Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
http://nos.nl/artikel/211...-luchthaven-istanbul.html

IS zit er wrs achter.

Offtopic en ter discussie evt: 3 uur na de aanslag zie ik hier niks staan op tweakers. Maar nog schrijnender is dat ik het nieuws moest horen op RTL Z en de publieke omroepen het via internet en reguliere uitzendingen moest doen om bericht te doen geven, terwijl we een grote Turkse populatie in ons land hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

http://www.geenstijl.nl/m...rrorist_uit___thanks.html
En een filmpje, terrorist wordt op 00:12 neergeschoten door een agent en blaast zichzelf daarna op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
IS verliest steeds meer terrein, daardoor plegen ze meer aanslagen.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 18:01
Geruchten toch bevestigd: 31 doden al, vrees dat het daar niet bij blijft. Liefst 147 gewonden.

[ Voor 13% gewijzigd door RHPJS op 29-06-2016 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Er zijn ook geruchten dar er 50 doden zijn.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Waarom IS en niet 'gewoon' de koerden?
(ik heb nog niks bevestigend gezien)

[ Voor 41% gewijzigd door Hippocampus op 29-06-2016 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Hippocampus schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 02:12:
Waarom IS en niet 'gewoon' de koerden?
(ik heb nog niks bevestigend gezien)
Volgens mij valt PKK vooral de regering, dus militairen, politie en politici aan. IS is meer van de zo hoog mogelijke bodycount en wie het is boeit weinig.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

RobinHood schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 02:27:
[...]

Volgens mij valt PKK vooral de regering, dus militairen, politie en politici aan. IS is meer van de zo hoog mogelijke bodycount en wie het is boeit weinig.
Het zou zomaar kunnen hoor, maar ik hoorde eerder vanavond de theorie dat de koerden dit als een vergeldingsactie gedaan zouden hebben. (Midden in het toeristische seizoen zou ook hun m.o. zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de Turkse premier zit terreurgroep Islamitische Staat achter de aanslagen.

http://www.parool.nl/buit...egveld-istanbul~a4329457/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 02:47:
Volgens de Turkse premier zit terreurgroep Islamitische Staat achter de aanslagen.

http://www.parool.nl/buit...egveld-istanbul~a4329457/
Ahh, so much voor de lokale insiders

Overigens weer een vreselijke en totaal zinloze actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zinloos is 't sowieso, maar 't is wel frappant dat deze "aanslag" precies plaats vindt nadat de Turkse premier (Erdogan) z'n openbare excuses heeft aangeboden aan Rusland met betrekking tot 't neerhalen van een Russische "Jet-Fighter", een jaar of wat geleden.

Je zou bijna gaan denken dat een "derde" partij er van aan't profiteren is .......

[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 29-06-2016 03:27 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_man
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-11-2020
RobinHood schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 02:27:
[...]

De PKK mag dan wel de regering alleen willen aanvallen en dat ook proberen maar het gebeurt vaak genoeg dat er onschuldige mensen erbij doodgaan.

Als je een politiebureau opblaast is de kans groot dat er ook burgers binnen zijn.

Of als je een legervoertuig wilt opblazen kan het ook zijn dat je ervoor zorgt dat een gewone auto getroffen wordt.

De PKK is toch niet een perfect werkende organisatie, ze kunnen toch heel goed fouten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Maar de PKK is alles behalve dom en om die reden zullen ze nooit een aanslag plegen op een internationale luchthaven waar de kans groot is dat er ook Amerikaanse slachtoffers kunnen vallen. De PKK is grotendeels afhankelijk van Amerikaanse steun en zullen nooit een dergelijk risico nemen. Ook de MO past niet bij de PKK. Het eerst om zich heen schieten en zich vervolgens opblazen past geheel bij de handelwijze van IS.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Gezien hoeveel goodwill de PKK weer heeft weggegooid met hun terroristische aanslagen ben ik tegenwoordig erg skeptisch of ze echt niet dom zijn. Ik hoop iig dat het 'gewoon' IS is, en niet dat de PKK het weer verder verkloot voor de Koerden.

Probleem blijft dat het nagenoeg onmogelijk is om ze te stoppen als ze niet communiceren met bekende extremisten. En dan zal het niet helpen dat ze daar waarschijnlijk een stuk eenvoudiger nog aan wapens kunnen komen, al was het maar vanwege de nabijheid bij Syrië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

De Koerden krijgen hun wapens 'gewoon' van de Amerikanen, Russen en Duitsers. Dat er burgerslachtoffers vallen bij de aanslagen van de Koerden is een feit, maar de aanslagen zijn nooit gericht op burgers maar op overheidsinstellingen, zoals het leger, politie en diens gebouwen.

