Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:25
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:19:
[...]

Nee, de truecaller app identificeert dat het mijn tandarts is die belt, opnemen gaat niet, dan crasht de app. Ook het nummer terug bellen werkt niet. Zelf het nummer intoetsen werkt ook niet.
En als je Truecaller tijdelijk uitschakelt, werkt het dan wel? Dialer -> Truecaller -> uitvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 14:48
Heb je al geprobeerd om je te Contact verwijderen en opnieuw in te stellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Zou er nog hoop zijn op de update in Q1?: https://twitter.com/getpeid/status/714804938895962112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05:54

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Hoop is er altijd, maar het wordt wel erg krap zo :P

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
BlackEyedAngel schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:19:
Hoop is er altijd, maar het wordt wel erg krap zo :P
Ach 31 maart 23.59 NL tijd is ook nog in Q1.
31 maart 23.59u in Hawaii is 1 april 11:59u in de ochtend hier. Dus hebben ze net iets langer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Jah ik wacht het gewoon geduldig af :)
Maar als je ziet hoe mensen zitten te schreeuwen/janken/huilen/zeuren en klagen in het topic op het Oneplus One forum, daar wordt je niet vrolijk van :{ :P

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
BlackEyedAngel schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:40:
Jah ik wacht het gewoon geduldig af :)
Maar als je ziet hoe mensen zitten te schreeuwen/janken/huilen/zeuren en klagen in het topic op het Oneplus One forum, daar wordt je niet vrolijk van :{ :P
Haha nee en dat wordt alleen maar erger wanneer de update niet in Q1 komt. Ach het duurt gewoon erg lang voordat de update klaar is. Marshmallow is verschenen in Oktober en 5 maanden later is er nog geen update. Kan me voorstellen dat mensen dan ongeduldig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:50
Weet iemand of er een manier is om je batterij capaciteit te controleren zoals bij een laptop, zodat je ziet wat de health is van je battery? Ik ben hier wel benieuwd naar.
Ik heb de opo sinds de release en heb geen kast van een slechter geworden accu. Ik gebruik dan ook elke nacht een 350mA nokia oplader en gebruik de 2A adapter alleen als travel adapter. Dit omdat de telefoon anders heet wordt in bed.
Viel mij laatst wel op dat ik niet eens 8 uur muziek kon luisteren via de muziek speler.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
alaintje schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 22:54:
Weet iemand of er een manier is om je batterij capaciteit te controleren zoals bij een laptop, zodat je ziet wat de health is van je battery? Ik ben hier wel benieuwd naar.
GSam Battery Monitor of BetterBatteryStats (root!) kunnen dit geloof ik. Kan het helaas niet checken, heb de apps zelf niet meer en heb geen wifi bij de hand.
Viel mij laatst wel op dat ik niet eens 8 uur muziek kon luisteren via de muziek speler.
Je hebt geen last van een slechter wordende accu, maar je kan wel minder lang muziek luisteren? Dit kan overigens ook aan software liggen. KitKat sprong stukken zuiniger om met de accu dan Lollipop.
Dit omdat de telefoon anders heet wordt in bed.
Wat is de definitie van heet bij jou? Ik laad mijn telefoon bijna elke dag op met de bijgeleverde oplader en mijn telefoon wordt hooguit warm, al is dat een uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 11:36
Ik heb geregeld dat mijn telefoon verbindt met een WIFI netwerk wat helemaal niet bekend is. Ik vermoed dat het een netwerk is van een van mijn buren. Het is een gesloten netwerk. Ik heb al meerdere keren "netwerk vergeten" gekozen, maar binnen een week verbindt hij weer automatisch met dat netwerk, ipv mijn eigen netwerk. Iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit kan voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
rens-br schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 08:59:
[...]

GSam Battery Monitor of BetterBatteryStats (root!) kunnen dit geloof ik. Kan het helaas niet checken, heb de apps zelf niet meer en heb geen wifi bij de hand.

[...]

Je hebt geen last van een slechter wordende accu, maar je kan wel minder lang muziek luisteren? Dit kan overigens ook aan software liggen. KitKat sprong stukken zuiniger om met de accu dan Lollipop.

[...]

Wat is de definitie van heet bij jou? Ik laad mijn telefoon bijna elke dag op met de bijgeleverde oplader en mijn telefoon wordt hooguit warm, al is dat een uitzondering.
p .
Ik zal de apps eens proberen.

Ik had er eigenlijk nooit op gelet hoe lang ik muziek kon luisteren. En ik gebruik gewoon de google player. Welke eigenlijk niet de beste is eerlijk gezegd.

Als ik hem nog gebruik in bed en hij beland onder het kussen dan wkrdt die toch echt heet. Ik kan hem wel nog vast pakken maar t is niet fijn. Daarnaast is de nokia oplader lekker 1,5 meter ofzo. Veel langer dan de standaard kabel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
floriz87 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:11:
Iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit kan voorkomen?
Erg vreemd probleem. Doet me denken aan het probleem wat ik heb gehad. Bij sommige netwerken onthield hij het wachtwoord niet, waardoor ik bij elke keer verbinden opnieuw het wachtwoord in moest voeren. Heb je dit probleem ook gehad?

Een aantal andere vragen:
- Heb je dit netwerk zelf een keer toegevoegd?
- Wat voor naam heeft het netwerk? Een of andere standaardnaam of iets anders?
- Wat heb je zelf al geprobeerd?
alaintje schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:57:
[...]
Ik kan hem wel nog vast pakken maar t is niet fijn.
Dat ervaar ik toch absoluut niet. Heeft hij dat sinds het begin gehad?
Daarnaast is de nokia oplader lekker 1,5 meter ofzo. Veel langer dan de standaard kabel :p
Dat is logisch. Er gaat een stuk minder stroom door de kabel van de Nokia lader, dus er treed minder verlies op en daardoor kan de kabel langer zijn. Het is overigens wel beter voor de accu om deze langzaam de hele nacht op te laden, dan in 2 uur helemaal vol en de resterende 8 uur aan de lader te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoss
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 19:10
rens-br schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:20:
[...]
En als je Truecaller tijdelijk uitschakelt, werkt het dan wel? Dialer -> Truecaller -> uitvinken.
Ik heb ook af en toe dat de Dailer ermee stopt. True Caller geeft dan bijvoorbeeld informatie over de beller waar dubbele komma's in zitten, denk dat de Dailer daar over struikelt. Even True Caller uitschakelen helpt dan altijd. Ik zet het daarna wel weer aan want het is wel gemakkelijk.

Online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
rens-br schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:02:
[...]

Erg vreemd probleem. Doet me denken aan het probleem wat ik heb gehad. Bij sommige netwerken onthield hij het wachtwoord niet, waardoor ik bij elke keer verbinden opnieuw het wachtwoord in moest voeren. Heb je dit probleem ook gehad?

Een aantal andere vragen:
- Heb je dit netwerk zelf een keer toegevoegd?
- Wat voor naam heeft het netwerk? Een of andere standaardnaam of iets anders?
- Wat heb je zelf al geprobeerd?

[...]
- Mogelijk. De naam van dit netwerk lijkt erg op de naam van mijn netwerk (standaard SSID van fabrikant router).
- Zie hierboven.
- Verkeerde netwerk selecteren en kiezen voor "netwerk vergeten". Verder heb ik niets geprobeerd, omdat ik niets anders kan bedenken wat kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
rens-br schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:02:
[...]

Dat ervaar ik toch absoluut niet. Heeft hij dat sinds het begin gehad?

[...]

Dat is logisch. Er gaat een stuk minder stroom door de kabel van de Nokia lader, dus er treed minder verlies op en daardoor kan de kabel langer zijn. Het is overigens wel beter voor de accu om deze langzaam de hele nacht op te laden, dan in 2 uur helemaal vol en de resterende 8 uur aan de lader te hangen.
Ja hij wordt altijd zo heet omdat hij echt in bed ligt en dan onder de dekens of kussen. Ik heb alleen een stopcontact daar helaas. Anders had ik hem wel op t nachtkastje gelegd.

Ja dat was mijn gedachte ook. En wou daarom kijken wat de health nog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
floriz87 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:09:
[...]

- Mogelijk. De naam van dit netwerk lijkt erg op de naam van mijn netwerk (standaard SSID van fabrikant router).
- Verkeerde netwerk selecteren en kiezen voor "netwerk vergeten". Verder heb ik niets geprobeerd, omdat ik niets anders kan bedenken wat kan helpen.
Heb je al een keer geprobeerd opnieuw op te starten? Wifi aan/uit, etc. Geroot of nog andere bijzonderheden?
alaintje schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:30:
[...]
Ja hij wordt altijd zo heet omdat hij echt in bed ligt en dan onder de dekens of kussen. Ik heb alleen een stopcontact daar helaas. Anders had ik hem wel op t nachtkastje gelegd.
Ah ok. Ik heb geen nachtkastje en de mijne zwerft ook door het bed heen. Dus dat zou het in ieder geval niet mogen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Misschien vind ik het persoonlijk gewoon te warm. Is nogal subjectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
alaintje schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 19:02:
Misschien vind ik het persoonlijk gewoon te warm. Is nogal subjectief.
Dat klopt inderdaad. Was je er al achter of je de accu status kon lezen met die apps die ik gelinkt had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
rens-br schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 09:20:
[...]

Dat klopt inderdaad. Was je er al achter of je de accu status kon lezen met die apps die ik gelinkt had?
Ik heb hem een dag gedraaid, maar volgens mij heb ik de root app daar voor nodig. En ik heb geen root toegang. Dit ben ik in t begin vergeten te doen en kost mij nu teveel tijd om te doen ivm gegevens backuppen.
De 64 Gb is bijna compleet vol :x .

Ik heb blijkbaar 12h30m gehaald met 4h40m screen on time. Valt mij een beetje tegen :p .

Ik zie dat android-system en Kernel veel gebruiken. Misschien die eens verwijderen 7(8)7

[ Voor 7% gewijzigd door alaintje op 31-03-2016 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
alaintje schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:42:
[...]
Ik heb hem een dag gedraaid, maar volgens mij heb ik de root app daar voor nodig. En ik heb geen root toegang. Dit ben ik in t begin vergeten te doen en kost mij nu teveel tijd om te doen ivm gegevens backuppen.
De 64 Gb is bijna compleet vol :x .
Dat is vervelend. Bij een snelle Google search vind ik ook alleen maar apps die roottoegang nodig hebben.
Ik zie dat android-system en Kernel veel gebruiken. Misschien die eens verwijderen 7(8)7
Zou dat eens doen. De Accuduur schiet omhoog en de SOT wordt echt gigantisch! :P *sarcasme*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
rens-br schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:14:
[...]

Dat is vervelend. Bij een snelle Google search vind ik ook alleen maar apps die roottoegang nodig hebben.

[...]

Zou dat eens doen. De Accuduur schiet omhoog en de SOT wordt echt gigantisch! :P
Als er iets mee gebeurt ga ik hem wel rooten.
Probleem is dat ik niet eens een volledige backup op mijj desktop kan maken aangezien daar TB's vol staan.
Lang leve een tweaker zijn ;( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
alaintje schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:17:
[...]
Als er iets mee gebeurt ga ik hem wel rooten.
Probleem is dat ik niet eens een volledige backup op mij desktop kan maken aangezien daar TB's vol staan.
Lang leve een tweaker zijn ;( .
Nadeel van rooten is gewoon dat de bootloader geunlocked moet worden, wat de gehele telefoon wiped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
rens-br schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:21:
[...]

Nadeel van rooten is gewoon dat de bootloader geunlocked moet worden, wat de gehele telefoon wiped.
Dat dus. Maar stel er gebeurt eens iets met mijn telefoon en ik moet er aan 'sleutelen' dan root ik hem sowieso. Maar dat zien we dan wel weer.
Jammer dat ik niet zo kan zien wat de health is... Ben toch benieuwd wat de slijtgage is naar 1,5(?) jaar.

[ Voor 6% gewijzigd door alaintje op 31-03-2016 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
alaintje schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:03:
[...]
Jammer dat ik niet zo kan zien wat de health is... Ben toch benieuwd wat de slijtgage is naar 1,5(?) jaar.
Misschien geeft het volgende stappenplan nog informatie weg:
Android users, your phone also stores data about the health of its battery cell. To access it, try entering the code *#*#4636#*#* in your dialer –this should take you to a service menu where battery details are shown.
Dit staat er bij mij:
BatteryInfo

Accustaat: "Goed"

Of probeer deze app. Al geeft die bij mij ook aan 'Gezondheid: 'Goed', maar verder geen details.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 31-03-2016 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Ik zit op 4200mv maar voor de rest ook alleen 'goed'.
Achja zo erg is het ook weer niet.

Edit:/ Zo'n app zou toch goed kunnen bereken hoeveel mAh er nog in kan.
Ik trouwens zelf ook bedenk ik mij nu:
Hij laadt 90% op in exact 5 uur. Met een rate van 550mA theoretisch levert dit:
550x5/0,9=3055 mA.
Theoretisch is de accu 3100mA. Dus t zou kunnen. Maar de accu zou theoretisch ook al ~20% gesleten moeten zijn.
Ik zal even moeten loggen wat de werkelijke charge waardes zijn van de oplader aan mijn telefoon tijdens t opladen. Dan kan ik lrecies zien hoeveel er in gaat.

Edit:// volgens de app laad ik op met ~500mA. Dan kom ik dus uit op 2800mA. Wat mij meer aannemelijk lijkt.

[ Voor 82% gewijzigd door alaintje op 31-03-2016 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
alaintje schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:20:
Ik zit op 4200mv maar voor de rest ook alleen 'goed'.
Achja zo erg is het ook weer niet.
Heb net een aantal van mijn gelinkte apps geprobeerd, maar ook mij lukt het niet om meer informatie weer te geven dan 'Goed'. Mijn apparaat is overigens wel geroot. Ben dus bang dat we pech hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 31-03-2016 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
rens-br schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:27:
[...]

Heb net een aantal van mijn gelinkte apps geprobeerd, maar ook mij lukt het niet om meer informatie weer te geven dan 'Goed'. Mijn apparaat is overigens wel geroot. Ben dus bang dat we pech hebben.
Ik had mijn post net ge-edit en op een sketchy maar hele snelle manier mijn capaciteit gemeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
alaintje schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:20:

Ik trouwens zelf ook bedenk ik mij nu:
Je hebt hier en daar een aantal eenheden verkeerd geschreven. (mA ipv. mAh)

Verder is zo'n berekening erg theoretisch en heeft te maken met veel meer factoren:
- Je telefoon gebruikt energie tijdens het laden, dus tijdens het laden verlies je ook capaciteit.
- Je laad niet constant met 550mA, dit fluctueert. Als de telefoon bijna leeg is, loopt er meer stroom dan als de telefoon 85% vol is.
- 0% batterij is niet 0 mAh. Er blijft altijd nog een beetje achter om ontladen te voorkomen.

Hoe je denk ik dichter in de buurt komt: (denk ik)
- Je zou het verbruik van je telefoon kunnen schatten, als je een van de apps gebruikt om de huidige energie consumptie te bekijken en dat als gemiddelde te nemen tijdens het laden.
- Je moet je telefoon van 0% naar 100% laden terwijl je de laadstroom logt, vervolgens kan je daaruit de gemiddelde laadstroom bepalen.

Verder neem ik aan dat de waardes in je berekening fictief zijn?

[ Voor 24% gewijzigd door rens-br op 31-03-2016 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Niet fictief. Maar even snel gerekend ja. Ik weet ook wel dat het een hele grove aanname is :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
alaintje schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:46:
Ik weet ook wel dat het een hele grove aanname is :p .
Haha dan is het goed! Hoe kwam je trouwens op die 90%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
rens-br schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:48:
[...]

Haha dan is het goed! Hoe kwam je trouwens op die 90%?
Ik heb de app gsam battery gebruikt.
Ik kon nog terug gaan naar gisteren en kon exact de tijdens aflezen van 1:45 tot 6:45 heeft die van 10% naar 100% geladen
Toen ik hem net in de oplader stopte kwam ik op een gemiddeld van 500mA uit in energiebesparing modus en schermhelderheid op zijn laagst. Dit gebruikt nog altijd meer dan dat hij in slaapmodus gaat s nachts en het scherm uit is. Maar de modus is irrelevant aangezien de 500mA absoluut is. Hij verbruikte eerst rond de 450mA en vervolgena -50mA. (In hoge prestaties en scherm max helder is t idle verbruik 1000mA :x !) dus 500mA werd er toegevoerd (dan wel bij een accu lading van 80%, en na de 70% vlakt dit af, dus de berekening kan alleen maar gunstiger uitvallen).

Dus ik denk dat tussen de 2750 en 3000mA een goede schatting is. Dus ik heb nog geen 10% loss zou ik zo schatten. Een aantal vrienden hebben ook een opo en sommige laden hem 2 x per dag op met de bijgevelerde lader.

Nog beter zou zijn het opgenomen vermogen meten tussen de oplader(na converten) en de telefoon in ( dan heb je wel nog verlies in de telefoon en dan voornamelijk de accu zelf).
Maar goed dat heeft dus ook zijn onbetrouwbaarheden. Beter was een chip on board geweest haha.

#topique vervuiling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
alaintje schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:57:
[...]
Maar de modus is irrelevant aangezien de 500mA absoluut is. Hij verbruikte eerst rond de 450mA en vervolgena -50mA.
Dat het absoluut is wist ik niet. Dan hoef je zelf in ieder geval het verbruik van de telefoon mee te nemen in de berekening.

Btw. Is dat de standaard OPO oplader of de oplader van die Nokia? In beide gevallen vind ik de waarde erg vreemd. De OPO oplader kan laden met 2,1A en die van de Nokia maar met max. 350mA.
Nog beter zou zijn het opgenomen vermogen meten tussen de oplader(na converten) en de telefoon in ( dan heb je wel nog verlies in de telefoon en dan voornamelijk de accu zelf).
Dit kan wel heel gemakkelijk met een usb power meter. Die zijn op ebay te koop voor een paar Euro.

Zeer interessante materie allemaal, maar inderdaad wel zeer offtopic. We zullen zo maar weer terug gaan naar on-topic onderwerp. Zeuren over de Marshmallow update bijvoorbeeld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
rens-br schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:03:
[...]

Dat het absoluut is wist ik niet. Dan hoef je zelf in ieder geval het verbruik van de telefoon mee te nemen in de berekening.

Btw. Is dat de standaard OPO oplader of de oplader van die Nokia? In beide gevallen vind ik de waarde erg vreemd. De OPO oplader kan laden met 2,1A en die van de Nokia maar met max. 250mA.

[...]

Dit kan wel heel gemakkelijk met een usb power meter. Die zijn op ebay te koop voor een paar Euro.

Zeer interessante materie allemaal, maar inderdaad wel zeer offtopic. We zullen zo maar weer terug gaan naar on-topic onderwerp. Zeuren over de Marshmallow update bijvoorbeeld. :P
De nokia oplader was 550mA trouwens. Ik had mij de eerste keer verkeken met 250mA. Dan kreeg mijn telefoon nooit in een nacht opgeladen.

Wat betreft de update. Mijn telefoon doet t nu prima. Behalve sommige 720/1080P playback doet t niet goed en filmphes hangen na een aantal seconden vast op bv Tweakers en facebook als ik een hogere resolutie gebruik.

Een beetje accu winst in marshmallow zou fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
alaintje schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:16:
[...]
Wat betreft de update. Mijn telefoon doet t nu prima. Behalve sommige 720/1080P playback doet t niet goed en filmphes hangen na een aantal seconden vast op bv Tweakers en facebook als ik een hogere resolutie gebruik.
Hier merk ik zelf eigenlijk vrij weinig van. Althans..Tweakers filmpjes waren altijd al brak, al is dat tegenwoordig niet meer zo door de nieuwe player en op Facebook worden alle filmpjes ook prima geladen.

Verder werken mkv 1080p bestanden streamen via mijn thuisnetwerk ook prima.
+1! Helemaal met je eens. De accuduur valt niet tegen en kom gemakkelijk de dag door, laatste tijd zelfs 1.5 dag. Maar met KitKat was de accuduur echt vele malen beter. Ik ga nu naar huis met 50-60% accu en met KitKat met 70-80% accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:24
alaintje schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:16:
Ik gebruik een custom MM Rom en heb zeker het idee dat het accu verbruik vermindert is tov Lollipop. Ik heb alweer een dag gehad met 8 uur SOT :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
renem schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:48:
[...]

Ik gebruik een custom MM Rom en heb zeker het idee dat het accu verbruik vermindert is tov Lollipop. Ik heb alweer een dag gehad met 8 uur SOT :-)
Dat is goed nieuws! Wat voor MM Rom gebruik je? CyanogenMod Nightly of eentje met echt veel 'eigen' aanpassingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Laatst online: 16-09 11:24
rens-br schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:58:
[...]

Dat is goed nieuws! Wat voor MM Rom gebruik je? CyanogenMod Nightly of eentje met echt veel 'eigen' aanpassingen?
Ik gebruik Exodus, eigenlijk al zolang die voor de OPO beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Even in een ander topic proberen ;)

[ Voor 91% gewijzigd door 13art op 01-04-2016 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 09:59
Heb eindelijk voor het eerst sinds de aanschaf in augustus / september 2014 gebruik moeten maken van de support van Oneplus. Na vele negatieve verhalen gelezen te hebben, ben ik (tot nu toe) erg positief verrast door de snelle reactie van Oneplus.
Sinds twee dagen werkt de microfoon van m'n One niet meer. Kan alleen nog via bluetooth of op de speaker bellen. Vanochtend een support ticket aangemaakt. Binnen een kwartier had ik al antwoord. Na een paar keer heen en weer mailen, waarbij ze vroegen of de gaatjes niet verstopt waren, een hard reset uit te voeren en een fotootje op te sturen, heb ik nu al UPS vrachtbrief e.d. binnen en wordt hij opgehaald om onderzocht / gerepareerd te worden in Duitsland.
Hopelijk verloop e.e.a. voorspoedig! Tot nu toe in ieder geval tevreden over de snelle service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Het ps4 topic zit hier om de hoek :P

[ Voor 33% gewijzigd door 13art op 01-04-2016 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 15:48
Goed, 1 april en geen COS13. Dat Cyanogen blijft ook een raar bedrijf. Zeg dan niets als CEO zijnde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:21
Het is nog niet overal 1 april... Anchorage heeft nog 58 minuten.

Maar nee, het wordt dus niet Q1...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Powder Toastman schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 21:15:
Heb eindelijk voor het eerst sinds de aanschaf in augustus / september 2014 gebruik moeten maken van de support van Oneplus. Na vele negatieve verhalen gelezen te hebben, ben ik (tot nu toe) erg positief verrast door de snelle reactie van Oneplus.
Sinds twee dagen werkt de microfoon van m'n One niet meer. Kan alleen nog via bluetooth of op de speaker bellen. Vanochtend een support ticket aangemaakt. Binnen een kwartier had ik al antwoord. Na een paar keer heen en weer mailen, waarbij ze vroegen of de gaatjes niet verstopt waren, een hard reset uit te voeren en een fotootje op te sturen, heb ik nu al UPS vrachtbrief e.d. binnen en wordt hij opgehaald om onderzocht / gerepareerd te worden in Duitsland.
Hopelijk verloop e.e.a. voorspoedig! Tot nu toe in ieder geval tevreden over de snelle service.
Dat is inderdaad een erg snelle RMA doorvoer. Ik heb wel eens verhalen gehoord, waarbij dit 2 tot 3 weken duurde. Maar de meeste mensen waren dan ook niet zo happig op clean install en de Remote login sessie met OnePlus. Heb je dit ook gehad? Misschien is het een idee om dit ook nog te vermelden in: [OnePlus One] RMA & Support
dreamscape schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:03:
Het is nog niet overal 1 april... Anchorage heeft nog 58 minuten.
Honolulu (Hawaii) heeft nog 3 uur te gaan :P Maar nee MM in Q1 gaat hem niet meer worden. Als je het vergelijkt met de Lollipop update, hebben we nog minimaal 3 weken te wachten, de Lollipop update was ook drie weken te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 09:59
rens-br schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:12:
[...]

Dat is inderdaad een erg snelle RMA doorvoer. Ik heb wel eens verhalen gehoord, waarbij dit 2 tot 3 weken duurde. Maar de meeste mensen waren dan ook niet zo happig op clean install en de Remote login sessie met OnePlus. Heb je dit ook gehad? Misschien is het een idee om dit ook nog te vermelden in: [OnePlus One] RMA & Support
Nee, heb geen remote login sessie gehad, correspondentie verliep na aanmaken ticket gewoon via de email. En de clean install stelt niet zo heel veel voor, alle apps en data wordt toch weer automatisch terug gezet vanuit backup.
Zal het ook vermelden in het RMA & Support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Powder Toastman schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:23:
[...]
Nee, heb geen remote login sessie gehad, correspondentie verliep na aanmaken ticket gewoon via de email. En de clean install stelt niet zo heel veel voor, alle apps en data wordt toch weer automatisch terug gezet vanuit backup.
Dan valt dat inderdaad wel mee. Goed om te horen dat het inmiddels een stuk beter verloopt bij de RMA afdeling.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 01-04-2016 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
rens-br schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:25:
[...]

Heb je al een keer geprobeerd opnieuw op te starten? Wifi aan/uit, etc. Geroot of nog andere bijzonderheden?
Ja, het probleem speelt al een paar maanden, en daarin heb ik wel een keer of wat gereboot ;) . WIFI aan/uit geprobeerd ja. Telefoon is heeft root-toegang.

Ik draai 12.1YOG4PAS1N0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
floriz87 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:40:
[...]
Ja, het probleem speelt al een paar maanden, en daarin heb ik wel een keer of wat gereboot ;) . WIFI aan/uit geprobeerd ja. Telefoon is heeft root-toegang.

Ik draai 12.1YOG4PAS1N0.
Het probleem wat ik toen had kon helaas niet opgelost worden met 'wifi fixer apps', uiteindelijk heb ik dezelfde firmware versie over de huidige heen geflasht en toen was het opgelost. Dit zou je ook nog kunnen proberen. Mocht dat niet werken kan je nog overwegen om een clean install te doen. (Maak dan wel een nandroid backup, mocht het niet baten, kun je altijd nog terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
rens-br schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:51:
[...]

Het probleem wat ik toen had kon helaas niet opgelost worden met 'wifi fixer apps', uiteindelijk heb ik dezelfde firmware versie over de huidige heen geflasht en toen was het opgelost. Dit zou je ook nog kunnen proberen. Mocht dat niet werken kan je nog overwegen om een clean install te doen. (Maak dan wel een nandroid backup, mocht het niet baten, kun je altijd nog terug).
Wellicht nog iets belangrijks: de SSID van het niet-gewenste netwerk is iets met "guest". Kan het hiermee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
floriz87 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:23:
[...]

Wellicht nog iets belangrijks: de SSID van het niet-gewenste netwerk is iets met "guest". Kan het hiermee te maken hebben?
Nee dat zou voor zover ik weet niks uit mogen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Vrienden van en ik hebben dat ook wel eens. Als mijn wifi t niet goed doet gast die de 'guest' wifi's gebruiken hier in de buurt ja.
Alleen ik heb er geen last van aangezien de wifi thuis nu goed genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Meer mensen vandaag opgeschrikt door een melding van de Cyanogen updatetracker dat er een update klaar stond. Ik in alle hoop er op geklikt krijg ik dit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aOjKDvr6hNw09L8Ea7Qr7K24/thumb.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deff
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09-2020
Moet eerlijk toegeven; toen ik het bericht kreeg van de updatetracker maakte mijn hart een klein hupje.
Goed geslaagde grap dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:13
ZFLaSH schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 07:44:
Goed, 1 april en geen COS13. Dat Cyanogen blijft ook een raar bedrijf. Zeg dan niets als CEO zijnde.
Ze zijn wel trots dat ze voor de OPT een soort MM versie uitgebracht hebben... Nja, we zijn niet beter gewoon van OP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
superiscch schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 21:58:
[...]

Ze zijn wel trots dat ze voor de OPT een soort MM versie uitgebracht hebben... Nja, we zijn niet beter gewoon van OP
Ja, maar dat is Oneplus zelf. COS is van Cyanogen Inc. en Steve Klondik is degene die Q1 heeft gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
ZFLaSH schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 22:50:
[...]

Ja, maar dat is Oneplus zelf. COS is van Cyanogen Inc. en Steve Klondik is degene die Q1 heeft gezegd.
I know, maar ligt zo wel aan Cyanogen als aan OP in mijn ogen. Beide hadden volgens mij gezegd een MM rom te leveren in Q1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
superiscch schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 07:44:
[...]

I know, maar ligt zo wel aan Cyanogen als aan OP in mijn ogen. Beide hadden volgens mij gezegd een MM rom te leveren in Q1
Heeft Carl dat ook gezegd ja? Dat wist ik niet. Dubbel zo erg vind ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
ZFLaSH schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 10:39:
[...]

Heeft Carl dat ook gezegd ja? Dat wist ik niet. Dubbel zo erg vind ik dan.
Hier zegt hij toch Q1...

https://forums.oneplus.ne...r-oneplus-devices.406778/

[ Voor 11% gewijzigd door superiscch op 02-04-2016 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Inderdaad. Ach ja, unlocken en een custom rom er maar op knallen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
ZFLaSH schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 13:43:
[...]

Inderdaad. Ach ja, unlocken en een custom rom er maar op knallen dan.
Is hier al zo vanaf dat er sprake was van Lollipop :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Ja mwa heb geen zin om mijn 50 gb op het moment te backuppen, waarvan mijn muziek na een jaar eindelijk gefilterd begint te worden :p . Kon ik maar een soort project save maken zoals je in videoshop programma's doet...

Maar goed, terug komend op een ander probleem. Videostutter van af 720P.
Als ik iets download wat een bitrate heeft can een degelijke 720 p ( 1gb voor een aflevering van een uur bv) dan krijg ik elke 40 seconden een stutter.
Ik heb geprobeerd de awesome player te gebruiken maar dit maakte geen verschil.
Ik gebruik vlc als player want de bibliotheek kan geen mkv afspelen en 90% is toch mkv op t www.
Het zou kunnen dat de container t probleem is, hier heb ik nog niet naar gekeken eigenlijk...
Heeft iemand hier nog last van gehad?

(Ik zou nog de processor belasting kunnen checken onder t afspelen)
Edit:/ belasting blijkt geen probleem te zijn. Lijkt mij zo op het eerste gezicht. Zit toch iets in de software.

[ Voor 6% gewijzigd door alaintje op 04-04-2016 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
ZFLaSH schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 07:44:
Het was opzich wel te verwachten. De Lollipop update was ook 3 weken later dan gepland. Ik ben alleen erg benieuwd of we na de MM update nog een Android N update mogen verwachten. De OPO is dan al 2,5 jaar oud wanneer Android N verschijnt.
Deff schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 19:38:
Moet eerlijk toegeven; toen ik het bericht kreeg van de updatetracker maakte mijn hart een klein hupje.
Goed geslaagde grap dus.
Dat had ik inderdaad ook! Hij was erg geslaagd.
alaintje schreef op maandag 04 april 2016 @ 00:35:Ja mwa heb geen zin om mijn 50 gb op het moment te backuppen, waarvan mijn muziek na een jaar eindelijk gefilterd begint te worden :p . Kon ik maar een soort project save maken zoals je in videoshop programma's doet...
Ach kwestie van aan de computer hangen en alles overpompen, vervolgens bootloader unlocken en alle bestanden weer terug zetten. Kopiëren kost dan misschien wel wat tijd, maar voor de rest is het prima te doen.
Ik heb geprobeerd de awesome player te gebruiken maar dit maakte geen verschil.
Ik gebruik vlc als player want de bibliotheek kan geen mkv afspelen en 90% is toch mkv op t www.
Het zou kunnen dat de container t probleem is, hier heb ik nog niet naar gekeken eigenlijk...
Heeft iemand hier nog last van gehad?
Ik heb hier geen last van. Speel vaak genoeg MKV Full HD bestanden af. Alleen VLC wil bij mij ook nog wel eens gekke dingen doen, dus ik gebruik ook wel eens MX Player. Misschien werkt die wel zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 13:34

Ravefiend

Carpe diem!

rens-br schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:03:

Btw. Is dat de standaard OPO oplader of de oplader van die Nokia? In beide gevallen vind ik de waarde erg vreemd. De OPO oplader kan laden met 2,1A en die van de Nokia maar met max. 350mA.
Het is inderdaad makkelijk te meten met een USB meter zoals de Charger Doctor.
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/NjA5WDYxNw==/z/OmAAAOSwq5lTnbr2/$_35.JPG?set_id=880000500F

Afgelopen week zelf ook wat zitten testen met verschillende USB kabels en opladers, gezien ik een Aukey oplader voor in de auto had aangeschaft (Aukey CC-T7). Hierbij zat ook een USB kabel die dikkere draad gebruikt als stroomdraden (20AWG). Uiteraard het klassieke verhaal, minder weerstand, minder spanningsval over de USB kabel dus minder kans dat de OPO de laadstroom reduceert dus met deze kabel een paar tests uitgevoerd.

Qua opladers heb ik getest met de standaard OPO lader (model S11C20, 2.1A), alsook een Anker 40W 5-Port USB lader. De OPO neemt maximaal 1,8A (sleep, scherm uit, minder dan 80% oid opgeladen), of 1,1A als het scherm aan staat. Als de OPO merkt dat de lader de 5V niet kan houden, schakelt hij terug naar 800mA.

Wat me dus opviel was dat de OPO met de standaard lader en hun standaard rode flat USB kabel, niet altijd wil laden met 1,8A, maar vaak terugschakelt naar 800mA. Maak ik echter gebruik van de Aukey USB kabel met dikkere draad, dan heeft ie er veel minder moeite mee en neemt ie steeds 1,8A.

De OPO in combinatie met de Anker oplader daarentegen neemt al sneller een laadstroom van 1,8A, op beide kabel types, maar sowieso consequent blijft het 1,8A met de dikkere USB kabel.

Wat me verder opviel was dat de standaard OPO oplader volgens de Charge Doctor een iets lager voltage (5,02V - 5,06V) levert dan de Anker, waardoor 'ie al sneller onder de 5V wanneer je je OPO inplugt. Dan dropt ie met de OPO kabel onder de 5V and maakt volgens mij dat de OPO dus sneller terugschakelt naar een lagere laadstroom. Dat gebeurt bijna niet met de dikkere kabel. De spanning van de Anker daarentegen ligt iets hoger (5,10V - 5,15V)

Meten is weten, dat gaat zeker op in dit verhaal. Initieël was ik nogal sceptisch wat betreft het nut van dikkere USB kabels voor mijn situatie, gezien ik verwachtte dat met de standard OPO lader + kabel toch het maximale zou halen. Echter, het was me al vaker opgevallen dat het opladen van de OPO soms langer duurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
rens-br schreef op maandag 04 april 2016 @ 08:41:
[...]

Het was opzich wel te verwachten. De Lollipop update was ook 3 weken later dan gepland. Ik ben alleen erg benieuwd of we na de MM update nog een Android N update mogen verwachten. De OPO is dan al 2,5 jaar oud wanneer Android N verschijnt.

[...]

Dat had ik inderdaad ook! Hij was erg geslaagd.

[...]

Ach kwestie van aan de computer hangen en alles overpompen, vervolgens bootloader unlocken en alle bestanden weer terug zetten. Kopiëren kost dan misschien wel wat tijd, maar voor de rest is het prima te doen.

[...]

Ik heb hier geen last van. Speel vaak genoeg MKV Full HD bestanden af. Alleen VLC wil bij mij ook nog wel eens gekke dingen doen, dus ik gebruik ook wel eens MX Player. Misschien werkt die wel zonder problemen.
Officieel zullen we N niet meer krijgen, via custom roms wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
superiscch schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:06:
[...]

Officieel zullen we N niet meer krijgen, via custom roms wel.
Heb je hier een bron voor, of is het alleen iets wat je vermoed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
rens-br schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:06:
[...]

Heb je hier een bron voor, of is het alleen iets wat je vermoed?
Een vermoeden, gezond verstand... ;-) Van CM moeten we niks verwachten want de 2 jaar ondersteuning zijn dan voorbij. En van OP vrees ik ook dat we nog iets mogen verwachten, als je al ziet hoelang het duurt voor Oxygen met Marshmallow uit komt. (als die al komt)

Daarnaast, zoals gezegd, tegen dat N uitkomt is de OPO meer dan 2,5 jaar oud. Tegen dat OP hun rom met N dan nog uitbrengt is hij bejaard.

Tegen dan zetten ze alles op de 3 en de X. Zelfs voor OPT zie ik somber in.

[ Voor 6% gewijzigd door superiscch op 04-04-2016 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Ik bene het inderdaad volkomen met je eens. Ik verwacht dat Marshmallow de laatste officiële update voor de OPO wordt.
superiscch schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:13:
[...]
En van OP vrees ik ook dat we nog iets mogen verwachten, als je al ziet hoelang het duurt voor Oxygen met Marshmallow uit komt. (als die al komt)
Ik verwacht dat er sowieso geen updates meer uitkomen voor OxgenOS voor de OPO, aangezien de huidge OxygenOS versie een community build is en ze al tijd tekort komen om OxgenOS MM te maken:
We created a community build of OxygenOS for the OnePlus One, but this isn’t what the product officially ships with. We will be updating the community build of OxygenOS for the OnePlus One when time allows.
Ik hoop dat er nog een officiële Android N update aan komt en ach. CyanogenMod beviel prima op mijn vorige apparaten, dus tegen die tijd switch ik wel gewoon naar CM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackEyedAngel

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Dat is goed nieuws. Maar goed aan de andere kant:
Can't give ETA as it depends on other parties, but should be very soon.
Zegt nog niet erg veel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:44
gisteren maar de microfoon vervangen, ik was al een tijdje slecht te verstaan en had weinig vertrouwen in de service aangezien die mij 2 maanden aan het lijntje hebben gehouden zonder een echte oplossing.
dus de stoute schoenen aangetrokken nieuwe besteld en gisteren gemonteerd. Was zo gebeurd en alles werkt weer zoals het hoort. en dat voor nog geen 10-tje

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
harley schreef op woensdag 06 april 2016 @ 20:24:
had weinig vertrouwen in de service aangezien die mij 2 maanden aan het lijntje hebben gehouden zonder een echte oplossing
Deze user had hetzelfde probleem en die was binnen een aantal dagen geholpen. Dus heb het idee dat het inmiddels wel wat beter geregeld is bij de RMA / service afdeling. Lees het volgende bericht maar eens: Powder Toastman in "[OnePlus One] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 07-04-2016 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Dubbel 8)7

[ Voor 97% gewijzigd door rens-br op 07-04-2016 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
harley schreef op woensdag 06 april 2016 @ 20:24:
gisteren maar de microfoon vervangen, ik was al een tijdje slecht te verstaan en had weinig vertrouwen in de service aangezien die mij 2 maanden aan het lijntje hebben gehouden zonder een echte oplossing.
dus de stoute schoenen aangetrokken nieuwe besteld en gisteren gemonteerd. Was zo gebeurd en alles werkt weer zoals het hoort. en dat voor nog geen 10-tje
Welke heb je gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
Jij viert een feestje vanwege een 3 weken oude blogpost? Haha ;)
Dat is meer iets voor het custom ROM topic, de Cyanogen versie (COS13) laat nog heel even op zich wachten.

[ Voor 26% gewijzigd door pimsaint op 08-04-2016 16:55 ]

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isdatzo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 16:55
pimsaint schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 16:53:
[...]

Jij viert een feestje vanwege een 3 weken oude blogpost? Haha ;)
Dat is meer iets voor het custom ROM topic, de Cyanogen versie (COS13) laat nog heel even op zich wachten.
https://blog.oneplus.net/india/2016/04/08/tcl_week_71/

Morgen krijgen de eerste telefoons de ota aangeboden.

[ Voor 6% gewijzigd door Isdatzo op 08-04-2016 18:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-07 14:07
Krijg net 13.0-ZNH0EAS26M incremental binnen, maar ik heb er niets aan, want ik heb een geroote phone met TWRP.

Wachten tot ze de full beschikbaar maken...

Je kunt de OTA hier downloaden:
http://builds.cyngn.com/incremental/bacon/cm-bacon-cee4e8702d-to-e36dd78050-signed.zip

[ Voor 41% gewijzigd door Condor70 op 08-04-2016 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Condor70 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 21:55:
Krijg net 13.0-ZNH0EAS26M incremental binnen, maar ik heb er niets aan, want ik heb een geroote phone met TWRP.

http://builds.cyngn.com/incremental/bacon/cm-bacon-cee4e8702d-to-e36dd78050-signed.zip
Ik krijg die net inderdaad ook binnen. Het is nog ff geduld hebben op de full versie. Maar COS 13 is uit! Het heeft ff geduurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Laatst online: 21:58

SaN

Krijg je de nieuwe update ook als je de oude nog niet hebt geinstalleerd? Of moet ik eerst 12.1 nog installeren voordat ik een melding krijg voor 13?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Als je updatetracker installeerd, kun je hem rechtstreek vanuit daar ophalen (of je pakt gewoon in je browser direct de url).

Ik heb wel nu het issue dat hij zegt dat de play services niet gestart kunnen worden omdat hij niet is geupdate. Die update bestaat alleen niet. Alles werkt verder wel. Beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
  • Laatst online: 17-09 11:57
Net van COS12.1 (Stock) via Recovery COS 13 incremental geïnstalleerd. Play Service werd automatisch ge-update. Eerste indruk is positief. Alles draait zeer vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Laatst online: 01:10
SaN schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 10:34:
Krijg je de nieuwe update ook als je de oude nog niet hebt geinstalleerd? Of moet ik eerst 12.1 nog installeren voordat ik een melding krijg voor 13?
Full kan je wel installeren, maar de incremental niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

paragon schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 11:40:
[...]

Full kan je wel installeren, maar de incremental niet.
Ok. Hij is de incremental nu aan het downloaden via updatetracker. Daar kon ik juist de full niet installeren. Omdat hij nog niet beschikbaar is waarschijnlijk.

Dus toch even 12.1 tussendoor installeren?

Edit: ik heb 12.1 trouwens al wel. Alleen die laatste kleine update met cortana heb ik nooit gedownload.

[ Voor 12% gewijzigd door SaN op 09-04-2016 11:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Dit blijft toch wel echt een zeer fijne mobiel, nog steeds net zo snel als op de launch, prima specs en goede support.

Mn vorige mobiel een HTC One X kon op vergelijkbare leeftijd niet eens het toetsenbord vloeiend laten zien.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:55
Ik zit op dit moment op versie 12.0-YNG1TAS2I3 (Android 5.0.2) en kreeg een update aangeboden via Cyanogen Updatetracker.
Volgens berichten op de frontpage kan je deze niet installeren als je niet eerst naar de nieuwe versies gaat.

Wat is in mijn geval nu handig om te doen? Moet ik een fullrom installeren? Hoe gaat dat precies?
Waar ik ook eens met mijn vorige telefoon tegenaan gelopen ben is dat na een update mijn de fotonummering gereset wat. Met andere woorden, mijn camera begon weer bij 0 en dat is erg vervelend als je een bepaald foto album af en toe bijwerkt. Staan de nieuwste foto's ineens bovenaan en door elkaar. Gaat dat hier niet mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-05-2024
Condor70 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 21:55:

Hi, enig idee of ik deze update gewoon net als andere updates via recovery kan flashen zonder data loss?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

jorrit91 schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 14:11:
[...]

Hi, enig idee of ik deze update gewoon net als andere updates via recovery kan flashen zonder data loss?
Ik heb het net gedaan, en hij werkt prima. Nu hopen dat de accuduur goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ik ga de poging maar eens wagen.. Uit mijn comfortzone gaan (CM11s) en COS13 maar eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-05-2024
SaN schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 14:27:
[...]

Oeh vet! Heb je TWRP of stock recovery? Ik heb namelijk TWRP en volgens deze handleiding kan het niet via TWR, dus ik ben een beetje bang dat ik 'm verneuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Laatst online: 11-07 14:07
jorrit91 schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 14:30:
[...]

Oeh vet! Heb je TWRP of stock recovery? Ik heb namelijk TWRP en volgens deze handleiding kan het niet via TWR, dus ik ben een beetje bang dat ik 'm verneuk.
TWRP weigert 'm te flashen, dus er gaat niets kapot (maar werken doet het ook niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SaN

SaN

jorrit91 schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 14:11:
[...]

jorrit91 schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 14:30:
[...]

Stock recovery. Ik zat op de stock 12.1. Zoals ik al zei had ik 1 kleine update overgeslagen. Die heb ik nog even geinstalleerd. Toen via updatetracker de 13 gedownload en de handleiding van de app gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 06:49
Via de cyanogen update tracker uit de playstore had ik hem zo binnen.
Mijn Op1 is helemaal stock.

Tnx @Kaisho

[ Voor 7% gewijzigd door coob op 09-04-2016 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lud0v1c
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 14:02
coob schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 15:36:
Via de cyanogen update tracker uit de playstore had ik hem zo binnen.
Mijn Op1 is helemaal stock.

Tnx @Kaisho
Bedankt voor de tip. Ik ben de update ook aan het downloaden nu!

Gold is the money of kings, silver is the money of gentlemen, barter is the money of peasants – but debt is the money of slaves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:05
Gedownload en geïnstalleerd. Geen gekke dingen tegengekomen tot nog toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 09:22
Hmm. Update binnen gehaald via update tracker. Reboot naar recovery. Update from internal storage. En dan dit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LLu6wwr.jpg
Daar snap ik niet alles van.
(Melding 3 keer vanwege 3 pogingen btw.)

Edit: telefoon is volledig ge-encrypt.

[ Voor 8% gewijzigd door lord.farquaad op 09-04-2016 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:53
Vanmiddag ook maar geüpdatet. Alles werkt naar behoren. Moet nog even checken of video's ook weer goed afspelen, en over batterijverbruik nu weer zoals vroeger was. Want laatste tijd werd er maar 3 uur SOT gehaald. Wil toch graag weer richting de 4,5 kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Hier is het foutgegaan:

Na de optimalisatie van apps kreeg ik paar meldingen zoals: E-mail wilt je contacten lezen (privacy), op toegestaan drukt en vervolgens kreeg ik: Systeem-UI is gestopt en daarna Het proces com.adnroid.phone is gestopt. En vervolgens knippert de achtergrond naar zwart voor 2 seconden.

5x geprobeerd dezelfde zip van de update tracker opnieuw te flashen en 1x via ADB sideload (zip van XDA) zonder succes.... Nu CM11 weer eens erop flashen. Maar ik denk dat ik doomed ben en er niks anders op zit dan hem te resetten.

edit: Full factory reset gedaan. Alles kwijt maar mijn foto's en video's stonden nog gelukkig op Google foto's. ;) Dan maar clean 6.0.

[ Voor 11% gewijzigd door iPodKiller op 09-04-2016 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:17

Totaalgeflipt

De enige echte

dnhelle schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 17:24:
Gedownload en geïnstalleerd. Geen gekke dingen tegengekomen tot nog toe.
Yes, hier ook! Draait als een zonnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik las over de update maar ik heb die van mij tot nu toe nog nooit geüpdate. CyanogenMod versie 11.0 staat er nog op (Android 4.4.2) en ik vraag me af wat verstandig is qua updates. Gaan die over het algemeen als je het via de normale weg doet (dus gewoon de update accepteren) goed? En blijft alles wat je er op hebt staan er gewoon op staan of moet je apps weer opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Walkman schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 19:21:
Ik las over de update maar ik heb die van mij tot nu toe nog nooit geüpdate. CyanogenMod versie 11.0 staat er nog op (Android 4.4.2) en ik vraag me af wat verstandig is qua updates. Gaan die over het algemeen als je het via de normale weg doet (dus gewoon de update accepteren) goed? En blijft alles wat je er op hebt staan er gewoon op staan of moet je apps weer opnieuw installeren?
Ja al je apps blijven er gewoon op.

--

Het werkt best vlot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 13:14
Vandaag ook geupdate naar 6.0.1. Merk dat sommige dingen wat soepeler verlopen en dat het lettertype van het lockscreen veranderd is :9 Verder weinig verschil.

Vanmiddag was ik even in de tuin bezig met mijn OPO in mijn broekzak, kwam ik binnen zat er (weer) een barst in mijn (Nillkin) screen protector. Dat is alweer mijn 3e sinds begin maart. Toch maar een keer een voorraadje gaan bestellen als ik op dit tempo doorga :x iig altijd nog goedkoper dan een nieuw scherm :)
Pagina: 1 ... 21 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus One] Accessoires
- RMA en support: [OnePlus] RMA & Support
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus One] Rooten & Custom ROM's
- Levertijden en prijzen: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen