Het Luchtvaart Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 101 Laatste
Acties:
  • 644.965 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
kamstra schreef op maandag 06 juni 2016 @ 12:54:
Eenmaal aan boord bleek ik naast een jongetje van een jaar of 5-6 te zitten die op zijn 3e vlucht van de dag zat en net verkouden was geweest en dus niet kon "klaren". Zijn moeder waarschuwde me al dat het ugly zou worden, en idd, damn wat een krijserij :X :D

Thank god for noise cancelling headphones.

Wel zielig voor t jongetje trouwens, maar ja, weinig aan te doen...

Ah well, over 3 weken weer :z
Volgende keer de moeder even vriendelijk informeren dat haar zoontje hier permanente gehoorschade van kan oplopen. Ik heb de vergissing één keer gemaakt om verkouden te gaan vliegen (als piloot).... Nooit meer! Gehoor in m'n rechteroor is permanent 'anders'. Gelukkig geen ernstige gevolgen, maar ik kon het bij de volgende medische keuring terug zien in de hoor test.

Als je merkt dat je moeite hebt met klaren van drukverschillen, ga alsjeblieft niet vliegen. Het zal vast 9 van de 10 keer goed gaan, maar toch. Ik wist van de risico's maar schatte mijn eigen situatie verkeerd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Propane schreef op maandag 06 juni 2016 @ 16:30:
[...]

Volgende keer de moeder even vriendelijk informeren dat haar zoontje hier permanente gehoorschade van kan oplopen. Ik heb de vergissing één keer gemaakt om verkouden te gaan vliegen (als piloot).... Nooit meer! Gehoor in m'n rechteroor is permanent 'anders'. Gelukkig geen ernstige gevolgen, maar ik kon het bij de volgende medische keuring terug zien in de hoor test.

Als je merkt dat je moeite hebt met klaren van drukverschillen, ga alsjeblieft niet vliegen. Het zal vast 9 van de 10 keer goed gaan, maar toch. Ik wist van de risico's maar schatte mijn eigen situatie verkeerd in.
Oh wow, wist ik niet...

Lekker dan, 3x vliegen op een dag terwijl je niet kan klaren...arm kind :X

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:50

Garyu

WW

Er zijn ook wel medicijnen die een beetje helpen, maar fijn is anders. Denk dat de meeste mensen weleens verkouden in een vliegtuig hebben gezeten. Maar drie keer op één dag landen met oorpijn is toch wel dichtbij martelen zeg :(

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Is er al een (globaal) tijdschema bekend van Leeuwarden as weekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Rondvlucht Joint Strike Fighter boven Noord-Holland verplaatst naar morgen
AMSTERDAM Defensie doet morgen een nieuwe poging om met de Joint Strike Fighter (F-35) een rondvlucht boven Nederland te maken. Dat meldde een woordvoerder het ministerie vandaag. Vorige week ging de rondvlucht niet door vanwege de laag hangende bewolking.

Het nieuwe gevechtsvliegtuig zal relatief laag en langzaam over Amsterdam en een aantal typisch Nederlandse bezienswaardigheden vliegen. Met de vlucht wil het ministerie van Defensie het grote publiek kennis laten maken met de opvolger van de F-16.

Twee F-35's zijn voor een aantal weken in ons land. Ze vertrekken over minder dan twee weken weer richting de Verenigde Staten. De eerste F-35 moet in 2019 definitief naar Nederland komen. Het kabinet wil er in totaal 37 van aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Schitterend en maar volhouden dat we nog moeten beslissen of 'we' die meuk gaan kopen. Al word het ding nog 3x zo duur dan koopt men ze alsnog, desnoods een halve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-10 19:37

_serial_

and there was silence

De gestrande reizigers van TUI die sinds zaterdagavond op Dubai vastzitten wegens een defecte kist waar ik gisteren over heb gepost, keren morgen morgenavond terug met een vlucht van Emirates

Bron

somewhere there was silence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zich is een 2-3 daagse vertraging niet verschrikkelijk, als je onderkomen hebt en een schema. Als je weet dat je over 3 dagen gaat, stel je je daarop in.

Ik heb zelf echter ook met Tui/Arke gehad, dat de vertraging steeds 2 uur opschoof. Vele vele malen. Hierdoor kon je geen kant op, immers het zou 2 uur later zover kunnen zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een gekkenhuis was het zeg! :D
Luchtvaart en Maiden liefhebbers door elkaar. Een enkeling die de combinatie (net als ik was).
Wel verder leuke dag.
Baalde dat ik toch niet bij Q ben gaan staan achteraf, hopelijk donderdag een herkansing voor een bepaald shot... maar goed. platen liegen er verder niet om. :)
Ben er blij mee!

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/8/7426/27504760145_94e890710d_c.jpgIron Maiden "Ed Force One" at Schiphol by Arnoud Raeven, on Flickr

Meer? zie: http://arnoud.raeven.nl/p...art/?album=26&gallery=200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:47
Kleine heads up: retourtje AMS-LAX of AMS-SFO, en mogelijk nog andere steden in de VS zijn eind augustus (v.a. 20 augustus) redelijk goedkoop met Lufthansa/United/Star Alliance(?). Er zijn veel tickets van rond de 550 EUR te vinden.

Samples:
AMS-SFO
AMS-LAX
AMS-LAS

Nu vraag ik mij alleen af, wat is leuker voor een weekje? Los Angeles of San Francisco?

[ Voor 33% gewijzigd door oohh op 06-06-2016 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_

_serial_

and there was silence

PWM schreef op maandag 06 juni 2016 @ 19:46:
Op zich is een 2-3 daagse vertraging niet verschrikkelijk, als je onderkomen hebt en een schema. Als je weet dat je over 3 dagen gaat, stel je je daarop in.

Ik heb zelf echter ook met Tui/Arke gehad, dat de vertraging steeds 2 uur opschoof. Vele vele malen. Hierdoor kon je geen kant op, immers het zou 2 uur later zover kunnen zijn.
Van wat ik op Twitter lees zijn de reizigers goed ingelicht en verzorgd in 4-5 sterren hotels al was de communicatie niet altijd even snel. maar ik kan mij ook wel voorstellen dat best lastig kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_

_serial_

and there was silence

Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2016 @ 19:51:
Luchtvaart en Maiden liefhebbers door elkaar. Een enkeling die de combinatie (net als ik was).
Wel verder leuke dag.
Baalde dat ik toch niet bij Q ben gaan staan achteraf, hopelijk donderdag een herkansing voor een bepaald shot... maar goed. platen liegen er verder niet om. :)
Ben er blij mee!

[afbeelding]Iron Maiden "Ed Force One" at Schiphol by Arnoud Raeven, on Flickr

Mooie strakke platen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks! :)
Zo cool om deze kist zo dichtbij te kunnen zien (dank Schiphol!) en nu woensdag lekker uit m'n dak in Arnhem. Donderdag weer klikken, de band vertrekt weer met Ed Force One rond 14:00

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

oohh schreef op maandag 06 juni 2016 @ 19:55:
Kleine heads up: retourtje AMS-LAX of AMS-SFO, en mogelijk nog andere steden in de VS zijn eind augustus (v.a. 20 augustus) redelijk goedkoop met Lufthansa/United/Star Alliance(?). Er zijn veel tickets van rond de 550 EUR te vinden.

Samples:
AMS-SFO
AMS-LAX
AMS-LAS

Nu vraag ik mij alleen af, wat is leuker voor een weekje? Los Angeles of San Francisco?
Ik ben alleen in LA geweest, vanaf daar Death Valley, Joshua Tree en Sequoia qua natuur gezien en je kan je ook prima een aantal dagen vermaken in Santa Monica, Hollywood en eventueel een filmstudio, maar ik denk dat je er beter een eigen topic voor kan openen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2016 @ 20:07:
[...]

Thanks! :)
Zo cool om deze kist zo dichtbij te kunnen zien (dank Schiphol!) en nu woensdag lekker uit m'n dak in Arnhem. Donderdag weer klikken, de band vertrekt weer met Ed Force One rond 14:00
Waar slaat dat "Ed" op in Ed Force One? Of gewoon voor de lol?

[ Voor 3% gewijzigd door Pinin op 06-06-2016 20:27 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinin schreef op maandag 06 juni 2016 @ 20:26:
[...]

Waar slaat dat "Ed" op in Ed Force One? Of gewoon voor de lol?
Geen Iron Maiden fan? ;) :P
De mascotte van Iron Maiden heet "Eddie The Head"
Zie ook: Wikipedia: Eddie the Head
Vandaar "Ed Force One".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

aha, ik dacht aan een bijnaam van bijv. Bruce Dickinson. En nee, geen fan idd :)

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:56

Fiber

Beaches are for storming.

Gaan ze dezelfde route en hetzelfde tijdschema vliegen als vorige week het plan was...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Fiber schreef op maandag 06 juni 2016 @ 21:25:
[...]

Gaan ze dezelfde route en hetzelfde tijdschema vliegen als vorige week het plan was...? O-)
Nope, rondje is groter en andere tijden:

Afbeeldingslocatie: https://www.defensie.nl/binaries/large/content/gallery/defensie/content-afbeeldingen/actueel/nieuws/2016/06/06/image001.png

Bron: https://www.defensie.nl/a...ederland-gaat-alsnog-door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze doen dus wel wat met het commentaar dat gegeven wordt. ;)
Rondje is zo te zien dan wel langer dan 2 uur vliegen. Moet dat ding dan ook niet worden bijgetankt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dank. Wellicht toch even naar Soesterberg morgen... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

3 lines of fame @ NOS. :D
(onderaan)
http://nos.nl/op3/artikel...-elkaar-voor-een-dag.html

Die foto's zijn helaas ruk, schaduw van het hek verneukte de opname. Die ga ik nog overdoen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Nette platen Derice. :)

En hopelijk vliegt de F35 recht over Enschede, kan ik 'm even zien voor mijn afspraak van 15.00 uur. Ding zal wel over/langs het vliegveld vliegen maar dat ga ik niet redden. Wel goed om te zien dat er nu echt een rondvlucht over NL wordt gevlogen ipv enkel de helft. :)

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Hé, bij de vorige route had ik stille hoop dat hij hierover zou komen (zou erom spannen) maar met deze route komt die hier recht overheen.

Piet legt camera weer klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:55
Er was wat "feedback" gekomen op de eerste route :+. En ach, nu was er wat meer tijd om te plannen dus hebben we wat meer bezienswaardigheden meegenomen in de route O-)

Ze hoeven hiervoor inderdaad niet bij te tanken.

[ Voor 20% gewijzigd door Hmmbob op 06-06-2016 23:30 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-10 22:58

Goner

What can I do you for ?

Enige mogelijke spelbederver : In de middag ontstaan stapelwolken en vallen er in de loop van de middag in het binnenland flinke onweersbuien, waarbij er lokaal opnieuw kans bestaat op veel water en hagel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:40
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2016 @ 22:13:
(onderaan)

Die foto's zijn helaas ruk, schaduw van het hek verneukte de opname. Die ga ik nog overdoen. ;)
Ik las gisteren NOS en dacht, die naam ken ik ergens van. :D

Hele mooie platen heb je gemaakt! Thanks for sharing. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:04

Freak187

geen

Samples:
AMS-SFO
AMS-LAX
AMS-LAS

Wat wil je doen? De stad San Francisco en omgeving zijn prachtig. LA is een gigantische stad waar de snelwegen nooit ophouden (en je hebt Disneyworld in Anaheim, Hollywood etc etc). Beide hebben hun charme, maar ik vond Frisco veel leuker.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005

Pierre

Van nature lui!

Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2016 @ 19:51:
Wel verder leuke dag.
Ben er blij mee!

[afbeelding]Iron Maiden "Ed Force One" at Schiphol by Arnoud Raeven, on Flickr

Mooie foto's heb zin in morgenavond _/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:44
San Francisco vind ik zelf een leukere stad. Veel meer sfeer voor mij gevoel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2016 @ 22:13:
(onderaan)

Welke spotplaats lig je daar? En tot hoe laat staat het vliegtuig daar, weet je dat?
Overigens vette foto's, zelf ook fan in hart en nieren (ga morgenavond natuurlijk naar het concert).Die eerste zou ik zelfs graag als wallpaper op mijn twee schermen gebruiken. Is het mogelijk dat je deze kan toezenden voor een wallpaper resolutie (incl watermerk natuurlijk). O-)) -edit- Excuses, heb hem kunnen downloaden en gebruik hem nu als wallpaper. Supervet. Thanks! _/-\o_ :D

[ Voor 31% gewijzigd door Kecin op 07-06-2016 09:21 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Hoorde net op radio 1 dat de spotters toch niet blij waren met de melding van AT5 omdat hij 15 min eerder is geland ;)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Freak187 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 08:21:
[...]

Wat wil je doen? De stad San Francisco en omgeving zijn prachtig. LA is een gigantische stad waar de snelwegen nooit ophouden (en je hebt Disneyworld in Anaheim, Hollywood etc etc). Beide hebben hun charme, maar ik vond Frisco veel leuker.
TheJason schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 09:17:
[...]

San Francisco vind ik zelf een leukere stad. Veel meer sfeer voor mij gevoel. :)
Thnx voor de reacties. Ik heb zelf ook nog even gekeken en ik denk dat het SF gaat worden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Kecin schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 09:17:
Welke spotplaats lig je daar? En tot hoe laat staat het vliegtuig daar, weet je dat?
Hij ligt hier op de grond.
Toestel staat gepland om donderdagmiddag om 14:00 uur te vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was je erbij Piet? Dat is echt op de cm nauwkeurig! ;) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 29-09 19:55
Propane schreef op maandag 06 juni 2016 @ 16:30:
[...]

Ik kan dat alleen maar bevestigen. Een tijd terug met een beginnende oorontsteking gevlogen (wist ik niet) Ik heb er twee maanden last van gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Goner schreef op maandag 06 juni 2016 @ 23:49:
Enige mogelijke spelbederver : In de middag ontstaan stapelwolken en vallen er in de loop van de middag in het binnenland flinke onweersbuien, waarbij er lokaal opnieuw kans bestaat op veel water en hagel.
Ze hadden denk ik beter gisteren kunnen vliegen. toen was het vrijwel de hele dag een strakblauwe lucht, nu toch wat meer bewolking, al is het natuurlijk een stuk beter dan vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
D'r is wel bewolking maar die hangt hier in Amsterdam iig niet laag zoals vorige keer.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Ik zag net op usenet dat er nieuwe afleveringen zijn van "Heathrow: Britain's Busiest Airport". Volgende week maandag is de laatste aflevering van dit seizoen, dat bestaat uit drie afleveringen. Wordt uitgezonden op iTV van 22.00 tot 23.00 uur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Is de JSF nog ergens te volgen via gps oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-10 17:05

Flotter

Pelipper!

Ze zijn net voorbij Groningen gevlogen, iets vroeger dan gepland.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shoombak schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 14:18:
Is de JSF nog ergens te volgen via gps oid?
Het is een stealth vliegtuig. :F
Wat denk je zelf :?

Denk dat Defensie em wel kan zien op de radar, maar er wordt echt geen signaal uitgezonden dat je als burger oppikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Luchtmacht had al aangegeven dat ze vier minuten eerder zouden komen. F-35 en de F-16 er vlak naast, midden over centrum Groningen. Was mooi gezicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Hier is de F16 (half) te volgen: http://global.adsbexchange.com/VirtualRadar/desktop.html#

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 07-06-2016 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen die website het nog deed. ;)
Die ligt nu dus plat door alle verkeer. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Samples:
AMS-SFO
AMS-LAX
AMS-LAS

Damn da's echt goedkoop.

Seriously considering. AMS - SFO and LAX - AMS terug (moet natuurlijk wel highway no.1 af in de goeie richting 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:39
Volgens mij heb ik de F35 zojuist gehoord in Borculo, niet gezien want we zitten niet op de vliegroute, maar het geluid kwam me niet bekend voor dus ik gok even dat dat 'm was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 23:56

TommyGun

Stik er maar in!

Hopelijk is 'ie te zien (rond half 4 waarschijnlijk?) in Veldhoven

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
FastFred schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 14:44:
Volgens mij heb ik de F35 zojuist gehoord in Borculo, niet gezien want we zitten niet op de vliegroute, maar het geluid kwam me niet bekend voor dus ik gok even dat dat 'm was.
De F-16 vliegt er deun naast dus kan me voorstellen dat het geluid sowieso een wat onherkenbare mix is. Zelf heb ik ze wel op de foto maar vrijwel niet gehoord. Het glas waar ik achter stond was blijkbaar dik genoeg om het geluid met deze snelheid grotendeels te blokkeren.

[ Voor 34% gewijzigd door Tralapo op 07-06-2016 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
kamstra schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 14:34:
[...]

Damn da's echt goedkoop.

Seriously considering. AMS - SFO and LAX - AMS terug (moet natuurlijk wel highway no.1 af in de goeie richting 8)
Nu 3x gereden, na de zomer een 4de keer :p

Ook interessant: Voor 398,- vlieg je vanaf Brussel retour naar Miami. Pak je vanaf daar een binnenlandse vlucht. Ook niet super snel, maar bij die Lufthansa deals vlieg je ook om :) En je pakt natuurlijk nog even Miami mee en evetueel de Keys

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 07-06-2016 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

TommyGun schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 14:46:
Hopelijk is 'ie te zien (rond half 4 waarschijnlijk?) in Veldhoven
Hier op de UTwente kwamen ze net precies over het gebouw heen vliegen. :D

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Migrator schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 14:51:
[...]

Hier op de UTwente kwamen ze net precies over het gebouw heen vliegen. :D
We dachten 'm al te horen namelijk maar dat was een QRA van Volkel...

Even afwachten dus :*)

[ Voor 9% gewijzigd door TommyGun op 07-06-2016 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:24
Ik had alleen m'n iPhone op zak, dus het beeld is niet super, maar hier vlogen ze rond half 3 over Groningen (de wijk Paddepoel/Vinkhuizen):

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:43:
Was je erbij Piet? Dat is echt op de cm nauwkeurig! ;) :D
Zo moeilijk was dat niet voor mij om te vinden hè. :P
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 14:29:
Toen die website het nog deed. ;)
Die ligt nu dus plat door alle verkeer. :D
Inderdaad.
Piet91 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 22:59:
Hé, bij de vorige route had ik stille hoop dat hij hierover zou komen (zou erom spannen) maar met deze route komt die hier recht overheen.

Piet legt camera weer klaar...
Ruimt camera weer op ;( ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vloog hier ook net over. Toestel werd beveiligd middels een escorte van een F16 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

PWM schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 14:48:
[...]

Nu 3x gereden, na de zomer een 4de keer :p

Ook interessant: Voor 398,- vlieg je vanaf Brussel retour naar Miami. Pak je vanaf daar een binnenlandse vlucht. Ook niet super snel, maar bij die Lufthansa deals vlieg je ook om :) En je pakt natuurlijk nog even Miami mee en evetueel de Keys
Ik ben aan het proberen om te boeken, maar die hoerige United website vertelt me in eerste instantie dat ik voor 537 euro kan vliegen op 21 Aug om 8u naar FRA en dan door naar SFO, aankomt rond 1pm local time.

Terug op 2 sept vanaf LAS naar AMS via ORD, maar als ik mijn gegevens invul, nogmaals de prijs bevestig, mijn stoelen kies en CC gegevens verstrek dan stuurt ie me door naar een pagina waar ik nogmaals een vlucht moet kiezen, alle prijzen zijn dan in £ en ben ik ineens 850 pond kwijt :')

Lijers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:12:
Vloog hier ook net over. Toestel werd beveiligd middels een escorte van een F16 :P
Waar is hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:12:
Die maakt foto's. ;)
Lucky, lucky, lucky gast die daar in zit. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:37
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:22:
[...]

Die maakt foto's. ;)
Lucky, lucky, lucky gast die daar in zit. :D
Ik dacht dat die met een vangnet mee vloog om alle losvliegende onderdelen op te vangen :9

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

LordSinclair schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:26:
[...]

Ik dacht dat die met een vangnet mee vloog om alle losvliegende onderdelen op te vangen :9
't Is geen Fyra hé ;)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Klopt, die heeft de Marine namelijk wel gekocht (de augusta helicopter full options)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Laatst online: 13:10
ADSBexchange.com is currently experiencing technical issues, due to an apparent malicious attack. — Please check back soon!

aii stop nou ik wil het even zien toch ;)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Was best wel druk op Soesterberg voor hooguit tien seconden fun...

Wel indrukwekkend gezicht, die F35 met een F16 aan z'n staart. Geluid viel wel mee, wie daar last van heeft is een zeurpiet.

Had geen camera mee, maar er stonden er genoeg met een enorm kanon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
Ben benieuwd op welke hoogte er zo over Amsterdam gevlogen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:35
Maakt net een mooie Flyby op Maastricht airport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Kwam mooi over ons kantoor in Veldhoven, gaaf gezicht zeg. Geluid viel inderdaad erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:45

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
shoombak schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:47:
Niet te laag, anders dondert de Nachtwacht nog van de muur :P

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
Chiron schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:48:
[...]

Niet te laag, anders dondert de Nachtwacht nog van de muur :P
Zit hier redelijk hoog, WTC, dus hoop op een beetje goed zicht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Zag hem net op de livestream van omroepzeeland, als dat 400 meter was, is 400 meter nog best hoog, weinig te zien.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

shoombak schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:47:
Net binnen, voor de Amsterdammers: de #F35 komt vanuit t zuidwesten aanvliegen met de Dam als richtpunt. #jsf Tijd vooralsnog vlg schema.

[ Voor 14% gewijzigd door hjs op 07-06-2016 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 14:26:
[...]

Het is een stealth vliegtuig. :F
Wat denk je zelf :?

Denk dat Defensie em wel kan zien op de radar, maar er wordt echt geen signaal uitgezonden dat je als burger oppikt.
Ik ga er een beetje vanuit dat de transponder gewoon aanstaat voor deze vlucht. En dat civiele luchtverkeersleiding hem ook kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Fiber schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:42:
Geluid viel wel mee, wie daar last van heeft is een zeurpiet.
Niet om flauw te doen, en ik ben echt een luchtvaart liefhebber hoor, maar op basis van dit vluchtje kun je natuurlijk niets zeggen. Toen ik op de basisschool zat (vroeger ;)) en er gewoon nog vol gevlogen werd vanaf De Peel was het echt wel zo dat onze lessen regelmatig even onderbroken moesten worden omdat er een groep F16's voorbij kwam zeilen (van die formaties). Als ze hoger overkwamen had je er inderdaad niet zoveel last van. Lager, dan kon je ophouden met praten. Het is echt wel een verschil of ze er 1 op 400 meter oversturen voor 1 vlucht, of dat je net in de buurt van een route woont waar er (bij wijze van) 8x per dag een set voorbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-10 22:58

Goner

What can I do you for ?

Ze kwamen net langs over Scheveningen, maar niks op Flightradar hoor ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:24

Koppensneller

winterrrrrr

Mooie fly-by over het veld hier op Schiphol, leuk om te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Mooi propaganda rondje boven Amsterdam :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Precies over mijn huis. Daarna een bocht richting het oosten, over het IJ en het centrum. Geluid was wel harder dan ik had verwacht, het alarm van een scooter op de hoek ging er zelfs van af :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:49

Langs Tweakers HQ. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Meh. Kon ze net in de verte zien ten noorden van Amsterdam boven de bomen uit ondanks dat ik op dakhoogte stond. Tijd om gauw een opname te maken was er niet genoeg. Veel te veel bomen. ;) Lang nadat ze uit het zicht waren kwam er nog een beetje geluid langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

En toen was de benzine op, en peerden ze hem over de afsluitdijk terug richting Groningen. Geen Den Helder, Texel en Vlieland/Vliehors dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Dat zal wel mee vallen, een vliegtuig gebruikt immers geen benzine. Dat scheelt dus weer ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Stond op de gracht; wel gehoord niet gezien helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
oohh schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:58:
Ik zag net op usenet dat er nieuwe afleveringen zijn van "Heathrow: Britain's Busiest Airport". Volgende week maandag is de laatste aflevering van dit seizoen, dat bestaat uit drie afleveringen. Wordt uitgezonden op iTV van 22.00 tot 23.00 uur ;)
Helaas wel alleen in SD-kwaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

wildhagen schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 16:30:
Dat zal wel mee vallen, een vliegtuig gebruikt immers geen benzine. Dat scheelt dus weer ;)
Kerosine dan ;) mieren zijn liev

In ieder geval niet de geplande slalom :P tussen de windmolens door op zee, en via de kust via Den Helder en Texel over de Vliehors. Ze gingen na Amsterdam wat hoger en linea recta over de polder richting Afsluitdijk.

https://twitter.com/RubenKW/status/740190504743260163

[ Voor 6% gewijzigd door Chiron op 07-06-2016 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Piet91 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 16:34:
[...]

Helaas wel alleen in SD-kwaliteit...
In 720p is wel te vinden hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

kamstra schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:13:
[...]

Ik ben aan het proberen om te boeken, maar die hoerige United website vertelt me in eerste instantie dat ik voor 537 euro kan vliegen op 21 Aug om 8u naar FRA en dan door naar SFO, aankomt rond 1pm local time.

Terug op 2 sept vanaf LAS naar AMS via ORD, maar als ik mijn gegevens invul, nogmaals de prijs bevestig, mijn stoelen kies en CC gegevens verstrek dan stuurt ie me door naar een pagina waar ik nogmaals een vlucht moet kiezen, alle prijzen zijn dan in £ en ben ik ineens 850 pond kwijt :')

Lijers.
Ha, via de United website was t kansloos, maar heb nu via Expedia exact mijn vluchten weten te boeken voor deze prijs :D

*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Stond in de file bij Barendrecht 30 min geleden toen zag ik ze voorbij vliegen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ook een soort WTF: 31 jaar na de crash zijn enkele dagen geleden in het Andes-gebergte de wrakstukken, inclusief beide black boxes, gevonden van een daar neergestort vliegtuig.. zie https://operationthonapa....s-786d0f9fde61#.n4m92nr1f

Ging dus over een Boeing 727-200 Advanced, van Eastern Air Lines Flight 980, registratie N819EA, die daar op 1 januari 1986 is gecrashed na een controlled flight into terrain.

De boel lag op ruim 6100 meter hoogte, dus dat is bepaald geen kattepis om daar te komen.

Dat lees je ook niet elke dag :)

[ Voor 10% gewijzigd door wildhagen op 07-06-2016 17:04 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Nee maar wel al drie dagen geleden ofzo? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Heb em ook geplaat! :)
Afbeeldingslocatie: https://c4.staticflickr.com/8/7531/27523253595_9d99465e4f_c.jpgF35 NL FlyBy Tour by Arnoud Raeven, on Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Dus de reclamevlucht toont vooral aan dat het ding een erg kort bereik heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Die ranke F16 is eigenlijk best mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Fiber schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 17:46:
Die ranke F16 is eigenlijk best mooi!
Dat dacht ik ook :p Zet die maar in mijn garage neer, mag de rest een JSF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik vind het ook een lelijke tom-pouce met vleugels vorkjes :+
Afbeeldingslocatie: http://images.hema.nl/products/tompouce-6311010-productzoom_rd.jpg

edit:// de F16 heeft wel een extra fuel tank eronder lijk het?

[ Voor 48% gewijzigd door franssie op 07-06-2016 19:06 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
hjs schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 17:38:
Dus de reclamevlucht toont vooral aan dat het ding een erg kort bereik heeft?
Het bereik is geen geheim (althans er is een cijfer publiek gemaakt), dat is rond de 2200 km als je met bereik de max afstand van de basis en weer terug bedoelt. Het rondje had makkelijk gemaakt kunnen worden brandstoftechnisch gezien, er vanuit gaande dat de JSF volledig was afgetankt. De F16 kan dat ook, maar niet op internal fuel only.
franssie schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 18:23:
Ik vind het ook een lelijke tom-pouce met vleugels vorkjes :+
[afbeelding]
De hoek van de foto doet de F35 weinig goeds, toen hij hier langs kwam was het nog best ok om te zien. En de twee zits variant van de F16 wint geen schoonheidsprijzen tov de eenzitter.
edit:// de F16 heeft wel een extra fuel tank eronder lijk het?
Ik denk dat je amper een F16 ziet zonder in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik neem ook aan dat zo'n F35 op 1200 voet met lage snelheid nou niet bepaald op max range vliegt ;)
En bij Leeuwarden zal ik wat beter opletten, maar herinner me het meestal zonder (woon er niet meer) maar bij inzet zal het wellicht anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 16:55
Dat zal je nog flink tegenvallen dan.... De peut was echt een heel eind op. Hij kán heel veel verder vliegen, maar niet als je zo laag vliegt waar de lucht dikker is. Precies de reden waarom alle commercial airlines zo hoog mogelijk willen vliegen :)

Ik hoorde in het interview op 538 na de vlucht dat we dat mogelijk nog goed gaan maken met Den Helder en omgeving. Laten we eerlijk zijn: het oosten is er ook maar mooi bij gekomen na de feedback op eerdere planning.

Takeoff vanaf onze locatie:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CkWPqn-VEAAyGZM.jpg:large

Langs het monument voor alle gevallenen op oud Vliegbasis Soesterberg:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CkW5Xy1WkAArM8P.jpg:large

En een plaatje van Frank Crebas vanuit de F-16:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CkXYgIDWkAEmTMw.jpg

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Het blijft het lelijke zusje van de F-22 ;) :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Hmmbob schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 20:30:
Dat zal je nog flink tegenvallen dan.... <>
Dat bedoelde ik dus ook ;) max weerstand in deze vlucht configuratie.
Overigens wel slecht dat ze dat in de vluchtvoorbereiding niet voorzien hadden en vooraf twee vluchten gepland hadden, kinderziekte zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:46

Onbekend

...

Dat wilde ik net ook schrijven. Ik hoop niet dat ze in de praktijk inderdaad ook dit soort problemen mee gaan maken. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-10 10:05
kamstra schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 14:34:
[...]

Damn da's echt goedkoop.

Als je van vliegen houdt en / of nog segments nodig hebt kun je ook KLM (of Star) vanaf Oslo naar LAX / SFO nemen voor €340 (komt meestal niet naar boven in Google of ITA) plus een los retourtje Oslo voor 100-120, of minder als je niet per se ST wilt vliegen. Dan heb je 2 in 1 voor ~450 en de vluchten naar LAX zijn best leuk te knutselen met transfers of stops tot max 23 uur in DTW / MSP / JFK / SEA / PDX etc. op Delta.

Met wat afwachten is OSL - LAX te krijgen voor 310 - 320 en ook in andere maanden dan november, die prijs fluctueert al een tijdje. Het is al meer dan een jaar voor dat bedrag en volledig de bedoeling dus haasten is ook niet nodig. Werkt verder ook naar SFO en open jaw vast ook :)!
Pagina: 1 ... 72 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.