Daarnaast is deze aanslag exact twee jaar na het uitroepen van het kalifaat en valt het binnen het patroon van aanslagen na zware verliezen van IS.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Bizar hoe die terrorist neergeschoten wordt en dan alsnog de kans krijgt zichzelf op te blazen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-09 11:59

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Kan ook een dodemansknop zijn geweest. Loslaten is boem.

Ben wel van mening dat dreigingen uitgeschakeld horen te worden en deze man dus een definitieve kogel hoorde te krijgen.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Zag ik het nu goed? Stond de politie die de dader neerschoot niet boven zijn hoofd? Dader wordt neergeschoten en blijft bewegen. Mij lijkt het dan slim om nog maar keer te schieten. Vooral in deze tijd dat er veel zelfmoord aanslagen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:47
erwin26 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:54:
Zag ik het nu goed? Stond de politie die de dader neerschoot niet boven zijn hoofd? Dader wordt neergeschoten en blijft bewegen. Mij lijkt het dan slim om nog maar keer te schieten. Vooral in deze tijd dat er veel zelfmoord aanslagen zijn.
Als je hem levend te pakken weet te krijgen kan hij natuurlijk ook van onschatbare waarde zijn.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:25
bvbal79 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 00:14:
http://nos.nl/artikel/211...-luchthaven-istanbul.html

IS zit er wrs achter.

Offtopic en ter discussie evt: 3 uur na de aanslag zie ik hier niks staan op tweakers. Maar nog schrijnender is dat ik het nieuws moest horen op RTL Z en de publieke omroepen het via internet en reguliere uitzendingen moest doen om bericht te doen geven, terwijl we een grote Turkse populatie in ons land hebben
Waarom zou dit op tweakers moeten staan :?

Waarom zou dit buiten reguliere uitzenden op tv moeten komen? Het was te laat voor journaal / nieuwsuur. Lijkt me beetje overdreven om elke keer als er een aanslag is de uitzendingen op hold te zetten voor een "breaking news item". RTLZ heeft veel meer momenten op de dag voor nieuws, dus als je tv aan het kijken was niet zo vreemd dat je het daar wel kon vinden.

Ik was er trouwens al vrijwel direct van op de hoogte via nieuws sites. Lijkt me prima?

[ Voor 12% gewijzigd door Nopheros op 29-06-2016 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Lijkt me beetje overdreven om elke keer als er een aanslag is de uitzendingen op hold te zetten voor een "breaking news item"
Is dat omdat het in Turkije (ver van mijn bed show) is of geldt dat ook voor een aanslag in Berlijn, Parijs of zelfs Amsterdam?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 13:06
Nopheros schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:07:
[...]

Waarom zou dit op tweakers moeten staan :?

Waarom zou dit buiten reguliere uitzenden op tv moeten komen? Het was te laat voor journaal / nieuwsuur. Lijkt me beetje overdreven om elke keer als er een aanslag is de uitzendingen op hold te zetten voor een "breaking news item". RTLZ geeft alleen maar nieuws, dus als je tv aan het kijken was niet zo vreemd dat je het daar wel kon vinden.

Ik was er trouwens al vrijwel direct van op de hoogte via nieuws sites. Lijkt me prima?
Er is natuurlijk geen moeten bij.
Maar je zag na de aanslagen in Parijs en Brussel dat er fanatiek gereageerd werd op topics die daarover gingen. Vandaar denk ik de verbazing dat er nog niks op Tweakers gezet was.

Je argument voor 'te laat' gaat niet op, na de aanslagen in Parijs van 13 november (die plaatsvonden nog later in de avond dan nu) was er op bijna elk kanaal wel live nieuws te vinden.
Kennelijk is dit dan toch weer een soort verder van ons bed show dan Brussel en Parijs.
Al vind ik het frappant dat er geen live nieuws komt terwijl dit (weer) gebeurt op een luchthaven waar veel internationale reizigers rondlopen, dus mogelijk veel doden uit andere landen. (dit zou aanslaan bij nieuwszenders).

Wat ik ook raar vind is dat na de aanslag op de luchthaven van Brussel deze (uit m'n hoofd) twee weken dicht was, maar Ataturk airport is gewoon weer open. Reguliere vluchten gaan gewoon door? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:37

SeatRider

Hips don't lie

[...]
Waarom zou dit buiten reguliere uitzenden op tv moeten komen? Het was te laat voor journaal / nieuwsuur.
Het was een uur gebeurd voor Nieuwsuur startte, dus tijdens de uitzending (22:00) meer dan genoeg aandacht aan besteed.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

ph4ge schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:06:
[...]

