Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik lees op verschillende plekken dat verschillende data op de telefoon blijft na een factory reset via het recovery menu, hoe zit het werkelijk? Wat wordt gewist en wat niet?

[ Voor 4% gewijzigd door Manke op 02-05-2016 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorrit91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-05-2024
Joooo! De signed flashable .zip is gesignaleerd, onder OnePlus One staat het volgende bestand:
cm-13.0-ZNH0EAS2JK-bacon-signed-e7fe1f7ac5.zip

Dit is het zipbestand dat te flashen is via TWRP voor als een rooted device hebt right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
rens-br schreef op maandag 02 mei 2016 @ 07:52:
....

[...]

En inmiddels geïnstalleerd? Hoe bevalt de update?

....
Tot nu toe zonder onoverkomelijke problemen gewerkt.

Net terug van een weekendje weg dus telefoon voor heel veel dingen gebruikt waardoor accu elke dag wel leeg was.

Nu thuis maar even zien hoe hij zich gedraagt.

Wat ik trouwens wel raar vind is dat je bij hotspots een melding bovenin krijgt dat je je moet aanmelden. En als je klikt op aanmelden dat hij zegt dat je aangemeld bent. 8)7
"Vroeger" kreeg je de aanmeldmogelijkheid alleen als je je browser opstartte. Het zou nog mooier zijn als de telefoon zich automatisch bij een hotspot kan aanmelden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Iemand ook last van 'spontane' reboots bij de laatste nightly's? :|

Verder bevalt mij de OPO nog altijd prima, alleen is de accu duur wel wat minder dan voorheen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:02
rens-br schreef op maandag 02 mei 2016 @ 14:21:
[...]

Inderdaad redelijk omslachtig. Maar je kan volgens mij ook gewoon de Volume- button indrukken totdat die naar 'Alleen Prioriteit' gaat. Maar ik heb het zo ingesteld dat 'Alleen Prioriteit' aangaat op werkdagen van 07:00u tot 17:00u. (Ik werk dan en wil alleen gestoord worden door telefoontjes). Jij zou dit eventueel ook kunnen instellen, maar dan alleen in de nacht/ochtend.(tot de volgende wekker?)
hmm, krijg het niet voor elkaar om via volume down tot dit menu te komen, maar vis die knop gaat het ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

jorrit91 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 21:00:
Joooo! De signed flashable .zip is gesignaleerd, onder OnePlus One staat het volgende bestand:

Dit is het zipbestand dat te flashen is via TWRP voor als een rooted device hebt right?
Geinstalleerd via TWRP maar telefoon blijf hangen na herstarten bij Cyanogen Logo maar nu met MOD Ready er onder.

Geen idee waarom. Heb deze ruim 20 minuten zo gelaten, maar steeds zelfde tekst.

Heb backup er maar weer op gezet.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
seninha schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 05:22:
[...]

Geinstalleerd via TWRP maar telefoon blijf hangen na herstarten bij Cyanogen Logo maar nu met MOD Ready er onder.

Geen idee waarom. Heb deze ruim 20 minuten zo gelaten, maar steeds zelfde tekst.

Heb backup er maar weer op gezet.
Ik had precies hetzelfde, daarna het volgende gedaan:
- boot to recovery
- install zip
- wipe cache/dalvik cache
- NIET rooten
- reboot

BAM. Gelukt. Ik heb ook een keer een grondigere wipe gedaan, waardoor m'n apps weg zijn maar niet m'n media, als je bovenstaande stappen uitvoert, bewaar je volgens mij alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:03
Daimen schreef op maandag 02 mei 2016 @ 19:39:
[...]
Hoeveel SOT haal je hier bij? Ik haal ongeveer 4 uur SOT en dit was tijdens Android 5.1 toch echt beter.
Ik haal ook ongeveer 4 uur SOT, bij 5.1.1. was dit een stuk minder en bij 4.4 was dit ongeveer een uurtje meer.
Manke schreef op maandag 02 mei 2016 @ 20:29:
Ik lees op verschillende plekken dat verschillende data op de telefoon blijft na een factory reset via het recovery menu, hoe zit het werkelijk? Wat wordt gewist en wat niet?
Bij sommige Samsung toestellen was het zo dat er data achterbleef als je een factory reset uitvoerde via de Instellingen. Als je via de standaard Cyanogen recovery een factory reset doet is alles weg. Doe je een rest via TWRP, kan je kiezen wat bewaard blijft en wat niet.
jorrit91 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 21:00:

Kreeg vanmorgen inderdaad ook de update melding via de updatetracker. De rom is te downloaden via de Cyanogen website of via Androidfilehost. Software is inderdaad te flashen via TWRP, wanneer je een rooted device hebt. Ik lees nu dat het bij sommige users niet goed gaat.
nokiaan958GB schreef op maandag 02 mei 2016 @ 21:43:
Tot nu toe zonder onoverkomelijke problemen gewerkt.

Wat ik trouwens wel raar vind is dat je bij hotspots een melding bovenin krijgt dat je je moet aanmelden. En als je klikt op aanmelden dat hij zegt dat je aangemeld bent. 8)7
"Vroeger" kreeg je de aanmeldmogelijkheid alleen als je je browser opstartte. Het zou nog mooier zijn als de telefoon zich automatisch bij een hotspot kan aanmelden O-)
Fijn dat je nog geen problemen bent tegen gekomen. Die hotspot melding zit er al in sinds Android 4.4 voor zover ik weet. Ik krijg bijv. in de trein elke keer die melding te zien, het automatisch aanmelden zou inderdaad wel ideaal zijn. Maar dit is waarschijnlijk gewoon veels te veel werk, aangezien er zoveel verschillende configuraties zijn. Overigens heeft een hobbyist voor automatisch verbinden met 'Wifi in de Trein' wel een app uitgebracht, mocht je vaak met de trein reizen.
floriz87 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 15:44:
[...]
Inderdaad, ik gebruik altijd volume down om in dit "menu" te komen :) .
Ik krijg dit menu helaas niet te zien. Als ik volume- in druk krijg ik automatisch 'Niet Storen - Alleen alarmen'
seninha schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 05:22:
[...]

Welke SuperSu versie heb je proberen te flashen? Je moet de laatste Beta versie gebruiken. En welke TWRP versie heb je geïnstalleerd staan?
jorrit91 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 09:23:
[...]
- boot to recovery
- install zip
- NIET rooten
- reboot
Kun je na deze stappen vervolgens wel rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
floriz87 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 15:44:
[...]
Inderdaad, ik gebruik altijd volume down om in dit "menu" te komen :) .
Zo deed ik het ook altijd, maar als ik na de update nu volume down inhoud gaat ie alleen maar naar trillen, heel irritant :( voorheen kon je gewoon gelijk een tijdsduur voor niet storen invoeren.

ik las hierboven iets over Meldingenpaneel, wat bedoelen jullie daarmee? niet het dragdown/quicksettings menu toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
habermas schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 12:46:
[...]
ik las hierboven iets over Meldingenpaneel, wat bedoelen jullie daarmee? niet het dragdown/quicksettings menu toch?
Die bedoelde ik inderdaad wel. Eerst meldingenpaneel openen, daarna naar quick toggles en in quick toggles nog een keer naar links swypen.
[...]
- boot to recovery
- install zip
- NIET rooten
- reboot
Update inmiddels ook op die manier geflasht. Dit werkt perfect! Heb natuurlijk wel eerst een backup gemaakt ;) Heb nu SuperSu geflasht en nogmaals mijn cache verwijderd, hopelijk start de telefoon nu wel op.

[ Voor 38% gewijzigd door rens-br op 03-05-2016 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
rens-br schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 13:00:
Die bedoelde ik inderdaad wel. Eerst meldingenpaneel openen, daarna naar quick toggles en in quick toggles nog een keer naar links swypen.
ik ben vrees ik bijziend want daar zie ik alleen de Cast optie en de toggle voor Automatische verlichting :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
habermas schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 13:56:
[...]

ik ben vrees ik bijziend want daar zie ik alleen de Cast optie en de toggle voor Automatische verlichting :?
Even voor de duidelijkheid. Jij draait ook Android 6.0.1?

Het kan zijn dat het icoontje bij jou er (nog) niet op staat. Je kan de quick toggles aanpassen:
'Open Meldingenpaneel' -> 'Swype naar links' -> 'Tegels bewerken' -> 'Druk op het plusje' -> 'Niet Storen'.

[...]
BAM. Gelukt. Ik heb ook een keer een grondigere wipe gedaan, waardoor m'n apps weg zijn maar niet m'n media, als je bovenstaande stappen uitvoert, bewaar je volgens mij alles.
Inmiddels zit ik ook weer op de nieuwste versie door de full zip + TWRP 3.0.2-0 + Root. De stappen die ik heb uitgevoerd:
  1. Update TWRP naar TWRP 3.0.2-0 indien nodig
  2. Download cm-13.0-ZNH0EAS2JK-bacon-signed-e7fe1f7ac5.zip naar telefoon;
  3. Download laatste SuperSu beta naar telefoon;
  4. Reboot in recovery en maak een full backup (niet persee nodig, maar wel verstandig!);
  5. Installeer cm-13.0-ZNH0EAS2JK-bacon-signed-e7fe1f7ac5.zip;
  6. Clear Cache;
  7. Reboot en laat Android opstarten;
  8. Reboot in recovery en maak een backup(wederom niet persee nodig, maar wel verstandig!);
  9. Flash laatste SuperSu beta;
  10. Wipe Cache;
  11. Herstart naar systeem. Dit proces kan lang duren en telefoon kan een aantal keer herstarten, breek het proces niet! af.
Ik heb dus geen reset uitgevoerd en al mijn apps en bestanden staan er nog op. Proces duurde wel ongeveer één uur, aangezien Android bij mij twee keer 170 apps moest bijwerken.

[ Voor 62% gewijzigd door rens-br op 03-05-2016 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
rens-br schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 14:23:
Even voor de duidelijkheid. Jij draait ook Android 6.0.1?

Het kan zijn dat het icoontje bij jou er (nog) niet op staat. Je kan de quick toggles aanpassen:
'Open Meldingenpaneel' -> 'Swype naar links' -> 'Tegels bewerken' -> 'Druk op het plusje' -> 'Niet Storen'.
got it! hij zat er, ondanks 6.0.1, nog niet tussen inderdaad.. thanks voor de aanwijzingen, scheelt weer n hoop ergernis :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
habermas schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:17:
[...]
got it! hij zat er, ondanks 6.0.1, nog niet tussen inderdaad.. thanks voor de aanwijzingen, scheelt weer n hoop ergernis :p
Graag gedaan! Je had waarschijnlijk inmiddels ook gezien dat je nog meer toggles kan toevoegen / verwijderen. Het is helemaal naar wens aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
[...]

- boot to recovery
- install zip
- NIET rooten
- reboot

De Twrp zip?

Wat valt onder 'media'? De hele opslag mount?

Ben een beetje een noob wat Android technisch betreft :)

[ Voor 6% gewijzigd door Manke op 03-05-2016 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
Manke schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 16:11:
[...]

De Twrp zip?

Wat valt onder 'media'? De hele opslag mount?

Ben een beetje een noob wat Android technisch betreft :)
Download dit bestand, en zet het in de root van je telefoon. Boot to recovery (which is TWRP) klik install zip, selecteer het gedownloade bestand en installeer het. Daarna krijg je de vraag of je cache + dalvik cache wil wipen, geef akkoord. Daarna vraagt 'ie of 'ie het apparaat weer moet rooten, dat niet toestaan en apparaat rebooten.

Volgens mij ben je op deze manier niets kwijt, ik heb echter iets uitgebreidere wipe gedaan waardoor mijn apps e.d. weg waren. Media (foto's, muziek, etc.) staat echter op een partitie die NIET gewiped werd, vandaar dat al mijn media intakt bleef. Als je bovenstaande stappen uitvoert hoef je volgens mij (pin me er niet op vast) niet te vrezen voor dataloss.

Trouwens, voorlopig is de battery life op CM13 veel beter dan op CM12 bij mij. Zit momenteel op 64% waar ik normaliter tegen deze tijd op <30% zit. 't Is een subjectieve ervaring en afhankelijk van nogal wat factoren, maar dit "geeft de burger moed"!

[ Voor 10% gewijzigd door jorrit91 op 03-05-2016 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
jorrit91 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 16:23:
[...]

Download dit bestand, en zet het in de root van je telefoon. Boot to recovery (which is TWRP) klik install zip, selecteer het gedownloade bestand en installeer het. Daarna krijg je de vraag of je cache + dalvik cache wil wipen, geef akkoord. Daarna vraagt 'ie of 'ie het apparaat weer moet rooten, dat niet toestaan en apparaat rebooten.

Volgens mij ben je op deze manier niets kwijt, ik heb echter iets uitgebreidere wipe gedaan waardoor mijn apps e.d. weg waren. Media (foto's, muziek, etc.) staat echter op een partitie die NIET gewiped werd, vandaar dat al mijn media intakt bleef. Als je bovenstaande stappen uitvoert hoef je volgens mij (pin me er niet op vast) niet te vrezen voor dataloss.

Trouwens, voorlopig is de battery life op CM13 veel beter dan op CM12 bij mij. Zit momenteel op 64% waar ik normaliter tegen deze tijd op <30% zit. 't Is een subjectieve ervaring en afhankelijk van nogal wat factoren, maar dit "geeft de burger moed"!
thanks, iets anders dan ik dacht.
Mijn telefoon werkt niet meer na de OTA, twrp heb ik er nooit op gehad. Ik vraag me af wat ik moet doen om het weer bruikbaar te maken, het liefst met behoud van alle data op de virtuele sdkaart mount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
Manke schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 16:40:
[...]
thanks, iets anders dan ik dacht.
Mijn telefoon werkt niet meer na de OTA, twrp heb ik er nooit op gehad. Ik vraag me af wat ik moet doen om het weer bruikbaar te maken, het liefst met behoud van alle data op de virtuele sdkaart mount.
Wat heb je precies gedaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
jorrit91 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 16:43:
[...]

Wat heb je precies gedaan dan?
Niks bijzonders. Ik kreeg de melding voor de OTA, die heb ik laten installeren, en toen ie helemaal gereed was met alle stappen en klaar voor gebruik, deed ie niks meer na het invoeren van de pin, of op de lockscreen, hij loopt continu te (soft) rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Manke schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 17:00:
[...]

Niks bijzonders. Ik kreeg de melding voor de OTA, die heb ik laten installeren, en toen ie helemaal gereed was met alle stappen en klaar voor gebruik, deed ie niks meer na het invoeren van de pin, of op de lockscreen, hij loopt continu te (soft) rebooten.
Je zou kunnen proberen om de full zip in de recovery te installeren, wellicht lost dat je probleem op. Je kan in de recovery komen door Volume-down + powerbutton in te houden. Vervolgens kies je 'Apply Update' en kies je de full zip.

Als dat niet werkt, ben ik bang dat je een factory reset moet doen. Je moet dan weer gaan naar de recovery en kiezen voor 'Wipe data/factory reset'.

Als je overigens de telefoon opstart zonder de pin in te voeren, krijg je dan geen bootloop?

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 03-05-2016 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
rens-br schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 17:08:
[...]

Je zou kunnen proberen om de full zip in de recovery te installeren, wellicht lost dat je probleem op. Je kan in de recovery komen door Volume-down + powerbutton in te houden. Vervolgens kies je 'Apply Update' en kies je de full zip.

Als dat niet werkt, ben ik bang dat je een factory reset moet doen. Je moet dan weer gaan naar de recovery en kiezen voor 'Wipe data/factory reset'.
Kan je niet beter eerst proberen hoe ver je komt met alleen een cache/dalvik cache wipe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
jorrit91 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 17:09:
[...]
Kan je niet beter eerst proberen hoe ver je komt met alleen een cache/dalvik cache wipe?
Ik geloof dat die optie al was aangedragen. Maar kan je altijd nog een keer proberen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 17:08:
[...]

Als je overigens de telefoon opstart zonder de pin in te voeren, krijg je dan geen bootloop?
hoe krijg ik dat bestand erop zonder in de os te zitten? :P

Als ik niks invoer loopt ie ook vast, ook zonder simkaart erin.

Ik weet niet wat dalvik cache is (optie in twrp waarschijnlijk) , maar heb de wipe cache optie 2x gedaan in het standaard recovery menu, zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Oh ja, kan via adp. Ga ik later eens proberen als het er niet anders op gezet kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:11

Sandyman538

SandstorM [148839]

rens-br schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 14:23:
[...]
Ik heb dus geen reset uitgevoerd en al mijn apps en bestanden staan er nog op. Proces duurde wel ongeveer één uur, aangezien Android bij mij twee keer 170 apps moest bijwerken.
Hele lijstje afgewerkt :P en inderdaad probleemloos geupdate. Thanks.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Manke schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 17:21:
[...]
Ik weet niet wat dalvik cache is (optie in twrp waarschijnlijk) , maar heb de wipe cache optie 2x gedaan in het standaard recovery menu, zonder resultaat.
Dat is inderdaad hetzelfde.
Manke schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 17:44:
hoe krijg ik dat bestand erop zonder in de os te zitten? :P

Oh ja, kan via adp. Ga ik later eens proberen als het er niet anders op gezet kan worden.
Ik zie dat je in Cyanogen Recovery geen optie hebt om het bestandssysteem te mounten, dat kan in TWRP wel. Ik heb even voor je gekeken of het mogelijk is om het via ADB te doen, maar er wordt overal gezegd dat je dan een unlocked bootloader + TWRP moet hebben. Maar je kan het altijd proberen met bijvoorbeeld deze tutorial.
Sandyman538 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 21:14:
[...]
Hele lijstje afgewerkt :P en inderdaad probleemloos geupdate. Thanks.
Top! Fijn dat het heeft gewerkt.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 04-05-2016 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 18:06

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik heb vanmorgen ook geupdate :'(

- Krijg een melding met opstarten "dailer gestopt"
- "Google play service updaten" , (daar heb ik hier wat van gelezen).
- In mijn whatsapp berichten zijn alle foto's blurrie, dit vind ik wel jammer. Is dat terug te zetten dat hij de foto's weer vind want ze zijn er wel nog.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:09

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik verneem ook veel problemen met de dialer.

Bij elk uitgaand gesprek crashed die en na enkele keren proberen lukt het wel, erg irritant

Wellicht dit weekend toch maar even een backup doen en een factory reset :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deff
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09-2020
De 'full' versie gisteren via TWRP er op gezet en deze TWRP vraagt voor het opnieuw booten na de installatie of hij SuperSu er weer op moet installeren ivm de root toegang.

LET OP: In tegenstelling tot eerdere updates moet je hier NEE op antwoorden anders blijft hij in het opstart cyclus hangen.
Later kun je moeiteloos SuperSu installeren via TWRP en zal alles (normaal gesproken) moeten werken.

Heb nu een probleemloos werkende One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Voor de dailer problemen heb ik het volgende gevonden en uitgevoerd.
1: Manage Apps
2: Go to: Contacts
3: Clear Data
4: Back out to Apps
5: Go to: Dialler
6: Clear Data
7: Reboot phone
Dit heeft het voor mij opgelost.

Na een reboot na de gevraagde reboot, weer hetzelfde probleem
Ik zie ook meerdere dailers in de lijst staan... :|

Google play service via de browser geforceerd geinstalleerd, ook opgelost.

Nu mijn whatsapp probleem nog.

[ Voor 15% gewijzigd door kromme op 04-05-2016 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
kromme schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 09:44:
Ik zie ook meerdere dailers in de lijst staan... :|

Nu mijn whatsapp probleem nog.
Heb je na de update de cache verwijderd? Als je dit nog niet gedaan heb, moet je even booten in recovery en dat nogmaals doen. Dat lost veel problemen op na een update.

Je Dialer probleem:
  • Welke versie hebben je Dialer? Ik heb er maar één in mijn Apps lijst staan. Deze heet 'Telefoon', versie 5.1.1_25, com.cyngn.dialer. Welke heb jij er allemaal op staan?
  • Staan alle rechten goed?
Whatsapp is denk ik na de update de koppeling verloren tussen je media en de thumbnails, ik ben bang dat hier weinig aan te veranderen is.

Mocht dat allemaal niet werken, zou je kunnen proberen om de full zip te installeren.
Totaalgeflipt schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 09:30:
Ik verneem ook veel problemen met de dialer.

Wellicht dit weekend toch maar even een backup doen en een factory reset :)
Ik zou nog even wachten met de factory reset en de oplossingen hierboven even problemen. Ik heb namelijk helemaal geen probleem met mijn dialer.
Deff schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 09:37:
De 'full' versie gisteren via TWRP er op gezet en deze TWRP vraagt voor het opnieuw booten na de installatie of hij SuperSu er weer op moet installeren ivm de root toegang.

LET OP: In tegenstelling tot eerdere updates moet je hier NEE op antwoorden anders blijft hij in het opstart cyclus hangen.
Later kun je moeiteloos SuperSu installeren via TWRP en zal alles (normaal gesproken) moeten werken.
Dat klopt inderdaad. Als je rens-br in "[OnePlus One] Ervaringen & Discussie - Deel 2" volgt dan moet het goedkomen.

[ Voor 51% gewijzigd door rens-br op 04-05-2016 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

rens-br schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:16:
[...]

Heb je na de update de cache verwijderd? Als je dit nog niet gedaan heb, moet je even booten in recovery en dat nogmaals doen. Dat lost veel problemen op na een update.

Je Dialer probleem:
  • Welke versie hebben je Dialer? Ik heb er maar één in mijn Apps lijst staan. Deze heet 'Telefoon', versie 5.1.1_25, com.cyngn.dialer. Welke heb jij er allemaal op staan?
  • Staan alle rechten goed?
Whatsapp is denk ik na de update de koppeling verloren tussen je media en de thumbnails, ik ben bang dat hier weinig aan te veranderen is.
Whatsapp werkt inmiddels weer na de 3de reboot :?

De dailer versie op mijn telefoon zijn:
- dailer 5.1.1_23
- Telefoon 5.1.1_25

En ik ik heb er nog zien staan, kan ze niet meer vinden zo snel.

Als ik die cache wis, ben ik dan niks kwijt van fotos etc?

Heeft niet mogen baten, dailer melding blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
kromme schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:40:
[...]
- dailer 5.1.1_23
- Telefoon 5.1.1_25

Als ik die cache wis, ben ik dan niks kwijt van fotos etc?
Kun je de Dialer app verwijderen, die lijkt er namelijk niet thuis te horen / verouderde versie. En ook die versie lijkt heel de tijd te crashen.

Bij het wissen van de cache raak je alleen tijdelijke bestanden(cache) kwijt, maar geen foto's, apps, e.d. Maar zo te zien was je hier zelf ook al achter gekomen.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 04-05-2016 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

rens-br schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:16:
[...]

Aaah eindelijk gevonden, de optie om de cache partitie te verwijderen zat nu verstopt onder Factory Reset
Dit heb ik nu gedaan, even kijken hoe dit zich ontwikkeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Totaalgeflipt schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 12:12:
[...]

Aaah eindelijk gevonden, de optie om de cache partitie te verwijderen zat nu verstopt onder Factory Reset
Dit heb ik nu gedaan, even kijken hoe dit zich ontwikkeld
Goed om te weten. Ik heb al tijden de Cyanogen Recovery niet meer op mijn telefoon, dus moet afgaan op screenshot op internet. Hopelijk lost het je problemen op! Had jij ook meerdere dialers op je telefoon staan?

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 04-05-2016 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
Ik krijg nu al een week lang elke dag een melding dat ik de update kan doen. Nu is mijn toestel echter geroot. Ik heb ooit ergens gelezen dat je hem dan niet meer moet updaten, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
PetrCech_3 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:12:
Ik krijg nu al een week lang elke dag een melding dat ik de update kan doen. Nu is mijn toestel echter geroot. Ik heb ooit ergens gelezen dat je hem dan niet meer moet updaten, klopt dit?
Check dit topic, dit wordt besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Toch nog een probleempje na de update.

Ik ben mijn vaste onderschrift bij sms-jes kwijt. Ik heb me rot gezocht maar kan geen nieuwe instellingsmogelijkheid hiervoor vinden. Niet in de App en niet bij Instellingen. Iemand die dit wel herondekt heeft ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

rens-br schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 12:29:
[...]

Goed om te weten. Ik heb al tijden de Cyanogen Recovery niet meer op mijn telefoon, dus moet afgaan op screenshot op internet. Hopelijk lost het je problemen op! Had jij ook meerdere dialers op je telefoon staan?
Nee heb maar één dialer op mijn telefoon staan, morgen even testen of alles stabiel blijft werken mbt het telefoneren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
PetrCech_3 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:12:
Bij het rooten kan de telefoon niet meer geupdate worden dmv. OTA. Je kan echter de update wel prima handmatig flashen. Je kan in de volgende post lezen hoe: rens-br in "[OnePlus One] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
nokiaan958GB schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:20:
Ik ben mijn vaste onderschrift bij sms-jes kwijt. Iemand die dit wel herondekt heeft ? :+
Ze zijn met deze update overgestapt van een op Qualcomm gebaseerde sms App naar de AOSP versie, daardoor miste er een hele boel functionaliteit. Waaronder dus de handtekening. Je zou eventueel een andere berichten App kunnen downloaden uit de store.
New SMS/MMS Application
We have switched off of the Qualcomm based messaging application (Mms-caf) to the AOSP one (Messaging). Notable features such as ‘Quick reply’ are available, but there may be slight variations in UI/UX.
Totaalgeflipt schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 00:02:
Nee heb maar één dialer op mijn telefoon staan, morgen even testen of alles stabiel blijft werken mbt het telefoneren :)
Ik ben benieuwd! Hoop het in ieder geval voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-07-2023

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

rens-br schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 12:32:
[...]
Ik haal ook ongeveer 4 uur SOT, bij 5.1.1. was dit een stuk minder en bij 4.4 was dit ongeveer een uurtje meer.
[...]
Man ik haalde op 4.4.4 minimaal 7/8 uur. 10 zelfs als ik mijn toestel de hele dag op 2g liet staan en vooral op wifi zat. Ik haalde met gemak de 2 dagen. Vrienden en collega's stonden met open ogen te kijken wat mijn One wel allemaal niet kon en hoe de batt was, ze konden het gewoon niet geloven!. En dat voor €300,-.

De update naar 5 halveerde mijn sot en nu met 6 zit ik rond de ~5.

Ik snap echt niet zo dit zoveel kan verschillen :( . Zit er echt aan te denken om terug te gaan naar CM11 4.4.4, dit OS was ook zo gruwelijk stabiel en voor mijn gevoel ook helemaal af. Voor wat ik met mijn toestel deed ook bug vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Fusion_XT schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 09:11:
Ik snap echt niet zo dit zoveel kan verschillen :( . Zit er echt aan te denken om terug te gaan naar CM11 4.4.4, dit OS was ook zo gruwelijk stabiel en voor mijn gevoel ook helemaal af. Voor wat ik met mijn toestel deed ook bug vrij.
Ik vind het inderdaad ook maar erg bijzonder dat de SOT zo gedaald is. Maar schijnbaar hebben er ook meer toestellen last van. Niet alleen de accuduur van de OPO is achteruit gegaan bij de update naar 5.0, maar ook van een hoop andere toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Alles is opgelost, 2de dailer eraf gegooit. Problem solved.
Whatsapp werkt weer na meerdere reboots.
Google service is geüpdatet vanuit browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 09:22
Oké. Ik heb mijn telefoon ongeveer 2 weken geleden ge-update volgens de fuck it methode. Dat houdt in:
- volledig ge-encypte toestel terug naar fabrieksinstellingen en hopen dat alles netjes in de diverse clouds hangt;
- update binnenhalen dmv de update tracker app, vervolgens installeren;
- alles weer installeren;
- tot de conclusie komen dat ik beter nog een backup van de whatsapp had gemaakt.

Ervaringen:
+ Ik merk weinig van dat doze of verandering in accu gebruik. Niet beter, niet slechter.
+ Diverse kleine tweaks, alles werkt soepel.

Maar ik mis één kleine optie die ik gevonden had in mijn originele installatie: bij tekstinvoer de mogelijkheid om de volume rocker te gebruiken om de cursor te verplaatsen. Is deze optie nog ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-07 14:07
lord.farquaad schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 13:05:
Maar ik mis één kleine optie die ik gevonden had in mijn originele installatie: bij tekstinvoer de mogelijkheid om de volume rocker te gebruiken om de cursor te verplaatsen. Is deze optie nog ergens?
Instellingen - > Knoppen - > Toetsenbordcursor beheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
  • Laatst online: 16-02 09:22
Condor70 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 16:42:
[...]

Instellingen - > Knoppen - > Toetsenbordcursor beheren
Ik heb me rotgezocht! Thanx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
rens-br schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 09:14:

[...]

Ze zijn met deze update overgestapt van een op Qualcomm gebaseerde sms App naar de AOSP versie, daardoor miste er een hele boel functionaliteit. Waaronder dus de handtekening. Je zou eventueel een andere berichten App kunnen downloaden uit de store.

........................
Ik heb als heel wat message apps geprobeerd - waarmee je ook encrypted messages onderling kunt uitwisselen - die ook kunnen sms-en maar geen van alle ondersteunt signatures.
Ben uiteindelijk bij Handcent aanbeland. Een Sms-app pur sang die het wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Na de marshmallow update heb ik weer een bak met issues met mijn one:

Gedoe met play service meldingen. Na herstart opgelost, maar soms nog steeds rare meldingen.

Bluetooth connect niet meer met mijn nav.

Allerlei instellingen zijn terug naar de oude.

Via abn app moet ik telkens identifier gebruiken bij overboeken terwijl de setting op geen identifier gebruiken staat (oude bekende rekeningen waar ik al tijden naar overboek).

Na opstarten van de phone starten sommige apps niet meer op...na nog een keer reboot weer wel.

Allemaal vage issues voor mij, die 100% samenhangen met de update en niet toevallig ineens optreden.

Echt jammer. Ik zal wel weer niet de enige zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommie2244
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-10-2023
Goeieavond heren,

Ook ik heb vorige week de OTA update naar 6.0.1 gehad, en sindsdien heb ik last van de volgende problemen:

* Wekker werkt totaal niet meer, heb alle volumesliders op vol volume staan maar hij maakt nog steeds geen geluid.

* Telefoon word soms erg warm terwijl hij niet gebruikt word. Op deze momenten is het oncomfortabel warm als hij in mijn broekzat zit. Ook is mijn Screen On Time minimaal, maximale wat ik sinds de update heb gehaald is 2 uur en 30 minuten.

* Scherm word gelig in zonlicht.

* Weer widget van Amber Weather werkt niet, als ik deze wil verwijderen krijg ik de melding Trebuchet werkt niet, klik ik op oke dan crasht de telefoon en reboot hij zichzelf.

Iemand enig idee hoe ik misschien enkele problemen kan oplossen, en dan vooral de problemen met de accuduur? Gebruik mijn telefoon vrij veel en moet hem nu gewoon 3x per dag opladen, terwijl ik voor de update bijna de hele dag ermee kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
tommie2244 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 21:00:
Goeieavond heren,

Ook ik heb vorige week de OTA update naar 6.0.1 gehad, en sindsdien heb ik last van de volgende problemen:

* Wekker werkt totaal niet meer, heb alle volumesliders op vol volume staan maar hij maakt nog steeds geen geluid.

* Telefoon word soms erg warm terwijl hij niet gebruikt word. Op deze momenten is het oncomfortabel warm als hij in mijn broekzat zit. Ook is mijn Screen On Time minimaal, maximale wat ik sinds de update heb gehaald is 2 uur en 30 minuten.

* Weer widget van Amber Weather werkt niet, als ik deze wil verwijderen krijg ik de melding Trebuchet werkt niet, klik ik op oke dan crasht de telefoon en reboot hij zichzelf.

Iemand enig idee hoe ik misschien enkele problemen kan oplossen, en dan vooral de problemen met de accuduur? Gebruik mijn telefoon vrij veel en moet hem nu gewoon 3x per dag opladen, terwijl ik voor de update bijna de hele dag ermee kon.
OTA naar cm13 hebben meerderen problemen mee, ik ook, ben al m'n data kwijtgeraakt. Ik heb uiteindelijk de bootloader unlocked (geen idee hoe, bleek dat ik dat gedaan had omdat twrp flash werd geaccepteerd), twrp erop, en de volledige image van cm13 laten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 22:22

SaN

Bij mij valt web whatsapp vaak weg. Ik ben benieuwd of dat aan mijn netwerk ligt of aan de Oneplus. Hebben jullie hier ook last van, of gaat het bij jullie wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Goeieavond heren,

Er zijn een aantal beltonen verwijderd in 6.0.1. Selecteer een geldige beltoon voor de wekker.

Dat is een veel te lage SOT. Dat warm worden zal van een van je apps komen. Gebruik BetterBatteryStats om er achter te komen welke.

Geen idee wat het probleem met Amber Weather is. Je kunt proberen om de gegevens van de launcher te wissen en je schermen opnieuw inrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
GustavSan schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 10:52:
Na de marshmallow update heb ik weer een bak met issues met mijn one:

Gedoe met play service meldingen. Na herstart opgelost, maar soms nog steeds rare meldingen.

Bluetooth connect niet meer met mijn nav.

Allerlei instellingen zijn terug naar de oude.

Via abn app moet ik telkens identifier gebruiken bij overboeken terwijl de setting op geen identifier gebruiken staat (oude bekende rekeningen waar ik al tijden naar overboek).

Na opstarten van de phone starten sommige apps niet meer op...na nog een keer reboot weer wel.

Allemaal vage issues voor mij, die 100% samenhangen met de update en niet toevallig ineens optreden.

Echt jammer. Ik zal wel weer niet de enige zijn :(
Hier geen problemen. Ben je van stock 5.1.1 naar 6.0.1 gegaan? Problemen klinken erg vaag. Een factory reset klinkt al de enige goede oplossing (maar dan ben je wel vrijwel alle app instellingen kwijt).

Ps. Het kan zijn dat je Bluetooth device door zijn vrije slots heen is en geen nieuwe telefoon meer wil registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaaskroket
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 10:13
Iemand tips voor het verbeteren van mijn batterijduur? Ik heb mijn OnePlus One sinds juli 2014. Destijds haalde ik (op Android 4.4.4) 7-9 uur screen-on-time. Vanaf Lollipop werd dit dramatisch. Sinds november vorig jaar maak ik gebruik van diverse Marshmallow ROMS (Dirty Unicorns, SultanXDA, Jgcaap, Nightlies), allemaal slechts 3 uur screen-on-time.

Greenify & Amplify helpen vrijwel niet. Ik heb geen grote wakelocks en mijn OnePlus wordt niet warm.

In het verleden heb ik Synapse in combinatie met AK kernel gebruikt, dat leek wel iets te helpen. Zover ik weet is deze kernel niet beschikbaar voor Sultan's ROM die ik nu gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Pindakaaskroket schreef op zondag 08 mei 2016 @ 12:57:
Iemand tips voor het verbeteren van mijn batterijduur? Ik heb mijn OnePlus One sinds juli 2014. Destijds haalde ik (op Android 4.4.4) 7-9 uur screen-on-time. Vanaf Lollipop werd dit dramatisch. Sinds november vorig jaar maak ik gebruik van diverse Marshmallow ROMS (Dirty Unicorns, SultanXDA, Jgcaap, Nightlies), allemaal slechts 3 uur screen-on-time.

Greenify & Amplify helpen vrijwel niet. Ik heb geen grote wakelocks en mijn OnePlus wordt niet warm.

In het verleden heb ik Synapse in combinatie met AK kernel gebruikt, dat leek wel iets te helpen. Zover ik weet is deze kernel niet beschikbaar voor Sultan's ROM die ik nu gebruik.
Je hebt blijkbaar al uitgebreid gekeken naar het verbruik. Welke apps/processen zijn de grootste boosdoeners?

Ik weet niet hoe oud je OPO is, maar als je 'm tijdens de invite periode hebt gekocht zal er toch wel 15-20% capaciteit zijn verdwenen - maximaal maar 6 uur SOT dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaaskroket
Condor70 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 13:06:
[...]

Je hebt blijkbaar al uitgebreid gekeken naar het verbruik. Welke apps/processen zijn de grootste boosdoeners?

Ik weet niet hoe oud je OPO is, maar als je 'm tijdens de invite periode hebt gekocht zal er toch wel 15-20% capaciteit zijn verdwenen - maximaal maar 6 uur SOT dus.
Er zijn niet echt processen die echt veel meer dan andere gebruiken. Alleen WhatsApp eigenlijk, maar die gebruik ik ook het meest. Geen last van google play services wakelocks in ieder geval.

Ik heb hem sinds juli 2014 (tijdens de invite periode dus). Ik snap best dat mijn batterij nu minder goed is, maar dat zal alsnog niet de 3 uur screen-on-time volledig moeten verklaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Pindakaaskroket schreef op zondag 08 mei 2016 @ 13:10:
[...]

Ik heb hem sinds juli 2014 (tijdens de invite periode dus). Ik snap best dat mijn batterij nu minder goed is, maar dat zal alsnog niet de 3 uur screen-on-time volledig moeten verklaren
Ik haal 4-5 uur SOT, maar die van mij is in de garantieperiode vervangen, dus de accu is nieuwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:24
Pindakaaskroket schreef op zondag 08 mei 2016 @ 12:57:

Toen ik Exodus MM er net op had staan, en nog niet alle apps had geïnstalleerd, heb ik nog 8 uur SOT gehaald. Nu haal ik nog ongeveer 5. Ik zeg dat het vooral een apps probleem is.

Ook van juli 2014 met de originele accu.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/pnlub09s3ap2o.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 22:22

SaN

renem schreef op zondag 08 mei 2016 @ 13:31:
[...]

Toen ik Exodus MM er net op had staan, en nog niet alle apps had geïnstalleerd, heb ik nog 8 uur SOT gehaald. Nu haal ik nog ongeveer 5. Ik zeg dat het vooral een apps probleem is.

[afbeelding]
In combinatie met degradatie van de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
SaN schreef op zondag 08 mei 2016 @ 13:32:
[...]

In combinatie met degradatie van de accu?
Zou kunnen maar lijkt me in dit geval niet het issue aangezien dit nog maar een goeie maand geleden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaaskroket
renem schreef op zondag 08 mei 2016 @ 13:31:
[...]

Toen ik Exodus MM er net op had staan, en nog niet alle apps had geïnstalleerd, heb ik nog 8 uur SOT gehaald.
Bij het flashen van een nieuwe ROM schijn je altijd de eerste paar cycles meer te halen. Maar 8 uur is inderdaad wel erg veel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Mijn screen on tijd is ook wel wat verminderd, maar ik snap niet echt dat mensen moeite hebben met 'maar' een screen on time van 3 of 4 uur. Als je van 08.00 uur 's ochtends tot 23.00 uur 'savonds van huis bent, das toch 15 uur, dan zou je dus in die tijdspanne 20% van de tijd op je telefoon kijken? Is dat niet heel extreem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaaskroket
Sandyman538 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 15:42:
Mijn screen on tijd is ook wel wat verminderd, maar ik snap niet echt dat mensen moeite hebben met 'maar' een screen on time van 3 of 4 uur. Als je van 08.00 uur 's ochtends tot 23.00 uur 'savonds van huis bent, das toch 15 uur, dan zou je dus in die tijdspanne 20% van de tijd op je telefoon kijken? Is dat niet heel extreem?
Omdat er mensen zijn (zoals ik) die mobiele applicaties ontwikkelen als werk. Alhoewel je vaak met kabel aan je PC/Laptop zit en hij dan ook laadt, zijn er ook momenten als workshops of besprekingen met een klant. In dat geval kan 3 uur niet genoeg zijn.

Er zijn een tal van beroepen te bedenken waarbij je een telefoon nodig hebt. Wat dacht je van de logistieke sector?

Volgens mij werkt niemand 7 dagen in de week van 08:00 tot 23:00 en zijn er ook altijd nog scholieren. Ik vind het nogal kort door de bocht van jou om te bepalen wat er wel en niet extreem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
Het is dat mijn telefoon enkele uren per dag aan de autolader hangt, anders had ik bij lange na niet genoeg aan die 5 uur SOT. Ik gebruik de telefoon minstens 9 a 10 uur per dag en dat is puur privé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

3 tot 4 uur SOT is echt heel erg weinig. Ik ben bijvoorbeeld al een uur enkele reis onderweg naar mijn werk waarbij ik bv Waze of Flitsmeister wil gebruiken. Dan ben ik dus al voor normaal woon-werk verkeer al minimaal 2 uur kwijt van de 3 a 4 uur.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Pindakaaskroket schreef op zondag 08 mei 2016 @ 13:10:
[...]

Er zijn niet echt processen die echt veel meer dan andere gebruiken. Alleen WhatsApp eigenlijk, maar die gebruik ik ook het meest. Geen last van google play services wakelocks in ieder geval.

Ik heb hetzelfde eigenlijk. Bij mij is ook met Lollipop en Marshmallow de accuduur steeds slechter geworden, zonder duidelijk aanwijsbare reden.

Vervelende is ook dat bij mij na de Marshmallow-update de proximity sensor niet meer goed werkt waardoor het scherm aangaat in m'n broekzak. Erg vervelend.

Overigens moet ik zeggen dat bij mij een telefoon nog nooit beter is geworden na een softwareupdate... er zijn altijd wel problemen. :/ Ik geloof dat ik er nu echt maar eens mee ophoud, met het updaten van smartphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Pindakaaskroket schreef op zondag 08 mei 2016 @ 16:13:
[...]
Volgens mij werkt niemand 7 dagen in de week van 08:00 tot 23:00 en zijn er ook altijd nog scholieren. Ik vind het nogal kort door de bocht van jou om te bepalen wat er wel en niet extreem is.
Ik bepaal helemaal niks natuurlijk, ik vraag het me gewoon af. Verder moet iedereen zijn telefoon lekker gebruiken zoals hij of zij wil. Ik had de tijd nogal ruim genomen (0800-2300), want als je van 09:00 tot 18.00 neemt (dat je van huis bent) en dan aan 3 uur niet genoeg hebt zit je dus 33% van je tijd met een telefoon in de hand. Tsja, dat vind ik dan extreem. Maar als je eerst een uur flitsmeister aanhebt, dan nog een uur mail/appjes/internet en dan nog een uur flitsmeister terug naar huis is het al een heel ander verhaal.

Ik kan sinds de update trouwens mijn accu statistieken niet meer bekijken omdat instellingen crasht als ik richting de accu ga in het menu :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaaskroket
Sandyman538 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 23:12:
[...]
Ik kan sinds de update trouwens mijn accu statistieken niet meer bekijken omdat instellingen crasht als ik richting de accu ga in het menu :+
Clear de cache en eventueel de data van de Android Advanced Settings (system app), misschien dat dat werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Pindakaaskroket schreef op maandag 09 mei 2016 @ 07:20:
[...]

Clear de cache en eventueel de data van de Android Advanced Settings (system app), misschien dat dat werkt?
Enig idee waar kan ik die vinden? Want ik zie hem er bij mijn apps niet tussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Sandyman538 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 08:52:
[...]

Enig idee waar kan ik die vinden? Want ik zie hem er bij mijn apps niet tussen staan.
Instellingen -> Apps -> (menu) -> Systeem weergeven

"Android Advanced Settings" heet in het Nederlands "Geavanceerde instellingen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Condor70 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:11:
[...]

Instellingen -> Apps -> (menu) -> Systeem weergeven

"Android Advanced Settings" heet in het Nederlands "Geavanceerde instellingen".
Check. Gevonden, maar heeft het 'probleem' niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik ben benieuwd! Hoop het in ieder geval voor je!
Vanmiddag toch weer problemen, na 2x opnieuw proberen deed die het wel, verstuur elke keer braaf die reports maar dat heeft ook weinig nut heb ik het idee,

Ik maag gebruik van de standaard truecaller dialer, is er eventueel een ander goed alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoss
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 08:47
@Totaalgeflipt, ik had de crashes ook. Na uitzetten van True Caller in de settings van de dailer was dat opgelost. Ben je de True Caller functie kwijt natuurlijk maar wel zonder crashes!

Online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

remoss schreef op maandag 09 mei 2016 @ 18:57:
@Totaalgeflipt, ik had de crashes ook. Na uitzetten van True Caller in de settings van de dailer was dat opgelost. Ben je de True Caller functie kwijt natuurlijk maar wel zonder crashes!
Ik heb nu Truecaller uitgeschakeld en Phone van Google geinstalleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
GustavSan schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 10:52:
Je kan dit oplossen door handmatig de Google Play Services te updaten. Je kan dit doen door naar deze link te gaan: Google Play: Google Play Services
  • Bluetooth connect niet meer met mijn nav.
  • Allerlei instellingen zijn terug naar de oude.
  • Via abn app moet ik telkens identifier gebruiken bij overboeken terwijl de setting op geen identifier gebruiken staat (oude bekende rekeningen waar ik al tijden naar overboek).
  • Na opstarten van de phone starten sommige apps niet meer op...na nog een keer reboot weer wel.
  • Allemaal vage issues voor mij, die 100% samenhangen met de update en niet toevallig ineens optreden.
Verder heb ik geen van alle door jou genoemde problemen. Je zou even de cache kunnen verwijderen in de recovery. Het lijkt er namelijk op dat er nog een aantal 'oude' instellingen in de weg zitten.
  1. Wekker werkt totaal niet meer, heb alle volumesliders op vol volume staan maar hij maakt nog steeds geen geluid.
  2. Scherm word gelig in zonlicht.
  3. Weer widget van Amber Weather werkt niet, als ik deze wil verwijderen krijg ik de melding Trebuchet werkt niet, klik ik op oke dan crasht de telefoon en reboot hij zichzelf.
Allereerst kan ik je aanraden om even je cache te verwijderen in recovery.

Verder zou je voor je problemen dit kunnen proberen:
  1. Heb je geen profiel ingesteld dat wekkers niet af mogen gaan, of heb je het toestel op 'Alleen prioriteit' o.i.d.
  2. Heb je adaptive display niet aanstaan toevallig?
  3. Probeer heel Amber Weather eens te verwijderen, dit kan ook via de Play Store
Manke schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 21:08:
[...]
OTA naar cm13 hebben meerderen problemen mee, ik ook, ben al m'n data kwijtgeraakt. Ik heb uiteindelijk de bootloader unlocked (geen idee hoe, bleek dat ik dat gedaan had omdat twrp flash werd geaccepteerd), twrp erop, en de volledige image van cm13 laten installeren.
Dit is wel heel knap. De bootloader kan alleen unlocked worden in fastboot via ADB, dit hoor je normaal niet te gebruiken bij het updaten van je telefoon. Hoe heb je dit voor elkaar gekregen?
SaN schreef op zondag 08 mei 2016 @ 12:14:
Hebben jullie hier ook last van, of gaat het bij jullie wel goed?
Ik heb hier ook last van gehad op 3G en alle WiFi netwerken, maar tegenwoordig heb ik het alleen nog maar op de thuis WiFi. Op 3G en andere WiFi netwerken werkt het gewoon goed. Ik draai overigens sinds kort wel alleen Beta versies van Whatsapp, heb me aangemeld als Beta tester.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:09:
[...]

Dit is wel heel knap. De bootloader kan alleen unlocked worden in fastboot via ADB, dit hoor je normaal niet te gebruiken bij het updaten van je telefoon. Hoe heb je dit voor elkaar gekregen?

[...]
In fastboot met het programma opo tools op alle knoppen lopen drukken, behalve unlock bootloader. Ineens gaf flashboot success bij het flashen. Toen wist ik dat ik alles kwijt was.

Dat adb sideload is ook enkel maar voor OTA incrementals ben ik achter gekomen :P allerlei flashes geprobeerd om te kijken of ik mazzel heb dat hij toch voorbij het unlock scherm komt om usb mtp te enablen, maar op een gegeven moment bootte hij niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Manke schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:29:
[...]
In fastboot met het programma opo tools op alle knoppen lopen drukken, behalve unlock bootloader. Ineens gaf flashboot success bij het flashen. Toen wist ik dat ik alles kwijt was.

Dat adb sideload is ook enkel maar voor OTA incrementals ben ik achter gekomen :P allerlei flashes geprobeerd om te kijken of ik mazzel heb dat hij toch voorbij het unlock scherm komt om usb mtp te enablen, maar op een gegeven moment bootte hij niet meer.
Ah lees nu dat de update bij jou was fout gelopen, waardoor de telefoon niet meer werkte. Heb je inmiddels wel weer een werkende telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:31:
[...]

Ah lees nu dat de update bij jou was fout gelopen, waardoor de telefoon niet meer werkte. Heb je inmiddels wel weer een werkende telefoon?
Ja, werkt weer goed, bedankt.
Meteen voor de eerste keer geroot, leuk speeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

een vraagje. Sinds de MM update op de OPO heb ik geen contactfotos meer in mijn auto.
Gaat om de Discover Media Pro van VW. De OPO staat officieel niet op de lijst bij VW.
Maar hij heeft altijd contact foto;s laten zien als er iemand belt.
Of in mijn favorieten overzicht.
Ik kan zo snel geen instelling vinden op de telefoon. Is er iemand die ook een VAG auto rijdt icm MM waarbij het wel werkt?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
DarkSide schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 18:59:
Ik kan zo snel geen instelling vinden op de telefoon. Is er iemand die ook een VAG auto rijdt icm MM waarbij het wel werkt?
Kan je niet proberen om de applicatie opnieuw te installeren of de cache te verwijderen? Mogelijk is de database verkeerd opgebouwd, waardoor foto's niet getoond kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

rens-br schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:12:
[...]

Kan je niet proberen om de applicatie opnieuw te installeren of de cache te verwijderen? Mogelijk is de database verkeerd opgebouwd, waardoor foto's niet getoond kunnen worden.
Helaas. Syncen gaat goed. Maar foto's komen niet mee.
Nu alles gecleared. Namen en profielen opgeschoond. Maar foto;s blijven achterwege.

nu deze app
geinstalleerd. En deze stuurt wel de foto's mee.

Jammer dat er nu een extra app voor nodig is. Er is dus iets veranderd in de BT stack en profiel die dus geen foto;s meer meezend. iig icm VW en/of discovery pro.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Applepiez
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-08 20:00
Sinds de MM update kan ik niet meer verbinden met de meeste wifi netwerken die werken door middel van een identiteit en wachtwoord. Meer mensen in mijn omgeving hebben last van dit probleem. Is hier een makkeijke fix voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Applepiez schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 12:31:
Meer mensen in mijn omgeving hebben last van dit probleem. Is hier een makkelijke fix voor?
Ik neem aan dat je al de WiFi netwerken waar je problemen mee hebt al verwijderd hebt en vervolgens ze opnieuw hebt geconfigureerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Applepiez
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-08 20:00
rens-br schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 13:00:
[...]

Ik neem aan dat je al de WiFi netwerken waar je problemen mee hebt al verwijderd hebt en vervolgens ze opnieuw hebt geconfigureerd?
Al geprobeerd inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty1
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-01-2023
Heb geüpdate. Lijkt allemaal goed te zijn gegaan. Op de linkjes van WhatsApp foto's na.

Helpt cache legen daar tegen enne hoe reset er dan meer? En als laatste, hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 16-09 19:30

13art

Moderator Mobile
Modbreak:Zojuist de nodige berichten moeten verplaatsen naar het custom rom topic. Graag alle vragen m.b.t rooten, custom roms, etc, in dat topic houden.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Als je nagaat dat je met COS 11 (Kitkat 4.4.4) een SOT had van ~8 uur, is 3/4 uur gewoon 50% minder.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Fusion_XT schreef op maandag 16 mei 2016 @ 14:37:
[...]

Als je nagaat dat je met COS 11 (Kitkat 4.4.4) een SOT had van ~8 uur, is 3/4 uur gewoon 50% minder.. :(
Ik dacht dat lithium accu's sowieso zo'n 15% tot 20% per jaar aan capaciteit verloren. Aangezien mijn OnePlus nu bijna 2 jaar oud is, zou een vermindering van 30% volgens mij over deze periode redelijk standaard zijn. Dat je dan ergens nog eens 20% extra verliest door updates is wel vervelend. Ik ben wel benieuwd naar mensen die een net nieuwe accu hebben wat hun SOT is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Sandyman538 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 14:48:
[...]

Ik dacht dat lithium accu's sowieso zo'n 15% tot 20% per jaar aan capaciteit verloren. Aangezien mijn OnePlus nu bijna 2 jaar oud is, zou een vermindering van 30% volgens mij over deze periode redelijk standaard zijn. Dat je dan ergens nog eens 20% extra verliest door updates is wel vervelend. Ik ben wel benieuwd naar mensen die een net nieuwe accu hebben wat hun SOT is.
Aantal mensen hier op het forum hebben een vrij nieuwe One en ook zij halen ~5 SOT.
Ik haal nu ook ~ 5/6 SOT, dus ik denk dat capaciteit verlies best mee valt.

Zit er sws aan te denken om terug te gaan naar COS 11.. 1x in de 2 dagen laden was echt super! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
[...]

Nee, het vond meteen plaats na de update. Ene week nog 8 uur, andere week schoot het gewoon dik omlaag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:02
[...]

Dat gaat van quasi niets tot een paar procenten (~5%) per jaar afhankelijk van aantal cycles en temperaturen. Zeker geen 20% per jaar of je moet je gsm al continu in de zon leggen aan en veel opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Vanochtend melding op mijn telefoon.
Er staat "1 thema-update", tik om Hexo bij te werken. Ik heb geen App die Hexo heet.
Als is op de melding tik krijg ik onderstaand scherm.
Iemand enig idee of dit veilig is.

screenshot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hexo kun je terugvinden bij de thema's. Kijk maar eens in het applicatie menu bij de thema app.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
nokiaan958GB schreef op maandag 16 mei 2016 @ 21:28:
Vanochtend melding op mijn telefoon.
Er staat "1 thema-update", tik om Hexo bij te werken. Ik heb geen App die Hexo heet.
Als is op de melding tik krijg ik onderstaand scherm.
Iemand enig idee of dit veilig is.

[afbeelding]
Die melding die je krijgt is van Cyanogen account. Is op zich wel handig, omdat je via dat account ook je toestel kan locken, wipen en tracken. Zelfs wanneer je GPS uit hebt gezet, kan je via dat account de GPS weer aanzetten. Inloggen kan overigens hier.

Waarom er specifiek om een login gevraagd wordt tijdens het updaten van het Thema, ontgaat me alleen nog even. Misschien omdat thema updates / aankopen gelinkt zitten aan dat account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Ik had de laatste dagen het probleem dat er bij het wifi teken een uitroep teken kwam te staan. Ergo, wel verbinding, maar geen internet. Knap vervelend. Uiteindelijk op de OnePlus forums terecht gekomen bij een oplossing voor COS12, maar blijkt (tot nu toe) ook te werken voor COS13. Schijnt een bug te zijn in de dhcp deamon. Anyhow, ik heb het bestandje geflashed en het werkt weer. Hier het linkje naar OnePlus (mochten meer mensen hier last van hebben). https://forums.oneplus.ne...pdate-cos12-cm12s.308054/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Sandyman538 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:31:
Ik had de laatste dagen het probleem dat er bij het wifi teken een uitroep teken kwam te staan. Ergo, wel verbinding, maar geen internet. Knap vervelend. Uiteindelijk op de OnePlus forums terecht gekomen bij een oplossing voor COS12, maar blijkt (tot nu toe) ook te werken voor COS13. Schijnt een bug te zijn in de dhcp deamon. Anyhow, ik heb het bestandje geflashed en het werkt weer. Hier het linkje naar OnePlus (mochten meer mensen hier last van hebben). https://forums.oneplus.ne...pdate-cos12-cm12s.308054/
Even goed om te vermelden dat je voor deze fix wel roottoegang nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

rens-br schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:35:
[...]

Even goed om te vermelden dat je voor deze fix wel roottoegang nodig hebt.
Klopt. Check. Goed punt! :)

Maar de oplossing heeft uiteindelijk niet geholpen. Kom op mijn werk en weer hetzelfde wifi probleem (uitroepteken erbij). Met geen mogelijkheid verbinding te krijgen en ook de mobiele data lijkt brak.

[ Voor 31% gewijzigd door Sandyman538 op 17-05-2016 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Zijn er meer mensen waarbij Wifi buitensporig veel energie verbruikt wanneer het verbonden is?
Met 62% accu over, heeft Wifi 15% gebruikt:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/TV4HUOUtOV0L8eFfRXHhaikT/medium.png

[ Voor 24% gewijzigd door rens-br op 18-05-2016 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heron
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:17
Na update naar laatste officiele OTA update problemen gehad met battery drain en met bluetooth. Na een factory reset (en cache wipe) zijn de accu problemen opgelost en heb ik weer de stand by en schermtijd die ik gewend was.

Het bluetooth probleem bestaat nog steeds: als ik met mijn carkit verbonden ben, dan crasht de telefoon tijdens het opzetten van een telefoonverbinding. Carkit geeft aan dat gesprek niet gelukt is, en de Oneplus is alleen weer aan te krijgen door de powerknop lang (>10 seconden) ingedrukt te houden. Op internet geen oplossingen hiervoor gevonden, maar misschien dat iemand hier een tip heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
rens-br schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:53:
Zijn er meer mensen waarbij Wifi buitensporig veel energie verbruikt wanneer het verbonden is?
Met 62% accu over, heeft Wifi 15% gebruikt:

[afbeelding]
Hier ook.
Zet m de laatste tijd maar uit en schakel over naar 4G, scheelt een hoop batterijverbruik

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Pagina: 1 ... 25 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus One] Accessoires
- RMA en support: [OnePlus] RMA & Support
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus One] Rooten & Custom ROM's
- Levertijden en prijzen: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen