Het Luchtvaart Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 101 Laatste
Acties:
  • 644.965 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:42

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

YakuzA schreef op maandag 13 juni 2016 @ 19:57:
[...]

Wat vertelde easyJet toen je het aan hun vroeg?
(Of ze vliegen en of dat ze een alternatief bieden)
Ze zeggen dat alles vliegt omdat ze buitenlandse piloten inschakelen, maar ik moet wel op de ochtend zelf de flight tracker in de gaten houden...

Ik moet het nog even zien. Stakende piloten is niet bepaald een goed recept voor een vlekkeloze dienstregeling.

[ Voor 13% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 13-06-2016 20:08 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op maandag 13 juni 2016 @ 20:08:
[...]

Ze zeggen dat alles vliegt omdat ze buitenlandse piloten inschakelen
Nice, stakingbreken en 't nog toegeven ook. Daar gaat helemaal geen staartje aan zitten.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:26

franssie

Save the albatross

CyBeR schreef op maandag 13 juni 2016 @ 21:14:
[...]

Nice, stakingbreken en 't nog toegeven ook. Daar gaat helemaal geen staartje aan zitten.
Dat staartje komt natuurlijk wel, maar het 'Franse' model willen we als reiziger ook niet.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Vandaag kwamen de twee KDC-10's van de KLU aan op Schiphol.
Hmmbob heeft vast de details maar deze staan hier gereed voor het vertrek van de F-35's terug naar de VS; gepland voor morgen?

Enne; geruchten gingen al lang rond maar morgenvroeg wordt het duidelijk:
Royal Dutch Airlines
Busy adding a touch of Dutch. ;-)
https://twitter.com/KLM/status/742371872512217088

Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/www.upinthesky.nl/wp-content/uploads/2016/06/KLM_B777_NL_Livery_2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i2.wp.com/www.upinthesky.nl/wp-content/uploads/2016/06/KLM_B777_NL_Livery.jpg
Kris Pronk
Een eerste foto van de oranje Boeing 777-300ER PH-BVA van de @KLM
https://twitter.com/KrisPronk/status/742412397718147072

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ck2UIqIWYAAavku.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Toch deze?

Afbeeldingslocatie: https://scontent.cdninstagram.com/t51.2885-15/s640x640/sh0.08/e35/12479648_1049245028494145_1687604133_n.jpg?ig_cache_key=MTIzNzQ5MjY1OTc3MDI5NzIxNg%3D%3D.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Wat is de gelenheid dat ze dit doen? Is dit een one-off, of wordt dit een livery die op alle toestellen toegepast gaat worden?

[ Voor 55% gewijzigd door wildhagen op 14-06-2016 04:36 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 20:29
KLM heeft niet meegekregen dat we niet meedoen aan het EK?
Piet91 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:17:
Vandaag kwamen de twee KDC-10's van de KLU aan op Schiphol.
Hmmbob heeft vast de details maar deze staan hier gereed voor het vertrek van de F-35's terug naar de VS; gepland voor morgen?
:+ Gepland vertrek staat op 10u, kan iets later worden.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Die leeuw in het midden is wel heel vet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nustys
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 16:43
PWM schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 07:04:
Die leeuw in het midden is wel heel vet gedaan.
Maar die zit er in het definitieve ontwerp niet op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-10 13:40
Gaaf, deze dubbele kleursetting. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

wow - dit mag van mij de standaard livery van KLM worden, echt erg mooi.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Dit is een oude foto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 14:39
Plus dat ik daar nergens andere foto's van kan vinden, behalve screenshots uit FSX, X-plane etc.

Maar wat hierboven ook al gezegd wordt, laat ze die livery alsjeblief de standaard maken, wat is die vet zeg! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:53

Fiber

Beaches are for storming.

Hmmbob schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 06:38:

[...]

:+ Gepland vertrek staat op 10u, kan iets later worden.
Bye, Bye, zwaai, zwaai... :'(

http://www.nu.nl/binnenla...weg-van-nederland-vs.html

Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/cg9xuwaafo8b_wd640.jpg

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:20
[...]

Ik las ergens (ben de bron helaas kwijt) dat Easyjet eigen personeel uit andere landen in zou zetten. Is dat dan nog steeds stakingbreken? Er wordt op die manier immers geen extern personeel ingehuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Daarnaast ben je met de wetgeving in het VK in overtreding als je zo'n dienst weigert te vliegen. Iets met secundaire werk weigering wat niet is toegestaan daar ofzo. Dus als Easy een paar UK piloten die vluchten toe wijst, kunnen zij lastig nee zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Laatst online: 05-10 14:04

Freak187

geen

[...]

Dit toont aan hoe de 'nieuwe' spelers denken over de ouderwetse bonden. De VNV is machtig en stelt hele hoge eisen, kijk maar naar het CAO overleg bij KLM. Easyjet heeft daar geen boodschap aan. Easyjet groeit, KLM wankelt, you do the math. Als de VNV blijft pushen, zullen ze de positie van een Nederlandse vlieger bij dit soort airlines verder in het nauw duwen.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-10 10:15
Hmmbob schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 06:38:
KLM heeft niet meegekregen dat we niet meedoen aan het EK?
Zal dit vliegtuig niet de olympische sporters naar Rio vliegen?

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dat is een geshopte promotiefoto van KLM een tijdje geleden. Maar 't lijkt verdacht veel op wat er onder 't plastic zit toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-09 01:27

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

nustys schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 07:18:
[...]

Weet je dat zeker? Dat zou wel echt super zonde zijn. Te duur om te maken ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Freak187 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 15:09:
[...]

Dit toont aan hoe de 'nieuwe' spelers denken over de ouderwetse bonden. De VNV is machtig en stelt hele hoge eisen, kijk maar naar het CAO overleg bij KLM. Easyjet heeft daar geen boodschap aan. Easyjet groeit, KLM wankelt, you do the math. Als de VNV blijft pushen, zullen ze de positie van een Nederlandse vlieger bij dit soort airlines verder in het nauw duwen.
Vooralsnog heeft de vnv als enige bond bij KLM zich aan de afspraak gehouden van 4% inleveren per jaar voor drie jaar gehouden, dus 12% ingeleverd, terwijl de rest van de bonden nu alweer om loonsverhoging en meer vrij vragen.

Daarnaast weet ik niet of we dize nieuwe speler/werkwijze moeten willen als die bijvoorbeeld bij ziekte niet fatsoenlijk doorbetaald. (Heb zo'n idee dat jij ook keurig en groot deel van je loon doorbetaald krijgt).

[ Voor 13% gewijzigd door Fly-guy op 14-06-2016 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Na de stakingen bij SAS, Air France en EasyJet, gaan nu ook de Grieken staken:
Na piloten van Air France, SAS en easyJet legt volgende week Grieks luchthavenpersoneel het werk neer. De medewerkers staken vijf dagen lang uit protest tegen de grootschalige privatisering van luchthavens in het land. De staking dreigt het binnenlandse en internationale vliegverkeer in Griekenland te verstoren.

De staking is uitgeroepen door OSPYA, de Griekse vakbond van burgerluchtvaartpersoneel. De acties staan gepland van 20 tot 25 juni. De precieze gevolgen van de staking is nog niet bekend.

Het Duitse Fraport kreeg vorig jaar toestemming voor de overname van veertien regionale luchthavens in Griekenland. Het gaat onder meer om de luchthavens van de toeristeneilanden Kos en Rhodos en Thessaloniki, de tweede stad van Griekenland. De internationale luchthaven van Athene viel buiten de deal.

De vakbond is bezorgd dat de overname door Fraport leidt tot banenverlies. De Griekse overheid wil bovendien nog eens 23 luchthavens privatiseren. Luchthavens waarvoor geen overnamepartij wordt gevonden dreigen te worden gesloten. Daardoor zouden 1200 banen op de tocht staan.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...neel-staakt-volgende-week

20-25 juni... hmm... ik vlieg zondag de 19e, aankomst rond 23:00 in Heraklion (OR229). Hoop dat die vlucht nog wel doorgaat, anders ben ik mijn geld en mijn vakantie kwijt :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
I spy with my little eye something with the color grey....

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ck67PtAW0AInWgi.jpg

De twee F35s en tankers zijn veilig geland op Bangor, Maine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
nustys schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 07:18:
U weet meer? :+
Afbeeldingslocatie: https://i1148.photobucket.com/albums/o567/SSCGTC/IMG_1119_zpsqxfytwzl.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door Piet91 op 14-06-2016 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:10
Hmmbob schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 17:52:
I spy with my little eye something with the color grey....

[afbeelding]

De twee F35s en tankers zijn veilig geland op Bangor, Maine.
Bedoel je die ex Lufthansa 737? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freak187
  • Laatst online: 05-10 14:04

Freak187

geen

Fly-guy schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:26:
[...]

Vooralsnog heeft de vnv als enige bond bij KLM zich aan de afspraak gehouden van 4% inleveren per jaar voor drie jaar gehouden, dus 12% ingeleverd, terwijl de rest van de bonden nu alweer om loonsverhoging en meer vrij vragen.

Daarnaast weet ik niet of we dize nieuwe speler/werkwijze moeten willen als die bijvoorbeeld bij ziekte niet fatsoenlijk doorbetaald. (Heb zo'n idee dat jij ook keurig en groot deel van je loon doorbetaald krijgt).
De VNV onderhandelt vaak hard en dat kan doordat de vliegers de rijen gesloten houden. Dat werkt(e) prima in de oude wereld waarin KLM weinig tot geen bedreigingen had op Schiphol (en Lufthansa in Duitsland en al die legacy carriers). KLM kon het opbrengen en iedereen blij. Maar nu is er concurrentie, er is een overschot aan vliegers en nu staan carriers sterker. Ik ben zeer benieuwd hoe Easyjet zich opstelt, want die zien ook wel dat als je de VNV hun gang laat gaan dat de kosten de pan uit rijzen en de productiviteit afneemt. Niet lullig bedoeld, maar zo is het wel.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Freak187 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 20:06:
[...]

De VNV onderhandelt vaak hard en dat kan doordat de vliegers de rijen gesloten houden. Dat werkt(e) prima in de oude wereld waarin KLM weinig tot geen bedreigingen had op Schiphol (en Lufthansa in Duitsland en al die legacy carriers). KLM kon het opbrengen en iedereen blij. Maar nu is er concurrentie, er is een overschot aan vliegers en nu staan carriers sterker. Ik ben zeer benieuwd hoe Easyjet zich opstelt, want die zien ook wel dat als je de VNV hun gang laat gaan dat de kosten de pan uit rijzen en de productiviteit afneemt. Niet lullig bedoeld, maar zo is het wel.
Feit blijft dat de vliegers bij KLM meer besparen zowel in kosten als in productie, dan de rest van de bonden mochten de wensen van de rest ingewilligd worden (waar het wel een beetje op lijkt).
In hoeverre rijzen de kosten dan uit de pan als er zowel op salaris ingeleverd wordt en de productie verhoogd wordt, zoals afgesproken in de nieuwe cao?

Een niet te vergeten de vorige cao ronde waarbij de vnv wel de gevraagde percentage besparing voor hun rekening nam een, met dank aan de zwakke ruggegraat van Eurlings, de cabine wegkwam met nog niet de helft?

Heb je enig idee wat er überhaupt is afgesproken in deze en vorige cao's?

Qua easyJet, ik neem aan dat doorbetalen bij ziekte en de juiste pensioen inleg jou ook wel bevalt in je huidige baan? Of mag iedereen dat inleveren om goedkoper te kunnen vliegen?

[ Voor 10% gewijzigd door Fly-guy op 14-06-2016 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:25
Er zijn een aantal fotografen die het project op de gevoelige plaat vastleggen. Het vliegtuig zou vandaag ook onthult worden. Dus ja, er zijn een aantal mensen die meer weten. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Live onthulling van #Orangepride: https://www.facebook.com/...571820773/?type=2&theater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Hij is super nice met die vlag :)

edit:

er keken 6.9k mensen naar de livestream, dat is best wel nice voor de KLM :9

En hij is natuurlijk Oranje voor Rio ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Brilsmurfffje op 14-06-2016 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marmich
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-08 09:04

marmich

Get shit Done!

Hoi allemaal.

Ik volg al een tijdje met veel plezier dit Topic.
Ga vooral door met de handig info en mooie foto's. Ik kijk en lees ze graag.

Zelf had ik de volgende vraag.
Toevallig zat ik wat rond te kijken op FR24 en kwam dit tegen:

Afbeeldingslocatie: https://i1027.photobucket.com/albums/y340/Marmich2401/IMG_5514_zps6wgpha8b.jpg

Wat zou dit kunnen zijn en vliegt het niet wat hoog voor een normaal vliegtuig ?

MacBook Pro 13" Retina 2015 | Imac 27" mid 2010 | iPhone 8s 64gb | iPad Pro 12.9" 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Brilsmurfffje schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 21:59:
[...]

Hij is super nice met die vlag :)

edit:

er keken 6.9k mensen naar de livestream, dat is best wel nice voor de KLM :9

erg mooi! Nu nog dat AirFrance eraf - staat erg lelijk op het oranje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:35

MBV

Leuke livery, leuk meisje om het te laten zien, maar hebben ze bij KLM nou geen leuke meisjes die Engels spreken? :X Of kunnen ze op z'n minst even uitleggen hoe je "Livverrie" eigenlijk zou moeten uitspreken? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Oh die Nederlandse-vlag-cheatline is wel erg cool idd.
marmich schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 22:07:
Hoi allemaal.

[afbeelding]

Wat zou dit kunnen zijn en vliegt het niet wat hoog voor een normaal vliegtuig ?
Kan vanalles zijn. ADS-B is nog niet verplicht. En nee 13km is FL430 wat vrij nornaal is.

[ Voor 85% gewijzigd door CyBeR op 14-06-2016 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

MBV schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 22:11:
[...]

Leuke livery, leuk meisje om het te laten zien, maar hebben ze bij KLM nou geen leuke meisjes die Engels spreken? :X Of kunnen ze op z'n minst even uitleggen hoe je "Livverrie" eigenlijk zou moeten uitspreken? 8)7
Mwa, ze spreekt toch prima Engels. Of moet het persé perfect native zijn? Ik denk dat er op Noorwegen en Zweden na geen Landen zijn die beter Engels spreken.
Leuk filmpje

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Volgens mij spreekt zij het perfect uit. Goed Engels, flink Nederlands accent, maar dat mag als je een Nederlands bedrijf bent.