Als je hem levend te pakken weet te krijgen kan hij natuurlijk ook van onschatbare waarde zijn.
En dat is juist onverstandig handelen. Ook dit soort organisaties ontwikkelen door, ze maken al jaren gebruik van een dodemansknop in plaats van een normale trigger.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:47
nst6ldr schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:16:
En dat is juist onverstandig handelen. Ook dit soort organisaties ontwikkelen door, ze maken al jaren gebruik van een dodemansknop in plaats van een normale trigger.
Die agent rende toch ook gelijk weer weg? Er werd de suggestie gewekt dat hij hem van dichtbij moest doodschieten, maar dat lijkt me juist onverstandig als je denkt dat hij dan direct ontploft.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

ph4ge schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:20:
[...]

Die agent rende toch ook gelijk weer weg? Er werd de suggestie gewekt dat hij hem van dichtbij moest doodschieten, maar dat lijkt me juist onverstandig als je denkt dat hij dan direct ontploft.
Nee, hij zou 'm niet executeren, dat is niet intuitief. Als de agent hem dood had willen schieten dan had hij vanaf dezelfde afstand gewoon wat extra schoten gelost. Wat dat betreft zie je hier gewoon training in actie: uitschakelen -> veilig stellen. Alleen bij de laatste stap zal hij gemerkt hebben dat die lafaard nog een bomgordel droeg.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:09
Servertje schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:13:
[...]

Er is natuurlijk geen moeten bij.
Maar je zag na de aanslagen in Parijs en Brussel dat er fanatiek gereageerd werd op topics die daarover gingen. Vandaar denk ik de verbazing dat er nog niks op Tweakers gezet was.

Je argument voor 'te laat' gaat niet op, na de aanslagen in Parijs van 13 november (die plaatsvonden nog later in de avond dan nu) was er op bijna elk kanaal wel live nieuws te vinden.
Kennelijk is dit dan toch weer een soort verder van ons bed show dan Brussel en Parijs.
Al vind ik het frappant dat er geen live nieuws komt terwijl dit (weer) gebeurt op een luchthaven waar veel internationale reizigers rondlopen, dus mogelijk veel doden uit andere landen. (dit zou aanslaan bij nieuwszenders).

Wat ik ook raar vind is dat na de aanslag op de luchthaven van Brussel deze (uit m'n hoofd) twee weken dicht was, maar Ataturk airport is gewoon weer open. Reguliere vluchten gaan gewoon door? :?
De nieuwswaarde is over het algemeen heel basaal: aantal doden/afstand.

Ik denk dat luchthaven Ataturk veel groter is dan Zaventem, waardoor men makkelijker een gedeelte kan afsluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Hippocampus schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 02:41:
[...]

Het zou zomaar kunnen hoor, maar ik hoorde eerder vanavond de theorie dat de koerden dit als een vergeldingsactie gedaan zouden hebben. (Midden in het toeristische seizoen zou ook hun m.o. zijn.)
Turkse propaganda werkt een beetje zoals Nazi en Russische propaganda.

Gaat er iets mis, dan worden direct (zonder enige grond) respectievelijk de Koerden, de Joden, het Westen de schuld gegeven. Dus ja volgens Erdowie, Erdowo, Erdowan zijn het altijd de Koerden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Glashelder schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:11:
[...]

Is dat omdat het in Turkije (ver van mijn bed show) is of geldt dat ook voor een aanslag in Berlijn, Parijs of zelfs Amsterdam?
Niet meteen dit deze bullshitargumentdiscussie weer. Met een auto-ongeluk om de hoek voel je je ook meer betrokken dan met eentje drie provincies verderop. De kans is vele malen groter dat er een bekende bij betrokken is en het gebied is bekender. Andersom was dat ook. Ik kan me nog een wedstrijd herinneren van de Turken die tijdens de minuut stilte voor Zaventem een fluitconcert hielden.

En voor Zaventem of Parijs werd er ook geen extra uitzending gemaakt. Zo'n situatie ontwikkelt zich met updates. Verder was net op de radio te horen dat er op het Atatürk-vliegveld niets meer te merken is van het bloedbad dat er plaats vond.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 13:06
Family Guy schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:35:
[...]

Niet meteen dit bullshitargument weer. Met een auto-ongeluk om de hoek voel je je ook meer betrokken dan met eentje drie provincies verderop. De kans is vele malen groter dat er een bekende bij betrokken is en het gebied is bekender. ...

... Verder was net op de radio te horen dat er op het Atatürk-vliegveld niets meer te merken is van het bloedbad dat er plaats vond.
Dus is het geen bullshitargument, je zegt zelf: iets wat dichtbij gebeurd voel je je meer betrokken. Dus is het een ver van mijn bed show...
Bovendien na de aanslag op de discotheek Pulse in Orlando sloegen ook alle nieuwszenders optilt, dat terwijl Orlando nog verder weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Klopt, ik bedoelde in plaats van argument het woord discussie. Bovendien heb ik van Orlando persoonlijk niet zo veel meegekregen behalve de standaard nieuwsupdates op de radio (538), niet meer dan dat het er nu zijn.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:19

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Ik denk dat het ook wel meespeelt dat het 'normaler' is dat er in Turkije aanslagen worden gepleegd door allerhande partijen, dan in West-Europa/USA. Als alle doden die dagelijks vallen in Syrië op het nieuws zouden komen zou het journaal nooit ophouden

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Het gaat mij er persoonlijk meer om dat er nu weer een aanslag gepleegd wordt op een internationale luchthaven. Dat lijkt mij toch wel belangrijk nieuws.

De kans dat de gemiddelde Nederlander daar slachtoffer van wordt lijkt me toch een stuk groter dan in een homobar ergens in Amerika :/

Dus ja, aanslagen in Turkije is redelijk normaal. Aanslagen op internationale luchthavens niet.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Finder
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 12:18
Servertje schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:49:
[...]

Dus is het geen bullshitargument, je zegt zelf: iets wat dichtbij gebeurd voel je je meer betrokken. Dus is het een ver van mijn bed show...
Bovendien na de aanslag op de discotheek Pulse in Orlando sloegen ook alle nieuwszenders optilt, dat terwijl Orlando nog verder weg is.
Wat een gejank. Ja, de Westerse media staat dichterbij andere Westerse landen. Dat is wat je wil horen, en ja, dat is waar.

Vraag-en-aanbod; de borsten van kim kardashian krijgen ook veel meer aandacht dan die van een of andere madame in het midden-oosten.

Man, man, man. Wat wil je nu bewijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Glashelder schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:59:
Het gaat mij er persoonlijk meer om dat er nu weer een aanslag gepleegd wordt op een internationale luchthaven. Dat lijkt mij toch wel belangrijk nieuws.
Ik stel voor dat je één radioprogramma noemt die in elke nieuwsupdate niet als eerste aandacht besteed aan deze aanslagen? Ik wordt er gewoon mee doodgegooid. Dat wij tweakers dan niet allemaal dit topic volzetten met vooral speculaties acht jij als een "Ver van mijn bed-show"?

Beiden verdienen veel aandacht. Beiden krijgen veel aandacht. Sorry dat dit topic nog geen 18 pagina's telt.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beve
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-03 12:51
Dit argument komt gewoon iedere keer terug als er een aanlag in Turkije of ergens midden oosten is.
Ik vind het ook volledig BS, staat op alle voorpaginas die ik bekeken heb...
Waarrom zou tweakers er over berichten? Tweakers is bij mij weten geen nieuws site...

Ik zal het zo zeggen:
Als je een kakkerlak in een net hotel ziet ga je er meer en rapper over berichten dan als je een in een vuil hotel ziet :-)

Ik wil hier gewoon mee zeggen, we zijn minder gechokeerd als het daar gebeurd

[ Voor 8% gewijzigd door beve op 29-06-2016 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:51
Glashelder schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:59:
Een groot verschil tussen een aanslag in Turkije en de meer "westerse" landen is dat Turkije actief iedere media probeert tegen te houden om er verslag van te doen. Er is dus veel minder om verslag over te doen, buiten een aantal geruchten en wat internet posts van betrokkenen.

Als de Turkse regering niet wil dat er veel over bericht wordt, dan moet je niet de westerse media verwijten hier niet uitgebreid over te rapporteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat Erdogan nu eens tot het inzicht komt om de actieve ondersteuning van Turkije aan IS; geld, middelen en zorg te beëindigen.

Helaas blijkt de brede bewijslast van de medeplichtigheid van de Turkse overheid op miraculeuze wijze altijd uit de media te blijven.

Wat me wel verbaasd, ik had eigenlijk verwacht dat de Koerden weer de schuld kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnia love
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-06 08:06
De politieagent (umut sakaroğlu) die de terrorist heeft neergeschoten is volgens de geruchten ook om het leven gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:32:
Misschien dat Erdogan nu eens tot het inzicht komt om de actieve ondersteuning van Turkije aan IS; geld, middelen en zorg te beëindigen.
Heb je daar een bron van? Zou toch hoogst opmerkelijk zijn dat een NAVO lid steun biedt aan IS. Ben erg benieuwd naar jouw bronnen die dat kunnen bevestigen. Er is enkel indirect bewijs, zoals bijvoorbeeld een rode vlag op een ISIS trainingskamp in Syrië, waarvan werd vermoed dat het een Turkse vlag kon zijn. Indien waar dan zou dat nog niks over een eventuele steun van Turkije zeggen, allemaal speculatief. En voor wat betreft de olie, tja, die leidingen liggen er al decennia en daar zal absoluut olie tussendoor stromen die uit olievelden afkomstig is die in handen van ISIS is. Maar om nou onomstotelijk te stellen dat Turkije ISIS steunt slaat in mijn ogen nergens op. Als je dan toch wilt wijzen naar iemand; de CIA heeft ISIS gecreëerd met als doel het regime van Assad om ver te werpen. En ISIS werd gefinancierd vanuit de VS met geld en wapens. Net als dat in het verleden regimes van Saddam Hussein werden gefinancierd voor hun strijd tegen Iran en Iran op hun beurt ook werd gefinancierd door Amerika tijdens de koude oorlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:00
Ergens wel goed om te zien dat ze in Turkije iets pragmatischer omgaan met zo'n aanslag/ het weer openstellen van een vliegveld. Een aanslag zoals in Zaventem heeft door alle gewijzigde procedures en het sluiten extreem veel meer impact dan deze aanslag, omdat ze hier gewoon veel sneller weer overgaan tot de orde van de dag.

Het laat trouwens ook gelijk zien dat meer controle weinig/beperkt effect heeft en dat aanslagen niet te voorkomen zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Waarom zou dit buiten reguliere uitzenden op tv moeten komen? Het was te laat voor journaal / nieuwsuur. Lijkt me beetje overdreven om elke keer als er een aanslag is de uitzendingen op hold te zetten voor een "breaking news item". RTLZ heeft veel meer momenten op de dag voor nieuws, dus als je tv aan het kijken was niet zo vreemd dat je het daar wel kon vinden.
Na de aanslagen in Brussel kwamen er veel verongelijkte reacties op de NOS en RTL en andere media dat ze de aanslagen in Brussel meer aandacht gaven dan de eerdere aanslagen in Libanon en Turkije.

Dat proberen ze nu te voorkomen door de extra nieuwsberichten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is ondertussen zoveel beschikbaar; van eigen parlementsleden die zaken aan het licht hebben gebracht uit gelekte documenten - overigens is dit wel in het nieuws geweest - tot onderschepte leveranties van middelen (oa munitie) vanuit Turkije tot kilometers aan vrachtwagens met olie die vanuit door IS bezet gebied door Turkije met open armen zijn ontvangen.

Er is genoeg publiekelijk bekend. De NAVO is al lang niet meer die grote vriendelijke reus en knijpt graag een oog toe als het gaat om de Turkse houding.

https://www.google.nl/sea...KHW0oDgkQ_AUIBigB#imgrc=_

http://www.newyorker.com/...-trade-from-the-ground-up

https://www.theguardian.c...tate-oil-empire-iraq-isis

http://www.bbc.com/news/world-europe-34973181

Dus bijzonder dramatisch voor alle onschuldigen die hier niet om hebben gevraagd, maar de oplossing begint door dit soort praktijken internationaal aan het licht te brengen en vervolgens aan te pakken. Ik vermoed echter dat de waarde van de slachtoffers niet in verhouding staat tot de opbrengsten van de steun aan IS.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2016 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnia love
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-06 08:06
Ondertussen zijn er 41 mensen omgekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rav994
  • Laatst online: 13:48
Heb je deze kranten berichten zelf wel gelezen.
Nergens staat hier dat de turkse regering olie koopt van IS.
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:01:
Er is ondertussen zoveel beschikbaar; van eigen parlementsleden die zaken aan het licht hebben gebracht uit gelekte documenten - overigens is dit wel in het nieuws geweest - tot onderschepte leveranties van middelen (oa munitie) vanuit Turkije tot kilometers aan vrachtwagens met olie die vanuit door IS bezet gebied door Turkije met open armen zijn ontvangen.

Er is genoeg publiekelijk bekend. De NAVO is al lang niet meer die grote vriendelijke reus en knijpt graag een oog toe als het gaat om de Turkse houding.

Dus bijzonder dramatisch voor alle onschuldigen die hier niet om hebben gevraagd, maar de oplossing begint door dit soort praktijken internationaal aan het licht te brengen en vervolgens aan te pakken. Ik vermoed echter dat de waarde van de slachtoffers niet in verhouding staat tot de opbrengsten van de steun aan IS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:01:

Heb je deze artikelen überhaupt gelezen voordat je ze opnam in jouw post? Ik hoop diep van binnen dat je dat niet hebt gedaan, want anders zou dat betekenen dat je de Russische propaganda hoog in het vaandel hebt en er vanuit gaat dat de olie smokkel naar Turkije door de Turkse overheid wordt gecoördineerd zonder dat daar maar een woord over wordt gerept in het artikel. Deze aanname zou gelijk staan aan de aanname dat Griekenland aan mensensmokkel doet, de mensen worden immers naar Griekenland gesmokkeld. Aannames, aannames en aannames. Sowieso zou het je sieren dat je stukken van journalisten met enige terughoudendheid zou gebruiken, niet alles wat wordt geschreven is waar en zeker niet bruikbaar voor een beschuldiging zoals jij dat deed.

For the record; ik ben geenszins pro-Turkije, in tegendeel zelfs, maar zulke uitspraken stuiten mij gewoon tegen de borst. Iets met de klok en de klepel en buigen naar eigen gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Los van de Russische surveillance - zelfs als we het voor het gemak even moeten classificeren als propaganda - is er genoeg informatie (op beeld) beschikbaar door de lokale bevolking die de situatie aan de grens met Turkije hebben blootgelegd, is er beeldmateriaal waarbij strijders aan de grens met Turkije wapens en munitie uitwisselen met overheidsfunctionarissen, is er zelfs administratie beschikbaar waarop alle transacties zijn vastgelegd.

Er is genoeg informatie beschikbaar die de rol van Turkije bloot heeft gelegd; en dat begon bij leden van het eigen parlement die zich duidelijk niet konden vinden in het gevoerde beleid.

Ik hoef overigens geen gelijk te hebben en ik had het graag anders gezien; ik geef alleen aan wat er inmiddels al boven water is gekomen. Uiteraard heb ik niet een heel dossier met links bijgehouden maar het staat een ieder vrij om zich er wat meer in te verdiepen en dan is de situatie minder positief als het gaat om de rol van Turkije.

Hier ging schijnbaar iets niet helemaal volgens plan, en is een levering onderschept door het Turkse leger
YouTube: Turkish army raid the Turkey’s national intelligence service w...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2016 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
bvbal79 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 00:14:
Offtopic en ter discussie evt: 3 uur na de aanslag zie ik hier niks staan op tweakers.
Wat bedoel je hiermee? Er zijn de afgelopen maanden genoeg aanslagen gepleegd en daar zie je niet elke keer topics van op tweakers (of groots op de nieuws sites). Bijv Irak. Het antwoord is vrij simpel, het is een ver van mijn bed show. Belgie/Parijs is om de hoek. Turkije zit al op het randje van "boeiend" oa door niet bij de EU horen en dictator Erdogan. Alles verder dan dat is "daar heb ik toch geen last van". Wellicht wat zwart/wit maar daar komt het wel ongeveer op neer denk ik.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:56:
[...]

Na de aanslagen in Brussel kwamen er veel verongelijkte reacties op de NOS en RTL en andere media dat ze de aanslagen in Brussel meer aandacht gaven dan de eerdere aanslagen in Libanon en Turkije.

Dat proberen ze nu te voorkomen door de extra nieuwsberichten etc.
op RTL Z, een zender die de gemiddelde bevolking niet terug weet te vinden op zijn TV :)
Mij ging het erom dat ik het nieuws hoorde via een Turkse vriend en ik dacht ik zet de TV aan om te kijken wat er te zien was, en ik me wel verbaasde dat ik pas op RTL Z iets las.

Meer ook omdat je toch een aanslag op een internationaal vliegveld in Europa hebt (wat hier door anderen ook is aangekaart) met al veel doden. Ik heb er zelf vorig jaar nog op gevlogen en begrijp toch niet hoe de beveiliging zo gefaald kan hebben, want ik moest door wel 3 poortjes voor ik bij mijn vliegtuig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
thewizard2006 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:32:
[...]

