Ik zie dat COS 13 geen multi window modus heeft bij opties voor ontwikkelaars.. Balen..
Het enige kleine minpuntje wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is dat je een extra handeling moet uitvoeren om alle openstaande apps te sluiten. Voor de rest lijkt het allemaal redelijk soepel te lopen inderdaad. Misschien wel iets beter dan bij de vorige versie.
De batterij lijkt het ook goed vol te houden.
De batterij lijkt het ook goed vol te houden.
Hier gisteren ook geupdate, toestel loopt soepel, alleen de batterijduur ging flink achter uit. Toen ik vanochtend naar 20 minuten internetten al 20% batterij verloren was besloot ik om hem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Alleen nu staat hij al 45 minuten op wissen, terwijl dat normaal toch vrij snel gaat. Kwam deze forumpost tegen dat andere mensen er ook last van hadden.
Vrees dat ik gewoon geduld moet hebben.
Edit: Na iets meer dan twee uur is hij eindelijk klaar met wissen.
Edit: Na iets meer dan twee uur is hij eindelijk klaar met wissen.
[ Voor 11% gewijzigd door S401 op 10-04-2016 13:03 ]
Ik ben nu na drie uur 7% kwijt. Lijkt me goed. Wel met minimaal gebruik hoor.Jefrim schreef op zondag 10 april 2016 @ 12:06:
Hier gisteren ook geupdate, toestel loopt soepel, alleen de batterijduur ging flink achter uit. Toen ik vanochtend naar 20 minuten internetten al 20% batterij verloren was besloot ik om hem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Alleen nu staat hij al 45 minuten op wissen, terwijl dat normaal toch vrij snel gaat. Kwam deze forumpost tegen dat andere mensen er ook last van hadden.
Dat klinkt niet goed. Hoe ervaart de rest dit?Jefrim schreef op zondag 10 april 2016 @ 12:06:
Hier gisteren ook geupdate, toestel loopt soepel, alleen de batterijduur ging flink achter uit. Toen ik vanochtend naar 20 minuten internetten al 20% batterij verloren was besloot ik om hem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Gisteren geüpdate en toen geen problemen ondervonden. Vandaag kom ik niet meer in de standaard clock app. Die crasht meteen. Ook niet na reboot. Cache partitie is gewiped na de update.
Die heb ik ook. Kan hem dus niet via de update tracker binnen halen. En dan updaten.lord.farquaad schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 18:22:
Hmm. Update binnen gehaald via update tracker. Reboot naar recovery. Update from internal storage. En dan dit:
[afbeelding]
Daar snap ik niet alles van.
(Melding 3 keer vanwege 3 pogingen btw.)
Edit: telefoon is volledig ge-encrypt.
Mijn telefoon is ook encrypted btw.
Verder nog geen onderzoek gedaan naar een mogelijke oplossing.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ook CM13 geinstalleerd, maar helaas is nu de quick unlock optie niet meer beschikbaar. Na het intoetsen van pin unlock unlocked het scherm niet meer direct, maar dien je eerst weer Enter/Return/Ok te geven.. Met Root schijnt er iets te zijn om dit weer mogelijk te maken. Toch jammer dit, maar schijnt iets met security te maken te hebben.
[ Voor 8% gewijzigd door Hoyden op 10-04-2016 14:41 ]
Kan het zijn dat met de update de kleine vibratie bij het dubbel tap unlocken verdwenen is? Ik heb nog geen setting gevonden om dit weer aan te zetten. Jammer. Verder prima update
Bij de vorige update was dit standaard ingeschakeld. Ik heb nog niet geupdatet en in COS12.1.1 kan je het vinden bij Instellingen -> Gebaren -> TrillenGotez schreef op zondag 10 april 2016 @ 15:44:
Kan het zijn dat met de update de kleine vibratie bij het dubbel tap unlocken verdwenen is? Ik heb nog geen setting gevonden om dit weer aan te zetten. Jammer. Verder prima update
vinom schreef op zondag 10 april 2016 @ 16:20:
Wat is de SOT?

Ook wel eens last van gehad met experimenteren met verschillende roms.paragon schreef op zondag 10 april 2016 @ 13:03:
Gisteren geüpdate en toen geen problemen ondervonden. Vandaag kom ik niet meer in de standaard clock app. Die crasht meteen. Ook niet na reboot. Cache partitie is gewiped na de update.
Wis ook in apps eens zowel cache als data van de clock app in kwestie. Dat werkte voor mij. (De reden is een version mismatch met de clock.DB, en die zit niet in cache maar gewoon op /data !).
Android 6.0 mount usb disks niet meer aan het filesystem, waardoor deze niet meer te bereiken zijn met third party apps zoals ASTRO filemanager etc. Dat betekent dat ik niet meer makkelijk activiteiten van mijn sporthorloge kan backuppen via mijn telefoon...
Net geprobeerd om de update te installeren op mijn unlocked, geroote en TWRP geïnstalleerde OPO. Dit werkte natuurlijk niet. Vervolgens de Cyanogen Recovery terug gezet en de update proberen te installeren. Helaas werkte dit ook niet.
Vervolgens de hoop maar opgegeven en wacht wel op de full versie.
Die staat aan. Verder heb ik overal haptic feedback. Alleen bij unlocken niet. Vreemd.rens-br schreef op zondag 10 april 2016 @ 16:04:
[...]
Bij de vorige update was dit standaard ingeschakeld. Ik heb nog niet geupdatet en in COS12.1.1 kan je het vinden bij Instellingen -> Gebaren -> Trillen
Hier ook geen haptic feedback bij unlocken. Vind het persoonlijk niet echt storend, vooral omdat ik het vaak gebruik op een tafel. Hierdoor is het juist prettig dat de telefoon nu niet meer triltGotez schreef op zondag 10 april 2016 @ 19:10:
[...]
Die staat aan. Verder heb ik overal haptic feedback. Alleen bij unlocken niet. Vreemd.
Geprobeerd, maar helaas is het niet opgelosticeheart schreef op zondag 10 april 2016 @ 16:36:
[...]
Ook wel eens last van gehad met experimenteren met verschillende roms.
Wis ook in apps eens zowel cache als data van de clock app in kwestie. Dat werkte voor mij. (De reden is een version mismatch met de clock.DB, en die zit niet in cache maar gewoon op /data !).
Encrypted is inderdaad de oorzaak. Heb hier hetzelfde aan de hand.DarkSide schreef op zondag 10 april 2016 @ 13:07:
[...]
Die heb ik ook. Kan hem dus niet via de update tracker binnen halen. En dan updaten.
Mijn telefoon is ook encrypted btw.
Verder nog geen onderzoek gedaan naar een mogelijke oplossing.
ook niet als je de clock app eerst disablet en na de data delete weer enablet?
Hier ook het probleem dat er geen trilling is bij double tap to wake. Ook nog niks via google kunnen vinden hoe dit weer aankan. Ik vind het juist wel prettig dat ik weet dat de telefoon gewekt is
Vandaag via recovery geïnstalleerd. Bij het opstarten belande de telefoon in een boot loop. Uiteindelijk factory reset uitgevoerd. Helaas was het voor een back up te laat. Nu staat CM13 erop, maar heb ik geen wifi verbinding. Veel geprobeerd, maar ik krijg het niet werkend. Ik ga weer terug naar CM12. Twijfelde al over of zou moeten updaten aangezien mijn telefoon goed functioneerde.
Niet meer kunnen testen. Ben de error message maar een gaan lezen en stond iets van themes in. Dus theme geswitcht en daarna deed de clock het weer.iceheart schreef op zondag 10 april 2016 @ 22:22:
[...]
ook niet als je de clock app eerst disablet en na de data delete weer enablet?
...Ah. Maf. Nougoed, dat staat hier dan weer genoteerd om bij de volgende vage issue te proberenparagon schreef op maandag 11 april 2016 @ 00:54:
[...]
Niet meer kunnen testen. Ben de error message maar een gaan lezen en stond iets van themes in. Dus theme geswitcht en daarna deed de clock het weer.
Ok.TnxRavefiend schreef op zondag 10 april 2016 @ 22:02:
[...]
Encrypted is inderdaad de oorzaak. Heb hier hetzelfde aan de hand.
Maar even wachten op de OTA update ipv zelf flashen.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
ADB sideload? Ik heb hetzelfde probleem, hoop het vanavond even via ADB te doen.rens-br schreef op zondag 10 april 2016 @ 17:39:
Net geprobeerd om de update te installeren op mijn unlocked, geroote en TWRP geïnstalleerde OPO. Dit werkte natuurlijk niet. Vervolgens de Cyanogen Recovery terug gezet en de update proberen te installeren. Helaas werkte dit ook niet.
Aan anderen die nu CM13 hebben: zijn er nog opvallende voordelen om naar de nieuwe versie over te gaan (los gezien van veranderingen mbt compatibility en security)?
[ Voor 14% gewijzigd door floriz87 op 11-04-2016 09:41 ]
Ben benieuwd of het lukt! Hou je me op de hoogte?floriz87 schreef op maandag 11 april 2016 @ 09:39:
[...]
ADB sideload? Ik heb hetzelfde probleem, hoop het vanavond even via ADB te doen.
Theoretisch gezien gaat de accu langer mee vanwege Doze. Zie het volgende artikel voor de verdere voordelen van Android 6.0: reviews: Android 6.0 Marshmallow: langere accuduur en meer controleAan anderen die nu CM13 hebben: zijn er nog opvallende voordelen om naar de nieuwe versie over te gaan (los gezien van veranderingen mbt compatibility en security)?
Hier ook de update maar geinstalleerd.
Kostte ff wat moeite omdat ik TWRP+root had, maar uiteindelijk zonder problemen gelukt.
Tot dusver geen problemen
Kostte ff wat moeite omdat ik TWRP+root had, maar uiteindelijk zonder problemen gelukt.
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Ik heb de update ook proberen te installeren met TWRP + Root, maar dat was helaas niet gelukt. Welke stappen heb je gedaan?cypher21 schreef op maandag 11 april 2016 @ 15:16:
[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 11-04-2016 15:19 ]
Vraag me af hoe je dat gedaan hebt.cypher21 schreef op maandag 11 april 2016 @ 15:16:
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Op zich niet veel spanndends gedaan:rens-br schreef op maandag 11 april 2016 @ 15:19:
[...]
Ik heb de update ook proberen te installeren met TWRP + Root, maar dat was helaas niet gelukt. Welke stappen heb je gedaan?
CM Recovery bijwerken in de instellingen aan gezet.
CM Recovery geflashed
Booten naar CM Recovery en cm-12.1-YOG7DAS2K1 full ROM geinstalleerd
booten. Hierna booten naar CM Recovery en incremental 6.0.1 update geinstalleerd.
duurt wel een eeuwigheid... Alle apps konden 2x bijgewerkt worden. Na de installatie van 12.1-YOG7DAS2K en 13.0
[ Voor 8% gewijzigd door cypher21 op 11-04-2016 15:52 ]
Deze stappen had ik ook geprobeerd, en dat werkte helaas niet.cypher21 schreef op maandag 11 april 2016 @ 15:51:
[...]
CM Recovery bijwerken in de instellingen aan gezet.
CM Recovery geflashed
Booten naar CM Recovery en cm-12.1-YOG7DAS2K1 full ROM geïnstalleerd
booten. Hierna booten naar CM Recovery en incremental 6.0.1 update geïnstalleerd.
Had jij cm-12.1-YOG7DAS2K1 er al op staan of niet? Ik had die versie al en daarom heb ik die niet nog een keer geflasht.
Waar had jij de CM Recovery vandaan?
WiFi vrat na de update veel van mijn batterij weg. Heb even de cache geleegd, en dit lijkt nu weg te zijn. Ben benieuwd hoe de batterij het nu uit gaat houden!
WiFi vreet bij de oude software versie ook veel batterij weg. Hopelijk is dat opgelost met 6.0.Kartmans1 schreef op maandag 11 april 2016 @ 17:30:
WiFi vrat na de update veel van mijn batterij weg. Heb even de cache geleegd, en dit lijkt nu weg te zijn. Ben benieuwd hoe de batterij het nu uit gaat houden!
Geen lag/stutter meer bij youtube video's. Hier had ik last van in CM11S.floriz87 schreef op maandag 11 april 2016 @ 09:39:
[...]
ADB sideload? Ik heb hetzelfde probleem, hoop het vanavond even via ADB te doen.
Aan anderen die nu CM13 hebben: zijn er nog opvallende voordelen om naar de nieuwe versie over te gaan (los gezien van veranderingen mbt compatibility en security)?
OK, en werken de streams van NOS eindelijk normaal onder 13?
Niet getest, ik kijk geen NOS lol. Kan het wel testen.floriz87 schreef op maandag 11 april 2016 @ 21:01:
OK, en werken de streams van NOS eindelijk normaal onder 13?
Net de Stock Recovery terug gezet en probeer nu de OTA update te installeren. Maar krijg de hele tijd de volgende foutmelding:
Edit: fout inmiddels zelf gevonden. Het blijkt dat je eerst COS12.1 full moet installeren via de Cyanogen Recovery, daarna rebooten en vervolgens de incredimemtal update installeren.
Voor de mensen die ook willen upgraden en ook root + twrp hebben geïnstalleerd staan:
Iemand ervaring met deze fout?system partition has unexpected contents
Edit: fout inmiddels zelf gevonden. Het blijkt dat je eerst COS12.1 full moet installeren via de Cyanogen Recovery, daarna rebooten en vervolgens de incredimemtal update installeren.
Voor de mensen die ook willen upgraden en ook root + twrp hebben geïnstalleerd staan:
- Maak een full backup in TWRP.
- Download 'cm-bacon-cee4e8702d-to-e36dd78050-signed' via de Updatetracker.
- Download cm-12.1-YOG7DAS2K1-bacon-signed-fastboot-bed37f2e18.zip pak het bestand uit en kopieer recovery.img naar je telefoon.
- Stel in developer opties in dat Recovery mag worden bijgewerkt.
- Installeer Flashify en installeer recovery.img door middel van 'Flash' - > 'Recover image'. (Of flash het door middel van TWRP).
- Download cm-12.1-YOG7DAS2K1-bacon-signed-d347503447.zip naar je telefoon.
- Reboot naar Recovery en installeer 'cm-12.1-YOG7DAS2K1-bacon-signed-d347503447.zip'
- Selecteer 'Wipe Cache partition'.
- Reboot en laat de telefoon apps bijwerken (indien nodig).
- Reboot in recovery en installeer 'cm-bacon-cee4e8702d-to-e36dd78050-signed'.
- Selecteer 'Wipe Cache partition'.
- Reboot, de apps worden nu geoptimaliseerd en Android M is geïnstalleerd.
- Standaard lettertype is anders en dikker(en persoonlijk lelijker);
- Kopieer en plak menu is groter en beter;
- Standaard zoekbalk in multitask menu;
- Standard zoekbalk in app drawer (miste die echt enorm in COS12), alleen jammer dat die pontificaal wit is op verder een zwarte pagina)
- Deel menu is anders en beter;
- Google Keep is meegeleverd;
- Knop sluiten alle apps is verplaatst naar onder;
- Icoontjes op homescreen zijn standaard kleiner;
- Dubbele klik op de aan/uit-knop opent de camera;
- Instellingen heeft een nieuwe optie genaamd 'Geheugen', daar is de geschiedenis van het geheugenverbruik te zien;
- Instellingen - > apps is voortaan één lijst i.p.v. los verdeeld;
- Niveau van Android-beveiligingspatch is geüpdatet naar 1 maart.
[ Voor 109% gewijzigd door rens-br op 13-04-2016 13:35 ]
Hm, dat is kut. Is de optie van de volgorde husselen er nog wel? Verspringt de Enter dan ook van plek?Hoyden schreef op zondag 10 april 2016 @ 14:36:
Ook CM13 geinstalleerd, maar helaas is nu de quick unlock optie niet meer beschikbaar. Na het intoetsen van pin unlock unlocked het scherm niet meer direct, maar dien je eerst weer Enter/Return/Ok te geven.. Met Root schijnt er iets te zijn om dit weer mogelijk te maken. Toch jammer dit, maar schijnt iets met security te maken te hebben.
Dit soort kleine dingen gaan mij wel irriteren denk ik, haha. Nog maar even wachten tot ik echt overtuigd ben van de voordelen
COS 13 update file https://www.androidfilehost.com/?fid=24459283995316311rens-br schreef op maandag 11 april 2016 @ 16:06:
[...]
Deze stappen had ik ook geprobeerd, en dat werkte helaas niet.
Had jij cm-12.1-YOG7DAS2K1 er al op staan of niet? Ik had die versie al en daarom heb ik die niet nog een keer geflasht.
Waar had jij de CM Recovery vandaan?
CyanogenMod Recovery https://download.cyanogenmod.org/get...n-recovery.img
cm-12.1-YOG7DAS2K1 full ROM https://www.androidfilehost.com/?fid=24369303960686198
Ik had YOG7DAS2K1 er idd al op staan. Maar aangezien de recovery die je los flasht niet helemaal overeenkomt met YOG7DAS2K1 moet je die full zip wel flashen omdat dan de juiste CM recovery er na de flash opstaat. De incremental COS 13 doet daar een check op. Daarom ook aanzetten dat de recovery geflasht wordt bij een update
De full rom bevat toch ook de recovery? Dan zou het toch genoeg moeten zijn om de full rom te flashen en daarna de update?cypher21 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 07:45:
[...]
COS 13 update file https://www.androidfilehost.com/?fid=24459283995316311
CyanogenMod Recovery https://download.cyanogenmod.org/get...n-recovery.img
cm-12.1-YOG7DAS2K1 full ROM https://www.androidfilehost.com/?fid=24369303960686198
Ik had YOG7DAS2K1 er idd al op staan. Maar aangezien de recovery die je los flasht niet helemaal overeenkomt met YOG7DAS2K1 moet je die full zip wel flashen omdat dan de juiste CM recovery er na de flash opstaat. Daarom ook aanzetten dat de recovery geflasht wordt bij een update
Hier trouwens de officiële links:
Full ROM: http://builds.cyngn.com/factory/bacon/cm-12.1-YOG7DAS2K1-bacon-signed-d347503447.zip
Update: http://builds.cyngn.com/incremental/bacon/cm-bacon-cee4e8702d-to-e36dd78050-signed.zip
En mocht je toch de recovery los nodig hebben, dan kun je die uit deze zip halen:
Fastboot zip: http://builds.cyngn.com/factory/bacon/cm-12.1-YOG7DAS2K1-bacon-signed-fastboot-bed37f2e18.zip
[ Voor 11% gewijzigd door Condor70 op 12-04-2016 07:57 ]
Full ROM kun je niet in TWRP flashenCondor70 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 07:54:
[...]
De full rom bevat toch ook de recovery? Dan zou het toch genoeg moeten zijn om de full rom te flashen en daarna de update?
Hier trouwens de officiële links:
http://builds.cyngn.com/factory/bacon/cm-12.1-YOG7DAS2K1-bacon-signed-d347503447.zip
http://builds.cyngn.com/incremental/bacon/cm-bacon-cee4e8702d-to-e36dd78050-signed.zip
Vandaar de extra stap eerst CM recovery flashen.
Hier trouwens nog niet helemaal tevreden. Batterijverbruik is vrij hoog. Google Play Services vrat vannacht 15% weg
[ Voor 10% gewijzigd door cypher21 op 12-04-2016 07:55 ]
Wel toch? Ik meen dat ik dit in het verleden gewoon gedaan heb!cypher21 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 07:54:
[...]
Full ROM kun je niet in TWRP flashen
Vandaar de extra stap eerst CM recovery flashen.
Kan sinds 12.0 niet meer geloof ikCondor70 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 07:58:
[...]
Wel toch? Ik meen dat ik dit in het verleden gewoon gedaan heb!
Daarvoor werkte het idd nog wel met een full zip
Dit was idd in het verleden juist de manier om te flashen...hopelijk nu weer, maar ik heb het nog niet geprobeerdCondor70 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 07:58:
[...]
Wel toch? Ik meen dat ik dit in het verleden gewoon gedaan heb!
Ik heb 12.1 zo geïnstalleerdcypher21 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 07:59:
[...]
Kan sinds 12.0 niet meer geloof ik
Daarvoor werkte het idd nog wel met een full zip
Ik denk dat je twee dingen door elkaar haalt. De Full Rom kan je juist wel flashen via TWRP, maar de incremental kan je juist niet flashen via TWRP, vanwege de niet originele Recovery.
Was ik gisteren blij dat het update eindelijk gelukt was en wilde ik vervolgens TWRP en root terug zetten, kwam mijn telefoon niet meer voorbij het bootscherm. Uiteindelijk na veel kutten maar gewoon mijn backup terug gezet. Ik wacht wel op de Full versie.
@cypher21, heb jij TWRP en je root wel succesvol terug kunnen zetten?
Van stock 12.1 naar 13 update ging zonder problemen. Bij 12.1 had ik massive battery drain in het android process. Interne meuk waar je niks mee kan. Na de update had ik nog steeds massive drain. Battery widget gaf 50 tot 80mAh bij idle met alleen WiFi aan. Toch maar besloten om een factor reset uit te voeren. En alles draait nu weer stukken beter idle drain van 5 tot 9mAh.
Zonder aangepast update script kreeg ik het voorheen niet voor elkaar full zips in TWRP te flashen. Mja.rens-br schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 08:05:
[...]
Ik denk dat je twee dingen door elkaar haalt. De Full Rom kan je juist wel flashen via TWRP, maar de incremental kan je juist niet flashen via TWRP, vanwege de niet originele Recovery.
Was ik gisteren blij dat het update eindelijk gelukt was en wilde ik vervolgens TWRP en root terug zetten, kwam mijn telefoon niet meer voorbij het bootscherm. Uiteindelijk na veel kutten maar gewoon mijn backup terug gezet. Ik wacht wel op de Full versie.
@cypher21, heb jij TWRP en je root wel succesvol terug kunnen zetten?
Ik heb gisteravond geen tijd gehad om TWRP + root er weer op te zetten.
Vanavond maar eens proberen
Dat is vreemd. Ik kreeg de full zips wel altijd prima geïnstalleerd. Dit met:Heb je nog meer dingen aangepast dan alleen root + TWRP?cypher21 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 08:13:
[...]
Zonder aangepast update script kreeg ik het voorheen niet voor elkaar full zips in TWRP te flashen. Mja.
Maak eerst een goede backup. Bij mij liep gisteren alles vast na het flashen van TWRP en SuperSu.Ik heb gisteravond geen tijd gehad om TWRP + root er weer op te zetten.
[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 12-04-2016 08:24 ]
Zou in theorie ook prima moeten werken idd. Ik kreeg altijd vage foutmeldingenrens-br schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 08:23:
[...]
Dat is vreemd. Ik kreeg de full zips wel altijd prima geïnstalleerd. Dit met:Heb je nog meer dingen aangepast dan alleen root + TWRP?
[...]
Maak eerst een goede backup. Bij mij liep gisteren alles vast na het flashen van TWRP en SuperSu.
Ik heb alleen DPI aangepast, maar sinds 12.1 kan dat ook in de instellingen dus hoefde ik de build.prop niet meer aan te passen.
Haha, ja backups zijn wel handig
[ Voor 4% gewijzigd door cypher21 op 12-04-2016 08:32 ]
Zou kunnen dat het dan komt door de build.prop.cypher21 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 08:31:
[...]
Zou in theorie ook prima moeten werken idd. Ik kreeg altijd vage foutmeldingen
Ik heb alleen DPI aangepast, maar sinds 12.1 kan dat ook in de instellingen dus hoefde ik de build.prop niet meer aan te passen.
Haha, ja backups zijn wel handigTWRP erop en maar eerst snel een nandroid backup maken
Edit:
Ik vind bij deze en de vorige update het wel erg lang duren voordat Cyanogen de Full versie vrij geeft. Bij de updates daarvoor duurde het een aantal uur. Bij de vorige update, YOG7DAS2K1, duurde het 14 dagen voordat de full update vrijgegeven werd. Hopelijk duurt het nu een stuk minder lang.
[ Voor 24% gewijzigd door rens-br op 12-04-2016 11:52 ]
Helaas, krijg een error 7 bij het sideloaden.rens-br schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:01:
[...]
Ben benieuwd of het lukt! Hou je me op de hoogte?
even googlen:
Lekker is datWell, this error means that the system partition has been modified, and the updater is aborting the install as a result. The first thing you should keep in mind that if you are having issues with sideloading/installing the stock OTA zip file, you must have had root access or some kind of modification on your device. If you are getting Status 7 Error when you try to install the OTA, ask a few questions to yourself:
Did you gain root access or are the SU binaries present on the device?
Have you flashed a custom Kernel?
Have you installed a custom recovery like CWM/PhilZ/TWRP installed on the device?
Do you have a custom ROM installed on the device?
Have you deleted some system app in a fit of cleaning bloats?
If you don’t have root, did you disable any system app from Settings> Apps?
Have you freezed any system app using Titanium Backup or some other similar app?
Have you installed some kind of system app or sound mod on the device?
If your answer to any of the questions asked above is in the affirmative, you must fix the cause first to be able to install the OTA successfully.
The best way to fix any possible causes of Status 7 Error is to restore your device to stock by flashing the stock firmware.
Als je zou willen, graag! Er is alleen niet altijd een streamiPodKiller schreef op maandag 11 april 2016 @ 21:14:
[...]
Niet getest, ik kijk geen NOS lol. Kan het wel testen.
Heb ik in het verleden ook gehad, zou even wachten op de full romfloriz87 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:50:
[...]
Helaas, krijg een error 7 bij het sideloaden.
even googlen:
[...]
Lekker is dat(overigens kan ik op bijna alle vragen wel met "ja" antwoorden
)
Hier heb ik t zo opgelost:
Complete nandroid backup, factory reset (met behoud data op SD Card), update erop en alleen userdata restoren
Dank voor de tip! Ik probeer eerst nog wat dirty oplossingen.cypher21 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:55:
[...]
Heb ik in het verleden ook gehad, zou even wachten op de full rom
Hier heb ik t zo opgelost:
Complete nandroid backup, factory reset (met behoud data op SD Card), update erop en alleen userdata restoren
Edit: gaat niet werken denk ik. Ik wacht even op de full zip, ipv incremental.
Edit2: Iemand enig idee hoe lang dat gaat duren?
[ Voor 14% gewijzigd door floriz87 op 12-04-2016 13:34 ]
Ik kreeg ook zo'n soort error bij het flashen:floriz87 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:50:
[...]
Helaas, krijg een error 7 bij het sideloaden.
Het heeft er mee te maken dat je ROM momenteel niet voldoet aan de eis om de incremental te installeren. Als je mijn stappenplan van aantal posts hierboven uitvoert zou het als het goed is wel moeten lukken.system partition has unexpected contents
Zal het eens proberen. In welke folder gooit de updatetracker zijn zips?rens-br schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:40:
[...]
Ik kreeg ook zo'n soort error bij het flashen:
[...]
Het heeft er mee te maken dat je ROM momenteel niet voldoet aan de eis om de incremental te installeren. Als je mijn stappenplan van aantal posts hierboven uitvoert zou het als het goed is wel moeten lukken.
Never mind, al gevonden volgens mij.
[ Voor 3% gewijzigd door floriz87 op 12-04-2016 13:48 ]
Gewoon in de downloads folder.floriz87 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:47:
[...]
Zal het eens proberen. In welke folder gooit de updatetracker zijn zips?
Nee, helaas, heeft niet gewerkt. Dan maar wachten op de full ROM
.
Jammer. Ik had wel verwacht dat het flashen van de huidige full rom je probleem zou oplossen. Jammer genoeg niet.floriz87 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:00:
Nee, helaas, heeft niet gewerkt. Dan maar wachten op de full ROM.
Dat gedeelte werkt. Maar vervolgens met de OTA naar 13 lukt niet. Zowel niet in TWRP als in cyanogen recovery.rens-br schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:05:
[...]
Jammer. Ik had wel verwacht dat het flashen van de huidige full rom je probleem zou oplossen. Jammer genoeg niet.
Heb je voordat je de Cyanogen Recovery installeerde in Developer opties ingesteld dat de recovery mag worden bijgewerkt? (Stond niet in het stappenplan)floriz87 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:08:
[...]
Dat gedeelte werkt. Maar vervolgens met de OTA naar 13 lukt niet. Zowel niet in TWRP als in cyanogen recovery.
Ik had TWRP al geinstalleerd. Ik heb het met TWRP geprobeerd (OTA update naar 13), maar dat werkte niet, weer error 7. Daarna met flashify de recovery geflashed uit de fastboot image die je in je post had staan. Hiermee heb ik opnieuw geprobeerd de OTA te flashen, zonder succes.rens-br schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:12:
[...]
Heb je voordat je de Cyanogen Recovery installeerde in Developer opties ingesteld dat de recovery mag worden bijgewerkt? (Stond niet in het stappenplan)
"cyanogen recovery bijwerken" heeft steeds aangestaan (voor zover ik weet).
Nadat je Cyanogen Recovery hebt geïnstalleerd moet je eerst de vorige full zip installeren. Daarmee worden alle wijzigen door het rooten e.d. ongedaan gemaakt. Vervolgens moet je herstarten in systeem en daarna kun je via de recovery de OTA flashen.floriz87 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:47:
[...]
Ik had TWRP al geinstalleerd. Ik heb het met TWRP geprobeerd (OTA update naar 13), maar dat werkte niet, weer error 7. Daarna met flashify de recovery geflashed uit de fastboot image die je in je post had staan. Hiermee heb ik opnieuw geprobeerd de OTA te flashen, zonder succes.
"cyanogen recovery bijwerken" heeft steeds aangestaan (voor zover ik weet).
Heb het hele proces net nog een keer herhaal en heb nu Android M, TWRP en root. Updaten naar Android M kan via dit stappenplan en TWRP + SuperSu kan worden terug gezet door middel van het volgende stappenplan:
- Download de laatste TWRP versie naar de PC.
- Download de laatste SuperSu Beta naar de telefoon.
- Download de laatste versie van WinDroid Toolkit.
- Open WinDroid Toolkit, als hij vraagt om installeren van ADB drivers laat je hem dit doen. Selecteer vervolgens de OnePlus One.
- Herstart telefoon in 'Fastboot' mode (Volume Omhoog + Power) en verbind met PC.
- Ga in de Toolkit naar 'Commands' -> 'Flash Recovery' en kies daar het TWRP file gedownload in stap 1.
- Wanneer de Toolkit klaar is vraagt ie om een herstart, druk dan op 'Nee'.
- Zet de telefoon na het flashen uit door Volume Omlaag + Power in te houden.
- Start vervolgens de telefoon in Recovery (Volume Omlaag + Power), TWRP wordt nu gestart.
- Herstart de telefoon in systeem en zorg ervoor dat alles werkt.
- Reboot in Recovery en maak een backup.
- Installeer SuperSu Beta via TWRP en clear cache
- Reboot naar systeem. Dit kan lang duren en de telefoon kan een aantal keer herstarten. Onderbreek dit proces niet.
- Vervolgens worden de apps weer geüpdatet en je telefoon is weer geroot.
[ Voor 63% gewijzigd door rens-br op 12-04-2016 15:34 ]
Dit heb ik gedaan, ik draaide namelijk niet de vorige versie, maar van die daar weer voor. Ik heb de laatste full zip geinstalleerd, maar OTA hierna werkte niet. Volgens mij is alleen een factory reset een optie, of gewoon de full zip steeds installeren, ipv OTA.rens-br schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:55:
[...]
Nadat je Cyanogen Recovery hebt geïnstalleerd moet je eerst de vorige full zip installeren. Daarmee worden alle wijzigen door het rooten e.d. ongedaan gemaakt. Vervolgens moet je herstarten in systeem en daarna kun je via de recovery de OTA flashen.
Ben dan inderdaad ook bang dat er niks anders op zit dan of een factory reset doen, of wachten op de full zip.floriz87 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:30:
[...]
Dit heb ik gedaan, ik draaide namelijk niet de vorige versie, maar van die daar weer voor. Ik heb de laatste full zip geïnstalleerd, maar OTA hierna werkte niet. Volgens mij is alleen een factory reset een optie, of gewoon de full zip steeds installeren, i.p.v. OTA.
Heren, ik heb zojuist ook de CM13-update geïnstalleerd.. maar dingen lopen niet helemaal soepel. Even ter bevestiging: wanneer ik een factory reset uitvoer vanuit recovery dan heeft dit geen invloed op de internal storage (toch?).
Waar vind ik een sneltoets voor mijn geluidsprofielen? Ik zit nog op 5.1. Bij mijn vorige versie hield ik de powerbutton even ingedrukt, maar de optie profielen staat daar niet meer bij.
Volgens mij van wel. Ik heb het gedaan met een COS13 die gelijk ging crashen en alles was gewist na een full factory reset. (zie mijn eerdere posts).Back je bestanden goed op en ik zou een factory reset uitvoeren. Beste optie imo.Isdatzo schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 19:16:
Heren, ik heb zojuist ook de CM13-update geïnstalleerd.. maar dingen lopen niet helemaal soepel. Even ter bevestiging: wanneer ik een factory reset uitvoer vanuit recovery dan heeft dit geen invloed op de internal storage (toch?).
ik zat al op de 13.1 snapshot waar good het niet op deed. ik had een unlockte bootloader en twrp
ik heb de cyanogen recovery geflashed maar bij het flashen van de 12 versies uit de posts hierboven krijg ik:
Install failed
detected filesystem ext4 for /dev/block/platform/msm_sdcc.1/by-name/userdata
can't install this package on top of a incampatible data. Please try another package or run a factory reset.
e: failed to install /sideload/package.zip
iemand enig idee? heb alles al gecleared en gewiped.
ik heb de cyanogen recovery geflashed maar bij het flashen van de 12 versies uit de posts hierboven krijg ik:
Install failed
detected filesystem ext4 for /dev/block/platform/msm_sdcc.1/by-name/userdata
can't install this package on top of a incampatible data. Please try another package or run a factory reset.
e: failed to install /sideload/package.zip
iemand enig idee? heb alles al gecleared en gewiped.
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Wellicht kijk ik eroverheen, of was ik een van de weinigen die het gebruikte vroeger, maar ik vind (in cos 13, na update vanaf 12.1) precies nergens meer de optie terug om een custom vibratie patroon in te stellen voor contacten?
Persoonlijk vond ik dat een handige optie om in trilstand te kunnen onderscheiden of het een 'belangrijk' persoon was die smste of niet.
Persoonlijk vond ik dat een handige optie om in trilstand te kunnen onderscheiden of het een 'belangrijk' persoon was die smste of niet.
Ik durf dit niet met zekerheid te zeggen. Het is dus sowieso wel aan te raden om een backup te maken.Isdatzo schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 19:16:
Even ter bevestiging: wanneer ik een factory reset uitvoer vanuit recovery dan heeft dit geen invloed op de internal storage (toch?).
Wat loopt er bij jou niet soepel?
Die optie zit standaard niet onder de powerbutton, maar dit kan je wel instellen:floriz87 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 19:28:
Waar vind ik een sneltoets voor mijn geluidsprofielen? Ik zit nog op 5.1. Bij mijn vorige versie hield ik de powerbutton even ingedrukt, maar de optie profielen staat daar niet meer bij.
'Instellingen' -> 'Knoppen' -> 'Aan/uit-knop' -> 'Opties in afsluitmenu' (In COS13 kan dit overigens niet meer) Je kan de knop 'Systeemprofielen' ook toevoegen aan quick toggles in je notificatiecentrum.
Welke versie probeer je te flashen? De OTA of eerst COS12.1? Heb je in developer opties ingesteld dat Recovery mag worden bijgewerkt?remcoXP schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 20:37:
ik zat al op de 13.1 snapshot waar good het niet op deed. ik had een unlockte bootloader en twrp
ik heb de cyanogen recovery geflashed maar bij het flashen van de 12 versies uit de posts hierboven krijg ik.
Kende heel de functie niet. Waar zat in 12.1 de optie om het in te stellen?FlashBlue schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:33:
Wellicht kijk ik eroverheen, of was ik een van de weinigen die het gebruikte vroeger, maar ik vind (in cos 13, na update vanaf 12.1) precies nergens meer de optie terug om een custom vibratie patroon in te stellen voor contacten?
Kende alleen maar de functie dat je per contact een andere ringtone kon instellen, maar die kan ik ook niet meer terug vinden.
FACTORY RESET is Factory Reset dus je krijgt een leeg toestel zoals vanaf de fabriekrens-br schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:50:
[...]
Ik durf dit niet met zekerheid te zeggen. Het is dus sowieso wel aan te raden om een backup te maken.
Wat loopt er bij jou niet soepel?
[...]
Die optie zit standaard niet onder de powerbutton, maar dit kan je wel instellen:
'Instellingen' -> 'Knoppen' -> 'Aan/uit-knop' -> 'Opties in afsluitmenu' (In COS13 kan dit overigens niet meer) Je kan de knop 'Systeemprofielen' ook toevoegen aan quick toggles in je notificatiecentrum.
[...]
Welke versie probeer je te flashen? De OTA of eerst COS12.1? Heb je in developer opties ingesteld dat Recovery mag worden bijgewerkt?
[...]
Kende heel de functie niet. Waar zat in 12.1 de optie om het in te stellen?
Kende alleen maar de functie dat je per contact een andere ringtone kon instellen, maar die kan ik ook niet meer terug vinden.
Dat klopt. Maar je kan in recovery aangeven om wel een reset te doen, maar geen factory reset. Waarbij je dus waarschijnlijk wel de bestanden behoudt.Nohead schreef op woensdag 13 april 2016 @ 12:08:
[...]
FACTORY RESET is Factory Reset dus je krijgt een leeg toestel zoals vanaf de fabriekAlles backuppen eerst voordat je dat doet. Foto/videos allemaal weg.
Nee, dat is "Clear cache". En als het goed is heb je dat al gedaan na het flashen.rens-br schreef op woensdag 13 april 2016 @ 12:10:
[...]
Dat klopt. Maar je kan in recovery aangeven om wel een reset te doen, maar geen factory reset. Waarbij je dus waarschijnlijk wel de bestanden behoudt.
Ik heb tot nog toe geen klachten, buiten dat ik de optie nu mis om na invoeren van PIN-code direct toegang te krijgen tot de GSM. Moet nu dus weer OK klikken. Iemand deze optie teruggevonden in 6.0?
Je kan in TWRP ook kiezen voor 'Advanced Wipe' en vervolgens kun je kiezen wat er verwijderd moet worden. Kijk maar:Condor70 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 12:55:
[...]
Nee, dat is "Clear cache". En als het goed is heb je dat al gedaan na het flashen.

Volgens mij als je 'data' en 'internal storage' niet aanvinkt, dan blijven de bestanden gewoon behouden een backup maken en die kopiëren naar de PC is nog steeds wel aan te raden.
Bedoel je de pin-code tijdens het ontgrendelen of de pin-code van je simkaart?dnhelle schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:10:
Ik heb tot nog toe geen klachten, buiten dat ik de optie nu mis om na invoeren van PIN-code direct toegang te krijgen tot de GSM. Moet nu dus weer OK klikken.
Als je gewoon stock recovery hebt. Moet je eerst via recovery cm-12.1-YOG7DAS2K1-bacon-signed-d347503447.zip installeren en daarna via recovery CM13 OTA installeren. Je zou ook kunnen wachten op de full zip van COS13 en dan kan je het waarschijnlijk in één keer doen.Binnetie schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 13:20:
Ik zit op dit moment op versie 12.0-YNG1TAS2I3 (Android 5.0.2)
Wat is in mijn geval nu handig om te doen? Moet ik een fullrom installeren? Hoe gaat dat precies?
Geen idee. Heb dit bij deze update niet gemerkt en bij de vorige updates ook niet.Waar ik ook eens met mijn vorige telefoon tegenaan gelopen ben is dat na een update mijn de fotonummering gereset wat. Gaat dat hier niet mis?
Ik verwacht dat je hetzelfde moet doen als ik hierboven hebt uitgelegd voor Binnetie. De incremental OTA update verwacht dat je op de laatste 12.1 versie zit. Dus als je vanaf 4.4.2 wilt updaten, zul je eerst naar die versie moeten. Of je wacht op de full versie van 13.Walkman schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 19:21:
Ik las over de update maar ik heb die van mij tot nu toe nog nooit geüpdatet. CyanogenOS versie 11.0 staat er nog op (Android 4.4.2)
Komen de USB-disks wel in de standaard 'File Manager' te staan, als dat niet zo is werkt USB OTG gewoon helemaal niet meer.Gotiniens schreef op zondag 10 april 2016 @ 16:58:
Android 6.0 mount usb disks niet meer aan het filesystem, waardoor deze niet meer te bereiken zijn met third party apps zoals ASTRO filemanager etc.
[ Voor 80% gewijzigd door rens-br op 13-04-2016 13:50 ]
PIN-code voor ontgrendelen. Normaal had ik na invoer van de 5 cijfers direct een unlock, nu een 6e actie met 'OK'.rens-br schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:11:
[...]
Bedoel je de pin-code tijdens het ontgrendelen of de pin-code van je simkaart?
Ik had het inderdaad al gezien. Wel erg jammer. Je kan het proces in ieder geval wel een stap versnellen door de swype, voordat de pin-code / patroon invoer verschijnt, uit te schakelen:dnhelle schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:27:
[...]
PIN-code voor ontgrendelen. Normaal had ik na invoer van de 5 cijfers direct een unlock, nu een 6e actie met 'OK'.
'Instellingen' -> 'Vergrendelingsscherm' -> 'Direct patroonscherm / pin-scherm tonen'
Heb ik inderdaad ook. Trillen werkt wel bij 'Muziek', 'Zaklamp' en 'Camera', maar niet bij tap-to-unlock. Waarschijnlijk omdat tap-to-unlock voortaan bij 'Scherm & verlichting' staan.Gotez schreef op zondag 10 april 2016 @ 19:10:
Die staat aan. Verder heb ik overal haptic feedback. Alleen bij unlocken niet. Vreemd.
Je kan toch zien als de telefoon unlocked is. Het scherm staan dan namelijk aan?lookslikeyou schreef op zondag 10 april 2016 @ 23:52:
Hier ook het probleem dat er geen trilling is bij double tap to wake. Ik vind het juist wel prettig dat ik weet dat de telefoon gewekt is
Je kan de telefoon dan toch eerst decrypten, update runnen daarna weer en encrypten?Ravefiend schreef op zondag 10 april 2016 @ 22:02:
[...]
Encrypted is inderdaad de oorzaak. Heb hier hetzelfde aan de hand.
[ Voor 25% gewijzigd door rens-br op 13-04-2016 13:33 ]
Je kan de USB stick wel met de officiële android filemanager benaderen. Maar niet met third party file managers.rens-br schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:11:
Komen de USB-disks wel in de standaard 'File Manager' te staan, als dat niet zo is werkt USB OTG gewoon helemaal niet meer.
Dat is waardeloos. Weet je waarom dat veranderd is? Vind ES File Explorer veel fijner dan 'Bestanden'.Gotiniens schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:36:
[...]
Je kan de USB stick wel met de officiële android filemanager benaderen. Maar niet met third party file managers.
Vaak duurt dat een tel, net genoeg om dan nog een keer te dubbel tappen. Ook in felle zon/ aanpassen display duurt het net te langrens-br schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:31:
Je kan toch zien als de telefoon unlocked is. Het scherm staan dan namelijk aan?
Zit wat in natuurlijk. Maar tap-to-wake werkt hier altijd, dus ik ben gewend dat bij double-tap het gewoon altijd werkt. Overigens helderheid kan je ook automatisch laten regelen.Gotez schreef op woensdag 13 april 2016 @ 14:16:
[...]
Vaak duurt dat een tel, net genoeg om dan nog een keer te dubbel tappen. Ook in felle zon/ aanpassen display duurt het net te lang
Die werkt al automatischrens-br schreef op woensdag 13 april 2016 @ 14:19:
[...]
Zit wat in natuurlijk. Maar tap-to-wake werkt hier altijd, dus ik ben gewend dat bij double-tap het gewoon altijd werkt. Overigens helderheid kan je ook automatisch laten regelen.
Het is ook allemaal niet zo heel erg. ik miste gewoon de functie. Mocht er een workaround/ oplossing komen houd ik me aanbevolen
Als je geroot bent, kan je deze app nog proberen. Op de OnePlus X kon het trillen eerst niet uit en werd die app gebruikt om het uit te zetten. Wellicht kun je het met die app ook aanzetten.
Edit: Net even voor je getest en het werkt helaas niet.
[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 13-04-2016 14:38 ]
Data moet je wel aanvinken, dat zijn alle apps die dan verdwijnen (als je dat niet doet, kun je vervelende verrassingen krijgen), dit noemt ment ook wel een 'full wipe'. Internal storage zijn al jouw eigen bestanden, de zogenoemde sd-kaart, als je die ook aanvinkt is alles weg, dat is de factory reset dus.rens-br schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:11:
[...]
Je kan in TWRP ook kiezen voor 'Advanced Wipe' en vervolgens kun je kiezen wat er verwijderd moet worden. Kijk maar:
[afbeelding]
Volgens mij als je 'data' en 'internal storage' niet aanvinkt, dan blijven de bestanden gewoon behouden een backup maken en die kopiëren naar de PC is nog steeds wel aan te raden.
[...]
Ik zit inmiddels ook op COS13, maar is het mogelijk om de 'Tegels bewerken' knop weg te halen als je vanaf de balk naar beneden sleept?
Tsja, helaas is het al heel lang geleden dat ik die dingen had ingesteld, altijd netjes gewoon geupgrade, nooit een factory reset nodig gehad. (en neen, ik ga niet mijn twrp backup van 12.1 terugzetten gewoon om te vinden waar het zatrens-br schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:50:
Kende heel de functie niet. Waar zat in 12.1 de optie om het in te stellen?
Maar als mijn vaag geheugen mij goed dient, zat het in de messaging zelf (ik gebruikte altijd de default messaging app, voor de duidelijkheid), bij de conversation options, en kon je daar een custom vibration kiezen.
(Iemand die nog op 12.* zit en even wil rondsnuffelen waar het zat?)
Maar ik vrees dat het er gewoon niet meer inzit, wat spijtig zou zijn, maar niet onmisbaar.
Conversatie -> Gespreksopties - > TrilpatroonFlashBlue schreef op woensdag 13 april 2016 @ 20:33:
[...]
Tsja, helaas is het al heel lang geleden dat ik die dingen had ingesteld, altijd netjes gewoon geupgrade, nooit een factory reset nodig gehad. (en neen, ik ga niet mijn twrp backup van 12.1 terugzetten gewoon om te vinden waar het zat).
Maar als mijn vaag geheugen mij goed dient, zat het in de messaging zelf (ik gebruikte altijd de default messaging app, voor de duidelijkheid), bij de conversation options, en kon je daar een custom vibration kiezen.
(Iemand die nog op 12.* zit en even wil rondsnuffelen waar het zat?)
Maar ik vrees dat het er gewoon niet meer inzit, wat spijtig zou zijn, maar niet onmisbaar.
In COS13 kan dit wel toch nog? Je bedoelt toch die balk met Geluid, Priority, Stil en Vibrate?rens-br schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:50:
Die optie zit standaard niet onder de powerbutton, maar dit kan je wel instellen:
Is weggehaald door Google/Android wegens veiligheidsredenen...dnhelle schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:10:
Ik heb tot nog toe geen klachten, buiten dat ik de optie nu mis om na invoeren van PIN-code direct toegang te krijgen tot de GSM. Moet nu dus weer OK klikken. Iemand deze optie teruggevonden in 6.0?
Nope, kan nietvinom schreef op woensdag 13 april 2016 @ 19:35:
Ik zit inmiddels ook op COS13, maar is het mogelijk om de 'Tegels bewerken' knop weg te halen als je vanaf de balk naar beneden sleept?
Is het verstandig om op dit moment een Oneplus One te halen als je hem nog minimaal 2 jaar wilt houden..aangezien die er nu al een tijdje is ook? Ivm updates en hoe goed de accu blijft na 2 jaar..
Of weet iemand misschien een toestel die vergelijkbaar is met de OPO ook qua bedrag? alvast bedankt
Of weet iemand misschien een toestel die vergelijkbaar is met de OPO ook qua bedrag? alvast bedankt
Cyanogen OS ondersteuning zal een keer stoppen, maar CyanogenMod ondersteuning zal de komende jaren nog wel blijven.soundcloud schreef op donderdag 14 april 2016 @ 03:33:
Is het verstandig om op dit moment een Oneplus One te halen als je hem nog minimaal 2 jaar wilt houden..aangezien die er nu al een tijdje is ook? Ivm updates en hoe goed de accu blijft na 2 jaar..
De accu houdt het makkelijk 2 jaar, of wilde je tweedehands kopen en bedoel je dus eigenlijk 4 jaar? Dan weet ik het niet.
Als ik momenteel mijn telefoon zou moeten vervangen, dan zou het toch weer een OnePlus One worden, voornamelijk vanwege de lage prijs icm goede specificaties en de Cyanogen ondersteuning.
Qua ondersteuning is 6.0 sws nog wel een jaar genoeg en daarna kun je idd zelf cyanogen flashen. Afgelopen juni heb ik ook nog gehaald, omdat ik geen fatsoenlijke concurrentie kon bedenken, budget meegenomen. Nu zit je echter in dalende prijzen van Nexi, ik denk dat 6p beste is en 5x beste prijs/kwaliteit verhouding heeft. Persoonlijk zou ik geen 2 jaar oude mobiel willen, maar ik wil er dan ook 3 jaar mee doen. 4 jaar naar release zijn hoesjes etc amper meer te krijgen, dus dat zul je moeten overwegensoundcloud schreef op donderdag 14 april 2016 @ 03:33:
Nee ik bedoelde het als ik hem nieuw koopCondor70 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 05:22:
[...]
Cyanogen OS ondersteuning zal een keer stoppen, maar CyanogenMod ondersteuning zal de komende jaren nog wel blijven.
De accu houdt het makkelijk 2 jaar, of wilde je tweedehands kopen en bedoel je dus eigenlijk 4 jaar? Dan weet ik het niet.
Als ik momenteel mijn telefoon zou moeten vervangen, dan zou het toch weer een OnePlus One worden, voornamelijk vanwege de lage prijs icm goede specificaties en de Cyanogen ondersteuning.
Hmm dus voor die 300 euro kan ik op dit moment beter een nexus 5x halen? of een nexus 6p?FoccodeJ schreef op donderdag 14 april 2016 @ 06:58:
[...]
Qua ondersteuning is 6.0 sws nog wel een jaar genoeg en daarna kun je idd zelf cyanogen flashen. Afgelopen juni heb ik ook nog gehaald, omdat ik geen fatsoenlijke concurrentie kon bedenken, budget meegenomen. Nu zit je echter in dalende prijzen van Nexi, ik denk dat 6p beste is en 5x beste prijs/kwaliteit verhouding heeft. Persoonlijk zou ik geen 2 jaar oude mobiel willen, maar ik wil er dan ook 3 jaar mee doen. 4 jaar naar release zijn hoesjes etc amper meer te krijgen, dus dat zul je moeten overwegen
Dat er geen hoesjes etc meer zijn maakt me niet uit..maar wil wel dat ik alle apps nog kan downloaden die 2 jaar (evt langer) en mijn batterij het nog degelijk doet en dat het software/systeem niet te oud wordt..en aangezien de OPO er al 2 jaar is...
Ik wil gewoon zeker weten dat ik het allerbeste voor 300 euro heb gehaald
want 2 jaar gelexen kocht ik voor 250 euro een samsung galaxy s2 plus die na een jaar al echt kapot was..had ik toch wel spijt van
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus One] Accessoires
- RMA en support: [OnePlus] RMA & Support
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus One] Rooten & Custom ROM's
- Levertijden en prijzen: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus One] Accessoires
- RMA en support: [OnePlus] RMA & Support
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus One] Rooten & Custom ROM's
- Levertijden en prijzen: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen