somewhere there was silence
Iets na 2 uur vanmiddag landde de 747 in Gothenburg. Hier zijn de spullen uitgeladen en ruim een half uur geleden is ze weer teruggegaan naar Air Atlanta Icelandic op Keflavík, IJsland. (nog onderweg)
De rest van de tour dat in Europa plaatsvindt gaat met vrachtwagens en tourbus.

Als ik meer dan drie keer per jaar zou vliegen, dan zou ik sowieso al dat basis Privium-abonnement nemen. Het is vooral het wachten dat zo lang duurt. Daarna gaat het wel zeer soepel en geordend. Nu moet ik zeggen dat ik eerst ook vond dat het voornamelijk schijnveiligheid is, maar het lijkt nu toch wel wat waterdichter geworden te zijn. Het viel mij ook op dat er zeer veel gebruik gemaakt wordt van trucjes om te testen of je stress/iets te verbergen hebt of niet. Ik denk dat de beveiliging sowieso meer op die manier mensen eruit filtert.Garyu schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:59:
Veranderd, ja. Soepel, nee. Vooral blijft het schijnveiligheid. Ik heb er geen moeite mee hoor als ik ééns per jaar zou moeten reizen en het een gezellig avontuur zou zijn. Maar ik moet er toch net iets vaker voor mijn werk door, en dan is het echt vervelend. Zeker met de wat krappere overstaptijden doordat bijv. de eerste vlucht vertraagd was, terwijl je weet dat je net zoals de afgelopen 200x geen bommen en granaten in je koffertje hebt en de security-mensen ook al bijna bij de voornaam aanspreekt, maar nee - het hoort er nu eenmaal bij. Voor niks. Een terrorist vindt wel een manier om zijn bom te laten ontploffen, al doet hij dat in de vertrekhal (Brussel) of aankomsthal (Moskou), of in rij voor de security..
Dat geeft ook niet echt een veilig gevoel. Niet beledigend bedoeld, maar die Amerikanen denken altijd dat ze het zo goed voor elkaar hebben, maar schijn bedriegt. Al mag je zo'n gesloten kant-en-klaar scheermesje wel gewoon meenemen in de handbagage dunkt mij.Brilsmurfffje schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:11:
Scheermes, bus scheerschuim, shampoo en een tube gel door de security van JFK heen
Ik had eigenlijk ook verwacht dat ik op Schiphol nog een keer door de security heen zou moeten, tenminste, dat had een iets veiliger gevoel gegeven. Als er ergens een bom aan boord gesmokkeld kan worden, dan is het Marokko wel.LongBowNL schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:23:
Daarom wordt Marokko ook gezien als "unscreened" op Schiphol. Transferpassagiers vanuit Marokko zullen opnieuw door de security check heen moeten.
USA is wel screened, dus dat zou niet moeten.
Gek genoeg hebben ze daar al wel jarenlang de regeling dat je het luchtvaartterrein pas op komt na controle en de terminal pas in kan als al je spullen door de metaaldetector en röntgenscan heen zijn. Zaventem, anyone? Op Schiphol zou exact hetzelfde kunnen gebeuren... Beetje naïef zoals het nu gaat.
Verwijderd
Jammer dat er geen fan flight komt. Had wel een kaartje gekocht denk ik. :-)Piet91 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 16:41:
Dat was het dan voor Ed Force One.
Iets na 2 uur vanmiddag landde de 747 in Gothenburg. Hier zijn de spullen uitgeladen en ruim een half uur geleden is ze weer teruggegaan naar Air Atlanta Icelandic op Keflavík, IJsland. (nog onderweg)
De rest van de tour dat in Europa plaatsvindt gaat met vrachtwagens en tourbus.
[afbeelding]
In other news: Vanaf a.s. Maandag tot ergens in oktober komt China Southern weer met de A380 ipv de A330 naar Schiphol.
Verwijderd
Nope, in India willen ze ook altijd dat ik alles eruit haal. En dan mag daar de tas nog los door de scanner.icecreamfarmer schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:11:
[...]
Ook apart en alleen schiphol doet dat, bij elke andere luchthaven mag ik mijn camera in de tas laten.
Zowel bij de post voor toegang tot alle gates, als bij de gate zelf. Althans op Mumbai bij de gate toen Delta er nog op vloog. In Dehli (met KLM) gelukkig niet. Zal de logica er achter ook wel niet snappen.

Het is erger dan je waarschijnlijk denkt. De TSA krijgt het voor elkaar om in onaangekondigde testen een schokkende 95% van de verboden spullen niet te vinden/op te merken.Liliuokalani schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 17:34:
[...]
Dat geeft ook niet echt een veilig gevoel. Niet beledigend bedoeld, maar die Amerikanen denken altijd dat ze het zo goed voor elkaar hebben, maar schijn bedriegt. Al mag je zo'n gesloten kant-en-klaar scheermesje wel gewoon meenemen in de handbagage dunkt mij.
En ondanks beloftes van beterschap lijkt het niet beter te worden.
Als het goed is moet je, komende vanuit Marokko, alsnog door een check alvorens een andere vlucht te nemen. Is Schiphol je eindbestemming, dan is er geen check.Ik had eigenlijk ook verwacht dat ik op Schiphol nog een keer door de security heen zou moeten, tenminste, dat had een iets veiliger gevoel gegeven. Als er ergens een bom aan boord gesmokkeld kan worden, dan is het Marokko wel.
Ik sta regelmatig in zulke rijen om een terminal in te mogen. Denk aan vele velden in Afrika.Gek genoeg hebben ze daar al wel jarenlang de regeling dat je het luchtvaartterrein pas op komt na controle en de terminal pas in kan als al je spullen door de metaaldetector en röntgenscan heen zijn. Zaventem, anyone? Op Schiphol zou exact hetzelfde kunnen gebeuren... Beetje naïef zoals het nu gaat.
Het is echt niet veel veiliger, je verplaatst het probleem alleen, in dit geval naar buiten.
Scheelt wel schade aan de terminal, maar waar rijen zijn, zijn doelwitten voor aanslagen.
Het scheelt wel. Een gebouw versterkt de impact van een explosie. Een rij in de open lucht of in een tent maakt het daardoor toch net iets veiliger.Fly-guy schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 18:58:
Ik sta regelmatig in zulke rijen om een terminal in te mogen. Denk aan vele velden in Afrika.
Het is echt niet veel veiliger, je verplaatst het probleem alleen, in dit geval naar buiten.
Scheelt wel schade aan de terminal, maar waar rijen zijn, zijn doelwitten voor aanslagen.
Vlucht van Parijs naar Ford-de-France (Air Caraibes) maakt ongeplande stop in de Azoren (Terceira)
edit: ambulance + brandweerauto's zijn bij het vliegtuig, meest logisch lijkt mij dan een medische oorzaak?
[ Voor 27% gewijzigd door Homeland op 16-06-2016 21:20 ]
Mijn gevoel zou juist zeggen dat het het verzwakt. De schokgolf blijft gevangen en kan daardoor lastiger weg. Wel is de schade door instortingen ed vaak groter.downtime schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 20:22:
[...]
Het scheelt wel. Een gebouw versterkt de impact van een explosie. Een rij in de open lucht of in een tent maakt het daardoor toch net iets veiliger.
Het "vangen" van de schokgolf is juist het probleem. Je wilt juist dat al die energie dissipeert. En dat lukt veel beter in de openlucht.Brilsmurfffje schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 21:57:
De schokgolf blijft gevangen en kan daardoor lastiger weg. Wel is de schade door instortingen ed vaak groter.
Wij op tijd boarden en bij instappen al de vraag gesteld. Maar nee hoor, niks aan de hand.
Nu zit ik in die Fokker 70, en ja hoor. Ze hebben NET gehoord inderdaad 2 uur vertraagd te zijn wegens weer.
Uiteindelijk maakt het precieze aantal slachtoffers niet echt. Of het er nu 50 of 100 zijn, een aanslag op een vliegveld gaat meer om de psychologische schade dan wat anders.downtime schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 20:22:
[...]
Het scheelt wel. Een gebouw versterkt de impact van een explosie. Een rij in de open lucht of in een tent maakt het daardoor toch net iets veiliger.
De crew wil zelf gewoon nog niet naar huis na een werkdag van een uur of 10. Die blijven liever nog twee uur op Londen staan. En wat is er dan leuker dan expres twee uur in een kist vol chagrijnige passagiers zitten? De nacht begint pas echt om 1 uur, dus waarom zou je eerder thuis willen zijn uit je werk!PWM schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 22:08:
Grr. Vlieg vanaf Heatrow. Een uur geleden gaf de Schiphol app al aan flinke vertraging te hebben , 2 uur.
Wij op tijd boarden en bij instappen al de vraag gesteld. Maar nee hoor, niks aan de hand.
Nu zit ik in die Fokker 70, en ja hoor. Ze hebben NET gehoord inderdaad 2 uur vertraagd te zijn wegens weer.
Of zouden ze al hun ervaring gebruiken om te proberen om hun passagiers (en zichzelf) zo snel mogelijk thuis te krijgen

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Je redeneert nu als buitenstaander. Voor de slachtoffers maakt het wel uit hoeveel er dood zijn.Fly-guy schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 22:38:
[...]
Uiteindelijk maakt het precieze aantal slachtoffers niet echt. Of het er nu 50 of 100 zijn, een aanslag op een vliegveld gaat meer om de psychologische schade dan wat anders.
U begeeft zich niet in het verkeer op straat begrijp ik dus?downtime schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 22:49:
[...]
Je redeneert nu als buitenstaander. Voor de slachtoffers maakt het wel uit hoeveel er dood zijn.
GoldenSample schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 23:01:
[...]
U begeeft zich niet in het verkeer op straat begrijp ik dus?
De verpersoonlijking van dit 'leed' zorgt voor draconische maatregelen. Terwijl volgens jouw redenering (dood=dood) we beter kunnen stoppen met autorijden.
Maw wat wil jr precies zeggen?
Dat minder doden beter is. Als een aanslag op een checkpoint in de openlucht minder slachtoffers kost dan een aanslag in een vertrekhal, dan is het misschien verstandig om dat checkpoint naar de openlucht te verplaatsen, ook al weet je dat dat het risico op een aanslag an sich niet verkleint.GoldenSample schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 23:06:
[...]
De verpersoonlijking van dit 'leed' zorgt voor draconische maatregelen. Terwijl volgens jouw redenering (dood=dood) we beter kunnen stoppen met autorijden.
Maw wat wil jr precies zeggen?
Gaat me om het gebrek aan informatie cq verzwijgen ervan. Niet de vertraging an sich.Devil schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 22:45:
[...]
De crew wil zelf gewoon nog niet naar huis na een werkdag van een uur of 10. Die blijven liever nog twee uur op Londen staan. En wat is er dan leuker dan expres twee uur in een kist vol chagrijnige passagiers zitten? De nacht begint pas echt om 1 uur, dus waarom zou je eerder thuis willen zijn uit je werk!
Of zouden ze al hun ervaring gebruiken om te proberen om hun passagiers (en zichzelf) zo snel mogelijk thuis te krijgen
Tja waar houd het op? Niet vliegen dan weet je zeker dat er geen aanslag plaats vind.downtime schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 23:16:
[...]
Dat minder doden beter is. Als een aanslag op een checkpoint in de openlucht minder slachtoffers kost dan een aanslag in een vertrekhal, dan is het misschien verstandig om dat checkpoint naar de openlucht te verplaatsen, ook al weet je dat dat het risico op een aanslag an sich niet verkleint.
Vliegvelden zijn niet de enige plekken waar aanslagen worden gepleegd. Ik kan me moeilijk 24/7 onder m'n bed verschuilen.GoldenSample schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 23:39:
[...]
Tja waar houd het op? Niet vliegen dan weet je zeker dat er geen aanslag plaats vind.
Maar we kunnen wel allerlei idiote maatregelen nemen?downtime schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 23:42:
[...]
Vliegvelden zijn niet de enige plekken waar aanslagen worden gepleegd. Ik kan me moeilijk 24/7 onder m'n bed verschuilen.
edit:// @Gambieter hieronder - dat is zo eenvoudig en simpel dat ik er zelf niet aan dacht

[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 16-06-2016 23:58 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Laten we vooral niks doen. Voor jou doen een paar doden meer of minder er toch niks toe.GoldenSample schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 23:44:
[...]
Maar we kunnen wel allerlei idiote maatregelen nemen?
Jij bent ongetwijfeld ook tegen veiligheidsgordels, een verbod op telefoneren achter het stuur, en al dat gezeur over alcohol in het verkeer. Er blijven immers toch wel ongelukken gebeuren en het komt niet op een paar doden meer of minder aan.
Ik snap wat je hier probeert te zeggen, maar toch blijf je het probleem steeds verplaatsen. Willen we straks het hele vliegveld een tent maken, omdat dat beter is voor het geval dat er een of andere debiel met een explosief naar binnen komt lopen?downtime schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 23:55:
[...]
Laten we vooral niks doen. Voor jou doen een paar doden meer of minder er toch niks toe.
Jij bent ongetwijfeld ook tegen veiligheidsgordels, een verbod op telefoneren achter het stuur, en al dat gezeur over alcohol in het verkeer. Er blijven immers toch wel ongelukken gebeuren en het komt niet op een paar doden meer of minder aan.
Wanneer je buiten het vliegveld gaat controleren, dan moet je dat zo oplossen dat daar absoluut geen rijen ontstaan, wat echt een gigantische operatie is, je kan je dan gelijk afvragen waarom je dat niet gewoon gelijk op de luchthaven regelt.
Geen rijen == niet genoeg slachtoffers, dus een kleinere kans op aanslagen. Wanneer je de controleposten naar buiten gaat verplaatsen, ga je daar alsnog rijen, en dus slachtoffers krijgen. Volgens mij is ook dan elke slachtoffer een te veel, ook al zul je waarschijnlijk (iets) minder slachtoffers hebben als binnen in een massief gebouw. Wat ik mij overigens weer afvraag, omdat de bewegingsruimte in een kleine tent (of rij van auto's) weer een stuk kleiner is vergeleken met een grote luchthaven hal, wat het weer makkelijker maakt om een eventuele bom beter te positioneren, om nog meer slachtoffers te veroorzaken..
Terroristen hebben niet als doel de 'luchthaven', het doel is zo veel mogelijk slachtoffers maken, op plekken waar jij en ik denken: daar had ik ook kunnen staan. (Openbare/publieke plekken dus). Dus als ze dat vlak voor de luchthaven ook kunnen doen, dan zullen ze dat daar gewoon doen.
[ Voor 17% gewijzigd door TVH7 op 17-06-2016 00:14 ]
En hier ga ik het bij laten
Rondvliegen met mensen in die Ed-Force 1, gok dat er niet enorm veel stoelen in staan dus dat is waarschijnlijk een beetje lastig.
Verder is het natuurlijk gewoon een oude 747 met wat stickers
[ Voor 1% gewijzigd door PWM op 17-06-2016 15:05 . Reden: Plaatje te groot ]
Ze kunnen zich ook in de rij bij de AH of in een kroeg opblazen, plekken waar ik ook had kunnen staan, maar blijkbaar is een vliegveld toch aantrekkelijker.TVH7 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 00:03:
Terroristen hebben niet als doel de 'luchthaven', het doel is zo veel mogelijk slachtoffers maken, op plekken waar jij en ik denken: daar had ik ook kunnen staan. (Openbare/publieke plekken dus). Dus als ze dat vlak voor de luchthaven ook kunnen doen, dan zullen ze dat daar gewoon doen.
@GoldenSample: Met een statistiek kom je er niet. Terrorisme en misdaad grijpen burgers nu eenmaal meer aan dan ziekte en ongelukken als doodsoorzaken. Een ongeluk overkomt je. Terrorisme wordt je aangedaan.
Probeer deze is: http://www.flightconnections.com/franssie schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 23:47:
Even een domme vraag, meisje van me en een aantal andere meiden willen ergens in september/oktober naar Madrid. Ik ken de itasoft matrix etc maar overal moet je een vertrek luchthaven opgeven. Ik wil ze best een slinger geven naar Eindhoven of Weze of wat dan ook als dat veel geld scheelt op een groep van 3. Kan ik ergens zien wie er op Madrid vliegt en waar vandaan?
edit:// @Gambieter hieronder - dat is zo eenvoudig en simpel dat ik er zelf niet aan dacht
https://www.google.nl/fli...d=2016-09-03;r=2016-09-07franssie schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 23:47:
Even een domme vraag, meisje van me en een aantal andere meiden willen ergens in september/oktober naar Madrid. Ik ken de itasoft matrix etc maar overal moet je een vertrek luchthaven opgeven. Ik wil ze best een slinger geven naar Eindhoven of Weze of wat dan ook als dat veel geld scheelt op een groep van 3. Kan ik ergens zien wie er op Madrid vliegt en waar vandaan?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Dat is de (misschien in jouw ogen wel wat zieke) realiteit. Dit soort aanslagen moeten we gewoon accepteren als maatschappij. De enige andere optie is om inderdaad alles om te gooien zodat er nooit meer een rij staat.downtime schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 00:40:
[...]
<>
@GoldenSample: Met een statistiek kom je er niet. Terrorisme en misdaad grijpen burgers nu eenmaal meer aan dan ziekte en ongelukken als doodsoorzaken. Een ongeluk overkomt je. Terrorisme wordt je aangedaan.
De kans dat als je gaat autorijden en verkouden bent levert een grotere kans op de dood op dan om ergens in een rij te gaan staan.
Als we een veiliger Nederland willen moeten we eerst de keukentrap verbieden.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Maar met dat argument kun je ook de deuren van alle gevangenissen en TBS-klinieken open gooien. Misdaad moeten we misschien ook gewoon accepteren. De realiteit is dat we dat niet doen. We proberen het aan te pakken zo goed en zo kwaad als het kan. En dat doen we ook niet in de illusie dat we ooit alle criminelen gaan pakken en een einde aan criminaliteit zullen maken.franssie schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 01:13:
[...]
Dat is de (misschien in jouw ogen wel wat zieke) realiteit. Dit soort aanslagen moeten we gewoon accepteren als maatschappij. De enige andere optie is om inderdaad alles om te gooien zodat er nooit meer een rij staat.
De kans dat als je gaat autorijden en verkouden bent levert een grotere kans op de dood op dan om ergens in een rij te gaan staan.
Als we een veiliger Nederland willen moeten we eerst de keukentrap verbieden.
Daar zeg je het eigenlijk zelf al - je kan niet iedereen (jou en mij inclusief) oppakken - het hoort er bij en de excessen probeer je te voorkomen.downtime schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 01:47:
[...]
<> En dat doen we ook niet in de illusie dat we ooit alle criminelen gaan pakken en een einde aan criminaliteit zullen maken.
De 100% veilige maatschappij is mijn grootste nachtmerrie.
Moet je even fan worden van het IJslandse voetbalteamVerwijderd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 18:01:
Jammer dat er geen fan flight komt. Had wel een kaartje gekocht denk ik. :-)
Vertrek staat gepland voor 09:00 uur.TF-AAK will make a final round trip flight in Ed Force One livery when it brings 350 Icelandic football fans to Marseille for the Iceland—Hungary match to be played on 18 June.
EDIT: onderweg: https://www.flightradar24.com/ABD30/a0d1989
Voor vertrek uit IJsland met de voetbalfans aan boord:

Vrijdagmiddag worden ze weer terug naar Keflavík gevlogen en 's avonds vertrekt de 747 weer terug naar Sharjah om weer in de oude kleuren te worden teruggebracht.
(Daar kreeg het ook de Ed Force One livery)
Hoewel ze er best een aantal stoelen uitgehaald hebben; blijven er nog genoeg over.GoldenSample schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 00:25:
Rondvliegen met mensen in die Ed-Force 1, gok dat er niet enorm veel stoelen in staan dus dat is waarschijnlijk een beetje lastig.
Verder is het natuurlijk gewoon een oude 747 met wat stickers
(Let wel; de eerste twee foto's zijn van de tour, de laatste foto nu)
De band heeft er in de 5 maanden 45 steden mee bezocht op 6 continenten en meer dan 123.000 kilometer gevlogen.

[ Voor 226% gewijzigd door Piet91 op 17-06-2016 13:25 ]
Vanaf Brussel-Charleroi voor 48 Euro retour met RyanAir. (Komen eventueel nog wel wat kosten bij voor stoelreservering en bagage...) Onder het motto: Leuker kunnen we het niet maken, wel goedkoper. Met de trein naar Groningen is haast nog duurder...franssie schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 23:47:

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Met de trein naar Brussel ookFiber schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:29:
[...]
Vanaf Brussel-Charleroi voor 48 Euro retour met RyanAir. (Komen eventueel nog wel wat kosten bij voor stoelreservering en bagage...) Onder het motto: Leuker kunnen we het niet maken, wel goedkoper. Met de trein naar Groningen is haast nog duurder...
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Skyscanner en dan "vliegvelden in de buurt" (of iets dergelijks) aanvinken? Volgens mij kijkt die ongeveer in een straal van 100km, dus vanuit Eindhoven bijvoorbeeld heb je dan net/net-niet automatisch ook RTM, AMS, BRU en DUS. Of je klikt ze gewoon een voor een doorfranssie schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 23:47:
Je zou bijvoorbeeld vanaf Eindhoven met Ryanair kunnen vliegen.
[ Voor 3% gewijzigd door Garyu op 17-06-2016 13:27 ]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Dit kan toch juist bij Itasoftware? Departure Amsterdam en dan komt erachter 'nearby' waar je je range kan opgeven en alle vliegvelden zoals Eindhoven of bv Dusseldorf (vliegt Iberia/Vueling rechtstreeks naar Madrid vanaf) kan aanvinken.franssie schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 23:47:
Boel drinken, mag aannemen dat ze dat nog wel vastzetten voordat ze vertrekken.Piet91 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:06:
[...]
Hoewel ze er best een aantal stoelen uitgehaald hebben; blijven er nog genoeg over.
(Let wel; de eerste twee foto's zijn van de tour, de laatste foto nu)
De band heeft er in de 5 maanden 45 steden mee bezocht op 6 continenten en meer dan 123.000 kilometer gevlogen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Sterker nog, hun eigen bierJolke schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:47:
[...]
Boel drinken, mag aannemen dat ze dat nog wel vastzetten voordat ze vertrekken.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Laten we dat doenFly-guy schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:42:
Misschien maar weer dom lullen over vliegtuigen in plaats van geneuzel over terrorisme in een luchtvaart topic?
http://www.omroepbrabant....Vliegbasis+Eindhoven.aspx
omdat het kan!
[aluminium] Een niet aangekondigde landing van een militair vliegtuig kan elke reden hebben, wie het weet mag het niet zeggen [/aluminium]dodo79 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 20:07:
iemand enig idee waarom deze kist onverwacht naar Eindhoven kwam?
http://www.omroepbrabant....Vliegbasis+Eindhoven.aspx
edit:// ik zie in de link die je zelf postte een link naar het twitter account van scannernet die wel melden dat ze een fueldump deden dus dan zal het wel iets spontaans zijn geweest, iets kapot in de besturing wellicht (navigational betekent meer besturing dan het woord navigatie dat in het Nederlands een meer planmatige betekenis heeft).
[ Voor 28% gewijzigd door franssie op 17-06-2016 20:25 ]
Gewoon doordrinken.Jolke schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:47:
Boel drinken, mag aannemen dat ze dat nog wel vastzetten voordat ze vertrekken.
Wel grappig feitje overigens; er zaten vanmiddag 324 voetbalfans in die kist.
De IJslandse bevolking is 331.918 personen (2015).
Dat komt neer dat 1 op 1024 IJslanders in dat toestel zaten.
Ik weet niet waar je dat laatste vandaan haalt, maar besturing problemen zouden meer accuraat worden aangegeven met "(flight) control issues" of iets dergelijks. Navigational duidt op bijv. problemen met GPS, FMS, IRS, of iets anders dat bijvoorbeeld er voor zorgt dat ze niet meer voldoen aan alle eisen om in een bepaald luchtruim te mogen opereren.franssie schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 20:19:
[...]
[aluminium] Een niet aangekondigde landing van een militair vliegtuig kan elke reden hebben, wie het weet mag het niet zeggen [/aluminium]
edit:// ik zie in de link die je zelf postte een link naar het twitter account van scannernet die wel melden dat ze een fueldump deden dus dan zal het wel iets spontaans zijn geweest, iets kapot in de besturing wellicht (navigational betekent meer besturing dan het woord navigatie dat in het Nederlands een meer planmatige betekenis heeft).
Aanvraag gedaan. Afgewezen, zonder reden. Tweede aanvraag:PWM schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:03:
KLM heeft het toestel van een vlucht veranderd. Ik had 5* Economy Comfort gekocht, maar de nieuwe kist heeft op die rij geen comfort stoelen en zit verder vol.
Jammer, maar kan gebeuren. Echter, las ik net op tijd de kleine lettertjes. En dat is letterlijk, waar alles 14pt, is deze zin 6pt:
[...]
Wacht ff. Ik betaal mijn opties. Ik krijg een bericht van KLM voor de vlucht nog begint dat mijn opties niet beschikbaar zijn. Ze hebben werkelijk waar al mijn gegevens. En dan moet IK nu een teruggave aanvragen?
En dat ook nog eens, PER PASSAGIER. Man man. Ik neem mijn woorden terug, laat ze maar lekker bij AF zitten
Nope, geen reden. Gewoon: Computer sais NOHierbij informeren wij u dat wij uw verzoek tot teruggave niet in behandeling kunnen nemen, omdat dit niet voldoet aan de criteria die op de webpagina staan vermeld. Raadpleeg voor meer informatie de Algemene Voorwaarden of neem contact op met de KLM Klantenservice.
Onze excuses voor het ongemak en hartelijk dank voor uw begrip.
Met vriendelijke groet,
KLM Royal Dutch Airlines
Dit is een automatisch gegenereerd bericht, dat niet kan worden beantwoord. Bij vragen, opmerkingen of klachten kunt u contact met ons opnemen via KLM.com.
L' ordinateur dire Non? - excuse my french
Vervelend. Ik ben er zeker van dat wanneer je een berichtje via Facebook of Twitter stuurt, er een goede oplossing komt.PWM schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:47:
[...]
Aanvraag gedaan. Afgewezen, zonder reden. Tweede aanvraag:
[...]
Nope, geen reden. Gewoon: Computer sais NO
Yup, mijn collega boekt regelmatig economy bij KLM en hij kan altijd de datum veranderen wanneer hij dat via Facebook vraagt, terwijl dat in principe niet mogelijk zou moeten zijn.Floppie schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 00:38:
[...]
Vervelend. Ik ben er zeker van dat wanneer je een berichtje via Facebook of Twitter stuurt, er een goede oplossing komt.
Lijkt mij dat je uiteindelijk je geld wel terug zou moeten krijgen.
Tijd om de KLM social media te poken?PWM schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:47:
[...]
Aanvraag gedaan. Afgewezen, zonder reden. Tweede aanvraag:
[...]
Nope, geen reden. Gewoon: Computer sais NO
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Vanmorgen zag ik hem op Schiphol staan langs de A4, samen met een stuk of 7 andere KLM kisten. Het is misschien niet heel mooi maar wel erg opvallend en leuk voor de afwisseling!
What's in the case?
Dit dus,toch even via FB regelen PWM (en daarna alsnog een klacht indienen over de eerste weigering)bacardicoconut schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 11:43:
Volgens mij moet je het geld terug kunnen krijgen wanneer EC niet beschikbaar is, ik heb zelfs een keer het geld teruggehad en 5.000 miles cadeau voor het ongemak.
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Ben benieuwd hoe het nu met de security en de vertragingen etc daar zal zijn. Keep you posted als ik erdoorheen ben
Volgens Schiphol vlieg ik (met vlucht OR229) met de YR-BMC, een gehuurde 737-800 van de Roemeense LCC Blue Air (dit wist ik al). Voorlopig vanaf gate D62, dus dat wordt weer een halfuur lopen (heb een hekel aan de hoge D-gates, veel te ver lopen)...
Ff de kist opzoeken, blijkt hij een hybride-livery te hebben: deels die van de eigenaar (Blue Air) met een TUI-logo op de staart en op de romp:

Wel kloterige tijden helaas, vertrek om 18:05 en aankomst in Heraklion om 23:00 lokale tijd (22:00 hier dus). Toen ik boekte was dat nog respectievelijk 07:xx en 12:xx uur
Virussen? Scan ze hier!
D62 is een lage D-gate en heel dichtbijwildhagen schreef op zondag 19 juni 2016 @ 07:28:
Zo, mag straks weer naar Schiphol. Even 11 dagen vakantie naar Griekenland (Kreta, sprecifieker Rethymnon)
Ben benieuwd hoe het nu met de security en de vertragingen etc daar zal zijn. Keep you posted als ik erdoorheen ben
Volgens Schiphol vlieg ik (met vlucht OR229) met de YR-BMC, een gehuurde 737-800 van de Roemeense LCC Blue Air (dit wist ik al). Voorlopig vanaf gate D62, dus dat wordt weer een halfuur lopen (heb een hekel aan de hoge D-gates, veel te ver lopen)...
Ff de kist opzoeken, blijkt hij een hybride-livery te hebben: deels die van de eigenaar (Blue Air) met een TUI-logo op de staart en op de romp:
[afbeelding]
Wel kloterige tijden helaas, vertrek om 18:05 en aankomst in Heraklion om 23:00 lokale tijd (22:00 hier dus). Toen ik boekte was dat nog respectievelijk 07:xx en 12:xx uur
Enjoy!
Had natuurlijk nog erger gekund, als ik een B- of C-gate had, zou het nog verder lopen zijn vanuit Dep3...
Als je vertrekt vanuit Departures 1 of 2 is het idd wel een stuk dichterbij, dat klopt.
Ach, we overleven het wel. Zie nu trouwens op de site dat ik geen enkele gate meer heb (gate is weggehaald nu)
En bedankt uiteraard! Ik verttrek rond 13:45 hier, dan ben ik rond 15:00 op Schiphol, net als het inchecken opent. Beter iets te vroeg dan te laat, gezien de meldingen over grote druktes etc.
Virussen? Scan ze hier!
De F, G of E kan je natuurlijk niet krijgen als je Schengen vliegt.
Was ook wel lekker gepland: Schat, ik kom vrijdag om 17.00 aan op Schiphol, haal jij me op?
OhjaWe vliegen vrijdag om 14.00 vanaf Rotterdam naar vakantie
En voor degene die het gemist had: Vanaf 1 juni zijn alle tickets upgradebaar met punten bij de KLM. Ook de goedkoopste Economy Q, T, N, R, V klassen.
[ Voor 60% gewijzigd door PWM op 19-06-2016 11:10 ]
Je vliegt nu rechtstreeks naar Faro en ziet daar je vrouw?PWM schreef op zondag 19 juni 2016 @ 11:02:
Ik ga mijn record breken deze week. 7 vluchten (overstap niet meegerekend). Gelukkig is die vlucht 7 een uitgaande vlucht naar de Algarve voor 10 dagen vakantie
Was ook wel lekker gepland: Schat, ik kom vrijdag om 17.00 aan op Schiphol, haal jij me op?
[...]
OhjaTicket aanpassing bij KLM naar een eerdere vlucht voor mij kostte gelukkig maar 20 cent
(letterlijk).
En voor degene die het gemist had: Vanaf 1 juni zijn alle tickets upgradebaar met punten bij de KLM. Ook de goedkoopste Economy Q, T, N, R, V klassen.
Krijg eerst een quote van 105 euro maar dat was voor de krapste vlucht qua tijd, de betere vlucht kon alleen nog maar business class zeiden ze. Dan maar de eerdere vlucht, kreeg een quote van 76 euro, betaald en daarna gebeurt er niets meer voor twee dagen.
Krijg ik nu een "foutje bedankt, het is 245 euro, kun je nog even 170 euro bijbetalen?". En als ik ze dan aangeef dat het hun traagheid is die de prijs omhoog jaagt, krijg ik een "sorry dat u dat zo ziet."
Een los enkeltje was toen ik de vraag stelde nog beschikbaar voor £60-100, nu niet meer. Wat gebeurt er eigenlijk als ik een no-show doe op de eerste vlucht?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Kreta, tenminste Heraklion, was security de afgelopen keren gewoon normaal. 5 Minuten in de rij, maximaalwildhagen schreef op zondag 19 juni 2016 @ 07:28:
Zo, mag straks weer naar Schiphol. Even 11 dagen vakantie naar Griekenland (Kreta, sprecifieker Rethymnon)
[afbeelding]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Dan ben je alles kwijt. Ik ben het fancy vakjargon even kwijt maar bij een IATA airline werkt het zo.gambieter schreef op zondag 19 juni 2016 @ 13:39:
<bliep> KLM. Ik had een multi-trip geboekt NWI>AMS op de ochtend van de 28e, AMS>CPH op de 29e, en CPH>AMS>NWI op 4 juli. Heb ik een sollicitatiegesprek op de 28e in de buurt van Heathrow, dus via Twitter met de KLm Helpdesk gaan kijken wat mogelijk is. Het duurde al even voor ze begrepen dat ik alleen de NWI>AMS naar LHR>AMS wilde veranderen, maar goed.
Krijg eerst een quote van 105 euro maar dat was voor de krapste vlucht qua tijd, de betere vlucht kon alleen nog maar business class zeiden ze. Dan maar de eerdere vlucht, kreeg een quote van 76 euro, betaald en daarna gebeurt er niets meer voor twee dagen.
Krijg ik nu een "foutje bedankt, het is 245 euro, kun je nog even 170 euro bijbetalen?". En als ik ze dan aangeef dat het hun traagheid is die de prijs omhoog jaagt, krijg ik een "sorry dat u dat zo ziet."
Een los enkeltje was toen ik de vraag stelde nog beschikbaar voor £60-100, nu niet meer. Wat gebeurt er eigenlijk als ik een no-show doe op de eerste vlucht?
Ik snap je frustratie, maar als je een dag later nog geen ticket in je inbox hebt zou ik toch polsen. Langs de andere kant is het weer zo'n robot die dat ticket uitgeeft waarschijnlijk... Ik heb al klanten gehad die letterlijk weken op hun aangepaste ticket moesten wachten omdat hun vluchten maar over een maand of drie gingen en het dus niet dringend was vanuit het standpunt van de maatschappij.
[ Voor 14% gewijzigd door Borromini op 19-06-2016 14:03 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Ja, dat dacht ik al. <bliep> figuren daar.Borromini schreef op zondag 19 juni 2016 @ 14:01:
Dan ben je alles kwijt. Ik ben het fancy vakjargon even kwijt maar bij een IATA airline werkt het zo.
Ik heb ze continu op de huid gezeten, ze bevestigden de ontvangst van het geld en ze gingen het e-ticket opnieuw zenden. En dan krijg je dit.Ik snap je frustratie, maar als je een dag later nog geen ticket in je inbox hebt zou ik toch polsen. Langs de andere kant is het weer zo'n robot die dat ticket uitgeeft waarschijnlijk... Ik heb al klanten gehad die letterlijk weken op hun aangepaste ticket moesten wachten omdat hun vluchten maar over een maand of drie gingen en het dus niet dringend was vanuit het standpunt van de maatschappij.
Ik ben ze nu aan het wijzen op hun "unethical business practice" en dat ik een formele klacht wil indienen, en dat ik de contact details wil van een supervisor die hun incompetente geklooi kan aanpakken en oplossen. En ik ga ook publiek op Twitter zodat ze niet mooi weer kunnen blijven spelen. Uiteindelijk zal ik wel moeten betalen omdat er allerlei andere arrangementen heb nu, maar het laat wel zien wat voor stelletje <blieps> het zijn
Zojuist is voorlopig de laatste A330-300 van China Southern Airlines vertrokken naar Beijing.Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 18:01:
In other news: Vanaf a.s. Maandag tot ergens in oktober komt China Southern weer met de A380 ipv de A330 naar Schiphol.
Vanaf morgen wordt t/m zondag 30 oktober dus deze dagelijkse vlucht vervangen door de A380.
Aankomsttijd is om 05:10 uur.
Toestel wordt afgehandeld aan die andere A380-capabele gate E18 en vertrekt weer om 14:50 uur.
In de tussentijd wordt het toestel uiteraard elders geparkeerd.
Dat betekent dat in deze periode 3 A380's per dag naar Schiphol komen.
Emirates van 13:15 - 15:20 uur en 20:00 - 21:50 uur bij gate G09.
China Southern vanaf 05:15 uur en iets voor 14:50 uur bij gate E18.

Er waren ook genoeg mensen die klaagden/klagen over de Air China livery; maar persoonlijk vindt ik die prachtig op hun 747-8i:Borromini schreef op zondag 19 juni 2016 @ 14:59:
Chinezen kunnen toch wel wat leren van Europese of Arabische maatschappijen qua livery... Die dingen lijken altijd weggeplukt uit de jaren 70

Security was een enorme chaos. Bij elke band stonden 7-8 mensen, maar slechts een daarvan was echt met controles bezig. Daarom ook een flink lange wachtrij, 20 minuten ongeveer. Ben er net doorheen.
Nu wachten op Boarden.
Virussen? Scan ze hier!
Spannend! Je gaat vliegen! Laat je ook even weten op welke stoel je zit?wildhagen schreef op zondag 19 juni 2016 @ 15:38:
Net ingechecked, geen bijnzonderheden.
Security was een enorme chaos. Bij elke band stonden 7-8 mensen, maar slechts een daarvan was echt met controles bezig. Daarom ook een flink lange wachtrij, 20 minuten ongeveer. Ben er net doorheen.
Nu wachten op Boarden.
Verwijderd
Wel raar... zelfde bedrijf, zelfde klantenservice, maar omdat het nu via social media (dus openbaar) loopt, kan het in eens wel? Ik zou die moeite er ook in steken om mijn geld terug te vragen, vind het raar dat je nu min of meer 'verplicht' wordt om dat publiekelijk te doen.gambieter schreef op zondag 19 juni 2016 @ 17:26:
Nou, het boos doen op Twitter (inclusief het aangeven dat het "unethical business practices" zijn) heeft geholpen. De bijbetaling is van €166.26 bijgesteld naar €9.25, dat kan ik nog wel accepteren. Heb dan ook gelijk betaald
Maar goed, een paar tweets om 157 euro te besparen, dat is wel mooi
Nee dat is triest. Afhankelijk vanaf welke kant je het bekijkt natuurlijk. Idd mooi voor jou.gambieter schreef op zondag 19 juni 2016 @ 18:11:
Deels ging via de DM-functie van Twitter, deels publiek (ik vond het wel nuttig om even wat druk te zetten). Ik vermoed dat een leidinggevende zich ermee bemoeid heeft.
Maar goed, een paar tweets om 157 euro te besparen, dat is wel mooi
Ik zal de subtiele steek onder water in hun laatste twitter DM maar negeren:
We got the payment. Give us more time and we will issue the new ticket. We thank you for handling this matter with us with so much grace. We will talk to you soon.
[ Voor 53% gewijzigd door gambieter op 19-06-2016 18:26 ]
Lijkt het alleen maar zo, of hangen de binnenste motoren van een A380 wat meer naar beneden?
Speel ook Balls Connect en Repeat
nounou, iets vriendelijker mag wel, ik neem aan dat hij dit plaatst omdat er de laatste weken regelmatig wordt gezegd dat het inchecken een chaos is en dat er bij de security ook een wachttijd van +1 uur ontstaat.Reinier schreef op zondag 19 juni 2016 @ 17:55:
[...]
Spannend! Je gaat vliegen! Laat je ook even weten op welke stoel je zit?
Ik heb zelf ook afgelopen zondagnacht om 00:30 een een flinke tijd in de rij gestaan bij de Marechaussee, omdat ze het wel voldoende vonden om voor de meer dan 500 man die zojuist aankwamen 2 hokjes te openen... Het is fijn dat Schiphol (persoonlijk mijn favoriete vertrek-luchthaven) zo mooi verbouwd is, maar het gaat de laatste tijd best vaak mis.
What's in the case?
Ik wilde zeggen dat dat nogal raar zou zijn, maar:Onbekend schreef op zondag 19 juni 2016 @ 18:35:
[...]
Lijkt het alleen maar zo, of hangen de binnenste motoren van een A380 wat meer naar beneden?
Geen idee waarom. Misschien zodat hij X graden schuin kan landen zonder dat z'n motor de grond raakt?
Ik gok dat het bijtrekt als het ding eenmaal in de lucht is. Zo'n vleugel is heel flexibel.MBV schreef op zondag 19 juni 2016 @ 18:46:
[...]
Ik wilde zeggen dat dat nogal raar zou zijn, maar:
[afbeelding]
Geen idee waarom. Misschien zodat hij X graden schuin kan landen zonder dat z'n motor de grond raakt?
Dat klopt.Onbekend schreef op zondag 19 juni 2016 @ 18:35:
De buitenste motoren hangen zo'n 0.85m - 1m hoger dan de binnenste motoren (afhankelijk van de situatie)
Juist niet. Dan gaat de romp aan de vleugels 'hangen' en gaan de buitenste motoren juist hoger hangen t.o.v. de binnenste motoren.downtime schreef op zondag 19 juni 2016 @ 18:50:
Ik gok dat het bijtrekt als het ding eenmaal in de lucht is. Zo'n vleugel is heel flexibel.
Maar dat is bij bijvoorbeeld de A340 en 747's net zo. Stel je eens voor dat alle motoren op een hoogte zouden hangen en hoe weinig speling je dan overhoudt tussen de vleugels en de grond.
Nu zijn er al situaties geweest waarbij de motoren de grond hebben geraakt bij quad.
Maar dat is maar een van de vele aspecten bij het ontwerp van een vleugel.
[ Voor 10% gewijzigd door Piet91 op 19-06-2016 19:09 ]
Ik bedoelde niet het hoogteverschil. De binnenste motoren lijken ook onder een wat andere hoek te hangen. Maar misschien is dat optisch bedrog.Piet91 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 19:06:
Juist niet. Dan gaat de romp aan de vleugels 'hangen' en gaan de buitenste motoren juist hoger hangen t.o.v. de binnenste motoren.
Maar dat is bij bijvoorbeeld de A340 en 747's net zo. Stel je eens voor dat alle motoren op een hoogte zouden hangen en hoe weinig speling je dan overhoudt tussen de vleugels en de grond.
Nu zijn er al situaties geweest waarbij de motoren de grond hebben geraakt bij quad.
Zo werkt dat hé... Zichtbaarheid. KLM kan niet weten dat jij tig mensen kent die ook frequent flyer zijn bv., maar iedereen in de nieuwe media kan zien hoe KLM zijn klanten met een kluitje in het riet stuurt. Dus fluwelen handschoenen.Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2016 @ 18:08:
[...]
Wel raar... zelfde bedrijf, zelfde klantenservice, maar omdat het nu via social media (dus openbaar) loopt, kan het in eens wel? Ik zou die moeite er ook in steken om mijn geld terug te vragen, vind het raar dat je nu min of meer 'verplicht' wordt om dat publiekelijk te doen.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Ah zo. Dat is ook zo; heeft te maken met de airflow en het gedrag van de vleugel.downtime schreef op zondag 19 juni 2016 @ 19:15:
Ik bedoelde niet het hoogteverschil. De binnenste motoren lijken ook onder een wat andere hoek te hangen. Maar misschien is dat optisch bedrog.

Voor de liefhebbers; straks om 20:00 - 20:30 uur op BBC4: James May at the Edge of Space
Wel een beetje oud though:James May always wanted to be an astronaut. Now, 40 years after the first Apollo landings, he gets a chance to fly to the edge of space in a U2 spy plane. But first he has to undergo three gruelling days of training with the US Air Force and learn to use a space suit to stay alive in air so thin it can kill in an instant. He discovers that during the flight there are only two people higher than him, and they are both real astronauts on the International Space Station.
Original release: 21 June 2009
Inderdaad. KLM adverteert graag dat ze via social media heel bereikbaar en hulpvaardig zijn, dan kun je ze ook er op social media op aanspreken als ze er een zootje van maken (zoals in mijn geval). De klant op hogere kosten jagen laat een slechte indruk achter, dus zal er iemand hogerop een fluitje hebben gepaktBorromini schreef op zondag 19 juni 2016 @ 19:37:
Zo werkt dat hé... Zichtbaarheid. KLM kan niet weten dat jij tig mensen kent die ook frequent flyer zijn bv., maar iedereen in de nieuwe media kan zien hoe KLM zijn klanten met een kluitje in het riet stuurt. Dus fluwelen handschoenen.
Of ze hebben gewoon beter personeel op social media ziiten. Bij mijn werkgever hebben ze daar ook een apart team voor met directe lijntjes naar senior medewerkers en desnoods management. Dat zijn zeker niet dezelfde mensen als waar jij normaal mee te maken krijgt.gambieter schreef op zondag 19 juni 2016 @ 19:53:
[...]
Inderdaad. KLM adverteert graag dat ze via social media heel bereikbaar en hulpvaardig zijn, dan kun je ze ook er op social media op aanspreken als ze er een zootje van maken (zoals in mijn geval). De klant op hogere kosten jagen laat een slechte indruk achter, dus zal er iemand hogerop een fluitje hebben gepakt
Alles is via social media gegaan, zowel de f*ckups als de oplossingdowntime schreef op zondag 19 juni 2016 @ 20:16:
Of ze hebben gewoon beter personeel op social media ziiten. Bij mijn werkgever hebben ze daar ook een apart team voor met directe lijntjes naar senior medewerkers en desnoods management. Dat zijn zeker niet dezelfde mensen als waar jij normaal mee te maken krijgt.
De mensen van het social media team hebben veel meer mogelijkheden dan wanneer je bijvoorbeeld belt. Ben altijd zeer tevreden over ze.downtime schreef op zondag 19 juni 2016 @ 20:16:
[...]
Of ze hebben gewoon beter personeel op social media ziiten. Bij mijn werkgever hebben ze daar ook een apart team voor met directe lijntjes naar senior medewerkers en desnoods management. Dat zijn zeker niet dezelfde mensen als waar jij normaal mee te maken krijgt.
Ik zie 't nu ook, meerdere mensen die klachten over KLM hadden, en ik haalde ze door elkaar.gambieter schreef op zondag 19 juni 2016 @ 20:19:
[...]
Alles is via social media gegaan, zowel de f*ckups als de oplossing
Ik check nog even Seatguru voor de zekerheid: http://www.seatguru.com/airlines/KLM/KLM_Boeing_737-700.php
Daar staat bij stoel 2A dat er een Electronic Box onder de stoel voor mij zit. Lijkt me een foutje toch?
[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 19-06-2016 21:18 ]
Op 2F in de -700 zat niks (1,5 maand geleden), dus neem aan 2A ook niet.PWM schreef op zondag 19 juni 2016 @ 20:40:
Daar staat bij stoel 2A dat er een Electronic Box onder de stoel voor mij zit. Lijkt me een foutje toch?
Kan best dat er dan in 2A en 2D een electronic box zit.Evianon schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:14:
[...]
Op 2F in de -700 zat niks (1,5 maand geleden), dus neem aan 2A ook niet.
Aan de andere kant van het gangpad zit geen box, volgens SeatGuru?
Ik vraag mij uberhaupt af waarom de 737-700 van KL een electronic box heeft, er is helemaal geen in seat AVOD?
Vragen, vragen, vragen. Dit vraagt om onderzoek.
[ Voor 18% gewijzigd door oohh op 19-06-2016 21:26 ]
In veel KLM 737's zit in de armsteun een koptelefoonaansluiting met knoppen voor kanaalselectie en volume. Het doet niks, maar zit er wel. Vandaar de box lijkt me, heb ze zelf vaak genoeg zien zitten bij KLM.oohh schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:23:
[...]
Kan best dat er dan in 2A en 2D een electronic box zit.
Aan de andere kant van het gangpad zit geen box, volgens SeatGuru?
Ik vraag mij uberhaupt af waarom de 737-700 van KL een electronic box heeft, er is helemaal geen in seat AVOD?
Vragen, vragen, vragen. Dit vraagt om onderzoek.
Zoiets dus:

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
Geen idee, meestal symmetrisch toch? Dus 2A vs 2F. Maar geen garanties natuurlijkoohh schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:23:
[...]
Kan best dat er dan in 2A en 2D een electronic box zit.
Sowieso heb ik IFE dozen nooit echt begrepen, persoonlijk veel liever beenruimte dan een schermpje. Ook ongelofelijk dat gloednieuwe inrichtingen anno 2016 soms nog steeds een mega doos hebben, terwijl een iPad 10x meer kan dan het gemiddelde IFE systeem.
Dit topic is gesloten.