Wat bedoel je hiermee? Er zijn de afgelopen maanden genoeg aanslagen gepleegd en daar zie je niet elke keer topics van op tweakers (of groots op de nieuws sites). Bijv Irak. Het antwoord is vrij simpel, het is een ver van mijn bed show. Belgie/Parijs is om de hoek. Turkije zit al op het randje van "boeiend" oa door niet bij de EU horen en dictator Erdogan. Alles verder dan dat is "daar heb ik toch geen last van". Wellicht wat zwart/wit maar daar komt het wel ongeveer op neer denk ik.
Ik uitte alleen maar mijn verbazing, wist niet dat dat niet mocht hier op een forum, wonend in een Land waar ook 0,5 miljoen (?) Turken wonen en het een aanslag op een internationaal airport gaat.

Tuurlijk hoeven we niet alles te belichten en over te vertellen, maar dit vond ik nieuwswaardig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maggoo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10-2020
Hogader schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:28:
[...]

Een groot verschil tussen een aanslag in Turkije en de meer "westerse" landen is dat Turkije actief iedere media probeert tegen te houden om er verslag van te doen. Er is dus veel minder om verslag over te doen, buiten een aantal geruchten en wat internet posts van betrokkenen.

Als de Turkse regering niet wil dat er veel over bericht wordt, dan moet je niet de westerse media verwijten hier niet uitgebreid over te rapporteren.
Ik zou je graag gelijk geven, maar de feiten wijzen toch een andere kant op. Bioscoopdingetje in duitsland, boem mediastilte, geen enkele aandacht meer voor. Steekpartij in munchen meen ik, aloe vera gillend mannetje, hupla weer mediastilte. Plan om een paar stadions op te blazen in duitsland, achja het is wat he, verder geen aandacht aan besteden, belgische supporters opblazen, nah wat zeur je nou, is toch verijdeld? En dan nog al die aanslagen door heel europa heen die als incident worden afgedaan, er zit werkelijk geen grens aan het wegkijken/doodzwijgen. En het werkt ook nog, mensen keutelen vrolijk verder, blijven bezweringsideologietjes belijden en de media volgen slaafs.

Het valt de media niet te verwijten dat hen structureel informatie wordt onthouden, het valt de media wel te verwijten dat zij zich daar slaafs bij neer legt. Het onderwerp lijkt me belangrijk genoeg om 24/7 erop te blijven hameren dat overheden willens en wetens burgers informatie onthouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:27
rav994 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:25:
Heb je deze kranten berichten zelf wel gelezen.
Nergens staat hier dat de turkse regering olie koopt van IS.
[...]
Het is waarschijnlijk ook niet de bedoeling dat je de linkjes gaat lezen en er achter komt dat diegene die ze post zichzelf graag regelmatig in de voet schiet.
(Ten minste, wat van die voet nog over is. Dat kan onderhand niet veel meer zijn dan een enkel waar hoogstens nog wat vel en een restje spier onder hangt).

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
bvbal79 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:38:
[...]

Ik uitte alleen maar mijn verbazing, wist niet dat dat niet mocht hier op een forum, wonend in een Land waar ook 0,5 miljoen (?) Turken wonen en het een aanslag op een internationaal airport gaat.

Tuurlijk hoeven we niet alles te belichten en over te vertellen, maar dit vond ik nieuwswaardig
Waar zeg ik dan dat het niet mag? Volgens mij geef ik alleen een nette uitleg waarom er niet 2min na het gebeuren een topic hierover is gemaakt. Het boeit minder mensen. Ja dat kan heel hard zijn maar zo zitten we met zijn allen in elkaar. Blijkbaar vond er ook niet één van die 0.5miljoen turken hier nodig om er een topic over te maken? Verder zie ik op het AD toch ook een uitgebreid verslag in dezelfde trend als gebeurde over België en Parijs. Maar wellicht ook het tijdstip dat het is gebeurd kan invloed hebben.
Maar goed. Laten we het niet over "de gemene en selectieve media" hebben maar over de aanslag zelf. Dat is natuurlijk diep triest ongeacht land.

[ Voor 12% gewijzigd door thewizard2006 op 29-06-2016 14:46 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
bvbal79 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:38:
[...]

Sowieso hoort het ook een beetje bij de cultuur.
Ikzelf wordt een beetje 'numb' van die grote hoeveelheid dat je niet imo niet meer van incidenten kan spreken, maar dat het de orde van de dag is. Ik kijk niet op van een mass-shooting in USA, maar ook niet van een bomaanslag in de arabische wereld, corruptie in Zuid-Afrika (of FIFA) en doping in Rusland. Dat is gewoon verweven met de mentaliteit van het volk (ook al is het maar die 1%). Een terroristische aanslag in Europa is echter niet de benchmark, daarom denk ik dat het hier meer mensen aangrijpt.

offtopic:
De officiele Turkse en Israelische reactie n.a.v. de aanslagen in Parijs. Dat was pas walgelijk. :r

[ Voor 4% gewijzigd door eL_Jay op 29-06-2016 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oyay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-09 11:30
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:32:

Helaas blijkt de brede bewijslast van de medeplichtigheid van de Turkse overheid op miraculeuze wijze altijd uit de media te blijven.

Wat me wel verbaasd, ik had eigenlijk verwacht dat de Koerden weer de schuld kregen.
Wat een ongelooflijke onzin brabbel je nu uit! Gewoon BS!
Kom is met bronnen?

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:35

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Servertje schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:49:
[...]

Orlando heeft zijn eigen topic in Tweakers niet eens gehaald. Deze aanslag wel...

Bovendien was Orlando veel mediagenieker. Beeldmateriaal, verloop van de gijzeling, mensen die nog even met hun geliefden bellen terwijl de schutter vlakbij is etc.

Ik vind het altijd zo'n gezeik. Hoe verder weg van de westerse cultuur, hoe minder aandacht. Easy peasy. Aanslag in Brussel was geen voorpagina-nieuws in India en wil een gebeurtenis in Azie hier zijn eigen tweakers-topic krijgen, dan moeten er minstens 1000 doden zijn of bijzonder spectaculair (zoals die ontploffing in die Chinese stad).

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Wat valt erover te zeggen?
Met de zeer verheven onfeilbare leider als landsbestuurder is er geen behoefte aan afwijkende meningen, dus uiten ze die uiteindelijk op een andere manier. Als je je eigen parlement etnisch gaat zuiveren van de PKK loop je wel een risico met de PKK. Als je geen vieze handen wil maken en daarom IS vlak over de grens z'n beloop laat, dan komt dat op den duur terug.

Hoe meer actie, hoe meer reactie. Jammer dat de minderheidsgroeperingen niet de juistheid van Erdogan willen inzien, maar heel misschien is een opening bij Erdogan voor afwijkende meningen een soort de-escalatie. Tot die tijd zijn vrije meningsuitingen in de vorm van bomaanslagen wellicht de norm

[ Voor 7% gewijzigd door Delerium op 29-06-2016 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oyay schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 15:36:
Wat een ongelooflijke onzin brabbel je nu uit! Gewoon BS!
Kom is met bronnen?
Zoals vermeld is er een overdaad aan informatie te vinden als je er wat moeite voor wil doen. Iemand heeft zelfs de moeite genomen om een deel ervan op chronologische volgorde bij te houden.

Als je zelf bewijs hebt van het tegendeel staat het je natuurlijk vrij dit te delen.

Transcripts tussen ISIS (Mustafa Demir) en Turkse hoog geplaatste militairen waarbij een uitwisseling plaats vond van middelen: http://www.cumhuriyet.com...rda_rehine_pazarligi.html

Wikipedia: Turkish involvement in the Syrian Civil War
Turkey has, despite national and international criticism, largely refused to directly engage militants of the Islamic State of Iraq and the Levant (ISIL), despite continued threats from ISIL to pursue more operations on Turkish soil. The Turkish response to the ISIL-led Siege of Kobanî as well as a series of terrorist attacks on Turkish soil allegedly linked to ISIL perpetrators, was largely subdued apart from a series of incidents on the Turkish–Syrian border. On 24 July 2015, ISIL and Turkish soldiers actively engaged in the Turkish border town of Kilis, marking a dangerous new escalation in the ties between Turkey and ISIL.[47]

On August 25, 2015 Turkish newspaper Bugün ran a front-page story showing alleged transfer of weapon and explosives from Turkey to ISIL through Akcakale border post. A couple of days later offices of Koza İpek Media Group, the owner of the newspaper, were raided by Turkish police.
Turkish journalist Arzu Yildiz was sentenced to 20 months in jail and lost her parental rights after exposing a video related to a weapons-smuggling scandal denied by the Turkish government, in what her lawyer said was “an act of revenge” by Recep Tayyip Erdogan.
Columbia University assigned a team of researchers in the United States, Europe, and Turkey to examine Turkish and international media assessing the credibility of allegations and published a research paper entitled "ISIS-Turkey Links". The report draws on a variety of international sources and present many allegations that appeared in the media

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2016 17:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak:Dit topic gaat over de tragische aanslagen bij het vliegveld van Istanbul. We gaan hier dus niet Turkse politiek bespreken. Daar hebben we al een topic voor. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1