Het Luchtvaart Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 101 Laatste
Acties:
  • 644.968 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

CyBeR schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 18:52: want hier in Nederland noemen we alles wat verder gaat dan de OV-Chipkaartpoortjes op de stations om de een of andere reden "Douane":
Dat komt omdat op land je bij de grens douane had en hebt waar die functies niet gescheiden waren. Bij bijvoorbeeld Zwitserland controleren ze zowel op bommen, paspoorten en accijns, al kijken ze effectief alleen naar je vignet :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Er staan momenteel een paar Spitfires uit de UK op Lelystad. Ik taxiede naar Runway 23 toen ze samen in een flypast over kwamen gevolgd door een "Welcome to Lelystad" van de toren. Was een gaaf gezicht 8) Ze zijn daar voor de opnames van de film "Dunkirk" bij Urk. Het luchtruim boven het halve IJsselmeer is ook afgesloten.

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/tM7S1k72eN0MTEJuURhI4tIJ/medium.jpg

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
Zeeuw schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 18:47:
Zouden jullie mij uit kunnen leggen hoe de overstap op Frankfurt gaat?
Ik heb het een aantal keren van/naar Venezuela gedaan, zelfde principe dus. Bij aankomst kan het zomaar zijn dat je een remote stand hebt. Dan ga je in de bus en rijd je zo'n 15 minuten voordat je eindelijk bij onooglijke schuifdeuren aankomt. dan naar binnen en naar rechts.

Lopen lopen lopen lopen lopen lopen. Het staat duidelijk in twee talen aangegeven waar je heen moet, behalve vlak voor de controle/douane. Op het moment dat ze in een kleine gang aankomt, zit aan de linkerkant de doorgang naar Schengen. Ik vind dat erg onduidelijk aangegeven. Op het moment dat ze een breed plein ziet met winkels, is ze te ver.

Dan dus door de controle heen en zeer waarschijnlijk de A-gates volgen. Ik heb eigenlijk altijd een A5x nummer gehad, dus dan mag je weer een end lopen. Echt, Frankfurt is lange tijd wandelen. 1u45 is meer dan voldoende, hoor. Laat haar erg letten op de belettering. Ik ben toch best ervaren in het wandelen over vliegvelden, maar op Frankfurt moet ik ook geregeld zoeken...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:20
Zag net in het voorbij rijden van Colorado Springs Airport die 747 airtanker nog staan. Wat een gaaf apparaat!

Crappy phone pic: Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2iuuwjm.jpg

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-10 21:36

Zeeuw

5.6

don_jorg schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 22:49:
[...]

Ik heb het een aantal keren van/naar Venezuela gedaan, zelfde principe dus. Bij aankomst kan het zomaar zijn dat je een remote stand hebt. Dan ga je in de bus en rijd je zo'n 15 minuten voordat je eindelijk bij onooglijke schuifdeuren aankomt. dan naar binnen en naar rechts.

Lopen lopen lopen lopen lopen lopen. Het staat duidelijk in twee talen aangegeven waar je heen moet, behalve vlak voor de controle/douane. Op het moment dat ze in een kleine gang aankomt, zit aan de linkerkant de doorgang naar Schengen. Ik vind dat erg onduidelijk aangegeven. Op het moment dat ze een breed plein ziet met winkels, is ze te ver.

Dan dus door de controle heen en zeer waarschijnlijk de A-gates volgen. Ik heb eigenlijk altijd een A5x nummer gehad, dus dan mag je weer een end lopen. Echt, Frankfurt is lange tijd wandelen. 1u45 is meer dan voldoende, hoor. Laat haar erg letten op de belettering. Ik ben toch best ervaren in het wandelen over vliegvelden, maar op Frankfurt moet ik ook geregeld zoeken...
Ze vliegt met Condor. Ik ben ook eens met Condor vanaf FRA naar FOR gevlogen en kon via een slurf naar binnen.
De vlucht van FRA naar FOR is met Lufthansa. Lijkt me haast dat deze twee maatschappijen een soort vaste plek hebben op de luchthaven?

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-10 09:31
Komt hier nu net 2x de KDC10 overvliegen.... zeker ivm veteranen dag😃 mooi gezicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-10 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Yihaaa schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 12:53:
Komt hier nu net 2x de KDC10 overvliegen.... zeker ivm veteranen dag😃 mooi gezicht
Klopt, en een Flyby event in Noordwijk.

https://www.flightradar24.com/NAF44/a22be21

[ Voor 10% gewijzigd door Tourniquet op 25-06-2016 13:54 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Vanaf morgen weer een nieuwe maatschappij op Schiphol.
Vanaf zondag vliegt China Eastern Airlines viermaal per week naar Amsterdam; op zondag, maandag, woensdag en vrijdag. Aankomst is om 18:30 uur, vertrek om 20:15 uur.

Samen met de 13 wekelijkse vluchten van KLM maakt dit totaal 17 vluchten van/naar Shanghai deze zomer.
Op de route wordt de Airbus A330-200 ingezet. Voor morgen staat deze kist ingepland:

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/photos/airliners/9/9/0/2827099.jpg?v=v20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Na een ontelbaar keren Schiphol, deze keer voor het eerst van Rotterdam vertrokken.

Voor de deur geparkeerd en in de superkleine terminal bij, afgrijselijk ongeïnteresseerd en chagrijnig personeel ingechecked.

Vervolgens door de superkleine security heen, waar iedereen wel weer hartstikke aardig was. Om vervolgens bij de gates aan te komen, 5 deuren op een rij.

En dan op een stoel zitten, koffie bestellen en kijken hoe vakantie vierend Nederland vliegt :)

Allereerst: Op elke vlucht waren mensen te laat, bij 2 gingen zelfs de deuren dicht en de koffers van boord. Knap, aangezien mijn woonkamer groter is dan de terminal. In beide gevallen zaten de passagiers verderop bier te drinken. Die vakantie was snel voorbij.

Vervolgens het inchecken: We beginnen met rij 6-19, waarna iedereen naar de deur rent en zelfs elkaar wegduwt. Bij de vlucht naar Ibiza was het zelfs zo dringen dat degene met kinderen die eerst mochten zich een veilig heenkomen moesten zoeken. Waanzinnig interessant allemaal :p

Mijn vlucht naar Faro (zit in Algarve) was lekker op tijd en konden zo het vliegtuig in lopen.

