Toon posts:

[Verzamel] Luchtmachtdagen 2016

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 17:42

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Ik kon nog geen topic vinden voor de Luchtmachtdagen dit jaar, dus bij dezen.

TS trapt af:

RNLAF AH-64 Apache by Lars Veldscholte, on Flickr

RNLAF F-35 by Lars Veldscholte, on Flickr

RNLAF F-16 by Lars Veldscholte, on Flickr

Czech Air Force JAS-39 Gripen by Lars Veldscholte, on Flickr

Belgian Air Component F-16 by Lars Veldscholte, on Flickr

SPAF Eurofighter Typhoon by Lars Veldscholte, on Flickr

Turkish Air Force NF-5 by Lars Veldscholte, on Flickr

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: december 2010
  • Nu online
d:)b

Acties:
  • +2Henk 'm!

• fotografie999
  • Niet online
Ben vrijdag geweest, erg leuke dag gehad, 5 uur in de trein zeker waard!
IMG_2838 by M.J. Baay, on Flickr
IMG_2852 by M.J. Baay, on Flickr
IMG_2982 by M.J. Baay, on Flickr
IMG_3085 by M.J. Baay, on Flickr
IMG_3207 by M.J. Baay, on Flickr

Acties:
  • +7Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 15-09 20:44
Vliegtuigspotters, vreemd volk wat mij betreft.
Ze kijken allemaal de verkeerde kant op. ;)

Luchtmachtdagen Leeuwarden 2016 by Cedras Liggiegoet, on Flickr

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
cedras schreef op maandag 13 juni 2016 @ 12:03:
Vliegtuigspotters, vreemd volk wat mij betreft.
Ze kijken allemaal de verkeerde kant op. ;)

[afbeelding]Luchtmachtdagen Leeuwarden 2016 by Cedras Liggiegoet, on Flickr
Cool guys don't look at explosions ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cedras
  • Laatst online: 15-09 20:44
Maar als ik daar met mijn sony a5100 en sel55-210 sta en foto's maak, dan weet ik wel waarom de spotters daar met zulke grote toeters staan. Man man man....wat een kwaliteitsverschil. Ik post daarom verder ook helemaal niks hier ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18:45
Ik durf het eigenlijk ook niet maar je moet toch een keer de stap maken. :$
Diep respect voor de fotografen die met die toeters van die prachtige platen maken; ik vond het nog knap lastig.

Weet iemand trouwens waar deze NH-90 stond? Gezien de hoek v.d. hangar t.o.v. de taxibaan twijfel ik tussen deze en deze plek.

Luchtmachtdagen 2016 by Iemand91, on Flickr

[Voor 10% gewijzigd door Piet91 op 13-06-2016 13:53]

• roelbb
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 11-09 13:29

roelbb

knorretje

Piet91 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:44:
Ik durf het eigenlijk ook niet maar je moet toch een keer de stap maken. :$
Diep respect voor de fotografen die met die toeters van die prachtige platen maken; ik vond het nog knap lastig.
zien er mooi uit piet.
cedras schreef op maandag 13 juni 2016 @ 12:54:
Maar als ik daar met mijn sony a5100 en sel55-210 sta en foto's maak, dan weet ik wel waarom de spotters daar met zulke grote toeters staan. Man man man....wat een kwaliteitsverschil. Ik post daarom verder ook helemaal niks hier ;)
niet te bang zijn, het was vrijdag in elk geval lastig weer om foto's te maken (hoorde ik uit de mond van iemand met een lens van een halve meter). al doende leert men.

roelbb

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 14-09 08:55

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Angeloonie
  • Laatst online: 13:16

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Heeft iemand foto's van de static display F-16's?
Er stond er daar 1 tussen met een Zwitserse/Poolse (??) vlag, en die zag er heel anders uit dan de Nederlandse F16's. Had op de zijkant op de romp een extra ding zitten en het vierkante stuk vanaf de staart liep i.t.t. de NL F-16's helemaal door tot aan de cockpit.

Deze dus. :P Nu even uitvinden wat die dingen nu precies zijn. Poolse Block 52+ uitvoering dus, brandstoftanks op de vleugels en in de rug meer ruimte voor electronica.

