Het Luchtvaart Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 101 Laatste
Acties:
  • 644.967 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:42
Die boxen zijn er ten behoeve van In Seat Power.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:29

MBV

Evianon schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:56:
[...]

Geen idee, meestal symmetrisch toch? Dus 2A vs 2F. Maar geen garanties natuurlijk :P.

Sowieso heb ik IFE dozen nooit echt begrepen, persoonlijk veel liever beenruimte dan een schermpje. Ook ongelofelijk dat gloednieuwe inrichtingen anno 2016 soms nog steeds een mega doos hebben, terwijl een iPad 10x meer kan dan het gemiddelde IFE systeem.
Hoeveel uren blijft jouw iPad werken? Doet jouw iPad het nog als je hem tegen een stoel vastplakt en 24/7 5 jaar lang aan laat staan? Voldoet jouw iPad aan de veiligheidseisen voor IFE? Dat soort vragen zijn heel relevant: Apple kan goedkoop iPads maken omdat ze er een miljoen van maken, als je zo'n IFE zo klein aan alle eisen laat voldoen kost het ding een fortuin. Ze pakken dan standaard-computers die gecertificeerd zijn, maar ja, die zijn wel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:20

Freak187

geen

Evianon schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:56:
[...]

Geen idee, meestal symmetrisch toch? Dus 2A vs 2F. Maar geen garanties natuurlijk :P.

Sowieso heb ik IFE dozen nooit echt begrepen, persoonlijk veel liever beenruimte dan een schermpje. Ook ongelofelijk dat gloednieuwe inrichtingen anno 2016 soms nog steeds een mega doos hebben, terwijl een iPad 10x meer kan dan het gemiddelde IFE systeem.
Het is ook ruk kwaliteit. Panasonic is de enige leverancier die IFE aanbiedt, en die monopolie positie geeft weinig druk om te innoveren en de kosten te drukken. Je ziet nu al een tendens om die hele IFE weg te laten en mensen hun eigen tablet toegang te geven tot de file servers met films. Dus met je tablet connect je op de LAN van het vliegtuig en (waarschijnlijk) tegen betaling kun je films streamen.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En, ik zit. En inderdaad, de boxen zitten onder de stoelen aan het raam links. En... zijn allemaal leeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:56

Garyu

WW

Freak187 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 08:57:
[...]

Het is ook ruk kwaliteit. Panasonic is de enige leverancier die IFE aanbiedt, en die monopolie positie geeft weinig druk om te innoveren en de kosten te drukken. Je ziet nu al een tendens om die hele IFE weg te laten en mensen hun eigen tablet toegang te geven tot de file servers met films. Dus met je tablet connect je op de LAN van het vliegtuig en (waarschijnlijk) tegen betaling kun je films streamen.
Bij Lufthansa is dit gratis. Moet je van tevoren de Lufthansa app op je telefoon/tablet geinstalleerd hebben. Want in het vliegtuig zonder internetverbinding is dat niet zo makkelijk.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
De KLM en Schiphol hebben KL 1009 als vertrokken staan, netjes op tijd. Alleen, ik zit er in, en we staan nog bij de gate :+ Duurt ook nog wel even gaven ze aan (ja, een deja-vu met donderdag :+ ).

Anyway: Ze hebben om 10.15 de deur dicht gedaan en de slurf los gehaald. Is dat nu de definitie van vertrokken? Dan snap ik wellicht waarom ze iedereen toch die kist in duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:26

Grouchy

meep meep

PWM schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:30:
De KLM en Schiphol hebben KL 1009 als vertrokken staan, netjes op tijd. Alleen, ik zit er in, en we staan nog bij de gate :+ Duurt ook nog wel even gaven ze aan (ja, een deja-vu met donderdag :+ ).

Anyway: Ze hebben om 10.15 de deur dicht gedaan en de slurf los gehaald. Is dat nu de definitie van vertrokken? Dan snap ik wellicht waarom ze iedereen toch die kist in duwen.
Kl1009 is eigenlijk altijd te laat, niks nieuws :)
GA wordt er waarchijnlijk erop afgerekend.
Garyu schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:13:
[...]

Bij Lufthansa is dit gratis. Moet je van tevoren de Lufthansa app op je telefoon/tablet geinstalleerd hebben. Want in het vliegtuig zonder internetverbinding is dat niet zo makkelijk.
Bij Delta per 1 July zolang de kist 2 cabines heeft (90+% van hun vloot). Denk dat de rest wel gaat volgen. Jammer is alleen dat AF-KLM hier niet echt voorop loopt.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Piet91 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:19:
Om te beginnen zal ik de al bekend gemaakte orders/toezeggingen e.d. van PAS 2015 hier noemen.
Gedurende de week zal ik de post aanpassen bij nieuwe bekendmakingen.
(Tenminste, als ik zolang deze post kan aanpassen op Tweakers)

Woensdag 17-06::
- Volga-Dnepr Group (AirBridgeCargo): 20 747-8F (MOU)
En het lijkt erop dat ze nu de helft hiervan gaan omzetten naar firm orders:

Boeing Said Near $4 Billion Deal With Russian Firm to Save 747
- Volga-Dnepr in talks for at least 10 Boeing 747-8 freighters
- Transaction could be announced at Farnborough Airshow in July

Boeing Co. is nearing a $4 billion deal with Russia’s largest air-freight company that would help extend the life of the iconic, hump-nosed 747 jumbo jet amid waning demand for four-engine aircraft, people close to the transaction said.

The U.S. planemaker is in advanced talks with AirBridgeCargo Airlines and its Moscow-based parent, Volga-Dnepr Group, to convert a year-old commitment into more than 10 firm orders for 747-8 freighters, two of the people said. The agreement could be announced as soon as the Farnborough Airshow next month in England, according to four people briefed on the deal, who asked not to be identified because the talks are confidential.

(...)

A representative of Volga-Dnepr declined to comment on the talks, but said the airline plans to take all 20 jumbos it committed to last year. A Boeing spokesman declined to comment.

(...)

The potential Russian savior for the 747 -- which brought long-range travel to the mass consumer market when it was introduced by Pan American World Airways in 1970 -- isn’t just a Boeing customer. Volga-Dnepr also transports large aircraft segments for Boeing’s 787 Dreamliner from suppliers to the planemaker’s factories.

At the Paris Air Show last June, Volga-Dnepr signed a memorandum of understanding to buy 20 of the 747-8 freighter. The shipping company took delivery in November of the first two aircraft, so-called white tails built for other customers whose orders fell through.

The Russian freight hauler confirmed it is the unidentified buyer for two of the four jumbo freighter orders Boeing recorded in March, saying the planes will be delivered later this year. The first of those two 747s has been repainted with the livery of CargoLogicAir Ltd., a Volga-Dnepr subsidiary.
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/photos/airliners/3/0/6/2119603.jpg?v=v20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
PWM schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:30:
Dat is al jaren de definitie van "vertrokken" :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:30

mrsar

waar een sar is,is een wodka

zelfde bij de NS dat ze het geen 5 minuten vertraging meer noemen,maar enkele minuten verlaat (oid) dan valt het buiten de definitie en heeft de trein officieel geen vertraging :+

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Heraklion Airport gister was een zootje ongeregeld.

Volgens mij is dat vliegveld in de jaren 30 gebouwd, en is er sindsdien nooit wat aan onderhoud of upgrades gedaan. Wat een troosteloze dump zeg.

Het personeel is ook ronduit clueless. Bagage stond niet op de schermen aangegeven. Ga je navragen, zeggen Ze dat er geen vlucht uit Amsterdam is gelan. Heel typerend, waar kwamen we dan vandaan? En stug vol blijven houden.... Uiteindelijk na een halfuur toch de Bagage op de belts.

O, en die kist van Blue Air? Bouwjaar is 1998, maar het leek wel een oude Sovjetkist uit 1950 ofzo, halveinterieur Hing half Los (overhead bins etc openden ook spontaan bij het opstijgen...). En de stoelen zijn qua 'comfort' afgedankte martelbanken van de KGB volgens mij. En Dan zat ik nog Comfortclass, dan Wil ik de economyclass niet eens uitproberen..... :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

wildhagen schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:53:
Heraklion Airport gister was een zootje ongeregeld.

Volgens mij is dat vliegveld in de jaren 30 gebouwd, en is er sindsdien nooit wat aan onderhoud of upgrades gedaan. Wat een troosteloze dump zeg.

Het personeel is ook ronduit clueless. Bagage stond niet op de schermen aangegeven. Ga je navragen, zeggen Ze dat er geen vlucht uit Amsterdam is gelan. Heel typerend, waar kwamen we dan vandaan? En stug vol blijven houden.... Uiteindelijk na een halfuur toch de Bagage op de belts.

O, en die kist van Blue Air? Bouwjaar is 1998, maar het leek wel een oude Sovjetkist uit 1950 ofzo, halveinterieur Hing half Los (overhead bins etc openden ook spontaan bij het opstijgen...). En de stoelen zijn qua 'comfort' afgedankte martelbanken van de KGB volgens mij. En Dan zat ik nog Comfortclass, dan Wil ik de economyclass niet eens uitproberen..... :X
Ah ja, 2 bagagebanden toch? en het mooie vond ik nog dat van 1 vlucht de bagage op beide banden eruit kwamen :P dus ik links en maat van me bij de rechter _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
mrsar schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:05:
[...]

Ah ja, 2 bagagebanden toch? en het mooie vond ik nog dat van 1 vlucht de bagage op beide banden eruit kwamen :P dus ik links en maat van me bij de rechter _O-
Er zijn 4 belts, verdeeld over 2 hallen. De hal ziet eruit als een jaren 30 bouwwerk, en de belts zelf zijn volgens mij nog ouder dan dat. Alles schudt, rammelt en kraakt. En als Ze opstarten klinkt dat erg oorverdovend luid, en onaangenaam.

En ja, een deel van De Bagage (incl de mijne) kwam op belt 1 en een deel keam op belt 3, in de andere ruimte. Op belt 3 lag ook Bagage van 2 andere vluchten, dus dat was ook erg handig.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-10 19:37

_serial_

and there was silence

wildhagen schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:14:
[...]

Er zijn 4 belts, verdeeld over 2 hallen. De hal ziet eruit als een jaren 30 bouwwerk, en de belts zelf zijn volgens mij nog ouder dan dat. Alles schudt, rammelt en kraakt. En als Ze opstarten klinkt dat erg oorverdovend luid, en onaangenaam.

En ja, een deel van De Bagage (incl de mijne) kwam op belt 1 en een deel keam op belt 3, in de andere ruimte. Op belt 3 lag ook Bagage van 2 andere vluchten, dus dat was ook erg handig.
Er is dus in elk geval niets veranderd sinds 2003 toen ik daar voor het laatste was.

somewhere there was silence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
_serial_ schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:17:
[...]

Er is dus in elk geval niets veranderd sinds 2003 toen ik daar voor het laatste was.
Blijkbaar niet.

En het scary part is dat ik gehoord heb dat het inchecken nog veel erger is, met wachtrijen tot ver buiten de terminal, omdat er vaak maar 1 of 2 inchechbalies open zijn, ook al Worden er 10 vluchten tegelijk ingechecked.

Dat ga ik dus volgende week donderdag meemaken. To be continued....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_
  • Laatst online: 01-10 19:37

_serial_

and there was silence

wildhagen schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:19:
[...]

Blijkbaar niet.

En het scary part is dat ik gehoord heb dat het inchecken nog veel erger is, met wachtrijen tot ver buiten de terminal, omdat er vaak maar 1 of 2 inchechbalies open zijn, ook al Worden er 10 vluchten tegelijk ingechecked.

Dat ga ik dus volgende week donderdag meemaken. To be continued....
Geniet eerst maar lekker van je vakantie :) veel belangrijker!

somewhere there was silence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
_serial_ schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:24:
[...]

Geniet eerst maar lekker van je vakantie :) veel belangrijker!
Thanks, gaat zeker lukken. Zit nu ff op het balkon ivm moordende hitte, 37 graden nu en de koperen ploert schijnt volop, geen wolkje Te zien. Alle Grieken liggen nu ook in een siesta oid :-)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Ach, het kan altijd erger met rijen etc :P

zie hier mijn heenreis naar Kalibo nadat we al iets van 4 uur vertraging hebben ofzo,en niemand wist iets :+ we kregen hier zowaar iets te eten en te drinken (uiteindelijk was de storm weg maar was er een air asia vliegtuig de runway overschoten :P dus konden we het vliegtuig weer uit(na 8 uur vertraging en al op de runway te staan waarna we dus weer terug naar de gate gingen en uiteindelijk de volgende dag vlogen(en nee kregen geen hotel)) van een uur of 11- 21:00 op het vliegveld doorgebracht, ik kan je vertellen dat dit de gezelligheid van de vriendin niet ten goede komt :P nu is optijd vliegen vanaf Manilla sowieso geen optie blijkbaar

Vergeet hierbij ook niet het geweldige bordjes systeem :+ wat nou tv's met info,nergens voor nodig,we nemen gewoon de bordjes mee naar een andere gate en dat is de nieuwe gate :P als het boarding tijd is dan schuiven we er gewoon een bordje met boarding onder. (dat Kalibo bordje kan er dus uit ;) ) opletten is redelijk een must want de intercom is niet echt goed en verstaanbaar

kalibo1

En hieronder op de foto hebben we de rij om het vliegveld(je) in te komen,de initiele check om je koffers/tassen te controleren,daarna gaat de rij verder naar de incheckbalies waarna de rij verder gaat naar het punt om de airport-fee te betalen waarna je zowaar vrij wat kan rondlopen,er is een ruimte met kleine plastic stoeltjes die allemaal bezet zijn voor de vluchten van gate 1&2 want er zijn meer mensen dan er eigenlijk in die ruimte passen :+ gemiddelde reistijd,een uur of 3 als je pech heb tegenover een vlucht van anderhalf uur :P

kalibo2

[ Voor 7% gewijzigd door mrsar op 20-06-2016 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Durf bijna niet te zeggen, maar Heathrow word echt steeds beter. Ben, natuurlijk, in T4. Maar security is razendsnel, alles ziet er goed uit en de SkyTeam louge is redelijk prima.

Paar jaar gemeden (vloog City en Gatwick), maar nu na paar vluchten die niet anders konden, kan Heathrow weer gewoon op de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
mrsar schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:36:
zelfde bij de NS dat ze het geen 5 minuten vertraging meer noemen,maar enkele minuten verlaat (oid) dan valt het buiten de definitie en heeft de trein officieel geen vertraging :+
Dat doen ze niet om de statistieken te beïnvloeden (daar zijn andere manieren voor) maar om het woord 'vertraging', wat al jaren negatief met de NS in verband wordt gebracht, te vermijden.

De statistieken zijn overigens zo dat een trein die bij vertrek meer dan 5 minuten te laat is, vertraagd is. M.a.w., een trein die 5 minuten vertraagd aan komt, maar wel op tijd weer weggaat, is niet vertraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:58
wildhagen schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:53:

Blue Air echt zo erg? TUI heeft mij hetzelfde geintje geflikt. TUIfly comfort geboekt en vervolgens op de tickets lezen dat je met TUIfly vliegt, maar dat de vlucht uitgevoerd wordt door Blue Air.
Zal volgens de algemene voorwaarden best mogen, maar mij zijn ze als klant toch echt kwijt. Totaal gebrek aan transparantie; je moet het zelf ontdekken dat je met een andere maatschappij vliegt.
En wanneer ik belde om te vragen hoe het zat met Blue Air en comfort kreeg ik direct het Algemene Voorwaarden verhaal te horen. Kennelijk was ik de zoveelste al die voor Blue Air belde en begon ze maar snel het Algemene voorwaarden verhaal af te draaien. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Komt vaak voor hoor dat je met een dochter vliegt, maar normaal gesproken is het service niveau redelijk vergelijkbaar en staat het ergens op je ticket (operated by).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Is inderdaad schering en inslag. Ook bij een IATA-airline bv.

Met transparantie heeft dat weinig te maken. Als je de info wil kan je die krijgen/vinden, en je gaat nog steeds van A naar B. Alleen is het niet met een Volkswagen maar met een aftandse Lada :+

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:06

franssie

Save the albatross

PWM schreef op maandag 20 juni 2016 @ 19:33:
Durf bijna niet te zeggen, maar Heathrow word echt steeds beter. Ben, natuurlijk, in T4. Maar security is razendsnel, alles ziet er goed uit en de SkyTeam louge is redelijk prima.

Paar jaar gemeden (vloog City en Gatwick), maar nu na paar vluchten die niet anders konden, kan Heathrow weer gewoon op de lijst.
Ik ben er denk ik 15 of 20 jaar niet meer geweest, de laatste keer hadden ze zelfs in alle gangen kaarsen staan voor als de elektriciteit weer (!) eens zou uitvallen dus toen ging ie mij mij inderdaad ook van de lijst af. Toch goed om te lezen dat ze weer iets in dat scheepswrak van een luchthaven hebben geïnvesteerd.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Nu nog de bagage-afhandeling fiksen...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

PWM schreef op maandag 20 juni 2016 @ 19:33:
Ik ga het volgende week proberen, als ik LHR>AMS doe :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Ff inhaken op de TuiFly discussie. Nu wordt 't voor mij voor de eerste keer (zo'n vakantie / TuiFly). En nu heb ik beide comfort heen en terug alleen zat er wel een behoorlijk prijsverschil tussen (+€5 heen en +€55 terug). Wildhagen, jij schreef:
Volgens Schiphol vlieg ik (met vlucht OR229) met de YR-BMC, een gehuurde 737-800 van de Roemeense LCC Blue Air (dit wist ik al).
Waar had je dat van te voren gezien (het 'dit wist ik al gedeelte'). Ansich boeit het me eigenlijk niet zo (na Air Koryo wordt het alleen maar beter ;)), maar als ik ook in 'een soviet kist' op vakantie ga dan kan ik vast iemand voorbereiden ;)

Maatschappij: TUIfly
Vluchtnummer: OR 193
Vliegtuigtype: Boeing 737
Klasse: Comfort
Tussenlanding(en): Non-stop vlucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Het stond op de e-tickets, die je 3 weken voor je vlucht krijgt. Operated by: blue Air.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:21

Fiber

Beaches are for storming.

Maar waarom kiezen jullie er dan toch voor om met TUI te vliegen in plaats van met bijvoorbeeld Transavia? Is dat alleen de prijs en het omdat het op zo'n korte vlucht toch niet zo heel veel uit maakt?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Wel ik heb nog nooit iemand gehoord die met LCC's vliegt voor de goede service, maar drie euro besparen is altijd hoge prio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Ik kan me niet herinneren dat ik ooit met Tui heb gevlogen :P geloof ook niet dat ik het snel zal doen,korte vluchtjes wil ik nog wel eens met een easyjet vliegen al heb ik dan geloof ik ongeluk dat de terugvlucht vaak vertraging heeft blijkbaar,ik heb sowieso al tijden niet meer met zo een vakantie vlucht gevlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:24

Chrisjuh_15

Facta non verba

Fiber schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:26:
Maar waarom kiezen jullie er dan toch voor om met TUI te vliegen in plaats van met bijvoorbeeld Transavia? Is dat alleen de prijs en het omdat het op zo'n korte vlucht toch niet zo heel veel uit maakt?
Als je via TUI je reis boekt zit daar gewoon een vlucht bij inbegrepen, tenzij je zelf aangeeft dat je zelf je vlucht boekt. Ik ken werkelijk niemand die dat nog gaat regelen als hij/zij twee weken all-in naar de Costa Brava gaat.

Edit: Zelf met TUI (toen nog Arke) naar Tunesië, Curaçao, Turkije en Spanje gevlogen. Naar Curaçao zat ik comfort class. Nu ben ik misschien niet iemand die het heel erg vind als die 3,5 uur een beetje krap zit. Ik zet m'n blik op oneindig en luister gewoon naar m'n muziek playlist.

[ Voor 20% gewijzigd door Chrisjuh_15 op 21-06-2016 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Chrisjuh_15 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:45:
[...]

Als je via TUI je reis boekt zit daar gewoon een vlucht bij inbegrepen, tenzij je zelf aangeeft dat je zelf je vlucht boekt.
Precies dat dus :-)

Normaal boek ik. Vlucht en Reis altijd Los, maar daar hadik dit keer ff geen zin in. Vandaar dus geboekt via TUI, en Dan zit de vlucht er idd diect bij in.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Zit vast in lounge op Schiphol door een terruerdreiging. Redelijk wat gewapende mensen om me heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-10 22:25
PWM schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:10:
Zit vast in lounge op Schiphol door een terruerdreiging. Redelijk wat gewapende mensen om me heen.
Staat nog niets op de nieuwssites. Succes! :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Security op Schiphol is gesloten. Ik zit in de Privium lounge en de deuren zijn op slot, mogen er niet uit.

Nog een uur tot vlucht.....

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 21-06-2016 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:15:
Security op Schiphol is gesloten. Ik zit in de Privium lounge en de deuren zijn op slot, mogen er niet uit.

Nog een uur tot vlucht.....
Sterkte, inderdaad nog geen berichten op het nieuws.

Behalve Andries Knevel :+
https://twitter.com/andriesgknevel/status/745228569366904832

[ Voor 13% gewijzigd door shoombak op 21-06-2016 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Alleen Twitter bericht nu nog. https://twitter.com/Oldguysgaming/status/745229722578214912

Ik denk dat we een apart topic hierover kunnen/moeten starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

sterkte in ieder geval,beter in de lounge dan ergens bij de gates/hallen gok ik :P kan je in ieder geval nog wat eten/drinken zonder gedoe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Klaar!
https://twitter.com/marechaussee/status/745235571342184449
@andriesgknevel @Schiphol er is GEEN terreuralarm. @marechaussee heeft gereageerd op melding verdachte personen. Loos alarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

PWM zal zich wel verdacht gedragen hebben... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Mocht er weer uit. Alles was dicht, zelfs luiken van security gesloten in de vertrekhallen. Dat mag buiten dan wel een knap verdacht persoon zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:54:
Dat mag buiten dan wel een knap verdacht persoon zijn geweest.
OF een ietwat gespannen reactie op iets (uiteindelijk) kleins.

De marechaussee staat de laatste tijd nogal op scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weer een verwarde man?
Daar heb je nogal veel van de laatste tijd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

btw, is het eigenlijk mogenlijk om als oude 38 jarige tweaker, piloot te worden? Een paar uur per week lijkt me wel leuk.
stel je voor dat je die kosten van opleiding en TR zakelijk kan wegboeken (of van spaargeld). Zou je dan bijv bij transavia kunnen vliegen voor een paar keer per week van hier (agp) naar ams? Als je het niet echt voor het geld doet? Hoi transavia, hier heb je mijn 737 typerating, mag ik elke vrijdag aub vliegen :O

theoretisch natuurlijk, die kosten kan ik helaas nog niet wegboeken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 00:23:
<>
theoretisch natuurlijk, die kosten kan ik helaas nog niet wegboeken :(
Theoretisch kan alles maar ik denk dat je voor de kosten van een 737 type rating opleiding, ook de rest van je leven met een PPL brevet op een TB20 of vergelijkbaar lekker door heel Europa kan vliegen, kan je alleen minder mensen meenemen (nogal), Dus als je een gezin van 100 hebt ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Natuurlijk kan dat. Ene W A van Buren doet dat ook... ;)

(Kost wel wat natuurlijk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-10 01:18

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Fiber schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 00:46:

Nu nog Koning worden. ;)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja soms denk ik er wel eens aan. Ik probeer elke zoveel jaar een appartementje te kopen. Dat levert dan 700 tot 1400 euro per maand aan huur op. Voor dat geld zou je ook een opleiding kunnen betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Fiber schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 00:46:

Mis ik een inside joke of heet die man W A van Oranje-Nassau?

Ah never mind die was vrij simpel te vinden :P

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 22-06-2016 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Van Buren is de naam die ze al eeuwen gebruiken om te reserveren, elf steden tochten te rijden etc ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:29

MBV

franssie schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 08:10:
Van Buren is de naam die ze al eeuwen gebruiken om te reserveren, elf steden tochten te rijden etc ...
Ik gok dat ze dat 200 jaar geleden nog gewoon deden als Koning, dat onderscheid is er pas later gekomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:51
Dat doen ze puur omdat de volledige achternaam van Wimlex niet in het invulveldje 'achternaam' past denk ik? De hele wereld kent die schuilnaam inmiddels dus voor de veiligheid hoeven ze het niet te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Oef, hier kom ik goed weg. Aangezien ik met mijn gezin op vakantie ga vrijdag en ik nog een inkomende vlucht later had staan, moest ik wat omboeken. Mijn plan was vrijdagochtend met Easyjet binnen te komen en dan door te gaan naar huis en snel de auto pakken voor de vlucht van 12.20.

Aangezien ik bij BHX in de buurt ben, besloten om een FlyBe te pakken.

En nu gaat Easyjet het werk weer stil leggen vrijdag de hele dag. Zeg dan maar bye bye tegen je vakantie.

Nu maar hopen dat de FlyBe piloten wel blij zijn :p En, Easyet gaat op hetzelfde lijstje voor ons als AF en Lufthansa. Gaat goed zo. Wij gingen als bedrijf steeds meer andere maatschappijen gebruiken voor kostenbesparing, maar inmiddels is bijna alles weer KLM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
FastFred schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 10:55:
Dat doen ze puur omdat de volledige achternaam van Wimlex niet in het invulveldje 'achternaam' past denk ik? De hele wereld kent die schuilnaam inmiddels dus voor de veiligheid hoeven ze het niet te doen :P
De volledige achternaam is afaik gewoon 'van Oranje-Nassau', dat moet wel lukken :P 't is z'n enorme set titels waar 't mis gaat. (En hij heeft een overdaad aan voornamen maar 't is redelijk gebruikelijk om die weg te laten danwel af te korten natuurlijk.)

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeR op 22-06-2016 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Fraai. a.s. vrijdag een vlucht met Easyjet naar Berlijn - eens kijken hoe dat gaat lopen met de aangekondigde staking.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:51
CyBeR schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:14:
[...]

De volledige achternaam is afaik gewoon 'van Oranje-Nassau', dat moet wel lukken :P 't is z'n enorme set titels waar 't mis gaat. (En hij heeft een overdaad aan voornamen maar 't is redelijk gebruikelijk om die weg te laten danwel af te korten natuurlijk.)
Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje Nassau van Amsberg

Bron: http://www.vernoeming.nl/de-achternamen-van-de-oranjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
FastFred schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:21:
[...]

Willem-Alexander Claus George Ferdinand
Voornamen
van Oranje Nassau van Amsberg

Bron: http://www.vernoeming.nl/de-achternamen-van-de-oranjes
Achternamen. Ik ken mensen met langere :P

Dat artikel lijkt er alles behalve zeker over trouwens.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 22-06-2016 11:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Poging 2 voor deze post aangezien gisteravond (lees: vannacht) de browser op m'n k*tlaptop vastliep. |:(
wildhagen schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 04:57:
Leuke en bijna definitieve order voor Boeing door Iran Air:

Bron: http://www.nu.nl/economie...-grote-vliegtuigdeal.html

Over types uiteraard nog niks bekend, maar het zal wel de usual mix van 737, 777 en 787 zijn gok ik zo.
Inderdaad 737's en 777's.
Iran Air Agrees to Buy Boeing 737, 777 Jets in Landmark Deal
Iran Air, the Islamic Republic’s state carrier, has signed a memorandum of understanding with Boeing Co. to buy narrow- and wide-body aircraft, in the first transaction by the U.S. planemaker since sanctions were lifted in January.

The purchase includes a mix of 737 and 777 models, Iran Air said in a statement on its website. The carrier will obtain the planes through a lease-purchase agreement, pending clearance from the U.S. and Iran. Boeing said any contracts with Iran’s airlines will depend on U.S. government approval.
Als het er net zoveel worden als de Airbus-deal, zou Iran Air dus al zo'n 230-240 toestellen bestellen bij Boeing en Airbus alleen al. En dan is men ook nog in onderhandeling met Embraer en Bombardier over "up to 100" regionale toestellen...
Afbeeldingslocatie: http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/2.gif
The country intends to buy 100 jetliners from Boeing, Ali Abedzadeh, director of Iran’s Civil Aviation Organization, said in a newspaper interview earlier this week. There were no details on the total figure in Tuesday’s statements.
(...)
The agreement follows a $27 billion order by Europe’s Airbus Group SE in January. The plane manufacturers are competing in one of the few remaining untapped jet markets as a weak global economy saps demand in other regions. Iran says it needs 400 long-range and 100 short-range jets and sees $50 billion in aircraft investments after years of sanctions left its aging fleet in dire need of upgrading.
Ander interessant nieuws:
KLM hervat na 50 jaar route Amsterdam – Dublin
KLM breidt haar netwerk uit met vluchten naar Dublin. Bij aanvang van het nieuwe winterschema op 30 oktober vliegt KLM tweemaal per dag tussen Amsterdam Airport Schiphol en Dublin Airport.
Dublin is de eerste bestemming in Ierland en de 78e bestemming in Europa die rechtstreeks door KLM wordt aangedaan vanuit Amsterdam.
(...)
Historisch moment
KLM vloog precies vijftig jaar geleden voor het laatst direct naar Dublin. De maatschappij onderhield tussen 1947 en 1966 een lijndienst tussen Amsterdam en de Ierse hoofdstad.

Concurrentie
Op de route heeft KLM concurrentie van Aer Lingus en Ryanair. Met Aer Lingus heeft KLM een codeshare. Ryanair lijkt zich weinig zorgen te maken, volgens een woordvoerder is de komst van KLM “juist weer een goede reden om vier keer per dag met Ryanair te vliegen. We bieden de laagste prijzen en glimmende nieuwe Boeing’s.”
Aer Lingus werd in september door IAG overgenomen en een maand later ging Ryanair 4x per dag op deze route vliegen. En dan denk KLM dat ze daar ook nog een markt zien.
Hoewel die natuurlijk deze route puur ter ondersteuning van hun long-haul vluchten ziet.

Voor de Tweakers in Noordwijk; zaterdag 25 juni: De Noordwijk Flyby
Op initiatief van SEIN (Stichting Evenementen In Noordwijk) wordt er in het kader
van de viering 150 jaar badplaats, de Noordwijk Flyby georganiseerd.
Het programma voor dit prachtige event dat gaat plaatsvinden op zaterdag 25 juni te Noordwijk is bekend. Wanneer de weersomstandigheden het toelaten zal de Koninklijke Luchtmacht, tussen 13.15 en 14.30 uur, op bijzondere wijze aandacht geven aan de viering Noordwijk 150 jaar Badplaats.
Een uniek saluut zal worden gebracht door een KDC10 tankvliegtuig samen met een aantal F16 straaljagers.
Gedurende deze periode ontvangt Noordwijk ook een bijzonder saluut van historische vliegtuigen waaronder een Catalina watervliegtuig en enkele bijzondere vliegtuigen van de Koninklijke Luchtmacht Historische Vlucht uit Gilze-Rijen.

Allereerstzal de bekende Fokker Four formatie optreden.
Vier historische Fokker S11 toestellen, in traditioneel geel kleurenschema zullen een bijzondere demonstratie geven
waarbij de mogelijkheden van het voormalige lesvliegtuig samen met de speciale skills van de piloten uw aandacht zullen vragen!

Daarna begroet Noordwijk de Dornier 228 van de Kustwacht. Een vertrouwd gezicht vaneen vliegtuig dat door Defensie wordt ingezet voor de Nederlandse Kustbewaking.
Dan zal opnieuw een saluut worden gebracht van de Koninklijke Luchtmacht Historische Vlucht aan de jubilerende badplaats.

De demonstraties zullen worden afgesloten met een unieke bijdrage van het Koninklijke Formatievliegteam uit Jordanië de Royal Jordanian Falcons. De piloten zullen bijna een week in Noordwijk verblijven.
Een hoogtepunt van de viering is het optreden dat zij speciaal verzorgen deze middag voor 150 jaarbadplaats.
En vorige week donderdag postte ik dat de twee overgebleven MD-11 vrachttoestellen van Martinair op 1 en 8 juli uit de vloot gehaald zouden worden.

Nu blijkt dat PH-MCU haar laatste vlucht al heeft gemaakt. Maandagavond kwam zij 's avond laat aan op Schiphol na een laatste rotatie naar Caïro. Deze staat momenteel in een hangar om uitgefaseerd te worden.

Nu blijft dus PH-MCP - ooit de allereerste MD-11 voor Martinair - als enige MD-11 toestel over.
Deze hangt nu boven de Atlantische Oceaan onderweg naar Londen (en hierna door naar Amsterdam)
Hierna doet zij nog eenmaal deze rotatie en een rotatie naar Caïro en dan zit het ook voor dit toestel er op.
8 juli vertrekt de allerlaatste Martinair MD-11 voorgoed van Nederlandse bodem.

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/8/7410/27373301040_297e3d3838_c.jpgRoyal Dutch Air Force F35 F-002 and Martinair MD11 at Leeuwarden AB by Paul-760, on Flickr

[ Voor 16% gewijzigd door Piet91 op 22-06-2016 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
En nu gaan er volgens ingewijden ook 747-8i toestellen bij de deal zitten.
Misschien zien we dit dus ooit eens werkelijkheid worden:

Afbeeldingslocatie: http://www.cardatabase.net/modifiedairlinerphotos/photos/big/00014993.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-10 21:47
En het is zover voor VLM airlines. Het zat er natuurlijk wel aan te komen, maar toch opmerkelijk dat Jetairfly (TUI) het wel kan op ANR.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160622_02351693

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
AndRo555 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 18:19:
En het is zover voor VLM airlines. Het zat er natuurlijk wel aan te komen, maar toch opmerkelijk dat Jetairfly (TUI) het wel kan op ANR.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160622_02351693
VLM en TUI kan je toch moeilijk met elkaar vergelijken? VLM doet aan lijnvluchten, waar TUI primair aan vakantiecharters doet. Ja, je kan er ook losse vliegtickets kopen, maar dat is volgens mij maar een marginaal deel van wat ze verkopen.

En ook qus bestemmingen zitten Ze toch beiden in een Ander marktsegment te opereren.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letscode
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:38
Ik vlieg eind 19 augustus naar Addis Abeba, 9 september weer terug. Ben op zoek naar tickets en Turkish Airlines komt als goedkoopste uit de bus (plm. € 410). Andere maatschappijen hebben flink duurdere prijzen (grofweg € 600+) en vervelende tijden.
Wat zijn jullie ervaringen qua veiligheid en standaarden bij Turkish Airlines?
Op internet kom ik slechte verhalen tegen, zoals:
http://925.nl/archief/201...lines-regel-uw-testament/
en n.a.v. een artikel van politiken.dk: http://en.europenews.dk/-...rkish-Airlines-78219.html
Wellicht niet de meest reputable site(s) en het politiken.de is uit 2011, maar het geeft me niet zo'n prettig gevoel.

Alternatief zou Emirates kunnen zijn, echter heeft die een stop van 11 uur op Dubai. Trekt me ook niet zo.
De Dubai Connect service geldt niet voor deze vlucht.

Vliegen vanaf Brussel levert ook geen betere prijzen / tijden op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
letscode schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 20:30:
Ik vlieg eind 19 augustus naar Addis Abeba, 9 september weer terug. Ben op zoek naar tickets en Turkish Airlines komt als goedkoopste uit de bus (plm. € 410). Andere maatschappijen hebben flink duurdere prijzen (grofweg € 600+) en vervelende tijden.
en n.a.v. een artikel van politiken.dk: http://en.europenews.dk/-...rkish-Airlines-78219.html
Wellicht niet de meest reputable site(s) en het politiken.de is uit 2011, maar het geeft me niet zo'n prettig gevoel.

Alternatief zou Emirates kunnen zijn, echter heeft die een stop van 11 uur op Dubai. Trekt me ook niet zo.

Als ik op Google Flights kijk, dan vliegen KLM en Kenya Airways voor rond de €500 retour...

Die artikels hebben wel onderbouwing, alhoewel ze redelijk eenzijdig geformuleerd zijn. Het blijft een persoonlijke afweging. Ik heb in ieder geval geen ervaring met ze, maar als ik het zo lees en de history-sectie van de Wikipedia-pagina van ze nalees dan is dat misschien maar beter ook, tenzij iemand kan bevestigen dat de berichten onzin zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letscode
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:38
Liliuokalani schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 20:58:
[...]

Als ik op Google Flights kijk, dan vliegen KLM en Kenya Airways voor rond de €500 retour...
Klopt inderdaad, maar als je doorklikt komt de prijs bij KLM boven de € 1000. Als je op de Kenya variant doorklikt (naar de Kenya site zelf) kom je niet op de vlucht uit, en zoeken via Kenya zelf komt uit op zo'n € 760. Google Flights icm Kenya lijkt niet goed geindexeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:23

Volgens mij is het in Addis Ababa minder veilig dan vliegen met Turkish Airlines, met andere woorden: ik zou gewoon lekker met Turkish Airlines vliegen (als zij de goedkoopste zijn) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Turkish zou best OK moeten zijn naar ik hoor... Al hebben ze niet de centen die Emirates en consoorten hebben. En als ze 'beste airline van Europa' werden gekozen voor een paar jaar dan denk ik niet dat dat zonder reden is :).

Bij elke maatschappij zijn er cowboys, dat krijg je er niet uit. Kijk es hoe volwassen mensen op de openbare weg zijn ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
letscode schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 21:11:
[...]

Klopt inderdaad, maar als je doorklikt komt de prijs bij KLM boven de € 1000. Als je op de Kenya variant doorklikt (naar de Kenya site zelf) kom je niet op de vlucht uit, en zoeken via Kenya zelf komt uit op zo'n € 760. Google Flights icm Kenya lijkt niet goed geindexeerd.
Dan heb ik niks gezegd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
TK is een prima maatschappij, met goed maaltijden en in-flight services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Turkish is 5-star Toch? Iig prima en veilig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Veilig :X Die lui liggen elke maand wel ergens op de wereld naast de baan in het gras 8)7

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 14:59
Bron?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Niet online

Rav

http://www.avherald.com/h...h=1&search.x=0&search.y=0

2 mei 2016
9 January 2016
4 mei 2015
25 april 2015

Ook leuk om op TK en tailstrikes te zoeken :S

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Weinig maanden gaan er in je jaar zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:37

Bob Popcorn

Plop!

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 01:06:
tja soms denk ik er wel eens aan. Ik probeer elke zoveel jaar een appartementje te kopen. Dat levert dan 700 tot 1400 euro per maand aan huur op. Voor dat geld zou je ook een opleiding kunnen betalen :)
Maar doe je verder helemaal niks dan? Of verwacht je dat een pilotenopleiding en je typerating halen iets is wat je er zomaar naast doet? :p AFAIK zijn dat bijzonder arbeidsintensieve opleidingen. :p

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:20

Freak187

geen

CyBeR schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 23:28:
Turkish is 5-star Toch? Iig prima en veilig.
Wat zegt dat nou over veiligheid, 5 sterren?

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 01:06:
Hou je er rekening mee dat een uurtje vliegen op een cessna172 zonder instructeur al meer dan 150 euro per uur kost.
Voor een simpel private pilot license moet je 60uur(?) vliegen plus examen. Dus al minimaal 9000 euro plus instructeur kosten.
Dat is je eerste jaar aan huur weg (vergeet niet de kosten voor examens, het brevet aanvragen, etc).
Om geld te mogen verdienen mag je nog eens een cpl/atpl halen. Naast een aantal theoretische examens, moet je ook 250(?) uur vliegen voordat je examen mag doen (190 uur extra dus).
28500 euro plus instructeur kosten, dat is toch twee tot vier jaar huur opbrengst. En dat is het absolute minimum, ga maar uit van het dubbele, op zijn minst.
Daarnaast moet je je theoretische examens binnen een bepaalde periode halen, wat een baan buiten de studie lastig (niet onmogelijk) maakt, wat waarschijnlijk meer centen uit je huur opbrengst trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat het niet gelijk staat met een rijbewijs b weet ik natuurlijk ook wel :D Mijn broer vliegt ook, en mijn vader vroeger ook, dus het bloed kruipt wellicht waar het niet gaan kan.

ik zal eens rondvragen hier, misschien dan eerst toch naar bij een 172 blijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:23
De Buitenveldertbaan wordt toch nooit gebruikt in oostelijke richting?

Er vloog net een KL747 over het centrum, die net via de Buitenveldertbaan was opgestegen. En dat hoor je wel :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
oohh schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:10:
De Buitenveldertbasn wordt toch nooit gebruikt in oostelijke richting?

Er vloog net een KL747 over het centrum, die net via de Buitenveldertbaan was opgestegen. En dat hoor je wel :P
Niet voor landen, opstijgen absoluut.
(Landen is echter ook toegestaan maar wordt zelden tot nooit gedaan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Ah was kl685 zo te zien :)

maar schijnbaar was de rest vol,of te lange rij wachtenden

[ Voor 54% gewijzigd door mrsar op 23-06-2016 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Landen lijkt me inderdaad een conflict met Zwanenburg (36C/18C) en de Polderbaan (36L/18R), niet helemaal praktisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:18

Rannasha

Does not compute.

Hiep hoi, Franse luchtverkeersleiders staken en het is pokkeweer in de Benelux en UK. Gevolg, chaos in de lucht :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vRsNn2R.png

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

staken de piloten niet meer,zijn het wel de luchtverkeersleiders :') wat een land

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nustys
  • Laatst online: 28-02 16:43
Rannasha schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 16:01:
Hiep hoi, Franse luchtverkeersleiders staken en het is pokkeweer in de Benelux en UK. Gevolg, chaos in de lucht :)
[afbeelding]
Mooi kaartje, kunnen wij dat ergens live bekijken ? :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ah vandaar. Alles is hier fors vertraagd

Edit: Tot wanneer trouwens? Wil nog op vakantie morgen.

[ Voor 42% gewijzigd door PWM op 23-06-2016 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

PWM schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 17:28:
Edit: Tot wanneer trouwens? Wil nog op vakantie morgen.
Voorlopig is de staking alleen vandaag. Weet niet of er plannen zijn om morgen verder te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Wel een rot tijd dat je terug vliegt, twee uur 's nachts is spitsuur op Bole airport en grote kans op vertraging aldaar (sowieso is dat een rampen luchthaven), met de korte overstaptijd in Instanbul kan dat lastig zijn. Twee keer die vlucht gemaakt, beide keren met vertraging vertrokken uit Addis, twee keer echt moeten rennen om aansluiting te halen waarvan één keer de bagage het niet gered heeft.

Buiten dat, niets mis met Turkish Airlines.

Waarom niet met Ethiopian? Die vliegen op Rome, London, Wenen and volgens mij ook Frankfurt. Zonder overstap kom je toch niet in Ethiopië

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Weer een update over de Iran Air order bij Boeing.
Een van de gebouwde Transaero 747-8i's was in beweging op Paine Field de afgelopen dagen.
En dat lijkt dus nu bekend waarom.

De toestellen voor Iran Air lijken bekend.
Lease met Boeing support:
- 29 737NG

Direct buy:
- 6 737NG
- 40 737 MAX
- 15 777-300ER
- 15 777-9
- 4 747-8i

Totaal 109 toestellen.
De 4 orders voor 747-8i's van Transaero gaan naar Iran Air.
De twee gebouwde toestellen worden voorbereid voor testvlucht om daarna opgeslagen te worden totdat de deal helemaal rond is. Helaas dus feitelijk geen extra orders voor de 747-8i. ;(

Dit is dus naast Airbus orders van 118 toestellen:
- 21 A320ceo
- 24 A320neo
- 27 A330ceo
- 18 A330-900neo
- 16 A350-100
- 12 A380

Alle 227 toestellen dus voor Iran Air alleen. Overige Iraanse maatschappij zijn (nog) niet meegerekend.

En ander nieuws: de vliegtuigen met meeste aantal stoelen ooit komen naar Nederland: op 3, 6 en 7 juli komen de 615 stoelen tellende - business- and economy-only - A380 naar Amsterdam.

Afbeeldingslocatie: https://c4.staticflickr.com/2/1660/25275917035_13749de420_c.jpgAmsterdam Schiphol Airport - 25-02-2016 by Iemand91, on Flickr

En over Emirates A380's gesproken; vandaag vloog hun 91e A380 voor het eerst.
Wat zo bijzonder hieraan is; is het feit dat dit hun eerste A380 met Rolls Royce motoren wordt.
Hun eerste 90 (waarvan dinsdag de 80e is geleverd) hebben Engine Alliance GP7000 motoren.
Vanaf nu worden de nieuwe geleverd met Rolls-Royce Trent 900 motoren.

Afbeeldingslocatie: https://c6.staticflickr.com/8/7477/27786518981_965e891a8e_c.jpgEmirates A380-842 msn 225 by dn280tls, on Flickr

De levering van hun 80e toestel afgelopen dinsdag:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ClessbPWIAAmi7t.jpg:large

[ Voor 22% gewijzigd door Piet91 op 24-06-2016 03:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12:02
Blijf het een indrukwekkend vliegtuig vinden, zowel van binnen als van buiten. De bar in business is helemaal cool, moet je alleen wel zorgen dat je niet gelijk aan het werk moet op je plaats van bestemming :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-10 13:40
Rannasha schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 16:01:
[afbeelding]
Waar haal je zo'n overzicht vandaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-10 13:40
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
YouTube: Goodwood Festival of Speed LIVE 23-26 June 2016

Dit weekend (vandaag al bezig) Goodwood Festival of Speed met de Red Arrows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

[Roland] schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 21:50:
[...]

Waarom niet met Ethiopian? Die vliegen op Rome, London, Wenen and volgens mij ook Frankfurt. Zonder overstap kom je toch niet in Ethiopië
Ethiopian vliegt ook nog op Stockholm, mocht dat interessant zijn. Vliegen met Dreamliners, top-modern :). Dat is de vlucht met een tussenstop in Wenen, maar is soms een stuk goedkoper dan wanneer je pas in Wenen instapt (kan zo 200€ goedkoper zijn).

[ Voor 16% gewijzigd door Garyu op 24-06-2016 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-10 21:36

Zeeuw

5.6

Zouden jullie mij uit kunnen leggen hoe de overstap op Frankfurt gaat?

Mijn vriendin komt over 4 weken vanuit Fortaleza naar Amsterdam met een overstap op Frankfurt. Zelf heb ik daar nooit een overstap gemaakt, en aangezien zij geen ervaring met vliegen heeft en geen vreemde talen spreekt, wil ik een overzichtje maken om het overstappen zo soepel mogelijk te laten verlopen.

De overstap tijd is 1u45min.

Ik kan me voorstellen dat ze zich af vraagt of ze wel door de douane moet, omdat ze nog naar Amsterdam vliegt. Misschien hebben ze in FRA ook wel een treintje zoals in MAD, als je daar voor het eerst staat kan dat best verwarring met zich meebrengen.

Neem aan dat er in het Engels wel 'Flight Connections' staat aangegeven, zijn er misschien nog speciale letters als routebegeleiding?

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Aangezien ze uit Brazilië komt zal ze in Frankfurt inderdaad door de paspoortcontrole (immigratie) moeten. Langs de douane gaat ze pas in Nederland.

Nog even voor de duidelijkheid want hier in Nederland noemen we alles wat verder gaat dan de OV-Chipkaartpoortjes op de stations om de een of andere reden "Douane":

Douane: gaat 't om je goederen en of je wel belasting betaalt.
Immigratie (paspoortcontrole): gaat 't om mensen en of je 't land wel in mag.
Beveiliging: gaat 't om je handbagage en dat je niks gevaarlijks in 't vliegtuig meeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

ik stap in FRA alleen binnen Europa over dus met verre vluchten geen ervaring maar het kan nogal lopen zijn,ze zal waarschijnlijk naar de terminal 1, A-gates moeten is mijn gok ( daar vlieg ik altijd van verder) , gok dat ze niet op 1 aankomt

[ Voor 9% gewijzigd door mrsar op 24-06-2016 19:01 ]

Pagina: 1 ... 77 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.