Maar wat ik vooral wilde zeggen: Het Transavia personeel was waanzinnig attent. Van het vliegend personeel tot en met de cabin, het was allemaal van een uitzonderlijk niveau. Vriendelijk, geduldig, alert, flexibel. Daar kunnen alle prijsvechters en menig normaal airline nog wat van leren.

Lopend naar de huurauto ging hij al weer de lucht in, een omkeertijd die ik zelfs bij Easyjet niet vaak zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Vliegtuigmotor vat vlam bij landing - http://nos.nl/l/2113783
Een vliegtuigmotor is in brand gevlogen kort na de landing op Singapore Changi Airport. De 222 passagiers en 19 bemanningsleden bleven ongedeerd.

De Boeing 777 van Singapore Airlines was eerder vanaf Singapore vertrokken naar Milaan. Het toestel was twee uur onderweg toen het moest terugkeren vanwege problemen met de rechtermotor. Kort na de landing vloog de motor in brand.

De brandweer wist het vuur snel te blussen. De passagiers konden het vliegtuig via de trappen verlaten. Ze kunnen hun reis later vandaag met een ander toestel vervolgen.
In de bron zijn een YouTube filmpje en Twitter foto's te vinden. Die passagiers zullen de schrik wel hebben gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik niet snap is waarom er niet al tijdens de brand is geëvacueerd.
Andere kant stond niet in de fik, dus waarom dan niet daar de slides eruit en zo snel mogelijk wegwezen.
Weet wel dat het materiaal van zo'n toestel er voor gemaakt is dat het even duurt voordat het vuur er doorheen is en bij de fuel komt, maar ik zo toch liever van een afstandje hier naar gaan zitten kijken dan vanuit mijn stoel in het toestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Laatst online: 15:44

Freak187

geen

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 08:36:
Andere kant stond niet in de fik, dus waarom dan niet daar de slides eruit en zo snel mogelijk wegwezen.
Weet wel dat het materiaal van zo'n toestel er voor gemaakt is dat het even duurt voordat het vuur er doorheen is en bij de fuel komt, maar ik zo toch liever van een afstandje hier naar gaan zitten kijken dan vanuit mijn stoel in het toestel...
Inderdaad. Serieus, ik had de deuren aan de andere kant geopend en via de slides naar buiten gegaan. No way dat ik ga wachten terwijl de vleugel (= fuel tank :X :X ) in de hens staat. Vind het ook erg bijzonder dat het blijkbaar 5 minuten duurde alvorens de brandweer arriveerde.... Als de piloot al melding maakt van een noodlanding, dan moeten die toch langs de baan staan?

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met het boeken van een KLM vlucht op sites als Supersaver en Travel2be? Daar kan je een optie bijboeken om een zitplaats te reserveren. Echter kan je bij de KLM tijdens het inchecken gratis een stoel uitkiezen. Hoe gaat dit in zijn werk? Op een vlucht van 160 euro bij de KLM zelf scheelt het toch al gauw 20-30 euro als je op zulke websites boekt. Ben alleen benieuwd hoe het precies in zijn werk gaat. Krijg je een kant en klare ticket met een random zitplaats of kan je je stoel nog aanpassen tijdens het inchecken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:03
magnifor schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:43:
Heeft iemand ervaring met het boeken van een KLM vlucht op sites als Supersaver en Travel2be? Daar kan je een optie bijboeken om een zitplaats te reserveren. Echter kan je bij de KLM tijdens het inchecken gratis een stoel uitkiezen. Hoe gaat dit in zijn werk? Op een vlucht van 160 euro bij de KLM zelf scheelt het toch al gauw 20-30 euro als je op zulke websites boekt. Ben alleen benieuwd hoe het precies in zijn werk gaat. Krijg je een kant en klare ticket met een random zitplaats of kan je je stoel nog aanpassen tijdens het inchecken?
Je krijgt gewoon een boekingscode waarmee je op de KLM website je stoel kunt uitkiezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
thanks. Kan ik mijn stoel aanpassen zodra ik de boekingscode heb ontvangen of alleen 48 uur voor vertrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
magnifor schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:49:
thanks. Kan ik mijn stoel aanpassen zodra ik de boekingscode heb ontvangen of alleen 48 uur voor vertrek?
Ik weet het niet precies. Waarschijnlijk kan dat wel eerder, maar kost het geld. Als je niet wil betalen, dan moet je wachten tot 24 (?) uur voor vertrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Check net in voor LCY - AMS morgenochtend.

Vertrek 7.40, staat er 6.25 boarding op mijn boarding pass.

Dacht t niet :P

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

magnifor schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:49:
Volgens mij 24/48 (afhankelijk waar je vandaan vertrekt) uur voor vertrek. En zodra die stoelkeuze beschikbaar is, kun je waarschijnlijk uit één of twee andere zitplaatsen kiezen..... valt weinig meer te kiezen. Alleen als je betaald natuurlijk...

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Freak187 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 08:39:
[...]

Inderdaad. Serieus, ik had de deuren aan de andere kant geopend en via de slides naar buiten gegaan. No way dat ik ga wachten terwijl de vleugel (= fuel tank :X :X ) in de hens staat. Vind het ook erg bijzonder dat het blijkbaar 5 minuten duurde alvorens de brandweer arriveerde.... Als de piloot al melding maakt van een noodlanding, dan moeten die toch langs de baan staan?
Bij het gebruik van slides vallen er ook altijd wel gewonden. En je hebt geen garantie dat passagiers in paniek niet helemaal de verkeerde kant op rennen, brandweer in de weg lopen, of zelfs banen oplopen waar nog vliegtuigen landen en opstijgen. Dus die houden ze liever in het vliegtuig zolang dat veilig wordt geacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Een evacuatie geeft onherroepelijk gewonden (enkels na de glijbaan, verdrukt worden bij de uitgang, etc).
Een evacuatie doe je niet zomaar en er kunnen situaties zijn waarbij de keus daarvoor niet de beste is/lijkt.
Of dat ik dit geval ook was, kan ik niet zeggen aangezien ik er niet bij was.

Gemiddeld kun je op 5% gewonden rekenen bij een evacuatie. Zelfs bij een test van Airbus, dus onder gecontroleerde omstandigheden, waren er nog 3% gewonden.
http://www.slate.com/arti...lane_evacuation_test.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Een evacuatie is een weloverwogen keus.
Bij een evacuatie raakt zo'n 5-10% van de passagiers gewond. Je weet niet precies wat de situatie buiten is.
Lekt er brandstof (ofwel; lopen de passagiers tijdens evacuatie door brandstof). Hete remmen i.c.m. brandstof. Brandweer die aanwezig is.
Soms kan de cabine van een toestel veiliger zijn dan erbuiten (denk aan Qantas 32)

Aan de andere kant is het ook vaak mis gegaan bij te lang binnen blijven.

Waarom nu niet direct geëvacueerd is zal nog wel duidelijk worden. Valt nu nog niets over te zeggen.

EDIT: hmm, misschien toch eerst pagina verversen voordat ik wat post. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 27-06-2016 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Thanks zowel oohh als Freak187. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

downtime schreef op maandag 27 juni 2016 @ 12:14:
[...]

Bij het gebruik van slides vallen er ook altijd wel gewonden. En je hebt geen garantie dat passagiers in paniek niet helemaal de verkeerde kant op rennen, brandweer in de weg lopen, of zelfs banen oplopen waar nog vliegtuigen landen en opstijgen. Dus die houden ze liever in het vliegtuig zolang dat veilig wordt geacht.
Theoretisch gezien heb je gelijk, alleen als ik een complete vleugel in de fik zie staan heb ik geen moeite met een verstuikte enkel oid. Wachten in de cabine is Russische roulette. Als de vlammen eenmaal in de brandstoftank komen is er geen redden meer aan. Vind het echt bijzonder dat ze moesten blijven wachten. Ben zeer benieuwd waarom ze geen evacuatie deden. Het ging goed dit keer, maar is dat geluk of wijsheid geweest?

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:51
http://avherald.com/h?article=49a58209&opt=1

Volgens AVherald werd de noodlanding ingezet vanwege een olielekkage aan motor #2. Er was geen directe reden voor hulpdiensten langs de baan, de motor functioneerde normaal ondanks de olie lekkage.

Vliegtuig land en remt af tot taxi snelheid, lekkende olie die eerder door de wind direct verwaaide, lekt nu recht naar beneden op hete remmen, of hete motoronderdelen of iets anders.

Daarom stonden er waarschijnlijk geen hulpdiensten langs de baan bij de landing, of de crew vond dit niet nodig. Onderzoek zal dit uitwijzen.

Waarom ze vervolgens niet zijn begonnen met evacuatie weet ik ook niet, misschien wist de crew meer dan wij en was het niet veilig. Maar een nagenoeg volle brandstof tank die explodeert brengt wat meer doden en gewonden met zich mee dan wat blauwe plekken en een gebroken arm als ze wel geëvacueerd hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

FastFred schreef op maandag 27 juni 2016 @ 12:21:

Volgens AVherald werd de noodlanding ingezet vanwege een olielekkage aan motor #2. Er was geen directe reden voor hulpdiensten langs de baan, de motor functioneerde normaal ondanks de olie lekkage.

Vliegtuig land en remt af tot taxi snelheid, lekkende olie die eerder door de wind direct verwaaide, lekt nu recht naar beneden op hete remmen, of hete motoronderdelen of iets anders.

Daarom stonden er waarschijnlijk geen hulpdiensten langs de baan bij de landing, of de crew vond dit niet nodig. Onderzoek zal dit uitwijzen.

Waarom ze vervolgens niet zijn begonnen met evacuatie weet ik ook niet, misschien wist de crew meer dan wij en was het niet veilig. Maar een nagenoeg volle brandstof tank die explodeert brengt wat meer doden en gewonden met zich mee dan wat blauwe plekken en een gebroken arm als ze wel geëvacueerd hadden.
Stond de hele vleugel in lichterlaaie door de olie? Lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Olie lekkages worden namelijk via drain lines naar de onderkant van de motor geleid en overboord geblazen. Dat de hele vleugel vlamvat lijkt me bijna niet mogelijk door olie dat in het oliesysteem zit (meestal zo'n 20 liter).

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:14
Wat ik me afvraag. Weet een piloot direct dat er een vleugel in de fik staat? Waarschijnlijk kunnen ze dit door het raam niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver

Jet fuel explodeert niet (niet meer althans, dat was vroeger anders).

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
maxoss schreef op maandag 27 juni 2016 @ 12:37:
Wat ik me afvraag. Weet een piloot direct dat er een vleugel in de fik staat? Waarschijnlijk kunnen ze dit door het raam niet zien.
Vaak kan je het uiterste puntje zien en waarschijnlijk de gloed. Echter het eerste wat cabine crew doet is melden dat er wat in de fik staat.
Als het een beetje loopt ben je voorin vrij snel op de hoogte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
maxoss schreef op maandag 27 juni 2016 @ 12:37:
Bij elke 777-300 (ER en non-ER) zitten op de horizontal stabilizers een camera, onderdeel van het Ground maneuvering camera system (GMCS).

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/photos/airliners/0/3/7/0739730.jpg?v=v20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

XWB schreef op maandag 27 juni 2016 @ 12:44:
[...]

Jet fuel explodeert niet (niet meer althans, dat was vroeger anders).
Huh wat?

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Een brandend toestel explodeert heus niet zoals in een gemiddelde Die Hard film. Die kist zal gewoon uitbranden en klaar.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
In ander nieuws: als je enkele oude KLM stoelen uit de 777 wil hebben, hier verkrijgbaar:

http://www.aviationgate.c...-ex-klm-777-8x390pax.html

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
PH-MCP landt over ongeveer een half uur op Londen Stansted.
Hierna vliegt het door naar Amsterdam waar het om 16:37 uur wordt verwacht.

Deze vlucht van Stansted naar Amsterdam is de allerlaatste commerciële vlucht voor de Martinair MD-11.
De landing straks wordt dan ook de allerlaatste landing van een Nederlandse McDonnell Douglas MD-11 op Schiphol en betekent ook na 82 jaar het einde van Douglas burgerluchtvaarthistorie in Nederland.

Hier haar laatste vertrek vanaf Schiphol; gistermorgen even na 9 uur:

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/8/7302/27305887724_9f6ea46e2e_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Hier is nog een ander plaatje van die brandende 777 kist, deze keer niet vanuit de cabin gefilmd:

Afbeeldingslocatie: http://imagr.eu/up/2ORny_Cl8xaJIXIAAwE6J.jpg

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

XWB schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:51:
Een brandend toestel explodeert heus niet zoals in een gemiddelde Die Hard film. Die kist zal gewoon uitbranden en klaar.
Enig idee hoe snel dat gaat? Je weet waar de brandstoftanks zich bevinden? Op enig moment zal het wel exploderen, als de condities juist zijn. En dat is nogal moeilijk te zeggen, dus ik zou het zekere voor het onzekere gedaan hebben: eruit. Maar goed, ben benieuwd naar het rapport.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
XWB schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:59:
In ander nieuws: als je enkele oude KLM stoelen uit de 777 wil hebben, hier verkrijgbaar:

http://www.aviationgate.c...-ex-klm-777-8x390pax.html
Of de business class variant: http://www.aviationgate.c...nipod-lie-flat-seats.html

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:56

Garyu

WW

Iemand een idee wat zoiets ongeveer zou kosten? Zou hier @work misschien niet eens zo slecht staan, maar dan moet het wel een beetje betaalbaar zijn zeg maar.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Garyu schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:03:
Iemand een idee wat zoiets ongeveer zou kosten? Zou hier @work misschien niet eens zo slecht staan, maar dan moet het wel een beetje betaalbaar zijn zeg maar.
Bij eerdere verkopen van dat spul ging het om duizenden euro's. Niet leuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Volgens mij is dat meer voor als je je eigen vloot van vliegtuigen wilt voorzien van nieuwe (tweedehands) stoelen. Ik krijg allicht niet het idee dat ze losse (sets van) stoelen gaan verkopen.

[ Voor 25% gewijzigd door CyBeR op 27-06-2016 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Freak187 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:55:
[...]
Enig idee hoe snel dat gaat? Je weet waar de brandstoftanks zich bevinden? Op enig moment zal het wel exploderen, als de condities juist zijn. En dat is nogal moeilijk te zeggen, dus ik zou het zekere voor het onzekere gedaan hebben: eruit. Maar goed, ben benieuwd naar het rapport.
Ik meen me te herinneren dat er een toevoeging inzit die bij een crash de jet fuel stroperiger maakt om de explosie te beperken. Maar als het eenmaal 210 graden wordt (wat gedurende de vlucht niet zal gebeuren, dat is ook de reden dat je bij brand in een houten windmolen de bladen moet laten draaien om de temperatuur laag te houden; een van de drie zijden van de driehoek van brand. Ander boorbeeld: de Russen Hongaren blusten met dit principe zelfs eenvoudig oliebranden in Irak, gewoon uitblazen met een raketmotor op een tank).

Eenmaal aan de grond zou ik toch wel graag snel van boord willen, de temperatuur kan dan wel snel oplopen. Hier zal nog wel een forse evaluatie op komen denk ik.

[ Voor 2% gewijzigd door franssie op 27-06-2016 21:13 . Reden: Met dank aan de poster hieronder gecorrigeerd ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
En onderweg...de laatste vlucht... https://www.flightradar24.com/MPH6172/a2847e1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Is het bij een noodlanding niet standaard procedure om ook de brandweer naast de landingsbaan neer te zetten? Overigens is hier op het lokale vliegveld de maximale tijd tot bestemming voor de brandweer 3 minuten vanaf melding. Scheelt toch weer 2 minuten t.o.v. deze situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 05-10 13:49
Dan hebben we altijd de KDC-10's nog van de luchtmacht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

franssie schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:13:
[...]

Ik meen me te herinneren dat er een toevoeging inzit die bij een crash de jet fuel stroperiger maakt om de explosie te beperken. Maar als het eenmaal 210 graden wordt (wat gedurende de vlucht niet zal gebeuren, dat is ook de reden dat je bij brand in een houten windmolen de bladen moet laten draaien om de temperatuur laag te houden; een van de drie zijden van de driehoek van brand. Ander boorbeeld: de Russen blusten met dit principe zelfs eenvoudig oliebranden in Irak, gewoon uitblazen met een raketmotor op een tank).

Eenmaal aan de grond zou ik toch wel graag snel van boord willen, de temperatuur kan dan wel snel oplopen. Hier zal nog wel een forse evaluatie op komen denk ik.
Jet A1 is net diesel, het ontbrand bij hoge temperaturen en/of hoge druk. Maar die druk en temperatuur lopen snel op in de tank als er buiten een brand is. Ik ben niet bekend met additieven die het stropiger maken tbv brandvertraging, alleen met stoffen die ijsvorming tegengaan in de brandstof.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Freak187 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:41:
[...]

Jet A1 is net diesel, het ontbrand bij hoge temperaturen en/of hoge druk. Maar die druk en temperatuur lopen snel op in de tank als er buiten een brand is. Ik ben niet bekend met additieven die het stropiger maken tbv brandvertraging, alleen met stoffen die ijsvorming tegengaan in de brandstof.
Die druk ga je niet snel redden denk ik, maar de temp is als ik het goed heb de 210 graden die ik noemde en dat is niet heel hoog. En inderdaad is Jet Fuel erg vergelijkbaar met diesel, er zijn zelfs zuigermotor aangedreven vliegtuigjes die op diesel en jet fuel kunnen vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

franssie schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:49:
[...]

Die druk ga je niet snel redden denk ik, maar de temp is als ik het goed heb de 210 graden die ik noemde en dat is niet heel hoog. En inderdaad is Jet Fuel erg vergelijkbaar met diesel, er zijn zelfs zuigermotor aangedreven vliegtuigjes die op diesel en jet fuel kunnen vliegen.
In een turbine kun je toch ook alles gooien? Amerikaanse M1 tanks hebben schijnbaar turbinemotoren die bijna alles kunnen verbranden, met uitzondering van kolen en blokken hout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10 16:03
Juist wanneer de tanks nog maar een kleine hoeveelheid fuel bevatten, zoals dus net na de landing, lijkt mij het gevaar van een explosie juist het grootst bij een brand. In een gedeeltelijk gevulde tank kunnen namelijk veel makkelijker dampen ontstaan en ophopen door opwarmende fuel. Een volle tank geeft geen/minder ruimte aan dampen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
franssie schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:13:
[...]
Ander boorbeeld: de Russen blusten met dit principe zelfs eenvoudig oliebranden in Irak, gewoon uitblazen met een raketmotor op een tank).
De Hongaren ;), maar op een oude Russische tank met Mig-21 motoren (specifieke motoren hoorde ik net ook weer), maar ik wist direct welke je bedoelde:

Mooi ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Saus schreef op maandag 27 juni 2016 @ 21:05:
[...]

De Hongaren ;), maar op een oude Russische tank met Mig-21 motoren (specifieke motoren hoorde ik net ook weer), maar ik wist direct welke je bedoelde:
[video]
Mooi ding
Haha, dat ding blaast echter wel water cq stoom, niet alleen lucht ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nustys
  • Laatst online: 28-02 16:43
Piet91 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:59:
PH-MCP landt over ongeveer een half uur op Londen Stansted.
Hierna vliegt het door naar Amsterdam waar het om 16:37 uur wordt verwacht.

Deze vlucht van Stansted naar Amsterdam is de allerlaatste commerciële vlucht voor de Martinair MD-11.
De landing straks wordt dan ook de allerlaatste landing van een Nederlandse McDonnell Douglas MD-11 op Schiphol en betekent ook na 82 jaar het einde van Douglas burgerluchtvaarthistorie in Nederland.

Hier haar laatste vertrek vanaf Schiphol; gistermorgen even na 9 uur:

[afbeelding]
De aller laatste landing op Schiphol voor de Elfjes van MartinAir :'( :'( :'(

Afbeeldingslocatie: https://c7.staticflickr.com/8/7401/27333240334_062e5c409c_c.jpgFinal commercial flight for MartinAir Cargo. by nustyR, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
zeef schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:19:
Dan hebben we altijd de KDC-10's nog van de luchtmacht. ;)
True, daar kunnen we nog een jaar of 4 van genieten, maar het is toch anders.
Naast het feit dat je die toestellen ook niet zo maar even op Schiphol ziet staan.
nustys schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:57:
De aller laatste landing op Schiphol voor de Elfjes van MartinAir :'( :'( :'(

[afbeelding]Final commercial flight for MartinAir Cargo. by nustyR, on Flickr
Jammer. Mensen zoals jij konden van de Elfjes prachtige platen maken.
Qua compositie zijn die saaie twinjets toch minder...

[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 27-06-2016 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Piet91 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:06:
True, daar kunnen we nog een jaar of 4 van genieten, maar het is toch anders.
Gaan ze eruit? Is er een vervanging gepland of zijn ze gewoon wegbezuinigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nustys
  • Laatst online: 28-02 16:43
**oops***

[ Voor 96% gewijzigd door nustys op 27-06-2016 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
downtime schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:15:
Gaan ze eruit? Is er een vervanging gepland of zijn ze gewoon wegbezuinigd?
Ik geloof dat er plannen lopen om rond 2020 de KDC-10's te vervangen door Airbus A330 MRTT toestellen.
En dan niet 'van Nederland' maar in samenwerking met andere landen onder het project 'Multi Role Tanker Transport'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Piet91 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:24:
[...]

Ik geloof dat er plannen lopen om rond 2020 de KDC-10's te vervangen door Airbus A330 MRTT toestellen.
Could be worse. Niet zo uniek als de KDC-10 maar wel weer een multi-functionele kist. De KLu zal wel teleurgesteld zijn. Geen Lockheed dit keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
downtime schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:35:
[...]

Could be worse. Niet zo uniek als de KDC-10 maar wel weer een multi-functionele kist. De KLu zal wel teleurgesteld zijn. Geen Lockheed dit keer.
Bernhard draait zich om in zijn graf ;(

Ik weet niet, kan er eigenlijk geen traan om laten. Van mij mogen ze best wat nieuws vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

franssie schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:49:
[...]

Dieselmotoren in auto's draaien prima op kerosine/Jet A1 O-)
De wat oudere dan, de nieuwe zijn wat kritischer.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Laatst online: 15:14
Birdstrike op Schiphol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-10 13:41
PWM schreef op zondag 26 juni 2016 @ 09:36:
Na een ontelbaar keren Schiphol, deze keer voor het eerst van Rotterdam vertrokken.

Voor de deur geparkeerd en in de superkleine terminal bij, afgrijselijk ongeïnteresseerd en chagrijnig personeel ingechecked.

Vervolgens door de superkleine security heen, waar iedereen wel weer hartstikke aardig was. Om vervolgens bij de gates aan te komen, 5 deuren op een rij.

En dan op een stoel zitten, koffie bestellen en kijken hoe vakantie vierend Nederland vliegt :)

Allereerst: Op elke vlucht waren mensen te laat, bij 2 gingen zelfs de deuren dicht en de koffers van boord. Knap, aangezien mijn woonkamer groter is dan de terminal. In beide gevallen zaten de passagiers verderop bier te drinken. Die vakantie was snel voorbij.

Vervolgens het inchecken: We beginnen met rij 6-19, waarna iedereen naar de deur rent en zelfs elkaar wegduwt. Bij de vlucht naar Ibiza was het zelfs zo dringen dat degene met kinderen die eerst mochten zich een veilig heenkomen moesten zoeken. Waanzinnig interessant allemaal :p

Mijn vlucht naar Faro (zit in Algarve) was lekker op tijd en konden zo het vliegtuig in lopen.

Maar wat ik vooral wilde zeggen: Het Transavia personeel was waanzinnig attent. Van het vliegend personeel tot en met de cabin, het was allemaal van een uitzonderlijk niveau. Vriendelijk, geduldig, alert, flexibel. Daar kunnen alle prijsvechters en menig normaal airline nog wat van leren.

Lopend naar de huurauto ging hij al weer de lucht in, een omkeertijd die ik zelfs bij Easyjet niet vaak zie.
Nog geklapt na de succesvolle landing? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Op naar een volgend leven! Ik begreep dat er veel vraag is naar coke cans, dus dat komt helemaal goed >:)

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
SgtPoen schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:24:
[...]

Nog geklapt na de succesvolle landing? :+
Nee :( Keek ik toch wel naar uit.

Ik probeer het elke maandagochtend te introduceren op de zakenvlucht naar LCY :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XWB schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:46:
[...]

Op naar een volgend leven! Ik begreep dat er veel vraag is naar coke cans, dus dat komt helemaal goed >:)
:'(
Best als ze dat met zo'n Airbus doen, maar niet met een 11. O+
Zo zonde dat er geen eentje overblijft voor het nageslacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

PWM schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 16:35:
[...]

Nee :( Keek ik toch wel naar uit.

Ik probeer het elke maandagochtend te introduceren op de zakenvlucht naar LCY :+
Haha oh ben jij dat :P

Net weer terug van een sessie stroopwafels kopen op Schipholplaza noteholder meeting op de zuid-as.

Vlucht van vanmorgen (7.40) was vertraagd naar 9.30 (beide UK time), dus moest ff lief doen tegen de baliemevrouw van CitySlet om me op de 8.40 vlucht om te boeken (die niet vertraagd was).

Die muts die wilde eerst niet omdat ze niet wist of die vlucht uiteindelijk ook vertraagd zou zijn (ATC gezeur op SPL blijkbaar vanmorgen). Maar toen ik mijn flightradar app liet zien met daarop de vlucht die 15m daarvoor vertrokken was van SPL geloofde ze me en boekte ze me om hehe.

Zal je natuurlijk net weer zien dat je in Haarlem landt (polderbaan :+ ), dus al met al werd het nog steeds krap. Godzijdank reed de NS voor de verandering stipt op tijd dus ik was om 11.42 op de strawinskylaan, waar mijn meeting om 11.45 begon. Pfew :P

12.15 zat ik weer in de trein terug naar schiphol, gelunched, stroopwafels gekocht, nog ff naar de Martinair op schiphol oost gezwaaid en weg was ik weer :+

En nu zit ik thuis op de bank met een welverdiende stroopwafel na een dag hard werken 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:21

Fiber

Beaches are for storming.

En dat kon echt niet met een combinatie van www.stroopwafelwinkel.nl en Skype...? O-) :+

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Het zou pas echt nieuws zijn als er een keer een dag geen birdstrikes zijn op Schiphol :+

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Fiber schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 18:15:
En dat kon echt niet met een combinatie van www.stroopwafelwinkel.nl en Skype...? O-) :+
Blijkbaar niet, belachelijk, maar dat zijn de regels :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
kamstra schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 17:54:
[...]

Haha oh ben jij dat :P

Net weer terug van een sessie stroopwafels kopen op Schipholplaza noteholder meeting op de zuid-as.

Vlucht van vanmorgen (7.40) was vertraagd naar 9.30 (beide UK time), dus moest ff lief doen tegen de baliemevrouw van CitySlet om me op de 8.40 vlucht om te boeken (die niet vertraagd was).

Die muts die wilde eerst niet omdat ze niet wist of die vlucht uiteindelijk ook vertraagd zou zijn (ATC gezeur op SPL blijkbaar vanmorgen). Maar toen ik mijn flightradar app liet zien met daarop de vlucht die 15m daarvoor vertrokken was van SPL geloofde ze me en boekte ze me om hehe.

Zal je natuurlijk net weer zien dat je in Haarlem landt (polderbaan :+ ), dus al met al werd het nog steeds krap. Godzijdank reed de NS voor de verandering stipt op tijd dus ik was om 11.42 op de strawinskylaan, waar mijn meeting om 11.45 begon. Pfew :P

12.15 zat ik weer in de trein terug naar schiphol, gelunched, stroopwafels gekocht, nog ff naar de Martinair op schiphol oost gezwaaid en weg was ik weer :+

En nu zit ik thuis op de bank met een welverdiende stroopwafel na een dag hard werken 8)
Hoop moeite voor een half uurtje....

* Hmmbob denkt terug aan zijn vlucht LAX-DCA voor een meeting van 45 minuten. Uiteraard pas een dag later retour ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Voor wie het (kan het me niet voorstellen) gemist heeft:
ISTANBUL - Bij een aanslag op de luchthaven Atatürk in Istanbul, door wat lijkt op drie zelfmoordaanslagen, zijn dinsdagavond zeker 50 doden gevallen. Dit zei de Turkse minister van Justitie. Turkse media meldden dat er ook zeker zestig gewonden zijn. Het is nog niet bekend of zich onder de doden of gewonden Nederlanders of Belgen bevinden.

Opnieuw is daarmee een internationale luchthaven het toneel van een aanslag. De aanslag is nog niet opgeëist.

De doden en gewonden vielen bij de vertrekterminal voor internationale vluchten. Taxi's waten lang bezig gewonden van de luchthaven weg te halen. Ook meerdere ambulances zijn naar het vliegveld gekomen.

Op video's op social media is te zien dat de paniek groot is. Reizigers verschuilen zich in winkels of achter bankjes en liggen op de grond.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...chthaven-istanbul-ataturk

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Dodental is bijgesteld naar 36, met 147 gewonden, waaronder velen kritiek.

Is nu ook een eigen topic over: Terroristische aanslag vliegveld Istanbul

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Is er ergens te vinden met welk toestel KLM precies in november vliegt naar Denpasar, Bali?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Wel specifiek toestel niet, maar welk type kun je achterhalen door gewoon te zoeken op de vlucht bij klm.com. Let wel dat ze aan de hand van operationele eisen desnoods een uur van tevoren nog kunnen besluiten om iets anders te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Seatguru.com toont ook de types

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-10 12:36
Ik vloog gisteren weer eens A320 en, zoals vaker, hoor je dan altijd wel iemand praten over "dat rare geluid" oftewel de 'barking dog'. Ik weet dat het de PTU betreft die de druk op de hydraulische systemen moet houden indien één van de twee of beide motoren uitgeschakeld zijn (en hydraulische druk wel nodig is).

Echter, gedurende de gehele vlucht hoorde ik de PTU. Elke 5-10 seconden heel kort de barking dog. Iemand enig idee hoe dat zit? Kon er zo niets over vinden (gaat allemaal om PTU geluid tijdens starten motoren, shut-down of taxi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Misschien gewoon een echte hond in het ruim 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10 12:24

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Fiber schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 18:15:
Ik vloog laatst op-en-neer naar Seattle voor koffie en een lunch 8)7 Gelukkig wel business class, dus heb heerlijk bij kunenn slapen! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:18
Barns schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:48:
Ik vloog gisteren weer eens A320 en, zoals vaker, hoor je dan altijd wel iemand praten over "dat rare geluid" oftewel de 'barking dog'. Ik weet dat het de PTU betreft die de druk op de hydraulische systemen moet houden indien één van de twee of beide motoren uitgeschakeld zijn (en hydraulische druk wel nodig is).

Echter, gedurende de gehele vlucht hoorde ik de PTU. Elke 5-10 seconden heel kort de barking dog. Iemand enig idee hoe dat zit? Kon er zo niets over vinden (gaat allemaal om PTU geluid tijdens starten motoren, shut-down of taxi).
Waarschijnlijk is er dan iets fout geweest zoals in dit filmpje. Dan blijft de PTU de hele vlucht door draaien omdat hij de druk blijft herstellen. Vrees niet, want dat betekent dus dat de failsafe z'n werk goed doet. Normaal hoor ik 'm zelf alleen bij de gate van vertrek en aankomst.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

CyBeR schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:08:
Volgens mij is dat meer voor als je je eigen vloot van vliegtuigen wilt voorzien van nieuwe (tweedehands) stoelen. Ik krijg allicht niet het idee dat ze losse (sets van) stoelen gaan verkopen.
Onze baas heeft hier een tijdje terug gerecupereerde stoelen van de flagship carrier aangekocht. Zal ook niet mals geweest zijn qua prijs.

Die stoelen zijn afgeleefd na een paar jaar, die interieurs worden om de zoveel jaren vervangen. Ik denk niet dat je die aankoopt om je toestel mee uit te rusten, dan scheur je je broek compleet. Dit soort spull wordt verkocht vanwege de 'vintage' waarde.

[ Voor 12% gewijzigd door Borromini op 29-06-2016 20:55 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
KLM Boeing 787-9 #6; PH-BHG "Mimosa" is afgeleverd aan KLM.
Is zojuist vertrokken vanaf Paine Field: https://www.flightradar24.com/KLM7879/a2eb27a

Aankomst op Schiphol morgenvroeg om 07:56 uur.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BQxnVGf.png

[ Voor 20% gewijzigd door Piet91 op 29-06-2016 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-10 21:47
PWM schreef op zondag 26 juni 2016 @ 09:36:
Omkeertijd is van zovele factoren afhankelijk dat het niet echt te vergelijken is. Onlangs met Easyjet (SXF-BRU) was de inkomende vlucht een kwartiertje vertraagd. Vliegtuig heeft nog geen 15min stil gestaan aan de gate op SXF. Taxiën is daar waarschijnlijk wel wat langer dan op Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Holy fucking crap. Inchechen op HER is echt een drama. Wachtrij tot letterlijk buitende de terminal. Estimated waitingtime:45-60. Minutes....

Ben ik blij dat ik een VIP-ticket gekocht heb, ik was hier al voor gewaarschuwd namelijk. Was met mijn Fast Lane Pass binnen 2 minuten klaar ipv 60 minuten in de brandende zon (33 graden nu and rising)....

Zit nu lekker in De VIP-lounge tecwachten. Niet de beste lounge ooiit A(nogal Klein), Maargoed... Moet zeggen dat ik de inrichting van De lounge wel lekker strak en modern vind eigenlijk.

Straks om 12:40 krijg ik ook meteen een priority boarding, en hopelijk vertrekt OR186 dan netjes volgens schema om 13:15.... touchdown op AMS om 16:25.

Zie dar het de YR-BMD is dit keer, dus Weer zo'n Roemeense rammelkist als op de heenweg (toen de YR-BMC)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:30

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ach in Siem Reap "konden ze niets" met ons ticket (vlogen met Cambodia, gekocht via Vietnam airlines(codeshare)) na anderhalf uur in de rij gestaan te hebben werden we doorverwezen naar een andere rij waar letterlijk 90% naar verwezen werd en stonden we daar ook weer 45 minuten in de rij voordat "het systeem er opeens weer mee om kon gaan" omdat 70% van de mensen dreigden de vlucht hierdoor te missen en stonden we bij de balie waar we in eerste instantie voor stonden :') Het kan dus altijd erger :P

Als tip, mocht je ooit met Cambodia vliegen (beter ben je op tijd en neem je gewoon Vietnam airlines) bestel het ticket op hun eigen site / via reisbureau direct bij hun, deze tickets leveren geen gezeik op

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ja, kan zeker erger.

Heb ff sadistische fotos van de hel die wachtrij heet gemaakt vanaf boven (lounge nzit op de 1e verdieping) gemaakt, zal ze Vanavond als ik terug ben ff posten.

Geen leuker vermaak dan leedvermaak immers >:) ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Laatst online: 15:32
Goede keuze dan! Wat kost zo een VIP ticket eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

wildhagen schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:52:
Holy fucking crap. Inchechen op HER is echt een drama. Wachtrij tot letterlijk buitende de terminal. Estimated waitingtime:45-60. Minutes....

Ben ik blij dat ik een VIP-ticket gekocht heb, ik was hier al voor gewaarschuwd namelijk. Was met mijn Fast Lane Pass binnen 2 minuten klaar ipv 60 minuten in de brandende zon (33 graden nu and rising)....

Zit nu lekker in De VIP-lounge tecwachten. Niet de beste lounge ooiit A(nogal Klein), Maargoed... Moet zeggen dat ik de inrichting van De lounge wel lekker strak en modern vind eigenlijk.

Straks om 12:40 krijg ik ook meteen een priority boarding, en hopelijk vertrekt OR186 dan netjes volgens schema om 13:15.... touchdown op AMS om 16:25.

Zie dar het de YR-BMD is dit keer, dus Weer zo'n Roemeense rammelkist als op de heenweg (toen de YR-BMC)
Inchecken? Dat doe je toch online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:23

Bob Popcorn

Plop!

Garyu schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:44:
[...]
Inchecken? Dat doe je toch online?
Lol, dat gaat natuurlijk niet in Heraklion, of welke andere zonnige vakantiebestemming dan ook. :+ Twee weken geleden ook lekker tussen het plebs gestaan op Faro, om in te checken :p

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Bob Popcorn schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 14:04:
[...]

Lol, dat gaat natuurlijk niet in Heraklion, of welke andere zonnige vakantiebestemming dan ook. :+ Twee weken geleden ook lekker tussen het plebs gestaan op Faro, om in te checken :p
Ik ben er het afgelopen half jaar 2x geweest, maar online ging prima... ligt natuurlijk aan de hoeveelheid bagage die je meesleept :+.
(wel was ik een van de heel weinige passagiers die er zakelijk naar toe moest geloof ik :| )

[ Voor 9% gewijzigd door Garyu op 30-06-2016 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Laatst online: 16:23
Wie kan mij verder helpen?

Afgelopen maand hadden mijn vriendin en ik een reis naar de USA gepland. We zouden 30 mei vliegen, maar omdat het zuurstofmasker van de piloot defect was hebben we ruim 24 uur vertraging opgelopen.

We vlogen met United Airlines, we komen nu in aanmerking voor een schadevergoeding van 600 euro p.p. als ik het goed heb begrepen. Er zijn genoeg bedrijven zoals euclaim.nl die deze claims voor je in willen dienen en er vervolgens 30% tussenuit pakken.

Alleen begreep ik dat het niet al te lastig moet zijn om zelf deze claim in te dienen zodat je dus het volle bedrag uitgekeerd krijgt.

Kan iemand mij uitleggen hoe we dit aan zouden moeten pakken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Voor 25% leg ik het uit ;).

Zo, slechte grap terzijde, ik heb geen idee. Nooit mee te maken gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Bij BA heb ik gewoon online (ba.com) een complaint ingevuld. 6 weken later toegewezen gekregen.

(Retourtje Amsterdam-Lima voor €297 pp, een prima hotel incl lunch, diner en ontbijt naast Gatwick en dan €600 compensatie pp) ;) :o

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
KLM zet stevig in op Sint Maarten met directe route
AMSTELVEEN - KLM zet komende winter stevig in op Sint Maarten door voor het eerst rechtstreekse vluchten van en naar het Bovenwindse eiland uit te voeren. Nu nog wordt Sint Maarten aangevlogen in combinatie met Curaçao. Vanaf 30 oktober voert KLM drie keer per week een retourvlucht Amsterdam-Sint Maarten uit met een Airbus A330-200.
Op dit moment vliegt KLM drie keer per week met een Boeing 747-400 rechtstreeks van Schiphol naar Sint Maarten. De terugvlucht wordt echter uitgevoerd via Curaçao, wat een flinke omweg betekent. De meeste passagiers stappen doorgaans uit op het benedenwindse eiland.
Maho Beach
Nu krijgt Sint Maarten dus voor het eerst een dedicated KLM-lijndienst. Volgens KLM zal de nieuwe rechtstreekse A330-vlucht Sint Maarten-gangers op de terugweg vier uur en twintig minuten reistijd besparen. Het betekent ook dat vliegtuigspotters en badgasten het op het populaire Maho Beach voortaan moeten doen zonder de indrukwekkende aanblik van landende Boeing 747's van KLM.
(...)
Misschien (lees: hopelijk?) in de zomer weer wel; staat nu nog wel gepland voor zomer 2017.
Maar zal wel minder worden want zodra het zomerseizoen 2017 begint zijn er maar liefst 5-6 extra 747's uitgefaseerd en zijn er nog maar 14 of 15 747's toestellen over...

Dus dit soort situaties zullen helaas niet meer lang voordoen:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2012/10/8/241825.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2012/8/14/230968.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2014/2/23/367941.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Piet91 op 30-06-2016 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Hahahaha die dame op de voorgrond van de laatste foto _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-10 14:14

Jelte,89

Woodworking

Ik ben wel eens benieuwd hoe dat er uit ziet vanuit het vliegtuig...

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichTrip
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14:05
Jelte,89 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 16:25:
Ik ben wel eens benieuwd hoe dat er uit ziet vanuit het vliegtuig...
Op het moment van de foto's valt het wel mee, maar de 747 vliegt eerst SXM voorbij om daarna te keren voor de nadering. Je ziet dan SXM in de diepte liggen, prachtig gezicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008

Chrisjuh_15

Facta non verba

Ik ben benieuwd of meer mensen ooit op Reykjavik een overstap hebben gehad met Wow Air (vluchten WOW443 & WOW117) naar de Verenigde Staten (AMS -> KEF -> BWI). Ik heb nog nooit met een overstap te maken gehad dus ik tast volledig in het duister, haha. Mijn overstaptijd is ongeveer anderhalf uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:38
Chrisjuh_15 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:11:
Ik ben benieuwd of meer mensen ooit op Reykjavik een overstap hebben gehad met Wow Air (vluchten WOW443 & WOW117) naar de Verenigde Staten (AMS -> KEF -> BWI). Ik heb nog nooit met een overstap te maken gehad dus ik tast volledig in het duister, haha. Mijn overstaptijd is ongeveer anderhalf uur.
Geen stress, vliegveld is niet heel groot. Je hebt een lange gang met gates, en nog aan het uiteinde een "hal" met een aantal gates (voor buiten Europa meen ik). Je kan overal lopend naartoe binnen een minuut of 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008

Chrisjuh_15

Facta non verba

Rub147 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:19:
[...]

Geen stress, vliegveld is niet heel groot. Je hebt een lange gang met gates, en nog aan het uiteinde een "hal" met een aantal gates (voor buiten Europa meen ik). Je kan overal lopend naartoe binnen een minuut of 5.
Hier heb ik wat aan, dat gaat wel goed komen dan! Bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:09

MBV

Ik zag zaterdag in Amsterdam een F70 of F100 vliegn, en bedacht me dat die vliegtuigen niet zo lang meer vliegen. Misschien ooit zoals Doornroosje nu vliegt, maar ik wil eigenlijk nog wel een keertje 'gewoon' met zo'n ding vliegen, voordat er alleen nog maar met A320 en B737 wordt gevlogen op de korte afstand.

Hoe vind ik zo'n vlucht? Ergens de komende paar maanden met een F70/F100 voor bijna niks ergens heen gaan, bestemming boeit niet veel* :) En dan terug met een B747 :+

*) OK, een zonnig strand of een mooi bike-park heeft zo z'n voordelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
De F100s zijn al uitgefaseerd bij KLM, maar in Europa vliegt Austrian er nog mee. De F70 zijn wel nog in gebruik.

KLM stuurt die naar Europese bestemmingen die dichtbij zijn en waar de passagiersaantallen niet al te hoog zijn. Denk aan LUX, BRU, DUS, BSL, NWI, CWL, etc.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 30-06-2016 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

F70 wordt nog gebruikt voor de Norwich-Schiphol vluchten. Kan het weten want ik zit er vaak zat in ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-10 22:49
Ik weet niet in hoeverre deze lijst nog up to date is.
http://aviationinfo.nl/nl...en-vliegtuigen-van-de-klm
Pagina: 1 ... 78 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.