[Voor 42% gewijzigd door Angeloonie op 13-06-2016 15:12]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 17:45
Angeloonie schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:04:
Heeft iemand foto's van de static display F-16's?
Er stond er daar 1 tussen met een Zwitserse (??) vlag, en die zag er heel anders uit dan de Nederlandse F16's. Had op de zijkant op de romp een extra ding zitten en het vierkante stuk vanaf de staart liep i.t.t. de NL F-16's helemaal door tot aan de cockpit.
Die was Pools, dat stond op een luchtinlaat hoes en het rood-witte vlakjes patroon is pools.

Het zag eruit als een ECM-editie van de F16, er waren antenne vlakken te zien en er hing een 'pod' onder met een andere vorm dan een tank. Maar inderdaad, het was een vreemde variant F16.

Ah gevonden op m'n telefoon, had geen camera bij me, maar toch:

Edit, ik zie op jouw foto in ieder geval een flare dispenser in de zijkant van de bult zitten.

[Voor 5% gewijzigd door NiGeLaToR op 13-06-2016 15:13]

Weg uit m'n comfortzone, ik bouw aan USG21.com

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 12:27
Mooie platen die alweer voorbijkomen ! Helaas de Shock Cone van zaterdag gemist (was er op vrijdag). Maar alsnog genoeg fijne platen kunnen schieten.

Ook mijn selectie dan maar even :P

F-35 Lightning II by Rob van den Berg, on Flickr

Apache AH-64D by Rob van den Berg, on Flickr

Catalina by Rob van den Berg, on Flickr

F-35 Lightning II by Rob van den Berg, on Flickr

Eurofighter Typhoon by Rob van den Berg, on Flickr

Belgian Air Force F-16 Solo Display Team by Rob van den Berg, on Flickr

Turkish Stars by Rob van den Berg, on Flickr

Frecce Tricolori by Rob van den Berg, on Flickr

• NiGeLaToR
Rob, die laatste plaat is geniaal!

Allen bedankt voor het delen btw; iedereen heeft gave fotos gemaakt. Helaas was mijn 7Dmk2 & 100-400mk2 op reis anders had ik ook wat kunnen doen.

De F35 viel in positieve zin op, het toestel maakt in de praktijk een stuk meer indruk dan als je z'n lompe lijf op papier ziet. Daarbij levert ie 1,5 x meer power dan een F16 met zelfde geluid en blijkt een Noorse F35 piloot te hebben ontdekt dat je met een F35 wel degelijk een F16 te slim en te snel af bent in een dogfight.

Nu was dit alles natuurlijk een flinke F35 PR stunt, voor een toestel die nog (lang) niet af is - de foto's zien er in ieder geval top uit!

Zo ziet ie er toch minder elegant uit...

Overigens de AH64 Apache demo was ronduit vet - wist wel dat loopings mogelijk zijn in een heli maar op de manier waarop ze het lieten zien was wel erg mooi.

Denk ik doe er een paar telefoon fotos bij, tis immers een fototopic :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Flow
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 05-09 10:09
@Compizfox
Mooie platen. Je had ook wel een mooi plekje uitgezocht wat betreft het opstijgen van kisten.

@Streskip
Ik vind ze wel wat donker. Foto van de JSF (of moet ik F35 zeggen) van achter (3e foto) vind ik vet. Vanuit die hoek is mij helaas niet gelukt.

@CrashOverDrive
Mooie foto's, ook fijn om roterende propellers/rotors te zien.
cedras schreef op maandag 13 juni 2016 @ 12:54:
Mijn foto's zijn gemaakt met een Canon 550D en 55-250 STM. Echt geen pro-spul, maar ik ben tevreden, zeker gezien het weer :/. Misschien ben je te kritisch (of ik te positief :P), maar anders gewoon volgend jaar weer gaan en betere platen schieten: oefening baart kunst :Y .

Een zeer kleine selectie van de vrijdag van mij:

1.Turkish Stars by Fl0ris, on Flickr

2.C130 Hercules by Fl0ris, on Flickr

3.AH-64 Apache by Fl0ris, on Flickr

4.C16 Eurofighter by Fl0ris, on Flickr

5.MI-35 Hind by Fl0ris, on Flickr

6.MiG-29 by Fl0ris, on Flickr

7.Frecce Tricolore by Fl0ris, on Flickr

8.P-51 Mustang by Fl0ris, on Flickr

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Flow schreef op maandag 13 juni 2016 @ 17:55:
@Compizfox
Mooie platen. Je had ook wel een mooi plekje uitgezocht wat betreft het opstijgen van kisten.
Thanks. Jep, ik stond rechts van de perstribune. Daar had ik over het hek links zicht op de runway.

Helaas stond ik niet ver genoeg vooraan op het moment dat de F-35s opstegen...
@Streskip
Ik vind ze wel wat donker. Foto van de JSF (of moet ik F35 zeggen) van achter (3e foto) vind ik vet. Vanuit die hoek is mij helaas niet gelukt.
Nope, mij ook niet. Vond ik wel jammer eigenlijk want het is een mooie hoek.
Mijn foto's zijn gemaakt met een Canon 550D en 55-250 STM. Echt geen pro-spul, maar ik ben tevreden, zeker gezien het weer :/. Misschien ben je te kritisch (of ik te positief :P), maar anders gewoon volgend jaar weer gaan en betere platen schieten: oefening baart kunst :Y .

1.[afbeelding]Turkish Stars by Fl0ris, on Flickr

2.[afbeelding]C130 Hercules by Fl0ris, on Flickr

3.[afbeelding]AH-64 Apache by Fl0ris, on Flickr

4.[afbeelding]C16 Eurofighter by Fl0ris, on Flickr

5.[afbeelding]MI-35 Hind by Fl0ris, on Flickr

6.[afbeelding]MiG-29 by Fl0ris, on Flickr

7.[afbeelding]Frecce Tricolore by Fl0ris, on Flickr

8.[afbeelding]P-51 Mustang by Fl0ris, on Flickr
Die Fulcrum met flares is zeer goed gelukt, erg scherp! Die Hind is ook mooi, jammer dat ik die heb gemist.

• NeFoRcE
  • Laatst online: 14-09 08:55

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Kolere wat een vette foto's hier zeg! Indrukwekkend! Als ik 't geld had voor die gear die hier soms voorbij komt, pfff! Petje af allen!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nustys
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18-08 22:07
Ik kwam wat lucht tekort op rechts en deed een klein strookje spiegelen en erbij plakken, toen kwam 'The Beast' naar voren, brrrrr }) })

Luchtmachtdagen 2016, the beast was also there....... by nustyR, on Flickr

• Flow
Compizfox schreef op maandag 13 juni 2016 @ 19:12:
[...]
Die Fulcrum met flares is zeer goed gelukt, erg scherp! Die Hind is ook mooi, jammer dat ik die heb gemist.
Daar stond ik ook wel beetje van te kijken. Had tot voor kort de 55-250 IS I en vrijdag was de vuurdoop van de STM. Stelt gelukkig niet teleur qua scherpte :9.

• jeronimo
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 16:56
Wederom weer zeer fraaie foto's hier. Ik ben zelf zaterdag geweest, hoogtepunten voor mij waren toch wel de condens cones op de F16 en F35 (en natuurlijk de herrie).
Ook ben ik ben er vrijwel zeker van dat Frecce Tricolore een geheim recept heeft voor hun rook. Altijd veel vetter dan de rest. Iets wat de mooie plaat van CrashOverDrive goed laat zien.

[aluhoedje]
Daarnaast wil ik nog mijn indruk mee geven. Elke keer als er een F16 vlak langs het publiek vloog was dat met een forse kegel aan de uitlaat (afterburner). Bij de F35 zag ik dat alleen als die ver verwijderd was. Had dat iets van doen dat het publiek overtuigd moest worden dat de F35 minder herrie maakt? Uiteraard kan ik er volledig naast zitten.
[/aluhoedje]

• Flow
Volgens mij is het (ook) gewoon een andere constructie wat de stealth-kwaliteiten van de F35 ten goede komt.

• AntonV
  • Registratie: december 2005
  • Niet online
Weet iemand trouwens waar deze NH-90 stond? Gezien de hoek v.d. hangar t.o.v. de taxibaan twijfel ik tussen deze en deze plek.
Volgens mij stond die hier.

• Streskip
  • Registratie: december 2010
  • Nu online
jeronimo schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:35:
[aluhoedje]
Daarnaast wil ik nog mijn indruk mee geven. Elke keer als er een F16 vlak langs het publiek vloog was dat met een forse kegel aan de uitlaat (afterburner). Bij de F35 zag ik dat alleen als die ver verwijderd was. Had dat iets van doen dat het publiek overtuigd moest worden dat de F35 minder herrie maakt? Uiteraard kan ik er volledig naast zitten.
[/aluhoedje]
Met opstijgen was het ook niet full AB, maar in de lucht lijkt het er soms wel op.

Alle credits naar de uploader.

• nustys
Streskip schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 04:42:
[...]

Met opstijgen was het ook niet full AB, maar in de lucht lijkt het er soms wel op.
[video]
Alle credits naar de uploader.
Thanks for sharing d:)b d:)b

• NiGeLaToR
jeronimo schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:35:
Wederom weer zeer fraaie foto's hier. Ik ben zelf zaterdag geweest, hoogtepunten voor mij waren toch wel de condens cones op de F16 en F35 (en natuurlijk de herrie).
Ook ben ik ben er vrijwel zeker van dat Frecce Tricolore een geheim recept heeft voor hun rook. Altijd veel vetter dan de rest. Iets wat de mooie plaat van CrashOverDrive goed laat zien.

[aluhoedje]
[/aluhoedje]
F35 motor levert sowieso iets van 178kN en de F16 110kN ofzo. Nu is de F35 ook iets groter en zwaarder, maar het zou zo moeten zijn dat ie vergelijkbare herrie maakt bij vol vermogen. Hij liet ook een stuk minder bruine rommel achter in de lucht viel ons op, wellicht is de verbranding efficiënter. Althans - als je 40 jaar later geen betere straalmotor kan maken..

Overigens klopt je constatering dat het publiek overtuigd moest worden uiteraard - de toelichting over de speakers was 1 groter 'maar de F35 is echt wel beter dan de F16'. En ondanks alle controverse zal dat ook heus zo zijn - er zit 40 jaar ontwikkeling in en qua electronica betere technologie dan in de F22. Snap overigens nu ik de Typhoon en de Saab zag vliegen wel het verschil - die zien er dan toch ook wel gedateerd uit. F35 is echt een vliegende sensor.

Las overigens dat de software voor wapensystemen nog niet eens is geïnstalleerd, je zag met de simulatie de bomluiken bijvoorbeeld ook niet open gaan. Tis nu gewoon een heel duur sportvliegtuig :+

[Voor 5% gewijzigd door NiGeLaToR op 14-06-2016 09:06]

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 09:06
Die laatste comment is onzin, ze hebben al lang bommen gegooid met deze toestellen: https://m.facebook.com/Lu...045465763/967018213334372

En voor de comment over de afterburner cone: dat is een feature, geen beperkte setting ofzo ;)

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martijn_1998
  • Laatst online: 13-09 21:49
F35 kan überhaupt niet met vol vermogen opstijgen werd verteld, hij gaat dan namelijk zo snel dat de vlieger geen tijd heeft om het landingsgestel volledig in te trekken en dan breekt deze af...

• Hmmbob

Ik kan die linkjes niet goed openen op de telefoon (had ook je DM gezien), maar volgens mij stond hij bij deze shelter: 53.221748, 5.765753

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Hmmbob
qmaster312 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:20:
F35 kan überhaupt niet met vol vermogen opstijgen werd verteld, hij gaat dan namelijk zo snel dat de vlieger geen tijd heeft om het landingsgestel volledig in te trekken en dan breekt deze af...
Als de kist zo licht is klopt dat, de motor is zo krachtig dat je in AB heel snel aan de max speed van het gear zit. Even uit AB, gear in en weer door!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NiGeLaToR
Hmmbob schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:18:
Die laatste comment is onzin, ze hebben al lang bommen gegooid met deze toestellen: https://m.facebook.com/Lu...045465763/967018213334372

En voor de comment over de afterburner cone: dat is een feature, geen beperkte setting ofzo ;)
Cool, zal het interview met de Noorse piloot die er ook mee traint even bijboeken - die meldde dat ie niet kon wachten tot ze de bewapening update erin gingen stoppen :)

Maakt verder niet zoveel uit op zich - mogelijk was het interview al weer gedateerd. Wat me in ieder geval opvalt is dat na alle commotie en politiek geneuzel het best een aardig toestel (b)lijkt te zijn.

• Hmmbob
De vliegers zijn er erg content mee :)

Back to the pictures!

• Tomas_
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 17-09 04:31
Hmmbob schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:18:

Beetje context: Bommen gooien kan, maar schieten nog niet?!

Dat de F-35 over een goede wapenuitrusting beschikt, bewijzen deze beelden. Het in de vleugel verborgen wapen kan echter nog niet in de lucht worden gebruikt. De software die hiervoor nodig is, zou pas in 2019 beschikbaar zijn.

http://www.telegraaf.nl/t...apen__F-35_gefilmd__.html

@Flow en @ CrashOverDrive mooie scherpe set foto's beiden!

[Voor 7% gewijzigd door Tomas_ op 14-06-2016 10:43]

X-T20, XF16mm 1.4, XF35mm 1.4, XC 50-230, Samyang 12mm F2 NCS, Tesla M3 LR AWD TH

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18:45
Hmmbob schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:22:
Ik kan die linkjes niet goed openen op de telefoon (had ook je DM gezien), maar volgens mij stond hij bij deze shelter: 53.221748, 5.765753
Jullie zijn top! d:)b

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Nu online
@Compizfox

@Streskip

@CrashOverDrive
Mooie foto's, ook fijn om roterende propellers/rotors te zien.

[...]

1.[afbeelding]Turkish Stars by Fl0ris, on Flickr

2.[afbeelding]C130 Hercules by Fl0ris, on Flickr

3.[afbeelding]AH-64 Apache by Fl0ris, on Flickr

4.[afbeelding]C16 Eurofighter by Fl0ris, on Flickr

5.[afbeelding]MI-35 Hind by Fl0ris, on Flickr

6.[afbeelding]MiG-29 by Fl0ris, on Flickr

7.[afbeelding]Frecce Tricolore by Fl0ris, on Flickr

8.[afbeelding]P-51 Mustang by Fl0ris, on Flickr
Zit mooi veel detail (dynamic range) in de foto's. Welke camera gebruik je?
Ik heb zelf nog een oudje (Nikon D80) en dan begin je dat toch wel erg te missen.
Vooral tijdens zo'n witte lucht en grijze kisten. (En ik had m'n EV al op +1.3 stop).

Ik had hier nog een plaatje gepost (om niet helemaal te cross-posten ;))
Kees_B in "[Verzamel] Vliegtuigfotografie deel 3"

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• Flow
Kees_B schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 19:40:
[...]

Zit mooi veel detail (dynamic range) in de foto's. Welke camera gebruik je?
Ik heb zelf nog een oudje (Nikon D80) en dan begin je dat toch wel erg te missen.
Vooral tijdens zo'n witte lucht en grijze kisten. (En ik had m'n EV al op +1.3 stop).

Ik had hier nog een plaatje gepost (om niet helemaal te cross-posten ;))
Kees_B in "[Verzamel] Vliegtuigfotografie deel 3"
[...]
Mijn foto's zijn gemaakt met een Canon 550D en 55-250 STM.
:+ (maar dus zeker niet bijzonder qua dynamic range)
Was zelf vergeten om beetje te overbelichten. Ik dacht er dag van tevoren nog aan, maar compleet vergeten tussen al dat gebrul van straalmotoren door. Stond hele dag op -1/3EV :$

• nustys

• mekkieboek
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 13:01
En nustys zet ook even z'n nabrander aan :) Mooi hoor.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• EviZ
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 10-02 16:51

EviZ

Move Your Mind

Wow...prachtige platen in dit topic!
Zeker de foto's van NustyR leggen de lat erg hoog.....wat een scherpte!

Ik was er op de vrijdag en het was voor mij de eerste keer op de luchtmachtdagen. Ik heb genoten van de shows. Ik ben nog niet klaar met het uitsorteren van de foto's en nabewerken...maar hier al vast een selectie van de show van de Turkse Luchtmacht / Turkish Stars:

1.

Luchtmachtdagen 2016 by Erik Visser, on Flickr

2.

3.

4.

5.

6.

Mijn Flickr, Mijn 500px en Mijn Blog

• NiGeLaToR
Je EXIF data lijkt gestript, wat voor camera & lens heb je hiervoor gebruikt?

• nustys
NiGeLaToR schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 20:56:
[...]

Je EXIF data lijkt gestript, wat voor camera & lens heb je hiervoor gebruikt?
1Dmk4 500mm F/4 + 1.4TC

• NiGeLaToR
Mooie gear! Jammer dat m'n 7Dmk2 + 100-400L II + 1.4TC op vakantie is met m'n zakenpartner, volgende keer maar meenenem dus :)

• PdeBie
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 17:43
Die JSF lijkt net op een haai.... of is dat mijn fantasie? :+

Vind hem overigens niet zo mooi als de middelste (F16?)

[Voor 7% gewijzigd door PdeBie op 17-06-2016 10:00]

• NiGeLaToR
PdeBie schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:59:
[...]

Die JSF lijkt net op een haai.... of is dat mijn fantasie? :+

Vind hem overigens niet zo mooi als de middelste (F16?)
Ja links is de F-35 Lightning II (de Lighting P38 dankt hij zijn naam aan, episch toestel uit WW2). De F-16 Falcon is het middelste toestel, inmiddels 40 jaar oud en een zogenaamde 'vierde generatie' straaljager. Rechts is een Spitfire, uit WW2. Zo dus 3 generaties jagers op een rij.

Overigens is je opmerking over het uiterlijk van de F-35 (JSF was de werknaam, zo heet ie feitelijk niet) een heikel punt - doordat alle wapentuig in het stealth pakketje moest passen heeft ie een beetje een bol uiterlijk gekregen. Kijk je naar een F-16 of de F-5's waar de Turkse demoteam mee vliegen dan zijn die veel slanker en ranker en ogen daarmee wat stoerder. Maar tijdens de demo maakte de F-35 dan wel weer indruk met de manouvre's en z'n strakke uiterlijk met vliegen. F-16 is dan wel overduidelijk toe aan een museum.

• PdeBie
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 17:43
Helemaal logisch waarom de F-35 er zo uitziet, maar de F-16 ziet er inderdaad stoerder uit. :)

• Hmmbob
F-16 is de slanke dame, de F-35 het sterkere en lompere broertje ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 14:20

Snow_King

Konijn is stoer!

NiGeLaToR schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:27:
[...]

Ja links is de F-35 Lightning II (de Lighting P38 dankt hij zijn naam aan, episch toestel uit WW2). De F-16 Falcon is het middelste toestel, inmiddels 40 jaar oud en een zogenaamde 'vierde generatie' straaljager. Rechts is een Spitfire, uit WW2. Zo dus 3 generaties jagers op een rij.

Overigens is je opmerking over het uiterlijk van de F-35 (JSF was de werknaam, zo heet ie feitelijk niet) een heikel punt - doordat alle wapentuig in het stealth pakketje moest passen heeft ie een beetje een bol uiterlijk gekregen. Kijk je naar een F-16 of de F-5's waar de Turkse demoteam mee vliegen dan zijn die veel slanker en ranker en ogen daarmee wat stoerder. Maar tijdens de demo maakte de F-35 dan wel weer indruk met de manouvre's en z'n strakke uiterlijk met vliegen. F-16 is dan wel overduidelijk toe aan een museum.
Klopt helemaal. Als je die F-35 hoort (of niet eigenlijk) en ziet dan begrijp je wel dat de F-16 oud is.

De F-16 vind ik er zelf stoerder uit zien, maar de F-35 is wel de toekomst.

Ik heb in ieder geval genoten van de Air Power demo. 12 wespen in de lucht, cool!

• mekkieboek
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 13:01
EviZ schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 20:24:
...maar hier al vast een selectie van de show van de Turkse Luchtmacht / Turkish Stars:
Mooi vast gelegd. Leuke serie!

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• Falcon2107
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 28-07 20:23

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Mooie foto's!

Alvast een kleine bijdrage van mij. Ben zelf op Zaterdag 11 juni geweest. Wat een donkere dag.
Na lange tijd de hobby weer eens opgepakt met nieuwe gear. Roestig ;)

Ben de foto's nog aan het uitzoeken. Alles RAW+ JPG geschoten. Ik moet echt minder foto's schieten op zo'n dag :*).

Alle commentaar is welkom.

_DSC7694-1 by Robbert de Reus, on Flickr

_DSC7783-1 by Robbert de Reus, on Flickr

_DSC7872-1 by Robbert de Reus, on Flickr

_DSC7887-1 by Robbert de Reus, on Flickr

_DSC7893-1 by Robbert de Reus, on Flickr

_DSC8325-1-3 by Robbert de Reus, on Flickr
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee