk gewoon een karig programma? Ben verder overigens erg te spreken over de service aan boord bij KLM.
Het programma is op zich niet karig, alleen Silver wel. Vanaf Gold is het wel interessant met de lounges e.d.

Als je op Schiphol, net als ik, Privium Plus bent, heb je er geen enkel voordeel bij.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
ScoTtix schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 20:19:
[...]

1e koffer gratis is inderdaad wel fijn. Platinum zal ik nooit halen denk ik, gold kom ik dit jaar net te kort voor. Heb jij ervaring met de KLM lounge? Ik moet zeggen dat ik de privium lounge echt dikke prima vind, zeker na de nieuwe cateraar dit voorjaar.
Ik loop altijd Privium in. De Crown Lounge is veel (factor 30 of misschien wel meer) groter, maar onder aan de streep bieden ze niets meer. Het eten is vergelijkbaar. De Privium lounge zit ook wat centraler dan de Crown Lounge. Het enige wat de Crown Lounge heeft is ramen met uitzicht ;)

Nee, er is wat mij betreft geen enkele reden om niet de Privium Lounge te kiezen.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Ga ik net door de bagagecontrole op Schiphol, trekken ze bij de vent voor me een mes van 25cm uit zijn tas. Handig op reis (Zuid-Amerika) meldt ie.

Gaat hij daarna volledig uit zijn plaat dat hij hem moet inleveren. En waarom dat nergens duidelijk van tevoren gemeld wordt.

Soms begrijp je niet dat mensen überhaupt kunnen functioneren in onze samenleving....

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Geen grap : Sta in vliegtuig, waar mensen niet uit kunnen. De rij voor de paspoort controle is langer dan de terminal aan kan, en ik sta dus effectief op rij 10 al in de rij voor controle.

Londen Luton....

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Stond net naast een La Compagnie toestel. Een hele mooie 757. Kende ze niet, dus even opgezocht.

Is dus full-business class naar New York. Tegen hele schappelijke prijzen. Helaas alleen vanaf Luton en Parijs :( Vanaf Amsterdam had ik het wel geweten.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
CyBeR schreef op woensdag 02 september 2015 @ 19:46:
Dat heb ik ook wel 's gedaan in een 757, toen Open Skies nog vanaf Amsterdam vloog. De paar honderd extra die 't kostte tov Delta (en de extra vlucht naar m'n eindbestemming, meegerekend overigens) meer dan waard.
Ze vliegen retour voor 1100,- pp (als je met zijn 2-en gaat). 1100,- voor retour New York in een top business class, ik ben nog wel eens 900,- kwijt geweest met KLM in economy toen ik laat boekte.

EDIT: Review http://www.telegraph.co.u...usiness-class-review.html

PWM wijzigde deze reactie 02-09-2015 20:25 (10%)

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
In het begin was de service matig, maar inmiddels is het wel goed lees ik. Maar, 1 groot probleem:

Die stoelen lijken op die afgrijselijke business class stoelen van de KLM (die ze nu eindelijk aan het vervangen zijn).

Dit ligt niet lekker.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
In een interview gaf de eigenaar aan een 9 aan te willen bieden waar anderen een 10 hebben, maar dan voo 1/3de van het geld.

En als ik die prijzen zie, klopt dat 1/3de in ieder geval wel. Een business class bij een gevestigde maatschappij is beter, maar dat weerleggen ze ook niet.

Maar, met deze prijzen, gaan ze het natuurlijk niet redden.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
El Jefe schreef op donderdag 03 september 2015 @ 12:06:
[...]

Ha, ik vraag om meer concurrentie.. en een paar dagen later is het zover: http://www.nu.nl/beurs/41...dio-oktober-schiphol.html

20 euro retour (incl.) nu in de verkoop zo te zien! :)
Ja, Dublin is wel leuk. Maar daarna verwachten ze Londen en Barcelona.

Londen is al supergoedkoop te doen vanaf Amsterdam, zowel naar Gatwick, Standsted als Luton en als je meer betaald Heathrow & City (maar daar zal Ryanair ook niet op vliegen).

Barcelona is ook al een andere drukke route, toevallig gisteren geboekt voor 110,- retour met KLM (Economy Comfort).

Het zijn nou niet echt de routes waar concurrentie nodig is.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
Captain Henk de Vries.

Hoeveel Hollandser kunnen we ze krijgen?

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
zeeg schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:33:
Graag jullie tip voor de volgende situatie:

Als ik een keer wil vliegen (voor de lol) met een kind, wat bevelen jullie aan:
1) een zo goedkoop mogelijke retourticket naar London op één dag met bijv. EasyJet ofzo of
2) een rondvlucht in een Cessna?

Wat is goedkoper, wat is leuker, wat geeft meer belevenis voor bijv. een 10-jarige?

(ik woon in omgeving Amsterdam)
Cessna lijkt me gaver :)

Mocht je keuze 1 doen, kan je ervoor kiezen Gatwick te doen. Dan kan je heen voor 50,- met Garuda. Een dikke 777-300ER. Ziet hij meteen het echte werk ;) En lekker rustig, zeker tot rij 30.

Terug pak je dan een Easyjet vlucht terug

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Had meeting met iemand in Londen. Hij kwam in de ochtend van CPH

Te laat dus. Maar, dat was niet het probleem. De reden dat ze te laat waren was een truck van de bevoorrading tegen de kist was gereden bij het wegtaxien.

Hij heeft vervolgens 4.30 uur in de kist gezeten, wachtend op clearance vanuit Londen. Eerst wat mensen die foto's van de schade maakten en opstuurden. Daarna de captain die gewoon meldde dat de juiste manual foetsie was op BA HQ, en na 3 uur moest er nog 1.30 gewacht worden op een FAX die ondertekend moest worden en terug gestuurd (FAX!) worden naar Londen voor vertrek.

En dan: Geen enkele service aan boord behalve een glaasje water, want: We kunnen elk moment vertrekken :p

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik ken ze niet, en ben nu aan het bedenken of het iets positiefs is, of niet :+

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Veel is een groot woord, gemiddeld 2-4 vluchten per maand. Dat is meer een gemiddelde Nederlandse inwoner, maar veel minder dan veel mensen met wie ik werk.

En, plekken bezoeken is hartstikke gaaf (zit nu onder de rook van Gatwick in een geweldige pub te eten een een leuk meer), de techniek is fantastisch en vliegvelden kunnen ook interessant zijn. Maar in de kist zelf...

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
exeliser schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 20:38:
@PWM Wat doe je voor werk als ik vragen mag?
Ik ben directeur bij de IT bedrijf wat software levert in 50 landen.

Mijn Mod schap in vervoer is 1 van mijn laatste hobby's :p

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Ben niet veel in Azië dus die mening kan ik niet zo vormen, maar hoewel ik erg van het land houd, zijn vliegvelden als Miami, Atlanta, Los Angeles, Seattle, San Diego, San Francisco, Dallas en alle anderen wat mij betreft de ergste. Busstations zonder aankleding.

Edit: op San Diego en het geweldige San Francisco na, zijn de steden ook niet veel overigens. De echte lol vind je erbuiten.

Vlieg in Oktober van Reno naar Las Vegas, en vanaf JFK terug, kunnen we die ook afstrepen.

PWM wijzigde deze reactie 09-09-2015 00:28 (29%)

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
172 passagiers, dat zal wel een lekker winstgevend vluchtje zijn geweest.

EDIT: Nog 20 minder zelfs

PWM wijzigde deze reactie 09-09-2015 09:52 (16%)

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
6de vlucht met Garuda, 6de upgrade :p Prima maatschappij :+

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Lijkt me een write-off? Dacht dat het alleen de motor was, maar dit gaat niet meer vliegen.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
1 van die meisjes van Halal is destijds bij de Turkish airline crash bij Schiphol toen ze buiten stond, weer tegen de stroom naar binnen gegaan om haar laptop op te halen, het kan dus altijd erger :p
Pagina: 1 2 3 ... 6

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Sport

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True