Eerlijk gezegd vrees ik dat je zelf niet weet hoe je livery uitspreekt.

[ Voor 7% gewijzigd door downtime op 14-06-2016 22:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
downtime schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 22:32:
[...]

Volgens mij spreekt zij het perfect uit. Goed Engels, flink Nederlands accent, maar dat mag als je een Nederlands bedrijf bent.

Eerlijk gezegd vrees ik dat je zelf niet weet hoe je livery uitspreekt.
Inderdaad, als er één woord was wat ze perfect uitsprak was 't wel "livery"…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik dacht dat dat op z'n Amerikaans als Lie-very hoorde, maar daar zit ik dan kennelijk fout. Maar verder was het een Nederlands accent zoals ik dat meestal alleen bij 50+ Nederlanders hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
MBV schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 22:44:
Maar verder was het een Nederlands accent zoals ik dat meestal alleen bij 50+ Nederlanders hoor.
Vind je?

:+

[ Voor 14% gewijzigd door FastFred op 14-06-2016 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

"Meestal", dus jij hebt de uitzondering gevonden. Of is 54 misschien ook 50+? :+
En Louis luistert niet naar een PR-afdeling die een correcte tekst voorschrijft, hij luistert sowieso niet :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 21:59:
:Y
KLM will deploy the orange Boeing 777 on routine flights within the network and, whenever possible, during events that offer opportunities to promote the Netherlands. The aircraft will debut this summer and will be in operation on the Rio de Janeiro-Amsterdam route during the Olympic Games. On 22 August, KLM will use its orange Boeing to operate the “Medal Flight” that brings the Dutch Olympic heroes home.
KLM

En omdat zo'n schokkerige filmpje ook niet alles is:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ck8Ff2lXEAAS7EM.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ck8Hbh2XIAExYjH.jpg:large

Testvlucht staat gepland voor 15 juni om 09:30 - 13:45 uur.

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 15-06-2016 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Leuk dat kusje op de MD11 staart :+ <3

[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 14-06-2016 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Die vlagcheatline zou imo ook niet misstaan op de standaardlivery trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Hoi allemaal.

[afbeelding]

Waarschijnlijk gewoon een zakenjet (Gulfstream, Bombardier, Embraer, etc), die kunnen zo hoog zie antwoord van CyBeR. Maar men wil niet op FR24 en heeft daarom zo'n callsign (volgens mij, weet niet precies hoe het zit). Op andere sites kun je soms meer informatie zien.

Door in de app op de onderste balk te klikken, kun je vaak wel meer informatie zien (type vliegtuig, etc).
CyBeR schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 22:16:
Oh die Nederlandse-vlag-cheatline is wel erg cool idd.

[...]

Kan vanalles zijn. ADS-B is nog niet verplicht. En nee 13km is FL430 wat vrij nornaal is.
Ik denk dat dit wel ADS-B is, maar FR24 laat gewoon niet alles zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-09 01:27

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Hoi allemaal.

[afbeelding]

Waarschijnlijk een privejet. Om te voorkomen dat FR24 binnenkort 'illegaal' gaat worden, hebben ze afspraken gemaakt met vliegtuig eigenaren en de overheid. Een van die afspraken is dat je als eigenaar het recht hebt om je vliegtuig te blokkeren. Dit betekent dat je vliegtuig niet zichtbaar is op flightradar, of zichtbaar zonder callsign en andere vliegtuig info (registratie bijvoorbeeld).

Meer info hier: https://www.flightradar24.com/how-it-works (Sectie Blocking)

Het grappige is wel, dat er veel website's zijn die dit wel laten zien. Wel zijn dit vaak kleinere websites ten opzichte van FR24 en bijvoorbeeld FlightAware, te klein om aangepakt te worden (gok ik).
Piet91 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 22:57:
[...]

:Y

[...]

KLM

En omdat zo'n schokkerige filmpje ook niet alles is:

[afbeelding]
[afbeelding]
Toch wel jammer dat die leeuw (zoals al aangegeven) er niet op staat :(

[ Voor 26% gewijzigd door TVH7 op 15-06-2016 00:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Leuke en bijna definitieve order voor Boeing door Iran Air:
Iran en Boeing staan op het punt om een grote order voor verkeersvliegtuigen te ondertekenen. Dat meldden ingewijden aan persbureau Reuters.

Het zou voor het eerst in decennia zijn dat Iran vliegtuigen koopt van het Amerikaanse bedrijf. Naar verluidt gaat het om een opdracht voor meer dan honderd toestellen voor de nationale luchtvaartmaatschappij Iranair.

Een Iraanse minister zou verklaard hebben dat de deal binnen enkele dagen naar buiten gebracht zal worden. Boeing meldde dat er gesprekken zijn geweest met Teheran die zijn goedgekeurd door de Amerikaanse autoriteiten, maar dat een deal enkel zal plaatsvinden als zij groen licht geven.

Vanwege de handelssancties die in 1979 na de Islamitische Revolutie werden opgelegd aan Iran, kon het land geen vliegtuigen kopen van Boeing.

Begin dit jaar werd een groot deel van de sancties opgeheven na een akkoord over het Iraanse nucleaire programma.

Iran heeft als gevolg van de sancties een sterk verouderde vliegtuigvloot, mede veroorzaakt door het gebrek aan onderdelen en onderhoud. Naar schatting heeft het land minstens 400 nieuwe toestellen nodig om zijn vloot te verjongen en verder te kunnen groeien.

In januari werd nog aangekondigd dat Iran 114 vliegtuigen koopt van het Europese Airbus.
Bron: http://www.nu.nl/economie...-grote-vliegtuigdeal.html

Over types uiteraard nog niks bekend, maar het zal wel de usual mix van 737, 777 en 787 zijn gok ik zo.

Als het er net zoveel worden als de Airbus-deal, zou Iran Air dus al zo'n 230-240 toestellen bestellen bij Boeing en Airbus alleen al. En dan is men ook nog in onderhandeling met Embraer en Bombardier over "up to 100" regionale toestellen...

Iemand de nieuwe Airliners.net al gezien? Imho een mooi voorbeeld dat een vernieuwing niet meteen een verbetering hoeft te zijn. Het is er niet overzichtelijker en leesbaarder op geworden...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste (test)vlucht van de PH-BVA (Oranje KLM toestel) staat voor vandaag in de planning.

Vertrek om 11:00
Retour om 13:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 07:42:
Eerste (test)vlucht van de PH-BVA (Oranje KLM toestel) staat voor vandaag in de planning.

Met een compleet nieuw interieur :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZroBioNe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Goed om te weten, ik werk vandaag op schiphol dus ga wel even kijken op het panorama deck rond 11u!
Waar haal je btw deze info vandaan? Kon niets vinden op FR24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-10 13:40
[...]

Het is echt really really cool. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Nog maar even een plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/hj1gXzsYaDjw6RL3UHIIpsM5/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred

Testvlucht? Om te zien of de verf blijft zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

Is er iets bekend over de route?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
FastFred schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:44:
[...]

Is PH-BVA ook niet net voorzien van nieuw interieur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 04:57:
Iemand de nieuwe Airliners.net al gezien? Imho een mooi voorbeeld dat een vernieuwing niet meteen een verbetering hoeft te zijn. Het is er niet overzichtelijker en leesbaarder op geworden...
Ja; die site was gisteren de hele dag eruit.

Site is een gedrocht geworden IMHO. Totaal niet overzichtelijk; geen contrast, enorm veel reclame, banners, foto's etc. Waardeloos. :/

Blijkbaar heeft het met Google te maken en om het beter te maken voor gebruik op mobiel/tablet; maar degenen op de desktop/laptop betalen de prijs.
FastFred schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:44:
Dat toestel heeft sinds 10 april niet meer gevlogen. Daarnaast is dit de eerste omgebouwde -300ER
(nieuwe WBC en economy) en moet het allerlei test/certificaties doorlopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Piet91 op 15-06-2016 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

CyBeR schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:53:
[...]

Is PH-BVA ook niet net voorzien van nieuw interieur?
Zie mijn post eerder, compleet nieuw interieur en kist heeft ook een poos stilgestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In April, Dassault set out on the Falcon 8X Global Test Campaign, one of the most important, and rigorous, journeys in the 8X program.

And now — 60 flights and 55,000 nautical miles later — we are pleased to report that the ultra long range Falcon 8X performed brilliantly and is poised for certification, with entry into service anticipated later this summer. Right on schedule.

During the campaign, a film crew followed the action every step of the way, documenting each mission — from short hops to transcontinental flights from Singapore to Paris and New York to Abu Dhabi — so that we could share this amazing experience with the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

CyBeR schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 23:27:
Die vlagcheatline zou imo ook niet misstaan op de standaardlivery trouwens.
Daar denken ze bij KLM anders over, bij deze is de rode lijn niet meer rood achter de vleugels. Goed te zien op dde foto van brilsmurfffje:
Erg mooi!
Jolke schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:18:
[...]

Het is echt really really cool. :D
Nee, Rieeelllie rielllie koel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
MBV schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:49:
[...]

Daar denken ze bij KLM anders over, bij deze is de rode lijn niet meer rood achter de vleugels. Goed te zien op dde foto van brilsmurfffje:
Dat kon je in de revealvideo ook al zien ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-10 10:45

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
ZroBioNe schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:05:
[...]

Goed om te weten, ik werk vandaag op schiphol dus ga wel even kijken op het panorama deck rond 11u!
Waar haal je btw deze info vandaan? Kon niets vinden op FR24.
https://www.flightradar24.com/KLM9851/a079368

Ze zijn nu de oranje verf aan het testen ;) Zo te zien is ie weer op weg terug naar Schiphol.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik vertrek over een uurtje, hoop hem nog wel even mee te pakken. Ziet er echt top uit :)

Edit: En ja hoor :) Een plaatje.

[ Voor 16% gewijzigd door PWM op 15-06-2016 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZroBioNe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Chiron schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:55:
[...]

https://www.flightradar24.com/KLM9851/a079368

Ze zijn nu de oranje verf aan het testen ;) Zo te zien is ie weer op weg terug naar Schiphol.
Het is gelukt iig, de verf zit er nog op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Wel jammer dat dit een van de laatste - zo niet dé laatste - toestellen is die op Schiphol worden geverfd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://d31asmy75eposw.cloudfront.net/full/5/18656_1466000032.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ok, het is erg leuk, maar niet mooi ofzo.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Easyjet with a 777?! :o
No, it's TNT! O-)
Oh wait, it's KLM's Orange Pride bird! 8) _/-\o_ O+

Zou trouwens ook een mooie kandidaat zijn voor het regeringstoestel. :P ;)

Mooie kist om binnenkort eens te platen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het aan mij of lijkt de kist op het plaatje wel door te buigen aan de achterkant? :X het is natuurlijk niet zo, maar het lijkt wel zo op de foto. :P

En wat extreem lelijk trouwens. :X het is heel leuk hoor, maar het ziet er echt niet uit imo. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 13:37
Van mij had hij wel helemaal oranje gemogen :) Maar dit is ook wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Jupz, ik had hem ook graag helemaal oranje gezien. Best gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 14:48
Ik vind het wel wat hebben. Het is alleen net als of halverwege de oranje verf op was.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik had de motoren en de staart oranje gemaakt en dan een NL vlag als cheatline tussen het blauw en wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:42

vhal

ಠ_ಠ

SnowDude schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 19:35:
Ik vind het wel wat hebben. Het is alleen net als of halverwege de oranje verf op was.
nee, dat was het moment dat KLM realiseerde dat NL zich niet had geplaatst voor het huidige EK.
/hk

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hele oranje toestellen en toestellen met oranje motoren en oranje staarten zijn er al, bij Easyjet. ;)
Dat ga je derhalve niet bij KLM zien.

Afbeeldingslocatie: http://www.airliners.nl/2011/190812-easyJet-G-EZUI.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.flightcentre.com.au/cms_images/web_images/experts/news/easyjet-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vanaf deze hoek is het een lelijk vliegtuig (afgezien van de livery). Motoren, romp, staart het lijkt allemaal uitverhouding (wat het tot op zekere hoogte ook is bij een 777)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
SnowDude schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 19:35:
Het lijkt ook op een gedeconstrueerde prinsenvlag. Ik weet niet wat ik er van moet vinden. De gradient vind ik niet mooi.

De alternatieven (Oranje-Blanje-Bleu) of Easyjet style volledig oranje kunnen echt er ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:52
En bij Mango:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2008/2/12/10499.jpg

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:44:
Wel jammer dat dit een van de laatste - zo niet dé laatste - toestellen is die op Schiphol worden geverfd...
Het lijkt erop dat PH-BVA inderdaad het allerlaatste toestel is dat op Schiphol geverfd is. Jammer.

In other 777-300ER nieuws; de nieuwste voor KLM is onderweg naar Schiphol: https://www.flightradar24.com/KLM9866/a0909af
Verwachte aankomst op Schiphol is om 07:37 uur.

PH-BVR is de 27e Boeing 777 voor KLM en wel de 12e -300ER.

Afbeeldingslocatie: https://c7.staticflickr.com/8/7714/27356643790_d3a582b404_c.jpgKLM Royal Dutch Airlines Boeing 777-306(ER) - cn 61603-1406 PH-BVR by David Schultz, on Flickr

De volgende 2 -300ER's komen begin volgend jaar en zijn voorlopig de laatste openstaande orders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Piet91 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 01:07:
[...]

Het lijkt erop dat PH-BVA inderdaad het allerlaatste toestel is dat op Schiphol geverfd is. Jammer.
Do tell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
De paintbay wordt gesloten en dat deel van hangar 14 wordt ingezet voor wat anders.
Zou per 1 juli gaan tegelijk met de sluiting/afstoting van hangar 10 (waar o.a. DDA) zit.
Die hangar stoot KLM blijkbaar af.

Op de eerste plaats jammer omdat dit dus (hoogstwaarschijnlijk) verlies van werkgelegenheid zal geven maar ook jammer omdat er nog wel eens toestellen voor naar Schiphol kwamen die er anders nooit zouden komen; zoals die ex-Transaero 777.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Piet91 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 01:07:
[...]

In other 777-300ER nieuws; de nieuwste voor KLM is onderweg naar Schiphol: https://www.flightradar24.com/KLM9866/a0909af
Verwachte aankomst op Schiphol is om 07:37 uur.

PH-BVR is de 27e Boeing 777 voor KLM en wel de 12e -300ER.

[afbeelding]KLM Royal Dutch Airlines Boeing 777-306(ER) - cn 61603-1406 PH-BVR by David Schultz, on Flickr

De volgende 2 -300ER's komen begin volgend jaar en zijn voorlopig de laatste openstaande orders.
En hij is thuis:
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/QO2DfriSWTw3HPcjWbMuB53W/full.jpg

Grappig dat AF wel de 787 orders wil maar niet de 777 orders, waar er dus ook nog 3 van geleverd werden (nu nog 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-10 17:53
Maar deze is dan weer gruwelijk lelijk ;)

Had het wel mooi gevonden als die leeuw erop bleef staan, of was dat een ander toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Neal schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 09:13:
[...]

Had het wel mooi gevonden als die leeuw erop bleef staan, of was dat een ander toestel?
Is dat nou Comic Sans MS op dat vliegtuig? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Neal schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 09:13:
[...]

Dat was een photoshop.
oohh schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 10:28:
[...]

Is dat nou Comic Sans MS op dat vliegtuig? :P
Yep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-10 17:53
Jammer, had het wel een mooie toevoeging gevonden op het toestel.

Overigens zou ik geheel oranje niet mooi vinden, maar het verloop iets verder richting de staart had misschien wel gemogen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Nice, we have an inside man. :9
Grappig dat AF wel de 787 orders wil maar niet de 777 orders, waar er dus ook nog 3 van geleverd werden (nu nog 2)
2 777's versus who knows how many 787's...
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5649/22750598605_21a24ff653_c.jpg

Over 3 weken zijn ze verleden tijd.
PH-MCU wordt op vrijdag 1 juli uit de vloot gehaald. PH-MCP volgt een week later op vrijdag 8 juli.
PH-MCP heeft dan het langst volgehouden bij Martinair; op 2 december 1994 was zij de eerste MD-11 voor Martinair.

Dit is ook na 82 jaar het eind voor Douglas/McDonnell Douglas bij een Nederlandse luchtvaartmaatschappij.

[ Voor 46% gewijzigd door Piet91 op 16-06-2016 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit is ook na 82 jaar het eind voor Douglas/McDonnell Douglas bij een Nederlandse luchtvaartmaatschappij.
Het is ook niet dat er een alternatief is om met Douglas/McDonnell Douglas te blijven vliegen. Dat tijdperk is over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Op Schiphol ben ik echt razendsnel bij de controle.
  • Jasje en alle losse spullen in een bak
  • Laptop/ipad in een losse bak
  • Toilettas open, plastic zakje er naast
  • Koffer in een bak
In 10 seconde ben ik klaar, door de scanner heen en dan..... Dan is er de laatste 20x een keer of 15 een bak achter het glas verdwenen voor de extra controle

"Even uw laptop door de scanner"
"Heeft u vloeistof? Ohja, netjes ernaast, vreemd dat hij er naast ging"
"Mag ik even in uw koffer kijken? Nee, niets geks"
"Even een extra controle"

Probleem is, het gebeurt bij veel mensen. Soms ligt mijn bak als 8ste in de rij, en staat 1 iemand rustig de bakken 1 voor 1 weg te werken.

Geen wonder dat ze zo'n hoge werkdruk hebben :(

Vrijdag gebeurde het, gisterochtend weer.

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 16-06-2016 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:32

mrsar

waar een sar is,is een wodka

heb het pas 1x gehad in zo'n 30 vluchten,vreemd,niet iets in de tas ofzo waar men op reageerd (en echt inde tas/koffer zelf dus)

wel vreemd dan

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:26
Ik had laatst dat ik vergeten was de doorzichtige zak met vloeistoffen uit mijn tas te halen. Laptop en e-reader wel netjes eruit. Ik kon gewoon gelijk mijn spullen pakken. Bij mijn vriendin, die wel netjes alles eruit gehaald had, werd de tas wel gecontroleerd. Is eigenlijk eerste keer dat ik dat heb meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat altijd met mijn camera tas/spullen...
Willen ze ook altijd even de lensdop er vanaf (voorkant) om er in te kijken.
x5 lenzen. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 20:15

icecreamfarmer

en het is

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:00:
Ik heb dat altijd met mijn camera tas/spullen...
Willen ze ook altijd even de lensdop er vanaf (voorkant) om er in te kijken.
x5 lenzen. :S
Ook apart en alleen schiphol doet dat, bij elke andere luchthaven mag ik mijn camera in de tas laten :?.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:32

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ach op schiphol controleren ze van alles en nog wat,op milaan keken ze me niet eens aan omdat ze te druk waren met Facebook op hun mobiel ;)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ik ga regelmatig door de douane op Schiphol. Met camera's, met handbagage vol electronica of laders, een wir war van kabels enzo. Nooit problemen, soms pikken ze de tas er uit maar dan ben ik alsnog binnen 5 minuten weer onderweg.

Dus de ene ervaring is de ander niet... Die mensen doen uiteindelijk ook maar hun werk. Of het werk wat ze moeten doen nuttig is, is een andere discussie. Is er weer ergens een aanslag dan wordt weer voorgeschreven om alles nog strenger te maken en nog meer te controleren en dan krijg je bovenstaande situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Wacht maar tot je de beveiliging in Marokko gezien hebt. Koffer met een flink scherpe pen, zaken waar je iemand flink mee kunt meppen, een fles van 250 ml, spullen die erg op verboden middelen lijken en nog meer. Meneer en mevrouw achter het röntgenapparaat zagen alles, maar vonden het niet nodig de koffer te openen. Een groot lachertje. Nog nooit zo meegemaakt.

Op Schiphol is de beveiliging toch echt flink verbeterd als je het mij vraagt. Heel veel orde en rust als je er eenmaal bent. Ook de paspoortcontrole gaat heel soepel. Niets op aan te merken.

[ Voor 21% gewijzigd door Liliuokalani op 16-06-2016 13:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Propane schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:15:
Ik ga regelmatig door de douane op Schiphol. Met camera's, met handbagage vol electronica of laders, een wir war van kabels enzo. Nooit problemen, soms pikken ze de tas er uit maar dan ben ik alsnog binnen 5 minuten weer onderweg.
De douane heeft ook helemaal geen interesse in dat soort dingen. Die zijn er om te zorgen dat je de fiscus niet tilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:13

Garyu

WW

Liliuokalani schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:43:
Op Schiphol is de beveiliging toch echt flink verbeterd als je het mij vraagt. Heel veel orde en rust als je er eenmaal bent. Ook de paspoortcontrole gaat heel soepel. Niets op aan te merken.
Veranderd, ja. Soepel, nee. Vooral blijft het schijnveiligheid. Ik heb er geen moeite mee hoor als ik ééns per jaar zou moeten reizen en het een gezellig avontuur zou zijn. Maar ik moet er toch net iets vaker voor mijn werk door, en dan is het echt vervelend. Zeker met de wat krappere overstaptijden doordat bijv. de eerste vlucht vertraagd was, terwijl je weet dat je net zoals de afgelopen 200x geen bommen en granaten in je koffertje hebt en de security-mensen ook al bijna bij de voornaam aanspreekt, maar nee - het hoort er nu eenmaal bij. Voor niks. Een terrorist vindt wel een manier om zijn bom te laten ontploffen, al doet hij dat in de vertrekhal (Brussel) of aankomsthal (Moskou), of in rij voor de security..

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Wacht maar tot je de beveiliging in Marokko gezien hebt. Koffer met een flink scherpe pen, zaken waar je iemand flink mee kunt meppen, een fles van 250 ml, spullen die erg op verboden middelen lijken en nog meer. Meneer en mevrouw achter het röntgenapparaat zagen alles, maar vonden het niet nodig de koffer te openen. Een groot lachertje. Nog nooit zo meegemaakt.

Scheermes, bus scheerschuim, shampoo en een tube gel door de security van JFK heen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:25

Daarom wordt Marokko ook gezien als "unscreened" op Schiphol. Transferpassagiers vanuit Marokko zullen opnieuw door de security check heen moeten.

USA is wel screened, dus dat zou niet moeten. :/

[ Voor 3% gewijzigd door LongBowNL op 16-06-2016 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10 16:03
krijn1985 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:57:
Ik had laatst dat ik vergeten was de doorzichtige zak met vloeistoffen uit mijn tas te halen. Laptop en e-reader wel netjes eruit. Ik kon gewoon gelijk mijn spullen pakken. Bij mijn vriendin, die wel netjes alles eruit gehaald had, werd de tas wel gecontroleerd. Is eigenlijk eerste keer dat ik dat heb meegemaakt.
Op Rotterdam laat ik de plastic zak met vloeistoffen ook altijd gewoon in de handbagage koffer zitten. Kon tot nu toe ook altijd m'n spullen weer zo van de band plukken en doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
CyBeR schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:46:
[...]

De douane heeft ook helemaal geen interesse in dat soort dingen. Die zijn er om te zorgen dat je de fiscus niet tilt.
Bedoelde natuurlijk ook gewoon de beveiligingscontrole ;).
Pagina: 1 ... 75 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.