Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:48
Wootlock schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 11:14:
Toevallig vanochtend de melding gehad dat er een systeemupdate klaar stond.
Ben hem nu aan het installeren.
De update is ~500MB groot.
Dat zal de eerste incremental update wel zijn verwacht ik. Ben benieuwd op welke versie je straks zit en met welk security level. Die betekenen de versies:
  • ZNH0EAS26M: COS13 update 1 - Security Level 1 maart 2016
  • ZNH0EAS2JK: COS 13 update 2- Security Leven 1 mei 2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

rens-br schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 11:30:
[...]

Dat zal de eerste incremental update wel zijn verwacht ik. Ben benieuwd op welke versie je straks zit en met welk security level. Die betekenen de versies:
Hier de 2JK 54,4mb groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:09

DarkSide

theres no place like ::1

Wootlock schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 11:14:
Toevallig vanochtend de melding gehad dat er een systeemupdate klaar stond.
Ben hem nu aan het installeren.
De update is ~500MB groot.
Helaas nog niets hier. Wacht er ook op.
Anders misschien toch maar factory reset en met de hand doen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
DarkSide schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 12:19:
[...]
Helaas nog niets hier. Wacht er ook op.
Anders misschien toch maar factory reset en met de hand doen.
Heb helaas ook geen idee hoelang het nog gaat duren. Het tellertje wat bij COS12 verscheen om te zien hoever de update al was doorgevoerd staat niet meer bij COS13. Dus het is echt een kwestie van afwachten.

Jammer voor jou kan de update ook niet los geïnstalleerd worden door de encryptie.

Overigens voor de mensen die Google Play Services nog moeten updaten, maar waarbij het niet lukt. Je kan de update forceren door naar: Google Play: Google Play Services te browsen.

[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 26-04-2016 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:10

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Na de update voelt mijn telefoon een stuk sneller aan is mijn eerste ervaring. De batterij gaat (op basis van twee dagen normaal gebruik) wel iets minder lang mee. De audio profiles zijn weer gewijzigd (stil / prio etc).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

rens-br schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 11:30:
[...]

2JK update is het.

Telefoon voelt vlot aan iig :)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Twitter app crasht wel steeds als ik hem wil openen.

Edit: na app updaten verholpen :+

[ Voor 26% gewijzigd door iPodKiller op 26-04-2016 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Bor schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 12:31:
De batterij gaat (op basis van twee dagen normaal gebruik) wel iets minder lang mee.
Bij mij gaat mijn telefoon juist iets langer mee op de accu dan voorheen. Heb je de cache leeggemaakt na de update?
Ah ok. Bedankt voor je reactie. Toch update twee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Tsja, ding is ook alweer 2 jaar oud :) Ik heb m iig sinds half juli 2014

Bevalt hier eigenlijk nog wel prima, maar het is wel weer tijd voor een nieuwe...

Moet eerlijk zeggen dat ik het een prima telefoon vind, maar dankzij dat gedoe met bugs, updates en dergelijke ga ik binnenkort toch voor een S7 of wacht ff op de nieuwe iphone

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
cypher21 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:15:
[...]

Tsja, ding is ook alweer 2 jaar oud :) Ik heb m iig sinds half juli 2014

Bevalt hier eigenlijk nog wel prima, maar het is wel weer tijd voor een nieuwe...
zit met smart te wachten op de aankondiging van de OnePlus 3. hopelijk eenzelfde design met de specs van nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
habermas schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:24:
[...]

zit met smart te wachten op de aankondiging van de OnePlus 3. hopelijk eenzelfde design met de specs van nu...
Tsja, hangt van de prijs af.
En daarbij... Waar ik me mateloos aan erger:
dit issue:
Staat al open sinds juni 2014...
https://jira.cyanogenmod.org/browse/BACON-64

oneplus2 en oneplus X hebben er ook last van.
Dankzij dit soort ergernissen ga ik de volgende keer wel beter nadenken of ik een oneplus aan ga schaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Toestel was drie dagen geleden officieel twee jaar oud, dus heel gek is het niet. Maar stond er al van te kijken hoelang het toestel überhaupt te koop was. Had wel verwacht dat na de aankondiging van de X het gauw afgelopen zou zijn.

Ik ben wel benieuwd of dit ook betekent dat bij een RMA geval je toestel gerepareerd wordt / refurbished krijg , i.p.v. dat je een gloednieuwe krijgt.
cypher21 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:15:
[...]

Moet eerlijk zeggen dat ik het een prima telefoon vind, maar dankzij dat gedoe met bugs, updates en dergelijke ga ik binnenkort toch voor een S7 of wacht ff op de nieuwe iphone
'Tijd voor een nieuwe'? Waarom dat dan als het toestel nog bevalt? Ik heb het toestel nu pas 13 maanden en ben van plan om er nog wel even mee te doen. Software is nu met COS13 weer perfect, al was ik over COS12 ook gewoon tevreden. Het enige grote en ergerlijke probleem was destijds de touchscreen issues.
habermas schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:24:
[...]
Hou voor geruchten en nieuws het volgende topic in de gaten: [OnePlus 3] Ervaringen & Discussie. Bevestigd is dat de OP3 in Q2 aangekondigd zal worden, maar het design zal vermoedelijk wel over de schop gaan.
cypher21 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:28:
[...]
En daarbij... Waar ik me mateloos aan erger:
dit issue:
Staat al open sinds juni 2014...
https://jira.cyanogenmod.org/browse/BACON-64

Dankzij dit soort ergernissen ga ik de volgende keer wel beter nadenken of ik een oneplus aan ga schaffen
Inderdaad wel erg vervelend dat een bug al zolang open staat. Ik heb er persoonlijk geen last van en kan me voorstellen dat er een hoop users zijn die er ook geen problemen mee hebben. Het kan dus ook zijn dat het een kwestie is van prioriteiten stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 07:53
Vinden jullie het verstandig nu nog een Oneplus One te kopen?

Mijn Moto G 4G uit 2013 heeft slechts 8GB aan boord en dat vormt ondanks het interne kaartje van 32GB een giganitsch probleem. Ik ben helemaal niet zo'n zware gebruiker, maar continu trucjes moeten uithalen om een update te kunnen installeren is echt niet grappig meer.

De oneplus one gaat nu voor zo'n 300 euro over de toonbank met 64GB opslag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
rens-br schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:55:
[...]

Toestel was drie dagen geleden officieel twee jaar oud, dus heel gek is het niet. Maar stond er al van te kijken hoelang het toestel überhaupt te koop was. Had wel verwacht dat na de aankondiging van de X het gauw afgelopen zou zijn.

Ik ben wel benieuwd of dit ook betekent dat bij een RMA geval je toestel gerepareerd wordt / refurbished krijg , i.p.v. dat je een gloednieuwe krijgt.

[...]

'Tijd voor een nieuwe'? Waarom dat dan als het toestel nog bevalt? Ik heb het toestel nu pas 13 maanden en ben van plan om er nog wel even mee te doen. Software is nu met COS13 weer perfect, al was ik over COS12 ook gewoon tevreden. Het enige grote en ergerlijke probleem was destijds de touchscreen issues.

[...]

[...]

Inderdaad wel erg vervelend dat een bug al zolang open staat. Ik heb er persoonlijk geen last van en kan me voorstellen dat er een hoop users zijn die er ook geen problemen mee hebben. Het kan dus ook zijn dat het een kwestie is van prioriteiten stellen.
Nou. Het toestel zelf bevalt prima, snel zat, alle apps en dergelijke doen het goed.
Batterij van max 1 dag vind ik toch wel een minpuntje. Dit was in het begin twee dagen en is alleen maar beroerder geworden.

Die bug waar ik naar verwees lijkt een hardware issue, goedkope microfoon.
Ik bezoek vrij veel festivals en feestjes, hoef uiteraard geen videoverslag te maken, maar een filmpje waarbij het geluid enigszins fatsoenlijk klinkt lijkt mij niet teveel gevraagd. Dit is met de OPO onmogelijk.
Zelfs mijn Samsung D900 kon dat prima (met veel slechtere beeldkwaliteit uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
DinoBe schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:58:
Vinden jullie het verstandig nu nog een Oneplus One te kopen?

Mijn Moto G 4G uit 2013 heeft slechts 8GB aan boord en dat vormt ondanks het interne kaartje van 32GB een giganitsch probleem. Ik ben helemaal niet zo'n zware gebruiker, maar continu trucjes moeten uithalen om een update te kunnen installeren is echt niet grappig meer.
Je kan beter nog even doorsparen en gaan voor de OnePlus 2 of als je wat meer geduld hebt gaan voor de OnePlus 3. De OnePlus One zou ik in ieder geval nu niet meer kopen. Ik verwacht dat we met Marshmallow de laatste officiële software update hebben ontvangen en het nadeel van de OPO, is dat het geen volledige 4G dekking heeft. Je zou eventueel ook nog kunnen kijken naar de OnePlus X, deze is wat goedkoper, heeft maar 16GB intern, maar kan wel overweg met SD kaartjes.

offtopic:
Is er voor jou Moto G geen Marshmallow update?
cypher21 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:00:
[...]
Nou. Het toestel zelf bevalt prima, snel zat, alle apps en dergelijke doen het goed.
Batterij van max 1 dag vind ik toch wel een minpuntje. Dit was in het begin twee dagen en is alleen maar beroerder geworden.

Die bug waar ik naar verwees lijkt een hardware issue, goedkope microfoon.
Ik bezoek vrij veel festivals en feestjes, hoef uiteraard geen videoverslag te maken, maar een filmpje waarbij het geluid enigszins fatsoenlijk klinkt lijkt mij niet teveel gevraagd. Dit is met de OPO onmogelijk.
Kan me inderdaad goed voorstellen dat het een vervelende issue is als je een frequent festival bezoeker bent! De max. één dag batterij heb ik ook geen last van, de batterij gaat 1,5 tot 2 dagen mee. Heb je er al een keer aan gedacht dat de accu health een stukje slechter kan zijn dan voorheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
rens-br schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:11:
[...]
Heb je er al een keer aan gedacht dat de accu health een stukje slechter kan zijn dan voorheen
oh dat zal na bijna 2 jaar zeker een verschil zijn.
Misschien dat ik eerst een andere accu op de kop tik en het nog een half jaartje uitzing met deze telefoon :)
mja... festival seizoen begint weer :P
Normaal koop ik nagenoeg ieder jaar een andere telefoon, dus dat ik er al 1 jaar en 10 maanden mee doe is voor mij al vrij uniek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
cypher21 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:26:
[...]
Normaal koop ik nagenoeg ieder jaar een andere telefoon, dus dat ik er al 1 jaar en 10 maanden mee doe is voor mij al vrij uniek
Haha! Dat zegt al voldoende! :P

Het is alleen jammer dat ze er geen verwisselbare accu in gezet hebben, de accu is namelijk gewoon zichtbaar wanneer de cover eraf gaat, maar door een flatcable kun je deze er niet uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Zojuist mijn OPO een factory reset moeten geven. Ik had in de Privacy instellingen bij Google Play Services locatie en ingeschakeld houden geweigerd, en vervolgens gaat ie uit zichzelf opnieuw opstarten en na het Cyanogen logo komt ik op het pin scherm, maar kan ik niks intikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
vinom schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:33:
Zojuist mijn OPO een factory reset moeten geven. Ik had in de Privacy instellingen bij Google Play Services locatie en ingeschakeld houden geweigerd, en vervolgens gaat ie uit zichzelf opnieuw opstarten en na het Cyanogen logo komt ik op het pin scherm, maar kan ik niks intikken.
Je had ook kunnen proberen om bijv. de full rom van 12.1.1 erover heen te flashen, dat had wellicht ook gewerkt. Verder had je Android in 'Safe Mode' kunnen booten, beetje vergelijkbaar met veilige modus van Windows, om dan vervolgens de settings weer aan te passen.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 29-04-2016 07:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cypher21
rens-br schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:30:
[...]

Haha! Dat zegt al voldoende! :P

Het is alleen jammer dat ze er geen verwisselbare accu in gezet hebben, de accu is namelijk gewoon zichtbaar wanneer de cover eraf gaat, maar door een flatcable kun je deze er niet uithalen.
Dat is idd matig... Maar op zich stelt de accu verwisselen van die OPO niet zo heel veel voor. Zie: https://www.ifixit.com/Gu...Battery+Replacement/30417

Zag op meerdere forums dat deze batterij erg goed is www.aliexpress.com/item/1...01644_5,searchweb201560_9

Voor die €9 maar besteld. Kijken of dat het verschil maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
cypher21 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:49:
[...]
Dat is idd matig... Maar op zich stelt de accu verwisselen van die OPO niet zo heel veel voor. Zie: https://www.ifixit.com/Gu...Battery+Replacement/30417

Zag op meerdere forums dat deze batterij erg goed is www.aliexpress.com/item/1...01644_5,searchweb201560_9

Voor die €9 maar besteld. Kijken of dat het verschil maakt
Stelt inderdaad niet veel voor. Maar met wat kleine aanpassingen was het gewoon een verwisselbare accu geweest. Overigens is €9,- niet veel geld voor de accu incl. tools!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
rens-br schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:43:
[...]

Je had ook kunnen proberen om bijv. de full rom van 12.1.1 erover heen te flashen, dit had wellicht ook gewerkt. Verder had je android in 'Safe Mode' kunnen booten, beetje vergelijkbaar met veilige modus van Windows, om dan vervolgens de settings weer aan te passen.
Hmm, die safe mode kende ik nog niet. CM 12.1.1. terug flashen had ik sowieso niet gedaan als ik al op COS13 zit. Gelukkig heb ik binnen no time alles weer ingesteld, dus de schade valt mee.

EDIT: Mijn foto's zijn wel weg...:( Dacht dat bij een factory reset dat altijd bewaard bleef! Heb nog wel een back up van twee weken oud gelukkig.

[ Voor 10% gewijzigd door vinom op 26-04-2016 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
vinom schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 15:02:
[...]

Hmm, die safe mode kende ik nog niet. CM 12.1.1. terug flashen had ik sowieso niet gedaan als ik al op COS13 zit. Gelukkig heb ik binnen no time alles weer ingesteld, dus de schade valt mee.
Terug flashen kan altijd. Dit heb ik ook één keer moeten doen toen de dirty flash van COS12 naar CM13 fout was gelopen. Heb toen COS12 weer gedirty flasht over CM13 en daarna werkte alles weer. Gelukkig is tegenwoordig bij Android een clean install een fluitje van een cent.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 26-04-2016 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x3rius
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 09:18
rens-br schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 12:22:
[...]
Overigens voor de mensen die Google Play Services nog moeten updaten, maar waarbij het niet lukt. Je kan de update forceren door naar: Google Play: Google Play Services te browsen.
Na de laatste 2JK update krijg ik nu telkens de melding dat ik Google Play Services moet updaten. Als ik dan naar deze website browse staat er al 'Geinstalleerd'.

Als ik de Play Store wil openen crasht deze meteen. Ook Google Foto's crasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
x3rius schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 15:32:
[...]

Na de laatste 2JK update krijg ik nu telkens de melding dat ik Google Play Services moet updaten. Als ik dan naar deze website browse staat er al 'Geïnstalleerd'.
Open je mijn link via de browser op je telefoon of via de desktop? En wat gebeurd er als je op de update melding drukt?

Wat bij mij hielp was de telefoon een aantal keer opnieuw opstarten, wanneer de update melding niet meer verscheen. Op gegeven moment toen ik op de update melding drukte opende de Play Store en begon de app automatisch te updaten.
vinom schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 15:02:
[...]
EDIT: Mijn foto's zijn wel weg...:( Dacht dat bij een factory reset dat altijd bewaard bleef! Heb nog wel een back up van twee weken oud gelukkig.
Hangt er vanaf of 'data' partitie ook verwijderd wordt of niet. Volgens mij gebeurd dit wel bij een factory reset vanuit de standaard recovery. In TWRP kan je kiezen wat je wel en niet wilt clearen.

[ Voor 26% gewijzigd door rens-br op 26-04-2016 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x3rius
rens-br schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 15:35:
[...]

Open je mijn link via de browser op je telefoon of via de desktop? En wat gebeurd er als je op de update melding drukt?

Wat bij mij hielp was de telefoon een aantal keer opnieuw opstarten, wanneer de update melding niet meer verscheen. Op gegeven moment toen ik op de update melding drukte opende de Play Store en begon de app automatisch te updaten.

[...]

Hangt er vanaf of 'data' partitie ook verwijderd wordt of niet. Volgens mij gebeurd dit wel bij een factory reset vanuit de standaard recovery. In TWRP kan je kiezen wat je wel en niet wilt clearen.
Als ik op de melding druk, krijg ik meteen Google Play Store is gestopt. Hij wil dus updaten via de Play Store, maar die crashed..

Ik open de link via mn telefoon, maar dan staat er dus al geinstalleerd. Als ik dan toch op die knop duw kan ik wel een installatie pushen naar mijn telefoon, maar het lijkt niet dat deze aankomt (wellicht omdat ie dus al denkt dat het geinstalleerd is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
x3rius schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 15:39:
[...]
Als ik op de melding druk, krijg ik meteen Google Play Store is gestopt. Hij wil dus updaten via de Play Store, maar die crashed..
Heb je de cache al verwijderd via recovery en een de telefoon een reboot gegeven?
Ik open de link via mijn telefoon, maar dan staat er dus al geïnstalleerd.
Open je de link nu via de telefoon of via de desktop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x3rius
rens-br schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 15:42:
[...]

Heb je de cache al verwijderd via recovery en een de telefoon een reboot gegeven?
Alleen Cache Partition zoals je aangaf in die installatie-manual een paar pagina's terug. Welke kan ik nog meer wipen dan?
Open je de link nu via de telefoon of via de desktop?
Via telefoon zoals ik zei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
x3rius schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 15:44:
[...]

Alleen Cache Partition zoals je aangaf in die installatie-manual een paar pagina's terug. Welke kan ik nog meer wipen dan?
Nog een keer je Cache Partition wipen, kan geen kwaad, maar levert vaak wel de oplossing.
Via telefoon zoals ik zei :)
Probeer de link eens te openen op de desktop, waar je uiteraard wel staat ingelogd met het juiste Gmail account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
rens-br schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 15:35:
[...]

Ja, normaal gesproken heb ik TWRP er ook op staan, maar sinds COS13 had ik de stock erop staan en nog niet de tijd gevonden om TWRP terug te flashen. Ik ging er dus vanuit dat mijn internal storage gewoon bewaard zou blijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x3rius
rens-br schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 15:46:
Nog een keer je Cache Partition wipen, kan geen kwaad, maar levert vaak wel de oplossing.
Nogmaals gewiped, duurde dik 10 minuten :/
rens-br schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 15:46:
Probeer de link eens te openen op de desktop, waar je uiteraard wel staat ingelogd met het juiste Gmail account.
Ook via Desktop geprobeerd, installatie gestuurd naar de juiste telefoon. Deze zou dan vanzelf moeten binnenkomen? Zodra ik de PIN invoer krijg ik 2x een Google Play Store is gestopt melding. Wellicht dat dit deze installatie is?

De Google Play Services versie die er voor de wipe op stond (als ik bij Instellingen --> Apps kijk) is 8.7.03 (2645110-238)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigilens
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 21:30
Zojuist de update gedaan en krijg nu een melding dat Nova een bekende bug heeft. Zou ik nu de stock Android moeten gebruiken of gewoon Nova? Krijg ook een ander letter type zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x3rius
x3rius schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 16:00:
[...]

Nogmaals gewiped, duurde dik 10 minuten :/

[...]

Ook via Desktop geprobeerd, installatie gestuurd naar de juiste telefoon. Deze zou dan vanzelf moeten binnenkomen? Zodra ik de PIN invoer krijg ik 2x een Google Play Store is gestopt melding. Wellicht dat dit deze installatie is?

De Google Play Services versie die er voor de wipe op stond (als ik bij Instellingen --> Apps kijk) is 8.7.03 (2645110-238)
Hmm.. er was iets niet goed met de GPS icm Google. Als ik de GPS uit zet of Apparaat Only bleven de crashes enigsinds weg. Heb via WinDroid nu TWRP geflashed en toen een full wipe (op data na) gedaan. Nu werkt alles prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14:35
Haal nu nog maar 3 uur SOT met officiële laatste rom. Vind dat toch wel erg mager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
habermas schreef op donderdag 21 april 2016 @ 13:27:
[...]

nog altijd geen OTA update hier :/
Hier (12.1.1-YOG7DAS2K1) ook nog steeds niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jiskam
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:41
Mijn hele telefoon doet niets meer na de update. Weet niet of het ligt aan mijn OPO.

Maar het hele booten is onmogelijk. En als hij boot blijft hij hangen in het pin scherm. Op dit moment niet zo heel blij met deze update dus iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Lees even wat terug. Ik had ook het probleem dat die van mij bleef hangen in het pin scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountill
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 09:16
Net de laatste OTA update gedaan naar Android 6 alleen zijn mijn notificaties nu in een witte kleur weergegeven. Iemand een idee waar ik deze terug kan zetten naar de donkere kleur die ik had?

Mijn Steamaccount. Altijd op zoek om te ruilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:20

Nyarlathotep

Crawling Chaos

cypher21 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:26:
[...]

oh dat zal na bijna 2 jaar zeker een verschil zijn.
Misschien dat ik eerst een andere accu op de kop tik en het nog een half jaartje uitzing met deze telefoon :)
mja... festival seizoen begint weer :P
Bijna geen enkele telefoon kan fatsoenlijk geluid opnemen. De microfoontjes zijn gewoonweg te klein.

Als je toch zo vaak festivals bezoekt kun je beter een niet al te dure compactcamera kopen. Deze past in je broekzak, maakt veel betere foto's dan een telefoon en natuurlijk ook betere filmpjes.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik heb mogelijk een bugje gevonden. Na een reboot heb ik geen dataverkeer totdat ik de voorkeur voor data van G4 (aanbevolen) naar G3 zet en weer terug naar G4. Pas daarna lijkt dataverkeer weer mogelijk. Dit in samenwerking met Simyo. Ik heb het tot nu toe twee keer meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-08 08:42
Hallo 1 + 1'ers,

Hier een tevreden 1+1 gebruiker, android versie 5.
Zojuist de melding ontvangen, voor overgang naar android 6 / android mm: OTA, ZNH0EAS2JK.

Ben benieuwd naar de bevindingen over het batterij verbruik, van android 6.
Vaak staan alleen de negatieve verhalen op internet.
Zijn er hier mensen, die wel tevreden zijn over het batterij verbruik van android 6?

Van android 4 naar 5, moest er helaas wel SOT ingeleverd worden.
Van android 5 naar 6, blijft dit ons hopelijk bespaard.
Anders blijf ik sowieso voorlopig op android 5.

Ben benieuwd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountill
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 09:16
Bor schreef op donderdag 28 april 2016 @ 10:49:
Ik heb mogelijk een bugje gevonden. Na een reboot heb ik geen dataverkeer totdat ik de voorkeur voor data van G4 (aanbevolen) naar G3 zet en weer terug naar G4. Pas daarna lijkt dataverkeer weer mogelijk. Dit in samenwerking met Simyo. Ik heb het tot nu toe twee keer meegemaakt.
Dit had ik ook. Bij mij was het plots weer terug, ik was wel aan het klooien met de settings, maar heb niet het idee dat dat het op had gelost. Overigens zit ik bij Telfort.

Mijn Steamaccount. Altijd op zoek om te ruilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Ik had toevallig deze week ook een tijdje plots geen dataverkeer. Na reboot was het weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Nyarlathotep schreef op donderdag 28 april 2016 @ 10:42:
[...]

Bijna geen enkele telefoon kan fatsoenlijk geluid opnemen. De microfoontjes zijn gewoonweg te klein.

Als je toch zo vaak festivals bezoekt kun je beter een niet al te dure compactcamera kopen. Deze past in je broekzak, maakt veel betere foto's dan een telefoon en natuurlijk ook betere filmpjes.
Ben ik niet met je eens, iPhone en Samsung telefoons kunnen het prima opnemen. Bij de opo is het alleen maar gekraak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

NLoldebroek schreef op donderdag 28 april 2016 @ 12:31:
Zijn er hier mensen, die wel tevreden zijn over het batterij verbruik van android 6?

Ben benieuwd :).
Ik kan alleen concluderen (niet objectief gemeten) dat de accuduur achteruit is gegaan. Ik doe minder lang met een volle accu, ook in idle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
x3rius schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 16:00:

Waarschijnlijk kan hij de update niet installeren, omdat Google Play Store is gestopt. De versie die ik erop heb staan is overigens: 8.7.03 (2645110-438), dat is dus wel een andere versie.
sigilens schreef op woensdag 27 april 2016 @ 09:34:
Zojuist de update gedaan en krijg nu een melding dat Nova een bekende bug heeft. Zou ik nu de stock Android moeten gebruiken of gewoon Nova? Krijg ook een ander letter type zo te zien.
Een bekende bug heeft? Wat wordt daar precies mee bedoeld? Dat het lettertype anders is Komt doordat het standaard thema is veranderd.
Dountill schreef op donderdag 28 april 2016 @ 08:06:
Net de laatste OTA update gedaan naar Android 6 alleen zijn mijn notificaties nu in een witte kleur weergegeven. Iemand een idee waar ik deze terug kan zetten naar de donkere kleur die ik had?
Dat is veranderd in het standaard thema, je zal dus een ander thema moeten selecteren.
Bor schreef op donderdag 28 april 2016 @ 10:49:
Ik heb mogelijk een bugje gevonden. Na een reboot heb ik geen dataverkeer totdat ik de voorkeur voor data van G4 (aanbevolen) naar G3 zet en weer terug naar G4. Pas daarna lijkt dataverkeer weer mogelijk.
Heb daar zelf helemaal geen last van, maar ik heb alleen 3G dus misschien ligt dat daaraan.
NLoldebroek schreef op donderdag 28 april 2016 @ 12:31:
Voor mijn gevoel is de batterij duur weer wat langer dan onder 5.0, niet zolang als bij Android 4.4. Maar kan dit niet beargumenteren met cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Bor schreef op donderdag 28 april 2016 @ 13:31:
[...]

Ik kan alleen concluderen (niet objectief gemeten) dat de accuduur achteruit is gegaan. Ik doe minder lang met een volle accu, ook in idle.
Volgensmij is de accuduur er met iedere update op achteruit gegaan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

eindelijk nu bij mij ook de OTA binnen.
Is nu bezig met installeren. We gaan het zien qua accuduur.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigilens
[quote]rens-br schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:55:

[...]

Een bekende bug heeft? Wat wordt daar precies mee bedoeld? Dat het lettertype anders is Komt doordat het standaard thema is veranderd.

Schijnbaar is er een bug dat de pull down langzaam gaat maar daar merk ik niks van.

Wat ik wel vandaag 2 keer had is dat hij helemaal vast liep. Dit gebeurde toen ik met waze aan een telefoon gesprek startte. Hierbij liep die helemaal vast. Best wel lullig want ik kreeg de voicemail en pas na een minuut ofzo kon ik mijn telefoon uit krijgen door heel lang de powerknop ingedrukt te houden.
2de keer liep die heel even vast maar daarna liep die wel door.
Ook een paar keer dat mijn camera stopte.
En de accu is ook echt achteruit gegaan. Nu nog 9% sinds half 9 vanmorgen over en mijn s.o.t. is 2 uur en 40 minuten. Dit terwijl ik alles in de browser bekijk en dus nooit echt apps gebruik.
Ben er niet echt blij mee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En eindelijk komt de update hier ook binnen. Eenmaal op mijn telefoon wordt het encryptie wachtwoord niet meer herkend. Alles wordt nu gereset. Waarschijnlijk de hele zooi weer opnieuw installeren. Ik kan me beheersen maar ik ben wel klaar met deze net niet telefoon en leverancier. Ik was net weer een beetje tevreden met het toestel en dan dit weer. Ik koop nooit meer iets van deze firma, de opname van live beelden en vervormd geluid is ook een doorn in het oog. Dat is vast dezelfde mic die zorgt dat je niet bent te verstaan in een telefoongesprek. En nu weer heel fijn een avondje alles opnieuw instellen. Dat is de laatste keer, de volgende keer smijt ik dat wanproduct kapot ergens tegenaan. Want zoiets wil je ook niet tweedehands verkopen. Bah bah bah.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:21
Toevallig iets met accessibility services gedaan?
Als je zo'n service aanzet reset Android het encryptiewachtwoord:
https://blog.g3rt.nl/andr...-user-interface-flaw.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dat niet maar wel twrp er af gehaald. Telefoon is echter nooit geroot geweest. Dit was een policy door Exchange connectie afgedwongen via het werk. Werking was wel ineens anders na het verwijderen van een aantal apps zoals twrp. Maar goed, voor mij was dit de druppel. Ik ga op zoek naar een ander toestel, niet uit de winkel van Oneplus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
nokiaan958GB schreef op woensdag 27 april 2016 @ 17:35:
[...]
Hier (12.1.1-YOG7DAS2K1) ook nog steeds niet :X
Ik heb de laatste OTA update afgelopen donderdag ontvangen. Heb deze nog niet geïnstalleerd vanwege root + TWRP.
sigilens schreef op donderdag 28 april 2016 @ 20:10:
[...]
Schijnbaar is er een bug dat de pull down langzaam gaat maar daar merk ik niks van.
Pull down? Van het meldingenpaneel?
Wat ik wel vandaag 2 keer had is dat hij helemaal vast liep. Dit gebeurde toen ik met waze aan een telefoon gesprek startte. Hierbij liep die helemaal vast. Best wel lullig want ik kreeg de voicemail en pas na een minuut ofzo kon ik mijn telefoon uit krijgen door heel lang de powerknop ingedrukt te houden.
2de keer liep die heel even vast maar daarna liep die wel door.
Ook een paar keer dat mijn camera stopte.
Heb gisteren alleen spontane reboot + bootloop gehad, maar mijn telefoon had toen nog 2% batterij, dus het kan ook door de lege batterij zijn gekomen.
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2016 @ 21:10:
En eindelijk komt de update hier ook binnen. Eenmaal op mijn telefoon wordt het encryptie wachtwoord niet meer herkend. Alles wordt nu gereset. Waarschijnlijk de hele zooi weer opnieuw installeren.
Wel erg vervelend dat de update dus schijnbaar je telefoon onbruikbaar maakt. Heb ook even voor je zitten zoeken en het lijkt erop dat het ook niet mogelijk is om het toestel eerst te decrypten zonder factory reset. Maar je kan wel eerst je data backuppen via deze methode. (Unlocked bootloader + TWRP nodig)
Dat is de laatste keer, de volgende keer smijt ik dat wanproduct kapot ergens tegenaan. Want zoiets wil je ook niet tweedehands verkopen. Bah bah bah.
Door verkopen kan prima. Er zijn een hoop users wel tevreden mee. Maar mocht je toch het gevoel hebben dat je hem moet wegsmijten, laat mij dat dan even weten. Zal ik hem vangen. O-)

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 29-04-2016 07:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:49
Laat ik dan maar eens melden dat mijn OPO het gewoon prima doet.
Geen problemen gehad met de updates en alles draait zoals het hoort.
Internet lekker snel op 4G via Ziggo mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik snap er even niets van; als je normaal gebruik maakt van de volumeknop dan kon je deze op een soort van niet-storen zetten tot dat je wekker gaat. Ik mis die optie sinds gisterenavond (en dit terwijl ik nu een aantal dagen de nieuwe update heb). Waar vind ik dit?

Daarnaast; is er een soort van what's improved? Ben bepaald geen die-hard gebruiker; maar ik zie zo geen verschil.

/edit; volgens mij kan ik de laatste vraag toch zelf beantwoorden: http://www.cyanogenmod.org/blog/cm-13-0-release-1
Datgene wat ik zag was dus niet zo heel spannend

[ Voor 18% gewijzigd door Eriksk op 29-04-2016 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Brilsmurfffje schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:59:
[...]

Volgensmij is de accuduur er met iedere update op achteruit gegaan :X
Bij mij is de accuduur idd ook niet verbeterd. Ik denk dat ik hem maar eens helemaal ga resetten.
Bestaat de optie eigenlijk nog dat de telefoon automatisch ontgrendelt als je de juiste pincode invoert? Ik kan die optie niet zo snel meer vinden nu.

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigilens
Eriksk schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 07:56:
Ik snap er even niets van; als je normaal gebruik maakt van de volumeknop dan kon je deze op een soort van niet-storen zetten tot dat je wekker gaat. Ik mis die optie sinds gisterenavond (en dit terwijl ik nu een aantal dagen de nieuwe update heb). Waar vind ik dit?
Bij 12.1 had ik juist aleen trillen. Als ik nu het volume zachter zet komt wel de optie niet storen en kan je kiezen tussen wel of niet het alarm laten horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lilliprutser
  • Laatst online: 28-11-2024
mark de man schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 08:39:
[...]

Bij mij is de accuduur idd ook niet verbeterd. Ik denk dat ik hem maar eens helemaal ga resetten.
Bestaat de optie eigenlijk nog dat de telefoon automatisch ontgrendelt als je de juiste pincode invoert? Ik kan die optie niet zo snel meer vinden nu.
Ik heb sinds de upgrade naar 6 vorige jaar altijd al problemen gehad met de batterij. Werd heel vaak extreem warm en was dan binnen enkele uren leeg. Heb sinds dit jaar sultan ROM geïnstalleerd en is een stuk beter maat af en toe heb ik nog die hitte problemen, vaak in combinatie met GPS denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Eriksk schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 07:56:
Je kan instellen wat je wilt als je drukt op de volumeknop. Standaard springt dat naar 'Niet Storen', maar als je één keer 'Alleen prioriteit' hebt geselecteerd, wordt dat geactiveerd. Je kan de instellingen voor de verschillende modi vinden onder 'Meldingen' bij 'Instellingen'.
Daarnaast; is er een soort van what's improved? Ben bepaald geen die-hard gebruiker; maar ik zie zo geen verschil.
Ik heb de wijzigingen die ik zo vlug kon vinden opgesomd in een al wat oudere post: rens-br in "[OnePlus One] Ervaringen & Discussie - Deel 2". Komt op de meeste punten redelijk overeen met jou linkje.
mark de man schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 08:39:
[...]
Bestaat de optie eigenlijk nog dat de telefoon automatisch ontgrendelt als je de juiste pincode invoert?
Wat bedoel je hiermee?

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 29-04-2016 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Gisteravond kreeg ik opeens een spontane reboot die ik voor de upgrade niet had. Ik heb de cache na de upgrade niet gewist. Misschien is dat nog een optie. Wat betreft snelheid merk ik een behoorlijke verbetering nog steeds, top :)

Nu nog even kijken of ik de visuele effecten kan tunen (kan volgens mij via de developer options) zodat ik niet elke keer animated schermovergangen krijg en het geheel nog sneller aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Bor schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 09:09:
Gisteravond kreeg ik opeens een spontane reboot die ik voor de upgrade niet had. Ik heb de cache na de upgrade niet gewist. Misschien is dat nog een optie. Wat betreft snelheid merk ik een behoorlijke verbetering nog steeds, top :)
Spontane reboot rond kwart voor 9 toevallig? Ik kreeg er toen ook eentje namelijk.
Nu nog even kijken of ik de visuele effecten kan tunen (kan volgens mij via de developer options) zodat ik niet elke keer animated schermovergangen krijg en het geheel nog sneller aanvoelt.
Bedoel je de overgang als er geswitcht wordt tussen apps? Vind dat zelf wel mooi eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man

mark de man

Wij zullen doorgaan...

rens-br schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 09:01:
[...]

[...]

Wat bedoel je hiermee?
Ik had eerst ingesteld dat zodra je de juiste pincode intoetst bij het vergrendelscherm dat de telefoon automatisch ontgrendelt. Je hoeft dan niet nog eens op het vinkje rechtsonder te drukken nadat je de pincode juist hebt ingevoerd. Dat was toch wel erg handig altijd. Die optie lijkt er nu niet meer te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
mark de man schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 09:57:
[...]
Ik had eerst ingesteld dat zodra je de juiste pincode intoetst bij het vergrendelscherm dat de telefoon automatisch ontgrendelt. Je hoeft dan niet nog eens op het vinkje rechtsonder te drukken nadat je de pincode juist hebt ingevoerd. Dat was toch wel erg handig altijd. Die optie lijkt er nu niet meer te zijn.
Dat is correct. Dit was andere users ook al opgevallen en is door Google weggehaald vanwege veiligheidsredenen: superiscch in "[OnePlus One] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Zie ook de releasenotes van CM13:
Settings > Lockscreen > Quick unlock – removed
No replacement; security constraint due to Android Gatekeeper

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 29-04-2016 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

rens-br schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 09:23:
[...]

Spontane reboot rond kwart voor 9 toevallig? Ik kreeg er toen ook eentje namelijk.
Dat is heel goed mogelijk. Zou het in dat geval een centraal geregeld iets zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man

mark de man

Wij zullen doorgaan...

rens-br schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 09:59:
[...]

Dat is correct. Dit was andere users ook al opgevallen en is door Google weggehaald vanwege veiligheidsredenen: superiscch in "[OnePlus One] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Zie ook de releasenotes van CM13:

[...]
Ah bedankt! Was ook wel te verwachten idd, anders kun je natuurlijk heel snel heel veel combinaties uitproberen om de telefoon te ontgrendelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
mark de man schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:09:
[...]
Ah bedankt! Was ook wel te verwachten idd, anders kun je natuurlijk heel snel heel veel combinaties uitproberen om de telefoon te ontgrendelen.
Ik weet niet precies wat de reden ervan is. Maar het wordt toch sowieso voor 30 seconden geblokkeerd als je het meer dan 5x achter elkaar fout doet?
Bor schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:07:
[...]
Dat is heel goed mogelijk. Zou het in dat geval een centraal geregeld iets zijn?
Dat zou zomaar kunnen. Maar ik zou niet weten hoe ze dat voor elkaar krijgen.

[ Voor 25% gewijzigd door rens-br op 29-04-2016 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchqwerty
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14-09 14:18
Hallo allemaal,

Vanochtend ben ik via OTA geupdate naar CM 13. Helaas heb ik last van een aantal problemen:
Wanneer ik mijn Oneplus One opstart krijg ik meteen een melding dat com.android.phone gestopt is. Daarnaast kan hij (waarschijnlijk door dit probleem) mijn SIM kaart niet meer detecteren.
Ook krijg ik melding dat Instellingen is gestopt, wanneer ik in de instellingen aan het rondkijken ben. (o.a. bij Mobiele Netwerken en Software Updates)
Mijn (tot nu toe) laatste probleem is dat mijn OPO heel erg traag is sinds de update, hij erg warm is en dat de batterij heel snel leegloopt.

Heb via een supportchat op oneplus.net contact gezocht met een medewerker van Oneplus, maar helaas wist hij ook niet de oplossing, behalve om een volledige factory reset te doen.

Nou vroeg ik mij af of iemand misschien een andere oplossing weet om dit probleem op te lossen, aangezien ik niet zoveel zin heb in een gehele factory reset. Ik heb al meerdere malen mijn telefoon opnieuw opgestart en de SIM kaart eruit gehaald en opnieuw geplaatst, maar helaas werkte dat ook niet.

Mocht een factory reset echt onvermijdelijk zijn, weet er dan iemand hoe ik alles goed kan backuppen? (zo ook inhouden van apps, voornamelijk spelletjes?)

Mochten jullie nog meer willen weten vraag het dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb vandaag de melding gekregen om te updaten, gedaan, ennnn hij start niet meer op. Als het unlock scherm zichtbaar is na de boot, reboot ie steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
  • Laatst online: 16-02 09:22
coob schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 07:45:
Internet lekker snel op 4G via Ziggo mobiel.
Oh? Ik had daar laatst eens naar gekeken en ik herinner me dat de 4G van Ziggo net op een band zat die de OPO niet ondersteunt. Als dat niet zo blijkt te zijn, komt Ziggo weer in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
lord.farquaad schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 17:27:
[...]

Oh? Ik had daar laatst eens naar gekeken en ik herinner me dat de 4G van Ziggo net op een band zat die de OPO niet ondersteunt. Als dat niet zo blijkt te zijn, komt Ziggo weer in beeld.
Geen idee welke band(en) ziggo gebruikt voor 4g maar ik heb gewoon 4g iig.
-edit-
Ik moest trouwens wel zelf het netwerk instellen. Mijn opo pakte hem niet automatisch.

[ Voor 11% gewijzigd door coob op 29-04-2016 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:04

Sandyman538

SandstorM [148839]

coob schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 19:23:
[...]

Geen idee welke band(en) ziggo gebruikt voor 4g maar ik heb gewoon 4g iig.
-edit-
Ik moest trouwens wel zelf het netwerk instellen. Mijn opo pakte hem niet automatisch.
Leg eens uit dan hoe en wat. Want ik heb geen 4G met ziggo op de OPO (omdat het volgens mij op de niet ondersteunde band zit).

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Heb hier ook Ziggo, werkt prima met 4G verbinding.

Wel ff selecteren in de voorkeursnetwerktype, dan werkt het prima :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Manke schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:43:
Ik heb vandaag de melding gekregen om te updaten, gedaan, ennnn hij start niet meer op. Als het unlock scherm zichtbaar is na de boot, reboot ie steeds.
Iemand een idee? Het ding is onbruikbaar :P
Als ik de sim pin invoer, hangt het en reboot het uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:04

Sandyman538

SandstorM [148839]

GGS_206 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 20:04:

Goed verhaal. Werkt inderdaad prima!

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
rens-br schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 09:01:
[...]

Je kan instellen wat je wilt als je drukt op de volumeknop. Standaard springt dat naar 'Niet Storen', maar als je één keer 'Alleen prioriteit' hebt geselecteerd, wordt dat geactiveerd. Je kan de instellingen voor de verschillende modi vinden onder 'Meldingen' bij 'Instellingen'.
Heb nu in de instellingen -> meldingen -> Niet storen -> prioriteit ingeschakeld dat contacten met een ster mij kunnen blijven bereiken, maar wanneer ik nu de telefoon op niet storen zet staat er nog steeds 'Alleen alarmen'. Doe ik iets fout? Want volgens mij staat hij nu nog steeds niet op prioriteitsmodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
GGS_206 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 20:04:

Pakte jouw telefoon automatisch het ziggo netwerk?
Ik moest handmatig het apn en zo instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
rens-br schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 07:38:
[...]

Ik heb de laatste OTA update afgelopen donderdag ontvangen. Heb deze nog niet geïnstalleerd vanwege root + TWRP.

..........
Verhip, vanavond kreeg ik de melding van OTA :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:00
Sandyman538 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 20:00:
[...]

Leg eens uit dan hoe en wat. Want ik heb geen 4G met ziggo op de OPO (omdat het volgens mij op de niet ondersteunde band zit).
De ene mast is ook de andere mast niet. OPO ondersteund idd niet alle frequenties waaronder de in nederland veel gebruikte 800 MHz band, maar er komen ook steeds meer masten op andere frequenties die de OPO dan weer wel ondersteund.

Even bij je instellingen kijken of het aanstaat, werkt het dan nog niet is het meestal zo dat je daar of geen 4g hebt, of alleen op de 800 MHz band die je niet kan ontvangen.

Ziggo gebruikt trouwens het Vodafone netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Manke schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 20:15:
[...]

Safe mode geprobeerd? (Lang drukken op "Power of" in het power menu)

Werkt dat ook niet dan zou ik een backup maken met twrp en /data wipen (of eerst alleen cache wipen en op het beste hopen). Eventueel laatste lollipop versie flashen en laatste ota daaroverheen. Maar ik weet natuurlijk niet of je twrp oid hebt geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:34

Ravefiend

Carpe diem!

Een paar dagen geleden ook de 6.0.1 update OTA mogen ontvangen. Na de upgrade werkt allemaal top zo lijkt het, op één vervelende puntje na: ik krijg geen lock scherm meer. -O-

In het Settings menu --> Lock screen al die settings al verschillende keren aangepast, met pin, met pattern, power button instantly locks maar niets lijkt te werken. Iemand dit probleem al eens tegen gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
donderdagavond ook de OTA binnengekregen. buiten het feit dat ie zeker "snappier" is niet heel tevreden. met name die rechten zijn heel vervelend. voor bijna iedere app die ik open moet ik eerst rechten definiëren. begon al met Foodora, die blijkbaar niet kon samenwerken met Twilight vanwege een overlay:

http://forums.androidcent...permissions-twilight.html

ook Onedrive blijft mekkeren over rechten voor foto-opslag. de Play icons vind ik er niet op vooruit gegaan.. maar goed, hij lijkt wel wat sneller gelukkig.

[ Voor 4% gewijzigd door habermas op 30-04-2016 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
RobM schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 01:26:
[...]

Safe mode geprobeerd? (Lang drukken op "Power of" in het power menu)

Werkt dat ook niet dan zou ik een backup maken met twrp en /data wipen (of eerst alleen cache wipen en op het beste hopen). Eventueel laatste lollipop versie flashen en laatste ota daaroverheen. Maar ik weet natuurlijk niet of je twrp oid hebt geinstalleerd.
ik heb safe-mode geprobeerd door volume up en down te drukken tijdens het booten, maar er gebeurt niks. Welk power menu bedoel je? Ik kan niks doen als het os gestart en zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier64
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-08 16:01
Ravefiend schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 10:41:
Een paar dagen geleden ook de 6.0.1 update OTA mogen ontvangen. Na de upgrade werkt allemaal top zo lijkt het, op één vervelende puntje na: ik krijg geen lock scherm meer. -O-

In het Settings menu --> Lock screen al die settings al verschillende keren aangepast, met pin, met pattern, power button instantly locks maar niets lijkt te werken. Iemand dit probleem al eens tegen gekomen?
Je hebt waarschijnlijk een systeemprofiel ingesteld. Uitschakelen bij Instellingen-Systeemprofielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Hebben meer mensen dat Smartlock niet goed werkt in de MM update?
Gebruik smartlock en heb die gekoppeld aan mijn Smartwatch. Dus als ik in de buurt ben hoef ik geen unlock code in te typen.
Dit werkte perfect in 5.1.1 maar nu moet ik toch telkens de pincode invullen.

Smartlock staat aan. En mijn horloge heb ik al opnieuw gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Manke schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 14:17:
[...]
ik heb safe-mode geprobeerd door volume up en down te drukken tijdens het booten, maar er gebeurt niks. Welk power menu bedoel je? Ik kan niks doen als het os gestart en zichtbaar is.
Twrp heb ik nooit geïnstalleerd.

Safe mode geprobeerd en dat werkt ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulAM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-04 16:13
Ik had stille hoop dat met cm 13 mijn baterij duur weer op 2 dagen zou komen maar nee, ik mag blij zijn als ik een dag haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:50
DarkSide schreef op zondag 01 mei 2016 @ 15:13:
Gebruik smartlock en heb die gekoppeld aan mijn Smartwatch. Dus als ik in de buurt ben hoef ik geen unlock code in te typen.

Geen probleem hier i.c.m. een LG Watch Urbane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Kartmans1 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 21:12:
[...]
Doe ik iets fout? Want volgens mij staat hij nu nog steeds niet op prioriteitsmodus.
Ja dat klopt. Je moet de modus 'alleen prioriteit' aanzetten en niet 'Niet Storen'.
nokiaan958GB schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 21:28:
[...]
Verhip, vanavond kreeg ik de melding van OTA :+
En inmiddels geïnstalleerd? Hoe bevalt de update?
Manke schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 20:15:
[...]
Je kan safe mode ook opstarten wanneer de telefoon uit staat. Dit kun je doen door middel van de volgende stappen:
  1. Power Down the OnePlus One
  2. Hold the Power Button Until Android Starts to Boot Up
  3. As Soon as Android Starts Booting Up, Let Go of the Power Button
  4. Then Immediately Start Holding Both the Volume Up and Volume Down Buttons
  5. Continue Holding Both Volume Buttons Until Android is Fully Booted
Ravefiend schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 10:41:
Probeer je lockscreen eens uit te zetten. Daarna te rebooten en vervolgens lockscreen weer aan te zetten. Het zou ook kunnen zijn dat er een 'trusted device' in de weg zit, of dat je een profiel hebt ingesteld zonder lockscreen.
habermas schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 13:45:
donderdagavond ook de OTA binnengekregen. buiten het feit dat ie zeker "snappier" is niet heel tevreden. met name die rechten zijn heel vervelend. voor bijna iedere app die ik open moet ik eerst rechten definiëren. begon al met Foodora, die blijkbaar niet kon samenwerken met Twilight vanwege een overlay:

http://forums.androidcent...permissions-twilight.html
De rechten vind ik op zich wel een voorruitgang. Bij mij is het een kwestie van éénmaal op 'Ja' of 'Nee' drukken en vervolgens heb ik er geen omkijken meer naar. Ik heb alleen hetzelfde probleem als jou met 'Twilight', bij heel veel apps krijg ik een melding dat er een schermoverlay is gedetecteerd.
DarkSide schreef op zondag 01 mei 2016 @ 15:13:

Probeer eens je lockscreen helemaal uit te zetten, dan te rebooten en daarna lockscreen + smartlock weer aan te zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 02-05-2016 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:34

Ravefiend

Carpe diem!

Thx @Rogier64 en rens-br: mijn lock scherm heb ik weer terug gevonden. Het zat inderdaad in het profiel zelf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

rens-br schreef op maandag 02 mei 2016 @ 07:52:

[...]

Probeer eens je lockscreen helemaal uit te zetten, dan te rebooten en daarna lockscreen + smartlock weer aan te zetten.
Dat had ik net vanochtend gedaan. Even kijken hoe hij zich vandaag houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

PaulAM schreef op zondag 01 mei 2016 @ 22:27:
Ik had stille hoop dat met cm 13 mijn baterij duur weer op 2 dagen zou komen maar nee, ik mag blij zijn als ik een dag haal.
Een dag haal ik zeker maar de twee dagen die ik in het begin met gemak haalde lijken echt heel erg lang geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
PaulAM schreef op zondag 01 mei 2016 @ 22:27:
Gebruik je het toestel veel dan (veel SOT)? Ik haal over het algemeen prima de 2 dagen namelijk. Toestel staat overdag veel in standby, maar 's avonds wordt het wel veel gebruikt.
Ravefiend schreef op maandag 02 mei 2016 @ 07:57:
Thx @Rogier64 en rens-br: mijn lock scherm heb ik weer terug gevonden. Het zat inderdaad in het profiel zelf. :)
Graag gedaan. Fijn dat het weer werkt!
DarkSide schreef op maandag 02 mei 2016 @ 08:05:
[...]

Dat had ik net vanochtend gedaan. Even kijken hoe hij zich vandaag houdt.
Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
rens-br schreef op maandag 02 mei 2016 @ 07:52:
[...]

Ja dat klopt. Je moet de modus 'alleen prioriteit' aanzetten en niet 'Niet Storen'.
Misschien ben ik wel blind, maar kan dit nergens in het meldingen menu vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Kartmans1 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 10:21:
[...]
Misschien ben ik wel blind, maar kan dit nergens in het meldingen menu vinden.
Ik moet toegeven het zit wat verstopt, maar je kan het hier vinden:

'Meldingenpaneel' openen -> 'Quick Toggles' openen -> Naar links swypen -> Drukken op 'Niet Storen'.

Vervolgens kan je daar kiezen voor:
  • 'Totale stilte'
  • 'Alleen alarmen'
  • 'Alleen prioriteit'
En verschillende tijdsduren:
  • 'Todat u dit uitschakelt'
  • 'x aantal uren'
  • 'Tot volgende alarm'
Kies je dus voor 'Alleen prioriteit', dan komen telefoontjes van contacten met ster wel binnen (of maar net hoe je dit hebt ingesteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Update over smartlock.
Na hem uitgezet te hebben en de Trust met mijn LG weggehaald te hebben, heb ik de OPO een reboot gegeven.
Daarna alles weer ingesteld. En dat lijkt te helpen.
Tot nu toe niet meer mijn pincode hoeven in te vullen als ik mijn LG in de buurt heb.
(scheelt weer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
rens-br schreef op maandag 02 mei 2016 @ 10:37:
[...]

Ik moet toegeven het zit wat verstopt, maar je kan het hier vinden:

'Meldingenpaneel' openen -> 'Quick Toggles' openen -> Naar links swypen -> Drukken op 'Niet Storen'.

Vervolgens kan je daar kiezen voor:
  • 'Totale stilte'
  • 'Alleen alarmen'
  • 'Alleen prioriteit'
En verschillende tijdsduren:
  • 'Todat u dit uitschakelt'
  • 'x aantal uren'
  • 'Tot volgende alarm'
Kies je dus voor 'Alleen prioriteit', dan komen telefoontjes van contacten met ster wel binnen (of maar net hoe je dit hebt ingesteld).
Topper! Dankjewel! Handig als ik een telefoontje verwacht 's ochtends maar niet door elk berichtje wakker wil worden. Wel een omslachtige manier, vond de uitwerking in Android 5.1 helemaal niet zo slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Kartmans1 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 13:39:
[...]

Topper! Dankjewel! Handig als ik een telefoontje verwacht 's ochtends maar niet door elk berichtje wakker wil worden. Wel een omslachtige manier, vond de uitwerking in Android 5.1 helemaal niet zo slecht.
Inderdaad redelijk omslachtig. Maar je kan volgens mij ook gewoon de Volume- button indrukken totdat die naar 'Alleen Prioriteit' gaat. Maar ik heb het zo ingesteld dat 'Alleen Prioriteit' aangaat op werkdagen van 07:00u tot 17:00u. (Ik werk dan en wil alleen gestoord worden door telefoontjes). Jij zou dit eventueel ook kunnen instellen, maar dan alleen in de nacht/ochtend.(tot de volgende wekker?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:36
rens-br schreef op maandag 02 mei 2016 @ 14:21:
[...]

Inderdaad redelijk omslachtig. Maar je kan volgens mij ook gewoon de Volume- button indrukken totdat die naar 'Alleen Prioriteit' gaat. Maar ik heb het zo ingesteld dat 'Alleen Prioriteit' aangaat op werkdagen van 07:00u tot 17:00u. (Ik werk dan en wil alleen gestoord worden door telefoontjes). Jij zou dit eventueel ook kunnen instellen, maar dan alleen in de nacht/ochtend.(tot de volgende wekker?)
Inderdaad, ik gebruik altijd volume down om in dit "menu" te komen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14:35
rens-br schreef op maandag 02 mei 2016 @ 08:32:
[...]

Gebruik je het toestel veel dan (veel SOT)? Ik haal over het algemeen prima de 2 dagen namelijk. Toestel staat overdag veel in standby, maar 's avonds wordt het wel veel gebruikt.

[...]

Graag gedaan. Fijn dat het weer werkt!

[...]

Ben benieuwd.
Hoeveel SOT haal je hier bij? Ik haal ongeveer 4 uur SOT en dit was tijdens Android 5.1 toch echt beter.
Pagina: 1 ... 24 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus One] Accessoires
- RMA en support: [OnePlus] RMA & Support
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus One] Rooten & Custom ROM's
- Levertijden en prijzen: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen