Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-07 14:07
soundcloud schreef op donderdag 14 april 2016 @ 07:54:
[...]

Hmm dus voor die 300 euro kan ik op dit moment beter een nexus 5x halen? of een nexus 6p?
Een Nexus 6P is niet dezelfde prijsklasse.

De Nexus 5X is wel een goed alternatief. Ik weet echter niet hoe de bouwkwaliteit van de 5X is (LG had wat dat betreft in het verleden geen goede reputatie).

Dit begint trouwens off-topic te raken. Ik stel voor dat je een aparte thread begint.

[ Voor 9% gewijzigd door Condor70 op 14-04-2016 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundcloud
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 03-10-2022
Condor70 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 08:13:
[...]

Een Nexus 6P is niet dezelfde prijsklasse.

De Nexus 5X is wel een goed alternatief. Ik weet echter niet hoe de bouwkwaliteit van de 5X is (LG had wat dat betreft in het verleden geen goede reputatie).

Dit begint trouwens off-topic te raken. Ik stel voor dat je een aparte thread begint.
(Sorry sorry ik merkte het zelf ook al en ik heb al een eigen topic maar daar zeiden ze dat ik OPO vragen ook makkelijk hier kon stellen maargoed)

even ontopic..ik heb nog een vraag, op mijn oude telefoon ergde ik me eraan dat in de bus mensen naast me of achter me mijn gesprekken mee konden lezen..want het schermhelderheid kon niet lager terwijl ik mensen met een iphone wel zie dat ze dat kunnen.

Kan dat ook met OPO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:34
soundcloud schreef op donderdag 14 april 2016 @ 08:23:
[...]

(Sorry sorry ik merkte het zelf ook al en ik heb al een eigen topic maar daar zeiden ze dat ik OPO vragen ook makkelijk hier kon stellen maargoed)

even ontopic..ik heb nog een vraag, op mijn oude telefoon ergde ik me eraan dat in de bus mensen naast me of achter me mijn gesprekken mee konden lezen..want het schermhelderheid kon niet lager terwijl ik mensen met een iphone wel zie dat ze dat kunnen.

Kan dat ook met OPO?
Dat kan volgens mij met elke moderne android.... dus daar zou ik mij niet druk om maken.

Volgens mij heb je ook zogenaamde Privacy-guard beschermstickers/glaasjes voor je scherm. Dan kan je alleen het scherm lezen als je er recht voor zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Condor70
Waah schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:23:
[...]
Volgens mij heb je ook zogenaamde Privacy-guard beschermstickers/glaasjes voor je scherm. Dan kan je alleen het scherm lezen als je er recht voor zit.
LOL! Koop je een telefoon met een mooi IPS scherm en vervolgens plak je er een sticker op om de kijkhoeken te beperken. Had er net zo goed een goedkoop (en volgens mij ook zuiniger) TN scherm in gekund.

De mate waarin je de helderheid kunt instellen verschilt nogal per telefoon. Gelukkig kan de OnePlus One goed donker ingesteld worden en heeft 'ie ook nog LiveDisplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 11:36
soundcloud schreef op donderdag 14 april 2016 @ 03:33:
Is het verstandig om op dit moment een Oneplus One te halen als je hem nog minimaal 2 jaar wilt houden..aangezien die er nu al een tijdje is ook? Ivm updates en hoe goed de accu blijft na 2 jaar..
Of weet iemand misschien een toestel die vergelijkbaar is met de OPO ook qua bedrag? alvast bedankt :D
Offtopic: Misschien leuk om te weten dat de Oppo F1 momenteel voor €160 over de toonbank gaat. Qua specs minder dan de OPO hoor, maar nog steeds een mooi toestel voor een lage prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 09:22
rens-br schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:31:

[...]

Je kan de telefoon dan toch eerst decrypten, update runnen daarna weer en encrypten?
Ik ging er eigenlijk al vanuit dat decrypten geen optie was, maar ik heb het nog even gecheckt. Nee, decrypten is geen mogelijkheid.

Ik wacht dus nog op de OTA. Weet iemand wat is gemiddeld de termijn is waarover die OTA verspreid wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:25
lord.farquaad schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:00:
Ik ging er eigenlijk al vanuit dat decrypten geen optie was, maar ik heb het nog even gecheckt. Nee, decrypten is geen mogelijkheid.
Goed om te weten. Was daar nog niet van op de hoogte.
Ik wacht dus nog op de OTA. Weet iemand wat is gemiddeld de termijn is waarover die OTA verspreid wordt?
Dat verschilt heel erg per update. De ene update werd binnen een aantal dagen al naar iedereen uitgerold, de andere binnen een paar uur. Je zal dus geduld moeten hebben ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:13
lord.farquaad schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:00:
[...]

Als je Cyanogen updater van de Store haalt heb je de update direct binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
superiscch schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:49:
[...]

Als je Cyanogen updater van de Store haalt heb je de update direct binnen
Alleen is de telefoon van lord.farquaad telefoon encrypt, waardoor het niet mogelijk is om de OTA te flashen via de recovery. Zie ook: Ravefiend in "[OnePlus One] Ervaringen & Discussie - Deel 2".

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 14-04-2016 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
En een grove aanpak werkt niet?

Complete nandroid backup, factory reset (met behoud data op SD Card), update erop en alleen userdata restoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 23:58

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Ik heb het idee dat ondanks alle mooie praatjes en de bekende tweaks m'n batterij met CM13 een stuk minder lang meegaat :{
Ben ik de enige?

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Ik draai COS13 nu ongeveer een dag, dus het is misschien nog niet helemaal representatief, maar hij gaat net iets korter mee dan COS12. Daar haalde ik meestal 5 uur scherm tijd, nu 4 á 4,5 uur. COS11 was 5,5 a 6 uur.

[ Voor 6% gewijzigd door vinom op 14-04-2016 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Ik heb juist het idee dat de batterij (veel) langer mee gaat! Had eerst nog 55/65% batterij beschikbaar als ik thuis kwam van een dag werken en nu heb ik 80/90% beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
floriz87 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 14:44:
En een grove aanpak werkt niet?

Complete nandroid backup, factory reset (met behoud data op SD Card), update erop en alleen userdata restoren.
SD kaart? Niet in mijn OPO. Waar zou ik 'm stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
lord.farquaad schreef op donderdag 14 april 2016 @ 20:02:
[...]
SD kaart? Niet in mijn OPO. Waar zou ik 'm stoppen?
Geloof dat hij met SD kaart de interne opslag bedoeld waar je bestanden op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
rens-br schreef op donderdag 14 april 2016 @ 20:35:
[...]

Geloof dat ie met SD kaart de interne opslag bedoeld waar je bestanden op staan.
Precies, dat is zoals je OPO dit noemt (of eigenlijk gewoon Android) ;) . Check maar eens in een file explorer je root map. Daar vind je ook een map genaamd SDcard. Dit is je interne opslaggeheugen.

[ Voor 3% gewijzigd door floriz87 op 14-04-2016 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc0nly
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:03
Goedenavond,

Tijdens het installeren van de 13.0-ZNH0EAS26M Incremental uit de Cyanogen Updatetracker krijg ik deze error: ''error executing updater binary in zip'' ik volg gewoon alle stappen van de installatiehandleiding van de Cyanogen Updatetracker app maar het wil helaas niet lukken. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Marc0nly schreef op donderdag 14 april 2016 @ 21:03:
Tijdens het installeren van de 13.0-ZNH0EAS26M Incremental uit de Cyanogen Updatetracker krijg ik deze error: ''error executing updater binary in zip''
Welke recovery heb je geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc0nly
rens-br schreef op donderdag 14 april 2016 @ 21:30:
[...]

Welke recovery heb je geïnstalleerd?
Naar mijn weten gewoon de stock recovery van opo. Heb dat nooit veranderd.
rens-br schreef op donderdag 14 april 2016 @ 22:52:
[...]

Wat een vreemde melding dan. De meeste gebruikers krijgen die wanneer hun toestel geroot is. Heb je al geprobeerd eerst de zip van COS12.1 te installeren en daarna deze update.
Mijn excuses. Ik ben een leek op dit gebied en kom er net achter dat ik TWRP recovery gebruik, ik heb hem destijds over genomen en de vorige eigenaar had hem geroot. Bij de zip van COS12.1 krijg ik dezelfde melding.

[ Voor 52% gewijzigd door Marc0nly op 14-04-2016 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Marc0nly schreef op donderdag 14 april 2016 @ 22:48:
[...]
Naar mijn weten gewoon de stock recovery van opo. Heb dat nooit veranderd.
Wat een vreemde melding dan. De meeste gebruikers krijgen die wanneer hun toestel geroot is. Heb je al geprobeerd eerst de zip van COS12.1 te installeren en daarna deze update.
Marc0nly schreef op donderdag 14 april 2016 @ 22:48:
[...]
Mijn excuses. Ik ben een leek op dit gebied en kom er net achter dat ik TWRP recovery gebruik
Je zult eerst terug moeten naar stock recovery, voordat je de update überhaupt kan flashen.

[ Voor 29% gewijzigd door rens-br op 15-04-2016 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc0nly
rens-br schreef op donderdag 14 april 2016 @ 22:52:
[...]

[...]

Je zult dan eerst terug moeten naar stock recovery, voordat je de update überhaupt kan flashen.
Oké dankjewel ga ik morgen even bekijken of het dan wel goed gaat.
Bedankt voor je hulp tot zo ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:04
Bij mijn OPO kreeg ik de melding dat de update klaar was. Die wilde ik installeren, maar daarna was hij verdwenen. Ik kan hem ook niet meer vinden als ik systeemupdates zoek. Iemand ook bekend met dit probleem?
Met de Updatertracker-app wordt hij wel gevonden (alleen nog niet in de gelegenheid geweest om hem op deze manier te proberen te installeren...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
BvZwolle schreef op donderdag 14 april 2016 @ 23:37:
Bij mijn OPO kreeg ik de melding dat de update klaar was. Die wilde ik installeren, maar daarna was hij verdwenen. Ik kan hem ook niet meer vinden als ik systeemupdates zoek. Iemand ook bekend met dit probleem?
Je bent voor zover ik weet een van de enige hier die überhaupt de update melding al heeft gehad. Maar het is wel vreemd dat die ineens verdwijnt.
Met de Updatertracker-app wordt hij wel gevonden
Als je stock recovery hebt en niet geroot is het een kwestie van booten in recovery, zip selecteren en gaan met die banaan. Je hebt dan binnen 10 minuten Marshmallow op je device staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
Als je stock recovery hebt en niet geroot is het een kwestie van booten in recovery zip selecteren en gaan met die banaan. Je hebt dan binnen 10 minuten Marshmallow op je device staan.
Gelukt!
Afbeeldingslocatie: http://i32.photobucket.com/albums/d2/bvzwolle/Screenshot_20160415-080934_zpsd5tvlhig.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Heel mooi! Ik zie trouwens dat jij een batterij indicator en procenten hebt. Je kan dit ook combineren tot één geheel. Zie screenshot hieronder als voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/h2tg5z1vMdquzan6XVtxktvH/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:38

Gotez

42

rens-br schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 08:55:
[...]

Heel mooi! Ik zie trouwens dat jij een batterij indicator en procenten hebt. Je kan dit ook combineren tot één geheel. Zie screenshot hieronder als voorbeeld:

[afbeelding]
Als je de telefoon oplaad splitst hij deze automatisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Gotez schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 09:11:
[...]
Als je de telefoon oplaad splitst hij deze automatisch
Je hebt helemaal gelijk 8)7 Het was me nog niet opgevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Niet als je aan het opladen bent ;) Dan laat ie het altijd op die manier zien.
EDIT: Zie hierboven :P

[ Voor 13% gewijzigd door vinom op 15-04-2016 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
rens-br schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 08:55:
[...]

[afbeelding]
Dat komt omdat ik een screenshot had gemaakt terwijl hij aan de stroom lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
floriz87 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 20:47:
[...]

Precies, dat is zoals je OPO dit noemt (of eigenlijk gewoon Android) ;) . Check maar eens in een file explorer je root map. Daar vind je ook een map genaamd SDcard. Dit is je interne opslaggeheugen.
Oke, check. Maar, die opslag is toch ook versleuteld?
Als ik dan een factory reset doe, kan ik dan ueberhaupt nog wel bij de data op de 'sdcard'?

Edit: ik overweeg nog wel de 'fuck it'-methode, en gewoon te resetten en opnieuw te beginnen. Bijna alles wat van belang is staat toch in een of ander cloudje.

[ Voor 14% gewijzigd door lord.farquaad op 15-04-2016 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
lord.farquaad schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:11:
[...]
Als ik dan een factory reset doe, kan ik dan ueberhaupt nog wel bij de data op de 'sdcard'?
Goede vraag! Ik verwacht eerlijk gezegd van niet. Maar persoonlijk heb ik die situatie niet meegemaakt. Je zou ook gewoon een volledige backup kunnen maken en alleen een backup van de bestanden en vervolgens een clean install uitvoeren zonder behoud van data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:20
lord.farquaad schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:11:
[...]

Edit: ik overweeg nog wel de 'fuck it'-methode, en gewoon te resetten en opnieuw te beginnen. Bijna alles wat van belang is staat toch in een of ander cloudje.
Bij een factory reset (iig als je hem via de recovery doet) blijft je inhoud van je 'sdcard' gewoon bestaan en kun je dus gewoon je foto's bijvoorbeeld weer zien als je hem weer opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Bartske schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:30:
[...]
Bij een factory reset (iig als je hem via de recovery doet) blijft je inhoud van je 'sdcard' gewoon bestaan en kun je dus gewoon je foto's bijvoorbeeld weer zien als je hem weer opstart.
Maar de vraag is dus, kan je bij de data als deze encrypt zijn opgeslagen na een factory reset. Kan me voorstellen dat bepaalde keys zijn veranderd / verwijderd, waardoor de data niet meer unencrypt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:20
rens-br schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:32:
[...]

Maar de vraag is dus, kan je bij de data als deze encrypt is opgeslagen na een factory reset. Kan me voorstellen dat bepaalde keys zijn veranderd / verwijderd, waardoor de data niet meer unencrypt kan worden.
Oh sorry dat had ik even verkeerd begrepen. Volgensmij ben je dan bij een factory reset je data inderdaad kwijt. Dat is dan ook de bedoeling van de encryption neem ik aan dat mensen er niet bijkunnen als je een factory reset doet.

[ Voor 11% gewijzigd door Bartske op 15-04-2016 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc0nly
@rens-br Bedankt voor de hulp net alles uitgevoerd en het werkt nu uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Marc0nly schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 15:20:
@rens-br Bedankt voor de hulp net alles uitgevoerd en het werkt nu uitstekend!
Graag gedaan! Fijn dat het werkt. Mocht je overigens TWRP nog willen terug zetten, kun je even dit stappenplan volgen: rens-br in "[OnePlus One] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc0nly
rens-br schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 15:24:
[...]

Graag gedaan! Fijn dat het werkt. Mocht je overigens TWRP nog willen terug zetten, kun je even dit stappenplan volgen: rens-br in "[OnePlus One] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
Dankjewel, zal er is naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
rens-br schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:32:
[...]

Maar de vraag is dus, kan je bij de data als deze encrypt zijn opgeslagen na een factory reset. Kan me voorstellen dat bepaalde keys zijn veranderd / verwijderd, waardoor de data niet meer unencrypt kan worden.
Er is één sleutel (in de vorm van een veel te simpel 3x3 swipe patroon, maar toch), dus ik neem inderdaad aan dat alle data daarmee versleuteld is.

Ik overweeg de 'fuck it' methode nog even verder, terwijl ik blijf checken voor een update. Merci voor de inzichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een antwoord op google gevonden maar ik zou toch graag bevestiging hebben van de gebruikers hier.

Heb je met een Europese OPO ontvangst als je naar de US gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:00
Is de knop systeemupdates verdwenen bij 'over de telefoon' sinds de laatste 12.1 update?
Ik heb zelf de allerlaatste 12.1 niet gedaan en zie deze knop nog staan maar bij mijn vriendin staat dit er niet meer?

Krijg je dan gewoon melding van een nieuwe update?

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

Ik heb hem nog gewoon. Staat helemaal bovenaan

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
vanpeers schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 19:18:
Is de knop systeemupdates verdwenen bij 'over de telefoon' sinds de laatste 12.1 update?
Ik heb zelf de allerlaatste 12.1 niet gedaan en zie deze knop nog staan maar bij mijn vriendin staat dit er niet meer?

Bij mij ook gewoon waar je de optie verwacht:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Gznz1oT.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 18:35:
Heb een antwoord op google gevonden maar ik zou toch graag bevestiging hebben van de gebruikers hier.

Heb je met een Europese OPO ontvangst als je naar de US gaat?
Ja. Op de netwerken van AT&T en T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Condor70 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 20:30:
[...]

Ja. Op de netwerken van AT&T en T-Mobile.
OK, dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
lord.farquaad schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 18:08:
[...]
Er is één sleutel (in de vorm van een veel te simpel 3x3 swipe patroon, maar toch), dus ik neem inderdaad aan dat alle data daarmee versleuteld is.
Volgens mij is het patroon alleen voor inloggen, maar is de data wel degelijk versleuteld door middel van je Google Account. Maar dat neemt niet weg dat het een simpele beveiliging is.

Overigens kan je ook een een 4x4, 5x5 en 6x6 patroon, pincode, foto of wachtwoord kiezen.
vanpeers schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 19:18:

Vreemd dat de knop verdwenen is. Weet je zeker dat de pagina helemaal naar boven is gescrold? Ik heb overigens geen idee of je nu nog updates ontvangt. Misschien kun je de update zelf gewoon flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
rens-br schreef op maandag 18 april 2016 @ 08:35:
[...]

[...]

Vreemd dat de knop verdwenen is. Weet je zeker dat de pagina helemaal naar boven is gescrold? Ik heb overigens geen idee of je nu nog updates ontvangt. Misschien kun je de update zelf gewoon flashen?
Raar maar waar, de knop is nergens te zien, ook niet na een reboot. Haar telefoon is nog volledig stock.
Deze week inderdaad zelf maar eens flashen.

Hoe zijn de ervaringen met MM momenteel?
Ik hoop vooral dat de batterij terug zoals CM11 is, anders flash is kitkat er terug op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
vanpeers schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:19:
[...]
Hoe zijn de ervaringen met MM momenteel?
Ik hoop vooral dat de batterij terug zoals CM11 is, anders flash is kitkat er terug op.
Batterij duur in MM lijkt een stuk beter te zijn dan in Lollipop. We hebben dat dit weekend ook getest met twee verschillende OPO's. Eentje op MM (de mijne) en de andere op Lollipop. Waar ik aan het einde van 1,5 dag nog 40% had, had de andere telefoon nog maar 23%. Verbruik en aantal apps waren ongeveer gelijk.

Verder ging ik met Lollipop met ongeveer 60% batterijduur naar huis na een dag werken en ga ik nu naar huis met 80% batterij.

Verder is het een erg stabiele, goede en geweldige rom! Telefoon is snel en heb geen vastlopers. Gewoon weg perfect dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
rens-br schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:27:
[...]

Batterij duur in MM lijkt een stuk beter te zijn dan in Lollipop. We hebben dat dit weekend ook getest met twee verschillende OPO's. Eentje op MM (de mijne) en de andere op Lollipop. Waar ik aan het einde van 1,5 dag nog 40% had, had de andere telefoon nog maar 23%. Verbruik en aantal apps waren ongeveer gelijk.

Verder ging ik met Lollipop met ongeveer 60% batterijduur naar huis na een dag werken en ga ik nu naar huis met 80% batterij.

Verder is het een erg stabiele, goede en geweldige rom! Telefoon is snel en heb geen vastlopers. Gewoon weg perfect dus!
Klinkt veelbelovend, hopelijk droppen ze snel de full rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
vanpeers schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:32:
[...]
Klinkt veelbelovend, hopelijk droppen ze snel de full rom.
Als je toestel helemaal stock is, heb je de full rom niet nodig, de Incremental update volstaat dan. Heb je het toestel echter geroot en wil je toch MM installeren. Kun je even deze twee stappenplannen volgen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
rens-br schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:39:
[...]

Als je toestel helemaal stock is, heb je de full rom niet nodig, de Incremental update volstaat dan. Heb je het toestel echter geroot en wil je toch MM installeren. Kun je even deze twee stappenplannen volgen:
NB: Deze stappenplannen garanderen geen succes, er zijn uitzonderingen waarbij je óf terug naar stock moet en dan OTA óf wachten op full ROM en die flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
rens-br schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:39:
[...]

Ikzelf heb mijn toestel wel geroot en heb twrp, ik ga momenteel even wachten op de full rom, heb toch al wat mensen zien mislukken en full rom is snel gedaan. :)
Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBlue
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-08-2024

FlashBlue

nog altijd een bèta versie ...

Condor70 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:22:
[...]

Conversatie -> Gespreksopties - > Trilpatroon
Thanks, dan was ik toch op de juiste plek aan het kijken, maar zoals ik al dacht, in 13 niet meer aanwezig.

Net zoals wel meer functies in messages, zo krijg je ook bijna geen details meer te zien als je een sms selecteerd en op de i drukt. Vroeger kreeg je dan netjes tijdstippen van verzonden en delivered en dergelijke meer...

Vreemd, dat zo een "standaard" dingen plots verdwijnen bij een nieuwe OS versie, maar ach :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
vanpeers schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:57:
[...]
Ikzelf heb mijn toestel wel geroot en heb twrp, ik ga momenteel even wachten op de full rom, heb toch al wat mensen zien mislukken en full rom is snel gedaan. :)
Dat begrijp ik. Ik had gewoon geen geduld, dus toen maar lekker omslachtig de update flashen. O-)
FlashBlue schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:06:
[...]
Vreemd, dat zo een "standaard" dingen plots verdwijnen bij een nieuwe OS versie, maar ach :-)
Volgens mij hebben ze in COS13 de oude 'Berichten' app weggegooid en een compleet andere versie meegeleverd. Er zijn bij de nieuwe berichten app wel meer functies die er vroeger ook in zaten. Het enige 'voordeel' van de nieuwe Berichten app is dat het 'Material design' heeft.

[ Voor 28% gewijzigd door rens-br op 18-04-2016 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Vraagje: ik heb een OPO, geen root. Hoe krijg ik MM op mijn telefoon. Of komt hij binnenkort gewoon OTA via tele2?

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
power_user schreef op maandag 18 april 2016 @ 17:59:
Vraagje: ik heb een OPO, geen root. Hoe krijg ik MM op mijn telefoon. Of komt hij binnenkort gewoon OTA via tele2?
Hij komt binnenkort gewoon via OTA. Maar als je geen geduld hebt (net zoals ik) download je de update via de update tracker en kun je hem vervolgens flashen via de recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Thx voor je snelle reply :) Dan wacht ik gewoon even!

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

rens-br schreef op maandag 11 april 2016 @ 21:28:

Eerste opzicht lijkt COS13 een stuk sneller en meer van hetzelfde, maar er zijn een aantal veranderingen die mij meteen opvallen:
  • Dubbele klik op de aan/uit-knop opent de camera;
Die krijg ik hier niet werkend. De optie staat ingeschakeld en als ik dubbel-klik op de aan/uit-knop dan voel ik een trilling, maar de camera-app start niet op. Iemand idee welke app ik daarvoor een trap moet geven?

Ik heb ook de Google-zoekbalk niet in het multitask menu. Nu mis ik die zeker niet, maar toch apart.

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 19-04-2016 08:18 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:05
Hoe werkt de Okay Google functie bij COS13 gebruikers en dan met name met Vanuit elke scherm geactiveerd?
Ik draai CM13 nightlies maar zodra Vanuit elk scherm actief is zijn in de meeste gevallen telefoongesprekken niet te voeren daar men je gewoon niet kan verstaan of jij hun niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
FeaR schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 08:14:
[...]

Die krijg ik hier niet werkend. De optie staat ingeschakeld en als ik dubbel-klik op de aan/uit-knop dan voel ik een trilling, maar de camera-app start niet op. Iemand idee welke app ik daarvoor een trap moet geven?
Dat werkt bij mij perfect. Een aantal dingen waar ik zo aan denk:
  • Je hebt meerdere camera applicaties en de software weet niet welke hij moet nemen
  • Je hebt 'Snelkoppelingen vergrendelingsscherm' veranderd, waardoor er geen camera icoon meer op staat. (Als ik twee keer druk op de home-knop, zie je de camera opstarten vanuit de rechter onder-hoek, waar de snelkoppeling camera staat.)
Ik heb ook de Google-zoekbalk niet in het multitask menu. Nu mis ik die zeker niet, maar toch apart.
Gelukkig niet. Lelijk ding. Die optie zal bij jou standaard uit gestaan hebben, maar je kan die aanzetten bij:

'Instellingen' -> 'Scherm & Verlichting' -> 'Zoekbalk bij recente apps-scherm'
schumi2004 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 08:25:
Hoe werkt de Okay Google functie bij COS13 gebruikers en dan met name met Vanuit elke scherm geactiveerd?
Ik draai CM13 nightlies maar zodra Vanuit elk scherm actief is zijn in de meeste gevallen telefoongesprekken niet te voeren daar men je gewoon niet kan verstaan of jij hun niet.
Zou dit persoonlijk niet weten. Gebruik het commando' 'Ok Google' in zijn geheel niet.

[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 19-04-2016 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

rens-br schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 08:31:
[...]

Dat werkt bij mij perfect. Een aantal dingen waar ik zo aan denk:
  • Je hebt meerdere camera applicaties en de software weet niet welke hij moet nemen
  • Je hebt 'Snelkoppelingen vergrendelingsscherm' veranderd, waardoor er geen camera icoon meer op staat. (Als ik twee keer druk op de home-knop, zie je de camera opstarten vanuit de rechter onder-hoek, waar de snelkoppeling camera staat.)
Meerdere camera-apps is het niet, daar heb ik alleen de stock-app van.
Ik heb inderdaad geen snelkoppelingen op het vergrendelscherm staan. Net even de camera gekoppeld en nu werkt het wel naar behoren. Goede tip!
Gelukkig niet. Lelijk ding. Die optie zal bij jou standaard uit gestaan hebben, maar je kan die aanzetten bij:

'Instellingen' -> 'Scherm & Verlichting' -> 'Zoekbalk bij recente apps-scherm'
Daar zit die inderdaad en hij staat uit :)

Gelukkig dat het geen fouten zijn in mijn installatie. Ik heb gebruik gemaakt van de Updatetracker, dat was ook voor het eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
FeaR schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 08:38:
[...]

Ik heb inderdaad geen snelkoppelingen op het vergrendelscherm staan. Net even de camera gekoppeld en nu werkt het wel naar behoren. Goede tip!
Graag gedaan! Had al zo'n vermoeden. Ik moet zeggen dat ik zelf nog even moet aanwennen dat die functie bestaat. Ontgrendel de telefoon nu vaak gewoon en swipe dan vanaf rechts naar binnen.
Gelukkig dat het geen fouten zijn in mijn installatie. Ik heb gebruik gemaakt van de Updatetracker, dat was ook voor het eerst.
Elke telefoon is weer net iets anders ingesteld, dus tijdens het installeren worden de instellingen vaak ook net iets anders geconfigureerd. Via de Updatetracker updaten ging bij mij de vorige 4 keer ook prima, dus dat is erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Enige gekke issue wat ik nu nog heb is de melding op het lock-screen van WhatsApp. Als ik één bericht krijg van één persoon stond er voorheen op het lockscreen welke persoon dat was en het bericht er bij. Indien het dezelfde persoon was met meer berichten dan stond de naam er met "2 berichten".

Nu staat er
WhatsApp
1 nieuw bericht
WhatsApp heeft onder "Meldingen" alle rechten en ook staat de instelling op "Inhoud van alle meldingen weergeven" onder "Bij vergrendeld apparaat".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
FeaR schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:55:
WhatsApp heeft onder "Meldingen" alle rechten en ook staat de instelling op "Inhoud van alle meldingen weergeven" onder "Bij vergrendeld apparaat".
En als je naar 'Instellingen' -> 'Meldingen' -> 'App-meldingen' -> 'Whatsapp' -> 'Alles blokkkeren', 'Behandelen als prioriteit' en 'Gevoelige inhoud verbergen' uitvinken.

Ik verwacht dat bij jou 'Gevoelige inhoud verbergen' is aangevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

rens-br schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 12:20:
[...]
En als je naar 'Instellingen' -> 'Meldingen' -> 'App-meldingen' -> 'Whatsapp' -> 'Alles blokkkeren', 'Behandelen als prioriteit' en 'Gevoelige inhoud verbergen' uitvinken.

Ik verwacht dat bij jou 'Gevoelige inhoud verbergen' is aangevinkt.
Tot het dikgedrukte deel kom ik. Daar staat "Alles blokkeren" uit, "Behandelen als prioriteit" staat uit en "Korte weergave toestaan" staat aan. "Gevoelige inhoud verbergen" heb ik niet staan.

Ik ga eens de instellingen van WhatsApp resetten, denk dat er hier toch iets fout gaat na de update.

Edit:
Reset van de instellingen het lijkt nu weer naar behoren te werken. Gekke is dat echt alles stond - op de ringtone na - zoals het was.

[ Voor 17% gewijzigd door FeaR op 19-04-2016 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
FeaR schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 12:44:
[...]
Tot het dikgedrukte deel kom ik. Daar staat "Alles blokkeren" uit, "Behandelen als prioriteit" staat uit en "Korte weergave toestaan" staat aan. "Gevoelige inhoud verbergen" heb ik niet staan.

Ik ga eens de instellingen van WhatsApp resetten, denk dat er hier toch iets fout gaat na de update.

Edit:
Reset van de instellingen het lijkt nu weer naar behoren te werken. Gekke is dat echt alles stond - op de ringtone na - zoals het was.
Vreemd dat jij die optie niet hebt. Heb je die optie wel bij andere apps? Ik heb die namelijk wel bij alle apps die ik aangeklikt heb: Calculator, 9292, AdAway.

Maar bij mij ontbreekt de optie 'Korte weergave toestaan' dan weer. Erg bijzonder.

Fijn dat het nu in ieder geval weer werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

rens-br schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 13:11:
[...]

Vreemd dat jij die optie niet hebt. Heb je die optie wel bij andere apps?
Nope... overal zoals in mijn vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
Ik heb sinds de update naar 6.0.1 het probleem dat mijn WiFi verbinding in huis echt heel erg ruk is. Vergeleken met de telefoon van mijn vrouw (Nexus5) en mijn Opo in speedtest haalt de mijne nog geen 2 Mbps en die van mijn vrouw ruim 25Mbps...
Iemand anders ook last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Nu hopen dat Google snel het issue oplost dat je de telefoon makkelijk aan de PC kan koppelen en direct bij de opslag kan. Als je dat nu doet en naar de telefoon gaat zal Windows melden "Deze map is leeg". Quick fix is om dan op de telefoon naar "Opties voor ontwikkelaars" te gaan en onder "USB-configuratie selecteren" even wisselen naar "Opladen" en dan weer terug naar (standaard) "MTP (Media Transfer Protocol".

Schijnt in elke Android 6.0 versie te zitten. Gelukkig kwam mijn collega er mee, dit verzin je toch niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:21
FeaR schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:01:
Nu hopen dat Google snel het issue oplost dat je de telefoon makkelijk aan de PC kan koppelen en direct bij de opslag kan. Als je dat nu doet en naar de telefoon gaat zal Windows melden "Deze map is leeg". Quick fix is om dan op de telefoon naar "Opties voor ontwikkelaars" te gaan en onder "USB-configuratie selecteren" even wisselen naar "Opladen" en dan weer terug naar (standaard) "MTP (Media Transfer Protocol".

Schijnt in elke Android 6.0 versie te zitten. Gelukkig kwam mijn collega er mee, dit verzin je toch niet :P
Aansluiten, naar beneden slepen vanaf de bovenrand, klikken op 'USB voor opladen' en 'Bestandsoverdracht' kiezen is echt een stuk sneller. :)

Al zou het fijn zijn als je daar een standaard modus kon kiezen die hij onthoudt voor de volgende keer, dat is waar.

* dreamscape zag dat 'USB voor opladen' toevallig staan toen ik ook een lege map zag op mijn pc en op mijn OPO naar het menu wilde om in de ontwikkelaarsopties te gaan kloten...

[ Voor 9% gewijzigd door dreamscape op 20-04-2016 09:18 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Toevallig gisteren hetzelfde tegengekomen, alleen stond mjin telefoon al in MTP. Optie was inderdaad ff veranderen en weer terug naar MTP en het was geregeld. Kon ik makkelijk mijn rom met extra's overzetten om te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
usb werkt echt retetraag, vorige week wou ik een backup overzetten op mijn pc en dit ging aan enkele MB/s...
Dan maar via wifi laten syncen en dit ging gelukkig wat sneller.

Hopelijk werkt dit ooit toch sneller. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isdatzo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:55
vanpeers schreef op woensdag 20 april 2016 @ 16:08:
usb werkt echt retetraag, vorige week wou ik een backup overzetten op mijn pc en dit ging aan enkele MB/s...

Hopelijk werkt dit ooit toch sneller. 8)7
Ja, herkenbaar. Via USB is het echt niet te doen.. de eerste x-honderd mb gaan prima maar daarna is het drama :F .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:53
Nou, mijn batterij is alleen maar dramatischer geworden. 1 uur en 51 minuten SOT met 13% batterij. Gebruik wel Spotify onderweg, maar moet toch wel wat meer uit te halen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Isdatzo schreef op woensdag 20 april 2016 @ 18:33:
[...]

Ja, herkenbaar. Via USB is het echt niet te doen.. de eerste x-honderd mb gaan prima maar daarna is het drama :F .
Herkenbaar :(
Ik maak backups over USB via ADB, of over wifi via SCP...
Gewoon via MTP is niet te doen

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:13
Zijn er al mensen hier die OTA de update hebben gekregen of alleen nog maar handmatig?

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Kartmans1 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 22:26:
Nou, mijn batterij is alleen maar dramatischer geworden. 1 uur en 51 minuten SOT met 13% batterij. Gebruik wel Spotify onderweg, maar moet toch wel wat meer uit te halen zijn?
Is dat met marshmallow? Dat klinkt wel heel dramatisch, met 12.1.1-YOG7DAS2K1 kreeg ik ook al opeens een slechtere batterijduur. Ik hoop dat dat bij de volgende OTA niet weer het geval is. Deze OTA heb ik zelf nog niet voorbij zien komen trouwens, dus ik wacht nog even af totdat andere mensen deze hebben geïnstalleerd. Misschien anders wel een goed idee om ook weer eens een factory reset te doen bij de nieuwe update.

Bestanden overzetten via USB gaat bij mijn pc met Ubuntu trouwens veel sneller dan bij Windows 7 of 8.

[ Voor 6% gewijzigd door mark de man op 21-04-2016 10:23 ]

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
ocwil schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:03:
Zijn er al mensen hier die OTA de update hebben gekregen of alleen nog maar handmatig?
nog altijd geen OTA update hier :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Hier gewoon de rom gedownload via de app, en geflashed. Afgezien van m'n contacts die niet werken erg tevreden over MM :)

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

BlackEyedAngel schreef op donderdag 21 april 2016 @ 13:37:
Hier gewoon de rom gedownload via de app, en geflashed. Afgezien van m'n contacts die niet werken erg tevreden over MM :)
Dus de basistelefoon functies werken niet en je bent erg tevreden ? 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Nou ja ik zeg toch AFGEZIEN daarvan.. :D Ik denk dat ik hem gewoon nog een keer ga flashen zodra ik moeite wil doen om de volledige update op te zoeken

[ Voor 8% gewijzigd door BlackEyedAngel op 21-04-2016 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Ik heb 'm als een van de eersten automatisch binnen gekregen (op 8 april rond 19:00).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

Condor70 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 14:28:
[...]

Ik heb 'm als een van de eersten automatisch binnen gekregen (op 8 april rond 19:00).
8 april al. Had hem dan ook al wel verwacht....

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
BvZwolle schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 23:12:
mijn Opo in speedtest haalt de mijne nog geen 2 Mbps en die van mijn vrouw ruim 25Mbps...
Iemand anders ook last van?
Nee, hier werkt wifi net zo vlug / traag als voor de updaten. Misschien kun je de wifi settings resetten of (nog) een keer de cache leegmaken.
FeaR schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:01:
Nu hopen dat Google snel het issue oplost dat je de telefoon makkelijk aan de PC kan koppelen en direct bij de opslag kan. Als je dat nu doet en naar de telefoon gaat zal Windows melden "Deze map is leeg".
Zit dit alleen in Android 6.0 of zat dit ook al in Android 5.1. Ik had op. 5.1 ook vaak de melding dat de map leeg was, maar dat kwam er dan door dat mijn telefoon niet ontgrendeld was. Na het ontgrendelen verschenen de bestanden vrijwel meteen.
vanpeers schreef op woensdag 20 april 2016 @ 16:08:
Bekend probleem hier. Sinds Android gewisseld is van massa opslag naar MTP loopt alles een stuk trager hier. Kopiëren van grote bestanden is niet te doen, want of het gaat enorm traag of de. Kopieer opdracht loopt vast.
Kartmans1 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 22:26:
Nou, mijn batterij is alleen maar dramatischer geworden. 1 uur en 51 minuten SOT met 13% batterij.
Dat is wel heel erg dramatisch inderdaad. Welke applicaties verbruiken veel energie? Misschien kun je voor de zekerheid ook nog een keer de cache leegmaken?
Ik heb de update alleen nog maar handmatig geïnstalleerd. Maar ook bij mensen die ik ken die de update niet hebben geïnstalleerd, is de OTA nog niet binnen gekomen. Vroeger kom je op de Cyanogen website zien in hoever de OTA al was uitgerold, maar kan dat nu niet meer vinden.
BlackEyedAngel schreef op donderdag 21 april 2016 @ 13:37:
Afgezien van m'n contacts die niet werken erg tevreden over MM :)
Wat is er mis met je contacts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Mijn contacts wilden niet meer syncen met m'n google account sinds de update en factory reset., dan stopte Contacts met werken. een nieuwe contact toevoegen werkte ook niet, dan vulde ik de boel in, drukte op het vinkje/ok of whatever, en dan stond er alleen contact deleted... ook bij Viber wilde het niet lukken.
Als ik inlogde bij google op een pc dan stonden al m'n contacts daar wel braaf en eenzaam te wachten.

Echter sinds blijkbaar vanmorgen werkt het opeens wel weer, en zijn m'n contacts terug *O*
Misschien door een van de googleshit updates van de laatste dagen, anyway, nu helemaal blij :)

Update 15:10 Syncen mislukt en melding dat Google Contact have stopped working, en m'n contacts zijn weer weg uit de telefoon wtf 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door BlackEyedAngel op 22-04-2016 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:55
Ik zit nog op 5.0.2 en wil toch de gok maar gaan wagen. Eerst installeerde ik 12.1 via de updatetracker en dan door naar 13.0 maar de full ROM in de update tracker download wel maar ik krijg optie om hem te installeren.

Bij een fullrom behoudt je dan je app's en foto's?
Via instellen - over de telefoon - systeem updates wil het wel maar die update is een stuk kleiner.. Dat is geen full ROM maar een incrementele denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
Kreeg zojuist de melding van een update, en dus geïnstalleerd. Beveiligingsupdates liggen nu op 1 mei 2016. Overige fixes nog niet ontdekt aangezien ik eigenlijk niets te klagen had over cm13 tot nu toe.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

rens-br schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 06:17:
[...]
Zit dit alleen in Android 6.0 of zat dit ook al in Android 5.1. Ik had op. 5.1 ook vaak de melding dat de map leeg was, maar dat kwam er dan door dat mijn telefoon niet ontgrendeld was. Na het ontgrendelen verschenen de bestanden vrijwel meteen.
Op 5.x heb ik dit nooit gehad. Geloof dat dit ook echt een Marshmallow bug is.

Net weer een kleine update gehad van een 52 MB. Niveau van Android-beveiligingpatch staat nu op 1 mei 2016. Verder geen verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

rens-br schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 06:17:
[...]

Ik heb de update alleen nog maar handmatig geïnstalleerd. Maar ook bij mensen die ik ken die de update niet hebben geïnstalleerd, is de OTA nog niet binnen gekomen. Vroeger kom je op de Cyanogen website zien in hoever de OTA al was uitgerold, maar kan dat nu niet meer vinden.
Jammer is dat inderdaad. Ik ken ook nog niemand die de update via OTA heeft gekregen. Informatie hierover is ook niet echt goed te vinden.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radavl
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Mijn vrouw heeft de ota ongeveer 2 weken geleden ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Volgens de update tracker zijn er issues met de update met de update procedure. Opgepast dus. Er is voor zover bekend dat nog geen workaround.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:56

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik heb hem vanmorgen geïnstalleerd en hier geen enkel probleem tegengekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
BlackEyedAngel schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 10:17:
Update 15:10 Syncen mislukt en melding dat Google Contact have stopped working, en m'n contacts zijn weer weg uit de telefoon wtf 8)7
Schiet lekker op zo. Ik heb er gelukkig geen last van. Heb je de laatste versie van Google Play services geïnstalleerd?
Binnetie schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 10:34:
Eerst installeerde ik 12.1 via de updatetracker en dan door naar 13.0 maar de full ROM in de update tracker download wel maar ik krijg optie om hem te installeren.

Bij een fullrom behoudt je dan je app's en foto's?
Via instellen - over de telefoon - systeem updates wil het wel maar die update is een stuk kleiner..
De update tracker is ook niet bedoeld om updates te installeren, maar alleen om de updates te downloaden. Je moet vervolgens zelf naar de recovery gaan om de updates te installeren.

Een full rom laat je apps, bestanden en instellingen onaangeroerd, dus die kun je prima gebruiken om te updaten.

Heb je stock recovery of TWRP? Als je stock hebt kun je de incredimental prima gebruiken namelijk.
Bor schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 12:25:
Volgens de update tracker zijn er issues met de update met de update procedure. Opgepast dus. Er is voor zover bekend dat nog geen workaround.
Is dat zo? Ik lees alleen dat de recovery is aangepast en dat er daardoor problemem kunnen ontstaan:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/bbepU1ua5a1JV6kyPS5I1SGZ/medium.png
FeaR schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 10:48:
[...]
Op 5.x heb ik dit nooit gehad. Geloof dat dit ook echt een Marshmallow bug is.

Net weer een kleine update gehad van een 52 MB. Niveau van Android-beveiligingpatch staat nu op 1 mei 2016. Verder geen verschillen.
Zal eens kijken of ik de bug op mijn telefoon ook heb.

Vind het erg jammer dat ze nu alweer een update hebben uitgebracht. Nu moet ik weer TWRP en root weer verwijderen en vervolgens terug zetten. Inmiddels al iets bekend over de full rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulAM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-04 16:13
Ik ben me vanmiddag rot geschrokken, mijn scherm bleef zwart, tikken, powerbutton niets hielp om hem weer tot leven te wekken.
Ik wist dat de batterij niet leeg kon zijn maar desondaks aan de lader gehangen en na een paar uur alsnog geprobeerd op te starten een ja hoor. na 20 seconden de startknop ingedrukt gehouden te hebben kwam er weer leven in de OPO. Wat en opluchting kan zo iets kleins als het weer werken van een telefoon toch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
PaulAM schreef op maandag 25 april 2016 @ 22:04:
Ik ben me vanmiddag rot geschrokken, mijn scherm bleef zwart, tikken, powerbutton niets hielp om hem weer tot leven te wekken.
Ging ook de lampjes van je knoppen niet meer aan? Want dan is het gewoon een volledige crash o.i.d. geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

rens-br schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 08:01:
[...]

Ging ook de lampjes van je knoppen niet meer aan? Want dan is het gewoon een volledige crash o.i.d. geweest.

Dat heb ik inderaad ook wel met enige regelmaat, dat enkel de knopjes oplichten en het scherm zwart blijft. De lampjes van de knopjes gaan dan ook niet meer uit, 10 seconden de powerbutton ingedrukt houden en het euvel is verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 08:57:
[...]
Dat heb ik inderdaad ook wel met enige regelmaat, dat enkel de knopjes oplichten en het scherm zwart blijft. De lampjes van de knopjes gaan dan ook niet meer uit, 10 seconden de powerbutton ingedrukt houden en het euvel is verdwenen.
Kan me wel herinneren dat het wel eens ooit gebeurde, maar volgens mij was dit op mijn vorige telefoon.(Galaxy S Plus met CM11) Op de OPO heb ik dit nog nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 11:15
PaulAM schreef op maandag 25 april 2016 @ 22:04:
Vreemd, ik had gisterennamiddag net hetzelfde aan de hand.
Ik wou een afgelopen oproep inhaken, maar kreeg enkel hetzelfde zwarte scherm...
Oplossing was identiek: 20-tal seconden startknop ingedrukt houden, en de OPO rebootte en werkte weer normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x3rius
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 09:18
Is de full rom nog steeds niet uitgebracht van de eerste COS 13.0 versie? Inmiddels is er dus wel al een nieuwe incremental update...

Is deze 'custom-made' full rom goed te gebruiken? Of raden jullie aan eerst de officiele laatste 12.1 versie te flashen en hierna de incremental 13.0?

http://forum.xda-develope...eas26m-untouched-t3355423

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
x3rius schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 10:28:
Is de full rom nog steeds niet uitgebracht van de eerste COS 13.0 versie? Inmiddels is er dus wel al een nieuwe incremental update...
Dat klopt en ook een full rom van de huidige nieuwe incremental update is niet uitgebracht.
Is deze 'custom-made' full rom goed te gebruiken? Of raden jullie aan eerst de officiële laatste 12.1 versie te flashen en hierna de incremental 13.0?
Die 'custom-made' rom werkt wel prima geloof ik. Hoor er in ieder geval geen slechte verhalen over, maar het nadeel van die rom is dat je dan nog steeds een versie achterloopt. Ik zie dat er inmiddels ook een 'custom-full-zip' is uitgebracht van de laatste nieuwe versie.

Overigens mocht je geen custom recovery hebben geïnstalleerd, zou ik eerst 12.1.1 full rom installeren en vervolgens kun je met cm-bacon-cee4e8702d-to-64003595ee-signed.zip direct naar de laatste COS13 versie.

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 13-05-2016 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Toevallig vanochtend de melding gehad dat er een systeemupdate klaar stond.
Ben hem nu aan het installeren.
De update is ~500MB groot.

"Don't let your dreams be memes"

Pagina: 1 ... 23 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus One] Accessoires
- RMA en support: [OnePlus] RMA & Support
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus One] Rooten & Custom ROM's
- Levertijden en prijzen: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen