Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
jahallow schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 11:32:
ik heb de OTA binnen, maar heb TWRP recovery, dus die installeert ie niet.

Als ik hem handmatig via TWRP wil flashen dan krijg ik "Error executing updater binary in zip...." en dan het te flashen bestand erachter. Heb vorige keer ook zoiets gehad en toen had het te maken met A0001/bacon verhaal (?). Toen ook de nieuwste TWRP geïnstalleerd (nu 2.8.6.0). Iemand met hetzelfde probleem en/of de oplossing?!
Had ik ook last van met de incremental update zip. Full update zip van 500+mb werkte prima.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahallow
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-03-2023
cypher21 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 11:39:
[...]

Had ik ook last van met de incremental update zip. Full update zip van 500+mb werkte prima.
Ok, ga'k dat maar is even doen. Thanks voor snelle respons.
Ik denk dat bij de volgende grote update (12.1) maar is even een full wipe ga doen. Al is het voor het gevoel 8) , maar goed het zal nog wel even duren voordat 12.1 voor ons beschikbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dread89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-09 17:35
jahallow schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 11:42:
[...]

...maar goed het zal nog wel even duren voordat 12.1 voor ons beschikbaar wordt.
Ik heb recent een Oneplus gekocht en ik moet bekennen; ook ik zit erg op de 12.1 OTA update te wachten. Hoe bedoel je het wanneer je zegt dat het nog wel even gaat duren voordat de 12.1 update beschikbaar komt? Ik meen juist te lezen dat deze ter "review" bij Google ligt... But correct me if i'm wrong (?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:00

GurbY{nl}

GurbY{nl}

12.1 is allang via de nightly's beschikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dread89
Ja, maar niet over the air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 19:07
Jawel, settings > About > Updates. Daar heb je je OTA updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dread89
jimmy_dg schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:30:
[...]

Jawel, settings > About > Updates. Daar heb je je OTA updates.
Eens, maar daar zit nog geen 12.1 update tussen. Ik check tegenwoordig dagelijks op nieuwe updates maar zit nog steeds op Kitkat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahallow
  • Laatst online: 08-03-2023
Dread89 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:35:
[...]

Eens, maar daar zit nog geen 12.1 update tussen. Ik check tegenwoordig dagelijks op nieuwe updates maar zit nog steeds op Kitkat.
huh? kitkat? Je moet sowieso al wel op lollipop zitten. Maar 12.1 zal via OTA en/of niet-nightly nog wel even duren. Dit omdat Oneplus niet bepaald bekend staat om een snel proces qua (offiële) updates doorvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmir
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-08 15:33
jahallow schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:54:
[...]

huh? kitkat? Je moet sowieso al wel op lollipop zitten. Maar 12.1 zal via OTA en/of niet-nightly nog wel even duren. Dit omdat Oneplus niet bepaald bekend staat om een snel proces qua (offiële) updates doorvoeren.
Daarnaast worden de updates in fases uitgerold. Tot op heden heb ik nog niet gehoord wat voor logica achter deze fases zit. Zo heb ik nog enkele weken met kitkat rond gelopen, terwijl anderen al lollipop hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dread89
Ik zit nog op 4.4.4, dit is Kitkat. Wil ik naar Lollipop (Adroid 5.x) dan zal ik dus moeten flashen. Ik was namelijk in de veronderstelling dat de OTA update er aan kwam, vandaar dat ik ook had besloten nog even te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattehh
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-11-2024
Vraagje hier.. Ik heb atm een nightly geïnstalleerd op mijn OPO. Nu komen er dagelijks nieuwe nightlys bij. Kan ik deze gewoon installeren via de recovery zonder dataverlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Dread89 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:00:
Ik zit nog op 4.4.4, dit is Kitkat. Wil ik naar Lollipop (Adroid 5.x) dan zal ik dus moeten flashen. Ik was namelijk in de veronderstelling dat de OTA update er aan kwam, vandaar dat ik ook had besloten nog even te wachten.
OTA voor Lolipop is er al. En er komt een nieuwe OTA aan (nog steeds cm 12).
Geen idee hoe het bij OPO gaat. Of je systeem zich nog moet aanmelden of zo?
Normaal gesproken zal je meteen alle oude updates moeten krijgen.
Maar heb je helemaal geen updates staan? Ook niet een kleine?
Als ik het me goed herinner kreeg je eerst een kleine update alvorens de update naar lollipop kwam.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
Mattehh schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:07:
Vraagje hier.. Ik heb atm een nightly geïnstalleerd op mijn OPO. Nu komen er dagelijks nieuwe nightlys bij. Kan ik deze gewoon installeren via de recovery zonder dataverlies?
Je kan elke dag updaten zonder verlies van data maar ik raad het je niet aan. Als je nu stabiel draai op een nightly, lekker houden zo en de update meldingen uitzetten. Met elke nieuwe update is er ook weer kans op gebreken, je zal niet de eerste zijn die problemen krijgt (je bent tenslotte een tester geworden van de nieuwste software release) of zelfs in een bootloop terecht komt. Dan kan je alles weer wipen en opnieuw flashen...

Hier vind je trouwens veel meer info en ervaringen met nightlies [OnePlus One] Rooten & Custom ROM's.
Dread89 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:00:
Da's raar, de OTA voor lollipop is namelijk 100% uitgerold. Heb je een custom kernel of custom recovery? Want dan krijg je geloof ik geen OTA update's meer.

[ Voor 26% gewijzigd door pimsaint op 23-06-2015 14:16 ]

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 12-09 17:07
volgens mij is die 100% dat het daadwerkelijk aan iedereen is/(kan worden) aangeboden

Rollout Percentage
New updates are released progressively so that possible bugs that survived both internal testing and certification can be discovered before they affect a large part of the user base.

The rollout percentage isn't the measure of how many phones have already updated, but rather a way of controlling how many devices will be offered the update.

The rollout percentage is basically the probability each phone has of being offered an update before the percentage changes again. 100% means certainty, i.e. every phone will receive the update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dread89
Ik heb mijn Oneplus zo'n 3 weken geleden aangeschaft tijdens de flash sales. M'n telefoon draait op stock CM11.0 (dus geen custom rom en/of kernel) en laat geen systeem updates zien.
Sterker nog, sinds ik dit apparaat heb is er nog geen enkele update binnen gekomen... Hij geeft aan dat "mijn systeem momenteel is bijgewerkt".

[ Voor 7% gewijzigd door Dread89 op 23-06-2015 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:05
Dread89 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:21:
Ik heb mijn Oneplus zo'n 3 weken geleden aangeschaft tijdens de flash sales. M'n telefoon draait op stock CM11.0 (dus geen custom rom en/of kernel) en laat geen systeem updates zien.
Sterker nog, sinds ik dit apparaat heb is er nog geen enkele update binnen gekomen... Hij geeft aan dat "mijn systeem momenteel is bijgewerkt".
Dan zou ik even een mailtje sturen naar de support van Oneplus of de update zelf sideloaden (als je graag CM12 wilt hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
SolarOrbiter schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:52:
volgens mij is die 100% dat het daadwerkelijk aan iedereen is/(kan worden) aangeboden
Ja dat bedoel ik ook, ik begreep dat bovenstaande wel graag over wil naar lolipop maar geen update-melding krijgt. En dat is vreemd natuurlijk, wanneer deze op alle OPO's aangeboden zou zijn.

Wanneer je nog op CM11S zit en zonder melding toch graag wilt updaten:
  • Open de browser op je OnePlus en klik hier nee hier om de officiele Lollipop update te downloaden (let op! 550MB)
  • Zet je telefoon uit
  • Houd volume-omlaag ingedruk en zet de telefoon aan totdat recovery mode verschijnt
  • Ga naar "install update", zoek deze op in je downloads folder en bevestig
  • Even wachten...
Voila :) Lollipop.

edit:
link even aangepast naar de goede versie met dank aan Condor70

[ Voor 13% gewijzigd door pimsaint op 23-06-2015 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-07 14:07
pimsaint schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:30:
[...]
Open de browser op je OnePlus en klik hier om de officiele Lollipop update te downloaden (let op! 550MB)
Dat is de een-na-laatste versie (met de touchscreen bug!).

De meest recente rom is YNG1TAS2I3 (download hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dread89
Ok, ga ik dat proberen. Thanks for sharing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Nog steeds geen 5G (KPN) hier in Maastricht.. Ze gingen dat toch uitrollen.. Of heb ik verkeerd gelezen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
HollowGamer schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:59:
Nog steeds geen 5G (KPN) hier in Maastricht.. Ze gingen dat toch uitrollen.. Of heb ik verkeerd gelezen? :/
meer voor het KPN topic lijkt me.
Daarbij... 5G... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrt
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-08 16:33

hrt

Mijn dochter zegt dat als ze het geluid uit heeft de trilfunctie het maar 1 keer doet, waar door ze dus gesprekken mist.
Heb al gekeken maar kan het alleen aan en uit zetten volgens mij...
Bekent bij iemand, oplossing?

Draait stock met de allerlaatste update(welke ik nog niet heb)en haar schermproblemen zijn verleden tijd.

24x170SF, oost (105 graden), 25 graden, Steca3600/ 5D, 17-40, 24-105, 70-200/ WH-MDC05F3E5, 50L E-boiler, Gasloos per27-01-2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
hrt schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:44:
Mijn dochter zegt dat als ze het geluid uit heeft de trilfunctie het maar 1 keer doet, waar door ze dus gesprekken mist.
Heb al gekeken maar kan het alleen aan en uit zetten volgens mij...
Bekent bij iemand, oplossing?

Draait stock met de allerlaatste update(welke ik nog niet heb)en haar schermproblemen zijn verleden tijd.
Flipcover? Dan is het probleem bekend, enige wat je kunt doen is de cover eraf halen want dan trilt hij weer als normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrt
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-08 16:33

hrt

DigitalError schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:50:
[...]

Flipcover? Dan is het probleem bekend, enige wat je kunt doen is de cover eraf halen want dan trilt hij weer als normaal.
Ga ik ff doorgeven! :)

En is dat met een andere flipcover niet dan. ( ebay heeft er zat)

[ Voor 11% gewijzigd door hrt op 24-06-2015 13:07 ]

24x170SF, oost (105 graden), 25 graden, Steca3600/ 5D, 17-40, 24-105, 70-200/ WH-MDC05F3E5, 50L E-boiler, Gasloos per27-01-2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Lag toch aan het magneetje in de flip cover? Dus koop er een zonder magneetje erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
MeltedForest schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 13:33:
Lag toch aan het magneetje in de flip cover? Dus koop er een zonder magneetje erin.
Heb de originele flipcover, daar zit geen magneetje in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
cypher21 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:39:
[...]

meer voor het KPN topic lijkt me.
Daarbij... 5G... O-)
5G :D.. bedoel inderdaad 4G :+

De vorige keer was ik hier goed geholpen, vandaar even vragen in dit topic. :)
Het heeft zowieso betrekking op de One Plus, aangezien het om de 1800 frequentie gaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

KPN is iig zijn netwerk aan het uitbreiden.
Ik ontvang op meer en meer plekken nu 4G met mijn OPO.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:10

TommieW

Numa numa.

DigitalError schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 13:40:
[...]

Heb de originele flipcover, daar zit geen magneetje in
Weet je zeker dat je een originele hebt? Ik heb mijn flipcover bij m'n mobieltje besteld, en ik heb toch echt een magneet er in zitten. Ik voel 'm gewoon naar de metalen tafelrand getrokken worden.

Overigens vind ik het een raar probleem. Ik heb er (nog) geen last van gehad. Of in ieder geval niet opgemerkt.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
TommieW schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:17:
[...]

Weet je zeker dat je een originele hebt? Ik heb mijn flipcover bij m'n mobieltje besteld, en ik heb toch echt een magneet er in zitten. Ik voel 'm gewoon naar de metalen tafelrand getrokken worden.

Overigens vind ik het een raar probleem. Ik heb er (nog) geen last van gehad. Of in ieder geval niet opgemerkt.
Uit de shop van OnePlus, meteen meebesteld met mijn opo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defixje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-07 09:44
DigitalError schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:20:
[...]

Uit de shop van OnePlus, meteen meebesteld met mijn opo
Bij mij zit er ook gewoon een magneet in hoor...

D3Fix, Ethical Hacker, Pokeraar, Programmeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
defixje schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 16:46:
[...]

Bij mij zit er ook gewoon een magneet in hoor...
Misschien een later model dan? Er waren in het begin wat issues met de flipcovers ivm barsten Vd hoeken.

https://oneplus.net/nl/oneplus-one-flip-cover
Lees hier ook niets over een magneetje

[ Voor 14% gewijzigd door RubenSaurus op 24-06-2015 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defixje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-07 09:44
DigitalError schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 16:48:
[...]

Misschien een later model dan? Er waren in het begin wat issues met de flipcovers ivm barsten Vd hoeken.

https://oneplus.net/nl/oneplus-one-flip-cover
Lees hier ook niets over een magneetje
Ja heb precies die (zwarte)

D3Fix, Ethical Hacker, Pokeraar, Programmeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
defixje schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 16:52:
[...]

Ja heb precies die (zwarte)
Ik ook, geen magneet te bekennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-08 21:49
Ik heb een probleempje met mijn OPO, het scherm gaat niet na 30 seconden uit, heb al verschillende instellingen geprobeerd. Reboot helpt voor een paar uur maar dan heb ik het probleem weer, google kon ik ook niks mee vinden.

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Jorrie schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 18:44:
Ik heb een probleempje met mijn OPO, het scherm gaat niet na 30 seconden uit, heb al verschillende instellingen geprobeerd. Reboot helpt voor een paar uur maar dan heb ik het probleem weer, google kon ik ook niks mee vinden.
Als een reboot helpt denk ik dat het komt door een app die je telefoon wakker houdt.
Kill apps een voor een tot het scherm wel uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
Wat een klote app dan :+

Nooit eerder last van gehad, alleen met deze telefoon, raar.

Ah, ligt aan een app inderdaad, even kijken of dat anders kan.

[ Voor 27% gewijzigd door Jorrie op 24-06-2015 20:40 ]

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-01-2022
Kan iemand mij alstjeblieft vertellen of er al een fix is voor de het feit dat de OPO soms problemen heeft met WIFI te connecten?

Via mijn WIFI router kan mijn OPO connecten. Via Ziggo lukt het me gewoon niet. Ook elders lukt het me vaak niet om via WIFI te connecten.

Wie verlost me?!
thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altijdgriep
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-07 11:01
De nieuwe update lijkt mijn scherm probleem wel opgelost te hebben, net 30 km gefietst met de telefoon in mijn broekzak en geen problemen gehad, dat is wel anders geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Tierelier schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 21:27:
Via mijn WIFI router kan mijn OPO connecten. Via Ziggo lukt het me gewoon niet. Ook elders lukt het me vaak niet om via WIFI te connecten.
Wat bedoel je met "via Ziggo"? Ziggo hotspots?

Als 't bij alle andere WiFi netwerken (zoals je eigen router) wel lukt moet je wellicht even naar die instellingen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-01-2022
Sorry ik was niet duidelijk genoeg. Het verbinden via WIFI lukt niet via de Ziggo mediabox in huis als ik dat netwerk op draadloos instel. Echter als ik de mediabox via mijn WIFI router laat lopen, met een kabel kan mijn OPO ineens wel verbinding maken. Verder heb ik op andere locaties (cafe, bij vrienden, enz) vaak geen WIFI connectie.Ik dacht dat veel mensen dit probleem hadden eigenlijk. Ik zie dan pijltjes in het WIFI teken op mijn OPO of een uitroepteken. Ik zie dan autentication problem in het instellingenscherm als ik een WIFI wachtwoord opsla.

[ Voor 17% gewijzigd door Tierelier op 24-06-2015 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Jorrie schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 18:44:
Gebruik je betterbatterystats? Die gooit bij mij roet in het eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
Nope, ligt aan Mortal Kombat X :+

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arshaad
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11-2024
Goed, even terugkomend op het probleem waarbij het geluid tijdens het filmen in luidruchtige condities helemaal vervormd (https://jira.cyanogenmod.org/browse/BACON-64 stem aub!).

Ik probeer nu al een maand zowel via oneplus tech support als de bugtracker van CM dit probleem te pushen. Via de bugtracker zijn er mensen die tips en mogelijke oplossingen geven, maar communicatie voelt daar als eenrichtingsverkeer. Via de tech support afdeling van Oneplus krijg ik een maand lang al gescripte antwoorden. Best triest dat een probleem als dit ruim een jaar bekend is bij hun, maar tot op heden niet is opgelost. Het enige wat ik kan doen is blijven vragen of men wilt stemmen op dit probleem zodat het meer onder de aandacht komt van de developers. https://jira.cyanogenmod.org/browse/BACON-64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmo70
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-07 20:11
Hoe snel word die oneplus verzonden en hoelang duurt het voor die in België/Nederland is? Wil er misschien eentje bestellen want de prijs is wel heel erg aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-08 13:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 11:15
Timmo70 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 20:38:
Hoe snel word die oneplus verzonden en hoelang duurt het voor die in België/Nederland is? Wil er misschien eentje bestellen want de prijs is wel heel erg aantrekkelijk.
Zie het Levertijden & Prijzen - topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Ik heb afgelopen twee dagen iets heel raars meegemaakt. Zodra ik online radio wil luisteren in de auto gebeurt er niets.
Heb internet speed Meter draaien en kan dan zien dat er geen data wordt binnen gehaald.

Pas nadat ik de OPO opnieuw opgestart heb of even in Vliegmodus zet,dan pas gaat de radio afspelen.
Lijkt wel of 3G op de een of ander manier niet werkt.

Ik heb Simyo al provider en dat gaat via KPN.En als ik eenmaal de hierboven genoemde stappen doe dan kan ik zonder probleem online luisteren.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:46
Ik heb tot nu toe steeds geweigerd de 17L update te installeren, hoe zit het daar ondertussen mee? Nog updates of fixen?

Mijn batterijduur is veel te goed om daar toegevingen aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Drwho1 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:24:
Ik heb tot nu toe steeds geweigerd de 17L update te installeren, hoe zit het daar ondertussen mee? Nog updates of fixen?

Mijn batterijduur is veel te goed om daar toegevingen aan te doen.
Ik heb na heel lang twijfelen vorige week toch de 17L-update geïnstalleerd (wilde de touchscreen-fix dus er was geen ontkomen meer aan). Ik moet zeggen dat het me behoorlijk meevalt. De accuduur is niet slechter geworden, eerder beter. Nu moet ik wel zeggen dat ik wat last had van wakelocks op KitKat, maar hoe dan ook, de accuduur is bij mij prima op Lollipop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
RoD schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:25:
[...]

Ik heb na heel lang twijfelen vorige week toch de 17L-update geïnstalleerd (wilde de touchscreen-fix dus er was geen ontkomen meer aan). Ik moet zeggen dat het me behoorlijk meevalt. De accuduur is niet slechter geworden, eerder beter. Nu moet ik wel zeggen dat ik wat last had van wakelocks op KitKat, maar hoe dan ook, de accuduur is bij mij prima op Lollipop.
Heb zelf ook de indruk dat de touchscreenfix welkom zou zijn, dus dat zou voor mij ook de voornaamste reden zijn om dan uiteindelijk toch de update uit te voeren.
Wakelocks heb ik zelf niet meer momenteel, wel gehad maar kunnen elimineren.

Dan toch maar eens werk maken van de update dit weekend misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielZify
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-07 17:47
[...]

Dan vind ik het persoonlijk raar dat jullie OPO bezitters niet de touchscreen fix simpelweg als - standalone hotfix - krijgen aangeboden....Was nogal een big issue op zichzelf, als ik het mocht geloven. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Laatst online: 08:56

Phntm

Tlingelingeling

nielZify schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:04:
[...]

Dan vind ik het persoonlijk raar dat jullie OPO bezitters niet de touchscreen fix simpelweg als - standalone hotfix - krijgen aangeboden....Was nogal een big issue op zichzelf, als ik het mocht geloven. :F
Het zijn de mensen die blijven vast hielden dat Lollipop een en al problemen was, wat niet zo voor iedereen was. Heel veel mensen in dit topic hadden misschien iets verkeerds gedaan tijdens het flashen waardoor ze de gekste problemen kregen. Na een factory wipe was dit al opgelost voor hun, maar Lollipop is een aanrader op de OPO. Batterij leven is gewoon hetzelfde gebleven en je kreeg er genoeg fixes erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Phntm schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:10:
[...]

Het zijn de mensen die blijven vast hielden dat Lollipop een en al problemen was, wat niet zo voor iedereen was. Heel veel mensen in dit topic hadden misschien iets verkeerds gedaan tijdens het flashen waardoor ze de gekste problemen kregen. Na een factory wipe was dit al opgelost voor hun, maar Lollipop is een aanrader op de OPO. Batterij leven is gewoon hetzelfde gebleven en je kreeg er genoeg fixes erbij.
Dat is niet per se waar. Er zijn heel veel gevallen waarbij het installeren van een OTA domweg voor problemen zorgt. Dat is niet alleen bij de OPO zo (alhoewel er wel heel veel klachten waren), maar ook bij andere toestellen. Ik heb daarom zelf besloten geen OTA's meer te installeren als ik een goedwerkende telefoon heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Eindelijk die OTA update gekregen, wat een opluchting het touchscreen voelt direct een heel stuk beter aan. Eens kijken hoe het zich gedraagt als ik een stuk gefietst heb met het ding in mn broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 10:16
Waarschijnlijk is dit al een paar keer voorbij gekomen maar zoeken leverde helaas niets op.

Ik heb zojuist een OPO besteld via "express" verzending, eerste vraag is natuurlijk: HOE LANG DUURT DATTTTT ???

Maar de echte vraag is ik heb zelf een Moto G en destijds kon ik alles simpel overzetten via Moto Migrate, hoe werkt dit met OPO? Ik zie namelijk bij mijn account sync --> App Data Sync --> "Sync is currently experiencing problems. It will be working again shortly" en laatste sync datum is 15/12/2014.

Alvast bedankt en sorry als dit al eens is langsgekomen maar kwam het niet tegen.

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 11:15
Steevo_S schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 14:31:
Ik heb zojuist een OPO besteld via "express" verzending, eerste vraag is natuurlijk: HOE LANG DUURT DATTTTT ???
Alvast een antwoord op het eerste deel van je post:
Zie het Levertijden & Prijzen - topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Steevo_S schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 14:31:
Waarschijnlijk is dit al een paar keer voorbij gekomen maar zoeken leverde helaas niets op.

Maar de echte vraag is ik heb zelf een Moto G en destijds kon ik alles simpel overzetten via Moto Migrate, hoe werkt dit met OPO? Ik zie namelijk bij mijn account sync --> App Data Sync --> "Sync is currently experiencing problems. It will be working again shortly" en laatste sync datum is 15/12/2014.

Alvast bedankt en sorry als dit al eens is langsgekomen maar kwam het niet tegen.
Voor mij was het geloof ik 4-5 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 22:38
Zojuist update binnen voor het oplossen van touch sensitivity.
Iets van 21mb OTA

Laatste tijd zo druk bezig geweest met iOS 9 en Watch OS2 dat ik vergeten was dat ik nog een OPO heb :'(

[ Voor 40% gewijzigd door Xmoo op 26-06-2015 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik heb ook eindelijk de OTA gekregen. Wat een groot verschil zeg. Touchscreen werkt weer prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 23:56
Iemand hoge battery drain sinds de laatste OTA update? Mijn accu gaat nu razend snel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:40

SaN

Ik heb het idee dat de camera van mijn opo de laatste tijd wat trager is waardoor het nog lastiger wordt om scherpe foto's te nemen. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
SaN schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 07:38:
Ik heb het idee dat de camera van mijn opo de laatste tijd wat trager is waardoor het nog lastiger wordt om scherpe foto's te nemen. Meer mensen hier last van?
Je kan kijken of ColorOS dit probleem niet heeft:
http://forum.xda-develope...os-camera-cm11s-t3030369/

Scrollen naar onder tot je dit ziet en dan de laatste versie downloaden:
Afbeeldingslocatie: http://81.4.109.233/i/13_44_47-mF.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 21:50

Wirehub

Blaat

SaN schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 07:38:
ik had last van sloom opslaan, dit opgelost door de camerainstellingen te resetten (in de camera eigenschappen)

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:16

Pierre

Van nature lui!

@Wirehub thx voor de tip, dit werkt inderdaad. Had zelf ook last van het trager zijn van de camera #solved :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
http://imgur.com/6MdP0qC

Rond 11:00 vanmorgen 100% opgeladen.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Stark schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 19:25:

Begin eens met kijken wat je accu bezighoudt en wat je daar aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machlo
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-04-2023
Stark schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 19:25:

Ik had laatst een app gedownload die mijn frontcamera gebruikte. Deze trok binnen een halve dag 40% van de accu leeg. App eraf gemikt en alles liep weer normaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
RoD schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 20:32:
[...]

Begin eens met kijken wat je accu bezighoudt en wat je daar aan kan doen.
Gaat nogal moeilijk als hij aangeeft Android ipv de app naam zoals normaal...

Het is begonnen sinds de OTA update.

Ik ga eens een battery app proberen misschien kom ik er zo achter,

[ Voor 10% gewijzigd door Stark op 27-06-2015 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat, en kijk ook eens naar je permissions manager onder het kopje privacy in je settings. Kun je zien wat er allemaal voor requests worden gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattehh
  • Laatst online: 30-11-2024
Hi all, mijn vader zijn OPO geeft enkel nog een zwart scherm en geraakt niet opgestart... Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mattehh schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 22:21:
Hi all, mijn vader zijn OPO geeft enkel nog een zwart scherm en geraakt niet opgestart... Iemand een oplossing?
Niet als je zo weinig informatie geeft. Open hier aub even een eigen topic voor en toon wat meer eigen initiatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 10:12
Geeft hij uberhaupt een zwart scherm of blijft hij uit? In het laatste geval moet je even dit topic of deel 1 doorspitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
[...]

17L dit weekend dan toch geinstalleerd, meteen na installatie ook de touchscreen-fix aangeboden gekregen. Vooral die touchscreenfix maakt echt wel een groot verschil, ik begon mij zwaar te ergeren aan het typen op mijn OPO, die problemen zijn nu hopelijk definitief verholpen.

Tot nu toe vrijwel enkel positief.

Batterijduur kan ik me nog niet over uitspreken.
Ik merk bijvoorbeeld wel dat het openen van mijn appdrawer met enige hapering verloopt, maar dat stoort verder niet.
De nieuwe geluidsprofielen zijn wat wennen, vooral dat 'sterretje' was mij in het begin niet duidelijk. Nu nog niet helemaal maar het belangrijkste is dat hij geen geluid maakt dan :P

Ik heb op mijn homescreen al lang 'power toggles' staan met enkele knoppen naar vaak gebruikte items zoals wifi of mobiel netwerk. Rechtstreeks mobiel netwerk aanzetten kan dus niet meer, ik krijg telkens het menuutje van mobiel netwerk en moet dan nog eens bevestigen dat ik dat wil aan/uitzetten. Dat ergert me dus wel. Is er een workaround?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:00

GurbY{nl}

GurbY{nl}

@hierboven: weird. Ik heb powertoggles er ook op staan, en het werkt gewoon. Met de twee up/downpijltjes schakelt (althans bij mij, en ik heb niks apart ingesteld) het mobiel netwerk in/uit zonder dat daar nog een extra menu aan te pas komt. Misschien even opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailmandj
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07-2020

mailmandj

Internetvos

Misschien even een aparte vraag, ik heb mijn Opo geroot om toendertijds Lollipop te installeren, nu staat er al een aantal dagen een update klaar, en zodra ik deze probeer te installeren wordt ik na een reboot naar TWRP gestuurd.. waar ik vervolgens de update helemaal niet meer kan vinden..

Waar komen die updates terecht en is er een manier om OTA weer 'normaal' te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x3rius
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:18
Stark schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 00:16:
Iemand hoge battery drain sinds de laatste OTA update? Mijn accu gaat nu razend snel leeg.
Jep.. terwijl ik van te voren nooit problemen had.. beetje spijt dat ik geupdate heb. Ik merk ook dat ie nu belachelijk warm wordt als ik 10 minuutjes Clash of Clans gespeeld heb.

Ik wilde eigenlijk wachten op 12.1 maar misschien dat ik toch eerder terug ga naar 17L met een clean install. Had sowieso geen last van touch-problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
mailmandj schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:14:
Misschien even een aparte vraag, ik heb mijn Opo geroot om toendertijds Lollipop te installeren, nu staat er al een aantal dagen een update klaar, en zodra ik deze probeer te installeren wordt ik na een reboot naar TWRP gestuurd.. waar ik vervolgens de update helemaal niet meer kan vinden..

Waar komen die updates terecht en is er een manier om OTA weer 'normaal' te installeren?
Een stukje terug staan links naar de update (.zip). Als je deze download via je browser komt ie in je downloads en kan je hem flashen via twrp.

Ik geloof niet dat de originele recovery dan weer hersteld wordt, maar volgens mij moet je je toestel sowieso toch weer rooten middels twrp (indien gewenst). Meer daarover hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:40
-edit, nvm-

[ Voor 96% gewijzigd door Brammos85 op 29-06-2015 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
pimsaint schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:57:
[...]

Een stukje terug staan links naar de update (.zip). Als je deze download via je browser komt ie in je downloads en kan je hem flashen via twrp.
De update is niet te installeren met TWRP (kan alleen met de standaard OPO recovery).

Je zult de volledige rom met TWRP moeten flashen (YNG1TAS2I3).

Dit kan gewoon als dirty flash, dus je raakt niets kwijt (ook de TWRP recovery blijft in tact). Direct daarna nog wel even SuperSU opnieuw flashen om root te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Condor70 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:03:
[...]

De update is niet te installeren met TWRP (kan alleen met de standaard OPO recovery).
Sorry ik bedoelde ROM, niet update. Het effect is hetzelfde, ik doelde inderdaad op jouw post met link naar de volledige (en juiste) ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
https://forums.oneplus.ne...ingerprint-sensor.318962/

Finggerprint scanner confirmed for Oneplus Two

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-08 13:46
Ah, dat is wel nice.
Maar het enige wat bepaald of ik de Two ga halen, is naast de prijs natuurlijk, de schermgrootte. Als ze een kwart tot halve inch terug gaan ben ik meteen verkocht, als ze naar 5,7" gaan, haak ik af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THWIT
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 10:08
EeePC schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:46:
[...]

Ah, dat is wel nice.
Maar het enige wat bepaald of ik de Two ga halen, is naast de prijs natuurlijk, de schermgrootte. Als ze een kwart tot halve inch terug gaan ben ik meteen verkocht, als ze naar 5,7" gaan, haak ik af.
En wat dan als de grootte van het toestel gelijk blijft maar alleen de bezels verkleind worden en op die manier het scherm dus iets groter wordt? Veel geruchten wijzen namelijk die kant op. Een kleiner scherm zit er waarschijnlijk niet in, maar het formaat van t hele toestel zal waarschijnlijk ongeveer gelijk blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THWIT
Haha ja die link zocht ik dus ook net op, wel zo handig die discussies enigszins bij elkaar te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 13:29
Ik heb een vraag mbt updaten. Ik moet nog updaten naar de XNPH05Q Incremental update. Wat is handig om te doen aangezien ik ook verhalen hoor over ColorOS en CM12s. Iemand die mij kan vertellen wat het handigste is om te doen? Eerst naar XNPH05Q updaten en vanuit daaruit...?

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
batumulia schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 10:12:
Ik heb een vraag mbt updaten. Ik moet nog updaten naar de XNPH05Q Incremental update. Wat is handig om te doen aangezien ik ook verhalen hoor over ColorOS en CM12s. Iemand die mij kan vertellen wat het handigste is om te doen? Eerst naar XNPH05Q updaten en vanuit daaruit...?
Je kunt zonder tussenstappen direct naar de laatste versie van CM12S upgraden door de volledige ROM te flashen (dus niet de update).

Voor ColorOS hoef je ook niet eerst te updaten, aangezien het hele OS vervangen wordt (en je dus ook al je gegevens kwijt raakt!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjabbogalo
  • Laatst online: 27-10-2023
Vraagje mbt de play store. Ik wou de Dark Material UI installeren op mijn 1+.
Als ik deze zoek in de play store op mijn telefoon, dan vind ik niks. Als ik vervolgens op de pc in de play store zoek, dan vind ik de app wel alleen kan ik deze dan niet installeren omdat mijn telefoon niet geschikt zou zijn.
Iemand een idee/ oplossing hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THWIT
Tjabbogalo schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:50:
Als ik deze zoek in de play store op mijn telefoon, dan vind ik niks. Als ik vervolgens op de pc in de play store zoek, dan vind ik de app wel alleen kan ik deze dan niet installeren omdat mijn telefoon niet geschikt zou zijn.
Nouja waarschijnlijk is deze dus niet beschikbaar omdat de specifieke app (ik ken hem zelf niet) simpelweg niet draait op de 1+, om wat voor reden dan ook.

Mocht je t toch heel graag proberen, probeer dan ergens een APK bestand van die app te vinden (je begeeft je nu al gauw op het terrein van piraterij) en installeer deze APK op je telefoon. Voor meer over apps installeren mbv de APK files, zie google, maar zie eerst maar eens of je überhaupt een APK van die app kan vinden. Maar goed, zo kan je misschien forceren dat die App op je telefoon geïnstalleerd wordt, het geeft natuurlijk geen garanties dat hij het daadwerkelijk doet.

Je kan ook natuurlijk gewoon net zolang zoeken in de play store totdat je een vergelijkbare app vindt, die het wel doet.

[ Voor 6% gewijzigd door THWIT op 30-06-2015 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Tjabbogalo schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:50:
Google Play: Dark Material - CM12/CM12.1 UI

deze is ook goed

Google Play: Material Glass - CM12.x / RRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Laatst online: 01:39

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Deze gebruik ik ook op m'n OPO, erg tevreden mee en regelmatig updates om dingen te fixen waar ik zelf geen last van heb :P

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
BlackEyedAngel schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 13:55:
[...]

Deze gebruik ik ook op m'n OPO, erg tevreden mee en regelmatig updates om dingen te fixen waar ik zelf geen last van heb :P
Heb die een hele tijd gebruikt ja, fijne skin

Ik gebruik nu die material glass, ziet er iets minder donker uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Gebruik zelf al een poosje LONE https://play.google.com/s...12.kikkosart.com.lonecm12

Ik vond de icons echter niet zo, werd er niet duidelijker op voor me dus Phix erop gezet https://play.google.com/s...tails?id=com.smophix.phix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjabbogalo
  • Laatst online: 27-10-2023
THWIT schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 12:09:
[...]

Nouja waarschijnlijk is deze dus niet beschikbaar omdat de specifieke app (ik ken hem zelf niet) simpelweg niet draait op de 1+, om wat voor reden dan ook.

Mocht je t toch heel graag proberen, probeer dan ergens een APK bestand van die app te vinden (je begeeft je nu al gauw op het terrein van piraterij) en installeer deze APK op je telefoon. Voor meer over apps installeren mbv de APK files, zie google, maar zie eerst maar eens of je überhaupt een APK van die app kan vinden. Maar goed, zo kan je misschien forceren dat die App op je telefoon geïnstalleerd wordt, het geeft natuurlijk geen garanties dat hij het daadwerkelijk doet.

Je kan ook natuurlijk gewoon net zolang zoeken in de play store totdat je een vergelijkbare app vindt, die het wel doet.
Uiteindelijk is het gelukt :). Ik weet niet wat ik anders gedaan heb, maar ik kon het nu wel vinden in de play store.

Bedankt iig voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Weet iemand hier raad mee?

Een vriendin van mij heeft 3 weken terug een OnePlus gekocht, tweedehands. Omdat haar Nexus5 altijd zo snel leeg was en ze nogal jaloers was op mijn batterijduur. "Ach" had de beste verkoper gezegd, "als het je om te batterij te doen is, wordt dit helemaal genieten".

Verder niet al te veel gedaan en omdat er toen nog geen officiële fix uit was heb ik er een dag later een CM12.1 nightly met CAF kernel (Sultan) op gezet. Echter kwam ze diezelfde avond nog klagen dat de batterij zo snel leegliep. En inderdaad, na de OPO tot 100% te hebben bijgeladen gaf hij een prognose van 3 uur batterijduur aan. Met "ach de rom en batterij moeten vast nog even aan elkaar wennen" heb ik haar naar huis gestuurd.

Inmiddels zijn we 3 weken en 6 roms verder, inclusief een complete middels een restore script van OnePlus (firmware, partities, etc), OxygenOS 1.0.1, Exodus, you name it, maar het batterijprobleem blijft. Uiteraard steeds met een volledige wipe en dan weer een paar dagen om de juiste batterijstats te krijgen.

Soms geeft ie wel eens 10 tot 12 uur verwachtte batterijduur aan (wow), maar helaas ook dan is ie vaak na een paar uur gebruik leeg. Er loop inmiddels een ticket via OnePlus, wellicht dat ie over 4 weken eens opgestuurd mag worden. Heeft iemand hier een gelijksoort ervaring of misschien nog tips n tricks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

pimsaint schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 22:49:

Een vriendin van mij heeft 3 weken terug een OnePlus gekocht, tweedehands. Omdat haar Nexus5 altijd zo snel leeg was en ze nogal jaloers was op mijn batterijduur. "Ach" had de beste verkoper gezegd, "als het je om te batterij te doen is, wordt dit helemaal genieten".

Verder niet al te veel gedaan en omdat er toen nog geen officiële fix uit was heb ik er een dag later een CM12.1 nightly met CAF kernel (Sultan op gezet). Echter kwam ze diezelfde avond nog klagen dat de batterij zo snel leegliep. En inderdaad, na de OPO tot 100% te hebben bijgeladen gaf hij een prognose van 3 uur batterijduur aan. Met "ach de rom en batterij moeten vast nog even aan elkaar wennen" heb ik haar naar huis gestuurd.

Inmiddels zijn we 3 weken en 6 roms verder, inclusief een complete middels een restore script van OnePlus (firmware, partities, etc), OxygenOS 1.0.1, Exodus, you name it. Uiteraard steeds met een volledige wipe en dan weer een paar dagen om de juiste batterijstats te krijgen.

Soms geeft ie wel eens 10 tot 12 uur verwachtte batterijduur aan (wow), maar helaas ook dan is ie vaak na een paar uur gebruik leeg. Er loop inmiddels een ticket via OnePlus, wellicht dat ie over 4 weken eens opgestuurd mag worden. Heeft iemand hier een gelijksoort ervaring of misschien nog tips n tricks?
Gebruikt ze veel apps? Tinder bijvoorbeeld vreet echt stroom en ook Snapchat lust een aardige hoeveelheid stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THWIT
pimsaint schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 22:49:

Verder niet al te veel gedaan en omdat er toen nog geen officiële fix uit was heb ik er een dag later een CM12.1 nightly met CAF kernel (Sultan) op gezet. Echter kwam ze diezelfde avond nog klagen dat de batterij zo snel leegliep. En inderdaad, na de OPO tot 100% te hebben bijgeladen gaf hij een prognose van 3 uur batterijduur aan. Met "ach de rom en batterij moeten vast nog even aan elkaar wennen" heb ik haar naar huis gestuurd.

Inmiddels zijn we 3 weken en 6 roms verder, inclusief een complete middels een restore script van OnePlus (firmware, partities, etc), OxygenOS 1.0.1, Exodus, you name it, maar het batterijprobleem blijft. Uiteraard steeds met een volledige wipe en dan weer een paar dagen om de juiste batterijstats te krijgen.

Lijkt me, gezien de hoeveelheid verschillende roms dan toch een hardwarematig probleem. Als je de achterkant verwijdert, of misschien zelfs zonder dat te doen, ziet de accu er misschien dan iets bol uit? Ik vermoed dat de accu toch gewoon bagger was. Wie weet deed de 2e hand verkoper m niet voor niks weg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Laatst online: 22:52
Eerst had ik problemen met mijn scherm en dat is nu opgelost met een software update. Nu heb ik weer een probleem dat mijn OPO ontzettend lang laad. Het duurt echt UREN voordat hij vol is. Ik hang hem dan aan een laptop maar het probleem doet zich ook voor bij een adapter.

Wie o wie weet wat er nu weer aan de hand kan zijn ?
Pagina: 1 ... 7 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus One] Accessoires
- RMA en support: [OnePlus] RMA & Support
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus One] Rooten & Custom ROM's
- Levertijden en prijzen: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen