Het Luchtvaart Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 101 Laatste
Acties:
  • 644.965 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

De JSF kwam ook heel mooi over de faculteit Aerospace Engineering van de TU Delft :9

Boek alsjeblieft geen United, man wat hebben die stewardessen een attitude, kreeg op mijn vlucht daarmee ook maar 2x drinken aangeboden bij beide meal services.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Thx maar heb m al geboekt ;)

AMS-FRA-SFO in 13:55 en LAS-ORD-AMS in 13:30 voor 537 euro is wat ik een prima deal noem :)

Nu nog een setje goeie wheels regelen :)

En qua United: die heb ik alleen terug. Daarbij is ORD-AMS een nachtvlucht dus ik ga lekker tukken, drinks en meals interesseren me dan niet :)

Heenweg is Lufthansa, da's voor zover ik weet prima.

[ Voor 37% gewijzigd door kamstra op 07-06-2016 21:47 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Slapen in economy? Mij nog nooit gelukt :+

Tip voor Highway 1 : niet de Camaro, zeker niet de convertible. Lijkt leuk maar 2 op de 3 auto's die er rijden, zijn nou juist die :+ Heb nog foto dat je er 9 in beeld ziet op de weg :p

Luchtvaart technisch wel leuk om San Diego mee te pakken en rond te lopen op de Aircraft Carrier die er licht. Ding is echt gigantisch (en er zijn grotere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

PWM schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 22:06:
Luchtvaart technisch wel leuk om San Diego mee te pakken en rond te lopen op de Aircraft Carrier die er licht. Ding is echt gigantisch (en er zijn grotere)
In SFO (eigenlijk Alameda Naval Station aan de overkant van de baai) ligt Hornet. Da's niet zo'n omweg als San Diego.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Tip voor Highway 1 : niet de Camaro, zeker niet de convertible. Lijkt leuk maar 2 op de 3 auto's die er rijden, zijn nou juist die :+ Heb nog foto dat je er 9 in beeld ziet op de weg :p

Oh maar ik heb een uitstekende pil voor economy slaapsessies, don't worry :P

Qua Highway 1, was van plan gewoon 12 dagen dezelfde wagen te huren, zal toch snel uitkomen op een mustang ben ik bang :P

Thx voor de San Diego tip trouwens d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 13:49
Hmmbob schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 20:30:
Dat zal je nog flink tegenvallen dan.... De peut was echt een heel eind op. Hij kán heel veel verder vliegen, maar niet als je zo laag vliegt waar de lucht dikker is. Precies de reden waarom alle commercial airlines zo hoog mogelijk willen vliegen :)
Ik dacht al, die hele tour low & slow dat halen ze nooit. Was een gaaf gezicht vanaf het IJ. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

zeef schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 23:44:
[...]

Ik dacht al, die hele tour low & slow dat halen ze nooit. Was een gaaf gezicht vanaf het IJ. d:)b
Hmmm, dacht ik even dat ik in het BBQ topic zat :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:29
franssie schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 21:23:
[...]

Dat bedoelde ik dus ook ;) max weerstand in deze vlucht configuratie.
Overigens wel slecht dat ze dat in de vluchtvoorbereiding niet voorzien hadden en vooraf twee vluchten gepland hadden, kinderziekte zullen we maar zeggen.
De planning was ok maar wel strak; ze hadden op de grond wat langer gestaan en af en toe moest er een extra rondje gemaakt worden boven 'n locatie. Alles bij elkaar bleef er net te weinig over om zonder issues met vliegveiligheid het héle rondje af te maken - je moet immers ook nog peut hebben om te kunnen uitwijken enzo.

Fijn dat het rondje kennismaken goed bevallen is. Komen er nog Tweakers naar de Luchtmachtdagen dit weekend?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Hmmbob schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 00:14:
[...]
Fijn dat het rondje kennismaken goed bevallen is. Komen er nog Tweakers naar de Luchtmachtdagen dit weekend?
Zaterdag als het weer ok is.
Al een tijdschema bekend eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjs schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 06:55:
[...]

Zaterdag als het weer ok is.
Al een tijdschema bekend eigenlijk?
Nee, en dat komt er ook niet:
Omdat het vliegprogramma van de Luchtmachtdagen sterk aan veranderingen onderhevig is, wordt het definitieve vliegprogramma pas op de dag zelf bekend gemaakt. Het programma is dan te vinden in de app en op grote banners op het terrein.

Houd er rekening mee dat het vliegprogramma van zaterdag kan verschillen van dat van vrijdag.

De vliegshow begint op beide dagen om 9.00 uur en eindigt rond 17.00 uur.
https://www.defensie.nl/o...chtdagen/inhoud/vliegshow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:20
[...]

De planning was ok maar wel strak; ze hadden op de grond wat langer gestaan en af en toe moest er een extra rondje gemaakt worden boven 'n locatie. Alles bij elkaar bleef er net te weinig over om zonder issues met vliegveiligheid het héle rondje af te maken - je moet immers ook nog peut hebben om te kunnen uitwijken enzo.

Ik ben zaterdag te vinden. Ben standbemanning bij de stand van mijn werk (KMWE, onderdelen leverancier voor oa de F35), dus mocht je in de buurt zijn kom gerust langs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:27

Goner

What can I do you for ?

[...]
en af en toe moest er een extra rondje gemaakt worden boven 'n locatie.
Den Haag kwam er bekaaid van af ; had gehoopt dat ze over het centrum zouden komen, maar ze kwamen ver naar het zuiden binnen en toen langs Scheveningen zo te zien naar het noorden.
Had beter thuis kunnen blijven, m'n dochters zeiden dat ze echt recht over ons huis kwamen (tussen Kinderdijk en R'dam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

De Joint Strike Fighter (JSF) maakt woensdag alsnog het vliegrondje af boven Nederland. Dinsdag vloog een F-35 vanaf Vliegbasis Leeuwarden twee uur lang over Nederland, maar moest het kennismakingsrondje voortijdig afbreken, omdat niet genoeg brandstof was meegenomen.

Woensdag vliegt het nieuwe gevechtsvliegtuig over Den Helder, Texel en Vlieland, zei een woordvoerder van de basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
De vlucht van vandaag staat gepland van 11.15 tot 11.45 uur.
:P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Jep :)

Zojuist bekend gemaakt: de F-35 is vliegend te zien op de Luchtmachtdagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Weer een nieuw vliegtuigtype erbij, de Irkut MC-21 is vandaag gepresenteerd, als concurrent voor de 737 en A320:
De MC-21, het nieuwste Russische verkeersvliegtuig voor 163 tot 211 passagiers, is woensdag voor het eerst getoond. De roll-out van het toestel vond plaats in de fabriek van Irkut Corp. in het Siberische Irkutsk. De MC-21 is de Russische tegenstrever van de Amerikaanse Boeing 737 en de Europese Airbus A320.

De Russische overheid investeerde tot nu toe 3,5 miljard dollar in de ontwikkeling van het nieuwe toestel. De eerste vlucht staat gepland voor eind dit jaar. De eerste productietoestellen moeten vervolgens eind 2018 aan klanten worden afgeleverd.

Voor Rusland is de MC-21 een prestigeproject. “Rusland moet in de hoogste divisie van vliegtuigbouwers actief blijven”, zei de Russische premier Dimitri Medvedev tijdens de roll-out ceremonie.
Het woensdag gepresenteerde toestel is een MC-21-300, de standaardversie van het type. Daarnaast zijn er plannen voor een kortere en langere variant, met minimaal 132 en maximaal 230 stoelen.

Sinds het Sovjet-tijdperk, toen in groten getalen vliegtuigen als de Tupolev Tu-134, Tu-154 en de widebody Ilyushin Il-86 werden gebouwd, stond de Russische productie van nieuwe verkeersvliegtuigen jarenlang op een laag pitje. Nu komt daar langzaam weer verandering in.

De MC-21 volgt op de introductie enkele jaren geleden van de Sukhoi Superjet 100, een toestel voor honderd passagiers. Dat toestel wordt ook buiten Rusland verkocht. Interjet uit Mexico beschikt over een flinke vloot en vorige maand werd zelfs de eerste Superjet afgeleverd aan een Westerse maatschappij; het Ierse CityJet.

De MC-21 is tot op heden geen groot verkoopsucces. Tot nu toe zijn er sinds 2010 firm orders geplaatst voor 175 toestellen, vrijwel uitsluitend door luchtvaartmaatschappijen en leaseondernemingen uit Rusland zelf. Maar het toestel lijkt wat te laat op de markt te komen, want Russische airlines hebben in de afgelopen jaren al massaal hun Tupelevs vervangen door Boeings en Airbussen.

Met het oog op de internationale markt hebben klanten niet alleen de keuze om hun MC-21's te voorzien van Russische Aviadvigatel PD-14A motoren, maar ook met Amerikaanse Pratt & Whitney PW1428G-motoren. In het buitenland mikt de Russische United Aircraft Corporation (UAC) op orders uit Tanzania, Iran, Indonesië en Saoedi-Arabië.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...rsvliegtuig-mc-21-onthuld

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1c/MC-21-300_TASS.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.luchtvaartnieuws.nl/sites/default/files/styles/slider-content/public/website_633x300/slider-technologie/mc-21-rollout3cuac-640.jpg?itok=-7CzOfdg

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a9/MS-21_cockpit_mock_up_Beltyukov.jpg/1024px-MS-21_cockpit_mock_up_Beltyukov.jpg

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/36/MS-21_cabin_mock_up_Beltyukov.jpg/1024px-MS-21_cabin_mock_up_Beltyukov.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:20
Hmmbob schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 12:33:
Jep :)

Zojuist bekend gemaakt: de F-35 is vliegend te zien op de Luchtmachtdagen!
Heb je hier toevallig een bron van? (of is het binnen Leeuwarden/Defensie momenteel)

Dan moet ik namelijk met mijn collega's gaan regelen dat ik dan iig buiten naar dat ding kan kijken >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Hogader op 08-06-2016 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

wildhagen schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 12:46:
Weer een nieuw vliegtuigtype erbij, de Irkut MC-21 is vandaag gepresenteerd, als concurrent voor de 737 en A320:

[...]

Bron: http://www.luchtvaartnieu...rsvliegtuig-mc-21-onthuld

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er goed uit. Als de kwaliteit en veiligheid op westers niveau zitten dan is dit alleen maar goed nieuws. Een beetje concurrentie voor Boeing en Airbus kan nooit kwaad.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-10 13:41
[...]

Vrijdag present :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goegol
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-10 14:09
Vrijdag en mogelijk zaterdag present!

Hemelaar Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hogader schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 12:59:
[...]

Heb je hier toevallig een bron van? (of is het binnen Leeuwarden/Defensie momenteel)

Dan moet ik namelijk met mijn collega's gaan regelen dat ik dan iig buiten naar dat ding kan kijken >:)
Luchtmachtdagen app.
F-35 vliegt in Air Power Demo
Alles lijkt er nu op dat de F-35 als onderdeel van de Air Power Demo te zien zal zijn op de Luchtmachtdagen 2016! Dit betekent dat de F-35 samen met F-16’s, Apaches, Cougars, Chinooks, een KDC-10 en de C-130 zal vliegen. Op de Luchtmachtdagen laat de Koninklijke Luchtmacht via deze demonstratie zien wat voor en hoeveel air power zij in huis heeft. Zorg dat je deze ‘tour de force’ niet mist!
De Air Power Demo wordt op zowel vrijdag als zaterdag gevlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Fiber schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 13:03:
[...]

Ziet er goed uit. Als de kwaliteit en veiligheid op westers niveau zitten dan is dit alleen maar goed nieuws. Een beetje concurrentie voor Boeing en Airbus kan nooit kwaad.
Denk dat het daarmee wel goed zal zitten, anders krijg je geen certificering enzo lijkt me :)

Op zich wel jammer dat ze niet samenwerken met Sukhoi, die inmiddels ervaring in dit soort dingen hebben met hun Superjet. Nu zijn ze het wiel twee keer opnieuw aan het uitvinden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Laatst online: 21:37
wildhagen schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 13:21:
[...]

Op zich wel jammer dat ze niet samenwerken met Sukhoi, die inmiddels ervaring in dit soort dingen hebben met hun Superjet. Nu zijn ze het wiel twee keer opnieuw aan het uitvinden.
Moest ook meteen aan de Superjet denken, maar zie dat ze elkaar redelijk aanvullen:
Superjet 100:
  • 108 (1-class, dense)
  • 98 (1-class, standard)
  • 87 (2-class, standard)
Superjet 130:
  • 145 (1-class, dense)
  • 130 (1-class, standard)
  • 120 (2-class, standard)
MC-21-200
  • 176 (1-class, maximum)
  • 165 (1-class, standard)
  • 132 (2-class, standard)
MC-21-300
  • 211 (1-class, maximum)
  • 181 (1-class, standard)
  • 163 (2-class, standard)
MC-21-400
  • 30 (1-class, dense)
  • 212 (1-class, standard)
  • 178 (2-class, standard)
Niet echt concurrentie onderling dus, wel met Airbus en Boeing. Airbus A320 lijn loopt van 107 (A318) tot 230 (A321) en de 737 van 108 (737-6) tot 220 (737-9). Dus ze zitten redelijk op dezelfde capaciteit te mikken

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Tom Paris schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 13:28:
Moest ook meteen aan de Superjet denken, maar zie dat ze elkaar redelijk aanvullen:
Ik denk dat de Russische overheid er anders ook geen geld in steekt. Daar zal wel over nagedacht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Hogader schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 12:59:
[...]

Heb je hier toevallig een bron van?
Schijnt in de App te staan.

en op twitter ;)
https://twitter.com/hashtag/LMD16?src=hash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:14

Garyu

WW

[...]

Denk dat het daarmee wel goed zal zitten, anders krijg je geen certificering enzo lijkt me :)

Wie zegt dat ze niet samenwerken? Volgens mij werd er aardig wat samen ontwikkeld, zoals avionics systemen, die ook weer niet heel veel afwijken van de systemen die Airbus Boeing bijvoorbeeld gebruikt (Rockwell Collins). Vleugels worden gebouwd/geleverd door Sukhoi, etc.

[ Voor 6% gewijzigd door Garyu op 08-06-2016 14:15 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/9/8068/8231401995_856ca9d64a_c.jpg3x KLM by Arnoud Raeven, on Flickr

Over 1 jaar, 4 maanden en 19 dagen is het uur U geslagen voor de voorste van de twee.
Op 29 oktober 2017 zal de Fokker F70 de laatste vlucht voor KLM maken.

Ruwweg 3 jaar (2020) later volgt de laatste vlucht voor haar grote zus op de achtergrond.
Dan zijn er nog maar 3 747's in KLM kleuren te bewonderen; als die er dan überhaupt nog zijn...

In other news; dit is nog niet eens zo'n vergezocht zicht:

Afbeeldingslocatie: http://www.cardatabase.net/modifiedairlinerphotos/photos/big/00009271.jpg

Het is hier wel bekend dat de IAG groep op zoek is naar meer Airbus A380 toestellen en wel gebruikte (nieuwe zijn te duur). En dan niet (alleen) inzetten bij British Airways; inzetten door Aer Lingus of Iberia is geen onreële optie volgens CEO Willie Walsh in een interview met Aerotelegraph.
Die denkt aan het inzetten van 2 A380's op de route Dublin - New York waar zomers veel vraag naar is.

Aangezien ze alleen toestellen met Rolls Royce motoren willen hebben lijken de kisten van Singapore Airlines en Malaysia Airlines grote kanshebbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

San Diego is sowieso een leuke stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik zit er over te denken om vrijdag naar de Luchtmachtdagen te gaan en ben nog nooit geweest, hoe is het qua bereikbaarheid via het OV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:37
Piloten easyJet kondigen acties op Schiphol aan

In Amsterdam gestationeerde piloten en bemanning van prijsvechter easyJet gaan actievoeren voor een betere cao.
In LCC-land begint het ook te rommelen. Dat doet de betrouwbaarheid van Easyjet niet ten goede.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

niekvandermeer schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 14:37:
Ik zit er over te denken om vrijdag naar de Luchtmachtdagen te gaan en ben nog nooit geweest, hoe is het qua bereikbaarheid via het OV?
Het is een tijdje geleden dat ik op een Luchtmachtdag ben geweest maar bereikbaarheid was altijd perfect. Gewoon trein naar dichtstbijzijnde station en dan rijden er de hele dag pendelbussen naar de basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Kunnen we er niet gewoon 1 krijgen van AF?

Afbeeldingslocatie: http://www.cardatabase.net/modifiedairlinerphotos/photos/big/00013337.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:55

mrsar

waar een sar is,is een wodka

dat....ziet er best ok uit :)
Daarom ziet het er ook uit :+

[ Voor 74% gewijzigd door mrsar op 08-06-2016 14:44 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Wel de oude livery…
Ik vraag me af of er een tassencontrole plaats vindt. En misschien kun je wel gefouilleerd worden?

[ Voor 85% gewijzigd door CyBeR op 08-06-2016 14:45 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

CyBeR schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 14:43:
Wel de oude livery…

[...]

Ik vraag me af of er een tassencontrole plaats vindt. En misschien kun je wel gefouilleerd worden?
Ja, dat staat er toch:
Is er een tassencontrole?

Voor alle bezoekers geldt dat hun tas gecontroleerd wordt. Het is verboden om wapens of voorwerpen die als wapen gebruikt kunnen worden mee het terrein op te nemen. Glazen voorwerpen zijn ook niet toegestaan. Het kan daarnaast ook zijn dat u preventief wordt gefouilleerd. De controle vindt plaats bij de opstapplaats van de bus. Hou dus rekening met wachttijden. Voor de voetgangers en fietsers geldt dat zij gecontroleerd worden bij de ingang.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:30
[...]

Sterker nog: het is hetzelfde bedrijf United Aircraft Corporation. Ze werken dus volledig samen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:27

Goner

What can I do you for ?

kamstra schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 23:42:
[...]
Oh maar ik heb een uitstekende pil voor economy slaapsessies, don't worry :P
Vertel 's ... m'n dochter heeft de laatste jaren op lange vluchten (A'dam - Kaapstad) bij het landen last van misselijkheid. Laatste keer Cyclizine gekocht en kind was zo suf en slaperig dat ze niet eens dacht aan misselijkheid.
Wat is er nog meer ? Of zijn dat serieuze slaappillen als Oxazepam of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Goner schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 16:45:
[...]

Vertel 's ... m'n dochter heeft de laatste jaren op lange vluchten (A'dam - Kaapstad) bij het landen last van misselijkheid. Laatste keer Cyclizine gekocht en kind was zo suf en slaperig dat ze niet eens dacht aan misselijkheid.
Wat is er nog meer ? Of zijn dat serieuze slaappillen als Oxazepam of zo ?
Geen idee hoe t heet, maar ik heb een vriend die huisarts is.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Echt zwaar irritant dat ze alles in die luchtmachtdagen app pleuren ipv gewoon online.
(ik heb windowsphone, geen app voor natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 14:40:
Kunnen we er niet gewoon 1 krijgen van AF?

[afbeelding]
Schijnbaar heeft AF nog wel wat problemen om die van hun goed te gebruiken.
Er zijn routes waar KLM ze prima kan inzetten.

Geeft alleen wat problemen op Schiphol zelf met de gates enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Piet91 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 17:00:
[...]

Schijnbaar heeft AF nog wel wat problemen om die van hun goed te gebruiken.
Er zijn routes waar KLM ze prima kan inzetten.

Geeft alleen wat problemen op Schiphol zelf met de gates enzo...
Ligt een beetje aan de tijd waarom hij op Schiphol staat ;) Maar de KLM vliegt liever 2x per dag dan 1x met een groot toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 17:11:
Ligt een beetje aan de tijd waarom hij op Schiphol staat ;)
Dat is waar.

Emirates houdt van 13:15 - 15:20 uur en 20:00 - 21:50 uur gate G09 bezet.
In de zomermaanden heeft de China Southern A380 vanaf 05:15 uur en iets voor 14:50 uur de enig andere A380-gate (E18) in gebruik.

Op zich genoeg ruimte dus nog voor 1 of 2 KLM A380's maar meer moet het niet worden.
Maar de KLM vliegt liever 2x per dag dan 1x met een groot toestel
I know. ;)

De inrichting van de AF A380 is niet geschikt voor KLM anyway...

[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 08-06-2016 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ligt een beetje aan de tijd waarom hij op Schiphol staat ;) Maar de KLM vliegt liever 2x per dag dan 1x met een groot toestel
2x vliegen is voor iedereen gunstiger.

De A380 is gewoon een mislukt concept, maar dat wordt nog steeds niet toegegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Een mislukt concept waar Emirates er 140 van besteld heeft? Ik denk het niet...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:30
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 18:37:
[...]

De A380 is gewoon een mislukt concept, maar dat wordt nog steeds niet toegegeven.
Het concept als geheel is niet mislukt in mijn ogen.

Er zijn alleen weinig maatschappijen die ze vol krijgen op voor hun belangrijke routes het hele jaar door. Ik denk dat Emirates daarin een uitzondering is, die heeft vliegt op sommige routes 2 a 3 keer per dag met een A380, dit is echt niet omdat het niet rendabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Borromini schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 19:02:
Een mislukt concept waar Emirates er 140 van besteld heeft? Ik denk het niet...
Denk die airline weg en het is een mislukt concept. Emirates heeft de helft van alle orders en leveringen.
Een a380 is een prima middel om de markt te overspoelen met grote hoeveelheden stoelen, minder geschikt om in een gezonde concurrentie een operatie te draaien.
Airbus zal mogelijk nooit winst maken op de toestellen en steeds meer airlines zeggen van de a380 af te willen omdat ze niet voldoen (te duur in gebruik of niet rendabel in te zetten).
Airbus heeft gehint op het stop zetten en nieuwere/betere versies blijven ook maar uitgesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Valide punten, maar de markt voor zo'n toestel is sowieso ook een stuk beperkter dan voor klassieke modellen. Dat hebben ze blijkbaar wel overschat. Ongetwijfeld is prestige ook iets dat Airbus dreef (Boeing overtroeven).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ckcd519UgAA1kDk.jpg:large

https://twitter.com/kev_briggs/status/740593559254900736
Overtaking an Air China #A330 2000ft above us on our way to #HongKong yesterday. 📸✈ #avgeek #A380 #pilotseye

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
hjs schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 16:53:
Echt zwaar irritant dat ze alles in die luchtmachtdagen app pleuren ipv gewoon online.
De meeste info is ook gewoon online te vinden?

Bereikbaarheid van de Luchtmachtdagen is goed - er is een heel vervoersplan, oa vanaf het Station Leeuwarden. Parkeren kan in de omgeving voor €6 en dan moet je alsnog met de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Fly-guy schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 19:14:
Denk die airline weg en het is een mislukt concept. Emirates heeft de helft van alle orders en leveringen.
Een a380 is een prima middel om de markt te overspoelen met grote hoeveelheden stoelen, minder geschikt om in een gezonde concurrentie een operatie te draaien.
Je zou het ook de andere kant op redeneren; denk Emirates en hun 79 A380's weg en bedenk welke maatschappijen dit gat hadden ingevuld.
Dat zijn bijna 41.000 stoelen die dagelijks worden ingezet met over het algemeen prima bezettingsgraad.
Airbus zal mogelijk nooit winst maken op de toestellen en steeds meer airlines zeggen van de a380 af te willen omdat ze niet voldoen (te duur in gebruik of niet rendabel in te zetten).
Deels gelijk; denk aan Malaysia Airlines, Air France, China Southern maar dan heb je daar ook de IAG-groep die daar anders over denkt.
Airbus heeft gehint op het stop zetten en nieuwere/betere versies blijven ook maar uitgesteld worden.
Dit is inderdaad waar maar dit vindt dus ook plaats in het huidige milieu mét de vele A380's van Emirates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:38
hjs schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 16:53:
App heeft ook verdacht veel rechten nodig. Waarvoor zou je de identiteit van mijn telefoon willen weten?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Zal wel weinig nieuws brengen maar toch ter info; vanavond bij Nieuwsuur (22:00 uur op NPO2):
Stakingsdreiging Air France wekt woede bij KLM: In een wereld waar de concurrentie moordend is, efficiëntieslagen en ontslaggolven aan de orde van de dag zijn, dreigen de piloten van Air France komende zaterdag het werk neer te willen leggen. Niet toevallig een dag na de start van het EK-voetbal in Frankrijk. KLM-topman Pieter Elbers lijkt schoon genoeg te hebben van de stakingsdreiging bij Air France. In een bericht aan het KLM-personeel spreekt hij van een "destructieve staking" die ook schade toebrengt aan de reputatie van KLM. In Nieuwsuur een gesprek met luchtvaartdeskundige Jaap de Wit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik ben nog steeds voor onze staat die KLM uitkoopt voor 1.5 miljard (tegen 0% rente) en ze zelfstandig verder laat gaan, binnen SkyTeam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Zal me niets verbazen als KLM straks verder gaat met één van de Gulf maatschappijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Piet91 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 21:23:
Zal wel weinig nieuws brengen maar toch ter info; vanavond bij Nieuwsuur (22:00 uur op NPO2):

[...]
Gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

PWM schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 22:50:
Ik ben nog steeds voor onze staat die KLM uitkoopt voor 1.5 miljard (tegen 0% rente) en ze zelfstandig verder laat gaan, binnen SkyTeam
Anderhalf miljard? Is dat de waarde van KLM? Het zal toch wel wat meer zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-10 06:52
About the A380: Vliegvelden wereldwijd lopen tegen max capaciteit. Kwestie van tijd voordat ze helemaal vollopen. Dan kan je dus niet meer vluchten erbij proppen. Op dat moment is het wellicht beter om grotere toestellen te hebben om je capaciteit op die luchthavens te vergroten?

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
BNR meld net dat de KLM bang is voor een wanhoopsakkoord vandaag, waarbij AF vluchten inderdaad naar Parijs gaat verhuizen.
downtime schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 00:57:
[...]

Anderhalf miljard? Is dat de waarde van KLM? Het zal toch wel wat meer zijn?
3 jaar geleden had het FD het becijferd op 1 miljard. Ik zit dus ruim :)

[ Voor 20% gewijzigd door PWM op 09-06-2016 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:04

Freak187

geen

PWM schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 08:18:
BNR meld net dat de KLM bang is voor een wanhoopsakkoord vandaag, waarbij AF vluchten inderdaad naar Parijs gaat verhuizen.

[...]
Het gaat heel rap de verkeerde kant op.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

LordSinclair schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 14:38:
[...]

In LCC-land begint het ook te rommelen. Dat doet de betrouwbaarheid van Easyjet niet ten goede.
Het is ironie ten top. KLM gaat ten onder aan de hoge kosten (lees salarishuis en productiviteit) en nu gaat de VNV proberen om Easyjet kaal te plukken. Ben benieuwd of ze Easyjet in beweging krijgen. Ik denk dat die Engelsen daar een stuk anders over denken en een andere oplossing gaan bedenken zodat Nederlandse vliegers buitenspel komen te staan.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Piet91 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 20:03:
[...]

Je zou het ook de andere kant op redeneren; denk Emirates en hun 79 A380's weg en bedenk welke maatschappijen dit gat hadden ingevuld.
Dat zijn bijna 41.000 stoelen die dagelijks worden ingezet met over het algemeen prima bezettingsgraad.
Die bezetting valt wel mee, ik denk dat Emirates gewoon veel zakelijk klanten heeft welke een relatief hogere prijs betalen dan de consument. Dit omdat al het personeel in en uit Dubai gevlogen moet worden. Ik ken enkele stewardessen in die toko en zo ramvol als de toestellen bij KLM en consorten zit zo vol zitten die kisten niet.
Freak187 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 08:31:
[...]

Het gaat heel rap de verkeerde kant op.
Het mooiste is nog dat KLM volgens mij beter samenwerkt met een maatschappij als Delta dan met AF. Vanuit het management wordt er met man en macht gewerkt aan het bij elkaar houden van deze 2 groepen waarbij de onderlinge haat enorm is.
Kan je hier niet een referendum voor laten uitschrijven, 10k stemmen ophalen, zoveel mensen werken er al bij de KLM :+

[ Voor 35% gewijzigd door Brilsmurfffje op 09-06-2016 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Bij de vluchten naar SF en LAX sta je bijkans in het gangpad, zo vol zitten die. Ook alle vluchten naar LHR, LCY en CPH ziten volledig vol. Benieuwd welke vluchten het gemiddelde naar beneden trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenH
  • Laatst online: 21:17
Als leek vind ik ik zoiets zo moeilijk voorstelbaar:

Toch doen wat hem meerdere keren wordt afgeraden. En het schijnt dus heel vaak voor te komen.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Met deze ben ik nog erg blij! Had even gewacht of KLM er nog wat mee wilde, maar nee. Dus dan nu alsnog hier. :)

Afbeeldingslocatie: https://c3.staticflickr.com/8/7391/27522847706_efca58c650_c.jpgNL F35 & F16 pass F70! by Arnoud Raeven, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:14

Garyu

WW

JeroenH schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:21:

[video]

Toch doen wat hem meerdere keren wordt afgeraden. En het schijnt dus heel vaak voor te komen.
Het is net als met autorijden he, ca. 80% van de bestuurders vindt zichzelf bovengemiddeld en "dat gaat me toch wel lukken" mentaliteit. In GA is het helaas niet anders voor mijn gevoel. Hoewel er natuurlijk wel een stuk minder laks wordt gedaan, komt het nog steeds genoeg voor.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

PWM schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 09:17:
Bij de vluchten naar SF en LAX sta je bijkans in het gangpad, zo vol zitten die. Ook alle vluchten naar LHR, LCY en CPH ziten volledig vol. Benieuwd welke vluchten het gemiddelde naar beneden trekken.
Short haul ongetwijfeld. Geen idee of ze het per toestel bekijken of op het globale aantal stoelen dat ze aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 09:17:
Vorige maand bleek dat de gemiddelde load factor rond de 76% lag. Dat terwijl de loadfactor van de KLM-AF groep boven de 85%% ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie trouwens naar het vertrek van Ed Force One (Iron Maiden) wil gaan kijken, mijn inzicht is:

De wind is rond 14:00 rond 340@8kts.
De outbound peak begint ook rond die tijd. (2 banen in gebruik)
De kist moet naar Parijs.
Logischer wijs, zou deze dan (gebaseerd op het huidige baangebruik bij een vergelijkbare wind tijdens de outbound peak) via 36C (Zwanenburgbaan) weg gaan.

Maar.... 36L (Polderbaan) kan net zo goed of elke andere baan dan ook i.v.m. operationele omstandigheden.
Alleen 36R/18L (Aalsmeerbaan) is uitgesloten want die is in onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Mompelt iets over pot en ketel...
Brilsmurfffje schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 08:59:
Die bezetting valt wel mee, ik denk dat Emirates gewoon veel zakelijk klanten heeft welke een relatief hogere prijs betalen dan de consument. Dit omdat al het personeel in en uit Dubai gevlogen moet worden. Ik ken enkele stewardessen in die toko en zo ramvol als de toestellen bij KLM en consorten zit zo vol zitten die kisten niet.
De bezettingsgraad van KLM was in 2013 85.8%, 2014 86.5% en in 2015 86.4%.
Bij Emirates april 2013 - maart 2014 79.4% | april 2014 - maart 2015 79.6% | april 2015 - maart 2016 76.5%.

Dat is lager, maar het is niet alsof hun vliegtuigen leeg rondvliegen.
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:26:
Met deze ben ik nog erg blij! Had even gewacht of KLM er nog wat mee wilde, maar nee. Dus dan nu alsnog hier. :)

[afbeelding]NL F35 & F16 pass F70! by Arnoud Raeven, on Flickr
Hele toffe plaat! _/-\o_
Fly-guy schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:09:
Vorige maand bleek dat de gemiddelde load factor rond de 76% lag. Dat terwijl de loadfactor van de KLM-AF groep boven de 85%% ligt.
Dan moet je wel dezelfde cijfers gaan vergelijken.
Ten eerste heeft men het bij Emirates over de cijfers van april 2015 t/m maart 2016 en je bron van KLM alleen over de maand april 2016.

Begin dan over de load factor van de vrachttoestellen; bij AF/KLM in 2015 lag die op 60.4% (63.1% in 2014).
De load factor van Emirates SkyCargo kan ik niet vinden maar als je de seat load factor van 76.5% hebt terwijl hun overall load factor slechts 65.5% is dan kun je eigenlijk wel stellen dat ze hun vrachttoestellen (en cargo ruimte van passagierstoestellen) juist relatief leeg laten rondvliegen.

Daarnaast is het interessant om op te merken dat de totale vloot van AF/KLM-groep in 2015 met 12 toestellen is gedaald (vooral cargo en kleine toestellen eruit) terwijl in 2014-2015 bij Emirates de totale vloot is gegroeid met 14 toestellen (op 2 777F's na alleen 777-300ER en A380's erbij)

[ Voor 255% gewijzigd door Piet91 op 09-06-2016 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Piet91 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:38:
[...]

Dan moet je wel dezelfde cijfers gaan vergelijken.
Ten eerste heeft men het bij Emirates over de cijfers van april 2015 t/m maart 2016 en je bron van KLM alleen over de maand april 2016.
Prima, over 2015 was deze 83,2% voor de hele groep in 2016 is deze tot nu toe 84,5%. Dan mag jij de exacte cijfers berekenen, maar deze ligt (flink) hoger dan bij emirates, wat het hele onderwerp was van de discussie.
Trouwens jouw cijfers laten een vrijwel gelijk beeld zien.
Begin dan over de load factor van de vrachttoestellen; bij AF/KLM in 2015 lag die op 60.4% (63.1% in 2014).
De load factor van Emirates SkyCargo kan ik niet vinden maar als je de seat load factor van 76.5% hebt terwijl hun overall load factor slechts 65.5% is dan kun je eigenlijk wel stellen dat ze hun vrachttoestellen juist relatief leeg laten rondvliegen.
En wat boeit dat als er opgemerkt wordt dat het qua passagiersaantallen er vol uit lijkt te zien op een paar routes?
Daarnaast is het interessant om op te merken dat de totale vloot van AF/KLM-groep in 2015 met 12 toestellen is gedaald (vooral cargo en kleine toestellen eruit) terwijl in 2014-2015 bij Emirates de totale vloot is gegroeid met 14 toestellen (op 2 777F's na alleen 777-300ER en A380's erbij)
Ook wederom niet relevant als je het hebt over het "bijkans in het gangpad moeten staan op bepaalde routes".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 08:59:
[...]

Vliegtuigen hoeven ook niet ramvol te zitten om geld op te brengen. Ramvolle vliegtuigen helpen bij de KLM ook niet altijd. Sowieso heeft KLM de echt vermogende passagier weinig te bieden, hoelang heeft het wel niet geduurd voordat ze full flat business class hadden in alle toestellen? En ook op het gebied tussen Business en Economy is de propositie van KLM mager. Echte premium economy hebben ze niet, terwijl dat bij maatschappijen als Emirates, BA en zelfs AF prima werkt. Die extra cm's bij KLM is niet echt premium economy.

Geld verdien je door of je vliegtuig rammend vol economy te proppen en lage kosten te hebben (zie RyanAir, Easyjet etc), of zorgen dat je goed betalende klanten hebt. Rammend volle economy levert wel wat geld op, maar het is niet waar het grote geld zit.

Emirates zijn A380 zijn (deels) vrij premium heavy dus dat zal met een lage bezettingsgraad alsnog lucratief zijn.

Als maatschappijen uit de golf niet zo groot waren geweest had ik wel kansen gezien voor de A380 bij de grote Europese maatschappijen die nu ook met 747's vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
JeroenH schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:21:

Tja, het begint een beetje te regen --> valt wel mee. Dan wordt het erger --> ach, zoveel erger is het niet. Zo ga je door tot het echt niet meer kan. Durven toe te geven dat iets niet lukt, is lastig. Ik was zelf niet eens gaan vliegen, waarschijnlijk, maar ik ben dan ook een enorme schijtlijster ;) (en ik heb m'n PPL -nog- niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
De piloten van Air France krijge nu wel heel erg veel last van ontstoken cojones, ze denken nu te moeten bepalen hoeveel toestellen de maatschappij zou moeten gaan kopen...
SNPL, de grootste vakbond onder de piloten van Air France, heeft een flinke eis neergelegd bij de directie van de luchtvaartmaatschappij. De vakbond wil dat tot 2020 in totaal 26 nieuwe widebodyvliegtuigen aan de vloot van Air France worden toegevoegd om de 'balans' met KLM te herstellen. Dat meldt de Franse krant La Tribune.

Onderhandelingen tussen de vakbonden en het management hebben woensdagavond nog niet geleid tot een oplossing. Nog altijd zijn de vliegers van plan om van 11 tot en met 14 juni te gaan staken. Volgens betrokkenen die La Tribune heeft gesproken zijn de partijen echter “niet ver” van een akkoord.

Het is de Franse piloten een doorn in het oog dat KLM de afgelopen jaren aanzienlijk sterker is gegroeid dan Air France. Om de balans met KLM in Frans voordeel terug te brengen eist de SNPL de introductie in de vloot van Air France van 26 long-haul vliegtuigen in de komende drie jaar. Dat komt neer op bijna een kwart van de huidige long-haul capaciteit van de Franse maatschappij.

Volgens een woordvoerder van SNPL moeten reeds door Air France-KLM bestelde toestellen anders worden verdeeld binnen de groep en prioriteit te geven aan Air France. Het zou hierbij met name moeten gaan om Boeing 787’s die de Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij in bestelling heeft staan, waarvan het grootste deel bestemd is voor KLM en waarvan de Nederlandse airline er inmiddels al vijf in de vloot heeft. Op welke routes Air France al die extra toestellen volgens SNPL zou moeten inzetten is onduidelijk.

Dagblad Le Figaro meldde eerder vandaag dat de aankomende topman Jean-Marc Janaillac bereid is om de afspraken die bij de overname van KLM in 2004 zijn gemaakt, nog eens langs de meetlat te leggen. Destijds is afgesproken dat de fusie niet ten koste mocht gaan van de ontwikkeling van het netwerk van KLM en Schiphol.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...iegtuigen-voor-air-france

Volgens mij wordt het tijd dat die piloten van AF niet 1, maar enkele tientallen toontjes lager gaan zingen en eerst eens hun werk gaat doen, voor de verandering :X

Als AF-directie zijnde zou ik ze de dikke vinger geven. Geef ze maar de keuze tussen werken of ontslag, kunnen ze nog kiezen ook.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

PolarBear schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:02:
[...]

Vliegtuigen hoeven ook niet ramvol te zitten om geld op te brengen. Ramvolle vliegtuigen helpen bij de KLM ook niet altijd. Sowieso heeft KLM de echt vermogende passagier weinig te bieden, hoelang heeft het wel niet geduurd voordat ze full flat business class hadden in alle toestellen? En ook op het gebied tussen Business en Economy is de propositie van KLM mager. Echte premium economy hebben ze niet, terwijl dat bij maatschappijen als Emirates, BA en zelfs AF prima werkt. Die extra cm's bij KLM is niet echt premium economy.

Geld verdien je door of je vliegtuig rammend vol economy te proppen en lage kosten te hebben (zie RyanAir, Easyjet etc), of zorgen dat je goed betalende klanten hebt. Rammend volle economy levert wel wat geld op, maar het is niet waar het grote geld zit.

Emirates zijn A380 zijn (deels) vrij premium heavy dus dat zal met een lage bezettingsgraad alsnog lucratief zijn.

Als maatschappijen uit de golf niet zo groot waren geweest had ik wel kansen gezien voor de A380 bij de grote Europese maatschappijen die nu ook met 747's vliegen.
De business op Emirates zit elke keer stampvol schijnt het. Terwijl dat bij KLM/AF wel anders is... Als je je klanten mailtjes stuurt voor een upgrade tegen een prijsje dan weet je wel hoe het zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-10 19:37

_serial_

and there was silence

somewhere there was silence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Misselijk volk, en ze gaan toch WEER winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:37
Dit zag je allemaal al aankomen toen ze gingen fuseren.. maar gewoon doorgaan.. zo gaan alle grote Nederlandse bedrijven kapot.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:55:
Misselijk volk, en ze gaan toch WEER winnen.
Volgens mij zijn ze alleen maar aan het verliezen momenteel, met KLM gaat het tegen de verdrukking in goed en bij Air France niet. Volgens de piloten gaat het bij Air France komt dit omdat het management zijn werk niet goed doet. Ze zien goede vluchten vanuit Amsterdam vertrekken. Logisch dat ze zelf die vluchten willen en groeien.

Ze geven nu ongevraagd advies. Ik denk dat de angst bij Air France personeel best groot is. Dat staken dan natuurlijk een tegengesteld effect heeft snapt iedereen die niet uit Frankrijk komt. Het Franse werkethos zal nog een keer de ondergang van Frankrijk worden.

Air France/KLM is één bedrijf en het wordt tijd dat het als één bedrijf gerunt word, zal winst voor iedereen zijn denk ik. Aangezien dat waarschijnlijk niet geaccepteerd gaat worden door de Nederlanders zou KLM en Air France uit elkaar gehaald moeten worden.

Ik heb echter geen idee of KLM en Air France alleen kunnen overleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 18:37:
[...]

2x vliegen is voor iedereen gunstiger.
Je kan ook 2x met een groot toestel vliegen. Emirates vliegt 5x, straks 6x, A380 in LHR. Het kan dus wel, je moet alleen genoeg toestellen kopen.

Op zich zijn er zat routes waar nog meer A380s op geplaatst kunnen worden, en IATA verwacht dat potentiële routes zullen verdubbelen tegen 2020. De luchtvaartsector wil sinds de economische crisis van 2008 echter geen grote risico's meer nemen.

In geval van een crisis zijn de grote toestellen de eerste die geparkeerd worden. Dat is in het verleden vaak gebeurd met verschillende 747 vloten. En dat kost een flinke bak geld.
[Roland] schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:08:
[...]
Air France/KLM is één bedrijf en het wordt tijd dat het als één bedrijf gerunt word
Air France/KLM is een mooie weerspiegeling van Europa. Samenwerken, maar als Duitsland rood zegt en Frankrijk blauw is er een probleem en gaat de vlieger niet op.

[ Voor 25% gewijzigd door XWB op 09-06-2016 13:18 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Fly-guy schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:58:
Prima, over 2015 was deze 83,2% voor de hele groep in 2016 is deze tot nu toe 84,5%. Dan mag jij de exacte cijfers berekenen, maar deze ligt (flink) hoger dan bij emirates, wat het hele onderwerp was van de discussie.
Trouwens jouw cijfers laten een vrijwel gelijk beeld zien.
Dat klopt. Maar nu vergelijken we puur Emirates met AF/KLM.
Kijken we naar de load factor van andere maatschappijen in deze periode zoals Lufthansa (80.4%), IAG-groep (79.7% voor de gehele groep; voor BA specifiek 81.5%), Singapore Airlines (79.6%), Qantas-groep (79.1%), Delta Airlines (84.9%), Turkish Airlines (77.9%), Cathay Pacific-groep (85.7%) dan zit KLM inderdaad in de hoge regionen (wat ik nergens heb ontkend).
En wat boeit dat als er opgemerkt wordt dat het qua passagiersaantallen er vol uit lijkt te zien op een paar routes?
Ik gaf dat aan omdat je begon over de load factor van Emirates. Zoals hierboven aangegeven is die load factor (qua passagiers) aan de lage kant maar niet enorm laag.
Je zou een veel sterker punt maken als je begon over de load factor van cargo bij Emirates aangezien die wel erg laag is.
Ook wederom niet relevant als je het hebt over het "bijkans in het gangpad moeten staan op bepaalde routes".
Ik denk dat we langs elkaar beginnen te praten.

Ik reageerde op de opmerking van Brilsmurfffje die zegt dat de load factor van Emirates niet zo hoog zou liggen. Ik onderbouw dat met cijfers die inderdaad een vrij lage load factor aangeven, maar niet enorm.

En als je over load factor hebt, moet je ook stoelaanbod meenemen. Die (Available seat kilometres / ASK) groeide bij Emirates met 13%; bij de AF/KLM-groep slechts 1.6%) terwijl dus de load factor bij zowel Emirates als AF/KLM met 0.1 procentpunt daalde.

En zoals PolarBear al aangeeft; load factor is een goede graadmeter maar zegt nog niets over winstgevendheid. Waar het omdraait is wat elke passagier onder de streep aan winst brengt en jij en ik weten allebei dat dat niet veel is. En een gemiddelde passagiers die simpelweg de goedkoopste ticket boekt en toestellen volstopt met weinig betalende passagiers levert minder op dan een toestel met relatief veel business class en (evt.) premium economy class.
Max. startgewicht is immers niet de enige reden dat op de ultra long-haul vluchten relatief premium-heavy cabine-inrichting wordt ingezet; die leveren immers meer op.

AF/KLM heeft met 89.821.000 passagiers een nettowinst van €118 miljoen gemaakt; €1.31 per passagier.
Dit in tegenstelling tot de €225 miljoen euro verlies in 2014.
Interessant om daarbij mee te nemen is het feit als hun brandstofkosten niet zoveel waren gedaald ze geen winst hadden gemaakt (brandstofkosten gingen in 2015 met 6.7% omlaag naar ruim 6.1 miljard euro; een verschil van €446 miljoen euro.
Waren de brandstofkosten niet gedaald (en dat komt natuurlijk niet alleen door de lagere olieprijzen) dan had AF/KLM nog steeds geen winst gemaakt.

Emirates-groep heeft met 51.853.000 passagiers een nettowinst van €1.9 miljard.
Dat is €36.64 per passagier.
(Bij beide rekensommen de totale winsten van de gehele groep gerekend en dus ook inkomsten uit vracht)

Hoewel Emirates veel kwijt is aan lease-kosten (immers nieuwe toestellen) en marketing lopen ze binnen met lagere brandstof- en onderhoudskosten (immers nieuwe toestellen), goedkopere kosten aan de grond in Dubai (die voor elke maatschappij daar gelden) maar bovenal; arbeidskosten.

Zo kunnen we cijfers heen en weer blijven gooien maar feit blijft dat AF/KLM helaas hard achterloopt t.o.v. andere maatschappijen; bijna alle maatschappijen maken momenteel dikke winsten en staan er veel beter voor.
Dat het slechts gaat met AF/KLM kun je simpelweg niet puur en alleen op Emirates (of de ME3 in het algemeen) afschuiven. Beter oorzaken kun je in posts hierboven vinden...

[ Voor 6% gewijzigd door Piet91 op 09-06-2016 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De load factors van Emirates kan je terugvinden in hun jaarlijkse financiële rapporten en zijn alles behalve laag.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Fly-guy schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:09:
[...]

Eén maand statistiek zegt niks. Om de cijfers wat anders te presenteren, de gemiddelde wereldwijde load factor in 2015 was volgens IATA 80%. Voor Emirates was dit 79.6%. Oftewel, op dit gebied presteert Emirates marktconform. KLM deed het met 83,2% in 2015 beter, maar dat wil niet zeggen dat Emirates het slecht deed.

Maar belangrijker, alleen maar over load factors discussiëren is zinloos. Load factor vertelt namelijk niks over de yields. Wat denk je dat meer gaat opbrengen: een lage load factor met hoge ticketprijzen en/of volle bezettingsgraad in business class, of een hoge load factor met goedkope ticketprijzen?

Feit is dat Emirates afgelopen jaar zijn grootste winst ooit geboekt heeft. Daar kan je niet omheen.
[...]

Dat is lager, maar het is niet alsof hun vliegtuigen leeg rondvliegen.
Dat dus. Bizar hoe sommige mensen Emirates graag in een slecht daglicht willen zetten, terwijl de maatschappij gewoon goede resultaten neerzet.

[ Voor 33% gewijzigd door XWB op 09-06-2016 14:23 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

Hoe staat het momenteel met de A330-200's van KLM. Ik lees tegenstrijdige berichten voor wat betreft het interieur en de gebruikte IFE's.

Zijn de meeste toestellen niet of net wel gemoderniseerd?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
De A330's worden afaik pas vanaf volgend jaar gemoderniseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Beetje baalt...*
Ik had bovenstaand shot in gedachten...
't werd door een verandering van de wind vlak voor vertrek toch een andere baan...
Helaas geen tijd meer om naar een andere plek te racen. :'(
Afbeeldingslocatie: https://c3.staticflickr.com/8/7320/27527097586_acf643da30_o.jpgEd Force One Schiphol by Arnoud Raeven, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

De load factor van Emirates SkyCargo kan ik niet vinden maar als je de seat load factor van 76.5% hebt terwijl hun overall load factor slechts 65.5% is dan kun je eigenlijk wel stellen dat ze hun vrachttoestellen (en cargo ruimte van passagierstoestellen) juist relatief leeg laten rondvliegen.
Ook hier is enige toelichting nodig, want "laag" is een relatief begrip.

Gemiddelde cargo load factors in 2015 wereldwijd was 44.1% (ja, zo laag; bron: IATA). AF/KLM doet het met > 60% dus heel goed, maar als Emirates SkyCargo boven het gemiddelde zit doen ze het wellicht ook goed. Maar zoals hierboven gezegd, we weten helemaal niks over de yields.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-09 23:10
Wat is het toch vreselijk zonde dat een bedrijf als KLM aan Air France vast zit. Die Franse idioten zijn al sinds april 2015 aan het onderhandelen/staken over nieuwe salarissen, die hele cultuur van personeel pamperen en extreme werknemersrechten moet gewoon overboord voor er in Frankrijk weer iets fatsoenlijks kan gebeuren, helaas zal dat nog wel een paar eeuwen duren. Ik hoop echt dat er mogelijkheden ontstaan om KLM weer los te weken en vervolgens de offers die ze daar wél hebben gebracht zien uitbetalen tot een sterk en gezond bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

Logico schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 16:27:
[...]

Wat is het toch vreselijk zonde dat een bedrijf als KLM aan Air France vast zit. Die Franse idioten zijn al sinds april 2015 aan het onderhandelen/staken over nieuwe salarissen, die hele cultuur van personeel pamperen en extreme werknemersrechten moet gewoon overboord voor er in Frankrijk weer iets fatsoenlijks kan gebeuren, helaas zal dat nog wel een paar eeuwen duren. Ik hoop echt dat er mogelijkheden ontstaan om KLM weer los te weken en vervolgens de offers die ze daar wél hebben gebracht zien uitbetalen tot een sterk en gezond bedrijf.
KLM heeft het zelf ook niet op orde hoor. De schamele winst die KLM boekt is alleen maar te danken aan de lage brandstofprijs.
KLM zit zo ver boven de kostprijs van de nieuwe carriers.... ze zullen wel moeten bewegen. KLM als organisatie vergrijst enorm. De jonge werknemers zijn bij vorige ontslagronden weggestuurd (tijdelijke contracten) en wat er overblijft zijn oude dure werknemers. En ik zal niks zeggen over de productiviteit :X
Er moet daar echt een sterke man aan het roer gaan staan die de boel schoonveegt. Anders gaan ze het niet redden.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Straaljager neergestort bij vliegbasis
[Een straaljager van Patrouille de Suisse is donderdagmiddag neergestort in de buurt van de Bodde in Bitgum.

De piloot van de F-5 zou zich in veiligheid hebben gebracht met de schietstoel.

Oorzaak van de crash zou een 'mid-air collision' zijn, waarbij twee vliegtuigen elkaar geraakt hebben. Een tweede vliegtuig is met schade onderweg naar de basis. In de lucht worden veiligheidschecks gedaan, voordat het vliegtuig kan landen.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ckg_3LCXAAAqF2K.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CkhB_UnWYAAc84f.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CkhDw22WEAAznS_.jpg:large
Afbeeldingslocatie: http://oi65.tinypic.com/2wbs2s4.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Piet91 op 09-06-2016 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:40
Ik dacht eerst dat het om de JSF zou gaan. :X

http://nos.nl/artikel/211...stort-bij-leeuwarden.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Van dichtbij:

Afbeeldingslocatie: http://imagr.eu/up/wMWNG_CkhAbd8XEAAmrGO.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door XWB op 09-06-2016 16:39 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.lc.nl/images/xjhhlk-straaljager2.jpg/ALTERNATES/WIDE_768/straaljager2.jpg

Het zou idd gaan om een Northrop F-5E Tiger II van Patrouille Suisse.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:39
Als die wijn zuipende, croissant vretende Fransen zo nodig willen staken tijdens het EK, heeft KLM dan niet een paar toestellen met crew op reserve staan om het gat (al dan niet deels) op te vullen? Grotere middelvinger naar AF kun je niet maken lijkt me :)

[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 09-06-2016 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 13:49

Lifeliner ter plekke. Waarom eigenlijk niet de eigen SAR heli?

Video van de locatie: http://veeds.com/i/vliegt...*4rYHvg9sVs8SAvhO/news-nl

Sensatie voor de spotters:

[ Voor 10% gewijzigd door zeef op 09-06-2016 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
''Oorzaak van de crash zou een 'mid-air collision' zijn, waarbij twee vliegtuigen elkaar geraakt hebben. Een tweede vliegtuig is met schade onderweg naar de basis. In de lucht worden veiligheidschecks gedaan, voordat het vliegtuig kan landen.''

http://www.lc.nl/frieslan...-vliegbasis-21414532.html

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:47

Pierre

Van nature lui!

Zouden die vliegen tijdens de luchtmacht dagen ?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 03-10 14:48
zeef schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 16:46:

Lifeliner ter plekke. Waarom eigenlijk niet de eigen SAR heli?
Volgens mij heeft de SAR geen trauma arts aan boord zoals de lifeliner

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 16:48

Pinobigbird

doesn't share food!

https://twitter.com/dennisbetten91/status/740916665404231680]Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CkhDw22WEAAznS_.jpg
Dit zou de andere F5 zijn waarmee hij in aanraking zou zijn gekomen.

Edit: ah, staat nu ook in de edit van Piet91 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 16:36

[ Voor 26% gewijzigd door Pinobigbird op 09-06-2016 16:55 ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Pagina: 1 ... 73 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.